(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 آذر 1390- شماره 20093

برنامه امتحانات نهايي دانش آموزان اعلام شد
حاجي بابايي : بيمه طلايي 650 هزار بازنشسته فرهنگي و خانواده از دي ماه صادر مي شود
هواي آلوده تهران در انتظار باران
ازدواج در محل اردوگاه متحصنين ضد سرمايه داري
برخورد هواپيما با مدرسه
كاميون پياز عابران را گرياند
آوارگي هزاران فيليپيني در باران
نشت راديو اكتيو در نيروگاه ژاپن
سگ خوشبخت
تمديد مهلت بخشودگي 2 برابري جرايم رانندگي
هدر روي 6 هزار ليتر مواد سوختي در كرمان بر اثر بي احتياطي
به احترام ماه محرم و امام حسين(ع) مرد الشتري از ديه 2 فرزند خود گذشت
مرگ 5 معلم مينابي در اثر تصادف
قاتل فراري پس از يك سال دستگير شد
دوقلوهاي به هم چسبيده زرندي از هم جدا شدند
دستگيري يكي از اراذل شهرك كاروان



برنامه امتحانات نهايي دانش آموزان اعلام شد

رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش در گفت وگو با ايسنا، با تشريح جزئيات برگزاري امتحانات داخلي و نهايي در دي ماه گفت: به تمامي مديران آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده است تا هيچگونه آزموني در روزهاي پنجشنبه كه به عنوان روز خانواده نامگذاري شده و دانش آموزان بايد در كنار خانواده هاي خود باشند، برگزار نشود.
عبدالامير عرفي در ادامه درباره زمان برگزاري امتحانات نهايي نيز تصريح كرد: امتحانات نهايي سال سوم دبيرستان در شاخه نظري از 6 دي تا 27 ديماه، دانش آموزان شاخه فني حرفه اي از 6 تا 14 ديماه و دانش آموزان ترمي واحدي پيش دانشگاهي يا همان سال چهارم از 7 تا 25 ديماه برگزار مي شود.
به گفته عرفي دانش آموزان روزانه سالي- واحدي دوره پيش دانشگاهي امتحانات نهايي ندارند.رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: امتحانات داخلي مقاطع ابتدايي و راهنمايي نيز براساس برنامه مناطق و مدارس در ديماه برگزار خواهد شد.

 



حاجي بابايي : بيمه طلايي 650 هزار بازنشسته فرهنگي و خانواده از دي ماه صادر مي شود

