(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3  آذر 1390- شماره 20081

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور: بسيج يعني ياري امام حسين(ع) در روز عاشورا
حضور رهبر انقلاب در منزل سردار شهيد تهراني مقدم
تحويل انبوه سامانه هاي موشك ساحل به دريا از سوي وزارت دفاع به ارتش
هشدار وزير اطلاعات در فيضيه قم: احياي مجدد فتنه برنامه جدي آمريكا عليه ايران است
سرلشكر صفوي: بي سر و صداترين رزمايش رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي تحت رصد سپاه انجام شد
جراحي موفقيت آميز نوزادي كه با قلب خارج از بدن در قزوين متولد شده بود
7 دانشگاه و مركز تحقيقاتي وزارت بهداشت درفهرست برترين هاي جهان
منابع آزمون دكتري 7 آذر اعلام مي شود
ساماندهي 40 هزار مبلغ مذهبي در ايام محرم
نخستين همايش نقشه راه چوب و كاغذ كشور در افق 1404
توليد سالانه 200هزار پژو در تبريز
فعاليت 80 هزار هيئت مذهبي در كشور
دوره ابتدايي از سال تحصيلي آينده 6 ساله مي شود
طراحي و ساخت موتورسيكلت چند منظوره در كرج
نيكوكاران امسال 10 ميليارد ريال مدرسه ساختند
دولت براي درمان بيماران صعب العلاج 110 ميليارد تومان كمك مي كند
نخستين كنگره نروتروماي كشور در مشهد افتتاح شد
استاندار اصفهان: تغيير نرخ ارز ،اشتغال را با چالش روبه رو كرده است
اخبار ادبي و هنري



در اجتماع مردم پاكدشت تصريح كرد
رئيس جمهور: بسيج يعني ياري امام حسين(ع) در روز عاشورا

رئيس جمهور گفت: اوج حركت بسيج در روز عاشورا و در ياري امام حسين(ع) قابل مشاهده است؛ چنانكه ياران امام حسين عينيت و تجسم بسيج و بسيجي بودند.
به گزارش ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد در جمع پرشور مردم پاكدشت افزود: قدرت هاي زورگو وقتي مي بينند ملت ايران براي پيشرفت و حركت، عزم خود را جزم كرده و تصميم گرفته است تا قله هاي عزت و پيشرفت را فتح كند، پرچمدار صلح و عدالت در جهان شده است؛ به دنبال هر بهانه و طرحي جديد براي مانع تراشي در برابر حركت ملت ايران هستند.
وي اضافه كرد: كساني كه هزاران بمب اتم ذخيره كرده اند ايران را متهم به ساخت بمب اتم مي كنند. ملت ايران چه نيازي به بمب اتم دارد. بمب متعلق به كساني است كه مردم بومي آمريكا را از بين برده و بر سرزمين آمريكا مسلط شده اند.
احمدي نژاد همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اوج حركت بسيج در روز عاشورا و در ياري امام حسين(ع) قابل مشاهده است، اظهار داشت: ياران امام حسين(ع) عينيت و تجسم بسيج و بسيجي بوده اند.
وي اضافه كرد: خدا را سپاسگذاريم كه سراسر ايران از جمله شهرستان پاكدشت پر از بسيجيان مخلص، مومن و آماده خدمتگزاري است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه بسيجي بايد نماد پاكي، ايمان، محبت، تواضع، خدمتگزاري و فروتني در برابر آحاد جامعه باشد افزود: بسيجي بايد در وهله اول، مدافع عدالت، حقوق ملت ها و انسان ها باشد و در برابر قدرتهاي مستكبر بايستد.
وي ادامه داد: بسيجي انساني است كه براساس فطرت الهي، فقط و فقط در مسير پاكي، عدالت و عشق حركت مي كند و خود را محو و فداي جامعه مي كند و از منافع ملت و آرمان ها دفاع مي كند.
رئيس جمهوري در ادامه از مهمترين كارهايي كه بايد در پاكدشت انجام شود ايجاد اشتغال و رفع بيكاري جوانان عنوان كرد و گفت دولت تمام امكانات خود را در جهت ايجاد اشتغال براي جوانان بكار خواهد بست.
وي گفت: آنچه دولت بايد انجام دهد مجوز، تسهيلات و امكانات است كه آن را نيز در جلسه هيئت دولت مربوط به استان تهران تصويب خواهد كرد.
ديدار چهره به چهره رئيس جمهوري بامردم پاكدشت
رئيس جمهوري كه در ادامه دورچهارم سفرهاي استاني به پاكدشت سفر كرده است ، با شماري از مردم اين شهرستان به طور چهره به چهره ديدار كرد.
به گزارش ايرنا ، ديدار چهره به چهره مردم پاكدشت با دكتر محمود احمدي نژاد پس از سخنان وي در مجموعه ورزشي شهيد محسن پازوكي آغاز شد.
بنابراين گزارش تعدادي از مردم پاكدشت براي ديدار چهره به چهره با رييس جمهوري دريكي از ساختمان هاي مجموعه ورزشي شهيد محسن پازوكي حاضر شدند.
همچنين رئيس جمهوري در پايان سخنانش در جمع مردم پاكدشت اعلام كرد كه نخستين بار تمامي اعضاي هيئت دولت در سفرهاي استاني در يكي از شهرستان ها (شهرستان پاكدشت) حضور يافتند و به مسايل و مشكلات تمامي مراجعه كنندگان تا آخرين نفر رسيدگي مي كنند.
گفتني است ؛ احمدي نژاد و اعضاي كابينه امروز براي ديدار با مردم اسلامشهر وارد اين شهرستان خواهند شد.

 



حضور رهبر انقلاب در منزل سردار شهيد تهراني مقدم

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي سه شنبه شب با حضور در منزل سرلشكر شهيد حسن تهراني مقدم با خانواده اين شهيدديدار و گفتگو كردند.
ايشان در جمع خانواده اين شهيد گرانقدر، با اشاره به همت والا و تلاش هاي خالصانه حاج حسن مقدم خاطر نشان كردند: خانواده هاي اين عناصر فعال، در اجر و ثواب آنها سهيم اند.
حضرت آيت الله خامنه اي صبر خانواده هاي شهدا را ذخيره اي ارزشمند براي آخرت دانستند و تأكيد كردند: كشور و انقلاب همچنان در مسير خواست و اراده شهدا به پيشرفت و حركت پوياي خود ادامه خواهد داد.

