(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 13 آذر 1390- شماره 20089

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با امام حسين عليه السلام در صحنه تحولات آفريقا (يادداشت روز)
رئيس جمهور قانون حذف مابه التفاوت حقوق مديران سياسي را ابلاغ كرد
تشنه لبيك (به جاي گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
اعلام رسمي حضور حزب مردم سالاري در انتخابات اختلاف در جبهه اصلاحات بالا گرفت
بيانيه كميته سياسي جبهه متحد اصولگرايان: مجلس ششم مرعوب غرب بود
برگزاري جلسات ستاد انتخابات كشور با استانداران و فرمانداران
در يكي از بيمارستان هاي تهران رئيس مجلس از آيت الله يزدي عيادت كرد
وزير دفاع آمريكا: اسرائيل روز به روز منزوي تر مي شود (خبر ويژه)
گاردين: پايگاه مردمي ريشه ثبات جمهوري اسلامي است (خبر ويژه)
مدير موسسه استراتفور: آمريكا هر حركتي كه مي كند به نفع ايران تمام مي شود (خبر ويژه)
پايگاه صهيونيستي آرتيكل: همه دنيا از ما متنفرند (خبر ويژه)



با امام حسين عليه السلام در صحنه تحولات آفريقا (يادداشت روز)

«هيچ شهيدي در سراسر زمين مانند حسين عليه السلام نيست كه احساسات و قلب ها را قبضه كند و نسل ها را به غيرت و فداكاري بكشاند. چه بسيار كساني كه اگر هزار سال هم مي زيستند، امكان نداشت بتوانند عقيده و پيامشان را گسترش دهند ولي حسين عليه السلام عقيده و پيامش را با شهادتش به كرسي نشاند. هيچ خطابه اي نتوانست قلب ها را به سوي خود سوق دهد و ميليون ها نفر را به سوي اعمال بزرگ بكشاند مگر خطبه آخر حسين عليه السلام كه با خون خود آن را امضا كرد و براي هميشه موجب حركت و تحول مردم در خط طولاني تاريخ گرديد.»
اين بخشي از سخنان روحاني برجسته مصري سيد قطب است و به خوبي جايگاه اهل بيت و بخصوص حضرت ابي عبدالله الحسين عليه السلام را در ميان مصريان و پيروان مذهب شافعي نشان مي دهد. سيدقطب اين جملات را براي خوشامد عده اي نگفت بلكه خود نيز بر منهاج امام حسين بود و در اين راه به شهادت رسيد. به غير از شهيد قطب مي توان هزاران انديشمند شافعي، مالكي و حنفي ديگر را در شمال آفريقا- كشورهاي مغرب، الجزاير، تونس، ليبي، مصر و...- نشان داد كه درباره ائمه بزرگوار شيعه همان اعتقادات و علاقه اي را ابراز كرده اند كه شيعيان ابراز نموده اند و مي توان گفت ابي عبدالله همان تأثيري را بر اهل سنت گذاشته كه بر شيعه گذاشته و به همان ميزان كه در ادبيات مذهبي شيعه مي توان تأثير كربلا و عاشورا را مشاهده نمود در ادبيات مذهبي اهل سنت هم قابل مشاهده است. حرمت امام حسين و دفاع جانانه از حريم او به همان ميزان كه شيعيان را برانگيخته، سنيان را نيز برانگيخته است. همين يك ماه پيش يك گروه جاهل وهابي در مصر از تخريب نمادهاي متعلق به ائمه- تحت عنوان مبارزه با بت پرستي!- سخن گفت و بطور خاص به تخريب «مشهد رأس الحسين» كه يكي از اصلي ترين زيارتگاههاي مسلمانان مصر است، اشاره كرد. بلافاصله پس از آن مصر به جوش آمد. مفتي بزرگ الازهر مصر «دكتر علي جمعه» از يك سو با تندترين عبارات گوينده آن سخن را مورد سرزنش قرار داد و گفت: «خفه شو اي بي شرم خبيث، خداوند دست ها و پاهاي تو را قطع كند» و از سوي ديگر به آنان هشدار داد و گفت: «دست جسارت كنندگان به ضريح مقدس امام حسين(ع) را قطع مي كنيم.» مردم مصر نيز بلافاصله به خيابانها ريختند و فرداي آن روز حدود يك ميليون نفر در ميدان امام حسين قاهره اجتماع كردند. اين واكنش فوري و شديد گروه سلفي وابسته به عربستان را به عقب نشيني و عذرخواهي واداشت.
در مراكش، ليبي، تونس، الجزاير، فلسطين، اردن و... هم حكايت همين است در همه اين كشورها ولادت امام حسين در روز سوم شعبان و شهادت آن حضرت در روز عاشورا را با برگزاري تجمعات ميليوني ياد مي نمايند. براساس اسناد تاريخي حداقل از دوره حكومت معزالدوله ديلمي در مصر- سال 252 هـ- روز عاشورا در مصر تعطيل بوده و مردم به عزاداري مي پرداختند. در عراق نيز از همان آغاز واقعه عاشورا و بخصوص از نيمه دوم قرن سوم در دوره حكومت آل بويه و در سوريه از آغاز حكومت حمدانيان در قرن چهارم مراسم روز عاشورا برگزار مي شده است. در مغرب (مراكش) از اواسط قرن دوم هجري به مدت 150 سال حكومت به دست سادات فاطمي- از نسل زيدبن علي بن الحسين عليه السلام- مي افتد و پس از آن حرمت امام حسين و تعظيم عاشورا بزرگ داشته شده و هم اكنون نيز در تقويم رسمي، عاشورا تعطيل است و مردم به عزاداري مي پردازند هر چند از قرون پنجم تا نهم قمري مردم مراكش به مرور از مذهب زيديه به سوي مذهب شافعي گرويده اند ولي هنوز سادات در اين كشور از اهميت فوق العاده اي برخوردارند و رساندن نسب خود به پيامبر و ائمه شيعه يكي از مهمترين عوامل منزلتي در اين كشور مي باشد. در ليبي ساليان زيادي تشيع حاكم بوده است. سلسله فاطمي در مصر ريشه اي ليبيايي دارد و بعد هم به همه شمال آفريقا گسترده شده است. ليبيايي ها مالكي مذهبند و در خصوص شيعه و اهل بيت خود را اولين شيعيان مي دانند و هركس مي خواهد به مقام و موقعيتي برسد به اهل بيت ابراز عشق مي كند و اين به خوبي نشان مي دهد كه در بستر اجتماعي ليبي، اهل بيت و بخصوص امام حسين-عليه السلام- داراي چه مرتبه و موقعيتي است.
