(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 دی 1390- شماره 20110

راهي براي ارتقاي آرامش در شهرها
فرماندار بناب: اهميت حماسه 9 دي كمتر از 22 بهمن نيست
كوتاه از ورزش شهرستانها
گردهمايي مسيحيان مقيم آبادان دركليساي سورپ كاراپت
امام جمعه همدان: معناي جهاد اقتصادي را براي مردم تشريح نكرديم
17 روستاي اهواز ازخدمات اتوبوسراني محرومند
دزدي به شيوه هاليوودي در رامسر!
نهايي شدن تركيب كميته استاني اصولگرايان هرمزگان
فرمانده نيروي انتظامي بناب: خودروهاي دولتي در صورت تخلف متوقف مي شوند
جمع آوري 100 معتاد پرخطر در اصفهان
برتري دانشجويان تبريز در جشنواره ملي حركت
امام جمعه موقت ساري: وضعيت اشتغال و بيكاري كمر استان را شكست
هواپيماي بدون سرنشين در هريس طراحي و ساخته شد
بانوان ژيمناستيك باز زنجاني هفت مدال برنز گرفتند
اختراع در باك هوشمند با حسگر ضدجرقه



راهي براي ارتقاي آرامش در شهرها

مدتي قبل زيارت خانه خدا نصيبم شد. زيارت خانه خدا و مسجد پيامبر(ص) و قبور ائمه بقيع معنويت و صفاي غيرقابل وصف خود را داشت و اين حال و هوا تمام مكه و مدينه را دربر گرفته بود.
در مسيرهاي منتهي به حرم و خيابان هاي اطراف وجود تابلوهاي قرآني و تبليغ در قالب آيه ها توجه بسياري از زائران را در طول مسير به خود جلب مي كرد. چنان كه بسياري از زوار در طول سفر، اين آيات را حفظ و به خاطر مي سپردند. اين خاطره خوش من را بر آن داشت كه در ديار و شهر خود نيز همين رويه را دنبال كنم.
سفر به پايان رسيد و استفاده از اين فرصت هنوز در ذهنم بود كه به قاين وارد شدم. در شهر گشتي زدم و خيابان هاي منتهي به مساجد و هيئات مذهبي را با دقت بيشتري نگريستم؛ اما جز تابلوهاي تبليغي تجاري و مصرفي در هيچ جاي شهر، هيچ اثر قرآني و فرهنگي نديدم. حتي در ورودي مسجد جامع و امام زاده زيدالنار قاين نيز جز تبليغات كذايي اثري از آيات و روايات نبود.
به خانه برگشتم و لختي درمورد وظيفه شهرداري و شوراي اسلامي شهر انديشيدم. در خاطرم گذشت كه شهرداري علي رغم وظيفه فرهنگي، در ايام شهادت امام جعفرصادق(ع) پارچه هاي تسليت و اعلام برنامه هاي عزاداري را به بهانه عدم هماهنگي و گرفتن مجوز نصب از شهرداري از تمام سطح شهر قاين جمع آوري كرده كه اعتراض طلاب و مؤمنين را نيز بدنبال داشته است. تكليفم با شهرداري روشن شد و فهميدم كه در شهرداري كسي به پيشينه دارالمؤمنين و اهميت توسل به قرآن و اهل البيت در اين شهر آگاه نيست و آنچه براي آنها مهم است درآمد است! اما تعجب بيشترم از آن شد كه اعضاي شوراي شهر كه براي اطلاع از خدمات شهري به اقصي نقاط كشور و كشورهاي مختلف (با عوايد حاصل از عوارض شهروندان) سفر مي كنند و الگوهاي تجملي- زيباسازي- نورپردازي و... را با خود به ارمغان مي آورند؛ چرا تاكنون در اين انديشه سوغات فرهنگي براي شهروندان نبوده اند و آيه اميدبخش و آرامش بخش «و قل رب اغفر و ارحم و أنت خيرالراحمين» توجه آنان را بر سردر خيابان هاي مكه جلب نكرده است و طلاب نيز كه با اين موضع شهرداري مواجه شدند چرا از شوراي شهر و كميته فرهنگي آن كه پول هاي بسياري در رقابت هاي ورزش، جشن هاي داخلي خانوادگي و كنسرت هاي موسيقي! و... هزينه مي كند نخواستند بخشي از تابلوهاي تبليغي سطح شهر را به تبليغ آيات قرآني و روايات ارزشمند و انسان ساز معارف ديني اختصاص دهد و بدين صورت آرامش و معنويت شهر را ارتقاء بخشد.
اميد روزي كه همه معماري و مديريت شهري قرآني و اسلامي شود.
قاين- خبرنگاركيهان

