(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3  آذر 1390- شماره 20081

سناتور آمريكايي : كشور امپرياليستي من رو به زوال است
مقتدا صدر اتحاديه عرب را هوادار ظلم خواند
معترضان وال استريت چندبار سخنراني اوباما را قطع كردند
تشديد درگيري هاي خونين در مصر ژنرال طنطاوي بايد محاكمه شود
ترور 550 دانشمند عراقي به دست آمريكا و اسرائيل
مخالفت يمني ها با اعطاي مصونيت قضايي به عبدالله صالح
دولت جديد ليبي تشكيل جلسه داد
طرفداران جنبش وال استريت از نيويورك به واشنگتن رسيدند
تظاهرات ضددولتي 5000 پليس در شهر سيدني
افشاي اسناد جنايات مشترك آل سعود و آل خليفه دربحرين
حمايت تركيه از تروريست هاي مسلح در سوريه
صدور احكام سنگين زندان براي 17 فعال مخالف آل سعود



سناتور آمريكايي : كشور امپرياليستي من رو به زوال است

يك سناتور آمريكايي گفت: كشور من، يك كشور امپرياليستي رو به زوال است.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي «آر.تي»، «مايك گراول» سناتور و كانديداي سابق رياست جمهوري آمريكا اظهار داشت: ما پيشرفت در بخش تكنولوژي و دانش را با توانايي مديريت خود به طريقي درست هماهنگ نكرده ايم و مساله اخلاقي اين موضوع حذف مسئوليت پذيري است، چرا كه كساني كه بمب ها را با هواپيماهاي بدون سرنشين بر سر مردم مي ريزند، نمي بينند كه مردم كشته مي شوند.گراول گفت: اغلب مردم از اين حقيقت ناآگاه هستند كه در سال گذشته دولت اوباما باعث فرار نزديك به نيم ميليون نفر از آمريكا شده است و اگر ما رسانه هايي داشتيم كه همگي صادق بودند اين موضوع در صفحه اول جاي مي گرفت و به شدت مورد بحث واقع مي شد.

 



مقتدا صدر اتحاديه عرب را هوادار ظلم خواند

رئيس جريان صدر عراق، اتحاديه عرب را تشكيلاتي حامي ظلم دانست.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، «مقتدا صدر» رئيس جريان صدر عراق در يادداشتي كه براي اين خبرگزاري ارسال كرد، اتحاديه عرب را سازمان هوادار ظلم خواند و براساس اين گزارش، مقتدا صدر اين لقب را به اتحاديه عرب به اين خاطر داد كه مواضع اين اتحاديه در مورد سوريه با انتقادات فراواني همراه بود.مقتدا صدر كه اين واكنش را در پاسخ به سوال يكي از هواداران خود كه از وي خواسته بود، موضع صريح اش را در مورد اتحاديه عرب بداند بيان كرد و گفت: آيا ما بايد از سازمان هوادار ظلم، عدالت را انتظار داشته باشيم.رئيس جريان صدر درباره مسائل سوريه متذكر شد: آن چيزي كه انقلاب سوريه خوانده مي شود، انقلابي مسلحانه است كه شهروندان و نظاميان را هدف قرار داده است و با روشي كاملا فرقه اي عمل مي كند.

 



معترضان وال استريت چندبار سخنراني اوباما را قطع كردند

اعضاي جنبش ضدسرمايه داري وال استريت با قطع چندين باره سخنراني باراك اوباما، نامه اعتراضي خود را تسليم وي كردند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» روز سه شنبه وقتي «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا در دبيرستان «منچستر نيو همپشاير» در حال سخنراني بود، گروهي از اعضاي جنبش تسخير وال استريت چندين بار با شعارهاي ضددولتي سخنراني وي را قطع كردند. اما پس از اينكه اوباما موفق به اتمام سخنراني خود شد، يكي از معترضان با رساندن خود به وي، نامه اعتراضي خود را تسليم كردند كه متن اين نامه از چشم عكاسان و خبرنگاران حاضر دور نماند. محتواي اين نامه حاوي نكات ذيل است:
«آقاي رئيس جمهور: بيش از 4000 نفر از معترضان وال استريت تظاهرات مسالمت آميز (تسخير وال استريت) دستگير شده اند. در عين حال، بانكداران همچنان در حال نابودي اقتصاد آمريكا هستند. براي تامين حقوق اوليه ما هم كه شده جلوي اين روند تخريب را بگيريد. سكوت شما حاوي اين پيام است كه وحشيگري پليس قابل قبول است. براي نجات بانك ها، ما مجبور شديم خانه هاي خود را حراج كنيم.»
گفتني است، اوباما كه در حين سخنراني با شنيدن اعتراض ها چندين بار مجبور به قطع كردن سخنراني خود شده بود، به حضار گفت: « دليل نارضايتي شما را درك مي كنم... در حال دور شدن از آرمان هاي آمريكا هستيم. مسائل آن طور كه انتظار مي رفت، پيش نمي رود.»

