(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 دی 1390- شماره 20110

شناسايي فردي با گروه خوني نادر در تهران
هشدار پليس به شركت هاي سازنده خودروهاي نا ايمن
آغاز تعويض كارت هاي معافيت قديمي
آمادگي ناجا براي راه اندازي پليس بانك و گمرك
پرداخت خسارت تا سقف 2 ميليون و 250 هزار تومان بدو ن كروكي
آموزش 60 هزار موتورسواردر قالب اجراي بسته ساماندهي
انفجار آرايشگاه مردانه در جنوب پايتخت
كشف بزرگترين محموله قاچاق هوبره كشور در خراسان جنوبي
نقشه زن براي اعدام همسرش لو رفت
متهمان فراري حادثه خميني شهر دستگير شدند
در نظام آموزشي جديد صورت مي گيرد پرداخت حقوق معلمان بر اساس مدرك تحصيلي
اعتراض جمعي از شركت كنندگان در آزمون كانون وكلاي دادگستري به سؤالات غلط آزمون
حوادث كوتاه از كشور
جواني كه حالش از آب بهم مي خورد
مادر افسرده فرزندان معلولش را آتش زد
شكايت مهمانداران مصري به خاطر حجاب



شناسايي فردي با گروه خوني نادر در تهران

رئيس آزمايشگاه ايمونوهماتولوژي و انجماد خون سازمان انتقال خون از شناسايي يك گروه خوني «چلانو» كه نادرترين گروه خوني در جهان است، در تهران خبر داد.
مصطفي مقدم رئيس بخش ايمونوهماتولوژي سازمان انتقال خون با اشاره به كشف گروه خوني نادر به نام چلانو در تهران اظهار داشت: گروه خوني چلانو نادرترين گروه خوني در جهان است كه 2 سال گذشته در بندرعباس شناسايي شد.
وي با بيان اين كه تاكنون چهار نفر در كشور داراي گروه خوني چلانو هستند، ادامه داد: چهارمين نفر كه داراي اين گروه خوني است، اين هفته به صورت تصادفي طي انجام آزمايش خون شناسايي شد.
به گزارش ايرنا رئيس بخش ايمونوهماتولوژي سازمان انتقال خون با بيان اين مطلب كه شناسايي گروه هاي نادر پيش از بروز مشكل براي فرد دارنده آن مي تواند از مشكلات احتمالي در مواقع بحراني جلوگيري كند، اظهار داشت: شناسايي خون هاي نادر تا زماني كه افراد به هر دليلي براي دادن آزمايش به مراكز درماني مراجعه نكنند يا نياز به خون نداشته باشند، امكان پذير نخواهد بود.

 



هشدار پليس به شركت هاي سازنده خودروهاي نا ايمن

رئيس پليس آگاهي نيروي انتظامي با بيان اينكه حدود 50درصد از سرقت ها متعلق به سرقت خودرو و قطعات آن است گفت: نيروي انتظامي از سال گذشته ضمن بررسي علل سرقت در خودرو مسائل را با خودروسازان در ميان گذاشته است.
سردار بتولي افزود: اگر خودروسازان اين مسأله را حل نكنند نام آنان معرفي خواهد شد.
وي در مورد ضريب ايمني خودروهاي ساخت داخل با بيان اينكه در بحث جرايم بيشترين آمار وقوع جرم مربوط به سرقت است گفت: حدود 50درصد از سرقت هاي به وقوع پيوسته نيز مربوط به سرقت خودرو و قطعات آن است.
وي با اشاره به همكاري هاي انجام شده ميان نيروي انتظامي و كارخانجات سازنده خودرو گفت: بسياري از نكاتي كه مي توانست ضريب ايمني خودروها را افزايش دهد توسط خودروسازان لحاظ شده اما هنوز نيروي انتظامي، انتظاراتي از شركت هاي سازنده خودرو در بحث افزايش ضريب ايمني دارد كه بايد كارخانجات توليدكننده خودرو به تدريج اين انتظارات را در دستور كار خود بگنجانند.
رئيس پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه آمار سرقت خودروها نشان مي دهد كه برخي از خودروها آسيب پذيرتر هستند و راحت تر مورد دستبرد قرار مي گيرند، در مورد اعلام نام خودروهاي نا ايمن گفت: در حال حاضر زود است كه نام خودروهاي نا ايمن اعلام شوند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر نيروي انتظامي در حال اتمام حجت با خودروسازان است گفت: پليس با بررسي آمار سرقت خودرو ضعف هاي موجود در سيستم خودروها را به كارخانجات يادآور شده است.

