(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 آذر 1390- شماره 20093

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تجليل مجمع تشخيص مصلحت از پيروزي اخير ايران در جنگ اطلاعاتي با آمريكا
پرونده تجاوز هواپيماي جاسوسي سيا به خاك كشورمان در دستور كار كميسيون امنيت مجلس قرار گرفت
نگاهي به 4 رويارويي مستقيم سپاه پاسداران با آمريكا و انگليس
مهمان پرست: تعيين حافظ منافع در انگليس فعلا مطرح نيست
با حضور 65 هزار تماشاگر انجام شد اجراي بزرگترين تعزيه ميداني كشور در فسا
عضو كميسيون امنيت ملي: ايران تكنولوژي رمزگشايي از اسناد پهپاد 170-RQ را در اختيار دارد
پس از مخالفت اوباما با تحريم بانكي ايران اختلاف كنگره و دولت آمريكا درباره تحريم ايران بالا گرفت
براي شركت در مراسم سالگرد مرحوم كردان رئيس جمهوري فردا به ساري سفر مي كند
برگزاري 72 دوره ختم قرآن كريم همراه با ترجمه
كنگره شعر عاشورايي در اليگودرز برگزار مي شود
امسال 60 هزار هكتار از اراضي كشور بيابان زدايي مي شود
عضو هيئت مديره اتحاديه مرغداران كشور: كشور نيازي به واردات مرغ ندارد
افزايش وام مقاوم سازي مسكن روستايي تا 5/12 ميليون
معاون وزير امور خارجه: حضور هواپيماي جاسوسي در ايران نقض آشكار قوانين سازمان ملل است
شكايت ايران به مجامع بين المللي درباره تحريم غيرقانوني بانك مركزي
امام جمعه رفسنجان درگذشت
سفير هندوستان در ايران: حجم واردات نفت ايران به هند بايد افزايش يابد
اخبار ادبي و هنري



در جلسه ديروز صورت گرفت
تجليل مجمع تشخيص مصلحت از پيروزي اخير ايران در جنگ اطلاعاتي با آمريكا

اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه ديروز خود از اقدام اخير نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در به غنيمت گرفتن هواپيماي پيشرفته جاسوسي آمريكا تجليل كردند.
در ابتداي اين جلسه سرلشكر بسيجي دكتر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گزارشي از نحوه به كنترل درآوردن هواپيماي فوق مدرن بدون سرنشين جاسوسي آمريكا توسط نيروهاي مسلح كشورمان را به اطلاع اعضا رساند.
در اين جلسه اقدام پيروزمندانه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي در عرصه جنگ الكترونيكي با دشمنان نظام، مورد تقدير و تشكر اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار گرفت.
سپس جلسه وارد دستور شد و با حضور اكثريت اعضا، رئيس كميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي و نماينده وزارت اطلاعات، سياست هاي پيشنهادي كميسيون سياسي، دفاعي و امنيتي مجمع مورد بررسي قرار گرفت.
در اين جلسه موارد ذيل درخصوص حضور كشورمان در سازمان هاي بين المللي به تصويب رسيد:
-تقويت ديپلماسي اقتصادي و پولي در جهت تاثيرگذاري بر روندهاي حاكم بر نظام پولي، مالي و سرمايه گذاري جهان با مشاركت فعال و جمعي كشورهاي اسلامي و همسو در سازمان ها و مجامع بين المللي و تامين استقلال نسبي پولي، مالي و سرمايه گذاري كشورهاي اسلامي و همسو
-استفاده از فرصت ها و مزيت هاي نظام تجارت بين المللي و هدايت روند مذاكرات الحاق به سازمان تجارت جهاني در ابعاد تجاري، فني و سياسي با اخذ حداكثر امتيازات و كمترين آثار و تبعات منفي براي كشور
-تعامل موثر با نهادها و سازمان هاي بين المللي مرتبط جهت پيشگيري از اعمال محدوديت ها و تحريم هاي بين المللي عليه كشور و خنثي سازي پيامدهاي ناشي از آن
-تبيين، ترويج و حمايت از حقوق بشر اسلامي و تثبيت آن در افكار عمومي جهان و نهادهاي بين الملل با بهره گيري از ظرفيت هاي ملي و كشورها و سازمان هاي اسلامي و با توجه به اصل تنوع فرهنگ ملل
-اتخاذ ديپلماسي فعال جهت مقابله با ابزاري شدن موضوع حقوق بشر و سوءاستفاده سياسي از آن و پيگيري موارد نقض حقوق بشر در جهان به ويژه در كشورهايي كه در موضوع حقوق بشر براساس معيارهاي دوگانه عمل مي كنند، در سطح افكار عمومي و سازمان ها و نهادهاي بين المللي
-حمايت از خلع سلاح كشتار جمعي (هسته اي، شيميايي، ميكروبي) به ويژه در منطقه خاورميانه، مبارزه با تروريسم و جنايات سازمان يافته با بهره گيري مناسب از افكار عمومي و سازوكارهاي بين المللي
-حضور فعال و موثر در عرصه هاي رسانه اي بين المللي و بهره گيري از ظرفيت هاي آنها به ويژه كشورهاي همسو و اسلامي با هدف شكستن انحصار رسانه اي نظام سلطه در سطح جهان
-تعامل با اشخاص حقيقي و سازمان هاي غيردولتي موثر در سطح جهان و اتخاذ تدابير مناسب جهت بهره گيري از ظرفيت هاي آنان براي تاثيرگذاري بر معادلات بين المللي و تحقق اين سياست ها
-ارتقاي ظرفيت و اصلاح ساختاري و كاركردي دستگاه هاي ذيربط دولتي و غيردولتي براي تحقق سياست هاي فوق.
لازم به ذكر است؛ اين سياست ها جهت تاييد نهايي خدمت رهبر معظم انقلاب، تقديم خواهد شد.

