(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 دی 1390- شماره 20107

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بايسته هاي جنگ نرم حقوقي (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
تجديدي (گفت و شنود)
آغاز ثبت نام چهره هاي شاخص در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
تشريح اصول انتخاباتي جبهه متحد از زبان ولايتي
چهره ماندگار كجا؟! (خبر ويژه)
تقدير از مروج فساد! (خبر ويژه)
دورخيز حلقه انحرافي براي مجلس (خبر ويژه)
گري سيك: آمريكا ظرفيت جديدي براي تحريم ايران ندارد (خبر ويژه)
زحمت اصولگرايان كم شد! (خبر ويژه)
حالا كه منو نمي گيرين ميرم نامزد مي شم! (خبر ويژه)
زير تابلوي خط امام جمهوري اسلامي را خط زديم! (خبر ويژه)
رئيس كميته مطالبات ملي مجلس: سند انگليس براي باغ قلهك غيرقانوني و باطل است



بايسته هاي جنگ نرم حقوقي (يادداشت روز)

داني ياتوم از مقامات سابق موساد است كه اواخر دهه 90 رياست سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي را برعهده داشته است.
او بخاطر عمليات ناموفق ترور خالد مشعل از رهبران حماس در اردن منصب خود را از دست داد.
وي سالها بعد به تشريح ديدارش با جرج كنت رئيس وقت سازمان مركزي اطلاعات آمريكا (CIA) در سال 1998 مي پردازد و تصريح مي كند؛ «موضوع مورد بحث ما در آن ديدار خطر ايران و تروريسم اسلامي بود»! و بلافاصله مدعي مي شود كه؛ آمريكايي ها از 11سپتامبر ]2001[ متوجه شدند كه بايد خطر تروريستي ايران را جدي بگيرند!
گفتني است؛ ياتوم علاوه بر اينكه بصورت حرفه اي و سازماندهي شده به اقدامات تروريستي اشتغال داشته است داراي آثار و تاليفاتي درباره شگردهاي ترور است!
در حالي كه رژيم صهيونيستي به گواهي كارنامه سراسر جنايت، تجاوز و ترور در 6 دهه گذشته مظهر تام و تمام تروريسم بين المللي است، داني ياتوم 2 سال پيش طي سخناني در شوراي روابط خارجي آلمان مدعي شد؛ خطر ايران از تروريسم بين المللي بيشتر است!!!
اين خط فحشاي حقوق بشري و دميدن بر شيپور فريب و دروغ در دهه گذشته به طور پيوسته از سوي آمريكايي ها بر ضد جمهوري اسلامي دنبال شده است.
موضوع اين يادداشت اختصاص دارد به ضرورت ويژه اقدامات پدافندي و آفندي از سوي ايران در برابر اين سناريو پلشت صهيونيستي- آمريكايي كه در قالب يك «جنگ نرم حقوقي» در حال صورت بندي و عينيت است.
اخيرا و در پنجشنبه هفته پيش-22دسامبر- دادگاهي در منهتن نيويورك با صدور حكمي ايران را به مشاركت در عمليات تروريستي 11سپتامبر متهم كرد و همزمان دولت آمريكا با اعلام جايزه 10ميليون دلاري براي بازداشت ياسين السوري- با اسم مستعار عزالدين عبدالعزيز خليل- از اعضاي القاعده مدعي شد كه اين تروريست در ايران ساكن است!
كمتر از 3 ماه پيش و در 11 اكتبر نيز آمريكايي ها با به ميان آوردن طرح كذايي ترور سفير عربستان در خاك واشنگتن، ايران را متهم به تروريسم كرده بودند و دادگاه نيويورك عليه ايران كيفرخواست صادر كرد.
نكته گفتني پيرامون ادله اثبات دعوا در اين 2 دادگاه است.
در موضوع اتهامي طرح ترور سفير عربستان در آمريكا، دلايل دادگاه نيويورك به اقرار و شهادت ختم مي شود اما جالب است كه منظور از اقرار، اظهاراتي است كه متهم رديف اول (منصور ارباب سير) در اداره اف بي آي آمريكا انجام داده و در جلسه اول دادگاه سخنان خودش را تكذيب مي كند.
شهودي هم كه دادگاه نيويورك به آن استناد كرده است يكي همان منصور ارباب سير است كه علاوه بر تكذيب اظهاراتش بنا بر تحقيقات منتشر شده معمولا به علت مداومت در شرب خمر همواره در حال مستي بوده و تعادل روحي و رواني ندارد، يعني شاهد اين ادعاي بزرگ يك شارب الخمر است كه صفت پيوسته او لايعقل بودن است.
و جالب تر اينكه شاهد دوم در اين ماجرا كه آمريكايي ها از او تحت عنوان «غلام شكوري» نام برده اند اساساً وجود خارجي اش محرز نشده است.
در ماجراي اخير نيز كه «جورج دانيلز» قاضي دادگاه منهتن نيويورك، ايران را به مشاركت در حوادث ترور 11سپتامبر سال 2001 متهم كرده است دلايل اثبات اين اتهام و ادعاي بزرگ همانند سناريوي ترور سفير عربستان در واشنگتن بسيار متزلزل است به گونه اي كه تنها ادعا شده است كه 2 نفر با تابعيت ايراني كه اكنون پناهندگي آمريكا را دارند نسبت به دست داشتن ايران در حادثه 11 سپتامبر شهادت داده اند.! البته اين بار حتي نام شهود و مشخصات آنها به ميان نيامده است!
بنابراين بدون كمترين ترديدي مي توان به ادعاي واهي و اتهام پوچ و توخالي دادگاه هاي آمريكا در محكوميت ايران به تروريسم پي برد ضمن آنكه به لحاظ موازين حقوق بين الملل يك دادگاه محلي صلاحيت آن را ندارد كه طي احكام و آرايي- قطع نظر از استحكام يا تزلزل آن- يك كشور عضو سازمان ملل را محكوم نمايد و اين در مخالفت آشكار با مواد و بندهاي متعدد منشور ملل متحد است.
البته علاوه بر اين كه آمريكايي ها مستقيماً و با شلتاق كاري به اقدامات حقوقي بر ضد ايران روي آورده اند. تلاش مي كنند هر از چند گاهي به بهانه حقوق بشر با كارگرداني شيطنت آميز خود قطعنامه اي را در سازمان ملل عليه جمهوري اسلامي به عنوان اهرم فشار و با مصرف انحراف افكار عمومي از جهت تحولات منطقه اي و فرامنطقه اي به تصويب برسانند.
از همين روي؛ قطعنامه اي كه در ماه پيش بر ضد كشورمان با ادعاي نقض حقوق بشر به تصويب اقليتي از سازمان ملل (با 86 راي از مجموع 193 عضو سازمان ملل) رسيد در همين راستا قابل ارزيابي است.
اشاره به موارد ياد شده فوق به وضوح نشان مي دهد آمريكا و متحدانش به موازات فشارهاي سياسي، اقتصادي و تهديدات نظامي و همچنين راه اندازي جنگ اطلاعاتي و سايبري، «نبرد نرم حقوقي» با هدف ضربه زدن به الگوي حكومتي انقلاب اسلامي در شرايط كنوني منطقه را كليد زده اند.