 



آغاز تعويض كارت هاي معافيت قديمي

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: دارندگان كارت هاي معافيت از خدمت قديمي كه از ابتداي سال 88 به بعد كارت خود را دريافت كرده اند براي ارائه درخواست اخذ كارت هوشمند به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي پليس+10 مراجعه كنند.
به گزارش ايسنا سردار ابراهيم كريمي درباره طرح تعويض كارت هاي پايان خدمت و معافيت قديمي با كارت هوشمند گفت: به منظور يكپارچه كردن كارت ها و ايجاد بانك اطلاعاتي و به روزرساني اطلاعات افراد و همچنين تسريع و تسهيل در ارائه خدمات به آنان در آينده، طرح تعويض كارت هاي معافيت و پايان خدمت از سوي سازمان وظيفه عمومي ناجا به مرحله اجرا درآمده است.
كريمي درباره اهميت وجود بانك اطلاعاتي از مشخصات افراد و به روزرساني آن گفت: با چنين دستاوردي سازمان ها و اداراتي كه نيازمند استعلام آخرين وضعيت خدمتي افراد، هستند مي توانند به صورت سيستمي از بانك اطلاعاتي سازمان وظيفه عمومي ناجا بهره مند شوند.
به گفته وي با اجراي اين طرح از مراجعات حضوري غيرضروري به سازمان وظيفه عمومي و سردرگمي افراد كاسته شده و صدور كارت المثني معافيت و پايان خدمت نيز در كوتاهترين زمان صورت خواهد گرفت.
جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا با اشاره به اولويت بندي در اجراي طرح تعويض كارت هاي پايان خدمت و معافيت قديمي با كارت هوشمند خاطرنشان كرد: در فاز اول اجراي اين طرح افرادي كه از ابتداي سال 88 به بعد كارت معافيت غيرهوشمند دريافت كرده اند از تاريخ دهم دي ماه 90 به مدت يك ماه مهلت دارند تا به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي پليس+10 مراجعه كرده و ضمن ارائه مدارك لازم و تحويل كارت قديمي خويش درخواست خود را براي دريافت كارت هوشمند به ثبت رسانده و رسيد اخذ كنند.
كريمي با بيان اين كه برگ رسيد تا زمان صدور كارت هوشمند به عنوان جايگزين مدرك معافيت محسوب مي شود، افزود اميد است تا خرداد ماه سال آينده كليه كارت هاي معافيت قديمي در سراسر كشور با كارت هاي هوشمند تعويض شود و از ابتداي تيرماه همان سال نيز طرح تعويض كارت هاي پايان خدمت آغاز خواهد شد.
وي با ابراز اميدواري از اتمام اين طرح ظرف مدت دو سال، گفت: پس از اجراي كامل اين طرح كارت هاي قديمي از اعتبار ساقط خواهند شد.

 