 



طي جلسه اي فوق العاده
پرونده تجاوز هواپيماي جاسوسي سيا به خاك كشورمان در دستور كار كميسيون امنيت مجلس قرار گرفت

كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس روز گذشته با تشكيل جلسه اي فوق العاده، پرونده تجاوز هواپيماي جاسوسي CIA به خاك كشورمان را بررسي كرد.
در اين جلسه كه معاونين وزير خارجه نيز حضور داشتند مقرر شد كه از ظرفيت پارلماني نيز براي مقابله با اين اقدام تجاوزكارانه آمريكا استفاده شود.
در همين ارتباط علاءالدين بروجردي هم اظهار داشت: از نظر مقررات بين المللي اقدام اخير آمريكا يك تجاوز آشكار به حريم فضاي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي آيد.
وي افزود: به همين دليل وزارت امور خارجه هم از طريق سفير سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريكا در ايران مراتب اعتراض رسمي و شديد خود را نسبت به تجاوز آشكار آمريكا به خاك كشورمان اعلام كرده است و هم طي نامه اي به دبيركل، رئيس شوراي امنيت و رئيس مجمع عمومي سازمان ملل شكايت كرده است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه با اعلام اينكه در جلسه فوق العاده كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اقدام آمريكا بررسي شد، گفت: اعضاي اين كميسيون از وزارت امورخارجه درخواست كردند تا ابعاد حقوقي اين مسئله را بصورت دقيق پيگيري كند.
وي بيان داشت: همچنين كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در صحن علني مجلس نيز به اين موضوع خواهد پرداخت و ابعاد مختلف اين موضوع را بررسي خواهيم كرد.
نماينده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان كرد: آمريكا بايد توجه داشته باشد كه با جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشور مقتدري كه به لحاظ توانمندي هاي نظامي و تكنولوژيك در سطحي قرار دارد كه مي تواند هواپيماي فوق مدرن آنها را سالم به زمين بنشاند، بايد به گونه ديگري رفتار كرد.
وي تصريح كرد: طبيعتا چنين واقعيتي مي طلبد كه آمريكايي ها در محاسبات خود نسبت به ايران يك بازنگري جدي داشته باشند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اضافه كرد: اقدام صورت گرفته از سوي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران علاوه بر اينكه يك افتخار ملي است و نشان دهنده دقت، هوشمندي و توانمندي نيروهاي مسلح كشورمان است، اين هشدار را به ساير كشورهاي بيگانه كه در منطقه حضور دارند مي دهد كه از انجام چنين اقداماتي عليه ايران كاملا برحذر باشند.
وي در پايان به ساير كشورهايي كه داراي چنين تكنولوژي اي هستند، هشدار داد: طبيعتا هر اقدام مشابه ديگري كه از سوي كشورهاي ديگر عليه جمهوري اسلامي ايران انجام شود با اقتدار هرچه تمامتر پاسخ داده خواهد شد.
دنيا منتظر اقدام
سازمان ملل است
پرويز سروري ديگر عضو اين كميسيون نيز با اشاره به ورود هواپيماي جاسوسي آمريكا به آسمان ايران گفت: چشم هاي بيدار دنيا منتظرند تا سازمان ملل در اقدامي قانوني تجاوز آمريكايي ها به حريم جمهوري اسلامي ايران را محكوم كند.
وي در ادامه يادآور شد: وقتي سازمان ملل در مورد ادعاي بي اساس آمريكايي ها در رابطه با ترور سفير عربستان در آمريكا عليه ايران قطعنامه صادر مي كند، بايد در مقابل اين تجاوز آشكار كه در عمق 250 كيلومتري خاك ايران توسط هواپيمايي كه صرفاً در اختيار سازمان جاسوسي آمريكا بوده است اقدامي جدي را عليه آمريكا انجام دهد.
رئيس كميته امنيت داخلي مجلس با بيان اينكه اين تجاوز آمريكاييها قدرت جمهوري اسلامي ايران را به نمايش گذاشت افزود: مهار اين هواپيماي جاسوسي توسط ايران نشان داد كشور ما نه تنها در يك بعد بلكه در تمام ابعاد، كشور سرآمد منطقه است.
سروري در ادامه خاطرنشان كرد: ايران در يك جنگ الكترونيك با آمريكاييها توانست مديريت الكترونيك آمريكائيها بر اين پهپاد را از كنترل آنها خارج كرده و با در اختيار گرفتن اين هواپيما بار ديگر قدرت خودش در منطقه را به اثبات برساند.
عضو كميسيون امنيت ملي مهار اين پهپاد توسط ايران را هشداري به آمريكا خواند و تصريح كرد: اين اقدام گوشه ناچيزي از ظرفيت هاي جمهوري اسلامي است و آمريكايي ها اگر بخواهند در منطقه بيش از اين جنجال آفريني كنند اين آتش ابتدا دامن خودشان را خواهد گرفت.
رئيس كميته امنيت داخلي مجلس اقدام دستگاه ديپلماسي كشورمان در اين خصوص را مثبت خواند و تصريح كرد: اقدام به موقع وزارت امور خارجه در احضار سفير سوئيس و همچنين اقدام سفير و نماينده ايران در سازمان ملل درباره طرح دعواي حقوقي در مورد اين تجاوز قابل تحسين است.
سروري همچنين در ادامه افزود: اين اقدامات از سوي دستگاه ديپلماسي كشورمان به هنگام و لازم بود اما كافي نيست.
در عين حال علي اصغر زارعي نماينده تهران در مجلس با انتقاد از عملكرد وزارت خارجه خاطرنشان كرد: «وقتي هواپيماي پهپاد جاسوسي آمريكا به كشورمان تجاوز كرد بايد وزارت خارجه به شدت اين موضوع را محكوم كند، هر چند با اقتدار نيروهاي مسلح كشورمان، اين هواپيما به كنترل اين نيروها درآمد، بايد وزارت خارجه با تمام توان و قوت اين موضوع را محكوم مي كرد و دولت آمريكا بايد بپذيرد كه در اين زمينه مقابله به مثلي را از ايران طلب كار خواهد بود.»
به گفته زارعي، نشاندن پهپاد جاسوسي آمريكا توسط نيروهاي مسلح كشورمان چند نكته مهم دارد.
وي نكته اول را تسلط اطلاعاتي نيروهاي مسلح به فضاي كشور دانست و گفت: نيروهاي مسلح ما توانستند يك هواپيماي جاسوسي را رهگيري و كنترل كنند كه رادارگريز است، اين پهپاد جاسوسي با اقدامات ضدالكترونيك به تصرف نيروهاي مسلح ما درآمده است.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس بر همين اساس متذكر شد: نكته بعدي در كنترل پهپاد جاسوسي آمريكا، توانايي بالاي فني نيروهاي مسلح ماست، البته بايد دانست كه تنها امروز با به دست آمدن اين هواپيما شاهد اين توانايي نبوديم بلكه توانايي و ظرفيت نيروهاي مسلح ما در طول دفاع مقدس و بعد از آن به تدريج شكل گرفته است.
به گفته وي، سپاه با به كارگيري تاكتيك هاي الكترونيكي و فني توانسته هواپيماي جاسوسي آمريكا را كنترل و هدايت كند و در آسمان به تسلط درآورد و آن را مديريت كند و هواپيما را با اندك خسارتي بر زمين بنشاند.
زارعي همچنين تأكيد كرد: يقيناً اين قدرت و توانايي ملي خواهد توانست نه اين هواپيما را با همان قابليت ها در اختيار داشته باشد بلكه ما تصور مي كنيم هم اكنون نيز چنين وضعيتي براي ما وجود دارد و دشمنان ما قطعاً شاهد توانايي هاي ديگري كه خارج از قدرت پيش بيني و اطلاعات فني آنهاست، خواهند بود.

