(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 آذر 1390- شماره 20097

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مصباح يزدي: پيشرفت هاي كشور مرهون توصيه هاي رهبري است
رئيس جمهور در اجتماع پرشور مردم ياسوج ملت ايران سر سوزني در برابر زياده خواهي ها كوتاه نمي آيد
عضو دفتر آيت الله وحيد خراساني:
مطالبي كه از مجاري به غير از سايت آيت الله وحيد منتشر شود، مورد تاييد نيست
نگراني بي سابقه غرب از بسته شدن تنگه هرمز
تحريم 2مقام عالي رتبه ايراني از سوي خزانه داري آمريكا
ارگان شوراي روابط خارجي آمريكا:
قوي ترين سلاح زرادخانه تحريم اقتصادي به آمريكا عليه ايران ناكارآمد از آب درآمده است
جلالي: اگر لازم باشد مراكز غني سازي جابجا مي شود
سي ان ان: ايران و چين مي توانند با مطالعه فناوري رادار گريز RQ-170 پدافند جنگنده F-35 را بسازند
گفت وگوي تلفني داوود اوغلو و صالحي درباره اظهارات يك نماينده مجلس شوراي اسلامي
اصلاحيه
در آبادان پدر 3 شهيد دفاع مقدس دار فاني را وداع گفت
طبق بخشنامه بانك مركزي سهميه ارزي مسافران تعيين شد
آماده سازي 70 ميليارد يورو فرصت سرمايه گذاري در بخش راه
رئيس ستاد انتخابات كشور: احدي غير از مجري و ناظر حق دخالت در انتخابات را ندارد
صفار هرندي: دوره سازندگي راه چنگ اندازي به بيت المال باز شد
اخبار ادبي و هنري



آيت الله مصباح يزدي: پيشرفت هاي كشور مرهون توصيه هاي رهبري است

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني گفت: ما بايد خدا را شكر كنيم و باور داشته باشيم يكي از دلايلي كه كشورمان توانسته پيشرفت هاي بسيار زيادي داشته باشد تاكيدات و راهنمايي هاي مقام معظم رهبري است.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي سه شنبه شب در همايش تجليل از پژوهشگران برتر موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) كه در سالن همايش هاي اين موسسه برگزار شد، با بيان اينكه در سال هاي اخير فعاليت هاي خوبي در عرصه پژوهش صورت گرفته است، اظهار كرد: در كشوري كه در حال پيشرفت و توسعه است، اهتمام به پژوهش و تحقيق در اولويت قرار دارد.
وي ادامه داد: حتي مقام معظم رهبري نيز در فرمايشات خود به امر تحقيق و پژوهش سفارش بسياري داشتند و اين نشان از توجه ويژه ايشان به توسعه و پيشرفت روزافزون كشور است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه توصيه مقام معظم رهبري نسبت به برگزاري كرسي هاي نظريه پردازي در دانشگاه نمونه بارز اهتمام ايشان به امر تحقيق و پژوهش است، عنوان كرد: ما بايد خدا را شكر كنيم و باور داشته باشيم يكي از دلايلي كه كشورمان توانسته پيشرفت هاي بسيار زيادي داشته باشد تاكيدات و راهنمايي هاي مقام معظم رهبري است.
وي با بيان اينكه خوشبختانه دانشمندان ايراني با اهتمام داشتن به پژوهش و تحقيق توانستند پيشرفت هاي بسيار زيادي براي كشور به ارمغان بياورند، بيان كرد: خوشبختانه دانشمندان ايراني با تكيه بر ايمانشان و تلاش هاي شبانه روزي خود توانستند در عرصه هاي مختلف از قبيل هوا و فضا و همچنين انرژي هسته اي درخشش خيره كننده اي داشته باشند.
مصباح يزدي اضافه كرد: در صنعت سايبر نيز همه شاهد هنرنمايي دانشمندان ايراني هستيم كه توانستند پيشرفته ترين هواپيماي جاسوسي آمريكا را در اختيار خود بگيرند و آنها را به وحشت بيندازند.
وي با بيان اينكه كشور ما از ظرفيت هاي بسيار زيادي برخوردار است، خاطرنشان كرد: البته در پيشرفت هايي كه ما به دست آورديم از تمام ظرفيتمان استفاده نكرديم و ما مي توانيم با استفاده از تمام ظرفيت هايي كه داريم قله هاي رفيع تري در عرصه علم و فناوري را فتح كنيم.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينكه پژوهشگران و محققين نبايد روز و شب داشته باشند، تصريح كرد: يك پژوهشگر بايد تمام وقت خود را صرف كند تا پژوهش به نتيجه برسد، زندگي دانشمندان مي تواند براي ما بسيار آموزنده باشد.
وي با بيان اينكه ما بايد احساس كنيم كه روزي بايد پاسخگوي لحظات عمرمان باشيم، عنوان كرد: ما بايد با ايمان و توكل به خداوند وارد عرصه هاي پژوهشي شويم.
مصباح يزدي با بيان اينكه ما در حوزه علوم اسلامي نيز هنوز نتوانستيم از تمام ظرفيتمان استفاده كنيم، اظهار كرد: متاسفانه كشورهايي از قبيل مصر، تونس و شمال آفريقا ظرفيت بسيار خوبي دارند كه مبلغان ما نتوانستند هنوز از اين ظرفيت ها به خوبي استفاده كنند.

 



رئيس جمهور در اجتماع پرشور مردم ياسوج ملت ايران سر سوزني در برابر زياده خواهي ها كوتاه نمي آيد