650 هزار بازنشسته آموزش و پرورش و يك ميليون و 300 هزار نفر خانواده هاي اين بازنشسته ها از امروز تحت پوشش بيمه طلايي قرار گرفتند.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش كه ديروز درحاشيه انعقاد تفاهم نامه بيمه طلايي بازنشستگان آموزش و پرورش ميان معاون وزير تعاون، كار، رفاه اجتماعي و رئيس كل بيمه مركزي و مديرعامل بيمه ايران سخن مي گفت، افزود: براساس اين تفاهم نامه بيمه ايران موظف به اجرايي كردن اين قرارداد در دي ماه سال جاري شده است.
حاجي بابايي همچنين تصريح كرد: براساس تفاهم نامه ديگري كه بين بيمه مركزي و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي منعقد شده تمامي بازنشستگان كشوري نيز تحت پوشش بيمه طلايي قرار خواهند گرفت كه اجراي آن نيز به زودي آغاز مي شود.
وي گفت: امروز قرارداد ديگري با بيمه ايران منعقد شد كه براساس آن تمامي شاغلين آموزش و پرورش نيز بيمه طلايي دو ساله و كارت هوشمند دريافت مي كنند و ديگر نيازي به برش كارت بيمه طلايي نيست.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: مزاياي كارت هوشمند در اين است كه دارندگان اين كارت به هر مركز درماني يا بيمارستاني كه مراجعه كنند همه فرآيند درمان و ساير اقدامات مربوطه در اين كارت ثبت مي شود و ديگر نيازي به كپي مدارك و معرفي نامه وجود ندارد و همه اطلاعات و خدمات ارائه شده به افراد در اين كارت ثبت مي شود.
حاجي بابايي خاطرنشان كرد: در بيمه طلايي بازنشستگان نيز هيچگونه سقفي براي درمان در نظر گرفته نشده و اين بيمه نيز تمامي موارد بيمه طلايي شاغلين را شامل مي شود و تفاوتي با بيمه آنها ندارد.
وي درخصوص ميزان آمادگي اين وزارتخانه براي متعهد خدمت شدن دانشجويان تربيت معلم به مدت 5 سال (دانشجوياني كه خدمت سربازي را نگذرانده اند)، گفت: هر لحظه كه طرح مجلس نهايي شود و با عنوان قانون در اختيار ما قرار بگيرد، آمادگي كامل را براي اجراي آن داريم.
وي همچنين درخصوص شيوه استخدام 3 هزار و 900 دانشجوي تربيت معلم از جمله ورودي هاي سال 88 كه مشكل خدمت سربازي ندارند، تاكيد كرد: در دي ماه بخشنامه اي به استان ها خواهيم فرستاد تا براساس آن، اين افراد به ادارات كل استان ها براي تكميل پرونده و طي كردن مراحل قانوني گزينش مراجعه كنند.
حاجي بابايي درباره مشكل بخشي ازنيروهاي خدماتي آموزش و پرورش كه از ماه ها پيش حقوق دريافت نكرده اند، گفت: كسي را نداريم كه حقوق نگرفته باشد،تنها نيروهاي «كارمعين» هستند كه پرونده آنها در حال تكميل است و علي الحساب هم به آنها پول داده مي شود تا بعد از تعيين كد براي آنها مشكل شان حل شود.
وي در پاسخ به پرسشي درخصوص تداوم مشكل بازنشستگان سال گذشته كه حقوق نگرفته اند، گفت: در آموزش و پرورش اكثريت قريب به اتفاق بازنشسته ها مربوط به مهرماه هستند بنابراين از 12 هزار و 360 بازنشسته، 11 هزار نفر مربوط به مهرماه هستند كه به طور طبيعي حقوق آنها در ماه اول پرداخت نمي شود.
وزير آموزش و پرورش اضافه كرد: درباره افراد باقي مانده هم بايد تا قبل از مهرماه مشكلشان حل شده باشد و اگر افرادي هستند كه مشكل آنها حل نشده است، لازم نيست به هيچ جا مراجعه كنند چرا كه تعداد آنها خيلي كم است و كارهايشان هم در حال پيگيري است اما قبول دارم زندگي به اين شكل خيلي سخت است.

 



هواي آلوده تهران در انتظار باران

معاون عمراني استاندار تهران با بيان اينكه وضعيت هواي تهران در شرايط «ناسالم» قرار دارد، گفت: پايداري هواي تهران از دوشنبه تا پايان هفته ادامه خواهد داشت.
محمدرضا محمودي در خصوص مصوبات كميته كاهش آلودگي هواي تهران كه ديروز در استانداري تهران برگزار شد، اظهار كرد: امروز كارگروه فوق العاده كاهش آلودگي هوا در تهران تشكيل شد اما به دليل اضطراري نبودن وضعيت كميته اضطرار تشكيل نشد.
وي ادامه داد: آمارها نشان مي دهد كه هواي تهران در وضعيت ناسالم قرار دارد ولي اضطراري نيست.
محمودي عنوان كرد: حدود يك هفته است كه در تهران پايداري هوا وجود دارد ولي به دليل تعطيلي دو روزه در هفته گذشته و به دليل تعطيلي مدارس ميزان آلايندگي در شهر تهران افزايش پيدا نكرد.
معاون عمراني استاندار تهران به فارس گفت: براساس اخبار هواشناسي امروز بارش داريم ولي از روز دوشنبه تا پايان هفته پديده پايداري هوا را در تهران تجربه خواهيم كرد.
محمودي در خصوص مصوبات كميته كاهش آلودگي هواي تهران گفت: يكي از مصوبات اين كميته اين بود كه ما به صورت روزانه از طريق صدا و سيما درخواست كنيم كه مردم در فصل سرما از وسايط نقليه عمومي استفاده كنند. چرا كه مترو و اتوبوسراني گسترش يافته است و امكانات خوبي ارائه مي كنند.
وي در خصوص ديگر مصوبات كارگروه كميته كاهش آلودگي هواي تهران گفت: در اين جلسه مصوب شد تا پليس راهور ناجا از ورود خودروهاي دودزا و فاقد برچسب معاينه فني و خودروهاي فاقد مجوز در محدوده طرح ترافيك جلوگيري كند. همچنين مصوب شد كه محيط زيست استان تهران بازديدهاي سرزده و برنامه ريزي شده را از صنايع آلاينده اطراف تهران داشته باشد و نسبت به تذكر و اقدامات قانوني عمل كند.
محمودي تاكيد كرد: ما به تمام خردسالان و افراد مسن و جانبازان شيميايي و بيماران قلبي و عروقي توصيه مي كنيم كه در اين زمان ها كه پايداري هواي وجود دارد از تردد در مراكز شهري خودداري كنند.