 



به بهانه پيروزي ايران در جنگ الكترونيك اخير
نگاهي به 4 رويارويي مستقيم سپاه پاسداران با آمريكا و انگليس

تسخير هواپيماي پيشرفته جاسوسي آمريكا بر فراز ايران توسط سپاه پاسداران در واقع چهارمين عرصه رويارويي مستقيم و پيروزمندانه سپاه پاسداران با آمريكا و انگليس را در داخل ايران رقم زد.
به گزارش فارس، هواپيماي جاسوسي RQ170 آمريكا هفته گذشته توسط يگان هاي جنگ الكترونيك سپاه پاسداران در ايران تسخير شد و صحيح و سالم به غنيمت نيروهاي اسلام درآمد.
اين رخداد كه به گفته كارشناسان ايالات متحده، براي كاخ سفيد يك افتضاح و رسوايي به شمار مي رود؛ در روي ديگر خود از قويتر بودن مردان سپاهي ايران اسلامي در عرصه رويارويي مستقيم با آمريكا حكايت مي كند.
نكته مهمي كه اگر چه رسانه هاي صهيونيستي و وابسته به استكبار جهاني سعي مي كنند با انعكاس پيوسته مواضع سران و چهره هاي آمريكا و در سايه كار نابلدي برخي رسانه هاي داخلي ايران، آن را در هاله فراموشي قرار دهند اما حقيقتي است انكارناپذير كه سير منطقي امور حكايت از آن دارد كه اين روزها به دغدغه اصلي انديشكده ها و مقامات آمريكايي بدل شده است.
حقيقتي با اين مفهوم كه سپاه پاسداران قدرت بالايي در رويارويي جدي با آمريكا و انگليس داردو مي تواند آنها را شكست دهد.
اين گزارش نگاهي است به چند عرصه رويارويي مستقيم سپاه با دو مدعي ابرقدرتي در جهان يعني آمريكا و انگليس كه طي سال هاي پس از دفاع مقدس به وقوع پيوسته و البته سپاه برنده بلامنازع تمام اين برخوردها بوده است.
1- دستگيري 8 نظامي انگليسي به همراه قايق ها و تجهيزاتشان كه از رود اروند به مرز ايران تجاوز كردند.
روز دوشنبه، يكم تيرماه سال 83، سه قايق نظامي انگليسي با سرنشيني 8 نفر نظامي از مرز عراق به مرزهاي كشورمان در منطقه شمال غرب خليج فارس و اروند رود تجاوز كردند.
قايق ها و نظاميان متجاوز بلافاصله در رصد نيروهاي پايگاه دريايي سپاه پاسداران در منطقه اروند قرار مي گيرند و ساعاتي بعد با اقدام عملياتي پايگاه دريايي، به اسارت نيروهاي سپاه درمي آيند.
آمريكا و انگليس كه در آن مقطع حضوري گسترده در عراق داشتند، بهت زده از عمليات قاطعانه سپاه در دستگيري متجاوزان، شروع به فرافكني در اين زمينه كردند و بهانه هايي از قبيل سهوي بودن ورود قايق هاي انگليسي به مرزهاي ايران و يا فعاليت اين قايق ها و پرسنل آنها در يك پروسه آموزشي براي نيروهاي عراقي را به ميان آوردند.
اما اصل ماجرا غيرقابل كتمان بود و آن ضرب شصت سپاه به متجاوزاني بود كه قصد داشتند در يك عمليات تستينگ، حساسيت مرزهاي ايران را بسنجند و به هيچ وجه تصور چنين برخوردي را از جانب سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نداشتند.
2- دستگيري 15 نظامي انگليسي متجاوز به مرزهاي ايران در خليج فارس در سال 86
در سوم فروردين ماه سال 86، 15 نظامي انگليسي در حالي كه از ناو مادر خود به قصد تجاوز به مرزهاي آبي ايران و انجام اقدامات خرابكارانه جدا شده بودند باز هم در رصد اطلاعاتي و امنيتي پايگاه دريايي سپاه پاسداران قرار گرفتند و دستگير شدند.
جالب اينكه اين متجاوزان نيز همانند تجاوزي كه انگليس در سال 83 صورت داد، بدون شليك حتي يك گلوله و به محض اخطار گشت هاي عملياتي سپاه تسليم شده و تن به اسارت دادند.
مقامات انگليسي در ماجراي اين تجاوز و پس از پاسخ دندان شكن سپاه پاسداران مجبور به عذرخواهي رسمي از كشورمان به سبب اين اقدام ايذائي شدند و مدتي بعد نيز تفنگداران انگليسي دستگير شده با رأفت دولت آزاد شدند و به كشورشان بازگشتند.
3- تسخير هواپيماي جاسوسي فوق مدرن آمريكا توسط نيروي هوافضاي سپاه
در آذرماه سال جاري، رسانه هاي جمهوري اسلامي ايران خبر مهمي را منتشر كردند.
يك فروند هواپيماي جاسوسي آمريكا موسوم به RQ170 كه توسط سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) به منظور جاسوسي وارد فضاي ايران شده بود توسط نيروي هوافضاي سپاه پاسداران و در يك جنگ الكترونيكي، تسخير شده و در خاك جمهوري اسلامي ايران به صورت صحيح و سالم بر زمين نشانده مي شود.
ماجرا تا آن اندازه براي هيئت حاكمه آمريكا وسيستم هاي امنيتي وتكنولوژيكي اين كشور بهت آور است كه باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا در مصاحبه مطبوعاتي خود و در پاسخ به سوال خبرنگاران در اين زمينه سكوت اختيار مي كند.
كارشناسان موسسات تحقيقات نظامي و امنيتي آمريكا نيز اين مسئله را يك افتضاح براي آمريكا ناميدند و ابراز تاسف عميق خود را از اينكه جمهوري اسلامي ايران مي تواند با استفاده از مهندسي معكوس، سيستم هاي اين هواپيما را هك و در تقابلات بعدي مورد استفاده قرار دهد اعلام كردند.
در واقع اين رويارويي به آمريكا ثابت كرد كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نه تنها در عرصه راهبردهاي نظامي خود در جنگ مستقيم و فناوري هاي تسليحاتي دست بالاتر را در مقابل ابرقدرت هاي جهان در اختيار دارد بلكه در عرصه جنگ هاي الكترونيك و سايبري نيز همانطور كه فرضيات نيز از اين حقيقت پرده برداشته بودند؛ يكي از قدرت هاي برتر جهان است.
4- بيش از 30 سال جهاد سپاه پاسداران در مقابل شيطنت هاي امنيتي آمريكا در جنوب شرق ايران
كمتر كسي مي داند كه سپاه پاسداران از بدو تشكيل خود تاكنون دست به جهادي عظيم در مقابل شيطنت هاي امنيتي آمريكا و انگليس در جنوبشرق ايران زده است.
جهادي كه از قبل از آغاز جنگ تحميلي عليه جمهوري اسلامي ايران آغاز شد و با تقديم صدها شهيد همچنان نيز ادامه دارد.
سپاه ابتدا با تشكيل يگان هايي در جنوبشرق ايران به مقابله با باندهاي شرارت و قاچاق موادمخدر پرداخت. اين فرآيند در دوران جنگ تحميلي باحضور موفق يگان هايي از لشكر 41 ثارالله در مناطق وسيع جنوبشرق ايران نيز ادامه يافت و تا سال ها پس از جنگ تحميلي نيز ادامه يافت.
كشورهاي مدعي ابرقدرتي جهان براي سال هاي متمادي با تجهيز كاروان هاي شرارت در جنوبشرق ايران به انواع واقسام سلاح ها و تجهيزات مدرن و نيز با بسترسازي در خاك كشورهاي افغانستان و پاكستان براي توسعه كشت موادمخدر و فعاليت هاي تروريستي، توطئه هاي شومي را عليه كشورمان تدارك ديده بودند اما قسمت اعظمي از اين توطئه ها با التزام سپاه به آرمان اسلام ناب و راهي كه امام روح الله(ره) ترسيم فرمود نقش بر آب شد و شكست خورد.
سپاه پس از سال ها حضور موفق در جنوبشرق ايران و پس از وارد آوردن ضربات سخت بر پيكره توطئه هاي آمريكايي و شكست دادن آنها هم اكنون در قالب قرارگاه سلمان، فعاليت هاي بزرگ و فراواني را در راستاي ايجاد امنيت پايدار و توسعه در جنوبشرق كشور انجام مي دهد.
فعاليت هاي مهمي كه صد البته با خون شهداي مظلومي همچون نورعلي شوشتري و رجبعلي محمدزاده آبياري شده اند و امروز نظام اسلامي و ملت ايران از ثمرات آنها استفاده مي كنند.
- آنچه كه به آن اشاره شد تنها گوشه هايي از جنگ مستقيم آمريكا و انگليس با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود كه طي 32 سال گذشته در مواقعي رخ داده و البته اخبار مربوط به آن نيز افشا شده است.
در اين زمينه پيروزي هاي فراوان ديگري نيز در پرونده سپاه پاسداران و در عرصه هاي مهم امنيتي، نظامي، حملات سايبري و جنگ نرم عليه دشمنان ايران اسلامي وجود دارد كه تاريخ در روزگاري ديگر از آنها رونمايي خواهد كرد تا سند ديگري باشد بر وعده نصرت الهي كه در قرآن كريم فرمود: «ان حزب الله هم الغالبون».

