(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 آذر 1390- شماره 20093

ايران در كيهان
ثبت تعزيه دهلران در فهرست آثار ملي
شور حسيني محرم در خوانسار
برخورد قاطعانه دستگاه قضايي با زمينخواران گلستان
اهداي خون توسط شهروندان قائم شهري
رئيس آگاهي منطقه انتظامي اصفهان: 20 نوع ماده مخدر جديد صنعتي در راه ايران است
همزمان با پرده برداري نمادين از سند شهيد شهرياري گنجينه اسناد هويتي استان زنجان افتتاح شد
معاون آموزش و پرورش استان: تمام مدارس همدان هوشمند مي شوند
اعزام 24 ورزشكار برتر به اردوي 15 روزه چين
ساخت خانه براي نيازمندان در شهرك ارم تبريز
دانشجويان شاهرود در مسابقات بتن دوم شدند
احداث سالن تخصصي وزنه برداري قائم شهر به نام جهان پهلوان بهداد سليمي
تيم شهيد نقي پناهي گنبد قهرمان ليگ برتر ژيمناستيك باشگاه هاي كشور
كوتاه از ورزش شهرستان ها



ايران در كيهان

اجراي پروژه هاي راهسازي
مشهد- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي از اجراي 139 پروژه راهسازي و راهداري توسط اين اداره كل در استان خبر داد.
ابراهيم صنيعي با اعلام اين خبر افزود: 70 پروژه از اين مجموعه به طول 953 كيلومتر مربوط به راه هاي برون شهري استان است و 11 پروژه نيز به صورت روكش آسفالت در حال اجراست.
وي با بيان اينكه ايمن سازي و بهسازي جاده ها نيز 42 پروژه در حال اجرا در استان را به خود اختصاص داده است، تصريح كرد: 16 مورد احداث باند دوم جاده و تبديل آن به بزرگراه از ديگر پروژه هايي است كه از سوي اين اداره در حال اجراست كه به صورت متوسط اين پروژه ها 50 درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند.
تقدير از فعالان اجتماعي
كيش- خبرنگار كيهان: معاون اجتماعي نيروي انتظامي كيش گفت: افرادي كه در كنترل نظم و انضباط اجتماعي در جزيره كيش موثر بودند از سوي فرماندهي نيروي انتظامي كيش مورد تقدير قرار خواهند گرفت.سرگرد محمد شريفي با بيان اينكه جشنواره شهروند برگزيده اواخر امسال در تهران برگزار مي شود گفت: هدف اين طرح، تقويت احساس مسئوليت، توسعه فرهنگ و مشاركت عمومي در راستاي خود كنترلي اجتماعي است.
همايش خانواده موفق
مديريت منابع انساني سازمان منطقه آزاد كيش همايش خانواده موفق را در سالن خليج فارس اين جزيره برگزار كرد.
اين همايش با هدف تقويت و استحكام روابط خانوادگي براي كاركنان سازمان منطقه آزاد كيش و شركت هاي تابعه آن برگزار شد.
يادواره شهدا
شهركرد- خبرنگار كيهان: يادواره 9 شهيد روستاهاي دشتك و سرپير به همت حوزه مقاومت شهيد حبيبي دشتك در محل مسجد امام حسين(ع) اين روستا برگزار شد. در اين مراسم يكي از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: شهداء با نثار جان خود در راه اسلام دين خود را ادا كردند.ايوب زماني افزود: فرهنگ، ايثار و شهادت و استقلال طلبي مردم ايران باعث سربلندي و عزت ايران اسلامي شده است.
برگزاري نشست مداحان
¤ همايش مداحان و هيئت هاي مذهبي شهرستان فارسان به منظور هماهنگي در برگزاري ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در محل نمازخانه سپاه فارسان برگزار شد.
در اين مراسم كه بيش از 120 نفر از مداحان و مديران هيئت هاي مذهبي شهرستان فارسان حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين مسعود الهام از روحانيون و مبلغين اعزامي از قم به تشريح تاثير فرهنگ غني و عرفاني عاشورا بر نسل جوان پرداخت و خواستار انتقال صحيح اين فرهنگ به جوانان شد.
130 هيئت عزاداري
