(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 آذر 1390- شماره 20100

حديث دشت عشق
پرونده نيم فصل نخست امروز بسته مي شود
پايان خوش يا تداوم نتايج ضعيف پيروزي؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
رودكي و محجوب هم حذف شدند
شكست هاي بي پايان جودو
آغاز دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد نبرد سرنوشت ساز نفت و شهرداري ملاير براي صعود
انتظارات مردم به من انگيزه مي دهد
سوريان: براي هدفهاي بزرگتر حاضرم تن به اين شكست ها بدهم
نايب قهرماني تيم ملي دوچرخه سواري در آسيا
18 بازيكن در دومين اردوي تيم ملي هندبال



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «عليرضا ايرانپور»
به ياد لب عطشان حسين(ع)
اول در سايه تربيت پدر و مادري متدين پرورده شد؛ بعد هم تعليمات ديني اش در مدرسه علميه امام محمد تقي(ع) در مباركه و مدرسه امام محمد تقي(ع) در قم بود كه چشمه هاي معرفت در او جوشيد. مدتي «طي كتب» كرد اما پرواز را در «كشف حجب» ديد واين حقيقت را دريافت كرد كه:
صفايي ندارد ارسطو شدن
خوشا پرگشودن پرستو شدن
هر كس از اخلاق و صفات پسنديده و ايمان زيبنده اش چيزي مي گويد؛ خواهرش، پدرش، مادرش، دوستانش و اين آخرين برگ زندگاني اين روحاني پرهيزكار از زبان جانباز عزيز عليرضا كياني كه خود دو ستاره فروزان چشمانش را به مهماني خدا برده است:
«... در آن روز عاشورايي در خط شلمچه، من و عليرضا در يك ستون به طرف منطقه عملياتي حركت مي كرديم. آتش دشمن همچون باران بر سرمان فرو مي باريد، تعدادي از بچه ها شهيد يا مجروح شدند، بوي غم و غربت مي آمد و فضا پراز گرد و غبار! عليرضا را ديدم كه خون تمام وجودش را گرفته بود و ساكت و خاموش در كنار جاده آرميده بود. به طرفش دويدم دو پا و يك دستش قطع شده و بند بند وجودش بوسه گاه تركش هاي آتشين شده بود» و ... لحظه اي بعد...
طلبه بسيجي شهيد «عليرضا ايرانپور»، سال 1345 در شهر مباركه متولد شد و در 5/3/1367 در شلمچه به شهادت رسيد.

 



پرونده نيم فصل نخست امروز بسته مي شود
پايان خوش يا تداوم نتايج ضعيف پيروزي؟!

