(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3  آذر 1390- شماره 20081

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
3 سؤال سيا درباره ايران (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
غلط (گفت و شنود)
آيت الله آملي لاريجاني: حاميان پشت پرده مفسدان اقتصادي به آلوده كردن فضا روي آورده اند
دكتر ولايتي: اعمال تحريم ها به دليل تكرار تاثير رواني اش را از دست داده است
زنجيره انساني دانشجويان دور نيروگاه اتمي بوشهر
نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله جنتي اقامه مي شود
اخطار شوراي عالي انقلاب فرهنگي رئيس پيشنهادي جديد دانشگاه آزاد بايد ظرف يك ماه معرفي شود
برآورد اوليه از خسارت فاجعه آميز ضربه اطلاعاتي ايران به CIA (خبر ويژه)
سايت موسوي: نظام بايد از آمريكا عذرخواهي كند! (خبر ويژه)
بن اليعاذر: آينده مصر به دست دشمنان اسرائيل افتاده است (خبر ويژه)
مشغول تدوين وصيت نامه دانشگاه آزاد هستيم! (خبر ويژه)
فرخ نگهدار: خودمان كرديم كه لعنت بر خودمان باد (خبر ويژه)



3 سؤال سيا درباره ايران (يادداشت روز)

چند ماه مانده به انتخابات مجلس به وضوح مي توان ديد كه اراده هايي براي ناآرام كردن فضاي كشور شكل گرفته است. از مدت ها قبل روشن بود كه بسياري از طرف هاي درگير با آنچه مي توان آن را «مسئله ايران به مثابه يك الگو» خواند، انتخابات مجلس نهم را عرصه اي فوق العاده حساس براي خود مي دانند. مثل همه جاي دنيا در ايران نيز، در آستانه انتخابات، همه چيز يك جنبه انتخاباتي پيدا مي كند؛ اما فرق ايران با بسياري كشورهاي ديگر- كه در آنها اساساً مكانيسمي به نام انتخابات وجود دارد- اين است كه برخي از بازيگران اجاره اي، انتخابات در ايران را نه فقط عرصه اي براي فعاليت سياسي و تلاش براي كسب قدرت به روش هاي دموكراتيك بلكه عرصه اي مي دانند كه به زعم خود مي توانند از آن براي كليد زدن انواع و اقسام پروژه هاي خطرناك سياسي و امنيتي- كه در شرايط عادي قابليت اجرا ندارد- استفاده كنند بي آنكه هزينه ها از حد معيني فراتر برود.
اين البته يك الگوي تجربه شده در بخش هاي مختلف جهان است. در همه آن كشورهايي كه چيزي به نام انقلاب رنگي يا كودتاي مخملي رخ داده، همواره يك انتخابات در قلب پروژه كودتا قرار داشته است. علت هم البته پنهان نيست. همواره در آستانه انتخابات، توجه بيشتري به مسائل سياسي و امنيتي در فضاي كشور ايجاد مي شود، زمينه عمل گروه ها و احزاب بالا مي رود، امكان سازماندهي نيروهاي اجتماعي براي سياسيون فراهم تر مي شود ومردم هم با حساسيت بيشتري مباحث سياسي را تعقيب مي كنند. بنابراين، احزاب وابسته «شب انتخابات» را مجالي براي تبديل رقابت انتخاباتي به پديده اي ضد امنيتي كه هدف از آن درگير شدن با اساس ساختار نظام سياسي است نه غلبه بر اين يا آن حريف خاص تلقي مي كنند. آنچه تعيين مي كند كه چنين اتفاقي رخ بدهد يا نه، فقط تصميم گروه هاي سياسي و بازيگران دخيل در صحنه است. اگر اين بازيگران گروه هايي معتقد به سيستم باشند طبعاً از گشودگي فضاي انتخابات براي شكل دهي به يك رقابت بانشاط سياسي استفاده مي كنند و بعد هم به راي مردم گردن مي نهند اما اگر اين گروه ها در واقع «برانداز» بوده و فقط پوشش فعاليت رسمي به تن كرده باشند، آن وقت واضح است كه به انتخابات به عنوان فرصتي براي انجام پروژه هاي ديكته شده خواهند نگريست و تنها چيزي كه براي آنها اهميت ندارد سرنوشت مردم و كشور است.
در سال 88 اين موضوع به طور كامل در ايران تجربه شد. گروه هايي پيش از انتخابات در ظاهر ادعا مي كردند كه هدف آنها حضور در يك رقابت سياسي با هدف به دست گرفتن دولت است اما خيلي زود (پيش از انتخابات) معلوم شد كه داستان چيز ديگري است و بسياري از بازيگران اساساً با هدف گذاري هاي انتخاباتي وارد صحنه نشده اند. موضوع از اردوكشي خياباني و اعلام پيشاپيش پيروزي شروع و چند ماه بعد به عمليات تروريستي در خيابان هاي تهران ختم شد. شايد بسياري از آنها كه وارد اين بازي شدند از ابتداي بازي نمي توانستند انتهاي آن را حدس بزنند اما بدون شك بودند كساني كه از همان روز اول آغاز مبارزات انتخاباتي (ماه ها قبل از خرداد 88) مي دانستند كه بناست تا كجا پيش بروند و براي رسيدن به مقصد، عبور از كدام ايستگاه ها ضرورت دارد. بدون شك يك جدول كاري و زماني وجود داشت و نقش ها از مدت ها قبل تقسيم شده بود ولو اينكه اقتضاي شيوه هاي مدرن عمليات نرم اين است كه شما همان كاري را مي كنيد كه دشمن مي خواهد، در عين حال كه تصورتان اين است كه دقيقاً در راستاي منافع ملت و كشور گام برداشته ايد. دوره قرار ملاقات در سالن هاي تاريك سينما با مرداني پالتو پوشيده و كلاه هاي لبه دار بر سر نهاده گذشته است؛ حالا مدال جاسوسي را بر گردن مي آويزند و به آن افتخار هم مي كنند، نامش هم ديگر جاسوسي نيست؛ فعاليت مدني است.
اكنون هم بدون شك با يك جدول كاري و زماني از پيش طراحي شده مواجهيم كه ايستگاه هايي را تا زمان انتخابات مجلس تعريف كرده است. در اختيار داشتن يك ديد كلي نسبت به آنچه به احتمال زياد در اين جدول گنجانده شده كمك بزرگي است به همه آنها كه مي خواهند دريابند بازي سياسي آنها بخشي از پازل سياسي نظام است يا اينكه در مسير مورد نظر دشمن گام برمي دارند.
