(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8  آذر 1390- شماره 20085

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نا محرمان را به اين حريم راه ندهيد ! (يادداشت روز)
صدور قرار مجرميت براي بيش از 50 نفر از متهمان فساد بانكي
كايت (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
احمدي نژاد: بسيجي مظهر خدمت بي منت و عدالتخواهي است
عيادت رئيس دستگاه قضا از آيت الله يزدي
اينديپندنت: تبليغات ضد ايراني آتش انقلاب را در خاورميانه خاموش نمي كند (خبر ويژه)
اگر نمي توانيم ابتكار به خرج دهيم مي توانيم كه بخندانيم! (خبر ويژه)
مشاور اوباما: بايد بياموزيم ايران مشكل بزرگي است (خبر ويژه)
اصلاح طلبان براي امتياز گرفتن روي فشار آمريكا حساب مي كردند (خبر ويژه)
بيخودي رد گم نكنيد! آخور هر كدامتان مشخص است (خبر ويژه)



نا محرمان را به اين حريم راه ندهيد ! (يادداشت روز)

يك گزارش موثق كه اسناد مربوطه را نيز به پيوست دارد و اخيرا كيهان به آن دست يافته است، از امضاي يك تفاهمنامه ميان وزير راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران و وزير همكاري هاي اقتصادي كشور قطر حكايت مي كند. موضوع اين تفاهمنامه كه اجراي آن بلافاصله پس از امضاء تفاهمنامه تعيين شده است، واگذاري 70 پرواز داخلي ايران به شركت هواپيمايي قطر - QATAR AIRLINE- است.
خبر انعقاد اين تفاهمنامه، قبل از امضاي آن از سوي آقاي مهندس حاجعلي فرد، رئيس سازمان هواپيمايي كشوري طي مصاحبه اي با روزنامه ايران مطرح شد و سپس آقاي نيكزاد وزير محترم راه و شهرسازي نيز در يك مصاحبه مطبوعاتي به آن اشاره داشته و سعي كرد به پرسش هاي برخي از خبرنگاران كه از تصميم دولت براي امضاي اين تفاهمنامه تعجب كرده و آن را با منافع ملي كشورمان مغاير مي دانستند پاسخ دهد. آقاي نيكزاد در اين باره گفت «شركت هواپيمايي قطر، در حال حاضر نيز 21 پرواز در ايران انجام مي دهد، يعني از دوحه به شهرهاي مختلف ايران پرواز دارد» وزير محترم راه و شهرسازي اين نكته را ناگفته گذاشت كه پرواز از دوحه به شهرهاي مختلف ايران با واگذاري پروازهاي داخلي كشورمان به يك شركت هواپيمايي خارجي دو موضوع كاملا متفاوت هستند- كه به آن خواهيم پرداخت- ايشان در ادامه مي گويند «هم اكنون 3500 پرواز داخلي از سوي شركت هاي هواپيمايي - ايراني- در كشور انجام مي شود و واگذاري 70 پرواز داخلي به شركت هواپيمايي قطر، تنها 2 درصد از حجم كل پروازهاي داخلي است»! ظاهرا آقاي وزير از اين نكته با اهميت غفلت ورزيده اند كه اقدام ايشان واگذاري بخشي از منافع ملي كشورمان به يك كشور خارجي است. ضمن آن كه اين تفاهمنامه، كه متاسفانه بدون طي مراحل قانوني به امضاء نيز رسيده است، پي آمدهاي سوء امنيتي، اطلاعاتي، اقتصادي و حيثيتي فراواني هم براي كشورمان به دنبال خواهد داشت.
همين جا گفتني است كه كيهان مي داند جناب آقاي نيكزاد وزير محترم راه و شهرسازي در امضاي اين تفاهمنامه غيرقانوني و مغاير با منافع ملي، تحت فشار يك «جريان خاص»! بوده است و با توجه به سوابق درخشان اين وزير متعهد و انقلابي بعيد نيست ايشان برخلاف كساني كه به وي فشار آورده اند، از پي آمدهاي منفي و سوء تفاهمنامه ياد شده نيز بي خبر بوده و باشند.
و اما، درباره اين تفاهمنامه اشاره به چند نكته ضروري است. با اين اميد منطقي و قانوني كه مراجع ذيربط از اجراي آن جلوگيري كنند.
1- اجازه انجام 70 پرواز داخلي به يك شركت هواپيمايي خارجي، امتيازي است كه تاكنون هيچ كشوري حاضر به اعطاي آن نشده است، چرا كه واگذاري پروازهاي داخلي به كشورهاي خارجي؛
الف: محروم كردن شركت هاي هواپيمايي خودي از پروازهاي داخلي و دادن اين امتياز اقتصادي به شركت هاي خارجي است كه از يكسو، كاهش درآمد و احتمالا ورشكستگي شركت هاي داخلي را به دنبال دارد و از سوي ديگر؛ درآمدهاي حاصل از نقل و انتقال بار و مسافر در داخل كشور را به كيسه شركت هاي خارجي سرازير مي كند.
ب: واگذاري اين امتياز به شركت هاي هواپيمايي خارجي، مانع از پيشرفت و تحول در صنعت ناوبري هوايي كشور شده و اين صنعت را كه يكي از فاكتورهاي اصلي در فرمول اقتدار و توان اقتصادي است به ركود مي كشاند و نهايتا؛ آسمان كشور را براي انجام پروازهاي داخلي و خارجي به شركت ها و كشورهاي بيگانه واگذار مي كند.
ج: حفظ پرستيژ و حيثيت نيز يكي ديگر از عواملي است كه مانع از اعطاي امتياز پروازهاي داخلي به كشورها و شركت هاي خارجي مي شود. چرا كه كشور ميزبان با واگذاري پروازهاي داخلي به شركت هاي خارجي در عمل، ضعف ترابري هوايي خود را فرياد زده است. اين نكته مخصوصا در حالي كه جمهوري اسلامي ايران با برخي از تحريم هاي باج خواهانه آمريكا و متحدانش روبروست از اهميت استراتژيك برخوردار است و متاسفانه مسئولان مربوطه و امضاءكننده تفاهمنامه غيرقانوني مورد اشاره فراموش كرده اند كه در كدام ميدان بازي مي كنند! و از ياد برده اند كه هيلاري كلينتون از تحريم هاي فلج كننده عليه ايران اسلامي سخن مي گفت و امضاي تفاهمنامه ياد شده مي تواند، بازي در زمين دشمن باشد، و در حالي كه كارشناسان و متخصصان اين مرز و بوم با هوشمندي و ابتكار مثال زدني خود آرزوي آمريكا را به ناكامي كشانده اند، تاسف آور است كه برخي از مسئولان محترم با امضاي اين تفاهمنامه غيرقانوني، قند در دل دشمنان بيروني نظام و مردم آب كرده اند!