بردسكن- خبرنگار كيهان: همزمان با ماه محرم مردم شهرستان بردسكن در قالب دسته هاي سينه زني و زنجير زني به عزاداري حضرت امام حسين(ع) و اهل بيت ايشان پرداختند. شهرستان بردسكن بيش از 130 هيئت عزاداري دارد كه تاكنون 80 هيئت شناسايي و كد ويژه از اداره تبليغات اسلامي دريافت كرده اند.در شهر بردسكن 22 هيئت عزاداري وجود دارد كه هر شب مراسم عزاداري در اين هيئت ها برگزار مي شود.
بهره برداري از پل رو گذر
همدان- خبرنگار كيهان: پل روگذر رسالت با حضور مسئولان استان، در همدان افتتاح شد.در مراسم بهره برداري از اين پروژه، نايب رئيس شوراي اسلامي شهر همدان، گفت: پل روگذر رسالت با صرف 30 ميليارد ريال اعتبار، طي مدت كمتر از يك سال احداث شده و به مرحله بهره برداري رسيد.سعيد بيات ادامه داد: اين پل داراي 6 پايه و 7 دهانه 25 متري عرشه است و براي ساخت آن، 430 تن آهن مصرف شده و يك هزار و 500 مترمكعب خاك برداري، 4 هزار و 200مترمربع قالب بندي، 4هزار مترمربع بتن ريزي، 3 هزار تن آسفالت ريزي و 13هزار متر مكعب خاكريزي به انجام رسيده است.
وي افزود: طول كلي پل رسالت 535متر، طول عرشه آن 175متر و عرض پل نيز 18 متر است و بهره برداري از آن تأثير بسياري بر روان شدن ترافيك در بخشي از شهر همدان دارد.
دريافت شير رايگان
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: در سال تحصيلي جاري 17 هزار و 358 نفر از دانش آموزان شهرستان كلاله شير رايگان دريافت مي كنند.مدير آموزش و پرورش كلاله در جلسه كميته شير كلاله، افزود: به جز مدارس متوسطه شهري، دانش آموزان ساير مقاطع تحصيلي همچنين كودكستان ها و مهدهاي كودك تحت پوشش بهزيستي در شهر و روستاهاي كلاله به صورت روزانه شير دريافت مي كنند.«غلامعلي مير» گفت: از شير توزيعي بين مدارس كلاله، 12هزار و 358 بسته پاستوريزه براي مصرف روزانه و 5 هزار و 503 بسته نيز استرليزه با ماندگاري بيشتر در اختيار مدارس روستاهاي دوردست قرار مي گيرد.
9 ميليون سند
تبريز- خبرنگار كيهان: هم اكنون 9 ميليون سند در آرشيو ثبت احوال آذربايجان شرقي وجود دارد.مديركل ثبت احوال آذربايجان شرقي با بيان اين مطلب گفت: سياست و هدف عمده اين اداره كل، الكترونيكي كردن آرشيو آن است.«لي جعفري آذر افزود: با الكترونيكي شدن آرشيو ثبت احوال استان، تمام ايرانيان در هر نقطه جهان مي توانند به اين آرشيو دسترسي داشته باشند.
برپايي نمايشگاه محصولات
اصفهان- خبرنگار كيهان: معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان از برگزاري دومين نمايشگاه «قافله عشق» به مناسبت ماه محرم خبر داد و گفت: اين نمايشگاه به 960 هيئت مذهبي، محصولات فرهنگي در قالب 14 غرفه ارائه كرد.
«حبيب الله تحويل پور» افزود: اين نمايشگاه به منظور تجهيز محتوايي هيئت هاي مذهبي در خانه علوم جنب ورزشگاه بانو مجتهده امين برپا شد و از تمام هيئت ها دعوت شد تا بتوانند با استفاده از كالاهايي كه در اين نمايشگاه در اختيارشان قرار مي گيرد و اقلامي كه خود در اختيار دارند به هرچه باشكوه تر برگزار شدن عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) كمك كنند.
انتقاد از بي ثباتي قيمت
رشتخوار- خبرنگار كيهان: رئيس نظام صنفي كارهاي كشاورزي رشتخوار با اشاره به فصل برداشت پنبه گفت: كشاورزان براي فروش محصول پنبه هر روز با يك نرخ مواجه اند.سيدحسن حسيني با بيان اينكه رشتخوار مقام دوم توليد پنبه در استان خراسان رضوي را دارد گفت: در اين شهرستان كه سالانه بيش از 20 هزار تن وش پنبه توليد مي شود. چرا بايد در آستانه برداشت اين محصول طلايي دلالان با كاهش قيمت پنبه حاصل دست رنج كشاورزان را به جيب بزنند.

