(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 آذر 1390- شماره 20093

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شكار كاشمر و دست هاي ديجيتال (يادداشت روز)
تفرقه افكني در ميان اصولگرايان راهبرد مشترك دشمنان خارجي و داخلي
شيشه ليس ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رهبر معظم انقلاب اسلامي از آيت الله يزدي عيادت كردند
جهانگير خبر داد تشكيل تيم هاي نظارت انتخاباتي در دستگاه قضايي كشور
عبدالله گل: حمله به ايران به مثابه آتش زدن بنزين است
عضو سابق منافقين: ما آفتابه صدام بوديم (خبر ويژه)
اوباما: فقط من بي عرضه نيستم بوش هم بود، بقيه هم هستند! (خبر ويژه)
گاف نامزد جمهوريخواه انتخابات آمريكا درباره ايران (خبر ويژه)
اقتصاد غرب رو به قبله شده بنابراين توافق كردند كه بعداً توافق كنند! (خبر ويژه)
اين هم سفارت مجازي كليك كن حالشو ببر! (خبر ويژه)



شكار كاشمر و دست هاي ديجيتال (يادداشت روز)

بلند پايگان سرويس جاسوسي سيا حالا حالا ها بايد در خماري اين سؤال غوطه ور بمانند كه هواپيماي جاسوسي فوق مدرن «آركيو- 170» آنها چگونه شكار «جنگال» ايران شد؟ شكار كه نه، گويا اين پهپاد رادار گريز و رام ناشدني را «جلد» كرده و به زمين نشانده اند. اگر پدافند ايران، آركيو170 آمريكايي - جانور قندهار- را منهدم كرده بود، آن قدر آزاردهنده نبود كه الان هست. شوكي كه به واسطه اين ماجرا، عرض و طول ساختار اطلاعاتي و جنگ سايبري آمريكا را درنورديده، غريب و كم سابقه است. جنگال (جنگ الكترونيك) ايران، هم توانسته ارتباط پهپاد (پرنده هدايت پذير از دور) را با پايگاه اصلي درافغانستان- شيندند- قطع كند، هم هدايت راداري آن را در اختيار بگيرد و هم ظاهراً سيستم خود انهدامي آن را از كار بيندازد. فناوران گمنام ايراني پس از اين با غنيمت خود چه خواهند كرد و چه رازها گشوده خواهدشد، مصيبت ديگري براي سازمان جاسوسي آمريكاست. اما مهم تر از خود هواپيما و اطلاعات مربوط به آن، همين فرآيند رخنه و نفوذ و اخلال در سيستم جنگي- جاسوسي سايبري آمريكاست كه ابعادي كاملاً مبهم و ناپيدا دارد. اكنون نه ساختار سايبري سازمان سيا و نه پنتاگون و نه هيچ مركز اطلاعاتي- نظامي آمريكا امنيت موهوم گذشته را ندارد. يعني كه جنگ پرهياهوي سايبري- مجازي مي تواند به مرز مغلوبه شدن و كمانه كردن نزديك شده باشد.
مي پذيريم كه آمريكا و متحدان انگليسي- اسرائيلي آن به طرز بي سابقه اي غافلگير شده باشند. سيا، موساد و ام آي6 از دو سال پيش وارد فاز تازه اي از جنگ اطلاعاتي- امنيتي با ايران شدند. در همين دو سال چند تن از دانشمندان هسته اي ايران را سبعانه در كنار همسر ترور كردند و لابد به خاطر اينكه وسط خيابان توانسته اند بمب به خودرو شهيد شهرياري بچسبانند، به يكديگر تبريك هم گفتند! مئير داگان و رابرت گيتس را عرض مي كنم و اين آخري، جان ساورز رئيس جديدالورود «ام آي6» كه اوايل آبان 1389 اعلام كرد فعاليت هاي ديپلماتيك به تنهايي قادر نيست فعاليت هاي هسته اي ايران را مهار كند و بايد سراغ عمليات اطلاعاتي و امنيتي رفت. چند هفته بعد مجيد شهرياري و فريدون عباسي وسط خيابان ترور شدند. يكي با رفتن و ديگري با ماندن، اسوه شدند. (اگر اين اسوه شدن را باور نداريد از آن نوجوان دانش آموز سوال كنيد كه وقتي مي پرسند مي خواهي چه كاره شوي؟ مي گويد دانشمند هسته اي. چرا؟ «چون هم خدمت به كشور است و هم مي خواهم مثل شهيد شهرياري شهيد شوم!»). در همين دو سال گذشته درحالي كه انواع فشارها و تحريم ها شدت مي گرفت، محافل غربي با هيجان تمام اعلام كردند برخي تأسيسات هسته اي ايران از جمله نيروگاه بوشهر مورد حمله ويروس استاكس نت قرار گرفته و عن قريب از كار خواهد افتاد. بدافزار استاكس نت محصول 2010 لابراتور مشترك سيا، موساد و ام آي6 بود تا قدرت جنگ اطلاعاتي- سايبري آنها را به رخ بكشد. اما سرانجام ماجرا چه شد؟ دشمن يك رزمايش كاملاً واقعي سايبري را به ايران هديه داد و ايران ضعف ها و خلل ها را بازشناسي كرد. پاسخ ايران، رونمايي تأسيسات زيرزميني فردو، غني سازي 20درصد، به كارگيري سانتريفيوژهاي پيشرفته تر و گسترش غني سازي 5/3درصدي بود. اگر پاسخ شسته رفته و تميزتر و اتوكشيده تري براي استاكس به لحاظ «اطلاعاتي» مي خواهيد، در غنيمت اطلاعاتي- نظامي اخيري كه از دشمن گرفتيم، جست وجو كنيد؛ «جانور قندهار»ي كه چون در كاشمر شكار جنگال ايران شد، از اين پس بايد به نام «شكار كاشمر» شناسايي شود.
اما «شكار كاشمر» همه قدرت غافلگيركننده اطلاعاتي- نظامي و سايبري ايران را بازگو نمي كند. هنوز پژواك خبري كه دو هفته پيش مانند انفجار توپ در آمريكا صدا كرد، فروكش نكرده است. شبكه اي .بي.سي آمريكا همين دو هفته پيش از قول مقامات ارشد فعلي و سابق سازمان سيا تأييد كرد كه گزارش چند ماه قبل ايران و حزب الله مبني بر شكار 12 جاسوس CIA واقعيت داشته است. حالا خبر شاهكار تازه ايراني، قوز بالاي قوز مي شود؛ يا به اصطلاح ايراني «سپلشت»! فهرست غافلگيري هاي آمريكا و دو متحد اسرائيلي- انگليسي آن به همين جا ختم نمي شود. اما پيش از مرور دنباله اين فهرست، بايد نكته اي را متذكر شد. غربي ها اصطلاحي دارند به نام «بازي». آنها تا همين يكي دو دهه پيشتر، چالش هاي موجود بر سر راه خود را به چشم بازي مي ديدند. چارچوب و ابعاد و زميني براي آن مي چيدند، محاسبه و پيش بيني و برآورد مي كردند، از كنار گود مي نشستند، غافلگير مي كردند، ضربه مي زدند و هيجان گلادياتوربازي را از حاشيه اي امن تجربه مي كردند. اما چالش هايي كه از جانب جبهه مقاومت اسلامي به رهبري ايران متوجه جبهه استكبار شده، به غايت پيش بيني ناپذير، رادارگريز و «ابعادناپذير» مي نمايد. اكنون اين دشمن نيست كه زمين و زمان و قواعد به اصطلاح بازي را تعيين مي كند. حريف در اين ميدان نه تنها طعمه منفعل نيست بلكه بارها به نحوي غافلگيركننده طرف مهاجم را به دام مي كشد و از جايي كه گمان نمي برد، ضربه اي دردآور و فلج كننده بر پيكر وي وارد مي كند. اگر قرار است فهرست غافلگيري ها و ضرب شست هاي خردكننده را پي بگيريم، خوب است سري به جنوب لبنان و جنگ 33روزه (ژوئيه 2006) بزنيم. آنجا كه تانك هاي پولادين و ضدانفجاري مركاوا قطار شدند تا با پيشروي در عمق، كار حزب الله را بسازند. شما بگوييد حسگرهاي دستان آن مرد پارسايي كه در تاريكي شب، شني مركاوا را لمس كرد، چه قدر بايد ديجيتالي و دقيق بوده باشد كه در بازگشت بتواند فرمول انفجار همين تانك ها را بنويسد و مدتي بعد، گورستاني از مركاواها- اسطوره شكست ناپذيري اسرائيل- در جنوب لبنان تلنبار شود. فقط در يك روز 30مركاوا شكار حزب الله شد و تا جنگ به سرآيد اين رقم به حدود 90فروند تانك رسيد.