احمدي مقدم خبر داد
آمادگي ناجا براي راه اندازي پليس بانك و گمرك

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام آمادگي ناجا براي راه اندازي پليس جرايم اقتصادي و بانكي گفت: پليس براي ايجاد اين پليس تخصصي هيچ پولي از سازمان مربوطه دريافت نمي كند.
به گزارش ايسنا سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح شنبه در همايش سراسري بررسي روند اجراي مصوبات اخير دولت در عرصه مبارزه با قاچاق و كالا با بيان اينكه نگاه سنتي به قاچاق و مبارزه و ايجاد اقدامات مقابله اي و سلبي در مرزها وجود دارد، افزود: برخي تصور مي كنند كه اگر ديواري به دور كشور كشيده شود ديگر مقوله قاچاق تمام مي شود اما بايد گفت كه قاچاق برگرفته از نياز اقتصادي مردم است و تا به ريشه و علل اقتصادي آن توجه نشود ممكن نيست كه بتوانيم مبارزه قاطع و ثمربخشي در حوزه مبارزه با قاچاق داشته باشيم.
وي با بيان اينكه پليس در مبارزه با قاچاق با دو كشش روبروست گفت: در كشش اول كه از جانب مركز نشأت مي گيرد آنان مي خواهند كه مبادلات مرزي قطع شود و در كشش دومي كه نيروي انتظامي در امر مقابله باآن روبرست رعايت معاش و روزي مرزنشينان است كه اقتصاد مرزنشينان به مبادلات مرزي متكي است.
احمدي مقدم با بيان اينكه عقب ماندگي اقتصادي و فرهنگي در ميان مرزنشينان ديده مي شود گفت: مرزنشينان منافع آني را به منافع آتي ترجيح مي دهند، بر اين اساس نرخ توسعه يافتگي در مرزها كمتر از مناطق داخلي است.
فرمانده ناجا در ادامه به بحث مدرن سازي و تقويت ساختارهاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز اشاره كرد و گفت: امروزه با تجهيزات كهنه نمي شود به جنگ قاچاقچيان رفت و بايد تجهيزات در امر مبارزه، نوسازي و به روز شود.
احمدي مقدم با اشاره به چندگانه بودن نظارت ها در بحث قاچاق گفت: به نظر من تعدد نظارت در بحث ورود و خروج كالاها عيب نيست و اين تقاطع اطلاعات مي تواند در كنترل پديده قاچاق موثر باشد.
وي اخلال در نظام تصميم گيري و تصميم سازي را يكي از مهمترين چالش هاي پيش رو در امر مبارزه با قاچاق كالا عنوان كرد و گفت: همواره بايد ردپايي از تعدادي از افرادي كه در مسايل اقتصادي سود مي برند را در قاچاق پيدا كنيم. بايد بگرديم كه چه فردي از افزايش يك دفعه اي كالا سود مي برد و چه فردي از كاهش نرخ كالايي سود كلاني مي برد.
ماليات بر ارزش افزوده
مسير معاملات را روشن مي كند
فرمانده ناجا با بيان اينكه نظام تصميم گيري بايد مبتني بر پيش بيني و رصد رد پاي نفوذي ها باشد، گفت: يكي از اقدامات بسيار خوبي كه مجلس و دولت در برقراري آن سعي و اهتمام ورزيدند؛ مسئله ماليات بر ارزش افزوده بود كه مي توانست مسير معاملات را روشن كند.
وي در ادامه به بحث فرهنگسازي اشاره كرد و گفت: بايد تلاش شود تا مردم به مصرف كالاي ايراني ترغيب شوند و ضمن ايجاد اين فرهنگسازي بايد نسبت به افزايش كيفيت توليدات داخلي نيز اقدام شود.
فرمانده ناجا ضمن اعلام آمادگي ايجاد پليس جرايم اقتصادي يا بانكي مستقر در بانك مركزي گفت: پليس آمادگي آن را دارد كه براي جرايم اقتصادي، مالياتي و بانكي پليسي متخصص ايجاد كند.
وي با بيان اينكه در تمامي دنيا، پليس جرايم مالي همه حساب ها را رصد مي كند، گفت: اگر اين اتفاق در داخل كشور اتفاق افتاده بود اختلاس اخير صورت نمي گرفت.
وي افزود: پليس همچنين آمادگي ايجاد پليس تخصصي گمرك را نيز دارد كه در كنار عزيزانمان در گمرك كشور به انجام وظيفه بپردازد.فرمانده ناجا با بيان اينكه براي تشكيل اين پليس پولي هم نمي گيريم، گفت: استخدام اين افراد نيز از سوي پليس انجام مي گيرد.

 



پرداخت خسارت تا سقف 2 ميليون و 250 هزار تومان بدو ن كروكي

رئيس پليس ترافيك شهري راهور نيروي انتظامي اعلام كرد: شركت هاي بيمه بايد خسارت رانندگي تا سقف 2 ميليون و 250 هزار تومان را بدون كروكي پرداخت كنند.
به گزارش ايرنا سرهنگ محسن مهرايي افزود: تنها در صورتي نياز به كروكي است كه طرفين درباره مقصر حادثه تفاهم نداشته باشند.
وي اضافه كرد: چنانچه رانندگان پس از تصادف، خودروهاي خود را به سمت راست معابر منتقل نكنند، جريمه خواهند شد.
وي اظهار داشت: راهنمايي و رانندگي بر انجام اين كار تاكيد زيادي دارد زيرا در روان شدن ترافيك تاثير بسزايي دارد.
رئيس پليس ترافيك شهري راهور ناجا تصريح كرد كارشناسان راهنمايي و رانندگي موظف هستند در بررسي اينگونه حوادث، ابتدا در مورد اين كه رانندگان خودروهاي خود را به سمت راست معابر منتقل نكرده اند، قانون را اعمال كنند و سپس كارشناسي حادثه را انجام دهند.

