(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8  آذر 1390- شماره 20085

پورمحمدي: بازرسان مراعات حال هيچ كس را نكنند
نام ميدان كاج به شهيد تهراني مقدم تغيير يافت
دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي: توزيع نذورات در ظروف پلاستيكي پيگرد قانوني دارد
تنها در صورت تاييد مجلس مهلت بخشش جريمه هاي رانندگي تمديد مي شود
افتتاح يك سلماني به دست فرماندار بندرعباس
امروز، آخرين فرصت براي بررسي سوابق تحصيلي داوطلبان كنكور
احتمال تمديد مهلت انتشار اوراق مشاركت بافت هاي فرسوده
در پي سقوط درون چاه 30 متري جدال دو روزه جوان خرم آبادي با آب يخ
«آب تلخ» از گلوي ساكنان 6 روستاي پلدختر پايين نمي رود
در محوطه دانشگاه آزاد اسلامي پيشوا اتوبوس جان دانشجويي را گرفت
سارق خودروهاي مدل بالا دستگير شد
در شهرستان بجنورد شناسنامه سارق سابقه دار در محل سرقت جا ماند
دستگيري جيب بر ايستگاه هاي بي آر تي
سرقت از عابر بانك با كلنگ
سارق اينترنتي 3 هزار عكس خانوادگي در اصفهان دستگير شد
گردن زدن جوان عراقي در عربستان



پورمحمدي: بازرسان مراعات حال هيچ كس را نكنند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور از بازرسان اين سازمان خواست كه در تهيه گزارش هيچ ملاحظه كاري و مراعات حال كسي را نكنند.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي ديروز در نخستين گردهمايي نمايندگان دفتر نظارت در استان ها افزود: هميشه از ما سؤال مي شود كه خودتان چگونه بازرسي مي شويد بايد بگوييم ما درون سيستم خود يك بازرسي داريم.
وي ادامه داد: براي اينكه صادق باشيم بايد خود را دقيق و جدي تر بازرسي كنيم به هيچ وجه نبايد به خودمان ارفاق كنيم، بايد موشكافانه و با برنامه بازرسي كنيم.
پورمحمدي تأكيد كرد: نظارت دقيق درون سازماني از صدها و هزاران بازرسي با ارزش تر است حتي قدرت تأثيرگذاري آن نيز بيشتر است.
وي تصريح كرد: در گزارش هاي سازمان بايد طوري عمل كرد كه محلي براي چانه زدن و جدال ديگران باقي نماند. بايد دفتر نظارت را به آنجا برسانيم كه اگر خطي از سازمان بيرون رفت كسي نتواند به آن اشكال وارد كند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور خطاب به حاضران گفت: در مأموريت خود كاملاً جدي باشيد و مراعات حال كسي را نكنيد. شما گزارش هاي خود را بدون هيچ ملاحظه اي تهيه كنيد.

 



نام ميدان كاج به شهيد تهراني مقدم تغيير يافت

سخنگوي شوراي شهر تهران از درخواست اهالي منطقه سعادت آباد و ميدان كاج تهران براي تغيير نام اين ميدان به شهيد تهراني مقدم خبر داد.
به گزارش مهر خسرو دانشجو با اشاره به شهادت جمعي از پاسداران در پادگان ملارد گفت: عده زيادي از مردم تهران نامه اي در خصوص نامگذاري يكي از ميادين و معابر شهري به نام شهيد حسن تهراني مقدم به شوراي شهر تهران ارسال كرده اند.
وي همچنين پيشنهاد داد تا اعضاي شوراي شهر تهران به منظور گرامي داشتن نام و ياد اين شهيدان بزرگوار سپاه پاسداران انقلاب در خانه شهيد تهراني مقدم حضور يابند كه با استقبال اعضاي شوراي شهر تهران مواجه شد.

