(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 دی 1390- شماره 20110

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس قوه قضائيه: قانون جامع وكالت تنظيم مي شود
كدخدايي در نشست خبري:مدعيان نفوذ جريانات خاص در هيئت هاي نظارت تحت تعقيب قضايي قرار گرفتند
اعلام آمادگي 35هزار پزشك براي خدمت رساني رايگان به روستائيان
انتقاد كوثري از كم كاري وزارت خارجه در ارائه الگوي ايران به كشورهاي منطقه
آيت الله نوري همداني: آمريكا و رژيم صهيونيستي در فتنه 88 دنبال استحاله نظام اسلامي بودند
قدرداني شوراي هماهنگي تبليغات از ملت بصير ايران اسلامي
سفير ايران در عراق :خطر تجزيه عراق را تهديد مي كند
شليك موشك هاي پيشرفته ايران در رزمايش كنترل تنگه هرمز
ولايتي: ساكتين فتنه و انحراف جايي در ميان ليست جبهه متحد اصولگرايان ندارند
خانواده هاي محكومان فتنه از طعمه شدن خود توسط يك عضو شوراي شهر تهران پرده برداشتند
سي ان ان : تنگه هرمز كاملا در سيطره ايران است
معاون سپاه پاسداران: براي انتخاب صحيح بايد از بزرگان ولايي استمداد بخواهيم
خط توليد خودرو معلولان دوباره راه اندازي مي شود
جاغرق: كنكوري هاي دانشگاه آزاد از فردا ثبت نام كنند
دارالشهداي تهران خواهر خوانده جبالياي غزه شد
وزير علوم ،تحقيقات و فناوري: هيچ دانشگاهي حق استفاده از امكانات خود به نفع جناحي را ندارد
نوسازي 150 هزار واحد مسكوني در بافت هاي فرسوده شهري
وزير راه و شهرسازي: كسري بودجه راه آهن قزوين- رشت با فروش اوراق بهادار تامين مي شود
بافت بزرگترين تابلو فرش جهان با عنوان بيداري اسلامي
رئيس سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش: تعطيلي پنج شنبه ها در نظام جديد آموزشي تغيير نمي كند
اخبار ادبي و هنري



رئيس قوه قضائيه: قانون جامع وكالت تنظيم مي شود

آيت الله آملي لاريجاني از تدوين قانون جامع وكالت با مشاركت قوه قضاييه، مجلس و جمعي از وكلاي متعهد خبر داد.
رييس قوه قضاييه در ديدار اعضاي كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي، توجه بيشتر به وضعيت سازمان زندان ها، سازمان ثبت و تكاليف برنامه 5 ساله در قوه قضاييه را موجب بهبود امور مردم و كاهش مشكلات دستگاه قضايي اعلام كرد.
رييس قوه قضاييه با تقدير از توجه نمايندگان مجلس به مشكلات قوه قضاييه، تعامل بيشتر ميان دستگاه قضايي و مجلس به ويژه كميسيون حقوقي و قضايي مجلس را خواستار شد و گفت: ارتباط و تعامل دو قوه به ويژه در تهيه، تنظيم و تصويب لوايح قضايي بسيار مؤثر و موجب تقويت اركان نظام و رفع و كاهش مشكلات و در نهايت كاهش مسايل مبتلا به مردم خواهد شد.
رييس قوه قضاييه به موضوع وكالت و ضرورت توجه و نظارت بيشتر بر كار وكلا در عين حفظ شأن وكلا اشاره كرد و گفت: قوه قضاييه و مجلس شوراي اسلامي با كمك وكلا و حقوقدانان متعهد به منظور تدوين لايحه جامعي در حل و فصل مسايل مربوط به وكلا و نظارت قانوني بر امور وكالت و در عين حال توجه به شأن كار وكالت همكاري مي كنند تا در يك مدت معين و كوتاه اين لايحه تدوين و مورد بررسي قرار گيرد.
وي تأكيد كرد: وكلاي مؤمن و متعهد در اجراي عدالت و فصل دعاوي مي توانند كمك حال دستگاه قضايي باشند.
لازم به ذكر است موضوع نابساماني در امر وكالت و تبديل شدن معدودي از وكلا به سخنگويان و مدافعان جريان هاي فتنه گر يكي از معضلات ديرينه قضايي و حقوقي در كشور بوده كه اميد مي رود با اين اقدام دستگاه قضايي گامي موثر در جهت حل آن برداشته شود.
رييس دستگاه قضايي در ادامه سخنان خود به موضوع رسيدگي به پرونده فساد بانكي اشاره كرد و گفت: اين پرونده، همچنان با قوت و قدرت در حال رسيدگي است اما سرعت عمل در رسيدگي به اين پرونده را در كنار دقت فراوان به پيچيدگي هاي پرونده مدنظر داريم.
آملي لاريجاني، با تأكيد بر نظارت در قوه قضاييه افزود: به مردم اطمينان مي دهيم كه نحوه عملكرد كاركنان دستگاه قضايي همواره بررسي و نظارت مي شود و برخورد با متخلفان تشديد شده است.
در اين ديدار تعدادي از نمايندگان عضو كميسيون حقوقي مجلس با تقدير از اقدامات دستگاه قضايي به تفصيل نظرات خود در زمينه مسايل حقوقي و قضايي را مطرح كردند.

