(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8  آذر 1390- شماره 20085

يادداشت خبرنگار
سرمايه گذاري 150 ميليارد توماني در صنعت كاشان
ايران براي مقابله با هر تهديدي آماده است
كوتاه از هفته بسيج
نماينده ولي فقيه در مازندران: عزاداري ائمه در كشور بايد متحول شود
برگزاري جشنواره «شهروند برگزيده» در اراك
مردم ملكشاهي مراسم «چمر» را براي شهداي غدير برگزار كردند
برگزاري چهارمين جشنواره بزرگ فرهنگي قرآني در تنكابن
واگذاري 3 هزار و 500 هكتار اراضي ملي به بخش صنعت
احداث جايگاه هاي عرضه سوخت در حاشيه خيابان هاي بابل
اسب در گنبد كاووس بر تمبرها نقش بست
طبسي ها شاهد وعده هاي صندوق تامين اجتماعي كشور باشند
به علت كمبود كلسيم هر كودك ايراني با حداقل 5 دندان غيرسالم وارد دبستان مي شود
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه بيت المقدس كردستان:انتقاد از مسئولان خط قرمز نيست
پاي صحبت مردم



يادداشت خبرنگار

جزيره 27 هزار نفري كيش دكه مطبوعاتي ندارد
امروزه در هر شهر، بخش و دهستاني يك يا چند دكه مطبوعاتي با هدف توزيع مطبوعات در ميادين و يا بلوارهاي اصلي وجود دارد. وجود دكه هاي مطبوعاتي علاوه بر ايجاد اشتغال در توزيع بهنگام مطبوعات و رفع نيازهاي فرهنگي و اطلاعاتي خانواده ها نقش مهمي دارد.
در اين ميان جزيره كيش به لحاظ برخورداري از موقعيت جغرافيايي مهم، حضور گردشگران و مسافران و از همه مهمتر سكونت جمعيت 27هزار نفري متأسفانه نه تنها از وجود دكه هاي مطبوعاتي متناسب با آمار جمعيتي اين جزيره برخوردار نيست، بلكه فاقد حتي يك دكه مطبوعاتي است.
لذا توزيع كنندگان مطبوعات مجبورند علاوه بر تحمل سختي هاي حمل روزنامه و مجلات از فرودگاه تا بزرگ ترين بازار خريد كيش كه با موتورسيكلت و شرايط آب و هوايي گرم و طاقت فرساي اين منطقه و در مواردي هم با باد و باران و طوفان همراه است؛ روزنامه ها و مجلات را با پهن كردن روي زمين به خريداران و مشتاقان مطبوعات عرضه كنند.
اين در حالي است كه جزيره زيباي كيش كه طي سال شاهد برگزاري چند جشنواره سنگين «به لحاظ مالي و استقبال كننده» است، لذا انتظار مي رود متوليان و مديران فرهنگي اين جزيره در راستاي عرضه درست و صحيح مطبوعات با صرف بخش اندكي از هزينه هاي فرهنگي اين چالش را با ايجاد و توزيع دكه هاي مطبوعات مناسب در سطح جزيره مرتفع كنند.
خبرنگار كيهان در كيش

 



سرمايه گذاري 150 ميليارد توماني در صنعت كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت كاشان از صرف 150 ميليارد تومان سرمايه گذاري در بخش صنعت اين شهرستان در سال جاري خبر داد.
مجيد برازنده گفت: اين ميزان سرمايه گذاري تا پايان سال 90 براي توسعه شركت هاي زيرمجموعه خودروسازي، ريسندگي، بافندگي فرش، محصولات فلزي، لوازم خانگي، برق و الكترونيك، صنايع شيميايي و كاني هاي غيرفلزي انجام شده است.
به گفته وي تاكنون يك هزار و 250 ميليارد تومان در بخش صنعت شهرستان كاشان سرمايه گذاري شده است.
وي افزود: اين ميزان سرمايه گذاري در 900 واحد صنعتي اين شهرستان و در 5 شهرك و ناحيه صنعتي با 165 نوع توليد انجام شده كه حدود 30 هزار اشتغال مستقيم و به همين ميزان اشتغال غيرمستقيم به وجود آورده است.
وي با اشاره به اينكه تاكنون 60 پروانه بهره برداري در بخش معدن شهرستان كاشان صادر شده است، عنوان كرد: اين مجوزها بيشتر در بخش سنگ هاي تزييني، سنگ آهن و پودرهاي صنعتي صادر شده است.