نيم فصل نخست يازدهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور در حالي امروز رسماً به پايان مي رسد كه سه تيم با هدف رسيدن به رده ششم به ميدان مي روند و سرخپوشان هم قصد دارند بدترين نيم فصل خود در ليگ برتر را با خاطره اي خوش به پايان برسانند.
هفته هفدهم و پاياني از نيم فصل نخست يازدهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور عصر امروز با برگزاري چهار بازي به پايان مي رسد تا جايگاه كاذب تيمها پس از 139 روز تلاش و هيجان مشخص شود. ليگ يازدهم از تاريخ سه شنبه يازدهم مردادماه آغاز شد و امروز 28 آذرماه در حالي بصورت رسمي به پايان مي رسد كه روز شنبه نيمه جام قهرماني بالاي سر استقلال قرار گرفت! البته تيمها در زمان تعطيلات نيم فصل، در فكر آماده سازي جهت حضور قدرتمند در نيم فصل دوم هستند كه نتايج آن اهميت به مراتب بيشتري برايشان داشته و در نهايت تكليف تيم قهرمان، تيمهاي آسيايي و فانوس بدستان را مشخص مي كند.
در چهار ديدار پاياني نيم فصل نخست ليگ برتر هيچ تيمي نمي تواند به پنج ضلعي قهرماني وارد شود اما احتمال تغييرات گسترده در ميانه و انتهاي جدول وجود دارد، مسابقاتي كه در زير به آنها اشاره مي شود:
شاهين بوشهر- راه آهن شهر ري
قطعاً تقابل فيروز كريمي و علي دايي جذابيتها و حساسيتهاي خاص خودش را دارد. در كنار اين مسئله در بخش فني هم بايد گفت شاهين روزهاي پرنوساني را تجربه مي كند. البته شاگردان دايي هم براي فرار از جمع فانوس بدستان در پايان نيم فصل به يك امتياز از اين ديدار نياز دارند تا با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به تيمهاي فجر سپاسي و مس از رده هفدهم به رده چهاردهم صعود كنند.
پيروزي- فولاد خوزستان
ديدار با فولاد پاياني بر تلخ ترين نيم فصل سرخپوشان تهراني در ليگ برتر است. آنها كه پس از اختلافات پيش از فصل حبيب كاشاني با علي دايي، با هدايت حميد استيلي در ليگ يازدهم به ميدان آمدند، پنج باخت در ليگ و يك شكست در جام حذفي را با اين مربي جوان تجربه كردند. استيلي كه با آرزوهاي بزرگ به پيروزي آمده بود، پس از دومين باخت برابر استقلال در يك نيم فصل، وداعي تلخ با نيمكت سرخپوشان داشت تا با جدايي قطعي وي، مذاكرات با مربيان خارجي از حاشيه به متن بيايد و محمد رويانيان براي جايگزيني اين مربي جوان نامهاي مربيان مطرح و درجه چندمي اروپا را مطرح كند.
البته در حال حاضر زوج عاشوري- زومديك، بصورت موقت هدايت سرخپوشان را برعهده دارند و در بازي حساس برابر فولاد در حالي كه وحيد هاشميان را در اختيار ندارند، تنها به پيروزي فكر مي كنند تا با شكست مردان مجيد جلالي، پايان خوشي را براي اين نيم فصل تلخ رقم بزنند و شايد فرصت صعود تا رده ششم را هم كسب كنند. گرچه تيم فولاد نيز هميشه حريف سختي براي پيروزي بوده و پس از نتايج نامطلوب گذشته و وداع با مسابقات جام حذفي به پيروزي در اين بازي نياز دارد.
نبايد اين مسئله را فراموش كرد كه در صورت پيروزي شهرداري تبريز، شاهين بوشهر و سايپا البرز، شكست پيروزي در اين ديدار باعث مي شود سرخپوشان تا رده سيزدهم هم سقوط كنند و به بدترين شكل نيم فصل را به پايان برسانند. قطعاً آخرين ديدار نيم فصل ليگ يازدهم، مي تواند جذابيت هاي خاصي براي آنها داشته باشد.برنامه روز پاياني از هفته هفدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به شرح زير است:
دوشنبه- 28/09/90
¤ شهرداري تبريز- داماش گيلان (ساعت 15)
¤ صنعت نفت آبادان- سايپاي البرز (ساعت 15)
¤ شاهين بوشهر- راه آهن شهر ري (ساعت 15)
¤ پيروزي- فولاد خوزستان (ساعت 15:16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بارسلونا بر بام فوتبال جهان
جام جهاني باشگاه ها براي بارسلونا يك جام و افتخار ديگر به دنبال داشت. شاگردان گوارديولا كه دو سال پيش با شكست استوديانتس به مقام قهرماني دست يافته بودند، اين بار سانتوس برزيل را با نتيجه 4 بر صفر شكست داده و به عنوان قهرماني رسيدند. مسي (16و82)، ژاوي (23) و فابرگاس (45) براي بارسلونا در اين ديدار گلزني كردند تا جاي خالي داويد وياي مصدوم احساس نشود.
لغو جلسه رسيدگي به پرونده كاپيتان پيروزي
