(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8  آذر 1390- شماره 20085

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
قانون حذف مابه التفاوت حقوق مديران سياسي به رئيس جمهور ابلاغ شد
مصلحي: بر تحركات دشمن اشراف كامل داريم
متكي : اصلاح طلبان «با نام يا بي نام» به دنبال چانه زني و طراحي براي حضور در انتخابات هستند
امتحان، سنت قطعي در نظام الهي(3) علل موفقيت در آزمايش
گزارش خبري غرب پاسخ تهديدهاي خود را در فردو و بوشهر مي گيرد
استاد دانشگاه لبنان : هرگونه حماقت عليه ايران معادلات منطقه اي را دگرگون مي سازد
تجمع بزرگ دانشجويي مقابل سفارت انگليس در تهران
اعدام نيروهاي ناراضي به دستور سركرده گروهك تروريستي منافقين
با حكم رئيس جمهور حسيني رئيس كميسيون فرهنگي دولت شد
توضيح وزارت خارجه در مورد لغو سفر صالحي به هلند
نمايش فيلم «گلوگاه شيطان» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان



قانون حذف مابه التفاوت حقوق مديران سياسي به رئيس جمهور ابلاغ شد

رئيس مجلس قانون حذف پرداخت مابه التفاوت حقوق دوران مديريت به مديران سياسي را براي اجرا به رئيس جمهور ابلاغ كرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي قانون حذف تبصره 3 مواد 71 و 117 قانون مديريت خدمات كشوري را براي اجرا به محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري كشورمان ابلاغ كرد، متن نامه رئيس مجلس به رئيس جمهور به شرح ذيل است:
جناب آقاي احمدي نژاد
رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران
در اجراي اصل يكصد و بيست و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، قانون حذف تبصره 3 ماده 71 قانون مديريت خدمات كشوري كه با عنوان طرح دو فوريتي لغو استفساريه تبصره3 مواد 71 و 117 قانون خدمات كشوري مصوب 8/7/1386به مجلس شوراي اسلامي تقديم گرديده بود با تصويب در جلسه علني روز چهارشنبه مورخ
2/9/1390 و تاييد شوراي محترم نگهبان به پيوست ابلاغ مي گردد.
برپايه اين گزارش، در ماده 71 قانون مديريت خدمات كشوري آمده است: سمت هاي ذيل مديريت سياسي محسوب شده و به عنوان مقام شناخته مي شوند و امتياز شغلي مقامات مذكور در اين ماده به شرح زير تعيين مي گردد:
الف- روساي سه قوه (18000) امتياز
ب- معاون اول رئيس جمهور، نواب رئيس مجلس شوراي اسلامي و اعضاي شوراي نگهبان (17000) امتياز
ج- وزرا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و معاون رئيس جمهور (16000) امتياز
د- استانداران و سفرا (15000) امتياز
هـ- معاونين وزرا (14000) امتياز
در تبصره 1 اين ماده آمده است: نخست وزيران دوران انقلاب اسلامي با مقامات بند (ب) اين ماده همتراز مي گردند و تعيين ساير پست هاي همطراز به عهده هيئت وزيران بوده و تعيين همطرازي پست هاي كاركنان اداري مجلس به عهده رئيس مجلس خواهد بود.
تبصره2 نيز مي گويد: علاوه بر حقوق موضوع ماده فوق و امتياز ويژگي هاي شاغل (مذكور در ماده (66)) كه حقوق ثابت تلقي مي گردد فوق العاده هاي ماده (68) اين قانون نيز حسب مورد به مقامات تعلق خواهد گرفت.
در تبصره 3 ماده 71 كه به موجب قانون مصوب مجلس بايد حذف شود، آمده است: مقامات مذكور در اين ماده كه حداقل دو سال در پست مديريت هاي سياسي انجام وظيفه نموده يا بنمايند پس از تصدي مقام در صورتي كه به سمت پايين تري منصوب شوند، چنانچه حقوق ثابت و فوق العاده مستمر آنها در مسئوليت جديد از هشتاد درصد حقوق ثابت و فوق العاده مستمر وي در پست قبلي كمتر باشد به ميزان مابه التفاوت تا (80%) را تفاوت تطبيق دريافت خواهند نمود. اين تفاوت تطبيق با ارتقاهاي بعدي (عوامل شغل و شاغل و فوق العاده ها) مستهلك مي گردد و اين مابه التفاوت در محاسبه حقوق بازنشستگي و وظيفه نيز ملاك عمل خواهد بود.
تبصره 4 ماده 71 قانون مديريت خدمات كشوري عنوان مي كند: دولت مجاز است با پيشنهاد سازمان، برخي از امتيازات قانوني مقامات موضوع اين قانون (به استثناء حقوق و مزايا) را به مشاغل خاص ويژه مديريت حرفه اي و يا سمت هاي خاص و ويژه قضايي تسري دهد.
در تبصره 3 ماده 117 قانون مديريت خدمات كشوري نيز كه به موجب اين قانون پس از ابلاغ رئيس جمهور بايد حذف شود، آمده است: در صورت موافقت فرماندهي كل قوا براي برخورداري كاركنان نيروهاي مسلح از مقررات فصل دهم و سيزدهم اين قانون، حداقل و حداكثر دريافتي آنان با رعايت مقررات ماده (136) قانون آجا، امتيازات متعلقه به شغل و شاغل با توجه به كيفيت خاص خدمتي در نيروهاي مسلح با ضريب (2/1) محاسبه و پرداخت مي گردد.
كارمندان نيروهاي انتظامي كماكان از فوق العاده سختي كار طبق مقررات استخدامي اين نيرو علاوه بر فوق العاده هاي مذكور در فصل دهم اين قانون برخوردار مي باشند.

