(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 دی 1390- شماره 20110

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آينه تمام نما (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
زير دريايي (گفت و شنود)
جليلي: موازنه قوا به نفع ايران تغيير كرده به هرگونه تهديد پاسخ مضاعف مي دهيم
5 دليل راهبردي وزير دفاع آمريكا در مخالفت با اقدام نظامي عليه ايران
يك كارشناس آمريكايي : آمريكا از عهده جنگ با ايران برنمي آيد
حضور سفراي كشورمان در منازل شهداي علم و فناوري
يو اس اي تودي: ايران استاد جنگ فرسايشي است (خبر ويژه)
چراغ ها خاموش بي صدا حركت! (خبر ويژه)
رسوايي تمام نشدني دولت انگليس (خبر ويژه)
يواش يواش!چه خبرته داداش؟! (خبر ويژه)
ژنرال گنتس: بهار عربي زلزله شديد عليه اسرائيل است (خبر ويژه)
زمينه چيني موساد براي كنار آمدن با ايران هسته اي (خبر ويژه)
توضيح آقاي «ر-الف» درباره خبر ويژه كيهان 8/10/90 (خبر ويژه)
البته زنده باد تحريم ولي ما ميريم! (خبر ويژه)



آينه تمام نما (يادداشت روز)

سال 2012 از امروز در حالي شروع شده است كه سال گذشته - 2011 - تحت تاثير بيداري اسلامي ملت هاي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا سپري شد و حتي پهنه اين بيداري به قلب اروپا و آمريكا كشيده شد و اكنون جنبش تسخير وال استريت بيش از 3 ماه است كه گلوي نظام سرمايه داري را به سختي مي فشارد.
رفتار شناسي حركت عظيم ملت ها در بستر بيداري اسلامي عليه حكومت هاي ديكتاتوري و دست نشاندگان و سرسپردگان مهره هاي آمريكايي از يكسو و شورش جنبش 99 درصدي آمريكايي ها بر ضد مدل حكومتي كاپيتاليستي از سوي ديگر؛ حكايت از آن دارد كه سياست هاي آمريكايي با «نه» تاريخي مردم و افكار عمومي روبرو است.
از اواخر روزهاي پاياني سال 2010 - 17 دسامبر - كه انقلاب هاي منطقه شعله گرفت تمامي تلاش آمريكا و متحدانش، براي مصادره انقلاب ها و قيام ها و منحرف كردن جهت اسلامي و مردمي آن به كار گرفته شده است ولي علي رغم توطئه ها و سناريوهاي پي درپي، اين هدف شوم محقق نگشت و آن توطئه ها و كارشكني ها نگرفت بلكه بر اثر ايستادگي و مقاومت ملت ها، انقلاب ها قد كشيد و هر روز سردرگمي و استيصال آمريكايي ها براي مهار خيزش و خروش افكار عمومي منطقه بيش تر نمايان و عيان گشته است.
مشكل آمريكايي ها اما در سال جاري دو چندان خواهد شد چرا كه جنبش تسخير وال استريت كه 3 ماهه آخر سال گذشته قد علم كرد اكنون علاوه بر فراگيري در 82 كشور و بيش از 1200 شهر به مرحله تثبيت رسيده و نه تنها سركوب آن شدني نيست بلكه حتي با لطايف الحيل و حقه بازي سياستمداران ليبرال، براندازي و واژگوني آن ناشدني است.
نكته اي كه در اين ميان حائز اهميت است ارتباط معنادار قيام ها و انقلاب هاي ملت هاي مسلمان منطقه با جنبش و بيداري افكار عمومي در آمريكا و اروپاست كه در هر دو آنچه مشترك است اين واقعيت غيرقابل انكار است كه هر روز از هم تاثير مي گيرند و بر ميزان ايستادگي نسبت به خواسته هايشان مي افزايند و پافشاري بيشتري را به خرج مي دهند.
به عنوان نمونه در بحبوحه شكل گيري جنبش تسخير وال استريت، جوانان نيويوركي با اصرار ورزيدن بر تداوم حركت هاي اعتراضي شان تصريح مي كنند در منهتن همچون جوانان مصري در ميدان التحرير به تجمعات و راهپيمايي ها ادامه مي دهند.
بنابراين بدون كمترين ترديدي و براساس شواهد و قرائن موجود مي توان پيش بيني كرد آمريكا و نظام سلطه در سال 2012 اين ترفند را به عنوان يك هدف استراتژيك دنبال كرده و بصورت ويژه در دستور كار خود قرار مي دهند تا در وهله اول ملت هاي مسلمان منطقه را از پيگيري خواسته هايشان منصرف نمايند. از جمله تاكتيك ها كه براي اين منظور به كار مي گيرند، القاي اين توهم است كه تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا تحت مديريت آمريكا!! و حركت به سوي دموكراسي غربي است و با قدرت رسانه اي و تحركات ديپلماسي وانمود مي كنند تحولات منطقه يك پروژه آمريكايي است تا اراده افكار عمومي و ملت هاي منطقه را با اين ترديدافكني به حاشيه رانده و در نهايت عزم آنها را به سستي و سرخوردگي سوق دهند.
در ذيل تاكتيك ياد شده آنچه مايه تاسف است اين كه برخي ها خواسته يا ناخواسته اسير اين فضاي ساختگي و تصنعي مي شوند و براي آنكه توهم شان را نسبت به اين موضوع بپوشانند آدرس هاي غلط مي دهند و از جمله به برخي رفت و آمدهاي در منطقه به اصطلاح استناد مي كنند تا نشان دهند پشت پرده رخدادها و تغيير و تحولات منطقه، آمريكايي ها هستند!
گفتني است؛ اكنون سناتور جان ليبرمن عضو ارشد سناي آمريكا به اسرائيل سفر كرده و قرار است در ادامه به ليبي و تونس نيز سفر كند.
در آغاز تحولات منطقه اي و ماههاي بعد از آن نيز چند بار مقامات آمريكايي به منطقه سفر كرده بودند كه بعضي از آن ديدارها به فضاي رسانه درز داده شد. همچنانكه در ماه جاري ميلادي رسانه هاي غربي و صهيونيستي از سفر ژنرال «مارتين ديمبسي» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا به اسرائيل خبر مي دهند ضمن آنكه از پس فردا- روز سه شنبه- «وندي شرمن» معاون وزير خارجه آمريكا مشخصا به عربستان و امارات سفر خواهد كرد.