البته طي چند هفته گذشته ايران نيز متقابلاً به جنگ حقوقي آمريكايي ها پاسخ داده است و 1- در پي طرح سناريو ترور سفير عربستان در واشنگتن و شكايت آمريكا از كشورمان به شوراي امنيت، جمهوري اسلامي شكايت نامه اي را به بان كي مون دبير كل سازمان ملل تحويل داد و مراتب اعتراض شديد خود را علام كرد. 2- ايران موضوع تعقيب كيفري 2مقام آمريكايي كه فرماندهان نظامي كشورمان را به ترور تهديد كرده بودند از طريق اينترپل در دستور كار قرار داده است و 3- به دنبال شكار پهپاد جاسوسي آمريكا توسط نيروهاي مسلح كشورمان كه نقض حريم هوايي ايران را در پي داشت، نمايندگي جمهوري اسلامي در سازمان ملل نيز شكايت دولت ايران را به دبيركل سازمان ملل منعكس كرد اما با توجه به رويكرد خصمانه آمريكا و تداوم اين تاكتيك كه محكوميت هاي به اصطلاح حقوقي بر ضد ايران را گسترش بدهند و در پشت پرده نيز براي ايران پرونده نقض حقوق بشر جعل نمايند اين اقدامات حقوقي كشورمان كافي به نظر نمي رسد و نكات زير قابل اعتناست:
اولا؛ با توجه به اين شرايط ويژه و نبرد حقوقي نرمي كه آمريكا به منظور تامين و پشتيباني اهداف جاه طلبانه و مزورانه خود عليه ايران اسلامي طراحي و به صحنه آورده است نبايد نهادهاي مسئول در كشورمان بصورت پراكنده و جزيره اي عمل نمايند. بايد يك قرارگاه ملي و ويژه براي جنگ حقوقي با آمريكا تشكيل شود و در آن از همه ظرفيت هاي وزارت خارجه، معاونت حقوقي رياست جمهوري، ستاد حقوق بشر دستگاه قضا، كميته حقوق بشر مجلس و دادگستري جمهوري اسلامي ايران بهره برد.
ثانياً؛ اين نگاه منفعلانه و نااميدانه كه اقامه دعواي حقوقي عليه آمريكا به سرانجام نمي رسد بايد اصلاح شود.
بديهي است كه ساختار سازمان ملل و نهادهاي بين المللي قضايي معيوب است و «حق وتو» كاملا ظالمانه و مظهر قانون جنگل است ولي با همه اين شرايط نبايد از حق قانوني شكايت گذشت. بنابراين در اوضاع فعلي ايران بايد مقوله طرح شكايت از آمريكا در شوراي امنيت سازمان ملل را به علت جنايات و تجاوزات مختلف اين كشور بخصوص اقدام جاسوسي اخير واشنگتن در نقض حريم هوايي كشورمان در عمق 250 كيلومتري در منطقه شمالي طبس از طريق 170RQ را با جديت پيگيري كند. همچنين بايسته است با توجه به طرح اتهام اثبات نشده «تروريسم» به ايران از سوي مقامات رسمي آمريكا كه چندين بار در ماههاي اخير تكرار شده است جمهوري اسلامي به سبب انعكاس گسترده اين افترا و به تبع آن ورود خسارت مادي و معنوي، دادخواست مطالبه خسارت بطرفيت دولت آمريكا در ديوان بين المللي دادگستري ارائه بدهد.
ثالثاً؛ «ديپلماسي قضايي» جمهوري اسلامي براي روشن شدن عمق جنايات و تجاوزات آمريكا از يكسو و تلاش براي اصلاح ساختار مندرس و فرسوده سازمان ملل و لغو حق وتو بسيار كمك خواهد كرد تا بستر اقامه دعواي قضايي عليه واشنگتن مهيا و آماده گردد. و بدون ترديد با توجه به الگوپذيري از ايران در تحولات منطقه اي فتح بابي خواهد شد تا همه ملت هاي مسلمان و دولت هاي آزاديخواه اين جسارت و جرئت را بيابند تا دادخواهي كرده و عليه آمريكا اقامه دعوا كنند.
رابعاً؛ به نظر مي رسد براي هماهنگي هرچه بيشتر و مشخص كردن استراتژي ها و تاكتيك ها در جنگ حقوقي با آمريكا به پرچمداري جمهوري اسلامي، برگزاري 2 اجلاس يكي در سطح داخلي و ديگري در سطح بين المللي ضروري است. از همين رهگذر بايد يك اجلاس حقوقي با فراخوان از همه حقوقدانان بنام و متعهد، اساتيد خبره دانشگاهي و حوزوي و مسئولان عالي رتبه قضايي و حقوقي برگزار شود تا به دقت همه ظرفيت هاي حقوقي براي اقامه دعوا عليه آمريكا بررسي و واكاوي شود.
همچنين بايد يك اجلاس بين المللي حقوق بشري با موضوع جنايات و تجاوزات آمريكا در نقض فاحش حقوق بشر با حضور حقوقدانان، انديشمندان و مسئولان عالي رتبه حقوقي كشورها در اقصي نقاط دنيا برگزار شود.
با توجه به تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا در بستر بيداري اسلامي، اجلاس بين المللي حقوق بشر در موازات و تكميل كننده 2 اجلاس بين المللي «بيداري اسلامي» و اجلاس بين المللي «حمايت از انتفاضه» كه اخيرا برگزار شد خواهد بود.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤آمريكا و كشورهاي دنباله رو بعد از مجبور شدن به خروج مفتضحانه از كشور عراق براي انتقام گيري از مردم مسلمان اين كشور تدارك اقدامات تروريستي در اين منطقه و كشور سوريه را ديده اند. ملت و دولت ايران اسلامي با تجارب گرانقدر در مبارزه با انواع تهديدات و اقدامات دشمنان در طول 32 سال گذشته و با شعار آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند در كنار دو كشور مقاومت سوريه و عراق ايستاده تا هرچه زودتر با شكل گيري اتحاد بين الملل اسلامي تهديدات بيگانگان از طريق محو اسرائيل پايان يابد و آرامش كامل و هميشگي در منطقه حاكم شود.
محمودي
¤ايران بايد تجربيات خود درخصوص مبارزه باتروريسم را در اختيار نيروهاي عراقي قرار بدهد تا كمتر شاهد جنايات آمريكا و همپيمانان او در اين كشور مسلمان و همسايه باشيم.
2470---0919
¤تركيه بايد سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب را آويزه گوش خود كند. ايشان فرمودند اگر در برابر دشمنان يك قدم عقب نشيني كنيم، آنها دو قدم جلو مي آيند. تركيه خوش خدمتي هايي در جريان مسائل داخلي سوريه به غربي ها و ساركوزي جاسوس موساد كرده اما الان فرانسوي ها در برابر اين خوش خدمتي ها به آنها دست مريزاد دادند، و ماجراي كشتار ارامنه توسط دولت عثماني در قرن گذشته را علم كردند. آقاي رجب طيب اردوغان اگر واقعا مسلمان باشد بايد سخنان رهبر را آويزه گوش خود كند و در بيداري اسلامي و كشورهاي خط مقدم مقاومت ضدصهيونيستي پشتيبان آنها باشد نه رو درروي آنها.
اصغر ضيايي-از كردستان و يك تماس مشابه
¤رسانه هاي قطري به ويژه الجزيره به اختلافات شيعه و سني و درگيري هاي منطقه اي دامن مي زنند و دنبال نشر اكاذيب هستند، وزارت ارشاد بايد نسبت به مجوز فعاليت اين شبكه در ايران تجديدنظر كند.
يك شهروند از تهران