رئيس جمهور گفت: نظام سلطه به دنبال حاكميت بر جهان است و ما نمي توانيم در مقابل زور و سلطه ساكت بنشينيم.
به گزارش فارس از ياسوج، دكتر محمود احمدي نژاد در جمع پرشور مردم كهگيلويه و بويراحمد در ورزشگاه تختي ياسوج با بيان اين مطلب افزود: نظام سلطه در دنيا به دنبال غارتگري است و تلاش مي كند تا دروغ و دورنگي را بر جهان حاكم كند.
رئيس جمهور گفت: بالاترين نهي از منكر ايستادگي در برابر زورگويان و قدرت هاي فاسد است كه انقلاب اسلامي ايران اين مهم را از مكتب امام حسين فرا گرفته است.
وي اظهار داشت: امام حسين(ع) مظهر آزادگي و عزت بود و در مقابل زور ايستاد و فرياد زد: «اين حاكم فاسد من را در برابر دو انتخاب قرار داده است ذلت و يا كشته شدن.»
احمدي نژاد گفت: امام حسين(ع) درس تاريخي به بشريت داد و پرچم شهادت را بالا برده و فرياد هيهات من الذله سر داد.
رئيس جمهور برطرف كردن مشكل جامعه بشري را در پيروي كردن از مكتب امام حسين(ع) دانست و گفت: اگر مكتب حسين(ع) مورد توجه قرار گيرد همه قدرت ها از جمله آمريكا و اسرائيل در كمترين زمان ممكن نابود خواهند شد. وي گفت: هم اكنون فاسدترين و آدمكش ترين آدم هاي تاريخ بر مراكز بزرگ جهان مسلط شده و خون ملت هارا مي مكند.
رئيس جمهور ادامه داد: دشمن ترين دشمنان نسبت به بشريت بر جهان حاكم شده اند و كساني كه بيشترين ظلم را مي كنند اكنون پرچم دموكراسي و حقوق بشر در دست گرفته و عليه ملت ها و انسان هاي آزاده توطئه مي كنند.
احمدي نژاد تصريح كرد: امروز روزي است كه بايد پرچم مكتب حسيني در جهان برافراشته شود چرا كه با اين پرچم مي توان هر قدرتي را درهم شكاند.
رئيس جمهور تصريح كرد: انسان موحد هرگز آرام نمي گيرد و نمي تواند شاهد بي عدالتي و ظلم و قلدري صاحبان قدرت باشد.
احمدي نژاد بيان كرد: انسان مؤمن در برابر شيطان صفتي مي ايستد و پرچم توحيد به دست مي گيرد و همواره در مقابل كساني كه به فكر غارت بيت المال هستند قد علم مي كند.
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: استكبار بي ادبانه و توهين آميز با ملت ايران صحبت مي كند و با دروغ و بي شرمي ملت را به تروريسم متهم مي كند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: كساني كه به ما اتهام مي زنند كه خود پايه گذار تروريسم هستند. كلام من نسبت به آنها اين است كه خجالت بكشيد و با ما ملت ها از موضع قدرت صحبت نكنيد.
رئيس جمهور گفت: شما در مقابل يك ملت بزرگ و تمدن ساز قرار گرفته ايد خودتان را اصلاح كنيد و بدانيد راهي جز گفت وگو با ملت ايران نداريد.
احمدي نژاد تاكيد كرد: اگر اين بي ادبي ها را ادامه دهيد و نخواهيد به هر دليل عزت و حقوق ملت ما را به رسميت بشناسيد به نمايندگي از اين ملت مي گويم كه بدانيد اين ملت در برابر زياده خواهي ها سر سوزني عقب نشيني نمي كنند.
رئيس جمهور تصريح كرد: خيال كرديد مي توانيد نارضايتي ملت ها را مديريت كنيد و آدم هاي خود را بر دوش ملت ها سوار كنيد. فكر مي كنيد اگر پيشروي مقطعي داريد در آينده جايگاهي در منطقه خواهيد داشت اما، بدانيد كه شما در دنيا هيچ جايگاهي نداريد و شكست شما در منطقه و در كل جهان حتمي است.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: همه استان ها و مناطق كشور اعم از برخوردار و غيربرخوردار بايد از نعمت سازندگي برخوردار شوند كه يكي از مهمترين كارها ايجاد اشتغال و ريشه كن كردن بيكاري در كشور است.
رئيس جمهور با بيان اينكه هركس به دنبال اشتغال جوانان در كشور است، دوست ملت بوده و هركس دائم از نمي شودها سخن بگويد و مانع تراشي مي كند خيرخواه ملت نيست يادآور شد: اين گونه افراد هرگز به فكر ملت نيستند و به دنبال پست و مقام خود مي گردند.
احمدي نژاد بيان كرد: همه پاي كار بوده و در خدمت جوانان و مردم هستيم و زمينه كاري را فراهم كرده ايم تا مشكل بيكاري دو ميليون و500 هزار نفر در كشور برطرف شود.
وعده دوباره احمدي نژاد
بر ريشه كني كامل بيكاري
رئيس جمهور ديروز در جمع پرشور مردم شهرستان باشت در استاديوم تختي اين شهر با اشاره به رويكرد دولت نسبت به اشتغال زايي اظهارداشت: رفع بيكاري و ايجاد اشتغال اقشار مختلف بخصوص جوانان دغدغه خاطر همه مسئولان نظام است.
وي مهمترين دغدغه كنوني خود را نيز ايجاد اشتغال و رفع بيكاري در همه مناطق كشور دانست و گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده سعي خواهيم كرد از همه توان دولت براي ريشه كني بيكاري استفاده كنيم.
دشمن آرزوهاي خود
براي ملت ايران را به گور مي برد
رئيس جمهور در جمع پر شور مردم گچساران نيز خطاب به قدرت هاي فاسد استعماري گفت: در صورت توهين و افترا و ادامه بداخلاقي ها در برابر ملت ايران آرزوهاي خود را به گور مي بريد.
احمدي نژاد با اشاره به روند توسعه و سازندگي در كشور ابراز داشت: امروز بايد همه دست در دست هم بدهيم و ايران را بسازيم كارهاي فراواني بايد انجام شود.
وي ادامه داد: به فضل الهي فردا در جلسه دولت درباره همه موارد در خصوص كهگيلويه و بويراحمد به خصوص گچساران تصميمات لازم را خواهيم گرفت.
احمدي نژاد با اشاره به وظيفه ملت در رفع بيكاري و اشتغال گفت: كار ملت اين است كه آستين هاي همت را بالا بزنند و با پشتياني دولت و رفع بيكاري تلاش كنند.
احمدي نژاد ادامه داد: 88 پروژه انجام شده است و در جلسه فرداي دولت 27 پروژه راكد مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: اگر مانعي، كمبودي وجود دارد برطرف مي كنيم و 44 پروژه را براي افزايش سرعت بررسي خواهيم كرد.
وي بيان داشت: بعضي موارد وجود دارد كه بايد در استان انجام شود. تسريع در احداث سد چمشير كه فردا در جلسه هيئت تصويب مي شود.احمدي نژاد با اشاره به ساخت پتروشيمي و پالايشگاه در گچساران ابراز داشت: كارخانه پتروشيمي كه قبلا قول ساخت آن داده شده بود در آينده نزديك عمليات اجراي آن انجام خواهد شد.

 



عضو دفتر آيت الله وحيد خراساني:
مطالبي كه از مجاري به غير از سايت آيت الله وحيد منتشر شود، مورد تاييد نيست

يكي از اعضاي دفتر آيت الله وحيد خراساني گفت: تنها مطلبي را مي توان به آيت الله وحيدخراساني منتسب كرد كه از طريق پايگاه اطلاع رساني ايشان منتشر شده باشد.
به دنبال استناد يكي از محكومان فتنه88 به اظهارات آيت الله وحيد خراساني و نقل قول از ايشان، يكي از اعضاي دفتر معظم له با رد اين اظهارنظرها به خبرنگار ما گفت كه تنها مطلبي را مي توان به آيت الله وحيدخراساني منتسب كرد كه از طريق پايگاه اطلاع رساني ايشان منتشر شده باشد و غير از اين هيچ مطلبي مورد تاييد نيست.
به گزارش فارس، اخيراً محمد نوري زاد يكي از محكومان فتنه 88، مطالب كذبي را به آيت الله وحيد خراساني نسبت داده و نقل قول هايي از ايشان درباره مسائل كشوري ذكر كرده بود.