اكنون در نگاهي كلان تر و با توجه به گذشت يك سال از تحولات منطقه بايد اين ادعا را كه هر از چندگاهي به پيش كشيده مي شود و اين تحولات را بازي بزرگ آمريكايي ها مي داند مورد ارزيابي و واكاوي قرار داد كه در همين زمينه نكاتي قابل طرح است:
1- از جمله شاخص هاي ارزيابي رفتار آمريكايي ها در صحنه تصميم گيري هاي سياسي مسئله رژيم صهيونيستي است. به عبارت ديگر آنچه كه محرز و غيرقابل خدشه است و بارها مقامات ارشد آمريكايي نيز بدان اقرار كرده اند اين است كه منافع واشنگتن و تل آويو كاملا درهم تنيده بوده و جدا از يكديگر تعريف نمي شود.
همين چندي پيش بود كه باراك اوباما صريحا اعلام كرد: «اسرائيل هم پيمان ماست» خب؛ با اين شاخص كاملا پيداست كه تحولات منطقه به ضرر اسرائيل بوده و اين رژيم را در انزواي مرگبار قرار داده كه خود گوياي آن است كه مديريت تحولات منطقه در دست آمريكايي ها نيست.
رسانه هاي صهيونيستي و مقامات ارشد تل آويو از همان روزهاي اول تحولات منطقه ترس و تشويش خاطر خود را پنهان نكردند. هاآرتص چند ماه پس از موج بيداري اسلامي از آن به عنوان «بهمن اسلامي خاورميانه» ياد كرد كه اسرائيل را زير گرفته و منهدم خواهد كرد.
آيا اين عجز آشكار صهيونيست ها درباره بيداري اسلامي قابل انكار است كه جروزالم پست مي نويسد: «موج بيداري اسلامي آينده اسرائيل را به خطر انداخته است.» و آيا اين خطر بزرگ و سرنوشت ساز براي رژيم صهيونيستي كه با آمريكا هم پيمان است ناشي از مديريت پشت پرده تحولات از سوي واشنگتن است؟!
در همين راستا سؤالي كه به ميان مي آيد اين است كه آيا تصرف سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره توسط جوانان انقلابي مصر نيز ناشي از مديريت آمريكايي ها است؟! و آيا...
2- اگر اين فرضيه را بپذيريم كه تحولات منطقه بازي آمريكايي ها است تا اهداف و پروژه هاي خودشان را عملياتي نمايند قطعا در يك سال گذشته بايد آمريكايي ها جا پايي محكم تر در منطقه براي خود ايجاد مي كردند و اين در حالي است كه وضعيت كاملا معكوس است و آمريكايي ها در شرايطي ذلت بار مجبور شدند تا نظاميان خود را از منطقه خارج كنند كه اكنون در عراق موقعيت آمريكايي ها به نوشته واشنگتن پست، باخت- باخت است.
3- شاخص ديگري كه به وضوح نشان مي دهد آمريكا قدرت مديريت تحولات منطقه را نداشته است انتخابات هايي است كه طي يك سال گذشته در كشورهاي مسلمان منطقه برگزار شده است. بدون استثناء خروجي تمامي اين انتخابات در تونس، مصر و مراكش پيروزي اسلامگرايان بوده كه خواسته اوليه آنها بر پيروي از الگويي متفاوت از دموكراسي آمريكايي بوده است.
اين حقيقت علي رغم تمام شلتاق ها و هياهوي رسانه اي مبني بر اين كه ملت هاي مسلمان به سوي نظام دموكراتيك- بخوانيد الگوي ليبرال دموكراسي- حركت مي كنند به گونه اي است كه ماه گذشته هاآرتص در تحليلي اعتراف مي كند ائتلاف جديد اسلامگرايان، اسلام آمريكايي و يا اسلام اردوغاني نيست بلكه اسلامي است كه خطري واقعي براي موجوديت اسرائيل دارد.
جالب اينجاست كه حتي هنري كيسينجر سياستمدار و استراتژيست برجسته آمريكايي به تازگي تصريح مي كند: «مردم خاورميانه خواستار دموكراسي به شيوه غربي نيستند» و بعد مي افزايد: «عامل انقلاب ها در خاورميانه درد و رنج و تنفر از آمريكا و حاكمان متحد آمريكا در منطقه است كه سال ها در دل مردم انباشته شده است.
4- نكته اي كه بايد به بند قبلي علاوه كرد اين است كه پيروزي اسلامگراها در انتخابات بر اثر تحولات منطقه در شرايطي است كه دولت هاي سقوط كرده و حاكمان ديكتاتور جزو متحدين استراتژيك آمريكا و رژيم صهيونيستي محسوب مي شدند و نبود آنها پيامدهاي بسيار منفي براي واشنگتن و تل آويو داشته است. به عنوان نمونه با سقوط دولت حسني مبارك، اولين اتفاقي كه مي افتد اين است كه ملت مصر خواهان لغو پيمان كمپ ديويد هستند كه اين موضوع هراس شديد مقامات صهيونيستي را در پي داشته است. با اين وضعيت آيا مي توان حكم كرد كه پشت پرده تحولات منطقه، آمريكا است؟
5- اتفاق ديگري كه در اثر تحولات منطقه به وقوع پيوسته است برملا شدن سيماي بدون رتوش آمريكا در نقض فاحش حقوق بشر است كه طي ماه هاي گذشته افكار عمومي منطقه به وضوح در بحرين، ليبي، سوريه و ... نقش جنايتكارانه آمريكا را در سركوب خواست ملت ها ديدند و از بن جان دريافتند كه حناي حقوق بشر آمريكا رنگ ندارد.
6- شاخص ديگري كه نمي توان بدان اشاره نكرد جمهوري اسلامي ايران است. در يك سال گذشته حتي دشمنان نشان دار ايران اسلامي اعتراف دارند كه موقعيت ايران بصورت فزاينده مقتدرتر از گذشته است. دان مريدور معاون نتانياهو خود دست به قلم مي شود و در جروزالم پست مي نگارد: «با بررسي تحولات منطقه گسترش نفوذ و قدرت نرم ايران در مقابل هژموني آمريكا قرار گرفته است» نمونه ها بسيار است اما اين اعتراف فارين پاليسي خواندني است كه در تفسير تحولات منطقه خاطرنشان مي كند؛ مختصات منطقه به سود ايران در حال تغيير است.