¤از آنجا كه عوامل و عناصر ميداني فتنه 88 اعتبار خودشان را در نزد ملت از دست داده اند براي انتخابات مجلس مواضع مختلف و متناقض گرفته اند. يكي صحبت از تحريم انتخابات مي كند ديگري اين قضيه را منكر مي شود. البته به كساني كه به بدنامي مشهور شده اند و توسط ملت منزوي گشته اند حق مي دهيم كه نتوانند با مردم و ملت خود رو راست باشند.
بختياري
¤جريانات و نيروهاي ولايي و اصولگرا هوشيار باشند. چون جريانات و نيروهاي دوم خرداد درصدد ايجاد شكاف بين اين نيروهاي ولايي هستند و فرصت را در اختيار آنان نبايد قرار داد.
قاسمي از اصفهان
¤به جرات مي توان اذعان كرد انتخابات اين دوره از مجلس شوراي اسلامي از حساسيت و اهميت ويژه اي برخوردار است انتظار داريم هم شوراي محترم نگهبان و هم مردم به گونه اي در اين شرايط حساس به وظيفه انقلابي خود عمل نمايند كه صددر صد از نفوذ حاميان فتنه و مدعيان دروغين اصلاح طلبي به خانه ملت جلوگيري شود.
6263---0938
¤اظهارات توهين آميز فائزه هاشمي نسبت به بيداري اسلامي در اصل توهين به اسلام و مقدسات است. فرياد مردم مظلوم و مسلمان منطقه ريشه قرآني دارد و به شكرانه الهي پيروزي هاي نظام جمهوري اسلامي طي سي و چند سال گذشته براي همه عالم روشن است.
سيدجلال زاهد
¤وقتي شوراي انقلاب فرهنگي هيات امناي دانشگاه آزاد را موظف به تعيين رئيس جديد تا پايان آذرماه مي كند مي طلبد كه در مقابل قانون ايستادگي نكنند و به جاي سياسي كاري به قانون تمكين نمايند.
4686---0915
¤ بدون هيچ شك و ترديد ربودن 5 مهندس ايراني در سوريه فقط كار آمريكاست. آمريكا طي روزهاي اخير شكست هاي زياد و بزرگي از سوي ايران دريافت كرده است. غربي ها نيز به شدت برآشفته اند. آمريكايي ها التماس كنان مي خواهند هواپيماي جاسوسي شان را پس دهيم. آنها مي خواهند با ربودن مهندسان ايراني كه شايد باز هم تكرار شود، ايران را وارد معامله كنند و با تحت فشار قرار دادن خانواده هاي ايراني، جاسوس آمريكايي را پس بگيرند. بايد جوانب احتياط را رعايت كنيم و حواسمان به پاتك هاي مذبوحانه آمريكا در شرق و غرب به تلافي شكست هاي بزرگ باشد.
يك شهروند
¤ يكي از نمايندگان مجلس در كميسيون صنايع و معادن خبر داده قطر بزودي نسبت به لايروبي رودخانه كارون اقدام مي كند. قطر از طريق خطوط هوايي نتوانست كاري كند، حال رودخانه كارون را بهانه قرار داده، اين همه اصرار براي باز كردن پاي قطر به كشور چيست؟
عبداللهي از اهواز
¤ بچه هايي كه در كوچه و خيابان ها اقدام به دستفروشي مي كنند را جمع آوري كنيد چون آسيب پذيري همين بچه هاي كوچك در آينده آنها را به اراذل و اوباش جامعه تبديل مي كند. اين اطفال بي گناه به صورت گروهي اداره مي شوند و اين وظيفه بهزيستي است كه بايد در ساماندهي اين بچه ها تلاش بيشتري داشته باشد.
يك شهروند
¤ وزارت ارشاد به تيتر هاي برخي روزنامه هايي كه باعث ايجاد تنش بين مردم مي شود بايد رسيدگي كند.
عليمرداني
¤ مسئولين اعلام كرده بودند قسمتي از معوقه بازنشستگان همراه با حقوق آذرماه آنان پرداخت خواهد شد ولي متاسفانه به اين قول و وعده خود عمل نكردند. بنويسيد اگر بي صداقتي براي مردم بد است و گناه محسوب مي شود وقتي از مسئولين سر بزند بدتر و گناهش بيشتر است. چرا كه موجب بدبيني و نارضايتي مي گردند.
فاضلي
¤ شهرستان باغملك در استان خوزستان با وجود اين كه داراي حدود 200 هزار نفر جمعيت مي باشد ولي فاقد سيستم گيرنده ديجيتال است و اين وسيله اي مي شود براي اين كه عده اي خودشان را با برنامه هاي ماهواره آن طرف آب سرگرم كنند.
7431---0916
¤ با اين كه نظام هماهنگ حقوق در مورد كارمندان دولت به اجرا گذاشته شده مع الوصف يكي از دوستانم در آموزش و پرورش علي رغم برخورداري از تعطيلات تابستان و طول سال، مبلغ 200 هزار تومان بيشتر از بنده كه كارمند وزارت ارشاد هستم حقوق مي گيرد در حالي كه مدرك تحصيلي و سابقه كاري ما هر دو مثل هم مي باشد. احساس مي كنم هر وزيري كه زورش بيشتر است كارمندانش در رفاه بيشتري هستند.
اصغرپور
¤ نرخ هاي غيررند مثلا 625 تومان در بعضي از اقلام و اجناس موجب حرام خواري افراد جامعه مي شود. لقمه حرام نيز ريشه بسياري از مفاسد مي باشد. طرح عمرو عاص براي حرام خور كردن مردم از طريق جابه جا كردن تخم مرغ هاي افراد به يكديگر را نبايد فراموش بكنيم.
9385---0912
¤ در بيمارستان شهرستان نائين چند مشكل اساسي وجود دارد. اولا اين بيمارستان از كمبود تجهيزات پزشكي رنج مي برد، ثانيا تعداد نيروي كادر موجود در بعضي از بخش ها پاسخگوي مراجعين و حجم كار نيست و ثالثا اين مركز درماني فضاي سبز ندارد. اميدوارم مسئولين امر براي رفع اين نارسايي ها و مشكلات مساعدت داشته باشند.
5255---0915
¤ مسئولين حج و زيارت مرتب برنامه قرعه كشي ثبت نام كنندگان براي عمره مفرده را عقب مي اندازند آيا اين كار ساده هم از نوع اموري است كه از عهده انجام آن برنمي آيند يا اهداف ديگري از اين كار دارند؟
حسيني تبار
¤ بعضي از بانك ها و موسسات مالي و اعتباري سودهاي زيادي بابت تسهيلات مالي از مشتريان خود مي گيرند. با توجه به تذكرات و توصيه هاي بزرگان دين به ويژه رهبر معظم انقلاب در خصوص بانكداري اسلامي صورت شرعي دريافت اين گونه سودها چگونه است و چه توجيهي دارد؟
7566---0918
¤ آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور محترم گفتند 50 هزار تومان مي تواند زندگي خانوارها را زير و رو كند اين گفته فقط در شهرهاي دور و روستاهاي كشور كه هزينه زندگي پايين است صدق مي كند و الا حتي در اسلام شهر كه خط فقر 800 هزار تومان اعلام شده است، 50 هزار تومان هيچ دردي را درمان نمي كند.
8516---0919
پاسخ سازمان تاكسيراني تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 19/9/90 به آگاهي مي رساند، كليه تاكسي هاي خطي داراي برچسب نرخ مصوب و تاكسي هاي گردشي، تلفني، فرودگاه، راه آهن و پايانه هاي چهارگانه داراي تاكسيمتر با تعرفه نرخ مصوب مي باشند و تاكسيرانان محترم موظف به دريافت نرخ مصوب بوده و در صورت عدم رعايت و داشتن شكايت برابر ضوابط و مقررات با ايشان رفتار خواهد شد.