 



در پي قوت گرفتن واكنش احتمالي ايران به تحريم ها
نگراني بي سابقه غرب از بسته شدن تنگه هرمز

سرويس سياسي-
انتشار اخباري درباره احتمال برگزاري يك مانور از سوي ايران كه به تمرين نحوه مسدود شدن تنگه هرمز اختصاص دارد واكنش هاي وسيع و نگراني هاي عميقي را در غرب برانگيخته است.
برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در هفته گذشته اعلام كردند كه ايران قصد دارد با برگزاري يك رزمايش بزرگ در خليج فارس، ثابت كند در صورت لزوم قادر به مسدود كردن تنگه هرمز خواهد بود.
از جمله پرويز سروري، عضوكميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس دو روز پيش در گفت وگو يي با ايسنا تاكيد كرد كه اين مانور از سوي ارتش برگزار خواهد شد. سروري گفت: ما به زودي رزمايشي را باهدف چگونگي بستن تنگه هرمز برگزار خواهيم كرد . اگر جهان بخواهد منطقه را ناامن كند ، ما نيز جهان را ناامن خواهيم كرد . اما سخنگوي ارتش ايران در تماس رويترز با وي از اظهارنظر در اين خصوص خودداري كرد .
همچنين حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان نيز با نگارش سر مقاله اي در شماره روز سه شنبه روزنامه استدلال كرد كه اگر خريد نفت ايران مورد تحريم قرار بگيرد، ايران به لحاظ حقوقي مجاز به بستن تنگه هرمز و جلوگيري از عبور و مرور نفت كش ها از آن خواهد بود.
شريعتمداري در اين يادداشت با استنادبه كنوانسيون 1958 ژنو نوشت: «فقط عبور كشتي هايي از تنگه هرمز مجاز خواهند بود كه براي امنيت، نظم، آسايش و حقوق ملي جمهوري اسلامي ايران «بي ضرر» تشخيص داده شوند. و بند 4 از ماده 14 و بند يك از ماده 16 كنوانسيون 1958 ژنو، تشخيص بي ضرر بودن عبور كشتي ها از تنگه هرمز را برعهده كشور ساحلي- ايران اسلامي- گذارده است».
در ادامه اين يادداشت آمده است: »در صورتي كه صدور نفت ايران از سوي آمريكا و كشورهاي اروپايي و يا ساير متحدان آسيايي آنها نظير ژاپن، تحريم شود، آيا عبور كشتي هاي حامل نفت براي كشورهاي ياد شده كه در حالت مورد اشاره، دشمن تلقي مي شوند «عبور بي ضرر»! خواهد بود؟ بديهي است كه پاسخ اين سؤال منفي است و ايران اسلامي حق دارد و مي تواند با جلوگيري از عبور اين كشتي ها مانع توانمندي دشمن در تهديد امنيت ملي خود شود. عبور كشتي هايي كه از مبدأ كشورهاي تحريم كننده به مقصد ساير كشورهاي خليج فارس، تسليحات نظامي حمل مي كنند نيز به طريق اولي و مطابق همان مواد از كنوانسيون هاي ژنو و جامائيكا، مخل و در تعارض با امنيت ملي كشورمان تلقي شده و بستن تنگه هرمز به روي اين كشتي ها حق مسلم و قانوني ايران اسلامي خواهد بود».
غرب نگران مي شود
اين فضاي خبري در حالي كه هنوز مقام هاي رسمي نظامي زمان و چگونگي اين مانور را اعلام نكرده اند موجي از نگراني در ميان كشورهاي غربي برانگيخته است. اين نگراني بويژه از آن روست كه اخيرا سناي آمريكا قانوني را تصويب كرده كه از دولت اين كشور مي خواهد خريد نفت از ايران و همچنين بانك مركزي ايران را تحريم كند. اين قانون اين هفته در مجلس نمايندگان مطرح خواهد شد و رسانه هاي غربي مي گويند به رغم مخالفت شديد دولت اوباما احتمال راي آوردن آن كم نيست. علاوه بر اين اتحاديه اروپا هم وعده داده است كه در ماه ژوئن به اين بحث خواهد پرداخت. اگر چه عموم كارشناسان اتفاق نظر دارند كه نه آمريكا و نه اروپا وارد حوزه تحريم نفتي ايران نخواهند شد ولي نفس اين اظهارات موجب شده ايران تصميم به تدوين يك بسته پاسخگويي متقابل بگيرد كه مانور نظامي در خليج فارس صرفا يكي از آيتم هاي آن است.
اگرچه عموم منابع داخلي و خارجي اين خبر را جديد فرض كرده اند ولي منابع نظامي به كيهان گفتند اين مانور يك اتفاق جديد نيست و تصميم درباره اجراي آن مدت ها قبل گرفته شده است.
بنا به گفته يكي از از اين منابع امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش مدتي قبل خبر انجام اين مانور را اعلام كرده بود و اكنون زمان اجراي آن فرارسيده است.
دريادار سياري اوايل آذر ماه اعلام كرده بود ايران قصد دارد در آب هاي بين المللي رزمايش دريايي مهمي برگزار كند.
پيش از ان هم سردار سرلشگر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه به صراحت گفته بود كه اگر لازم باشد ايران در مسدود كردن تنگه هرمز ترديد نخواهد كرد.
سردار جعفري روز دوشنبه 13 تير ماه در مصاحبه اي با خبرگزاري مهر اعلام كرد ايران همچنان آمادگي آن را دارد تنگه هرمز را كه از طريق آن چهل درصد نفت جهان منتقل مي شود در صورتي كه با تهديدي مواجه شود ببندد. وي در پاسخ به پرسشي درباره احتمال اينكه ايران اين راه دريايي اساسي براي اقتصاد جهاني را مسدود كند گفت: به سبب جايگاه راهبردي تنگه هرمز اين گزينه هرگز رها نشده است. وي افزود: علاوه بر اين، ما به اين بسنده نمي كنيم، ما اكنون مي كوشيم توانمندي هاي دفاعي خود را در آب هاي آزاد اقيانوس هند و فراتر از تنگه هرمز گسترش دهيم. سردار جعفري افزود: اين مسئله به اين معنا است اگر دشمني ما را از خارج از تنگه هرمز تهديد كند ما خواهيم توانست به او به همان شيوه پاسخ دهيم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ويژه مسئول دفاع از آب هاي سرزميني و سواحل ايران در خليج فارس است.
چرا تنگه هرمز مهم است؟
در اهميت تنگه هرمز بايد يادآور شد كه اين تنگه تنها راه آبي 8 كشوري است كه در مجاورت آب هاي خليج فارس قرار دارند.
عربستان سعودي 88 درصد از نفت خود را از طريق تنگه هرمز صادر مي كند كه اين رقم براي كويت 100درصد، ايران 90 درصد، عراق 98 درصد و قطر 100 درصد است. به طور متوسط در هر ده دقيقه يك كشتي غول پيكر از اين آبراه عبور مي كند. بيش از 40 درصد نفت مورد نياز دنيا از خليج فارس تأمين مي شود. در واقع حدود 17 ميليون بشكه نفت خام توليدي در روز توسط اين كشورها براي مشتريان مختلف در سراسر جهان از تنگه هرمز جابجا مي شود. صدور نزديك به 90 درصد نفت خليج فارس از تنگه هرمز صورت مي پذيرد و كشتي هاي اقيانوس پيماي حامل نفت ناچار به عبور از اين تنگه استراتژيك هستند.تسليحات نظامي خريداري شده كشورهاي حاشيه خليج فارس از آمريكا و ساير كشورهاي اروپايي با عبور از تنگه هرمز به مقصد مي رسد.
آژانس اطلاعات انرژي آمريكا پيش بيني كرده كه حجم صادرات نفت از تنگه هرمز تا سال 2020 به 30 تا 35 ميليون بشكه در روز افزايش خواهد يافت.
ايران چگونه تنگه را مي بندد
منابع غربي تاكنون تحليل هاي متفاوتي درباره ارزيابي توانايي ايران در مسدود كردن تنگه هرمز منتشر كرده اند. جمع بندي اين گزارش ها نشان مي دهد دولت هاي غربي تقريبا مطمئن هستند كه ايران اگر اراده كند قادر خواهد بود عبور و مرور همه كشتي ها شناورها از اين منطقه را مسدود كند و در اينصورت رشد انفجاري قيمت نفت فقط در چند روز منجر به فاجعه اي جبران ناپذير براي اقتصاد غرب خواهد شد. همچنانكه همين الان و صرفا به دليل انتشار خبر برگزاري يك مانور، قيمت نفت 3 دلار رشد كرده است.
پايگاه اينترنتي لوموند ديپلماتيك اواخر ماه گذشته در تحليلي به اهميت راهبردي تنگه هرمز در زمان تهديدهاي غرب و رژيم اشغالگر قدس عليه ايران پرداخت.
لوموند ديپلماتيك نوشت: اگر ايران تنگه هرمز را ببندد چه اتفاقي رخ خواهد داد؟ نگراني ناشي از بسته شدن اين آب راه راهبردي كه چهل درصد صادرات نفت خاورميانه از آن صورت مي گيرد، هر بار كه تنش ها درباره ايران تشديد مي شود مطرح مي شود.
به نوشته اين نشريه، كاوه افراسيابي استاد علوم سياسي دانشگاه تهران و بوستون معتقد است كه ايران عملا هر لحظه كه بخواهد مي تواند تنگه هرمز را ببندد و اين امر باعث قطع صادرات حدود 6 ميليون بشكه نفت در روز خواهد شد. به اعتقاد افراسيابي، حمله نظامي اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران براي اينكه موفقيت آميز باشد بايد حدود 12 سايت را كه برخي از آنها در مناطق مسكوني هستند و احتمال برجاي ماندن قربانيان غير نظامي فراواني وجود دارد هدف قرار دهد. اين امر به گفته افراسيابي باعث سونامي خشم مردمي در ايران خواهد شد و باعث خواهد شد مقامات سياسي ايران بويژه با بستن تنگه هرمز، شديدترين پاسخگويي را عليه منافع آمريكا و اسرائيل در پيش بگيرند.
افراسيابي ادامه مي دهد دولت آمريكا براي اينكه لفاظي هاي آتش افروزانه اسرائيل را آرام كند هيچ كاري انجام نمي دهد. افراسيابي مي گويد: بدون شك علت اين امر اين است كه باراك اوباما به شدت درگير مشكلات ديگر است اما شايد انفعال وي اشتباهي بزرگ و پرهزينه باشد.
احمد العطار مفسر اماراتي و متخصص مسائل دفاعي و انرژي مي گويد: مين گذاري در خليج فارس بويژه در تنگه هرمز اصلي ترين تهديدي است كه بايد مدنظر قرار داد. وي خاطر نشان مي كند كه در سال هزار و نهصد و هشتاد و هشت، ناو آمريكايي ساموئل بي رابرتز با مين كار گذاشته شده از سوي ايران برخورد كرد و تقريبا نابود شد.
العطار مي افزايد: ايجاد ميدان گسترده مين باعث ايجاد اختلال شديد در ترانزيت نفت و تجارت دريايي در خليج فارس خواهد شد و مقابله با آن اگر غير ممكن نباشد، سخت خواهد بود.
به نوشته لومموند، در صورتي كه اسرائيل ، آمريكا يا اروپا در تحريم ها يا طرح هاي حمله به تاسيسات هسته اي ايران بيش از حد پيش بروند ، احتمال دارد تهران تهديد نيروي چريكي دريايي يا بستن تنگه هرمز را علم كند.