 



دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي: توزيع نذورات در ظروف پلاستيكي پيگرد قانوني دارد

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با تاكيد بر اين كه توزيع غذاي گرم تنها در ظروف يكبار مصرف گياهي مجاز است هشدار داد: توزيع نذورات در ظروف يكبار مصرف پلاستيكي پيگرد قانوني دارد.
دكتر احمدرضا فرسار با اشاره به نظارت بر طريقه پخت غذا در مساجد و تكايا در رعايت اصول بهداشتي در آبدارخانه ها اظهار كرد: توزيع غذا حتما بايد در ظروفي از جنس سلولز يا ذرت كه غير از مواد پلاستيكي هستند، انجام شود. ريختن غذاي گرم تنها در ظروف يكبار مصرف گياهي مجاز است.
فرسار همچنين در خصوص لزوم برخورداري از كارت معاينه پزشكي براي كساني كه اقدام به طبخ غذا مي كنند، اظهار كرد: افرادي كه براي برگزاري مراسم، آشپز استخدام مي كنند نيز بايد به اين مسئله توجه داشته باشند. البته بازرسان ما نيز اين موارد را چك خواهند كرد.وي همچنين به اشخاصي كه در منزل اقدام به طبخ نذورات مي كنند، توصيه كرد: اين افراد حتما از مواد اوليه سالم استفاده كنند و توجه داشته باشند غذاهاي پخته شده با مواد خام در تماس نباشد و مواد خام بلافاصله مصرف شوند.
فرسار افزود: همچنين بايد به نحوه صحيح شست وشوي سبزي ها دقت شود. اين طرز شست وشو به صورت بروشور در اختيار هيئت ها قرار گرفته است. روش صحيح شست وشوي سبزي ها اين است كه سبزي علاوه بر ضدعفوني شدن، با يك ماده كف كننده بسيار رقيق خوب شسته و كف آن با آب فشار بالا زدوده شود.
برقراري امنيت دسته هاي عزاداري توسط همياران پليس
جانشين فرماندهي انتظامي كشور از به كارگيري همياران پليس محرم براي ايجاد نظم در برگزاري دسته هاي عزاداري خبر داد و گفت: هر ساله با كمك هيات هاي مذهبي شمار همياران پليس محرم افزوده مي شود.
سرتيپ «احمدرضا رادان» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در سمنان افزود: پليس ياران محرم از ابتدا با دو نفر براي هر هيأت آغاز شد و هم اكنون بسته به طول دسته هاي عزاداري به 10 تا 12 نفر براي هر هيأت افزايش يافته است.
وي با اشاره به اطلاعيه ناجا به مناسبت آغاز محرم اظهار داشت: پليس همراه و همپاي مردم در عزاداري ها شركت مي كند و در صورت نياز جلوي برخي انحرافات از جمله قمه زني را مي گيرد.
وي با بيان اينكه قمه زدن تنها در برخي از مناطق وجود دارد و عمومي نيست تصريح كرد: با اين گونه اقدامات، پليس در صورت مشاهده برخورد مي كند.

 



تنها در صورت تاييد مجلس مهلت بخشش جريمه هاي رانندگي تمديد مي شود

رئيس پليس راهور كشور گفت: تمديد مهلت بخشودگي دو برابري جرايم تنها با مصوبه جديد مجلس امكان پذير است.
به گزارش مهر سردار اسكندر مومني گفت: آخرين مهلت بخشودگي جرايم دو برابر شده تا پايان سال 89، نوزدهم آذر است و پس از اين تاريخ بار ديگر اضافه جريمه ها در سوابق رانندگان متخلف ثبت مي شود.
وي گفت: اين مهلت با توجه به مصوبه مجلس تمديد نمي شود و تداوم اجراي آن نيازمند مصوبه ديگري از سوي مجلس است.
رئيس پليس راهور از اجراي قانون جدول جديد جريمه هاي رانندگي خبر داد و افزود: اين قانون از اول آذرماه در سراسر كشور اجرا مي شود.

