(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 آذر 1390- شماره 20100

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاريجاني در ديدار آزادگان فلسطيني: موج بيداري اسلامي يك ظرفيت عظيم براي دفاع از فلسطين است
بيكاران غيرارادي حق بيمه مي گيرند
جاسوس سيا چگونه شكار شد؟
اختلاف وكينه ، عامل نابودي دين
سردار جلالي: آمريكا در حال حاضر به دنبال گزينه نظامي عليه ايران نيست
بروجردي: آمريكايي ها اشتباه پهپاد جاسوسي را در زمين هم تكرار كردند
سرلشكر ايزدي: راه شهيد تهراني مقدم در عرصه موشكي تداوم خواهد داشت
به منظور افتتاح تعدادي از پروژه هاي ملي احمدي نژاد امروزبه اردبيل مي رود



لاريجاني در ديدار آزادگان فلسطيني: موج بيداري اسلامي يك ظرفيت عظيم براي دفاع از فلسطين است

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با چند تن از آزادگان فلسطيني بر ظرفيت عظيم موج بيداري اسلامي براي دفاع از فلسطين تاكيد كرد.
علي لاريجاني در اين ديدار با تمجيد از مبارزات حق طلبانه ملت فلسطين عليه اشغالگران صهيونيست، آرمان فلسطين را يك آرمان انساني دانست و ايستادگي و مقاومت را تنها راه دستيابي ملت مظلوم فلسطين به آرمان ها و اهداف خويش مي خواند.
لاريجاني با بيان اين كه امام راحل موضوع فلسطين را به عنوان يك موضوع اصلي براي انقلاب اسلامي و جهان اسلام تعريف كرد، افزود: مسئله فلسطين همواره يك شاخص اصلي تعيين حق و باطل است.رئيس مجلس، دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطين و آزادي سرزمين هاي اشغالي را مسئوليت بزرگي براي همه انسان هاي آزاديخواه دانست و افزود: سياست اصلي جمهوري اسلامي ايران دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطين در همه عرصه هاست و در اين راه از هيچ كمكي به ملت فلسطين دريغ نخواهد كرد.
وي با اشاره به تحولات اخير منطقه و موج بيداري اسلامي ملت ها، اظهار داشت: موج اخير بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه يك ظرفيت عظيم براي دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطين است و بي ترديد اين تحولات اثرات بسيار مثبت و مباركي براي آزادي فلسطين خواهد داشت.
در ادامه اين ديدار اسراي آزاد شده از زندان هاي رژيم اشغالگر قدس با بيان خاطرات خود از دوران بازداشت به رفتارهاي غيرانساني عناصر رژيم صهيونيستي در زندان ها پرداخته و تصريح كردند: ما در دوران بازداشت با اين واقعيت آشنا شديم كه رژيم صهيونيستي يك قدرت پوشالي، توخالي و ضعيف است.
اسراي آزاد شده فلسطيني ضمن قدرداني از حمايت و كمك هاي معنوي جمهوري اسلامي ايران از آرمان فلسطين خاطرنشان كردند كه ملت فلسطين هيچگاه رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت و تا آزادي سرزمين هاي اشغال شده به مقاومت و پايداري خود ادامه خواهد داد.
گفتني است؛ 6 تن از آزادگان فلسطيني كه در نخستين مرحله از تبادل اسراي فلسطيني با گلعاد شاليت نظامي صهيونيست آزاد شده اند روز شنبه به همراه وزير كشور و وزير امور اسراي دولت منتخب حماس وارد ايران شدند.

 