 



ثبت تعزيه دهلران در فهرست آثار ملي

دهلران - خبرنگاركيهان:
مراسم تعزيه عاشوراي حسيني شهرستان دهلران درآثار ملي كشور به ثبت رسيد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ايلام با اعلام اين مطلب گفت: آيين تعزيه و شبيه خواني در روز عاشورا كه از سال 1315 توسط مرحوم «حاج جمعه اسكندري» درشهرستان دهلران آغاز شده است و تاكنون نيز ادامه دارد.»
وي افزود:«اين مراسم از ده ها سال پيش با شركت هزاران نفر از مردم استان ايلام و خوزستان درشهرستان دهلران به اجرا در مي آيد.
مسعود اسكندري گفت:«براي اجراي اين مراسم از وسايلي مانند شمشير، سپر، نيزه و خنجر و از حيواناتي مانند اسب و شتر استفاده مي شود.»
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ايلام اظهار داشت: «اين مراسم چنان در فكر و انديشه مردم شهرستان دهلران به ويژه جوانان جا افتاده است كه پيش از روز عاشورا مردم برپايي عزاداري و نخوابيدن تا صبح روز عاشورا يا به قول دهلراني ها (شب حله ) همه از نحوه شهادت امام حسين (ع) و ياران با وفايش صحبت مي كنند.»
وي خاطرنشان كرد:«مردم اين شهرستان پيش از اجراي مراسم به صورت دسته هاي نوحه خواني و زنجيرزني از تمام شهر و حسينيه ها و هيئت ها وارد ميدان نينوا محل اجراي شبيه خواني مي شوند و پس از اجراي مراسم و زمان شهادت امام حسين(ع) با خواندن نماز ظهر عاشورا باز هم به صورت دسته هاي نوحه خواني و با چشماني گريان به سمت منازل خود حركت مي كنند.»
اسكندري درپايان گفت: در دور چهارم سفر هيئت دولت به استان ايلام با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از اين آثار ملي رونمايي مي شود.

 



شور حسيني محرم در خوانسار

عزاداري ايام محرم از ويژگي هاي منحصر به فرد شهرستان خوانسار است.
درنخستين روزهاي محرم شهر خوانسار يكپارچه در غم و اندوه فرو مي رود و خيابان اصلي شهر با نصب پرده هاي محتشم و علم و بيرق چهره اي ديگر مي يابد و همه افراد بخصوص جوانان دست در دست همديگر با همدلي خاص كوچه ها و خيابان هاي شهر را مشكي پوش مي كنند.
از روز ششم تا دوازدهم محرم تمامي فعاليت هاي اقتصادي شهر بصورت تعطيل درآمده و بارش برف و سرماي سخت نيز تأثيري در برگزاري مراسم آنها ندارد و بنا به قولي تكايا و حسينيه هاي شهر وسعتي برابر با وسعت شهر مي يابد. عزاداري ايام محرم از ويژگي هاي منحصر به فرد شهرستان خوانسار است. در اين ايام صدها هزارنفر از تهران و ساير شهرها به خوانسار سفر مي كنند تا در اين مراسم شركت كنند و صدها اسب و شتر براي برگزاري مراسم نمادين به شهر منتقل مي شود. جمعيت خوانسار در ايام عزاداري محرم چندين برابر شده و هزاران مسافر نيز به آن افزوده مي شود. برنامه عزاداري كه شامل سينه زني و زنجيرزني است به دليل ازدحام جمعيت عزادار به دو بخش تقسيم و عده كثيري از مردم، صبح هنگام و عده اي نيز در بعد از ظهر برنامه عزاداري خود را برپا كرده و در طول مدت عزاداري، مردم سوگوار جهت استماع سخنان واعظان تا پاسي از شب را در مساجد و تكايا سپري مي كنند.
به جرئت مي توان گفت برگزاري سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) به ويژه در دهه اول ماه محرم به عنوان نمونه اي از ارادات واقعي اين مردم به ائمه اطهار درميان ساير شهرهاي ايران اگر نمونه نباشد كم نظير است.
در اين شهر كوچك بيش از 30 هيئت مذهبي از طلوع خورشيد تا غروب آفتاب هركدام در ساعت معيني از روز در سوگ سالار شهيدان به عزاداري مي پردازند و در تمام روستاها نيز نظير اين مراسم انجام مي شود.
از سنت هاي مهم در عزاداري مردم خوانسار مي توان به اين موارد اشاره كرد:
1- مراسم «تعزيه خواني» كه معمولا بعدازظهرها برپا مي شود و برگزاري تعزيه خواني در ماه صفر در روستاي قودجان شهرت جهاني دارد.
2- حركت دادن دسته هاي شترسوار و اسب سوار كه يادآور عبور كاروان اهل بيت يا ترسيمي از سپاهيان كوفه (كه به جنگ امام حسين(ع) آمده بودند) مي باشد. صداي شيپور جنگ و نقاره در لابه لاي حركت كاروان، تداعي صحنه هاي رزم و مبارزه آن زمان است.
3- حركت دسته هاي عزاداري در قالب هيئت هاي سينه زني يا زنجيرزني.
معمولا عزاداران در روز عاشورا با پاي برهنه و در حالي كه بر پيشاني شان به نشانه عزا مقداري گل زده شده، در جمع هيئات حضور مي يابند.
4- راه اندازي سفره هاي نذري كه از عزاداران پس از هر برنامه عزاداري، پذيرايي مي شود.
آنچه بيشتر از همه نكات يادشده، به محافل و هيئت مذهبي در خوانسار شور و هيجان مي بخشد و دلهاي مشتاقان را تلطيف مي كند، گريه ها و ناله هايي است كه سوگواران و عزاداران شهادت حضرت ابي عبدالله الحسين، خالصانه در عزاي او داشته و دارند.
همچنين هرسال از 20 تا 28 صفر شبيه خوانان ايراني از گوشه گوشه اين مرز و بوم به سوي روستاي قودجان در 6 كيلومتري خوانسار مي آيند تا در حسينيه مجهز و پيشرفته اين روستا هرچه در چنته دارند و هرآن چه از شبيه خواني باقي مانده را روي صحنه عرضه كنند.
مراسم شبيه خواني يا به اصطلاح عامه تعزيه خواني، نمايش دادن شهادت جانسور حضرت سيدالشهداء و ياران آن بزرگوار يا يكي ازحوادث مربوط به واقعه كربلاست كه همه ساله به همت جمعي از علاقه مندان به ائمه معصومين(ع) با شكوه خاصي در خوانسار برگزار مي شود.
اين مراسم مصادف با شهادت خواني امام علي(ع) آغاز و در 28 صفر با تعزيه بازار شام به پايان مي رسد.
حسينيه حضرت ابوالفضل قودجان تنها در تعزيه شهادت امام حسين بيش از 40 هزارنفر را بر سكوهاي سنگي و جايگاه هاي مخصوص بانوان تماشاگر كه بالاتر از سكوها قرار دارد نشانده و از مهمانان نيز در مهمانسراي اين حسينيه به صورت شبانه روزي پذيرايي و اسكان مي شود.
گزارش از: محمد صديقيان
خبرنگاركيهان در خوانسار