در يك بررسي از بستر اجتماعي شمال آفريقا به اين نتيجه مي رسيم كه در همه اين كشورها نوعي نگاه مذهبي وجود دارد كه اين نگاه اين منطقه را با بسياري از مناطق ديگر اسلامي متمايز كرده است. در همه اين كشورها عرفان و خلق و خوي لطيف عارفانه بسيار گسترده و به هويت اصلي جمعيت ها در اين كشورها تبديل شده است. در عين حال اين خلق و خوي عارفانه با مباني عقلي و مباحث فكري آميختگي دارد. يعني برخلاف بسياري ديگر از مراكز جهان اسلام كه وقتي پاي عرفان به ميان مي آيد، راهي براي فلسفه و كلام باقي نمي ماند و دايره فقه هم تنگ مي شود، اما عرفان در ميان ملت هاي شمال آفريقا نگرش هاي فقهي، فلسفي و كلامي را مورد پذيرش و حتي تشويق قرار مي دهد. به عنوان مثال مراكز ديني شمال آفريقا از معدود مراكزي هستند كه اجازه مي دهند پيروان يك فقه به فقه مذهب ديگري عمل كنند. اين رويه به پديد آمدن « فقه مقارن» انجاميده و بستر بسيار مناسبي را در اختيار مردم قرار داده تا بتوانند با توجه به گرايش تاريخي شان به اهل بيت، به فقه شيعه و فقهاي شيعه نزديك شوند. شايد بتوان در مصر بيش از 100 جلد كتاب از علماي برجسته سني پيدا كرد كه در آن نوشته شده باشد: «محمدبن علي الباقر- عليه السلام- سرآمد همه فقها در همه مذاهب در طول تاريخ بوده است». اين قبيل عبارات بي واهمه بيان مي شود و شنونده سني آن را در شمال آفريقا عليه خود ارزيابي نمي كند و از اين روست كه در بسياري از برهه هاي تاريخي روساي الازهر مصر با صراحت از فقه شيعه و فقهاي آن ياد كرده و اهانت به آنان را اهانت به اسلام ارزيابي كرده اند. يك نمونه آن شيخ سليم رئيس مفتي بزرگ الازهر مصر است كه در پاسخ به نامه علامه سيدعبدالحسين شرف الدين- فقيه بزرگ شيعي لبنان- مي نويسد من در كلمات شما جز حقيقت چيزي نيافتم و اعتراف مي كنم كه هرچه گفته اي حق است و اين در حالي است كه علامه شرف الدين در نامه خود قضاوت شيعه را درباره مهمترين مسايل اختلافي ميان شيعه و سنت بيان كرده بود. حالا يك لحظه مكث كنيد و به اين سؤال جواب دهيد «چه چيزي روح گذشت و حق جويي را در شمال آفريقا پراكنده و فاصله مذهبي را از ميان برداشته است؟» بدون شك كسي ترديد ندارد كه امام حسين(ع) و اثر خوني كه از او در اين مناطق پراكنده شده، فاصله ميان مذهب حسيني و مذاهب شمال آفريقا را برداشته و اين موضوعي است كه در همين دوره ما امثال سيدقطب، عبدالرحمن شه قاوي، عبدالحميد جوده السحار، عباس محمودالعقاد، خالد محمد خالد و توفيق ابوعلم بارها آن را بيان كرده اند.
از نظر فقهي، فلسفي، كلامي، عرفاني و ادبي نسبت شمال آفريقا به فقيه، عارف، فيلسوف، متكلم و اديب بزرگ «محي الدين ابن عربي» مي رسد. ابن عربي البته اندلسي بود و در سالهاي 350 ق به بعد مي زيست ولي او شاگردان فراواني از مغربيان، مصريان، الجزايريان، تونسيان و ليبيايي ها تربيت كرد و به كشورشان گسيل داشت. در دوره حيات ابن عربي شمال آفريقا از گرايش فقهي، فلسفي، عرفاني و كلامي او تبعيت مي كرد. ابن عربي كه بسيار مورد احترام حضرت امام خميني بوده و از معدود كساني است كه امام با شيفتگي از او ياد مي كند بنا به اسناد فراوان شيعه بوده. خود او- بنا به گواهي شهيد مطهري در كتاب تماشاگه راز- مي گويد من امام دوازدهم حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه را ملاقات كرده ام. ابن عربي هنوز به الازهر مصر حكومت مي كند و اين بدان معناست كه مذاهب شافعي، مالكي و حنفي عميقا و بطور گسترده از انديشه و مشي ابن عربي تاثير مي پذيرد. اين آن نكته مفقوده اي است كه بعضي با نديدن آن خيال كرده اند تصوف شمال آفريقا يك شيوه معارض با فقه و فلسفه است و با حكومت داري بيگانه مي باشد.
با اين نگاه به ادبيات حضرت ابي عبدالله الحسين- عليه السلام- در طول دوره حيات و بخصوص در فاصله حركت از مدينه تا كربلا در سال شصتم هجري نظري بياندازيم. حضرت در اين سفر به مشي و مرام آل اميه اشاره مي كند و مي گويد: «مثلي لايبايع مثل يزيد» - مانند من هيچگاه با مانند يزيد بيعت نمي كند- توفيق حسين از علماي معروف سني مصر مي گويد: امام حسين قيام كرد تا جلوي بدعت گذاري يزيد را بگيرد. خالد محمد خالد يكي ديگر از علماي سني مصر مي گويد: حفظ دين چيزي است كه امثال امام حسين(ع) خود را فداي آن مي كنند. عباس محمود عقاد اديب بزرگ مصري مي گويد: شهادت امام حسين، نظام مستحكم بني اميه را پس از كمتر از 06 سال واژگون كرد. عبدالرحمن شرقاوي نويسنده بزرگ ديگر مصر مي گويد حسين نه تنها براي شيعيان بلكه براي همه آزادمردان موجب افتخار است.
با اين وصف مي توان با امام حسين(ع) تحولات شمال آفريقا را دقيق تر ديد و نسبت اين تحولات را با مدل هايي كه امروز مطرحند متوجه شد. اين تحولات به دليل روح لطيف عرفاني حاكم بر مردم و چهره هاي موثر نمي تواند با مدل سلفي كه بر پايه نفي و تكبير استوار است نسبت پيدا كند و به همين ترتيب تاثير كشوري نظير عربستان كه محور سلطنت است، در اين كشورها بسيار محدود خواهد بود. اگر نگاهي به روند تحولات در كشورهاي شمال آفريقا بياندازيم درمي يابيم كه گروههاي شناخته شده سلفي از حساسيت اجتماعي عليه سلفيت آگاهي داشته و از اين رو با پايين آوردن تابلوهاي قبلي و تغيير شعار ها تلاش كرده اند كه بر تحولات اثر بگذارند. مثلا در مصر گروه التكفير و البحره اولا با تابلوي «حزب العدل والامانه » وارد انتخابات شد و ثانيا عقايد خود را مخفي كرده و با ورود به خدمات اجتماعي و توزيع مبالغ زيادي پول و توزيع بسته هاي غذايي توانست درصدي از آراء مردم را جذب نمايد. همينطور در ليبي اين گروه تابلو «المقاتله الاسلاميه» را پايين كشيده و با تابلو «المجلس العسكريه» فعاليت مي كند و در تلويزيون الجزيره هرگونه رابطه گروه خود را با عربستان و وهابي ها تكذيب كرد در عين حال با افشاي ماهيت آنان تعداد اعضاي اين گروه از چند هزار نفر به حدود 005 نفر تقليل يافت.
از جنبه تاثير جريانات غرب گرا و به تعبير رايج «اسلام ملايم» هم مي توان با قاطعيت گفت اين نوع نگرش نمي تواند جايگاهي در تحولات شمال آفريقا پيدا كند. عرفان شمال آفريقا با روح مبارزه و فرهنگ اهل بيت پيوند دارد و اين نمي تواند با مدل اردوغان يا هر جريان غيرانقلابي ديگر تطبيق يابد. بر اين اساس در مصر شخصيت هايي نظير عمروموسي، البرادعي، ايمن نور عليرغم تلاش فراوان نتوانستند رأي قابل توجهي جذب نمايند. در تاريخ مصر هم جريان اسلام ملايم و شخصيت هايي نظير يعقوب صنوع، شبلي ثميل و طه حسين نتوانسته اند جايگاهي در فرهنگ و تاريخ مصر پيدا كنند.
امام حسين(ع) مهمترين شخصيتي است كه با آن مي توان تحولات انقلابي جهان اسلام را توضيح داد.
سعدالله زارعي

