(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 آذر 1390- شماره 20100

پروژه هاي عمراني ناقص الخلقه سرعت گيرهاي توسعه در خرم آباد
آغاز راه اندازي شبكه دولت الكترونيك در كشور
ايران در كيهان
استفاده از انرژي خورشيدي فراگير مي شود
ياد و خاطره معروف ترين خيرمدرسه ساز ايران گرامي داشته شد
عضويت 19هزار نفر در كتابخانه هاي عمومي مازندران
انتشار مطبوعات محلي كيش
به دليل محدوديت مخازن يزد كتاب هاي نفيس و اسناد يزد به تهران منتقل شد
ساخت 645 واحد مسكن مهر روستائي در آمل
دستاوردهاي پژوهشي و فناوري استان گلستان رشد 60درصدي داشت
انتصابات جديد در شهرستانها
اعتراض پنبه كاران به كاهش قيمت و واردات بي رويه
دليل بوي نامطبوع شهر بندرعباس بافت فرسوده است
روستاهاي ما از بسياري از كشورهاي جهان وضع مطلوب تري دارد



پروژه هاي عمراني ناقص الخلقه سرعت گيرهاي توسعه در خرم آباد

اجراي طرح ها و پروژه هاي عمراني و زيربنايي و ساخت معابر مناسب از مهم ترين خواسته هاي مردم و نيازهاي جامعه به شمار مي رود.
با توجه به اهميت موضوع، دست زدن به چنين اقداماتي از حساسيت بسيار بالايي برخوردار است و طراحي و برنامه ريزي در اين زمينه بايستي خردمندانه، عقلايي و مبتني بر شاخص هاي چشم انداز توسعه از جمله رشد جمعيت، موضوع ترافيك و تراكم شبكه حمل و نقل، موقعيت جغرافيايي اجراي طرح، استقرار مراكز اقتصادي، درماني-آموزشي و ... باشد.
اما در شهر خرم آباد مركز استان لرستان وضعيت اجراي برخي پروژه هاي عمراني و زيربنايي شهري بيانگر آن است كه به اين پارامترها و مختصات ضروري توجه نشده و بيش از هرچيز سياه كردن كارنامه و فراهم ساختن دست آويزي در ارائه گزارش كاري وجهه همت مسئولان شهرستان بوده است.
به عنوان نمونه همين پروژه نيمه كاره پل شهدا واقعاً مجموعه اي از نواقص و ايرادات اساسي و اصولي را بر پيكر دارد چنان كه با نگاهي به وضع اسفبار و عرض بسيار اندك خطوط زيرگذر كه واقعاً به جاي كار عمراني، بايستي نام ويراني و خرابي به آن نهاد. چرا كه وضع غيراستاندارد شيب پل هم در محل تردد خودروها و هم عبور عابران پياده به شكلي ناهنجار و حادثه آفرين، به مثابه سكوي مرگبار پرش و سقوط عمل مي كند و رفت و آمد را دشوار و آبستن حادثه كرده و آينده پردردسري را براي شهر و اهالي آن رقم زده است.
تأمل در ساخت اين پل ناقص الخلقه كه واقعاً نحوه ساخت آن حال مردم راگرفته است اين ذهنيت را تداعي مي كند كه دست اندركاران ساخت آن به جاي درنظر گرفتن پارامترهايي كه به نمونه هايي از آنها اشاره رفت به مسايل ديگري از قبيل باري به هر جهت كار كردن و صرفاً كاستن از انتقادات مردم به ناكارآمدي آنان به جاي حل اساسي مشكلات آنان انديشيده اند كه چنين رويه اي با خواسته هاي مردم و اصول علمي ساخت اين گونه پل ها در تعارض آشكار است.
لذا پايه گذاران و مجريان اين پروژه ها اجراي غيركارشناسي اين پروژه ها را به عنوان ميراثي زيانبار بر مردم اين منطقه تحميل كرده اند و به جاي گشودن گرهي از مشكلات بر مصائب آن افزوده اند.
لذا انتظار مي رود مسئولان و مديران شهري با عبرت گرفتن از كارهاي غيركارشناسي شده و غيراصولي كه با صرف هزينه هاي كلان و به نام توسعه استان انجام مي شود؛ اما به واقع سرعت گيرهاي توسعه مركز استان به شمار مي روند ضمن اصلاح روند موجود از تكرار آن جلوگيري كنند.
خبرنگار كيهان
در خرم آباد