 



در همايش بسيج و پدافند غيرعامل
مصلحي: بر تحركات دشمن اشراف كامل داريم

وزير اطلاعات تأكيد كرد كه دشمن به طور جدي براي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي توطئه هايي را طراحي كرده است و ما نسبت به اين مسئله هشدار مي دهيم.
به گزارش فارس، حجت الاسلام «حيدر مصلحي» در چهارمين همايش ملي بسيج و پدافند غيرعامل بر لزوم همكاري بيشتر دستگاه هاي مختلف كشور به ويژه دستگاه اطلاعاتي با سازمان پدافند غيرعامل تأكيد كرد و گفت: با طراحي هايي كه در رابطه با مباحث پدافند غيرعامل انجام داده ايم، اميدواريم با كمك يكديگر بتوانيم اقدامات مناسبي را در برابر تحركات دشمن انجام دهيم و كشور را در مقابل اهداف سوء دشمنان در يك موقعيت خوب دفاعي و البته تهاجمي قرار دهيم؛ چرا كه تهاجم، بهترين پدافند در مقابل دشمن است.
وي با بيان اين كه انتخابات امسال با چالش هاي امنيتي مواجه است، اظهار كرد: دشمن به طور جدي براي اين انتخابات طراحي كرده است و ما نسبت به اين مسئله هشدار مي دهيم؛ البته اين به معني ترس نيست؛ چرا كه بر تمام حركت هاي دشمن اشراف كامل داريم و حوادث سال 88 بركات زيادي براي ما داشت.
وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به طراحي هاي دشمن در عرصه جنگ نرم به ويژه فضاي سايبري و اينترنت، افزود: خوشبختانه امروز دستگاه هاي اطلاعاتي كشور از برتري بسيار خوبي در فضاي سايبري و اينترنتي برخوردارند.
مصلحي با اشاره به مطرح شدن طرح چمدان اينترنتي از سوي باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا خاطرنشان كرد: چند ماه پيش از اعلام اين مسئله از سوي اوباما، دستگاه هاي اطلاعاتي كشور طراحي آنها را پيش بيني كرده بودند و راه مقابله با آن را نيز به دست آوردند.
وي ادامه داد: البته خود ما در برخي مواقع راه را براي آنها باز كرديم تا كمي پيش بروند و ما ببينيم كه چه مي كنند و بعد راه آنها را بستيم و هرچه آنها تلاش كردند، شكست خوردند و اين مانور را رها كردند.
وزير اطلاعات همچنين به افزايش فشارها عليه كشورمان اشاره كرد و گفت: در دو ماه گذشته هشت سناريوي سنگين عليه جمهوري اسلامي طراحي شد تا اين كه اين نظام را به خود مشغول كنند و بتوانند بر اوضاع منطقه مسلط شوند.
وزير اطلاعات در ادامه با بيان اين كه ايجاد بصيرت و معرفت مهمترين ركن پدافند غيرعامل است، تصريح كرد: شناخت آسيب پذيري ها در محيط كار، دشمن شناسي، مديريت بحران و بكار گرفتن ظرفيت بسيج در اين حوزه از جمله اقدامات ضروري محسوب مي شود و البته شناخت تهديدهاي امروزي از اولويت دارترين موضوعات امروز در كشور است. بهترين راهبرد علمي و عملي براي تحقق امنيت و اقتدار ملي، بهره مندي از بسيج عمومي است.
وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: بعد از دو همايش بيداري اسلامي و كنگره فلسطين در ايران تمام سركردگان استكبار گفتند كه اين مسئله تمام شد و ولي فقيه جمهوري اسلامي، رهبري بيداري اسلامي را در دست گرفته است. امروز، تمام كساني كه در همايش بيداري اسلامي در تهران شركت كرده بودند، در كشورهاي خود حركت هاي عظيم فرهنگي انجام مي دهند. حالا ما مي گوييم به فرض محال هم كه دشمن اين حركت ها را طراحي كرده باشد؛ آيا ما به عنوان جمهوري اسلامي نبايد اين حركت ها را به نفع خودمان جهت بدهيم؟
مصلحي در پايان به موضوع بيداري اسلامي در منطقه اشاره كرد و افزود: متأسفانه برخي افراد مغرضانه يا ناآگاهانه حركت بيداري اسلامي را طراحي دشمن قلمداد مي كنند، ولي آنچه ما با اطلاعاتي كه به دست آورده ايم مي دانيم. اين است كه حتي خود آنها و دستگاه هاي اطلاعاتي غرب مي گويند كه ما پيش بيني اين اتفاقات را نمي كرديم و اين مسئله نشان مي دهد كه آنها نتوانسته اند روحيه اسلام خواهي و دين خواهي ملت ها را بشناسند.