مجلس تصويب كرد
بيكاران غيرارادي حق بيمه مي گيرند

مجلسي ها تصويب كردند با تشكيل صندوق بيمه بيكاري، بيكاران جوياي كار مقرري دريافت كنند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز گذشته با كليات طرح حمايت از بيكاران متقاضي كار موافقت كردند.
براساس اين گزارش نمايندگان مجلس، با 109 راي موافق، 10 راي مخالف و 14 راي ممتنع از 207 نماينده حاضر كليات اين طرح را تصويب كردند.
گفتني است در اين ميان سيدابراهيم ابراهيمي معاون امور تقنيني و نماينده دولت در جلسه مجلس طي سخناني با بيان اينكه دولت مخالف طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار است، اظهار داشت: چندي پيش دولت لايحه اصلاح قانون بيمه بيكاري را به مجلس ارائه كرد و طبق قانون اين لايحه و طرح مجلس بايد به طور همزمان در كميسيون اجتماعي مورد بررسي قرار گيرد.
وي با بيان اينكه لايحه اصلاح قانون بيمه بيكاري از سوي دولت به مجلس ارائه شده است، از نمايندگان مجلس خواست با طرح حمايت از بيكاران متقاضي كار مخالفت كنند.
وي علت مخالفت را بار مالي اين طرح دانست و گفت: در صورت تصويب طرح حمايت از بيكاران متقاضي كار بار مالي عظيمي به دوش دولت گذاشته خواهد شد كه برخلاف قانون اساسي است.
جواد زماني سخنگوي كميسيون اجتماعي مجلس در واكنش به اظهارات نماينده دولت گفت: لايحه اي كه دولت به مجلس ارائه كرده در رابطه با بيمه بيكاري است اما طرح مجلس با اين لايحه تفاوت دارد و به حمايت از بيكاران متقاضي كار اختصاص دارد.
وي با بيان اينكه اگر قرار باشد طرح يا لايحه اي كه بار مالي دارد در مجلس بررسي نشود، دولت و مجلس بايد هيچ لايحه و طرحي را بررسي نكند، افزود: دولت مي گويد به فكر آينده اقتصادي كودكان هستيم در حالي كه امروز برخي جوانان بيكار سن ازدواج شان گذشته اما قادر به تشكيل زندگي مشترك نيستند لذا دولت بايد به تعهد خود در قبال مردم پايبند باشد.
مجلسي ها پس از تصويب كليات طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار، وارد بررسي جزئيات اين طرح 36 ماده اي شدند.
وكلاي ملت در ماده يك طرح مذكور مقرر كردند به منظور حمايت از بيكار غيرارادي و متقاضي كار اعم از مشمولان قانون تامين اجتماعي و قانون كار مقررات خاص مناطق آزادي تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي، اشخاص حقيقي طرف قرارداد دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده 5 قانون مديريت خدمات كشوري و قواي 3 گانه و بر اساس اصل29 و بند دوم اصل 43 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، صندوقي تحت عنوان، صندوق بيمه بيكاري و بيكاران متقاضي كار، كه در اين قانون به اختصار صندوق ناميده مي شود، تشكيل مي شود.
خانه ملتي ها در تبصره ماده يك طرح مذكور مقرر كردند اشخاص حقيقي طرف قرارداد نهادها، موسسات، تشكيلات سازمان ها و نيروهاي مسلح كه به طور مستقيم زير نظر مقام معظم رهبري اداره مي شوند، در صورت موافقت ايشان با ترتيباتي كه معين مي شود، مشمول اين قانون هستند.
بهارستان نشينان ماده 2 طرح مذكور را نيز با 127راي موافق، صفر راي مخالف و 6 راي ممتنع از 206نماينده حاضر تصويب كردند كه مقرر شد بيكاران مشمول بيمه بيكاري، بيمه شده اي است كه رابطه كاري وي با كارفرما بدون ميل و اراده او قطع شده و خود، متقاضي كار باشد.
ماده 3 هم عنوان مي كند كه بيكار متقاضي كار موضوع فصل سوم اين قانون، فرد ذكوري است كه به سن 25سالگي رسيده و يا فرد اناثي است كه سرپرست خانوار، بدسرپرست يا خودسرپرست است و حرفه و مهارتي دارد كه به تأييد سازمان آموزش فني و حرفه اي رسيده و در مراكز كاريابي دولتي تعيين شده است و از سوي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ثبت نام كرده و به مدت يك سال پيگير اشتغال خود بوده باشد و پرداخت حق بيمه يا سابقه اشتغال براي وي الزامي نيست.
نمايندگان مجلس در جلسه علني صبح يكشنبه و در ادامه رسيدگي به جزئيات طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار، ماده 4 اين طرح را بررسي كرده و با 124راي موافق، 2 راي مخالف و 9 راي ممتنع از 205 نماينده حاضر در صحن علني به تصويب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار در زمره حمايت هاي اجتماعي است و دولت ملزم به اجراي آن است.
مجلس صندوق تامين اجتماعي را مكلف كرد با دريافت حق بيمه مقرر، آن را به صندوق پرداخت كند.
صندوق بيمه بيكاري و بيكاران متقاضي كار مكلف شد به بيمه شدگاني كه طبق مقررات اين قانون بيكار هستند، مقرري پرداخت كند.
طبق مصوبه خانه ملتي ها اتباع خارجي به جز مواردي كه مطابق مقررات بين المللي مورد پذيرش جمهوري اسلامي ايران است، بازنشستگان، موظفين، دريافت كنندگان هرگونه مستمري و همچنين خويش فرمايان و كارفرماياني كه بيمه پرداز نيستند، از شمول مقررات اين قانون مستثني هستند.
براساس ماده 6 نيز همه شاغلان در مشاغل با قراردادهاي كار موقت و غيرموقت يا ثابت، رسمي، پيماني و كار معين حسب مورد موضوعات تبصره ماده 30 قانون كار، ماده 50 قانون مديريت خدمات كشوري و بند (د) ماده 50 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران كه ظرف مدت يك سال قبل از وقوع بيكاري حداقل 6 ماه سابقه پرداخت حق بيمه بيكاري داشته باشند و در اين قانون بيمه شده ناميده مي شوند، با رعايت جدول ماده 17 اين قانون، از مقرري بيمه بيكاري برخوردار مي شوند.
مخالفت مجلس با دو فوريت طرح افزايش تعداد نمايندگان
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين در جلسه علني يكشنبه با دو فوريت طرح اصلاح جدول حوزه هاي انتخابيه و تعداد نمايندگان آنها مخالفت كردند.
وكلاي ملت با 77 راي موافق، 94 راي مخالف و 22 راي ممتنع از 210نماينده حاضر در جلسه، به دو فوريت طرح مذكور راي ندادند و بر اين اساس مقرر شد اين طرح به صورت عادي در دستور كار مجلس قرار گيرد كه در صورت تصويب نهايي آن، طبق اصل 64 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران كه تصريح دارد هر 10 سال يك بار مي تواند حداكثر 20 نفر به تعداد نمايندگان مجلس اضافه شود، تعداد نمايندگان مجلس از 291نماينده به 310 نماينده افزايش مي يابد.
در اين جلسه عزيز اكبريان نماينده كرج به عنوان يكي از طراحان اصلي طرح مذكور در دفاع از دو فوريت ارايه شده اظهار داشت: اصل 64 قانون اساسي اعلام مي كند هر 10 سال 20 نماينده بايد به تعداد نمايندگان مجلس اضافه شود اما اكنون 12 سال گذشته اما اين تعداد اضافه نشده است اين در حالي است كه به زمان ثبت نام نزديك مي شويم و يك هفته فرصت داريم.
وي ادامه داد: بهتر است از اين اختيار قانوني استفاده كنيم، اين طرح در راستاي حقوق مردم است.
در ادامه جلسه علي اصغر يوسف نژاد نماينده ساري در مخالفت با دو فوريت اين طرح تأكيد كرد: آنچه در اصل 64 قانون اساسي تصويب شده اين است كه اختياري به مجلس، دولت و قانون گذار داده شده كه تعداد نمايندگان را افزايش دهد اما شرايط سياسي، عوامل جغرافيايي و نظاير آنها در تصميم گيري هاي ما دخالت دارد.