 



فرماندار بناب: اهميت حماسه 9 دي كمتر از 22 بهمن نيست

بناب- خبرنگاركيهان:
فرماندار بناب اظهارداشت: حماسه بي نظير و قاطعانه «9 دي ماه سال 88» نمايش قدرت و بصيرت ديني ملت ايران بود.
سعيد برقي كه در نشست هماهنگي و تشكيل ستاد 9 دي و بزرگداشت ايام الله مبارك «دهه فجر» شهرستان بناب سخن مي گفت؛ از اين روز بزرگ به عنوان نقطه عطف در تاريخ انقلاب نام برد و افزود: دراين حماسه ملي مردم مؤمن، ولايتمدار و دوستدار اهل بيت(ع) بار ديگر به جهانيان ثابت كردند كه در خط ولايت بوده و هيچ گاه از اين خط اصيل رويگردان نمي شوند.
وي با اشاره به شرايط سخت «فتنه سال 88» گفت: هرچند هجمه هاي بسيار زيادي ازسوي معاندان داخلي و قدرت هاي خارجي متوجه ايران اسلامي بود، اما مردم ايران در شرايط خاص نشان دادند كه در پيروي از ولايت فقيه هيچ ترديدي به خود راه نمي دهند.
فرماندار بناب تأكيد كرد: پيروزي ملت ايران در جريان 9 دي و گراميداشت اين روز كمتر از 22 بهمن نيست، لذا مردم و بخصوص دستگاه هاي فرهنگي بايد با اجراي برنامه هاي متنوع و دعوت از سخنرانان برجسته و مجرب، ضمن گراميداشت اين روز، جريان فتنه سال 88 را براي مردم تبيين كنند.
وي نقش رهبري را در خنثي كردن توطئه ها در جريان اين فتنه بي بديل دانست و بيان كرد: اگر رهبرمعظم انقلاب آن را مديريت نمي كردند، قطعا نظام با مشكلات فراواني روبه رو مي شد.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