 



در دومين همايش منطقه اي پدافند غيرعامل كشور مطرح شد:
ايران براي مقابله با هر تهديدي آماده است

يزد- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار يزد در دومين همايش منطقه اي پدافند غيرعامل كشور گفت: ايران آمادگي لازم در مقابل هر نوع تهديد نظامي و غيرنظامي را دارد.
غلامحسين دشتي با اشاره به برگزاري دومين همايش منطقه اي پدافند غيرعامل در استان يزد، بيان داشت: در اين همايش دو روزه اساتيدي از هيئت علمي دانشگاه مالك اشتر ارائه سخنراني و مقاله خواهند داشت و گزارش هاي استان ها نيز ارائه شده و تبادل نظر صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: هدف از برگزاري اين همايش، تلاش جهت ارتقاء فرهنگ پدافند غيرعامل براي همه شرايط، حوادث طبيعي و غيرطبيعي، تهديدات و خطراتي است كه متوجه كشورمان است.
دشتي افزود: دراين همايش ضمن جمع بندي تجربيات ديگر كشورها، اين تجربيات به بحث و تبادل نظر گذاشته شده و ازنتايج آن استفاده خواهدشد.
وي با تأكيد اين همايش به رعايت پيوست مراقبت ها و محافظت ها و در يك كلام پدافند غيرعامل در همه تأسيسات زيربنايي معماري و شهرسازي اشاره كرد.
معاون سياسي امنيتي استانداري يزد گفت: هرچند تهديدات غيرعامل بيشتر شامل حوادث مي شود اما شكل جامع آن در مقابل تهديدات خارجي است كه صرفا تأسيساتي نيست و تهديد فكري و فرهنگي است و جامعيت خاصي دارد كه در همه حوزه ها مطرح است.
وي با اشاره به تجربيات چندساله كشور بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به بررسي تجربيات چندساله و نيز بحث و بررسي روش هاي نوين پدافند غيرعامل در اين همايش اشاره كرد.
گفتني است، دومين همايش منطقه اي پدافند غيرعامل به مدت دو روز و با حضور مديران 10 استان كشور در يزد برگزارشد.

 



