(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8  آذر 1390- شماره 20085

50 درصد جوانان اسرائيلي حاضر به خدمت در ارتش نيستند
نماينده مجلس تركيه : اردوغان منافع رژيم صهيونيستي را تأمين مي كند
مردم سوريه : مقابل توطئه آمريكا و اتحاديه عرب ايستادگي مي كنيم
احتمال گسترش اعتراض ها به سراسر عربستان
يورش پليس آمريكا براي برچيدن چادر معترضان وال استريت
نويسنده انگليسي: اشغالگران آمريكايي در عراق جاني تر از صدام هستند
پوتين رسما وارد عرصه انتخابات شد
دولت كويت استعفا كرد
پليس آلمان1300 فعال ضد هسته اي را بازداشت كرد
آغاز نخستين انتخابات بدون حسني مبارك در شهرهاي مصر
انقلابيون يمن انتصاب نخست وزير جديد را نپذيرفتند
در اعتراض به حمله موشكي به پاسگاه هاي نظامي مردم پاكستان پرچم آمريكا و آدمك اوباما را آتش زدند
شيعيان بحرين: با الهام از مكتب امام حسين(ع) مبارزه عليه آل خليفه را گسترش مي دهيم
11 شهيد و 30مجروح درعمليات تروريستي شمال بغداد



50 درصد جوانان اسرائيلي حاضر به خدمت در ارتش نيستند

مقامات نظامي رژيم اسرائيل اعتراف كردند كه 50 درصد از جوانان اسرائيل حاضر به خدمت در ارتش اين رژيم نيستند.
به گزارش پرس تي وي، شبكه تلويزيوني رژيم صهيونيستي طي گزارشي اعلام كرد كه ارتش اسرائيل اعلام كرده كه 50 درصد از جوانان مايل به رفتن به خدمت سربازي نيستند و اين ميزان تا سال 2020 به 60 درصد مي رسد. ارتش اسرائيل طي اعلاميه اي اين موضوع را به اطلاع اعضاي كنست (پارلمان) رژيم صهيونيستي رسانده است. اين جوانان به كشته شدن فلسطيني ها توسط نظاميان اعتراض دارند. اين نخستين باري نيست كه نيروي نظامي رژيم اسرائيل با خودداري جوانان از خدمت مواجه مي شود.
در سال 2003 نيز نيروي نظامي اين رژيم با خودداري شمار زيادي از افراد رده بالا از خدمت سربازي مواجه شد.

 



نماينده مجلس تركيه : اردوغان منافع رژيم صهيونيستي را تأمين مي كند

يكي از نمايندگان مجلس تركيه از حزب مخالف دولت تأكيد كرد كه نخست وزير تركيه در راستاي اهداف رژيم صهيونيستي گام برمي دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه آيدين ليك تركيه، «احسان اوزكش» نماينده حزب جمهوري خواه خلق با اعلام مطلب فوق افزود، رجب طيب اردوغان تبديل به دشمن دشمنان رژيم صهيونيستي شده است و فقط در راستاي منافع اسرائيل تلاش مي كند.
وي تصريح كرد، دشمنان اسرائيل و دشمنان اردوغان يكي شده اند و نخست وزير تركيه در قبال اين رژيم تنش كنترل شده اي را دنبال مي كند. اين نماينده مجلس همچنين خاطرنشان كرد، نخست وزير تركيه به دليل عصباني شدن از دست سوريه به دليل مذاكره نكردن با رژيم صهيونيستي تبديل به يكي از دشمنان اصلي سوريه شده است.