 



كدخدايي در نشست خبري: مدعيان نفوذ جريانات خاص در هيئت هاي نظارت تحت تعقيب قضايي قرار گرفتند

سخنگوي شوراي نگهبان گفت كساني را كه مدعي نفوذ جريانات خاص در هيئت هاي نظارت بودند، تحت تعقيب قرار داديم.
عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در نشست خبري خود در پاسخ به سوالي درباره برگزاري انتخابات براساس شيوه هاي ابتكاري اظهار داشت: ثبت نام كانديداها از طريق پايگاه هاي وزارت كشور به صورت رايانه اي انجام شد و اميدواريم تا جايي كه امكانات فني و قانوني اجازه مي دهد دوستان وزارت كشور مراحل ديگر را نيز به صورت رايانه اي انجام مي دهند.
وي تصريح كرد: بخشي از فرآيند انتخابات از زمان ميان دوره اي مجلس ششم، رايانه اي شده و شوراي نگهبان آمادگي دارد تا هر جا وزارت كشور برگزاري انتخابات به صورت رايانه اي دارد، همراهي كند و نظارت دقيق داشته باشد.
كدخدايي ادامه داد: شوراي نگهبان در برگزاري رايانه اي انتخابات پيشقدم بوده ولي شرط اصلي برخورداري از امكانات فني و مجوزهاي قانوني است و وزارت كشور تا هر مرحله از اين مسير پيش برود، همراهي خواهيم داشت.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاري كه مدعي بود برخي جريانات خاص در هيئت هاي نظارت اين شورا نفوذ كردند، اظهار داشت: كساني كه چنين ادعايي كرده اند، تحت تعقيب قرار داديم و از آنها خواسته ايم كه مستندات خود ر ا ارائه دهند.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: اگر آنها نتوانند مستنداتي ارائه دهند، بايد در مراجع قضايي پاسخگو باشند.
كدخدايي در پاسخ به سوالي ديگر درباره تخريب هاي هدفمند شوراي نگهبان در آستانه انتخابات ها نيز گفت: دشمنان و بدخواهان مردم و نظام جمهوري اسلامي هيچ گاه از پا نمي نشينند و همواره در حال توطئه هستند.
وي ادامه داد: اگر تصور كنيم دشمنان ساكت نشسته اند خوش خيالي است و نبايد چنين تصور خامي داشته باشيم اما در مقابل، مردم هميشه در صحنه حضور داشته و با هدايت هاي رهبرمعظم انقلاب توطئه ها را خنثي كردند.
«اگر چه همواره بايد مراقب توطئه ها و تحركات دشمن باشيم اما اگر مردم حضور پرشور در صحنه داشته باشند، نبايد از توطئه هاي دشمنان نظام نگراني داشته باشيم.»
كدخدايي تصريح كرد: در اين دوره ممكن است شاهد مشكلاتي باشيم كه از سوي دشمنان به وجود مي آيد، ولي به اميد خدا حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات پاسخ محكمي به اين توطئه ها و حركت هاي مذبوحانه خواهد داد.
سخنگوي شوراي نگهبان درباره بررسي صلاحيت ساكتين و مردودين فتنه 88 نيز تاكيد كرد: معيار براي ما قانون است و اگر رفتار افراد مطابق قانون باشد، منعي براي حضور در صحنه ندارند و اگر خلاف قانون عمل كرده باشند، طبق قانون اظهارنظر خواهد شد.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: شوراي نگهبان به عنوان يك نهاد انقلابي و اساسي و پاسدار قانون اساسي تلاش مي كند، قانون اساسي پاس داشته شود و رفتار و الزامات ما براساس قانون خواهد بود.
كدخدايي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه مدعي بود ميزان ثبت نام كنندگان در اين دوره نسبت به انتخابات مجلس هشتم كاهش داشته، اظهار داشت: در انتخابات مجلس هشتم حدود 7 هزار و 600 نفر ثبت نام كردند و در اين دوره حدود 5 هزار و 400 نفر داوطلب شده اند.
وي در ادامه اين نشست خبري افزود: در دوره قبل مسئله مدرك تحصيلي بالا مطرح نبود و حدود 2 هزار و 800 نفر با مدرك كارشناسي داوطلب انتخابات شدند اما اين دوره با مصوبه مجلس حداقل مدرك به كارشناسي ارشد ارتقاء يافت كه اين موضوع در ميزان ثبت نام تاثير داشت.
كدخدايي ادامه داد: كساني كه در ادوار گذشته با مدارك ناقص براي ثبت نام مراجعه مي كردند، ثبت نام نمي شدند اما اين بار با حضور كارشناسان هيئت نظارت در محل هاي ثبت نام، تعداد اين افراد به حداقل رسيد.
وي تصريح كرد: اگر اين دو عامل را در نظر بگيريم، مي توان گفت داوطلبان اين دوره نسبت به دوره گذشته كاهش نداشته است، بلكه مشاركت در ثبت نام گسترده بود و ما شاهد مشاركت گسترده مردم پاي صندوق هاي راي در 12 اسفند خواهيم بود.