 



آموزش 60 هزار موتورسواردر قالب اجراي بسته ساماندهي

رئيس پليس راهور تهران از احياء توقفگاه هاي موتورسيكلت، راه اندازي مركز معاينه فني موتورسيكلت، فراهم شدن شرايط بيمه اقساطي و آموزش 60 هزار موتورسوار در قالب اجراي بسته ساماندهي موتورسواران خبر داد.
به گزارش مهر، سردار حسين رحيمي اظهار داشت: بسته ساماندهي موتورسواران به منظور جلوگيري از ارتكاب تخلفات طراحي شده و اكنون در حال اجرا است.
وي به طرح اسقاط موتورهاي فرسوده اشاره كرد و افزود: يكي از مواد اين بسته اسقاط موتورسيكلتهاي بالاي 10 سال است، در گذشته اگرچه موتورهاي با سن بيش از 10 سال پس از توقيف آزاد مي شد اما امروز موتورسيكلت هاي بالاي 10 سال در صورت توقيف بدون نياز به حضور مالك اسقاط مي شوند.
رئيس پليس راهور تهران در ادامه از مصادره موتورسيكلت هاي توقيفي پس از 6 ماه خبر داد و تاكيد كرد: در صورتيكه مالك موتورسيكلت تا 6 ماه براي رفع توقيف وسيله خود اقدام نكند، پليس براساس قانون وسيله نقليه او را در اختيار مراجع ذي صلاح قرار مي دهد و ديگر به مالك تحويل نمي شود.
رحيمي راه اندازي مركز تعويض پلاك موتورسيكلت در خيابان خليج پايتخت را يكي از اقدامات مهم براي ساماندهي موتورسواران برشمرد و تصريح كرد: موتورسيكلتهاي بدون پلاك يا پلاك قديمي موظف به دريافت و تعويض پلاك هستند. به همين منظور در كنار پاركينگ موتورسيكلتها مركز تعويض پلاك راه اندازي شد.
وي همچنين از راه اندازي مركز معاينه فني موتورسيكلت سواران خبر داد و گفت: اين مركز به منظور كاهش آلودگي موتورسيكلتها در مركز خليج راه اندازي شد. اميدواريم بتوانيم اين مركز را به مجتمع خدمات موتورسواران تبديل كرده و به زودي مركز صدور گواهينامه را نيز در آن راه اندازي كنيم.
رئيس پليس راهور تهران با رد برخورد انتظامي با موتورسواران اظهار داشت: بحث هاي مطرح شده در مورد برخورد انتظامي با موتورسواران كذب است و تنها در حال ساماندهي آنها هستيم.
آموزش 60 هزار موتورسوار
رحيمي به طرح آموزش موتورسواران اشاره كرد و افزود: كلاس آموزشي موتورسواران هر هفته برگزار مي شود و 60 هزار موتورسوار در اين كلاسها شركت كردند، سعي مي كنيم تمام موتورسواران تهراني را تحت آموزش قرار دهيم.
احياي توقفگاه هاي موتور
در سطح شهر
رئيس پليس راهور تهران از احياء توقفگاههاي موتور در سطح شهر تاكيد كرد: به زودي در نقاط مركزي و پرتردد شهر توقفگاههاي موتورسواران احيا و جاي پارك ويژه اي براي آنها طراحي مي شود.

 



انفجار آرايشگاه مردانه در جنوب پايتخت

انفجار در يك آرايشگاه مردانه در جنوب تهران باعث مصدوميت 3 نفر شد.
به گزارش روابط عمومي اورژانس تهران، انفجار بخاري در يك آرايشگاه مردانه واقع در خيابان كميل سبب مصدوميت 3 نفر شد كه امدادگران اورژانس پس از حضور در محل در ساعت 15:18 روز پنجشنبه آنان را به بيمارستان حضرت رسول(ص) منتقل كردند.
همچنين روابط عمومي اورژانس تهران با اشاره به وقوع تصادف ميان سه دستگاه خودرو در بزرگراه آيت الله سعيدي محدوده يافت آباد خاطرنشان كرد: بر اثر برخورد سه دستگاه خودرو سواري پژو، سمند و تاكسي پژو با يكديگر شش نفر شامل چهار زن و دو مرد مصدوم و توسط اورژانس در ساعت 25:19روز جمعه به بيمارستان شهيد فياض بخش منتقل شدند.
همچنين حادثه ديگري در عوارضي اتوبان ساوه رخ داد كه بر اثر آن برخورد يك دستگاه سواري رنو با گاردريل در ساعت 28:15روز جمعه مردي 30 ساله به همراه زن و دختر پنج ساله اش مصدوم شدند كه تكنسين هاي اورژانس پس از حضور در محل و انجام اقدامات اوليه آنان را به بيمارستان شهيد فياض بخش منتقل كردند.