قدرت اطلاعاتي-نظامي و «اعتقادي» ايران را تاريخ، بعدها روايت خواهد كرد. بگذار فعلاً از همين شاهكارهاي پيدا كه همه - دوست و دشمن- مي دانيم بنويسيم. باز هم جنگ 33 روزه! و خدا مي داند كه اطلاعات فشرده ده ها ترابايتي در همين 33 روزه نهفته است. در همين جنگ بود كه حزب الله دو ناوچه جنگي بسيار پيشرفته و 85 متري ارتش صهيونيستي موسوم به «ساعر 5» را منهدم كرد تا كارشناسان نظامي-اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل انگشت به دهان بمانند. البته اين شكار نيز به شكل «هاي كلاس» و آميخته با ظرافت انجام شد؛ آنجا كه سيدحسن نصر الله در گفت وگويي مستقيم با شبكه المنار از مردم خواست به درياي مديترانه نگاه كنند و تا لحظاتي ديگر شاهد انهدام ناوچه اسرائيلي باشند و.... «گرومپ»! اين عبارات كه از المنار پخش شده، يادگاري است: «فرمانده نيروي دريايي اسراييل اعلام كرد كه دستگاه هاي ما خاموش بود و الاّ حزب الله نمي توانست ناو ساعر را بزند؛ من همين جا به او مي گويم كه اگر دستگاه هايتان خاموش است آنها را روشن كنيد و از مردم لبنان هم مي خواهم به پشت بام بروند و درياي مديترانه را تماشا كنند كه ما مي خواهيم چند دقيقه بعد يك ناو ديگر اسرائيل را بزنيم.» (گويا فرمانده يكي از همين ناوها قبلاً گفته بود اگر به من دستوري داده شود، لازم نيست به خليج فارس بروم، از همين جا در حيفا هر هدفي را در بندرعباس مي زنم!). به اين فهرست بيافزاييد بالگردهاي پرواز در شبي كه گرفتار تيرهاي غيب حزب الله شدند. حالا اگر كسي خواست از لبنان اوج بگيرد و چرخي در منطقه بزند، مي بيند كه ايران چگونه بساط پروژه پيچيده و چند لايه آمريكايي-انگليسي-صهيونيستي «فتنه سبز» را كه سالها روي آن كار شده بود، در هم پيچيد و در اثر اقتدار و انرژي آزادشده به واسطه «نهضت عاشورايي 9 دي»، چگونه امواج انقلاب، خاورميانه اسلامي را پيش چشمان از حدقه درآمده ديكتاتورهاي وابسته درنورديد. اتفاق كوچكي نبود. يك ملت تمام قد براي پاسداري از انقلاب خود به خيابان آمدند تا نيويورك تايمز خاضعانه و از سر احترام بنويسد «اين بزرگ ترين راهپيمايي در خيابان هاي تهران پس از تشييع باشكوه آيت الله خميني است.» الحمدالله الذي جعل اعدائنا من الحمقاء. يعني نهضت 9 دي را راه اندازي سفارتخانه مجازي يا توليد نرم افزار «هي استك» (انباركاه) و از اين قبيل بازي هاي مجازي جبران مي كند؟! خودشان نوشتند كه همين نرم افزار هي استك (Hay stack) كاملاً امن مي نمود- مانند يافتن سوزني در انبار كاه- اما تله بزرگي در خدمت سيستم اطلاعاتي ايران شد تا شبكه اي از مرتبطين با سرويس جاسوسي و وزارت خارجه آمريكا را شناسايي كند. اين رفتار سايبري انباشته از بلاهت كجا و «جنگال» ايران كجا؟ اگرچه هنوز ابتداي ماجرا است و آمريكا بايد منتظر بماند تا ايران برگ هاي برنده ناشناخته و رونشده اي را روي ميز بگذارد.
بازي بزرگي كه ايران براي آمريكا چيده، حالا ديگر صرفاً شطرنجي (موزائيكي- نامتقارن) نيست. هر صفحه شطرنجي ابعادي دارد و با همه سختي، محاسبه پذير است. ايران خارج از صفحه محاسبات و رادار آمريكا عمل مي كند. حداكثر آنچه رادارهاي آمريكا قرار بوده رصد كنند و حالا به معضل خورده اند، «تأسيسات» بوده است. اين، نوعي نگاه مكانيكي به صحنه است. مگر 33 سال پيش «جس جيمز لايف» رئيس ميز ايران در سازمان سيا به مجله آلماني اشپيگل نگفت «شعار سازمان سيا هميشه اين است كه با ديكتاتورها تا وقتي كه با ما باشند مخالفتي نخواهيم كرد. مثلاً هر وقت كه مسئله ايران در ستاد مركزي سيا مطرح مي شد روسا هميشه مي گفتند آمريكا به شاه احتياج دارد و تا او را داريم هيچ غمي نبايد داشت... از اين رو جاي تعجب نيست كه ما در مقابل انقلاب ايران چنين انگشت به دهان مانده ايم... ما آنقدر مجهز هستيم كه مي توانيم نمره اتومبيل ليموزين برژنف را هنگام ورود به كاخ كرملين از هوا برداريم ولي متأسفانه عكس هاي ماهواره اي ما كما في السابق از منعكس كردن افكاري كه مردم در سر دارند، عاجزند. گناه بزرگ ما اين است كه در ايران با همه كس جز مردم كوچه و بازار تماس داشته ايم».
آيا ضعف و اختلال راداري آنها برطرف شده بود كه پاي حسني مبارك و بن علي و ديگر ديكتاتورها آن قدر ماندند تا در آتش انقلاب ملت ها آب پز شدند؟ آيا آن ماشه تحريمي كه جان ساورز بهمن ماه سال 86- قبل از انتصاب به رياست ام آي 6- مي گفت اگر چكانده شود، باعث اختلاف در ايران و تسليم آنان خواهد شد و چكانده شد، گرهي از گره هاي كور جبهه استكبار گشود يا ايران را به سوي خلاقيت و خودكفايي بيشتر سوق داد؟ از همه گزينه هاي روي ميز چيزي براي آمريكا و اسرائيل و انگليس نمانده؛ حال آن كه ايران هنوز همه توانايي هاي خود را رو نكرده است. حزب الله لبنان نيز در حالي كه جنگ 33 روزه به سر آمده بود، همه توانايي خود را رو نكرد و البته موشك هاي مقاومت 10 كيلومتر، 10 كيلومتر، برد خود را افزايش داده و به تل آويو نزديك شده بودند. شكار «جانور قندهار» در كاشمر، يكي از آن رودست هاي اطلاعاتي بود كه آمريكا از ايران خورد. رودست كه نه، يك سيلي و ضرب شست جانانه كه تا مدت ها اثر آن بر سيماي سازمان سيا خواهد ماند. محاسبات غرب اينك يكي پس از ديگري خطا از آب درمي آيد و شكار كاشمر- نظير شكار ريگي- تا مدت ها آنها را در خماري نگاه خواهد داشت. حالا بدترين كابوس هاي اطلاعاتي آمريكا، يكي پس از ديگري تعبير مي شود.
اين نوشته به روح بلند دانشمند گمنام و پارسا سردار حسن تهراني مقدم (رضوان الله تعالي عليه) تقديم مي شود.
محمد ايماني