 



ضمن اعتراض به تحريم سران عرب
مردم سوريه : مقابل توطئه آمريكا و اتحاديه عرب ايستادگي مي كنيم

سرويس خارجي-
مردم سوريه در واكنش به تصميم اتحاديه عرب مبني بر تحريم سوريه تأكيد كردند كه در برابر همه توطئه ها ايستادگي خواهند كرد.
مردم سوريه با رد كردن تصميمات اخير اتحاديه عرب عليه سوريه آن را اتحاديه غرب خواندند.
شهروندان سوري تأكيد كردند كه اتحاديه عرب مجري دستورات غرب است.
مردم سوريه همچنين تصريح كردند كه تصميم اتحاديه عرب بر نظام تأثيري ندارد و مردم در برابر تصميمات اين اتحاديه ايستادگي خواهند كرد.
يك جوان سوري در گفت وگو با شبكه تلويزيوني المنار اظهار داشت: ما در همه چيز داراي خودكفايي هستيم و تلاش هاي آنها براي تحميل خواسته شان تأثيري بر ما ندارد.
وي افزود، اتحاديه عرب خواسته هاي بيگانگان را اجرا مي كند در حالي كه خدا باماست.
يك شهروند سوري نيز گفت، به خواست خدا همه توطئه ها عليه سوريه شكست خواهد خورد و ملت سوريه پيروز و سربلند خواهد شد و ما فقط در برابر خدا زانو مي زنيم.
رسانه هاي سوريه نيز مجازات هاي اقتصادي پيشنهادي حكام كشورهاي عربي عليه سوريه را محكوم كردند و آن را جنگ با ملت سوريه و ملت هاي مسلمان به دستور آمريكا دانستند.
روزنامه تشرين در اين باره نوشت، ملت سوريه هميشه در صحنه حاضر است و تصميمات اتحاديه عرب را رد و حمايت خود را از اصلاحات اعلام كرده است. اين روزنامه افزود، كشورهاي توطئه گر به سركردگي آمريكا و هم پيمانان اروپايي آن پس از ناتواني در شوراي امنيت به علت وتوي روسيه و چين عوامل خود در منطقه را براي فشار به سوريه و آغاز جنگ رسانه اي سياسي و اقتصادي عليه اين كشور به كار گرفته اند.
شماري از انديشمندان مصري نيز اظهار داشتند كه اتحاديه عرب رويكردي دوگانه دارد و درباره رژيم هاي عربي مواضع متناقضي در پيش گرفته است.
«محفوظ الانصاري» نويسنده و انديشمند معروف مصري از اتحاديه عرب خواست هر چه سريع تر از تصميم هايش درباره سوريه عقب نشيني كند و پيش از هرگونه تصميم گيري تأمل كند.
وي خاطرنشان كرد، اگر اتحاديه عرب بر اين باور است كه در سوريه خشونت وجود دارد در يمن و بحرين نيز سركوب و خشونت وجود دارد اما اين اتحاديه هيچ واكنشي درباره اين دو كشور نشان نداده است.گفتني است اتحاديه عرب در راستاي خدمت به اهداف غرب و تشديد فشارها عليه نظام سوريه خواستار اعمال برخي تحريم ها عليه اين كشور شد.
وزيران خارجه عرب با اكثريت آرا اين تحريم را تصويب كردند، عراق و لبنان اين تصميم را رد كرده و اعلام كردند كه به اين تحريم ها پايبند نيستند. 19 كشور از 22 كشور عضو اتحاديه عرب با اين تحريم موافقت كردند. اين تحريم ها شامل ممنوعيت سفر مسئولان برجسته سوري به كشورهاي عربي، بلوكه كردن دارايي هاي سوريه، همكاري نكردن با بانك مركزي سوريه و توقف مبادلات تجاري با اين كشور است.
ده ها هزار نفر از مردم سوريه روز گذشته در دمشق و شهرهاي مختلف اين كشور تظاهرات كردند و تحريم اتحاديه عرب عليه كشور خود را محكوم كردند.
مردم سوريه با برافراشتن تصاوير بزرگي از بشار اسد رئيس جمهور سوريه حمايت خود را از نظام و رئيس جمهورشان اعلام كردند.
شهروندان سوري تاكيد كردند كه كشورشان به عنوان نمادي از مقاومت باقي خواهد ماند.