و بالاخره اگرچه گفتني ها در اين زمينه بسيار است ولي تنها به اين نكته بسنده مي كنيم و مي پرسيم اين سؤال جمع بندي مبحث است كه اين چه مديريتي از سوي آمريكا است كه همه تغييرات و تحولات منطقه را به نفع «جبهه مقاومت» و «نهضت بيداري اسلامي» و الگويي به نام «جمهوري اسلامي» رقم زده است؟
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ سالهاست كه انگليس عليه ملت ايران توطئه مي كند شما بايد هر روز تيتري در مورد سوابق جنايات و دشمني ها و عداوت هاي انگليس و آمريكا عليه ايران چاپ كنيد اين كار روشنگري زيادي براي مردم دارد.
مرتضي از مشهد
¤ به نظرم برخي افرادي كه در انتخابات ثبت نام مي كنند و صلاحيت ندارند بهتر است در همان مرحله اول يعني بررسي صلاحيت در هيئت هاي اجرائي رد صلاحيت شوند چون وقتي پس از مرحله اول رد صلاحيت مي شوند به تجربه ثابت شده است جوسازي عليه شوراي نگهبان اوج مي گيرد و ممكن است دشمن سوءاستفاده كند.
يك شهروند
¤ بديهي ترين وظيفه شوراي نگهبان جلوگيري از ورود مدعيان اصلاح طلبي است كه در انتخابات سال 88 مثل ستون پنجم دشمن در جبهه اسلام عمل كردند. انشاء الله با بصيرت مردم، انتخاباتي پرشور برگزار شود.
سعيدي
¤ برخي از مغازه ها اجناس تايلندي را وارد كشور مي كنند كه معلوم نيست از چرم چه نوع حيواناتي تهيه شده است. قطعاً اگر اين حيوانات حرام گوشت هم نباشند ذبح شرعي نشده اند كه پاك باشند ضمن اينكه مدلهايي كه در اين مغازه ها به فروش مي رسد، همه با عكس هاي مستهجن تبليغ مي شود.
مرشدي
¤ الان در كشور حداقل پرداخت حقوق پايه 360هزار تومان است كه با مدرك و اضافه كار 500 تا 700 هزار تومان مي شود. اما اين حقوق با مخارج و تورم و هزينه هاي متنوع در زندگي شهري هيچ تناسبي ندارد. از مسئولان دولتي مي خواهيم نسبت به افزايش حقوق كارگران اقدام كنند و يارانه هاي آنها را قطع نكنند.
يك شهروند
¤ جاده خرم آباد- كوهدشت همچنان ركورد دار حوادث رانندگي است و همواره از بين مسافراني كه دست تقدير آنان را از اين جاده هولناك عبور مي دهد، قرباني مي گيرد، از مسئولان مي خواهيم در خصوص 4 بانده كردن اين جاده اقدام كنند.
سهيل حجت اللهي- از لرستان
¤ در مورد حقوق بازنشستگان شركت ملي فولاد ايران سخني داشتم كه اين شركت يا حقوق ما را نمي دهد يا هر دو ماه يك بار مي دهد. از رئيس جمهور مي خواهيم نسبت به پرداخت حقوق بازنشسته ها فكري اساسي بنمايند.
يك بازنشسته
¤ متأسفانه روي برخي از لوازم بهداشتي عكس هاي زننده اي چاپ شده است كه زيبنده نيست.
سليمان بلغار
¤ يكي از نمايندگان مجلس در مورد افزايش حقوق كاركنان وزارت بهداشت حقوق آنها را با كارمندان كتابداري مقايسه كرد. اگر مي خواهند حقوق اين پرسنل افزايش يابد با حقوق ما كه ماهي 654 هزار تومان با مدرك فوق ليسانس است و در حال تحصيل در دوره دكترا هستيم كاري نداشته باشند.
يك كتابدار
¤ از رئيس جمهور و رئيس مجلس مي خواهم، نگذارند فرزندان انقلاب در پيچ و خم هاي مشكلات گم شوند. صندوق بازنشستگي قادر به پرداخت حقوق خود نيست.
علي پور
¤ در مورد مصوبه سال 89 ايثارگران مطلبي داشتم، چرا آن دسته از نمايندگان مجلس كه جزو خانواده هاي شاهد و ايثارگر هستند از حق و حقوق ما دفاع نمي كنند.
خيرخواه
¤ مدير مدرسه ابتدايي هستم و 27 سال سابقه خدمت دارم. در همايشي كه از سوي وزارت آموزش و پرورش براي توجيه برگرداندن كلاس ششم در مقطع دبستان برگزار شده بود شركت كردم. به جرات مي گويم كه مسئولين مربوطه يك دليل و توجيه كارشناسي شده براي اين تصميم خود نداشتند. در ضمن همين الان كه مقطع ابتدايي 5 سال مي باشد ما هم معلم و هم فضاي آموزشي كم داريم. چه برسد به اينكه كلاس ششم دبستان نيز اضافه بشود. جالب است بدانيد كه براي حل مشكل فضاي آموزشي به مديران مدرسه دستور داده اند نمازخانه ها را به كلاس تبديل كنند.
مدير يكي از دبستان هاي تهران
¤ با جايگزين شدن ماشين هاي بخش خصوصي در بعضي خطوط شركت واحد پخش موسيقي هاي حرام و غنا و مناسب مجالس لهو و لعب را شاهد هستيم. چرا مسئولين ما براي پاك نگه داشتن محيط زندگي اجتماعي مردم حساسيت هاي لازم را ندارند و همه چيز را رها كرده اند. بنويسيد ما مسافرين مسير شادآباد- آذري هر روز از اين جهت در عذاب هستيم و رنج مي بريم.
يك شهروند
¤ از پل سراوان فومن تا امامزاده هاشم 5 دقيقه بيشتر فاصله نيست ولي در اين مسير به حدي چاله و چوله وجود دارد كه طي كردن آن يك ساعت به طول مي انجامد. چرا در مورد ترميم اين جاده كه آسفالت سالم ندارد كاري نمي كنند.
1905---0912
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 24/9/1390، با عنوان «اختلاط زن و مرد در اتوبوس هاي تندرو در شب ها» به آگاهي مي رساند: كليه رانندگان جمعي ملزم به اجراي طرح تفكيك در اتوبوس تحويلي بوده و در صورت مشاهده نيز با پرسنل مربوطه برابر مقررات و آئين نامه انضباطي رفتار مي گردد لذا خواهشمند است شهروندان محترم در صورت هرگونه نارسايي در اين زمينه مراتب را با ذكر جزئيات به سامانه 1888 اعلام تا پيگيري لازم معمول شود.