 



كشف بزرگترين محموله قاچاق هوبره كشور در خراسان جنوبي

مدير كل حفاظت محيط زيست خراسان جنوبي از كشف بزرگترين محموله قاچاق هوبره كشور در اين استان خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي اداره كل محيط زيست خراسان جنوبي، حميد صالحي اظهار داشت: پرونده اين باند قاچاق از حدود دو ماه پيش در دستور كار قرار گرفته بود و با همكاري نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي استان تمام مناطقي كه باند مذكور در آن فعاليت داشتند، شناسايي شد.
وي افزود: باند قاچاق اين پرنده نادر و باارزش در منطقه زيركوه قاينات فعاليت داشت و با تله گذاري در مناطق مخلف مانند دق پطرگان كه زيستگاه هوبره است، نسبت به زنده گيري اين پرنده اقدام مي كرد.
وي ضمن ارزشمند دانستن اين پرنده و نقش تاثيرگذار آن در حفاظت از جنگل هاي كويري گفت: طي دو هفته گذشته نيز ماموران يگان حفاظت محيط زيست استان موفق به دستگيري سه گروه قاچاقچي غيرمجاز هوبره شدند كه از اين افراد تعداد 12 قطعه هوبره كشف و ضبط شد.
صالحي افزود: اين پرندگان معمولا به كشورهاي حاشيه خليج فارس قاچاق مي شوند اما علاقه شيوخ عرب به شكار هوبره سبب شده است هر ساله در فصل پاييز و همچنين بهار كه فصل تخم گذاري و جوجه آوري هوبره است، تعدادي از افراد سودجو و فرصت طلب كه در قالب باندهاي حرفه اي از سوي عرب ها تطميع مي شوند، عمدتا از استان هاي جنوبي به زيستگاه هاي هوبره در نقاط مختلف كشور روانه شده و اقدام به زنده گيري و صيد هوبره كنند.

 



نقشه زن براي اعدام همسرش لو رفت

زن خيانتكار كه همزمان با اجير كردن دو آدمكش براي قتل مرد جواني، قصد داشت همسرش را به عنوان قاتل پاي چوبه دار ببرد با افشاي اين توطئه شوم و صدور كيفرخواست، پاي ميز محاكمه مي رود.
به گزارش مهر، كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان نوشهر 18 فروردين امسال از كشف جسد مرد جواني در خانه مجردي اش در اين شهر باخبر شدند.
تيم جنايي در نخستين تحقيقات دريافتند، مقتول سال گذشته به خاطر اختلافات خانوادگي از همسرش جدا شده و تنها زندگي مي كرد. از آنجا كه خانه مقتول هدف دستبرد قرار نگرفته بود، كارآگاهان احتمال دادند او قرباني انتقامي كور شده است. در ادامه نيز با بررسي تماس هاي مقتول مشخص شد او با زني به نام «شهين» ارتباط پنهاني دارد. با افشاي اين موضوع شهين دستگير و براي تحقيقات به اداره آگاهي منتقل شد. در بازرسي خانه زن جوان نيز لباس مردانه آغشته به خون كشف شد.
زن جوان در جريان تحقيقات با انكار ارتباط با مقتول گفت: چند روز قبل همسرش با لباس خونين وحالتي آشفته وارد خانه شد و ادعا كرد در خيابان با چند پسر جوان درگير شده است.
از سوي ديگر كارشناسان تشخيص هويت نيز با بررسي لباس خونين اعلام كردند لكه هاي خون متعلق به مقتول است.
همسر او نيز هم پس از دستگيري گفت: از آنجا كه با همسرش اختلاف شديد دارد شهين براي انتقامجويي به دروغ وي را قاتل معرفي كرده است.
با وجود اين مرد جوان تا زمان رفع ابهام ها به اتهام قتل، روانه زندان شد. كارآگاهان كه به روابط پنهاني شهين مشكوك شده بودند او را به طور نامحسوس تحت نظر گرفتند. پس از 70 روز تحقيقات گسترده مشخص شد شهين هفت خط تلفن همراه دارد و با مردان غريبه نيز در تماس است. بررسي اين تماس ها نيز نشان داد، پسر جواني به نام «مهدي» عامل اصلي جنايت است كه با دستور زن خيانتكار حسين را به قتل رسانده است.
با افشاي اين موضوع شهين دوباره دستگير شد و اين بار چاره اي جز اعتراف نديد. وي گفت: 6 ماه قبل از جنايت با حسين - مقتول - آشنا شدم. او اوايل به من به شدت ابراز علاقه مي كرد و برايم كادوهاي گران قيمت مي خريد. اما پس از چند ماه رفتار او تغيير كرد. وقتي اين تغيير رفتار را ديدم تصميم گرفتم رابطه ام را تمام كنم اما او تهديد كرد موضوع را به همسرم مي گويد.
به دنبال راه چاره اي بودم تا اينكه دو ماه قبل با مهدي آشنا شدم. او مرد جسوري بود و مدعي بود دلباخته ام است. يك روز ماجراي رابطه ام با حسين را برايش تعريف كردم و از او خواستم كمكم كند تا وي را از سر راه زندگي ام بردارم. مهدي هم قبول كرد و با كمك يكي از دوستانش به نام محمد اين كار را انجام داد. بعد هم براي اينكه همسرم را از زندگي ام حذف كنم لباس هاي خون آلود مقتول را در خانه گذاشته و با صحنه سازي شوهرم را به عنوان قاتل معرفي كردم. از مردان متنفر بودم و مي خواستم از آنها انتقام بگيرم.به دنبال اين اعتراف ها، عمليات گسترده براي دستگيري دو متهم به قتل آغاز شد و ماموران مهدي را هنگام فرار از نوشهر دستگير كردند. همدست او هم در حوالي تنكابن شناسايي و به دام افتاد. سه متهم به قتل پس از اعتراف، با قرار قانوني روانه زندان شده و شوهر زن خيانتكار نيز آزاد شد.

