(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 13 آذر 1390- شماره 20089

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس: تحريم نفت و گاز ايران قيمت جهاني را تا 250 دلار افزايش مي دهد
دانشجويان : رابطه با انگليس را قطع كنيد
مراسم سوگواري امام حسين(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب در حسينيه امام خميني(ره)
برپايي نماز جماعت ظهر عاشورا در سراسر كشور
موج درخواست قطع رابطه با انگليس در كشور فراگير شد
برگزاري آئين هاي شب عاشورا و شام غريبان در حرم رضوي
يار قديمي كيهان رفت حاجي زرافشان ،قديمي ترين عكاس ورزشي ايران درگذشت
سردار جلالي: ايران در مقابله با ويروس هاي اينترنتي آماده پاسخ به تهديدات است
افزايش 35 تا 100 درصدي قيمت مصالح ساختماني
رئيس ديوان محاسبات كشور: هيچ مجلسي از مشروطه تا حالا نتوانسته انضباط مالي برقرار كند
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: بهره برداري از شبكه علمي كشور بزودي آغاز مي شود
تقسيم كشور به 9 منطقه فرهنگي و اجتماعي
97درصد مشمولان خود معرفند
اجراي طرح سنجش سلامت شيرخوارگان حسيني در كاشان
انجام موفقيت آميز عمل جراحي بنتال در كاشان
برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي هسته اي كشور در قم
نيروي دريايي به هرگونه تهديدي پاسخ دندان شكن مي دهد
اختصاص منابع مالي جديد به طرح الغدير خوزستان
اخبار ادبي و هنري



رئيس كميسيون اقتصادي مجلس: تحريم نفت و گاز ايران قيمت جهاني را تا 250 دلار افزايش مي دهد

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس، ايران را پيروز قطعي بازي تحريم نفت و گاز دانست و تصريح كرد اين تحريم، قيمت جهاني نفت را تا 250 دلار افزايش خواهد داد.
ارسلان فتحي پور گفت: غرب، تحريم ها را وسيله اي براي مقابله با انقلاب اسلامي مي داند اما تحريم ها تنها تيرهايي هستند كه به بخش هاي خالي خاك كشورمان مي خورند و تحريم هاي اعمالي به هيچ وجه به بخش هاي اقتصادي كشورمان لطمه نمي زند.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس اضافه كرد: امروز هم آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي درصدند كه موضوع تحريم صنعت نفت و گاز كشورمان را در دستور كار خود قرار دهند، حتي طرح اين موضوع هم باعث تهييج بازار جهاني نفت شده و قيمت جهاني را بالا برده است.
فتحي پور به «فارس» گفت: اگر آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي اقدام به تحريم نفت و گاز كشورمان كنند، قيمت جهاني هر بشكه نفت تا 250 دلار در بازار روز بالا مي برد.
وي همچنين خاطر نشان كرد: كشورمان هم اكنون به انگليس، آمريكا، كانادا و برخي كشورهاي ديگر نفت نمي فروشد اما با كشورهاي ديگري قراردادهاي رسمي دارد و چون آمريكا، انگليس و برخي همپيمانانشان از طريق واسطه ها نفت و فرآورده هاي نفتي مورد نياز خود را تامين مي كنند، لذا با تحريم صنعت نفت و گاز ايران، خود آنها دچار مشكلات عديده اي شده و مجبور مي شوند كه چندين برابر قيمت كنوني براي تامين نيازهاي نفتي خود هزينه كنند.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد: ايران كشوري بسيار قدرتمند است و حضور مقتدرانه اي در خليج فارس دارد، دريايي براي صادرات نفت سرنوشت ساز است؛ اگر صنعت نفت ايران تحريم شود، هزينه غرب براي تامين نفت و فرآورده هاي نفتي چند برابر خواهد شد.
فتحي پور خاطر نشان كرد: با وضعيت كنوني غرب، اروپا و آمريكا چطور مي توانند نيازهاي نفتي و گازي خود را در صورت تحريم صنعت نفت و گاز ايران تامين كنند.
وي در پايان اظهار داشت: شكست دور تازه تحريم هاي آمريكا و برخي اروپائيان براي كشورمان قطعي خواهد بود و اين تحريم ها هيچ تاثيري بر روند فعاليت هاي اقتصادي ايران نخواهد گذاشت، بلكه جمهوري اسلامي پيروز قطعي اين بازي خواهد بود.

 



بازگشت ديپلمات هاي ايراني به تهران
دانشجويان : رابطه با انگليس را قطع كنيد

پس از مصوبه مجلس مبني بر كاهش رابطه با انگليس و اعتراض هاي دانشجويي در مقابل سفارت خانه اين كشور در تهران و به دنبال آن واكنش شتابزده انگليس، كاركنان سفارت كشورمان در لندن بامداد شنبه وارد تهران شدند.
تمامي كاركنان سفارت خانه كشورمان در لندن با يك پرواز و در ساعت 40:2 بامداد وارد فرودگاه مهرآباد شدند.
در مراسم استقبال از ديپلمات هاي ايراني، تعدادي از دانشجويان دانشگاه هاي تهران و خانواده هاي ديپلمات هاي ايراني حضور داشتند.
دانشجويان كه از ساعت ها قبل در فرودگاه مهرآباد حاضر شده بودند عكس هاي امام راحل، مقام معظم رهبري و شهيد شهرياري را در دست داشتند و شعار «مرگ بر انگليس»، «مرگ بر آمريكا»، «دانشجو بيدار است از انگليس بيزار است» و «13 آبان تكرار بايد گردد، لانه روباه پير اشغال بايد گردد» سر مي دادند.
همچنين دانشجويان دست نوشته هايي مانند «وارثان شهيدان خوش آمديد به ايران»، «سفيران شهيدان خوش آمديد به ايران»، «آخرين پرواز لندن- تهران به زمين نشست»، «لانه فتنه بسته شد»، «چشم فتنه را درآورديم» و «استعمار مرد» را در دست داشتند.
هرچند دانشجويان موفق به استقبال از كاروان اعضاي سفارت ايران در لندن نشدند اما نمايندگان آنان تاج گل هايي را به اسلامي- كاردار سفارت كشورمان در انگليس- تقديم كردند.
اسلامي كاردار سابق سفارت ايران در انگليس بعد از ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما با بدرقه رسمي دولت انگليس خاك اين كشور را ترك كرديم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه نظر شما در مورد اقدام خودجوش دانشجويان براي استقبال از ديپلمات هاي ايراني كه از انگليس اخراج شده اند چيست؟ گفت: به هر حال مردم و دانشجويان براساس قوانيني كه تصويب مي شود مي توانند از قوانين و منافع مملكت خودشان حمايت كنند.
كاردار سابق سفارت ايران در انگليس در ادامه از همه دانشجويان كه براي استقبال از هيئت سفراي ايراني به فرودگاه آمده بودند، تشكر كرد.
براساس گزارش هاي رسيده، هر چند صدها نفر از دانشجويان از ساعت ها قبل براي استقبال از ديپلمات هاي كشورمان به فرودگاه رفته بودند، اما به علت عدم برنامه ريزي صحيح وزارت خارجه، استقبال كنندگان نتوانستند با ديپلمات ها ديداري داشته باشند و گل هاي خود را به نمايندگي تنها به كاردار سابق سفارت ايران تقديم كردند.