كوتاه از هفته بسيج

تجليل از دانشمندان بسيجي
كرج- خبرنگاركيهان: بسيج تشكل تك بعدي نيست، بايد كمك كنيم روحيه بسيجي در همه عرصه ها سايه افكند.
سرتيپ حسيني مطلق فرمانده سپاه حضرت امام حسن مجتبي(ع) استان البرز در چهارمين جشنواره تجليل از جهادگران علم و فناوري استان البرز با بيان اين مطلب گفت: بعضي ها بسيج را تك بعدي فرض مي كنند اما از ابتداي تأسيس بسيج هم اين ديدگاه وجود نداشت.
مظاهر قدرت ايران
بردسكن- خبرنگاركيهان: يادواره چهار شهيد دانشجو شهرستان بردسكن به همت حوزه مقاومت بسيج دانشجويي ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان بردسكن برگزارشد.
اين مراسم با حضور خانواده هاي معظم شهدا، بسيجيان، فرماندار و جمعي از مسئولان دستگاه هاي اجرايي بردسكن و قشرهاي مختلف مردم در محل هيئت سيدالشهداء رزمندگان اسلام اين شهرستان برگزارشد.
يادواره 20 شهيد زرق آباد
اسفراين- خبرنگاركيهان: در هفته بزرگداشت بسيج اولين يادواره 20 شهيد دهستان زرق آباد از توابع بخش مركزي اسفراين در محل مسجد روستاي زرق آباد برگزارشد.
حجت الاسلام علي نوروزي مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج اسفراين با گراميداشت ياد و خاطره تمامي شهدا و ايثارگري ها و جانفشاني رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: برگزاري يادواره شهدا توفيقي براي ترويج فرهنگ شهادت است و در حقيقت تجليل از ارزش هاست.
قرائت زيارت حضرت رسول در گنبدكاووس
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:آيين ويژه قرائت زيارت حضرت رسول اكرم(ص) و يادمان شهداي 23 تن از فرماندهان پايگاه هاي بسيج مقاومت شهرستان گنبدكاووس در امامزاده يحيي بن زيد(ع) اين شهرستان برگزارشد.
در اين آيين معنوي كه امامان جمعه شيعه و سني شهرستان گنبدكاووس به همراه علما و روحانيون شيعه و سني وجمع كثيري از مردم اين شهرستان حضور داشتند، علاوه بر قرائت زيارت حضرت رسول اكرم(ص) ياد و خاطره تمامي شهداي بسيجي هشت سال دفاع مقدس خصوصا 23 شهيد فرماندهان پايگاه هاي مقاومت بسيج شهرستان گنبدكاووس گرامي داشته شد.
قرائت وصيت نامه شهيد مرتضوي
تنكابن- خبرنگاركيهان: عامل اثرگذاري و ماندگاري عاشورا و جايگاه مقدس شهدا در زندگي فردي و اجتماعي ما بر محوريت ايمان به خدا، رهبريت و وحدت و همدلي استوار است.
سرتيپ شاهچراغي فرمانده لشكر 25 كربلاي مازندران با اعلام مطلب فوق در مراسم يادواره 20تن از شهداي تنكابن محل با اشاره به ايام سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) ضرورت نزديكي جوانان به ارتباط معنوي با سيدالشهداء و محبت به اهل بيت را مورد تأكيد قرار داد.
در پايان اين مراسم، فرزند شهيد ولي الله مرتضوي به قرائت وصيت نامه پدرشهيدش پرداخت.
دومين كنگره شهدا در فولادشهر
اصفهان- خبرنگاركيهان: دومين كنگره بزرگداشت 203 شهيد ذوب آهن و فولادمباركه با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان، استاندار و مقامات لشكري و كشوري و نيز خانواده هاي معظم شهدا در فولادشهر برگزارشد.
در ابتداي اين يادواره پيام آيت الله حاج شيخ حسين مظاهري از مراجع تقليد و رئيس حوزه علميه اصفهان توسط حجت الاسلام حبيب الله رهبر مسئول سازمان تبليغات اسلامي ذوب آهن قرائت شد.
دربخشي از اين پيام آمده است: زبان و بيان ما عاجز است كه واقعيت شهادت و عظمت قدسي و روحاني آن را چنان كه هست ترسيم كنيم اما دريافت و درك پيام شهيد و شهادت، وظيفه اصلي و مسئوليت خطير بازماندگان از اين قافله ملكوتي است.
آيت الله مظاهري در پيام خود افزود: آنان كه به فوز عظيم شهادت رفتند و به وصال و قرب خداوند دست يافتند برعهد و پيمان الهي خويش وفا كردند و آنان كه از اين فوز الهي بازماندند به گفته قرآن كريم بايد در انتظار بمانند و عهد و پيمان خود را به هيچ عنوان تغيير ندهند تا در زمره مؤمنان صادق باشند.
يادواره شهدا
طبس-خبرنگاركيهان: در دومين يادواره روستاي دشتخوان كه با حضور اقشار مختلف مردم بويژه خانواده معظم شهدا و ايثارگران برگزارشد، امام جمعه فردوس گفت: برگزاري اين يادواره ها براي ارزيابي خودمان است. اگر به دنبال رفاه طلبي رفته باشيم مسلم بدانيم از آرمان هاي شهدا دور شده ايم و دچار خسران خواهيم شد.
درحاشيه اين يادواره نمايشگاهي از آثار شهدا و مجسمه ها و ماكت هايي از دوران دفاع مقدس در معرض ديد عموم قرارگرفت.
تشكيل حلقه هاي صالحين
كرج- خبرنگاركيهان: طرح تشكيل حلقه هاي صالحين در رده هاي مختلف بسيج در سپاه استان البرز اجرايي شد. سرتيپ بهرام حسيني مطلق فرمانده سپاه امام حسن مجتبي(ع) استان البرز در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهارداشت: اين طرح با هدف تربيت انسان صالح، لايق و كارآمد در دو هزار پايگاه و واحدهاي دانش آموزي اجرا مي شود و براي تأثيرپذيري اين طرح، ساختار پايگاه هاي مقاومت بسيج تغيير و تعداد گردان هاي عاشورا و الزهرا از 60 به 600 گردان خواهد رسيد.
بسيج در صراط مستقيم
بردسكن- خبرنگاركيهان: امام جمعه بردسكن در جمع پرشور بسيجيان اين شهرستان گفت: ما به هيچ يك از گروه ها و جناح هاي سياسي كاري نداريم. چرا كه بسيج در صراط مستقيم و پشت سر ولايت فقيه است.
حجت الاسلام والمسلمين علي اصغر اميني از مسئولان خواست براي حل و فصل مشكلات بسيجيان تلاش كنند. دراين مراسم فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه بردسكن نيز گفت: امروز بسيج كشور را در مقابل تهديدات و تهاجمات بيمه كرده است.
برگزاري همايش بسيجيان
اليگودرز- خبرنگاركيهان: با حضور گردان هاي عاشورا، الزهرا و پيشكسوتان دوران دفاع مقدس همايش پنج هزارنفري بسيجيان در اليگودرز برگزار شد. در اين همايش حجت الاسلام والمسلمين نوروزي نماينده مردم تهران با اشاره به نقش بسيج در اقتدار ايران اسلامي گفت: بيداري اسلامي الهام گرفته از انقلاب اسلامي و نشأت گرفته از تفكر بسيجيان است.
تجديد ميثاق با شهدا
جزيره كيش- خبرنگاركيهان: همزمان با گراميداشت هفته بسيج آرامگاه پنج نفر از شهداي گمنام هشت سال دفاع مقدس درمسجد امام حسن مجتبي(ع) جزيره كيش غبارروبي و عطرافشاني شد. در اين مراسم كه با شركت اقشار مختلف مردم، بسيجيان، نيروي نظامي و انتظامي برگزارشد شركت كنندگان با آرمان هاي شهدا تجديد ميثاق كردند.

