(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 آذر 1390- شماره 20100

احمدي مقدم: مرزهاي كشور ديگر اتوباني براي عبور و مرور اشرار نيست
افزايش كشته هاي طوفان فيليپين
نجار: دولت با كمك مردم مي تواند اعتياد را كنترل كند
افزايش 10درصدي نرخ آرم طرح ترافيك
مرگ دختر 6 ساله بر اثر انفجار خانه پدري اش در يزد
جلسه كميته اضطرار امروز تشكيل مي شود
صادقي خبر داد انهدام يك باند خريد و فروش ارز دولتي در تهران
كشف تجهيزات ماهواره از كاميون حامل ميوه
حوادث كوتاه از كشور
مدير كل پزشكي قانوني استان يزد: آمار قربانيان انفجار فولاد غدير به 18 نفر رسيد
ممنوعيت تردد خودروهاي فاقد معاينه فني در هفته هواي پاك
دستگيري كلاهبردار ميلياردي در اردبيل
دستگيري بيش از 300 فروشنده مواد مخدر
اصلاحيه
روبات هاي ساندويچ ساز
دختر بندانگشتي



احمدي مقدم: مرزهاي كشور ديگر اتوباني براي عبور و مرور اشرار نيست

فرمانده ناجا با اشاره به مجموعه فعاليت هاي صورت گرفته در مرزهاي شرقي و غربي كشور گفت: ديگر مرزهاي كشور اتوباني براي عبور و مرور اشرار نيست.
سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز در همايش سراسري فرماندهان مرزباني افزود: وجود مرزهاي طولاني آبي و خاكي، وجود انواع تهديدات و بي ثباتي ها در پيرامون كشور و استقرار يك سوم لشكر ارتش آمريكا در اطراف كشور ما ضرورت هاي حفاظت از مرز را بيش از پيش مشخص مي كند.
وي با بيان اينكه وجود 15 هزار نيرو در سفارت خانه آمريكا در عراق نشان از ادامه فعاليت هاي اطلاعاتي آنان دارد گفت: هر چند آمريكا نيروهاي خود را از عراق خارج كرده ولي همچنان نيروهاي اين كشور در منطقه خاورميانه حضور دارند.
احمدي مقدم اظهار داشت: تجربه جنگ هاي صورت گرفته از سوي آمريكا در منطقه حكايت گر آن است كه اين كشور نمي تواند به ايران حمله كند و اگر موقعيتي براي او فراهم شود پايگاه هاي خود را در افغانستان نيز تخليه خواهد كرد.
فرمانده ارشد انتظامي كشور با بيان اينكه هر يك از كشورهاي همسايه به دنبال ثبات مرزي خود هستند، گفت: ما نبايد به مجموعه هاي صورت گرفته از سوي آنها توجه چنداني داشته باشيم بلكه بايد به فكر تثبيت مرزهاي خود در تمام نقاط باشيم تا اگر بي ثباتي در يكي از كشورهاي همسايه به وجود آمد ما دچار تزلزل نشويم.
وي ادامه داد: مرزباني موظف است تا روي فعاليت هاي خود متمركز شده و اين نكته را مورد تاكيد قرار دهد كه ما به عنوان يك كشور مورد هدف بايد از توانمندي لازم در مرزها برخوردار باشيم.
وي افزود: مرزباني با عنوان يك نيروي پوششي است كه پرده اي در مقابل تهديدات ايجاد مي كند لذا در امنيت ملي نقش بسيار موثري را برعهده دارد.
فرمانده نيروي انتظامي مرزبانان را اولين لايه دفاعي كشور دانست و تاكيد كرد: مرزها از نظر امنيت ملي بسيار مهم هستند و بايد سرمايه گذاري خوبي در آنها انجام دهيم، در گذشته گروهگ جندالشيطان هرگاه مي خواست به راحتي وارد كشور مي شد و عمليات انتحاري انجام مي داد، اما امروز مرزها اتوبان اشرار نيستند.
وي خواستار تقويت كنترل مرز شد و تاكيد كرد: مرزبانان بايد بدانند كه سلاح و جاسوسان براي چه اهدافي وارد كشور مي شوند و به مقابله با آنها بپردازيم. امنيت داخلي و اقتصادي نيز به مرزها بستگي دارد، نبايد در مرزها افراط و تفريط صورت گيرد چرا كه معيشت مرزنشينان با مبادله كالا گره خورده است. امروزه بيشترين مبادلات از بازارچه مرزي انجام مي شود و بايد تلاش كنيم كه با انجام اقدامات كنترلي ازورود مشروب و سلاح كه مورد نياز قاچاقچيان است جلوگيري كنيم.
احمدي مقدم ادامه داد: هم اكنون بحث قاچاق انسان بسيار كاهش يافته اما در گذشته ايران معبر انتقال اتباع افغانستان، بنگلادش و پاكستان بود كه عده اي از آنها در كشور مي ماندند. پليس مخالف افغان ها در بازار كار نيست اما آنها بايد با مديريت و مجوزهاي لازم اقدام به فعاليت كنند.
وي بر لزوم بستن حفره هاي مرزي تاكيد كرد: بايد حفره هاي مرزي بسته شود، چرا كه امروزه عده اي انگشت شمار از اين حفره ها براي رسيدن به مقاصد شوم خود استفاده مي كنند. امروز ديگر شاهد راه افتادن كاروان هاي مسلح قاچاق موادمخدر نيستيم و تعداد اين كاروان ها بسيار كاهش يافته است.
وي با اشاره به انجام سرمايه گذاري هاي عظيم در مرزها گفت: ما هر چه بيشتر در مرزها سرمايه گذاري كنيم فرار پول از كشور كمتر خواهد شد و عايدي بيشتري نصيب كشورمان مي شود. براي مثال با انسداد مرزها در شرق كشور حضور كاروان هاي موادمخدر تقريبا در مرزها نادر شده و كسي نمي تواند از اين طريق به مرزهاي ما تعدي كند.
احمدي مقدم ادامه داد: طي برنامه پنجم توسعه هدف گذاري هاي مناسبي براي افزايش ضريب امنيت در مرزهاي صورت گرفته به نحوي كه مي بايست ضريب امنيتي در مرزها از 60 به 80 درصد ارتقا يابد.
وي ادامه داد: هم اكنون حدود 60 هزار نفر نيروي انساني در اختيار مرزباني قرار دارد. كه برآورد ما رسيدن اين رقم به 80 هزار نفر است. وي گفت: هم اكنون با وجود اين تعداد نيرو، پاسگاه ها و برجك هاي مرزي به صورت دانه تسبيحي به يكديگر پيوند خورده اند.