 



تفرقه افكني در ميان اصولگرايان راهبرد مشترك دشمنان خارجي و داخلي

سرويس سياسي-
تأكيد بيش از پيش بر تبعات تفرقه و جدايي در بين اصولگرايان، به عنوان راهبرد مشترك دشمنان داخلي و خارجي، اين روزها دغدغه بسياري از فعالين سياسي كشور را به خود اختصاص داده است.
امروز و در آستانه انتخابات مجلس، ديگر ترديدي در ميان اصولگرايان وجود ندارد كه به رغم وجود اختلاف نظرهاي گوناگون ميان گروه هاي فعال در اين عرصه، وحدت و همبستگي جزء ضروري ترين لوازم حضور در اين رقابت پارلماني است.
نقش تأثيرگذار يكپارچگي اصولگرايان البته بر دشمن نيز پوشيده نمانده و براي جلوگيري از تحقق آن از هيچ فرصتي فروگذار نخواهد كرد.
برهمين اساس حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب رئيس قرارگاه راهبردي عمار به اهميت وحدت اصولگرايان براي انتخابات آينده مجلس اشاره كرد و اظهار داشت: مهمترين وظيفه در حال حاضر تبيين اهميت جايگاه مجلس آينده است؛ با توجه به تحولات بين المللي و احتمال تغيير در جغرافياي سياسي دنيا، تطبيق قوانين با وضعيت جديد امري ضروري است كه اهميت مجلس آينده را به وضوح نشان مي دهد.
وي بر همين اساس وحدت اصولگرايان را امري ضروري عنوان كرد و افزود: هيچ نوع تفرقه و تكثير ليست در بين اصولگراها جايز نيست و جايگاهي ندارد چرا كه ما هيچگاه از تفرقه سود نبرده ايم.
حجت الاسلام والمسلمين طائب به فرمايش خداوند در قرآن كريم مبني بر اينكه همه بايد حول محور ريسمان الهي متحد باشيم اشاره و اضافه كرد: در صورت داشتن وحدت و يكپارچگي است كه مي توان به مردم خدمت كرد.
رئيس قرارگاه راهبردي عمار با تأكيد بر اينكه هركس تفرقه داشته باشد بايد بداند در اين وضعيت و موقعيت به سود دشمن قدم برداشته و در پازل دشمن بازي مي كند، يادآور شد: يك دشمن زياد و هزار دوست كم است.
وي با بيان اينكه هرگز نبايد به گونه اي عمل كرد كه نتيجه اش تفرقه ميان اصولگرايان باشد، خاطرنشان كرد: اصولگرايان بايد صفر و صد را رعايت كرده و به دنبال صددرصد نباشند چرا كه اگر اينگونه باشد شايد خود نيز كم كم از دايره خارج شوند.
اين هشدار فعالين سياسي را بايد جدي گرفت كه هر اقدام تفرقه افكن، خواسته يا ناخواسته همراهي با نقشه هاي دشمن براي جلوگيري از وحدت نيروهاي انقلاب خواهد بود.
در اين زمينه آيت الله احمد علم الهدي نيز با اشاره به شرايط كنوني منطقه و جهان و همچنين تهديدات و تحريم هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران در خصوص لزوم وحدت در ميان اصولگرايان گفت: مقام معظم رهبري بارها در بياناتشان به موضوع وحدت تأكيد داشتند و فرمودند وحدت به معناي همدلي است.
علم الهدي در ادامه افزود: اگر همدلي نباشد وحدت ميسر نخواهد شد و اگر وحدت ميان نيروهاي انقلاب نباشد نمي توان در مقابل توطئه هاي دشمنان داخلي و خارجي ايستادگي كرد.
امام جمعه مشهد همچنين با تأكيد بر اينكه هم اكنون در مقطع حساسي هستيم، گفت: اگر بنا باشد ما انسجام و همدلي و آرمان هاي خود را به دنبال جامعتين حفظ نكنيم در رويارويي با استكبار سرنوشت نامعلومي خواهيم داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين با بيان اينكه وحدت در سايه ولايت فقيه قابل تحقق است، گفت: سايه ولايت همان آموزه هاي ولايت، رهنمودهاي پيامبرگونه و ارشادهاي معنوي ولايت فقيه است و سايه ولايت بايد در جامعه گسترده شود.
علم الهدي به سابقه درخشان جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم و حضور حضرات آيات مهدوي كني و يزدي در رأس اين دو نهاد ارزشمند اشاره كرد و در توصيه به اضلاع اصولگرايي كه هنوز به جبهه متحد نپيوستند اظهار داشت: تمام اضلاع اصولگرا حزب اللهي و متدين هستند و توصيه بنده به كساني كه هنوز به جبهه متحد اصولگرايان نپيوستند اين است كه تحت هر شرايطي وابستگي شان را از روحانيت قطع نكنند.
احمد نجابت عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي هم با بيان اينكه شعارهايي مانند تكريم ارباب رجوع، عدالت و توسعه از سوي برخي گروهها داده مي شود، گفت: ما نگران اين شعارها نيستيم، بلكه نگران تفرقه در ميان اصولگرايان و شفاف نبودن اوضاع انتخاباتي هستيم كه اميدواريم منجر به وحدت كامل گردد.
وي درباره بهترين شعار انتخاباتي اصولگرايان براي ايجاد تمايز با جريانات ديگر، تصريح كرد: جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در تبعيت از جبهه متحد اصولگرايان، بيش از 10 شاخص اصولگرايي را در نظر دارد كه بر مبناي آن و فرمايشات رهبر معظم انقلاب، «عدالت، توسعه، پيشرفت و رفاه عمومي برپايه معنويت» يعني آرمانهاي اصيل انقلاب اسلامي، را بهترين شعار انتخاباتي مي داند.
-در همين راستا آيت الله كعبي نيز از روحانيون به عنوان الگو در جامعه اسلامي ياد كرد و افزود: روحانيت همواره با تأسي به مكتب اهل بيت(ع) در روشنگري و افزايش بصيرت مردم كشور نقش برجسته اي داشته اند.
وي خاطرنشان كرد: سخنراني ها و برنامه هاي منظم روحانيت در مساجد در وحدت آفريني ميان آحاد ملت بسيار تأثير داشته است و مردم ايران همواره پشتيبان روحانيت بوده اند.
مسئول امور استان هاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي نيز چندي پيش درباره لزوم وحدت ميان اصولگرايان گفت: اصولگراها و جريان هاي وابسته به آنها با مورد توجه قرار دادن تدابير رهبر معظم انقلاب در راستاي وحدت گام برمي دارند.
علي اصغر زارعي در همايش جبهه پايداري انقلاب اسلامي استان فارس افزود: استراتژي امروز اصولگرايان براي انتخابات جديد وحدت است و اميدواريم با مذاكرات و برگزاري جلسه هاي متعدد به اين مهم دست يابيم.
زارعي بيان كرد: امروز برخي ها با گفته هاي خود به دنبال تخريب هستند و نمي خواهند بين اصولگرايان وحدت ايجاد شود اما بايد بدانند كه اصولگراها و جريان هاي وابسته به آنها با مورد توجه قرار دادن تدابير رهبر معظم انقلاب در راستاي آن قدم برمي دارند.
وي ادامه داد: ليست دادن جبهه پايداري انقلاب اسلامي بستگي به شرايط رهبري دارد و ما همان گونه كه ايشان توصيه هاي خود را بيان كنند ليست ارائه مي دهيم.
نماينده مردم تهران تصريح كرد: در انتخابات پيش رو نبايد چالش امنيتي ايجاد كنيم و برخي آقايان نيز مي گويند كميسيون امنيت ملي انتخابات ايجاد كنيم كه ما اعتقاد داريم اين افراد مانند انتخابات رياست جمهوري دور دهم به دنبال منافع خود هستند و نيازي به اين كميسيون نيست.
وي همچنين در پاسخ به اينكه جبهه پايداري به چه صورت اهداف خود را دنبال مي كند، افزود: عده اي با صحبت هاي خود و مصاحبه هاي دروغين و بدون اطلاع دنبال اين هستند كه فضا را تخريب كرده و تهمت بزنند اما بدانند ما كمتر حرف مي زنيم و تنها به دنبال اهداف خود هستيم.