 



زير دريايي (گفت و شنود)

گفت: آمريكايي ها اعلام كرده اند كه انتخابات مجلس در ايران مي تواند زمينه اي براي به چالش كشيدن جمهوري اسلامي ايران باشد.
گفتم: غلط زيادي كرده اند!
گفت: مقامات آمريكايي مي گويند ؛ اصلاح طلبان بايد از طريق تحريم انتخابات، مشروعيت آن را زير سؤال ببرند!
گفتم: دستورالعمل آمريكايي ها قبلاً به مدعيان اصلاحات رسيده و آن را به كار بسته و انتخابات را تحريم كرده اند!
گفت: همين مقامات آمريكايي ابراز اميدواري كرده اند كه تحريم انتخابات از سوي اصلاح طلبان زمينه اي براي تضعيف جايگاه منطقه اي جمهوري اسلامي باشد.
گفتم: يارو مي خواست يك زيردريايي را غرق كند، با هزار زحمت خودش را به زيردريايي رساند و در زد و فرار كرد!
 



جليلي: موازنه قوا به نفع ايران تغيير كرده به هرگونه تهديد پاسخ مضاعف مي دهيم

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت ايران به هرگونه تهديد عليه خود، پاسخ مضاعف و پشيمان كننده خواهد داد.
سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان صبح شنبه طي سخناني در همايش سراسري سفرا و روساي نمايندگي هاي ايران در خارج كشور اظهار داشت: موازنه قدرت در منطقه به ضرر رژيم صهيونيستي و آمريكا در حال تغيير است، تا جايي كه اين تحولات بر روابط آنها با ساير قدرت ها نيز تاثير سلبي گذاشته است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينكه امروز جمهوري اسلامي ايران بيش از گذشته در اوج اقتدار و الهام بخشي است، افزود: پشتوانه بالاي مردمي و فرصت هاي حاصل از تحولات منطقه اي و بين المللي، اقتدار نظام را مضاعف كرده است.
جليلي گفت: تمام تلاش دشمن سرپوش گذاشتن بر اقتدار و قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران است، ولي اين اقتدار روز به روز بيشتر نمايان مي شود.
وي اظهار داشت: به هرگونه تهديد عليه جمهوري اسلامي ايران، پاسخ مضاعف و پشيمان كننده خواهيم داد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اين كه «اقتدار- منطق- ابتكار عمل»، مبناي تعاملات جمهوري اسلامي ايران است، درباره ادامه گفت وگوها با 1+5 اظهار داشت: به آنها رسما اعلام كرديم به مسير گفت وگو براي همكاري برگردند.
وي افزود: پيام هاي متفاوت غربي ها نشانه مشكلات و اختلاف دروني آنها است.
گفتني است در همين حال عليرضا شيخ عطار، سفير كشورمان در آلمان از ارسال نامه اي براي اشتون توسط جليلي خبر داد و گفت كه اين نامه قرار است مبنايي براي تنظيم مداليته مذاكرات باشد.
جليلي در اظهارات خود اشاره اي به اين نامه نگاري نكرد.