 



از ديشب آغاز شد
مراسم سوگواري امام حسين(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب در حسينيه امام خميني(ره)

مراسم سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) از ديشب به مدت 6 شب، در حسينيه امام خميني(ره) در حضور رهبر معظم انقلاب آغاز شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي، همزمان با فرا رسيدن ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام، امسال نيز همچون سال هاي گذشته مجلس عزاداري در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.
اين مراسم از هفتم تا دوازدهم محرم (1433 هـ.ق) برابر با شنبه 12/9/90 تا پنج شنبه 17/9/90 به مدت 6 شب، همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در حسينيه امام خميني(ره) واقع در خيابان فلسطين، تقاطع خيابان آذربايجان برگزار مي شود. همچنين هر شب قبل از اقامه نماز مغرب و عشا، احكام شرعي توسط حجت الاسلام فلاح زاده بيان مي شود.
از عموم مردم عزيز و عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام دعوت مي شود تا در اين مراسم شركت فرمايند.

 



برپايي نماز جماعت ظهر عاشورا در سراسر كشور

بار ديگر شور و شعور حسيني در ايام تاسوعا و عاشورا فضاي ايران اسلامي را عطرآگين، و حال و هواي معنوي و ماتم و اندوه سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) را در كشور حاكم كرد: عاشورا در واقع فراتر از الفاظ و كلمات است، عاشورا يك لفظ و كلمه نيست، بلكه يك فرهنگ و فرهنگنامه است كه بسياري از الفاظ و معاني زيبا را در درون خود جاي داده است. عاشورا تجلي و ظهور آرمان ها و ارزش هاي انبياي الهي و آموزه هاي وحياني است عاشورا يعني شور، شعور، ايمان، جلال، جمال، اخلاص، وفا، عهد، پيمان، ايثار، توبه، گذشت، ادب، شجاعت، شهامت، شهادت، مظلوميت، معصوميت، عشق، حماسه، نوحه، گريه، نماز، دعا و عبادت، ذكر، قرآن، تهجد، حجاب، حيا، امر به معروف و نهي از منكر، محبت، غيرت، صلابت، عزت و قدرت و...
آري عاشورا حركتي ستم ستيز و ظالم سوز و ايثارگرانه و از سر عشق و شور و فنا و فداي خود و همه تعلقات دنيايي براي خدا و حركتي اصلاحي براي تحقق حكومت عدل و ارزش هاي الهي است. و بالاخره عاشورا پلك هاي ما را مجروح و اشك هاي ما را روان ساخته است.
برگزاري نماز ظهر عاشورا
با همكاري كارگروه هاي استاني
در سراسر كشور
نماز ظهر عاشورا به تأسي از امام حسين(ع) و ياران ايشان با هماهنگي كارگروه هاي استاني در سراسر كشور پس از مراسم عزاداري سالار شهيدان برگزار مي شود.
به گزارش شبستان نماز ظهر عاشورا با توجه به تشكيل كارگروه هايي در استان هاي كشور و هماهنگي با دستگاه ها و نهادهاي مختلف به منظور اثرگذاري هرچه بيشتر و ترويج فرهنگ نماز در ميان عزاداران حسيني به صورت سراسري در مراكز مختلف اعم از مساجد و حسينيه ها و خيابان هاي هر شهر برگزار مي شود.
همچنين ستاد اقامه نماز 100 هزار بروشور تبليغي با محوريت پيام حجت الاسلام والمسلمين قرائتي در خصوص آموزه هاي عاشورايي در ميان عزاداران حسيني توزيع مي شود.
توزيع كتاب نماز عشق حسين به تيراژ صدهزار جلد و پوسترهاي تبليغي با محوريت نماز و عاشورا در ميان مردم و 30هزار سي دي با عنوان نگاهي به مداحي در قرآن و احاديث به مخاطبان مداح از ديگر اقدامات اين ستاد همزمان با ايام عزاداري سيد و سالار شهيدان جهان حضرت اباعبدالله حسين(ع) است.
همچنين ترويج فرهنگ نماز در ظهر عاشورا با همكاري و اطلاع رساني صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در اين ايام انجام مي شود.

