(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8  آذر 1390- شماره 20085

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شوراي نگهبان مصوبه كاهش روابط با انگليس را تاييد كرد
فرمانده كل قوا در جمع فرماندهان نيروي دريايي ارتش :
روز امتحان فرا برسد عملكرد نيروي دريايي باشكوه تر خواهد بود
درخواست انگليس از ايران براي انصراف از كاهش رابطه
عضو هيئت رئيسه مجلس: ايران بايد آمريكا را در موضوع سلاح هاي شيميايي مورد تعقيب قرار دهد
باقري لنكراني: تلاش مي كنيم پرچم اصولگرايان در انتخابات آتي پرچم واحدي باشد
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه: سپاه آمادگي كامل براي دفاع ازخليج فارس را دارد
سيدمرتضي نبوي: نظام پارلماني براي آينده دور قابليت بررسي دارد
واكنش ايران به ادعاهاي عربستان: مقامات سعودي به جاي اتهام زني مطالبات مردم خود را برآورده كنند
روز گذشته برگزار شد نشست مشترك سران سه قوه در بهارستان
سخنگوي كميسيون انرژي مجلس: تحريم نفت ايران قيمت جهاني را به شدت افزايش مي دهد
آمادگي دهلي نو براي ترانزيت كالا از چابهار به آسياي مركزي
حاجي بابايي: قبول دارم كه وضعيت مدارس شبانه روزي مناسب نيست
نام «قم» به شهرهاي مقصد طرح انتقال آب خزر به كوير مركزي افزوده شد
كشف پيكر 16 شهيد مفقودالاثر در آذربايجان غربي
ايران براي امور آب 650 ميليون دلار وام خارجي مي گيرد
وزير نفت جزئيات فروش نفت به مردم را تشريح كرد
روسيه راه آهن رشت- انزلي- آستارا و آستراخان را احداث مي كند
اخبار ادبي و هنري



شوراي نگهبان مصوبه كاهش روابط با انگليس را تاييد كرد

سخنگوي شوراي نگهبان از تاييد مصوبه مجلس براي كاهش روابط با انگليس خبر داد.
عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در گفت وگو با فارس، با اشاره به مصوبه مجلس براي كاهش روابط با رژيم سلطنتي انگليس، گفت: پس از ارسال مصوبه مجلس براي كاهش روابط با انگليس، شوراي نگهبان اين مصوبه را بررسي و عدم مغايرت آن را با شرع و قانون اساسي اعلام كرد.
گفتني است، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز يكشنبه طرح كاهش روابط با رژيم سلطنتي انگليس را تصويب كرده بودند.
طبق مصوبه مجلس كه به تاييد شوراي نگهبان رسيده است، سفير انگليس تا 2 هفته آينده بايد تهران را ترك كند.
گفتني است؛ رامين مهمانپرست نيز پيش از اين در خصوص اجرايي شدن اين مصوبه مجلس اطمينان داده بود.
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان درباره اين مصوبه مجلس پيرامون كاهش سطح روابط تهران و لندن با بيان اينكه توسعه روابط براساس همكاري هاي متقابل استوار است، گفت: ولي همانطور كه در همين مفهوم هم نهفته است بايد اين همكاري ها به صورت متقابل و در راستاي احترام به حقوق طرف مقابل صورت گيرد.
مهمانپرست خاطرنشان كرد: از آنجايي كه ملت ما خاطره تاريخي خوبي نسبت به عملكرد دولت انگليس ندارد و اقدامات آن را در خصومت با منافع خود تلقي مي كند، طبيعي است كه بعد از اقدامات اخير دولت انگلستان، مردم ما به اين رابطه حساس شدند و نمايندگان ملت به عنوان بازگوكننده خواست عمومي مردم عكس العمل نشان دادند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي با ذكر اين نكته كه مصوبات مجلس بعد از ابلاغ جنبه اجرايي پيدا مي كند، اظهار داشت: ما به عنوان بخشي از دولت از زماني كه اين مصوبه قانوني به ما ابلاغ شود ملزم به اجراي آن خواهيم بود.

 



فرمانده كل قوا در جمع فرماندهان نيروي دريايي ارتش :
روز امتحان فرا برسد عملكرد نيروي دريايي باشكوه تر خواهد بود

آيت الله خامنه اي روز دوشنبه در ديدار فرمانده و مسئولان نيروي دريايي ارتش با اشاره به حركت پيش رونده و بسيار مثبت نيروي دريايي پس از انقلاب خاطرنشان كردند: انقلاب اسلامي به ملت و مسئولان كشور عزت داد و ايران به بركت همين عزت نفس يك تنه در مقابل اراده بزرگترين مستكبران و استعمارگران ايستاده و اراده آنان را درهم شكسته است.
فرمانده كل قوا در اين ديدار كه در سالروز هفتم آذر، روز نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي، انجام شد، تأمين امنيت در آبهاي جنوب كشور را حائز اهميت دانستند و افزودند: چنانچه امروز عرصه و امتحاني مانند 7 آذر، پيش بيايد عملكرد نيروي دريايي بسيار شيرين تر و با شكوه خواهد بود كه نشانه هاي اين توانمندي هم اكنون واضح و روشن است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سابقه استعمارگران خصوصاً انگليس در تحقير ملتها، از بين بردن سابقه تمدني و مواريث گذشته، القاء ناتواني ملي و تسلط بر منابع و منافع آنان خاطرنشان كردند: در دوران حكومت قاجار و بويژه پهلوي مقامات كشور در مقابل خواست سلطه گران ذليل بودند و اگر ملتي در مقابل دشمن احساس ضعف كند كاري از پيش نمي برد اما انقلاب اسلامي عزت را به ايران هديه كرد و همه بايد قدر اين عزت را بدانند.
فرمانده كل قوا در اين ديدار دو توصيه مهم هم به نيروي دريايي ارتش و سپاه داشتند: 1- در انجام مأموريت ها، جديت و اهتمام مضاعف داشته باشيد 2- ساخت دروني خود را از لحاظ افزايش مهارت هاي گوناگون، توانايي علمي، عزم و اراده جدي و تدين مستحكم كنيد.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي، امير دريادار سياري با اشاره به حماسه 7 آذر سال 1359، از حضور مقتدرانه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در آبهاي آزاد، اشراف اطلاعاتي به مرزهاي آبي، تقويت توان دفاعي موشكي نيروي دريايي، تشريك مساعي و همدلي بين نيروهاي دريايي ارتش و سپاه و برنامه هاي آتي اين نيرو براي حضور در آبهاي فرامنطقه اي گزارشي را ارائه كرد.