 



رئيس جمهور قانون حذف مابه التفاوت حقوق مديران سياسي را ابلاغ كرد

رئيس جمهور قانون حذف تبصره 3 ماده 71 قانون جامع مديريت خدمات كشوري را ابلاغ كرد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ديروز قانون حذف تبصره 3 ماده 71 قانون جامع مديريت خدمات كشوري را كه به ماده «پرداخت حقوق مادام العمر به مديران سياسي» مشهور شده بود، به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ كرد.
بر اساس تبصره مذكور رؤساي سه قوه، معاون اول رئيس جمهور، نواب رئيس مجلس و اعضاي شوراي نگهبان، وزرا، نمايندگان مجلس و معاونين رئيس جمهور، استانداران و سفرا و معاونان وزرا، اگر دو سال سابقه داشته باشند، بعد از كاهش جايگاه شغلي خود در پست مديريت تا 80 درصد حقوق و مزايا را دريافت مي كنند كه اين موضوع به دوره بازنشستگي هم تسري مي يافت.
اين قانون در سال 86 در مجلس هفتم به تصويب رسيده بود و اواخر آبان ماه مجلسي ها استفساريه اي را به تصويب رسانده بودند كه به موجب آن دولت و صندوق هاي بازنشستگي و تامين اجتماعي مكلف مي شدند همه مطالبات مقامات سياسي ذكر شده در ماده 71 را كه حداقل دو سال در پست مديريت سياسي انجام وظيفه كرده باشند، برمبناي 80 درصد آخرين حقوق و فوق العاده هاي دوران مديريت شان محاسبه و پرداخت كنند كه اين موضوع مشمول شاغلين و بازنشستگان مي شد اما 18 نماينده كه اكثريت آنها را اعضاي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس تشكيل مي دادند و معتقد بودند اين قانون تبعيض آميز و ظلم به نظام است، طرحي دو فوريتي براي حذف تبصره 3 ماده 71 قانون جامع مديريت خدمات كشوري ارائه كردند.
پيشنهاد اين نمايندگان در جلسه علني چهارشنبه دوم آذر ماه جاري مجلس شوراي اسلامي با 133 راي موافق در برابر 38 راي مخالف و 19 راي ممتنع از 203 راي مأخوذه، تصويب شد و بلافاصله نيز مورد تأييد شوراي نگهبان قرار گرفت.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، روز گذشته قانون حذف ماده جنجالي قانون جامع مديريت خدمات كشوري يا همان تبصره 3 ماده 71 قانون را ابلاغ كرد.