 



اعلام آمادگي 35هزار پزشك براي خدمت رساني رايگان به روستائيان

رئيس سازمان بسيج مستضعفين حضور پزشكان متخصص در روستاها را از برنامه هاي بسيج سازندگي عنوان كرد و گفت: با بيش از 35 هزار پزشك براي حضور در روستاها و ارائه خدمات رايگان پزشكي مذاكره شده و اكثر آنها اعلام همكاري كرده اند.
سرتيپ بسيجي «محمدرضا نقدي» با بيان اين كه امروز مهمترين مسئله پيش روي دولت، مسئله اشتغالزايي است، اظهار داشت: مقام معظم رهبري تاكيد كرده اند كه راه حل مشكلات كشور استفاده از ظرفيت مردمي است و با توجه به اين رهنمود، بسيج نيز نسبت به مسئوليت خود در اين قضيه نقش آفريني كرده است.
وي با بيان اين كه براساس چشم انداز بسيج سازندگي هر بسيجي بايد يك نوبت در سال در طرح هاي سازندگي شركت كند، افزود: سال گذشته 600 هزار نفر در اين طرح ها شركت كردند و در سال جاري تاكنون بيش از يك ميليون نفر در اين زمينه مشاركت كرده اند.
نقدي حضور پزشكان متخصص در روستاها را از برنامه هاي بسيج سازندگي عنوان كرد و گفت: با بيش از 35 هزار پزشك در كل كشور براي حضور در روستاها و ارائه خدمات رايگان پزشكي و درماني مذاكره شده و اكثر آنها اعلام همكاري كرده اند.

 



انتقاد كوثري از كم كاري وزارت خارجه در ارائه الگوي ايران به كشورهاي منطقه

محمد كوثري از دستگاه ديپلماسي كشور انتقاد كرد.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه الگو قرار دادن ايران توسط كشورهاي منطقه كاملا آشكار است، گفت: وقتي نمايندگان اين كشورها براين واقعيت اذعان دارند، فرار دستگاه ديپلماسي از بازگو كردن آن اشتباه است.
اسماعيل كوثري در گفت و گو با خانه ملت، خواستار شفاف عمل كردن دستگاه ديپلماسي در تبيين شرايط موجود جهان شد و گفت: فرمايش جديد مقام معظم رهبري درباره وظيفه دستگاه ديپلماسي، بايد در دستور كار جدي وزارت امور خارجه قرار گيرد.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه تا به امروز حرف جديدي كه مدنظر مقام معظم رهبري است، در برنامه هاي وزارت امور خارجه وجود نداشته است، گفت: حركت جديدي كه به نام بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه، شمال آفريقا و حتي دركشورهاي غير اسلامي و آمريكا به وجود آمد، توسط وزارت خارجه تبيين نشد.
وي، ادامه داد: اينكه مردم اين كشورها با الگو گرفتن از انقلاب اسلامي به دنبال تغيير، حق خواهي و اسلام هستند، بايد بازگو شود، نه اينكه ما از اين واقعيت فرار كنيم و يا بخواهيم اين موفقيت را پنهان كنيم.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم، با تاكيد بر اينكه الگو قرار دادن ايران توسط كشورهاي منطقه كاملا آشكار است ، تصريح كرد: وقتي نمايندگان اين كشورها براين واقعيت اذعان دارند، فرار دستگاه ديپلماسي از بازگو كردن آن اشتباه است.
كوثري با بيان اينكه تاثير گذاري انقلاب ايران بر تحولات منطقه بايد به مردم سراسر دنيا گفته شود، اضافه كرد: مسئولان وزارت امور خارجه شفاف ترعمل كنند و به صورت علني الگو قرار گرفتن ايران در جهان را اعلام كنند.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هشتم ادامه داد: برنامه نوي دستگاه ديپلماسي بايد در نامه نگاري ها، رفتار سفرا و روابط ديپلماتيك با كشورها ديده شود، دنيا بايد بداند ايران از انقلاب هاي آنها حمايت مي كند و حاكم شدن ملت ها بر سرنوشت خود را حق آنها مي داند.

 



آيت الله نوري همداني: آمريكا و رژيم صهيونيستي در فتنه 88 دنبال استحاله نظام اسلامي بودند

آيت الله «حسين نوري همداني» از مراجع تقليد گفت: آمريكا، رژيم صهيونيستي و اروپا با طراحي فتنه 88 بدنبال استحاله نظام اسلامي و تكرار تجربه مصر و الجزاير بودند.
به گزارش ايرنا، وي جمعه شب در ديدار با والدين شهيدان استان قم اظهار داشت: آنها فكر مي كردند در ايران هم اين اقدام امكان پذير است.
وي افزود: آمريكا و همدستانش قصد داشتند با ايجاد فتنه 88 ايران را نيز كه از زمان سرنگوني رژيم شاهنشاهي يك حكومت اسلامي بر آن حاكم شده بود، دچار استحاله كنند تا دوباره بر اين كشور مسلط شوند.
آيت الله نوري همداني گفت: آمريكا و رژيم غاصب قدس سرمايه گذاري فراواني براي پابرجايي فتنه 88 كردند تا با همدستي عوامل و عناصر خود يعني بهاييان، سلطنت طلب ها و منافقين نقشه شوم خود را عملي سازند.
وي با اشاره به حماسه نهم دي، حضور باشكوه مردم ايران را در اين روز همچون آبي بر آتش فتنه توصيف كرد و افزود: اين روز حقيقتا از روزهاي بزرگ و از ايام الله است و بايد از مردمي كه آن را پديد آوردند، قدرداني كرد.
وي افزود: بايد قدر مردمي را كه همواره در برابر فتنه ها بصيرت از خود نشان مي دهند و در عرصه جنگ نرم هوشيار و با استقامت حاضر مي شوند، بيشتر بدانيم.