 



احتمال گسترش اعتراض ها به سراسر عربستان

ادامه تظاهرات در شرق عربستان و سركوب وحشيانه آن از سوي نظاميان آل سعود، احتمال گسترش اعتراضات به ساير نقاط اين كشور را فراهم كرده است.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، به رغم ادعاي دولت عربستان، در مورد محدود بودن جنبش اعتراضات و مطالبات سياسي، اين جنبش فراتر از منطقه «الشرقيه» است و همه مردم اين كشور خواهان تغيير و اصلاحات سياسي و اجتماعي هستند.
بر اساس اين گزارش، «علي حسن» يك فعال سياسي در شهر «القطيف» در منطقه الشرقيه عربستان با تاكيد بر پايداري مردم در برابر سركوب رژيم آل سعود تصريح كرد: روز به روز به تعداد معترضان القطيف افزوده مي شود و مردم باكي از تك تيراندازان رژيم كه بر فراز بام هاي خانه ها مستقر هستند، ندارند.
«عواطف ابوشادي» پژوهشگر مصري نيز گفت: رژيم آل سعود به دور از چشم رسانه ها در اين كشور حمام خون راه انداخته، و غيرنظاميان را هدف قرار داده است.

 



يورش پليس آمريكا براي برچيدن چادر معترضان وال استريت

با پايان يافتن ضرب الاجل تعيين شده براي برچيدن چادرهاي جنبش وال استريت، پليس آمريكا به معترضان يورش برد.
به گزارش سايت خبري «بلومبرگ»، پليس آمريكا در «لس آنجلس» و «فيلادلفيا» در نخستين ساعات روز دوشنبه و همزمان با پايان يافتن ضرب الاجل اعلام شده براي برچيدن چادرهاي اعضاي جنبش وال استريت، با هدف اخراج معترضان به آنها يورش برد.
بر اساس اين گزارش، معترضان بدون توجه به ارعاب و تهديدهاي مقامات آمريكايي همچنان با تشكيل زنجيره هاي انساني در اطراف چادرها به مقابله با پليس مي پردازند.
بلومبرگ افزود: لس آنجلس و فيلادلفيا كه به ترتيب دومين و پنجمين شهر پرجمعيت آمريكا محسوب مي شوند از همان نخستين روزهاي آغاز فعاليت جنبش تسخير وال استريت، با زدن چادر و اردو فعاليت ها عليه نظام سرمايه داري حاكم بر آمريكا را آغاز كردند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، به رغم تهديد شهردار لس آنجلس مبني بر برخورد با متخلفين، همچنان حدود 500 چادر در پارك اين شهر پابرجاست.
سايت رسمي جنبش اعتراضي «وال استريت را اشغال كنيد» نيز همزمان با پخش تصاوير زنده از تجمعات لس آنجلس نوشت: هزاران نفر از نقاط مختلف شهر خود را به پارك رسانده و با احاطه چادرها مانع از جمع آوري آنها مي شوند.روزنامه اينترنتي لس آنجلس تايمز نيز با انتشار گزارشي در اين باره نوشت، در برخي مواقع نيروهاي پليس كه براي جمع آوري چادرها به معترضان يورش مي برند، خود در محاصره معترضان قرار مي گيرند!
اين روزنامه آمريكايي نوشت، درست بعد از نيمه شب، جمعيت انبوهي از اعضاي جنبش تسخير لس آنجلس با تجمع مقابل تالار شهر واقع در تقاطع خيابان هاي اول و چهار تجمع كرده و با روشن كردن شمع و زدن طبل و سردادن شعار در امتداد خيابان ها تظاهرات كردند.
طبق معمول هميشه معترضان با شعار «ما 99 درصديم» عليه بي عدالتي، نبود دموكراسي، فساد، فريب، بيكاري، جنگ و دريافت ناعادلانه ماليات، ثروتمندان و شركت هاي بزرگ شعار دادند.
شهردار «فيلادلفيا» نيز همچون همتاي لس آنجلسي خود با چهار ساعت تفاوت زماني به معترضان براي تخليه پارك اين شهر مهلت داده بود كه با بي توجهي آنها روبه رو شد.بلومبرگ در اين باره نوشت: در فيلادلفيا معترضان با قفل كردن بازوهاي خود به يكديگر، به شدت در مقابل هجوم پليس مقاومت مي كنند.
برخي گزارش ها حاكي است، به رغم مقاومت معترضان، پليس آمريكا به هر نحو ممكن براي شكستن مقاومت اقدام خواهد كرد. تاكنون آمار دقيقي از شمار بازداشت شدگان در اين دو شهر منتشر نشده است اما احتمال اينكه شمار بازداشتي ها زياد باشد بالا اعلام شده است.
گفتني است، از زمان آغاز اعتراض هاي ضد سرمايه داري (26 شهريورماه) تاكنون پليس آمريكا به اشكال مختلف و كرات اقدام به سركوب، بازداشت و زنداني كردن هزاران نفر كرده است. در جريان اين ناآرامي ها پنج نفر به اشكال گوناگون از جمله به ضرب گلوله كشته شده اند و تعداد بسيار زيادي نيز مجروح شده اند. معترضان خواستار جايگزين شدن يك نظام عادلانه به جاي كاپيتاليسم هستند. ديروز ساير شهرهاي آمريكا نيز به طور پراكنده شاهد تجمعات ضددولتي بود.