وي ادامه داد: امروز بيداري به معني واقعي كلمه، وجهه و بعد اسلامي دارد، به طوري كه مي بينيم با وجود سرمايه گذاري فراوان آمريكايي ها در مصر براي منحرف كردن جهت گيري انقلاب آنها، جمعيت بسيجي عرصه ميدان تحرير طراحي هاي آنها را به هم مي ريزد، به طوري كه شهداي قيام جديد مصر را در حركت اوليه آن كشور نديديم و شعارهاي امروز عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي است.
وزير اطلاعات در حاشيه اين همايش در پاسخ به اين سؤال كه 12 جاسوس اخيري كه دستگير شده اند در چه زمينه هايي فعاليت داشته اند، گفت: اين ها در همه زمينه ها جاسوسي مي كردند.
سردار سلامي: آمريكا تكيه گاههاي ژئوپلتيك خود را از دست مي دهد
جانشين فرمانده كل سپاه نيز طي سخناني در اين همايش گفت: هرچه كه ما در زمان پيش مي رويم منازعه از يك سطح استراتژيك به يك سطح عملياتي و نزديك تغيير موقعيت و ماهيت مي دهد. دشمن امروز ما نگران و مضطرب بين حيات و ممات سياسي و انقلاب اسلامي اميدوارتر از هميشه در حال تصرف نظام هاي جديد است.
جانشين فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: نبرد موضوعي جدي و حقيقي است ما بايد توقع و انديشه خود را براي ساختن قاعده هاي اصلي اين نبرد در بعد امنيتي، نظامي، فرهنگي، اقتصادي، سياسي و غيره تقويت كنيم.
وي ادامه داد: دشمن در هر شكلي به دنبال ايجاد موج شوك است و اين نقطه محوري دكترين عملياتي دشمن را تشكيل مي دهد. يعني خارج كردن حريف از تعادل و پدافند غيرعامل نبرد همه جانبه براي حفظ تعادل بر تصميم گيري و عمل در برابر شوك هاي دشمن است.
سلامي با بيان اينكه بحران وقتي ضابطه مندي و قاعده مندي اجزاي يك سيستم از بين برود، ايجاد مي شود، گفت: كار اصلي پدافند غيرعامل مستهلك و ميراسازي انرژي است كه دشمن مي خواهد در فاز اول جنگ ايجاد كند، است. در جنگ هاي امروز دشمن تلاش مي كند جنگ بلافاصله به بحران تبديل شود در حالي كه خود جنگ يك بحران نيست و پدافند غيرعامل بايد از تبديل جنگ به بحران جلوگيري كند.
جانشين فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: دشمن الان در بدترين شرايط است و ديگر در مقام اول دنيا نيست. البته با مفاهيم بد ديگري مانند بيشترين زنداني، بيشترين بي خانمان و بحران داراي مقام اول در جهان است. آنها از جنگ به ركود رسيدند و آمريكا در حال از دست دادن تمام تكيه گاههاي ژئوپلتيك خود است و مدل هايي كه ساخته اند فرو ريخته است اما امروز ما از هميشه قدرتمندتر، اميدوارتر، امن تر و مسلط تر هستيم.
وي در پايان اظهار داشت: همين كه اجازه نداديم دشمنان ما با تمام توانمندي اطلاعاتي خود قدرت نظامي ما را بفهمند يك پيروزي براي پدافند غيرعامل ما است. دشمنان انتهاي قدرت ما را نمي دانند.
سردار جلالي: قرارگاه دفاع بيولوژيك، هسته اي و شيميايي كشور در حال آماده سازي است
رئيس سازمان پدافند غيرعامل نيز در اين همايش گفت: فعال شدن قرارگاههاي دفاع غيرعامل در حوزه هاي مختلف يكي از ضرورت هاي جدي است و اولين قرارگاه، قرارگاه فرماندهي دفاع سايبري كشور است كه در سازمان پدافند غيرعامل سازماندهي شده و در حال فعاليت است.
سردار غلامرضا جلالي ادامه داد: قرارگاه دفاع بيولوژيك، هسته اي و شيميايي در كشور در حال آماده سازي است و چهار مركز دفاع سايبري را در عسلويه، خارك، بندرامام و اهواز راه اندازي كرده ايم زيرا معتقديم يكي از تهديدات جدي ما در سال جاري و سال آينده، تهديد سايبري است و بر همين اساس ما دستگاههاي مختلف كشور را در اين حوزه به سه سطح حياتي، حساس و مهم تقسيم بندي كرده ايم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور خاطرنشان كرد: اولويت سازمان پدافند غيرعامل، تهيه برنامه پنج ساله اي براي دستگاههاي اجرايي است و برنامه پنج ساله پدافند غيرعامل دستگاههاي مختلف كشور به صورت تفصيلي تدوين خواهد شد.
«علي اصغر جعفري» رئيس مركز بسيج سازمان صداوسيما نيز در اين همايش، بسيج را مهمترين قابليت جمهوري اسلامي در حوزه پدافند غيرعامل عنوان كرد و گفت: ما به عنوان بسيجيان بايد زمان و دشمن را به خوبي بشناسيم و از جمهوري اسلامي دفاع كنيم چرا كه پدافند غيرعامل پايدارترين و صلح آميزترين روش دفاع است و همه اينها در بسيج خلاصه شده است.