 



شيشه ليس ! (گفت و شنود)

گفت: سايت هاي ضد انقلاب نظير، جرس، گويانيوز، بالاترين و... از راه اندازي «سفارت مجازي آمريكا» حسابي دمغ شده و آن را اهانت به اپوزيسيون دانسته اند.
گفتم: چرا؟! اتفاقا بايد از خوشحالي با دمشان گردو بشكنند!
گفت: يكي از اين سايت ها نوشته است سفارت مجازي فقط يك سايت است كه قبلا هم بود و اين كار خانم كلينتون مثل آن است كه به اپوزيسيون يك شيشه مربا نشان بدهد و بگويد از پشت شيشه ليس بزنيد.
گفتم: چه عيبي دارد؟ مگر اپوزيسيون تا حالا كاسه ليس نبود؟ حالا شيشه ليس باشد. بالاخره تخصص ضد انقلاب ليس زدن است.
گفت: يكي ديگر از سايت ها نوشته، تصور ما اين بود كه خانم كلينتون در پاسخ به زحمات اپوزيسيون، يك كار درست و حسابي انجام مي داد ولي انگار ايشان براي گول زدن ما اتل متل خونده.
گفتم: راست ميگه؛ من صداي هيلاري ورپريده رو شنيدم كه براي اپوزيسيون مي خوند؛ اتل متل گلابي! دوستت دارم حسابي! يه روز به خرج خودت، مي برمت كبابي!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ از اقدام مقتدرانه و افتخارآميز برادران سپاه و ارتش در فرود هواپيماي جاسوسي آمريكا بسيار تشكر مي كنم. دعاي خانواده شهدا پشت سر همه نيروهاي مسلح بوده و خواهد بود.
يك هموطن
¤ يكي از عوامل اصلي سركوب مردم بحرين و قيام مردم اين كشور شبكه تلويزيوني الجزيره و دولت قطر مي باشد لذا از دستگاه ديپلماسي كشورمان تقاضا مي كنم كه با مسئله قطر فعال تر برخورد بكنند .
يك هموطن - تهران
¤ حكام عربستان سعودي ننگ ملت هاي مسلمان هستند و جهان اسلام بايد هرچه زودتر تكليف اين عناصر خود فروخته خائن را مشخص كند.
عليمرداني
¤ راه اندازي مراسم سوگواري به صورت جمعي در برخي از شهرها ابهت و اقتدار اسلام و در عين حال وحدت مردم را نشان مي دهد و طبعا اين همگرايي دشمنان را هم به رعب و وحشت وا مي دارد.
مصطفوي - تهران
¤ انسان به طور فطري از ارتكاب هر عمل غيرانساني و قبيح عذاب وجدان مي گيرد و از آن متنفر است. عجيب است كه آمريكا براي استقرار امنيت موردنظر خودش در عراق كه باعث كشته و مجروح شدن صدها هزارنفر شد دچار عذاب وجدان نشده است. واقعا براي اين عمل ننگين خود چه نمره اي به خود مي دهد؟
6263-0938
¤ تحريم هاي امروز استكبار مانند بستن آب در كربلاست با اين تفاوت كه اكنون تمام معادلات دنيا به بركت خون سالار شهيدان به نفع مسلمانان جهان و در راس آنها ايران هميشه اسلامي است.
6388-0919
¤ بصيرت يعني اينكه بدانيم شمري كه سر امام حسين(ع) را بريد همان جانباز جنگ صفين است كه تا مرز شهادت پيش رفت.
امام خامنه اي (مدظله العالي)
8661-0913
¤ هيچ بعيد نيست آمريكايي ها مسير انقلاب مصر را با ترور چندنفر از رهبران حركت بيداري اسلامي اين كشور به سوي يك جنگ داخلي و فرسايشي منحرف كنند. بنابراين ضرورت دارد كه با هوشياري جلو اين توطئه گرفته شود.
8516-0919
¤ از كيهان انتظار مي رود كه هرگاه نام وزير دفاع آمريكا را مي برد بنويسد وزير جنگ. چرا كه آمريكا جنگ طلب است و حتي با خودشان هم جنگ دارند. دفاع مختص كشورهايي مثل ايران اسلامي است كه به خاطر عدالت خواهي اش از سوي رژيم هاي وحشي مثل آمريكا و رژيم صهيونيستي تهديد مي شوند.
8242-0915
¤ كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا، برادري به تعداد نيست به وفاداري است. يوسف 11برادر داشت و حسين(ع) در كربلا عباس را.
7509-0916
¤ از مسئولان شهرداري تقاضا مي كنم كه به جاي درخت هايي كه مسئولان سفارت انگليس در باغ قلهك قطع يا آتش زده اند درخت هاي تنومند ديگري كاشت كنند.
اميني- تهران
¤ مردم و دولت سوريه در جبهه مقاومت محكم و استوار باشند با وجود ابرقدرتي مثل ايران اسلامي در منطقه هرگونه توطئه دشمنان و تحريم آنان بي اثر خواهد بود.
4976-0915
¤ مدت 3 سال است كه برگ سهام عدالت را دريافت كرده ايم ولي تاكنون هيچ گونه مبلغي به ما پرداخت نشده است.
فتح اللهي - تهران
¤ در سال 88 همايش بزرگداشت شيخ كليني (ره) در شهرري و باحضور جمعي از مقامات علمي و سياسي برگزار شد. چه خوب است كه متوليان اين همايش بزرگداشت مشابهي را براي شيخ مفيد نيز برگزار كنند.
سليمان بلغار
¤ بانك ها در قبال تاخير بازپرداخت اقساط بانكي جريمه ديركرد دريافت مي نمايند. اما متاسفانه در قبال پرداخت زودتر از موعد اقساط هيچ تخفيف خوش حسابي براي مشتريان در نظر نمي گيرند. چرا؟ از بازرسي كل كشور و رئيس بانك مركزي درخواست رسيدگي به اين موضوع دارم.