قبل از هر چيز ترديدي نيست كه آمريكايي ها بيش از يك سال است در حال دقيق تر كردن درك و ارزيابي اطلاعاتي خود از 3 موضوع پرسش مهم هستند:
1- فتنه 88 تا چه حد به لحاظ اجتماعي قابل احياست؟ (شكل ديگر طرح اين سوال كه في المثل كسي مانند فريد زكريا براي يافتن پاسخ آن به ايران آمده بود اين است كه: چرا بهار عربي به ايران نمي رسد؟!)
2- رشد منازعات درون حاكميت بويژه مقابله جويي جريان انحرافي درون دولت با ساير اركان نظام تا كجا پيش خواهد رفت؟
3- اثرپذيري محيط داخلي ايران از فشارهاي خارجي تابع چه الگوهايي است و مردم ايران علت و اثر فشارهاي غرب را چگونه تحليل مي كنند؟
هيچ نشانه اي وجود ندارد كه آمريكايي ها توانسته باشند به اين سوال ها پاسخ هايي دقيق بدهند اما بدون شك سعي شان را كرده اند.
بحث در اين باره كه پاسخ جامعه اطلاعاتي آمريكا به اين سوال ها چيست و اين پاسخ ها تا چه حد درست است موضوع اين نوشته نيست. به جاي پاسخ، بايد روند شكل گيري پاسخ را مطالعه كرد.
به تعبير ديگر به همان ميزان كه اهميت دارد بدانيم محاسبات دشمن درباره ما چيست، مهم است دريابيم اين محاسبات چگونه شكل مي گيرد.
تا آنجا كه به جريان فتنه مربوط مي شود يك ارزيابي كم و بيش قطعي در محيط خارجي وجود دارد كه مي گويد اين جريان فاقد سرمايه اجتماعي فعال و در نتيجه فاقد توان بسيج گري اجتماعي است و بنابراين فعلا مهم ترين پروژه نه گذاشتن بارهاي سنگين بر دوش آن بلكه احياي اين جريان از طريق بازنويسي پروژه فتنه 88 است. در واقع هم اكنون تا آنجا كه به معادلات واقعي صحنه سياست داخلي در ايران مربوط است اساسا پارامتري به نام جريان فتنه (يا آنطور كه محمد خاتمي دوست دارد بگويد، اصلاحات) وجود ندارد كه بتوان از آن انتظار داشت معادله را به سمت خاصي جابجا كند. بنابراين اولويت اول تجديد حيات اين پارامتر است كه به وضوح مي توان ديد غربي ها به آن فكر و براي آن برنامه ريزي مي كنند. بدون آنكه قصد يك جمع بندي قطعي داشته باشيم به نظر مي رسد آمريكايي ها تصور مي كنند 3 عامل هست كه مي تواند جريان فتنه را مجددا احيا كند:
نخست، بازگشت اين جريان به صحنه سياسي و كوتاه آمدن نظام از شرط برائت، جبران و مجازات نسبت به فتنه 88
دوم، رشد اختلاف دروني اصولگرايان تا جايي كه هيچ دورنمايي براي حل آن وجود نداشته باشد و
سوم، بحراني شدن سياست خارجي و امنيت ملي ايران به گونه اي كه مردم تصور كنند كشور در حال از دست رفتن است.
درست در اينجاست كه مجموعه جريانات وابسته وارد صحنه مي شوند. ماموريت آنها ايجاد بسيج اجتماعي نيست چرا كه اكنون براي كند ذهن ترين ناظران هم قطعي شده چنين ظرفيتي وجود ندارد. ماموريت اين جريان حاد كردن اختلاف درون سيستم با هدف ايجاد فضايي است كه در آن بتوانند استدلال كنند پروژه اي به نام اصولگرايي از اساس شكست خورده است و لذا بايد آن را به طور كامل كنار گذاشت؛ منتها اشتباه مهلك اين جريان اين است كه هنوز نفهميده و يا نخواسته است بفهمد كه اصولگرايي يك حزب يا گروه نيست بلكه حركتي برخاسته از باورهاي اسلامي و انقلابي مردم است و دشمنان بارها تجربه كرده و ديده اند كه مقابله با باورهاي ديني مردم ناممكن است.
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ سگ زرد برادر شغال است. وقتي انگلستان در تمام تهديدات آمريكا عليه ايران حضور دارد و همراهي مي كند چرا بعضي از مسئولين ما اين كشور اروپايي را به اسم محكوم نمي كنند و با احتياط از عبارت اروپا استفاده مي كنند.
5967---0915
¤ برنامه هاي تحليلي صدا و سيما ضعيف است. با توجه به تحولات چشمگير در جهان اسلام و كشورهاي غربي مسئولين و مديران رسانه ملي بايد تحرك بيشتري در توليد برنامه هاي تحليلي درباره حادثه شگرف بيداري اسلامي در منطقه و همچنين جنبش عليه سرمايه داري غرب داشته باشند و از حوادث و رويدادهاي سياسي- اجتماعي جهان عقب نيفتند.
9051---0916
¤ درروزنامه خواندم كه با پادرمياني مقامات دولت، مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور و رئيس خبرگزاري ايرنا كه از سوي دادگاه محكوم به يك سال زندان و سه سال محروميت از كار مطبوعاتي شده بازداشت نشده است. اگر چنين چيزي درست باشد بايد فاتحه خيلي چيزها را خواند.
0081---0912
¤ ضمن تشكر از برادران سپاه و ساير مردم كه در مراسم تشييع و تدفين شهيد مرتضي محمدرضاپور شركت نمودند به رهبر عزيزمان عرض مي كنم:خودم و تمام عزيزانم فداي شما.
پدر شهيد
¤ وزير محترم ارشاد يا برنامه هفت رانمي بينند و يا متوجه برخي از گرايشهاي ضد فرهنگ انقلاب اسلامي در آن نشده اند كه درخواست مشابه آن را براي كتاب دارند. لابد در برنامه هفت كتاب بايستي از كتابهاي پائولوكوئيلو هم تقدير شود؟! به كجا مي رويم يا به عبارت بهتر ما را به كجا مي برند؟!
4491---0912
¤ قصور دستگاه قضا در پرونده احكام جزايري و برخي پرونده هاي مالي قبل از آن هنوز در خاطره مردم هست و همه خوب مي دانند اگر فشارها بر دستگاه قضا از هزار توي سياسيون آلوده و برخي خواص همراه نبود رئيس مجلس وقت آقاي كروبي نيز گرفتار مي شد و شايد با آن حكم دچار عذاب فعلي نمي شد در حال حاضر نيز با نزديك شدن به صدور حكم پرونده فساد مالي اخير برخي افراد آلوده، آن فشار بر دستگاه قضا را بيشتر كرده اند تا باعث بي عدالتي ديگري كه منجر به بي اعتمادي مردم به آن دستگاه شوند گردند. در اينجا جاي گلايه از رياست محترم جمهور است كه چرا به كمك عدالت نمي شتابد.