كسب مقام قهرماني
زنجان-خبرنگار كيهان: تيم فوتسال آب و فاضلاب استان زنجان با شركت در مسابقات سراسري برادران «صنعت آب» وزارت نيرو كه به ميزباني شركت توزيع برق كردستان در شهر سنندج برگزار شده بود مقام قهرماني اين مسابقات را از آن خود كرد.
رقابت 45 تنيس باز
گنبدكاووس-خبرنگار كيهان: يك دوره مسابقات تنيس روي ميز با حضور تنيس بازاني از شرق استان گلستان در گاليكش برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه با حضور 45 تنيس باز از شهرستان هاي گنبدكاووس، گاليكش، مينودشت و كلاله در سالن وحدت گاليكش برگزار شد در دسته اول حسين يونسي از گنبدكاووس و مهدي قاضوي از مينودشت مقام هاي اول و دوم را بدست آوردند و غلامرضا بزي از كلاله و ناصر درخي از گنبدكاووس مشتركا مقام سوم را كسب كردند.
در دسته دوم نيز محمود شيخي و حيدر قره محمود، از مينودشت و محمد امامي از كلاله به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را بدست آوردند. همچنين شفيع خواجه از گنبدكاووس، محمد سروري و محسن داورزني از كلاله نيز به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را از آن خود كردند. در پايان اين رقابتها به نفرات ا ول تا سوم هر دسته هدايايي اهدا شد.
قهرماني واليباليست هاي شاهرود
شاهرود-خبرنگار كيهان: تيم دانشجويان دختر دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود قهرمان مسابقات واليبال منطقه 10 شد. تيم واليبال دختران دانشگاه آزاد گرگان دوم و گرمسار مقام سوم را كسب كردند. اين دوره از مسابقات از 28 آذر ماه به مدت 5 روز در مجموعه ورزشي تختي شاهرود و با حضور 9 تيم از منطقه 10 برگزار شد.
پايان مسابقات فوتسال مدارس
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني فوتسال مدارس ابتدايي، راهنمايي و متوسطه كلاله به مدت 21 روز در اين شهر برگزار شد. در اين مسابقات 28 تيم از مدارس ابتدايي، 26 تيم از مدارس راهنمايي و 15 تيم از دوره متوسطه شركت كردند.
قهرمان هر مقطع تحصيلي در مسابقات استاني كه اسفندماه سال جاري در شهرهاي كردكوي و آق قلا برگزار مي شود شركت خواهد كرد. در مسابقات فوتسال قهرماني مدارس اين شهرستان، تيم رسالت از مقطع ابتدايي، تيم سيد قليچ ايشان از مقطع راهنمايي و نمونه دولتي امام باقر(ع) در بين مدارس متوسطه عنوان قهرماني را كسب كرده و به مسابقات استاني راه يافتند.
دانشگاه آزاد و كاشان قهرمان پينگ پنگ
كاشان- خبرنگار كيهان: ورزشكاران دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان در نوزدهمين دوره مسابقات پينگ پنگ منطقه چهار كشور در دو رشته تيمي و انفرادي مقام قهرماني را كسب كردند.
اين مسابقات با حضور 12 تيم از 12 دانشگاه آزاد شهرهاي كشور به مدت 2 روز در دانشگاه آزاد واحد كاشان برگزار شد.
در پايان رقابت هاي تيمي پس از انجام 19 ديدار تيم واحد كاشان با شكست رقباي خود مقام قهرماني را به خود اختصاص داد و تيم هاي خميني شهر دوم و نجف آباد و خوراسگان به طور مشترك مقام سوم را كسب كردند. در بازي هاي انفرادي اين مسابقات محمودرضا مقامي و محسن نيكوروش هر دو از واحد كاشان مقام هاي اول و دوم را بدست آوردند و محمدرضا عدالت پناه از واحد مباركه و محمدرضا حسيني از واحد خميني شهر به طور مشترك در سكوي سوم قرار گرفتند. كاپ اخلاق اين دوره از مسابقات هم به تيم واحد مباركه اهدا شد.
برپايي مسابقات دو صحرانوردي
كرج- خبرنگار كيهان: مسابقات دو صحرانوردي در رده سني نوجوانان و جوانان با حضور 102 ورزشكار در محمدشهر كرج برگزار شد. در نتيجه اين مسابقات در رده سني آقايان نيما شيري، علي سليماني، امين كريم بخش و سهيل نادري، آناهيتا سلطاني و زهرا انوشه پور در بخش بانوان رتبه اول تا سوم را كسب كردند. در رده سني نوجوانان در بخش آقايان: منصور بيات، حسن دوستي، محمد رستمي و در بخش بانوان معصومه شوندي، ربابه عظيم نژاد و راضيه شريفي به ترتيب موفق به كسب رتبه اول تا سوم شدند.
اجراي طرح طناورز
¤ طرح طناورز (آموزش طناب زني) دانش آموزان پايه چهارم ابتدايي به تعداد 30 هزار و 800 نفر در مدارس مجري طرح ورزش استان البرز آغاز شد.

 