 



افزايش كشته هاي طوفان فيليپين

شمار كشته هاي طوفان استوايي در مناطق جنوب فيليپين به 652 نفر رسيد.
سازمان صليب سرخ فيليپين اعلام كرد: طوفان استوايي موسوم به «واشي» به كشته شدن 652 نفر و مفقود شدن 808 نفر ديگر منجر شده است.
اين سازمان ابراز نگراني كرد كه شمار كشته و مفقودها بسيار بيشتر از اين ميزان باشد.
طوفان واشي روز شنبه بخش هاي مختلف جنوب فيليپين را درهم نورديد و منابع نظامي فيليپين از كشته شدن 180 نفر و مفقود شدن 400 نفر ديگر در يك روز خبر دادند.
«گوين بانگ» دبير كل سازمان صليب سرخ فيليپين گفت: مناطق زيان ديده بسيار گسترده است به گونه اي كه تيم هاي جستجو نتوانسته اند همه اين مناطق را به طور كامل پوشش دهند.
وي افزود: جزيره «ميندانائو» بيشترين زيان را متحمل شده است به گونه اي كه در «كاگايان دي اورو» 215 نفر كشته و در شهر «يگان» در نزديك آن 144 نفر مفقود شده اند.حدود 20 هزار نظامي فيليپيني براي عمليات امداد و نجات گسترده در منطقه زيان ديده به حالت آماده باش درآمدند و توانستند حدود 2 هزار نفر را كه در نتيجه سيل محاصره شده بودند، با استفاده از كاميون، كشتي يا بالگرد نجات دهند.«لورنس كروز» شهردار شهر يگان اين سيل ها را بدترين سيل در تاريخ اين شهر خواند و «بنيتوس راموس» رئيس آژانس ملي برخورد با فجايع طبيعي گفت: اكثر قربانيان ساعت دو و نيم بامداد در خواب بودند كه سيل به راه افتاد.