طالعي
¤ از مسئولين سيما درخواست مي شود نسبت به پخش برنامه «استوا» كه مختص پاسخ به سوالات ديني و مذهبي جوانان بود را از سر بگيرند.
6263---0938
¤قطار 27 آبان بندرعباس-مشهد براي فرار از پرداخت جريمه تاخير، اجازه اقامه نماز اول وقت مغرب را در تربت حيدريه نداد تا ساعت 21 به مشهد برسيم. چرا؟
4355---0917
¤از شهرداري تهران و مسئول محترم بهشت زهرا(س) درخواست مي شود نسبت به ساماندهي قبور مطهر شهدا در اسرع وقت اقدام نمايند با توجه به گذشت بيش از 30 سال از دفن شهداي اوليه جنگ تحميلي و فرسودگي قبور لازم است در اسرع وقت نسبت به ساماندهي و تعويض سنگ هاي قبور مطهر شهدا البته با هماهنگي خانواده هاي شهدا اقدام نمايند. آنجا مأمن خانواده معزز و محترم شهدا و ملت است. ما كه هر هفته به ميهماني آنها مي رويم، حتي برخي از اتباع كشورهاي ديگر را نيز مي بينيم كه براي تبرك و سركشي به بهشت زهرا مي آيند، اما چون وضعيت فعلي را ملاحظه مي كنند ما شرمنده مي شويم.
مادر شهيد عليرضا اثني عشري
¤جاي بسي تاسف است كه با گذشت 23 سال از پايان جنگ هنوز هستند تعداد چند هزارنفري از رزمندگان كه با سلاح هاي شيميايي دشمنان آسيب ديده اند. تعيين درصد نشده اند و برخي از آنها نيز با سابقه طولاني در جنگ نه شغلي نه درآمدي نه بيمه اي دارند. آنها با مشقت و سختي هاي فراوان و با كمك اين و آن راهي بيمارستان مي شوند با شرمندگي و گذاشتن كارت شناسايي و شناسنامه به طور موقت ترخيص مي شوند تا نسبت به تامين هزينه بيمارستان اقدام نمايند. اي كاش آن 122 نماينده به فكر اين قشر هم بودند.
جمعي از جانبازان شيميايي
¤با توجه به قانون بودجه كل كشور و اختصاص وام مسكن به فرزندان شاهد و با توجه به ابلاغ آن از سوي دولت متاسفانه بانكها از پرداخت وام مذكور خودداري مي نمايند. شايسته است مسئولين امر ضمن برخورد با متخلفين نسبت به حل مشكل اقدام كنند و فرزندان شاهد را از اين وضع عسر و حرج برهانند.
عادلي
¤دولت در سال 89 اعلام نمود بازخريدهاي قبل از سال 85 بازنشسته محسوب مي شوند. وقتي به اداره مربوطه ام مراجعه كردم از وجود چنين بخشنامه و دستورالعمل اظهار بي اطلاعي كردند. از دولت خدمتگزار درخواست مي شود با توجه به گذشت بيش از 5/1 سال از اعلام اين مطلب نسبت به ارسال بخشنامه و دستورالعمل فوق تسريع نمايند.
مقدم
¤از شهردار محترم تهران و شهرداري منطقه 15 درخواست مي شود نسبت به راه اندازي خط واحد اتوبوسراني ميدان بهمن-ترمينال خاوران اقدام نمايند.
منتظري
¤اگر فوتبال يك هزارم افتخارات اين روزهاي واليبال كشور را در مسابقات جهاني به دست مي آورد چه سر و صدايي كه راه نمي انداختند. اگر ديگران از درخشندگي جوانان واليباليست و با ادب كشورمان غفلت كرده اند روزنامه كيهان افتخار آفريني آنان را پوشش خوب بدهد.
0027---0937
¤نمايشگاه كتاب را فقط در شهرهاي بزرگ برپا مي كنند و گله دارند كه چرا مردم ايران كتاب، كم مطالعه مي كنند. از قول ما روستائيان بنويسيد اگر كتاب به دست ما برسد نسبت به مطالعه بي رغبت نيستيم.
4347---0913
¤به عنوان ايثارگر براي انجام كاري به وزارت بهداشت و درمان در تهران مراجعه كردم. با برخورد خوب و تكريم آميز مسئولين و مديران بخش مربوطه در اين وزارتخانه مواجه شدم. وظيفه خودم مي دانم از طريق اين ستون تقدير و تشكر بكنم.
8571---0937
¤مدتي است كه توفيق پيدا كرده ام به عنوان راننده اتوبوس همراه مسافرين و راهيان نور عازم مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس شوم. چند اشكال به نظرم رسيده كه لازم ديدم از اين طريق منعكس بكنم. اول اينكه به دليل فشردگي برنامه ها خيلي كم امكان برگزاري نماز جماعت به وجود مي آيد. ثانيا محل استراحت و اسكان مسافرين چون در شهر انديمشك در فاصله بسيار دور از مكان هاي مقدس يادمان شهدا قرار دارد بيشتر اوقات را در پيمودن راه هستيم. در نتيجه فقط مي توانيم چند مورد از يادمان مقدس شهدا را زيارت كنيم.
كردبچه
¤ورزشگاه بزرگ نقش جهان در اصفهان پس از گذشت سالها از شروع احداث آن و هزينه هاي ميلياردي كه صورت گرفته به صورت نيمه تمام رها شده است. چرا مسئولين امر درخصوص تكميل اين پروژه عمراني اقدام جدي به عمل نمي آورند.
محمود بليغيان از اصفهان
¤12 سال است كه سند زمين هاي واگذار شده به كاركنان قوه قضائيه در بزرگراه شهيد بابايي در دستشان مي باشد ولي شهرداري اجازه ساخت به آنان نمي دهد. شهرداري تهران بنا دارد اين زمين ها را از صاحبان آنها بخرد. ولي به قيمت تعيين شده توسط كارشناس تن نمي دهد. ما چه گناهي كرده ايم كه بعد از 12 سال اختيار زمين سنددار خودمان را نداريم.
اعتماد
جوابيه روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
ضمن تشكر از آن روزنامه وزين درخصوص انعكاس درخواست هاي مردمي در پاسخ به مطلب مورخ 14/8/90 آن رسانه با عنوان «خاموشي معابر » محدوده بلوار كوهسار واقع در منطقه شهران به آگاهي مي رساند: مشكل خاموشي معابر محدوده مذكور مرتفع و در حال حاضر از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.