 



افتتاح يك سلماني به دست فرماندار بندرعباس

در اتفاقي جالب توجه و كم سابقه فرماندار بندرعباس و سرپرست اداره كل تربيت بدني هرمزگان در مراسم افتتاحيه يك سلماني (پيرايشگاه) حضور يافتند.
به گزارش فارس از بندرعباس، شركت برخي از مسئولان در افتتاح پروژه ها و مكان هاي خاص و كاملا شخصي در نوع خود جالب توجه است.
اگر بخواهيم به طور مصداقي اشاره اي به اين نوع حضور مسئولان (در هرمزگان) داشته باشيم، مي توان به حضور مقامات بلندپايه حتي كشوري در افتتاح رستوراني در كيش و يا افتتاح يك رستوران ديگر در بندرعباس طي سال هاي گذشته اشاره كرد.
متاسفانه طي سال هاي گذشته حضور مسئولان در افتتاح اين نوع پروژه ها بعضا ديده مي شود كه اگر بخواهيم به يكي ديگر از اين نوع حضورها نيز اشاره كنيم بايد به حضور مسئولان فرمانداري قشم طي سال هاي گذشته در مراسم آغاز به كار آسانسور ساختماني دو طبقه متعلق به فرمانداري اين شهرستان اشاره كنيم.
اما طي نخستين روز از هفته جاري خبري جالب توجه به روي خروجي برخي از رسانه هاي هرمزگان قرار گرفت كه حاكي از حضور فرماندار مركز استان و مديركل تربيت بدني اين استان در مراسم افتتاح يك پيرايشگاه مدرن كه در اين خبرها از آن به عنوان واحدي مدرن ياد شده است، هستيم. (البته در اين خبرها چند بار از اين واحد آرايشگاهي پيرايشگاهي با عناويني مختلف همانند بزرگترين و مجهزترين ياد شده است اما به نظر مي آيد اين عناوين بدون توجه به وجود آرايشگاه هاي زنانه به اين آرايشگاه كه با حضور مسئولان افتتاح شده، اختصاص داده شده است.)
اين كه حضور مسئولاني در اين سطح در مراسم آغاز به كار اين آرايشگاه به چه علت صورت گرفته است، موضوعي است كه بايد از خود آنها پرسيد اما در تصاويري كه از مسئولان ياد شده در رسانه ها منتشر شده است، مي توان به عكس هاي اين مسئولان در كنار پوسترهايي اشاره كرد كه به نوعي مروج مدگرايي است.
اميد است استاندار جديد هرمزگان و ديگر بخش هاي مربوطه با توجيه مسئولان علاوه بر حفظ شأن و جايگاه هاي مديريتي مختلف، مديران را از اين امر كه بايد مواظب باشند برخي از بخش هاي خصوصي از جايگاههاي آنان براي فروش و رونق بيشتر كاسبي خود سوءاستفاده نكنند، آگاهانه كنترل هاي لازم را در اين زمينه اعمال كنند. هر چند كه جامعه نيز به نوعي خواهان توضيحات قانع كننده مسئولان در باب حضور در مراسم افتتاح چنين پروژه هايي هستند.

 



عرفي خبر داد
امروز، آخرين فرصت براي بررسي سوابق تحصيلي داوطلبان كنكور

داوطلبان كنكور تا روز سه شنبه (امروز) فرصت بررسي سوابق تحصيلي خود و تصحيح احتمالي آن را در سايت مركز سنجش آموزش و پرورش دارند.
عبدالامير عرفي در گفت وگو با مهر افزود: سامانه دريافت كد سوابق تحصيلي داوطلبان كنكور سراسري و دانشگاه آزاد اسلامي از سه شنبه هفته گذشته آغاز به كار كرده و تا سه شنبه اين هفته يعني هشتم آذر ماه فعال است.وي ادامه داد: پيش بيني مي شود كه 900هزار داوطلب به اين سامانه مراجعه و سوابق تحصيلي خود را براي ارسال به سازمان سنجش بررسي كرده باشند.
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: يكي از نكاتي كه داوطلبان بايد به آن دقت كنند اين است كه منظور از معدل آنها كه در اين سامانه عنوا ن شده معدل امتحان نهايي آنهاست كه در سامانه ما ثبت شده است. لذا مراقب باشند معدل كل را با اين معدل اشتباه نگيرند و دچار خطا نشوند.
عرفي ادامه داد: دانش آموزاني كه سوابق تحصيلي يا مشخصات فردي آنها مشكل دارد، در همان سامانه پيغام بگذارند و يا با تلفن هايي كه در سايت آمده تماس بگيرند. همچنين داوطلبان براي اطمينان خاطر بيشتر مي توانند سوابق تحصيلي خود را در سايت آن سازمان نيز مشاهده كنند.
وي ادامه داد: داوطلباني كه ديپلم خود را از سال 84 به بعد دريافت كرده اند، در تاريخي كه متعاقبا اعلام مي شود، بايد با مراجعه به سايت مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش مشخصات سجلي و سوابق تحصيلي خود را با اطلاعاتي كه در سايت از آنها قرار داده ايم، منطبق و در صورت صحت در پايان كد رهگيري شان را براي شركت در كنكور 91 دريافت كنند.