گردهمايي مسيحيان مقيم آبادان دركليساي سورپ كاراپت

آبادان -خبرنگاركيهان:
دراين آيين كه به دعوت دانشجويان و جوانان فرهنگي شهر صورت گرفت، حاضران پس از روشن كردن شمع به قرائت فصل هايي از انجيل پرداختند.
آبادان از دير باز يكي ازمظاهر گفت وگو و پذيرش آرا و اديان بوده است، اين موضوع را مي توان با نگاهي ساده به تعداد معابد و مساجد پيروان ساير مذاهب و اديان در شهر آبادان دريافت.
به گزارش خبرنگار ما از آبادان، يكي از اين مكانها، ساختماني زيبا درگوشه اي از شهر آبادان است كه آن كليساي ارامنه گريگوري آبادان است. كليسايي كه درسال 1958 ميلادي (1336هجري شمسي) بنا شد و آن را كليساي سورپ كاراپت آبادان نام نهادند.
همشهريان مهربان مسيحي ما هنوز هم هر يكشنبه براي اجراي مناسك و مراسم مذهبي خويش به اين كليسا مي آيند و در آرامش كامل به برگزاري آيين خويش مي پردازند.
به مناسبت آغاز سال 2012 ميلادي و گراميداشت روز ميلاد حضرت مسيح (ع) در آييني گرم و صميمي جمعي از مسيحيان مقيم آبادان با همراهي تعدادي از دانشجويان دانشكده نفت آبادان و جوانان فرهنگي درمحل كليساي كاراپت آبادان گردهم آمدند.
در اين آيين كه به دعوت دانشجويان و جوانان فرهنگي شهر صورت گرفت، حاضران پس از روشن كردن شمع به قرائت فصل هايي از انجيل پرداختند.
دراين محفل صميمي و ويژه هدايايي به رسم تبريك سال نو ميلادي به مسيحيان حاضر اهدا شد.

 



امام جمعه همدان: معناي جهاد اقتصادي را براي مردم تشريح نكرديم

همدان- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان گفت: معناي جهاد اقتصادي را براي مردم تشريح نكرديم.
آيت الله غياث الدين طه محمدي در همايش «آب و آيينه» موسسه مهر همدان، افزود: با رعايت قواعد اقتصاد اسلامي، بانك ها و موسسات مي توانند بدون آلوده شدن به گناه كبيره ربا، بنيه مالي قوي داشته باشند و گره از مشكلات مردم باز كنند.
وي اضافه كرد: آنهايي كه خود را غول اقتصاد دنيا مي دانستند و بنيه مالي شان را محكم بسته بودند، اكنون طشت رسوايي شان از بام افتاده و داد 99 درصد محروم مقابل يك درصد غارتگر، آمريكا و اروپا را درهم نورديده است.
محمدي يادآور شد: اين حوادث بهترين درس براي جوامع اسلامي است كه اقتصاد اسلامي را دست كم نگيريم و بسيار جدي پيگير آن باشيم.
وي خاطرنشان ساخت: جهاد اقتصادي مورد نظر رهبر معظم انقلاب همان معاش درست است كه متاسفانه اكثريت قاطع ما از كنار نامگذاري امسال، خيلي ساده رد شديم.
امام جمعه همدان ادامه داد: معناي جهاد اقتصادي را براي عموم مردم تشريح نكرديم تا جلوي ريخت و پاش هاي زندگي خود را بگيريم و مصارف بيهوده را كم كنيم.
وي تصريح كرد: الگوي مصرف در كشور نداريم و فرهنگ بريز و بپاش به يك پز و افتخار براي خانواده ها تبديل شده است و مهريه ها براساس چشم و همچشمي تعيين مي شود. حتي فرهنگ عزاداري مان صحيح نيست و بازماندگان متوفي با وجود داغي كه دارند مجبور مي شوند مثلاً به 1000 نفر هم غذا بدهند.
وي تاكيد كرد: ما ريز مسايل اقتصادي را به ملت نگفتيم و البته تقصير هم از ما روحانيان است.

 