 



متكي : اصلاح طلبان «با نام يا بي نام» به دنبال چانه زني و طراحي براي حضور در انتخابات هستند

عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان گفت: اصلاح طلبان هم اكنون در حال چانه زني و طراحي تاكتيك هاي نحوه حضور در انتخابات هستند آنها چه با نام و چه بي نام به دنبال طراحي حضور در انتخابات مجلس نهم هستند.
به گزارش فارس، منوچهر متكي در ميزگرد پرسش و پاسخ در اولين همايش سراسري جبهه متحد اصولگرايان كه با حضور نمايندگان استاني و عضو جبهه متحد اصولگرايان در تالار الزهرا مجتمع امام خميني(ره) برگزار شد با اشاره به رسالت جبهه متحد اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم گفت: اين جبهه 2 رسالت عظيم در انتخابات دارد. اولين وظيفه ما اين است كه به دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور پرنشاط و حداكثري مردم در انتخابات توجه كنيم. البته در مقابله اين استراتژي دشمنان به دنبال اين هستند كه حوزه حضور مردمي در موضوعات مرتبط با انقلاب را كم كنند.
وي افزود: دشمنان تلاش مي كنند با طراحي هاي مختلف در حوزه جنگ نرم ملت را از صحنه انقلاب اسلامي دور كنند اما با لطف خداوند در 30 سال گذشته در همه صحنه ها كه عزم ملي را مي طلبيده است مردم در خيمه رهبري و با هدايت هاي ايشان در صحنه حضور پيدا كرده اند.
دبير هيات اجرايي جبهه متحد اصولگرايان با تاكيد بر اينكه بايد تا مدت زمان باقي مانده تا انتخابات تنور آن را گرم كنيم، گفت: رسالت دوم جبهه متحد اصولگرايان كار منسجم و جمعي است چرا كه طي يك دهه گذشته و بعد از انتخابات شوراي دوم دوران جديدي براي اصولگرايان آغاز شد و موجب اين شد تا اصولگرايان طي 10 سال گذشته در بخش هاي مختلف اجرايي و قانونگذاري كشور حضور داشته باشند.
متكي ادامه داد: جبهه متحد اصولگرايان بايد در نقاط قوت خود همواره تاكيد و پافشاري داشته باشند و كارهايي انجام دهند كه موجب اعتماد مردم به حركت اصولگرايي شود. چرا كه ما رقباي پيدا و پنهان داريم كه كم كم در حال نشان دادن استراتژي هاي خود هستند.
متكي با اشاره به 2 اقدام اساسي جبهه متحد از منظر اجرايي در انتخابات مجلس نهم گفت: ما بايد با اتخاذ فرآيند درست يك راه مطلوب براي رسيدن به كانديداي اصولگرايان ايجاد كنيم كه البته اين راه بايد با دقت انجام شود. نشست استان تهران و نشست سراسري اصولگرايان گامي اساسي در جهت اين خواسته است.
دبير هيات اجرايي جبهه متحد اصولگرايان در خصوص نحوه حضور جريان هاي فتنه و انحرافي در انتخابات مجلس گفت: يك مجموعه سياسي همواره حيات خود را در حضور در صحنه هاي مختلف از جمله انتخابات مي بيند.
وي همچنين به راهبردهاي اصلاح طلبان در انتخابات اشاره كرد و گفت: اصلاح طلبان هم اكنون در حال چانه زني و طراحي تاكتيك هاي نحوه حضور در انتخابات هستند آنها چه با نام و چه بي نام به دنبال طراحي حضور در انتخابات مجلس نهم هستند.
متكي با تاكيد بر اينكه اصلاح طلبان و عناصر انحرافي دنبال مي كنند كه اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم دچار تشتت شوند، گفت: با وجود اين تفكر اصلاح طلبان، ضرورت وحدت و انسجام در اصولگرايان مشهود است.
دبير هيات اجرايي جبهه متحد اصولگرايان با بيان اينكه اصلاح طلبان اميدوار هستند كه با گفتمان و شعارهايي وحدت را در ميان خود بوجود آورند گفت: البته نبايد در خصوص آنها دچار اشتباه شويم چرا كه آنها هم داراي پتانسيل هايي هستند و همين امر آنها را تحريك مي كند كه به صحنه انتخابات وارد شوند و در عين حال خبرهايي از اتصال جرياني فتنه و انحراف در حوزه هاي مختلف وجود دارد. وي به فرايند گزينش كانديداهاي اصولگرايان در كشور اشاره كرد و گفت: اين امر 50 درصد كار جبهه متحد اصولگرايان است. البته ما در اين جبهه تنها نامزدها را شناسايي مي كنيم نه تعيين؛ و معني اين موضوع اين است كه به غير از شهر تهران در ديگر حوزه هاي نمايندگي هم افرادي هستند كه نقش تعيين كننده اي دارند و معتقدم بايد افرادي كه منطبق با استانداردهاي اصولگرايي هستند توسط ستادهاي ما در استانها مشخص شوند.

 