 



تشديد درگيري هاي خونين در مصر ژنرال طنطاوي بايد محاكمه شود

سخنان رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح براي واگذاري قدرت به يك دولت غيرنظامي مردم مصر را قانع نكرد و آنها براي پنجمين روز متوالي به زد و خورد با نظاميان پرداختند.
به گزارش خبرگزاري ها، در جريان اين درگيري ها كه در قاهره و اسكندريه روي داد 45 نفر كشته و ده ها تن نيز مجروح شدند.
براساس اين گزارش، تظاهركنندگان حاضر در ميدان التحرير قاهره و ديگر شهرهاي مصر با رد سخنان «محمدحسين طنطاوي» رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح خواستار كناره گيري فوري نظاميان حاكم و واگذاري كامل قدرت به غيرنظاميان شدند.
به گفته معترضان، طنطاوي در سخنان خود به خواسته هاي مردم و اعتراضات ميدان التحرير و جناياتي كه تحت فرماندهي وي صورت گرفته است اشاره اي نكرد و استفاده گسترده از گلوله هاي واقعي و گاز اشك آور، به مثابه قتل عام ملت مصر به شمار مي رود و وي بايد مسئوليت اين كشتار را بر عهده گيرد و محاكمه شود.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، جوانان خشمگين در قاهره و ساير شهرهاي مصر پس از سخنراني طنطاوي، شعار «الشعب يريد اسقاط طنطاوي» (مردم خواهان سرنگوني طنطاوي هستند) را سر دادند.
براساس اين گزارش، رئيس شوراي نظامي مصر سه شنبه شب در يك نطق راديو تلويزيوني با رد خواسته هاي مردم براي كناره گيري از قدرت مدعي شد كه نيروهاي مسلح هرگز جانشين اراده ملت مصر نخواهد شد اما وي در عين حال واگذاري قدرت را منوط به برگزاري همه پرسي در مصر دانست.
اين سخنان طنطاوي باعث شد كه شعله خشم مردم مصر دوباره شعله ور شود و با يورش به نيروهاي امنيتي، با آنان درگير شوند.
تظاهركنندگان مصري در ميدان التحرير فرياد مي زدند كه شوراي نظامي قدرت را از طريق همه پرسي به دست نياورده است تا با همه پرسي كنار رود.
رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح همچنين در سخنان خود متذكر شد: شورا با استعفاي «عصام شرف» نخست وزير مصر موافقت كرده است، اما وي تا زمان تشكيل دولت جديد وظايف محوله را بر عهده خواهد داشت.
طنطاوي در پايان سخنان خود ضمن اعلام پايبندي شوراي عالي نيروهاي مسلح به برگزاري انتخابات مجلس در موعد مقرر، تاكيد كرد: انتخابات رياست جمهوري نيز تا قبل از ژوئيه 2012 برگزار خواهد شد.
سكوت آمريكا
و نگراني اسرائيل
اصرار مردم مصر بر سرنگوني نظاميان و افزايش خشونت ها در اين كشور سكوت آمريكا و نگراني اسرائيل را در پي داشته است.
به گزارش خبرگزاري ها، در حالي كه با افزايش خشو نت ها از طرف واشنگتن تاكنون هيچ فشاري بر شوراي نظامي مصر وارد نشده است و «باراك اوباما» رئيس جمهور و «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا برخلاف تحولات جاري در سوريه از اتخاذ هرگونه موضع خودداري كرده اند.
اين در حالي است كه طي پنج روز گذشته نظاميان مصر با استفاده از گازهاي سمي و اشك آور اهدايي آمريكا به قلع و قمع گسترده تظاهرات مخالفان پرداخته اند.
از سوي ديگر روزنامه «الشروق» چاپ مصر از بازداشت يك جوان 29 ساله آمريكايي كه چندين دوربين فيلمبرداري به همراه داشته است در تظاهرات ميدان التحرير خبر داد.
اين جوان آمريكايي كه نامش فاش نشده است، چند روز قبل از آغاز تظاهرات، از امارات وارد مصر شد و هنگامي كه مشغول تحريك مردم بود توسط پليس دستگير شد. همچنين وزارت خارجه آمريكا بازداشت سه آمريكايي در جريان ناآرامي هاي ميدان التحرير از سوي نيروهاي امنيتي مصر را تاييد كرد.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا بدون اين كه به حوادث ميدان التحرير اشاره كند گفت: افراد بازداشت شده از دانشجويان دانشگاه آمريكايي در قاهره هستند و در سلامتي كامل به سر مي برند.
فعالان سايبري مصري نيز در فضاي مجازي به شدت از استفاده از ابزارهاي سركوب آمريكايي در تظاهرات انتقاد و تصاوير تعدادي از آنها را منتشر كردند كه بر روي بسياري از پوكه گلوله هاي گاز اشك آور به وضوح جمله «ساخت آمريكا» حك شده است.
شمار فزاينده اي از معترضان نيز انتقادات شديدي از دولت اوباما به علت ارائه وسايل سركوب به نظاميان حاكم مصر وارد كردند.
در اسرائيل نيز، «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي در پايان جلسه دولت تصريح كرد: اسرائيل به دقت حوادث اخير در مصر را دنبال مي كند و كناره گيري طنطاوي و نظاميان از قدرت باعث ايجاد جو ناامني و اضطراب خواهد شد.
بر پايه آخرين گزارش هاي دريافتي، رايزني نظاميان مصر با نمايندگان احزاب و گروه هاي مخالف براي خروج از بحران فعلي ادامه دارد و گفته مي شود، پيشنهاد پذيرش پست نخست وزيري به «محمد البرادعي» و يكي از اعضاي سابق جماعت اخوان المسلمين ارائه شده است.