 



تحويل انبوه سامانه هاي موشك ساحل به دريا از سوي وزارت دفاع به ارتش

سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع در آييني با حضور وزير دفاع و فرمانده نيروي دريايي ارتش، انبوهي از سامانه موشكي ساحل به دريا را به نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تحويل داد.
در اين مراسم سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: رشد مولفه هاي قدرت در حوزه دفاعي از اركان سياست هاي جمهوري اسلامي ايران براي دفع هر نوع تهديدي است.
وي افزود: در اين حوزه تقويت روزافزون قدرت دريايي به عنوان يكي از راهبردهاي اصلي در وزارت دفاع با جديت دنبال مي شود.
وزير دفاع، قدرت دريايي جمهوري اسلامي ايران را قدرتي بالنده و پويا توصيف كرد و گفت: امروز با تحويل تعداد قابل توجهي از سامانه هاي موشكي ساحل به دريا به نيروي دريايي ارتش اين نيرو مي تواند ماموريت پدافند ساحلي را با قدرت بالاتري انجام دهد.
وحيدي، گردان بودن سكوهاي پرتاب كه مي تواند شعاع وسيعي از ساحل را در معرض كنترل و تسلط قرار دهد، وجود شبكه ارتباطي فيمابين سايت ها كه امكان رديابي و تخصيص اهداف چندگانه و مديريت يكپارچه و همزمان سايت ها را فراهم مي كند را از ويژگي هاي اين سامانه هاي موشكي برشمرد.
وي همچنين، افزايش انعطاف پذيري، بالا رفتن ضريب امنيتي براي نيروهاي عمل كننده خودي، شناسايي اهداف بزرگ و كوچك دريايي و انهدام همزمان آن ها در فواصل دور و نزديك و در سريع ترين زمان ممكن را از ديگر ويژگي اين سامانه هاي موشكي ذكر كرد.
وزير دفاع تصريح كرد: بدين ترتيب يك توانمندي گسترده با اضافه شدن اين سامانه ها به سامانه هاي قبلي براي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ايجاد مي شود و اين سامانه ها در كنار نيروي ايمان، تعهد و ايثارگري دريادلان نيروي دريايي، قدرت دفاعي آفندي و پدافندي مطمئني را به وجود مي آورد.
وي با تقدير از متخصصين زبده و كارآمد سازمان صنايع دريايي كه با طراحي، ساخت و توليد انبوه اين سامانه هاي قدرتمند موشكي، در حوزه ايجاد اقتدار ملي، نقش آفريني مي كنند، تصريح كرد: با اجراي اين پروژه، سطح دانش فني كشور در طراحي و ساخت سامانه هاي كنترل آتش، موشك برد بلند ارتقاء پيدا كرده و به شكل كاملا بومي توسعه و گسترش يافته است.
در ادامه اين مراسم امير دريادار سياري نيز طي سخناني گفت: امروز با افتخار مي توانيم اعلام كنيم، كه با توجه به سامانه هايي كه در اختيار داريم و سامانه هايي كه امروز به اين مجموعه اضافه شده اند نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با توكل به خدا اين توانمندي را دارد كه به هر تهديدي در عرصه دريا و ساحل پاسخي كوبنده بدهد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح كرد: بر پايه تلاش و فعاليت هايي كه در صنايع مختلف وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با همكاري نزديك رزمندگان نيروي دريايي در جريان است، بحمدالله امروز در حوزه موشك هاي سطح به سطح، سطح به هوا، ساحل به دريا و زير سطحي به توانمندي هاي بسيار بالايي دست پيدا كرده ايم و قادريم با هوشمندي و اقتدار حافظ حريم دريايي جمهوري اسلامي ايران باشيم.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، وي اظهار اميدواري كرد كه با همت و جديتي كه در صنايع دفاعي وزارت دفاع وجود دارد روز به روز شاهد نوآوري و روزآمدي تجهيزات نيروهاي مسلح براي مقابله با هر نوع تهديدي باشيم.

 