 



5 دليل راهبردي وزير دفاع آمريكا در مخالفت با اقدام نظامي عليه ايران

وزير دفاع آمريكا 5 دليل راهبردي مخالفت خود با حمله نظامي به ايران را آشكارا بيان كرد.
لئون پنه تا وزير دفاع باراك اوباما طي سخناني در مركز سابان (بخش خاورميانه اي موسسه مطالعات استراتژيك بروكينگز) كه در تاريخ 11 آذر 1390 (2 دسامبر 2011) ايراد شده، تأكيد كرد: به 5 دليل با حمله به ايران مخالف است.
اين 5 دليل چنين است:
1- اول آنكه اقدام نظامي عليه اين كشور تنها مي تواند برنامه هسته اي ايران را حداكثر تا 2 سال ديگر به تعويق اندازد.
2- دوم آنكه يك حمله خارجي، نظام ايران را از درون، مستحكم تر مي كند.
3- نكته سوم اينكه حمله نظامي، آمريكايي ها را در عرصه بين المللي در جايگاه متهم قرار مي دهد.
4- چهارمين عامل، پيامدهاي جدي اقتصادي اين جنگ بويژه در دوراني است كه اقتصاد اروپا و آمريكا متزلزل است.
5- در نهايت علت پنجم، تشديد اوضاع در كل منطقه است كه فضاي تقابل و گسترش مناقشه را توليد مي كند.
اين سخنان پانه تا به شدت شبيه سخنان سلف وي رابرت گيتس است كه به دليل متهم بودن به كندروي در مقابل ايران پست وزارت دفاع آمريكا را ترك كرد.

 



يك كارشناس آمريكايي : آمريكا از عهده جنگ با ايران برنمي آيد

يك كارشناس آمريكايي گفت كه آمريكا از عهده جنگ عليه ايران بر نمي آيد؛ اين جنگي گسترده و پر هزينه براي واشنگتن خواهد بود .
به گزارش ايسنا، جف اشتنبرگ، كارشناس مسايل سياسي و سردبير هفته نامه خبري »Executive Intelligence Review » در گفت وگويي با شبكه خبري «پرس.تي .وي » گفت: اظهارات اخير مارتين دمپسي، رييس ستاد مشترك ارتش آمريكا درباره حمله احتمالي به ايران را نمي توان نوعي تهديد به حساب آورد .
وي در توضيح اين مطلب گفت: زيرا موقعيت كنوني ارتش آمريكا از جمله شرايط خود ژنرال دمپسي نامطلوب است و اكنون مقامات اين كشور هيچ اعتقادي به استفاده از گزينه نظامي عليه ايران ندارند .
اين كارشناس سياسي گفت: موضع ارتش آمريكا هم اكنون و در آينده به گونه اي است كه اقدام نظامي عليه ايران در آن مشروعيتي ندارد .
دمپسي هفته گذشته گفت كه به آرامي مقدمات اقدام نظامي عليه ايران را هدايت كرده است .
وي تصريح كرد: »بزرگ ترين نگراني من اين است تهران تصميم ما را اشتباه برآورد كند. هرگونه برآورد اشتباه به اين معني است كه ما وارد جنگ مي شويم و اين موضوع يك تراژدي را براي منطقه و جهان رقم خواهد زد .
آمريكا و رژيم صهيونيستي همواره با دستاويز قرار دادن برنامه هسته يي ايران و طرح ادعاي وجود ابعاد نظامي احتمالي در اين برنامه، تهران را با گزينه حمله نظامي تهديد كرده اند .
تهران ضمن رد اين اتهامات تاكيد دارد كه به عنوان يكي از امضا كنندگان پيمان منع اشاعه تسليحات هسته يي (ان. پي. تي) و يكي از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي از حق توسعه و دست يابي به فن آوري صلح آميز هسته اي برخوردار است .

 



حضور سفراي كشورمان در منازل شهداي علم و فناوري

سفرا و رؤساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي در خارج از كشور به همراه جمعي از مسئولان ارشد وزارت خارجه، ديشب در منازل شهيدان عليمحمدي، شهرياري ، رضايي نژاد و طهراني مقدم حضوريافتند.
به گزارش فارس، سفرا و رؤساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي درخارج از كشور به همراه جمعي از مسئولان ارشد وزارت خارجه باحضور در منازل شهيدان عليمحمدي، شهرياري، رضايي نژاد و طهراني مقدم با خانواده آنها ديدار و گفت وگو كردند.
رامين مهمان پرست سخنگوي دستگاه سياست خارجي كشورمان به همراه جمعي از سفرا در منزل شهيد رضايي نژاد، محمدمهدي آخوندزاده معاون امور بين المللي وزارت خارجه به همراه تني چند از سفرا در منزل شهيد عليمحمدي و حسن قشقاوي معاون كنسولي و امور مجلس اين وزارتخانه به همراه تعدادي از سفرا در منزل تهراني مقدم، باخانواده اين شهداي گرانقدر ديدار و گفت وگو كردند.
همچنين بهروز كمالوندي معاون اداري و مالي وزارت خارجه به همراه تعدادي از سفرا و رؤساي نمايندگي ايران در خارج از كشور در منزل شهيد شهرياري حضور يافت.

 



يو اس اي تودي: ايران استاد جنگ فرسايشي است (خبر ويژه)

يك روزنامه آمريكايي درباره عمليات رواني چندلايه ايران تصريح كرد: ايران متخصص و استاد جنگ فرسايشي است.
يواس اي تودي با تاكيد بر اين موضوع كه نبايد مهارت ايران در جنگ نامتقارن را دست كم گرفت، نوشت: تهديد ايران به بستن تنگه هرمز هرچند كه بلوف به نظر مي آيد اما توانايي اين كشور در متشنج كردن وضعيت منطقه، يك خطر و تهديد واقعي است.
اين روزنامه مي افزايد: ايران پيوسته در حال تقويت توانايي هاي خود در حوزه جنگ نامتقارن است. اين شيوه به ايران فرصت مي دهد تا با قدرت هاي بزرگ درگير شود. اكنون نيروهاي نظامي ايران ناوگاني از قايق هاي تندروي جنگي را در اختيار دارند كه مي توانند به ناوها و كشتي هاي بزرگ حمله كنند. همين تنگه باريك هرمز را آسيب پذير مي كند. در اين تنگه 34 مايلي، كشتي ها هنگام عبور، هركدام از عرض دومايلي استفاده مي كنند.
يواس اي تودي نوشت: هرچند مقامات رسمي آمريكا گفتند اجازه نخواهند داد ايران اين گذرگاه حياتي را ببندد اما تحليلگران امنيت ملي مي گويند، اين تهديد از طريق تشديد آرام تنش هايي كه فشار بر آمريكا را بدون يك رويارويي مستقيم افزايش خواهد داد عملي است. اين يك جنگ نامتقارن همه جانبه است.
 