 



مهمان پرست: تعيين حافظ منافع در انگليس فعلا مطرح نيست

سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان اعلام كردكه فعلا به لحاظ روابط سياسي در مرحله اي نيستيم كه تعيين حافظ منافع در انگليس مطرح باشد.
رامين مهمان پرست اظهار داشت: با توجه به اينكه رابطه كشور ما و انگليس به طور كامل قطع نشده، فعلا به لحاظ روابط سياسي در مرحله اي نيستيم كه تعيين حافظ منافع در انگليس مطرح باشد.
وي در گفت وگو با «فارس»، افزود: ما به دنبال روشن شدن آخرين وضعيت روابط و تصميمات مقتضي در اين زمينه هستيم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در عين حال تاكيد كرد: تعيين دفتر حفاظت منافع زماني قابل پيگيري است كه روابط سياسي دو كشور به طوركامل قطع شد باشد و از طريق دفتر حفاظت منافع موضوعات دو كشور پيگيري شود.

 



با حضور 65 هزار تماشاگر انجام شد اجراي بزرگترين تعزيه ميداني كشور در فسا

يكي از بزرگترين تعزيه هاي ميداني كشور با استقبال بيش از 65 هزار نفر در روستاي صحرارود فسا اجرا شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس، در اين تعزيه كه با تلاش سه گروه تحقيق، تدوين و نويسندگي آماده اجرا شد مسائل مربوط به اجبار بيعت حضرت امام حسين(ع)، هجرت آن حضرت به مكه و در نهايت سفر و حضور آن امام بزرگوار به كربلا مورد نظر بوده كه در پايان تصوير شهادت حضرت علي اكبر نيز توسط هنرمندان فسا بازسازي شد. در اين تعزيه 215 بازيگر ايفاي نقش كردند كه سواركاران و نيزه داران، شمشيرزنان و بازيگران زرهپوش و جوشن پوش، صداگذاري جداگانه و طواف كنندگان كعبه كه از بين خانواده هاي شهدا و متدينان روستا انتخاب شدند از مهمترين جذابيت هاي اين تعزيه بيان شده است.
با توجه به برگزاري 10 ساله اين تعزيه در روستاي صحرارود فسا امسال نيز بيش از 65 هزار نفر شاهد اجراي آن بودند.