هشدار وزير اطلاعات در فيضيه قم: احياي مجدد فتنه برنامه جدي آمريكا عليه ايران است

حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي هشدار داد كه احياي مجدد فتنه يكي از برنامه هاي جدي آمريكا عليه ايران است.
وزير اطلاعات روز چهارشنبه طي سخناني در گردهمايي بزرگ مبلغين گفت: براي شناسايي يك جريان و تفكر اصل و تشخيص آن از جريان غيراصل و انحرافي بايد سه موضوع معيار انطباق فكري، انطباق گفتماني و انطباق عملي آن گروه را همزمان و توام با انديشه هاي امام راحل و رهنمودهاي رهبر انقلاب اسلامي تطبيق داد و اگر اين سه معيار درست مورد توجه قرار گيرد در بصيرت بخشي دچار مشكل نخواهيم شد.
وي ادامه داد: مشكل اصلي مردم اين است كه آنها فقط انطباق فكري و انطباق گفتاري افراد را ملاك قرار مي دهند ولي در انطباق رفتاري دچار مشكل مي شوند و شناسايي اين مسئله براي عوام مشكل است و اينجا نقش مبلغين و خواص بابصيرت بسيار تعيين كننده است و بايد اين عدم انطباق را به عنوان شاخص براي مردم تبيين كنند.
مصلحي در بخش ديگري از سخنانش گفت: در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران به عنوان مدل حكومت در سطح كشورهاي اسلامي و عربي منطقه مطرح است و اين دغدغه جدي رژيم صهيونيستي و تهديد جدي براي آمريكا و متحدانش در منطقه به شمار مي آيد.
وي ادامه داد: در جنگ اطلاعاتي كه امروز براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران شكل گرفته، تمام سرويس هاي اطلاعاتي با حمايت آمريكا، رژيم صهيونيستي و اروپايي ها همه در حال جنگ با ايران هستند و آمريكا و همپيمانانش در منطقه تلاش مي كنند، اين تهديد را براي خودشان فرصت كنند.
وزير اطلاعات دولت دهم با بيان اينكه منظور آمريكايي ها از طرح شعار بهار عربي در قبال انقلاب ها و خيزش هاي اسلامي منطقه گمراه كردن بيداري اسلامي است، افزود: آنها مي خواهند با مورد تاثير قرار دادن موج بيداري اسلامي مردم مسلمان منطقه و سوق دادن ناآرامي ها به سمت جمهوري اسلامي به مقاصد خود دست يابند و نبض اين حركت هاي اسلامي را در اختيار بگيرند.
مصلحي ادامه داد: از اين رو عمده ترين هدف استكبار به انفعال كشيدن ايران در مقابل تحولات منطقه و مقابله با نقش آفريني جمهوري اسلامي و جلوگيري از تبديل شدن ايران به الگوي منطقه اي براي ايجاد حكومت اسلامي در كشورهاي عربي است.
وي تلاش آمريكا براي احياي مجدد فتنه را يكي از برنامه هاي جدي عليه ايران دانست و گفت: اين فتنه طراحي مستقيم استكبار است و ادامه پروژه براندازي نرم سال 88 و نيز تغيير جهت دادن بحران هاي منطقه به سمت جمهوري اسلامي همه از طرح هاي استكبار عليه ايران است كه به صورت جدي در حال پيگيري هستند.
وزير اطلاعات با بيان اينكه بر اساس اطلاعات كاملا دقيق و تحقيقي، آمريكايي ها بهترين بستر براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي ايران را انتخابات مي دانند، عنوان كرد: اصلي ترين راهبرد آمريكا و رژيم صهيونيستي در اين طراحي ها ناكارآمد نشان دادن مدل جمهوري اسلامي براي تشكيل حكومت و بيان آن براي كشورهاي در حال تحول است.
مصلحي افزود: آنها در تدارك برنامه هستند كه اگر سطح شركت در انتخابات بالا رود چه بهره برداري انجام دهند و اگر سطح مشاركت پايين باشد، چه منفعتي را كسب كنند.
وي با اشاره به اينكه تلاش همه سرويس هاي خبري و رسانه اي استكبار در تحريم انتخابات و حضور حداقلي مردم است، عنوان كرد: تمركز اصلي دشمن بر زير سؤال بردن سلامت انتخابات و القاي شبهه تقلب در برگزاري آن است و با رصد رسانه هاي وابسته به آمريكا و رژيم صهيونيستي ملاحظه مي شود كه اين طرح با قدرت در دست اجراست.
وزير اطلاعات مشغول سازي ايران درون مرزهاي خودش را برنامه ديگر آمريكا عليه ايران دانست و گفت: آنها به هر طريق ممكن مي خواهند سياست ما را در داخل كشور مشغول كرده و موانع جدي سر راه حركت جمهوري اسلامي ايران ايجاد كنند و براي محقق شدن اين مسئله طي دو ماه گذشته هشت سناريو عليه جمهوري اسلامي ايران طراحي كردند و با فضاسازي گسترده اي در حال دنبال كردن آنها هستند.
مصلحي همچنين به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: اين انتخابات حساس ترين انتخابات از اول انقلاب تاكنون است و جريانات و ائتلاف هاي متعددي براي ورود به انتخابات تشكيل شده اند و از جمله نكات بارز و قابل توجه اين است كه جريانات فتنه، انحرافيون و اصلاح طلبان آمريكايي كه با رهبري و نظام غيرهمسو هستند، با وجود اينكه خاستگاههاي غيرمشترك دارند، ولي اهداف مشتركي را براي مقابله با نظام و رهبري دنبال مي كنند.
وي ادامه داد: طي اطلاعات موجود و طراحي صورت گرفته توسط گروههاي فتنه و جريانات انحرافي آنها افراد را با تابلوهاي ديگران به صحنه خواهند آورد و مجموعه هاي دلسوز نظام بايد مراقب باشند كه در دام اين طرح آنها نيافتند.
وي همچنين به طرح هاي اين گروهها براي مورد تاثير قرار دادن جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: ترويج تساهل و تسامح، تلاش براي كمرنگ كردن ارزشهاي اسلامي و انقلابي، امتياز گرفتن از نظام، تلاش براي تخريب چهره هاي ستوني نظام مانند رهبري، سپاه و بسيج، بزرگ جلوه دادن مشكلات مردم، كم كردن آستانه توان مردم و ايجاد حس نارضايتمندي مردم نسبت به حاكميت و ايجاد شكاف ميان نظام نخبگان و نظام سياسي كشور از جمله اهدافي است كه آنها در كشور به دنبال رسيدن به آن هستند.
الگوي اسلام ناب و نگراني دشمن
در همين حال، دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز طي سخناني در گردهمايي بزرگ مبلغان حوزه علميه قم، نگراني دشمن را اسلامي شدن كشورها دانست.
سعيد جليلي، خاطرنشان كرد: با وجود تمام تلاش هاي غرب شاهد هستيم كه الگوي اسلام ناب به سرعت در حال تكثير بوده و به اذعان دشمنان، قدرت منطقه ايران قابل انكار نيست و امروزه ظرفيتي در اختيار جمهوري اسلامي قرار دارد كه در اشكال مختلف بروز يافته است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه انتخاب مردم بسياري از كشورهاي منطقه اسلام خواهد بود، گفت: دشمن در همه جا نگران اين است كه برگزاري انتخابات آزاد منجر به اسلامي شدن كشورها شود.
وي با تاكيد بر مبارزه همگاني با استكبار جهاني ابراز كرد: روحيه ضدصهيونيستي در بسياري از هيئت هايي كه از كشورهاي اسلامي به ايران سفر مي كنند ديده مي شود.
جليلي در ادامه به رسالت سنگين مبلغين ديني در ايام محرم اشاره كرد و افزود: حفظ الگوي اسلامي اهميت زيادي دارد كه بايد مورد توجه مبلغان ديني قرار گيرد زيرا مهمترين تلاش دشمنان در راستاي تخريب چهره اين الگو صورت مي گيرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: مردم سالاري ديني حاصل از اين الگو، يك مردم سالاري واقعي است و انتخابات نمود بارز اين الگوست به همين دليل دشمنان در ايام انتخابات تلاش زيادي براي از بين بردن چهره واقعي مردم سالاري ديني دارند.