 



چراغ ها خاموش بي صدا حركت! (خبر ويژه)

چند فعال ورزشي از سوي حلقه انحرافي دعوت به نامزدي انتخابات شده اند.
به گزارش «نداي انقلاب» ستاد وابسته به حلقه ياد شده به سراغ چند ورزشكار و فعال ورزشي رفته و از آنها خواسته كه در فهرست اين طيف نامزد شوند. گفته مي شود مذاكراتي نيز با دو تن از كشتي گيران سابق صورت گرفته تا در تهران و مشهد وارد گود رقابت هاي انتخاباتي شوند.
«ع- الف» يكي از فعالان حلقه مورد اشاره كه نامزد انتخابات نيز شده، ارديبهشت ماه گذشته به روزنامه شرق گفته بود طيف متبوع وي براي دوسوم كرسي هاي مجلس طراحي كرده اند. وي البته به هنگام ثبت نام گفت به صورت منفرد و مستقل نامزد انتخابات شده است!
حلقه انحرافي نيز مانند اصلاح طلبان حركت با چراغ خاموش را شيوه فعاليت خود قرار داده اند.

 



رسوايي تمام نشدني دولت انگليس (خبر ويژه)

اسناد طبقه بندي شده و محرمانه دولت انگليس نشان مي دهد، اين كشور در جنگ ايران و عراق، رژيم صدام را مسلح كرده است.
به گزارش روزنامه هاي چاپ لندن، محتواي اين اسناد كه از بايگاني محرمانه اداره آرشيو ملي انگليس خارج شده نشان مي دهد دولت مارگارت تاچر در سال 1981 و در زمان جنگ عراق با ايران، به طور سري رژيم صدام را به سلاح مجهز كرده است. در شرايطي كه انگليس در جنگ ايران و عراق اعلام بي طرفي كرده بود اما اسناد منتشر شده نشان مي دهد دولت تاچر از فروش جنگنده هاي (هوك) و ايجاد پايگاه هاي نظامي دريايي و هوايي براي رژيم صدام كاملا آگاه بوده است.
انگليس در شرايطي به رژيم صدام كمك نظامي مي كرد كه توافقنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد را امضا كرده بود كه اعضاي اين سازمان را از هرگونه فعاليتي كه شعله جنگ را افزايش دهد، برحذر مي داشت.
اسناد خارج شده از طبقه بندي محرمانه ثابت مي كند دولت تاچر فهرستي شامل 78 نوع تجهيزات نظامي از جمله خودروهاي لندرور، رادار، لوازم يدكي تانك و... را در اختيار رژيم صدام قرار داده بود.
براساس سندي كه در واقع نامه سري وزير وقت مشاور در امور خارجه (توماس ترنشاد) است انگليس در يك مورد توافقنامه اي تسليحاتي به ارزش بيش از 150 ميليون پوند با رژيم صدام امضا كرده است.

 



يواش يواش!چه خبرته داداش؟! (خبر ويژه)