سخنگوي كميسيون صنايع و معادن تصريح كرد: طبق آيين نامه داخلي مجلس طرح ها و لوايح دو فوريتي در صورت وجود خسارت احتمالي و فوت فرصت ارايه مي شود اما اين موضوع چه خسارت احتمالي و فوت فرصتي ممكن است داشته باشد؟
وي يادآور شد: لايحه اي با همين موضوع در كميسيون مجلس در حال بررسي است و به نظر مي رسد اين موضوع اصلاً فوريت ندارد. از آنجا كه با شتاب و عجله اين طرح تهيه شده موارد مهم در آن لحاظ نشده است و با آنچه كه دولت به عنوان لايحه ارايه كرده تفاوت آشكار دارد.
مصطفي كواكبيان نماينده سمنان نيز در موافقت با دو فوريت اين طرح گفت: در طرحي كه تهيه شده براي استان سمنان هيچ نماينده اي در نظر گرفته نشده و به طور طبيعي بنده بايد مخالف اين طرح باشم اما واقعيت اين است كه ما شرعا، عرفا و عقلا حق نداريم حقوق مردم را ضايع كنيم. حقوق مردم به ما نمايندگان سپرده شده كه سوگند ياد كرديم از اين حقوق به طرز صحيح دفاع كنيم.
اين عضو فراكسيون اقليت مجلس خاطرنشان كرد: ممكن است هيئت رئيسه مجلس نيز با اين طرح موافق نباشد چون معتقد است مجلس هشتم نبايد در اين موضوع «خيس» شود اما بهتر است هيئت رئيسه صورت مسئله را پاك نكند.
در حين بررسي اين دو فوريت احمد توكلي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس و نماينده تهران طبق اخطار قانون اساسي گفت: كساني كه از دو فوريت دفاع مي كنند چيزي را به قانون نسبت مي دهند كه ناتمام است.
وي افزود: اصل 46 قانون اساسي مي گويد تعداد نمايندگان مجلس 270 نفر است و از تاريخ همه پرسي 1368، هر 10 سال يك بار با در نظر گرفتن عوامل سياسي، انساني و جغرافيايي و نظاير آن حداكثر 20 نفر به تعداد نمايندگان مي تواند اضافه شود.
اين نماينده ادامه داد: اين حكم قانون اساسي نيست اما نمايندگان مدافع مي گويند راي ندادن به اين دو فوريت مخالفت با قانون اساسي است.
محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس كه رياست مجلس را بعد از لاريجاني عهده دار شد، در پاسخ به اخطار قانون اساسي توكلي گفت: اين اخطار به نوعي مخالفت با دو فوريت بود.
نورالله حيدري دستنايي نماينده اردل و فارسان نيز در مخالفت با دو فوريت اين طرح گفت: معتقدم اگر تعداد نمايندگان افزايش داشته باشد قطعا به سود كشور است اما اين طرح كارشناسي شده نيست. امضاكنندگان اين طرح معتقدند لايحه دولت غيركارشناسي بوده اين در حالي است كه اگر لايحه دولت كه ساعت ها كار كارشناسي روي آن انجام شده كارشناسي نيست آيا طرح دوفوريتي شما كارشناسي شده است.
وي ادامه داد: اين طرح با لايحه اي ارايه شده از سوي دولت كاملا مغايرت دارد و در طرح مذكور عمدتا تمركز بر استان هايي كه تعداد نمايندگان آنها كم است.
بهمن محمدياري نماينده تالش نيز به عنوان آخرين موافق طرح گفت: بسياري از استان ها و حوزه هاي انتخابيه امروز استحقاق افزايش تعداد نماينده را دارند اگر از اين امتياز استفاده نكنيم قطعا در آينده مشكل حوزه هاي انتخابيه ديگري كه مستحق افزايش تعداد نمايندگان هستند حل نخواهد شد.
وي گفت: 20 حوزه اي كه براي افزايش تعداد نمايندگان در اين طرح در نظر گرفته شده جزو محروم ترين مناطق كشور هستند، چرا مي خواهيم زبان گوياي اين ملت را از آنان بگيريم.
تحقيق و تفحص از واردات محصولات كشاورزي در دولت دهم
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه جلسه علني ديروز، تقاضاي تحقيق و تفحص جمعي از نمايندگان از علل و چگونگي واردات كالاها و محصولات كشاورزي در دولت دهم را پس از قرائت گزارش كميسيون كشاورزي و استماع سخنان طراح اين طرح، با 126 راي موافق، 18 راي مخالف و 18 راي ممتنع به تصويب رساندند.
بهمن محمدياري يكي از طراحان اين طرح طي سخناني در رابطه با تقاضاي تحقيق و تفحص گفت: واردات بي رويه محصولات كشاورزي بزرگ ترين آسيب را به بخش كشاورزي و توليد كشور وارد كرده است.
وي افزود: واردات محصولات كشاورزي براساس قانون منوط به صدور مجوز از سوي وزارت كشاورزي بوده اما در سال هاي اخير و در دولت دهم محصولات زيادي همزمان با فصل برداشت محصولات داخلي از خارج وارد شده است.
طراح طرح تحقيق و تفحص از واردات محصولات كشاورزي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به طور مثال در سال هاي گذشته ما به جاي اينكه 800 هزار تن برنج خارجي را براي تامين مابه التفاوت توليد و مصرف، از خارج از كشور وارد كنيم، بيش از يك ميليون تن واردات برنج داشته ايم.
محمدياري ادامه داد: بيشترين حجم نياز كشور را ما از خارج وارد مي كنيم لذا بايد به اين موضوع توجه داشته باشيم كه اين كار به اشتغال كشور لطمه وارد مي كند.
بهارستان نشينان همچنين پس از قرائت گزارش كميسيون كشاورزي درباره طرح يك فوريتي انتزاع وظايف و اختيارات بخش كشاورزي از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد كشاورزي، پيشنهاد جمعي از نمايندگان مجلس براي مسكوت ماندن طرح مذكور به مدت 3 ماه را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
سيدكاظم دلخوش نماينده صومعه سرا به عنوان يكي از پيشنهاددهندگان و مهرداد لاهوتي نماينده لنگرود به عنوان مخالف اين پيشنهاد در صحن علني مجلس صحبت كردند.
وكلاي ملت پس از استماع سخنان پيشنهاددهنده و مخالف با 128راي موافق، 43 راي مخالف و 15 راي ممتنع از 218 نماينده حاضر در جلسه علني، با پيشنهاد مسكوت ماندن طرح يك فوريتي انتزاع وظايف و اختيارات بخش كشاورزي از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد كشاورزي موافقت كردند.
در ماده واحده اين طرح آمده بود: از تاريخ تصويب اين قانون همه امور مربوط به تجارت بخش كشاورزي و منابع طبيعي اعم از صادرات، واردات، تنظيم بازار داخلي، امور گندم، آرد و نان، فرش دستباف، صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي همراه با همه نيروهاي انساني، شركت ها، موسسات تحقيقاتي و پژوهشي امكانات و اموال منقول و غيرمنقول، دارايي ها، بودجه و اعتبارات، يارانه ها و تعهدات از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد كشاورزي ملحق مي شوند.
در تبصره اين ماده واحده نيز تصريح شده است: اتخاذ تصميم درخصوص تعيين و ابلاغ تعرفه ها، سهميه هاي مقداري در واردات، نوع واردات و ابزارهاي تعرفه اي درخصوص مفاد اين قانون صرفا برعهده وزارت جهاد كشاورزي است.
مجلس همچنين در جريان رسيدگي به مواد مراعا مانده طرح بهبود مستمر محيط كسب و كار، دولت و دستگاه هاي اجرايي را مكلف كرد به منظور شفاف سازي سياست ها و برنامه هاي اقتصادي و ايجاد ثبات و امنيت اقتصادي و سرمايه گذاري، هرگونه تغيير سياست ها، مقررات و رويه هاي اقتصادي را در زمان مقتضي قبل از اجرا از طريق رسانه هاي گروهي به اطلاع عموم مردم برسانند.