گودرزي - اصفهان
¤ مدتي است كه با وجودسردي هواي، اداره گاز بدون اعلام قبلي مبادرت به قطع گاز از 4 ساعت تا 12 ساعت مي كند. از مسئولان تقاضا مي كنم كه براي جلوگيري از هرگونه صدمات ناشي از قطعي گاز تدابيري براي حل اين معضل بينديشند.
يكي از اهالي شهرك شهيد صيادشيرازي
¤ از دولت محترم تقاضا مي كنم تكليف قانون نوسازي صنايع را مشخص كند و كارگران را از اين بلاتكليفي نجات بدهد.
بهاري
¤ يك سال و اندي از افتتاح ايستگاه متروي نبرد مي گذرد اما جانبازان و افراد مسن امكان استفاده از اين وسيله را ندارند. از مسئولان محترم مترو تقاضا مي كنم كه پلكان برقي اين ايستگاه را راه اندازي كنند.
يك جانباز
¤ صداوسيما در نقاط محروم كشور، مراكز داراي استعدادهاي اقتصادي و دهها موضوع كشف نشده ديگر را مي تواند شناسايي و پيدا بكند كافي است كه يك گروه از جويندگان خبري را در اين خصوص عازم ماموريت بكند.
8539-0918
¤ آن دسته از رانندگان تاكسي كه در مواقع بارندگي فقط دنبال مسافر دربستي هستند و به مسافرين منتظر در كنار خيابان ها بي اعتنايي مي كنند خودشان قضاوت كنند آيا درآمدي كه از اين راه و به اين شيوه بدست مي آورند حلال است يا خير؟
9915-0914
¤ از مسئولين واحد روشنايي معابر برق منطقه افسريه به خاطر عملكرد مثبت و تكريم ارباب رجوع تقدير و تشكر مي شود.
پيروي
¤ همسرم پس از 28 سال خدمت در آموزش و پرورش به علت ناراحتي كليه فوت كرد و تنها فرزند ذكور وي با داشتن 25 سال سن و كارداني كامپيوتر بيكار است از مسئولين آموزش و پرورش كرمانشاه درخواست مي شود با توجه به اينكه پدر ايشان فرهنگي بوده و فوت كرده است نسبت به حل مشكل و به كارگيري وي به جاي پدر مساعدت نمايند.
امين دزگراني كرمانشاه

 



رهبر معظم انقلاب اسلامي از آيت الله يزدي عيادت كردند

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصرديروز (شنبه) با حضور در منزل آيت الله محمد يزدي از ايشان عيادت كردند. رهبر معظم انقلاب همچنين در جريان مداواي آيت الله يزدي قرار گرفتند و سلامتي ايشان را از خداوند متعال مسألت كردند.

 



جهانگير خبر داد تشكيل تيم هاي نظارت انتخاباتي در دستگاه قضايي كشور

رئيس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه از تشكيل تيم هاي نظارتي انتخاباتي در تمام استان هاي كشور خبر داد.
اصغر جهانگير در حاشيه سفر خود به گيلان با اشاره به نقش حفاظت اطلاعات قوه قضائيه در انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: حفاظت اطلاعات به عنوان يك دستگاه نظارتي در درون دستگاه قضايي تلاش مي كند كه محيطي سالم را براي انتخابات فراهم كند تا همكاران بدون تشويش و هيچ گونه نگراني بتوانند به صورت مستقل وظايف خود را در كمال بي طرفي انجام دهند.
وي افزود: اگر همكاران از نواحي دروني و بيروني تحت فشار قرار گيرند مجموعه حفاظت اطلاعات با آن فشارها مقابله لازم را صورت مي دهند.
اين مسئول با اشاره به اقدام هاي لازم در انتخابات، بيان داشت: در هر دوره از انتخابات در تمام استان هاي كشور تيم هاي نظارتي تشكيل مي شود كه به طور مرتب سركشي كرده و از شعبات بازرسي كنند.
وي، رسيدگي به گزارشها و پيگيري در اين زمينه را از ديگر اقدام هاي حفاظت اطلاعات قوه قضائيه در انتخابات عنوان كرد.
جهانگير با اشاره به برخورد قضايي با تخلفات كانديداها در تبليغات زودهنگام، يادآور شد: حفاظت اطلاعات در حال حاضر نقش صيانت دستگاه قضايي را دارد و كانديداها بايد از فيلتر شوراي نگهبان و وزارت كشور عبور كنند و چنانچه تخلفاتي صورت گرفته باشد كه به دادگستري اعلام شود در مرحله بعد، امر نظارت را پيگيري مي كنيم.
وي، درباره فعاليت حفاظت اطلاعات قوه قضائيه در سطح كشور اذعان داشت: دستگاه حفاظتي تلاش كرده كه محيط سالمي را براي همكاران قضايي و اداري فراهم كند كه بتوانند در اين فضا به وظايف خودشان بدون دغدغه بپردازند.
رئيس حفاظت اطلاعات كل قوه قضائيه، دستگاه قضايي را يكي از شاخص هاي نظام اسلامي دانست و تصريح كرد: دستگاه قضايي به عنوان يك دستگاه منحصر به فرد با جان، مال و ناموس مردم سر و كار دارد و كوچك ترين غفلت مي تواند آثار زيانباري داشته باشد.
وي، تبعيت از رهبري را مهمترين عامل حركت در راه درست ناميد و خاطرنشان كرد: براي انجام مسئوليت هاي خود بايد با بصيرت حركت كنيم.