 



ازدواج در محل اردوگاه متحصنين ضد سرمايه داري

نيم ساعت پس از ضرب الاجل تعيين شده براي تخليه اردوگاه متحصنين «جنبش تسخير» در شهر بوستون آمريكا، يك زوج اهل بوستون براي نشان دادن بي اعتنايي خود به اين ضرب الاجل مراسم ازدواجشان را در محل اردوگاه متحصنين برگزار كردند.
به گزارش آلترنت، نيم ساعت پس از ضرب الاجل تعيين شده براي تخليه اردوگاه متحصنين «جنبش تسخير» در شهر بوستون آمريكا، يك زوج اهل بوستون براي نشان دادن بي اعتنايي خود به اين ضرب الاجل مراسم ازدواجشان را در محل اردوگاه متحصنين برگزار كردند.
جالب تر اينكه اين زوج آمريكايي هزار ميهمان نيز براي مراسم ازدواجشان كه به واقع نوعي اعتراض به اقدامات سركوبگرانه پليس آمريكا طي هفته هاي اخير در شهرهايي چون لس آنجلس و نيويورك انجام داد، دعوت كرده بودند. اين ميهمانان عمدتا از فعالان جنبش تسخير بودند.پايگاه اطلاع رساني بوستون نيز در گزارشي تصريح كرد كه برخي از معترضين اعلام كرده اند كه حتي به قيمت دستگيري نيز اردوگاه را ترك نمي كنند. «هري»، يكي از متحصنين در حالي كه مصمم به نظر مي رسد و چكشي در دست دارد مي گويد كه به زندگي در اردوگاه واقع در «ميدان ديوي» ادامه مي دهد حتي اگر با خطر دستگيري مواجه شود.اين در حالي است كه برخي گزارش ها حاكي از آن بود كه تعدادي از متحصنين ديروز و پس از صدور ضرب الاجل از سوي «منينو»، شهردار بوستون دست به ترك محل تحصن زدند.

 



برخورد هواپيما با مدرسه

يك هواپيماي سبك فيليپيني كمي پس از آنكه خلبانش درخواست فرود اضطراري نمود، با ساختمان يك مدرسه در نزديكي شهر مانيل، پايتخت اين كشور برخورد كرد و باعث مرگ هفت نفر شد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «فلورنسيو برنابل»، شهردار شهر «پاراناكو» در نزديكي مانيل كه اين حادثه در آن رخ داد، گفت: هواپيما پس از برخورد با مدرسه ابتدايي «اف سرانو» آتش گرفت.
با وجود آن كه در زمان حادثه مدرسه تعطيل بود، مقامات در حال جست وجو براي يافتن كشته يا مجروح هاي احتمالي ديگر هستند.

 



كاميون پياز عابران را گرياند

واژگوني يك كاميون حامل پياز در يكي از بزرگراه هاي ايالت كاليفرنيا آمريكا باعث شد مسير ارتباطي براي چند ساعت مسدود شود.
به گفته پليس كاليفرنيا، در پي واژگوني اين كاميون هزاران پياز تمامي سطح جاده را گرفت و باعث شد اشك شاهدان و پليس دربيايد.
به گفته پليس راننده اين كاميون كه در حال ويراژ دادن بود كنترل آن را از دست داد، با گاردريل كنار جاده برخورد كرد و واژگون شد.
به گفته شاهدان اين حادثه، پخش شدن پيازها در سطح جاده و بوي شديد آن باعث شد جمع آوري پيازها چند ساعت طول كشد.
به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، تنها مجروح اين حادثه راننده كاميون بود كه به بيمارستان منتقل شد.