ثبت نام طيف وسيعي از مدعيان اصلاح طلبي در انتخابات مجلس، بحث هاي زيادي را در فضاي مجازي برانگيخته است.
اعضاي اپوزيسيون فعال در فضاي مجازي مي پرسند نامزدي اصلاح طلبان حتي در قواره خواهرزاده خاتمي آن هم با وجود ادعاي عدم شركت در انتخابات به چه معناست و اصلاح طلبان اين تناقض را چگونه توجيه مي كنند.
نيك آهنگ كوثر كه در خارج از كشور اقامت دارد، اصلاح طلبان را عروس هاي تعريفي، خوانده و نوشت در شيراز ما به كساني كه يك جور مي گويند و جور ديگر رفتار مي كنند، «عروس تعريفو» يا عروس تعريفي مي گويند]...[ وقتي امروز خواندم خواهرزاده خاتمي كه رئيس فراكسيون اصلاح طلب است نامزد شده، اندكي گيج شدم. دوستي از دوستان نزديك به اصلاح طلبان به من گفت كه درست است كه محمدرضا تابش رفته ثبت نام كرده، اما در ليست اصلاح طلبان نخواهد بود. پرسيدم مگر خاتمي نگفته بود كه اصلاح طلبان نامزد نمي دهند و در انتخابات مشاركت نمي كنند؟ گفت كه اين كار تابش، «فردي» بوده و به هيچ وجه وابسته به گروه بزرگ «اصلاح طلبان» نيست. من البته نمي فهمم منظور از گروه بزرگ «اصلاح طلبان» در موقعيت فعلي چيست، اما اين را مي فهمم كه وقتي نزديك ترين فرد به خاتمي در مجلس، كه دبيركل فراكسيون اقليت مجلس هم هست، مي آيد و ثبت نام مي كند، با عنايت به اينكه تا آنجا كه مي دانم، هويت سياسي اش را مديون دايي جان است، و احتمالا با دايي صلاح و مشورت كرده، آيا نامزد شدن چنين فردي، مشاركت اصلاح طلبان در انتخابات ديده نمي شود؟ طبيعتا «اسپين دكترها» (ماله كش ها) به ميدان مي آيند و هزار و يك توجيه مي كنند، اما من فكر مي كنم تا مي توان سوال هاي زيادي پرسيد!
وي ادامه مي دهد: اگر دقت كرده باشيد، اصلاح طلبان از به كار بردن كلمه «تحريم» امتناع كرده اند. حتي گفته اند كه با انتخابات قهر هم نمي كنند. اما عدم مشاركت، عدم فهرست دادن و پايبندي به شرط هايي كه خاتمي سال گذشته مطرح كرده بود، براي من مخاطب با كانديداتوري در انتخابات آتي اندكي ناسازگار است. اينكه دبير كل فراكسيون اصلاح طلبان در مجلس براي دور بعدي هم ثبت نام مي كند ممكن است با توجيه هاي گروهي از هواداران خاتمي هم خوان باشد، اما براي من از تفلون مرغوب هم نچسب تر است! فكر مي كنم كار مناسبي كه بايد صورت بگيرد، مجبور كردن خاتمي با پاسخ گويي واضح است. بازي كردن با كلمات مال دوره فعلي نيست. امروز حس كردم اصلاح طلبان بهترين نمونه هاي «عروس»هاي تعريفي هستند.
در همين حال سايت «خودنويس» با فهرست كردن اسامي اصلاح طلبان كه براي نامزدي نام نويسي كرده اند، كاريكاتوري را منتشر كرد كه رئيس فراكسيون اقليت مي گويد حلال زاده به دايي اش مي رود! خودنويس سپس نوشت: ما كه آخر هم متوجه نشديم، حلال زاده به دايي اش مي رود يا نمي رود؟ اما فهميديم كه وقتي مزه نمايندگي مجلس زير زبان كسي رفت ديگر به اين سادگي ها و حتي با بيل مكانيكي هم نمي توان طرف را از قدرت ولو به اندازه يك تك پا دور كرد و انتخابات كه فرا برسد آدم ديگر دايي و عمه سرش نمي شود. حالا حكايت خواهرزاده خاتمي است...گفتند مشاركت نمي كنند و شركت نمي كنند اما طرف رفت ثبت نام كرد واسه انتخابات بعد. خاتمي بعد از اين همه سال اعلام كرده بود كه در انتخابات شركت نخواهد كرد حالا اين محمدرضا خان تابش بچه خواهر خاتمي پاك آبرو و حيثيت سيد را برده و بدون توجه به پيش شرط هاي دايي محمد، در انتخابات مجلس نهم ثبت نام كرد. خانم جلودارزاده و آقاي اكبر اعلمي و ديگران هم همين طور. اما نكته جالبي كه در اين روزها به آن زياد برمي خوريم جزع و فزع دوستان جديدالتحريمي در قبال ثبت نام رفقاي سابق خود در انتخابات هستند و به مجردي كه نام اصلاح طلباني كه براي ثبت نام به وزارت كشور رفته بودند منتشر مي شد، انبوه فحش و فضيحتي بود كه از جانب خيل عظيم جديدالتحريمي ها نثار اين بندگان خدا مي شد. يكي هم نيست به اين دوستان بگويد هي داداش يواش يواش... با رفقاي سابق خودت اين طور نباش!

 



ژنرال گنتس: بهار عربي زلزله شديد عليه اسرائيل است (خبر ويژه)

رئيس ستاد ارتش اسرائيل گفت: رخدادهاي فعلي جهان عرب، بهار عربي نيست بلكه تلاطمي شديد عليه اسرائيل است.
ژنرال بني گنتس با ابراز نگراني نسبت به تحولات مصر گفته است: كشورهاي دموكراتي ]!؟[ كه با هم همسايه بوده اند، هرگز با هم نجنگيده اند اما با وضع كنوني كه پيش آمده، بعيد است به واسطه حضور اسلامگرايان، دموكراسي روي كار بيايد و همين امر نگران كننده است.
به گزارش راديو اسرائيل گنتس گفت آنچه را كه در كشورهاي عربي رخ داده و مي دهد نبايد بهار عربي ناميد بلكه اين يك تلاطم و زلزله شديد در منطقه است كه اسرائيل را به روزهاي پيش از جنگ شش روزه 1967 باز مي گرداند.
وي همچنين نسبت به برنامه هسته اي ايران ابراز نگراني كرد و قدرت ايران را خطري براي موجوديت اسرائيل توصيف كرد.
در همين حال مقامات امنيتي رژيم صهيونيستي گفته اند كه پيش بيني اين رژيم درباره سقوط قريب الوقوع حكومت بشاراسد، خطا بوده و برخلاف پيش بيني هاي اوليه، تحريك آشوب در اين كشور منجر به تقويت نظام سوريه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از المنار، ژنرال گيورا آيلند گفته است پذيرش پيشنهاد اتحاديه عرب براي حل و فصل مشكلات با نظام سوريه، منجر به طولاني شدن عمر حكومت بشاراسد خواهد شد.
آيلند در مصاحبه با يكي از شبكه هاي تلويزيوني رژيم صهيونيستي با اين پرسش مجري مواجه شد كه پيش از اين ادعا مي شد عمر نظام سوريه به شماره افتاده و تا يكي دو هفته سقوط خواهد كرد اما اكنون مي بينيم كه در عمل اينگونه نيست و حكومت سوريه پايدار است؟ گيورا آيلند در پاسخ گفت: بشار اسد برخلاف همه انتظارات و پيش بيني ها از جمله پيش بيني مسئولان اسرائيل موفق به مقاومت شد.