 



سرلشكر صفوي: بي سر و صداترين رزمايش رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي تحت رصد سپاه انجام شد

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا تأكيد كرد كه اشراف اطلاعاتي سپاه به حدي است كه حتي بي سر و صداترين رزمايش رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي تحت رصد كامل ما انجام شد.
سرلشكر سيديحيي رحيم صفوي در گفت وگو با شبكه العالم، در خصوص سطح توان نظامي كشورهاي فرامنطقه اي در اطراف ايران اظهار داشت: درباره همه تحركات نظامي رژيم صهيونيستي، از جمله مانورهاي مشترك اين رژيم با ناتو در درياي مديترانه و ايتاليا و پروازهاي طولاني و حتي نوع هواپيماهاي استفاده شده در اين مانورها، حركت ناوهاي آنها و همينطور همه تحركات نظامي آمريكا از مديترانه تا خليج فارس، عراق، كشورهاي عربي مانند تمركز آنها در كويت، قطر، بحرين و امارات متحده، اشراف اطلاعاتي كاملي داريم. وي افزود: حتي آنها چند مانور بدون سر و صدا در خاك فلسطين اشغالي انجام دادند، ما تمام آنها را رصد مي كنيم.
سرلشكر صفوي با بيان اينكه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درباره تحركات نظامي صهيونيستها و آمريكايي ها اشراف اطلاعاتي دارد، گفت: ما سيستم جمع آوري اطلاعات بسيار قوي داريم و در بسياري از جاهايي كه نمي توانم بيان كنم، حضور داريم.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با بيان اينكه وضعيت داخلي هم در رژيم صهيونيستي و هم در آمريكا طوري نيست كه آنها بخواهند دست به حماقت يا عمليات نظامي بزنند، تصريح كرد: اوباما مي خواهد براي دور بعد هم رئيس جمهور شود و براي رئيس جمهور شدن جنگ و تنش جديدي را نمي خواهد، زيرا آمريكاييها هنوز در حال پرداخت خسارات جنگ افغانستان و عراق و گرفتار افكار عمومي داخلي هستند و صهيونيست ها هم وضعيت خوبي در داخل ندارند.
سرلشكر صفوي اظهار داشت: اگر آنها عاقل باشند، تنش جديدي را بوجود نمي آورند. ولي ما به عنوان نيروهاي نظامي به بدترين سناريوها فكر مي كنيم.
وي در ادامه افزود: ما از توانمندي آنها مطلع هستيم ولي در مقابل تاكتيك هاي ايران و مخصوصاً سپاه پاسداران براي آنها ناشناخته است؛ ما به هيچ وجه تاكتيكهاي كلاسيك به كار نخواهيم گرفت و از شيوه ها و تاكتيك هاي خاص و عملياتي كه آنها نمي توانند تصور كنند استفاده خواهيم كرد؛ آنها نوع تاكتيك ها و نوع عملياتها و حتي صحنه نبرد را نمي توانند تشخيص دهند كه ما در چه صحنه اي با آنها مواجه خواهيم شد.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: ممكن است كه آنها آغاز كنند جنگ باشند، ولي صحنه بعد را ما مديريت خواهيم كرد.
سرلشكر صفوي اظهار داشت: رهبران سياسي و فرماندهان نظامي آمريكايي و رژيم صهيونيستي جنگ 33 روزه را ديدند؛ وقتي كه نتوانستند در مقابل حزب الله به پيروزي برسند، چگونه مي توانند در مقابل ايران به پيروزي برسند.
كنترل ناوهاي آمريكا
در تنگه هرمز توسط سپاه
فرمانده سابق كل سپاه درباره پيشنهاد آمريكا براي ايجاد خط تماس مستقيم با ايران گفت: هم اكنون سپاه پاسداران به هر ناو آمريكايي كه از تنگه هرمز بخواهد وارد شود، با ارتباط مخابراتي مي گويد كه شماره و مقصد خود را اعلام كند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: چند وقت قبل يك ناو هواپيمابر از پاسخ به نيروي دريايي سپاه و اعلام شماره بدنه خودداري كرد، و پس از آن قايق هاي تندرو اعزام شدند، به محض اعزام اين قايق هاي تندرو، ناو هواپيمابر بلافاصله محترمانه پاسخ داد.
سرلشكر صفوي اظهار داشت: اكنون آمريكايي ها به پست مخابراتي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كاملاً جواب مي دهند.
اين مقام عاليرتبه نيروهاي مسلح افزود: اين تماس بي سيم كوتاه وجود دارد، ولي آمريكايي ها درخواست «هات لاين» و ارتباط مستقيم داشتند، كه ايران نپذيرفت اين خط ارتباطي مستقيم وجود داشته باشد؛ اين سياست جمهوري اسلامي است و ايران تصميم گيرنده است.
همچنين سرلشكر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران در حاشيه سفر به خراسان جنوبي در جمع خبرنگاران تأكيد كرد: با توجه به سيستم هايي كه سپاه در بخش پدافند هوايي، موشكي و ماهواره اي در اختيار دارد براي مقابله با هرگونه تهديد دشمنان در اوج آمادگي قرار داريم.

 



جراحي موفقيت آميز نوزادي كه با قلب خارج از بدن در قزوين متولد شده بود

نوزادي كه در اتفاقي نادر با قلبي خارج از بدن متولد شده بود در بيمارستان قدس قزوين با موفقيت جراحي شد.
به گزارش مهر، اين نوزاد روز سه شنبه توسط عليرضا محمدزاده فوق تخصص جراحي اطفال، صادق صادق رودسري، مسئول تيم جراحي، افشين فرهنگ، رزيدنت، علي اكبر زينالو، رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان و متخصص قلب كودكان، مرضيه خضري متخصص بيهوشي و صديقي دستيار بيهوشي، در بيمارستان كودكان قدس تحت عمل جراحي قرارگرفت.
صادق صادق پور رودسري فوق تخصص جراحي كودكان و نوزادان و مسئول تيم جراحي اين نوزاد اظهار داشت: اين نوزاد با پنج ناهنجاري روبه رو بود كه از جمله آنها مي توان به جدار بالاي ناف، نقص در ديافراگم، مشكل ديواره قلبي، مشكل در شكل نگرفتن جناق سينه اشاره كرد كه مورد جراحي باز قرارگرفت كه اين عمل بيش از چهار ساعت به طول انجاميد.
اين پزشك متخصص افزود: اين عمل با موفقيت در بيمارستان قدس قزوين انجام شد اما با توجه به نوع اين نقص نوزادي بايد در چند ماه آينده عمل جراحي ديگري روي نوزاد صورت مي گيرد.
صادق پور درباره اين عمل سخت و دشوار گفت: دراين مرحله به دليل آن كه قلب كاملاً درخارج از قفسه سينه نوزاد زير چانه قرار داشت و محور قلب جا به جا شده بود جراحي اورژانسي صورت گرفته است كه توانستيم قلب را درپوشش كامل سينه قرار دهيم.
وي اظهارداشت: حال نوزاد پس از جراحي خوب است و اميدواريم با مراقبت هاي ويژه كادر درماني در روزهاي آينده وضعيت بهتري پيدا كند.
صادق پور يادآور شد: تنها خطري كه اين نوزاد را تهديد مي كند خطر عفونت بعد از عمل است كه علت اصلي بروز آن هم مشخص نيست.
اين پزشك بيان كرد: خوشبختانه تجهيزات NICU بيمارستان قدس در سطح مطلوبي است و قادريم اين گونه جراحي هاي نادر را در استان هم انجام دهيم.
صادق پور با اشاره به اينكه اين نوزاد دوران 9 ماه تكامل خود را سپري كرده است، افزود: در دوران جنيني نوزاد اين مشكل تشخيص داده نشده است.
بنابر اين گزارش اين نوزاد پسر، فرزند دوم خانواده است و فرزند اول به خاطر نارس بودن جان سپرده است.
والدين اين نوزاد هيچ نسبت خويشاوندي با هم ندارند و سن مادر 22 سال و پدر هم 28 سال است.
گفتني است: بيمارستان هاي تهران از پذيرش اين نوزاد براي جراحي خودداري كرده بودند.