 



گزارش تكان دهنده وزارت خارجه آمريكا
ترور 550 دانشمند عراقي به دست آمريكا و اسرائيل

يك روزنامه اردني با انتشار سندي، از ترور 550 دانشمند عراقي توسط آمريكا و اسرائيل طي پنج سال در عراق پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه اردني «حقيقت بين المللي» سندي را منتشر كرد كه از طرف وزارت خارجه آمريكا تحت عنوان «گزارش امنيتي ويژه» در سال 2008 به «جرج بوش»، رئيس جمهور وقت آمريكا ارائه شده بود. اين گزارش از حقايق تكان دهنده و مهمي طي سال هاي 2003 تا 2008 (پنج سال) در عراق پرده برمي دارد.
در اين گزارش امنيتي آمده است: موساد (سازمان جاسوسي اسرائيل) باهمكاري نظاميان آمريكايي در عراق طي سال هاي 2003 تا 2008 بيش از 350 دانشمند هسته اي و 200 استاد دانشگاه اين كشور را ترور كرده است.
اين گزارش تاكيد مي كند كه يگان هاي اطلاعاتي و جاسوسي اسرائيل و كماندوهاي اسرائيلي از زمان اشغال عراق توسط آمريكا (فروردين 1383 ) در اين كشور فعال هستند و فعاليت آنها بر ترور دانشمندان عراقي متمركز است. گزارش وزارت خارجه آمريكا مي افزايد كه ترور از زماني آغاز شد كه تلاش هاي آمريكا در ابتداي اشغال عراق، براي وا داشتن برخي از آنها (دانشمندان) براي همكاري با واشنگتن و مهاجرت به آمريكا، به شكست انجاميد.
پس از انتشار سند تكان دهنده فوق توسط روزنامه اردني، هيچ رسانه مهم آمريكايي و اروپايي، اين خبر را پوشش نداد و نهادهاي حقوق بشري نيز در برابر اين فاجعه بزرگ ضد بشري كاملا سكوت كرده اند.
گزارش وزارت خارجه آمريكا مي افزايد: با وجود اينكه برخي از دانشمندان عراقي واداشته شدند تا در مراكز تحقيقاتي دولت آمريكا مشغول به كار شوند، اكثر آنها همكاري با دانشمندان آمريكايي براي انجام برخي آزمايش ها را رد كرده و بخش قابل توجهي از آنها هم به كشورهاي ديگر گريختند. آن دسته از دانشمندان عراقي كه تصميم گرفته بودند در كشور خود باقي بمانند، با بازجويي ها و تحقيقات بسيار طولاني آمريكايي ها مواجه شدند كه با آزار و اذيت و شكنجه آنها همراه بود.
اين گزارش تاكيد مي كند، تل آويو معتقد است، بهترين گزينه در مورد اين دانشمندان، به قتل رساندن آنهاست و بهترين راهكار براي از بين بردن اين دانشمندان، دامن زدن به خشونت و ناامني در عراق است.
اين گزارش آمريكايي مي افزايد: پنتاگون هفت ماه پيش (گزارش در سال 2008 ارائه شده است) موافقت خود را با اين ديدگاه سرويس هاي اطلاعاتي اسرائيل اعلام و به همين خاطر مقرر كرده است كه واحدهاي كماندويي اسرائيل اين ماموريت را به انجام برسانند و در اين ميان، واحدهاي امنيتي آمريكا هم در اجراي هرچه بهتر وظايف اين كماندوها به نيروهاي موساد كمك مي كند.
همچنين، اين گزارش تاكيد كرد كه واحدهاي امنيتي آمريكا در ارائه بيوگرافي كامل اين دانشمندان و نحوه دستيابي به آنها تبحر زيادي دارند و اين عمليات از هفت ماه پيش تاكنون به طور مستمر ادامه دارد.
طبق گزارش فوق، بيش از 185 شخصيت اسرائيلي و يهودي آمريكايي در سفارت آمريكا در بغداد حضور دارند، تا به طور مستقيم بر فعاليت دولت، وزارتخانه ها، موسسات نظامي و امنيتي عراق نظارت كنند.
گفتني است از همان سال هاي آغاز ترورهاي هدفمند در عراق، كارشناسان و رسانه هاي ايراني در اين مورد اطلاع رساني مي كرده اند. در حال حاضر نيز اروپايي ها و آمريكايي ها علاقه اي به پرداختن و پوشش چنين اخباري ندارند. اطلاع يافتن توده هاي مسلمان و كشورهاي جنوب از اينكه جان نخبگان آنها در چشم غرب چقدر بي ارزش است، اين مردم را نسبت به واقعيت غرب بيشتر آگاه كرده و آنها را متوجه مي كند كه غرب چقدر از ارزش هاي انساني فاصله گرفته است.
خبر ديگري از عراق حاكي است، حدود 3000 نفر از مردم عراق عليه جنايات نظاميان آمريكايي طي 9 سال اخير، به نهادهاي قضايي بين المللي شكايت كردند.
«بهاءالاعرجي» رئيس كميته مبارزه با فساد در پارلمان عراق نيز فاش كرد، آمريكا 21 ميليارد دلار از سرمايه هاي عراق را غارت كرده است.