د: يكي از عوامل ديگري كه باعث مي شود كشورهاي صاحب صنعت ناوبري هوايي از واگذاري امتياز پروازهاي داخلي به كشورهاي بيگانه خودداري ورزند، پيشگيري از بحران احتمالي ناشي از توقف پروازهاي داخلي است. با اين توضيح كه كشور خارجي بعد از در اختيار گرفتن پروازهاي داخلي مي تواند به هر علت، از جمله، اختلافات سياسي، باج خواهي اقتصادي و يا... پروازهاي داخلي تحت امتياز خود را در شرايط حساس متوقف كرده و چرخه ترابري هوايي و نهايتا؛ بخشي از نظام اقتصادي كشور را با اخلال روبرو كند.
هـ: و اما، حفاظت هاي امنيتي و اطلاعاتي در خودداري كشورها از اعطاي امتياز پروازهاي داخلي به كشورها و شركت هاي خارجي بيشترين و بااهميت ترين نقش را دارند، چرا كه وقتي يك شركت هواپيمايي خارجي از امتياز پروازهاي داخلي برخوردار مي شود، به طور طبيعي در نقاط مختلف كشور ميزبان، اقدام به تاسيس دفتر و استخدام نيرو خواهد كرد. از اين دفاتر در عرف سياسي، با عنوان شبه كنسولگري- CONSULATE SIMILAR- ياد مي كنند و مفهوم آن، اين است كه كشور خارجي امتيازگيرنده در كشور ميزبان از تعدادي كنسولگري- به تعداد مبدأ و مقصد پروازهاي داخلي خود- برخوردار است و مي تواند از اين طريق به جمع آوري اطلاعات كشور ميزبان پرداخته و حتي شبكه جاسوسي و اطلاعاتي تاسيس كند!
2- نكات فوق و آسيب هاي ناشي از واگذاري امتياز پروازهاي داخلي به شركت هاي خارجي به اندازه اي براي كشورهاي صاحب شركت هاي هواپيمايي اهميت داشته و نگران كننده بوده است كه بعد از تدوين كنوانسيون بين المللي 1944 شيكاگو- كنوانسيون مربوط به قوانين و مقررات بين المللي پروازهاي تجاري- برخي كشورها از بيم آن كه مبادا منافع ملي كشورشان با بهره گيري كشورهاي ديگر از آسمان كشورشان براي انجام پروازهاي داخلي به مخاطره افتد، حاضر به امضاي پيمان شيكاگو نبودند و تدوين كنندگان مفاد كنوانسيون شيكاگو براي جلب اعتماد و اطمينان آنها ماده 7 كنوانسيون را تحت عنوان كابوتاژ- COBOTAGE- تهيه كرده و به پيمان ياد شده افزودند.
در بند اول از ماده 7- كابوتاژ- آمده است؛ «هر يك از كشورهاي عضو پيمان- كه ايران نيز طي مصوبه 30/4/1328 مجلس شوراي ملي وقت به آن پيوسته است- حق خواهد داشت از صدور اجازه به هواپيماهاي ساير كشورهاي عضو پيمان كه قصد داشته باشند در داخل خاك كشور مزبور از نقطه اي به نقطه ديگر مسافر، بار يا محمولات پستي حمل كنند، خودداري نمايند» و در بند دوم از همان ماده هفتم تاكيد شده است «هريك از كشورهاي عضو پيمان نيز تعهد مي نمايد از انعقاد هرگونه قراردادي كه چنين امتيازي را به كشورهاي ديگر و يا شركت هاي هواپيمايي كشورهاي ديگر اعطا كند، خودداري ورزد و نيز، از كسب چنين امتيازي به طور انحصاري از هر كشور ديگر اجتناب نمايد».
همانگونه كه ملاحظه مي شود تمامي كشورهاي عضو كنوانسيون 1944 شيكاگو متعهد شده اند از عقد قراردادي كه امتياز ياد شده را به كشور ديگر اعطا كند، خودداري ورزند. و معلوم نيست براساس كدام مطالعه ميداني يا منطق عقلي و توضيح قانوني، تفاهمنامه ياد شده با شركت هواپيمايي قطر امضاء شده است؟!
3- اصل 77 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصريح دارد كه «عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه هاي بين المللي بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد» و در ماده 9 قانون مدني تصريح شده است كه فقط «مقررات عهودي كه بر طبق قانون اساسي بين دولت ايران و ساير دول منعقد شده است، در حكم قانون است».
با توجه به اصل 77 قانون اساسي و ماده 9 قانون مدني، تفاهمنامه امضا شده بين دولت محترم جمهوري اسلامي ايران با دولت قطر، فاقد وجاهت قانوني و قابل اجرا نخواهد بود و سؤال اين است كه چرا اين قانون شكني آشكار رخ داده و چرا كساني با امضاي آن پاي دولت آمريكايي- اسرائيلي قطر را به حريم امنيتي، اطلاعاتي و اقتصادي ايران اسلامي باز كرده اند؟!
4- اين تفاهمنامه اگرچه با توجه به موارد ياد شده، نبايستي با هيچ كشور خارجي ديگري غير از قطر نيز امضاء و منعقد مي شد ولي در اين ميان امضاي تفاهمنامه با كشور- بخوانيد تجارتخانه- قطر، قابل ملامت بيشتر است. شيخ نشين قطر در تمامي عمر چندده ساله خود! نقش پايگاه اعلام نشده- و در مواردي اعلام شده- آمريكا در منطقه را برعهده داشته است. روابط آشكار قطر با رژيم صهيونيستي، صرف هزينه هاي كلان براي مقابله با جنبش هاي اسلامي و رهايي بخش منطقه و اخيراً ايفاي نقش در توطئه آمريكايي- اسرائيلي با هدف سركوب خيزش ها و انقلاب هاي اسلامي، حضور آشكار در پروژه مشترك آل سعود و اردوغان براي فشار بر سوريه و خارج كردن اين كشور از محور مقاومت و... فقط چند نمونه از خيانت هاي دولت دست نشانده قطر به جهان اسلام و ملت هاي مسلمان است. به اين گزارش كه روز چهارشنبه 9 نوامبر 2011- 18 آبان- از شبكه آمريكايي سي.ان.ان پخش شد توجه كنيد؛ اين شبكه تلويزيوني فيلمي را به نمايش مي گذارد كه در آن امير قطر، «حمد بن خليفه آل ثاني»، را در حال افتتاح يك شهرك صهيونيست نشين در فلسطين اشغالي نشان مي دهد. سي.ان.ان در گزارش تصويري خود تاكيد مي كند كه هزينه ساخت اين شهرك صهيونيست نشين را امير قطر پرداخت كرده است.
حسين شريعتمداري