 



قدرداني شوراي هماهنگي تبليغات از ملت بصير ايران اسلامي

ستاد مركزي بزرگداشت حماسه نهم دي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور بيانيه اي، از همه آحاد مردم حماسه ساز نهم دي سال 88، ستادهاي بزرگداشت اين حماسه تاريخي و ماندگار در استان ها و شهرستان ها، ائمه جمعه، تحليلگران سياسي و نخبگان فكري، خبرگزاري ها، مطبوعات، دستگاه ها و نهادهاي فرهنگي، هنرمندان، تشكل هاي مردمي و خودجوش و صاحبان آثار فرهنگي- هنري بويژه رسانه ملي كه با تلاش و اقدامات موثر به تبيين ريشه ها، ابعاد و پيامدهاي حماسه نهم دي 1388 در دومين سالگرد آن پرداختند صميمانه تقدير و تشكر كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: حضور يكپارچه غيرسازماندهي شده و خودجوش ملت بصير ايران اسلامي در پاسداشت دومين سالگرد حماسه ماندگار نهم دي به همگان نشان داد كه مردم با الهام از حماسه نهم دي، ديگر اجازه ظهور فتنه جديدي را به هيچ شخص و گروهي نمي دهند و با تبعيت از منويات ولايت فقيه از انقلاب اسلامي و باورها و ارزش هاي والاي اسلامي خود تا پاي جان حراست مي كند.

 



سفير ايران در عراق :خطر تجزيه عراق را تهديد مي كند

دانايي فر به گروه هاي عراقي توصيه كرد از اقداماتي كه منجر به تجزيه عراق مي شود، پرهيز كنند.
حسن دانايي فر سفير ايران در بغداد در خصوص تحولات اخير عراق در پي حضور طارق الهاشمي در كردستان عراق، وضعيت فعلي اين كشور را بحراني دانست كه از موضوع اقامه دعوي قضايي در مورد الهاشمي شروع شد.
وي افزود: سيستم قضايي عراق اعلام كرده كه گزارشاتي مبني بر دخالت هاي هاشمي در ناامني هاي عراق به دست آورده است و هاشمي نيز به جاي اينكه موضوع را از طريق قضايي دنبال كند، تشخيص داد كه بغداد را ترك كند و در دادگاه قضايي حاضر نشود.
سفير ايران در بغداد سفر الهاشمي به كردستان را موجب ايجاد دو نگاه متفاوت در روند سياسي عراق خواند و افزود: گروهي اعلام كردند اين موضوع سياسي است و جريان مالكي قصد دارد از طريق سيستم قضايي تسويه حساب سياسي كند كه جريان العراقيه جزو اين گروه است. در مقابل جريان دولت قانون براين عقيده است كه اين يك پرونده عادي قضايي بوده و الهاشمي بايد در دادگاه حاضر شود تا دادگاه تشكيل و به اقداماتش رسيدگي كند.
وي درخصوص موضع جمهوري اسلامي ايران در مورد تحولات اخير عراق نيز به فارس گفت: به اعتقاد ما مواضع قضايي و سياسي نبايد با يكديگر تداخل داشته باشند و در مسائل سياسي، مسئولان گروه ها و جريانات بايد با هم تفاهم كنند، اما نبايد به دليل مسائل سياسي از پرونده هاي قضايي عبور كرد.
دانايي فر به گروه هاي عراقي توصيه كرد كه با يكديگر مذاكره كرده و به تفاهم دست يابند و از اقداماتي كه منجر به تحزيه عراق مي شود، پرهيز كنند.
وي ادامه داد: گروه هاي عراقي از تصميمات شتاب زده و عجولانه پرهيز كنند و عراق را به سمت آرامش بيشتر، تفاهم و سازندگي پيش ببرند.

 