 



آوارگي هزاران فيليپيني در باران

مقامات ونزوئلا اعلام كردند كه بر اثر بارش هاي سهمگين سيل آسا و جاري شدن سيل هشت نفر قرباني شدند.
هزاران خانواده مجبور به ترك خانه هايشان شدند و منزلشان را به قصد رفتن به پناهگاه ترك كردند.به گفته مقامات ونزوئلا، قربانيان اين حادثه طبيعي از ساكنان دو استان « زوليا» و استان «كاراكاس» بوده اند.
به گزارش رسانه هاي داخلي ونزوئلا، حدود 29 هزار خانواده داخل پناهگاه ها اسكان داده شده اند. همچنين بيش از يك هزار خانه به طور جدي آسيب ديده است. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، دولت ونزوئلا، مدارس مناطق سيل زده را به دليل جاري شدن سيلاب تعطيل اعلام كرده است.

 



نشت راديو اكتيو در نيروگاه ژاپن

آب آلوده به مواد راديو اكتيو در نيروگاهي اتمي در جنوب غربي ژاپن نشت كرده اما وارد محيط نشده است.
اين حادثه روز جمعه در نيروگاه برقي كيوشو رخ داده است در حالي كه ژاپن همچنان در تلاش است تا وضعيت نيروگاه سونامي زده فوكوشيما در شمال شرق ژاپن را به ثبات برساند.
تتسويا سايتو سخنگوي آژانس ايمني اتمي و صنعتي ژاپن اعلام كرده كه 8/1تن آب راديو اكتيو از پمپ رآكتور شماره 3 گنكاي نشت كرده و علت آن هنوز در حال تحقيق است.به گفته وي آب نشت شده به مخزني هدايت شده و هيچ خطر ايمني را ندارد.
به نوشته آسوشيتدپرس ماه گذشته اين نيروگاه فعاليت رآكتور شماره 4 را پس از اينكه به طور خودكار پس از مشكلات يك مخزن بخار خاموش شده بود را بار ديگر آغاز كرد. فعاليت رآكتور شماره 3 هم براي انجام يك بازرسي منظم متوقف شده بود كه مشكل موجود در پمپ شناسايي شد.
پس از سونامي مارس گذشته در ژاپن دولت اين كشور اعلام كرده كه به تدريج وابستگي اين كشور به نيروگاههاي اتمي را كاهش خواهد داد. نخست وزير ژاپن اعلام كرده كه تلاش ها براي ايجاد ثبات در نيروگاه اتمي فوكوشيما مطابق برنامه در حال پيش رفتن است و دما در 3 رآكتور ذوب شده به زير درجه جوشش رسيده و نشت مواد كاهش يافته است.

 



سگ خوشبخت

يك سگ انگليسي، لقب سگ خوشبخت را در اين كشور به خود اختصاص داد.
به گزارش روزنامه انگليسي «ديلي ميل»، «الفي» سگ 9 ماهه شهر «بريستول»، در مسابقه اي كه ده ها سگ در آن شركت داشتند، با تكان دادن پياپي دم و حالت خنده دادن به چهره خود به اين لقب انگليسي ها نائل شد.
«دان سالت» مالك 30 ساله اين سگ گفت: سگ من جدا سگ خوشبختي است، چرا كه هميشه لبخند بر چهره وي ديده مي شود و اين موضوع هنگامي خود را بيشتر نشان مي دهد كه در حال جست وخيز باشد.
مالك سگ انگليسي افزود: فكر مي كنم، سگ من در صورت مشاهده دزدي كه از ديوار منزل بالا مي رود، نه تنها به او پارس نخواهد كرد، بلكه به طرف او برود و برايش دم تكان دهد؟!

 