 



برخورد قاطعانه دستگاه قضايي با زمينخواران گلستان

گرگان- خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري گلستان ضمن هشدار به زمين خواران از برخورد قاطعانه دستگاه قضايي به آنان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما احمد فاضليان در بازديد از شهرستان علي آباد كتول گفت: نبايد اجازه دهيم برخي افراد با استفاده از رانت هاي اطلاعاتي اقدامات اين چنيني را در ديگر نقاط استان تكرار و يك شبه صاحب ثروت هاي ميلياردي شوند.
رئيس شوراي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي استان گلستان از تخريب منطقه زيارت گرگان به عنوان يك تجربه ناخوشايند در عرصه هاي ملي استان گلستان ياد كرد.
فاضليان در بازديد از منطقه پرديس زرين گل گلستان علي آباد كتول با ابراز صدور مجوز براي ساخت و ساز در دل جنگل دستور تشكيل هيئتي براي بررسي و شناسايي متخلفان را صادر كرد.
وي از هيئت مذكور درخواست كرد تا با بررسي مجدد همه اسناد و مدارك تملك و خريد و فروش زمين هاي اين منطقه و نحوه تفكيك اراضي، تك تك پروانه هاي ساخت و ساز بناهاي ساخته شده در اين منطقه را بازبيني كنند.
فاضليان تأكيد كرد: دستگاه قضايي استان پس از شناسايي دستگاه ها و افراد متخلف، بدون در نظر گرفتن مقام و جايگاه افراد، قاطعانه با آنان برخورد خواهد كرد.
وي در ادامه سخنان خود به برداشت غيراصولي شن و ماسه در برخي نقاط استان اشاره كرد و گفت: مجوز برداشت شن و ماسه به منظور اصلاح و احياي اراضي كشاورزي صادر مي شود؛ اما برخي افراد با برداشت غيراصولي عملا دست به نابودي اراضي كشاورزي زده اند.
فاضليان نبود نظارت بر برداشت شن و ماسه پس از صدور مجوز توسط دستگاه ها را مهم ترين علت برداشت هاي غيراصولي در استان برشمرد و اجباري شدن اخذ ضمانت نامه هاي بانكي براي صدور مجوز برداشت شن و ماسه را ابزاري براي ملزم كردن افراد به تعهدات خود عنوان كرد.
وي افزود: در صورتي كه دارندگان سنگ شكن، از چارچوب هاي اصولي برداشت خارج شوند يا به تعهدات خود عمل نكنند با استفاده از اين ضمانت نامه ها، متوليان امر مي توانند اقدام به احياي اراضي كنند.