17 روستاي اهواز ازخدمات اتوبوسراني محرومند

اهواز- خبرنگاركيهان:
نماينده دهياران و مردم روستاهاي مسير تصفيه شكر اهواز با حضور در دفتر سرپرستي كيهان در خوزستان گفت: از ابتداي سال تحصيلي جديد كه نياز اهالي به استفاده از خدمات شركت اتوبوسراني به شدت افزايش يافته است متأسفانه شاهد كاهش تردد اتوبوس شركت واحد دراين مسير هستيم.
ظهيري با بيان اينكه اين مسير مشتمل بر 17 روستا با جمعيتي قريب به 40 هزار نفر طبق آمار سال 1385 است گفت: روستاي دغاغله با جمعيتي در حدود 7 هزارنفر كه بزرگ ترين روستاي مسير است به همراه روستاهاي عنافچه، عباسيه، ابوبقال، مروانه يك تا 5، جيسانيه كوچك و بزرگ و چندين روستاي ديگر كه اكثراً داراي فرزندان محصل و دانشجو هستند نياز به رفت و آمد روزانه به مركز شهر جهت تحصيل دارند كه با مشكل نبود اتوبوس روبه رو هستند.
وي تأكيد كرد: با توجه به كمبود اتوبوس برخي از خانواده ها به اجبار اقدام به تهيه سرويس كردند، اما با توجه به اينكه اكثر ساكنان روستاها از توان مالي بالايي برخوردار نيستند از عهده اين كار برنيامده و فرزندانشان مجبور به ترك تحصيل شدند.
ظهيري در ادامه گفت: پيگيري هاي متعددي براي رفع اين مشكل با شهرداري اهواز انجام داديم كه تاكنون هيچ حاصلي دربرنداشته و اعلام كرده اند كه راه اندازي اتوبوس در اين مسير برايشان به صرفه نيست.
وي تصريح كرد: اگر سازمان اتوبوسراني اذعان دارد كه هزينه كرايه كم است ما راضي هستيم كه آن را افزايش دهيم ولي قطع خدمات چاره كار نيست و فشار زيادي را به مردم محروم روستاهاي اين مسير وارد مي كند.
ظهيري در ادامه مي افزايد: برخي از خانواده ها مجبور به نقل مكان از روستاها و مهاجرت به سوي شهر شده اند.

 



دزدي به شيوه هاليوودي در رامسر!

خبر بسيار بدي بود، پيش تر در فيلم هاي هاليوودي چنين روش هاي وحشيانه و غيرانساني را شاهد بوديم، شنيده بوديم كه در برخي از كشورهايي نظير آفريقاي جنوبي بايد ساكنان و شهروندان غروب زودتر به خانه بروند تا به پست دزدان نخورند، اما اينجا و در رامسر دو دزد خبيث و از خدا بي خبر در كمال جسارت ساعت 30/18 پنج شنبه اول دي ماه در مركز شهر! به طور غيرقانوني و با نقاب وارد خانه ويلايي مي شوند.
حيدري فرد مالباخته و فرزند خبرنگار كيهان در رامسر گفت: همسرم به همراه دو فرزند 2 و 5 ساله در خانه كه درواقع حريم شخصي هر كسي است حضور داشتند. در اين ميان دو نفر دزد نقاب دار در كمال گستاخي به خانه ورود پيدا كرده و صحنه وحشتناكي را رقم زدند. اين افراد با استفاده از زور و سلاح سرد (چاقو) ضرباتي بر پشت و دست همسرم وارد كرده و به شيوه كاملا خشونت بار طلاي ايشان به ارزش 150 ميليون ريال را از دست همسرم جدا و با خود مي برند. حال سؤال من از مسئولان نيروي انتظامي در شهرستان اين است كه چگونه مي شود افرادي آشكارا به خود جرأت و جسارت ورود به حريم خصوصي افراد بدهند و بدون توجه به قوانين و مقررات و شئونات اخلاقي به ضرب و شتم افراد و سرقت اموال اقدام كنند.
اين مالباخته در ادامه افزود: متأسفانه اين دزدان در حضور چشمان فرزندان 2 و 5 ساله ام چنين صحنه خشني را انجام دادند و از آن تاريخ تاكنون شب ها فرزندانم دچار كابوس و وحشت شده و استرس عجيبي دارند. طوري كه مجبور شده ام آنها را نزد روانپزشك ببرم و در اين چند روز هميشه بهت زده و دچار عصبانيت شديد هستند.
لذا انتظار مي رود پليس ضمن دستگيري اين سارقان زمينه آرامش و امنيت را براي شهروندان فراهم كند طوري كه مسافران و ديگر ساكنان شهرستان از حداقل آرامش نسبي برخوردار باشند.
ساري- خبرنگار كيهان

 