تمديد مهلت بخشودگي 2 برابري جرايم رانندگي

رئيس پليس راهور نيروي انتظامي با اعلام خبر تمديد بخشودگي 2 برابري جرايم گفت: اين مهلت تا پايان زمان اداري روز پنج شنبه 24 آذرماه تمديد شده است.
به گزارش ايسنا سردار اسكندر مومني افزود: با توجه به تعطيلات هفته گذشته و ايام عزاداري امام حسين(ع) در دو سه روز گذشته حجم بالاي مردم براي پرداخت جرايم مراجعه كردند كه علاوه بر ايجاد صف هاي طولاني موجب شد سيستم هاي موجود با كندي روبرو شوند و به عبارت ديگر منابع موجود پاسخگوي درخواست مردم نبودند.
مومني با اعلام اينكه مهلت پرداخت بخشودگي جرايم تا پايان روز اداري پنجشنبه 24 آذرماه تمديد شد گفت: اين مهلت به هيچ وجه تمديد نخواهد شد.
مومني با بيان اينكه دفاتر پليس +10 همچون روزهاي گذشته تا ساعت 22 به فعاليت خود ادامه خواهند داد، گفت: مردم علاوه بر مراجعه به مراكز پليس +10 مي توانند با ارسال با پيامك به شماره 30005151 نسبت به اخذ صورت وضعيت، كدرهگيري و شناسه پرداخت اقدام كنند.
وي در توضيح افزود: افراد مي توانند شماره 17 رقمي كه در كارت شناسايي خودرو آمده است را به شماره 30005151 ارسال و صورت وضعيت را دريافت كنند.
رئيس پليس راهور افزود: در صورتي كه افراد در انتهاي شماره 17 رقمي علامت ستاره را درج كنند، شماره شناسه و كد رهگيري براي پرداخت اينترنتي و الكترونيكي براي آنان ارسال خواهد شد.
به گفته وي آمار دقيقي از ميزان مراجعه مردم براي بخشودگي جرايم در حال حاضر وجود ندارد اما براساس گزارشات دريافتي در برخي روزها 900 هزار نفر براي بخشودگي جرايم به مراكز پليس+10 مراجعه مي كردند.
موافقت پليس
با حذف دوربرگردان ها
رئيس پليس راهور تهران نيز گفت: پليس با جايگزيني تقاطع هاي غيرهمسطح به جاي دور برگردان هاي حادثه ساز موافق است.به گزارش مهر سردار حسين رحيمي اظهار داشت: جايگزيني تقاطع هاي غيرهمسطح به جاي دوربرگردان ها مي تواند در كاهش ترافيك و تصادفات موثر باشد. پليس موافق حذف دوربرگردان ها از سطح شهر است اما در تقاطع هاي غيرهمسطح نبايد از چراغ راهنمايي استفاده شود. وي ادامه داد: در برخي از نقاط نبايد دور برگردانهاي موجود حذف شود اما ترافيك با حذف دوربرگردان ها و احداث تقاطع در نقاط حادثه خيز تا 20 درصد كاهش مي يابد. رئيس پليس راهور تهران تاكيد كرد: با توجه به تغيير وضعيت ترافيك تهران نسبت به گذشته، تقاطع ها راهكار خوبي است اين در حالي است كه دوربرگردان در سال 84 بهترين راهكار براي كاهش ترافيك بود.

 



هدر روي 6 هزار ليتر مواد سوختي در كرمان بر اثر بي احتياطي

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني كرمان گفت: بر اثر آتش سوزي مخزن سوخت يك واحد آجرپزي بر اثر بي احتياطي در ابتداي جاده هفت باغ اين شهر حدود شش هزار ليتر سوخت از بين رفت.
به گزارش ايسنا، منطقه كوير، علي كردي، افزود: اين حادثه خوشبختانه، هيچ گونه خسارت جاني نداشته است.
وي يادآور شد: با تلاش ماموران آتش نشاني از سرايت آتش به حدود 35 هزار ليتر سوخت جلوگيري شد.
كردي، علت بروز اين حادثه را روشن كردن آتش در زير لوله هاي متصل به اين مخزن براي جلوگيري از يخ زدگي قير درون اين لوله ها عنوان و اظهار كرد: بي احتياطي مهمترين دليل بروز اين حادثه بوده است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني كرمان تصريح كرد: به دليل واقع بودن اين كوره ها در خارج از محدوده شهري خدمات رساني به آنها در زمان بروز حادثه دشوار و نيازمند هزينه هاي بالاست. كردي اظهار كرد: اين كوره ها بايد از وضعيت سنتي خود تغيير شكل داده و به صورت صنعتي اقدام به توليد آجر كنند.

 