 



بروجردي خبر داد
درخواست انگليس از ايران براي انصراف از كاهش رابطه

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد كه قبل از تصويب كاهش رابطه در خانه ملت، انگليس از كاردار ايران درخواست كرده بود كه مجلس از تصميم خود صرف نظر كند.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين كه كاهش روابط با رژيم سلطنتي انگليس براساس منافع ملي بود، اظهار داشت: نمايندگان ملت ايران در مجلس شوراي اسلامي مسئول حراست از حقوق و منافع مردم ايران هستند و بر همين اساس در پاسخ به جنايات اين رژيم و اقدامات ضدايراني آنها، تصميم به كاهش روابط با اين رژيم گرفته شده است.
وي در واكنش به اظهارات سخنگوي وزارت خارجه انگليس مبني بر برخورد با ايران به خاطر كاهش رابطه، گفت: همانطور كه آقاي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي گفتند، كاهش رابطه اول راه است، اگر واكنشي از سوي دولت انگليس عليه ايران صورت بگيرد، پاسخ مجلس ايران كوبنده خواهد بود.
بروجردي با بيان اين كه انگليس بايد خود را ملزم به احترام به حقوق ملت كند، گفت: قبل از تصويب كاهش رابطه در مجلس، دولت انگليس كاردار ايران در لندن را احضار و درخواست كرده بود كه مجلس ايران از تصميم براي كاهش رابطه با دولت انگليس صرف نظر كند، اين پيام به دولت و مجلس ايران منتقل شد و در نهايت نمايندگان مردم تصميم به تصويب كاهش رابطه با دولت انگليس گرفتند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين به «فارس» گفت: سفير انگليس تا 2 هفته آينده بايد ايران را ترك كند و به كشورش بازگردد.
وي در پايان با بيان اين كه كاهش رابطه از سوي كشورهاي اسلامي با انگليس به سياست هاي كلي آنها مربوط مي شود، به فارس گفت: البته مجلس ايران از هر اقدام مستقلانه، عزت بخش و ضداستكباري كشورهاي اسلامي و كشورهاي مستقل حمايت مي كند.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: ايران بايد آمريكا را در موضوع سلاح هاي شيميايي مورد تعقيب قرار دهد

محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس خواستار تعقيب آمريكا در لاهه از سوي ايران در موضوع سلاح هاي شيميايي شد.
دهقان با اشاره به برگزاري اجلاس پيمان منع گسترش تسليحات شيميايي در لاهه هلند و امتناع آمريكا از عمل كردن به اين معاهده گفت: آمريكا به دليل امتناع از پذيرش اين كنوانسيون در افكار عمومي دنيا محكوم است.
وي افزود: همه اعضاي كنوانسيون منع سلاحهاي شيميايي اذعان دارند كه آمريكا يكي از ناقضين اصلي اين كنوانسيون است و به هيچ وجه حاضر نيست اين پيمان را امضا كند.
عضو هيئت رئيسه مجلس تصريح كرد: علي رغم ادعاهاي آمريكا در خصوص حقوق بشر، اين كشور بزرگترين ناقض حقوق بشر و كنوانسيون هاي بين المللي است و در هر جايي كه آمريكا احساس مي كند منافع غيرانساني اش به خطر مي افتد به هيچ وجه حاضر نيست به اين گونه پيمان ها بپيوندد.
دهقان با بيان اينكه مجموعه دولت و ديپلماتهاي ايران در لاهه در زمينه پيمان منع سلاحهاي شيميايي فعال هستند گفت: مسئولان ايران در لاهه كاملا به موضوع مشرف هستند و حتي بخشي از مسئوليت كنوانسيون منع سلاحهاي شيميايي متعلق به نيروهاي ايراني است.
نماينده مردم طرقبه و چناران خاطرنشان كرد: رفتار صادقانه و پيگير نيروهاي ايراني در لاهه موجب شده تا تناقض هاي آمريكا براي ديگر كشورها آشكار شود البته با وجود همه خسارت هايي كه ايران از سلاح هاي شيميايي ديده است نتوانستيم آمريكا را مورد تعقيب قرار دهيم.
عضو هيئت رئيسه مجلس با بيان اينكه آمريكا و آلمان بزرگترين تامين كننده سلاح هاي شيميايي عراق در جنگ تحميلي بودند به «مهر» گفت: وزارت دادگستري، وزارت امورخارجه و بنياد شهيد بايد در زمينه احقاق حقوق جانبازان كشورمان با هم همكاري كنند.
دهقان با تاكيد بر اينكه ايران هنوز مي تواند حكم هاي زيادي در موضوع سلاحهاي شيميايي عليه آمريكا بگيرد گفت: بايد به دنيا ثابت كنيم كه چه مقدار جنايت در زمينه سلاحهاي شيميايي عليه ملت ايران صورت گرفته است.

 