 



نماينده ولي فقيه در مازندران: عزاداري ائمه در كشور بايد متحول شود

ساري- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در مازندران گفت: بايد عزاداري ائمه را در كشور تحول ببخشيم و عزاداري ها به روز باشد.
آيت الله نورالله طبرسي، در اولين يادواره شهداي مداح استان كه در مجتمع فرهنگي اهل بيت ساري برگزار شد، اظهار داشت: مازندران داراي 65 شهيد مداح است.
وي با بيان اينكه هفته بسيج هفته ايثار، ايمان، ارزش ها، شهدا و حماسه است گفت: اگر فداكاري هاي بسيجيان نبود در حال حاضر شاهد شرايط مناسب نبوده ايم و سينه ها سپر و بدن ها قطعه قطعه شده تا انقلاب پيروز شد.
نماينده ولي فقيه در مازندران خاطرنشان كرد: مصالح انقلاب اسلامي خون شهداست و بايد ارزش انقلاب اسلامي را حفظ كنيم و تمامي پيران و جوانان را آماده واقعه محرم كنيم تا پيروزي خون بر شمشير را بر مردم تبيين شود.
طبرسي افزود: عاشورا يك رساله زنده شيعه است كه هيچ قوم و ملتي اين رساله را ندارد و اين شيعيان هستند كه داراي چنين رساله مهمي هستند.
وي خاطرنشان كرد: فرزندان خانواده هاي شهدا در صف شهداي عاشورايي قرار گرفته اند و اين از افتخارات اين خانواده ها محسوب مي شود.
نماينده ولي فقيه در مازندران افزود: دشمنان روي عاشورا و روحانيت سرمايه گذاري كرده اند و تصميم آنان بر اين است كه مردم را از روحانيت جدا كنند و مردم هوشيار ايران اسلامي هرگز به اين فتنه ها تن در نمي دهند.
طبرسي اظهار داشت: امروزه دشمنان نسبت به مسلمانان حساس شده اند و شيعه در دنيا مطرح شده و در برابر قدرت ها ايستاده و ديگر تهديدها، تحريم و جنگ نرم اثرگذار نخواهد بود.
نماينده ولي فقيه در مازندران گفت: بايد عزاداري ائمه را در كشور تحول ببخشيم و عزاداري ها به روز باشد.