 



معاون وزير ارتباطات خبر داد
آغاز راه اندازي شبكه دولت الكترونيك در كشور

همدان- خبرنگاركيهان:
معاون وزير ارتباطات و رئيس سازمان فناوري اطلاعات كشور گفت: به حداقل رساندن شكاف ديجيتال بين تهران و ساير استان ها از جمله برنامه هاي وزارت ارتباطات است.
علي حكيم جوادي در همايش ملي شهر الكترونيك كه در دانشگاه آزاد اسلامي همدان برگزارشد با بيان اين مطلب افزود: اين برنامه با مشاركت 31 استان كشور در ايجاد شبكه دولت الكترونيك، آغاز شده است.
وي افزود: در قانون برنامه پنجم، تمهيدات بسيار خوبي جهت گسترش فناوريهاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي ديده شده و ماده 46 اين قانون مختص ايجاد شبكه ملي اطلاعات است.
حكيم جوادي ادامه داد: اين شبكه در راستاي رسيدن به اهداف برنامه چشم انداز توسعه كشور در بخش اطلاعات و ارتباطات، راه اندازي و گسترش مي يابد و بر مبناي عامل نرم افزار و سخت افزار، محتوا، سرويس دهنده هاي ارائه اطلاعات برنامه ريزي مي شود.
وي اضافه كرد: با ايجاد مراكز داده براي ميزباني و داشتن انواع كاربردها براي آن در شبكه مذكور، نياز ما به مراكز خارج از كشور و ميزباني آنها به حداقل مي رسد و همچنين موضوع تأمين امنيت اطلاعات به عنوان يك دغدغه جدي مدنظر قرار مي گيرد.
معاون وزير و دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات كشور يادآورشد: برقراري كليه مبادلات و تعاملات بين همه دستگاه هاي دولتي به صورت الكترونيكي، تبديل 80 درصد گردش پولي كشور به پول الكترونيك، ارائه 30 درصد آموزش ها به صورت مجازي، از جمله برنامه ريزي هاي شبكه ملي اطلاعات براي 5 سال آينده است.
وي اظهارداشت: طي برنامه 5 ساله پنجم همه نقاط علمي كشور با پهناي باند يك گيگابايت به يكديگر متصل شده و ازطريق يك شبكه در فرانسه به شبكه جهاني وصل خواهندشد.
در اين همايش دبير همايش ملي شهر الكترونيك، اعلام كرد: جهت حضور در اين همايش، تعداد 400 مقاله در 35 شاخه و محور اصلي از 105 شهر كشور به دبيرخانه رسيد.
محمدمهدي شيرمحمدي افزود: پس از بررسي، تعداد 70 مقاله از 42 دانشگاه آزاد و سراسري كشور جهت ارائه در همايش به صورت مقاله شفاهي و پوستر انتخاب شد.

 



ايران در كيهان

تشخيص بيماري ايدز
اسدآباد- خبرنگار كيهان: رئيس شبكه بهداشت و درمان اسدآباد گفت: تعداد مراجعات براي مشاوره و انجام نمونه گيري تشخيص بيماري ايدز در اين شهرستان افزايش چشمگيري يافته است.
دكتر محمد كريمي در جلسه كارگروه پيشگيري از ايدز شهرستان، افزود: با وجود افزايش مراجعات، هيچ گونه مورد جديد مشكوكي دال بر وجود ويروس ايدز در نمونه گيري ها مشاهده نشده است.