 



نويسنده انگليسي: اشغالگران آمريكايي در عراق جاني تر از صدام هستند

نويسنده و روزنامه نگار مشهور انگليسي ضمن افشاي ابعاد جديدي از جنايات آمريكا در عراق، جنايات پنتاگون را بدتر از دوره صدام عنوان كرد.
به گزارش ايسنا، «رابرت فيسك» نويسنده و روزنامه نگار مشهور انگليسي با افشاگري درباره ابعاد تازه اي از جنايات آمريكايي ها در عراق، شيوه برخورد شكنجه گران آمريكايي را با افراد بازداشت شده عراقي بدتر از دوره رژيم صدام توصيف كرد.
وي در مقاله اي در اينديپندنت به اقدامات و جنايت هاي اشغالگران آمريكايي در عراق و مقايسه شيوه برخورد آنها با بازداشت شدگان نسبت به شيوه برخورد در زمان رژيم صدام پرداخت و نوشت: در زمان صدام بازجويان عراقي از عمليات شكنجه تصويربرداري نمي كردند اما نظاميان آمريكايي در عراق از شكنجه هاي انجام شده با موبايل خود تصويربرداري مي كنند و برخي از آنها در كنار جسد سوخته يك شهروند عراقي ايستاده اند و در زير تصوير نوشته شده است: «عراقي پخته شده».
فيسك همچنين با مقايسه آمريكايي ها و صهيونيست ها، نوشت: شكنجه گران آمريكايي در كنار جمجمه متلاشي شده يك عراقي نوشته اند: «تمام عراقي ها بايد چنين باشند و همه آنها را بايد كشت» يا كنار جسد سوخته يك عراقي نوشته اند: «يك عراقي پخته» وي نتيجه مي گيرد كه صهيونيست ها هم با فلسطيني ها چنين رفتاري داشتند و روي تصاوير فلسطيني ها نوشتند كه «همه آنها را بايد كشت.»
به نوشته اين مقاله نويس مشهور انگليسي، فيلم هاي ويدئويي نيز وجود دارد كه نشان مي دهد نظاميان آمريكايي در حالي كه به موسيقي گوش مي دهند، بي هدف عراقي ها را هدف قرار مي دهند و در فيلمي ديگر يك خودروي نظامي آمريكايي با سرعت شهروندان عراقي را زير مي گيرد.
به گفته وي نظاميان آمريكايي از تيراندازي به نيروهاي عراقي در شمال اين كشور نيز فيلمبرداري كرده اند و اين فيلم نشان مي دهد كه آنها سر بعضي از گروگان ها را قطع مي كنند.
اين نويسنده با بر شمردن موارد متعددي از اينگونه جنايات آمريكايي ها مي افزايد: چنين اقدامات نيروهاي آمريكايي به عراق منحصر نمي شود بلكه آنها در جاها و مقاطع مختلف از جمله جنگ جهاني دوم، ويتنام و افغانستان نيز از اينگونه رفتارها داشته اند.