 



محسني اژه اي خبر داد
صدور قرار مجرميت براي بيش از 50 نفر از متهمان فساد بانكي

سخنگوي دستگاه قضايي در بيست و دومين نشست خبري خود با خبرنگاران از صدور قرار مجرميت براي بيش از 50 نفر از متهمان فساد بانكي خبر داد.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالي درباره اينكه توقع افكارعمومي اين بود كه يك شنبه شب شما در برنامه تلويزيوني به وعده يك ماهه خود عمل كنيد و همانگونه كه اظهار اميدواري كرده بوديد درباره كيفر خواست صادر شده براي متهمان هم اطلاع رساني مي كرديد گفت: من بارها در همين جلسات عنوان كرده ام كه حجم اين پرونده به قدري زياد است كه نمي توان نه قانونا و نه وجدانا به صورت كاملا سرسري و بدون توجه از ماهيت اصلي اين قضيه گذشت و براي مشخص شدن ابعاد واقعي آن تلاش نكرد.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به اهميت اين موضوع و مطالبات مردم از دستگاه قضايي براي مشخص شدن اين پرونده قول داده بوديم تا بخش هايي كه امكان جدا كردن آنها وجود دارد را جدا كرده و كيفر خواست مجزايي صادر كنيم كه همين كار را هم انجام داده ايم.
ناظر ويژه دستگاه قضايي براي رسيدگي به پرونده فساد مالي بانكي اخير خاطر نشان كرد: زماني كه ما در نظر گرفته بوديم تقريبا نزديك به واقعيت بود و امروز مسائل كارشناسي زيادي در اين پرونده انجام شده است و تمام تلاش همكاران من به كار گرفته شده تا از زمان به نحو مفيدي استفاده كنند. زيرا ما احساس مسئوليت ويژه اي نسبت به احقاق حقوق مردم داريم كه نتيجه اين تلاش ها صدور قرار مجرميت براي بيش از 50 نفر از متهمان پرونده بوده است.
وي گفت: پس از آنكه قرار مجرميت صادر مي شود اين قرار به نظر دادستان مي رسد و در صورتي كه قرار صادر شده را متناسب با اتهامات موجود در پرونده تشخيص دهد اين قرار تاييد مي شود و پس از تاييد كيفر خواست صادر خواهد شد. كه بنده فكر مي كنم حدودا يك هفته براي اين كار زمان لازم باشد.
محسني اژه اي گفت: اتهامي كه بازپرس پرونده براي 50 متهم ذكر شده در نظر گرفته است تعدادي اخلال در نظام اقتصادي كشور است و تعدادي ديگر معاونت در اخلال در نظام اقتصادي كشور.
دادستان كل كشور تصريح كرد: اگر اين قرار مجرميت از سوي دادستان تاييد شود پرونده با صدور كيفر خواست به دادگاه مي رود و در نهايت براساس قانون اخلال در نظام اقتصادي كشور دادگاه براي متهمان مجازات صحيح را در نظر مي گيرد.
سخنگوي قوه قضائيه يكشنبه شب در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما در تشريح جديدترين تحقيقات و مراحل رسيدگي به پرونده فساد عظيم بانكي اخير گفت: تاكنون 20 مطلع و 106 متهم مورد بازجويي قرار گرفته اند كه براين اساس 27 نفر از متهمان در بازداشت هستند و براي55 نفر قرار مجرميت صادر شده است.
صاحبان قدرت
غوغاسالاري نكنند
محسني اژه اي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران گفت: انجام مصاحبه ها و غوغاسالاري ها مربوط به پرونده فساد مالي اخير است و وقتي پرونده به سمت صاحبان قدرت مي رود تلاش مي كنند صورت مسئله را پاك كنند. ما سعي مي كنيم حق مردم ضايع نشود.
محسني اژه اي درباره آخرين وضعيت جهرمي و اتهامات وي در اين پرونده گفت: قرار مجرميت وي صادر شده يا احتمالا خيلي زود صادر خواهد شد و آخرين دفاع از وي هم اخذ شده است.
ناظر ويژه دستگاه قضايي براي رسيدگي به پرونده فساد مالي اخير در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه در برخي از محافل عنوان شده كه بخشي از وجوه دريافت شده از سوي متهمان پرونده فساد مالي به خارج از كشور منتقل شده است آيا اين موضوع صحت دارد يا خير گفت: عمدتا وجوهي كه توسط اين افراد به خارج از كشور منتقل شده به دو شيوه اصلي رخ داده است.
وي گفت: در شيوه اول متهمان به بهانه خريد مواد اوليه و همچنين تجهيزات مورد نياز براي راه اندازي كارخانجات مدنظرشان از سوي بانك ها مبالغي را به خارج از كشور منتقل كرده اند.
وي افزود: در شيوه دوم متهمان پول هايي را كه از بانك ها گرفته به صورت تراول چك و پول نقد بوده و با دو هدف پرداخت رشوه و حق الزحمه به ساير متهمان و براي خريد ارز و سكه استفاده شده است.
محسني اژه اي گفت: در شيوه دوم از آنجا كه انتقال ارز و سكه به خارج از كشور توسط سيستم بانكي رخ نداده است نمي توان آمار دقيقي از ميزان انتقال وجه به خارج از كشور را مشخص كرد.
وي همچنين خاطر نشان كرد: ميزان تقريبي خريد ارز و سكه كه به صورت غيررسمي و تنها با بررسي از صرافي ها و بازار آزاد به دست آمده حدود 80 ميليارد تومان برآورد شده است.
دادستان كل كشور تاكيد كرد: يكي از دلايلي كه رسيدگي به اين پرونده زمان زيادي را از دستگاه قضايي گرفته است اين است كه اين گونه اموالي كه توسط سيستم بانكي منتقل شده هيچ سر نخي ندارد و نيازمند يك كار اطلاعاتي بسيار دقيق است كه خوشبختانه مسئولان رسيدگي به اين پرونده اين اقدام را در دست اجرا دارند.
حوادث روزنامه ايران
محسني اژه اي در ادامه نشست خبري در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر چگونگي برخورد با سرپرست روزنامه ايران گفت: اگر كسي در مظان اتهام قرار گرفت نبايد از قانون تمرد كند و بي جهت اقدام به دست و پا زدن كند و با توسل به ديگران مسير را منحرف سازد. اگر اين فرد با اين كار از قانون تمرد كند مرتكب جرم شده است.
به گزارش فارس، دادستان كل كشور ادامه داد: سرپرست روزنامه ايران چندي پيش صحبت هايي را اعلام كرده بود كه اين صحبت ها مورد شكايت مدعي العموم قرار گرفت و از طرف دادستان براي اين فرد تذكر داده شد كه در صورت تكرار با وي برخورد خواهد شد.
محسني اژه اي اظهار داشت: متاسفانه در روزي كه وي كنفرانس خبري برگزار كرده بودند نمايندگان دادستاني تهران برخي از اظهارات ايشان را خلاف قانون و مجرمانه شناختند لذا از وي خواسته شد تا به دادستاني مراجعه كنند.
وي بيان داشت: من در جريان جزئيات كامل اين پرونده نيستم ولي به جرئت مي توانم بگويم كه دادستاني تهران در اين زمينه مي توانست بهتر عمل كند.
وي گفت: كساني كه با تمرد خود از قانون باعث ايجاد برخوردها شده اند كار درستي نكرده اند و كساني كه با شكستن شيشه و ايجاد آتش مانع از خروج مامور دادستان از محل شده اند يقينا مرتكب جرم شده اند كه در اين زمينه ضروري است دادستاني تهران با قدرت و قوت موضوع را پيگيري و مجرم را شناسايي كند.
اشد مجازات براي اشرار
دادستان كل كشور همچنين در بخشي از اين نشست خبري اعلام كرد: از ابتداي سال 90 تاكنون 251 نفر از افراد شرور در تعدادي از استان هاي كشور دستگير شده اند و تعدادي نيز به اشد مجازات رسيده اند كه برخي نيز به دار مكافات آويخته شده اند.
رسيدگي مجدد به پرونده
آمنه بهرامي
خبرنگاري از محسني اژه اي درباره وضعيت پرونده آمنه بهرامي و اينكه وي از دريافت ديه چشمانش محروم شده است در حالي كه خودش بارها درخواست ديه كرده بود را پرسيد كه وي در جواب گفت: آمنه بهرامي در آخرين مرحله و قبل از اينكه حكم قصاص انجام شود اظهار رضايت كرد و اين در حالي بود كه تا پيش از آن تقاضاي قصاص داشت.
وي ادامه داد: يقينا مباحث پيش آمده قابل رسيدگي و صحبتي كه امروز با يكي از مسئولان دادستاني داشتم اعلام كردم كه قطعا اين موضوع قابل رسيدگي است زيرا ممكن است شخص آمنه بهرامي چيزي را گفته باشد كه لحاظ نشده است. الان پرونده در حال رسيدگي و بايد منتظر ماند تا درباره صورت جلسه و اينكه به زعم برخي آيا او را فريب داده اند يا خير تحقيق شود.