 



متهمان فراري حادثه خميني شهر دستگير شدند

رئيس كل دادگستري اصفهان گفت: پرونده متهمان تازه بازداشت شده حادثه خميني شهر با دستگير شدن افراد فراري به دادگاه فرستاده مي شود.
غلامرضا انصاري در گفت وگو با خبرنگار مهر با تشريح آخرين وضعيت پرونده حادثه خميني شهر اظهار داشت؛ 9 تن از متهمان اصلي پرونده پس از دستگيري محاكمه شدند كه قضات دادگاه كيفري چهار تن از آنها را به اعدام محكوم كردند. حكم چهار مرد متجاوز پس از تاييد در ديوان عالي كشور در ملاعام اجرا شد. دو تن از متهمان نيز از اتهامات خود تبرئه شدند.
وي افزود: چهار متهم ديگر پرونده نيز به حبس طولاني مدت محكوم شدند كه در حال گذراندن دوره محكوميت خود در زندان هستند.
رئيس كل دادگستري اصفهان افزود: پس از رسيدگي به پرونده اين 9 متهم دو تن از متهمان فراري نيز دستگير شدند كه هم اكنون در زندان بسر مي برند. براي بررسي اتهامات آنها و اتهام زناي به عنف و متهمان رديف پنجم و ششم، پرونده همچنان مفتوح است كه همزمان با دستگيري افراد فراري در ماجرا به پرونده آنها در دادگاه رسيدگي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در صورت طولاني شدن روند دستگيري متهمان فراري درباره پرونده تصميم گيري خواهد شد.
گفتني است، حادثه خميني شهر، نيمه شب سه شنبه - 3 خرداد - هنگامي رخ داد كه 13 زن و مرد جوان در يكي از باغ هاي اين شهرستان حضور داشتند كه ناگهان مردان شرور با ورود غيرقانوني به داخل باغ، پس از حبس هفت مرد در اتاقي، زنان حاضر در ميهماني را با خودروي سمندي به باغ ديگري در فاصله هزار و 500 متري منتقل كردند.
متجاوزان سپس با تهديد، چهار تن از زنان را مورد آزار و اذيت قرار داده و قبل از رسيدن پليس گريختند. ماموران در ادامه با عمليات هاي گسترده، متهمان اصلي را در اصفهان، زاهدان و خوزستان دستگير كردند.

 



در نظام آموزشي جديد صورت مي گيرد پرداخت حقوق معلمان بر اساس مدرك تحصيلي

قائم مقام وزير آموزش و پرورش در سند تحول راهبردي از پرداخت حقوق معلمان با توجه به مدرك تحصيلي خبر داد.
حجت الاسلام دكتر بهرام محي الدين محمديان در گفت وگو با مهر تاكيد كرد: در نظام جديد، مسئله رتبه بندي معلم ها پيش بيني شده است.
وي افزود: معلم هاي با مدرك ليسانس تا دكتري در كلاس هاي مشابه تدريس خواهند كرد ولي از لحاظ حقوق و دستمزد بر اساس مدرك خود دريافتي خواهند داشت.
محمديان با اشاره به راه اندازي دانشگاه فرهنگيان گفت: دانشجويان دانشگاه فرهنگيان در ابتدا موفق به كسب دانشنامه كارشناسي خواهند شد و در صورت تمايل به ادامه تحصيل پس از دو سال تدريس مي توانند در دوره كارشناسي ارشد ادامه تحصيل دهند و پس از چهار سال تدريس نيز امكان تحصيل تا مقطع دكتري براي آنها وجود خواهد داشت.
قائم مقام وزير آموزش و پرورش در سند تحول راهبردي تصريح كرد: در اجراي نظام آموزشي جديد در آينده معلم هاي با مدرك دكتري حتي در مقطع اول ابتدايي بكار گرفته مي شوند.