 



مخالفت يمني ها با اعطاي مصونيت قضايي به عبدالله صالح

صدها هزار يمني در صنعا، تعز و شهرهاي ديگر اين كشور تظاهرات كردند و اظهار داشتند كه با دادن هرگونه مصونيت قضايي به عبدالله صالح مخالفند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، انقلابيون يمني با برپايي تظاهرات گسترده در شهرهاي مختلف اين كشور بار ديگر مخالفت خود را با هرگونه راه حل و توافقي كه به علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن، خانواده و نزديكانش مصونيت قضايي داده شود اعلام كردند.
مردم يمن با سر دادن شعارهايي عليه نظام علي عبدالله صالح از دادگاه بين المللي جنايي خواستند دستور دستگيري و محاكمه وي و اطرافيانش را به عنوان جنايتكار جنگي صادر كند.
اين در حالي است كه رئيس جمهور يمن روز گذشته وارد رياض شد تا توافقنامه انتقال قدرت در كشورش را امضا كند و به طور رسمي از قدرت كنار برود.
استعفاي علي عبدالله صالح در قالب طرح شوراي همكاري خليج فارس صورت مي گيرد.
براساس اين طرح، عبدالله صالح بايد قدرت را طي 30 روز پس از امضاي طرح به معاونش واگذار كند تا دولت وحدت ملي تشكيل و پس از 60 روز انتخابات رياست جمهوري برگزار شود. علي عبدالله صالح نيز در قبال اين كناره گيري از قدرت مصونيت قضايي خواهد يافت و اين چيزي است كه انقلابيون يمن با آن مخالفند چرا كه ديكتاتور يمن را يك جنايتكار مي دانند.
مشكل ديگري كه انقلابيون در اين طرح بر حل و فصل آن تاكيد دارند سازوكار اجراي اين طرح است زيرا بازسازي ساختار ارتش و موسسات امنيتي كه فرزندان، بستگان و نزديكان ديكتاتور بر آن خيمه زده اند و پست هاي حساس آن را در اختيار دارند در اين طرح پيش بيني نشده است.
ضمن اينكه باقي ماندن ديكتاتور در پست خود تا انتخاب رئيس جمهور جديد به هيچ وجه مطابق اهداف انقلاب مسالمت آميز مردم يمن نيست.