جلسه رسيدگي به پرونده انضباطي علي كريمي در جريان دربي جام حذفي كه قرار بود عصر ديروز با حضور اين بازيكن در كميته انضباطي فدراسيون برگزار شود بنا بر درخواست باشگاه پيروزي لغو و به روز سه شنبه موكول شد. رئيس كميته انضباطي با اعلام اين خبر گفت: باشگاه پيروزي از ما درخواست كرد تا بخاطر اينكه ديدار تيم هاي پيروزي و فولاد دوشنبه برگزار مي شود و علي كريمي اكنون يك روز پيش از مسابقه در اردوي تيم قرار دارد، جلسه فوق در زمان ديگري برگزار شود كه كميته انضباطي هم با در نظر گرفتن شرايط، با درخواست شان موافقت كرد. اين جلسه سه شنبه در ساعت 17با حضور كريمي در محل كميته انضباطي برگزار مي شود.
مصاف نوجوانان ايران با ژاپن ، امارات و قطر
تيم فوتبال نوجوانان در تورنمنت چهارجانبه امارات به ترتيب برابر تيم هاي امارات، قطر و ژاپن قرار مي گيرد. كميته برگزاري تورنمنت چهارجانبه ابوظبي، برنامه اين رقابت ها را اعلام كرد كه بر اين اساس تيم فوتبال نوجوانان ايران به ترتيب برابر تيم هاي امارت، قطر و ژاپن قرار مي گيرد. اين رقابت ها 14 تا 18 دي ماه در ورزشگاه خليفه باشگاه العين امارات انجام مي شود.
جلسه بررسي وضعيت مجيدي بي نتيجه تمام شد
پس از اينكه اعلام شد فرهاد مجيدي به دليل مشكلات شخصي نمي تواند در نيم فصل دوم تيم فوتبال استقلال را همراهي كند و اينكه قرار است او براي ادامه فوتبال به ليگ امارات برود، مسئولان باشگاه ديروز با برگزاري جلسه اي به بررسي اين مسئله پرداختند اما در پايان نتيجه مشخصي اعلام نشد. در پايان اين نشست منصور پورحيدري و پرويز مظلومي اعلام كردند كه هنوز نتيجه كاملي به دست نيامده است. بنابراين حضور يا عدم حضور فرهاد مجيدي در استقلال همچنان در هاله اي از ابهام قرار دارد؛ هرچند گفته مي شود، مجيدي چندي پيش رضايت فتح الله زاده را جلب كرده و كار تمام شده است.
هواداران سرخ خواستار حضور دنيزلي
با پايان يافتن نظرسنجي سايت رسمي باشگاه پيروزي درباره انتخاب سرمربي جديد اين تيم مصطفي دنيزلي با 9.71 درصد رتبه اول گزينه هاي كاربران را از آن خود كرد. اسون گوران اريكسون با 4.11 درصد در رده دوم، مربي داخلي با 1.6 درصد رتبه سوم، روبرتو دونادوني با 1.6 درصد، لوكا بوناچيچ 9.1 درصد، خوان رامون لوپز كارو با 6.1 درصد و جمال حاجي با 9.0 درصد در رده هاي بعدي قرار گرفتند. اين نظرسنجي به مدت سه روز در سايت رسمي باشگاه انجام شد و تا ساعت 14 ديروز ادامه داشت.
تقدير از مرد سال فوتسال آسيا
در جريان ديدار فوتسال دو تيم ميثاق تهران وگيتي پسند، محمد كشاورز بازيكن تيم ملي فوتسال ايران و باشگاه گيتي پسند از سوي باشگاه گيتي پسند مورد تجليل قرار گرفت. اين بازيكن در سال جاري موفق شد سه عنوان درخشان بهترين بازيكن سال فوتسال آسيا، بهترين بازيكن اخلاق فوتسال ايران و بهترين بازيكن جام باشگاه هاي آسيا را به كلكسيون افتخارات خود اضافه كند.
برگزاري جلسه هيات رئيسه فدراسيون فوتبال
جلسه هيات رئيسه فدراسيون فوتبال روز شنبه سوم دي ماه 90 برگزار مي شود. اين جلسه ساعت 14 شنبه سوم دي ماه با حضور همه اعضا در دفتر علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال برگزار خواهد شد و موضوعات مختلفي مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت. بحث درباره برگزاري جلسه فوق العاده مجمع فدراسيون جدي ترين موضوع نشست فوق خواهد بود.
باشگاه پيروزي به دنبال طالب لو
مسئولان باشگاه پيروزي براي تقويت اين تيم درون دروازه به دنبال عقد قرارداد با وحيد طالب لو هستند و در اين ارتباط مذاكراتي نيز با باشگاه شاهين بوشهر داشته اند.براساس اين گزارش، مسئولان باشگاه پيروزي كه رابين كازان روسيه را خواهان عليرضا حقيقي مي بينند به دنبال جذب دروازه باني باتجربه هستند تا ضمن تقويت اين تيم درون دروازه در صورت جدايي احتمالي حقيقي مشكلي نداشته باشند.گزينه اول آنها وحيد طالب لو است كه در اين رابطه مذاكراتي بين طرفين طي روزهاي گذشته انجام شده است. طالب لو كه براي جدايي از شاهين بوشهر با مشكل رضايتنامه روبه رو است، حضور در جمع سرخپوشان را منوط به دريافت رضايتنامه اش از اين باشگاه كرده است.در اين رابطه مذاكراتي بين مسئولان دو باشگاه پيروزي و شاهين بوشهر صورت گرفته كه هنوز به توافقي منجر نشده است.