تبريز- خبرنگار كيهان: با احداث مجموعه كارخانجات جديد در منطقه آزاد ارس كه با سرمايه گذاري بيش از 3210 ميلياردريالي بخش خصوصي صورت مي گيرد، بيش از 126 هزار تن كالا در اين منطقه توليد خواهد شد.
صادق نجفي، سرپرست منطقه آزاد ارس گفت: 15 واحد توليدي هم اكنون در حال ساخت است.
وي افزود: بيش از 2000 ميلياردريال از اين پروژه ها با سرمايه گذاري خارجي در حال انجام است كه از ميان اين طرح ها 4 واحد پالايشگاهي و 3 واحد توليد لوازم بهداشتي و آرايشي، تا آخر سال به مرحله توليد مي رسند.

¤ عمليات اجرايي توسعه و بهسازي ترمينال مرزي جلفا، آغاز شد.
جواد هدايتي مديركل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان شرقي گفت: مساحت فعلي پاينه مرزي فوق 4/4 هكتار است كه پس از اجراي اين طرح به 8 هكتار مي رسد.
به گزارش امروز اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان شرقي، وي افزود: 6/3 هكتار اين طرح مربوط به مساحت تجاري و 4/4 هكتار نيز مساحت مسافري خواهد بود.

ورامين- خبرنگار كيهان: 200 نفر از دانش آموزان جوادآباد ورامين از مناطق جنگي 8 سال دفاع مقدس بازديد كردند. به گفته رئيس آموزش و پرورش منطقه جوادآباد ورامين، در صورت فراهم بودن امكانات اين اعزام ها تا پايان سال ادامه خواهد داشت.

بردسكن، خبرنگار كيهان: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بردسكن از فعاليت 33 كانون فرهنگي هنري مساجد داراي مجوز در اين شهرستان خبر داد.
حسن مدرس مقدم افزود: از اين تعداد كانون 20 كانون فعال و 13 كانون ديگر در حال تجهيز و راه اندازي هستند. وي گفت سرانه هر كانون فرهنگي هنري در اجراي برنامه هاي فرهنگي بين 500 تا 800 هزار تومان است.

رشتخوار- خبرنگار كيهان: شهردار شهر رشتخوار گفت: به منظور ايجاد تفرجگاه و توسعه فضاي سبز و زيباسازي نماي شهري عمليات اجرايي پارك معلم و پارك جنگلي مادر با اعتبار اوليه يك ميليارد و 500 ميليون ريال در رشتخوار آغاز شد.
محمدمهدي عليان ويژگي شاخص و منحصر به فرد اين دو پارك را به عنوان منطقه گردشگري شهر رشتخوار كه در تمام فصول سال به دليل نزديكي و اشراف به شهر مورد استقبال مردم و شهروندان ذكر كرد و گفت: ايجاد فضاي سبز با كاشت و آبياري مهندسي و ايجاد مكان هاي مناسب بازي و تفريحي مختص كودكان و جايگاه ويژه براي استراحت خانواده ها از مزاياي اين پارك هاست.
شهردار رشتخوار با اشاره به اثر تاريخي آسياب آبي در اين پارك اظهار داشت: اين اثر تاريخي مربوط به دوره قاجاريه است كه جمعيت فراواني از گردشگران را به پارك مادر و معلم در فصول مختلف سال مي كشاند.

اروميه- خبرنگار كيهان: مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان غربي گفت: تاكنون طرح هادي 80 روستاي استان تهيه و اجرا شده است.
ايوب عزيزي گفت: اجراي طرح هادي در 70 روستاي ديگر استان با 50درصد پيشرفت فيزيكي درحال اجرا است.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان غربي از سنددار كردن بيش از 10 هزار واحد مسكن روستايي اين استان تا پايان سال جاري خبر داد و اظهار كرد: 73درصد اماكن روستايي استان كه بيش از 140 هزار واحد را شامل مي شود، واجد شرايط دريافت سند مالكيت است.