 



برگزاري جشنواره «شهروند برگزيده» در اراك

اراك- خبرنگار كيهان:
نخستين جشنواره شهروند برگزيده با محوريت دوعنصر امنيت و معرفت زمينه ساز پيشرفت و توسعه جامعه، به همت فرماندهي نيروي انتظامي استان مركزي در اراك برگزار شد.
فرمانده انتظامي استان مركزي گفت: اين جشنواره با هدف ارتقاي روح مسئوليت پذيري مردم، تقويت روح همدلي و اتحاد بين مسئولان و ارتقاي روح قدرشناسي و ايثارگري در جامعه برگزار شد.
سرتيپ كاظم مجتبايي افزود: توجه به اقدامات مفيد و موثر شهروندان در راستاي كاهش جرايم و آسيب هاي اجتماعي موجب مي شود تا همه مردم احساس تعلق و مداخله در امور را داشته باشند و در توليد امنيت و پيشگيري اجتماعي خود را سهيم بدانند.
وي درباره نحوه انتخاب شهروندان برگزيده اظهار داشت: 10 شهروند برگزيده از سه گروه انتخاب شدند كه دستگاه هاي با مسئوليت مستقيم در امر كاهش با پيشگيري از جرايم مانند نيروي انتظامي و دستگاه قضايي، دستگاههاي با مسئوليت غيرمستقيم مانند هلال احمر، آتش نشاني و عامه مردم اين سه گروه را شامل مي شوند.
فرمانده انتظامي استان مركزي، پيشنهاد داد: سامانه سپس در همه دستگاه ها به منظور قدرشناسي از شهروندان كه مشاركت و همكاري بيشتري دارند راه اندازي و «شهروندان برگزيده» از تسهيلات و خدمات اجتماعي رايگان برخوردار مي شوند.

 



مردم ملكشاهي مراسم «چمر» را براي شهداي غدير برگزار كردند

ايلام- خبرنگار كيهان:
مردم مؤمن و ولايت مدار ملكشاهي ايلام در آييني اقدام به برپايي مراسم عزاداري به رسم محلي و عشايري «چمر» كردند.
فرماندار ملكشاهي اظهار داشت: نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت سدي دفاعي در مقابل تهاجمات فرهنگي است.
عباس نصراللهي ادامه داد: با تأسي و الگوگيري از راه شهدا به راحتي مي توان راه مستقيم و سعادتمندانه را در اين برهه از زمان شناسايي كرد.
وي در پايان تصريح كرد: اكنون وظيفه همه ما است كه راه اين عزيزان را ادامه داده و نظام مقدس جمهوري اسلامي را به سرمنزل مقصود برسانيم.
در اثر انفجار زاغه مهمات پادگان شهيد مدرسي سپاه در روستاي بيدگنه ملارد شهريار 17نفر از كاركنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به شهادت رسيدند و 16نفر ديگر مجروح شدند. اين حادثه در 21آبان ماه گذشته رخ داد.