 



دولت جديد ليبي تشكيل جلسه داد

نخست وزير دولت موقت ليبي اولين جلسه دولت را كه متشكل از 24 عضو كابينه است تشكيل داد و طي آن به مردم كشورش وعده آينده اي بهتر را داد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «عبدالرحيم الكيب» سه شنبه شب نخستين جلسه هيئت دولت را برگزار كرد. اين كابينه 24 عضو دارد. وزارت شهدا و مجروحان و مفقودان و همچنين، وزارت جامعه مدني، دو وزارتخانه اي هستند كه براي نخستين بار در ليبي به وجود آمده اند.
الكيب در جمع وزيران گفت: من سياستمدار نيستم و تنها براي منافع كشورم در مدت مشخصي تلاش مي كنم. وي افزود: ليبي آينده بهتري پيش رو دارد. مي توانم به همگان اين اطمينان را بدهم كه تمام اقشار مردم ليبي در دولت جديد نماينده دارند. نام هاي «عبدالحفيظ غوقه»، «محمود جبريل» و «مصطفي عبدالجليل»، كه از چهره هاي برجسته شوراي ملي انتقالي ليبي محسوب مي شوند، در فهرست اسامي اعضاي كابينه الكيب ديده نمي شوند.
ساير رويدادها
¤ سيف الاسلام فرزند ديكتاتور سرنگون شده ليبي كه هم اكنون در بازداشت نيروهاي انقلابي به سر مي برد، خطاب به مردم ليبي گفت: اگر از حاكمان جديد پيروي كنيد، بلايي بر سر شما خواهد آمد كه طي 40 سال اخير شاهد آن نبوده ايد!
¤ دادگاه لاهه اعلام كرد كه مي توان سيف الاسلام را در ليبي محاكمه كرد (نهادهاي قضايي ليبي صلاحيت اين كار را دارند.)
¤ دادگاه لاهه پرونده جنايي «معمر قذافي» را مختومه اعلام كرد.
¤ انقلابيون زنده بودن «خميس» فرزند ديگر قذافي را شايعه دانستند.
¤ براساس اسناد كشف شده در طرابلس، قذافي براي نجات صدام از دست نظاميان آمريكايي، قصد داشت ميلياردها دلار بپردازد.

 



براي اعتراض گسترده به سياست هاي كاخ سفيد
طرفداران جنبش وال استريت از نيويورك به واشنگتن رسيدند