 



تحريم 2مقام عالي رتبه ايراني از سوي خزانه داري آمريكا

در ادامه سياست هاي ضد ايراني و خصمانه عليه ايران، خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد كه وزارت خزانه داري آمريكا با وارد كردن آ ن چه اتهام نقض حقوق بشرخوانده، دو مقام ايراني را تحريم كرد.
اين گزارش حاكي است تحت اين تحريم ها هرگونه دارايي حسن فيروز آبادي، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح ايران و عبدالله عراقي، جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران كه ممكن است در آمريكا باشد، در حالي كه بعيد است آن ها چنين دارايي هايي داشته باشند، مسدود مي شود و آمريكايي ها از هرگونه معامله و تجارت با آن ها منع مي شوند.
وزارت امور خارجه آمريكا نيز ورود آن ها به خاك آمريكا را ممنوع كرد. اين تحريم ها تاثير مستقيم اندكي بر ايران خواهد داشت زيرا آمريكا و ايران هيچگونه رابطه نظامي ندارند و روابط مالي يا تجاري بسيار محدود است.
براساس اين گزارش به نظر مي رسد دولت آمريكا به حمايت از طرح تحريم بانك مركزي نزديك تر شده است.
كنگره عصر دوشنبه طرح دفاعي 662 ميليارد دلاري را ارايه كرد كه شامل اصلاحيه اي است كه موسسات مالي خارجي كه با بانك مركزي ايران در تهران تبادلات دارند را هدف مي گيرد.
مقامات دولتي ابراز نگراني كرده اند كه اين رويكرد كنگره به افزايش شديد بهاي نفت منجر شود و در آمد نفتي ايران را افزايش دهد.
ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا روز سه شنبه گفت كه دولت در حال بررسي اين طرح در تماس نزديك با كنگره است.
مقامات گفتند كه تغييراتي در آن داده شده است تا باعث انعطاف بيشتر رئيس جمهور در اجراي آن شود.
اين اقدامات در حالي انجام مي شود كه مقامات ايراني تحريم ها را به عنوان يك سلاح كند شده از سوي آمريكايي ها و متحدانش عليه ايران عنوان مي كنند كه به دليل تكرار در عمل حتي تاثير رواني خود را نيز از دست داده است.