 



تجديدي (گفت و شنود)

گفت: يكي از مدعيان اصلاحات گفته است «نظام از اصلاح طلبان عبور كرده و آنها را به انتخابات راه نمي دهد.»
گفتم: نظام از مدعيان اصلاحات عبور كرده يا آنها با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها ائتلاف كردند و آشكارا به خدمت دشمنان بيروني درآمدند و مسجد آتش زدند و به ساحت امام حسين عليه السلام اهانت كردند و به نفع آمريكا و اسرائيل شعار دادند و به دروغ ادعاي تقلب كردند و... نهايتاً از نظام عبور كرده و به دامان مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس پريدند؟!
گفت: اصلاً مگر همين ها نبودند كه روي شعار جمهوري اسلامي خط كشيدند و پوستر امام(ره) را پاره كردند؟ پس چه انتظاري دارند كه هنوز در حلقه نظام اسلامي تعريف شوند؟
گفتم: دانش آموزي به باباش گفت؛ بابا جون يادته پارسال از 5 تا درس تجديد شده بودم؟ باباش گفت؛ آره، امسال چي؟ گفت؛ امسال فقط از يك درس تجديد شدم. باباش با خوشحالي گفت؛ آفرين! آفرين! حالا از چه درسي تجديد شدي؟ دانش آموز گفت؛ معدل.