 



7 دانشگاه و مركز تحقيقاتي وزارت بهداشت درفهرست برترين هاي جهان

براساس جديدترين رتبه بندي دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي جهان، هفت دانشگاه و مركز تحقيقاتي وابسته به وزارت بهداشت كشورمان در فهرست موسسات علمي برتر جهان قرار گرفتند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، براساس جديدترين رتبه بندي دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي جهان توسط SCIMAGO INSTITUTION RANKINGS هفت دانشگاه و مركز تحقيقاتي وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در فهرست موسسات علمي برتر جهان قرار گرفتند.
مصطفي قانعي، معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، ضمن اعلام اين خبر گفت: براساس جديدترين رتبه بندي انجام گرفته توسط SCIMAGO institutions Rankings در سال 2011 ميلادي، شاخص هاي علم سنجي مربوط به 3042 دانشگاه و مركز تحقيقاتي برتر جهان اعلام گرديده است كه اين دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي در مجموع بيش از 80 درصد مقالات نمايه شده در پايگاه اطلاعاتي علمي SCOPUS را در 5 سال گذشته منتشر كرده اند.
قانعي افزود: در اين گزارش، هفت دانشگاه و مركز تحقيقاتي وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي شامل: دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني تهران، شيراز، مشهد، تبريز، اصفهان، انستيتو پاستور ايران و بيمارستان شريعتي تهران در فهرست موسسات علمي برتر جهان قرار گرفته اند.
وي تاكيد كرد: در اين نظام رتبه بندي، برونداد علمي هر دانشگاه يا مركز تحقيقاتي برتر بر مبناي شش شاخص مختلف شامل: تعداد مقالات، درصد مقالات داراي همكاري هاي بين المللي، تاثير نرمال سازي شده تحقيقات، مقالات با كيفيت بالا، مختص بودن تحقيقات و نرخ برتري بررسي مي شود.

 



منابع آزمون دكتري 7 آذر اعلام مي شود

معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور، زمان اعلام رسمي منابع دومين آزمون دكتري نيمه متمركز را هفتم آذرماه اعلام كرد.
«سيدجلال طباطبايي» ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: اطلاعيه مربوط به اعلام منابع آزموني دكتري از روز هفتم آذرماه شامل هزار و 510 ماده امتحاني بر روي پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني wwwsanjeshorg قرار خواهد گرفت. وي ادامه داد: دومين آزمون دكتري نيمه متمركز در 827 رشته برگزار مي شود و رقابت داوطلبان اين آزمون در 44 رشته علوم انساني، 27 رشته فني و مهندسي، 05 رشته علوم پايه، 15 رشته كشاورزي و منابع طبيعي، 11 رشته زبان هاي خارجي، 52 رشته گروه دامپزشكي، 31 رشته علوم پزشكي، 7 رشته هنر و 5 رشته تربيت بدني صورت خواهد گرفت. به گفته معاون سازمان سنجش سؤالات زبان انگليسي و هوش و استعداد تحصيلي آزمون دكتري جزو درس هاي عمومي بوده و براي داوطلبان همه رشته ها آزمون يكسان خواهد بود.
طباطبايي ادامه داد: در صورت تصويب نهايي، سؤالات تخصصي مقطع كارشناسي در هر رشته، ضريب 2 و سؤالات تخصصي مقطع كارشناسي ارشد نيز ضريب 3 خواهند گرفت. معاون سازمان سنجش، زمان ثبت نام داوطلبان آزمون دكتري سال 19 را از اواخر دي ماه امسال عنوان كرد.

 



ساماندهي 40 هزار مبلغ مذهبي در ايام محرم

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات كشور از برگزاري هزار همايش توجيهي علمي و مذهبي در مراكز استانها و تهران در ايام محرم خبر داد.
به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمين حسين روحاني نژاد سه شنبه در بازديد از سازمان تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با اشاره به فرا رسيدن ايام محرم افزود: در اين ايام 40 هزار مبلغ خانم و آقا در سراسر كشور ساماندهي شده و به مساجد اعزام مي شوند.
روحاني نژاد همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه رويكرد تبليغات در ماه محرم جاري ايجابي با محوريت مساجد است، ويژه برنامه هاي پيش بيني شده را تشريح كرد و گفت: برنامه هاي قرآني در اولويت برنامه هاي محرم در سال جاري بوده و در هيئات و مساجد به برنامه هاي قرآني پرداخته خواهد شد.
وي با تاكيد بر برگزاري نماز ظهر عاشورا در سال جاري يادآور شد: در برنامه هاي عزاداري ضروري است به نماز بيش از پيش توجه شود و مراسم عزاداري نه تنها با نمازهاي يوميه تداخل نداشته باشد بلكه آغاز و يا اتمام مراسم به نمازهاي يوميه ختم شود.

 



درگرگان برگزار شد
نخستين همايش نقشه راه چوب و كاغذ كشور در افق 1404

گرگان -خبرنگاركيهان:
نخستين همايش نقشه راه تامين مواد اوليه و توسعه صنايع چوب و كاغذ كشور در افق 1404 در گرگان برگزار شد.
«نسرين سلطانخواه» معاون علمي فن آوري رياست جمهوري درپيامي به نخستين همايش ملي نقشه راه تدوين مواد اوليه و توسعه صنايع چوب و كاغذ كشور در گرگان اعلام داشت: كانون هاي هماهنگي دانش و صنعت به عنوان تشكل هاي فرابخشي، هشت درصد سرمايه گذاري دركشور را به خود اختصاص داده اند.
اين كانون ها از اسفند 88 كار خود را آغاز كرده است و رسالت اصلي آن تدوين نقشه راه مواد اوليه و توسعه صنايع چوب و كاغذ كشور در افق 1404 است.
«الياس افرا» دبير اجرايي نخستين همايش نقشه راه تامين مواد اوليه و توسعه صنايع چوب و كاغذ كشور در افق 1404 هم گفت: درحدود 210 مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شده كه تعداد 80 اثر پذيرفته شده است.
عضو هيئت علمي دانشكده مهندسي چوب و كاغذ دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان عنوان كرد:با برخورداري از پتانسيل هاي طبيعي، توان دانشگاهي بالا، داشتن اعضاء هيئت علمي برجسته و پذيرش دانشجوي دكترا در چندين رشته صنعتي، موفق شديم تا دبيرخانه اين كانون به استان گلستان و به اين دانشگاه واگذار شود.