 



نجار: دولت با كمك مردم مي تواند اعتياد را كنترل كند

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با پيچيده و چند بـعدي خواندن مسئله مواد مخدر در ايران تاكيد كرد: بدون كمك مردم، دولت به تنهايي نمي تواند آسيب اعتياد را كنترل كند.
مصطفي محمدنجار صبح ديروز در نهمين جشنواره معرفي آثار برتر مكتوب در زمينه مبارزه با مواد مخدر و سوء مصرف آن در مجموعه فرهنگي شقايق افزود : نگاهمان به پديده مواد مخدر بايد نگاه علمي باشد ، چرا كه مواد مخدر موضوعي چند بعدي است و بدون شك با همكاري نخبگان مي توانيم نقشه جامعي را براي مبارزه با مواد مخدر ترسيم كنيم.
وي با اشاره به نقش آفريني كشور ما به عنوان يك كشور انقلابي و حركت فزاينده و رو به رشد در عرصه جهاني، افزود: استكبار مي كوشد تا با توسعه مصرف مواد مخدر در جمهوري اسلامي ايران جوانان ما را جوانان تهي و بي بند و بار نشان دهد و هدف آنان نشان دادن جوان ايراني با اين خصوصيات به جهانيان است در صورتي كه جوان ايراني شاداب و با نشاط است و همين جوانان الگوي جوانان حزب اللهي جنوب لبنان هستند.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به مرزهاي طولاني ايران با افغانستان گفت : كشوري كه سه چهارم ترياك دنيا را توليد مي كند همسايه كشور ماست و ما براي مبارزه با مواد مخدر هزينه هاي زيادي پرداخت كرده ايم؛ پشت صحنه مواد مخدر نظام سلطه جهاني است و ما تاكنون بيش از 3 هزار و 700 شهيد و 11هزار جانباز براي مبارزه با مواد مخدر تقديم كرده ايم.
وي تصريح كرد: بايد با همكاري مراكز علمي و تحقيقاتي سراسر كشور تحقيقات در حوزه مواد مخدر بومي سازي شود تا راهكارهايي بر اساس شرايط استان ها اتخاذ شود؛ همچنين انسداد مرز، شناسايي سران مافيا، شناسايي مراودات مالي تبهكاران اين عرصه و برخورد اطلاعاتي در فضاي مجازي همه اين كارها نيازمند كارپژوهشي است.
وي تأكيد كرد: راهبرد ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز بر اساس تحقيقات و پژوهش قرار گرفته و تصميم دارد در دفتر تحقيقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر همكاري نزديكي با نويسندگان، پژوهشگران و انديشمندان داشته باشد؛ همچنين معتقديم منابع كشور بايد به صورت بهينه مورد استفاده قرار گيرد و از آزمون و خطا دوري كرد و تنها راه حل آن انجام تحقيقات بنيادي، توسعه اي و كاربردي است. وي در خصوص پيشگيري نيز تصريح كرد : متاسفانه دشمنان سعي مي كنند قبح استفاده از مواد مخدر را در بين جوانان بشكنند، آنها به راحتي در فضاي مجازي آموزش توليد مواد مخدر صنعتي را مي دهند؛ بدون كمك و بسيج مردم مقابله و كاهش آسيب اعتياد خارج از توان دولت و سياستگذاران است.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به همكاري 20 دستگاه دولتي با ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: هزينه هاي اقتصادي و اجتماعي سوء مصرف مواد مخدر و اعتياد سرسام آور است و اين در حالي است كه متأسفانه الگوهاي مصرف مواد مخدر نيز مدام در حال تغيير است و روانگردان هاي جديدي در راه است ، درمان معتادان هنوز از اثربخشي بالايي برخوردار نيست و ميزان برگشت معتادان پس از ترك بالاست.

 



افزايش 10درصدي نرخ آرم طرح ترافيك

سخنگوي شوراي شهر تهران از افزايش 10 درصدي نرخ آرم هاي طرح ترافيك سال 91 خبر داد و گفت: نرخ آرم طرح ترافيك براي جانبازان بالاي 70 درصد، معلولان و خبرنگاران همچون سال گذشته افزايش نداشته و همانند سال گذشته است.
به گزارش مهر، خسرو دانشجو در حاشيه جلسه غيرعلني ديروز شوراي شهر تهران با اشاره به مصوبات اين شورا گفت: اعضاي شوراي شهر تهران امروز نرخ عوارض سالانه ورود به محدوده طرح ترافيك را به تصويب رساندند كه افزايش 10 درصدي نسبت به سال گذشته است.
وي با بيان اين كه جانبازان بالاي 70 درصد به طور رايگان آرم دريافت مي كنند، گفت: پيشنهاد شهرداري افزايش 20 درصدي بود كه پس از بررسي در كميسيون عمران و برنامه بودجه شوراي شهر با افزايش 10 درصدي موافقت شد و ساير اعضاي شورا نيز به اين تصميم راي دادند. همچنين آرم هاي روزانه و هفتگي نيز به همين ميزان افزايش نرخ دارد.
سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به حضور شهردار منطقه 1 و رئيس سازمان زيباسازي در جلسه ديروز شورا گفت: طرح توسعه بهسازي جماران مورد بررسي قرار گرفت و اعضاي اين شورا از سرعت عمل طراحان در اين بخش تاكيد كردند.
وي ادامه داد: محله جماران از لحاظ حضور امام راحل دريك مقطع زماني در اين منطقه و ارزش هاي طبيعي مورد توجه اعضاي شورا است.
دانشجو در ادامه جلسه با بيان اين كه يك فوريت سياست هاي بودجه شهرداري در سال 91 به تصويب اعضاي شورا رسيد، گفت: با توجه به اين كه در جلسات آينده شورا بررسي بودجه سال 91 را آغاز خواهد كرد، شورا با تصويب اين يك فوريت لزوم ارسال هر چه سريعتر پيشنهادات شورا در رابطه با بودجه سال 91 را تصويب كرد. همچنين در اين جلسه لايحه بودجه شركت شهربان و حريمبان را تصويب كرد.