 



ارگان شوراي روابط خارجي آمريكا:
قوي ترين سلاح زرادخانه تحريم اقتصادي به آمريكا عليه ايران ناكارآمد از آب درآمده است

نشريه فارين افرز در يادداشتي به تشريح دلايل هراس دولت آمريكا از تحريم بانك مركزي ايران پرداخت.
اين نشريه كه ارگان شوراي روابط خارجي آمريكاست روز شنبه 19 آذر 1390 (10 دسامبر 2011) در مقاله اي به قلم جيشري بايوريا نوشت: «آمريكا ماه نوامبر كل بخش مالي ايران را منبع نگراني اصلي در پولشويي معرفي كرد، اما بانك مركزي را مشمول تحريم قرار نداد. دولت باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا، از اين نگران است كه چنين تحريمي موجب دور شدن متحدانش از اين كشور شود و قيمت هاي نفت افزايش يابد و تهران به پول كلاني به دست بياورد».
بايوريا سپس با اشاره به اينكه «تعدادي از تحليلگران معتقدند تحريم بانك مركزي ايران قوي ترين سلاح در زرادخانه تحريم هاي اقتصادي آمريكا است»، تاكيد كرد: «مقامات آمريكايي مي گويند مشخص نيست كه آيا اين تحريم ها بر صادرات ايران به چين كه بزرگترين خريدار نفت ايران است، تاثير خواهد گذاشت يا خير. ديويدكوهن، معاون وزير خزانه داري آمريكا در امور تروريسم و اطلاعات مالي هفته گذشته به كميته روابط خارجي مجلس سنا گفت كاملا محتمل است كه در صورت تصويب متمم (قانون تحريم هاي ايران) چين اين خطر را اساسا بپذيرد كه ما پاي موسسات مالي آنها را از آمريكا كوتاه كنيم اما من در موضعي نيستم كه پيش بيني كنم چين دقيقا چه واكنشي نشان خواهد داد».
نويسنده فارين افرز، ادامه داد: «مارك كاتز از دانشگاه جرج ميسون مي گويد: تحريم هاي غرب عليه ايران به افزايش چشمگير مناسبات تجاري اين كشور با چين انجاميده است».
بنا بر اين گزارش، در ميان كارشناسان نيز در خصوص كارايي تحريم ها اتفاق نظر اندكي وجود دارد. صندوق بين المللي پول در گزارش اوت 2011 خود ابراز ترديد كرد كه تحريم ها به اقتصاد ايران آسيب رسانده باشد. اين صندوق در گزارش خود اعلام كرد افزايش قيمت نفت و اصلاحات اقتصادي به رشد اقتصادي ايران كمك كرده است.
در پايان گزارش ارگان شوراي روابط خارجي آمريكا آمده است: «حتي كارشناساني مانند سوزان مالوني از موسسه بروكينگز كه معتقدند تحريم ها به اقتصاد ايران لطمه زده است، مي گويند اين تحريم ها نتوانسته است بر رفتار رژيم ايران در برنامه هسته اي تاثير بگذارد».

 



جلالي: اگر لازم باشد مراكز غني سازي جابجا مي شود

رئيس سازمان پدافند عامل با بيان اينكه آسيب پذيري هم اكنون در حوزه هسته اي به حداقل رسيده است، گفت: اگر شرايط ايجاب كند مراكز غني سازي اورانيوم را به جاهاي امن تر منتقل مي كنيم.
سردار سرتيپ غلامرضا جلالي در خصوص ايمني تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: با ايمن سازي هايي كه در سطوح مختلف مانند ايمن سازي زيرساختها، ايمن سازي سايبري و همچنين تكفيك حوزه هاي خطر از يكديگر انجام شده است به نوعي به يك بازدارندگي دست يافته ايم.
وي با تاكيد بر اينكه بخشي از اقدامات سازمان پدافند غيرعامل اقدامات دفاعي است، گفت: اگر آمريكائيها و اسرائيلي ها مي توانستند به تاسيسات هسته اي ما حمله كنند و به آن ضربه بزنند قطعا تاكنون اين كار را انجام داده بودند.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينكه آسيب پذيري ما هم اكنون در حوزه هسته اي به حداقل رسيده است، گفت: البته اگر شرايط ايجاب كند مراكز غني سازي اورانيوم را به جاهاي امن تر منتقل مي كنيم.
وي كه با مهر گفت وگو كرده، همچنين در مورد ايمني نيروگاه اتمي بوشهر گفت: يكي از مواردي كه مي تواند امنيت نيروگاه اتمي بوشهر را تامين كند پروتكل ها و قوانين بين المللي است كه منع حمله به اين نوع مراكز را در بر مي گيرد.جلالي محل قرارگيري نيروگاه اتمي بوشهر را از جمله موارد ايجاد بازدارندگي جهت حمله به اين نيروگاه به شمار آورد و افزود: به دليل اينكه نيروگاه اتمي بوشهر در منطقه مرزي كشور واقع شده است لذا هرگونه تهاجمي عليه آن موجب به خطر افتادن امنيت و سلامت كشورهاي همسايه مي شود.
وي در خصوص تهديد سايبري اين نيروگاه از سوي دشمنان انقلاب اسلامي نيز گفت: با توجه به اينكه يك تهديد سايبري را سال گذشته نسبت به تاسيسات هسته اي خود تجربه كرديم و توانستيم به آن پاسخ دهيم بنابراين الان هم مي توانيم اين كار را انجام دهيم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل در خصوص اقدامات سازمان پدافند غيرعامل براي كشف، شناسايي و مقابله با سومين ويروس جاسوسي رايانه اي پس از «استاكس نت» و «استارس» كه موسوم به «دوكو» است، گفت: در بدو امر گزارش اوليه ويروس جاسوسي «دوكو» را از شركت «سيمانتك» كه يك شركت آنتي ويروسي است دريافت نموديم و بعد از آنكه جستجوي اوليه را انجام داديم متوجه شديم كه خوشبختانه اين ويروس در سيستم نرم افزاري دستگاه هاي اجرايي كشور منتشر نشده است. وي اضافه كرد: پس از آن با انجام نمونه برداري از اين ويروس جاسوسي رايانه اي موفق به ساخت آنتي ويروس آن شديم كه اين آنتي ويروس را در اختيار افراد ذيربط قرار داديم تا با اين ويروس مقابله كنند و به پاكسازي مراكز آلوده بپردازند.
جلالي با بيان اينكه در حال حاضر آزمايشگاه مرجع تشخيص ويروس ها و بدافزارهاي رايانه اي در مركز دفاع سايبري وزارت دفاع تشكيل شده است، درباره تعامل اين مركز با مركز «ماهر» - مركز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه اي - كه هم اكنون در وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات فعاليت مي كند، گفت: همه آزمايشگاههاي كشف و شناسايي ويروسها و بدافزارهاي رايانه اي بايد زير نظر آزمايشگاه مرجع وزارت دفاع فعاليت كنند.

 



سي ان ان: ايران و چين مي توانند با مطالعه فناوري رادار گريز RQ-170 پدافند جنگنده F-35 را بسازند