 



گزارش خبري كيهان
موج درخواست قطع رابطه با انگليس در كشور فراگير شد

سرويس سياسي-
موج مطالبه عمومي براي قطع كامل رابطه با انگليس، روز به روز در حال گسترش است و اقشار مردم در سطوح مختلف، تعطيلي كامل سفارت انگليس را خواستارند.
به دنبال اقدام ناشيانه و عجولانه لندن نسبت به تعطيلي سفارت كشورمان در انگليس، به نظر نمي رسد ديگر قانون مصوب مجلس كارايي لازم را در پاسخگويي به اقدامات خصمانه اين كشور داشته باشد. هرچند روز بررسي اين قانون در صحن علني بهارستان نيز، طرح كاهش رابطه با انگليس با دو مخالف در خانه ملت روبرو بود كه اين هر دو خواهان قطع كامل روابط با لندن بودند، اما اين مسئله امروز روشن تر از هر زمان ديگر منطقي و البته بديهي به نظر مي رسد.
بر همين مبنا جمعه شب هم كه دانشجويان براي استقبال ديپلمات هاي كشورمان به فرودگاه رفته بودند با در دست داشتن دست نوشته ها و فرياد شعارهاي مختلف، بر لزوم قطع ارتباط كامل با رژيم سلطنتي انگليس تاكيد كردند.
رامين مهمانپرست نيز كه در حاشيه همين مراسم با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، با بيان اينكه ما در مقابل اين اقدام دولت انگليس، اقدام متقابل خواهيم كرد اظهار داشت: اگر قرار باشد در مورد رابطه با انگليس تصميمي گرفته شود حتما تصميمي گرفته خواهد شد كه در آن منافع كشور تامين شود.
جاي ترديد نيست كه اقدام متقابل دستگاه ديپلماسي كشورمان در برابر تعطيلي سفارتخانه ايران، مي بايست اقدامي فراتر از كاهش رابطه در سطح كاردار باشد.
اين مسئله فارغ از توجيه ديپلماتيك آن، بايد پاسخگوي خشم و نفرت عمومي ملت ايران در برابر رفتار خصمانه رژيم سلطنتي بريتانيا باشد.
بيژن نوباوه در همين ارتباط خاطرنشان كرد: آيا ايران در رابطه متقابل با دولت انگليس موفق بوده است؟ آيا انگليس به اين رابطه پايبند است؟ سوابق تاريخي دولت انگليس نشان داده است دست اين دولت در همه توطئه هاي داخلي به ويژه مسايل اخير آشكار است. دولت اين كشور بيشترين نقش را براي تحريم ايران و عليه حقوق بشر در كشور داشته است و بانك مركزي ايران را تحريم كرده است. وقتي رفتار دولت انگليس اين گونه است، رابطه چه معنايي دارد؟ اصل رابطه زير سؤال رفته است.
نماينده مردم تهران با منطقي دانستن اقدام مجلس در كاهش رابطه سياسي با دولت انگليس، گفت: در صورت ادامه يافتن رفتار خصمانه دولت انگليس، داشتن رابطه اصلا منطقي نيست. اگرچه حضور دانشجويان مقابل سفارت انگليس عرف ديپلماتيك نيست ولي نشان از به جوش آمدن خون آنان از سياست هاي دولت اين كشور دارد. كنترل خشم مردم در چنين شرايطي ناممكن است هرچند كه عكس العمل دانشجويان كاملا طبيعي بود.
پيشينه تاريخي ملت ايران تا به امروز خيانت هاي فراواني را از دولت انگلستان به ثبت رسانده و بازيابي آن نيز نيازمند رجوع به زمان هاي طولاني نيست. نقش سفارتخانه انگليس در فتنه 88 و فعاليت در قامت يك مركز جاسوسي، دست داشتن سازمان اطلاعاتي اين كشور در ترور دانشمندان ايراني و تصويب تحريم هايي حتي فراتر و سنگين تر از تحريم هاي آمريكا، همه و همه مواردي است كه به اذعان خود غربي ها باعث شد تنفر و خشم مردم ايران، به پديده اي مهارنشدني تبديل شود.
بر همين اساس است كه اتحاديه بين المللي امت واحده نيز تعطيلي جاسوسخانه بريتانيا در تهران را مايه خير و بركت و خوشحالي قاطبه مردم دانسته است.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد هم در اين رابطه گفت: با اقدام اخير دانشجويان در تسخير سفارت انگلستان، اين امر به آنان مشخص شد كه قطع رابطه ايران با انگلستان خواسته مردمي است.
تبلور اين خشم و نفرت عمومي را شايد بتوان در بيانيه كوبنده بسيج دانشجويي 312دانشگاه كشور مشاهده كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: رژيم خبيث انگليس امروز بايد به ملت ما پاسخ دهد كه صرف هزينه سالانه 300 هزار پوندي لانه جاسوسي اين كشور در تهران براي ارتباط گيري با NGOهاي ايراني با چه اهدافي صورت مي گرفته است؟ وزير امور خارجه انگلستان كه اين روزها با وقاحت تمام به تهديد و خط و نشان كشيدن براي ملت ما مشغول است بايد پاسخ دهد كه چگونه گزارش هاي به اصطلاح ديپلمات هاي لندن در ايام فتنه به منظور پروپاگانداي رسانه اي و ايجاد چالش امنيتي سر از شبكه بي بي سي فارسي درمي آورد؟ جناب نخست وزير پرادعاي انگلستان بايد پاسخگو باشد كه اين گونه اقدامات با كدامين عرف ديپلماتيك و روابط دوستانه هم خوان است؟
دانشجويان در ادامه تصريح كردند: از آنجايي كه خباثت و شيطنت روباه پير پايان پذير نيست، اين احتمال جدي است كه عليرغم ترك خفت بار سفارت، از ساختمان و تجهيزات آن براي تداوم جاسوسي استفاده نمايند، لذا در ادامه اين جنبش مردمي، مي بايست وزارت خارجه با هماهنگي با دستگاه قضايي در اسرع وقت نسبت به بازپس گيري باغ قلهك و ساختمان لانه جاسوسي از چنگال انگليسي ها اقدام عاجل نمايد.
اين بيانيه در پايان اضافه كرد: جنبش دانشجويي ايران از تمامي دولتمردان كشور در قواي سه گانه درخواست مي نمايد كه با تمامي توان و بدون ذره اي مماشات در برابر گردن كشي هاي دول غربي از منافع ملي دفاع كنند. در اين راستا گشودن پرونده هاي سياه رژيم انگلستان و حاميان اروپايي و آمريكايي اش در مورد ايران، منطقه و جهان به منظور بي اعتبار كردن آنان در سطح افكار عمومي بايد به گونه اي ضربتي مورد عنايت جدي قرار گيرد. در اين مسير مي توان در اولين گام پرونده شهادت دو ديپلمات ايراني در سال 1359 در سفارت كشورمان در لندن و به محاكمه كشاندن شركت هاي اسلحه سازي انگلستان و مقامات اين كشور را به جرم كشتار بي گناهان در ايران، عراق و افغانستان را در دستور كار قرار داد.
در اين ميان و با وجود اين خيل وسيع از مطالبات مردمي براي قطع كامل رابطه با روباه پير نايب رئيس كميسيون امنيت مجلس، اقدام اخير انگليس در اخراج كاركنان سفارت ايران را عجولانه و غيرمنطقي دانست و گفت: دولت و مجلس حتما اين موضوع را بررسي و در مورد آن اتخاذ تصميم خواهند كرد. به گفته وي، با توجه به تصميمات نابخردانه و گستاخانه مسئولان انگليسي حتما ما نيز در روابط خود با اين كشور تجديدنظر خواهيم كرد.