 



مرگ دختر 6 ساله بر اثر انفجار خانه پدري اش در يزد

انفجار در يك منزل مسكوني در يزد منجر به مرگ يك دختر 6 ساله و سوختگي پدر و برادرش شد.
به گزارش ايسنا، مديرعامل سازمان آتش نشاني يزد، در اين باره گفت: در پي تماس فردي با حالت مضطرب و پريشان به سامانه 125 در ساعت 32:8 روز جمعه بيست وپنجم آذر و اعلام خبر وقوع انفجار شديد در يك منزل مسكوني واقع در خيابان كاشاني كاركنان امداد و نجات سازمان آتش نشاني يزد از ايستگاه هاي 1، 2، 5، 6، 7، 8 و 9 به همراه 21 نيروي عملياتي و تجهيزات امداد و نجات و آواربرداري به محل حادثه اعزام شدند.
سيدمحمد ميرجليلي افزود: كاركنان آتش نشاني به محض رسيدن به محل ضمن ايمن سازي، اقدامات تخصصي خود را به منظور مهار آوار به وسيله جك هاي مهاركننده و تجهيزات هيدروليكي و دستگاه بتن بر، پس از سه ساعت، كودك 6 ساله كه در اثر ريزش سقف در زير آوار مدفون شده بود را از زير آوار بيرون آوردند.
وي با بيان اينكه، پس از خروج كودك از زير آوار، كاركنان اورژانس پس از انجام معاينات اوليه مرگ وي را تاييد كردند، گفت: شدت انفجار به حدي بود كه باعث وارد شدن خسارت كلي و جزئي به دستگاه خودروي سواري پارك شده در كوچه و منازل اطراف شد و همچنين در و پنجره ها به منازل روبرو پرتاب و موجب خساراتي به آنها شد.
ميرجليلي علت اين حادثه را نشت گاز شهري در منزل و متعاقب آن ايجاد جرقه در محيط اعلام كرد و به شهروندان توصيه كرد به محض استشمام بوي گاز در محيط، ضمن حفظ خونسردي و بستن شير اصلي گاز، بدون ايجاد الكتريسيته ساكن و قطع و وصل كردن كليدهاي برق، در و پنجره ها را به آرامي باز كرده و با استفاده از حوله نمناك گاز را از محيط به آهستگي خارج و مراتب را با ذكر آدرس دقيق به سامانه 125 اطلاع دهند.

 