نهايي شدن تركيب كميته استاني اصولگرايان هرمزگان

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
كميته استان اصولگرايان هرمزگان به طور عملي فعاليت هاي خود را براي انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي آغاز كرد.
دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايي استان هرمزگان گفت: اين جبهه با تاكيد بر همگرايي تمامي جريان هاي اصولگرا با محوريت تلاش براي حضور فعال و متحد نيروهاي ولايتمدار در عرصه اجتماعي و سياسي در كشور شكل گرفته و راهبرد جبهه متحد اصولگرايي در هرمزگان نيز بر پايه بهره گيري حداكثري از ظرفيت اين نيروها در سراسر استان است.
پرويز سالاري افزود: تركيب كميته استاني جبهه متحد اصولگرايي در استان هرمزگان نهايي شده است و احكام آقايان محمدعلي لبخندان و محمد عبادي زاده، علي دانشمند و ابراهيم معتمدي و همچنين بنده از سوي مركزيت اين جبهه در مركز كشور صادر شده است و عملا فعاليت جريان جبهه متحد اصولگرايي براي انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي وارد مرحله جديدي شده كه برگزاري همايش هاي استاني و انجام عمليات ميداني در اين حوزه از اولويت هاي آتي در هرمزگان خواهد بود.
عضو شوراي مركزي كميته استاني جبهه متحد اصولگرايي عنوان كرد: ملاك هاي انتخاباتي جبهه متحد به منظور ارائه ليست واحد از سوي اصولگرايان، التزام اعضا به كار جمعي، دوري از جريان هاي التقاطي و انحرافي و همين طور اشتهار به سلامت اخلاقي و اعتقادي با روحيه ايثارگري بوده و تلاش خواهيم كرد تا با ايجاد بسترهاي لازم در انتخابات پيش رو، زمينه ساز حضور حداكثري مردم و شكل گيري مجلسي ولايتمدار و كارآمد و متعهد در كشور باشيم.

 



فرمانده نيروي انتظامي بناب: خودروهاي دولتي در صورت تخلف متوقف مي شوند

بناب- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان بناب در خصوص استفاده غيرمجاز از خودروهاي دولتي هشدار داد.
سرهنگ علي سلطاني وش در حاشيه نشست شوراي اداري بناب گفت: طبق دستور اكيد؛ خودروهاي دولتي كه در غير وقت اداري و بدون حكم مأموريت براي امور شخصي استفاده شوند، در صورت مشاهده توقيف مي شوند و نيروي انتظامي هيچ سفارشي را در اين باره نخواهد پذيرفت.
وي همچنين از آمادگي كامل اين نيرو براي برگزاري انتخابات مجلس خبر داد و درباره عدم رعايت مسائل حفاظتي و امنيتي در برخي اماكن دولتي شهرستان هشدار داد و افزود: برخي مدارس، بانكها و حتي باجه هاي روستايي پست بانك، سرايدار و ابزار حفاظتي مثل دوربين مداربسته هم ندارند.

 



جمع آوري 100 معتاد پرخطر در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
طرح ضربتي يك روزه جمع آوري معتادان پرخطر و كارتن خواب، توسط پليس مبارزه با موادمخدر استان در شهر اصفهان انجام و 100 نفر از اين افراد جمع آوري و به مراكز بازپروري منتقل شدند.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر فرماندهي انتظامي استان اصفهان در اين باره اظهارداشت: در ادامه طرح جمع آوري معتادان پرخطر و كارتن خواب، اكيپ هاي پليس مبارزه با موادمخدر مركز استان به نقاط مختلف شهر از جمله معابر عمومي، زير دهنه پل ها، پايانه هاي مسافربري و پارك ها اعزام و افراد معتادي كه در اين محل ها زندگي يا ولگردي مي كردند را دستگير و با تشكيل پرونده شناسايي به مركز بازپروري و درمان معتادان موادمخدر منتقل كردند.
سرهنگ حسين رضايي افزود: دراين طرح يك روزه نزديك به 100 نفر از اين افراد از سطح كلان شهر اصفهان توسط پليس مبارزه با موادمخدر جمع آوري و به مراكز بازپروري منتقل شدند.
وي اضافه كرد: هدف از اجراي اين طرح علاوه بر پاكسازي چهره شهر و ارتقاء احساس امنيت شهروندان، كمك به اين افراد و خانواده هاي آنان است.