 



عبدالله گل: حمله به ايران به مثابه آتش زدن بنزين است

رئيس جمهور تركيه با هشدار به عواقب ماجراجويي عليه ايران تاكيد كرد كه حمله به اين كشور به مثابه آتش زدن بنزين است.
«عبدالله گل» در گفت وگو با شبكه خبري فرانسه 21 اظهار داشت: حمله اسرائيل به ايران همانند آتش زدن بنزين بوده و ديوانگي محض است. وي افزود: به نظر من اسرائيل با حمله نظامي به تهران مرتكب اشتباه بزرگي مي شود زيرا ايران كشوري نيست كه كسي بخواهد با آن شوخي كند.
رئيس جمهوري تركيه تاكيد كرد: من به عنوان رئيس جمهوري كشوري كه مخالف وجود سلاح هسته اي در منطقه خاورميانه است، درباره ماجراجويي اسرائيل عليه ايران هشدار مي دهم.
عبدالله گل گفت: مخالف كشورهايي هستيم كه سلاح هاي هسته اي دارند، مخصوصا اگر اين سلاح ها در منطقه ما باشد. هم اكنون نمي توانيم بگوييم كه آيا ايران در حال توليد سلاح هسته اي است يا نه و اين موضوع مربوط به آژانس بين المللي انرژي اتمي است.

 



عضو سابق منافقين: ما آفتابه صدام بوديم (خبر ويژه)

«كار ما اين بود كه صدام حسين هر جا خرابكاري مي كرد، شستشو بدهيم و تجهيزش كنيم چه در قيام كردها باشد چه شيعيان و چه جنگ ايران و عراق، همه جا كار ما طهارت گرفتن براي صدام و پاك كردن ... او بود.»
به گزارش سايت جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران: بهزاد عليشاهي عضو سابق گروهك منافقين كه مدت 20 سال به عنوان مجري، نويسنده و برنامه ساز در شبكه ماهواره اي منافقين فعاليت داشته است بعد از انتشار خبر روزنامه قدس العربي درباره انتقال دستشويي و توالت صدام به موزه نظامي آمريكا در وبلاگ شخصي خود نوشته است «بر همه واضح و مبرهن است كه كار آفتابه نظافت و طهارت است، از شستن دست ها تا ديگر اعضا و اجزاء. ما هم كارمان همين بود كه هر جا صدام خرابكاري مي كرد، آن را شستشو بدهيم.»
عضو سابق منافقين در ادامه مي نويسد: «كار ديگر آفتابه، هم اگر سوراخ نباشد كه ما نبوديم، ذخيره آب است كه ما اين كار را هم انجام مي داديم و وقتي قوا مي كردند، باز ما در خدمتش بوديم و آب داشتيم. كار ديگر آفتابه البته اين است كه هميشه در جاي خودش باشه، مثلاً آفتابه را در يخچال نمي گذارند، ما هم خب! هميشه سرجاي خودمان بوديم.
البته همه اش اين نيست شباهتهاي ديگري هم با آفتابه داريم حتماً شنيديد كه: يكي ميره دستشويي و ميزنه آفتابه را لت و پار مي كنه بهش مي گن براي چي اين بلا را سر آفتابه آوردي ميگه آخه برام ژست گرفته بود. يعني آفتابه كلا يك پوزيشن و ژست و وقار خاصي داره درست مثل ارتش آزاديبخش و فرمانده كل قواي آن و رئيس جمهور و بقيه چيزهاش.
آمريكايي ها دارن از عراق ميرن و تنها چيزي كه طبق اخبار با خودشون بردن دستشويي صدام بوده كه گفتن البته جزو اموال مردم عراق نيست؛ خب با اين دفاع منطقي، حالا بايد آمريكايي ها، مجاهدين (منافقين) را هم با خودشان به آمريكا ببرند، البته آنجا دم دست هم هستند و هر كاري داشته باشند، مجاهدين (منافقين) در خدمتند».



 



اوباما: فقط من بي عرضه نيستم بوش هم بود، بقيه هم هستند! (خبر ويژه)

نامزدهاي حزب جمهوري خواه براي انتخابات رياست جمهوري سال آينده آمريكا مي گويند اوباما فرد ضعيفي است كه در برابر ايران دچار سردرگمي شده است، اوباما در پاسخ مي گويد تمام تلاش خود را به كار بسته تا تحريم هاي شديدتري عليه ايران اعمال كند و در عين حال از تفرقه در ميان متحدان آمريكا بكاهد.
مت رامني دراين باره از اوباما به عنوان رئيس جمهور ضعيف و «يك جيمي كارتر ديگر» ياد كرد.
به گزارش راديو اسرائيل «نامزدهاي جمهوري خواه با انتقاد از اوباما گفتند سردرگمي هاي اوباما موجب شده دوستي آمريكا با اسرائيل به عنوان مهم ترين هم پيمان واشنگتن در خاورميانه لطمه ببيند. نيوت كينگريچ در جمع صدها فعال يهودي حزب جمهوري خواه اطمينان داد كه اگر رئيس جمهور شود، سفارت آمريكا را از تل آويو به اورشليم [بيت المقدس] منتقل كند».
هافينگتون پست نيز در گزارشي نوشت: طرفداران مت رامني جمهوري خواه معتقدند اوباما در يك مورد، كاملا ضربه پذير است و آن چالش ايران است. دانيل سنور از مشاوران رامني مي گويد «به نظر نمي رسد اعمال تحريم ها توسط آمريكا، پيشرفت هاي هسته اي ايران را متوقف سازد. همچنين ايران از مذاكرات جدي در اين مورد امتناع خواهد كرد. گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي نشان مي دهد مسير كلي حركت ايران قطعا تغيير نخواهد كرد».
رايان ويليامز سخنگوي رامني هم مي گويد: «سياست ساده انگارانه اوباما نسبت به ايران به آيت الله ها اجازه داده كه فناوري هسته اي را توسعه دهند. وي مكررا اسرائيل را قرباني كرده است. همچنين عدم قاطعيت او در مذاكرات كميته عالي بودجه ممكن است به نظاميان ما ضربه زده و شايد مجبور به كاهش بودجه نظامي به ميزان تريليون ها دلار شويم كه وزير دفاع خودش، آن را فاجعه آميز ناميده است.»
به گزارش راديو فرانسه، نامزدهاي جمهوري خواه مي گويند اوباما روند صلح خاورميانه را به نفع ايران و به زيان اسرائيل به خطر انداخته است.
اوباما در واكنش به اين انتقادهاي تند گفت: «دولت من شديدترين تحريم ها را تاكنون عليه ايران اعمال كرده است. من فكر مي كنم بسيار مهم است به ياد داشته باشيد، به خصوص با توجه به برخي از سر و صداهاي سياسي كه در بيرون وجود دارد، دولت تاكنون به صورت سيستماتيك شديدترين تحريم ها را بر ايران تحميل كرده است. زماني كه من وارد كاخ سفيد شدم جامعه جهاني بر سر چگونگي برخورد با برنامه هسته اي ايران دچار اختلاف بود و ايران برنامه خود را به پيش مي برد. امروز شديدترين تحريم ها اعمال مي شود.»
وي همچنين گفت: ما همه گزينه ها را در برابر ايران روي ميز داريم.
ضعيف و بي عرضه توصيف كردن اوباما از سوي نامزدهاي حزب جمهوري خواه در حالي است كه دولت نومحافظه كار بوش در كه دوران 8 ساله قدرت خود به رغم همه هياهو ها نتوانست غلطي در مقابل ايران بكند و شتاب در فعاليت هاي هسته اي ايران اتفاقا مقارن با دولت دوم بوش آغاز شد.
متقابلا دموكرات ها و اوباما خطاب به جمهوري خواهان مي گويند كه تمام بدبختي ها و بدبياري هاي آمريكا در حوزه هاي اقتصادي، سياست داخلي و سياست خارجي، زير سر عملكرد حماقت آلود نومحافظه كاران است.