جلسه كميته اضطرار امروز تشكيل مي شود

با توجه به تشديد آلودگي هوا و وضعيت پايداري جوي، جلسه كميته اضطرار آلودگي هوا امروز برگزار مي شود.
مهندس محسن جباري، با اشاره به اينكه غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2ميكرون هم اكنون فراتر از حد مجاز است، افزود: آمارها نشان مي دهد كه تهران طي دو هفته گذشته در شرايط پايدار جوي قرار داشته است اما به دليل موج هاي ضعيفي كه داشتيم به حالت اضطرار نرسيديم.
وي با اشاره به برگزاري جلسه كميته اضطرار آلودگي هواي تهران، اظهار كرد: در اين جلسه درخصوص تعطيلي ها يا اقدامات ديگر تصميم گيري مي شود.
مدير كل هواشناسي استان تهران با تاكيد بر اينكه بيشترين غلظت انباشت آلاينده ها براي روز چهارشنبه در تهران پيش بيني مي شود، گفت: بر اين اساس انتظار داريم از فردا ميزان ديد افقي در تهران و شهرهاي صنعتي از جمله اصفهان و مركزي كاهش يابد كه بدين ترتيب احتمال اختلال در پرواز هاي فرودگاه هاي اين استان ها پيش بيني مي شود.
دكتر يوسف رشيدي، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران نيز با اشاره به اينكه هم اكنون غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون در شرايط «ناسالم» قرار دارد به ايسنا گفت: غلظت اين آلاينده در پارك رازي در شرايط «بسيار ناسالم» قرار گرفته است.
وي افزود: براساس اطلاعات ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران هم اكنون از غلظت آلاينده مونوكسيدكربن، دي اكسيد نيتروژن و ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون نسبت به روزهاي گذشته در همين ساعات كاسته و بر غلظت آلاينده هاي اوزون، د ي اكسيد گوگرد و ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون افزوده شده است.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با توصيه به گروه هاي حساس مبني بر عدم تردد در شرايط غيرضروري در تهران افزود: گزارش هواشناسي حاكي از آسماني صاف تا كمي ابري در پاره اي نقاط غبارآلود است كه بدين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت هوا در شرايط «ناسالم» باقي بماند.
وي تصريح كرد: آمارهاي ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا نشان مي دهد هم اكنون ايستگاه هاي پونك، شهرداري منطقه 10 و دانشگاه شهيد بهشتي به لحاظ آلاينده دي اكسيد نيتروژن، اتوبان محلاتي و آزادي به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون و تمامي ايستگاه هاي مورد سنجش در تهران به جز پاسداران و شهرك چشمه به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون فراتر از حد مجاز هستند.
سازمان هواشناسي كشور نيز در اخطاريه ويژه اي نسبت به افزايش غلظت آلاينده ها طي روزهاي سه شنبه تا پنجشنبه در 3 كلانشهر كشور هشدار داد.
مرگ سالانه 4 هزار نفر
بر اثر آلودگي هوا را
نه تأييد و نه رد مي كنيم
معاون بهداشتي وزير بهداشت گفت: وزارت بهداشت براي كاهش آلودگي هوا هيچ كاري نمي تواند انجام دهد، 70درصد آلودگي هوا به علت تردد خودروهاي آلاينده است كه بخش صنعت بايد فكري بكند ما فقط نگرانيم. مرگ سالانه 4 هزار نفر بر اثر آلودگي هوا در تهران را هم نه تكذيب مي كنيم و نه تأييد.
عليرضا مصداقي نيا در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: وزارت بهداشت عضو كميته كاهش آلودگي هواست اما در عمل كاري براي كاهش آلودگي هوا نمي توانيم انجام دهيم چون توليدكننده اصلي آلاينده ها وسايل نقليه هستند، 70 تا 80درصد آلودگي هوا در شهرها و از جمله تهران به علت تردد وسايل نقليه اي است كه در خيابانها تردد مي كنند.
وي گفت: ما فقط مي توانيم به مردم اعلام كنيم، هوا سالم است، يا در مرحله هشدار يا اضطرار است و اين آلودگي ها چه عوارضي براي مردم دارد، اما دنيا توانسته است آلودگي شهرهاي بزرگ را مهار كند راه حل آن هم استانداردسازي خودروها، استانداردسازي سوخت، كنترل ترافيك و استفاده جمعي مردم از وسايل حمل و نقل عمومي است.معاون وزير بهداشت افزود: شما اگر نگاهي به خيابانهاي تهران بيندازيد مي بينيد كه اكثر خودروها تك سرنشين هستند يا نهايتا دو نفر سرنشين دارند، اين انصاف نيست كه به خاطر راحتي خودمان به ديگران آسيب برسانيم درست است كه سيستم حمل و نقل عمومي شهر هنوز كامل نيست و بايد اصلاح شود اما اگر كمي به خودمان سختي بدهيم مي توانيم از هواي پاكتري استفاده كنيم و اين به نفع همه است.

 



صادقي خبر داد انهدام يك باند خريد و فروش ارز دولتي در تهران

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي از دستگيري 8 نفر از يك باند خريد و فروش ارز دولتي خبر داد.
سردار محمود صادقي درباره فعاليت اين باند در تهران گفت: متهمان با شناسايي افراد فاقد گذرنامه براي آنان گذرنامه رايگان تهيه مي كردند.
وي در ادامه افزود: پس از ارسال گذرنامه از طريق پست به در منازل افراد، متهمان گذرنامه را از اين افراد براي اقدامات تهيه بليط و پرداخت عوارض خروج دريافت مي كردند.
صادقي گفت: متهمان پس از دريافت گذرنامه اشخاص، آنها را به بانك معرفي و در قبال هر جلد گذرنامه 2 هزار دلار ارز دولتي از بانك دريافت مي كردند و در بازار آزاد به فروش مي رساندند.