 



پوتين رسما وارد عرصه انتخابات شد

ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه نامزدي خود براي انتخابات رياست جمهوري روسيه را رسما اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «سرگئي نوروف» دبير حزب روسيه متحد اعلام كرد كه ولاديمير پوتين به طور رسمي نامزدي خود را براي انتخابات رياست جمهوري آينده اعلام كرده است.
وي افزود، پوتين به نمايندگي از حزب روسيه متحد در انتخابات رياست جمهوري ماه مارس 2012 شركت مي كند و با حضور وي مي توان از پيروزي در انتخابات اطمينان پيدا كرد.
«ديميتري مدودف» رئيس جمهور روسيه در ماه سپتامبر پيشنهاد كرد كه ولاديمير پوتين كانديداي جانشيني وي در انتخابات 2012 ميلادي شود. به دنبال آن پوتين نيز اعلام كرد كه در صورت انتخاب شدن، مدودف را براي سمت نخست وزيري پيشنهاد خواهد كرد. اين تصميم با واكنش شديد اپوزيسيون روسيه روبه رو شده است.
نظرسنجي ها نشان مي دهد كه پوتين در صورت شركت در انتخابات رياست جمهوري به احتمال زياد برنده خواهد شد و از آنجا كه دوران رياست جمهوري در قانون اساسي روسيه با پيشنهاد مدودف از چهار سال به شش سال افزايش يافته است، پوتين احتمالا براي 12 سال ديگر قدرت را در دست خواهد داشت.
ولاديمير پوتين پس از اعلام رسمي كانديداتوري در انتخابات آتي رياست جمهوري به كشورهاي غرب هشدار داد در انتخابات روسيه دخالت نكنند.
وي افزود، روسيه كشوري دموكراتيك و هم پيماني قابل اتكا است كه نمي توان چيزي از خارج بر اين كشور تحميل كرد.
پوتين تاكيد كرد، روسيه به نظام سياسي مستحكمي نياز دارد تا پيشرفت طي ده هاي آينده را تضمين كند.

 



دولت كويت استعفا كرد

منابع خبري از استعفاي دولت كويت در پي بحران اخير اين كشور خبر دادند.
به گزارش رويتر، منابع مطلع پارلماني در كويت، روز دوشنبه اعلام كردند: كابينه شيخ ناصر المحمد الصباح، استعفاي خود را تقديم پادشاه اين كشور كرده است.
استعفاي كابينه كويت در حالي صورت مي گيرد كه سه تن از وزيران روز دوشنبه تهديد به كناره گيري از كابينه شيخ ناصر المحمدالصباح كرده بودند.
«هلال الساير» وزير بهداشت، محمد العفاسي وزير كار و دادگستري و عبدالوهاب الهارون وزير توسعه كويت به نشانه اعتراض به وضعيت سياسي كشور و اقدام عليه فعالان مخالف تصميم به اين كار گرفتند.
دولت كويت نيز روز دوشنبه 24 تن از مخالفان دولت را كه اقدام به ورود غيرقانوني به پارلمان اين كشور كرده بودند، بازداشت و زنداني كرد.
براساس جدول كاري پارلمان كويت، شيخ ناصرالمحمد نخست وزير بايد امروز در مقابل نمايندگان پارلمان حضور و به سؤالات آنها پاسخ بدهد.

 