 



زمينه چيني موساد براي كنار آمدن با ايران هسته اي (خبر ويژه)

تازه ترين اظهارات رئيس سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي نشان مي دهد اين رژيم پس از جنجال هاي فراوان و بي فايده، خود را ناچار از كنار آمدن با توانايي هسته اي جمهوري اسلامي ايران مي بيند.
تامير پاردو روز پنجشنبه خطاب به يكصد سفير اين رژيم در كشورهاي مختلف كه در بيت المقدس گردهم آمده بودند، گفت: اگر ايراني ها به بمب اتمي هم دست پيدا كنند، اين الزاماً به مفهوم نابودي ما نخواهد بود.
مقامات صهيونيستي تا پيش از اين ادعا مي كردند هسته اي شدن ايران خط قرمزي براي آنهاست و موجوديت اين رژيم را تهديد مي كند، بنابراين آنها ولو با حمله نظامي اجازه نخواهند داد برنامه هسته اي ايران به فعاليت خود ادامه دهد. عقب نشيني از اين موضع گيري سنتي به مفهوم آن است كه صهيونيست ها از مهار برنامه هسته اي ايران مأيوس شده اند.
اظهارات تامير پاردو توسط سه تن از سفيران حاضر در سخنراني وي و از سوي روزنامه هاآرتص منتشر شده است. رئيس موساد در اين نشست گفته است: ما از همه راه ها و وسايل براي خنثي كردن برنامه هسته اي ايران استفاده مي كنيم اما اگر به بمب اتمي هم دست پيدا كند، اين الزاماً به معناي نابودي اسرائيل نخواهد بود.
به گزارش هاآرتص رئيس موساد گفت: مفهوم خطر براي موجوديت اسرائيل چيست؟ آيا ايران تهديدي براي اسرائيل است؟ آري. ولي هنگامي كه مي گويند بمب هسته اي در دست ايران خطري حياتي است، آيا معنايش اين است كه اسرائيل بايد بار خود را ببندد و خود را تعطيل شده احساس كند؟ من مي گويم كه چنين نيست. بيش از حد از اين عبارت «خطر حياتي» استفاده مي كنند.
پيش از پاردو، مئير داگان رئيس قبلي موساد تصريح كرده بود سخن گفتن از حمله نظامي به ايران احمقانه است و موجب ايجاد جهنم براي اسرائيل مي شود.
در همين حال موشه كانتور رئيس كنگره يهوديان اروپا به شدت از شركت هاي اروپايي به خاطر گسترش روابط اقتصادي و عقد قراردادهاي تجاري گسترده با ايران انتقاد كرد.
به گزارش راديو اسرائيل، كانتور گفته است: صدها شركت اروپايي براي همكاري با ايران اتمي، تشنه هستند. آنها با حكومت ايران داد و ستد مي كنند.
ماريو مونتي نخست وزير جديد دولت ورشكسته ايتاليا نيز با وجود موافقت با تحريم نفت ايران، بر لزوم استثنا كردن شركت نفتي آني از اين تحريم به خاطر قرارداد 2ميليارد دلاري تصريح كرده و ضمناً گفته است: ديپلماسي دومسيره آمريكا براي مهار ايران شكست خورده است. ايران به اين سياست بي اعتناست و همچنان برنامه هسته اي خود را پيش مي برد.

 



البته زنده باد تحريم ولي ما ميريم! (خبر ويژه)

دست كم دو سوم اعضاي فراكسيون اقليت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نامزد شده اند.
به گزارش خبر آن لاين، از ميان اعضاي شوراي مركزي اين فراكسيون، محمدرضا تابش، مصطفي كواكبيان، محمدرضا خباز، قدرت الله عليخاني، داريوش قنبري و محمدعلي مقيمي اقدام به ثبت نام كرده اند. همچنين پيمان فروزش، عليرضا محجوب، امير طاهرخاني، اقبال محمدي، علي اصغر يوسف نژاد، انوشيروان محسني بندپي، مصطفي ذوالقدر، مجيد نصيرپور، سيدحسين هاشمي، مسعود پزشكيان، غلامحسين مسعودي ريحان، غلامعلي ميگلي نژاد، محمد مهدي پورفاطمي، محمد علي دلاور و عبدالله كعبي، از ديگر اعضاي فراكسيون اصلاح طلب مجلس هستند كه نامزد انتخابات شده اند.
منصور حسيني دبير اجرايي اين فراكسيون با اعلام اسامي فوق گفت دو سوم اعضاي هسته اصلي اين فراكسيون نامزد انتخابات آتي هستند.
خاطرنشان مي شود اصلاح طلبان ديگري نيز كه داراي سوابق نمايندگي هستند، اقدام به نام نويسي كرده اند از جمله؛ ابوالفضل شكوري، سهيلا جلودارزاده، محمدباقر ذاكري، اكبر اعلمي و عسكر اسلام دوست.
طيف سوم نامزدهاي اصلاح طلبان افراد خاكستري هستند كه به اعتبار سوابق كمتر لو رفته اميدوارند، راحت تر از فيلتر نظارت شوراي نگهبان عبور كنند.



 

 



توضيح آقاي «ر-الف» درباره خبر ويژه كيهان 8/10/90 (خبر ويژه)

به دنبال درج خبري در ستون اخبار ويژه كيهان پنج شنبه 8/10/90 كه در يك سطر آن آمده بود «پيش از اين «ر-الف» ديگر عضو ستاد همسو با فتنه گران اعلام كرده بود كه ديگر نامزد انتخابات نمي شود» آقاي «ر-الف» در تماس با كيهان گفت؛ من در انتخابات رياست جمهوري 88 از حاميان مهندس موسوي بوده و در ستادي با عنوان «ستاد اصولگرايان حامي ميرحسين موسوي» فعاليت داشته ام ولي بعد از انتخابات و مشاهده فتنه انگيزي موسوي به حمايت خويش از وي پايان داده و فتنه 88 را محكوم كرده ام.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14