 



برگزاري آئين هاي شب عاشورا و شام غريبان در حرم رضوي

مشهد- خبرنگار كيهان:
معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي از برگزاري آئين هاي شب عاشورا و شام غريبان در حرم مطهر رضوي خبر داد.
محمود ممتاز با بيان اين مطلب، گفت: مراسم خطبه خواني شب عاشورا در صحن انقلاب اسلامي حرم مطهر رضوي و با حضور مقامات كشوري و لشكري و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران و خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
وي افزود: اين مراسم با سخنراني و ذكر مصيبت سيدالشهداء(ع) آغاز خواهد شد و خدام بارگاه منور رضوي در دور تا دور صحن انقلاب اسلامي و ايوان نقاره خانه با در دست داشتن لاله و شمع هاي افروخته و به حالت خضوع براي عرض تسليت به ساحت ملكوتي حضرت رضا(ع) و حضرت صاحب الزمان (عج) مي ايستند و خطبه خوانده مي شود.
معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي با بيان اين كه، مراسم شام غريبان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) نيز با حضور تمام خادمان بارگاه منور رضوي با حضور و تجمع در محل سازمان مركزي آستان قدس رضوي انجام مي شود، تصريح كرد: آئين شام غريبان يكي از مراسم هاي معنوي و باشكوه حرم مطهر رضوي است كه دو مرتبه در سال و در شب هاي بعد از شهادت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و حضرت امام رضا(ع) برگزار مي شود.

 



يار قديمي كيهان رفت حاجي زرافشان ،قديمي ترين عكاس ورزشي ايران درگذشت

قديمي ترين عكاس ورزشي كشور دار فاني را وداع گفت.
اسماعيل زرافشان عكاس قديمي موسسه كيهان و مجله كيهان ورزشي جمعه شب گذشته ترك ديار فاني كرد و به ديار باقي شتافت. وي كه از چندي قبل با بيماري قلبي مبارزه مي كرد ، جمعه شب به دليل وخامت حالش به بيمارستان امام حسين (ع) منتقل شد اما اين بار تلاش پزشكان بي نتيجه ماند و او در سن 83 سالگي دارفاني را وداع گفت.
حاج اسماعيل زرافشان قديمي ترين عكاس ورزشي ايران بود كه سال ها در مجله كيهان ورزشي به پوشش تصويري رقابت هاي ورزشي پرداخت و تا روزهاي پاياني حياتش هم ميدان ورزش را خالي نكرد .
وي كه متولد 25 ارديبهشت 1307 بود از اواخر دهه چهل و اوايل دهه پنجاه همكاري خود را با موسسه كيهان ومجله كيهان ورزشي آغاز كرد و نزديك به نيم قرن با تصاوير زيباي خود زينت بخش صفحات قديمي ترين نشريه ورزشي ايران بود.
زرافشان يكي از با اخلاق ترين و از پيشكسوتان بنام عكاسي بود كه شاگردان زيادي را تحويل جامعه عكاسي داد و تا چندي پيش نيز در تمام مسابقات حضور فعالي داشت.
مراسم تشييع پيكر مرحوم اسماعيل زرافشان ساعت 9 صبح امروز( يكشنبه) از ورزشگاه شهيد شيرودي تهران برگزار خواهد شد و سپس در قطعه نام آوران بهشت زهرا ( س) خانه ابدي اش آرام خواهد گرفت. همچنين مراسم ياد بودي روز يكشنبه هفته آينده(20 آذر ماه) از ساعت 13 الي 15 در مسجد نور واقع درميدان فاطمي تهران برگزار خواهد شد .
وزارت ورزش و جوانان، كميته ملي المپيك ، فدراسيون هاي فوتبال،كشتي، واليبال ، باشگاه هاي استقلال، پيروزي ، سپاهان و بسياري ديگر از اهالي ورزش در پيام هاي جداگانه اي درگذشت زرافشان را تسليت گفتند.
سرويس ورزشي كيهان درگذشت اسماعيل زرافشان را به جامعه ورزش ايران تسليت مي گويد و براي خانواده آن مرحوم صبر جميل آرزو دارد.

 



سردار جلالي: ايران در مقابله با ويروس هاي اينترنتي آماده پاسخ به تهديدات است

رئيس سازمان پدافند غيرعامل تأكيد كرد كه كارشناسان ايراني در مقابله با ويروس هاي اينترنتي از آمادگي خوبي برخوردار هستند.
سردار «غلامرضا جلالي» روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: قرارگاه دفاع سايبري براي مقابله با تهديدها در كشور تشكيل شده است و در اين قرارگاه موضوع هاي مربوط به اين تهديدها جمع بندي و پيگيري مي شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا سازمان پدافند غيرعامل پاسخگوي اين تهديدها است؟ اظهار داشت: سال گذشته با آمادگي كمتري كه نسبت به حملات سايبري داشتيم، توانستيم ويروس استاكس نت و ساير ويروس هاي اينترنتي را كشف و آنها را به طور كامل خنثي كنيم.
سردار جلالي خاطرنشان كرد: هر چند امروز از آمادگي بسيار خوبي در مقابله با حملات سايبري برخوردار هستيم اما به دليل اين كه ويروس ها روز به روز توسعه پيدا مي كنند بايد متناسب با تهديدهاي روز اين آمادگي افزايش يابد.
وي يادآور شد: هم اينك روزانه 55 هزار ويروس اينترنتي در دنيا توليد مي شود كه به بخش هاي مختلف دسته بندي مي شوند و ممكن است بخشي از آن در حوزه هايي وارد شوند كه خيلي خطرناك است و ما بايد اين موضوع را بطور كامل دنبال كنيم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل همچنين گفت: اقدامات اين قرارگاه در مقابله با ويروس هاي قبلي نشان داد كه از آمادگي بالايي برخوردار است و به خوبي مي تواند به اين تهديدها پاسخ دهد.