اراك- خبرنگار كيهان: هفدهمين دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان مركزي، در شهرستان هاي اراك، ساوه و زرنديه برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات 3 هزار دانشجوي دختر و دو هزار و 360 دانشجوي پسر در 10 رشته شامل، زندگي 14 معصوم، قرآن و عترت، ترجمه قرآن به زبان فارسي و انگليسي و نهج البلاغه با هم به رقابت پرداختند كه 5 نفر برتر در هر رشته به مسابقات سراسري قرآن و عترت دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي كشور راه يافتند.

انديمشك- خبرنگار كيهان: استاندار خوزستان گفت: طرح و پروژه هاي مهمي در انديمشك آغاز مي شوند كه اجراي اين طرح ها در ايجاد فرصت هاي شغلي بسيار مهم هستند.
دكتر سيدجعفر حجازي در نشست مديران كل استان خوزستان و مسئولان دستگاه هاي اجرايي انديمشك افزود: وجود منابع مهمي همچون سدهاي كرخه و دز، آب هاي زيرزميني و ديگر منابع خدادادي سبب پويايي شهرستان انديمشك شده است.
وي احداث دو نيروگاه سيكل تركيبي، پالايشگاه، پتروشيمي را از جمله طرح هاي مهمي دانست كه عمليات اجرايي آنها به زودي شروع مي شود.

¤ رئيس هيئت نظارت بر نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي آذربايجان غربي گفت: هيئت هاي نظارت بر نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در 17 شهرستان با معرفي اعضاي حوزه هاي اصلي و فرعي تشكيل شده است.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالرحيم نيساري در نشست خبري با تشريح روند انتخابات اظهار داشت: بيش از 10 ماه است كه اعضاي شوراي نگهبان آذربايجان غربي تشكيل و كار خود را آغاز كرده است.
وي با اشاره به اينكه تبليغات زودهنگام ممنوع است اظهار داشت: كانديداهائي كه وارد كار تبليغاتي شده اند و هزينه مي كنند براي ما مشخص است و ما آنها را رصد مي كنيم و در زمان تعيين صلاحيت حركات و اقداماتشان لحاظ خواهد شد.
تحصيل 90 هزار دانشجو
بندرعباس- خبرنگار كيهان: مشاور استاندار هرمزگان با اشاره به اينكه در استان 90 هزار دانشجو مشغول به تحصيل هستند گفت: دانشجويان، انديشه هاي خوبي براي پيشرفت و آباداني دارند كه بايستي از آنها استفاده كرد.
علامه زاده تأكيد كرد: براي پيشرفت جامعه بايد به انديشه و تفكر جوانان اتكا كرده و به آنها اعتماد و اعتقاد داشته باشيم.

 



استفاده از انرژي خورشيدي فراگير مي شود

سنندج- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان گفت: طرح استفاده از انرژي خورشيدي فراگير مي شود.
محمد مصطفي نجفيان در جلسه كار گروه آمايش و محيط زيست كردستان تأكيد كرد: استفاده از انرژي خورشيدي علاوه بر مزايايي همچون عدم آلودگي محيط زيست، به صرفه بوده و در كاهش هزينه ها نيز تأثيرگذار است.
وي با اظهار تأسف از اينكه در حال حاضر در بيشتر ادارات صرفه جويي در مصرف انرژي برق صورت نمي گيرد بر استفاده از انرژي خورشيدي در ساختمان هاي تازه ساخت ادارات و مجتمع هاي اداري تأكيد كرد و گفت: بايد هنگام احداث اين ساختمان ها تدبيري براي استفاده از انرژي خورشيدي به جاي برق انديشيده شود.
وي افزود: اگر چه تهيه لوازم اوليه انرژي خورشيدي هزينه بردار است، اما بعد از آن، مبلغي براي مصرف انرژي هزينه نمي شود و اين زمينه اي براي صرفه جويي در هزينه كردها و نيز كاهش آلودگي هوا خواهد بود.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق كردستان از كاهش 10درصدي توليد انرژي برق براثر اجراي قانون هدفمندي يارانه ها خبرداد.