 



چمران خبر داد
احتمال تمديد مهلت انتشار اوراق مشاركت بافت هاي فرسوده

رئيس شوراي شهر از احتمال تمديد مهلت انتشار اوراق مشاركت بافت هاي فرسوده خبر داد.
در حالي كه چندي پيش معاون مالي اداري شهرداري تهران مهلت انتشار 700 ميليارد تومان اوراق مشاركت براي نوسازي بافت هاي فرسوده را پايان آبان ماه اعلام كرده بود و هم اكنون اين مهلت به اتمام رسيده است.
مهدي چمران تاكيد كرد: در صورتي كه شهرداري پروژه كاري دقيقي براي هزينه كرد منابع حاصل از انتشار اوراق مشاركت در امر نوسازي بافت فرسوده ارائه كند، شوراي شهر مي توان زمينه انتشار اوراق مشاركت را فراهم كند.
وي اظهار كرد: اين كه شهرداري تهران اوراق مشاركت را بفروشد اما منابع حاصل از آن را در يك حساب بانكي واريز كند، فايده اي براي شهر و شهرداري ندارد.
وي ادامه داد: شوراي شهر مشكلي براي اين كه مجددا زمينه انتشار اوراق مشاركت در بافت فرسوده را فراهم كند ندارد، اما اين امر در صورتي پيگيري مي شود كه پروژه آماده اي به منظور استفاده از منابع مالي حاصل از انتشار اين اوراق در نوسازي بافت هاي فرسوده از سوي شهرداري به شورا ارائه شود.
چمران در ادامه، با بيان اين كه امكان تجديد مهلت انتشار اراق مشاركت بافت هاي فرسوده وجود دارد، در عين حال تاكيد كرد: با توجه به سود 17 درصدي كه بانك بابت انتشار اين اوراق دريافت مي كند، اين اقدام تنها در صورتي منفعت دارد كه بلافاصله در اجراي پروژه از پيش تعريف شده اي هزينه شود، چرا كه در غير اين صورت، پرداخت سودهاي كلان بانكي، به نفع ما نيست.

 



در پي سقوط درون چاه 30 متري جدال دو روزه جوان خرم آبادي با آب يخ

مرد جواني كه به مدت دو روز در يك چاه 30 متري داراي آب گرفتار شده بود، با تلاش نيروهاي آتش نشاني خرم آباد نجات يافت.
به گزارش خبرنگار مهر، در مسير جاده خرم آباد- انديمشك و حوالي روستاي غلامان اوليا در مركز كاردرماني كه در اين محل وجود دارد غيبت دو روزه مرد جوان موجب نگراني متوليان مي شود كه پس از بررسي ها متوجه سقوط اين فرد به چاه 30 متري نزديك روستا مي شوند.
مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري خرم آباد در اين رابطه به خبرنگار مهر گفت: رأس ساعت 20 و 47دقيقه شنبه شب در تماس با اين مركز در مورد سقوط يك مرد به داخل چاه گزارش داده شد.
كيومرث طولابي با اشاره به حضور يك اكيپ امداد و نجات در محل حادثه گفت: پس ازحضور درمحل مطابق اظهارات اهالي فرد ياد شده دو روز بود كه در داخل چاه افتاده بود. وي با اشاره به مشخصات چاه ياد شده گفت: عمق چاه 30 متر بوده و در ته چاه نيز آب وجود داشته است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري خرم آباد علت سقوط اين فرد به داخل چاه را بي احتياطي عنوان كرد و ادامه داد: با توجه به فاصله داشتن چاه آب با روستا و ساختمان هاي آن، كسي متوجه سر و صداي اين فرد نشده بود.
طولابي گفت: بزرگ بودن دهانه چاه و احتمال ريزش آن مشكلي بودكه روند عمليات امداد را با كندي مواجه كرد.
وي با اشاره به نجات فرد حادثه ديده از داخل چاه، يادآور شد: مرد جوان كه 30 سال سن داشت زنده از داخل چاه بيرون آورده شد ولي به دليل سردي هوا و يخ بودن آب داخل چاه دو پاي وي كاملاً بي حس شده بود.