باقري لنكراني: تلاش مي كنيم پرچم اصولگرايان در انتخابات آتي پرچم واحدي باشد

يك عضو جبهه پايداري گفت تلاش مي كنيم پرچم اصولگرايي در انتخابات آينده، پرچمي واحد و نمادي حقيقي از اصولگرايي باشد.
كامران باقري لنكراني در پاسخ به سؤالي در مورد اينكه شنيده شده برخي از اعضاي جبهه پايداري عنوان كرده اند كه در صورت اطمينان بر حضور گسترده اصلاح طلبان در انتخابات با جبهه متحد اصولگرايان وحدت خواهند كرد، اما در غير اين صورت ليست جداگانه خواهند داد؛ با بيان اينكه اين حرف درست نيست، گفت: عمده بحث ما اين است كه در هر موضوعي از جمله انتخابات بايد رفتار اصولگرايان متمايز و داراي شاخص هاي خاص خود باشد.
وي افزود: نمي شود كسي از اصولگرايي حرف بزند اما از عقبه حمايت كننده جريان فتنه نيز پشتيباني كند.
عضو كابينه دولت نهم با بيان اينكه منظور ما در اين زمينه مشخص است، تأكيد كرد: جرياناتي بوده اند كه از سال 87 از زمينه هاي بروز فتنه حمايت مي كردند و نگاه هاي آنان به مقوله هاي مختلف نيز نگاه هايي سكولاريستي است. يك اصولگرا بايد تكليف خود را با اين جريانات روشن كند.
باقري لنكراني تأكيد كرد: ما تلاش مي كنيم تا پرچم اصولگرايان در انتخابات آينده در عين آنكه پرچمي واحد است اما نمادي حقيقي از اصولگرايي نيز باشد.
عضو هيئت مؤسس جبهه پايداري با بيان اينكه تفكر اصولگرايي با سكولاريسم و تفكراتي كه كارگزاراني هاي در عرصه هاي مديريتي اعمال مي كردند مخالف است به فارس گفت: اصولگرايي ضمن اينكه با مدل هاي غربي براي اداره جامعه و سيستم هاي مديريتي در تضاد است بايد حقيقي و واضح باشد و بتواند تمايزات خود را نشان دهد.
وحدت اصولگرايان
طبيعي است
آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد نيز با بيان اينكه جريان انحرافي مانند ساير جريان هاي ضد ارزشي است، اظهار داشت: جريان هاي ضد ارزشي مثل جريان اصلاحات و جريان انحرافي قصد دارند كه حاشيه سازي كنند ولي اين جريانات بايد بدانند كه اقداماتشان بي اثر است.
وي با بيان اينكه جريان انحرافي تاكنون نتوانسته نتيجه اي از اقداماتش بگيرد، افزود: افراد اصولگرا افرادي متدين و مؤمن هستند و انسان هاي مؤمن درون قلبشان به هم يك وابستگي دارند كه اين وابستگي اجازه نمي دهد هيچ چيز آنها را از هم جدا كند.
امام جمعه شهر مشهد گفت: وحدت يك امر قهري است؛ از آنجا كه افراد مؤمن از نظر ايماني با هم ارتباط قلبي دارند اين يك مسئله قهري است كه بين آن ها به وجود مي آيد.
علم الهدي اظهار داشت: آنجايي كه وحدت به هم مي خورد، جايي است كه ايمان وجود ندارد و آنهايي كه احياناً در زير پوشش اصولگرايي با فقد ايمان حضور پيدا كرده اند بهتر است كنار زده شوند.

 



جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه: سپاه آمادگي كامل براي دفاع ازخليج فارس را دارد

جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت:توان و آمادگي كامل براي دفاع از خليج فارس و مرزهاي آبي را داريم.
دريادار عليرضا تنگسيري روز دوشنبه در همايش نقش و جايگاه نيروي دريايي در تامين امنيت منطقه ژئوپلتيكي خليج فارس به مناسبت روز نيروي دريايي ، افزود: متاسفانه هم اكنون به رغم اهميت ژئوپلتيكي و نقش جايگاه خليج فارس در امنيت و منافع كشور، هنوز به اين مهم پي نبرده ايم.
وي با تاكيد بر اينكه بايد اهميت خليج فارس و ارزشهاي متعدد آن را بخوبي بشناسيم، گفت: در خليج فارس داراي يك هزار و 275 كيلومتر مرز و ساحل هستيم و اگر از تنگه هرمز تا ورودي اروند خط مستقيمي كشيده شود معادل 850 كيلومتر مي شود.
وي افزود: علاوه بر اين مرز طولاني و مهم در خليج فارس ، ما داراي منابع نفتي هستيم كه ايران را در كنار روسيه و قطر جزو سه كشور نفتي دنيا قرار داده است.
وي اظهار داشت: تامين منافع و امنيت كشور در خليج فارس از جمله مسائلي مي باشد كه به طور جد مورد توجه است.
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: خليج فارس تنها منبع حيات مادي نظام بوده و تنها مقر ارتباطي ما با كشورهاي حوزه خليج فارس است.
وي با اشاره به دو هزار و 200 كيلومتر مرزي آبي در جنوب و يك هزار و 200 كيلومتر مرز آبي در شمال، افزود: اهميت خليج فارس را بايد بيش از پيش بشناسيم و در اين راستا تامين امنيت اين منطقه را با جديت پيگيري مي كنيم.
وي با اشاره به حضور 101 فروند ناو فرامنطقه اي در خليج فارس گفت: از اين تعداد 76 فروند متعلق به آمريكا و پس از آن انگليس دومين كشور فرامنطقه اي حاضر در خليج فارس است .
وي با بيان اينكه اين تعداد ناو فرا منطقه اي هيچ توجيهي ندارد غير از اينكه نشان دهنده اهميت منطقه مي باشد، گفت: بنابراين بايد چشممان را باز كنيم و در اين راستا فرهنگ دريايي و شناخت اهميت دريا را در داخل ترويج كنيم.
وي گفت:اينك 14 ناو هواپيما بر در هرمزگان، سه ناو در بوشهر و دو ناو در خوزستان داريم و بايد نسبت به افزايش پتانسيل در اين زمينه همت كنيم.
دريادار تنگسيري گفت: خوشبختانه امكانات نظامي و تسليحاتي امروز براي دفاع از كشور در حد مطلوب و قابل قبولي است.

 