پليس آلمان1300 فعال ضد هسته اي را بازداشت كرد

پليس آلمان با حمله به تجمعات ضد هسته اي در اين كشور 1300 نفر را بازداشت و بيش از 150 نفر را مجروح كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران پليس ضدشورش آلمان يكشنبه براي چندمين بار طي چند روز گذشته به انبوه معترضان به انتقال پسماندهاي هسته اي از فرانسه به كشورشان حمله ور شده ضمن ضرب و شتم آنها 1300 نفر را نيز بازداشت كردند.
شبكه خبري «پرس تي وي» با اعلام اينكه در جريان اين حادثه 150 نفر از فعالان محيط زيست مجروح شدند افزود: پليس با باتوم، گاز اشك آور و مشت و لگد به هزاران نفر از معترضان كه روي خطوط راه آهن نزديك شهر «گورلبن» زنجيره انساني تشكيل داده بودند يورش برد.
تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، پليس در جريان اين سركوب از خودروهاي زرهي استفاده كرده و معترضان نيز به رغم استفاده از سنگ و چوب حريف پليس تا دندان مسلح نشدند.
بنا به اعلام خبرگزاري فرانسه، قطار موسوم به «كستور» كه حامل 150 تن (11 كانتيز) پسماند هسته اي آلمان است پس از گذشتن از خاك فرانسه وارد خاك آلمان شده و طي چند روز آينده به شهر «گوربلن» خواهد رسيد. اين پسماندها كه در فرانسه باز فرآوري شده براي رسيدن به مقصد بايد 1500 كيلومتر مسافت را طي كند. بيش از 50 هزارفعال محيط زيست طي چند روز گذشته با رساندن خود به مسيرهايي كه قرار است اين قطار از آن عبور كند، به اشكال مختلف سعي در متوقف كردن آن كرده اند.
معترضان كه با بيش از 10 هزار نيروي پليس كنترل مي شوند، با ريختن سنگ در ريل قطار يا بستن خود به آن اعتراض ها به انتقال اين مواد خطرناك را انعكاس مي دهند.
به گفته معترضان، قطار، حامل مواد هسته اي با پرتوزايي بسيار بالايي است و وقوع كوچكترين حادثه مي تواند خطرات جبران ناپذيري را بر مردم و محيط زيست تحميل كند.

 



آغاز نخستين انتخابات بدون حسني مبارك در شهرهاي مصر

نخستين مرحله انتخابات پارلماني پس از سرنگوني رژيم حسني مبارك در مصر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين مرحله از انتخابات كه از روز گذشته آغاز و تا پايان امروز نيز ادامه خواهد داشت پيش بيني مي شود 40 ميليون واجد شرايط از جمعيت 82 ميليوني مصر راي خود را براي انتخاب 4498 نماينده به صندوق ها خواهند انداخت.
براساس اين گزارش، پس از پايان انتخابات، سپهبد محمد حسين طنطاوي رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر نيز بر طبق قانون اساسي 10 تن از نمايندگان را منصوب خواهد كرد.
اين گزارش مي افزايد: 3307 حوزه راي گيري در 9 استان مصر براي امر انتخابات طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه در نظر گرفته شده است و 168 نفر نماينده از بين 3309 نامزد انتخاب خواهند شد.
براساس تقسيم بندي انتخابات از سوي نظاميان مصر، انتخابات طي سه مرحله و در هر مرحله 9 استان برگزار خواهد شد كه در نهايت نمايندگان انتخاب شده، نمايندگي 27 استان كشور را خواهند داشت. انتخابات پارلماني مصر در حالي برگزار شده است كه تجمع ده ها هزار نفري مردم در ميدان التحرير قاهره و شهر اسكندريه ادامه دارد و با مخالفت هاي زيادي نيز مواجه شده است. جماعت اخوان المسلمين به عنوان بزرگترين حزب اسلامگراي مصر از هم اكنون اعلام كرده است، حزب پيروز در انتخابات پارلماني، نخست وزير آينده اين كشور را انتخاب خواهد كرد.
در همين حال شاهدان عيني از تشكيل صف هاي طويل براي انداختن رأي به صندوق هاي رأي در شهرهاي قاهره و اسكندريه گزارش شده است. همچنين حاكم نظامي مصر هشدار داد، هرگونه تعرض به ارتش به شديدترين نحو ممكن پاسخ داده خواهد شد و نظاميان كار حفاظت از صندوق هاي رأي را برعهده دارند.