 



جاسوس سيا چگونه شكار شد؟

سرويس سياسي-
مستند «مهار شده» كه به تازگي از جانب صدا و سيماي جمهوري اسلامي پخش شد، ابعاد مهمي از ضربه اطلاعاتي جديد ايران به آمريكا در دستگيري يك جاسوس كليدي را فاش مي كند متن زير خلاصه اي از اين مستند است.
سال 2008 ميلادي بود كه به دستور مستقيم باراك اوباما- رئيس جمهور آمريكا- ميز ايران در سازمان اطلاعات مركزي آمريكا- سيا- مامور مي شود، علاوه بر فعاليت هاي گذشته پروژه اي كاملاً سري و سه جانبه را با همكاري موساد (سازمان جاسوسي رژيم اسرائيل) و «ام آي 6» (سازمان جاسوسي انگليس) طراحي كند. اين طرح ضلع سوم مثلثي بود كه ترور و جنگ رسانه اي دو ضلع ديگر آن بودند و «نفوذ» اين مثلث را كامل مي كرد.
با توجه به نياز جدي سازمان جاسوسي آمريكا، اين «پروژه» با فوريت و جديت در دستور كار قرار مي گيرد. تيم ويژه اي از كارشناسان اطلاعاتي- امنيتي مامور مي شوند زبده ترين فرد را براي نفوذ به سيستم اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران انتخاب كنند. پس از بررسي هاي گسترده، يك دو رگه ايراني- آمريكايي براي اين ماموريت مهم انتخاب مي شود. او كه سابقه يك دهه آموزش و فعاليت فشرده اطلاعاتي- امنيتي را در كارنامه خود دارد كسي نيست جز؛ امير ميرزاي حكمتي. حكمتي كه در آريزوناي آمريكا متولد شده، فارسي را مانند زبان مادري مي داند و اين توانايي براي چنين ماموريتي از واجبات است. حكمتي در آگوست سال 2001 در بخش اطلاعات ارتش آمريكا مشغول به كار مي شود.
حكمتي به دانشگاهي نظامي فرستاده شده و در كنار آموزش هاي موردنظر، فراگيري زبان هاي رايج در خاورميانه را نيز آغاز مي كند. حكمتي كه حالا تبديل به يك افسر تحليل اطلاعات شده است به رمادي عراق اعزام مي شود.
ماموريت وي در عراق، شناسايي مقامات عراقي است كه به آمريكا گرايش دارند. او بايد نظرات آشكار و پنهان مقامات عراقي را درباره حضور آمريكايي ها در كشورشان بررسي و با شناسايي افراد مستعد و داراي زمينه، با تطميع و رشوه از تصميم هاي آنان در زمان لازم در جهت منافع واشنگتن اطمينان كسب كند.
حكمتي در بخشي از اعترافات خود درباره دلايل حمله آمريكا به عراق و اشغال اين كشور مي گويد: «آمريكا مي خواست بر نفت عراق مسلط شود تا از اين طريق اوپك را شكست دهد و كنترل نفت را به دست بگيرد و روسيه و چين را تحت فشار بگذارد. همچنين از طريق حضور در عراق به دنبال حضور مستقيم و نفوذ در بين گروه هاي اسلامي بود تا ميان آنها اختلاف و انحراف ايجاد كند و همه اينها در پوشش آوردن دموكراسي به منطقه بود اما هدف اصلي سكولاريزه كردن بود. يكي ديگر از اهداف آمريكا كنترل كشورهايي مثل ايران، سوريه و لبنان بود. آمريكا نمي خواست ايران براي آنها و كشورهاي ديگر مثل بحرين و تونس و... الگو شود.»
حكمتي به دليل خدمات خود در عراق، پس از چند ماه حضور در اين كشور به خدمت شركتي امنيتي و زيرنظر دولت آمريكا به نام «دارپا» درمي آيد كه پروژه هايي را براي پنتاگون انجام مي دهد.
وي پس از «دارپا» به «كوماگيم» مي رود. اين شركت رايانه اي زيرنظر سازمان «سيا» ماموريت دارد با توليد و پخش بازي هاي رايانه اي در كشورهاي هدف، بخصوص در خاورميانه، افكار عمومي را مطابق با اهداف واشنگتن شكل دهد. بنا به گفته حكمتي، هدف اين بازي ها در عراق و افغانستان اين بود كه حمله آمريكا به كشورشان و اشغالگري را توجيه و امري لازم و مطلوب جلوه دهد.
پس از «كوماگيم»، حكمتي راهي شركتي خصوصي و امنيتي به نام «كوبك» مي شود. يكي از دلايل اين تغييرات در شركت هاي مختلف، ديدن آموزش هاي لازم براي ماموريت هاي پيچيده آينده است. تنها كسي كه مي داند وي مامور سيا است، رئيس شركت است.
بالاخره در «مي» 2009 سيا كار نهايي روي حكمتي را آغاز مي كند تا مطمئن شود وي همان ماموري است كه آنها به دنبالش بوده اند.
جولاي 2009 خانمي كه خود را «دولارس»، مامور دولت معرفي كرده است با حكمتي تماس مي گيرد و تست هاي مختلفي را از وي به عمل مي آورد. او از آزمون هاي روان شناسي، تست هاي دروغ سنجي، هوش و آزمون هاي پزشكي موفق بيرون مي آيد.
پس از اين دوره، «دولارس» با حكمتي تماس گرفته و پايان دوره تست را اعلام مي كند و به او مي گويد كه منتظر تماس بعدي آنها بماند.
حكمتي به سازماني به نام «بي.اي.اي سيستم» (BAE system) فرستاده مي شود.
وي از طريق اين نهاد براي دو سال به عراق اعزام مي شود تا كار با سيستم هاي امنيتي و جمع آوري اطلاعات ميداني را در ميدان عمل تجربه كند. البته در تمام اين مدت «سيا» در حال برنامه ريزي براي ماموريت اصلي حكمتي و طراحي پوشش مناسب براي وي است.
بالاخره در سال جاري ميلادي در هتل اسپرينگ هال واشنگتن ماموريت اصلي حكمتي براي سفر به تهران به او ابلاغ مي شود. مامور سيا طرح را براي حكمتي توضيح مي دهد و طي روزهاي آينده، پوشش وي و نحوه مواجهه با موقعيت هاي گوناگون را در ايران تمرين مي كنند.
پوشش انتخاب شده براي حكمتي، «دلال اطلاعات» است تا در مسير دستگاه امنيتي كشور قرار گيرد و در آن نفوذ كند.
گام اول طرح به اين صورت است؛ حكمتي به عنوان منبع به ايران مي رود.
طي سه هفته اطلاعاتي را در قبال پول به ايران مي فروشد و سپس باز مي گردد.
سيا به اين منظور اطلاعاتي را در اختيار حكمتي قرار مي دهد.
وي به پايگاه بگرام افغانستان فرستاده مي شود و از آنجا راهي دوبي مي شود تا با پروازي مستقيم وارد تهران شود. شهريور سال 1390 «دلال اطلاعات» وارد تهران مي شود.
حجم اطلاعاتي كه حكمتي با خود دارد براي هر سازمان اطلاعاتي مي تواند وسوسه انگيز باشد تا اولا اين منبع را از دست ندهد و سپس به صحت آنها پي ببرد. «دلال اطلاعات» دام فريبنده خود را در مقابل دستگاه اطلاعاتي ايران پهن مي كند. حكمتي و مافوق هاي وي در سازمان سيا اطمينان دارند، ايران از اطلاعات وي نمي تواند چشم پوشي كند. اطلاعاتي كه همگي درست هستند و باعث ايجاد اعتماد و سپس ارتباط ميان دستگاه اطلاعاتي ايران و مامور نفوذي سيا خواهد شد.
اما سيستم اطلاعاتي جمهوري اسلامي با غلبه بر تشنگي اطلاعاتي كه ذات هر نهاد امنيتي است بررسي هاي موشكافانه را در دستور كار خود قرار مي دهد و با بررسي كريدورهاي اطلاعاتي و راه هاي پيموده شده توسط حكمتي براي اعزام وي به تهران، پروژه نفوذ را كشف مي كند. سربازان گمنام امام زمان(عج) با ردگيري و مهار فرستاده سازمان سيا، نه تنها پروژه نفوذ را با شكست مواجه مي كنند بلكه شبكه گسترده پشتيباني كننده را با طيف وسيعي از اطلاعات ستادي شناسايي و منهدم كردند و به اين وسيله روش ها و اطلاعات واسطه ها در اختيار نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي ايران قرار بگيرد.