 



افزايش 35 تا 100 درصدي قيمت مصالح ساختماني

نايب رئيس هيئت مديره انجمن شركت هاي ساختماني گفت: رشد قيمت مصالح ساختماني كه از 4ماه پاياني سال گذشته آغاز شد، تاكنون تداوم يافته و در برخي اقلام دامنه افزايش 35 تا بيش از 100 درصد بوده كه به زيان مصرف كنندگان است.
جواد خوانساري درگفت وگو با ايرنا اظهارداشت:«قيمت آهن (ميلگرد و ورق) در مقايسه با پيش از اجراي طرح هدفمند سازي يارانه ها رشد 35 تا 40 درصدي داشته است، درحالي كه واحدهاي فولاد سازي تحت پوشش دولت هستند.
وي افزود: بررسي قيمت آجر و گچ، از ديگر اقلام پرمصرف ساختماني، نشان مي دهد كه در مقايسه با دوره مذكور اين اقلام شاهد رشد 80 درصدي بودند و اين وضعيت همچنان تداوم دارد.
خوانساري رشد نرخ حمل و نقل را از ديگر هزينه هاي شاخص دربخش ساختمان و مسكن عنوان كرد و افزود: در دوره ياد شده قيمتها در اين بخش بيش از 100 درصد افزايش داشته كه به زيان اجراي طرح هاي عمراني است.
وي با بيان اينكه قيمت گازوئيل دركارگاه هاي ساختماني رشد 20 برابري را در مقايسه با پيش از اجراي هدفمندسازي يارانه ها تجربه كرده است،گفت: پيمانكاران بخش خصوصي فشار زيادي را براي اجراي تعهدات خود در ارتباط با افزايش قيمت ها تحمل مي كنند.
به گفته خوانساري معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري نيز وعده داده بود تا اول آذر ماه جاري فهرست تعديل بهاي مصالح ساختماني مربوط به شش ماهه نخست سال جاري را اعلام كند، اما دهه نخست آذر سپري شد و اقدامي به عمل نيامد.
تعديل و مابه التفاوت قيمت مصالح ساختماني براي اجراي پروژه هاي عمراني همه ساله از سوي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري تعيين و به دستگاه هاي كارفرمايي و پيمانكاري پروژه هاي عمراني ابلاغ مي شود تا موجب آن شود كه دست اندركاران در امر ساخت و ساز با هزينه هاي اضافي ناشي از رشد قيمت ها مواجه نشوند و ضمن جلوگيري از ضرر و زيانهاي احتمالي، موجبات آن را فراهم سازد كه عمليات اجرايي طرح ها به موقع صورت گيرد.
اين كارشناس بخش ساختمان و مسكن تصريح كرد: تداوم رشد قيمت مصالح ساختماني در بازار مانع از فعاليت موثر پيمانكاران خواهد شد و درعين حال بار مالي سنگيني را براي پروژه هاي عمراني به دنبال دارد.
وي با انتقاد از برخي مسئولان كه رشد قيمت مصالح ساختماني را ناديده مي گيرند و در رسانه ها بر اين امر تاكيد دارند كه پس از اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها تغييرات معناداري اتفاق نيفتاده است، گفت:چنانچه اين مقامات بر اظهارات خود پايبند هستند، استعلام بهاي توليدات كارخانه هاي دولتي را نسبت به قبل از اجراي هدفمندسازي خواستار شوند.
خوانساري تصريح كرد: اكنون بخش ساختمان و مسكن شاهد رشد همه هزينه هاي مربوطه اعم از شن و ماسه، خاكبرداري، سوخت ماشين آلات سنگين (گازوئيل)، حمل ونقل و انواع مصالح ساختماني است و اين امر اجراي پروژه هاي عمراني را مشكل ساز خواهد كرد.

 



رئيس ديوان محاسبات كشور: هيچ مجلسي از مشروطه تا حالا نتوانسته انضباط مالي برقرار كند

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس ديوان محاسبات كشور گفت: سياست اصلي ديوان محاسبات در رسيدن به هدف، برقراري انضباط مالي است.
عبدالرضا رحماني فضلي در جلسه شوراي اداري خوزستان با بيان اين مطلب افزود: ما در انضباط مالي به يك بيماري مزمن، ساختاري و نهادينه دچار شده ايم.
به گفته اين مقام مسئول از زمان مشروطيت تاكنون كه مجلس تشكيل شده است؛ دلايل مختلفي پديد آمده كه نتوانستيم انضباط مالي را در كشور برقرار كنيم.
وي با بيان اين كه سرجمع درآمدهاي كشور در يك جا متمركز نبوده و اطلاعات كاملي از آن در دسترس نيست اضافه كرد: ما حدود 73 هزار ميليارد تومان ظرفيت ماليات گيري داريم اما آنچه كه به عنوان ماليات مي گيريم، بيشتر از 32 تا 33 هزار ميليارد تومان نيست و اين مسئله مصداقي از بي انضباطي مالي به شمار مي آيد.
رئيس ديوان محاسبات كشور ادامه داد: در كنار بحث انضباط مالي به عنوان سياست اصلي ديوان محاسبات، سياست برقراري تعامل مثبت با دستگاه هاي اجرايي هم در دستور كار ديوان محاسبات قرار گرفته است.
وي هدف ديوان محاسبات كشور را مطابق با اهداف كلان كشور و توسعه ملي عنوان و خاطرنشان كرد: تعريف ما از توسعه ملي آن چيزي است كه در قانون وجود دارد و براين اساس نقش ديوان محاسبات را با عملكردي كه دارد، مرتبط با بحث توسعه ملي تعريف مي كنيم.