 



كشف تجهيزات ماهواره از كاميون حامل ميوه

كارآگاهان پليس آگاهي يك محموله قاچاق تجهيزات ماهواره جاسازي شده در كاميون خاور را كشف و ضبط كردند.
سرهنگ محسن بيدمشكي با اعلام اين خبر گفت: در پي اطلاعات مردمي درباره فعاليت قاچاقچيان تجهيزات ماهواره گروهي از كارآگاهان، تلاش خود را براي شناسايي و كشف محموله قاچاق آغاز كردند و با تحقيقات انجام شده مشخص شد يك دستگاه خودروي خاور، تحت پوشش حمل ميوه، قصد انتقال محموله از تهران به يكي از شهرهاي شرقي استان خراسان رضوي را دارد.
با كنترل هاي نامحسوس مسيرهاي حركت و اقدامات اطلاعاتي، در نهايت خودروي حامل قاچاق در يك عوارضي شناسايي و متوقف و دو نفر از سرنشينان آن دستگير شدند.
وي تصريح كرد: در بازرسي از خودروي خاور، يك محموله بزرگ قاچاق حاوي 2400قطعه انواع تجهيزات ماهواره كه به صورت ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

انهدام شبكه توزيع تجهيزات ماهواره اي
اراك- خبرنگاركيهان: رئيس پليس اطلاعات فرماندهي انتظامي استان مركزي گفت: با تلاش ماموران پليس يك شبكه تهيه و توزيع تجهيزات دريافت از ماهواره در اراك شناسايي و متلاشي شد.
سرهنگ احمد عباسي افزود: در اين ارتباط 4 نفر دستگير شدند و در بازرسي از محل نگهداري اين شبكه 2 هزار و 827 قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره كشف و ضبط شد.
سقوط بيل مكانيكي به رودخانه
رودسر- خبرنگاركيهان: سرپرست بخشداري مركزي رودسر گفت: يك دستگاه بيل مكانيكي در حين عمليات گودبرداري پل روستاي «كرجه پشت» به علت رانش زمين كنار رودخانه به داخل رودخانه سقوط و موجب مسدود شدن راه 150خانوار اين روستا شد.
وي دليل اين حادثه را كارشناسي نبودن اقدامات پيمانكار در حين انجام عمليات ترميم و تعريض يك دهنه پل در روستاي كرجه پشت عنوان كرد.
تريلر جان 2 نفر را گرفت
گرگان- خبرنگاركيهان: يك دستگاه تريلر حين حركت در كمربندي مينودشت به دليل انحراف به چپ ناگهاني با يك دستگاه خودروي پرايد كه از مينودشت به سمت «آزادشهر» در حركت بود، برخورد كرد و جان راننده پرايد و يك دختربچه 9 ماهه را گرفت. براساس اين گزارش سه سرنشين ديگر خودروي پرايد كه به شدت مجروح شده بودند توسط اورژانس به بيمارستان انتقال داده شدند.
متلاشي شدن كاروان قاچاق
بناب- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان بناب گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان طي يك عمليات موفقيت آميز موفق شدند كاروان قاچاق سيگار و مشروبات الكلي را در حين عبور از اين شهرستان به دام بيندازند.
سرهنگ علي سلطاني وش افزود: در اين عمليات 410 بطري مشروبات الكلي و 500 هزار نخ انواع سيگار خارجي كشف و در اين رابطه 5 نفر دستگير شدند.
كشف 350 هزار ليتر سوخت قاچاق
بندرعباس- ايرنا، فرمانده انتظامي استان هرمزگان گفت: در سومين مرحله از رزمايش محرم كه براي پاكسازي نقاط آلوده و جرم خيز آغاز شده است روستاي گچين، آلوده ترين نقطه استان از نظر قاچاق سوخت پاكسازي شد.
سردار سرتيپ دوم محمدعلي آخوندي افزود: در اين رزمايش 350 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف شد.
آزادي محكومان به قصاص
گرگان- ايسنا: دو زنداني محكوم به قصاص در گرگان با گذشت اولياي دم از زندان آزاد شدند. در مراسم آزادي اين زندانيان رئيس كل دادگستري استان گلستان از خانواده اولياي دم كه بيشترين سهم در آزادي اين محكومان داشتند تشكر كرد.