 



همزمان با عاشوراي حسيني صورت گرفت
اهداي خون توسط شهروندان قائم شهري

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
همزمان با سالروز شهادت سالارشهيدان، مردم نوعدوست قائم شهر با اهداي خون به ياري نيازمندان شتافتند.
مردم متدين قائم شهر در روز عاشوراي حسيني در قالب هيئت ها و دسته هاي سينه زني و زنجيرزني درسطح شهرها، روستاها و امامزادگان و حسينيه هاي اين شهرستان به عزاداري و سوگواري پرداختند.
به گزارش خبرنگار ما دراين ميان جمع زيادي از دلسوختگان حسيني ضمن حضور در آئين عزاداري سالارشهيدان با مراجعه به پايگاه انتقال خون قائم شهر به عشق امام حسين(ع) و ياران باوفاي ايشان كه خون خود را نثار اسلام كردند؛ بيش از 21هزار سي سي خون به همنوعان نيازمندشان اهدا كردند.
گفتني است؛ عزاداران قائم شهري همانند ساير عزاداران حسيني درسراسر كشور به امامت آيت الله علي معلمي عضو خبرگان رهبري نماز ظهر عاشورا را به ياد نماز امام حسين(ع) برپا كردند.

 



رئيس آگاهي منطقه انتظامي اصفهان: 20 نوع ماده مخدر جديد صنعتي در راه ايران است

كاشان-خبرنگاركيهان:
رئيس اداره آگاهي نيروي انتظامي استان اصفهان گفت: نزديك به 300 آزمايشگاه پيشرفته با هدف توليد كراك در ايران در پشت مرزهاي شرقي كشور مشغول فعاليت هستند.
دكتر سرهنگ حسين حسين زاده در همايش «نقش ورزش در كاهش آسيب هاي اجتماعي و سوءمصرف مواد مخدر» در كانون الزهرا(س) شهرستان كاشان اظهار داشت: طبق آمار سازمان ملل متحد، ميزان توليد سالانه موادمخدر در دو كشور افغانستان و پاكستان بين 8 تا 12 هزار تن است؛ كه در خوش بينانه ترين حالت ما سالانه موفق به كشف 500 تن از اين مواد مي شويم كه تازه آن هم از نوع سنتي است.
به گفته وي 40 درصد هروئين توليد شده در افغانستان از طريق پاكستان، 30 درصد از طريق ايران و 25 درصد از طريق كشورهاي آسياي ميانه وارد بازار جهاني مي شوند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان خاطر نشان كرد: مواد مخدري مثل شيشه، كراك، ال اس دي و ماري جوانا دارد قديمي مي شود و 20 نوع ماده مخدر جديد صنعتي در راه است كه اين مواد در آزمايشگاه هاي زيرپله اي اروپا توليد و به بازار جهان سوم به زودي ارسال مي شوند.
وي افزود: توليد اين مواد جديد و اعتياد جوانان كشور در راستاي پروژه نرم استكبار جهاني است و اين اقدام دشمني جهان غرب با جهان اسلام به ويژه با كشور ما را نشان مي دهد كه اين موضوع تا چه اندازه براي دشمنان جدي است.

 



همزمان با پرده برداري نمادين از سند شهيد شهرياري گنجينه اسناد هويتي استان زنجان افتتاح شد