 



معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: بهره برداري از شبكه علمي كشور بزودي آغاز مي شود

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از آغاز بهره برداري شبكه علمي كشور تا پايان آذرماه جاري خبر داد.
«علي حكيم جوادي» در گفت وگو اختصاصي با خبرگزاري جمهوري اسلامي، اظهار كرد: مرحله اول شبكه علمي كشور با قابليت هاي بالاي ارتباطي تا پايان آذرماه به بهره برداري مي رسد. وي افزود: درمرحله اول افتتاح اين شبكه چند دانشگاه، مراكز بهداشت و حوزه هاي علميه كشور به اين شبكه متصل مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: توسعه علم و فناوري، ايجاد ارتباطات موثر درسطح مراكز علمي و پژوهشي كشور، به اشتراك گذاشتن منابع علمي، اتصال به شبكه علمي معتبر جهاني از جمله شبكه علمي اروپا و ارائه خدمات شبكه هاي مجازي ويديو كنفرانس و آموزش هاي مجازي از مزاياي اجراي اين طرح علمي است.
حكيم جوادي، همچنين با اشاره به اينكه درحال حاضر 15هزار مدرسه دركشور به شبكه سراسري مدارس متصل شده اند، گفت: تا پايان مرحله اول و دوم اين طرح به ترتيب 30 تا 60 هزار مدرسه به اين شبكه هوشمند متصل مي شوند. وي ابراز اميدواري كرد: تا پايان برنامه پنجم توسعه تمام مدارس كشور به اين شبكه هوشمند علمي متصل خواهند شد.
وي رتبه كنوني كشور از نظر ارتباطات دربخش شبكه را در ميان كشورهاي جهان يكصد و دومين كشور و درزمينه زيرساخت هاي ارتباطي
سي و هشتمين كشور جهان ذكر كرد.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: استفاده از پهناي باند بالا براي كاهش شكاف ديجيتالي با كشورهاي پيشرفته ضروري است.
«حكيم جوادي» روز جمعه درآيين آغاز بهره برداري از پورت پرسرعت اينترنت در آران و بيدگل اظهار كرد: خوشبختانه كشور از نظر زيرساخت هاي ارتباطي دروضعيت مطلوبي قرار دارد. وي افزود: افزايش ضريب نفوذ اينترنت، ارتباطات و فناوري اطلاعات دركشور موجب ايجاد اشتغال و افزايش توليد ملي مي شود.

 



قائم مقام وزير كشور خبر داد
تقسيم كشور به 9 منطقه فرهنگي و اجتماعي

ساري - خبرنگاري كيهان:
قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي از تقسيم كشور به 9 منطقه از نظر فرهنگي و اجتماعي خبر داد.
علي رضا افشار در همايش منطقه اي طرح تحول اجتماعي استان هاي شمالي كشور گفت: اقدامات فرهنگي موثرترين كار براي كاهش استفاده از مواد مخدر و ديگر آسيب هاي اجتماعي است.
وي با بيان اين كه برنامه ملي كاهش آسيب و ارتقاي سرمايه اجتماعي با رويكرد ارتقاي فرهنگ عمومي از اهداف طرح تحول اجتماعي است، افزود: فعاليت هاي فرهنگي را بايد با نوآوري اجرا كرد.
قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي از تقسيم كشور به 9 منطقه سخن گفت و افزود: استان ها را براساس فرهنگ و مشخصه هاي مشترك در يك منطقه قرار داده ايم و بايد در همه استان ها دفتر مطالعات منطقه اي در اين زمينه ايجاد شود.
افشار اقدام و ارتقاي فرهنگ عمومي را براي تحول اجتماعي لازم دانست و گفت: استفاده از بسترهاي مناسب فرهنگ عمومي كشور همانند سينما، تئاتر، صدا و سيما، دانشگاه ها و ديگر مراكز فرهنگي و اجتماعي براي موفقيت در مقوله اجتماعي مهم و ضروري است.
وي اظهار داشت: تمامي دستگاه هاي فرهنگي كشور در مسئله امنيت اخلاقي خانواده ها مسئول هستند و بايد تلاش كنند تا خانواده ها در جامعه احساس امنيت كنند.
افشار ارتقاي فرهنگ و آموزه هاي ديني در جامعه را نيز يكي ديگر از رويكردهاي طرح تحول اجتماعي عنوان كرد و افزود: در اين رويكرد مبنا تقويت دستگاه هاي فرهنگي و فعاليت هاي آنها است.

 



97درصد مشمولان خود معرفند

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: مشمولان غايب كمتر از 3درصد تعداد كل مشمولان را تشكيل مي دهند و 97درصد از مشمولان براي انجام خدمت سربازي خود را به مراكز وظيفه عمومي معرفي مي كنند.
سردار موسي كمالي درباره كيفيت معيشت سربازان در پادگان ها گفت: در چند سال اخير تصميمات خوبي براي خوراك و پوشاك سربازان در نظر گرفته شده است، به طوري كه در حالت عادي ماهانه حدود 82هزارتومان براي سه وعده غذايي هر سرباز هزينه مي شود.
كمالي درباره پوشاك سربازان گفت: هزينه ها در بخش پوشاك نيز افزايش قابل توجهي داشته به طوري كه هم اكنون بيش از 110هزارتومان براي اين كار هزينه مي شود. جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه در طرح اصلاحيه مجلس نيز تصميمات خوبي پيرامون معيشت سربازان در نظر گرفته شده است گفت: در اين طرح مبلغ هزينه شده براي معيشت سربازان رشد مناسبي خواهد داشت.