شليك موشك هاي پيشرفته ايران در رزمايش كنترل تنگه هرمز

موشك سطح به هوا با برد متوسط در روزهاي پاياني رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90 از روي يگان شناوري نيروي دريايي ارتش شليك خواهد شد.
امير دريادار «سيدمحمود موسوي» معاون عمليات نيروي دريايي ارتش و سخنگوي رزمايش ولايت 90 درخصوص برنامه هاي تست و شليك انواع موشك دريايي اين نيرو در روزهاي پاياني رزمايش خاطر نشان كرد: درگذشته موشك هاي سطح به هواي دوش پرتاب با برد كوتاه در رزمايش ها مورد استفاده قرار مي گرفت اما اين براي اولين بار است كه موشك سطح به هواي با برد متوسط در اين رزمايش شليك و مورد تست و ارزيابي قرار خواهد گرفت.
موسوي همچنين تصريح كرد: برد اين موشك ها در مقايسه با انواع موشك هايي كه در دنيا مورد استفاده قرار مي گيرند، به روز بوده و جوابگوي تهديدات هوايي موجود عليه يگان هاي شناور سطحي خواهد بود.
وي افزود: پس از اين رزمايش و با بررسي نتايج حاصله از شليك اين موشك ها ساير شناورها نيز با توجه به خطراتي كه يگان هاي شناوري را تهديد خواهد كرد، به اين سامانه هاي موشكي سطح به هوا با برد متوسط مجهز خواهند شد.
آغاز مرحله اصلي رزمايش
از بامداد ديروز 10 دي، سومين مرحله رزمايش بزرگ نيروي دريايي ارتش آغاز شد.
پرتاب انواع موشك هاي برد بلند و برد كوتاه ساحل به دريا، پرتاب انواع موشك هاي سطح به سطح و سطح به هوا توسط يگان هاي شناور، پرتاب اژدر توسط زير سطح هاي نيروي دريايي و پرتاب موشك توسط دوش پرتاب ها مهمترين برنامه هاي مرحله قدرت است.
اين مرحله از رزمايش كه «مرحله قدرت» ناميده شده، تا روز 12 دي ماه (فردا) ادامه خواهد يافت و اعضاي كميته دفاعي مجلس به همراه رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و چند تن ديگر از اعضاي اين كميسيون دراين روز از رزمايش ولايت 90 بازديد خواهند كرد.
توصيف فرمانده تكاوران نيروي دريايي ارتش از رزمايش ولايت 90
فرمانده يگان تكاوران نيروي دريايي ارتش با اشاره به توان مقابله با دشمن در لايه هاي مختلف دفاعي گفت: تمام مناطق سواحل جنوبي كه دشمن كمترين اميدي براي نفوذ در آن ها را داشت شناسايي و تدابير لازم صورت گرفته و مي توان گفت دشمن هيچ راهي براي نفوذ به لايه هاي دفاعي ساحلي ما ندارد.
امير حمزه علي كاوياني در خصوص رزمايش امروز- شنبه - تفنگداران و تكاوران دريايي در مقابله با نفوذ يگان هاي دشمن فرضي به سواحل و مقابله با آن ها توسط تكاوران دريايي با بكارگيري آتش بار توپخانه و شناورهاي تندروي راكت انداز اظهار كرد: در اين مرحله از رزمايش ولايت 90 در آخرين لايه دفاعي كه مدافعين و پدافندكننده هاي تفنگداران دريايي قرار داشتند فرض بر اين بود كه تعداد محدودي از شناورهاي دشمن توانسته اند به لايه هاي دفاعي سطحي ما نفوذ كنند كه با پدافند شديد نيروهاي خودي در دريا مواجه شدند كه اين مقابله با بكارگيري انواع شناورها و تسليحات ساحل به دريا صورت گرفت.
كاوياني با بيان اين كه امروز تمامي تجهيزات ما بومي و ساخت داخل كشور است، گفت: شناورهاي تندرو ما مجهز به سلاح هاي هدايت شونده و غير هدايت شونده هستند كه امروز در بخشي از رزمايش تفنگداران و تكاوران دريايي بكارگيري شدند.
وي با اشاره به ارتقاء برد و دقت سلاح هاي تدافعي از جمله توپخانه ها و راكت هاي قايق هاي تندرو گفت: اين ارتقا با توجه به نيازهاي عملياتي صورت گرفته و طوري افزايش يافته اند تا بتوانيم اهداف را در فواصل مورد نظر با دقت زياد مورد اثبات قرار دهيم.
فرمانده يگان تكاوران نيرويي دريايي ارتش با تاكيد بر اين كه دشمن كوچكترين توانايي براي نفوذ به لايه هاي دفاع ساحلي ما ندارد، خاطرنشان كرد: تمام نقاطي كه در طول سواحل جنوبي امكان نفوذ دشمن را داشتند شناسايي و تدابير لازم براي برطرف كردن اين موارد صورت گرفته و دشمن از هر جايي كه قصد نفوذ داشته باشد ضربه خواهد خورد.
كاوياني خاطرنشان كرد: توان تفنگداران و تكاوران ويژه ما به حدي است كه مي توانند در عمق دريا با انواع لايه هاي دفاعي از هوا، سطح و زير سطح با دشمن مقابل كنند.
كاوياني در پايان اظهار كرد: امروز تمامي گلوله هاي شليك شده ما چه از سامانه هاي توپخانه اي و چه از شناورهاي تندرو راكت انداز به هدف اصابت كرد كه اين نشان دهنده هوشمند بودن گلوله هايي است كه توسط متخصصان داخلي خودمان طراحي و توليد شده است.

 