 



عضو كميسيون امنيت ملي: ايران تكنولوژي رمزگشايي از اسناد پهپاد 170-RQ را در اختيار دارد

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت كه جمهوري اسلامي ايران با «تكنولوژي فوق پيشرفته اي» كه در اختيار دارد، اسناد و اطلاعات همراه پهپاد جاسوسي آمريكا را «رمزگشايي» خواهد كرد.
«سيدحسين نقوي» در گفت وگو با فارس، با اشاره به خارج كردن كنترل هواپيماي جاسوسي آمريكا از اختيار CIA توسط نيروهاي مسلح كشورمان گفت: هواپيماهاي بدون سرنشين با تكنولوژي هدايت از دور هدايت مي شوند لذا اگر كشوري تكنولوژي هدايت از دور پهپادهاي بدون سرنشين را در اختيار داشته باشد، مي تواند هواپيماهاي جاسوسي را در مدار هدايت خود قرار دهد.
وي در اين زمينه افزود: هواپيماي جاسوسي 170-RQ داراي مكانيزم پيچيده و تكنولوژي الكترونيكي فوق پيشرفته است و در واقع اين هواپيما نماد تكنولوژي برتر آمريكايي ها محسوب مي شود.
عضو كميسيون سياست خارجي مجلس تصريح كرد: وقتي چنين پهپادي با اين همه تكنولوژي و مراقبت توسط نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران شكار مي شود، اين موفقيت نشان دهنده تكنولوژي بالاي دفاعي ايران در دفاع از حريم هوايي خود است.
نقوي با بيان اينكه ايران امروز مي تواند هر نوع مهاجمي را با هر تكنولوژي پيشرفته اي كه باشد، در برابر تكنولوژي و علم پيشرفته خود به زانو درآورد، تأكيد كرد: دستيابي ايران به چنين تكنولوژي هايي، قدرت هاي بزرگ را به وحشت انداخته و آمريكا امروز از تكنولوژي ها و قدرت جنگ الكترونيك ايران در هراس است.
وي همچنين خاطرنشان كرد: آمريكايي ها پس از به «دام افتادن» پهپاد پيشرفته خود به شدت نگران اسناد همراه اين پرنده هستند ولي بايد بدانند كه جمهوري اسلامي ايران با «تكنولوژي فوق پيشرفته اي» كه در اختيار دارد، اسناد و اطلاعات همراه پهپاد جاسوسي آمريكا را «رمزگشايي» خواهد كرد.

 



پس از مخالفت اوباما با تحريم بانكي ايران اختلاف كنگره و دولت آمريكا درباره تحريم ايران بالا گرفت

جمهوري خواهان و دموكرات ها با وجود مخالفت دولت اوباما با تحريم بانك مركزي ايران بر عقايدشان پافشاري مي كنند و قصد تغيير در تحريم ها را ندارند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: دولت اوباما استدلال مي كند كه اعمال مجازات هاي شديد به تضعيف تلاش بين المللي منجر خواهد شد كه تهران را هدف گرفته است و در نهايت به بالا رفتن بهاي نفت منجر مي شود كه به ايران كمك خواهد كرد.
قانون گذاران آمريكايي در حال پيشبرد تحريم هايي عليه بانك هاي خارجي هستند كه با بانك مركزي ايران تبادلات دارند. سنا هفته گذشته با 100 راي موافق به تحريم بانك مركزي ايران راي داد.
جمهوري خواهان و دموكرات ها با نگاهي به انتخابات سال 2012 قصد دارند به نمايش جنگ طلبي در قبال ايران و حمايت از اسرائيل بپردازند كه براي يهوديان آمريكايي كه در انتخابات شركت مي كنند و تخصيص بودجه آنها براي احزاب سياسي موضوعاتي مهم محسوب مي شوند.
طرح تحريم ها كه با حمايت سناتور مارك كرك (جمهوري خواه) و سناتور باب مندز (دموكرات) ارايه شد به لايحه دفاعي مفصل تري الحاق شد كه در حال حاضر هدف مذاكرات محرمانه ميان مجلس نمايندگان و سنا است. قانون گذاران اميدوارند نسخه نهايي اين طرح سياسي را اوايل هفته آينده ارايه دهند.
تيموشي گيتز، وزير خزانه داري آمريكا اول ماه دسامبر در نامه اي به سناتورها مخالفت دولت با اقدام سنا را به دليل تحليل بردن تلاش ها براي اعمال فشار بر ايران اعلام كرد و هشدار داد اين اقدامات به افزايش بهاي نفت منجر مي شود و از نظر مالي به سود ايران خواهد بود.
دولت اوباما هم تغييرات فني و هم تغييرات ماهوي از جمله تاخير شش ماهه براي اجراي كليه تحريم ها را خواستار است.

 



براي شركت در مراسم سالگرد مرحوم كردان رئيس جمهوري فردا به ساري سفر مي كند

ساري- خبرنگاركيهان:
رئيس جمهوري براي شركت در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم علي كردان فردا به مازندران سفر مي كند.
در حالي كه هفته ها از انتشار خبرهايي مبني بر انجام سفر چهارم هيئت دولت به مازندران مي گذرد؛ خبرهاي دريافتي حاكي است محمود احمدي نژاد فردا صرفا براي حضور در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم علي كردان به ساري سفر مي كند و اين سفر در قالب سفر چهارم هيئت دولت قرار ندارد.
پيش از اين قرار بود در حاشيه دور چهارم سفرهاي استاني دولت به مازندران، رئيس جمهور در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم كردان وزير سابق كشور نيز حضور يابد.

 



برگزاري 72 دوره ختم قرآن كريم همراه با ترجمه

سرويس شهرستانها-
ستاد برگزاري همايش خاتمان قرآن به مناسبت هفتمين روز شهادت امام حسين(ع) اقدام به برگزاري هفتاد و دو دوره ختم قرآن كريم، همراه با ترجمه فارسي در روزهاي بيستم و بيست ويكم آذر ماه جاري كرده است.
علاقه مندان براي شركت در اين طرح مي توانند يك پيامك بدون متن به شماره 30001987 ارسال و از شماره آيه انتخابي آگاه شوند.
محمدرضا اسلام زاده دبير برگزاري اين همايش گفت: در مراسم پاياني همايش كه در آستانه اربعين حسيني برگزار خواهد شد به قيد قرعه به 14 نفر از شركت كنندگان كمك هزينه سفر به كربلاي معلا و 72 نفر نيز كمك هزينه سفر به مشهد مقدس اهدا مي شود. وي افزود: هدف از اجراي اين برنامه انتقال اخلاق به جامعه در چارچوب امر به معروف و نهي از منكر در تمام ابعاد اجتماعي و تمسك به قرآن كريم و اهل بيت به عنوان دو يادگار جاودان پيامبر(ص) در ميان مسلمانان است.
علاقه مندان به كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني اينترنتي com3.-19wwwquran مراجعه كنند.