 



اجراي طرح سنجش سلامت شيرخوارگان حسيني در كاشان

كاشان-خبرنگاركيهان:
دبير همايش شيرخوارگان حسيني كاشان از اجراي طرح سنجش سلامت و درمان شيرخوارگان حسيني همزمان با روز تاسوعا در اين شهرستان خبر داد.
علي اصغر شاطري در حاشيه همايش شيرخوارگان حسيني در كاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اجراي اين طرح براي سومين سال متوالي، اظهار داشت: كاشان به عنوان تنها شهرستاني است كه اين طرح را با همت مؤسسه حضرت علي اصغر(ع) كاشان و با همكاري دانشگاه علوم پزشكي اين شهرستان برگزار مي كند.
وي، تعداد نوزادان شركت كننده در اين طرح را بيش از 800نفر اعلام كرد و افزود: اين طرح با كمك خيران و به صورت رايگان برگزار شده است.
شاطري با اشاره به برگزاري همايش شيرخوارگان حسيني همزمان با سراسر كشور در شهرستان كاشان، تعداد شركت كنندگان در همايش شيرخوارگان حسيني اين شهر ر ا بيش از 10هزارنفر اعلام كرد و افزود: مؤسسه حضرت علي اصغر(ع) كاشان علاوه بر اهداي 3هزار و 216 دست لباس به شركت كنندگان در اين همايش، حدود 7هزار دست لباس نيز به نوزادان همايش شيرخوارگان در 35نقطه ديگر شهرستان كاشان و آران و بيدگل اهدا كرد.

 



براي نخستين بار صورت گرفت
انجام موفقيت آميز عمل جراحي بنتال در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
سرپرست مجتمع بيمارستاني شهيد بهشتي كاشان از جراحي موفقيت آميز عمل جراحي بنتال و تعويض دريچه آئورت و آئورت صعودي يك بيمار قلبي براي نخستين بار در اين بيمارستان خبر داد.
مهرداد حسين پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين بيمار 55 ساله با علائمي شامل درد قفسه سينه، افت فشار و نامنظمي نبض در اندام ها به مطب پزشك كارديولوژيست اين مركز مراجعه و به اورژانس بيمارستان شهيد بهشتي ارجاع شد.
وي افزود: پس از انجام آنژيوگرافي براي بيمار توسط پزشك، نياز فوري وي به عمل جراحي قلب به علت پارگي لايه هاي دريچه آئورت صعودي(دايكشن حاد) و نارسايي دريچه آئورت تشخيص داده شد.
وي خاطرنشان كرد: در اين عمل جراحي كه به نام بنتال معروف است به مدت 5 ساعت به سرپرستي دكتر محمدصادق پور عباسي، فوق تخصص جراحي قلب و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي كاشان و همكاري تيم همراه وي به طول انجاميد.
سرپرست بيمارستان شهيد بهشتي كاشان تصريح كرد: بيمار پس از عمل جراحي به بخش مراقبت هاي ويژه جراحي قلب منتقل شد و در حال حاضر با داشتن هوشياري كامل در وضعيت عمومي مناسب به سر مي برد.

 



مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه قم خبر داد
برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي هسته اي كشور در قم

مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه قم گفت: دومين نمايشگاه دستاوردهاي هسته اي كشور با همكاري سازمان انرژي اتمي كشور در دانشگاه قم برگزار مي شود.
به گزارش فارس از قم، دكتر اتفاقي در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاري دومين نمايشگاه دستاوردهاي هسته اي در دانشگاه قم، اظهار داشت: دستاوردهاي هسته اي يكي از بزرگ ترين افتخارات نظام جمهوري اسلامي ايران است كه اين امر مي طلبد تا مردم ايران هرچه بيشتر با اين دستاوردها آشنا شود.
وي با بيان اينكه نخستين نمايشگاه دستاوردهاي هسته اي به مناسبت شهادت دكتر شهرياري در دانشگاه شهيدبهشتي تهران برگزار شد، بيان كرد: سازمان انرژي اتمي قصد دارد تا نمايشگاه دستاوردهاي هسته اي را در كشور برگزار كند كه با توجه به ظرفيت دانشگاه قم دومين نمايشگاه در اين دانشگاه برگزار مي شود.
مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه قم با بيان اينكه اين نمايشگاه با هدف تبديل شعار انرژي هسته اي حق مسلم ما است به يك فرهنگ نزد مردم برگزار مي شود، خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه 16 غرفه در سه بخش چرخه سوخت كه متشكل از مروري اجمالي بر چرخه سوخت، اكتشاف و استخراج، روند توليد كيك زرد، آلياژهاي نوين و توليد كارخانجات توليد سوخت است به نمايش در خواهد آمد.
وي با بيان اينكه دومين بخش اين نمايشگاه به ارائه ماكتي از نيروگاه توليد انرژي كه بيشتر به نيروگاه بوشهر اختصاص داشته است، تصريح كرد: سومين بخش از نمايشگاه به كاربردهاي جانبي صنعت هسته اي از قبيل پژوهشكده مواد، فناوري هاي نوين و صنعت كشاورزي اختصاص دارد.
اتفاقي افزود: همچنين وجود 500 اقلام نمايشگاهي در عرصه دستاوردهاي هسته اي و سه ماكت بزرگ از بخش هاي مختلف نيروگاه اتمي بوشهر و نمايش برش خورده ماشين سانتريفيوژ از ديگر بخش هاي اين نمايشگاه خواهد بود.
وي با بيان اينكه در حاشيه اين نمايشگاه كارگاه هاي تخصصي با موضوعات مربوط به فناوري هسته اي برگزار مي شود، بيان كرد: اين نمايشگاه از 26 تا 30 آذر ماه در دانشگاه قم برگزار مي شود كه عموم مردم قم مي توانند در دو نوبت صبح و عصر از اين نمايشگاه بازديد كنند.
مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه قم اضافه كرد: مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه نيز همزمان با مراسم تجليل از پژوهشگران برتر استان قم و با حضور مسئولان سازمان انرژي اتمي و مسئولان استان قم برگزار مي شود.