 



كايت (گفت و شنود)

گفت: يكي از مدعيان اصلاحات كه به انگليس پناهنده شده از گروه هاي اپوزيسيون خواسته است روز 22 بهمن براي نشان دادن مخالفت خود با جمهوري اسلامي 5 دقيقه سكوت كنند!
گفتم: عجب ديوانه اي است اينهمه فرياد زدند چه كسي شنيد كه حالا متوجه سكوت آنها بشوند!
گفت: يكي از كاربران فيس بوك هم خطاب به او نوشته است بعد از پروژه درازگوش تروا، چشممان به پروژه احمقانه شما روشن شد!
گفتم: حيوونكي گناه داره! بايد بذارن طرح و پروژه اش رو بده!
گفت: يك سايت ديگر خطاب به اين اصلاح طلب فراري نوشته است؛ چرا باعث خنده مي شوي؟ سكوت كه هزينه ندارد اگر راست مي گويي دست به يك عمليات درست و حسابي بزن!
گفتم: اتفاقا يكي از همين اجق وجق هاي فراري و پناهنده خودش رو با «كايت» به ساختمان يكي از سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي ايران زد و باعث كشته شدن 58 نفر شد. اول خودش كه در دم قبض رو گرفت و رفت و 57 نفر ديگر هم از خنده روده بر شدند!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ در ايام ماه حزن و اندوه آل ا... بياييم همگي خود را به جاي مسلم بن عقيل و ديگر ياران امام حسين(ع) قرار دهيم ببينيم آيا ما هم لياقت آنها را داشتيم و يا اينكه فقط شعار مي دهيم؟
طاهري
¤ در عصر نبي گر بشكستند همه عهد علي را
گر خانه نشين كرد عدو از ستم خويش ولي را
ما درس گرفتيم در اين نهضت اسلامي ايران
تنها نگذاريم دمي رهبر خود سيدعلي را
هفته بسيج بر دلاورمردان و زنان قهرمان مبارك باد
7015---0913
¤ با توجه به عملكرد شيطنت آميز آمريكاي جنايتكار در فتنه 88 چرا وزارت خارجه در قضاياي اعتراضات وال استريت و خشونت پليس اين كشور با شهروندان آمريكايي فقط نظاره گر است و هيچ اقدامي نمي كند؟
9054---0911
¤ واقعا ظلم بزرگي است. نامه معروف حضرت علي(ع) به مالك اشتر كه بايد در دستگاههاي اجرايي بعنوان دستورالعمل مورد اجرا قرار بگيرد فقط بصورت تابلوي نفيس و زيبا درآمده و در موزه ها نگهداري مي شود.
8516---0919
¤ همه دنيا بداند ايران تا رهبري مثل امام خامنه اي دارد بدون شك از هرگونه فتنه و دشمني در امان است.
رياض الحسيني- زرنديه
¤اين روزها متاسفانه شاهد تحقير دولت و كشور پاكستان از سوي آمريكايي ها هستيم ، در هفته اي كه گذشت آمريكاي جنايتكار با حمله به پايگاه نظامي نيروهاي پاكستان جمعي از نيروهاي نظامي اين كشور مسلمان و همسايه را مظلومانه در داخل سرزمين خودشان كشت. مردم غيرتمند پاكستان در اين مقطع زماني و حياتي بايد به وظيفه قانوني و شرعي خويش در مقابله با متجاوزين آمريكايي عمل كنند و اجازه ندهند ناتو سرزمين آنان را محل تاخت وتاز خود قرار بدهد.
بختياري
¤اگر نسبت به باز پس گيري باغ 20 هكتاري قلهك و تصرف شده توسط انگليس بي توجهي صورت بگيرد و كوتاهي بشود با شرارتي كه از انگليسي ها (روباه پير استعمار) سراغ داريم هيچ بعيد نيست در آينده اين منطقه را به ساخت پادگان اشرف جديد در داخل كشورمان تغيير كاربري بدهند.
غلامرضا امي
¤ با توجه به قول مساعد دولت براي ايجاد شغل براي دوونيم ميليون نفر و با توجه به گذشت 9 ماه از سال جهاد اقتصادي ما منتظر ارائه گزارش اين موضوع به ملت هستيم.
4652---0912
¤ دو ماه است كه از ايران خودرو يك دستگاه وانت خريداري كرده ام ولي پليس راهور از شماره گذاري آن خودداري مي كند. با توجه به اينكه امثال من زياد هستند خواهشمندم نسبت به رفع مشكل اقدام نمايند و در صورتي كه از قبل قرار بر شماره گذاري نيست چرا اجازه توليد و فروش و سرگرداني مردم را رقم مي زنند.
2960---0912
¤ جهت انجام كار دانشجويي به دانشگاه آزاد محمود آباد رفتم كه از برخورد منطقي مديريت و ديگر مسئولين لذت بردم و تمام خستگي ام برطرف شد. نظم، انضباط، احترام ارباب رجوع بسيار عالي بود ولي در ادامه كه مجبور بودم به دانشگاه آزاد رودهن بروم واقعا با 180درجه تغيير نسبت به دانشگاه آزاد اسلامي محمودآباد روبرو شدم. از مسئولين وزارت علوم و مسئولين فرهنگي و مديريت دانشگاه آزاد اسلامي درخواست مي شود نسبت به اصلاح وضع موجود برخي از دانشگاهها اقدام نمايند.
بنيادي از تهران
¤ اگر چنانچه مفهوم، فلسفه و پيام غدير را مسلمانان صدر اسلام به خوبي درك كرده بودند هيچگاه واقعه تلخ عاشورا اتفاق نمي افتاد.
6078---0912
¤ از روزنامه كيهان كه ما را در دريافت حقايق كمك شاياني كرده است سپاسگزارم.
8865---0912