 



تشنه لبيك (به جاي گفت و شنود)

اين روزها كه با تاسوعا و عاشوراي حسيني(ع) همزمان است، ستون طنز گفت وشنود را ديگرگونه مي نگاريم و به چند پيامك كه دلدادگان مولاي شهيدمان در ميان خويش رد و بدل مي كنند، اختصاص مي دهيم.
¤ كشتي نجات آدميان احتياجي به دريا ندارد. اين كشتي بر روي قطره هاي اشك مقدس كه براي حسين(ع) ريخته مي شود، حركت مي كند.
مرحوم علامه جعفري
¤¤¤
¤ گويند مي نمي شود از راه گوش خورد
من يا حسين مي شنوم، مست مي شوم
¤¤¤
¤ برادري به تعداد نيست، به وفاداري است. يوسف(ع) يازده برادر داشت و حسين(ع) تنها عباس را.
¤¤¤
¤ مولاي ما حسين عليه السلام بيش از آن كه تشنه آب باشد، تشنه لبيك بود.
¤¤¤
¤ گفتم از اينجا تا كربلا چقدر راه است؟ گفت آنقدر كه بگويي « السلام عليك يا اباعبدالله»
¤¤¤
¤ اي اشك مثل رود بباري اگر، كم است
آتش بگير گريه كه ماه محرم است
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤پيروزي اسلامگرايان در انتخابات مصر در حقيقت به ثمر نشستن و جوانه زدن نهال انقلاب اسلامي به بركت خون هاي مقدس شهداي اين نهضت است.
سليمان بلغار
¤اميدوارم كه سيستم حكومتي ما اجازه ندهد كه انگليس بار ديگر به كشورمان بازگردد.
يك شهروند
¤به دولت انگليس بگوييد، مطمئن باشد كه با ملت ايران نمي تواند درگير شود. شما فعلا مشكلات خودتان را با ملت تان حل كنيد بعد به سراغ ما بياييد.
نيما-كرج
¤آيا دولت جنايتكار انگليس به جز جنايت و خيانت عليه ملت ايران كار ديگري داشته است. خداوند در قرآن مي فرمايد: اي مسلمانان كافران را براي خود به دوستي نگيريد.
يك شهروند
¤از دستگاه ديپلماسي كشور تقاضا مي كنم كه درخصوص ادامه روابط با 2 كشور قطر و تركيه كه هم پيمان رژيم صهيونيستي هستند تجديدنظر كند.
بابايي-تهران
¤با توجه به اينكه سوريه كشور متحد و برادر ماست و يار و ياور حزب الله در حمايت از فلسطين است و شبكه انگليسي و صهيونيستي الجزيره در حال فعاليت عليه منافع ما، حزب الله و فلسطين و سوريه است شايسته نيست كه دفتر اين شبكه در تهران همچنان فعال باشد. لذا از مسئولان ذي ربط تقاضا مي كنم كه هرچه سريع تر دفتر اين شبكه را پلمب كنند.
يك شهروند
¤آقاي اردوغان! مگر شما نبوديد كه دست و شانه قذافي را مي بوسيديد، بنابراين، اين شما هستيد كه بايد از سرنوشت قذافي درس عبرت بگيريد نه كشور سوريه.
يك هم وطن-سراب
¤در روايات اسلامي آمده است، وقتي ماه محرم فرا مي رسيد، خنده بر لبان مبارك معصومين(ع) نقش نمي بست اما متاسفانه شاهديم كه در رسانه اي چون راديو، موسيقي شاد كه بعضا غنا نيز مي باشد پخش مي شود.
يك شهروند
¤مي گويند مار زخمي پس از مدتي كه موقعيت مناسبي پيش بيايد از لانه اش بيرون آمده و انتقام خود را مي گيرد و شروع به نيش زدن مي كند. اين حكايت كار دو گروه غيرقانوني مجاهدين و مشاركت و دار و دسته شان است. واقعا از قوه قضائيه تعجب مي كنم كه اين قدر با اين گونه افراد مدارا و تساهل و تسامح مي كند، زيرا آن ها كارشان به جايي رسيده كه براي انتخابات آينده مجلس نامه پراكني مي كنند.
احمدي
¤مطمئنا شركت هواپيمايي قطر ايرلاين قراردادهاي متعددي با شركت هاي مشابه آمريكايي و اروپايي و حتي رژيم صهيونيستي دارد كه در سفرهاي خارجي همكاري مي كنند. حال سپردن پروازهاي داخل ايران به اين شركت به مثابه سپردن پروازهاي داخلي به دولت هاي معاند و متخاصم خواهد بود. لذا تفاهم نامه اخير وزارت راه با شركت يادشده از لحاظ حفاظتي، امنيتي و اطلاعاتي به مصلحت نمي باشد.
عزيز اشرفي-اروميه
¤فيش هاي عمره بانك ملي به راحتي خريد و فروش مي شود، اما همين مسئله درخصوص فيش هاي صادره از بانك ملت ممنوع است. چرا سازمان حج و زيارت يك بام و دو هوا مي كند.
محسني-تهران
¤براي نجات درياچه اروميه مي توان تدابيري مثل انتقال آب درياي خزر و ... به اين درياچه را مورد مطالعه كارشناسي قرار داد.
پيكر
¤از وزير محترم علوم تقاضا مي كنم كه از دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه علمي كاربردي حمايت كند. اين درست نيست كه از زندگي مان بزنيم و خرج بچه هايمان بكنيم تا در اين دانشگاه درس بخوانند اما در مقابل شاهد باشيم كه به كارگيري از اين فارغ التحصيلان در اداره ها خودداري مي شود.
يك خانم شهروند
¤چرا شهرداري منطقه به چاله هاي جاده قديم كرج ورودي آزادگان رسيدگي نمي كند.
اعواني-انديشه شهريار
¤از رئيس جمهور محترم تقاضا مي كنم كه نسبت به تسريع در روند احداث متروي شهر شهيدپرور ورامين شخصا نظارت داشته باشند.
يك خانم شهروند
¤ از ساكنين شهرك نبوت بندرعباس هستم حدود يك سال است كه براي تلفن ثابت به مخابرات مراجعه ولي اعلام مي كنند كه به علت عدم امكانات فني واگذاري خط مقدور نمي باشد. واقعا جاي بسي تاسف است كه در اين يكسال اقدامي نشده است و در مركز استان از كمترين امكانات ارتباطي محروم هستيم.
4801---0917
¤ اي كاش مسئولين مترو علاوه بر تابلوهايي كه در مورد كربلا در مترو نصب كرده اند احاديثي نيز از اهل بيت(ع) در مورد واقعه كربلا در ايستگاه ها و قطارها نصب مي كردند.
9912---0919
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 22/8/1390، با عنوان « «خط بليتي ميدان گرگان (نامجو) به اطلاع مي رساند: در راستاي واگذاري خطوط بليتي اين شركت به بخش خصوصي خط موصوف جمع آوري و خط جديد رسالت-ميدان قيام با تعداد 18 دستگاه اتوبوس شروع به كار نموده است. در همين راستا چنانچه شهروندان محترم، سرويس رساني نامطلوب، در خط ياد شده در ساعت يا تاريخ خاصي را مدنظر دارند با اعلام آن به سامانه 1888 موضوع قابل رسيدگي مي باشد.
پاسخ سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 12/8/90 در روزنامه و با تشكر از تماس شهروند محترم، به آگاهي مي رساند، ناوگان سازمان تاكسيراني شهر تهران در روزهاي باراني نيز مانند مواقع عادي با تمامي ظرفيت خود به جابجائي شهروندان مي پردازد و عوامل گشت و نظارت سازمان با هرگونه فعاليت به صورت دربستي برخورد قانوني انجام مي دهند. لذا شهروندان محترم مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با ذكر شماره كامل پلاك تاكسي به تلفن 1888 اعلام و با اخذ كد رهگيري مسئله را پيگيري نمايند.
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 18/08/1390، با عنوان «انتقال ايستگاه اتوبوس هاي مترو حقاني» به اطلاع مي رساند: با عنايت به اينكه زمين پايانه متعلق به اراضي عباس آباد بوده، شهرداري منطقه مربوطه نسبت به تحويل آن اقدام و ضمن احداث پايانه با طول مسير حدوداً يكصد و پنجاه متر از محل قبلي و با امكاناتي فراتر از پايانه سابق و انتقال ايستگاه اتوبوس هاي جمعي به مكان مذكور، نسبت به ارائه خدمات بهينه حمل و نقلي به شهروندان اقدام مي گردد.