 



آغاز ثبت نام چهره هاي شاخص در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي

رئيس كميته مطالبات ملي مجلس گفت طي بررسي ها مشخص شد كه سند انگليس براي باغ قلهك غيرقانوني و باطل است.
سيدحسين نقوي حسيني رئيس كميته مطالبات ملي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به جلسه اين كميته، گفت: اين جلسه با حضور حقوقدانان ارگان هاي مختلف جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
وي افزود: در جلسه 2 ساعته امروز اخذ سند اين باغ توسط انگليس در سال 1309 با دقت بررسي و مشخص شد كه مراحل قانوني لازم در مقطع مذكور طي نشده و سند صادر شده عملا غيرقانوني و باطل است.
نقوي افزود: اين كميته از طرف مجلس شوراي اسلامي تهيه دادخواست قانوني براي بازپس گيري باغ را دنبال خواهد كرد. همچنين در اين جلسه موضوع شكايت شهرداري تهران در سفارت انگليس را به خاطر قطع صدها اصله درخت كهنسال مورد بررسي و تاييد قرار گرفت.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست در مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: براي تصميم گيري در اين زمينه كميته ويژه اي از حقوقدانان برجسته تشكيل خواهد شد تا موضوع مهم تهيه دادخواست مذكور را دنبال كنند.سومين روز ثبت نام از نامزدهاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با حضور برخي چهره هاي شاخص پايان يافت.
از صبح ديروز داوطلبين زيادي از اقشار مختلف مردم در سراسر كشور با حضور در فرمانداري ها اقدام به ثبت نام در اين انتخابات كردند كه تا ساعت 17 عصر ادامه داشت.
برخي نمايندگان مجلس از جمله آقايان حداد عادل، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس هشتم و حجت الاسلام نكونام، رئيس كميسيون اصل 90 مجلس و برخي چهره هاي شاخص سياسي اصولگرا و اصلاح طلب از ثبت نام كنندگان در روز سوم بودند.
«محمد نجار» وزير كشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران از ثبت نام 1020 نفر تا ساعت 45/15دقيقه عصر ديروز خبر داد.
پيش از اين «حسنعلي نوري» قائم مقام رئيس ستاد انتخابات كشور اعلام كرد كه تا آخر وقت روز دوم ثبت نام كانديداهاي مجلس نهم 639 نفر به صورت قطعي در انتخابات ثبت نام كردند و 48 نفر ثبت نامشان نهايي نشده است.
وي با ارائه آخرين آمار ثبت نام كنندگان انتخابات مجلس نهم، افزود: از 639 نفر كانديداي ثبت نام شده، 610 نفر مرد و 29 نفر زن هستند. از نظر تحصيلات پنج نفر از ثبت نام كنندگان ديپلم و يك نفر فوق ديپلم، 101 نفر ليسانس، 426 نفر فوق ليسانس، 96 نفر دكتري دارند و 10 نفر از ثبت نام كنندگان نيز داراي تحصيلات حوزوي هستند.
وي گفت: براساس قانون انتخابات جانبازان يك مقطع و نمايندگان ادوار مختلف مجلس به ازاي هر دوره نمايندگي يك مقطع ارتقاي تحصيلي مي گيرند.
قائم مقام رئيس ستاد انتخابات كشور از نظر سني نيز ثبت نام كنندگان را چنين ارزيابي كرد: 98 نفر بين سنين 30 تا 35، 108 نفر بين 36 تا 40، 149نفر بين سنين 40 تا 45، 126 نفر بين 46 تا 50 سال، 97 نفر بين 51 تا 55، 37 نفر بين 56 تا 60 و مجموعا 24 نفر هم بالاتر از 60 سال.
نوري همچنين از كساني كه قصد ثبت نام در انتخابات را دارند درخواست كرد كه ثبت نام خود را به روزهاي آخر موكول نكنند.
از نكات قابل توجه ديروز، حضور يكي از محكومان فتنه 88 در فرمانداري تهران براي ثبت نام در انتخابات مجلس بود. اين حضور در حالي صورت گرفت كه فتنه گران بر تحريم انتخابات تاكيد دارند.
بازديد دادستان تهران و معاون امنيتي وزير كشور از ستاد انتخابات
بازديد جعفري دولت آبادي و عبدالهي از ستاد انتخابات كشور يكي از اتفاقات سومين روز ثبت نام از كانديداها بود.
عباس جعفري دولت آبادي، دادستان تهران و علي عبدالهي معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور با حضور در ستاد انتخابات كشور از نزديك با فرايند ثبت نام داوطلبان آشنا شدند.
 



تشريح اصول انتخاباتي جبهه متحد از زبان ولايتي

سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان، مشاركت گسترده و تمركز بر نامزدهاي اصلح را دو اصل اساسي درباره انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد.
به مناسبت حماسه پرشكوه نهم دي و همزمان با ايام ثبت نام نامزدهاي نمايندگي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، ديروز نشست شوراي سياست گذاري پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان با حضور علي اكبر ولايتي برگزار و از پايگاه رسمي جبهه متحد اصولگرايان به آدرس (www.jebhemottahed.ir) رونمايي شد.
علي اكبر ولايتي سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان در اين جلسه تحليلي از حماسه پرشكوه نهم دي ارايه كرد و ضمن تأكيد بر ضرورت اطلاع رساني سريع در فعاليت هاي سياسي و اجتماعي، گفت: بهره مندي از امكاناتي كه بتوان با سرعت بيشتري دسترسي به اطلاعات و اخبار را در سرتاسر كشور ميسر كرد، امري ضروري است كه بر همين اساس، تاسيس پايگاه اينترنتي جبهه متحد يك ضرورت غيرقابل انكار است.
وي با اشاره به سرنوشت ساز بودن فعاليت جبهه متحد اصولگرايان براي آينده كشور گفت: يكي از اصلي ترين وظايف پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد، تلاش در جهت مشاركت گسترده و دعوت از همه اقشار مردم شريف ايران براي شركت مؤثر در انتخابات آينده است.
ولايتي يكي ديگر از وظايف پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان را افزايش بصيرت، شناخت در ميان عموم مردم، براي انتخاب كانديداي اصلح عنوان كرد و افزود: بايد پايگاه رسمي جبهه متحد به سمتي برود كه كمك كند تا در آينده مجلسي ولايت مدار، كارآمد، فعال و پايبند به مباني اسلام و انقلاب شكل بگيرد.
سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان ضمن تأكيد بر ضرورت اطلاع رساني بر استفاده از ابزارهاي نوين ارتباطي براي ارتباط با افكار عمومي و تعامل با نخبگان و منتقدين تاكيد كرد و گفت: پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان بايد بستري باشد تا با استفاده از ابزارهاي نوين ارتباطي، نخبگان، صاحبان انديشه و منتقدين بتوانند مطالب خود را به راس و بدنه جبهه متحد اصولگرايان منتقل كنند و پاسخ هاي منطقي و مستدلي دريافت كنند.
وي بر ضرورت كار تحليلي بيشتر از كار خبر تأكيد كرد و گفت: هر قدر بتوان در حوزه تحليل كار كرد و نظر صاحب نظران را گرفت، به همان اندازه اين رسانه مي توانند تأثيرگذار باشند. لازم است تا نظرات مثبت و منفي به صورت عمومي بازتاب يابد تا مردم به قضاوت حقيقت بنشينند.
ولايتي با اشاره به سرعت بالاي تحولات در عرصه داخلي و خارجي و همچنين لزوم ارايه تحليل به بدنه اجتماعي گفت: ميزان فعاليت اين نهاد اطلاع رساني، بايد طوري باشد كه وقايع را به لحظه رصد نمايد و متناسب با سير وقايع و رخدادهاي داخلي و بين المللي، تحليل هاي به روز ارايه كند.
سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان، مجلس شوراي اسلامي را تبلوري از ملت 75 ميليوني در زير يك سقف خواند و گفت: كنار هم نشستن نمايندگان حوزه هاي مختلف انتخابي در مجلس شوراي اسلامي نمادي از همبستگي ملي و اسلامي است.
وي در پايان با اشاره به وظايف خطير پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد در شكل گيري مجلس شوراي اسلامي كارآمد، گفت: با توجه به جايگاه مهم مجلس شوراي اسلامي در سرنوشت مردم و كشور، بايد دو نكته لزوم مشاركت گسترده براي تعيين سرنوشت مجلس و در نهايت كشور و همچنين تمركز بر روي نامزدهايي كه صلاحيت بالاتري نسبت به بقيه دارند، اصل قرار بگيرد.
در اين جلسه همچنين، مجتبي توانگر مسئول روابط عمومي جبهه متحد اصولگرايان، رونمايي از پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان در آستانه نهم دي ماه را اتفاقي مبارك خواند و بر لزوم ارتباط موثر دقيق با افكار عمومي تاكيد كرد و گفت: لزوم استفاده از فضاي مجازي براي انتقال اخبار و تحليل ها از كميته ها و واحدهاي جبهه متحد و دريافت نظرات مخاطبين و منتقدين كه پاسخگوي نيازهاي روزافزون مخاطبان باشد، ما را بر آن داشت تا پل ارتباطي الكترونيكي، مد نظر قرار گيرد.