 



نيروي دريايي به هرگونه تهديدي پاسخ دندان شكن مي دهد

معاون طرح و برنامه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: نيروي دريايي با تمام قواي خود آماده مقابله با تعرض احتمالي دشمنان است.
به گزارش ايرنا، امير دريادار «لعلي» در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه زنجان، افزود: نيروي انساني متعهد، گروه ها و تكاورهاي آموزش ديده براي مقابله با تهديدات احتمالي دشمنان عليه نظام اسلامي در آماده باش كامل هستند.
وي، با اشاره به اينكه وظيفه اصلي نيروي دريايي حفظ كيان و دفاع از مرزهاي آبي كشور است، اظهار داشت: در زمان حاضر نيروي دريايي بر حفاظت از مرزهاي آبي كشور احاطه كامل دارد.
همچنين بنابراين گزارش رئيس پژوهشگاه علمي و راهبردي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در سخنراني پيش ا ز خطبه هاي نماز جمعه همدان اظهار داشت: هرگونه تهديد عليه ايران اسلامي، از سوي دلاورمردان نيروي دريايي بي پاسخ نخواهد ماند.
امير دريادار سيد «مهرداد آل احمد» توقيف و بازرسي كشتي هاي ايراني را نقض حقوق بشر دانست و گفت: جواب اينگونه تحركات ناشايست و خلاف قانون را نيز محكم خواهيم داد.
وي با ذكر اينكه نيروي دريايي يك نيروي راهبردي است؛ افزود: اين نيرو، تاكتيك، اقتدار و قدرت بازدارندگي خود را به خوبي در داخل و برون مرزها به نمايش گذاشته است.
مهرداد آل احمد افزود: نيروي دريايي ارتش در طي افزون بر دو سال يك هزار و 500 فروند كشتي نفت كش و تجاري را اسكورت كرده و يكصد درگيري با دزدان دريايي داشته است.

 



وزير نيرو خبر داد
اختصاص منابع مالي جديد به طرح الغدير خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
وزير نيرو از تخصيص منابع مالي جديد به طرح آبرساني غدير تا پايان امسال خبر داد.
مجيد نامجو در سفر يك روزه به استان خوزستان با اشاره به پيشرفت 30 درصد طرح آبرساني غدير، گفت: با تزريق منابع مالي جديد، اين طرح با شتاب بيشتري اجرا خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و برق خوزستان، وي افزود: درصدديم تا پايان امسال از ظرفيت هاي قانوني بودجه منابعي را به اين طرح تخصيص دهيم.
به گفته اين مقام مسئول، تخصيص منابع در قانون بودجه سال 91 نيز تمديد شده و استمرار خواهد يافت.
وزير نيرو از بهره برداري طرح آبرساني غدير تا پايان دولت دهم خبر داد و تصريح كرد: اين طرح، بزرگترين طرح آبرساني در طول تاريخ كشور است كه آبرساني به 25 شهر و 1608روستا در استان خوزستان را بر عهده دارد.
مهندس نامجو ادامه داد: با بهره برداري از اين طرح، آب با كيفيتي براي استفاده شرب و بهداشت، در اختيار مردم خوب استان خوزستان قرار خواهد گرفت.
وي اضافه كرد: بهره برداري از اين طرح موجب مي شود كه نياز به رهاسازي حجم بالاي آب از سدها براي افزايش كيفيت آب رودخانه كارون به منظور استفاده شرب، مرتفع و دبي رودخانه براي محيط زيست و طراوت و شادابي آن مورد استفاده قرار گيرد.
وزير نيرو خاطرنشان كرد: در اين صورت مي توانيم از ذخيره منابع آبي براي توليد برق و گسترش آب كشاورزي استفاده كنيم.

 



اخبار ادبي و هنري

آيات القرمزي برنده جايزه جهاني «نيل به آزادي» شد
آيات القرمزي شاعره انقلابي بحرين كه به يكي از نمادهاي انقلاب مردم اين كشور تبديل شده است برنده جايزه جهاني «نيل به آزادي» شد.
به گزارش خبرگزاري عراقي «ابا»، آيات القرمزي شاعره انقلابي بحرين كه به يكي از نمادهاي انقلاب مردم اين كشور تبديل شده است برنده جايزه بين المللي دفاع از آزادي در كشورش شده است.
بنابر اين گزارش پس از آنكه «جنبش عبادت براي بحرين»، القرمزي را به عنوان نامزد دريافت اين جايزه معرفي كرد، وي براي مرتبه دوم جايزه «نيل به آزادي» را كه آفريقاي جنوبي ارائه مي كند، دريافت كرده است.
در همين حال به علت عدم امكان سفر آيات القرمزي به كيپ تاون «محمد صادق» عضو «جنبش عدالت براي بحرين» به نيابت از آيات القرمزي اين جايزه را دريافت كرده است.
حضور فتنه گران و كارگردانان صهيونيست
در جشنواره فيلم خاورميانه
جشنواره فيلم «خاورميانه؛ آنچه سينما مي تواند» كه با موضوع سازش بين اعراب و اسرائيل در فرانسه در حال برگزاري است شاهد حضور كارگردانان فتنه گر به اصطلاح ايراني و كارگردانان اسرائيلي است.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري العربيه، جشنواره سينمايي «خاورميانه؛ آنچه سينما مي تواند» در سال 2003 با تمركز بر مساله فلسطين و اسرائيل و براي آنچه صلح بين اين دو كشور و در خاورميانه عنوان مي شود توسط «جنين ايورار» آغاز به كار كرد.
در همين حال درباره ايران در اين جشنواره شش فيلم حاضر شده اند كه چهار فيلم آن به جريان فتنه 88 مي پردازند، اين چهار فيلم شامل فيلم هاي «روزهاي ممنوع ايران» ساخته كارگردان فرانسوي «مانون لوازو»، «درباره ايران» ساخته كارگردان ايتاليايي «اميليو كاساليني»، فيلم «قطعاتي از انقلاب» ساخته «آنا نيما» كارگردان فرانسوي ايراني الاصل و «بهار تهران» ساخته علي صمدي احدي از فعالان در فتنه 88 است كه بارها توسط سايت بالاترين و صداي آمريكا مورد حمايت قرار گرفته است.
ديگر فيلم ايراني، فيلم 55 دقيقه اي «سفر» ساخته «طلحه دريانوند» است كه در آن به سفر سه دوست به اقصي نقاط ايران مي پردازد.
جشنواره فيلم «خاورميانه؛ آنچه سينما مي تواند» داراي اسپانسرهايي چون شبكه پنج فرانسه (TV5 MODE) و كنسولگري فرانسه در بيت المقدس و نخست وزيري فرانسه است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14