 



برتري دانشجويان تبريز در جشنواره ملي حركت

تبريز- خبرنگار كيهان:
چند مقام برتر چهارمين جشنواره ملي حركت، توسط انجمن هاي علمي- دانشجويي دانشگاه تبريز، كسب شد.
از دانشگاه تبريز، «حميد پايا» به عنوان «دبير دبيران برتر انجمن علمي كل كشور»، «انجمن علمي مكانيك در بخش اختراع» و «انجمن هاي علمي گياه پزشكي در كارآفريني» و «ساخت و توليد بعنوان انجمن برگزيده» و «غرفه دانشگاه تبريز عنوان غرفه برتر»، را كسب و موفق به دريافت تنديس طلايي حركت، جوايز ويژه مادي و معنوي و لوح سپاس وزير علوم شد.
اين دانشگاه همچنين با ارائه 7 عنوان طرح و دستاوردهاي دانشجويي از انجمن هاي علمي به عنوان تخصصي ترين و برترين غرفه در ميان دانشگاه ها شناخته شد.
اين جشنواره به منظور تأكيد بر ارتباط بين انجمن هاي علمي دانشجويي و جامعه و صنعت، مديريت دانش و منابع اطلاعاتي توليد شده در انجمن هاي فوق شناسايي و با تقدير از انجمن هاي برگزيده ترتيب يافته، تقدير از شركت هاي دانشجويي صنعتي كارآفرين، مخترع پژوهشگر، خيرين برگزيده صنعت و دانشگاه از اهداف آن بود.

 



امام جمعه موقت ساري: وضعيت اشتغال و بيكاري كمر استان را شكست

ساري- خبرنگار كيهان:
امام جمعه موقت ساري گفت: بايد به جاي پرداختن به پروژه هاي كوچك به دنبال پروژه هاي سنگيني باشيم كه طي آن چند هزار بيكار مشغول به كار شوند.
حجت الاسلام محمدقاسمي در خطبه هاي نماز جمعه با بيان اينكه حماسه 9دي كاملا مردمي بود، افزود: مردم ايران اسلامي با بصيرت وارد صحنه شدند و در حقيقت 9دي 88يوم الغدير انقلاب و روز تجديد بيعت با ولايت است.
وي خاطرنشان كرد: مردم با حضور خود در روز 9دي حماسه اي ديگر آفريدند و مانع از شكل گيري و تكرار بيت الحزان شدند و قطعاً تا پاي جان از ولي فقيه زمان خود حمايت خواهند كرد.
امام جمعه موقت ساري افزود: مازندران از همه مواهب و نعمات الهي به صورت بالقوه برخوردار است كه مسئولان مي بايست به جاي شعاردادن در صدد بهره مندي از اين ظرفيت ها و نعمات باشند.
وي با طرح اين سؤال كه «براستي چه كسي بايد پاسخگوي مردم اين استان با 10هزار شهيد، عالم و سرداران بزرگ باشد» گفت: متأسفانه مازندران فاقد نقشه جامع و چشم انداز روشن است چنان كه وضعيت اشتغال و بيكاري كمر استان را شكسته است.

 



هواپيماي بدون سرنشين در هريس طراحي و ساخته شد

هواپيماي بدون سرنشين با موتور جت الكتريكي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد هريس رونمايي شد.
به گزارش ايرنا، سرپرست تيم و طراح سيستم هاي ناوبري اين هواپيما، در آيين رونمايي از آن، گفت: بر روي اين هواپيما سيستم ردياب حركت هاي جمعي هوشمند براي موتورهاي پنتل نصب شده است.
ناصر نظري هريس افزود: اين سيستم براي ناوبري هواپيما در طول پرواز طراحي شده و بيشتر براي پرواز در شب و شناسايي اهداف استفاده مي شود.
هدايت كننده اين هواپيماي فوق سبك مي گويد: اين هواپيما با دو موتور جت الكتريكي كار مي كند و توانايي ادامه پرواز با يك موتور را نيز دارد و اولين نمونه آن در مدت چهار ماه ساخته شده است.
رضا داننده، ادامه داد: اين هواپيما نسبت به مشابه خارجي خود از هزينه ساخت پايين تري برخوردار بوده و همچنين كيفيت آن نيز از همتاي خارجي خود خيلي بالاتر است.
داننده با بيان اينكه حداكثر زمان پرواز اين هواپيما 35 دقيقه مي باشد افزود: اين هواپيما با حداكثر سرعت 250 كيلومتر و حداقل سرعت 50 كيلومتر در ساعت پرواز مي كند و برد پروازي آن 10 كيلومتر با ارتفاع 9 هزار پا است.
وي مشخصه بارز اين هواپيما را قابليت فيلمبرداري و عكس برداري عنوان كرد و گفت: اين هواپيما توانايي آن را دارد كه در محدوده مشخصي تصويربرداري نموده و به صورت آنلاين به مركز ارسال نمايد.
وي اظهار كرد: باند مورد نياز براي فرود و پرواز با اين هواپيما 100 متر مي باشد و توانايي پرواز در تمام شرايط آب و هوايي را دارد.