 



مديرعامل ايران خودرو خبر داد
توليد سالانه 200هزار پژو در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
سالانه 200 هزار دستگاه خودرو پژو 206 و 207 در كارخانه ايران خودرو آذربايجان توليد مي شود.
مديرعامل ايران خودرو، با اعلام مطلب فوق در تبريز گفت: در مرحله اول خط مونتاژ ايران خودرو آذربايجان شرقي پژو 206 و 207 راه اندازي مي شود و سپس كارگاه هاي ساخت بدنه، اتاق رنگ و زيرمجموعه هاي ساخت خودرو به آذربايجان شرقي منتقل مي شود.
جواد نجم الدين در نشست بررسي توليدات كارخانه ايران خودرو تبريز با بيان اين كه ظرفيت تبريز در قطعه و خودروسازي بسيار قوي و بالاست افزود: سايت تبريز، بعد از تهران بزرگترين سايت خواهد بود.
گفتني است با تكميل كارخانه ايران خودرو در استان آذربايجان شرقي بيش از 7500 نفر مستقيما جذب آن خواهند شد. هم اكنون 35 هكتار زمين براي تاسيس اين واحد صنعتي خريداري شده است.

 



فعاليت 80 هزار هيئت مذهبي در كشور

مدير كل تشكل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي، گفت: 80 هزار هيأت مذهبي ثبت شده در كشور فعاليت مي كنند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين يعقوب ديلمقاني عصر سه شنبه در گردهمايي بزرگ شوراي هيأت هاي مذهبي، كانون هاي مداحان و شاعران مذهبي و مسئولان تشكل هاي ديني استان فارس در شيراز افزود: تمام هيأت هاي مذهبي ثبت شده در كشور در آيين هاي سوگواري ايام محرم فعالند.
وي اظهار داشت: سازمان تبليغات اسلامي براي ساماندهي مناسبت هاي مذهبي در سطح كشور سه طرح ستاد ساماندهي مناسبت هاي فرهنگي، راه اندازي كانون مداحان كشور و تشكيل شوراي هيأت هاي مذهبي را در دست اجرا دارد.
ديلمقاني در بخش ديگري از سخنان خود با توجه به نزديك بودن ايام سوگواري محرم اظهار داشت: در مدت زمان كوتاهي، مداحي ها بي محتوا و بي اساس بود اما 80درصد از مداحي هايي كه امروزه در مجالس سوگواري و عزاداري اجرا مي شود قابل فهم و مورد قبول است و وضعيت مناسب تري نسبت به گذشته دارد.
وي ادامه داد: همچنين در بحث استفاده از آلات موسيقي نيز آمار 30درصدي سال هاي گذشته به كمتر از دو درصد رسيده است.
ديلمقاني افزود: از فعاليت هايي كه در گذشته شاهد انجام آن در مراسم سوگواري و عزاداري بوديم قمه زني بود كه بايد بدانيم اين كار در مراسم عزاداري جايگاهي ندارد و اكنون اين گونه رفتارها به كمتر از يك درصد رسيده است.

 



دوره ابتدايي از سال تحصيلي آينده 6 ساله مي شود

معاون ابتدايي وزير آموزش و پرورش گفت: طرح افزايش دوره آموزش ابتدايي به 6 سال از سال تحصيلي آينده اجرايي مي شود.
فاطمه قربان ديروز در گفت وگو با ايرنا با عنوان اينكه برنامه ريزي آموزشي براي دوره ابتدايي از اهميت بيشتري برخوردار است افزود: افزايش اين دوره از پنج به 6 سال در راستاي اين اهميت صورت مي گيرد.
وي با عنوان اينكه بررسي هاي كارشناسي گسترده اي در اين ارتباط انجام گرفته است اظهار كرد: مي توان با تكيه بر نتايج بررسي هاي كارشناسي با قدرت اين طرح را عملياتي كرد.
وي درباره ساختار طرح موسوم به شش، سه، سه، گفت در اين طرح دوره هاي ابتدايي و متوسطه به شش سال افزايش مي يابند كه دوره متوسطه به دو دوره سه ساله تقسيم مي شود.
قربان تغيير ساختار كتاب ها را اولين گام اجراي اين طرح دانست و افزود: امسال ساختار كتاب هاي پايه اول ابتدايي تغيير كرده و كتاب هاي جديدي آماده شده كه اميدواريم پايه هاي جديد نيز با كتب نويني فعاليت خود را آغاز كنند.
وي يكي ديگر از برنامه هاي راهبردي وزارت آموزش و پرورش را شناسايي و جذب كودكان لازم التعليم دانست و گفت: براي تمامي دانش آموزان بازمانده از تحصيل كلاس درس تشكيل شده و درصدد ريشه كني بي سوادي به صورت صددرصدي در تمامي نقاط ايران اسلامي هستيم.

 



توسط دو برادر بسيجي دانشجو صورت گرفت
طراحي و ساخت موتورسيكلت چند منظوره در كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در كشور دو برادر بسيجي دانشجو موفق به طراحي و ساخت موتورسيكلت چند منظوره شدند.
حسن وستار غلامي در چهارمين جشنواره تجليل از جهادگران علم و فن آوري استان البرز در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشتند: اين موتورسيكلت كاربردهاي گوناگوني از جمله در آتش نشاني، ضد شورش، جنگي، آبي و خاكي ذوالفقار دارد.آنان گفتند: موتورسيكلت فوق با داشتن دو بالشتك كائوچوئي فيبري يا بادي و موتور جت اسكي در كنار و زير موتور قابليت مانور كردن، حفظ تعادل و حركت در آب را دارد و انواع و اقسام تجهيزات به آن نصب مي شود.
اين دو مخترع كرجي در تشريح كارايي اين موتور بيان كردند: اين موتورسيكلت داراي كاربرد نظامي، امدادي، ضد شورش و در حال حركت قابليت شليك اسلحه اي را دارد، چنانكه امكان پرتاب موشك و خمپاره در دريا و خشكي را دارد.
گفتني است؛ اين اختراع در مسابقات جهاني اختراعات و اكتشافات كه در كشور كويت برگزار شد؛ رتبه دوم را كسب كرد.