 



غلط (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: سايت كلمه وابسته به موسوي كه از لندن و پاريس بارگذاري مي شود با اشاره به قطعنامه هاي شوراي حكام و سازمان ملل اوضاع كشور را خطرناك ناميده و براي رفع اين خطر پيشنهاد سران فتنه را مطرح كرده است.
گفت: آمريكا و اروپا كه با بزرگترين بحران مالي و عظيم ترين جنبش ضد سرمايه داري روبرو هستند و ديكتاتورهاي دست نشانده آنها يكي پس از ديگري سقوط مي كنند و... در بحران و خطر به سر مي برند يا جمهوري اسلامي ايران كه دشمنان غربي و منطقه اي آن رو به زوال نهاده اند؟
گفتم: سايت كلمه نوشته است اگر رهبران جنبش سبز(!) در رأس امور بودند، اولا؛ آمريكا عليه ايران قطعنامه صادر نمي كرد و ثانيا؛ اگر هم قطعنامه اي صادر مي شد جواب سران جنبش آنها را قانع مي كرد!
گفت: سران فتنه به آمريكا چه مي گفتند كه قطعنامه صادر نكند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو مي گفت هر وقت با كسي درگير مي شوم، حرف آخر را من مي زنم. پرسيدند چه مي گويي؟ گفت؛ با قاطعيت و اقتدار كامل مي گويم غلط كردم!
 



آيت الله آملي لاريجاني: حاميان پشت پرده مفسدان اقتصادي به آلوده كردن فضا روي آورده اند

رئيس قوه قضاييه تصريح كرد كه عده اي كه منافع شان در خطر است تلاش مي كنند با جوسازي هاي رسانه اي، فضاي رسانه و فضاي عمومي كشور را آلوده كنند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني طي سخناني در جلسه مسئولان عالي قضايي به موضوع پيگيري فساد مالي بانكي اشاره كرد و گفت: قوه قضاييه مكرر اعلام كرده كه اين پرونده را با دقت و سرعت رسيدگي مي كند. هر چند ابعاد اين پرونده بسيار گسترده است و هر روز هم كه جلو مي رويم ابعاد جديدي پيدا مي شود كه طبيعتا بايد ديده و رسيدگي شود.
لاريجاني وظيفه و عملكرد قوه قضاييه را جدا از شعار و بحث هاي رسانه اي برشمرد و تاكيد كرد: كار قوه قضاييه كار قانوني است و كارش شعاري نيست كه يك روز يك جور شعار بدهيم و يا با يك كلمه و جمله تمام بكنيم. بلكه بايد ابعاد مسئله بررسي شود تا به كسي هم ظلم نشود و از طرفي هم بحث حقوق ملت مطرح است كه بايد استيفاي حقوق مردم بشود.
رئيس قوه قضاييه افزود: متاسفانه عده اي كه منافع شان ظاهرا در خطر است تلاش مي كنند با جوسازي هاي رسانه اي، فضاي رسانه و فضاي عمومي كشور را آلوده كنند تا شايد جوانب مسئله روشن نشود. اين افراد يك روز برخي را تطهير مي كنند و روز ديگر عده اي را مقصر محسوب مي كنند اما گويا نمي دانند كه ما يك دستگاه قضايي هم در كشور داريم كه مسئول رسمي رسيدگي است و جاي رسيدگي در روزنامه ها و مصاحبه ها نيست و لذا بايد بدانند كه دستگاه قضايي مقهور اين جوسازي ها نخواهد شد.
لاريجاني گفت: بارها گفته ام كه اگر بنا باشد دستگاه قضايي براساس اين فضاسازي ها كار كند بايد هر روز يك طرف بچرخد در حالي كه مسير قانوني ما روشن است و رسيدگي ها براساس مطالبي كه از خود متهمان به دست مي آيد و براساس قرائن و مستنداتي كه وجود دارد و كم هم نيست به صورت همه جانبه خواهد بود و در هر مرحله هم اميدواريم به اندازه كافي مسئله شفاف باشد كه بتوانيم به اطلاع مردم برسانيم.
رئيس قوه قضاييه افزود: همه بايد بدانند كه ما نمي توانيم از مسئله رسيدگي به اين پرونده كوتاه بياييم، حتي اگر كساني هم صدايشان بلند شود باز هم ما كار خود را انجام مي دهيم و چون پاي استيفاي حقوق ملت در پيش است ما نمي توانيم در اين مسئله عقب نشيني كنيم.
آملي لاريجاني، حجت الاسلام والمسلمين اژه اي را قاضي برجسته و باسابقه دانست و گفت: مطمئنم كه آقاي اژه اي كه قاضي برجسته و با سابقه بسيار خوبي است و در اين كار نظارت و مسئوليت را پذيرفته اند، با دقت و با قاطعيت و بدون اين كه به كسي بخواهد اجحاف بشود به اين مسئله رسيدگي خواهند كرد.
وي افزود: اين كه افرادي بگويند شما چرا كساني را دستگير مي كنيد چرا عده اي را احضار مي كنيد و يا چرا بازداشت مي كنيد واقعا حرف نادرستي است و من اخطار مي كنم به اين افراد كه بي جهت فضاي كشور را آلوده نكنند و در مسيري كه نه به نفع خودشان و نه به نفع نظام است گام برندارند، چرا كه كشور نياز به آرامش و همدلي و وحدت دارد.
رئيس قوه قضاييه دستگاه قضايي را «نهاد موظف و مسئول در جمهوري اسلامي براي رسيدگي به اينگونه تخلفات و جرايم دانست» و گفت: هيچ حقي هم از حق عمومي مردم بالاتر نيست. ما موظفيم رسيدگي كنيم و اگر روزي كنار بكشيم و عقب نشيني كنيم، خيانت كرده ايم. بنابراين چاره اي جز اين نيست كه نهاد رسمي رسيدگي كننده، در اين كشور در يك فضاي آرام و معقول به اين مسئله رسيدگي كند چرا كه حقوق مردم، اموال مردم و اموال عمومي چيزي نيست كه ما بتوانيم بگوييم حالا كسي را كه به يك چنين فساد بزرگ اقتصادي دامن زده و افراد متعددي به او كمك كردند، رهايش كنيم.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، همچنين در اين جلسه، موضوع نحوه اجراي احكام مدني در سراسر كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با بررسي دقيق ماده 10 قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب و ساير مواد قانوني مرتبط، بر تمركز اجراي احكام تاكيد شد و مقرر شد جلسه تبيين و بررسي دقيق تر نحوه اجراي اين موضوع با حضور جمعي از روساي كل دادگستري استان ها و برخي از مسئولان عالي قضايي برگزار شود.