 



ياد و خاطره معروف ترين خيرمدرسه ساز ايران گرامي داشته شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
ياد و خاطره شادروان «غلام رضا- مرداني آذر» معروف ترين خير مدرسه ساز ايران، گرامي داشته شد.
«حبيب الله بوربور» رئيس پيشين نوسازي و تجهيز مدارس كشور در اين مراسم، با ذكر خاطراتي از كارهاي نيك مرحوم «مرداني آذر» گفت: كتابي در رابطه با زندگي شادروان غلام رضا مرداني آذر تهيه مي شود تا كردار نيك و حس هاي ناب و ديد زيباي وي به مردم و به خصوص انسان هاي محروم، الگو و سرمشقي براي ديگران باشد.
وي از مرداني آذر، به عنوان مجسمه تمام خوبي ها نام برد و افزود: مانند مرداني آذر، بسيار كم پيدا مي شود.
«محمدرضا حافظي»، رئيس مجمع خيران مدرسه ساز كشور نيز گفت: خيران ايران امسال 10 هزار و 840 ميليارد ريال يعني 2 برابر دولت، براي مدرسه سازي هزينه كردند.
وي افزود: 125 هزار خير و نيكوكار مدرسه ساز در كشور وجود دارد. به گفته حافظي در 500 شهرستان ايران مجمع خيرين مدرسه ساز فعال است.

 



عضويت 19هزار نفر در كتابخانه هاي عمومي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران از عضويت 19هزار نفر در كتابخانه هاي عمومي استان در هفته كتاب خبرداد.
محمداسماعيل امامزاده، طي مصاحبه اي با كيهان عملكرد كتابخانه هاي عمومي در هفته كتاب امسال را رضايت بخش توصيف كرد و گفت: طي هفته كتاب فضاي حاكم بر مازندران متأثر از كتاب و كتابخواني بود و كتابداران با اجراي برنامه هاي متعدد و متنوع سعي كردند تا افكار عمومي جامعه معطوف به كتاب و واقعيت هاي تلخ و شيرين اين حوزه فرهنگي شود كه صدا و سيما، ائمه محترم جمعه و جماعات، مسئولان، دانش آموزان و اولياي آنها در اين موفقيت و توجه به كتاب و كتابخانه نقش مهمي داشته اند.
امامزاده با اشاره به تشكيل ستاد هفته كتاب در استان و شهرستان ها و حضور فعالانه مسئولان به ويژه فرمانداران در اين ستادها و چاپ بروشورها و نصب صدها تراكت و بنر و پخش برنامه هاي متعدد از سوي صدا و سيما، افزود: هفته كتاب با به صدا در آمدن زنگ مطالعه در همه مدارس استان طي مراسمي آغاز شد و با اجراي برنامه هايي از جمله؛ جلسات نقد و بررسي كتاب با موضوع «بيداري اسلامي»، برنامه هاي فرهنگي انجمن هاي ادبي كتابخانه ها و خوشنويسان، مسابقات كتابخواني و نقاشي، برپايي نمايشگاه كتاب و نرم افزار در 30 كتابخانه عمومي به مدت يك هفته با 35هزار عنوان و 85600 نسخه كتاب و بازديد 50هزار نفر از اين نمايشگاه ها ادامه يافت.
وي تقبل حق عضويت ها در هفته كتاب از سوي خيران و شهرداران و ديگر مسئولان را از بركات هفته كتاب امسال دانست و گفت: در هفته كتاب 19034 نفر به عضويت رايگان كتابخانه هاي عمومي استان درآمدند كه حق عضويت آنان توسط خيران پرداخت شد.