سيدمرتضي نبوي: نظام پارلماني براي آينده دور قابليت بررسي دارد

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بخشي از سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار چندي پيش با دانشجويان دانشگاه رازي كرمانشاه درباره نظام پارلماني اظهار داشت كه بر مبناي فرمايش ايشان اين نظام براي آينده دور قابليت بررسي دارد چرا كه نظام رياستي فعلي پاسخگو است.
«سيدمرتضي نبوي» در گفت وگو با دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله) در اين باره گفت: متاسفانه عده اي در داخل حساسيت هاي غير ضروري نشان دادند و عده اي هم در خارج به اين موضوع دامن زدند. برخي هم كه گويي قرار است انتخابات رياست جمهوري برگزار نشود! عده اي هم نظام پارلماني را سبب تضعيف جمهوري اسلامي دانستند. در خارج هم صراحتا گفتند كه نظام جمهوري اسلامي به سمت اقتدارگرايي پيش مي رود و از اين دست حرف ها. حال آن كه در نظام هاي فعلي، نظام هايي كه از مردم سالاري برخوردار هستند، بعضي نظام رياستي، برخي نظام پارلماني و برخي هم نيمه رياستي و نيمه پارلماني؛ در هيچ كدام از اين الگوهاي حكومتي نمي گويند كه نقش مردم تضعيف شده است. مثلا در انگليس كه نظام پارلماني است يا در تركيه و كه نظام هاي جديد پارلماني وجود دارد، نمي گويند كه نقش مردم كمرنگ شده است.
وي افزود: نكته دوم هم اين بود كه برخي حساب شده عمل كردند. يعني وقتي ديدند كه رهبر انقلاب عالمانه و حكيمانه راجع به بحث جوان تر كردن و روزآمد كردن نظام بحث مي كنند، به مذاق شان خوش نيامد، چون آرزوي سرنگوني اين نظام را دارند. در حالي كه از سخنان رهبر انقلاب كاملا مشخص است كه گفتند نظام پارلماني براي آينده دور قابليت بررسي دارد و تعبير ايشان اين بود كه نظام رياستي فعلي پاسخ گو است. بنابراين مساله فوريت، مطرح نبود.
نبوي در ادامه خاطرنشان كرد، نكته سوم و آخر اين كه رهبري در قسمت پاياني سخنانشان به حزب مطلوب اشاره كردند. به نظر من هدف رهبر معظم انقلاب از اين مباحث تقويت نقش و حضور مردم است و به همين ترتيب نظارت مردم بيشتر مي شود. از همه مهم تر قواي سه گانه پاسخ گوي مردم در قبال عملكردشان مي باشند. يكي از مشكلات ما در حال حاضر اين است كه قوا آن طور كه بايد و شايد به مردم پاسخگو نيستند. قواي ما تفكيك شده اند و بر هم نظارت دارند اما مردم چه؟ مردم جمع شده اند و به كانديداي مورد نظر خود راي مي دهند. بعد اين را از چه كسي مطالبه كنند كه اين راي ما مصادره به مطلوب شخص و گروهي شد كه راي آوردند؟ آيا نبايد نظام به گونه اي باشد كه مردم از نهادي جواب بگيرند؟ ايشان هوشمندانه الگوي حزبي مورد تاييد را در صحبت هايشان تبيين كردند. اين نوعي پاسخگو كردن نظام سياسي نسبت به مردم با هدف گسترش افكار صحيح عقيدتي، سياسي و است.

 



واكنش ايران به ادعاهاي عربستان: مقامات سعودي به جاي اتهام زني مطالبات مردم خود را برآورده كنند

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان در واكنش به ادعاهاي عربستان، دولت اين كشور را به جاي اتهام زني، به برآورده كردن مطالبات مردمش فراخواند.
رامين مهمانپرست ادعاهاي وزير خارجه عربستان در نشست وزراي خارجه شوراي همكاري خليج فارس را تعجب برانگيز خواند.
رامين مهمانپرست در پاسخ به سؤالي درباره اظهارات اخير وزير امور خارجه عربستان اظهار داشت: انتظار داريم كه مقامات سعودي به جاي اتهام زني به ديگران، نسبت به اصلاح رويكردها و سياست عملي خود در قبال جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي منطقه مبادرت ورزند.
سخنگوي وزارت خارجه با ابراز تاسف از طرح اتهام واهي مداخله ايران در امور داخلي برخي كشورهاي منطقه، خواستار پاسخگويي آنها به مطالبات مشروع مردم خود شد و دامن زدن به اختلافات بين كشورها را به نفع دشمنان منافع منطقه ارزيابي كرد.
مهمانپرست با اشاره به مسالمت آميز بودن فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران افزود: همواره تاكيد كرده ايم كه همه كشورها بايد در جهت خلع سلاح جهاني همكاري و مشاركت جدي نمايند و طرح ادعاهايي مبني بر نگراني از فعاليت صلح آميز هسته اي كشورمان از سوي محافل غربي و صهيونيستي در جهت فرافكني و فرار به جلوي آنها از داشتن كلاهك هاي هسته اي و تهديد امنيت منطقه و جهان است.
گفتني است پيش از اين سعود الفيصل ضمن تكرار ادعاهاي واهي ترور سفير عربستان در آمريكا مدعي شده بود كه تلاش ايران براي توسعه توان هسته اي اش، تهديدي آشكار براي امنيت و ثبات منطقه است.

 



روز گذشته برگزار شد نشست مشترك سران سه قوه در بهارستان

روساي قوا روز گذشته در ساختمان مشروطه مجلس، نشست مشتركي برگزار كردند.
سران سه قوه البته پس از اين نشست حاضر به شركت در كنفرانس خبري مشتركي كه زمينه آن فراهم شده بود، نشدند.
احمدي نژاد رئيس جمهور كه به همراه دو رئيس قوه ديگر قدمي جلوتر از محل تريبون ايستاده بود، تاكيد كرد كه در مورد اين جلسه ميزبان بايد صحبت كند.
وي در عين حال در پاسخ به سوالات مختلف نمايندگان رسانه هاي گروهي، پاسخ به آنها را به برگزاري كنفرانس خبري موكول كرد.
رئيس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه آيا لايحه بودجه 91 را 15 آذرماه به مجلس ارايه مي كنيد؟ سكوت كرد.
در اين هنگام علي لاريجاني اظهار داشت: لايحه را به موقع ارايه مي دهند. شما خيلي نگران نباشيد.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه نمايندگان توصيه مي كنند شما موضع خود را نسبت به مشايي مشخص كنيد، گفت: شما از طرف نمايندگان صحبت مي كنيد؟ آنها خود با من تماس دارند.
رئيس جمهور از برگزاري جلسات روساي سه قوه كه برگزاري آن ميان سه قوه جريان دارد استقبال كرد.
همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا اين نشست ها در قوه مجريه نيز برگزار مي شود يا خير؟ علي لاريجاني گفت: نشست قبلي در نهاد رياست جمهوري بوده، اما خبري نشده است.