اعضاي جنبش وال استريت، با طي مسافت 420 كيلومتري و در اعتراض به نظام سرمايه داري، خود را به پايتخت آمريكا رساندند.
به گزارش «بلومبرگ»، اعضاي جنبش ضدسرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» كه دو هفته پيش راهپيمايي خود را از نيويورك آغاز كرده بودند، سرانجام روز سه شنبه با طي مسافتي بالغ بر 420 كيلومتر خود را به ميدان «مك فرسون» نزديك كاخ سفيد رساندند.
براساس اين گزارش، معترضان شهرهاي فيلادلفيا، بالتيمور و چند شهر ديگر كه در بين راه به اعضاي جنبش شهر نيويورك پيوسته بودند، پس از رسيدن به واشنگتن با صداي بلند شعار معروف «ما 99 درصديم» را فرياد زده و به معترضاني كه در ميدان انتظار آنها را مي كشيدند، ملحق شدند. اين گزارش مي افزايد، معترضان در اين مدت به طور ميانگين روزانه 20 مايل پياده روي كرده و در بين راه اعضاي جديدي را نيز جذب جنبش كرده اند.
اين معترضان همچنين در حين راهپيمايي طولاني خود در برخي دانشگاه ها از جمله دانشگاه مريلند، در شهر مريلند و دانشگاه كاتوليك آمريكا در واشنگتن، حضور پيدا كردند تا توجه همگان را به اوضاع نامناسب شهريه هاي دانشجويي جلب كنند. از سوي ديگر سايت «اكونوميك تايمز» طي گزارشي به هزينه هايي كه جنبش تسخير وال استريت از زمان آغاز اعتراض ها (26 شهريور) به آمريكا تحميل كرده است پرداخت.
اين سايت نوشت: براساس بررسي هايي كه خبرگزاري آسوشيتدپرس انجام داده، در طول دو ماه نخست آغاز اعتراض سراسري عليه نظام سرمايه داري، معترضان تنها به پليس و شهرداري آمريكا بيش از 13 ميليون دلار هزينه تحميل كرده اند!اين گزارش در ادامه اين گونه خبر خود را تكميل كرد كه: پليس آمريكا براي مقابله با اعتراض ها مجبور شده ميليون ها دلار به افسران پليس اضافه كاري پرداخت كند و اين تنها بخشي از اين هزينه هاست!از سوي ديگر اما، منابع خبري از ادامه اعتراض هاي ضدسرمايه داري در شهرهاي مختلف آمريكا خبر مي دهند.
شبكه تلويزيوني پرس تي وي در همين رابطه اعلام كرد صدها نفر از اعضاي جنبش تسخير وال استريت در «لس آنجلس» با شعار «بانك مركزي را متوقف كنيد» راهپيمايي كرده مقابل دفتر اين بانك تجمع كردند.
بر اساس اين گزارش معترضان معتقدند بانك مركزي آمريكا نماد شخصيت حريصي است كه به جان اقتصاد آمريكا افتاده است. آنها خواستار يك واكنش جدي از سوي مردم، سياستمداران و ديگر اقشار كشور عليه بانك مركزي آمريكا هستند. يادآور مي شود، قيام ضدسرمايه داري وال استريت حدود 68 روز پيش از نيويورك، منطقه مالي وال استريت آغاز شده و در حال حاضر سرتاسر آمريكا و اروپا را فرا گرفته است. معترضان خواستار پايان حاكميت كاپيتاليسم و جايگزين شدن يك نظام عدالت محور هستند.
اين جنبش با 5 كشته، صدها مجروح و هزاران زنداني همچنان به اعتراض هاي خود ادامه مي دهد و دولتمردان آمريكايي با تمام تلاش هايي كه كرده اند، موفق به مهار يا انحراف آن نشده اند.

 



تظاهرات ضددولتي 5000 پليس در شهر سيدني

هزاران پليس استراليايي عليه بي توجهي مقامات اين كشور نسبت به مشكلات معيشتي نيروهاي پليس تظاهرات كردند.
بيش از 5000 نيروي پليس استراليا سه شنبه با راهپيمايي به سمت ساختمان پارلمان اين كشور در سيدني عليه اجراي اصلاحات در بخش حقوق و دستمزد و از كارافتادگي و آنچه «بي توجهي مقامات به مشكلات معيشتي نيروهاي پليس» خواندند،تظاهرات كردند.
خبرگزاري «شين هوا» در اين باره نوشت، ماموران پليس «نيوساوت ولز» از برنامه هاي دولت محلي براي محدود كردن پرداخت غرامت به نيروهاي پليس كه در حين عمليات دچار جراحات شده اند، بسيار خشمگين هستند و خواستار توجه بيشتر به حقوق خود از سوي مقامات كشورشان هستند.
تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، معترضان با پوشيدن اونيفورم هاي خود و حمل تصاويري از پليس هاي قرباني هشدار دادند اگر توجهي به خواسته هايشان نشود، از اين پس در همه ماموريت هاي محوله شركت نخواهند كرد.
رئيس مجمع پليس ايالت «نيوساوت ولز» نيز با اشاره به حضور گسترده نيروهاي پليس در اين تجمع اعتراضي هشدار داد اگر به خواسته هاي آنها توجه نشود، استراليا بايد منتظر تكرار مجدد اين تجمعات باشد.

 