 



اعتراض جمعي از شركت كنندگان در آزمون كانون وكلاي دادگستري به سؤالات غلط آزمون

سرويس اجتماعي-
جمعي از داوطلبان آزمون كارآموزي كانون وكلاي دادگستري سال 90 نسبت به درج سؤالات غلط تاثيرگذار در اين آزمون معترض و از مسئولان تقاضاي رسيدگي كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان، تعدادي از شركت كنندگان در آزمون كانون وكلا ضمن مراجعه به دفتر روزنامه اعلام كردند: بعد از برگزاري آزمون مشاهده كرديم در متن سؤالات و پاسخ هاي ارائه شده اختلافات فاحشي از بي توجهي به متن قانون و يا بي دقتي در طراحي سؤال ديده مي شود كه از جمله مي توان به موارد زير اشاره كرد:
به گفته آنان 16 الي 21 سؤال در اين آزمون حساس داراي چنين ايرادي است به طوري كه تا الان يك سؤال حذفي ديگر (سؤال 8) به آن اضافه شده و درباره يك سؤال ديگر هم (سؤال 98) پاسخ اعلام شده و تعيين شده آن عوض شده است و يك سؤال بسيار ساده (سؤال 37) براي سومين بار، جوابش تغيير يافته است.
آنان اظهار مي دارند: چگونه است طراحان چنين آزموني، كه هيچ گونه اشرافي به پاسخ صحيح سؤالات خود ندارند آزمون بزرگي با 37 هزار شركت كننده برگزار مي كنند و در نهايت با توجه به اشتباهات فاحشي كه صورت گرفته حاضر به ابطال آن نمي باشند.
آنان در انتها اشاره مي كنند از آنجا كه اساسنامه اتحاديه كانون وكلا هيچ مرجع قانوني اي داراي صلاحيت شناخته نشده و شايسته نظارت بر اتحاديه نمي باشد، لذا اين افراد در برابر آموزش وكلاي جامعه و همچنين آزمون وروديه دوره كارآموزي آن، كه ركن اساسي اين امر مهم مي باشد، در برابر هيچ نهادي پاسخگو نبوده و به هر نحوي كه خود صلاح بدانند، به انتقادات مربوطه پاسخ مي دهند.
لذا از مسئولان و دلسوزان نظام درخواست داريم تا كميته اي متشكل از حقوقدانان برجسته و مورد اعتماد، تشكيل شده تا آزمون تستي مذكور بررسي و جواب هايي را كه به غلط تعيين شده است را اصلاح و يا در مورد برخي از سؤالات اختلافي مربوطه، كه امكان اصلاح آن نيست، نسبت به حذف آن اقدام نمايند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري 2 سارق حرفه اي
اراك- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان زرنديه از دستگيري سارقان سيم برق و كابل فشار قوي در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ عبدالمالكي گفت: در اين رابطه دو سارق حرفه اي دستگير شدند، متهمان به 28 فقره سرقت اعتراف كردند.
پژو 405 در آتش سوخت
بابل- خبرنگاركيهان: يك دستگاه خودروي پژو 405 در يكي از خيابان هاي شهر بابل در اثر نشت گاز مايع دچار حريق شد.
رئيس سازمان آتش نشاني بابل گفت: به رغم تذكرات زياد درباره غيراستاندارد بودن استفاده از گاز lpg به عنوان سوخت خودرو، باز هم شاهد وقوع اين حوادث هستيم.
تصادف جان 3 نفر را گرفت
برازجان- خبرنگاركيهان: برخورد شديد كاميون با عقب يك دستگاه تريلر در محور ياسوج- برازجان سبب شد تا دو نفر از سرنشينان كاميون جان خود را از دست بدهند. اين حادثه در اثر خواب آلودگي راننده كاميون رخ داده است. همچنين برخورد يك دستگاه خودرو با يك دستگاه موتورسيكلت در شهر برازجان جواني را به كام مرگ فرستاد. در اين حادثه راننده خودرو متواري شد.
جمع آوري سلاح هاي سرد
اصفهان- خبرنگاركيهان: ماموران فرماندهي انتظامي خميني شهر استان اصفهان در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي 285 قبضه انواع سلاح سرد را جمع آوري و فروشندگان و حاملان آنها را تحويل قانون دادند.
سرهنگ حسن ياردوستي افزود: در جريان اين طرح چند واحد صنفي كه اقدام به فروش چاقو و سلاح هاي سرد نامتعارف كرده بودند ضمن ضبط سلاح اخطاريه پلمب آنها صادر شد.
امحاي مواد غذايي فاسد
¤ شبكه بهداشت و درمان شهرستان خميني شهر گفت: طي بازرسي هاي كارشناسان بهداشت محيط اين شبكه، حدود 400 كيلوگرم مواد غذايي تاريخ گذشته، غيرمجاز و فاسد شامل انواع تنقلات، كيك، بيسكويت، پفك، چيپس، ماست، كالباس، دوغ، زيتون و كنسرو ماهي از مراكز نگهداري و عرضه مواد غذايي اين شهرستان جمع آوري و طي مراسمي با حكم قضايي و با حضور نماينده دادستان شهرستان خميني شهر معدوم شد.