 



انقلابيون يمن انتصاب نخست وزير جديد را نپذيرفتند

معترضان يمني انتخاب رهبر مخالفان يمني به عنوان نخست وزير را رد كرده و اعلام كردند كه توافقنامه رياض و انتخابات زودهنگام، خواسته هاي انقلابيون را برآورده نمي كند.
انقلابيون يمن اعلام كردند كه مردم امضاي طرح شوراي همكاري خليج فارس از سوي علي عبدالله صالح رئيس جمهور مخلوع در رياض را مردود مي دانند و اين توافقنامه فاقد اعتبار است.
معترضان يمني همچنين اظهار داشتند كه توافقنامه رياض به منزله دور زدن انقلاب و فريفتن ملت يمن است، طرح شوراي همكاري خليج فارس به مثابه نجات غريقي بود كه وي را از آب گرفت و اينك حتي پس از آن كه عبدالله صالح توافقنامه را امضا كرده رسانه هاي رسمي از وي با عنوان عاليجناب رئيس جمهور نام مي برند.
جوانان انقلابي يمن نيز اعلام كردند كه تلاش مسئولان يمن براي برگزاري انتخابات زودهنگام هدر دادن خون شهداي انقلاب است و انقلابيون خواسته اصلي شان كه محاكمه علي عبدالله صالح و نزديكانش باشد هنوز تحقق نيافته است.
جوانان يمن تأكيد كردند كه احزاب ديدار مشترك از سوي عربستان تحت فشار قرار گرفته و اين كشور تلاش مي كند تا انقلاب يمن را به شكست بكشاند و پيروزي انقلاب يمن را خط قرمزي براي خود مي داند.
انقلابيون يمن نامزدي «باسندوه» براي رياست دوره انتقالي را كم اهميت دانسته و اظهار داشتند وي شخصيت ضعيفي است و تحت تأثير سياست هاي حزب خاصي قرار دارد.جوانان يمن همچنين اظهار داشتند به نامزدي «باسندوه» اهميت نمي دهند و همچنان تظاهرات خود را در ميادين شهرهاي يمن ادامه خواهند داد.
گفتني است عبدربه منصور هادي معاون رئيس جمهور يمن با صدور دستوري «محمد باسندوه» رهبر مخالفان يمن را مأمور تشكيل دولت آشتي ملي براي مرحله انتقالي در يمن كرد.

 



در اعتراض به حمله موشكي به پاسگاه هاي نظامي مردم پاكستان پرچم آمريكا و آدمك اوباما را آتش زدند

مردم پاكستان در واكنش به تجاوز اخير هلي كوپترهاي ناتو، در شهرهاي مختلف عليه آمريكا تظاهرات كردند و آدمك اوباما را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري مهر، ده ها هزار نفر از مردم پاكستان در شهرهاي مختلف اين كشور عليه آمريكا تظاهرات كردند. در شهرهاي اسلام آباد، لاهور، كراچي و پيشاور اين تظاهرات گسترده تر بود. مردم از دولت اسلام آباد خواستند مسير كاروان هاي تداركاتي ناتو كه از خاك پاكستان مي گذرد را كاملاً مسدود كند. معترضان پاكستاني در راهپيمايي هاي خود پرچم آمريكا و آدمك «باراك اوباما» را به آتش كشيدند و «مرگ بر آمريكا» بيشترين شعاري بود كه بر زبان مردم خشمگين جاري مي شد و آنها به كنسولگري هاي آمريكا نيز در شهرهاي بزرگ حمله كردند. درشهر بندري كراچي معترضان موفق شدند پرچم پاكستان را بر فراز ديوارهاي كنسولگري آمريكا به اهتزاز درآورند.
شنبه گذشته هلي كوپترهاي ناتو حدود 5/2كيلومتر از افغانستان به داخل خاك پاكستان نفوذ كردند و دو پاسگاه ارتش پاكستان را هدف حملات موشكي خود قرار دادند، كه مرگ 28 نظامي پاكستاني را در پي داشت.
تظاهرات ديروز به دعوت همه احزاب مذهبي و غيرمذهبي پاكستان انجام شد و مردم اين كشور لااقل به مدت يك روز وحدت را ميان خود حس كردند.
خبر ديگر از پاكستان اينكه «شاه محمود قريشي» وزير خارجه سابق پاكستان به صف مخالفان دولت پيوست. وي انگيزه خود از اين كار را اعتراض به همكاري هاي همه جانبه دولت اسلام آباد با واشنگتن ذكر كرد.