¤در تاريخ 10/8/90 ساعت 5 بعدازظهر اتومبيل خود را در شهرك غرب در كنار بلوار درختي پارك كردم. ساعتي بعد توسط يك افسر نيروي انتظامي با كد 13697 به مبلغ 7 هزار تومان جريمه شدم. اين در حالي است كه در اين بلوار تابلو پارك ممنوع وجود ندارد و پارك بان از راننده ماشين هاي پارك شده پول پارك مي گيرد.
1905---0912
¤مسئولين دانشگاه پيام نور، مركز فني مهندسي را به شميرانات منتقل كرده اند بعد از 6 ترم تحصيلي آواره كوه و بيابان شده ايم. مكان جديد فاقد وسيله اياب وذهاب عمومي مي باشد. تو را به خدا بنويسيد به داد ما دانشجويان برسند.
9762---0937
¤چندي قبل در شهرستان دزفول پروژه اي به نام پالايشگاه مهرگان افتتاح گرديد كه در اين مراسم هيچ مسئول دولتي حتي شخص استاندار استان هم حضور نداشت فقط نماينده شهر با چند بازيگر (هنرپيشه) حضور پيدا كرده بودند بطوريكه شائبه تبليغات انتخاباتي مجلس در آن قوي بود. غرض اينكه مردم بايد در انتخابات مجلس جديد بسيار هوشيارانه راي بدهند و فريب تبليغات را نخورند.
1292---0916
¤مقامات دولتي فكري براي بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان بكنند تا تبعيض موجود بين كاركنان دولت برداشته شود طوري شده كه مسئول هر سازمان چنانچه زرنگي بكند و بتواند در مورد تامين منابع اقدام نمايد اجازه مي دهد كاركنان زيرمجموعه پيش از موعد بازنشسته شوند. در اين بين سر ما فرهنگيان بي كلاه مانده است و بخاطر عدم تامين بودجه بايد بسازيم و بسوزيم.
7782---0912
¤از انصاف، مروت و جوانمردي به دور است كه اتوبوس ها در پايانه ها متوقف باشند بعد مسافرين اعم از زن و مرد و بچه و همچنين پير و بيمار در هواي سرد در ايستگاه هاي مسير معطل بشوند.
9915---0914
¤پس از چندين ماه خشكي رودخانه زاينده رود اخيرا آب در آن جاري شد و حياتي دوباره به اصفهان و اصفهاني ها بخشيد اميدوارم جريان آب در اين رودخانه تداوم داشته باشد.
محمود بليغيان از اصفهان
¤تقاضاي ما از مديران شبكه هاي مختلف سيما اين است كه اگر مهمانان برنامه ها خانم ها هستند از مجري زن استفاده كنند تا رعايت شئونات اسلامي بشود.
8516---0919
¤ از مسئولين امر به ويژه وزارت بهداشت درخواست مجدانه داريم كه نسبت به جلوگيري از گسترش قليان اقدام نمايند.
3453---0919
¤ بسياري از تاكسي هاي بيسيم شهركرد (1833) اخيراً بدون محاسبه و بدون استفاده از تاكسي متر از مسافران كرايه اضافه دريافت مي كنند و توجهي هم به اعتراض مردم نمي كنند از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي جدي و جلوگيري از تضييع حق مردم را داريم.
9875---0913
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود به وضعيت رودخانه ها و منابع طبيعي بويژه در عباس آباد و تنكابن رسيدگي نمايند.
5901---0919
¤ آيا وقت آن نرسيده كه از طريق پليس اينترپل نسبت به جلب و دستگيري مهدي هاشمي اقدام شود؟ چطور براي آقاي خاوري كه فقط اقتصادي بود اقدام شد ولي براي وي كه هم مشكل اقتصادي و هم سياسي دارد اقدام نمي شود؟
رفيعي
 



احمدي نژاد: بسيجي مظهر خدمت بي منت و عدالتخواهي است

رئيس جمهور بسيج را مظهر خدمتگزاري بي منت و عدالتخواهي دانست.
محمود احمدي نژاد طي سخناني در ديدار بسيجيان نهاد رياست جمهوري، با اشاره به اين كه پيوستگي به ولايت به همان ميزان است كه از هستي ها و ماديات جدا شده و به امام نزديك شويم، تصريح كرد: سرنوشت عالم را انساني تعيين مي كند كه از وابستگي ها فاصله گرفته و به حقيقت انساني خود نزديك شده است.
رئيس جمهور افزود: امام راحل آمد و اين دريچه را به روي ما باز كرد و يك بار ديگر ما را به حقيقت انساني و الهي خودمان بازگردانده و كرامت و عظمت انسان را در دنيا زنده كرد.
احمدي نژاد در ادامه بسيجي را تجلي همه خوبي ها و زيبايي ها برشمرد و خاطرنشان كرد: بسيجي مظهر پاكي، اخلاص، مهرورزي، عشق و خدمتگزاري بي منت و عدالتخواهي است.
وي با بيان اين كه بسيجي پرچمدار عدالت و ظلم ستيزي است، امام خميني«ره» را تجلي اعتلاي بسيج در دوران ما برشمرد و تاكيد كرد: خدا را سپاسگزاريم كه امروز ملت ايران با كمك پيامبر عزيز و آل ايشان و خط نوراني ولايت پرچمدار فرهنگ بسيجي در عالم است.
احمدي نژاد گفت: تا زماني كه روحيه بسيجي در ملت زنده است، پيروز هستيم.
وي با بيان اين كه امروز بايد به سمتي برويم كه فرهنگ بسيج عالمگير شود، در خصوص محرم اظهار داشت: ظلمي كه در عاشورا شد بزرگترين ظلم تاريخ است و بالاتر از آن ظلمي اتفاق نخواهد افتاد. براي اين كه ظالمان همه خوبي ها و حقيقت را سربريدند و در واقع خدا را كشتند چرا كه امام حسين(ع) تجلي خداست.
رئيس جمهور يادآور شد: امروز فرهنگ عاشورا مكتب ما در صحنه هاي سخت است و تنها راه نجات ما است.