شبكه خبري سي ان ان گزارش داد يكي از بزرگترين نگراني هاي آمريكا در مقطع فعلي اين است كه ايران بتواند با استفاده از مطالعه فناوري رادارگريز هواپيماي بدون سرنشين RQ-170، راهي براي غلبه بر فناوري رادارگريزي مشابهي بيابد كه در هواپيماي جنگنده بمب افكن F-35 به كار رفته است.
ايران از اواخر هفته گذشته يك فروند هواپيماي بدون سرنشسن RQ-170 را كه بر فراز آسمان ايران در حال عمليات جاسوسي بود در اختيار گرفته است.
اين هواپيما داراي فناوري هاي بسيار پيشرفته اي است كه برخي از آنها در نوع خود منحصر بفرد و فاقد نمونه مشابه در جهان است. از جمله اين فناوري ها، قابليت رادارگريزي اين هواپيماست كه به گفته كارشناسان به شكل، ماده سازنده بدنه و همچنين رنگي مربوط است كه اين بدنه را پوشانده است.
نكته مهم در اين باره اين است كه بنابر اذعان مقام هاي آمريكايي فناوري رادار گريز اين هواپيما دقيقا مشابه فناوري رادارگريزي است كه در جنگنده F-35 آمريكا به كار رفته و آمريكايي ها آن را مدرن ترين هواپيماي نظامي خود مي دانند.
اكنون برخي منابع غربي مي گويند با توجه به سالم بودن RQ-170 تصاحب شده توسط ايران، ممكن است ايران بتواند به كمك چين علاوه بر مشابه سازي فناوري رادار گريز اين هواپيما، سيستم پدافندي را توسعه بدهد كه قادر به سرنگون كردن F-35 هم باشد. در اين صورت پروژه جنگنده F-35 كه گران ترين پروژه نظامي آمريكا در تاريخ بوده كلا معناي خود را از دست خواهد داد.
شبكه خبري سي ان ان در گزارشي كه روز چهارشنبه 16 آذر 1390 (7 دسامبر 2011) منتشر شد، به نقل از برخي تحليلگران نظامي آمريكا از اين نگراني پرده برداشت.
كريستي لو استاوت، مجري اين شبكه از سرهنگ سيدريك ليتون، افسر اطلاعاتي بازنشسته نيروي هوايي آمريكا سوال كرد ايران چه استفاده اي از اين هواپيما مي تواند بكند؟ اين افسر آمريكايي در جواب گفت: «هواپيماي بدون سرنشين سقوط كرده در مقايسه با هواپيماهاي بدون سرنشين معمولي از قبيل پريدتر كه آمريكا در حال حاضر از آن استفاده مي كند، سريعتر، هوشمندتر و رادارگريزتر است. سامانه راداري اين نوع هواپيما نيز بسيار پيشرفته است».
سرهنگ سيدريك ليتون گفت: «اين نوع هواپيماي بدون سرنشين آمريكا به اندازه اي رادارگريز ساخته شده است كه رادارها نمي توانند آن را شناسايي كنند و وقتي روي رادارها قرار مي گيرد تصور مي شود يك دسته پرنده يا چيزي شبيه آن در حال حركت است».
كريس لاورنس، خبرنگار سي ان ان در پنتاگون در بخشي از اين برنامه گفت: «مقامات نظامي آمريكايي مي گويند اگر كشورهاي ديگر به فناوري هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا دست پيدا كنند، احتمالا سامانه هايي براي مقابله با آن طراحي خواهند كرد».
سرهنگ سيدريك ليتون در اين مورد اضافه كرد: «اگر آنها از فناوري هواپيماهاي بدون سرنشين ما شبيه سازي كنند، كار ما براي مقابله با آنها بسيار دشوارتر خواهد شد و كار ما براي حمله به اهداف نظامي و ديگر اهدافي كه آنها تلاش مي كنند از آنها درمقابل ما محافظت كنند سخت تر مي شود. درباره ايران، اين محافظت ها مربوط به مراكز ساخت تسليحات هسته اي اين كشور خواهد بود».

 



برخورد منفعلانه اي ديگر از وزارت امور خارجه
گفت وگوي تلفني داوود اوغلو و صالحي درباره اظهارات يك نماينده مجلس شوراي اسلامي

داوود اوغلو در تماس تلفني با صالحي درباره اظهارات يكي از نماينگان مجلس درباره سپر موشكي ناتو در تركيه تبادل نظر و گفت وگو كرد.
احمد داوود اوغلو ـ وزير امور خارجه تركيه ـ در گفت وگوي تلفني با علي اكبر صالحي ـ وزير امور خارجه ايران ـ درباره اظهارات اخير حسين ابراهيمي ـ نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس جمهوري اسلامي ايران ـ درباره سيستم موشكي ناتو در خاك تركيه خواستار توضيح شده و هم چنين ناراحتي خود را از اين اظهارات اعلام كرده است.
صالحي نيز در واكنشي منفعلانه در اين گفت وگوي تلفني با بيان اين كه اظهارات هر فرد مربوط به آن فرد است خاطرنشان كرد كه مواضع جمهوري اسلامي ايران در اين باره متفاوت از اين اظهارات است.
به نوشته اين خبرگزاري، داوود اوغلو از صالحي خواست در اين باره اقدام كند.
حسين ابراهيمي چندي پيش گفته بود اگر براي ايران خطري ايجاد گردد اين كشور مورد هدف قرار دادن سامانه دفاع موشكي ناتو در تركيه را حق طبيعي خود مي داند.
ابراهيمي همچنين افزوده بود كه نيروهاي ايران در اين مورد طرح هايي را آماده كرده اند و چون اين سامانه موشكي در تركيه جهت محافظت از اسرائيل است مورد هدف ايران قرار خواهد گرفت.

 



اصلاحيه

در حديث دشت عشق روز دوشنبه1390/9/21،تاريخ شهادت سردار شهيد«محمد قبادي» به اشتباه1364/6/12چاپ شده بود كه 1364/12/6 صحيح است.

 



در آبادان پدر 3 شهيد دفاع مقدس دار فاني را وداع گفت

آبادان- خبرنگار كيهان:
پيرمرد 70 ساله و پدر سه شهيد كه با وجود از دست دادن يك پا و جانبازي بالاي 40 درصد همچنان در عرصه هاي مختلف ارادت خود به نظام اسلامي را نشان مي داد دار فاني را وداع كرد.
محمد شولي پير جبهه هاي مدن(معروف به عمو شولي) سال هاي دوران دفاع مقدس به همراهي رزمندگان اسلام و حراست از آب و خاك ميهن اسلامي پرداخته بود و در اين مسير نيز سه فرزند خود را در راه دفاع از كيان و شرف تقديم نظام جمهوري اسلامي كرد.
او از جمله افرادي بود كه در تمامي طول هشت سال دفاع مقدس به تمامي در شهر ماند و استقامت كرد.
محمد شولي پدر سه شهيد دفاع مقدس داراي هفت فرزند، چهار پسر و سه دختر بود، كه سه پسر وي شهيد و دو تا از دخترانش نيز از ناحيه پا جانباز هستند.
پيكر وي بعد از تشييع در بهشت زهراي آبادان به خاك سپرده مي شود.