 



دكتر ولايتي: اعمال تحريم ها به دليل تكرار تاثير رواني اش را از دست داده است

مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب گفت: اعمال تحريم ها عليه ايران از سوي آمريكا و متحدانش به دليل تكرار، در عمل حتي تاثير رواني خود را از دست داده است.
علي اكبر ولايتي، مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري درباره اعمال تحريم هاي يك جانبه از سوي آمريكا و متحدانش اظهار كرد: اولين بار نيست كه تحريم ها را عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال مي كنند. همواره تحريم ها به عنوان يك سلاح كند شده از سوي آمريكايي ها و متحدانش عليه ايران اعمال مي شود؛ بدون اينكه تاثير عملي جدي در روند كار جمهوري اسلامي ايران داشته باشد. وي ادامه داد: اعمال تحريمها به دليل تكرار در عمل حتي تاثير رواني خود را از دست داده است و بسياري از تحليلگران و مفسران غربي نيز بر اين باورند كه اين تحريمها بي اثر است ولي در نهايت غربي ها با اين كار و تبليغات برنامه ريزي شده سعي مي كنند كه شكست خود در خاورميانه كه به دليل بيداري اسلامي، مقاومت عراق و افغانستان است را جبران كنند.

 



امروز تشكيل مي شود
زنجيره انساني دانشجويان دور نيروگاه اتمي بوشهر

دانشجويان دانشگاه هاي كشور در جهت حمايت از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان زنجيره انساني در اطراف نيروگاه اتمي بوشهر تشكيل مي دهند.
با توجه به سناريوي سه گانه آمريكايي ترور، هسته اي و حقوق بشر، دانشجويان بسيجي كشورمان با تشكيل زنجيره انساني در اطراف نيروگاه اتمي بوشهر حمايت خود از فعاليت هاي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران را اعلام مي كنند.
اين زنجيره انساني، امروز پيرامون نيروگاه اتمي بوشهر شكل مي گيرد.
در اين رابطه دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعت نفت اهواز گفت: دانشجويان دانشگاههاي استان خوزستان در اعتراض به گزارش دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه از سوي آمريكا به وي ديكته شده است، روز پنج شنبه سوم آذرماه با تشكيل زنجيره انساني دور نيروگاه هسته اي بوشهر، همراه با ساير دانشجويان كشورمان حمايت خود را از فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي نشان خواهند داد.
وي افزود: دانشجويان استان خوزستان با اين حركت خود به دشمنان و مستكبران نشان خواهند داد كه دادن جان براي آنها بسيار آسانتر از تسليم شدن در مقابل تهديدهاي سخيف و پوشالي آنهاست و با اين گونه بازي هاي سياسي كارانه و سخيف نخواهند توانست خللي در حركت هسته اي ملت ايران پديد آورند.
هفته گذشته نيز گروهي از دانشجويان عضو تشكل هاي دانشجويي با تشكيل زنجيره انساني در كنار مجتمع UCF اصفهان حمايت خود را از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان ابراز داشتند كه با بازتاب گسترده اي در رسانه هاي بين المللي همراه بود.
يوكيا آمانو دبير كل آژانس بين المللي انرژي هسته اي طي گزارشي مدعي شده بود كه برنامه هسته اي ايران داراي انحرافاتي است كه گزارش وي مورد انتقاد بسياري از كارشناسان سياسي قرار گرفت و به گفته آنان اين گزارش با فشار لابي هاي صهيونيستي و هدايت دولت آمريكا تهيه شده است.

 



نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله جنتي اقامه مي شود

روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران اعلام كرد نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت حضرت آيت الله جنتي اقامه خواهد شد.
در اين مراسم كه از ساعت 45/10 با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد در دانشگاه تهران آغاز مي شود، سردار محمدرضا نقدي، رياست سازمان بسيج مستضعفين، به مناسبت «هفته بسيج» و دكتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، پيرامون «عملكرد و فعاليت هاي شهرداري تهران» پيش از خطبه ها سخنراني مي كنند.

 



اخطار شوراي عالي انقلاب فرهنگي رئيس پيشنهادي جديد دانشگاه آزاد بايد ظرف يك ماه معرفي شود

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي از مهلت يكماهه براي معرفي رئيس پيشنهادي جديد دانشگاه آزاد خبر داد.
محمدرضا مخبر دزفولي در پاسخ به سوالي در خصوص وضعيت تشكيل جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد براي معرفي رئيس جديد اين دانشگاه گفت: در ابتداي جلسه اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين مسئله مطرح شد كه وزير علوم كه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي مامور تشكيل اين جلسه شده بود در خصوص كم وكيف اين جلسه ابهاماتي داشت.
مخبر دزفولي تصريح كرد: با رفع ابهام صورت گرفته مقرر شد حداكثر تا مدت زمان يكماه، جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد تشكيل شده و رئيس پيشنهادي جديد اين دانشگاه براي تاييد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي شود.
وي همچنين در خصوص مصوبات جلسه شوراي معين شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: در اين جلسه نيز متن كامل اساسنامه دانشگاه ويژه فرهنگيان به تصويب رسيد.
همچنين دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به تصويب سند تحول نظام آموزش و پرورش در جلسات اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي از رونمايي اين سند مهم نظام آموزشي كشور به همراه فلسفه تعليم و تربيت در سالگرد شوراي عالي انقلاب فرهنگي در آذرماه توسط دكتر احمدي نژاد خبرداد.
عضو پيوسته فرهنگستان علوم جمهوري اسلامي ايران در ادامه از آماده بودن گزارش وضعيت نخبگان براي ارائه در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد و گفت: به علت ارائه گزارش تحولات جمعيتي امكان بررسي اين گزارش در جلسه اخير فراهم نشد.
به گزارش فارس، وي اضافه كرد: اميدواريم كه اين گزارش در جلسه آينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه شود و بتوانيم به زودي سند جامع نخبگان را به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسانيم.