افشاي اسناد جنايات مشترك آل سعود و آل خليفه دربحرين

انجمن حقوق بشر بحرين نخستين گزارش خود را درباره جنايات مشترك آل خليفه و آل سعود با ارايه مدارك مستند منتشر كرد.
به گزارش خبرگزاري العالم، انجمن حقوق بشر بحرين در اقدامي كه در نوع خود بي سابقه به شمار مي رود با ارائه سند نقض حقوق بشر در بحرين توسط مزدوران آل خليفه و آل سعود را علني كرد. براساس گزارش انجمن حقوق بشر بحرين، رژيم آل خليفه با همدستي نظاميان آل سعود تاكنون 46 نفر را به شهادت رسانده و صدها نفر را مجروح كرده است.
اين انجمن حقوق بشري همچنين اعلام كرد كه هزاران نفر در بحرين پس از آغاز قيام مردمي در اين كشور از كار بركنار، اخراج، بازداشت و زنداني شده اند. انجمن حقوق بشر بحرين تاكيد كرد كه آل خليفه بايد در دادگاه هاي بين المللي محاكمه شود.
گفتني است تاكنون 3187 بحريني به دليل مخالفت با رژيم آل خليفه از محل كار و تحصيل خود اخراج شده اند. در همين رابطه دبير كل جمعيت الوفاق بحرين بااشاره به ادامه تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين عليه سياست هاي سركوبگرانه رژيم آل خليفه تاكيد كرد كه مردم صحنه را ترك نمي كنند.
شيخ علي سلمان گفت، برگزاري تظاهرات نشان دهنده اصرار مردم به خواسته هايشان است.
اين در حالي است كه مردم بحرين همزمان با برپايي نمايشگاه جواهرات عربي در بحرين در دو منطقه منامه تظاهرات كردند.
مردم شعارهايي عليه خاندان آل خليفه سر دادند و خواستار آزادي زندانيان سياسي و اجراي اصلاحات در كشورشان شدند.
نيروهاي آل خليفه با مردم درگير شدند و براي متفرق كردن آنان از گاز اشك آور استفاده كردند.
از سوي ديگر فعالان بحريني از شليك گازهاي سمي به منازل بحريني ها خبر دادند.
همچنين جنگنده هاي رژيم بحرين براي ايجاد ترس و وحشت در مردم در ارتفاعات پايين به پرواز درآمدند.
در همين رابطه وزيران دفاع شوراي همكاري خليج فارس طي نشستي با تاكيد بر ادامه حمايت هاي خود از بحرين اعلام كردند كه سيستم دفاع هشدار سريع در منطقه داير مي كنند.
در اين جلسه وزيران دفاع كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس بار ديگر تاكيد كردند كه به طور كامل از كشور بحرين حمايت خواهند كرد، نيروهاي دفاع سپر جزيره به طور كامل با نيروهاي دفاعي بحرين براي تامين مراكز حياتي در حوادث تاسف بار دراين كشور همكاري مي كنند، شوراي همكاري خليج فارس كاملا با دولت بحرين همراه و همگام خواهد بود و در باره حمايت از اين كشور تمام تلاش خود را خواهد كرد.
وزيران دفاع شركت كننده در اين نشست همچنين تاكيد كردند كه همكاري نيروي دريايي كشورهاي عضو كماكان ادامه خواهد داشت و اين نيروها به وظايف و همكاري خود در سطح عالي در آب هاي منطقه ادامه خواهند داد.
حمايت 6 كشور عرب حوزه خليج فارس از رژيم بحرين به معني ناديده گرفتن جنايات آل سعود و آل خليفه در اين كشور است.

 



دستگيرشدگان فاش كردند
حمايت تركيه از تروريست هاي مسلح در سوريه

افراد مسلح بازداشت شده در سوريه اعتراف كردند كه به طور مستقيم از دولت تركيه حمايت هاي مالي و تسليحاتي دريافت مي كردند.
تلويزيون رسمي سوريه گزارشي از اعترافات افراد مسلح دستگير شده در سوريه نشان داد كه طي آن تروريست ها اعتراف كردند تركيه به طور مستقيم از اين افراد حمايت مي كرده است.
اين افراد همچنين اعتراف كردند كه گروه هاي مسلح پس از عمليات قتل، آدم ربايي و شورش و خرابكاري در سوريه به اردوگاه هاي مرزي كه دولت تركيه براي آنان احداث كرده است بازمي گشتند.
يكي از افراد دستگير شده گفت، ما در شهرها تظاهرات جعلي برگزار مي كرديم و مردمي را كه در اردوگاه ها مستقر بودند مي ترسانديم كه اوضاع سوريه به شدت بحراني است و نبايد به شهرهاي خود بازگردند. اين افراد اظهار داشتند كه دولت تركيه اجازه قاچاق انواع سلاح ها از مرز خود به افراد مسلح در داخل سوريه را مي دهد.
يكي از دستگيرشدگان گفت، كيسه هاي سلاح را از تركيه براي ما مي آوردند و ما آنها را به داخل سوريه منتقل مي كرديم و به راحتي در اختيار گروه هاي مسلح قرار مي داديم.
از سوي ديگر روزنامه انگليسي فايننشنال تايمز نوشت، رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه طي دعوتي صريح و آشكار از رئيس جمهور سوريه خواست تا استعفا دهد.اين روزنامه افزود، تركيه از يك سو در همراهي با كشورهاي غربي روند تحريم، تهديد و اعمال فشار عليه سوريه را در پيش گرفته و از سوي ديگر از گروه هاي مسلح عليه نظام سوريه حمايت مي كند.د رهمين رابطه سخنگوي حزب مخالف دولت تركيه با انتقاد از مواضع نخست وزير تركيه عليه سوريه دولت آنكارا را به پيشقراولي غرب عليه سوريه متهم كرد. وي از اردوغان خواست تا سياست خود را در قبال سوريه تغيير دهد.
سخنگوي حزب مخالف دولت سوريه تاكيد كرد، دولت تركيه به جاي دوستي با همسايگان سياست جنگ را در پيش گرفته است.
خبرگزاري يونايتد پرس نيز به نقل از منابع آگاه عربي اعلام كرد كه وليعهد عربستان و وزير خارجه قطر در رياض اوضاع سوريه را مورد بررسي قرار دادند.
اين در حالي است كه كميته حقوق بشر سازمان ملل متحد با همراهي قطر، عربستان، آلمان، انگليس و فرانسه قطعنامه اي عليه سوريه صادر كرد.پيش نويس اين قطعنامه را آلمان ارائه كرد كه در ادامه با همكاري انگليس، فرانسه، عربستان و قطر به تصويب رسيد.
رسانه هاي سوريه با بيان اينكه هفت كشور عربي با اين قطعنامه همراهي كردند، نوشتند كه عربستان، قطر، مصر، مغرب، اردن، بحرين و كويت از جمله اعرابي بودند كه اين طرح را حمايت كردند.