 



انتشار مطبوعات محلي كيش

جزيره كيش- خبرنگاركيهان:
قوانين و مقررات صدور مجوز و انتشار مطبوعات محلي در جزيره كيش به زودي ابلاغ خواهدشد.
حجت الاسلام والمسلمين زكريايي عزيزي معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش در حاشيه برگزاري كلاس هاي مختلف دوره هاي آموزش خبرنگاري، با بيان اين مطلب گفت: سبك روزنامه نگاري موجود در كيش در شأن اين جزيره نيست. بر همين اساس تصميم گرفته شده است هرچه سريع تر قانون نظام مندشدن مطبوعات را تدوين و اجرا كنيم.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش افزود: قوانين و دستورالعمل هايي كه توسط اساتيد و مطبوعات كشور تدوين شده است به زودي در اين جزيره به اجرا گذارده خواهدشد.
وي افزود: بدون تعارف بايد بگويم كه بعضي از مديرمسئولان و صاحب امتيازان از هم اكنون به فكر كار و كاسبي و شغل ديگري براي خود باشند. قانونمند مي شود

 



به دليل محدوديت مخازن يزد كتاب هاي نفيس و اسناد يزد به تهران منتقل شد

يزد- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد گفت: به دليل محدوديت مخازن در استان يزد، كتب نفيس اين استان به همراه بخشي از اسناد به تهران منتقل شد.
محمدرضا ملك ثابت اظهار داشت: تعداد 75 عنوان كتاب نفيس با هماهنگي حراست سازمان و به علت كمبود جاي مناسب براي نگهداري به سازمان مركزي منتقل شد.
وي بيان داشت: سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد به دليل واقع شدن در خانه لاري ها- يكي از خانه هاي تاريخي يزد- كه فاقد امكانات و فضاي مناسب براي نگهداري گنجينه تاريخي اسناد استان است، ناچار به انتقال اين گنجينه به صورت اماني به تهران شده است.
ملك ثابت عنوان كرد: در همين راستا 500 كارتن اسناد ادارات مختلف استان نيز براي عمليات ضدعفوني به تهران منتقل شد.

 



ساخت 645 واحد مسكن مهر روستائي در آمل

آمل- خبرنگار كيهان:
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي آمل از ساخت 645 واحد مسكن مهر روستايي در سطح شهرستان خبر داد.
سيداسماعيل علوي در جلسه رسيدگي به وضعيت مسكن مهر شهرستان با بيان اينكه در راستاي مسكن مهر روستايي با همت مسئولان شاهد رشد و شكوفايي در اين حوزه هستيم؛ گفت: پروژه 240 واحدي شهر «دابودشت» در چهار بلوك طراحي شد كه فونداسيون آن ريخته شده و كل ستون و فلزات آن در حال پايه ريزي است كه مبلغ 240 ميليون تومان از سوي بانك ملي در اين باره وام پرداخت شده است. وي افزود: پروژه 52 واحدي دابودشت كار آن به اتمام رسيده كه با تسريع در گازرساني در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد. سيداسماعيل علوي پيرامون ديگر اقدامات مسكن مهر در شهرهاي رينه و گزنگ گفت: پروژه هاي 36 واحدي رينه و 5 واحدي گزنگ لاريجان مرحله دوم وام خود را از بانك عامل دريافت كردند و همچنين كار اسكلت اين واحدها به پايان رسيده كه هم اكنون به علت سرما در لاريجان ادامه روند ساخت آن به آينده موكول شده است.
وي اضافه كرد: پروژه 132 واحدي پامچال اين شهرستان اخيراً به جمع پروژه هاي مسكن مهر درآمده كه اميدواريم در سال 1391 به بهره برداري برسد. رئيس بنياد مسكن شهرستان آمل در خصوص ساخت مسكن در امر مقاوم سازي روستاهاي شهرستان نيز گفت: 15 هزار و 399 نفر به بانك ها معرفي شدند كه 14 هزار و 284 نفر توانستند با بانك هاي عامل قرارداد منعقد كنند و 13 هزار نفر نيز پايان كار دريافت كردند كه از بين 4 هزار و 750 سهميه اخير معرفي به بانك هاي عامل براي دريافت تسهيلات ساختمان، تعداد 3 هزار سهميه تنها براي بانك مسكن بوده است.