 



اعلام رسمي حضور حزب مردم سالاري در انتخابات اختلاف در جبهه اصلاحات بالا گرفت

همزمان با اعلام حضور فعال در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي از سوي دبيركل حزب مردم سالاري، اختلافات در جبهه اصلاحات بالا گرفته است.
«مصطفي كواكبيان» دبير كل حزب مردم سالاري گفت: اين حزب براي شركت فعال و ارائه ليست در انتخابات مجلس شوراي اسلامي آماده است.
كواكبيان در نشست خبري در محل روزنامه مردم سالاري با بيان اينكه احزاب نمي توانند در نظام مردم سالار در مسئله انتخابات بي تفاوت باشند، افزود: حزب مردم سالاري با رصد اوضاع سياسي، اجتماعي كشور در طول يك سال گذشته به اين نتيجه رسيد كه بايد در آزمون بزرگ انتخابات شركت كند.
وي گفت: در صورت امكان براي كسب 150 كرسي مجلس در سراسر كشور ليست ارائه خواهيم كرد.
كواكبيان با بيان اينكه در طول 6 ماه گذشته در موضوع انتخابات با افراد موثر در نظام، احزاب فعال كشور و مسئولان اجرايي رايزني هاي گسترده اي صورت داديم، افزود: اين رايزني ها با هدف برگزاري انتخابات پرشور، قانونمند، رقابتي، سالم، آزاد، عادلانه و با هدف مشاركت حداكثري و كمترين چالش و حاشيه در انتخابات صورت گرفته است.
وي انتخابات مجلس نهم را آزموني بزرگ براي حكومت، احزاب، فعالان سياسي و نامزدهاي انتخاباتي دانست و گفت: حزب مردم سالاري با تحليل واقع بينانه از رويدادهاي كشور به اين نتيجه رسيده است كه انتخابات آينده را بعنوان يك فرصت بنگرد و از آن نهايت استفاده را ببرد.
در همين رابطه «محمدجواد حق شناس» عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سوال كه آيا حزب متبوعش در انتخابات آتي مجلس كانديدايي خواهد داشت، گفت: فعاليت هاي حزب اعتماد ملي متوقف است و هنوز در مورد اينكه اين حزب در انتخابات مجلس نهم كانديدايي داشته باشد، تصميمي گرفته نشده است.
وي در تشريح نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم، گفت: 3 نظر متفاوت براي حضور در انتخابات مجلس نهم ميان اصلاح طلبان وجود دارد.
حق شناس مدعي شد كه خيلي از جريان اصلاح طلبي و به خصوص در بدنه اين جريان، موافق حضور در انتخابات آتي مجلس نيستند.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي تصريح كرد: بخشي از اصلاح طلبان نيز موافق شركت در انتخابات مجلس هستند كه تعداد آنان زياد نيست.
وي اظهار داشت: بخش ميانه اي از اصلاح طلبان كه خاتمي شاخص آنان است، براي حضور در انتخابات اعلام آمادگي كرده اند، اما شرايط سه گانه اي را مطرح كرده اند كه هنوز پاسخي دريافت نكرده اند.
اين اعلام حزب همبستگي در حالي است كه محمد خاتمي در جلسات خصوصي اصلاح طلبان تاكيد مي كند اين جريان نبايد در انتخابات مجلس شركت كند.
جريان فتنه هم اكنون راهبرد خود را «عدم مشاركت فعال» در انتخابات نام نهاده است.

 