 



كنگره شعر عاشورايي در اليگودرز برگزار مي شود

اليگودرز- خبرنگاركيهان:
با حضور شاعران سراسر كشور سومين كنگره سراسري شعر عاشورايي تحت عنوان حنجره هاي سرخ چهارشنبه دراليگودرز برگزار خواهد شد.
دبير كنگره سراسري شعر عاشورايي بابيان اين مطلب اظهار داشت: پس از ارسال فراخوان همايش تعداد يك هزار و18 اثر از 260 شاعر از سراسر كشور به دبيرخانه واصل شد كه آثار 20 شاعر جهت قرائت در كنگره مذكور برگزيده مي شوند.
مصطفي محمدي هدف از برگزاري اين كنگره را زنده نگه داشتن قيام حضرت اباعبدالله(ع) عنوان كرد و افزود: كنگره سراسري شعر عاشورايي يكي از شناخته شده ترين و مهمترين كنگره هاي كشور است كه امسال براي سومين بار در اين شهرستان برگزار مي شود.

 



امسال 60 هزار هكتار از اراضي كشور بيابان زدايي مي شود

معاون دفتر امور بيابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري گفت: امسال حدود 60 هكتار از اراضي كشور بيابان زدايي مي شود.
«امير مسعود پويافر» روز شنبه درحاشيه كارآگاه آموزشي بين المللي منابع طبيعي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون حدود 60 درصد برنامه در قالب نهالكاري، بذركاري، مديريت هرزآب و احداث بادشكن انجام شده است.
وي اضافه كرد: اجراي طرح مبارزه با بيابان زدايي در 22 استان كشور در حال انجام است كه بيشتر اين فعاليت ها در استانهايي مانند خوزستان، اصفهان، يزد، كرمان و خراسان هاي رضوي، شمالي و جنوبي صورت مي گيرد.
پويافر گفت: انتقال تجارب كارشناسان ايراني در زمينه بيابان زدايي به كارآموزان ساير كشورها كه با استفاده از مشاركت مردمي انجام شده است از اهداف مهم برگزاري اين كارگاه آموزشي است.
وي افزود: در اين كارگاه آموزشي حدود 13 نفر از كارشناسان و نمايندگان كشورهاي استراليا، افغانستان، اتيوپي، نيجريه، هند، عراق، سوريه، اردن، تركيه و پاكستان حضور دارند.
وي اظهار داشت: اين كارشناسان به مدت چهار روز به صورت تئوري در دانشكده كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران مستقر در كرج با روش هاي جديد احياء منابع طبيعي آشنا مي شوند.

 



عضو هيئت مديره اتحاديه مرغداران كشور: كشور نيازي به واردات مرغ ندارد

عضو هيئت مديره اتحاديه مرغداران كشور گفت: واردات مرغ لطمه شديدي به توليد كشور مي زند و توليدكنندگان داخلي بازنده دعواي بين وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت جهاد كشاورزي بر سر صدور مجوز واردات مرغ هستند.
حبيب اسدالله نژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت باانتقاد از واردات مرغ اظهار داشت: واردات مرغ به كشور ظلم مضاعف به توليدكنندگان مرغ است.
وي، صدور مجوز و يا ثبت سفارش در زمينه واردات مرغ را موجب لطمه شديد به توليد كشور و خروج بي مورد ارز دانست و افزود: واردات مرغ با فرمايشات رهبر معظم انقلاب و دستور صريح رئيس جمهور مبني بر جلوگيري از ورود كالا و اقلامي كه كشور ظرفيت توليد و خودكفايي آن را دارد، مغاير است.
رئيس هيئت مديره اتحاديه مرغداران گيلان ادامه داد: دعواي بين وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد كشاورزي بر سر صدور مجوز واردات مرغ مانند جدال بر سر واردات ميوه و برخي اقلام كشاورزي ديگر است كه بازنده اصلي آن توليدكنندگان داخلي هستند كه زورشان به مافياي واردات نمي رسد.
وي با اشاره به اينكه واردات مرغ با هيچ منطقي قابل دفاع نيست، تصريح كرد: اگر به هر دليلي و به هر شخصي مجوز واردات صادر شود بايد جلوي آن با قاطعيت گرفته شود.
اسدالله نژاد با بيان اينكه ايران حدود 300 هزار تن مرغ مازاد دارد، افزود: كشور نيازي به واردات مرغ ندارد بلكه نيازمند صادرات است.
وي خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت بيشتر نگران مرغ هايي است كه از محل واردات قبلي و دخيره سازي هاي داخلي در سردخانه ها باقي مانده و تاريخ مصرف آن در حال اتمام است زيرا عملكرد نامناسب گذشته آنها نشان مي دهد كه دلشان براي مرغداران نمي سوزد.
اين مسئول متذكر شد: بخش زيادي از مرغ هاي موجود در سردخانه هاي شركت پشتيباني و وزارت صنعت، معدن و تجارت با اختصاص تسهيلات آسان ده ها ميليارد توماني به برخي از اشخاص حقوقي و حقيقي و با شرايطي بسيار آسان تر و مناسب تر از آنچه كه به تشكل هاي توليدي پيشنهاد شده بود و در شرايطي كه ضرورتي براي ذخيره سازي احساس نمي شد، خريداري شده بود.