 



نيكوكاران امسال 10 ميليارد ريال مدرسه ساختند

درسال تحصيلي جاري 10هزار و 84 ميليارد ريال از سوي خيران مدرسه ساز كشور براي ساخت مدارس اختصاص يافته است.
به گزارش ايرنا، رئيس جامعه خيران مدرسه ساز روز سه شنبه درحاشيه همايش خيران مدرسه ساز شهرستان سيرجان درگفت وگو با ايرنا در كرمان افزود: با كمك هاي مالي 125 هزار خير مدرسه ساز در سطح كشور، تاكنون 30 درصد از مدارس كشور احداث شده است.
محمدرضا حافظي ادامه داد: با توجه به اهميت ايمن سازي مدارس و ساخت مدارس ايمن، دولت نيز طي سال هاي گذشته 9/3(سه و نه دهم) ميليارد دلار از ذخاير ارزي را با تصويب مجلس به اين امر مهم تخصيص داده است.
وي اظهار داشت: امسال از اين ميزان اعتبار يك هزار و 180ميليارد تومان براي ايمن سازي و ساخت مدارس اختصاص يافته است.
به گفته رئيس جامعه خيران مدرسه ساز، با نوآوري و حركت خوب خيران كشور طرح جديد ساخت مجتمع هاي آموزشي نيز توسط خيران آغاز شده تا يك مجموعه تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان ساخته شود كه اميدواريم اين حركت به طور جدي ادامه يابد.

 



دولت براي درمان بيماران صعب العلاج 110 ميليارد تومان كمك مي كند

سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از كمك 110 ميليارد توماني دولت به درمان بيماران خاص و صعب العلاج در كشور خبر داد.
سيد حميد حسيني در گفت وگو با خبرنگار فارس در ياسوج، اظهار كرد: آمار بيماران خاص در كشور به دليل تعريف هاي متفاوت از اين بيماران مشخص نيست اما، دولت با توجه خاص به بيماران صعب العلاج مبلغ 110 ميليارد تومان را براي حمايت از اين بيماران اختصاص داده است كه تاكنون حدود 83 ميليارد تومان اين اعتبار به وزارت بهداشت داده شده كه در ميان دانشگاه هاي علوم پزشكي استان ها توزيع مي شود.
وي افزود: بيمارستان هاي دولتي براي تأمين منابع مالي به سازمان هاي بيمه گر متكي هستند كه هم اكنون اين سازمان ها بدهي هاي زيادي به بيمارستان هاي كشور دارند كه موجب اخلال در ارائه خدمات بهتر به مردم و ساخت و سازهاي فيزيكي شده است.
وي بيان كرد:منابع مالي وزارت بهداشت تنها مي تواند 25 درصد نياز بهداشتي درماني مردم را پاسخ دهد و مابقي اين منابع در اختيار اين وزارت نيست كه با تعلل و تأخيرات در پرداخت بدهي هاي بيمه به بيمارستان ها برخي مشكلات در نظام سلامت كشور ايجاد كرده است.
سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور اذعان داشت: بعد از هدفمندي يارانه ها نظام سلامت كشور با مشكلات و ضررهاي مالي مواجه شده كه دولت قول داده بخشي از اين ضرر و زيان ها را جبران كند ولي هنوز اعتباري به اين منظور داده نشده است.
وي تصميم گيري در مورد نرخ تعرفه هاي درماني را مربوط به شوراي عالي بيمه و وزارت بهداشت دانست و ابراز داشت: با توجه به شرايط موجود به احتمال فراوان تغييري در تعرفه هاي درمان صورت نمي گيرد.
حسيني ادامه داد: ارتقاء اورژانس هاي بيمارستاني و پيش بيمارستاني و بهبود وضعيت فيزيكي بيمارستان هاي كشور به ويژه استان هاي كم برخوردار دو اولويت اصلي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هستند.
مدير روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور از درنظر گرفتن اعتبارات مناسبي در بودجه سال آينده كشور براي تجهيز و از رده خارج كردن بيمارستان هاي فرسوده خبر داد.
وي طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع را يك طرح موفق خواند و عنوان كرد: امسال در كشور جشن تكميل خانه هاي بهداشت روستايي برگزار مي شود كه به امكانات اوليه درماني و بهداشتي مجهز مي شوند.
حسيني خاطرنشان كرد: طرح پزشك خانواده به صورت پايلوت در 3 استان كشور اجرا شده كه در صورت همكاري وزارت رفاه و همه دستگاه هاي مرتبط اين طرح در شهرهاي زير 100 هزار نفر اجرا مي شود.

 



با حضور بيش از 35 تن از اساتيد خارج از كشور
نخستين كنگره نروتروماي كشور در مشهد افتتاح شد

مشهد- خبرنگاركيهان:
نخستين كنگره نروتروماي كشور [آسيب هاي مغزي- نخاعي] در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد افتتاح شد.
رئيس بيمارستان فوق تخصصي مشهد، در حاشيه افتتاح اين كنگره در گفتگو با خبرنگاران، گفت: در نخستين كنگره نروتروماي كشور كه 2 لغايت چهار آذرماه در بيمارستان رضوي مشهد برگزار مي شود، بيش از 35 نفر از اساتيد، جراحان و متخصصان برجسته اروپا و آمريكا و همچنين 400 نفر از متخصصان داخلي حضور داشته و به ارائه مقالات خود مي پردازند.
دكتر سعيد عبدالحسيني، يكي از ويژگي هاي برجسته اين كنگره را حضور چشمگير دانشجويان سراسر كشور دانست و اظهار داشت حدود 180 مقاله به اين كنگره ارسال شد كه از اين تعداد 160مقاله در قالب سخنراني و پوستر طي روزهاي برگزاري كنگره به عنوان مقاله برگزيده و ارائه خواهد شد.