زنجان- خبرنگار كيهان:
گنجينه اسناد هويتي ثبت احوال استان زنجان با حضور استاندار زنجان و جمعي از مسئولان استان در محل ساختمان اداره كل ثبت احوال استان زنجان افتتاح شد.
مديركل ثبت احوال استان در اين مراسم گفت: اين گنجينه براساس نياز جامعه امروزي در شناساندن مفاخر و مشاهير و نخبگان براي آحاد مردم به ويژه نسل جديد ايجاد شده است.
سيديعقوب حسيني از فراهم شدن زيرساخت هاي لازم براي صدور شناسنامه هاي افراد بالاي 15 سال در استان خبر داد و در خصوص آرشيو اسناد گفت: تا پايان سال 700 هزار سند در استان بايد آرشيو شوند كه از اين تعداد 500 هزار سند اسكن و تعداد 300 هزار آن در پايگاه اطلاع رساني كشور قرار گرفته شده است.
وي افزود: طرح جمع آوري و تعيين تكليف اسناد در كشور كه از سال 90 و بنا به تاكيد امام خامنه اي شروع شده سال 92 به پايان خواهد رسيد كه با روند حركت استان، پيش بيني مي كنيم اين طرح تا اواسط سال 91 در استان به پايان برسد.
مديركل ثبت احوال استان زنجان همچنين به كمبود فضاي اداره اشاره كرد و گفت: به جهت احداث ساختمان ثبت احوال شهرستان زنجان و انتقال اداره شهرستان در اين مكان با كمبود فضاي اداري و كار مواجه هستيم.
وي همچنين از كمبود تجهيزات براي صدور شناسنامه هاي بالاي 15 سال گفت: در صورت فراخوان براي تعويض شناسنامه ها امكانات موجود جوابگو نخواهد بود.وي در ادامه به كمبود نيروي انساني پرداخت و اظهار داشت: در سفر دور سوم رياست جمهوري 31 نفر سهميه استخدامي براي ثبت احوال مصوب شده بود كه از اين تعداد فقط 2 نفر نيرو جذب شده است.

 



معاون آموزش و پرورش استان: تمام مدارس همدان هوشمند مي شوند

همدان- خبرنگاركيهان:
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش همدان گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه تمامي مدارس استان هوشمند شده و نرم افزارهاي آموزشي توليد خواهندكرد.
نقوي درجلسه مديران مجتمع هاي آموزشي شهرستان رزن افزود: اعتبار امسال براي هوشمندسازي مدارس كشور دوميليارد تومان است.
وي ادامه داد: در راستاي توليد محتواي الكترونيكي و نرم افزارهاي آموزشي تاكنون محتواي 6 درس در استان تبديل به انيميشن شده كه در كشور بي نظير است.
نقوي اعتبار امسال تجهيزات مدارس هوشمند استان را 800 ميليون تومان عنوان كرد و يادآور شد: 70 دستگاه ديتا در بين مدارس روستايي براي استفاده معلمان و دبيران از شيوه هاي نوين تدريس توزيع شده است.وي كاهش محتواي كتب درسي و كاهش ساعات درسي در هفته به 30 ساعت را از برنامه هاي در حال پيگيري وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: نياز امروز جامعه، گسترش رشته هاي فني و حرفه اي با توجه به رشد صنعت در كشور است و دراين خصوص زمينه ارتقاء مهارت دانش آموزان بايد در مدارس فراهم شود.

 



سرپرست فدراسيون ژيمناستيك خبر داد
اعزام 24 ورزشكار برتر به اردوي 15 روزه چين

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
24 ورزشكار و مربي برتر ژيمناستيك كشور براي شركت در اردوي 15 روزه به كشور چين اعزام خواهند شد.
سرپرست فدراسيون ژيمناستيك كشور در حاشيه آغاز مسابقات ليگ برتر ژيمناستيك كشور در گنبدكاووس ضمن اعلام خبر فوق گفت: ورزشكاران و مربيان اعزامي از برترين هاي ژيمناستيك كشور در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مي باشند كه 24 آذرماه جاري به كشور چين اعزام خواهند شد.
جعفر درويش زاده با بيان اين كه اردوي 15 روزه كشور چين در محل كمپ ايجاد شده تيم ملي در اين كشور برگزار خواهد شد، افزود: در اين اردو وزرشكاران و مربيان اعزامي تحت نظر مربيان برتر كشور چين آموزش خواهند ديد.
وي افزود: با هماهنگي هاي انجام شده با فدراسيون ژيمناستيك كشور چين اردوهاي آموزشي ورزشكاران و مربيان ايراني به صورت دوره اي در اين كشور برگزار خواهد شد. به گفته وي، هدف از برگزاري اين اردوهاي آموزشي، دانش افزايي ورزشكاران و مربيان ژيمناستيك كشور براساس طراحي تمرينات انجام شده توسط فدراسيون چين، جهت حضور پرقدرت در مسابقات آسيايي 2014 كشور «كره» است.