 



وزير راه و شهرسازي خبر داد
افزايش وام مقاوم سازي مسكن روستايي تا 5/12 ميليون

وزير راه و شهرسازي از افزايش وام مقاوم سازي مسكن روستايي تا 5/12 ميليون تومان خبر داد و گفت: رديف بودجه اي راه اصلي اردبيل- سرچم در سال هاي آينده بسته نمي شود و همچنان باز خواهد بود.
علي نيكزاد در حاشيه سفر به اردبيل و بازديد از پروژه ها و طرح هاي راهسازي و مسكن در گفت وگو با فارس در اردبيل اظهار داشت: با باز نگه داشتن رديف اعتباري پروژه راه اصلي اردبيل تلاش مي كنيم اين مسير را چهار بانده كنيم تا اهالي استان بتوانند در يك خط چهار بانده تا اتوبان زنجان مسير راحتي را طي كرده و از آنجا نيز با ورود به اتوبان اصلي ادامه مسير بدهند.
وي افزود: 70 كيلومتر اين مسير براي چهار بانده شدن در اولويت قرار گرفته و با تأمين اعتبار آن پيش بيني مي كنيم شهريور سال آينده اين مسير تكميل شود و بقيه نيز در اولويت بعدي خواهد بود.
وزير راه و شهرسازي در ادامه از افزايش وام مقاوم سازي و بهسازي مسكن روستايي تا سقف 5/12 ميليون تومان خبر داد و گفت: در جلسه اخير شوراي مسكن، اين افزايش مصوب شده و قرار است از سال آينده بانك هاي عامل بر همين اساس وام را به متقاضيان پرداخت كنند.
نيكزاد تصريح كرد: هيچگونه مشكلي در پرداخت تسهيلات بانكي به متقاضيان مسكن روستايي و شهري وجود ندارد.
وي خاطرنشان كرد: واحدهاي مسكوني مهر بايد با قيمت هر متر مربع 300 تومان و در كمتر از يك سال احداث و تكميل شود تا در اختيار متقاضيان قرار گيرد.
وي به استقبال برخي از كشورها در بهره گيري از فناوري ساخت مسكن مهر اشاره كرد و افزود: در مذاكراتي كه با وزراي مسكن و حمل و نقل كشورهاي مختلف داشتيم براي ساخت 5 هزار واحد در سوريه، 20 هزار واحد در عراق و 34 هزار واحد در ونزوئلا قراردادهاي اوليه منعقد شده تا تجارب خود را به اين كشورها منتقل كرده و در قالب پيمانكاران وارد كار شده و صدور خدمات فني را به كشورهاي همسايه شاهد باشيم.

 



معاون وزير امور خارجه: حضور هواپيماي جاسوسي در ايران نقض آشكار قوانين سازمان ملل است

معاون وزير امور خارجه گفت: حضور هواپيماي جاسوسي در كشورمان نقض آشكار روح منشور سازمان ملل است.
به گزارش ايسنا حسن قشقاوي در مراسم روز دانشجو كه در سالن مركزي دانشگاه مازندران برگزار شد با اشاره به سوابق امر در گذشته كه موارد اعتراض كتبي جمهوري اسلامي ايران به تجاوزات هوايي و دريايي آمريكا را در پي داشته است و با اشاره به عمق حضور اين هواپيما در 250 كيلومتري خاك كشورمان، اين امر را نشان دهنده تعمدي بودن رفتار غيرمسئولانه دولت آمريكا در انجام اقدامات تحريك آميز قلمداد كرد.
قشقاوي گفت: جامعه بين الملل و سازمان ملل متحد بايد واكنش قاطع و روشني نسبت به اين رفتار آمريكا و اين گام مخاطره آميز بردارد و ما از همه كشورها و به ويژه كشورهاي دوست انتظار داريم با مواضع روشن خود مانع از اقدامات تحريك آميز آمريكايي ها شوند تا بيش از اين اين گونه اقدامات منجر به تضعيف آشكار صلح و امنيت بين المللي نشود.
معاون وزير خارجه گفت: البته اقدام ارزشمند دليرمردان نظامي ما در رهگيري و فرونشاندن اين هواپيماي متجاوز آمريكايي حكايت از عمق دانش نرم افزاري و پيشرفت هاي فرزندان اين مرز و بوم در تكنولوژي الكترونيكي و سايبري دارد.

 



شكايت ايران به مجامع بين المللي درباره تحريم غيرقانوني بانك مركزي

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از شكايت ايران به مجامع بين المللي درباره تحريم غيرقانوني بانك مركزي خبر داد.
سيدعلي موسوي جرف ديروز در گفت وگو با فارس در آبادان اظهار داشت: اعمال تحريم هاي ظالمانه و سياسي غرب در طول سه دهه از عمر پربركت انقلاب اسلامي هيچ تاثيري بر اراده پولادين ملت و نظام مقدس جمهوري اسلامي نگذاشته است.
نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به تحريم بانك مركزي توسط برخي كشورهاي غربي از جمله انگليس گفت: تحريم بانك مركزي به عنوان يك بانك غيرعامل، برخلاف قوانين بين المللي است و پيگرد قانوني دارد.
وي خاطرنشان كرد: ايران با توجه به قانون بين المللي در اين زمينه مي تواند در مجامع ذيربط موضوع را پيگيري و كشور خبيث انگليس را محكوم كند.
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه براساس هيچ يك از قوانين بين الملل، بانكي كه كار نظارت بر بانك هاي عامل را مي كند، نبايد تحريم شود تصريح كرد: بانك مركزي بانك عامل نيست و كار نظارت بر بانك هاي ديگر را دارد، بنابراين تحريم آن كاملا غيرقانوني است.
موسوي جرف در ادامه اظهار داشت: ايران براي اين كار به مراجع ذيصلاح شكايت خواهد كرد، البته راههايي براي خروج از تحريم و دور زدن آنها وجود دارد كه كارشناسان بانكي مي توانند آن را انجام دهند.
نماينده مردم آبادان در مجلس در ادامه افزود: تحريم ايران اسلامي چه در زمينه بانكي و چه اقتصادي نخستين ضرر را به كشورهاي غربي مي زند.

 



امام جمعه رفسنجان درگذشت

حجت الاسلام شيخ محمد هاشميان امام جمعه رفسنجان در بيمارستان علي ابن ابيطالب اين شهر درگذشت.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شيخ محمد هاشميان در سن 84 سالگي دارفاني را وداع گفت.
وي به مدت 30 سال در سمت امام جمعه و نماينده ولي فقيه در رفسنجان فعاليت مي كرد.
حجت الاسلام هاشميان از سه سال قبل به دليل سكته قلبي و كهولت سن زير نظر پزشك بود.
روزنامه كيهان اين مصيبت را به بازماندگان آن مرحوم تسليت عرض كرده و براي آن فقيد سعيد طلب غفران و رحمت الهي دارد.