 



شيعيان بحرين: با الهام از مكتب امام حسين(ع) مبارزه عليه آل خليفه را گسترش مي دهيم

انقلابيون بحريني تأكيد كردند كه با آغاز ماه محرم و الهام گرفتن از مكتب امام حسين(ع) و واقعه عاشورا تظاهرات خود را گسترش خواهند داد.
به گزارش خبرگزاري العالم، انقلابيون بحريني اظهار داشتند كه جوانان فرصت ماه محرم را از دست نخواهند داد، اين ماه، فرصت گرفتن از انقلاب امام حسين(ع) است و جوانان بحريني بي شك فعاليت ها و اعتراضات خود را شدت خواهند بخشيد.
مردم بحرين تأكيد كردند كه از وعده هاي پوچ آل خليفه به ستوه آمده اند و تصميم گرفته اند سرنوشت خود را به دست بگيرند.
احزاب و گروه هاي مخالف بحريني نيز تأكيد كردند كه شعله انقلاب بحرين خاموش نشدني است و تظاهرات عليه رژيم مستبد آل خليفه همچنان ادامه مي يابد.
عضو حزب ائتلاف براي جمهوري در بحرين با هشدار درباره اقدامات آل خليفه براي شكاف بين گروه هاي سياسي و جنبش جوانان خواستار وحدت مردم و ادامه انقلاب مسالمت آميز تا دستيابي به همه خواسته هاي مشروع شد.
علي البحراني تأكيد كرد، سركوب مردم و هتك حرمت شعائر ديني همچنان ادامه دارد و با وجود همه اين جنايت ها رژيم آل خليفه با بركناري حتي يك وزير از دولت مخالفت مي كند.
اين اظهارات در شرايطي صورت مي گيرد كه در شهرها و روستاهاي بحرين اعتراضات عليه رژيم آل خليفه همچنان ادامه دارد و نيروهاي امنيتي بدون توجه به گزارش كميته حقيقت ياب و گزارش هاي نهادهاي حقوق بشري به سركوب شديد مردم ادامه مي دهند.
در همين رابطه روزنامه الوسط بحرين فاش كرد كه رژيم آل خليفه اقدام به پذيرش بيگانگان در ادارات و نهادهاي مختلف اين كشور به جاي كارمندان و كارگران اخراجي كرده است.
رژيم آل خليفه طي ماه هاي اخير هزاران كارمند، استاد، دانشجو، كارگر، پزشك و... را به دليل شركت در تظاهرات اعتراض آميز از كار اخراج كرده است.

 



11 شهيد و 30مجروح درعمليات تروريستي شمال بغداد

عمليات انتحاري مقابل زنداني درشمال بغداد، 11شهيد و 30 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري مهر، ديروز يك فرد انتحاري خودرو بمب گذاري شده اش را مقابل زندان «الحوت» در منطقه «التاجي» منفجر كرد.
دراين انفجار 11عراقي شهيد و 30 تن ديگر مجروح شدند. بيشتر قربانيان و زخمي هاي اين حادثه، از كاركنان و زندانبانان الحوت هستند. اين زندان بزرگ گنجايش 16هزار زنداني را دارد. يك شب قبل از عمليات انتحاري مذكور نيروهاي امنيتي عراق «صادق مشعل العبيدي» يكي از سركردگان القاعده را در شرق موصل دستگير كرده بودند. منطقه التاجي در 25كيلومتري شمال بغداد قرار دارد.
يكشنبه نيز بمبي كنار جاده اي درپنج كيلومتري شمال بعقوبه منفجر شد و به زخمي شدن پنج تن از جمله سه كودك انجاميد. يك كارمند دولت و همسرش نيز بر اثر انفجار بمب در قادسيه بغداد كشته شدند.
خبر ديگر اينكه به گزارش خبرگزاري ايسنا، «جيمز جفري» سفير آمريكا در عراق اعلام كرد، واشنگتن بيش از شش ميليارد دلار در بخش هاي امنيتي و غير امنيتي درعراق سرمايه گذاري كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14