 



عيادت رئيس دستگاه قضا از آيت الله يزدي

آيت الله صادق آملي لاريجاني روز گذشته از آيت الله محمد يزدي رئيس اسبق قوه قضائيه عيادت كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، رئيس قوه قضائيه ضمن عيادت از آيت الله يزدي و گفت وگو با پزشكان معالج و اطلاع از روند درماني براي ايشان آرزوي شفا و بهبودي كرد.
در اين ديدار وزير و معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز حضور داشتند.

 



اينديپندنت: تبليغات ضد ايراني آتش انقلاب را در خاورميانه خاموش نمي كند (خبر ويژه)

تلاش براي شرور نشان دادن ايران در منطقه، جنگ تبليغاتي و خلاف واقع است.
روزنامه اينديپندنت با انتشار اين ارزيابي درباره اتهامات آمريكا عليه جمهوري اسلامي نوشت: مدت هاست آمريكايي ها ايران را منشأ تمام شرارت ها در خاورميانه معرفي مي كنند. عربستان سعودي و متحدان آن نيز از دخالت ايران در ناآرامي هاي بحرين و شرق عربستان سخن گفته اند. از طرف ديگر در حالي كه نيروهاي آمريكا سرگرم خروج از عراق هستند، هشدار داده شده كه ممكن است اين كشور متأثر از نفوذ ايران بشود.
اينديپندنت درباره اتهام پراكني عليه ايران تصريح كرد: در بعضي موارد حتي سناريوهايي مضحك، به شواهد رسمي بدل مي شوند؛ نمونه آن باصطلاح توطئه سپاه پاسداران ايران همراه با يك ماشين فروش ايراني- آمريكايي براي قتل سفير سعودي در آمريكاست. برنامه هسته اي ايران نيز به عنوان يك تهديد مطرح مي شود. در نتيجه زماني كه وكيل مصري- آمريكايي، «سيوني» (مسئول كميته مستقل تحقيق درباره ناآرامي هاي بحرين) در گزارش 500 صفحه اي خود گفت كه نشاني از دست داشتن ايران در اين ناآرامي ها در دست نيست، همه شگفت زده شدند. بسياري از افرادي كه در بحرين مورد شكنجه وحشيانه قرار گرفته اند گفتند كه از آنها مرتباً درباره رابطه آنها با ايران سؤال مي شده است. برخي از مشاوران بيمارستان ها به زور وادار به اعتراف به عضويت در گروه توطئه ايراني شده اند.
اين روزنامه با اشاره به نقش سركوب رژيم هاي فاسدي چون رژيم رياض در اوج گيري قيام ها مي نويسد: هفته گذشته شاهد اعتراضاتي در ميان دو ميليون جمعيت شيعه در استان هاي شرقي عربستان سعودي بوديم. شورش ها با كشته شدن يك مرد 19 ساله در يك پست بازرسي در قطيف شروع شد. به گفته حمزه الحسن، يكي از فعالين سياسي عربستان، مردم زماني خشمگين شدند كه جسد فرد كشته شده با تأخير چندين ساعت به خانواده اش تحويل داده شد. وزارت كشور سعودي، مانند هميشه ادعا كرد كه درگيري پليس و معترضين به «دستور عوامل خارجي» انجام شده است؛ اصطلاحي كه معمولاً براي ايران بكار مي رود اما فعالين سياسي عربستان گفتند مرتبط كردن ناآرامي ها با ايران ديگر مورد قبول كسي نيست. جوانان عربستان درست مانند بقيه جوانان در كشورهاي عربي ديگر حاضر به پذيرش سران سعودي نيستند. اينديپندنت در پايان تأكيد كرد: جرج بوش و توني بلر همواره مي گفتند ايران درصدد بي ثبات كردن دولت عراق است. اين موضوع به كلي بي اساس است چرا كه ايران از سرنگوني صدام حسين، دشمن ديرينه خود، خشنود بوده است و از به سر كارآمدن يك دولت انتخابي با اكثريت شيعه استقبال مي كرد.



 



اگر نمي توانيم ابتكار به خرج دهيم مي توانيم كه بخندانيم! (خبر ويژه)