 



سفير هندوستان در ايران: حجم واردات نفت ايران به هند بايد افزايش يابد

سفير هندوستان در ايران با بيان اينكه كشورش از سطح مبادلات نفتي با ايران رضايت ندارد و خواهان افزايش حجم واردات نفت از ايران است، از فعال سازي سه شركت هندي براي استحصال گاز از اوره در هرمزگان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، دي پي سريو استاوار شامگاه جمعه در ديدار با استاندار هرمزگان با بيان اينكه كشور هندوستان از نظر تاريخي و فرهنگي سابقه دو هزار ساله دارد، با اشاره به مشتركات فرهنگي دو كشور ايران و هندوستان اظهار داشت: ميزان تجارت ما با ايران 14ميليون دلار و آن هم در واردات نفت خام از ايران خلاصه مي شود.
وي با بيان اينكه كشورش به اين سطح از واردات نفت به ايران راضي نيست، افزود: خواهان افزايش صادرات نفت از ايران به هندوستان هستيم.
وي با بيان اينكه درتهران صحبت ها و رايزني هايي را براي گسترش حمل و نقل جاده اي از طريق ايران و كريدورهاي منطقه اكو داشته است، افزود: مي خواهيم از طريق كشور ايران و سازمان ياد شده حمل ونقل ريلي و جاده اي خود را افزايش دهيم.
سريواستاوار هدف از حضور خود در بندرعباس را نيز بيان درخواست هاي دولتش در زمينه حمل ونقل عنوان كرد.
وي در ادامه با بيان اينكه كشورش قصد دارد سه شركت سرمايه گذار بخش خصوصي را در هرمزگان فعال كند، بيان داشت: دوست داريم يكي از اين شركت ها در قشم فعال و در زمينه تهيه گاز از اوره فعاليت كند.
سفير هند افزود: آماده توسعه ارتباطات و تعاملات با استان هرمزگان هستيم.

 



اخبار ادبي و هنري

اجراي مشترك شجريان با خواننده بهايي
محمدرضا شجريان كه به دليل سخنان ضداسلامي اخيرش در شبكه هاي ضدانقلابي بي بي سي و صداي آمريكا، با انتقاد و انزجار شديد برخي از اساتيد و هنرمندان موسيقي و همچنين مردم مسلمان كشورمان مواجه شده، به انداختن عكس يادگاري و پخش آثار مشتركش با خوانندگان مبتذل و مرتبط با شبكه بهائيان از جمله فائقه آتشين (گوگوش) و مبتذل خواني چون عهديه بديعي كه بهايي زاده نيز هست، در سايت هاي ضد انقلاب روي آورده است.
عهديه بديعي در فيلمفارسي هاي زمان طاغوت نقشهاي مستهجني را اجرا مي كرد و زبانزد افراد فاسد و لاابالي آن دوره بوده در يك خانواده بهايي در تهران متولد شده است.
وي بدليل همسو بودن گرايشات فكري اش با مديريت مجموعه بي بي سي در حال حاضر با اين شبكه انگليسي همكاري دارد.
اعتصاب، ساخت تنديس اسكار را متوقف كرد
موسسه سازنده تنديس هاي طلايي اسكار به دليل اختلاف با كاركنانش نسبت به دستمزدهايشان، تنها چند ماه پيش از برگزاري هشتاد و چهارمين دوره از رقابت هاي اسكار، ساخت اين تنديس ها را متوقف كرده است.
به گزارش رويترز، در حالي كه چيزي تا برگزاري هشتاد و چهارمين دوره از رقابت هاي اسكار باقي نمانده، خبرهاي رسيده حاكي از آن است كه ساخت تنديس هاي طلايي اسكار متوقف شده است.
كمپاني «آر.اس.اونس» كه دير زماني است تنديس هاي اسكار را مي سازد، با كاركنان خود سر موضوع دستمزدها و ميزان شراكت كاركنان در سود كمپاني دچار اختلاف شده و كاركنان كمپاني نيز به همين خاطر دست به اعتصاب زده اند.
به گزارش رويترز، ساخت تنديس هاي اسكار از چند ماه پيش از برگزاري رقابت هاي اسكار و معمولا از ماه ژانويه آغاز مي شود.
ميرمحمد تجدد در قطعه هنرمندان آرام مي گيرد
پيكر زنده ياد ميرمحمد تجدد بازيگر تازه درگذشته سينما، امروز ساعت 9 صبح تشييع و در قطعه هنرمندان آرام مي گيرد.
ليلا تجدد تك فرزند زنده ياد ميرمحمد تجدد گفت: پدرم سالها از ناراحتي كبد رنج مي برد و جمعه شب پس از 12 روز كه در كما رفته بود، بر اثر خونريزي درگذشت.
ميرمحمد تجدد در فيلم ها و مجموعه هاي مختلف از جمله «بندر مه آلود»، «تنگنا»، «سرب» و... به ايفاي نقش پرداخت.
پدر جودي فاستر به 5 سال زندان محكوم شد
«لوسيوس فاستر»، پدر «جودي فاستر»، بازيگر برنده اسكار هاليوود، كه با سوءاستفاده از شهرت دخترش دست به اختلاس زده بود، به پنج سال زندان محكوم شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، پدر «جودي فاستر» كه از چند هفته پيش در دادگاه عالي لس آنجلس به خاطر اختلاس مالي تحت تعقيب قانوني قرار گرفته بود، سرانجام روز گذشته به پنج سال زندان محكوم شد.
«لوسيوس فاستر» با سوءاستفاده از نام و شهرت دخترش كه يكي از بازيگران هاليوود است، تحت عنوان آنكه براي عده اي بي خانمان در حال ساخت خانه است! بيش از 100 هزار دلار اختلاس كرده است.
نمايش فيلم «شب واقعه»
توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان
انجمن روزنامه نگاران مسلمان فيلم شب واقعه به كارگرداني شهرام اسدي را نمايش مي دهد.
در تازه ترين برنامه نمايش فيلم، انجمن روزنامه نگاران مسلمان فيلم شب واقعه را روز سه شنبه 22 آذر ساعت 15:16 در مجتمع فرهنگي سيدالشهدا، براي اعضاي انجمن نمايش مي دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14