 



چهره ماندگار كجا؟! (خبر ويژه)

خانم الف- الف يكي از افرادي است كه چند دوره در كنفرانس اسرائيلي مالتا شركت كرده است، وي يكي از اساتيد دانشگاه... است كه در بسياري از تصاوير تبليغاتي كنفرانس عكس او ديده مي شود.
خانم «الف-الف» پس از انتشار اين خبر در برخي از رسانه ها علي رغم وجود اسناد و مدارك مربوطه با يكي از نشريات داخلي دانشگاه مصاحبه كرد و خبر ياد شده را نشر اكاذيب دانست! و در سكوت معني دار دانشگاه... قطب علمي خود را به عنوان قطب علمي برتر كشور معرفي كرد!
اين حركت متاسفانه با غفلت و عدم برخورد قانوني مسئولان مربوطه در دانشگاه پايان كار نبوده و عده اي تلاش مي كنند ايشان را به عنوان چهره ماندگار فيزيك معرفي كنند!
گفتني است كنفرانس اسرائيلي مالتا از سال 2003 هر دو سال يك بار در يكي از كشورهاي خاورميانه برگزار مي شود و هدف از آن به گفته رئيس صهيونيستي آن استفاده از شخصيت هاي علمي كشورهاي اسلامي براي پيشبرد اهداف اسرائيل است.

 



تقدير از مروج فساد! (خبر ويژه)

روزنامه ايران در شماره پنج شنبه اول دي در صفحات ضميمه زرد خود به نام «شوك» به مصاحبه اي با مبتذل نويس ر-اعتمادي (رجب علي) پرداخته است.
ر-اعتمادي سردبير مجله اطلاعات جوانان، از نشريات منحرف و ابتذال گراي دوران رژيم گذشته بود كه سعي در ايجاد فساد اخلاقي و قبح زدايي از جوانان و فرهنگ جامعه را داشت. ر-اعتمادي توانسته بود همزمان با هدايت نشريه در اين مسير به نگارش داستان ها و كتاب هاي نازل و منحرفي همچون «تويست داغم كن» دست بزند.
ر-اعتمادي را مي توان از بانيان ابتذال در فرهنگ ايران و به فساد كشانيدن جوانان با نوشتن كتاب هاي زرد و انتشار مجله اطلاعات جوانان دانست.
شايان ذكر است چاپ برخي از كتابهاي وي در حال حاضر بدليل محتوي ضد اخلاقي و نقش آفريني در فرار دختران از خانه ها ممنوع است.

 



دورخيز حلقه انحرافي براي مجلس (خبر ويژه)

يكي از عوامل رسانه اي حلقه انحرافي براي نامزدي انتخابات مجلس نام نويسي كرد.
«ح-س» گرداننده برخي سايت هاي انحرافي بود كه به خاطر رفتارهاي قانون شكنانه، اختلاف افكنانه و دروغ پراكنانه مسدود شدند.
نامبرده به همراه تيم همكار خود، در نامگذاري سايت ياد شده از اسامي شهيدان همت و باكري سوءاستفاده كرده بود. اين تيم تلاش مي كرد برخي چهره هاي موجه را با انگ همسويي با هاشمي ترور شخصيت كند حال آن كه برخي از همان چهره ها موضع اعتراضي صريحي در مقابل عملكرد ملامت برانگيز هاشمي داشتند منتها ايرادشان! ظاهرا اين بود كه به انحرافات حلقه انحرافي نيز پرداخته بودند.
هر چند دفاع از مواضع حلقه انحرافي جزو تحركات اصلي دو سايت تحت مديريت «ح-س» بوده، اما سايت هاي ياد شده به دليل ارتكاب جرايم امنيتي عديده مسدود شده اند.
ترور شخصيت برخي چهره هاي اصولگراي منتقد حلقه انحرافي، پروژه اي است كه برخي رسانه هاي راه اندازي شده از سوي انحرافيون به موازات رسانه هاي فتنه گر به شدت دنبال مي كنند و اين يكي از نقاط هم پوشاني اين طيف يا رسانه هاي همسو با فتنه 88 مي باشد. حلقه انحرافي در فعاليت هاي خود هيچ ابايي نسبت به يارگيري از نويسندگان زنجيره اي ندارد.