 



ساخت خانه براي نيازمندان در شهرك ارم تبريز

تبريز- خبرنگاركيهان:
پروژه ساخت مسكن براي افراد نيازمند و فاقد مسكن، در منطقه ارم تبريز در حال انجام است.
مديرعامل انجمن خيريه مسكن ساز آذربايجان شرقي گفت: زمين اين طرح، از سوي مسكن و شهرسازي در اختيار انجمن گذاشته شده و عمليات آن در تابستان سال 89 آغاز شد ولي متأسفانه انتظارات ديرينه غيرمنطقي اهالي منطقه باعث شده است تا عمليات ساخت، به كندي پيش برود.
داود شفاعت درحاشيه نشست هيئت مديره اين انجمن در تبريز يادآورشد: انجمن خيريه مسكن ساز آذربايجان شرقي به دنبال سود نيست و انتظار حمايت و مشاركت از شهرداري به منظور ساخت مسكن ارزان قيمت براي افراد فاقد مسكن در تبريز دارد.

 



دانشجويان شاهرود در مسابقات بتن دوم شدند

شاهرود- خبرنگار كيهان:
تيم بتن دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود در ششمين دوره مسابقات بتن شرق كشور توانست مقام دوم را به خود اختصاص دهد.
تيم بتن دانشجويان مهندسي عمران دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود با تركيب فرهاد حسيني فاطمي، سعيد اشرفي و محمد جواد خالوزاده و به سرپرستي مهندس حميدرضا ايراني توانستند در ششمين دوره مسابقات بتن شرق كشور كه توسط انجمن بتن ايران شعبه خراسان و با همكاري دانشگاه فردوسي مشهد برگزار شده بود حائز رتبه دوم شوند.
تيم بتن واحد دانشگاهي شاهرود سال گذشته نيز توانسته بود در پنجمين دوره اين مسابقات مقام اول را از آن خود كند.

 



فرماندار خبر داد
احداث سالن تخصصي وزنه برداري قائم شهر به نام جهان پهلوان بهداد سليمي

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
فرماندار قائم شهر گفت: در راستاي تكريم از قوي ترين مرد جهان سالن تخصصي وزنه برداري قائم شهر با نام پهلوان بهداد سليمي احداث خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان قائم شهر، علي پير فلك در مراسم تجليل از جهان پهلوان بهداد سليمي، كسب مدال توسط اين ورزشكار در كشور فرانسه را بسيار با اهميت دانست و گفت:اين جوان ورزشكار توانست با كسب اين مدال عزت و قدرت ايرانيان را در سرزمين غربي ها به جهانيان نشان دهد.
فرماندار قائم شهر كسب افتخارات جهاني اين پهلوان نام آور را حماسه بزرگي دانست كه توانست دل رهبر معظم انقلاب و مردم ايران را شاد كند و نام مازندران و شهر قائم آل محمد را در ورزش جهان جاودانه كند.
وي افزود: هر چند تجليل و تكريم از اين قهرمان، جبران گوشه اي از زحمات و هزينه هاي بالاي ورزشي اين جوان نيست، ولي اميدواريم رضايت خاطر وي در مراسم تجليل به عمل آيد.
فرماندار قائم شهر به قول استاندار مازندران، مبني بر ساخت خانه وزنه برداري در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: با تامين 800 متر زمين مورد نياز توسط شهرداري و شوراي اسلامي شهر قائم شهر به فضل الهي در روز مراسم تجليل، كلنگ احداث اين سالن به زمين زده مي شود.
وي افزود: به منظور پاسداشت قهرماني هاي پياپي بهداد سليمي اين سالن تخصصي وزنه برداري به نام اين جهان پهلوان نامگذاري خواهد شد. پيرفلك همچنين از نامگذاري خياباني در شهر قائم شهر به نام اين ورزشكار ملي خبر داد.

 