 



مدير كل پزشكي قانوني استان يزد: آمار قربانيان انفجار فولاد غدير به 18 نفر رسيد

يزد- خبرنگار كيهان:
مدير كل پزشكي قانوني استان يزد از افزايش آمار كشته شدگان حادثه انفجار فولاد غدير به 18 نفر خبر داد.
علي سليمان پور اظهار داشت: آخرين آمار از كشته شدگان حادثه انفجار غدير كه يكشنبه شب، 21 آذر ماه رخ داد، 14 نفر بود كه اين آمار هم اكنون به 18 نفر رسيده است.
وي با بيان افزايش آمار تلفات حادثه كارخانه فولاد غدير يزد به 18 نفر افزود: چهار نفر ديگر از مصدومان به دليل شدت سوختگي در بيمارستان سوانح و سوختگي يزد فوت كردند.
سليمان پور خاطرنشان كرد: اين دو نفر نيز در همان روز به پزشكي قانوني ارجاع شدند و پس از انجام مراحل قانوني اجساد آنان تحويل خانواده هايشان شد. گفتني است؛ براثر انفجاري كه در كارخانه فولاد غدير يزد بوقوع پيوست، پنج نفر در همان محل سانحه جان خود را از دست داده و بقيه حادثه ديدگان به بيمارستان منتقل شدند، كه دو نفر از مجروحان نيز به صورت سرپايي مداوا و مرخص شدند؛ اما از آن روز به بعد آمار كشته شدگان به دليل سوختگي بسيار شديد هر روز افزايش يافت و اكنون اين آمار به 16 نفر رسيده است.

 



ممنوعيت تردد خودروهاي فاقد معاينه فني در هفته هواي پاك

قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست گفت: از تردد خودروهاي فاقد معاينه فني در هفته هواي پاك جلوگيري مي شود.
علي محمد شاعري افزود: برنامه هاي اين هفته شامل پياده روي، دوچرخه سواري، برگزاري جشنواره هاي كودك، معاينه فني تمامي خودروهاي استان و صدور برگه معاينه فني براي خودروهاي واجد شرايط (با اولويت خودروهاي دولتي)، جلوگيري از تردد خودروهاي فاقد برچسب معاينه فني با هماهنگي و همكاري نيروي انتظامي در چهارچوب ضوابط و مقررات با اعلام قبلي از طريق صداوسيما و رسانه هاي محلي است.
شاعري در پاسخ به اين پرسش فارس كه در هفته هواي پاك آيا صنايع آلاينده جريمه مي شوند، تصريح كرد: جريمه صنايع آلاينده در اين هفته به گونه اي است كه از فعاليت واحدهاي صنعتي آلاينده هوا كه نارضايتي مردم و مسئولان منطقه را موجب شده اند با هماهنگي مسئولان و با رعايت ضوابط و مقررات و انجام اقدامات لازم به منظور رفع آلودگي با زمان بندي معين جلوگيري مي شود.

 



دستگيري كلاهبردار ميلياردي در اردبيل

فرمانده انتظامي شهرستان اردبيل گفت: فردي كه اقدام به كلاهبرداري ميلياردي از شركتي در گيلان كرده بود، در اردبيل دستگير شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ حسين عليزاده در تشريح جزييات اين خبر افزود: به دنبال وصول پرونده نيابت قضايي از دادسراي عمومي و انقلاب رشت با موضوع دستگيري فرد مزبور اقدامات انتظامي و شناسايي متهم آغاز شد.
وي گفت: ماموران پس از تحقيقات لازم پيرامون موضوع پرونده موفق شدند محل اختفاي اين متهم كه اقدام به كلاهبرداري 2 ميليارد و 800 ميليون ريالي از شركتي در گيلان كرده بود، را شناسايي كنند.
وي اضافه كرد: به رغم اينكه محل سكونت اين كلاهبردار مجهز به دوربين مدار بسته بود، ماموران توانستند در يك اقدام غافلگيرانه وي را دستگير كنند. سرهنگ عليزاده گفت: كلاهبردار دستگير شده با تكميل پرونده تحويل مقامات قضايي رشت شد.