 



سخنگوي كميسيون انرژي مجلس: تحريم نفت ايران قيمت جهاني را به شدت افزايش مي دهد

سخنگوي كميسيون انرژي مجلس افزايش شديد قيمت جهاني نفت را يكي از عواقب جدي تحريم نفت ايران براي اروپا دانست.
سيد حماد حسيني سخنگوي كميسيون انرژي مجلس با اشاره به تلاش آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي براي تحريم صنعت نفت و گاز كشورمان گفت: كشورمان به طور رسمي از سوي اتحاديه اروپا يا كشورهاي ديگر تحريم نشده، ولي با اين حال آنها سالهاست كه ايران را به طور غيررسمي تحريم كرده اند.
وي در اين زمينه افزود: اتحاديه اروپا، آمريكا و برخي كشورهاي ديگر سالهاست كه صنعت نفت، گاز و پتروشيمي كشورمان را به صورت غيررسمي تحريم كرده و ايران هم در طول اين سال ها به خوبي توانست از پس مشكلات برآمده و رشد چشمگيري با بومي سازي صنايع در حوزه نفت و گاز داشته باشد.
سخنگوي كميسيون انرژي مجلس تصريح كرد: اخيرا هم موضوع تحريم صنعت نفت، گاز و پتروشيمي كشورمان از سوي برخي كشورهاي اروپايي و آمريكا مطرح شده است، اما چون آنها سالهاست كه ما را در اين حوزه ها به صورت غيررسمي تحريم كرده اند، تحريم هاي رسمي بر صنايع و تاسيسات نفتي و گازي كشورمان تاثيري نخواهد گذاشت.
حسيني با بيان اين كه حدود 18 درصد از نفت ايران به اروپا صادر مي شود، تاكيد كرد: جمهوري اسلامي راهكار مقابله با تحريم ها را به خوبي آموخته و تحريم هاي رسمي با تحريم هاي غيررسمي كه كشورمان سالهاست با آنها مقابله كرده و حتي در اين مسير نيز رشد يافته است، هيچ تفاوتي ندارد.
وي در ادامه گفت وگو با فارس خاطرنشان كرد: تحريم صنعت نفت، گاز و پتروشيمي كشورمان هيچ تاثيري بر اقتصاد و يا فروش محصولات كشورمان در اين حوزه ها نخواهد داشت.
«كشورهاي توليدكننده نفت معمولا به فكر ثبات بازار هستند و تحريم صنعت نفت، گاز و پتروشيمي ايران به معناي اخلال در بازار جهاني خواهد بود، امري كه بالا رفتن قيمت نفت پس از آن امري طبيعي است.»
سخنگوي كميسيون انرژي مجلس همچنين اظهار داشت: تحريم هاي رسمي غرب حتي نمي تواند كوچكترين خللي در توسعه صنايع جمهوري اسلامي ايران داشته باشد اما قطعا با اعمال تحريم ها قيمت جهاني نفت افزايش يافته و متضرر اين مسئله اروپا و آمريكا خواهند بود.

 



قائم مقام وزير كشتيراني هند خبر داد
آمادگي دهلي نو براي ترانزيت كالا از چابهار به آسياي مركزي

قائم مقام وزير كشتيراني هند در بازديد از اسكله هاي شهيد بهشتي و شهيد كلانتري در چابهار آمادگي دولت دهلي نو براي ترانزيت كالا به كشورهاي آسياي مركزي و افغانستان از طريق منطقه آزاد چابهار را اعلام كرد.
به گزارش ايرنا از چابهار «ك.موهانداس» همچنين براي سرمايه گذاري در صنايع گاز و پتروشيمي، ترانزيت كالا و ايجاد بازارچه هندي در منطقه آزاد چابهار ابراز تمايل كرد.
معاون اقتصادي سازمان منطقه آزاد تجاري-صنعتي چابهار در حاشيه بازديد هيئت اقتصادي و بازرگاني هند اظهار داشت: مقامات هندي ضمن علاقه مندي براي ترانزيت كالا از چابهار به كشورهاي آسياي مركزي و افغانستان، خواستار ارسال مواد كاني از طريق بنادر چابهار براي تامين مواد اوليه كارخانجات هند شدند.
«نورالله نوربخش» افزود: تجار و بازرگانان هند صدور انواع كاني ها به وسيله كشتي از مسير درياي عمان به كشورشان را مقرون به صرفه مي دانند.
به گفته وي، هيأت هندي همچنين براي سرمايه گذاري در صنايع گاز و پتروشيمي و ارسال توليدات آن به هندوستان از طريق چابهار همكاري ايران را خواستار شد. نوربخش به نقل از سرمايه گذاران بخش خصوصي هند كه در اين سفر، مقامات دولتي آن كشور را همراهي مي كردند، گفت: در صورتي كه گاز با قيمت ارزان در اختيار آنها قرار گيرد، براي ايجاد پروژه توليد اوره در چابهار به ميزان دو ميليون تن در سال آماده همكاري هستند.
معاون اقتصادي سازمان منطقه آزاد چابهار؛ سرمايه گذاري در بخش آي تي، همكاري در بخش آموزش عالي و ايجاد بازارچه هندي را از ديگر موضوعات مورد بحث و بررسي توسط مقامات هندي در سفر به چابهار عنوان كرد.

 



حاجي بابايي: قبول دارم كه وضعيت مدارس شبانه روزي مناسب نيست

وزير آموزش و پرورش با اشاره به فعاليت پنج هزار و 700 مدرسه شبانه روزي در كل كشور گفت: قبول دارم كه وضعيت مدارس شبانه روزي مناسب نيست و امكانات كافي ندارند اما وضعيت كنوني در حد وسع ماست.
حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه همايش امر به معروف و نهي از منكر كه ديروز در سالن همايش هاي برج ميلاد برگزار شد، در پاسخ به سؤالي درباره وضعيت مدارس به ويژه خوابگاه هاي شبانه روزي دانش آموزان گفت: قبول دارم كه وضعيت اين نوع مدارس مناسب نيست اما 5 هزار و 700 مدرسه شبانه روزي داريم و ادعا نمي كنيم كه همه اينها امكانات كافي دارند كما اينكه هيچكس در اين كشور نمي تواند ادعا كند همه بخش ها و قسمت هاي مربوط به وي كامل است.
وي ادامه داد: امكانات خوابگاه هاي شبانه روز در حد اوليه هست ولي به هر حال نمي توانيم امكانات آنها را يكپارچه عوض كنيم. چرا كه اينها اعتبار مي خواهد و نظام هم دخل و خرج دارد.
وي در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص سرانجام موضوع بركناري مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان اظهار داشت: دو الي سه مرتبه تا الان در اين باره توضيح داده ام و الان اگر توضيح ندهم، بهتر است.
حاجي بابايي در رابطه با تناقض اظهاراتش با گفته هاي حيدري عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره عزل مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان تا 12 آذر افزود: اگر در جمع بندي هايمان به اين نتيجه برسيم كه شخصي تغيير كند يا خير، اين موضوع را وزير بايد اعلام كند؛ آقاي حيدري عضو هيئت امناي صندوق ذخيره فرهنگيان است و برخي ايرادات نسبت به كارها داشته است، اما اينكه من الان وارد اين موضوع شوم، نمي خواهم وارد شوم؛ به هر حال، اگر براي عزل كسي به جمع بندي برسيم انجام مي دهيم، اگر نه انجام نمي دهيم؛ البته آقاي حيدري از سر دلسوزي صحبت كرده است.
وزير آموزش و پرورش همچنين در خصوص تحميل هزينه سوخت مدارس به دانش آموزان در مواردي مانند قبض 6 ميليون توماني گاز در تهران گفت: اولاً اين مسئله بايد ثابت شود و آن را بررسي كنيم كه چطور تا 6 ميليون تومان گاز سوزانده اند؛ ثانياً مگر من يك ماه پيش اعلام نكردم كه 50 درصد تعرفه سوخت مدارس به صورت يارانه اي است، پس چرا پرداخت كرده اند؟
وي ادامه داد: من به عنوان وزير اين موضوع را اعلام كرده ام، اما چرا حرف مرا نشنيده اند، بنابراين بايد ديد مشكل از چيست و از كجاست؟ شايد فردي خطا كرده است.