تيم شهيد نقي پناهي گنبد قهرمان ليگ برتر ژيمناستيك باشگاه هاي كشور

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
تيم شهيد نقي پناهي گنبدكاووس در آخرين روز از رقابتهاي ژيمناستيك باشگاه هاي كشور، مقام قهرماني مرحله دوم ليگ برتر ايران را بدست آورد.
در اين رقابتها تيم شهيد نقي پناهي با امتياز 3/163 توانست همچون مرحله اول كه در اروميه برگزار شد عنوان نخست را از آن خود كند.
همچنين در اين مرحله تيم هاي خانه ژيمناستيك اهواز و بيمه كارآفرين اروميه به ترتيب با 45/158 و 3/151 امتياز عناوين دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
رقابتهاي ژيمناستيك باشگاه هاي كشور با حضور شش تيم به ميزباني گنبدكاووس برگزار شد و به ترتيب ورزشكاران در رشته ترامپولين و نيز ليگ دسته دوم، ليگ دسته اول و ليگ برتر به رقابت پرداختند. رقابتهاي ژيمناستيك باشگاه هاي ايران در چهار مرحله برگزار مي شود و مجموع امتيازات چهار مرحله قهرمان را مشخص خواهد كرد. لازم به ذكر اينكه مرحله سوم اين رقابتها ديماه سال جاري به ميزباني اهواز و مرحله چهارم اين رقابتها نيز به ميزباني گنبدكاووس برگزار خواهد شد.
براساس اين گزارش با اعلام نتايج انفرادي تيمهاي شركت كننده در ليگ برتر ژيمناستيك باشگاههاي كشور «هادي خناري نژاد» از تيم شهيد نقي پناهي گنبدكاووس و «محمد رمضان پور» از تيم خانه ژيمناستيك اهواز بيشترين عناوين قهرماني را از آن خود كردند.
در نتيجه انفرادي در حركات زميني محمد رمضانپور از خانه ژيمناستيك اهواز مقام اول را كسب كرد، رضا فرنيا از تيم شهيد نقي پناهي گنبدكاووس و مرتضي ثابت نسب از نوسازي مدارس زنجان به ترتيب در جايگاه هاي دوم و سوم قرار گرفتند.
در حركات خرك حلقه نيز سعيدرضا كيخا از تيم بيمه كارآفرين اروميه اول شد، يونس ضيغمي از تيم شهيد نقي پناهي گنبدكاووس و محمد رمضانپور از خانه ژيمناستيك اهواز نيز به ترتيب دوم و سوم شدند. همچنين در دارحلقه هادي خناري نژاد از تيم شهيد نقي پناهي گنبدكاووس و پيام حسن نژاد از خانه ژيمناستيك اهواز به ترتيب اول و دوم و سيامك يوسفي از تيم شهيد نقي پناهي گنبدكاووس در جايگاه سوم ايستاد. در وسيله پرش خرك نيز محمد رمضانپور توانست مقام اول را كسب كند و اميد آزمون از تيم فجر تهران و مرتضي جرفي از خانه ژيمناستيك اهواز توانستند به ترتيب در جايگاه هاي دوم و سوم قرار گيرند.
در پارالل هادي خناري نژاد از تيم شهيد نقي پناهي گنبدكاووس اول شد و محمد رمضانپور و حميد ميرشكاري از خانه ژيمناستيك اهواز مشتركاً دوم شدند. همچنين در آخرين وسيله كه بارفيكس بود يونس ضيغمي از تيم شهيد نقي پناهي گنبدكاووس و محمد سكاكي از نوسازي مدارس زنجان مشتركاً مقام اول را كسب كردند و امير اعظمي از تيم شهيد نقي پناهي گنبدكاووس در جايگاه سوم ايستاد.
قابل ذكر است كه قهرمانان چهار مرحله به اردوي تيم ملي دعوت خواهند شد.

 



كوتاه از ورزش شهرستان ها

استقبال از زن ورزشكار
بابل- خبرنگار كيهان: مراسم استقبال از سوسن حاجي پور دارنده مدال طلاي مسابقات انتخاباتي لندن در بابل و با حضور شهردار اين شهر برگزار شد.
نونهالان شازند دويدند
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات دوصحرانوردي شازند در دو گروه سني نونهالان و نوجوانان به مسافت 3كيلومتر و 5كيلومتر برگزار شد. در اين دوره از مسابقات در رده سني نونهالان، اميرحسين لشني، علي ميرزايي و حسن شمسي به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به دست آوردند.در رده سني نوجوانان هم، اسماعيل مرادي، مجيد شعباني و محمد عزيزي، به ترتيب عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
جدال 50 جودوكار
مسابقات جودو انتخابي استان مركزي، در رده سني نوجوانان باهدف شناخت نفرات برتر در اراك برگزار شد.در اين مسابقات كه 50 جودوكار شركت داشتند، مهدي شريفي، سعيد احمدي، شهريار پيله ور، عليرضا عيوضي، محسن ابراهيمي، سبحان عياري و پيمان نيكوطلعت به ترتيب در اوزان 46-50-، 60، 66-، 73-، 81- و 81+كيلوگرم عناوين نخست را به خود اختصاص دادند.
انتقال تيم فوتبال به بخش خصوصي
گرگان- خبرنگار كيهان: تيم فوتبال صنايع اتكاء گلستان به بخش خصوصي واگذار شد. در مراسمي سند انتقال اين باشگاه كه به امضاي استاندار استان گلستان، مجمع نمايندگان استان در مجلس و ديگر مسئولان مربوطه رسيده بود به صاحب امتياز جديد تيم واگذار شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14