 



گري سيك: آمريكا ظرفيت جديدي براي تحريم ايران ندارد (خبر ويژه)

مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا در دولت هاي كارتر، ريگان و فورد تصريح كرد واشنگتن ظرفيت جديدي براي تحريم ايران جز تحريم هاي قبلي ندارد.
گري سيك در مصاحبه با روز آن لاين، ضمن بيان اين كه تحريم ها باعث نشده سياست ايران عوض شود، گفت: من در حال حاضر تحريم هاي ديگري را پيش بيني نمي كنم. به نظرم آمريكا و متحدان آن مايل بودند دور جديد تحريم ها توسط سازمان ملل اعمال شود كه چنين اتفاقي نيفتاد. بنابراين آنها به صورت يك جانبه انجام دادند، اين حداكثري است كه در حال حاضر مي خواهند انجام دهند.
وي افزود: افرادي در كنگره آمريكا و ساير جاها هستند كه مي خواهند آمريكا فعاليت با بانك مركزي ايران را ممنوع كند، ولي كاخ سفيد و دولت اين مسئله را بررسي كرده و مي داند كه اين كار اثر عظيمي بر قيمت نفت خواهد گذاشت و باعث رشد قيمت آن خواهد شد. با وضعيت وخيمي كه اقتصاد دنيا به آن گرفتار است، اين حركت عاقلانه اي نيست. كاخ سفيد هم به همين نتيجه رسيده است. هر اتفاقي ممكن است بيفتد، ولي به احتمال زياد تحريم ها در همين مرحله باقي خواهد ماند.

 



زحمت اصولگرايان كم شد! (خبر ويژه)

عضو «ستاد اصولگرايان(!؟) حامي موسوي» در انتخابات سال 88 گفت در انتخابات مجلس نهم نامزد نمي شود.
«ر- الف» گفته است: فكر مي كنم چند دوره نمايندگي ديگر برايم كافي است و با توجه به اين مسئله و همچنين در نظر گرفتن شرايط سني تمايلي براي حضور درمجلس بعدي ندارم.
وي افزود: دوستان و افراد مختلفي خواستار شركت اينجانب بودند اما تصور مي كنم براي انتخابات مجلس نهم كمبود نيرو وجود ندارد و افرادي هستند كه بتوانند مسير را ادامه دهند.
خاطرنشان مي شود مواضع چند تن از نمايندگان مجلس كه در فراكسيون اصولگرايان قرار داشتند اما در ماجراي 2 سال پيش وارد بازي پيچيده فتنه گران و مدعيان اصلاح طلبي شدند، باعث اعتراض گسترده اصولگرايان و مردم شده بود. گفته مي شود دو تن ديگر از نمايندگان مجلس در ستاد مورد اشاره عضويت داشته اند.
مردم و فعالان اجتماعي اصولگرا به طوري جدي توقع دارند كه در انتخابات مجلس نهم از سوي گروه هاي تصميم گير، نامزدهايي معرفي شوند كه مرزبندي روشني با جريان فتنه داشته باشند و نه تنها جزو مردودين نباشند كه حتي جزو ساكتين هم قرار نگرفته باشند و صلاحيت حضور در خط مقدم دفاع از كشور و ملت را نشان داده باشند.
يادآور مي شود آيت الله مهدوي كني به تازگي در پيامي كه به مناسبت سالگرد حماسه نهم دي و در تجليل از اين حماسه صادر كرد بر لزوم مرزبندي با مردودين و ساكتين فتنه تأكيد ورزيد. رئيس مجلس خبرگان تصريح كرده بود مردم همراهي مردودين و ساكتين فتنه 88 با ژنرال هاي دشمن را فراموش نكرده اند. آيت الله مهدوي كني معتقد است فتنه گران تا مرز ارتكاب «بغي» پيش رفتند.

 



حالا كه منو نمي گيرين ميرم نامزد مي شم! (خبر ويژه)

يكي از عناصر تندرو و آلت دست فتنه گران با مراجعه به فرمانداري تهران براي نامزدي انتخابات ثبت نام كرد.
«مهدي- خ» كه شيوه «عسس بيا مرا بگير» را ماه هاست اجرا كرده اما موفق به جلب نظر نيروهاي امنيتي جهت بازداشت و برخورد با خود نشده! اين بار براي خودنمايي اقدام به ثبت نام جزو داوطلبان انتخابات كرد حال آن كه در وب سايت خود از ادعاي تقلب و... در انتخابات 2 سال پيش حمايت مي كند. او البته در سايت خود اذعان مي كند ثبت نام كرده تا رد صلاحيت شود. آقاي «خ» از همه «بي صلاحيت ها» نيز دعوت كرده نامزد شوند تا هم رد صلاحيت شوند و سندي بر حقانيت شان باشد و هم صحنه خالي نماند! وي حتي خواستار آن شده كه «بازداشت شدگان جنبش ]فتنه[» سبز نيز ولو از طريق وكلاي خود اقدام به نام نويسي كنند تا ثابت كنيم كه شما ]نظام[ اهل تحريم هستيد نه ما! و وقتي حذف شديم، فرياد بزنيم انتخابات با حذف ما بي معناست.»
خاطرنشان مي شود هر چند طيف گروه هاي فعال در فتنه سبز، تحريم انتخابات را تبليغ مي كنند و اعلام كرده اند كه در انتخابات حضور نخواهند داشت اما اخبار متواتر حاكي از ثبت نام نيروهاي وابسته به اين طيف است. با اين حال بايد گفت بيچاره آن افراد ساده دل و گوش به فرماني كه نمي دانند بالاخره، انتخابات تحريم است و نبايد آمد يا تحريم نيست و بايد آمد!