 



برگزاري چهارمين جشنواره بزرگ فرهنگي قرآني در تنكابن

تنكابن- خبرنگار كيهان:
چهارمين جشنواره بزرگ فرهنگي قرآني ويژه خانواده هاي كاركنان ناجا در شهرستان تنكابن برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما فرمانده نيروي انتظامي تنكابن در اين جشنواره گفت: سال گذشته در راستاي ترويج علوم و معارف قرآني در ميان خانواده نيروي انتظامي و ارتقاي بعد معنوي آنان در سراسر كشور اعتباري بالغ بر 300ميليون تومان اختصاص يافت.
سرهنگ سيدمحمود معافي مدني با بيان اينكه اين اعتبار در سال جاري نيز به اين حوزه اختصاص يافته است.
افزود: به هر يك از كاركنان كه موفق به حفظ كل قرآن شوند مبلغ 5ميليون تومان و به اعضاي خانواده كاركنان كه موفق به حفظ قرآن شوند؛ مبلغ 4ميليون تومان و به سربازان حافظ قرآن نيز مبلغ يك ميليون تومان اهداء مي شود.
وي اظهار داشت: نيروي انتظامي در كنار فعاليت هاي ذاتي خودش كه همان برقراري امنيت در سطح جامعه است؛ به بعد معنوي كاركنان و افزايش سطح بصيرت اعتقادي آنان نيز توجه خاصي دارد.برگزاري چهارمين جشنواره بزرگ فرهنگي قرآني در تنكابن

 



واگذاري 3 هزار و 500 هكتار اراضي ملي به بخش صنعت

كرج- خبرنگار كيهان:
سه هزار و 500 هكتار از اراضي ملي و دولتي استان البرز به بخش صنعت واگذار شد.
معاون حفاظت و امور اراضي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز با اعلام اين خبر گفت: تاكنون 3 هزار و 478 هكتار از اراضي ملي و دولتي استان در قالب طرح هاي ساخت شهرك ها و نواحي صنعتي در شهرستان هاي كرج، ساوجبلاغ و نظرآباد تحويل بخش دولتي و خصوصي شده است.
وي با اعلام اينكه 11قطعه از اراضي مذكور تا به حال در اختيار بخش صنعت قرار گرفته است اظهار داشت: بيشترين بخش از اين واگذاري ها در رابطه با شهرك صنعتي اشتهارد به مساحت 951 هكتار بوده است.
وي با اشاره به سير مراحل قانوني واگذاري اراضي ملي و دولتي به ساخت شهرك صنعتي افزود: بزرگترين شهرك صنعتي استان جهت توسعه طرح هاي خود با اخذ مجوزهاي لازم، 200 هكتار ديگر از اراضي ملي و دولتي را نيز درخواست كرده كه در دست بررسي و اقدام است.

 



احداث جايگاه هاي عرضه سوخت در حاشيه خيابان هاي بابل

بابل- خبرنگاركيهان:
شهردار بابل از احداث جايگاه هاي سوختگيري براي نخستين بار در كشور در حاشيه خيابان هاي اين شهرستان خبر داد.
شهرداري بابل در راستاي خدمات رساني به شهروندان براي اولين بار در ايران جايگاه هاي سوخت گيري نوين در حاشيه خيابان هاي سطح شهر بابل احداث خواهد كرد.
به گزارش خبرنگار ما مهندس فرهاد عسكري در اين باره گفت: باتوجه به ازدياد خودروها و عدم وجود زمين مناسب براي ايجاد جايگاه هاي خصوصي و عمومي عرضه سوخت در سطح شهر، شهرداري بابل براي اولين بار در سطح كشور جايگاه هاي سوخت متعددي را به صورت تك پمپي در نقاط مختلف حاشيه خيابان ها احداث خواهد كرد.