 



برآورد اوليه از خسارت فاجعه آميز ضربه اطلاعاتي ايران به CIA (خبر ويژه)

شبكه اي.بي.سي آمريكا دستگيري 12جاسوس آمريكا در ايران و لبنان (ژوئن گذشته) را براي سازمان سيا غيرقابل جبران دانست.
اين شبكه كه به تازگي از قول 4 مقام آمريكايي، خبررساني چند ماه پيش ايران و حزب الله در اين باره را تاييد كرده بود، در تحليلي گفت: تاييد خبر چند ماه قبل، نشان مي دهد ايران و سيدحسن نصرالله در آن زمان راست گفته بودند.
به گفته مسئولان سازمان سيا، چند نفر از متخصصان اين سازمان در بيروت مشغول آموزش يك شبكه جاسوسي بودند و همزمان مشابه اين فعاليت در ايران نيز جريان داشت و هدف از تشكيل اين دو شبكه گسترده و پيشرفته جاسوسي، تمركز بر سياست هاي حزب الله و همچنين فعاليت هاي هسته اي ايران بود.
به نوشته روزنامه النهار لبنان به نقل از يكي از جاسوس هاي دوجانبه كه همزمان براي سيا و حزب الله كار مي كرد در مرحله اي از فعاليت ها، حزب الله متوجه حضور اين شبكه در بيروت شده و رستوراني را كه مسئولان سيا با جاسوسان لبناني در آن قرار مي گذاشتند را زيرنظر گرفت.
به گفته اي.بي .سي، افسران سيا در بيروت طرحي كاملا نامطمئن را دنبال مي كردند و با حزب الله به گونه اي رفتار مي كردند كه گويي حزبي ساده و كور است. در شرايطي كه حزب الله مشغول كشف و شناسايي جاسوسان سيا در بيروت بود، همكاري اين حزب با وزارت اطلاعات ايران باعث شد تا يك شبكه جاسوسي آمريكا در ايران نيز كشف شده و وسايل ارتباطي اين شبكه شناسايي شود.
براساس اعلام اي .بي .سي نيوز، «در اين مرحله ابتدا حزب الله و سپس ايران به شكل رسمي و در تلويزيون موضوع كشف شبكه جاسوسي آمريكايي را علني كردند، اما سازمان سيا عليرغم اينكه اين اظهارات صحيح بود، موضوع را به شكلي كامل تجاهل كرد. يك مسئول فعلي سازمان سيا كه نامش فاش نشده گفت شناسايي شبكه هاي جاسوسي در لبنان و ايران، ضربه اي بزرگ به تلاش هاي آمريكا براي كشف تصميم حزب الله در قبال اسرائيل و فعاليت هاي هسته اي ايران زده است. برخي از افسران سابق سيا تاكيد كردند تحولات رخ داده به خوبي نشان مي دهد كه سازمان اطلاعات مركزي آمريكا حرفه اي گري گذشته را ندارد.»
سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله در ماه ژوئن گذشته در يك برنامه تلويزيوني اعلام كرد كه حزب متبوعش موفق شده يك شبكه جاسوسي آمريكايي را به طور كامل شناسايي كرده و افراد آن را دستگير كند. با اين حال سفارت آمريكا در بيروت با انتشار اطلاعيه اي، اين خبر را به كلي عاري از صحت خواند. به گزارش اي.بي.سي «اينك معلوم مي شود نصرالله دروغ نگفته بود و پس از كشف شبكه جاسوسي سيا در بيروت، نگراني و خسارت ناشي از اين امر مانند ويروسي در بدنه سيا پخش شده است. به گفته مسئولان آمريكايي، خسارت هاي ناشي از كشف اين شبكه جاسوسي در بيروت بيشتر از سطح توقع آنها بوده و هرچه زمان مي گذرد، بر حجم فاجعه افزوده مي شود.»
اين شبكه تلويزيوني آمريكايي خاطرنشان كرد هنوز هيچ شخصيت رسمي آمريكايي، مسئوليت اين شكست اطلاعاتي سنگين را برعهده نگرفته و مشخص نيست كه سيا بار ديگر قادر باشد تا شبكه اي را در بيروت تشكيل دهد.

 



سايت موسوي: نظام بايد از آمريكا عذرخواهي كند! (خبر ويژه)

در اقدامي هماهنگ با جنگ رواني غرب عليه ملت ايران، عمله فتنه سبز آفتابي شدند. اين عده مي گويند براي خروج حاكميت از بحران و بن بست(!؟) در برابر غرب، جمهوري اسلامي نسبت به اين جريان نرمش نشان دهد تا بحران نيز مرتفع شود!
در تازه ترين نمونه از اين سياه بازي هاي نخ نما، سايت كلمه كه از لندن و پاريس به روز مي شود، با اشاره به تهديدهاي غرب در زمينه حمله نظامي و تحريم اقتصادي نوشت: «حلقه محاصره تنگ تر شده است. راه برون رفت از بحران هاي كنوني چيست؟ اكنون براي جلوگيري از حمله نظامي، به دليل مديريت غلط و ديپلماسي بي كفايت، تنها راهي كه باقي مانده تعليق كليه فعاليت هاي هسته اي و اجازه به بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي براي بازرسي كامل از تمام تأسيسات هسته اي ايران است. نظام آگاه است كه وضعيت وخيمي كه در صورت وقوع جنگ بر مجموعه مملكت تحميل مي شود، بايد كوتاه آمد. اما اين تصميم به شدت خطرناك است. نظام در اين صورت، حتي پاسخي براي هواداران سرسختش هم نخواهد داشت. در نتيجه نظام در بن بستي قرارگرفته كه تنها راه برون رفت از آن، بازگشت به مخالفان است. به جاي تمام ادعاها، مقامات مي توانند در يك سخنراني، عذرخواهي كرده و با تعليق فعاليت هاي هسته اي و اجازه براي بازرسي به منظور اعتمادسازي، براي جنگ طلبان بيگانه نيز دست آويزها از ميان برداشته و خطر حمله رفع شود، آن وقت است كه در آزادي زندانيان، رفع حصر سران جنبش سبز و اصلاح اساسي ساختار تحقق مي يابد».(!!)
به قول معروف «خود گويي و خود خندي، عجب مرد هنرمندي». حضرات پادوهاي سياسي مقيم لندن و پاريس و واشنگتن كه بعضاً حتي تا مرز «شرافتمندانه» خواندن دريافت پول از غرب پيش رفته اند، فراموش كرده اند كه جمهوري اسلامي اگر قرار بود ملاحظه تهديدهاي غرب را بكند، بساط فتنه سبز- آشوب نيابتي براي سازمان سيا و موساد و ام آي6- را به بركت حضور مقتدرانه ملت جارو نمي كرد و اجازه مي داد مهره هاي سازمان سيا كودتاي مخملي را به پايان برسانند. البته مردم ما بي اطلاع نيستند كه اولاً اصل جنگ رواني دشمنان، با مشورت و گرا دادن همين حضرات مفلس انجام مي شود و ثانياً اين ورشكستگان به تقصير، بخش دوم و تكمله همان جنگ رواني هستند و نه دلسوز ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران. منتها فتنه گران هنوز نفهميده اند كه ايران به اوباش سياسي باج نمي دهد و اگر بر فرض محال قرار بود باجي بدهد، به آمريكا و غرب باج مي داد كه امروز از دست اقتدار فزاينده ايران در منطقه و غرب و بي اعتنايي آن نسبت به اشتلم غرب مي نالند.
با اين حال بايد پرسيد چگونه است كه گردانندگان فتنه سبز با اين صراحت، خود را بديل تهديد نظامي و تحريم اقتصادي دشمن مي خوانند؟ همچنين جا دارد بپرسيم چرا شيوه قسم حضرت عباس را در مقابل دم خروسي كه پيداست، پيشه كرده اند؟ نمي شود كه هم غرب را ترغيب به ارعاب و تهديد و فشار عليه ملت ايران كرد و هم اداي دايه هاي دلسوز را درآورد!