به احترام ماه محرم و امام حسين(ع) مرد الشتري از ديه 2 فرزند خود گذشت

در يك اقدام خداپسند، مرد الشتري از ديه 140ميليون توماني دو فرزند خود گذشت.
به گزارش فارس از الشتر، در مراسمي كه با حضور بيش از 300 نفر از مردم اهالي روستاهاي عدل آباد قلايي- بيژنوند بخش فيروزآباد و مسئولان استاني، شهرستان و روستاي بيژنوند عليا برگزار شد، امرعلي قرباني به احترام ماه محرم و امام حسين(ع) از ديه 140ميليوني خود گذشت كرد.
خردادماه امسال سهل انگاري فردي به اسم هادي حاتمي راننده تراكتور منجر به كشته شدن مهسا پنج ساله و امير محمد، دو فرزند امرعلي قرباني شد كه پس از طي مراحل تحقيقاتي و قضايي حكم قضايي با توجه به اين كه تصادف در ماه رجب صورت گرفته بود، منجر به صدور حكم پرداخت ديه معادل 140 ميليون تومان شد.
پس از وساطت ريش سفيدان و شوراهاي حل اختلاف امرعلي قرباني به احترام محرم از دريافت كل ديه 140ميليون توماني خود گذشت كرد.
امرعلي قرباني پدر اين دو فرزند قرباني شده در اين باره به فارس در الشتر گفت: من فردي بيكار و بدون درآمد هستم، اما با تأسي از سرور و سالار شهيدان و جهت شادي روح فرزندانم مهسا و اميرمحمد از دريافت ديه آنان گذشتم و مزد كارم را از امام حسين(ع) مي گيرم.

 



مرگ 5 معلم مينابي در اثر تصادف

پنج معلم مرد در ميناب صبح ديروز در اثر تصادف با خودرو حمل سوخت قاچاق جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس از ميناب، صبح ديروز پنج معلم مرد در ميناب كه با يك خودرو پرايد به سمت محل كار خود عازم بودند در اثر تصادف با يك خودرو مخصوص حمل سوخت قاچاق جان خود را از دست دادند.
اين تصادف كه در محور شميل بندر كرگان رخ داد پنج معلم در ميناب را به كام مرگ كشاند.
براساس اطلاعات موجود محلي و مردمي چهار تن از اين معلمان در دم جان باختند و يكي ديگر نيز در بيمارستان جان باخت.

 



قاتل فراري پس از يك سال دستگير شد

سرويس اجتماعي-
قاتل فراري كه آذر ماه سال گذشته مرتكب قتل شده بود پس از گذشت يك سال از وقوع جنايت دستگير شد.
22 آذر ماه سال 89 ماموران كلانتري 115 رازي از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 در جريان كشف جسد يك مرد ميانسال در خيابان قزوين در داخل يك دستگاه خودروي پرايد قرار گرفتند.
با حضور در محل كشف جسد، ماموران جسد فردي حدودا 50-45 ساله را در حالي كه در داخل يك پتوي مسافرتي پيچيده شده بود، در صندلي عقب خودرو مشاهده كردند كه با تاييد خبر كشف جسد، بلافاصله موضوع به پليس آگاهي تهران بزرگ و قاضي كشيك ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران اعلام شد.
با حضور تيم بررسي صحنه جرم اداره دهم و عوامل تشخيص هويت، بررسي هاي مقدماتي انجام و آثار جرح مربوط به جسم تيز در ناحيه چپ سينه مقتول مشاهده شد.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور شاهنگيان، بازپرس شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با شناسايي هويت مقتول، كارآگاهان در ادامه رسيدگي به اين پرونده با شناسايي محل سكونت خانواده «علي. الف» در حوالي ميدان قزوين اطلاع پيدا كردند كه مقتول از حدود يك سال گذشته از خانه خارج شده و ديگر به خانه بازنگشته است.
كارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقيقات موفق به شناسايي يك مشاوره املاك در منطقه دروازه غار شدند كه مقتول در اوايل تابستان سال 1389، از طريق آن اقدام به كرايه يك اتاق در منطقه «دروازه غار» كرده بود. در ادامه تحقيقات و با شناسايي محل سكونت مقتول، كه در حقيقت اين محل را به مكاني براي مصرف مواد مخدر تبديل كرده بود، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه در طول مدت زماني كه مقتول در اين محل زندگي مي كرده، خانمي حدودا 50 ساله به نام سيمين-ع نيز در اين مكان تردد داشته است.
كارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقيقات و با توجه به اعتياد سيمين به مصرف مواد مخدر، محل هاي تردد وي را در پارك هاي منطقه دروازه غار مورد شناسايي قرار داده و اين مناطق را تحت مراقبت هاي نامحسوس خود قرار دادند و سرانجام در ساعت 30:14 روز پنجشنبه مورخه 16آذر در حاليكه سيمين-ع براي تهيه مواد به يكي از اين پارك ها مراجعه كرده بود، وي را دستگير و به اداره دهم منتقل كردند. با انتقال سيمين به اداره دهم و آغاز تحقيقات، وي پس از دقايقي صراحتا پسر خود (سعيد) را به عنوان قاتل معرفي كرد.
با شناسايي هويت قاتل، كارآگاهان اداره دهم با شناسايي مخفيگاه سعيد-ع (33 ساله) در منطقه چهارراه مولوي، وي را در ساعت 00:15 مورخه 16آذر دستگير و به اداره دهم منتقل كردند.
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با اعتراف صريح متهم به ارتكاب جنايت، متهم جهت انجام تحقيقات تخصصي و تكميل پرونده، با قرار بازداشت موقت در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