ولايتي: ساكتين فتنه و انحراف جايي در ميان ليست جبهه متحد اصولگرايان ندارند

سخنگوي ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان تأكيد كرد كه ساكتين جريان هاي فتنه و انحراف هيچ جايي در ميان ليست جبهه متحد اصولگرايان براي انتخاب پيش روي مجلس ندارند.
به گزارش سايت جبهه متحد اصولگرايان «علي اكبر ولايتي» در اين باره گفت: تصميم جمعي اعضاي شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان همين است كه ساكتين فتنه و انحراف هيچ جايي در ميان نامزدهاي جبهه متحد اصولگرايان نداشته باشند.
ولايتي اضافه كرد: قطعاً كساني كه در آن زمان كه كشور نياز به مساعدت آنها داشت و اين خطر بود كه ضررهاي جبران ناپذيري به جمهوري اسلامي ايران و تماميت ارضي آن و همچنين حاكميت ملت بر سرنوشت خود وارد شود، بايد جوابگوي رفتار خود باشند.
نه تنها در بحث فتنه 88 بلكه در مقاطع ديگر نيز هر كس بايد بسته به اهميت حادثه به وظيفه ملي خود عمل كند و هر چه قدر تأثيرگذاري حادثه در هويت ملي، پايداري نظام و حفظ استقلال كشور بيشتر باشد، افراد وظايف سنگين تري دارند؛ علي الخصوص آن هايي كه در ميان مردم سخنان شان شنونده بيشتري دارد و از آنها به نخبگان سياسي تعبير مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تصويب اهداف كلان جبهه متحد اصولگرايان در جلسه شوراي مركزي اين جبهه گفت: اهداف كلان جبهه متحد اصولگرايان در شش بند مصوب شد:
يك، حضور فعال و متحد نيروهاي ولايتمدار در عرصه سياسي اجتماعي كشور براي بسط گفتمان اصولگرايي و استمرار حاكميت آن.
دو، ايجاد نشاط انتخاباتي براي تحقق مشاركت حداكثري مردم در انتخابات؛
سه، همفكري، مشاركت و همكاري با ساير افراد و گروه هاي اصولگرا جهت بهره مندي حداكثري از ظرفيت هاي همه گروه هاي همسو.
چهار، پيروزي جبهه انقلاب در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي؛
پنج، كمك به انتخاب نامزدهاي شايسته و معرفي عناصر متعهد و توانمند براي تشكيل مجلسي اسلامي، انقلابي، متخصص و خدمتگزار؛
شش، شكل گيري مجلسي هماهنگ و با برنامه، در جهت كارآمدتر نمودن حكومت.

 



خانواده هاي محكومان فتنه از طعمه شدن خود توسط يك عضو شوراي شهر تهران پرده برداشتند

چندتن از خانواده هاي محكومان فتنه از واسطه گري يك عضو وابسته به جريان فتنه در شوراي شهرتهران ميان خانواده هاي كشته شدگان فتنه و دولت انگليس پرده برداشتند.
به گزارش فارس، چند تن از اين افراد كه به دليل فضاي خفقان آور موجود درون جريان فتنه نخواستند نامشان فاش شود، در تماس هاي جداگانه با فارس تاكيد كردند يك عضو اصلاح طلب شوراي شهر تهران كه از اعضاي اصلي حلقه مديريت فتنه در داخل است، با تعدادي از خانواده هاي كشته شدگان فتنه 88 ارتباط برقرار كرده و آنها را به دولت انگليس وصل نموده است.
منافقين از ابتدا تلاش فراواني براي ارتباط گيري با خانواده هاي كشته شدگان به عمل آوردند و ارتباط گيري اين عضو شوراي شهرتهران با آنها از اين جهت نيز قابل تامل است.
افراد گفت وگو كننده با فارس تاكيد كردند وي در تماس ها و ارتباطات خود با اين افراد دو امكان مهم براي آنها فراهم آورده است.
نخست اينكه آنها را به تعدادي از عناصر ضدانقلاب مقيم خارج از كشور به ويژه انگلستان وصل كرده و امكان ارتباط دائمي و مستمر آنها را فراهم آورده است.
دوم اينكه امكان مصاحبه اين افراد را با شبكه تلويزيوني سلطنتي انگليس يعني بي بي سي فارسي كه اكنون به ستاد فتنه در خارج از كشور تبديل شده، فراهم آورده است.
اين افراد تاكيد كردند وي بر محتواي اين مصاحبه ها نيز نظارت داشته و خط دهي هاي لازم را انجام مي داده است.
سوال مهم در اينجا اين است كه وي چگونه به سرپل دولت انگليس در داخل ايران تبديل شده و آيا چنين فردي شايستگي حضور در شوراي شهرتهران به عنوان نماينده مردم را دارد؟!

 