 



بن اليعاذر: آينده مصر به دست دشمنان اسرائيل افتاده است (خبر ويژه)

وزير دفاع سابق رژيم صهيونيستي نسبت به فوران دوباره انقلاب اسلامي در مصر ابراز نگراني كرد.
راديو اسرائيل با بيان اينكه «رخدادهاي چند روز اخير مصر، ابعاد هولناكي به خود گرفته»، گفت: بنيامين بن اليعاذر نسبت به رويدادهاي اخير مصر ابراز نگراني كرد. او نگران روند اين رويدادهاست و مي گويد مصر با اين روند احتمالا دوباره به رويارويي نظامي عليه اسرائيل دست مي زند.
وزير دفاع سابق اسرائيل مي گويد: تل آويو بايد خود را براي تبديل مصر به دشمن اسرائيل آماده كند. آينده مصر در دست ملت اين كشور قرار گرفته كه اسرائيل را دشمن خود مي داند. مصر پيش از اين شريك راهبردي و درجه يك ما بود.
صهيونيست ها با تعميق انقلاب اسلامي، مصر پيمان سازش كمپ ديويد را كه سپر دفاعي اشغالگران قدس محسوب مي شد، باطل شده مي بينند.
به دنبال تلاش شوراي نظامي حاكم- دست نشاندگان آمريكا و حسني مبارك- براي دور زدن انقلاب و استحاله و مصادره آن، ملت مسلمان مصر دور تازه انقلاب را آغاز كردند و با آمدن در ميدان التحرير و شعارهاي الله اكبر، مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل، اعلام كردند تا پيروزي نهايي انقلاب خيابان ها را ترك نخواهند كرد. بيش از 40 نفر طي چند روز گذشته توسط نظاميان دست نشانده به شهادت رسيدند اما انقلابيون حاضر نيستند خيابان ها را ترك كنند.
عصام سلطان نايب رئيس حزب الوسط مصر گفته است: نظاميان مصري براي سركوب تظاهركنندگان در ميدان التحرير از نوع جديدي از گلوله هاي گاز اشك آور استفاده مي كنند كه به تازگي از تل آويو وارد شده است. مردم مصر اكنون با سلاح هاي اسرائيل كشته مي شوند.
همچنين روزنامه فرانسوي اومانيته در تحليلي نوشت: ارتشي كه اكنون در مصر با مردم درگير شده، همان ارتشي است كه بدليل عملكرد و رفتارش در برابر مخالفان رژيم حسني مبارك در ماه فوريه مورد تقدير قرار گرفت اما امروز تبديل به هدف اصلي مردم خشمگين شده است. در جريان درگيري هاي روز يكشنبه در مصر، ارتش اين كشور چهره واقعي خود را به نمايش گذاشت.
روزنامه فيگارو نيز ضمن اشاره به درگيري ها در قاهره يك هفته مانده به انتخابات پارلماني به نقل از يكي از جوانان تظاهر كننده مي نويسد: « اين خوك ها (نيروهاي ارتش) به هيچ وجه تغيير رفتار نداده اند، اما ما مردم مصر بر آنان پيروز خواهيم شد همانطور كه در ماه فوريه پيروز شديم».
در همين حال روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي، حوادث اخير را «انقلاب واقعي در مصر» توصيف كرد و نوشت: مقامات مصر اميدوار بودند كه معترضان خسته شوند و به خانه هايشان بازگردند اما چنين نشد. اعتراضات نمايش چشمگير نارضايتي هاست. معترضان احساس مي كنند به آنها خيانت شده است. تظاهرات اين روزها با اعتراضات فوريه سال گذشته كه به استعفاي مبارك منجر شد، قابل مقايسه است. تحليل گران مي گويند شكاف ايجاد شده ميان معترضان و ارتش، غير قابل ترميم است.
ژنرال هاي بر جاي مانده از رژيم مبارك، ارتباطات گسترده اي با سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي دارند و طي 9 ماه گذشته تلاش كرده اند ضمن فريب مردم، آنها را از ادامه انقلاب خسته كنند. با اين حال اعلام استعفاي دولت عصام شريف باعث شد صداي آمريكا تاكيد كند «اين استعفا، بزرگ ترين شكست براي اعتبار شوراي نظامي مصر است».
در حالي كه نظاميان مشغول كشتار مردم مسلمان مصر هستند، جي كارني سخنگوي كاخ سفيد به صداي آمريكا گفته است: ما از همه طرف هاي درگير مي خواهيم خويشتنداري نشان دهند. ما از اين درگيري ها عميقا نگران هستيم.