 



گاف نامزد جمهوريخواه انتخابات آمريكا درباره ايران (خبر ويژه)

يكي از نامزدهاي حزب جمهوريخواه براي انتخابات رياست جمهوري آينده آمريكا كه به آقاي «گاف» معروف است در جديدترين مورد از گاف هاي خود در جريان رقابت هاي انتخاباتي به جاي نام عراق به جنگ آمريكا با ايران اشاره كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز در جريان سخنراني «ريك پري»، يكي از شركت كنندگان از وي خواست نظرش را در مورد دو جنگي كه آمريكا در آنها شركت داشته است ابراز كند كه ريك پري گفت از وي در مورد جنگ در ايران و افغانستان پرسش شده است. با اشاره او به نام ايران شركت كنندگان با فرياد عراق عراق باعث شدند پري سخنانش را متوقف كند و بگويد معذرت مي خواهم منظورم عراق بود. وي با خنده گفت: اين تيتر نخست خواهد شد. اين نامزد جمهوري خواه در تابستان امسال در صدر نامزدهاي اين حزب براي انتخابات رياست جمهوري قرار گرفته بود اما با ادامه رقابتهاي انتخاباتي وي بارها مرتكب گاف هايي شد كه كاهش محبوبيتش را در پي داشت. جديدترين نظرسنجي ها نشان مي دهد ريك پري پس از ميت رامني و نيوت گينگريچ در رده سوم جمهوري خواهان قرار دارد.
در يكي از معروف ترين گاف هاي اين نامزد جمهوريخواه وي نام سومين وزارت خانه اي را كه وعده داده بود در صورت رسيدن به رياست جمهوري حذف خواهد كرد فراموش كرده بود.
يكي ديگر از نامزدهاي جمهوري خواه آمريكا اخيرا اعلام كرده بود كه در صورت پيروزي در انتخابات بلافاصله سفارت آمريكا در تهران را تعطيل خواهم كرد.
اين نامزد انتخاباتي گويا خبر ندارد كه جاسوسخانه آمريكا در ايران بيش از 30 سال است كه توسط جمهوري اسلامي ايران به تعطيلي كشانيده شده است.

 



اقتصاد غرب رو به قبله شده بنابراين توافق كردند كه بعداً توافق كنند! (خبر ويژه)

«اتحاديه اروپا به توافق رسيد كه براي تحريم ايران، بعداً به توافق برسد».
اين مطلب آميخته به هجو را سايت ضدانقلابي خودنويس درباره نشست اخير وزيران خارجه اتحاديه اروپا منتشر كرد. وزيران خارجه اروپايي قرار گذاشته اند كه در نشست بعدي (حداكثر تا 2 ماه ديگر) مجددا درباره تحريم هاي بيشتر عليه ايران بحث كنند. اين در حالي است كه رسانه هاي تبليغاتي غرب مدعي بودند در نشست اخير، نفت ايران تحريم خواهد شد.
خودنويس در واكنش به اين اتفاق نوشت: اتحاديه اروپا بر سر تحريم هاي نفتي ايران توافق ندارد و تنها توافق حاصله در نشست امروز سران اروپا، توافق بر سر رسيدن به توافقي ديگر در آينده بود. ژاپن هم با تحريم نفتي ايران موافقت نكرد. اتحاديه اروپا ديروز تركاند! به گزارش رويترز، اعضاي اتحاديه اروپا در بيانيه خود از تحريم هاي بيشتر عليه ايران حمايت مي كنند! اين در حالي است كه برخي از اعضاي اتحاديه اروپا نظير فرانسه، انگليس و آلمان در هفته هاي گذشته بر لزوم تحريم نفتي ايران اصرار داشته اند. بسياري نظر گايتنر وزير خزانه داري آمريكا مبني بر وجود توافقي كلي ميان اعضاي اتحاديه اروپا براي وضع تحريم هاي شديدتر عليه ايران را به تحريم هاي نفت تعبير كردند. اما ما تازه معناي توافق كلي را فهميديم! توافق كلي يعني ما توافق مي كنيم كه در آينده اي نه چندان دور به توافق برسيم! اين خيلي شاهكار است! ژاپن هم با تحريم هاي نفتي عليه ايران موافقت نكرد. وزير اقتصاد فرمودند ترجيح مي دهند كه زياد با دم تحريم هاي نفتي ايران بازي نفرمايند چرا كه ايران مقدار زيادي نفت توليد مي كند و اوضاع اقتصادي غرب هم خوب نيست و افزايش قيمت نفت هم براي اين اقتصاد خوب نيست! ژاپن پيشتر اعلام كرده بود كه تحريم هاي نفتي ايران را بررسي مي كند. خب بررسي كردند به اين نتايجي كه ايتاليا، اسپانيا و يونان و چين و روسيه و اوباما مي گويند رسيدند. فقط وقت خواستند كه خودشان به اين نتيجه برسند، تنهايي!
نويسنده مستأصل اين سايت اينترنتي البته فراموش كرده كه اساساً نشست اخير مقامات اروپايي در بروكسل، براي مهار بحران فزاينده اقتصادي در اعضاي اين اتحاديه و جلوگيري از روند رو به گسترش ركود اقتصادي و ورشكستگي و سقوط دولت هاست. بنابراين در چنين وضعيت بغرنجي كه حتي بيم فروپاشي منطقه پولي يورو و اتحاديه اروپا مي رود، طبيعي است كه انتظار كلنجار با نفت ايران و رساندن قيمت جهاني نفت به مرز 250 دلار، توقعي بلاهت آميز است و كسي كه چنين توهمي را باور مي كند، بايد در عقل خود شك كند و نه در وعده و وعيد هاي مقامات زياده گوي اروپايي.