 



زير تابلوي خط امام جمهوري اسلامي را خط زديم! (خبر ويژه)

دبير مجمع روحانيون به شيوه شروع از پله دوم و ضمن مظلوم نمايي گفته است «حاكميت از اصلاح طلبان عبور كرده است و آنان را به انتخابات راه نخواهد داد و اصلاح طلبان با وضعيت موجود نمي توانند در انتخابات شركت كنند. دوستانشان هنوز در زندان هستند و آقايان موسوي و كروبي در حصر به سر مي برند. با اين وضع چگونه مي توانند در انتخابات شركت كنند؟»
وي در ديدار يك هفته پيش خود با برخي اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه تهران مي گويد: ديروز مجلس ختمي رفته بودم خبرنگاري سؤال كرد شما انتخابات را تحريم مي كنيد؟ گفتم نه ولي ما ليست نمي دهيم. اصرار داشت تا از من يك كلمه تحريم را بشنود و همان را دستاويز قرار دهد و هنگامي كه مأيوس شد پرسيد شما فتنه را محكوم مي كنيد يا نه؟ گفتم يعني خودم را محكوم كنم؟! گفت شما نه، اين آقاي موسوي و كروبي را مي پرسم. گفتم آنها از بزرگواران ما هستند، عزيز ما هستند، محترم هستند، اين حرفها چيست كه مي زنيد؟ بعد گفت فلان كس فلان چيز را گفته كه من هم جوابي دادم و عصباني شد. خب شماها چطور مي خواهيد اين كشور را اداره كنيد؟ رسانه ها را كه به اين روز انداخته ايد، نه سايتي مي گذاريد نه روزنامه اي. خودتان هم كه سؤال مي كنيد طوري رفتار مي كنيد كه ظاهراً به جاي كار خبرنگاري به بازجوئي بيشتر علاقمنديد. خب سؤال نكنيد. من كه دنبال شماها نمي آيم تا بخواهم حرف خودم را به شما بگويم.
وي در ادامه سخنانش گفته است: انتخابات در پيش است. مشكلات خارجي را كه داريم. همه نگرانند كه چه اتفاقي خواهد افتاد؟ خوب عاقلانه اين است كه براي اين كه اين خطرها از كشور دفع شود، بهترين راه برگزاري يك انتخابات آزاد و با شكوه است. ولي آقايان درست عكس اين كار را انجام مي دهند! يعني در همين شرايطي كه ما به انسجام و وحدت و مشاركت حداكثري نياز داريم، رفتارهايي از خود نشان مي دهند كه گويا مي خواهند اكثريت مشاركت نكنند!
خوب است از آقاي موسوي خوئيني ها- اگر با مظلوم نمايي ادعا نكنند دارند بازجويي مي شوند!- پرسيده شود كه آيا حاكميت از اصلاح طلبان عبور كرد يا اصلاح طلبان شعار عبور از حاكميت و قانون اساسي را گفتند و به آن عمل هم كردند؟ آيا خيلي سالها پيش از انتخابات سال 88 و در دوره اصلاحات، مورد وثوق ترين همكاران آقاي موسوي خوئيني ها در روزنامه سلام و مركز تحقيقات استراتژيك و... (نظير عباس عبدي) صراحتاً خواستار عبور از قانون اساسي نشدند و آيا برخي سياستمداران اصلاح طلب در دولت و مجلس اصلاحات در عمل اركان قانون اساسي نظير اسلام و ولايت فقيه و استقلال كشور را مورد خدشه قرار ندادند؟ آيا عناصر تحريك شده از سوي برخي سران مجمع روحانيون و... در فتنه سال 88 علناً روي شعار جمهوري اسلامي خط نكشيدند و آيا مورد كمترين اعتراض امثال موسوي خوئيني ها واقع شدند؟
همچنين سزاوار است بپرسيم چرا به رسم منافقين مي خواهيد به رفتاري ضد انقلابي(تحريم) دست بيازيد كه شرمتان مي آيد نام آن را بر زبان جاري كنيد؟ آيا همين يك اتفاق دلالت بر بي صداقتي و تذبذب نمي كند؟ اگر بلند كردن تابلوي خط امام و ادعاي احياي ارزش هاي انقلاب و در عين حال هماهنگ شدن با گروهك هايي نظير نهضت آزادي و ديگر جريان معارض در جهت مقابله با مباني خط امام و سپس فريب گروهي از مردم با ادعاي دروغين تقلب و تهييج به اغتشاش، فتنه گري نيست پس از نگاه مجمع روحانيون، فتنه گري يعني چه؟ و باز بايد پرسيد رساندن وضعيت برخي روزنامه ها به آنجا كه پروژه ديكته شده سازمان سيا براي آشوب را كليد بزند- نظير كاري كه روزنامه سلام در سال 78 كرد- در راستاي تامين فضاي آزاد رسانه اي بود يا حركتي در جهت سقوط ركن چهارم دموكراسي در آغوش ستون پنجم دشمن؟!
و سرانجام بايد گفت انتخابات مجلس نهم به فضل الهي و با درايت ملت ايران در كمال آزادي و شكوه برگزار خواهد شد منتها شرمساري و روسياهي آن براي جماعتي خواهد ماند كه نشان دادند در هر جشن مردم سالاري در ايران، آماده كولي دادن به دشمناني هستند كه براي دهه ها انتخابات و حق حاكميت ملي را در كشور ما تعطيل كرده بودند.



 



رئيس كميته مطالبات ملي مجلس: سند انگليس براي باغ قلهك غيرقانوني و باطل است

رئيس كميته مطالبات ملي مجلس گفت طي بررسي ها مشخص شد كه سند انگليس براي باغ قلهك غيرقانوني و باطل است.
سيدحسين نقوي حسيني رئيس كميته مطالبات ملي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به جلسه اين كميته، گفت: اين جلسه با حضور حقوقدانان ارگان هاي مختلف جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
وي افزود: در جلسه 2 ساعته امروز اخذ سند اين باغ توسط انگليس در سال 1309 با دقت بررسي و مشخص شد كه مراحل قانوني لازم در مقطع مذكور طي نشده و سند صادر شده عملا غيرقانوني و باطل است.
نقوي افزود: اين كميته از طرف مجلس شوراي اسلامي تهيه دادخواست قانوني براي بازپس گيري باغ را دنبال خواهد كرد. همچنين در اين جلسه موضوع شكايت شهرداري تهران در سفارت انگليس را به خاطر قطع صدها اصله درخت كهنسال مورد بررسي و تاييد قرار گرفت.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست در مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: براي تصميم گيري در اين زمينه كميته ويژه اي از حقوقدانان برجسته تشكيل خواهد شد تا موضوع مهم تهيه دادخواست مذكور را دنبال كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14