 



دستگيري بيش از 300 فروشنده مواد مخدر

رئيس پليس تهران از دستگيري بيش از 300 فروشنده مواد مخدر در طرح امنيت محله محور خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني ناجا سردار حسين ساجدي نيا اظهار داشت: در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور و بنابر درخواست شهروندان تهراني مرحله ديگري از طرح برخورد با فروشندگان مواد مخدر صبح ديروز آغاز شد.
وي ادامه داد: در اين طرح مأموران موفق شدند طي عملياتي غافلگيرانه بيش از 300 نفر از فروشندگان مواد مخدر را كه در پايتخت فعاليت مي كردند شناسايي و دستگير كنند. ضمن اينكه مقاديري مواد مخدر صنعتي، سنتي و آلات و ادوات استعمال مواد از آنها كشف و ضبط شد.
رئيس پليس تهران افزود: در اين طرح محلات جرم خيز، محل فعاليت فروشندگان مواد مخدر و تجمع معتادان شناسايي و اين افراد پس از دستگيري به مراجع قضائي و كمپ هاي ترك اعتياد منتقل مي شوند.
ساجدي نيا تأكيد كرد: اين طرح چهارمين مرحله از اجراي طرح برخورد با مواد فروشان در راستاي طرح امنيت محله محور است.
وي با اشاره به موفقيت هاي به دست آمده توسط پليس پايتخت و ارتقا احساس امنيت شهروندان تهراني گفت: ميزان كشفيات مواد مخدر در تهران در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 71 درصد رشد داشته است.

 



اصلاحيه

شيراز- خبرنگار كيهان: در خبر منتشر شده در كيهان شنبه
26/9/90 درباره «محكوميت دو نفر از اعضاي شوراي شهر شيراز»، لازم به ذكر است احكام صادر شده مربوط به دادگاه بدوي و قابل تجديد نظرخواهي است كه بدينوسيله ضمن عذرخواهي از درج خبر فوق، اشتباه رخ داده اصلاح مي شود.

 



روبات هاي ساندويچ ساز

دو روبات به نام «جيمز و رزي» با انجام يك سري عمليات پيچيده توانستند پاپ كورن و ساندويچ درست كنند.
به گزارش مهر «جيمز و رزي» سرآشپز نيستند، بلكه دو روبات هستند كه قادرند چند غذاي ساده مثل پاپ كورن و ساندويچ درست كنند.اين روباتها به روشي خودمختار و بدون دنبال كردن هيچ آموزش تخصصي از پيش برنامه ريزي شده اي توانستند اين غذاها را طبخ كنند.
«جيمز و رزي» كه چندماه قبل موفق شده بودند به خريد بروند و براي صبحانه، سوسيس و پنكيك درست كنند، اين بار با پيگيري تكاليف جديدي بر پايه يك استدلال استنباطي و وروديهاي خارجي، استفاده از بازوهايي كه حداكثر 7 درجه آزادي دارند و دو دست متشكل از چهار انگشت يك بشقاب پاپ كورن و چند ساندويچ تهيه كنند.
«رزي» براي تهيه ساندويچ قادر است نان و مواد مورد نياز را از طريق فناوري Kinect شناسايي كند.Kinect حسگري است كه مايكروسافت با يك دوربين سه بعدي ادغام كرده و از آن در كنسول بازي «ايكس باكس 360» استفاده مي كند.براساس گزارش «پي. سي وورد»، عملكرد روباتها هنوز مطلوب نيست براي مثال يكي از محدوديتهاي فعلي عملكرد اين روباتها، سرعت اجرا است.

 



دختر بندانگشتي

نام يك دانش آموز دبيرستاني هندي با قد 62 سانتيمتر و 60 ميلي متر به عنوان كوتاهترين دختر جهان در كتاب ركوردهاي گينس ثبت شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ «جيوتي آمجه» در مراسمي كه خانواده اش به مناسبت تولد 18 سالگي او در ناجپور واقع در 520 كيلومتري شرق بمبئي در غرب هند برايش برگزار كرده بودند، عنوان كوچكترين دختر دنيا را گرفت.به گفته مقامات رسمي گينس، آمجه 62 سانتيمتر و 60 ميليمتر قد دارد. قد او در 24 ساعت اخير سه بار اندازه گيري شد زيرا اندازه قد ممكن است در طول يك روز اندكي متغير باشد.اين مسئول گينس افزود: پزشكان در حضور ما سه بار قد وي را در حالت ايستاده و خوابيده اندازه گرفتند و ما رقم متوسط اين سه مرحله را در نظر گرفتيم.به گفته پدر جيوتي، دخترش از نوعي بيماري استخوان رنج مي برد و در حال حاضر قد وي به اندازه يك كودك چهار ماهه است. به گفته مسئولان گينس فردي كه قبل از جيوتي آمجه عنوان كوتاهترين زن جهان را داشت، «بريجيت جوردن» از اهالي ايالت ايلينويز بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14