 



استاندار اصفهان: تغيير نرخ ارز ،اشتغال را با چالش روبه رو كرده است

اصفهان- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان گفت: به تازگي بنگاه هاي اقتصادي كه از بانك ها تسهيلات دريافت كرده اند به دليل تغيير نرخ ارز و يورو در پرداخت ها با مشكلاتي مواجه شده اند كه اين امر مشكلاتي را براي بانك هاي عامل و اشتغال به وجود آورده است.
دكتر عليرضا ذاكر اصفهاني در شوراي اشتغال استان اصفهان افزود: بايد مشكل نرخ ارز به سرعت حل شود چرا كه در غير اين صورت بعضي از بنگاه هاي اقتصادي ورشكست شده و آمار اشتغال در استان تا حد زيادي كاهش مي يابد.
وي با اشاره به اينكه استان اصفهان در سال جاري زمينه ايجاد 186 هزار فرصت شغلي را متعهد شده است، گفت: از ابتداي سال 90 تاكنون با احتساب بخش مسكن 88 هزار فرصت شغلي در استان ايجاد شده است كه با توجه به رقم متعهد شده بايد روند كار سرعت يابد.
استاندار اصفهان با بيان اينكه موضوع اشتغال استان به نحو مطلوبي در سال جاري دنبال نشده است، يادآور شد: براساس برنامه توسعه پنج ساله كشور ما بايد در پايان سال پنجم به رشد هشت درصدي ايجاد اشتغال و كاهش هفت درصدي نرخ بيكاري دست پيدا كنيم.
وي توجه به سرمايه گذاري بخش خصوصي را از اولويت هاي استان اصفهان عنوان كرد و افزود: فعاليت مطلوبي در اين راستا صورت گرفته است.
دكتر ذاكر اصفهاني خواستار جذب منابع مالي سرمايه گذاران با ارائه مشوق هاي لازم شد و گفت: بيشتر زمين هاي شهرك هاي صنعتي داراي نرخ بالا و مشابهي با زمين هاي اطراف اصفهان است كه اين موضوع دليلي براي كاهش سرمايه گذاري است.

 



اخبار ادبي و هنري

طالب زاده: سخن اصلي جشنواره فيلم عمار، نقد است
دبير دومين دوره جشنواره مردمي فيلم عمار با بيان اين كه حرف اصلي اين جشنواره نقد است، گفت: بايد محفلي باشد كه جوان ها بيايند و در آن با شجاعت درباره موضوعات مختلف مثل اختلاس، بانكداري ربوي و ... فيلم بسازند و بايد امكان ريسك كردن را براي آنها ايجاد كرد.
نادر طالب زاده در نشست خود با خبرنگاران گفت: جاي چنين جشنواره اي در عرصه سينماي ايران براي ارائه كار جدي و منتقدانه خالي است.
وي با اشاره به تحولات داخلي و خارجي افزود: در يك طرف شاهد باروري اهداف انقلاب اسلامي پس از سه دهه و ايجاد انقلاب ها در جهان عرب و حتي در قلب آمريكا هستيم كه اينها نيازمند بررسي رسانه اي دارد و از طرف ديگر در عرصه داخلي چالش هايي داريم كه نيازمند باز كردن عرصه نقد قبل از ورود دشمن به اين چالش ها هستيم.
طالب زاده با اشاره به تفاوت هاي جشنواره عمار با ديگر جشنواره ها، تصريح كرد: در سال هاي اخير جوانان مستندساز و فيلم ساز مؤمن، انقلابي، معتقد، هنرمند و داراي دغدغه ظهور پيدا كرده اند كه كارهاي آنها نيازمند ديده شدن است و اين محفل مي تواند اين امر را ايجاد كند لذا حضور در اين محفل براي من يك افتخار است.
در اين نشست همچنين وحيد جليلي مدير دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي گفت: دوره نخست جشنواره مردمي فيلم عمار در دي ماه سال 89 با حضور ده ها اثر كه عمدتاً به حاشيه انتخابات 88 و فتنه آن سال مي پرداخت برگزار شد.
وي افزود: سال پيش گفتيم كه جشنواره مردمي فيلم عمار مسيرش را با گسترش موضوعات ادامه مي دهد و در سالي كه گذشت با هماهنگي هايي كه شده شوراي سياستگذاري اين جشنواره با حضور سينماگران انقلابي از جمله ناصر هاشم زاده فيلمنامه نويس انقلابي و حسين نيرومند مدير سابق سينمايي حوزه هنري شكل گرفته است.
مدير دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي همچنين درباره موضوعات جشنواره گفت: تاريخ انقلاب اسلامي، نقد درون گفتماني، بيداري اسلامي، فتنه سال 88 و جنگ نرم موضوعات اصلي اين جشنواره است.
قطعي شدن اكران نوروزي يك فيلم ايراني قبل از كليد خوردن
گفته مي شود اكران نوروزي يكي از فيلم هاي سينمايي در يك گروه سينمايي تهران، پيش از آن كه فيلم جلوي دوربين برود، قطعي شده است.
به گزارش فارس، در حالي كه وضع نمايش بسياري از فيلم هاي سينمايي طي سال هاي اخير نامشخص بوده و هنوز هم رقم فيلم هاي پشت خط مانده سينمايي قابل توجه است، گفته مي شود يكي از فيلم هاي جديد سينمايي كه قرار است ظرف روزهاي آينده جلوي دوربين برود، قرارداد قطعي اكران نوروزي خود را در يكي از گروه هاي سينمايي تهران منعقد كرده است.
همچنين شنيده مي شود يكي ديگر از فيلم هاي قطعي اكران نوروز در گروه سينمايي آفريقا، فيلمي است كه ظرف روزهاي گذشته فيلمبرداري اش به پايان رسيده است.
مراسم تجليل از عوامل «شكارچي شنبه»
در خبرگزاري فارس برپا شد
ظهر ديروز طي مراسمي با حضور مديرعامل خبرگزاري فارس؛ پس از نمايش فيلم «شكارچي شنبه» از عوامل سازنده اين فيلم ضدصهيونيستي تقدير شد.
به گزارش «توانا»، اين مراسم با حضور سيدنظام الدين موسوي؛ مدير عامل خبرگزاري فارس، محمد قهرماني، مديرعامل مؤسسه شهيد آويني و تهيه كننده، اميريل ارجمند؛ بازيگر نقش متين، محمدجواد جعفرپور؛ بازيگر نقش بنيامين و... در تالار نشست هاي اين خبرگزاري برگزار شد.
بنابراين گزارش ابتدا فيلم «شكارچي شنبه» به صورت ويژه به نمايش درآمد و پس از آن، عوامل فيلم در تالار نشست هاي خبرگزاري فارس حاضر شدند و به گفت وگو درباره مراحل توليد فيلم پرداختند.
در پايان اين مراسم، سيدنظام الدين موسوي؛ مديرعامل خبرگزاري فارس از عوامل فيلم «شكارچي شنبه» با اهداي لوح تقدير و هداياي نفيس تقدير به عمل آورد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14