سي ان ان : تنگه هرمز كاملا در سيطره ايران است

مراحل انجام رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90 همچنان بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خارجي دارد.
شبكه تلويزيوني سي.ان.ان در گزارشي اعلام كرد: تنگه هرمز كاملا در سيطره ايران است. اين روزها مطالب زيادي درباره تنگه هرمز مطرح است. سوال مطرح اين است كه چرا تنگه هرمز تا اين اندازه براي آمريكا و كشورهاي ديگر حائز اهميت است. بي ترديد، وجه نخست اهميت تنگه هرمز، اهميت اين آبراه در جابجايي محموله هاي نفتي است. اين آبراه فوق العاده اهميت دارد. «چاد مايرز»، تحليلگر نظامي شبكه در اين خصوص به سي ان ان گفت: «بي ترديد، تنگه هرمز بسيار مهم است. تنگه هرمز كه ميان ايران در شمال و عمان در جنوب واقع است حدود سي و دو مايل پهنا دارد. همه شناورهاي حامل محموله هاي نفتي بايد از اين آبراه باريك در منطقه عبور كنند. خطوط قابل استفاده براي تردد شناورها در تنگه هرمز حدود شش مايل پهنا دارد.
آبهايي كه در مجاورت امارات عربي متحده قرار دارد، بسيار كم عمق است و در نتيجه شناورها نمي توانند از آنجا عبور كنند. به همين علت نفتكشها بايد از بخش ايراني آبهاي منطقه عبور كنند. فاصله محل تردد شناورها و نفتكشها در اين منطقه با مرزهاي جنوبي ايران حدود هشت مايل است. به همين علت اين منطقه بسيار خطرناك است. همه شناورها بايد از آبهاي اين منطقه عبور كنند اما مشكل اين است كه اين آبها به ايران تعلق دارد.»
روزنامه گلوبال تايمز چين نيز در اين باره نوشت: اگرچه آمريكا گفته است كه به ايران اجازه بستن تنگه هرمز را نخواهد داد ولي با توجه به برخي ويژگي هاي جغرافيايي و نظامي ايران اين كشور اين توانايي را دارد.
اين روزنامه افزود: ساحل گسترده، داشتن قايق هاي توپدار و سريع سپاه پاسداران و تاكتيك هاي جنگ نامتقارن دريايي و بويژه حملات انفجاري اين قدرت را به ايران خواهد داد.
شبكه تلويزيوني راشا تودي نيز در اين باره هشدار داد كه عملي شدن تهديد ايران به بستن تنگه هرمز، قيمت نفت را به بشكه اي 250 دلار خواهد رساند.
خبرگزاري فرانسه هم همين خط و تحليل را دنبال كرده و آورده است: افزايش بهاي نفت در پي تهديدهاي ايران براي بستن تنگه هرمز قطعي خواهد بود.
تلويزيون روسيه نيز در گزارشي با اين عنوان كه جرقه در تنگه هرمز انبار باروت ايران را منفجر خواهد كرد به بررسي پيامدهاي عملي شدن تهديد ايران به بستن تنگه هرمز پرداخت.
براساس اين گزارش، تهديدهايي كه ايران مطرح مي كند نشان مي دهد كه اين كشور براي محافظت از منافع آماده اقدام است و كاملا واضح است كه اگر به ايران حمله شود اين كشور آماده انتقام گيري مي باشد.
در همين رابطه، «رابرت نيمن» كارشناس برجسته آمريكايي در تحليلي تهديد ايران به بستن تنگه هرمز، واكنشي به تهديدهاي مستمر آمريكا دانست.
خبرگزاري آسوشيتدپرس هم در گزارشي اعلام كرد كه رزمايش دريايي ايران اطمينان مردم را به توان نظامي كشورشان تقويت كرده است.
شبكه تلويزيوني بي بي سي هم با اشاره به برگزاري رزمايش بزرگ نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گزارش داد، ايران در حال نشان دادن قدرت خود در خليج فارس است.
جزايري: گفتمان انسداد هرمز مربوط به گذشته است
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: گفتمان انسداد تنگه هرمز مربوط به پنج سال گذشته است، گفتمان امروز جمهوري اسلامي ايران داراي حيطه ها و لايه هاي جديدي است.
به گزارش فارس، سردار سيدمسعود جزايري در پاسخ به سوالي در مورد تلاش آمريكا براي تحريم صدور نفت ايران گفت: گفتمان انسداد تنگه هرمز مربوط به پنج سال گذشته است، گفتمان امروز جمهوري اسلامي ايران داراي حيطه ها و لايه هاي جديدي است كه هنوز زمان طرح آن فرا نرسيده است.
وي افزود: قبلا اين تصور غلط شكل گرفته بود كه دستگاههاي اطلاعاتي آمريكايي و اروپايي داراي توانمنديهاي فوق العاده اي در كسب و تحليل اخبار و گزارش ها و رويدادها هستند، اما اينك به صراحت بايد از ناكامي هاي قابل تكرار اين سرويس ها سخن به ميان آورد.

 



معاون سپاه پاسداران: براي انتخاب صحيح بايد از بزرگان ولايي استمداد بخواهيم

معاون سياسي سپاه پاسداران گفت: در طراحي ها و سناريوهاي پيچيده دشمنان، تنها عاملي كه مي تواند موجب انتخاب صحيح شود، استمداد از بزرگان ولايي است تا در اين فتنه ليستي و تعدد كانديدايي به چه كسي راي دهيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، سرتيپ علي اشرف نوري در نشست «حماسه نهم دي، بيداري اسلامي» كه جمعه شب در آستان امامزاده سيدعلي قم برگزار شد، در پاسخ به سوالات مردم درباره مسائل مختلف كشور با بيان اينكه امروز در جهان لشكركشي و جنگ سخت ديگر ناكارآمد شده است، عنوان كرد: دشمنان طرح ريختند كه با رسانه به جنگ ملت ها بروند و از اين طريق فكر مردم را تسخير كنند تا جايي كه مردم با ميل و اراده خود تسليم دشمن شوند.
وي ادامه داد: امروز توپخانه ها جاي خود را به رسانه ها داده اند، توپخانه ها سرزمين و خاك را مي زدند اما رسانه ها دل و فكر را مي زنند و بصيرت يعني اين كه نگذاريم اينترنت و ماهواره ذهن ها را از انقلاب، امام و ارزش ها دور كند.
نوري گفت: آمريكا امروز از اسلام انقلابي و اسلامي كه تفكرش سلطه ناپذيري در برابر استكبار است مي ترسد.
معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه دشمنان به دنبال اين هستند كه جمهوري اسلامي ايران را به هر طريق نابود كنند، تاكيد كرد: دشمنان از جنگ نظامي با ايران نااميد شده اند و براي رسيدن به اين هدف دو راه را در پيش گرفته اند، يكي فشار از بيرون و ديگري فروپاشي از درون و براي انجام اين دو هدف برنامه ريزي ها و طراحي هاي پيچيده و سنگيني را انجام داده اند.
وي با بيان اينكه نفوذ در اركان دولت به ويژه مجلس براي رسيدن به اين هدف دشمن بسيار موثر و حياتي است، اظهار كرد: آنها انتخابات مجلس شوراي اسلامي را بهترين فضا براي ورود در عرصه حاكميت كشور مي دانند كه مي توانند از اين طريق به حاكميت نفوذ كرده و به تدريج آرمان ها و حرف انقلاب را عوض كنند.
معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه انتخابات مجلس نهم مهم ترين انتخابات در طول تاريخ انقلاب اسلامي است، عنوان كرد: دشمنان، جريان فتنه گر و همه بدخواهان انقلاب و نظام كمين كرده اند و چراغ خاموش در اين عرصه وارد شده اند و مي خواهند افرادشان را كه شما تاكنون آنها را با چهره فتنه گر نشناخته ايد وارد رقابت انتخاباتي كنند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: راي ندادن همان حرفي است كه دشمن به دنبال آن است و آنها مي گويند حضور كمتر از 35 درصد مردم در انتخابات به معناي از بين رفتن انقلاب اسلامي است.