 



نام «قم» به شهرهاي مقصد طرح انتقال آب خزر به كوير مركزي افزوده شد

استاندار قم از گنجاندن نام اين استان در طرح انتقال آب درياي خزر به كوير مركزي خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، چندي پيش نيز حجت الاسلام والمسلمين علي بنايي نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرنگاران از تلاش نمايندگان مردم قم در مجلس براي اجراي طرح انتقال آب درياي خزر به قم خبر داده بود و حتي به جزئيات برگزاري جلساتي با حضور استانداران مازندران و سمنان اشاره كرده بود.
استاندار قم شامگاه شنبه در جلسه شوراي اداري قم در اين رابطه گفت: طرح انتقال آب درياي مازندران به سمنان مطرح بود ولي نام قم در آن ذكر نشده بود و با جلساتي كه برگزار شد نام قم نيز در اين طرح گنجانده شد.
محمدحسين موسي پور ادامه داد: آب درياي خزر در مبدأ شيرين مي شود و استفاده از آن هزينه بر است بنابراين از اين آب براي كشاورزي استفاده نمي شود، به خاطر اينكه مقرون به صرفه نيست.
وي بيان داشت: درصدد هستيم از آب تصفيه شده درياي خزر براي مصارف شرب و صنعت استفاده شود.

 



كشف پيكر 16 شهيد مفقودالاثر در آذربايجان غربي

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس آذربايجان غربي از پيدا شدن پيكر مطهر 16 شهيد مفقود الاثر در سطح استان خبر داد.
به گزارش مهر، قاسم سيدتاجي در جلسه شوراي فرهنگ عمومي آذربايجان غربي، از پيدا شدن پيكر مطهر 16 شهيد در تجسس اخير گروههاي تجسس خبر داد و گفت: دو شهيد از اين 16 شهيد مربوط به آذربايجان غربي بوده كه در عمليات هاي بيت المقدس و والفجر يك به درجه رفيع شهادت رسيده اند و براساس برنامه ريزي هاي انجام شده پيكر مطهر اين شهداي گرانقدر روز چهارشنبه تشييع مي شود.
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان يزد نيز گفت: همزمان با ايام شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) پيكر سه شهيد دوران دفاع مقدس در استان يزد تشييع مي شود.
هدايت بني فاطمه در گفتگو با مهر اظهار داشت: در روز دهم آذرماه و در آستانه شهادت حضرت امام حسين(ع) مصادف با پنجمين روز محرم الحرام، پيكرهاي مطهر و نوراني 16 شهيد دفاع مقدس در هشت استان كشور تشييع و به خاك سپرده مي شود.
وي افزود: پيكرهاي مطهر 16 شهيد گلگون كفن، در 11 نقطه از استان هاي يزد، تهران، آذربايجان غربي، بوشهر، خراسان رضوي، فارس، كهكيلويه و بويراحمد و كرمان تشييع و خاكسپاري خواهند شد.
بني فاطمه عنوان كرد: اين شهدا مربوط به عملياتهاي فتح المبين، رمضان، والفجر 3، خيبر، بدر و تك عملياتي دشمن در سال 66 هستند كه به ترتيب در مناطق عملياتي غرب كرخه، زيد، مهران، جزيره مجنون، شرق دجله و سومار كشف شده اند.
وي عنوان كرد: يكي از اين شهدا با نام منشادي و مشخصات مربوط به شهرستان مهريز است اما دو شهيد گمنام هستند كه در شهرستان بهاباد به خاك سپرده خواهند شد.

 



ايران براي امور آب 650 ميليون دلار وام خارجي مي گيرد

تبريز - خبرنگار كيهان:
جمهوري اسلامي ايران هم اكنون از 650 ميليون دلار وام خارجي در امور آب كشور استفاده مي كند.
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در مراسم افتتاح تصفيه خانه فاضلاب آذربايجان شرقي در سراب با اعلام مطلب فوق گفت: اين مقدار وام مربوط به وام هاي بانك هاي جهاني است.
ثمره هاشمي افزوود: تلاش مي شود 4 ميليارد متر مكعب آب مصرفي، دوباره به چرخه طبيعت بازگردانيده شود.
به گفته وي سالانه در كشور، بيش از 5 ميليارد متر مكعب آب، مصرف مي شود و مهمترين هدف، بازگرداندن 80 درصد آب مصرفي به چرخه طبيعت است.
وي تصريح كرد: براي سرعت بخشيدن به طرح و پروژه ها بايد از سرمايه گذاري بخش خصوصي استفاده كرد.
معاون وزارت نيرو يادآور شد: در حالي كه متوسط درصد جمعيت تحت پوشش استفاده از طرح فاضلاب شركت هاي آب و فاضلاب كشور 35 درصد است اين رقم در آذربايجان شرقي بيش از اين است.