بيانيه تازه شوراي هماهنگي سبز كه پس از چندين ماه سكوت كامل صادر شده، مثل توپ در محافل اپوزيسيون صدا كرده است!
نويسنده سايت خودنويس كه ظاهرا از بيانيه اخير شورا روده بر شده، در مطلبي آميخته به طنز و هجو نوشت: شوراي هماهنگي راه سبز اميد براي تكذيب شايعه اختلال در گفتار خود، سرانجام با انتشار بيانيه اي به مناسبت 16 آذر از جنبش دانشجويي خواست « با ابتكارات خود راه اميد را بگشايد». اين بيانيه كه مثل بقيه بيانيه هاي شورا از سوي ايران [ و نه پاريس!] منتشر شد، نگفت كه اگر قرار بود دانشجويان راه اميد را بگشايند پس شوراي هماهنگي «راه سبز اميد» اين وسط چيكاره حسنه؟
خودنويس ادامه مي دهد «در همين راستا، جنبش دانشجويي با انتشار بيانيه اي به شرح زير از شوراي هماهنگي يك چيزهايي خواست: بيانيه شما را در خوابگاه خوانديم و نيم ساعت خنديديم. خنده مان كه تمام شد رفتيم سلف سرويس غذا گرفتيم و خورديم. در حال غذا خوردن با خودمان فكر مي كرديم چه خوب كه «توي ايران» يك شورائي براي هماهنگ كردن ما وجود داشت ولي اسم نداشت كه در مواقعي مثل حالا لااقل مي توانست دو خط براي ما برنامه ريزي بكند. البته ما خبر داريم كه ممكن است در توي ايران خطرهاي وحشتناكي اين شورا را تهديد بكند و برنامه ريزي بيخ پايه هاي برج ايفل پاريس كه توي ايران است يك كار محال مي باشد و لذا انتظار زيادي هم نداريم. ضمن اينكه همان برنامه هاي قبلي كه به جنبش سبز داديد و حركت آن را از حالت كند به ايست كامل تبديل كرديد براي هفت جد و آباء و ما و ديگران كفايت مي كند.»
اين پايگاه اينترنتي وابسته در ادامه طنز خود، مي نويسد: از آنجا كه اين شورا براي هماهنگي بين تمام نيروها غير از عرق خورها، سيگاري ها، شاه دوست ها، چپ ها، خيلي راست ها، سه تيغه ها، آنهائي كه با صداي آمريكا مصاحبه مي كنند و غيره است لذا از جنبش دانشجوئي خواهش مي شود «با ابتكارات خود» بروند بقيه تمام نيروها را اگر كسي باقي ماند هماهنگ بكنند تا راه اميد گشوده بشود. جنبش محترم دانشجوئي لطفا توجه داشته باشد موقعي كه دارد ابتكار مي نمايد كه راه اميد گشوده بشود هواي ما را داشته باشد چون در هر حال بخواهي نخواهي ابتكارات مورد اشاره به نام ما تمام خواهد شد و فردا اگر بپرسند شوراي هماهنگي اين نه ماهه دقيقا چيكار كرده فوري مي گوئيم بفرما، يك قلم اينكه جنبش دانشجوئي را ابتكار كرديم. البته ما خودمان هم مشخصا نمي دانيم كه چه جوري مي شود ابتكارات كرد و راهها را گشود ولي شما زورتان را بزنيد چون ما توي ايران هستيم و نمي توانيم زور بزنيم.
خودنويس در پايان از قول شورا نوشت: اين شورا به فكر ابتكارات تمام آحاد جامعه بوده و با كمال افتخار اعلام مي دارد كه از لحظه تشكيل تا حالا توانسته ايم بيش از هزار ابتكار جهت گشودن راه اميد را يك تنه نابود كنيم. در اينجا بدينوسيله از شما نيز به عنوان جنبش دانشجوئي انتظار مي رود به جاي اينكه به جان هم بيفتيد بزنيد [...] همديگر را سر ابتكاراتتان پاره كنيد، ضمن حفظ اتحاد و همدلي ابتكارتان را به ما بسپاريد تا ما خودمان ترتيب گشودن راه ابتكار شما را بدهيم. چنانچه در زمان گشايش ابتكار شما، كسي از شما دستگير بشود كه ديگر نور علي نور. خانواده شما بعدا مي توانند تمام مصاحبه شان با رسا و جرس را تكذيب بنمايند!

 



مشاور اوباما: بايد بياموزيم ايران مشكل بزرگي است (خبر ويژه)

يك مشاور ارشد دولت آمريكا تصريح كرد ادعاي دولت اوباما درباره موفقيت مقابل ايران، مانند طبل توخالي و دروغ بوده است.
ولي نصر از مشاورين ريچارد هالبروك (فرستاده ويژه آمريكا در امور پاكستان و افغانستان) و نيز مشاور دولت اوباما به شمار مي رود و سابقه عضويت در شوراي روابط خارجي را نيز در كارنامه خود دارد. وي ضمن نگارش تحليلي تصريح كرد: ايران نه تنها منكوب نشده بلكه جسورتر شده است.
در اين تحليل كه از سوي شبكه خبري بلومبرگ منتشر شده، آمده است: از روزهايي كه دولت اوباما مدعي بود در برخورد با ايران برخلاف ناتواني دولت بوش، به موفقيت دست يافته زمان چنداني نمي گذرد. ظاهرا حكومت تضعيف شده و منزوي ايران ديگر نمي تواند اسباب نگراني آمريكا باشد. اما امروز به نظر مي رسد كه سياست آمريكا درباره ايران سياستي آشفته و درهم برهم است. ادعاهاي دولت اوباما درباره پيروزي بر ايران به طبلي توخالي مي ماند. ايران نه تنها منكوب نشده بلكه جسورتر از هميشه به پيش مي رود.
نصر با تاكيد بر اينكه «ائتلاف گسترده اي كه آمريكا عليه ايران فراهم كرده بود، اكنون متلاشي شده است»، تصريح كرد: براي بازنگري در سياست هاي آمريكا لازم است مروري داشته باشيم بر علل ناكاميابي ها. در حالي كه دولت بوش با تهديد نظامي مي كوشيد سبب توقف برنامه هسته اي ايران شود مقام هاي دولت اوباما خبرهايي را به بيرون درز دادند مبني بر اين كه از طريق خرابكاري به اين هدف دست يافته اند، يعني از طريق كرم رايانه اي استاكس نت كه محصول همكاري با اسرائيل است توانسته اند پيشرفت ايران را در اين زمينه چند سالي به عقب بياندازند.
اين مشاور ارشد دولت آمريكا در اتخاذ سياست هاي ضد ايراني با مرور روند معكوس تصميمات آمريكا عليه جمهوري اسلامي و بي حاصلي آنها مي پرسد: چه شد سياست اوباما درباره ايران جلوه و تأثير خود را از دست داد و آمريكا چگونه پشتيباني روسيه و چين را از دست رفته ديد؟ بخشي از پاسخ اين است كه سياست اوباما درباره ايران هرگز سياست موثري نبود. گرچه نمي شود اثر استاكس نت را ناديده گرفت بايد تاكيد كرد كه اين ويروس تنها سبب تاخير در برنامه هسته اي ايران شد و آن را فلج نكرد. در مورد تحريم ها نيز بايد گفت تحريم ها به طور كامل اعمال نشده، و از سوي ديگر تحريم هاي يكجانبه آمريكا و اروپا آنقدر كه دولت اوباما مدعي است موثر نبود. محدوديت ها بر اقتصاد ايران چيزي را در راستاي اهداف هسته اي ايران دگرگون نكرده است.
وي مي افزايد: اتهام هايي كه آمريكا عليه ايران در پيوند با طرح ترور سفير سعودي در واشنگتن مطرح كرده با شك و ترديدهايي در خارج از آمريكا روبه رو شده و ديپلماسي عمومي ايالات متحده نتوانسته است كاري براي رفع اين شك و ترديدها انجام دهد. گزارش بازرسان هسته اي آژانس نيز بيش از آنچه متقاعد كننده باشد، استنباطي است و فاقد شواهد ملموس و جزئيات دقيق و از همين رو با مخالفت شديد روسيه و چين روبه رو شده است.
تحليلگر بلومبرگ تصريح مي كند: درس هايي كه مقام هاي دولت آمريكا بايد بياموزند، ساده است. مشكل ايران مشكل كوچكي نيست و فرمول دقيقي هم وجود ندارد. تعريف از خود مي تواند سقوط خود را فراهم سازد. اگر قرار است حكومتي را متهم به تروريسم كنيم شواهد دقيق لازم است. دولت اوباما تحريم عليه بانك مركزي ايران را اعلام كرد. اما فراموش نكنيم كه بدون پشتيباني روسيه و چين تحريم هاي يكجانبه آمريكا و اروپا تاثير كافي روي رژيم ايران نخواهد داشت. آمريكا راه درازي براي متقاعد كردن روسيه و چين دارد. دولت اوباما بايد ترديدها درباره واقعيت طرح ترور در واشنگتن را از بين ببرد و گزارش آژانس را بر شواهد متقاعدكننده درباره جاه طلبي هاي هسته اي ايران متكي كند.