 



دوقلوهاي به هم چسبيده زرندي از هم جدا شدند

رئيس تيم جراحي دوقلوهاي به هم چسبيده زرندي گفت: عمل جداسازي دو قلوها با موفقيت انجام شده و هر دو كودك درسلامت كامل هستند.
عبدالحميد عمويي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اعلام موفقيت آميز عمل جداسازي دو دختر به هم چسبيده دو قلوهاي زرندي اظهار داشت: عمل جداسازي روز جمعه با موفقيت در بيمارستان سيناي زرند انجام شد و حال عمومي نوزادان خوب است و درسلامت كامل به سر مي برند.
وي بيان كرد: اين عمل جراحي كه يك پديده نادر بود درحالي صورت گرفت كه متخصصان ازخطر بالاي مرگ يكي از نوزادان به هم چسبيده خبر داده بودند.
به گزارش مهر، پزشكان و پدر و مادر اين نوزادان در بررسي هاي قبل از زايمان از به هم چسبيده بودن اين دو نوزاد با خبر نشده بودند و تشخيص پزشكي نيز دراين باره داده نشده بود. پس از به دنيا آمدن نخستين نوزاد مشخص شد اين دو دختر از ناحيه شكم به يكديگر چسبيده اند و در نهايت نوزاد دوم پس از تلاش كادر درماني بيمارستان سينا سالم به دنيا آمد.
پدر و مادر 19ساله اين نوزادان در بدو تولد با پيشنهاد جداسازي موافقت كردند اما پزشكان تشخيص دادند در صورت عمل جداسازي، نوزاد كوچكتر به احتمال 90 درصد به دليل عارضه قلبي فوت خواهد كرد.
اين گزارش حاكي است، عمل جداسازي نوزادان دو قلوي به هم چسبيده زرندي پس از يك عمل طولاني با موفقيت انجام شد. هم اكنون حال دو نوزاد خوب گزارش شده است.

 



دستگيري يكي از اراذل شهرك كاروان

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي پايتخت از دستگيري يكي از اراذل و اوباش منطقه شهرك كاروان با شكايت يكي از ساكنان اين منطقه خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ عليرضا محرابي در تشريح جزئيات اين خبر گفت: چند روز پيش يكي از شهروندان ساكن شهرك كاروان با مراجعه به ماموران كلانتري منطقه گزارشي از يك درگيري و مزاحمت از سوي يكي از اراذل و اوباش منطقه ارائه داد كه به دنبال آن ماموران كلانتري براي دستگيري متهم به منطقه مراجعه كردند اما اين فرد از محل گريخته بود.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران با بيان اين كه با توجه به حساسيت موضوع پرونده براي بررسي بيشتر به پايگاه ششم پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ منتقل شد، خاطرنشان كرد: از شاكي دعوت شد تا در مورد موضوع توضيحاتي را به ماموران پليس امنيت عمومي ارائه دهد و شاكي كه «س» نام داشت در توضيح ماجرا گفت، هنگام تردد در خيابان با خودرو بر سر جاي پارك با متهم درگير شده كه متهم با چاقو به وي حمله ور شده اقدام به ضرب و جرح وي و شكستن شيشه هاي خودروي او كرده است.
محرابي ادامه داد: پس از شنيدن اظهارات شاكي، اقدامات براي دستگيري متهم آغاز شد كه در آن متهم با هويت «ش» شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي محل اختفاي وي محاصره و بازداشت شد.
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ با بيان اين كه متهم در بازجويي هاي انجام شده به جرم خود اعتراف كرده است، گفت: با اعترافات صريح متهم و تحقيقات پيرامون جرايم پيشين وي مشخص شد كه اين فرد در پرونده خود جرايمي چون درگيري، زورگيري، شرارت، نزاع و ايجاد رعب و وحشت عمومي نيز داشته است كه بر همين اساس وي براي سير مراحل قضايي راهي دادسرا شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14