 



اسب در گنبد كاووس بر تمبرها نقش بست

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
از تمبر يادبود اسب طي مراسمي با حضور مسئولان استان گلستان و شهرستان گنبدكاووس رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار ما اين مراسم با حضور نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار شهرستان گنبدكاووس، معاون استاندار گلستان، معاون امور دام و اصلاح نژاد وزارت جهاد كشاورزي و ديگر مسئولان استاني و شهرستاني در حضور ميهمانان خارجي، اساتيد، محققان و دانشجويان رشته اسب دانشگاه گنبدكاووس با حضور مسئولان استاني در پايتخت سواركاري ايران، شهرستان گنبدكاووس رونمايي شد.
نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي در مراسم رونمايي از تمبر يادبود اسب در شهرستان گنبدكاووس اظهار داشت: زمينه صنعتي شدن پرورش اسب درحال فراهم شدن است. در آينده شاهد سودآوري پرورش اسب براي مردم منطقه خواهيم بود.
عبدالله رستگار افزود: با وجود اينكه شهرستان گنبدكاووس يكي از قطب هاي پرورش اسب كشور است اما پرورش اسب در اين منطقه براي پرورش دهندگان به سودآوري نرسيده است.

 



طبسي ها شاهد وعده هاي صندوق تامين اجتماعي كشور باشند

طبس- خبرنگاركيهان:
سرپرست درمانگاه تامين اجتماعي طبس گفت: شهروندان طبسي به زودي شاهد تحقق وعده هاي مديرعامل صندوق تامين اجتماعي كشور باشند.
به گزارش خبرنگار ما دكتر محمدامين هاديان افزود: در سفر فروردين ماه سال جاري مديرعامل صندوق تامين اجتماعي كشور به طبس، وعده هايي مبني بر ارتقاي درمانگاه شهرستان به پلي كلينيك و همچنين اختصاص تجهيزات آزمايشگاهي ويژه آزمايش هاي هورموني و بيوشيمي در اين شهرستان داده بود كه با پيگيري هاي انجام شده اين وعده به زودي محقق مي شوند.
وي اظهار داشت: با ارتقاي درمانگاه به پلي كلينيك كه با اختصاص 2 پزشك عمومي و 4 پزشك متخصص همراه است اين درمانگاه در دو شيفت فعال و امكان بستري شدن بيماران در مدت كوتاهي فراهم خواهد شد.
گفتني است؛ بالغ بر 60 درصد بيمه شده هاي طبسي تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي قرار دارند.

 



به علت كمبود كلسيم هر كودك ايراني با حداقل 5 دندان غيرسالم وارد دبستان مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
90 درصد مردم به علت كمبود سرانه مصرف شير دچار كمبود كلسيم هستند؛ به طوري هر كودك ايراني با حداقل 5 دندان غيرسالم وارد دبستان مي شود.
معاون توسعه مديريت و پشتيباني اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان در مراسم زنگ نمادين توزيع شير رايگان در محل مدرسه راهنمايي دخترانه مكتبي ناحيه پنج اصفهان با بيان اين مطلب به اهميت فوايد غذايي شير و استفاده همگاني و كامل از اين مايع لبني اشاره كرد و افزود: ما همچنان نيازمند توسعه و ترويج فرهنگ استفاده صحيح و مصرف همگاني شير در كشور هستيم و اين مهم از نظر همكاران فرهنگي اعم از مديران، مربيان و كادر آموزشي و اداري مدارس و كليه دانش آموزان به ثبوت و ظهور مي رسد.
«سيدكمال خشوعي» با اشاره به ضرورت بهره مندي از سرور نوشيدني ها و شير گفت: مصرف شير نوعي سرمايه گذاري براي انسان ها است.
وي اضافه كرد: براي توزيع 70 نوبت شير بين 700 هزار دانش آموز استان اصفهان تا پايان سال جاري يكصد ميليارد ريال هزينه شده است.