 



بانوان ژيمناستيك باز زنجاني هفت مدال برنز گرفتند

زنجان- خبرنگاركيهان:
در مسابقات باشگاهي ايروبيك ژيمناستيك كشور تيم ريخته گري آلومينيوم ايران خودرو زنجان در بخش تيمي به مقام سومي نائل شد. اين تيم در بخش سه نفره مسابقات نيز در رده هاي سني نوجوانان و بزرگسالان به دو مقام سومي رسيد.
مسابقات باشگاهي ايروبيك ژيمناستيك كشور در چهار رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به ميزباني تهران برگزارشد.
دراين رقابتها تيم ريخته گري آلومينيوم ايران خودروي زنجان در دو رده سني بزرگسالان و نوجوانان حضور يافت و توانست به هفت مدال برنز در دو بخش تيمي و سه نفره دست يابد.
دراين رقابتها در رده سني بزرگسالان رقيه مرشدي، مينا سالك و سپيده فرجي در بخش سه نفره به مقام سوم و معصومه بيگدلي، نوشين پاشايي و نساء شهريار در بخش سه نفره به مقام چهارمي دست يافتند.
در رده سني نوجوانان نيز در بخش سه نفره فرشته كريمي، فاطمه غني لو و ناديا فتحعلي بيگلو به مقام سومي دست يافتند.
تيم ريخته گري آلومينيوم ايران خودرو زنجان در مجموعه امتيازات خود در بخش تيمي نيز به مقام سومي دست يافت.
زنان پينگ پنگي زنجان نايب قهرمان شدند
زنجان- خبرنگار كيهان:
تيم پينگ پنگ بانوان زنجان در مسابقات بزرگسالان قهرماني كشور در بخش تيمي به مقام نايب قهرماني دست يافت.
اين مسابقات با حضور 25استان در رده سني بزرگسالان برگزار شد كه تيم زنجان با حضور اعظم بيات، سكينه تقي لو و الهام موسوي در بخش تيمي پس از تيم مركزي به مقام نايب قهرماني رسيد و تيم تهران نيز سوم شد.
در بخش انفرادي نيز اكرم سرشار از خراسان رضوي به مقام قهرماني رسيد و انسي مظلومي از مركزي به مقام نايب قهرماني راه يافت و سكينه تقي لو از زنجان و آناهيتا ايزديان از يزد مشتركاً به مقام سومي رسيدند. اين مسابقات در انزلي برگزار شد.

 



توسط مخترع جوان فيروزآبادي صورت گرفت
اختراع در باك هوشمند با حسگر ضدجرقه

فيروزآباد- خبرنگاركيهان:
جوان مخترع فيروزآبادي براي اولين بار در كشور موفق به اختراع سيستم سوخت گيري و در باك هوشمند با حسگر ضد جرقه» شد.
مسعود تمدن در گفت وگو با كيهان درباره ضرورت و اهميت اين اختراع گفت: از آنجا كه برخي رانندگان پس از سوخت گيري فراموش مي كردند درب باك بنزين خودرو خود را ببندند و يا كارت سوخت خود را فراموش مي كردند ضرورت به كارگيري اين اختراع در خودروها يك مهم محسوب مي شود.
وي افزود: اختراع «سيستم سوخت گيري و درب باك هوشمند با حسگر ضدجرقه» در اداره كل مالكيت صنعتي و ثبت اختراعات به شماره 71922- 25/7/90 به ثبت رسيده است.
وي در پايان گفت: از مسئولان شهرستان تقاضامندم با حمايت و پشتيباني از فعالان عرصه علم و فن آوري حامي و پشتيبان آنان در جهت رسيدن به استقلال جامعه باشند.
گفتني است؛ اين طرح در جشنواره ايده هاي برتر موفق به كسب مقام ممتاز شد و مجوز راه يابي به مسابقات آسيايي را كسب كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14