 



«آب تلخ» از گلوي ساكنان 6 روستاي پلدختر پايين نمي رود

در حالي اهالي روستاي پلدختر عنوان مي كنند كه آب آشاميدني آنها تلخ و داراي بوي گوگرد است كه متوليان امر معتقدند آزمايشات هيچ گونه مشكلي در اين زمينه را تاييد نمي كند.
به گزارش خبرگزار مهر، شش روستاي واقع در جنوب شهر پلدختر با مشكلات عديده اي در زمينه آب آشاميدني از جمله تلخي و شوري آب دست به گريبانند و از اين لحاظ سخت در مضيقه هستند.
رئيس شوراي اسلامي روستاي چم گز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن انتقاد شديد از اين موضوع گفت: دو سال پيش براي تامين آب شش روستاي دره خزينه، جلوگير، چم گز، برج كبود، آهور رخش و چم گرداب از محل روستاي دره خزينه مطالعه انجام شد تا با حفر چاه مشكل آب آشاميدني اين روستاها كه با تانكر سيار آبرساني مي شوند حل شود.
نادعلي چراغي افزود: اين روستاها با دو هزار نفر جمعيت با مشكل آب آشاميدني كه از چاه دره خزينه تامين مي شود مواجه هستند زيرا بو و طعم آب آشاميدني معمولي نيست و تلخ مزه است.
وي گفت: اهالي اين روستاها هر تانكر آب آشاميدني را 150 هزار ريال خريداري مي كنند كه اين مشكل به مشكلات آنها افزوده شده است.
رئيس شوراي اسلامي روستاي چم گز گفت: با آب آشاميدني اين روستا حتي نمي شود استحمام كرد زيرا فرزندانمان به بيماري هاي پوستي مبتلا شده اند.
خبرها حاكي از آن است كه آب آشاميدني اين روستا بوي گوگرد مي دهد و ساكنان اين منطقه قادر به استفاده بيشتر از اين آب نيستند.
در عين حال، مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي لرستان با بيان اينكه تاكنون چندين بار براي بررسي موضوع به پلدختر رفته است، گفت: آب شرب اين روستاها هيچ گونه مشكل بهداشتي ندارد ولي به لحاظ كيفيت نيز به مانند آب معدني نيست.
كاكاوند با اشاره به وضعيت آب هاي موجود در منطقه پلدختر گفت: ما در اين شهرستان آب شيرين با استانداردهاي آب معدني نداريم و تنها آب موجود در منطقه همين آبي است كه از طريق چاه استحصال مي شود.

 