 



اصلاح طلبان براي امتياز گرفتن روي فشار آمريكا حساب مي كردند (خبر ويژه)

هوشنگ اميراحمدي مي گويد اصلاح طلبان او را قبلا ديوانه مي خواندند اما اگر مي خواهند به دموكراسي برسند بايد از سازش در برابر آمريكا حمايت كنند.
اين دلال فرصت طلب و خرده پا در گفت وگو با پايگاه اينترنتي «مردمك» گفت: جمهوري اسلامي بايد از جانب اپوزيسيون براي قدم گذاشتن در راه مذاكره و رابطه با آمريكا تحت فشار قرار گيرد.
وي درباره اصلاح طلبان و فعالان فتنه سبز گفت: اصلاح طلبان دارند چوب اشتباهات خودشان را مي خورند. وقتي كه من فعاليت در حوزه ايران و آمريكا را شروع كردم و قصد داشتم اين رابطه درست بشود همين نيروها بزرگترين دشمن من بودند و فكرمي كردند من ديوانه ام!
اميراحمدي فاش كرد: پس از همين انتخابات 88 بسياري از بزرگان اين جريان با من تماس گرفتند و خواستند تا در آن دوره زماني تلاشي براي برقراري ارتباط ايران و آمريكا نكنم تا از اين اختلاف ها امتياز بگيرند و بر اساس فشارهاي آمريكا بر حاكميت ايران بتوانند امتياز بگيرند.
وي همچنين گفت: من معتقدم اگر نيروي دموكرات ايران مسائل روابط ايران و غرب را در اولويت قرار مي داد به اينجا نمي رسيد. ببينيد هيچ كشوري در دنيا وجود ندارد كه در دشمني با آمريكا باشد و دموكراتيك شده باشد. حتي يك نمونه نمي توان مثال زد. اين يعني داشتن رابطه با آمريكا شرط لازم است.[!]
اميراحمدي در ادامه مغالطه هاي خود بي آن كه به نقش آمريكا در انواع كودتاها و حمايت از رژيم هاي فاسد و ديكتاتور منطقه اشاره كند گفت:از مصر تا تونس ديكتاتورهايي كه با آمريكا رابطه دارند زودتر از كار بركنار مي شوند.
برخلاف اين ادعا آمريكا تا روز آخر سرنگوني مبارك از وي حمايت مي كرد و هم اكنون نيز از شوراي نظامي دست نشانده مبارك و ژنرال طنطاوي حمايت مي كند.
وي از اپوزيسيون خواست كه در برابر آمريكا پرچم سفيد صلح به دست بگيرند و با پرچم صلح در برابر آمريكا به خيابان بيايند حتي اگر بازداشت شوند.
اميراحمدي اضافه كرد: جنبش سبز بايد از جمهوري اسلامي بخواهد روابط عادي و ديپلماتيك با غرب داشته باشد. ما به عنوان مخالف بايد از عادي سازي روابط پشتيباني كنيم.
جمهوري اسلامي بايد براي قدم گذاشتن در ميدان صلح تحت فشار قرار بگيرد. اما متاسفانه ايران هيچگاه در اين ميدان تحت فشار نبوده است.
وي اين را هم گفته مشكل آمريكا با ايران غني سازي اورانيوم نيست بلكه از زمان پيروزي انقلاب شروع شده است.
اميراحمدي توضيح نداد كه چرا به جاي اين همه مغالطه و فلسفه بافي، اقدام به برگزاري راهپيمايي عليه سياست هاي زورگويانه آمريكا عليه ملت ايران و ساير ملت ها نمي كند؟ برخي منابع آگاه مي گويند، هر وقت كفگير مالي اميراحمدي به ته ديگ مي خورد، به اين قبيل مصاحبه ها و اظهارنظرها تن مي دهد.

 



بيخودي رد گم نكنيد! آخور هر كدامتان مشخص است (خبر ويژه)

« در فضاي سياسي اپوزيسيون، هر كسي مي داند سر ديگري توي چه آخوري است».
اين مطلب را پايگاه اينترنتي گويانيوز با اشاره به صدور برخي بيانيه ها از سوي گروه هاي ضد انقلاب مورد تاكيد قرار داد و نوشت: بيانيه اي با امضاي 185 نفر منتشر شد. سخن از درست يا نادرست بودن اين اعلام مواضع نيست چون تاثير نظرات آنها بر وقوع حوادث بسيار بسيار ناچيز تر از آن است كه بتوان روي آن بحث كرد. سخن از نوع تعامل نيروهاي سياسي با يكديگر است. گويانيوز مي نويسد: عده اي بيانيه ها را امضا مي كنند براي اينكه محملي براي حضور داشته باشند از سويي ديگر تحركات خودشان را دنبال مي كنند و عده اي هيچ بيانيه اي را امضا نمي كنند چون خودشان را نيازمند همياري با ديگر نيروهاي اپوزيسيون نمي بينند. عده اي از نيروهاي راديكال ليبرال به نيروهاي چپ حمله كرده اند. ليبرال ها مبلغ جنگ عليه ايران شده اند و نيروهاي ملي گراي قديمي و استخوان دار هم وقتي نوشته هاي اين عده از امضا كنندگان بيانيه 185 نفر را مي خوانند با تمام توان به تنظيم كنندگان بيانيه حمله مي كنند و از محتواي بيانيه آنچه كه منظور اصلي نبوده را بزرگ مي كنند. درگيري هاي قديمي در صحنه سياست اپوزيسيون پاياني ندارد. گروه ها منتظر يك نوشته هستند از ديگري تا سفره دلشان را باز كنند. در اين ميان ماهيگيران قهاري هم نشسته اند. كسي نيست از حميد دباشي بپرسد تا حالا چند بار جرئت كرده به فلسطين و نوار غزه برود و به كودكان فلسطيني روحيه و اميد و البته اندكي نان بدهد، زندان و شكنجه و مبارزه پيشكش!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14