بيانيه كميته سياسي جبهه متحد اصولگرايان: مجلس ششم مرعوب غرب بود

كميته سياسي جبهه متحد اصولگرايان به مناسبت روز مجلس طي بيانيه اي تصريح كرد كه رويكرد مجلس ششم با مجالس هفتم و هشتم به خوبي مشهود است.
در اين بيانيه با اعلام اين مطلب آمده است: مجلس ششم به دليل حضور و جلوداري عناصري غربزده و مرعوب دشمن از جريان دوم خرداد و عدم برخورداري از تقواي جمعي آن كرد كه نبايد مي كرد. اما مجالس هفتم و هشتم با ميدان داري جريان اصولگرا به توفيقاتي نسبي همراه با وجود برخي اشكالات دست يافت كه تدقيق در جزئيات آن مجالي ديگر مي طلبد. اما مهمترين توفيق آنها در بعد داخلي بازگرداندن آرامش به فضاي سياسي كشور و حركت در مسير پيشرفت و تعالي نظام و در بعد خارجي ايستادگي شجاعانه در برابر زياده خواهي ها و ياوه گويي هاي بين المللي بود. تا آنجا كه مقام معظم رهبري در آخرين ديدار خويش با نمايندگان مجلس هشتم فرمودند: «اينكه مجلس در قضاياي مختلف سياسي دنيا، در هجمه هاي دشمنان به جمهوري اسلامي، قرص و محكم، واضح و آشكار ايستاد و موضع گرفت، واقعا جاي افتخار دارد، جاي تشكر دارد.»
اين بيانيه افزوده است: مجلس هشتم كه كارنامه اش پيش چشم مردم گشوده و منشأ قضاوت آنهاست داراي اشكالاتي از قبيل مسئله دانشگاه آزاد، تاخير در اجرايي كردن قانون نظارت بر نمايندگان و... نيز بود كه مانند نقاطي سياه بر پيراهني سفيد خودنمايي نمود؛ اگرچه مجلس برخي را اصلاح كرد و براي برخي هنوز فرصت اصلاح و جبران مافات دارد. آخرين اقدام انقلابي و موثر مجلس در تصويب دوفوريتي كاهش سطح روابط با رژيم حيله گر انگليس و اخراج سفير روباه پير نشان داد كه مجلس پا جاي پاي مدرس نهاد و در برابر زورگويي ها و تهديدهاي نظام سلطه آنچنان سيلي محكمي نواخت كه تا مدت ها گيجي اين ضربه بر اقدامات دولتمردان و سياستمداران غربي سايه خواهد افكند.

 



مديركل سياسي وزارت كشور خبر داد:
برگزاري جلسات ستاد انتخابات كشور با استانداران و فرمانداران

مديركل سياسي وزارت كشور گفت: جلسات ستاد انتخابات كشور با استانداري ها و فرمانداري ها تا پايان آذر ماه ادامه خواهد داشت.
«پورموسوي» در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه «در بحث انتخابات مجلس شوراي اسلامي جلسات با فرمانداران و استانداران سراسر كشور ادامه دارد» گفت: برخي از اين جلسات براي هماهنگي، برخي توجيهي و برخي نيز براي كساني است كه نياز به بازآموزي بحث هاي مربوط به انتخابات دارند.
وي افزود: برنامه هاي شهرستاني توسط مسئولان ستاد انتخابات، هم چنين برگزاري جلسات آموزشي ادامه دارد. ضمن اين كه در سفرهاي استاني توسط مسئولان ستادهاي آن شهر برنامه هاي لازم برگزار مي شود.
مديركل سياسي وزارت كشور خاطرنشان كرد: اين جلسات تا پايان آذر ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن وارد پروسه اجرايي انتخابات (ثبت نام كانديداها) خواهيم شد.

 



در يكي از بيمارستان هاي تهران رئيس مجلس از آيت الله يزدي عيادت كرد

علي لاريجاني از آيت الله محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم كه به علت بيماري در يكي از بيمارستان هاي تهران بستري است، عيادت كرد.
به گزارش فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ظهر روز شنبه از آيت الله محمد يزدي نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري و رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم عيادت كرد.
لاريجاني از نزديك در جريان روند درماني آيت الله يزدي قرار گرفت و در پايان براي وي از درگاه خداوند آرزوي سلامتي و بهبود كامل كردند.

 



وزير دفاع آمريكا: اسرائيل روز به روز منزوي تر مي شود (خبر ويژه)

وزير دفاع آمريكا نسبت به انزواي فزاينده اسرائيل در منطقه و جهان هشدار داد.
لئون پانه تا رئيس سابق سازمان سيا كه در بنياد «سابان» در واشنگتن سخن مي گفت، با ابراز نگراني نسبت به انزواي گسترده رژيم صهيونيستي گفت: متاسفانه در طول سالهاي اخير شاهد آن بوده ايم كه اسرائيل به گونه اي روزافزون در ميان همسايگان خود در منطقه منزوي مي شود. ما همچنين شاهد انزواي فزاينده تل آويو از سوي شركاي امنيتي سنتي اش بوده ايم. مقامات اسرائيل بايد براي پايان دادن به اين انزوا، روابط خود با كشورهاي تركيه و مصر و اردن را از راه مذاكره بهبود ببخشند.
پانه تا همچنين خواستار احياي مذاكرات سازش ميان صهيونيست ها و فلسطينيان شد و با لحني آميخته به خشم و يأس گفت: مشكل اصلي اين است كه طرفين به سر ميز لعنتي مذاكره برنمي گردند و حاضر نيستند پاي ميز مذاكره بنشينند. روياي حكومت باثبات يهودي به نام اسرائيل تنها در چارچوب مذاكره و صلح تحقق مي پذيرد.
وزير دفاع آمريكا تاكيد كرد: تل آويو با چالش و مبارزه اي بين المللي كه هدف آن انزواي اسرائيل مي باشد، روبرو شده است.
وي درباره تهديد گاه به گاه نظامي عليه ايران تصريح كرد: حمله به ايران نه تنها كل منطقه خاورميانه را به آشوب مي كشد بلكه ضربات جبران ناپذيري به اقتصاد جهاني وارد مي آورد. درگيري نظامي با ايران، اقتصاد ضعيف آمريكا و اروپا را با مشكلات بيشتري مواجه مي كند، نيروهاي ايراني را به اقدام متقابل ترغيب مي كند و مخالفت مردم ايران عليه غرب را برمي انگيزد و در نهايت به سود حكومت اسلامي تمام مي شود.
رئيس سابق سيا اضافه كرد: هرگونه حمله نظامي به ايران احتمالا حمايت هاي منطقه اي از حكومت ايران را افزايش خواهد داد و احتمالا ايران را براي لطمه زدن به پايگاههاي منافع آمريكا در كشورهاي خاورميانه تحريك خواهدكرد. ايران مي تواند به كشتي ها و نيروهاي ما در خليج فارس حمله ور شود و اثرات سختي بر اقتصاد ما و غرب برجاي بگذارد. نتايج چنين اتفاقي براي ما در خاورميانه تاسف بار خواهد بود.
همزمان مئير داگان رئيس پيشين موسادهم گفته است: عواقب درگيري نظامي اسرائيل با ايران براي تل آويو هولناك خواهد بود.
وي مي گويد: اشتباهي سنگين است كه ايراني ها را دست كم بگيريم در حالي كه آنها بسيار باهوش و زيرك هستند.
داگان همچنين گفته است: هرگونه مواجهه نظامي با ايران، ابعادي ويرانگر با هزينه هاي گزاف براي اسرائيل دربر خواهد داشت. اين ابعاد بالاتر از محاسبات فعلي دولتمردان ماست.