در محوطه دانشگاه آزاد اسلامي پيشوا اتوبوس جان دانشجويي را گرفت

بي دقتي راننده اتوبوس سرويس دانشگاه آزاد اسلامي ورامين- پيشوا هنگام دور زدن در داخل محوطه دانشگاه، حادثه آفريد و منجر به فوت يك دانشجوي دختر ترم اولي زبان و ادبيات انگليسي شد.
به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 8 و40 دقيقه صبح ديروز با ورود دانشجويان به محوطه دانشگاه ناگهان دانشجويان متوجه صداي ترمز شديد اتوبوس در محوطه دانشگاه شدند.
يك دستگاه اتوبوس سرويس دانشگاه كه در حال دور زدن بود، با «آزاده عطاءاللهي» متولد 1362و دانشجوي رشته زبان و ادبيات انگليسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ورامين- پيشوا برخورد كرد و پس از عبور چرخ هاي جلو اتوبوس از روي اين دانشجو متوقف شد.
با توجه به حضور دانشجويان عضو پايگاه هلال احمر و اعضاي بسيج دانشجويي اين واحد دانشگاهي در محل حادثه، مراحل امدادرساني بسرعت آغاز شد، اما به دليل اينكه دانشجوي جوان در زير چرخ عقب اتوبوس گير كرده بود، كار چنداني از دست كسي برنمي آمد.
براساس همين گزارش، حدود هفت دقيقه پس از حادثه، آمبولانس مركز فوريت هاي امدادي شهرستان پيشوا، ماموران آتش نشاني و اندكي بعد، ماموران نيروي انتظامي در داخل محوطه دانشگاه حاضر شدند و با تلاش فراوان دانشجوي مصدوم را از زير اتوبوس خارج كردند و پس از انجام مراحل احيا و تنفس با ماسك، وي را كه ديگر نبضي در بدن نداشت، به سوي نزديكترين بيمارستان انتقال دادند.با توجه به شدت ضربه و عبور اتوبوس از روي اين دانشجوي جوان، وي اندكي پس از ورود به بيمارستان به علت شكستگي استخوان، جراحات داخلي و همچنين مختل شدن سيستم تنفسي، فوت كرد.
مدتي قبل عده اي از دانشجويان به نحوه عبور و مرور سرويس هاي اداري و اتوبوس هاي مسافربر در داخل دانشگاه و عدم رعايت سرعت مطمئنه توسط آنها، به مديران دانشگاه هشدار داده بودند، اما تا لحظه فوت اين دانشجو، هيچ ترتيب اثري داده نشده است.

 



سارق خودروهاي مدل بالا دستگير شد

سرويس اجتماعي-
سارق خودروهاي مدل بالا كه با قرار وثيقه تا زمان حكم قطعي آزاد و در اين مدت نيز مرتكب چندين سرقت شده بود با خودروي سرقتي به دادسراي ناحيه 20 مراجعه و توسط مأموران دستگير شد.
پنجم آبان ماه مرد ميانسالي با مراجعه به شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه5 تهران (دادسراي صادقيه) گفت: روز گذشته خودروي سواري هوندا آكورد را در پاركينگ متروي ايستگاه طرشت پارك كردم و عصر زماني كه به آنجا مراجعه كردم متوجه سرقت خودرو شدم.
از آنجايي كه تعدادي مدارك از جمله كارت عابربانك با شماره رمز آن داخل خودرو بود مأموران با بررسي هاي بعدي متوجه شدند سارق با استفاده از اين عابربانك اقدام به خريد طلا و موبايل كرده است.
از آنجايي كه تصاوير متهم توسط دوربين هاي مداربسته طلافروشي ضبط شده بود مأموران موفق به شناسايي متهم به نام مهدي- ع 33ساله شدند.
متهم در مهر ماه سال جاري در آخرين موارد اتهامي خود به اتهام سرقت خودرو دستگير و به زندان رفته بود ولي با توديع وثيقه تا حكم نهايي از زندان آزاد شده بود.
از آنجايي كه متهم در تاريخ 15 آبان براي رسيدگي به پرونده سرقت قبلي خود به دادسراي ناحيه 20 مراجعه كرده بود توسط مأموران بازداشت شد. در بررسي هاي اوليه مشخص شد خودروي مزدا 323 كه متهم با آن به دادسرا مراجعه كرده بود نيز سرقتي است.
سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: از آنجايي كه اين متهم به نوعي به سرقت خودرو اعتياد پيدا كرده احتمال دارد سرقت هاي بسيار ديگري را در طول دوره اي كه در سالهاي اخير بيرون از زندان بوده مرتكب شده باشد كه تحقيقات كارآگاهان در اين زمينه ادامه دارد.

 