 



رودكي و محجوب هم حذف شدند
شكست هاي بي پايان جودو

مسابقه هاي جودوي جايزه بزرگ چين با حذف هر چهار نماينده ايران به پايان رسيد.
در مسابقه هاي جايزه بزرگ چين كه با حضور 409 جودوكار از 61 كشور در شهر «كينگ دائو» برگزار شد تيم ملي جودوي ايران چهار نماينده داشت كه اين چهار نماينده در مجموع موفق به كسب تنها دو پيروزي شده و هر چهار نفر در دوره هاي اول و دوم از دور رقابت ها كنار رفتند. ديروز و در سومين و آخرين روز رقابت ها در وزن 100- كيلوگرم جواد محجوب كه در گروه B قرار داشت، پس از يك دور استراحت در دور دوم مقابل ديميتري پترس نفر 23 رنكينگ جهاني از آلمان شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت. در وزن محجوب 34 جودوكار حضور داشتند.
در وزن 100+ كيلوگرم هم محمدرضا رودكي كاپيتان تيم ملي جودوي ايران كه قبل از مسابقات هم از ناحيه فك دچار آسيب ديدگي شده بود در دور اول مقابل مارتين پدار از استوني كه نفر نوزدهم رنكينگ جهاني بود، پيروز شد و به دور دوم راه يافت. او در اين مرحله مقابل نماينده بلاروس ايهار ماكار و نفر بيستم رنكينگ جهاني بود شكست خورد و از دور رقابت ها حذف شد تا با حذف رودكي هر چهار نماينده ايران از دور رقابت ها حذف شده باشند.
روز شنبه در دومين روز اين رقابت ها هم در وزن 73- كيلوگرم علي معلومات در همان دور اول مقابل گيم جو جين از كره جنوبي باخت و حذف شد. در وزن 81- كيلوگرم امير قاسمي نژاد پس از يك دور پيروزي مقابل نماينده چين در دور دوم مقابل نماينده فرانسه باخت و حذف شد.
به اين ترتيب تيم چهار نفره جودوي ايران در مسابقات جايزه بزرگ چين نتوانست حتي به دور سوم صعود كند تا شانسي براي مبارزه در گروه بازنده ها داشته باشد و شايد شايعاتي كه پيش از رفتن به چين در مورد تنزل درجه «جيرو» سرمربي ايتاليايي تيم ملي به مربي و بازگشت عليرضا اميني به كادر فني و قبول مديريت فني تيم قوت بگيرد كه البته اين امر شايد نوعي بازگشت به عقب باشد و نشان دهد فدراسيون تصميماتي را كه خود گرفته است، دوباره تغيير مي دهد.

 



آغاز دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد نبرد سرنوشت ساز نفت و شهرداري ملاير براي صعود

دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد با انجام ديدار حساس تيم هاي نفت تهران و شهرداري ملاير آغاز مي شود.
رقابت هاي هفته اول از دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد امروز (دوشنبه) در چهار شهر برگزار مي شود كه در گروه A تيم بدون شكست خونه به خونه بابل با هدايت غلامرضا محمدي ميهمان تيم قعر جدولي آبفاي زنجان است كه عباس حاج كناري سرمربي گري اين تيم را بر عهده دارد.
اما احساسي ترين ديدار اين هفته ليگ به مسابقه بين تيم هاي نفت تهران و شهرداري ملاير مربوط مي شود. اين دو تيم كه براي صعود از گروه A به عنوان تيم دوم جدال نزديكي دارند، در ملاير برابر هم صف آرايي مي كنند.
مسابقه رفت دو تيم در حالي به سود نفتي ها به پايان رسيد كه تيم ملاير نتوانست از دو كشتي گير خارجي اش استفاده كند. يعقوب نجفي جويباري، عليرضا رضايي و محمد طلايي كادرفني تيم نفت را تشكيل مي دهند و در طرف مقابل امير توكليان قرار دارد. ملايري ها چشم به دو كشتي گير گرجستاني خود دارند اما نفتي ها كه كشتي گير خارجي و ملي پوش ندارند، به درخشش جوانانشان اميد بسته اند.
اما رقابت هاي گروه B با حساسيت بالايي پي گيري مي شود. تيم نيروي زميني ارتش كه به صعود اميدوار است، در تهران به مصاف صدرنشين گروه يعني ثامن الحجج(ع) سبزوار مي رود. ارتشي ها تيم قدرتمندي را نسبت به سالهاي قبل روانه ليگ كرده اند اما تيم محسن كاوه هم از نفرات شاخصي برخوردار است و تا به حال شكست نداشته اند. همچنين مسابقه تيم هاي تله كابين گنجنامه همدان و سايپاي تنكابن اهميت بسيار زيادي دارد، چرا كه اين دو تيم هم مانند نيروي زميني شانس صعود دارند. سايپايي ها اخيرا دو ملي پوش قزاقستاني يعني شاپيف و موتاليموف را به خدمت گرفته اند و همدان هم دو كشتي گير روس كه البته چندان سرشناس نيستند را در تركيب دارند.