امتحان، سنت قطعي در نظام الهي(3) علل موفقيت در آزمايش

تكليف ما اين است كه ايمانمان را عميق و ريشه دار كنيم، دلايلي منطقي براي صدق ادعاهايمان پيدا كنيم. ايمان هايمان آن چنان محكم باشد كه درباره مؤمن فرمودند: «كالجبل الراسخ لاتحركه العواصف» (كافي/1/454) ما بايد سعي كنيم ايماني استوار مثل كوه پيدا كنيم تا به سرنوشت بني اسرائيل مبتلا نشويم و اگر چند روز دسترسي به پيغمبر و امام زمانمان نداشتيم و زمان غيبتي پيش آمد، ايمان مان متزلزل نشود. حال، ما چقدر به ايمان مان، «ايمان» داريم؟ آيا واقعا معتقديم آنچه پيغمبر اكرم(ص) از طرف خدا آورده و آنچه امام حسين(ع) شب عاشورا فرمود و روز عاشورا انجام داد درست است؟ آيا واقعا اعتقاد داريم براي اجراي حكم خدا انسان بايد آمادگي داشته باشد طفل شيرخوارش را هم فداي دين كند؟ اگر ايمان سست باشد شهادت كه جاي خود دارد، حتي اگر منافع انسان اندكي به خطر بيفتد راهش را عوض مي كند. آيا گرفتن يك پست و كمي منافع مادي دليل موجهي براي گناه و كفر است: «و لنبلونكم بشيء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرين(بقره/155) البته شما را آزمايش خواهيم كرد، همان طور كه گفته شد اين قانون استثناء ناپذير نظام الهي است.
جام بلاي بيشتر براي مقربترها
تصور نشود آزمايش فقط براي ديگران است و شيعيان آزمايشي ندارند. هر كس نزد خدا عزيزتر باشد آزمايشش سخت تر است؛ چون در آزمايش سخت است كه انسان ترقي مي كند و به كمال مي رسد. اگر مي خواهي ترقي كني، بايد امتحان هاي سخت تري را پشت سر بگذاري، به اعتبار اينكه مسلمان و پيرو علي(ع) و دوست امام حسين(ع) هستي بساط امتحان برچيده نمي شود. ادعاهايي كه مي كنيد، بايد اثبات كنيد؛ چه اندازه امام حسين(ع) را دوست داريد؟ با معامله حرامي كه در آن ربا هست چه مي كنيد؟ بدون ترديد امتحان، ضرورت تربيت الهي است و اين وظيفه ماست كه از جريانات تاريخي گذشتگان عبرت بگيريم و خود را براي امتحان هاي سخت تر آماده كنيم تا به وسيله آن ترقي كنيم. همين كه خدا آدميزاد را امتحان مي كند، جاي شكر دارد. براي اينكه زمينه اي براي رشد و ترقي و تكاملش فراهم مي شود و مي تواند بالا برود و پيش خدا عزيزتر شود تا امتحان نباشد، رشد و ترقي نيست. پس بايد هر چه بيشتر، از تاريخ گذشتگان اطلاع داشته باشيم و نمونه هاي بيشتري از آزمايش هاي آنها را بنگريم تا از آن نمونه ها استفاده كنيم و خود را براي نمونه هاي بيشتر و بالاتري آماده كنيم.
علل شكست در آزمايش هاي الهي
در اينجا در مورد علت مردود شدن در آزمايش هاي الهي مي پردازيم تا دريابيم چه عواملي موجب شكست در امتحانات و در نتيجه مبتلا شدن به عواقب وخيمي مي شود.
اگر ما بتوانيم به علل سقوط و لغزش در امتحانات پي ببريم، مي توانيم با كمك اين شناخت مواظب باشيم كمتر مبتلا به لغزش شويم. دسترسي به چنين شناختي از دو طريق ممكن است: يكي با استقراي آزمايش هاي مختلفي كه براي افراد و جوامع پيش آمده و بررسي علل سقوط هر يك از آنها كه در گنجايش اين جلسه نيست. راه ديگر كمك گرفتن از بيانات اهل بيت(ع) و استفاده از روش تحليلي است كه در اينجا ما از اين روش استفاده خواهيم كرد و بر همين اساس لازم است ابتدا معناي شكست در آزمايش هاي الهي را دريابيم.
قبلا به اين جريان اشاره كرديم كه امت اسلامي به جز چند نفر، همگي در روز وفات پيغمبر اكرم(ص) در يك امتحان فراگير رد شدند؛ حال، آيا معناي اينكه گفته شد «ارتد الناس بعد رسول الله الاثلاثه » (بحار/22-352) چه بود؟ آيا غير از اين بود كه برخلاف دستور خدا عمل كردند؟ يا بعلم باعورا كه مي توانست تالي تلو انبيا باشد. «لكنه اخلد الي الارض و اتبع هواه فمثله كمثل الكلب» (اعراف/176) شكست او در امتحان كه منجر به سقوط او از آن درجه به حدي كه شبيه سگ شد، به چه معنا است؟ آيا جز اين است كه راهي را برخلاف مسيري كه خدا پيش پاي او گذاشته بود انتخاب كرد و گمراه شد؟ از تحليل اين موارد در مي يابيم كه معناي شكست خوردن در امتحانات الهي مخالفت با امر خداست. با تحليل اين جريانات و موارد مشابه آن نيز مي توانيم دريابيم كه علت مخالفت با دستورات خدا و راه و روشي كه خدا پيش پاي انسان ها گذاشته دو دسته از عوامل است؛ همچنان كه ما براي اطاعت امر خدا از دو نوع عوامل بايد استفاده كنيم. ابتدا بايد بدانيم خدا از ما چه مي خواهد؛ چون اطاعت كوركورانه ارزشي ندارد؛ علاوه بر اينكه غالبا بدون اطلاع از خواسته خدا، اوامر او اطاعت نمي شود. اگر كسي بخواهد خدا را اطاعت كند بايد بداند خدا از او چه خواسته است. اين از مقوله «شناخت» است. دسته ديگري از عوامل براي اطاعت خدا و پيمودن راه صحيح آن است كه ما بايد دوست بداريم كاري را كه خدا از ما خواسته، انجام بدهيم و اراده مان به آن تعلق بگيرد. زيرا ممكن است انسان خيلي چيزها را بداند، اما اگر نخواهد، آنها را انجام نمي دهد.
راه موفقيت در امتحان
بنابراين ما براي پيروزي در امتحانات الهي بايد از دو نوع عامل استفاده كنيم: يكي «شناخت» و ديگري «اراده». شناخت نيز به دو شاخه كلي منشعب مي شود: اول اينكه بدانيم در هر زمينه قانون خدا چيست و ديگر اينكه متعلق و موضوع حكم خدا را بشناسيم. به عنوان يك مثال ساده خوب است به اين آيه اشاره كنيم: قرآن مي فرمايد: «يا ايها الذين آمنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم» (نساء/95) ما از اين آيه متوجه مي شويم كه اطاعت «اولي الامر» در كنار اطاعت خدا و پيغمبر لازم است. اين يك شناخت است كه اگر اين آيه نازل نشده بود، يا ما از آن اطلاع پيدا نمي كرديم، يا معنايش را نمي فهميديم از قانون لزوم اطاعت از اولي الامر بي اطلاع مي مانديم و به اين واسطه نمي توانستيم در امتحاناتي كه به آن مربوط مي شود پيروز شويم.
بعد از شناختن لزوم اطاعت از اولي الامر، بايد بدانيم اولي الامر چه كساني هستند. اين معرفت كه شناختن موضوع است، معرفت ديگري غير از شناختن حكم خداست. همچنان كه -الحمدلله- همه ما اجمالا اين شناخت را داريم كه در زمان غيبت، اطاعت از ولايت فقيه براي ما امري لازم، سرنوشت ساز و تكليفي يقيني و شرعي است. سؤالي كه بعد از اين شناخت مطرح مي شود اين است كه ولي فقيه چه كسي است.
پس «شناخت» دو شاخه مي شود:شناخت حكم و شناخت موضوع. براي شناختن حكم اصالتاً بايد به سراغ منابع ديني رفت و كساني كه خود، به تنهايي توانايي استنباط احكام را ندارند، بايد از دين شناسان و فقيهان، اين شناخت را دريافت كنند. براي شناخت موضوع هم بايد از متخصصان و خبرگان مربوط استفاده شود.
ناآگاهي نسبت به اين شناخت ها نيز به چند صورت قابل تصور است:اول اينكه شخص اصلاً توجهي به اين مسائل ندارد؛ مانند كساني كه دور ازفرهنگ اسلامي زندگي مي كنند و نسبت به مسائلي از قبيل اينكه چيزي به نام «مسكر» وجود دارد كه نجس است و بايد از آن اجتناب كرد، غافل است. دوم اينكه شخص توجه به مساله دارد و مي داند نجس و پاكي هست، اما ازسر لااباليگري اهميتي براي اين مسائل قايل نيست و به همين دليل درصدد شناخت حكم و تشخيص موضوع آن هم بر نمي آيد. فرض سوم اين است كه شخص هم به مساله توجه دارد و هم مي خواهد حكم و موضوع آن را بشناسد؛ اما در اثر ضعف فرهنگي محيط يا مراجعه به افراد غير متخصص، به شناخت لازم دسترسي پيدا نمي كند. اين، اقسام شناخت نادرست و «ناآگاهي» است و نتيجه همه آنها اين است كه شخص ناآگاه در مقام عمل شناخت و معرفت لازم را ندارد.