در شهرستان بجنورد شناسنامه سارق سابقه دار در محل سرقت جا ماند

سرويس شهرستان ها-
تلاش كارآگاهان پليس آگاهي استان خراسان شمالي به دستگيري سارق سابقه داري ختم شد كه با سرقت از مغازه هاي شهرستان بجنورد باعث ارسال شكايات فراواني به پليس آگاهي شده بود.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، رئيس پليس آگاهي استان خراسان شمالي در توضيح اين خبر گفت: اين سارق كه بسيار حرفه اي بود با شناسايي مغازه هايي كه كمترين تجهيزات ايمني را داشتند اقدام به سرقت كرده و براي رد گم كردن در سرقت هاي خود هر بار محل جديدي را در نقاط مختلفي انتخاب كرده و وجوه نقد و وسايل داخل مغازه را به سرقت مي برد.
سرهنگ نامور ادامه داد: كارآگاهان پس از حضور در يكي از مغازه هاي سرقت شده مشاهده كردند سارق شناسنامه خود را در محل جا گذاشته با تحقيقات بيشتر مشخص شد وي يكي از سارقان سابقه دار است كه بلافاصله دستگيري متهم در دستور كار قرار گرفت و در نهايت متهم پس از 2 ساعت دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد.
وي در پايان گفت، متهم در تحقيقات به عمل آمده به 41 فقره سرقت از مغازه هاي بجنورد اعتراف و اقرار كرد اجناس مسروقه را به دو نفر مالخر فروخته است كه با راهنمايي سارق، 2 مالخر اموال مسروقه نيز دستگير و به بزه ارتكابي اعتراف كردند.

 



دستگيري جيب بر ايستگاه هاي بي آر تي

سرويس اجتماعي-
ماموران پليس جيب بر سابقه داري را در حين ارتكاب سرقت و جيب بري در ايستگاه اتوبوس وحيديه تهرانپارس شناسايي و دستگير كردند.
با آغاز تحقيقات مشخص شد باقر-الف از مجرمان سابقه داري است كه پيش از اين و طي سال هاي 69، 70، 73، 78، 80 و 84 بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف قاچاق، درگيري با ماموران، رابطه نامشروع، زورگيري، سرقت و جيب بري دستگير و روانه زندان شده است.
سرانجام با وجود اصرار متهم بر بي گناهي و با مشخص شدن دروغ بودن تمامي ادعاهاي مطرح شده، وي لب به اعتراف گشود و در اعترافات اوليه خود به بيش از 30 فقره سرقت و جيب بري در ايستگاه هاي اتوبوس BRT بويژه در خيابان ولي عصر و خيابان انقلاب اسلامي اعتراف كرد.
متهم در آغاز اعترافات خود به كارآگاهان گفت: ساعت هاي اوليه صبح زماني است كه مردم براي رفتن به محل كار خود سوار اتوبوس مي شوند؛ با استفاده از شلوغي ايستگاه ها، خود را به افراد داخل ايستگاه و يا اتوبوس ها نزديك كرده و پس از سرقت كيف و به سرعت ايستگاه و اتوبوس را ترك و براي سرقت به ايستگاه و يا اتوبوس ديگري مي رفتم.
سرهنگ كارآگاه مهدي قزلباش، معاون مبارزه با جرايم خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به شناسايي و مراجعه تعدادي از مالباختگان به اداره هفدهم پليس آگاهي ، گفت: با توجه به اعترافات صريح متهم به دهها فقره سرقت و جيب بري در ايستگاه و اتوبوس هاي سطح شهر تهران و شناسايي تعدادي از مالباختگان و همچنين سوابق متعدد متهم و احتمال ارتكاب ديگر جرايم از جمله زورگيري و دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوي ولي زاده، بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 4 تهران، صادر شده است.وي ادامه داد: از كليه شهروندان و مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهم شده اند دعوت مي شود تا جهت طرح شكايات خود، به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