 



در مراسم رونمايي از نخستين موتور ملي دوگانه سوز كشور
وزير نفت جزئيات فروش نفت به مردم را تشريح كرد

وزير نفت جزئيات فروش نفت به مردم را در قالب اوراق مشاركت بخش صنعت نفت تشريح كرد.
«رستم قاسمي» ديروز در حاشيه رونمايي از نخستين موتور دوگانه سوز ملي در آمل به ايرنا گفت: وزارت نفت براساس برنامه جديدي قصد دارد نفت را به مردم بفروشد و بر اين اساس مردم مي توانند از يك تا 10 هزار بشكه و حتي بيشتر از اين مقدار نفت در روز خريداري كنند.
وي، خريد اوراق مشاركت و سرمايه گذاري مردم در اين بخش را بهترين سرمايه گذاري مطمئن و پرسود دانست.
وي افزود: فروش نفت هم به صورت قيمت مشخص شده روز اوپك است و مي توانند آن را سالانه هم خريداري كنند.
وزير نفت با تأكيد بر اينكه فروش نفت حتي تا چهار سال آينده با تضمين اين وزارتخانه به مردم فروخته خواهد شد، ادامه داد: اگر در هر دوره، قيمت نفت افزايش يافت، سود ارزش افزايشي آن هم متعلق به مردم است.
وزير نفت همچنين با اشاره به اينكه اكنون مراحل حفاري براي اكتشاف نفت از درياي خزر در نقطه مشخص شده در اين دريا در حال اجرا است، اضافه كرد: اميدواريم تا پايان امسال به مرحله اي اميدبخش در اين دريا براي اكتشاف برسيم.
قاسمي در مورد آخرين وضعيت احداث پالايشگاه نفت در مازندران، گفت: احداث پالايشگاه مربوط به بخش خصوصي است و وزارت نفت آمادگي براي حمايت از سرمايه گذار احداث پالايشگاه نفت در مازندران دارد.
وزير نفت همچنين خبر از محدود شدن فعاليت شركت هاي خارجي در صنعت نفت و گاز كشور داد.
قاسمي گفت: براي همين منظور برنامه پنج ساله اي تدوين و مراحل اجرايي آن هم آغاز شده است.
وي افزود: در تهيه و تدوين اين برنامه از توان دانشگاه هاي صنعتي كشور استفاده شده است تا با بومي سازي فناوري صنعت نفت و گاز، فعاليت شركت هاي خارجي را در اين بخش محدود كنند.
وزير نفت همچنين با اظهار اينكه صنعت نفت كشور در برنامه پنجم توسعه يابد، تحول اساسي پيدا كند، اضافه كرد: هم اكنون زيرساخت هاي لازم براي ايجاد چنين تحولي در كشور مهيا شده است.
قاسمي حركت شتابان در اين بخش را نيازمند حضور همه فعالان بخش دانشگاهي دانست و گفت: در پايان برنامه پنج ساله توسعه، جمهوري اسلامي ايران بايد در جمع 25كشور منطقه، در جايگاه نخست قرار گيرد.
وزير نفت همچنين با تأكيد بر اين كه تحريم هاي نابرابر عليه كشورمان هيچ تأثيري در بخش نفت و گاز نداشته است، اظهار داشت: اگر چه اين تحريم ها جدي است، اما با فناوري هاي مدرن و روزآمدي كه در كشور وجود دارد، تبديل به فرصت شده است.
رونمايي از نخستين موتور دوگانه سوز ملي
نخستين موتور دوگانه سوز ملي كه ديروز با حضور وزير نفت در آمل رونمايي شد توسط متخصصان جوان كشورمان طراحي و ساخته شد و با ساخت آن جمهوري اسلامي ايران به جمع 10 كشور برتر صاحب اين فناوري پيوست.
اين موتور دوگانه سوز كه دومين عضو از خانواده موتور ملي «دسا» محسوب مي شود، 12 استوانه اي است و سيلندر آن توان خروجي 900 كيلووات را دارد.
نخستين موتور دوگانه سوز ملي با دو سوخت گاز طبيعي و گازوئيل كار مي كند و نسبت مصرف سوخت آن هم 80درصد گاز طبيعي و 20درصد گازوئيل است.
كاربري عمده اين موتور در بخش هاي نيروگاهي براي توليد برق است، ولي علاوه بر اين در صنايع دريايي و راه آهن نيز كاربرد دارد و به اعتقاد كارشناسان يكي از بهترين گزينه ها براي احداث نيروگاه هاي برق مقياس كوچك است.
يكي از ويژگي هاي موتور دوگانه سوز ملي آلايندگي كمتر آن نسبت به موتورهاي ديزلي با توان مشابه است و به همين دليل دوستدار محيط زيست و يك موتور سبز تلقي مي شود.

 



روسيه راه آهن رشت- انزلي- آستارا و آستراخان را احداث مي كند

استاندار گيلان از تسريع در ساخت راه آهن اين استان به ويژه مسير رشت- انزلي- آستارا- آستراخان با مشاركت روسيه خبر داد و گفت: ساخت راه آهن گيلان بيش از يك هزار ميليارد تومان اعتبار مي خواهد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، مهدي سعادتي در جمع خبرنگاران گفت: در سفر 48 ساعته به روسيه، تفاهم نامه هاي همكاري در زمينه توسعه حمل و نقل با روسيه منعقد شد.
وي پيگيري 11 كيلومتر آزادراه رشت- قزوين را از جمله اين همكاري عنوان كرد و ابراز داشت: كار ساخت اين پروژه در آذرماه امسال آغاز مي شود.
وي به انعقاد قرارداد براي تسريع در ساخت راه آهن گيلان اشاره كرد و بيان داشت: ساخت اين راه آهن بيش از يك هزار ميليارد تومان اعتبار مي خواهد.
سعادتي ادامه داد: سال گذشته حدود 90 ميليارد تومان پول براي اين پروژه اختصاص يافت و امسال نيز 120ميليارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.
وي با اشاره به مشاركت روسيه در ساخت اين راه آهن اذعان داشت: 400 ميليارد تومان اوراق مشاركت براي راه آهن گيلان فروخته مي شود كه فروش اين اوراق به اندازه چهار سال بودجه استاني است و مي توانيم سرعت كار اين پروژه را چند برابر كنيم. استاندار گيلان ميزان پيشرفت فعلي راه آهن گيلان را حدود 45 درصد اعلام كرد و افزود: فروش اوراق مشاركت احداث اين پروژه را تسريع مي دهد.
وي راه اندازي قطار شهري رشت را از ديگر مذاكرات عنوان كرد و يادآور شد: از قبل روسيه و چين آمادگي مشاركت در اين پروژه را داشتند و قرار شده چين با فاينانس خارجي در اين پروژه مشاركت كند.
سعادتي با بيان اينكه هنوز پروژه قطار شهري رشت نهايي نشده است، خاطرنشان كرد: اين پروژه يك هزار ميليارد تومان اعتبار مي خواهد و طرح جامع آن قبلا در شهرداري رشت كار شده بود و اين پروژه در حال گذراندن مراحل است.
وي ساخت راه آهن رشت-انزلي- آستارا و آستراخان روسيه را از پروژه هاي مهم خواند و اظهار داشت: اين بخش بيش از 300 ميليارد تومان هزينه دارد كه قرار شد توسط روسيه ساخته شود و 85 ميليارد تومان نيز توسط وزارت راه و شهرسازي ايران پذيرفته شد.
سعادتي برطرف شدن مشكل رواديد براي ملوان ها و صدور مجوز شش ماهه در اين زمينه را نيز جزو تفاهم نامه همكاري با روسيه عنوان كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