 



اختلاف وكينه ، عامل نابودي دين

آنچه در ايام سوگ و ماتم سالار شهيدان، حسين بن علي بن أبيطالب (ع) براي همه ما لازم است، آن است كه ما در اين مراسم به يكديگر عرض مي كنيم و مي گوئيم كه خدا اجر همه ما را بزرگ عطا كند و اجر فراوان عطا كند و توفيق قيام براي خونخواهي سالار شهيدان را به ما مرحمت كند. مي گوئيم: أعظم الله اجورنا و اجوركم ب مصاب نا ب الحس ين و جعلنا و ا يّاكم م ن الطّال بين ل ثار ه (1). خدا آن توفيق را به ما بدهد كه ما براي خونبهاي سالار شهيدان قيام بكنيم؛ اين شعار رسمي ماست.
امكان نيل به مقام فرزندي اهل بيت (ع)
اگر از ما سئوال بكنند شما چه حق داريد كه خونبهاي حسين بن علي را طلب بكنيد؛ پاسخش اين است كه: ما بچه هاي أبي عبد الله ايم، او پدرما بود. اين دين، ما را فرزند امام معرفي مي كند. اين يك توضيحي مي خواهد؛ هر كدام از ماها يك شناسنامه اي داريم كه پدر و مادر ما آن شناسنامه را براي ما گرفته است؛ آن نه دليل فخر است، نه دليل وهن. براي اينكه هر كسي با هويت خودش ساخته مي شود، كاري به پدر و مادر ندارد ! اين پدر و مادر مال اين مقطع است؛ وقتي انسان مرد، ديگر اين رابطه كلاً قطع مي شود. يك هويت و شناسنامه اي است كه خود ما بايد با دست خودمان تدوين بكنيم. آن را ديگر اداره ثبت احوال به ما نمي دهد؛ آن را عقائد و اخلاق و علوم و افكار خود ما تدوين مي كند كه ما فرزند كي هستيم، پدر ما كيست، مادر ما كيست و مانند آن.
اين دوّمي را كه هويت واقعي ما و شناسنامه اصلي ماست، ائمه (عليهم السّلام) به ما آموختند كه ما حاضريم شما را به عنوان فرزندي قبول كنيم، شما بيائيد بچه هاي ما بشويد. همه انبياء اين حرف را مي زنند، سلسله انبياي ابراهيمي (عليهم السّلام) عهده دار اين مكتب بودند. در پايان سوره مباركه حج اينچنين آمده است: م لّه ابيكم ا براهيم هو سمّاكم المسل مين م ن قبل (2)؛ اين م لّه ابيكم منصوب است به ا غراء، يعني خذوا م لّه ابيكم، دين پدرتان را بگيريد. قرآن كريم ابراهيم خليل را به عنوان پدر ما معرفي كرده است. قهراً ما مي توانيم فرزند ابراهيم خليل باشيم.
وقتي فرزند ابراهيم خليل شديم، فرزند موساي كليم خواهيم بود، تا مي رسيم به وجود مبارك پيامبر و حضرت امير كه اين دو بزرگوار فرمودند، مخصوصاً وجود مبارك رسول خدا: أنا و عليّ ابوا هذ ه الامّه (3). من و علي بن أبيطالب، اين جوانها و اين مردها را، و اين دخترها را به عنوان فرزندي قبول داريم: أنا و عليّ ابوا هذ ه الامّه. پس ما مي توانيم در شناسنامه بشويم فرزند علي بن أبيطالب؛ اين راه باز است.
اگر ما شديم فرزند علي بن أبيطالب، وجود مبارك فاطمه زهراء (س) هم مي شود مادر ما؛ اين راه باز است ! اين شناسنامه ديگر با خود ما هست؛ اين شناسنامه ديگر اينطور نيست كه با مرگ ببرند اداره ثبت احوال و مهر باطل برآن بزنند كه اين تمام شد !! آن شناسنامه هائي كه خودمان گرفتيم، اين فقط به درد كوپن مي خورد ! كجا ثبت نام بكنيم، كجا ثبت نام نكنيم؛ همين ! وقتي هم كه مرديم، اين را مهر باطل مي زنند، تمام شد، مي شود كاغذ باطله؛ مي ريزند در سطل. آن شناسنامه به درد ما نمي خورد؛ به درد همين ها مي خورد. امّا اين هويت و شناسنامه كه ما فرزند كي هستيم، پدر ما كيست، مادر ما كيست؛ اين با عقائد ما، با اخلاق ما، با اعمال ما ساخته مي شود؛ سطور و كلمات اين شناسنامه را عقائد ما، اخلاق ما، اعمال ما مي نويسند؛ آنوقت ما مي شويم فرزند پيغمبر و علي بن أبيطالب. ما به جائي مي رسيم با اينكه سيّد نيستيم، مي توانند به ما بگويند: السّلام عليك يا بن رسول الله. آيا اين فخر نيست؟ پس اين راه باز است. اگر اين راه باز است، پس اين راه را برويم. راهي نرويم كه تمام هويت ما با مرگ باطل بشود ! راهي برويم كه با هويت ما، آن شناسنامه شفافتر بشود.
لزوم پرهيز از بغض و كينه
حالا راهش چيست؟ ما چه كار بكنيم؟!بايد عمر فروشي نكنيم. يك كسي كه كار مي كند براي يك حقوق، اين در حقيقت عمر فروشي كرده ! يعني تمام اين عمر و وقت را مي دهد، يك مختصر حقوق مي گيرد؛ با آن تغذيه مي كند، لباس و مسكن و خواب و خوراك تهيه مي كند و ديگر هيچ ! و چه خسارتي بدتر از اين؟! اينكه فرمود: و العصر. نّ النسان لف ي خسر(4) همين است! كه آدم سرمايه مي دهد و چيزي هم نمي گيرد.