 



مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه بيت المقدس كردستان:انتقاد از مسئولان خط قرمز نيست

سنندج- خبرنگار كيهان:
نخستين هم انديشي مطبوعات غرب كشور شامل استان هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، همدان و لرستان در سنندج برگزار شد.
در اين همايش يك روزه كه به همت خانه مطبوعات كردستان و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي ترتيب يافت رؤساي خانه مطبوعات و كارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، همدان و لرستان به همراه مديران مسئول نشريات محلي استان هاي پنجگانه غرب كشور حضور داشتند.
قباد ميمنت آبادي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان گفت: در اين همايش موضوعاتي نظير كيفي سازي نشريات محلي، راه هاي بسط و گسترش توليدات رسانه اي، توزيع نشريات، تعامل و همكاري بين مطبوعات محلي غرب كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه بيت المقدس كردستان در مراسم گشايش اين همايش، گفت: خبرنگاران جايگاه والايي دارند و انتقاد آنان از ادارات و سازمان هاي دولتي و مديران دستگاه هاي اجرايي و نمايندگان مجلس نبايد عبور از خط قرمز تلقي شود.
حجت الاسلام والمسلمين محسن حيدريان گفت: رسانه ها و به ويژه نشريات محلي مي توانند مطالبات قانوني مردم را از مديران مطرح كنند و زمينه توسعه جامعه را فراهم سازند و مسئولان ادارات نيز بايد آستانه تحمل خود را در برخورد با مطبوعات افزايش دهند.
وي گفت: يكي از مهم ترين مطالبات مردم كه بارها رهبر انقلاب نيز بر آن تأكيد كرده اند، خدمت بي منت به مردم است و رسانه ها مي توانند به جد در اين مقوله وارد شوند و راه را بر كاهلي و تنبلي در بدنه دستگاه هاي اجرايي ببندند.
وي با اشاره به رعايت حريم قانون در رسانه ها گفت: خط قرمز هر كشوري منافع ملي آن كشور است و منافع ملي نيز به معناي اقتدار و قدرت ملي بوده و خبرنگاران متعهد قطعا بيش از سايرين به اين اصول و مباني انقلاب و كشور پايبند هستند.
در اين مراسم معاون فرهنگي دفتر نماينده در كردستان با اشاره به فعاليت 34 نشريه در سطح استان كردستان گفت: بايد نگاه فرامنطقه اي به مطبوعات غرب كشور داشت و با بروزرساني در جايگاه ملي و بين المللي فعاليت كنند.
در اين همايش يك روزه سليمان الله مرادي رئيس خانه مطبوعات نيز ضرورت توجه به اخلاق رسانه اي را براي فعالان مطبوعاتي امري ضروري دانست و گفت: آنچه به مطبوعات اعتبار مي بخشد رعايت اصول حرفه اي در كنار اخلاق رسانه اي است كه اين امر كمتر مورد عنايت دست اندركاران رسانه ها قرار مي گيرد.
الله مرادي با اشاره به اينكه خانه مطبوعات گام هاي مهمي با همكاري مسئولان استان براي تأمين مسكن خبرنگاران فعال و واجد شرايط برداشته است اظهار اميدواري كرد با حمايت استاندار و سازمان مسكن و شهرسازي مرحله دوم ثبت نام خبرنگاران فاقد مسكن به زودي اجرا شود.

 



پاي صحبت مردم

بي خبري مسئولان از اوضاع امامزاده داوود(ع)
امسال زمستان زودتر از هميشه از راه رسيد و ما در سولقان كن باتوجه به سردي هوا و كوهستاني منطقه همچنان از نعمت گاز شهري محروم هستيم.
لذا خواهشمند است، عنايت فرموده صداي ما را به گوش دولتمردان كه در پايتخت ساكن هستند برسانيد اگر هم زحمتي نباشد خواهشمند است بفرمايند به جاي سفرهاي استاني يك سفر زيارتي به امامزاده داوود (عليه السلام) داشته باشند تا با رنج و زحمت مردم اين منطقه آشنا شوند.
گفتني است؛ زن و بچه مردم و پير و جوان با كول كردن كپسول گاز، ايستادن و معطلي، ناهموار بودن منطقه و... آن هم در سرماي زودرس در تكاپو و تلاش هستند تا خانه هاي خود را گرم كنند كه اين موضوع شايسته جمهوري اسلامي آنهم در كنار پايتخت نيست. فكر مي كنم، فاصله سولقان با شهران و كن كمتر از 10 كيلومتر باشد؛ آنچنان خرجي هم ندارد.
سيد سجاد ميرآقا

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14