 



طبق بخشنامه بانك مركزي سهميه ارزي مسافران تعيين شد

طبق بخشنامه بانك مركزي فروش ارز مسافرتي براي هر يك از مسافران هوايي به مقصد تمامي كشورها (به استثناء عراق و سوريه) يك بار در سال به ميزان 2000 دلار يا معادل آن به ساير ارزها به نرخ بازار فرعي است.
براساس دستورالعمل بانك مركزي فروش ارز بابت مصارف مشروحه زير طبق ضوابط اعلام شده بلامانع است:
تبصره- تأمين وجوه ارزي بابت مصارف دستگاه هاي اجرايي كه در ذيل اعلام گرديده از محل حساب ارزي آنان نيز با رعايت ساير مقررات بلامانع است.
ارز مسافرتي
فروش ارز مسافرتي براي هر يك از مسافران هوايي به مقصد تمامي كشورها (به استثناء عراق و سوريه) يك بار در سال و به ميزان 2000 دلار يا معادل آن به ساير ارزها به نرخ بازار فرعي مي باشد. فروش ارز مسافرتي براي مسافران زميني، ريلي و دريايي يك بار در سال به مبلغ 500 دلار و يا معادل آن به ساير ارزها به نرخ بازار فرعي مي باشد. فروش ارز مسافرتي به مسافرين هوايي، زميني و دريايي كشورهاي عراق و سوريه يك بار در سال به ميزان 500 دلار و يا معادل آن به ساير ارزها به نرخ بازار فرعي مي باشد. فروش ارز مسافرتي براي ايرانيان مقيم خارج از كشور يك بار در سال و به ميزان 50 درصد مبالغ فوق به نرخ بازار فرعي خواهد بود.
مدارك مورد نياز
گذرنامه معتبر جمهوري اسلامي ايران، بليط مسافرت (اعم از يكسره يا دو سره) زميني، دريايي، هوايي (كاغذي و يا الكترونيكي «ممهور به مهر آژانس هواپيمايي»)، ويزاي كشور مقصد (در مورد كشورهايي كه نياز به ويزا دارند، اصل فيش پرداخت عوارض خروج از كشور (به استثناء مسافران معاف از پرداخت عوارض) و تعهد كتبي مسافر مبني بر خريد ارز مسافرتي (در هر سفر) فقط از يك منبع اعم از بانك و يا صرافي مجاز. فروش ارز مسافرتي به زائرين عمره مفرده صرفا از طريق بانك ملي ايران و با ارائه فهرست مشخصات زائران كه توسط دفاتر سازمان حج و زيارت تأييد شده باشد، بدون ارائه بليط و گذرنامه حداكثر تا سقف 700 دلار بلامانع است. در مورد رانندگان بين المللي و افرادي كه با وسيله نقليه شخصي خود به خارج از كشور مسافرت مي كنند ارائه كابوتاژ اتومبيل به جاي بليط (در حد ظرفيت و با تاييد راننده و صاحب كاپوتاژ) بلامانع است.
محل و نحوه پرداخت ارز
پس از دريافت مدارك فوق و همچنين دريافت هم ارز ريالي مبلغ مربوطه توسط شعبه، تحويل ارز پس از ممهور نمودن گذرنامه (صفحه آخر)، اصل فيش پرداخت عوارض خروج از كشور و بليط مسافرت به مهر «ارز مسافرتي در تاريخ... پرداخت گرديد»، صورت گرفته و كپي مدارك نيز به منظور نظارت بازرسان بانك مي بايست در سوابق نگهداري شود.
تبصره: چنانچه متقاضي جهت سفر قبلي ارز دريافت كرده باشد پرداخت ارز مسافرتي جديد، منوط به حصول اطمينان از مسافرت وي به خارج از كشور بابت ارز دريافتي مي باشد.

 



قائم مقام وزير خبر داد
آماده سازي 70 ميليارد يورو فرصت سرمايه گذاري در بخش راه

قائم مقام وزير راه و شهرسازي گفت: وزارت راه با شناسايي و آماده سازي بيش از 100 فرصت سرمايه گذاري با ارزش بيش از 70 ميليارد يورو در حوزه هاي مختلف از همه سرمايه گذاران خارجي و داخلي دعوت مي كند.
رضا پيل پايه در گفت وگو با فارس ضمن اشاره به وجود فرصت هاي سرمايه گذاري گسترده در زمينه حمل و نقل و مسكن كشور براي بخش خصوصي اظهار داشت: در ادبيات توسعه عمراني از دو بخش حمل و نقل و مسكن به عنوان پايه هاي اساسي توسعه متوازن و پايدار كشورها ياد مي شود.
وي ادامه داد: اولويت سرمايه گذاري در ايجاد زيربناها و زيرساخت ها ضرورتي اساسي براي هم افزايي و گسترش فعاليت هاي اقتصادي در زمينه هاي داراي مزيت نسبي بوده و همواره در همه اسناد بالادستي كشور مورد تأكيد قرار گرفته است.
قائم مقام وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر لزوم استفاده از منابع بخش خصوصي براي توسعه آزادراه ها، اظهار داشت: اگر بخواهيم تغييري جدي و ارتقايي در بخش حمل و نقل صورت گيرد بايد از منابع بخش خصوصي و غيردولتي استفاده كرد كه آزادراه ها هم از اين بخش مستثني نيستند و براي احداث آن مي توان از بخش خصوصي استفاده كرد.
پيل پايه ضمن تأكيد بر اينكه براي توسعه آزادراه ها مي توان و بايد از منابع غيردولتي استفاده كرد، افزود: توسعه و سرعت گرفتن ساخت فرودگاه ها، راه آهن، بنادر و آزادراه ها با استفاده از سرمايه بخش خصوصي امكان پذير است.
قائم مقام وزير راه و شهرسازي ادامه داد: آنچه كه در گذشته براي توسعه زيرساخت ها در اين بخش عرف بود مشاركت 50 درصدي بخش خصوصي و 50 درصدي بخش دولتي در اجراي پروژه ها بود.
پيل پايه تأكيد كرد: در حال حاضر تلاش مي كنيم كه سهم بخش غيردولتي و خصوصي را در اجراي پروژه ها افزايش دهيم تا از منابع بيشتري استفاده كنيم.
پيل پايه خاطرنشان كرد: در راستاي جذب بخش خصوصي براي اجراي پروژه ها سعي مي كنيم حمايت وزارت راه و شهرسازي از آنها افزايش يابد تا با وجود مشوق هاي گوناگون منابع قابل توجهي از سوي بخش خصوصي به توسعه حمل و نقل اختصاص يابد.
وي به برگزاري نمايشگاه راه و شهرسازي در هفته حمل و نقل و از 26 آذرماه اشاره كرد و گفت: اگر بخواهيم براي اجراي پروژه هاي حوزه عمراني تنها به اعتبارات دولتي اكتفا كنيم، اتمام آنها سال ها به طول مي انجامد و بر همين اساس هدف ما در نمايشگاه هايي مانند نمايشگاه بزرگ راه و شهرسازي، معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري و دعوت از بخش خصوصي براي مشاركت فعال در اجراي آنها است.
قائم مقام وزير راه و شهرسازي يادآور شد: وزارت راه و شهرسازي با شناسايي و آماده سازي بيش از 100 فرصت سرمايه گذاري با ارزش بيش از 70 ميليارد يورو در حوزه هاي مختلف از جمله راه آهن، بزرگراه، آزادراه، فرودگاه، بندر، مترو، شهرهاي جديد مسكوني، پروژه هاي تجاري، تفريحي، گردشگري و مسكوني شهرهاي جديد با مشوق ها و قوانين حمايتي خاص از همه سرمايه گذاران خارجي دعوت مي كند تا با حضور و مشاركت در طرح ها، قالب ها و روش هاي مختلف سرمايه گذاري از جمله تامين منابع مالي، ساخت، بهره برداري و واگذاري، طراحي، تدارك، ساخت و تأمين مالي و نظير اينها از منافع اقتصادي سرشار آن برخوردار شده و نسبت به تقويت روابط فرهنگي و اجتماعي كشورهاي خود با ايران اقدام كنند.