 



انتظارات مردم به من انگيزه مي دهد
سوريان: براي هدفهاي بزرگتر حاضرم تن به اين شكست ها بدهم

دارنده پنج مدال طلاي كشتي فرنگي جهان گفت: با اين كه مي دانم مردم از باختم ناراحت مي شوند، اما براي رسيدن به هدف بزرگم حاضرم تن به اين شكست ها بدهم.
حميد سوريان پس از اين كه در مسابقات آزمايشي المپيك در يك وزن بالاتر (60 كيلوگرم) به ميدان رفت و در نهايت پنجم شد اظهار كرد: پس از مدت ها دوري از ميادين قصد داشتم به جو مسابقه و كشتي برگردم و شرايط جسماني ام را بسنجم. با صلاحديد كادرفني در يك وزن بالاتر مسابقه دادم كه با شكست همراه شد. البته آسيب ديدگي كه در اين مسابقات به وجود آمد برايم نارحت كننده تر بود، چون مدتي از تمرينات دور خواهم شد.
وي ادامه داد: قصد توجيه ندارم، اما با آسيب ديدگي كشتي گرفتم، ضمن اين كه پس از مدت ها دوري از صفر شروع كردم و تنها 25 روز در اردو حضور داشتم. حتي محمد بنا به من گفت اگر دردت زياد است، كشتي نگير اما من به لندن رفته بودم تا مسابقه دهم، حتي اگر پايم هم آسيب ديده باشد.
سوريان در پاسخ به اين سوال كه چرا مردم هميشه از تو توقع مدال طلا دارند و به اين موضوع توجه نمي كنند كه در يك وزن بالاتر و يا در شرايط جسماني نامناسب مسابقه داده اي؟ گفت: مردم هميشه دوست دارند قهرمانان را موفق ببينند و با شكست آنان ناراحت مي شوند. آن ها توقع پيروزي دارند كه انتظار به حقي است، شايد اگر كشتي نمي گرفتم، برايشان قشنگ تر بود. مي دانم با اين باخت شايد مردم ناراحت شوند، اما براي رسيدن به هدف بزرگم حاضرم در تورنمنت ها تن به شكست دهم.
قهرمان پنج دوره جهان ادامه داد: واقعيت اين است كه مسابقات لندن آزمايشي بود و نتيجه گرفتن اهميتي نداشت، كشتي گيري كه امسال قهرمان وزن 55 كيلوگرم جهان شد، در كنار من در رده پنجم وزن 60 كيلوگرم قرار گرفت. قهرمانان زيادي اينجا در يك وزن بالاتر كشتي گرفتند و شكست خوردند، چرا كه هدف آن ها آشنايي با فضاي محل برگزاري المپيك بود. البته اين انتظارات مردم به من انگيزه مي دهد و بايد براي خواسته آن ها با تمام وجود تلاش كنم.

 



نايب قهرماني تيم ملي دوچرخه سواري در آسيا

تيم ملي دوچرخه سواري با كسب 13 مدال عنوان نايب قهرماني كاپ آسيايي مالزي را كسب كرد.
تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان در اين دوره از رقابت هاي كاپ آسيايي موفق به كسب 13 مدال رنگارنگ (5 مدال طلا، 5 نقره و 3 برنز) شد و پس از تيم دوچرخه سواري هنگ كنگ مقام نايب قهرماني آسيا را از آن خود كرد.

 



18 بازيكن در دومين اردوي تيم ملي هندبال

دومين اردوي تداركاتي تيم ملي هندبال از تاريخ 28 آذرماه تشكيل مي شود.
دومين اردوي تداركاتي تيم ملي هندبال ايران جهت حضور در مسابقات جام ملتهاي آسيا در جده عربستان از تاريخ 28 آذر لغايت 3 دي ماه در محل تالار هندبال برگزار مي شود.
اسامي 18 بازيكن دعوت شده به اين اردو بدين شرح است:
سعيد برخورداري ، محسن بابا صفري و سيدعليرضا موسوي (فولاد مباركه سپاهان اصفهان)، اميد سه كناري (ثامن الحجج سبزوار)، محمدرضا رجبي، ايمان احسان نژاد و سعيد پورقاسمي (ذوب آهن)، سجاد استكي، محمد جواد زنگنه و رحيم مومن زاده (نيروي زميني ارتش)، مهرداد صمصامي و سجاد ندري (شهرداري زرند كرمان)، سلامان بربط (صنعت مس كرمان)، مهدي موسوي (هپكو اراك)، عزيز نور بهبهاني، محمد سياوشي، سعيد حيدري راد و مسعود ظهرابي (فولاد اكسين خوزستان)

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14