 



گزارش خبري غرب پاسخ تهديدهاي خود را در فردو و بوشهر مي گيرد

در حالي كه غرب تلاش مي كند توجهات درباره برنامه هسته اي ايران را به موضوع انحرافي و جعلي «ابعاد احتمالي نظامي» ( PMD ) منحرف كند، مقام هاي مسئول در تهران مي گويند غربي ها به زودي با غافلگيري هاي فني مهمي در برنامه هسته اي ايران مواجه خواهند شد.
گزارش اخير يوكيا آمانو مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي تلاش مي كند مسئله هسته اي ايران را در موضوع ابعاد احتمالي نظامي خلاصه كند، اما نگاهي به محتواي اين گزارش و همچنين اظهارات مسئولان ايراني پس از انتشار آن نشان مي دهد آنچه غرب بايد نگران آن باشد، در واقع چيز ديگري است.
گزارش هاي موجود نشان مي دهد به زودي در چند حوزه فني از برنامه هسته اي ايران اتفاقات مهمي رخ خواهد داد كه محاسبات غرب را در اين باره كه مي توان از طريق تشديد فشار جلوي ايران را گرفت، كاملا به هم خواهد ريخت.
دو نمونه از اين موارد كه اطلاعات علني درباره آنها وجود دارد مربوط به فردو و بوشهر است.
در مورد تاسيسات فردو، همه شواهد حاكي از آن است كه فردو در حال عملياتي شدن است و به زودي تعداد تاسيسات غني سازي ايران به 3 تاسيسات (فردو، نطنز صنعتي و نطنز آزمايشگاهي) افزايش خواهد يافت.
پاراگراف 23 از گزارش اخير آمانو اطلاعات مهمي درباره زمان بندي راه اندازي فردو ارائه مي دهد. در اين پاراگراف آمده است: «ايران در 17 اكتبر 2011 (25 مهر 1390) همان طور كه در نامه اش به تاريخ 11 اكتبر 2011 (19 مهر 1390) به آژانس اعلام كرده بود، يك سيلندر بزرگ حاوي اورانيوم غني شده با خلوص پايين را كه به شكل هگزافلوريد اورانيوم بود از تاسيسات غني سازي سوخت به تاسيسات غني سازي سوخت فردو انتقال داد و يك سيلندر كوچك حاوي اورانيوم ضعيف شده ( DU ) را به شكل هگزافلوريد اورانيوم انتقال داده است. به گفته مقامات ايراني، از اورانيوم غني شده با درجه خلوص پايين براي تزريق در سانتريفيوژها و از اورانيوم ضعيف شده براي انفعالي كردن خطي استفاده خواهد شد. در 24 اكتبر 2011 (2 آبان 1390)، آژانس مهر و موم سيلندر حاوي اورانيوم ضعيف شده را برداشت و سيلندر در ايستگاه تزريق تثبيت شد.آژانس بنا به درخواست ايران، مهر سيلندر حاوي اورانيوم غني شده با خلوص پايين را در تاريخ 8 نوامبر 2011 (17 آبان 2011) باز خواهد كرد و اين سيلندر هم در ايستگاه تزريق ثابت خواهد شد«.
نتيجه اي كه از اين بند از گزارش مي توان به صراحت گرفت اين است كه مهر و موم يك سيلندر حاوي اورانيوم با غناي 5/3 درصد در تاريخ 17 آبان (بيش از دو هفته پيش) در فردو گشوده شده و احتمال دارد تزريق گاز به ماشين هاي سانتريفيوژ در اين تاسيسات آغاز شده باشد.
فردو تاسيساتي در دل كوه است كه گنجايش 3000 ماشين سانتريفيوژ را دارد. ايران اعلام كرده است بنا دارد غني سازي 20 درصد را به طور كامل از نطنز به اين تاسيسات منتقل و حجم آن را 3 برابر كند.
خبر دوم احتمالا به زودي از بوشهر منتشر خواهد شد جايي كه تنها نيروگاه توليد برق هسته اي ايران در حال كار است.
فريدون عباسي دواني، رييس سازمان انرژي اتمي ايران روز چهارشنبه 2 آذر 1390 (23 نوامبر 2011) اعلام كرد بوشهر در دهه فجر 1390 به ظرفيت كامل خود خواهد رسيد و 1000 مگاوات برق توليد خواهد كرد.
كارشناسان مي گويند در اين صورت ايران اين امكان را خواهد داشت كه نفت بيشتري را براي صادرات آزاد كرده يا ذخيره سازي كند و همچنين راه براي انعقاد قرارداد فازهاي بعدي نيروگاه بوشهر هم باز خواهد شد.
به عقيده كارشناسان در تهران نكته مهم اين است كه غرب در واقع از ناكام ماندن تلاش هايش براي كند يا متوقف يا كند كردن برنامه ايران در 6 حوزه زير عصباني است اما از آنجا كه اين حوزه ها كاملا قانوني و زيرنظر آژانس است موضوع «ابعاد احتمالي نظامي» را پيش كشيده تا بتواند فشار بر ايران را ادامه بدهد. اين 6 حوزه چنين است:
1- راه اندازي فردو
2- نصب نسل 2 و 3 ماشين هاي سانتريفيوژ در نطنز
3- انباشت مواد 20 درصد
4- تداوم روند توليد سوخت راكتور تهران
5- نيروگاه بوشهر
6- تداوم ساخت راكتور آب سنگين اراك