 



صدور احكام سنگين زندان براي 17 فعال مخالف آل سعود

دادگاه عربستان 17 فعال سياسي اين كشور را به دليل مشاركت در تظاهرات خياباني بر ضد رژيم آل سعود به 30 سال زندان محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، اكثر اين فعالان، شخصيت هاي دانشگاهي و وكلاي دادگستري هستند كه پس از گردهمايي براي گفت وگو درباره اصلاحات سياسي در عربستان درسال 2007 در شهر جده بازداشت شدند.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي سعودي هفته گذشته نيز دو نفر را به اتهام شركت در تظاهرات ضددولتي درعربستان بازداشت كردند.دولت عربستان در توجيه حبس هاي طولاني مدت براي اين افراد، اتهامات ديگري را به آنها منتسب كرده است و اين احكام درحالي عليه فعالان سياسي عربستان صادر شد كه به آنها اجازه ديدار با وكلاي خود و يا حضورشان درجلسه محاكمه داده نشده است.
از سوي ديگر «باسم عالم» يكي از وكلاي متهمان اعلام كرد: دادگاه عربستان احكام حبس طولاني مدت تا 30 سال را براي متهمان صادر كرده است.
در همين حال محافل بين المللي از احكام اخير دادگاه عربستان سعودي عليه فعالان سياسي اين كشور انتقاد كردند و «سازمان عفو بين المللي» در گزارش سالانه خود 17 فعال و شخصيت دانشگاهي بازداشت شده را طرفدار اصلاحات سياسي مسالمت آميز توصيف كرد.
سازمان ديدبان حقوق بشر نيز در ماه اكتبر، خواستار توقف بازداشت هاي خودسرانه تظاهركنندگان صلح طلب، خانواده افراد تحت تعقيب و فعالان حقوق بشر در عربستان شد.
ناظران سياسي منطقه معتقدند، صدور احكام سنگين براي فعالان سياسي به دليل نگراني از گسترش اعتراض هاي ضددولتي درعربستان است.
از سوي ديگر، جنبش «جوانان عزت» عربستان با محكوم كردن جنايات رژيم مستبد آل سعود از مردم خواست تا با پوشيدن كفن در مراسم تشييع جنازه دو جوان شهيد در شرق اين كشور شركت كنند.
اين جنبش در بيانيه اي كه به همين خاطر صادر كرد، به خانواده هاي شهيد ناصر «المحيشي» و شهيد الفلفل تسليت گفت و يادآور شد: پوشيدن كفن با هدف اعلام آمادگي براي شهادت در راه خدا و به هراس انداختن رژيم آل سعود ضروري است.
از سوي ديگر براساس افزايش اعتراضات به كشته شدن جوانان شيعه به دست مزدوران آل سعود، شيخ «حسين الصويلح» از روحانيون برجسته شيعه اعلام كرد: «محمد من فهد» استاندار الشرقيه تشكيل يك كميته براي بررسي حوادث اخير در القطيف و العواميه را به وي اطلاع داده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14