 



اين هم سفارت مجازي كليك كن حالشو ببر! (خبر ويژه)

سياه بازي راه اندازي سفارت مجازي از سوي آمريكا، حسابي اپوزيسيون سرخورده را كلافه كرده است.
پايگاه اينترنتي جرس در همين زمينه نوشت: يك سايت عادي حاوي مجموعه اي از بيانيه ها و توصيه ها. سايت سفارت مجازي آمريكا تلاش كرد صرفا براي دريافت رواديد راهنمايي كند. همان آش و همان كاسه قبلي بود. اين در حالي بود كه خيلي ها گمان مي كردند اين سايت درخواست ويزا را مستقيم بررسي مي كند. ايده تشكيل سفارت مجازي در بدو امر جالب مي نمود اما ابتكار چندان حرفه اي در آن مشاهده نشد. وزارت امور خارجه ايالات متحده در بيانيه اي اعلام كرد اين سفارتخانه مجازي مي تواند در غياب روابط مستقيم مانند پلي ميان دو كشور عمل كند. اين در حالي بود كه قبلا آمريكايي ها با سايت فارسي وزارت خارجه آمريكا نكاتي را كه در سفارتخانه مجازي عنوان كرده اند، بيان كرده بودند. برخي تحليلگران مي گويند آمريكا صرفا با معرفي ويتريني زيبا تلاش كرد ايراني ها را براي رفتن به آمريكا تحريك كند. اما غيرمستقيم به آنها مي گويد راه آمدن به آمريكا اين است كه با فرهنگ آمريكايي آشنا شويد و سپس از طريق فراگيري تشكيل شبكه هاي اجتماعي براي مقابله با رژيم حكومت خود را براندازيد تا راحت تر به آمريكا بياييد، چيزي كه مخالفان قبلا هزينه آن را پرداخته بودند و حالا صرفا متهم به جاسوسي مي شوند.
جرس اضافه كرد: گويا بدبياري اوباما و دموكرات ها در برابر جمهوري اسلامي را پاياني نيست. هنوز جوهر پرونده ناتمام سفارت مجازي خشك نشده بود كه يك هواپيماي جاسوسي آمريكا در خاك ايران سقوط كرد.
در همين حال پايگاه گويانيوز با لحني آميخته به طنز و ناراحتي، موضوع سفارت مجازي آمريكا را به استهزا گرفت و نوشت: اگر نمايشگاه صنعتي رفته باشيد حتما ديده ايد كه بچه ها، دوره مي افتند و از مسئولان غرفه ها كارت ويزيت و بروشور و كيسه نايلون لوگودار مي خواهند.
مسئولان غرفه ها هم معمولا طاقچه بالا مي گذارند و اگر بچه را سمج ببينند، يك كارت ويزيتي بروشوري چيزي به دست اش مي دهند مي گويند «برو بچه جون با اين حال كن». خيلي مايه بگذارند يك كيسه نايلون خالي هم دست او مي دهند تا عيش اش تكميل شود. بچه ها هم كه موفق به گرفتن يك مشت آشغال از مسئول غرفه شده اند با لبي خندان، آن آشغال ها را به رخ بچه هاي ديگر مي كشند. حالا شده است حكايت سفارت مجازي آمريكا براي ما.
گويانيوز ادامه مي دهد: وقتي گفت وگوي خانم هيلاري كلينتون با صداي آمريكا را شنيديم فكر كرديم اووه چه خبر خواهد شد! يك سايت درست خواهد شد به چه عظمت! در اين سايت آپشن ها خواهند گذاشت، چه آپشن هايي! بفرماييد ويزاي تحصيلي! بفرماييد ويزاي توريستي! اپليكيشن مپليكيشن؟ چه حرف ها؟! ما و ايراني ها و اپليكيشن؟! نفرماييد تو را خدا! خجالت مي دهيد ما را! خلاصه، تصورات كرديم چه تصوراتي! تخيلات كرديم چه تخيلاتي! اصلا جان شما خودمان را در آمريكا مي ديديم. در قلب لس آنجلس! وسط بورلي هيلز! آخي... اما سفارت مجازي آمريكا كه افتتاح شد انگار آب يخ ريختند روي سرمان. خدا را شكر از ما براي داخل شدن به اين سفارت مجازي في ورودي 30-120دلاري نخواستند. به به! چه سفارتي! چه مردمان متمدني! چه تكنالاجي بالايي! (همون تكنولوژي خودمون. من چون وارد سفارت شده ام دارم براي شما آمريكايي صحبت مي كنم كه هيلاري خانم هم بفهمند!) اين فيلم يوتيوب را مي گويم كه واقعا چقدر هزينه صرف آن كرده اند و با چه تكنيك خارق العاده اي ارائه داده اند! هيلاري خانم يك كيسه با لوگوي سفارت مجازي آمريكا هم به ما بدهيد، ما را تا ابد مديون خودتان خواهيد كرد! تو را خدا بدهيد! اين تن بميرد بدهيد! نه كه مسئوليت از سر و روي اين سفارت مجازي در حال باريدن است، يك باكس «سلب مسئوليت» هم زير آن گذاشته اند كه «آقايان حكومت اسلامي! ما مسئوليت اينها نداريم ها! شما جدي نگيريد و همان سفارت سوئيس حافظ منافع ماست و بس و اين سفارت مجازي براي برقراري پل ميان ما و مردم ايران ايجاد شده و اين پل براي اپوزيسيون يعني «گاز بده برو جلو! سر كاري! بيا اين بروشور را بهت بدم ولي ديگه چيزي نخواي از من! كلي هزينه صرف اينها كرديم جان شما...»
نويسنده گويانيوز اضافه مي كند: چشم. ما ديگر از شما چيزي نخواهيم خواست. همين شادي كه به ما داديد، براي ما به اندازه يك دنيا ارزش دارد. شادي من واقعا غيرقابل كنترل است. الان هر شب جلوي كامپيوتر كيسه خواب مي اندازم مي خوابم، چون ما عادت داريم شب ها جلوي سفارت صف بكشيم تا صبح بلكه ما را راه بدهند تو براي اين كه با چشم غره و قيافه اخمو، توي پاسپورت مان مهر اپليكيشن رسيور بزنند و بگويند برو مدارك ات را تكميل كن كه معني اش اين است كه بكش كنار بذار بادبياد!
گويانيوز ماجراي سفارت مجازي را به شيشه مربا از پشت شيشه تشبيه كرده و نوشته است: ما كه به مربا از پشت شيشه اش ليس زديم!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14