 



رئيس ستاد انتخابات كشور: احدي غير از مجري و ناظر حق دخالت در انتخابات را ندارد

رئيس ستاد انتخابات كشور با بيان اينكه با قانون نبايد برخورد سليقه اي صورت گيرد، گفت: احدي غير از مجري و ناظر حق دخالت در انتخابات را ندارد.
به گزارش فارس از قم، سيد صولت مرتضوي در همايش توجيهي ـ آموزشي مسئولان و كارشناسان انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي استان هاي البرز، سمنان و قم كه ظهر ديروز در تالار معصوميه استانداري قم برگزار شد، با بيان اينكه بايد مراقب چالش هاي پيش روي انتخابات باشيم، افزود: در رسيدگي به صلاحيت ها بايد عين قانون اجرا شده و كساني كه واجد شرايط هستند به مردم معرفي شوند.
معاون سياسي وزير كشور ادامه داد: ما بايد در مقام اجرا مواظب باشم و امانت مردم را مانند شيره جانمان نگه داريم و اجازه ندهيم اعتماد عمومي مخدوش شود.
وي با تاكيد بر اينكه نبايد با قانون برخورد سليقه اي شود، عنوان كرد: احدي غير از مجري و ناظر حق دخالت در انتخابات را ندارد و اميدواريم اين انتخابات نيز موجب فخر و مباهات جمهوري اسلامي ايران و سياه رويي استكبار جهاني شود.

 



صفار هرندي: دوره سازندگي راه چنگ اندازي به بيت المال باز شد

مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در دوره اصلاحات افرادي چون عبدالكريم سروش و اكبر گنجي بسياري از معروفات جامعه و بديهيات دين را مورد تمسخر و خدشه قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، محمدحسين صفارهرندي ظهر ديروز در نخستين همايش امر به معروف و نهي از منكر در مجتمع غدير بيرجند گفت: بر اساس نوع سياستگذاري هاي، دوره سازندگي مشهور شده بود كه بايد به دنبال ثروت بادآورده باشند و تبعيت از اين اصل كساني را سوق داد كه بسياري از اخلاقيات و آداب ديني خود را رها كنند.
مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اينكه راه چنگ اندازي به بيت المال در دوره سازندگي به روي بعضي از افراد گشوده شد، ادامه داد: در اين دوره عرف 10 ساله جامعه اعتقادي جمهوري اسلامي ايران كنار گذاشته و بسياري از معروفات زايل مي شود.
وي اذعان داشت: در سال هاي اخير دشمن بديهيات جامعه را دستخوش تغيير كرده است بنابراين بايد در راستاي احياي معروفات در جامعه گام برداشته و نگذاريم دشمن بديهيات ما را دستخوش تغيير كند.
هرندي در ادامه به سياق دولت در دوران هشت ساله اصلاحات اشاره كرد و اظهار داشت: در اين دوره به نام اصلاحات كلمه اصلاحات معروف شد و قرآن كه از معروفات در جامعه بود كنار گذاشته شد و اين كار را به عنوان اصلاحيگري در دين قرار دادند.
وي افزود: در اين دوره افرادي چون عبدالكريم سروش و اكبر گنجي بسياري از معروفات جامعه و بديهيات دين را مورد تمسخر و خدشه قرار دادند.
مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به اينكه قرآن كلام خداوند و مقدس است و از بديهيات جامعه اسلامي است، اذعان داشت: هر چيزي كه مقدس است نمي توان به آن خدشه وارد كرد.
هرندي ادامه داد: بزرگترين منكر در جامعه اين است كه نتوانيم تشخيص دهيم كه كساني بر مقدرات كشور حاكم شوند و مسير جامعه را به سمتي ببرند كه قرآن در جامعه محجور شود و عليه امام معصوم مطلب بزنند.

 



اخبار ادبي و هنري

سلحشور: «بانوي نيل» لايق شدن زليخا
براي پيامبر را روايت مي كند
سازنده «بانوي نيل» گفت: اين نسخه از سريال «حضرت يوسف»(ع)، نگاه جديدي را دنبال مي كند و در اين فيلم شاهد تحول زليخا و لايق شدن او براي پيامبر خواهيم بود.
فرج الله سلحشور در گفت وگو با فارس درباره «بانوي نيل» كه به تازگي موفق به دريافت پروانه نمايش شده است، گفت: فيلم داستان عشق زليخا به حضرت يوسف (ع) است و تنبهي كه زليخا پيدا مي كند و تاثيراتي كه اين زن از خلقيات و محسنات پيامبر خداوند مي گيرد. در بانوي نيل، سعي شده تحول زليخا و يكتاپرستي او روايت شود، اين نسخه از سريال «حضرت يوسف»(ع)، نگاه جديدي را دنبال مي كند.
تدوين «بانوي نيل» توسط حسين زندباف صورت گرفت و صداگذاري مجدد فيلم توسط محمدرضا دلپاك انجام شده است.
سوگواره وبلاگ نويسان عاشورايي برگزار مي شود
رئيس چهارمين سوگواره بين المللي وبلاگ نويسان عاشورايي هدف اصلي از برپايي اين رويداد را ترويج معارف حسيني در فضاي سايبري و مجازي عنوان كرد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدتقي محمديان به استقبال از اين سوگواره در سالهاي گذشته اشاره كرد و گفت: چهارمين دوره نيز در سطح بين المللي و به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي برگزار مي شود.
به گفته رئيس فرهنگسراي ولا اين سوگواره در دو بخش اصلي وبلاگ محور و پست محور با موضوعات مرتبط با عاشورا و بخش ويژه قيام عاشورا و بيداري اسلامي طراحي شده است.
به گفته محمديان، هر وبلاگ در شش قالب شعر، يادداشتهاي وبلاگي، نماآهنگ، صوت يا پادكست، عكس و طرحهاي گرافيكي بررسي مي شود.
اعطاي جايزه سينمايي به فيلم ضداسلامي
«در سرزمين خون و عسل»
اتحاديه تهيه كنندگان آمريكايي، با اعطاي جايزه سينمايي «استنلي كرامر» از فيلم ضد اسلامي «در سرزمين خون و عسل» ساخته «آنجلينا جولي» تقدير مي كند، اين در حالي است كه اين فيلم هنوز اكران نشده است.
به گزارش سايت سينمايي اسكرين ديلي، در حالي كه هنوز 9 روز ديگر تا اكران فيلم «در سرزمين خون و عسل» باقي است، اتحاديه تهيه كنندگان آمريكايي اعلام كرده اند كه با اعطاي جايزه سينمايي استنلي كرامر در اوايل سال 2012 ميلادي از اين فيلم ضد اسلامي تقدير خواهند كرد.
فيلم «در سرزمين خون و عسل» قرار است 23 دسامبر به نمايش درآيد.
بنا بر اين گزارش: اين كار پيش از اين با مخالفت مسلمانان بوسنيايي خارج از اين كشور تصويربرداري شده است.
فيلم سينمايي «در سرزمين خون و عسل» به رابطه عاشقانه و در عين حال غيراخلاقي يك زن مسلمان بوسنيايي و يك سرباز صرب در جريان جنگ بوسني مي پردازد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14