 



گاردين: پايگاه مردمي ريشه ثبات جمهوري اسلامي است (خبر ويژه)

يك روزنامه انگليسي تاكيد كرد برخلاف تبليغات غرب، ايران كشور متحد و باثباتي است.
گاردين در تحليلي به قلم يكي از مدرسان علوم سياسي در مدرسه SOAS (سواز) دانشگاه لندن نوشت: برخلاف برخي تحليل ها، قدرت اقتصادي ايران در حال افول نيست. اين فرض غلط است كه ايران به خاطر تحريم ها يا تهديد نظامي در معرض بي ثباتي است. برخي ادعا مي كنند ايران براساس پول اداره مي شود و اقتصاد كشور به لبه پرتگاه نزديك مي شود. اين مكرراً به عنوان استدلالي در حمايت از تحريم ها مطرح شده است. ولي اين ادعا با حقايق جور درنمي آيد. بانك جهاني رشد اقتصادي ايران در سال 2011 را 3 درصد اعلام كرده و صندوق بين المللي پول هم مي گويد رشد GDP در ايران از 5/330 ميليارد دلار در سال 2009 به 360 ميليارد دلار در سال 2010 رسيده است. صندوق بين المللي پول اخيرا دولت ايران را به خاطر موفقيت زودهنگام در طرح اصلاح يارانه ها و پيشرفت ها در بخش اقتصادي كه با يك بازار سهام موفق تقويت شده، ستايش كرده است.
گاردين افزود: اين استدلال كه ايران از نظر اقتصادي منزوي شده هم درست نيست. با توجه به جديدترين گزارش كنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل، سرمايه گذاري خارجي مستقيم در ايران به شكل نماياني از 6/1 ميليارد دلار به 6/3 ميليارد دلار رسيده است. منظور اين نيست كه هيچ مشكل اقتصادي جدي اي در اين كشور وجود ندارد. نه، ايران مشكلات زيادي دارد اما ماجراي ايران يك روي ديگر هم دارد كه به دلايل ايدئولوژيكي در غرب ناديده گرفته شده است. نهايتا آمريكا و كمي كمتر اتحاديه اروپا در دوره اي از مشكلات اقتصادي حاد، خود را از بازار ايران محروم مي كنند.
اين روزنامه همچنين نوشت: عوامل نرم متعددي هستند كه مايه ثبات نسبي اقتصاد ايران هستند. اين كشور توانسته محيطي امن براي خلاقيت هاي فني در منطقه فراهم كند كه عمدتا به خاطر سرمايه گذاري سازمان يافته در يك زيرساخت كارآمد براي تحقيق و توسعه است. تعداد مقالات علمي ايران از 736 در سال 1996 به 13238 در سال 2008 رسيده و سريع ترين رشد در اين زمينه را در جهان رقم زده است.
گاردين با اشاره به رشد علمي و فناوري در جمهوري اسلامي ادامه مي دهد: به عنوان بخشي از طرح جامع علمي، ايران برنامه ريزي كرده كه يك مركز نانوتكنولوژي تاسيس كند و 4 درصد از GDP را به تحقيق و توسعه اختصاص دهد. در نتيجه اين سياست ها، ايران به يك پيشتاز تحقيقات در زمينه سلول هاي بنيادي و فناوري ماهواره اي تبديل شده است. چندي پيش ماهواره رصد را با موفقيت پرتاب كرد و اولين كپسول حياتي اش را فوريه گذشته با كاوش گر -3 به فضا فرستاد. ايران برنامه دارد كه تا سال 2019 اولين فضانوردش را به فضا بفرستد.
اين روزنامه انگليسي در ادامه، دلايل زير را به عنوان عوامل ثبات سياسي ايران اعلام كرد: نظام سياسي تك حزبي در ايران وجود ندارد كه مخالفان را به كلي خفه كند. هيچ بخش نظامي و اطلاعاتي وجود ندارد كه به شكل ايدئولوژيك به نظام پايبند نباشد. حكومت يك پايگاه متعهد در ميان مردم دارد كه از آن حمايت مي كنند و در كشور و حتي بين اپوزيسيون هيچ تمايل واقعي براي انقلاب وجود ندارد.
گاردين نوشت: مهمتر اين كه اين حكومت وابستگي به غرب ندارد كه مانند آنچه براي رژيم مصر و تونس و ايران زمان پهلوي اتفاق افتاد، مايه بحران مشروعيتش شود و همچنين بله قربان گوي اسرائيل نيست. تاكيد هميشگي جمهوري اسلامي بر استقلال ملي همچنان مايه جلب حمايت از جامعه ايران است. به همين خاطر رويارويي بر سر پرونده هسته اي ايران، مكررا به آتش ملي گرايي ايرانيان دميده است.
گاردين تاكيد كرده است: ارزيابي نادرست از توان اقتصادي و سياسي جمهوري اسلامي ايران مي تواند سبب خطاهايي در سياست برخورد با اين كشور شود. بي اطلاعي آمريكا از ساختار عراق و افغانستان باعث شكست هاي استراتژيك شد.