 



جواني كه حالش از آب بهم مي خورد

انتشار خبر آب نخوردن يك جوان الجزايري، حيرت بسياري را برانگيخته است.
به گزارش آتي نيوز، يك جوان الجزايري با اسم مستعار «المكانسي» كه در قهوه خانه اي در ميدان «التوت» شهر البليده كار مي كند، قادر به خوردن آب نيست و در صورت نوشيدن آب دچار تهوع مي شود.با اين وجود، پوست او شاداب است و علامت خشكي روي صورت و اطراف چشمانش وجود ندارد.
المكانسي 35 ساله در گفتگو با روزنامه «الشروق» گفته كه به ياد نمي آورد در دوران كودكي آب نوشيده باشد.
به گزارش اين روزنامه، وي حتي آب ميوه هم نمي خورد، اما نوشيدني هاي گازدار به مزاجش سازگار است.
المكانسي به اين روزنامه گفت: يك بار هنگامي كه به بيمارستان مراجعه كرده بودم، پزشك از من خواست يك ليتر آب بنوشم تا با استفاده از دستگاه راديولوژي بدن مرا معاينه كند.
به سختي مقداري آب را جرعه جرعه نوشيدم، اما راديولوژي در داخل شكمم نشان نداد كه اين موضوع تعجب پزشك را برانگيخت. اما به محض اينكه نوشيدني هاي گازدار را نوشيدم، شكمم باد كرد و پزشك توانست به معاينات پزشكي خود ادامه دهد.
المكانسي روزانه 5 ليتر نوشيدني گازدار مي نوشد. با اين وجود معده اش سالم است.

 



مادر افسرده فرزندان معلولش را آتش زد

يك زن هندي پس از به آتش كشيدن دو فرزند معلولش دست به خودكشي زد.
ايندين اكسپرس نوشت: «ماهندري» 53 ساله كه از وضعيت جسماني دو فرزندش به شدت افسرده شده بود، اقدام به كشتن خود و دو فرزندش كرد.
همسر ماهندري كه هنگام وقوع حادثه در منزل نبود، در بازجويي به پليس گفت: همسرم از مراقبت دو پسر معلولم كه 20 و 17 سال دارند، خسته شده بود، آن دو نه تنها قادر به راه رفتن نبودند، بلكه براي انجام كوچك ترين كارهايشان به كمك ديگران نياز داشتند.بنابر اعلام پليس، اين زن با ريختن نفت بر روي دو فرزندش كه خواب بودند آنها را آتش زد. به گزارش ايسنا به نقل از ايندين اكسپرس، همسايه هاي اين خانواده با ديدن بلند شدن دود آتش با ماموران آتش نشاني تماس گرفتند، اما پيش از رسيدن آنان اين سه در آتش سوخته بودند.

 



شكايت مهمانداران مصري به خاطر حجاب

مهمانداران شركت هواپيمايي مصر در اعتراض به موافقت نكردن اين شركت با حجاب اسلامي، عليه وزير حمل و نقل هوايي و رئيس شركت هواپيمايي مصر شكايت كردند.
پايگاه خبري «الوفد» گزارش داد؛ شركت هواپيمايي مصر به مهمانداران اين شركت پوشش موسوم به «فرعوني» را پيشنهاد داد كه با مخالفت آنان مواجه شد. براساس اين گزارش طي شش ماه اخير 65 مهماندار خواستار استفاده از پوشش اسلامي شده اند. گفتني است، ماه گذشته نيز مهمانداران مصري با حمل پلاكاردهايي نسبت به اينكه مجبورند پيش از شروع كار، حجابشان را بردارند، اعتراض كردند و خواستار حق قانوني و شرعي خود شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14