كيومرث پوراحمد كارگردان: سايت روزآنلاين
از مصاحبه ام سوء استفاده كرد
يك كارگردان سينما و تلويزيون با تاكيد بر اين كه تاكنون هيچ كدام از فيلم هايم توقيف نشده است، گفت: هيچ گاه در مدت فعاليتم به عنوان سينماگر مستقل از سوي نهادهاي نظام تحت فشار و تهديد نبوده ام.
كيومرث پوراحمد در گفت وگو با رجانيوز با انتقاد از سايت ضدانقلاب روزآنلاين به دليل سوءاستفاده در انتشار مصاحبه اش، افزود: من هيچ گاه در تمام سالهاي فعاليتم با هيچ رسانه خارجي مصاحبه نكرده ام. وقتي خبرنگاري زنگ زد دقيق متوجه نشدم كه سؤال كننده از كدام رسانه است، «آنلاين» را كه شنيدم، گمان كردم كه از «خبرآنلاين» تماس گرفته ام. به دليل اين كه سابقه مصاحبه با رسانه هاي خارج از كشور را نداشتم، به مخيله ام هم خطور نمي كرد كه اين «روزآنلاين» است نه «خبرآنلاين».
وي با تاكيد بر اين كه «بعد از شهرت فراگيرم كه از قصه هاي مجيد آغاز شد، با هيچ رسانه خارجي مصاحبه نكرده ام»، اظهار داشت: اين مصاحبه نكردن فقط منوط به سايت هاي خبري نبود بلكه با راديو و تلويزيون هاي خارج از كشور هم گفتگو نكرده ام.
وي با بيان اينكه با پس و پيش كردن يك جمله يا عبارت يا تاكيد غيرضروري بر يك نكته كه مورد نظر من نبوده، مي توان موضوعي را كلا به شكلي غير از آن چه كه در ذهن مصاحبه شونده بوده، درآورد، افزود: در انعكاس اين مصاحبه همين اتفاق افتاده و ذهنيت من به شكلي كه مورد نظر و تاييد من نبوده، چاپ شده است. به هرحال يك رسانه اي كه در خارج از كشور كار مي كند، اهدافي دارد كه با اهداف من كارگردان ايراني همسو نيست و به اصطلاح آب مان توي يك جوي نمي رود.
پوراحمد در پاسخ به اين سؤال كه «آيا در سالهاي فعاليت از سوي نظام تحت فشار بوده ايد»، اظهار داشت: به عنوان سينماگر مستقل از سوي مسئولين نه تهديد شده ام و نه ارعاب و نه فشاري در كاري بوده، شاهد آن هم اين است كه من يك فيلم توقيف شده هم ندارم.
وي در مورد مطالبي كه به نقل از او در حمايت از جعفر پناهي مطرح شده است، تصريح كرد: جعفر پناهي اتهاماتي داشت كه دادگاه به آن رسيدگي كرد. البته من هم مثل بسياري از همكارانم دلم نمي خواهد هيچ فيلمسازي از كارش منع بشود اما بالاخره هر جاي دنيا قوانين و سيستمي دارد. من شخصا ساختن فيلم بدون دريافت مجوز را تاييد نمي كنم، آن هم فيلمي كه به طرح ادعاهايي مي پردازد كه ثابت نشده است.
انتقاد گلريز از شجريان: مصاحبه با رسانه هاي بيگانه خيانت است
يك خواننده مشهور كشورمان تاكيد كرد: نبايد پول بيت المال و خون شهدا را با مصاحبه با رسانه هاي بيگانه به خصوص بي بي سي، پايمال كنيم.
«محمد گلريز» خواننده كشورمان در خصوص مصاحبه اخير «محمدرضا شجريان» با شبكه «بي بي سي» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: دور از انصاف است كه افرادي كه با پول بيت المال و حمايت مردم به مقام، شهرت و ثروت رسيده اند اكنون بر ضد حكومت با رسانه هاي بيگانه، دست به مصاحبه بزنند.
وي ادامه داد: من مسئولان فرهنگي را مقصر مي دانم كه گاهي همه تلاش خود را مصروف دادن مجوز به خوانندگان كشور مي كنند ولي در آخر مصاحبه با شبكه هاي بيگانه دستمزد آنان خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه مصاحبه با شبكه هاي بيگانه نهايت بي انصافي در حق مردم است اظهار داشت: مصاحبه با رسانه هاي برانداز حكومت معنايي جز خيانت ندارد و جاي سؤال است كه چرا اين بزرگان در زمان مصاحبه بر ضد كشور، خون شهدا و هشت سال دفاع مقدس را از ياد بردند.
گلريز افزود: در حال حاضر رسانه هاي غربي به دنبال تبليغات و تحريك عده اي در جهت مخالفت كردن با جمهوري اسلامي هستند و مصاحبه بزرگان عرصه هنر و موسيقي جز بيان همكاري با آنان، فاقد معنايي ديگر نيست.
تهيه كننده مسئله دار پروانه ساخت دريافت كرد!
يك تهيه كننده ممنوع از كار در سيما، پروانه ساخت فيلم خود را از وزارت ارشاد دريافت كرد!
به گزارش خبرنگار كيهان، اين تهيه كننده (محمد-ك) در حراست سازمان صداوسيما و نيز در خانه سينما داراي پرونده است و اقدامات غيراخلاقي متعددي به او نسبت داده مي شود. پرداخت نكردن دستمزد بازيگران و ساير عوامل، جرم كوچك تهيه كننده ياد شده است.
متاسفانه اختلاف و عدم ارتباط نهادهاي فرهنگي و نظارتي با يكديگر گاه سبب سوء استفاده برخي افراد مسئله دار و نفوذ آنها به عرصه هاي موثر مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14