 



استاد دانشگاه لبنان : هرگونه حماقت عليه ايران معادلات منطقه اي را دگرگون مي سازد

محسن صالح استاد دانشگاه و پژوهشگر مسايل سياسي لبنان روز دوشنبه گفت: بسيار دور از ذهن به نظر مي رسد كه آمريكا تهديدات خود عليه جمهوري اسلامي ايران را عملي سازد، چرا كه هر نوع حماقت از جانب ايالات متحده نظم منطقه را برهم خواهد ريخت .
اين تحليلگر لبناني كه با ايرنا سخن مي گفت، افزود: سخنان اخير مقامات آمريكا و اسرائيل كه در آنها به گزينه حمله نظامي به ايران اشاره شده، نشان از بحران هاي متعددي دارد كه آمريكا گرفتار آنهاست؛ مخصوصا از زماني كه شمارش معكوس براي ترك عراق از سوي نيروهاي آمريكايي آغاز شده است؛ علاوه بر اينها، آمريكا با مشكلات زيادي در افغانستان، فلسطين و حوادث اخير در جهان عرب دست به گريبان است.
محسن صالح گفت: آمريكا با اين اتهامات و به بهانه هاي مختلف از جمله پرونده هسته اي و طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن، مي خواهد كشورهاي عربي را عليه ايران بشوراند. همچنين قصد دارد از اين طريق از نظر اقتصادي و سياسي با تحت فشار قرار دادن جمهوري اسلامي از پيشرفت رو به فزوني و شجاعانه اين كشور در زمينه هاي مختلف چه از نظر سياسي و چه از نظر اقتصادي و ثبات سياسي جلوگيري كند. وي ادامه داد: ايالات متحده همراه با اسرائيل و ديگر قدرت هاي غربي سعي دارند با تمام امكانات خود مشكلاتي را ميان جمهوري اسلامي ايران و كشور هاي عربي ايجاد كنند كه اين امر از طريق لابي صهيونيستي و فشار بر باراك اوباما كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري سال 2012 قرار دارد، انجام مي شود.
اين كارشناس مسايل ايران با اشاره به تلاش هاي بي نتيجه ايالات متحده به منظور قانع ساختن روسيه و چين براي تصويب قطعنامه ضد ايراني در سازمان ملل گفت: به اعتقاد من سخنان اخير ناگهاني اوباما نتيجه فشار صهيونيست ها بر وي بود، به ويژه اينكه اين سخنان پس از اينكه تل آويو، ايران را به حمله نظامي و هدف قرار دادن تاسيسات هسته اي تهديد كرد، مطرح شد،البته پس از موضع گيري حكيمانه رهبر ايران، مسئولين صهيونيستي مجبور به عقب نشيني از مواضع خود شدند.
وي گفت: آمريكا تنها به دنبال فشارهاي سياسي و تبليغات رسانه اي است، چرا كه گزينه هاي ديگر در دسترس اين كشور نيستند؛ در شرايط فعلي جمهوري اسلامي و هم پيمانان منطقه اي اش قدرت بالايي دارند و ايالات متحده نمي تواند در منطقه هر كاري را كه دوست دارد، انجام دهد.
وي با اشاره به اين موضوع كه عناصر نيرومندي در منطقه دوشادوش ايران در رويارويي با اين تهديدات ايستاده اند، افزود: به اعتقاد من قدرت ايران رو به افزايش است و مي تواند مقابل تمامي اين افزون خواهي ها و سيطره طلبي هاي آمريكا و غرب بايستد. آمريكا ، رژيم صهيونيستي و كشورهاي غربي در تنگناي سختي قرار گرفته اند، در حالي كه نيروهاي مقاومت و آزادي خواه و پيشاپيش آنها جمهوري اسلامي در حال پيشرفت و قدرتمند شدن هستند.
وي با تاكيد بر اين نكته كه روابط ايران و روسيه در بهترين حالت خود است و دو كشور در صدد امضاي معاهده هاي امنيتي و اقتصادي هستند، ادامه داد: انتقادي مهم از سوي روسيه و چين متوجه ايالات متحده آمريكا است و اين انتقاد براين مبناست كه آمريكا و غرب، جهان را گرفتار مشكلات اقتصادي و نظامي شديدي كرده اند.
اين پژوهشگر لبناني گفت: به نظر من اين مرحله ابتداي عقب نشيني تدريجي آمريكا نه تنها منطقه، بلكه اروپا را نيز در بر خواهد گرفت و پيمان ناتو گرفتار بحران هاي اقتصادي خواهد شد كه گريبان يونان و ايتاليا را خواهد گرفت .
وي با اشاره به اينكه اين اوضاع و دستاوردهاي مهم ايران در زمينه هاي صنعتي، فن آوري و نظامي، جمهوري اسلامي را نه تنها در منطقه بلكه در تمامي جهان به عنوان قدرتي بزرگ معرفي مي كند، افزود: اين مساله باعث خشم و سردرگمي شديد آمريكا و رژيم صهيونيستي شده و اقدامات و سخنان مقامات آمريكايي دليلي بر اين مدعاست.
وي با اشاره به اينكه آمريكا به آساني نمي تواند اين شكست ها را بپذيرد و از طريق تهديدات توخالي در پي يافتن راه رهايي از بحران هاي خود است، گفت: هيچ راهي براي ايالات متحده وجود ندارد، چرا كه اكنون در بدترين حالت خود به سر مي برد و ايران همانگونه كه توانست توطئه هاي پيشين را خنثي سازد، در برابر اين دسيسه چيني ها و فشارهاي جديد نيز پيروز خواهد شد.
اين كارشناس مسايل ايران با اشاره به اينكه آمريكا مي داند كه در صورت انجام هرگونه حماقت بر ضد تهران، تمامي پايگاه ها و منافعش در منطقه مخصوصا در خليج فارس اهدافي آسان خواهند بود و ضرر و زيان مي بينند، افزود: ايالات متحده مي داند كه وضعيت منطقه به اين حالت نخواهد ماند، به اين دليل بنده معتقدم كه تهديدات اخير عليه ايران طبل تو خالي و تبليغات رسانه اي صرف است و هيچ ارزش و قيمتي ندارد، چرا كه ايران آماده هرگونه جواب دندان شكني به حمله هاي احتمالي است.
وي گفت: برگ برنده هاي ايران در منطقه بسيار بيشتر از آمريكا شده و جمهوري اسلامي بازيگري مهم در منطقه است . پس از خروج آمريكايي ها از عراق، ايران در منطقه قدرتمندتر از آنچه كه گمان مي كنند، خواهد بود و هم پيمانانش نيز در كنارش هستند.