 



دستاوردهاي پژوهشي و فناوري استان گلستان رشد 60درصدي داشت

گرگان- خبرنگار كيهان:
فعاليت هاي پژوهشي و فن آوري استان گلستان نسبت به سال گذشته 60درصد افزايش يافته است.
مدير اجرايي نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فن آوري دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان گفت: ارائه بيش از 80طرح تحقيقاتي در داخل و خارج از كشور، برگزاري پنج همايش ملي، ثبت بيش از 10 اختراع و اكتشاف، كسب مقام نخست سرانه چاپ و انتشار كتاب در بين 75 دانشگاه سراسري كشور از مهم ترين دستاوردهاي پژوهشي اين دانشگاه مي باشد.
مرتضي خميري اظهار داشت: 30دستگاه اجرايي در اين نمايشگاه مشاركت كرده اند كه بيش از 70غرفه از دستاوردهاي پژوهشي دو سال اخير در معرض ديد علاقه مندان قرار مي گيرد.
خميري بيان داشت: مطابق سال هاي گذشته دو تا سه غرفه به عنوان غرفه برتر شناخته مي شوند كه از آنها تقدير خواهد شد.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

خوانسار- خبرنگار كيهان: با حضور رئيس كل دادگستري استان اصفهان در فرمانداري خوانسار «غلامحسين مهديه» به عنوان رئيس جديد دادگستري شهرستان خوانسار معرفي شد.
درچه- خبرنگار كيهان: هيئت مديره اتحاديه مسكن مهر خميني شهر غديرعلي شفيعي را به عنوان مديرعامل مسكن مهر اين شهر تعيين كرد.
آبعلي- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي شوراي اسلامي شهر آبعلي محمدعلي ملك محمدي به عنوان سرپرست شهرداري اين شهر منصوب شد.
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي معاونت حمل و نقل سازمان راهداري كشور مهندس بهمن خسرواني به عنوان مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه منصوب شد.
تبريز- خبرنگار كيهان: «رضا- علوي» به عنوان مديرعامل جديد سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تبريز معرفي شد.
اصفهان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان، «مهندس سجادي فر» به عنوان معاون منابع انساني و بهبود مديريت و «رضايي» به عنوان معاون امور مشتركين و درآمد اين شركت معرفي شدند.
اراك- خبرنگار كيهان: طي مراسمي اصغر عاليخاني به عنوان فرماندار جديد شهرستان تفرش معرفي و مشغول كار شد.
«حميدرضا قاسمي» به عنوان فرماندار شهرستان «خنداب» تعيين شد.

 