وجود مبارك رسول خدا (ص) فرمود: شما براي اينكه به اين مقام وزين بار يابيد، اوّلاً بايد شستشو كنيد؛ هر چه غبار هست، از صحنه دلتان بيرون كنيد. كينه كسي، حسد كسي، عداوت كسي، تكبّر بر كسي، بخل بر كسي، تهمت كسي؛ اينها را در دلتان راه ندهيد. اين صحنه را شفاف كنيد، لكه گيري كنيد، بعد بيارائيد. در بسياري از چيزها نظير حسد و كبر و اين چيزها فرمود: اين صحنه دلتان را پاك كنيد. بالأخره اختلاف نظر يك چيز بدي نيست، خوب هم هست. مي خواهند به كي رأي بدهند، با كي موافق باشند؛ اين كار طبيعي است. با اين آقا هماهنگ اند، به اين آقا هم رأي مي دهند؛ ديگر تمام شد و رفت. اما بد يكديگر را گفتن، خداي ناكرده كينه داشتن، اينها ديگر لازم نيست! نه تنها لازم نيست، بلكه مشكل هم ايجاد مي كند. آدم مي تواند در رأي آزاد باشد، در انتخاب آزاد باشد؛ امّا مواظب باشد دل را آلوده نكند و كينه كسي را در دل نگيرد.
فرمود: ا يّاكم و البغضاء.از كينه و عداوت و اختلاف بپرهيزيد؛ البته قسمت مهم اختلاف هم در مسائل عادي است، نه در مسائل سياسي. مسائل سياسي هم مال يك گروه هاي خاص است. اختلاف براي امور جزئي پيش مي آيد نظير اينكه به من بر خورد، چرا بالا ننشستم، چرا احترام مرا حفظ نكرد، چرا اوّل،خانه ما نيآمد؛ همين بازي هاي عادي است، اين باعث كينه مي شود. اين كينه چه مي كند؟ وجود مبارك حضرت رسول فرمود: ا يّاكم و البغضاء فنّها الحال قه و ليست حال قه الشّعر بل ه ي حال قه الدّين(5). فرمود: اين كينه و عداوت نسبت به يكديگر مثل تيغ تيز است و مي تراشد. بعد فرمود: اين نظير تيغي نيست كه آرايشگرها دارند،بلكه دين را تيغ مي كند. فرمود: كينه نسبت به يكديگر، اختلاف نسبت به ديگري مثل اين است.
حكمت دستور دين به تراشيدن موي سر در مناسك حج
شما كم و بيش خودتان يا دوستانتان را ديديد، وقتي سال اوّل مكه رفتن آنهاست؛ اينها روز دهم در منا سرشان را تيغ مي كنند. اين تيغ كردن براي آن است كه اين فخر ظاهري و اين جمال ظاهري را انسان به پاي دوست بريزد. چون موي سر به عنوان يك زيبائي مطرح است. اگر كسي ديگري را وادار كند، ببرند يك جائي موي سرش را بتراشند، اين شرعاً ديه دارد؛ مثل اينكه گوش كسي را ببرند، دست كسي را ببرند، اين ديه دارد؛ براي اينكه اين با زيبائي او بازي كرده است. خود انسان وقتي هفته اي يك بار، يا ماهي دو بار سرش را اصلاح مي كند، او مشخص است كه چقدر موي سرش را كوتاه كند، چقدر كوتاه نكند؛ امّا يك كسي ببرد، موي سراورا تيغ كند، اين در حقيقت يك جفائي به او كرده است و هيچ كس مخصوصاً جوان حاضر نيست سرش را تيغ بكند ! امّا شريعت كه آمد، گفت: اين زيبائي را هم بايد در مراسم حج در راه دوست فدا كني كه به اين هم وابسته نباشي.
در احتجاج طبرسي هست، ديگران هم اين را نقل كرده اند كه ابن ابي العوجاء گفت كه من بايد با يكي از اين صاحب نظران ديني مناظره فقهي داشته باشم. وارد مسجد الحرام شد، او را به وجود مبارك امام صادق (ع) راهنمائي كردند، او خيال مي كرد كه امام، يك روحاني عادي است ! با او بحث و مناظره اي درباره معارف توحيدي انجام داد،پس ازمناظره به اطرافيانش گفت من ازشماخواستم: مرا با يك جمره آشنا كنيد، شما ما را به يك دريا انداختيد؛ مگر من مي توانم با او(امام صادق) مناظره بكنم: ك يف و هوابن من حلق رءوس هؤلآء. او پسر كسي است كه سر همه اينها را تراشيد. يعني مگر عرب سر مي تراشد؟! جوان سر مي تراشد! امااو يك فرمان داد كه وقتي حج مي رويد، سرتان را بايد تيغ بزنيد. او پسر كسي است كه سر اينها را تراشيد !! مگر مي شود با اينها كنار آمد؟! اينها در جان مردم اثر دارند: و هو ابن من حلق رءوس هؤلآء(6).
«حلق» يعني تراشيدن وبه كساني كه تيغ به دستند و سر را تيغ مي كنند، مي گويند: « حلّاق ». حضرت فرمود: اين اختلاف و كينه؛ حالقه است، مي تراشد. اين تاء حالقه تاي مبالغه است، يعني خيلي مي تراشد: ليست حال قه الشّعر، لك نّها حال قه الدّين. اينهائي كه در روز دهم سرشان را تيغ مي كنند، تا مدّتها مو روئيده نمي شود. بعد از يك مدّتي كم و بيش مو رشد مي كند و روئيده مي شود؛ اين كار، تيغ كردن است. حالا اگر كسي تيغ تيز دستش باشد، هر روز سرش را تيغ كند، اين ديگر موئي روئيده نمي شود ! فرمود: اين اختلاف و كينه،دين را تيغ مي كند، نمي گذارد ديني بيرون بيايد !فرمود: اين دلتان را از كينه تطهير كنيد: ا يّاكم و البغضاء فنّها الحال قه و ليست حال قه الشّعر و لك نّها حال قه الدّين. اين حديث در نهج الفصاحه حضرت هست، بخشي از اين در نهج البلاغه حضرت امير (ع) هم آمده.
بيانات حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (مدظلّه العالي)
در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم به مناسبت ايام سوگواري حضرت سيّدالشهداء (ع) قم ؛ اسفند 1383
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) مستدرك الوسائل/ 14/ 509 (2) حج/ 78
(3) علل الشرايع/ 1/ 127 (4) عصر/ 1 و 2
(5) مستدرك الوسائل/ 9/ 78 (6) الرشاد/ 2/ 201
خوان حكمت روزهاي دوشنبه منتشر مي شود.