 



امروز در اولين سالگرد شهادت مجيد شهرياري صورت مي گيرد
تجمع بزرگ دانشجويي مقابل سفارت انگليس در تهران

دانشجويان تهراني امروز با تجمع در مقابل سفارت انگليس، خواستار سرعت بخشيدن در اخراج سفير انگليس از كشور خواهند بود.
دانشجويان دانشگاه هاي تهران در اولين سالگرد شهادت دكتر مجيد شهرياري استاد فيزيك هسته اي دانشگاه شهيد بهشتي، سه شنبه در مقابل سفارت انگليس در تهران تجمع بزرگ دانشجويي برگزار مي كنند.
با توجه به اينكه مجلس شوراي اسلامي روز يكشنبه مصوبه طرح كاهش روابط ايران با كشور انگليس را به تصويب رساند، اتحاديه هاي دانشجويي با فراخوان هاي خود اين تجمع بزرگ دانشجويي هرچه باشكوه تر برگزار خواهند كرد.
تجمع بزرگ دانشجويي از ساعت 14 امروز سه شنبه 8 آذر مقابل سفارت انگليس واقع در خيابان جمهوري تقاطع خيابان فردوسي برگزار مي شود.

 



اعدام نيروهاي ناراضي به دستور سركرده گروهك تروريستي منافقين

چند عنصر بازگشتي از گروهك تروريستي منافقين اعتراف كردند كه رهبري فرقه (مريم رجوي) با صدور دستوري مبني بر اعدام نيروهاي معترض به فرامين رهبري سازمان كه سعي بر خروج از سازمان دارند، ميزان جنايات فرقه خود را به اوج رساند.
به گزارش فارس، اخيراً چند تن از عناصر بازگشتي از گروهك تروريستي منافقين اعتراف كردند كه رهبري فرقه (مريم رجوي) با صدور دستوري مبني بر اعدام نيروهاي ناراضي و معترض نسبت به فرامين رهبري سازمان كه سعي بر خروج از سازمان دارند، ميزان جنايات فرقه خود را به اوج رسانده است.
سركرده گروهك اين گونه برخوردهاي غيرانساني با افراد تشكيلات را واجب مي داند.
اين گروهك بيش از 2 سال است كه اجازه ملاقات خانواده ها با فرزندان فريب خورده شان را نمي دهد و سعي دارد به هر نحو ممكن مانع از فرار اعضاي خود از شرايط وحشتناكي كه براي آنها مهيا كرده شود. يكي از شيوه هاي متداول جذب عضو توسط منافقين دادن وعده كار با حقوق بالا در خارج از كشور به فريب خوردگان است كه پس از خارج كردن آنها از كشور، آنها را به اردوگاه اشرف منتقل مي كنند. دولت عراق تا پايان سال جاري ميلادي قول داده است كه تمامي اعضاي اين فرقه تروريستي را از خاك خود اخراج كند.

 



با حكم رئيس جمهور حسيني رئيس كميسيون فرهنگي دولت شد

سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان رئيس كميسيون فرهنگي دولت جايگزين اسفنديار رحيم مشايي شد.
به گزارش فارس، محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران، طي حكمي سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي را به عنوان رئيس كميسيون فرهنگي دولت منصوب كرد.
پيش از اين اسفنديار رحيم مشايي ، رييس دفتر رييس جمهور اين سمت را عهده دار بود.

 



توضيح وزارت خارجه در مورد لغو سفر صالحي به هلند

وزارت امور خارجه، لغو سفر وزير خارجه كشورمان به هلند را تاييد كرد .
به گزارش ايسنا، يك مقام آگاه در وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي اظهار كرد: در حالي كه مجوز عبور هواپيماي وزير امور خارجه كشورمان از فضاي كشورهاي مختلف اروپايي گرفته شده بود، دولت مجارستان با طرح برخي مسائل فني از صدور مجوز عبور هواپيما از فضاي اين كشور خودداري كرد .
اين مقام افزود: با توجه به قانع كننده نبودن دلايل مسئولان مربوطه مجاري، از سفير اين كشور خواستار توضيح شده ايم .
قرار بود دكتر علي اكبر صالحي يك شنبه شب به منظور شركت و سخنراني در شانزدهمين اجلاس سالانه سازمان منع گسترش سلاح هاي شيميايي عازم لاهه هلند شود.

 



نمايش فيلم «گلوگاه شيطان» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان


انجمن روزنامه نگاران مسلمان فيلم گلوگاه شيطان به كارگرداني حميد بهمني را نمايش مي دهد.
در تازه ترين برنامه نمايش فيلم، انجمن روزنامه نگاران مسلمان فيلم گلوگاه شيطان را روز جمعه 11 آذر ساعت 30:20 در سينما فلسطين براي اعضاي انجمن نمايش مي دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14