اعتراض پنبه كاران به كاهش قيمت و واردات بي رويه

رشتخوار- خبرنگار كيهان:
جمعي از كشاورزان پنبه كار «جنگل» در اعتراض به كاهش قيمت پنبه و واردات اين محصول در آستانه برداشت اين محصول در دفتر شوراي شهر جنگل تجمع كردند.
يك عضو شوراي شهر جنگل بااعلام اين خبر گفت: در حال حاضر نساجي هاي داخل كشور به علت واردات پنبه خارجي پر از اين محصول است و ديگر نساجي ها تمايلي به خريد اين محصول از كشاورزان پنبه كار در اين شهرستان و شهرهاي توليدكننده پنبه در كشور را ندارند.
غلامرضا چرقند در ادامه افزود: چند روزي است كارخانه هاي پنبه گناباد كه كشاورزان جنگل مقداري از محصولات خود را تحويل اين كارخانه ها مي دادند به علت عدم توان مالي و نخريدن اين محصول توسط نساجي هاي كشور تعطيل شده و محصولات كشاورزان روي دست آنان مانده است.
وي اظهار داشت: پنبه سفيد داخلي از شروع خريد كارخانه هاي پنبه از كشاورزان اين محصول را با قيمت 1500تومان به بالاتر خريداري مي كردند كه در حال حاضر اين مبلغ به 900تومان كاهش يافته است.
وي گفت: در حال حاضر به دليل عدم حمايت دولت از پنبه كاران رشتخواري تعدادي از برداشت محصول خود در اين شهرستان دست برداشته اند و علت آن را هم عدم اقتصادي بودن اين محصول اعلام كرده اند.
عضو شوراي شهر جنگل اظهار داشت: مردم بخش جنگل سالانه بيش از 20هزار تن محصول پنبه توليد مي كنند و به كارخانجات پنبه مي دهند.
شهر جنگل در استان خراسان رضوي قراردارد.

 



دليل بوي نامطبوع شهر بندرعباس بافت فرسوده است

بندرعباس - خبرنگاركيهان:
دليل عدم اجراي طرح فاضلاب در برخي محلات اطراف خورگورسوزان و بوي نامطبوع ناشي از آن، وجود بافت هاي فرسوده در اين محلات است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب هرمزگان درپاسخ به انتقاد برخي شهروندان درخصوص ورود پساب به خورگورسوزان و بوي نامطبوع فاضلاب محلات اطراف اين خور گفت: بوي نامطبوع فاضلاب اين محلات را ناشي از پساب ورودي حاصل از تصفيه خانه به اين خور نمي دانم.
حسين خادمي افزود: نه تنها پساب ورودي به خور گورسوزان از كيفيت مطلوبي برخوردار است. بلكه با ورود پساب ضمن شست وشوي خور از ايجاد مشكلات زيست محيطي بيشتر نيز جلوگيري مي شود.
اين مقام مسئول مسئوليت انتقال و استفاده از اين پساب به عنوان يك سرمايه ملي دربخش هاي كشاورزي، صنعت و فضاي سبز شهري را از وظايف شركت آب منطقه اي هرمزگان اعلام كرد.
خادمي دليل عدم اجراي طرح فاضلاب درمحلات اطراف اين خور را بافت فرسوده و مشكلات فني اجرايي دراين محلات دانست و گفت: به منظور امكان اجراي طرح فاضلاب دراين مناطق نيازمند اقدامات لازم از سوي مسكن و شهرسازي براي احياي بافت هاي فرسوده هستيم.

 



روستاهاي ما از بسياري از كشورهاي جهان وضع مطلوب تري دارد

زنجان- خبرنگار كيهان:
رئيس مناطق محروم كشور گفت: در ايران اقدامات بسياري در زمينه محروميت زدايي انجام شده است و خوشبختانه روستاهاي ما از بسياري از كشورهاي جهان وضع مطلوب تري دارند.
بشارتي بر لزوم استفاده از ظرفيت هاي كشور در راستاي محروميت زدايي تأكيد كرد و افزود: با تدبير رهبر معظم انقلاب و با راه اندازي قرارگاه خاتم فضاي جديدي در كشور در راستاي محروميت زدايي بوجود آمده و بسيج سازندگي و قرارگاه كوثر نيز در اين راستا فعاليت هاي خود را به نحو مطلوب انجام مي دهند.
مشاور رئيس جمهور در مناطق محروم خدمت و تلاش همگاني در راستاي محروميت زدايي از كشور را وظيفه همه اقشار جامعه دانست و خاطرنشان كرد: از خدمات هر دستگاه و سازماني كه بتواند پروژه هاي مختلف را با كيفيت بالا در كوتاه ترين زمان و با هزينه هاي پايين انجام دهد، استقبال مي كنيم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14