 



مدير موسسه استراتفور: آمريكا هر حركتي كه مي كند به نفع ايران تمام مي شود (خبر ويژه)

مديرموسسه اطلاعاتي و استراتژيك آمريكايي موسوم به استراتفور معتقد است فشار آمريكا عليه سوريه، ناشي از هراس واشنگتن نسبت به تبعات تخليه عراق است.
جرج فريدمن دراين باره ضمن تحليلي كه از سوي بيزينس استاندارد منتشر شده مي نويسد: «نيروهاي آمريكا روند خروج از عراق را براساس برنامه قبلي تا پايان سال 2011 (يك ماه ديگر) به پايان مي رساند. اكنون زمان ارزيابي نتايج است. يكي از اين ارزيابي ها حاكي از جابجايي بالقوه قدرت ايران از موقعيتي حاشيه اي به موقعيتي غالب است ايران براي خروج آمريكا از عراق آماده است. ايران در عراق نفوذ دارد و اين نفوذ با خروج نيروهاي آمريكا افزايش مي يابد. مقابله با ايران در چنين وضعيتي غيرموثر و خطرناك به نظر مي رسد.»
فريدمن با اشاره به اتحاد درازمدت و استراتژيك ايران و سوريه و اينكه آمريكا مي كوشد شكست عراق را در سوريه جبران كند، نوشت: در اتفاقات اخير سوريه، سعودي ها همراه با آمريكا به مخالفت با دولت بشاراسد پرداختند. اگر اسد در حوادث اخير پيروز شود، مسلما به نفع ايران خواهد بود. با رشد نفوذ ايران در عراق، اگر رژيم اسد تثبيت شود، آنگاه تهران بر محدوده اي وسيع از افغانستان تا مديترانه نفوذ خواهد داشت. اين نفوذ مستلزم حركت نظامي ايران نيست؛ تداوم حكومت سوريه براي اين كار كافي است. چنين نفوذي امكانات جديدي را براي حركت ايران به سمت غرب فراهم مي كند. مرزهاي شمالي عربستان سعودي و مرزهاي جنوبي تركيه حدود شمال و جنوب اين محدوده هستند.
وي تصريح كرد: به نظر مي رسد اكنون يك سياست دو مرحله اي در منطقه دنبال مي شود. از يك سو فشار بر ايران تا آن را هر چه بيشتر آسيب پذير سازد و از سوي ديگر ساقط كردن رژيم سوريه براي جلوگيري از گسترش نفوذ ايران، اينكه آيا رژيم سوريه قابل ساقط كردن باشد مساله ديگري است. ولي براي برگرداندن ايران به سر جاي خود بايد در مورد وضعيت عراق هم كاري كرد. واشنگتن با خروج از عراق، نفوذ اندكي در اين كشور خواهد داشت. آمريكا 3 گزينه دارد؛ پذيرش وضعيت و وفق دادن تدريجي خود با شرايط، تلاش براي معامله با ايران- كه دردناك و پرهزينه است و يا شروع جنگ. اولي مستلزم آن است كه واشنگتن بتواند عواقب اين وضعيت را تحمل كند.دومي بستگي به اين دارد كه ايران هم باشد. و سومي هم بستگي به اين دارد كه نيروي كافي براي مقابله با اقدامات تلافي جويانه ايران و بسته شدن تنگه هرمز را داشته باشد. همه اين ها مورد ترديد است ولي ساقط كردن اسد حياتي است. اين كار حركت بازي را تغيير مي دهد. ولي حتي اين كار هم خطرات و دشواري هاي خاص خود را دارد.
مديرموسسه استراتفور در تحليل ديگري كه در نشريه نشنال پست منتشر شد، تاكيد كرده است: زماني كه بهارعربي به پايان برسد، ايران به عنوان قدرت منطقه اي متنفذ از غرب افغانستان تا مديترانه مطرح خواهد شد. ايران با در دست داشتن انديشه انقلابي و تامين كننده اصلي نفت از مدت ها پيش خواهان تبديل شدن به قدرتي منطقه اي بود. قدرتي كه بتواند نقش رهبري جهان اسلام را در دست داشته و حكومتي اسلامي و فراگير هم در سرتاسر منطقه تشكيل دهد. آمريكا كه در ادبيات ايراني ها شيطان بزرگ نام گرفته است بزرگ ترين و اصلي ترين رقيب اين كشور محسوب مي شود. ايران موضع ضداسرائيلي تند و تيز خود را حفظ كرده و از سوي غربي ها به تلاش براي برخورداري از تسليحات هسته اي هم متهم است. اما مساله اينجاست كه ايران بدون برخورداري از اين تسليحات هم مي تواند روياها و آرزوهاي خود در منطقه را جامه عمل بپوشاند.
فريدمن معتقد است: در آينده اي كه از همين امروز قابل پيش بيني است بايد ايران را قدرتمندترين كشور منطقه خواند. چنين پيشرفتي را بايد نتيجه قدرت ايران و البته اشتباهات استراتژيك آمريكا توصيف كرد.

 



پايگاه صهيونيستي آرتيكل: همه دنيا از ما متنفرند (خبر ويژه)

«اسرائيل از نظر اجتماعي، سياسي و بين المللي در وضعيتي وخيم به سر مي برد.»
پايگاه اينترنتي- صهيونيستي «آرتيكل» با انتشار ارزيابي مذكور نوشت: امروز ما از نظر اجتماعي در وضعيتي بحراني به سر مي بريم. بر كسي پوشيده نيست كه اسرائيل به مقصدي نامعلوم مي رود. شكاف هاي اجتماعي در حال گسترش هستند، دولت ها سريعاً ظهور و سقوط مي كنند، دولت براي نگاه كردن به گذشته به منظور تغيير روندهاي سياسي كنوني و ايجاد صلح و ثبات كه آرزوي همه ماست، توانايي ندارد. همه اينها نشان دهنده بي هدفي رژيم ماست.
آرتيكل اضافه مي كند: «در حال حاضر ما در يكي از دوره هاي بسيار مهم تاريخي هستيم. ما در دوره اي به سر مي بريم كه همه دنيا حس ضديهودي نسبت به ما دارد. در كشورهاي مختلف دنيا عليه ما تظاهرات راه مي اندازند و در شرق فرياد اعتراض عليه ما سر مي دهند. از همه بدتر وضعيت روند صلح است. اسرائيل امروزه در مردابي وارد شده كه دست و پا زدن در آن بي فايده است. بنابراين باز هم بايد سؤال كنيم كه «ما به كجا مي رويم؟» آيا ما هم به خاطر آينده فرزندانمان، بايد انقلاب كنيم.
نويسنده اين تحليل تأكيد مي كند: اسرائيل 63 سال درگير جنگ بود و حالا شاهد فروپاشي اجتماعي است. از همه بدتر با دولتي در تل آويو مواجهيم كه هيچ برنامه اي ندارد. چقدر مي توان در برابر اين وضعيت سكوت كرد؟ اين روزها اعتراضات عمومي در همه جا از جمله تل آويو شنيده مي شود. آيا بايد سكوت كنيم يا به انقلاب ها بپيونديم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14