 



سردار جلالي: آمريكا در حال حاضر به دنبال گزينه نظامي عليه ايران نيست

رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشورمان تأكيد كرد كه آمريكا در شرايط كنوني به دنبال گزينه نظامي عليه جمهوري اسلامي نيست.
سردار غلامرضا جلالي در جمع كاركنان وزارت دفاع با بيان اينكه امروز رژيم صهيونيستي در بدترين وضعيت خود قرار دارد، اظهار داشت: همان طور كه امام راحل و فرماندهي معظم كل قوا وعده داده بودند قدرت هاي استكباري يك به يك در حال سقوط هستند و پيام انقلاب اسلامي ايران در حال رسيدن به سراسر جهان است.
وي با بيان اينكه بيداري اسلامي عمق استراتژي انقلاب اسلامي ايران است، افزود: همه ما بايد با بصيرت دشمنان خود را بشناسيم تا بتوانيم در مقابل آنها ايستادگي كنيم و دائم بايد بدانيم دشمن در چه مرحله اي از آمادگي است.
جلالي با اشاره به سخنان قاطع و كوبنده فرمانده معظم كل قوا در پي تهديد آمريكايي ها، تصريح كرد: دشمنان با توطئه مدام در پي تهديد ايران هستند و اتهام به ايران در خصوص ترور سفير عربستان نيز با هوشياري دستگاه ديپلماسي به موقع خنثي شد ولي بايد هميشه در برابر تهديدات آماده باشيم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور با بيان اينكه وزارت دفاع بايد ديپلماسي دفاعي خود را در عرصه بين الملل ارائه دهد، خاطرنشان كرد: اگر وزارت دفاع اين ديپلماسي را ارائه دهد مي توانيم در برابر تهديدات دشمن حرفي براي گفتن داشته باشيم.
وي با بيان اينكه آمريكا در حال حاضر به دنبال گزينه نظامي عليه ايران نخواهد بود، گفت: با اين وجود نيروهاي مسلح ما بايد در آمادگي كامل باشند.
جلالي از تحريم اقتصادي به عنوان گزينه اصلي جنگ آمريكا عليه ايران نام برد و افزود: در حال حاضر رويكرد جدي غربي ها عليه ايران در حوزه اقتصادي شكل گرفته است لذا بايد از اين تهديد اقتصادي به عنوان يك فرصت استفاده كنيم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور با بيان اينكه بايد در جاهايي كه در حوزه اقتصادي و ساير حوزه ها به خارج از كشور وابستگي داريم از اين وابستگي خارج شويم، تصريح كرد: بايد با يك حركت بسيجي وار تحت هدايت مقام معظم رهبري كشور را در تمام حوزه ها به خودكفايي برسانيم.
وي با بيان اينكه با تفكر بسيجي مي توان هر نوع سلاح جنگي را ساخت، گفت: هرچند حركت هاي بسيار خوبي در توليد تجهيزات نظامي و دفاعي در وزارت دفاع انجام شده است اما بايد كشور را به اقتدار دفاعي برسانيم.
جلالي با بيان اينكه وزارت دفاع بايد براي تهديدات امروز دشمنان نيز برنامه داشته باشد، اظهار داشت: در صنعت دفاعي امروز در كشور كارهاي بسيار عظيمي انجام شده است لذا اين راه بايد تداوم داشته باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه نقش وزارت دفاع در پدافند غيرعامل بسيار مهم است، گفت: وزارت دفاع در حوزه پدافند غيرعامل ويژگي هايي دارد كه مي تواند نقشي اساسي داشته باشد لذا بايد در اين حوزه فعال شود.
وي با بيان اينكه وزارت دفاع لبه تكنولوژي است، گفت: كشور در حال حاضر در حوزه دفاع كاملاً به وزارت دفاع متكي است.

 



بروجردي: آمريكايي ها اشتباه پهپاد جاسوسي را در زمين هم تكرار كردند

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد بر اينكه انتظار اين بود كه بعد از اقدام اخير آمريكا در تجاوز به حريم هوايي كشورمان اشتباه ديگري را مرتكب نشوند گفت: آمريكايي ها همچنان به روشهاي نادرست خود ادامه مي دهند.
علاءالدين بروجردي با اشاره به دستگيري جاسوس سازمان مركزي اطلاعات آمريكا (سيا) توسط وزارت اطلاعات كشورمان گفت: آمريكايي ها اشتباهي كه در هوا مرتكب شدند در زمين هم تكرار كردند. معتقدم آمريكا بايد بداند كه ارگانهاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران كليه اقدامات آمريكا در منطقه و جهان را زير نظر دارند و آن را به صورت كامل رصد مي كنند.
وي با تاكيد بر اينكه دستگاههاي امنيتي كشورمان به هيچ وجه اجازه نمي دهند كه آمريكا عليه منافع ملي كشورمان اقدامي را انجام دهد گفت: انتظار اين بود كه بعد از اقدام اخير آمريكا در تجاوز به حريم هوايي كشورمان كه اشتباهي بزرگ در سطحي جهاني از سوي آمريكا بود و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران موفق شدند اين پهپاد آمريكايي را به زمين بنشانند آمريكا اشتباه ديگري را مرتكب نشود اما به نظر مي رسد آمريكايي ها همچنان به اين روش نادرست ادامه مي دهند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: طبيعي است كه تكرار اين گونه اقدامات عليه جمهوري اسلامي ايران نشان مي دهد كه بايد اقدامات جدي تري در مقابل آمريكا انجام دهيم.
بروجردي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا در گذشته نيز دستگيري جاسوسان آمريكايي سابقه داشته است و يا اينكه اين اقدامي نو به شمار مي رود گفت: در هر صورت زماني كه آن سه تبعه آمريكايي وارد خاك ايران شدند اتهام آنها جاسوسي بود و افراد ديگري نيز كه از اين قبيل اقدامات انجام دادند نشان مي دهد كه اين گونه جاسوسي ها عليه كشورمان مسبوق به سابقه است. بنابراين آمريكايي ها بايد تغييري در رفتارهاي نادرست خود نسبت به جمهوري اسلامي ايران داشته باشند.
وي در خصوص واكنش جمهوري اسلامي ايران نسبت به اقدامات سلسله وار آمريكا عليه كشورمان گفت: طبيعتا اين گونه اقدامات با اعتراض رسمي دستگاه سياست خارجي كشورمان مواجه خواهد شد چرا كه در زمينه شكار پهپاد جاسوسي آمريكا هم اقداماتي توسط كشورمان انجام شد.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس كه با مهر گفت وگو كرده در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چه اتفاقي در درون سيستم حكومتي آمريكا افتاده است كه اين كشور سلسله اقداماتي عليه جمهوري اسلامي ايران را آغاز كرده است گفت: اقدامات اخير آمريكا عليه ايران به دليل اين است كه آنها ديدبان خود در ايران يعني انگليس را بعد از مصوبه اخير مجلس از دست داده اند و بعد هم شاهد بوديم كه انگليس كليه نيروهاي خود را به دنبال اقدام مجلس خارج كرد.