سرقت از عابر بانك با كلنگ

رئيس كلانتري 121 سليمانيه از دستگيري سارقي كه با گلنگ اقدام به تخريب يك دستگاه خودپرداز بانك كرده و قصد سرقت از آن را داشته است خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ ولي الله ياخچي بيگلو گفت: با اعلام پيامي از طريق اپراتور 110 پليس مبني بر تخريب يك دستگاه خودپرداز بانك در خيابان پرستار، يكي از واحدهاي گشتي به محل اعزام و بعد از تأئيد موضوع تحقيقات براي شناسايي و دستگيري متهم آغاز شد.
وي با بيان اينكه در بررسي ها مشخص شد كه دستگاه خودپرداز به وسيله كلنگ و تسمه هاي نواري تخريب شده است افزود: مأموران با بررسي دوربين مداربسته بانك دريافتند كه فردي با كاپشن مشكي و شلوار رنگ روشن و پيراهن سفيد در حال تخريب دستگاه است و از آنجا كه ساختماني نيمه ساز در همان محل وجود داشت، مأموران آنجا را مورد بازرسي قرارداده كه در بررسي نه تنها يك كلنگ و دو تسمه مورد استفاده سارق كشف شد بلكه لباس هايي كه زمان سرقت بر تن سارق بود نيز در محل كشف شد.
ياخچي بيگلو تصريح كرد: از آنجا كه احتمال مي رفت سارق در همان محل مخفي شده باشد اين محل مورد بازرسي قرار گرفت و از چهار كارگري كه در آنجا حضور داشتند بازجويي به عمل آمد و سرانجام مأموران با امتحان البسه مذكور به تن كارگران ساختمان نيمه كاره متوجه شدند كه يكي از آنان با تصوير سارق درون فيلم ضبط شده مطابقت دارد كه وي را دستگير و براي بازجويي به كلانتري منتقل كردند.
متهم كه «سمير» نام دارد در تحقيقات به جرم خود اعتراف كرد: وي به عنوان كارگر ساختماني در محل حادثه مشغول كار بوده و مشاهده مراجعه شهروندان به بانك او را براي سرقت پول زياد از عابر بانك وسوسه كرده و اقدام به سرقت از خودپرداز كرده است.
رئيس كلانتري 121 سليمانيه با اشاره به اين موضوع كه متهم پس از اعتراف براي تحقيقات پيرامون سرقت هاي احتمالي ديگر به اداره آگاهي منتقل شد، گفت: در بررسي ها مشخص شد كه وجه نقدي از خودپرداز بانك سرقت نشده است و در حال حاضر متهم به اداره آگاهي منتقل شده است.

 



سارق اينترنتي 3 هزار عكس خانوادگي در اصفهان دستگير شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
سارق اينترنتي كه با دسترسي به اطلاعات رايانه شخصي يكي از شهروندان اصفهاني تعداد 3 هزار عكس خانوادگي و خصوصي وي را سرقت كرده بود توسط مأموران پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان اظهار داشت: در پي دادخواهي يكي از شهروندان اصفهاني مبني بر اينكه فرد ناشناسي از طريق ارسال ايميل وي را تهديد به انتشار تصاوير شخصي و خانوادگي در محيط اينترنت مي كند موضوع در دستور كار مأموران و كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.
سرهنگ ستار خسروي افزود: با انجام تحقيقات گسترده و پيگيري هاي تخصصي در فضاي سايبر، در نهايت متهم به نام «فرزاد-ط» 18 ساله شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير و در بازرسي از منزل وي يك دستگاه لپ تاپ و يك عدد هارد اينترنال لپ تاپ كه در داخل يخچال منزل به طرز ماهرانه اي جا سازي كرده بود كشف شد.
وي با اشاره به اينكه در بررسي هاي انجام شده مشخص شد متهم تعداد سه هزار عكس خانوادگي از اين شهروند سرقت كرده است، اضافه كرد: در بازجويي از اين هكر جوان، وي انگيزه خود را از سرقت اطلاعات شخصي اين شهروند اخاذي وجه نقد عنوان كرد.
وي به شهروندان هشدار داد: تصاوير شخصي و خانوادگي را حتي الامكان بر روي سيستم هاي متصل به اينترنت نگهداري نكنيد.

 



گردن زدن جوان عراقي در عربستان

رژيم سعودي بار ديگر سر يك جوان عراقي را پس از تحمل 17 سال زندان، در عربستان قطع كرد.
به گفته منابع آگاه سعودي، مسئولان زندان «عرعر» سر يك جوان زنداني عراقي به نام «محمد عبدالامير» را از تنش جدا كردند.اين جوان عراقي پس از تحمل 17 سال زندان به اتهامي كه معلوم نيست گردن زده شده به گفته اين منابع، مسئولان زندان عرعرساعت 7 صبح وارد اتاق «محمد عبدالامير» جوان عراقي شدند و در ساعت 8 و30 دقيقه او را به زور از اتاقش خارج كردند سپس سر او را پس از نوشتن وصيت نامه خداحافظي از دوستانش در ساعت 10و30 دقيقه جدا كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14