 



مشغول تدوين وصيت نامه دانشگاه آزاد هستيم! (خبر ويژه)

عبدالله جاسبي از تدوين و آماده شدن «وصيت نامه» دانشگاه آزاد خبر داد.
رئيس دانشگاه آزاد در اجلاس روساي واحدهاي اين دانشگاه گفت: وصيت نامه دانشگاه آزاد در حال تدوين و آماده شدن است. در بخشي از اين وصيت نامه آمده است «برادران! جاسبي كوچك تر از آن است كه رياست مطلقه بر اين دانشگاه داشته باشد.»
جاسبي با تاكيد بر اهميت تكريم ارباب رجوع، خاطرنشان كرد: بر اساس 46 هزار پيام دريافت شده اين طور به نظر مي رسد كه هنوز در رابطه تكريم ارباب رجوع نارضايتي هايي وجود دارد. بنابراين نبايد حتي در صورتي كه دانشجو بدهكار هم باشد، بويي از طلبكاري در صحبت هايي به گوش رسد.
وي با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس گفت: حتي نبايد يك ريال از امكانات دانشگاه براي هزينه هاي انتخاباتي افراد به كار رود، چرا كه اين گونه هزينه ها حرام است و ما هم وظيفه داريم با آن برخورد كنيم.
جاسبي گفت: هرچند وظيفه ما براي برگزاري انتخابات پرشور است، ولي كسي حق ندارد با عنوان و سمت خود هيچ كانديدايي را تبليغ كند.
پيش از اين برخي مديران دانشگاه آزاد از جمله مهدي هاشمي متهم به سوءاستفاده سياسي و انتخاباتي از اموال دانشگاه آزاد شده بودند. معاون پارلماني دانشگاه آزاد اموال اين دانشگاه را بالغ بر 300 هزار ميليارد تومان اعلام كرده است. برخي اعضاي ذي نفوذ هيئت موسس دانشگاه آزاد سال گذشته سعي داشتند به بهانه وقف دانشگاه، آن را يك شبه خصوصي كنند و حتي در جلساتي گفته بودند كه مايملك دانشگاه، بعد از ما به فرزندان ما مي رسد! اما پس از برخي كش و قوس ها، موضوع به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارجاع شد تا ضمن تدوين اساسنامه جديد، به وضعيت مديريتي دانشگاه رسيدگي كند، با وجود تعيين هيئت امناي جديد از سوي شوراي انقلاب فرهنگي، چند ماهي است كه انتخاب رئيس آتي دانشگاه به تعويق افتاده است.
شوراي انقلاب فرهنگي در جلسه پريروز خود وزير علوم را مامور كرد ظرف يك ماه ضمن تشكيل جلسه هيئت امنا، رئيس جديد را براي تصويب نهايي به شورا پيشنهاد كند.

 



فرخ نگهدار: خودمان كرديم كه لعنت بر خودمان باد (خبر ويژه)

رئيس گروهك منحله فدائيان خلق معتقد است اسلام سياسي جزء ذاتي روند سياسي شدن ملت ها در منطقه خاورميانه است و نمي توان آن را دور زد.
فرخ نگهدار با اشاره به انقلاب هاي اخير، در پايگاه اينترنتي روز آن لاين نوشت: تا زماني كه اسلام عنصر اصلي و مسلط در ساختار ذهني نوشهروندان باقي بماند اين بسيار ساده انديشانه خواهد بود هرگاه كه انتظار داشته باشيم اين نوشهروندان آموزه هاي اسلامي را راهنماي عمل سياسي و رفتار سياسي خود، از جمله در گزينش الگوهاي راه دهي خود قرار ندهند. كساني در غرب كه انتظار دارند دموكراسي در خاورميانه مي تواند در يك محيط كاملاً سكولار پياده شود، عملاً استفاده از زور عليه اكثريت شهروندان را، به قيمت دست شويي از دموكراسي، توصيه مي كنند.
وي با اشاره به سركوب ملت هاي ايران و تركيه به بهانه مدرنيزاسيون و وقوع انقلاب اسلامي در واكنش به سركوب هاي رژيم پهلوي مي افزايد: در سال 1979 به محض آن كه اولين ترك خوردگي ها در آن رژيم بيرحم پديدار شد ميليون ها شهروند با شعارهاي ضد مدرن، ضد غربي و اسلام گرايانه، به خيابان ها ريختند و پيروزي «انقلاب اسلامي» را رقم زدند.
«نگهدار» با اشاره به كودتاي 28 مرداد 1332 (1953) و معاهده سازش كمپ ديويد 1978 مي نويسد: رويداد موسوم[!] به كودتاي 1953 درايران و قرارداد كمپ ديويد تأثيرات بسيار عميق و سنگين بر ذهنيت ايرانيان و مصريان برجاي گذاشته اند. بدنه اصلي جامعه نه تنها هيچ نقشي در شكل گيري اين دو رويداد نداشته اند، بلكه مشخصاً در هر دو كشور مورد تحقير قرار گرفته و ناديده گرفته شده و يا كلاً سركوب شده اند. تصميم هايي كه در 1953 در تهران و در 1978 در كمپ ديويد گرفته شد حتي روند هويت يابي ملي شهروندان را در هر دو كشور مسموم ساخت. اين رويدادها حتي معناي غرب و مدرنيته را در ذهن مردمان هر دو كشور باز تعريف كرد! هيچ شاهد قابل اتكائي وجود ندارد كه رهبراني كه رويدادهاي 1953 و 1978 را پديد آوردند واقعاً منافع ملي كشور خود را زير پا گذاشتند[!!] حاكماني كه ضروري نبينند و يا اصلاً قادر نشوند لايه هاي اصلي مردم كشور خود را با تصميمات تاريخي خود همراه كنند، لزوماً به همان مردم در عمل اجازه مي دهند كه آنها را حاكماني تصور كنند كه منافع ملي را به پاي منافع شخصي قرباني مي كنند. حتي از اين هم بدتر، آنها اجازه مي دهند كه، از نگاه مردمي كه ناديده گرفته شدند، حاكماني ديده شوند كه به بيگانگان متكي هستند و به حرف قدرت هاي خارجي گوش مي كنند. حتي از اين هم بدتر، حاميان بين المللي اين رهبران در نظر مردم به عنوان «دشمنان كشور» تصوير خواهند شد. با اطمينان بايد گفت كه هرگاه حمايت ايالات متحده كه از ديكتاتورهاي حاكم بر ايران و مصر اين قدر سرسختانه نبود نفرت از غرب و آمريكا هم به اين حد عميق نمي شد.
گفتني است نگهدار خود جذب حلقه لندن شد و با وجود سوابق ماركسيستي و چپ، در شمار پادوهاي اپوزيسيوني درآمد كه علناً يوق اربابي غرب را به گرده خويش نهاده بودند. نگهدار با بي بي سي و عقبه امنيتي آن (MI6) همكاري مي كند. بنابراين طبيعي هم هست كه ادعا كند شواهد قابل اتكايي درباره زيرپا گذاشتن منافع ملت ايران از سوي پديدآورندگان كودتاي 1953 (28 مرداد) وجود ندارد. احتمالاً نفت و سياست و فرهنگ و سرنوشت ملت ايران را هم كسان ديگري در آن تاريخ تقديم آمريكا و انگليس كردند!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14