 



سرلشكر ايزدي: راه شهيد تهراني مقدم در عرصه موشكي تداوم خواهد داشت

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح بر تداوم مسير شهيد تهراني مقدم در عرصه موشكي تأكيد كرد.
سرلشكر مصطفي ايزدي با اشاره به پيشرفت نظامي ايران در طول اين سالها گفت: ما مراحل مختلفي را در طول دفاع مقدس داشته ايم كه اين مراحل مختلف در واقع تلاش و جهاد در جبهه صنعت براي ارتقاي قدرت دفاعي جمهوري اسلامي بوده است.
وي افزود: گام هاي اول اين بود كه ما توپخانه قدرتمندي داشته باشيم كه اين كار تحقق پيدا كرده و در اين خصوص هم از لحاظ صنعتي و هم از لحاظ سازماني به خودكفايي رسيده ايم و قابليت خوبي فراهم شده و در دوران دفاع مقدس هم از اين موضوع به نحو احسن استفاده شد.
ايزدي به «فارس» گفت: پس از آن با استفاده از دانشمندان و تحصيلكردگان داخلي خود به اقتدار موشكي رسيديم و امروز توانمندي موشكي ما در صنايع دفاعي در يك شرايط بسيار خوب است.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح تأكيد كرد: در حال حاضر ما علاوه بر اينكه موشك هاي زمين به زمين داريم از موشك در پرتاب ماهواره نيز استفاده مي كنيم يعني ما به يك حد بلوغ در اين عرصه رسيده ايم و حدودي براي صنعت ما مشخص شده و ما آن حدود را رعايت مي كنيم زيرا تلاش و حركت ما، تلاش و حركت دفاعي و براي صيانت از انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي است.
ايزدي با اشاره به اقدامات شهيد حسن تهراني مقدم در عرصه نظامي، اظهار داشت: كاري كه شهيد مقدم انجام داد اين بود كه بعد از اينكه اطمينان پيدا كرد روند حركت سپاه در سازماندهي موشكي زمين به زمين به حد خودكفايي رسيده، وارد عرصه جهاد خودكفايي در سپاه شد، يعني عرصه هاي ديگري كه مي تواند سپاه را از جهت علمي و تكنولوژيك آماده كند تا در مقوله هاي ديگر هم بتوانيم حركت هاي قدرتمندانه اي داشته باشيم.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: اين شهيد خود را يك پاسدار انقلاب اسلامي مي دانست و با تلاش هاي خود توانست نهادهاي خوبي را سامان بدهد. راهي كه اين شهيد انتخاب كرد تا توانمندي هاي سپاه در عرصه هاي مختلف صنعتي ارتقاء پيدا كند توسط كادرهايي كه در اين مسير تربيت كرده، ادامه دارد.
وي با بيان اينكه شهيد مقدم يكي از محورهاي اساسي عرصه جهاد خودكفايي سپاه بود، تصريح كرد: حركت جمهوري اسلامي در بحث موشكي زمين به زمين كه اساساً در وزارت دفاع ساماندهي شده است با قدرت و صلابت ادامه دارد و هيچ خدشه اي در آن ايجاد نشده است.
ايزدي در ادامه خطاب به دشمنان و صهيونيست ها اظهار داشت: آنها صددرصد بدانند ما همان طور كه در دوران دفاع مقدس شهداي زيادي را داديم و قوت مان بيشتر شد و به بركت خون اين شهدا نيز توانمندي هاي بالاتري را بدست خواهيم آورد و صلابت و اراده رزمندگانمان بيشتر مي شود.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: قطعاً مسير شهيد مقدم در عرصه موشكي تداوم پيدا خواهد كرد و امپرياليسم آمريكا و سگ زنجيري آن رژيم صهيونيستي بدانند كه راهي كه امام(ره) بنيان گذاشته و مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه اي تداوم بخش آن و ملت پشتوانه آن هستند با قدرت و صلابت ادامه پيدا خواهد كرد و در همه عرصه ها به پيش خواهد رفت.

 



به منظور افتتاح تعدادي از پروژه هاي ملي احمدي نژاد امروزبه اردبيل مي رود

با هدف افتتاح راه اصلي اردبيل ـ سرچم و واگذاري 5 هزار و 900 واحد مسكن مهر در اردبيل، احمدي نژاد امروز وارد اردبيل مي شود.
به گزارش فارس از اردبيل، اين سفر هفتمين سفر رئيس جمهور كشورمان به استان اردبيل است كه با هدف افتتاح و بهره برداري از پروژه هاي ملي به اردبيل مي رود.
محمود احمدي نژاد پيش از اين با حضور كابينه و سه بار نيز به صورت غير رسمي به اردبيل رفته است.
احمدي نژاد امروز از طريق راه اصلي اردبيل ـ سرچم و با افتتاح اين پروژه ملي كه بيش از 16 سال روي آن فعاليت هاي عمراني انجام شده است وارد اردبيل مي شود و پس از آن با حضور در اردبيل 5 هزار و 900 واحد مسكن مهر را در اين شهر افتتاح و به بهره برداري خواهد رساند.
گفته مي شود پروژه مسكن مهر اردبيل از طريق ويدئو كنفرانس توسط رئيس جمهور افتتاح و در شهرستان هاي مختلف نيز اين مسكن ها به صورت همزمان بهره برداري خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14