 



سازمان بهزيستي خبرداد
خط توليد خودرو معلولان دوباره راه اندازي مي شود

معاون توانبخشي سازمان بهزيستي كشور با اعلام راه اندازي مجدد خط توليد خودرو ويژه معلولان درآينده نزديك گفت: در راستاي واگذاري خودروهاي مناسب سازي شده توليد داخل به معلولان درحال رايزني با شركت مربوطه هستيم.
دكتر يحيي سخنگويي افزود: برخلاف اعلام نظر مسئولان پارس خودرو مبني بر ثبت نام نكردن معلولان براي دريافت خودرو مناسب سازي شده در دوره قبل واگذاري اين خودروها، 11هزار معلول ثبت نام كرده بودند.
وي با بيان اين كه تنها 930 معلول از ميان ثبت نام كنندگان خودروي مناسب سازي دريافت كردند، اظهار كرد: يكي از راه هاي توانمندسازي معلولان، استفاده از خودروهاي مناسب سازي شده است.
اين مقام مسئول افزود: مسئولان پارس خودرو اعلام كردند كه قطعات خودروهاي مناسب سازي شده به دليل استقبال نكردن معلولان از اين خودروها و پس از 2 سال ماندن در انبارهاي اين شركت تخريب شده است، اين درحاليست كه استفاده از قطعه اي كه پس از 2سال تخريب مي شود، به معلولان آسيب بيشتري مي رساند.
معاون توانبخشي سازمان بهزيستي كشور در ادامه با اشاره به گذشت بيش از2 سال از قطع سهميه بنزين معلولان نيز به ايسنا، گفت: همچنان سازمان بهزيستي پيگير حقوق معلولان دراين زمينه است.
وي همچنين عنوان كرد: به جريان انداختن واردات خودرو با تخفيف 30 ميليون توماني يا خريداري خودروهاي وارد شده با استفاده از اين تخفيف توسط معلولان از جمله اهداف اين معاونت است.

 



جاغرق: كنكوري هاي دانشگاه آزاد از فردا ثبت نام كنند

ثبت نام از داوطلبان كنكور دانشگاه آزاد از فردا آغاز مي شود.
عبدالله سجادي جاغرق رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد ديروز در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: ثبت نام تا ساعت 24 روز چهارشنبه 21دي ماه ادامه خواهد داشت.
وي افزود: ثبت آزمون سراسري سال 1391 دانشگاه آزاد اسلامي از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 12دي ماه از طريق سايت مركز آزمون به نشاني www.azmoon.org آغاز مي شود.
وي افزود: داوطلبان مي توانند از طريق كارت هاي بانكي عضو شتاب براي خريد كارت اعتباري به سايت مركز آزمون مراجعه كنند. داوطلبان همچنين مي توانند نسخه چاپي دفترچه راهنما را نيز از دفاتر پستي تهيه كنند.
سجادي جاغرق با اشاره به زمان برگزاري آزمون هاي سراسري دانشگاه آزاد گفت: آزمون رشته هاي غيرپزشكي دانشگاه آزاد در روزهاي 15 و 16تيرماه 91 و آزمون رشته هاي گروه علوم پزشكي 29تيرماه 91 برگزار مي شود.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد افزود: داوطلبان رشته هاي غيرپزشكي در زمان ثبت نام مي توانند 6 رشته انتخاب كنند و داوطلب رشته هاي علوم پزشكي نيز مي توانند چهار رشته انتخاب كنند.
وي با اشاره به افزايش 6درصدي رشته محل هاي اين دوره از آزمون نسبت به سال گذشته، خاطرنشان كرد: آزمون سراسري امسال در 250 واحد دانشگاهي برگزار مي شود و هر داوطلب مي تواند براساس علاقه خود يكي از حوزه هاي نزديك محل سكونت را براي شركت در آزمون انتخاب كند.
وي با اشاره به تاثير مثبت 25درصدي سوابق تحصيلي گفت: ثبت نام مجدد داوطلبان كنكور از هفته اول اسفندماه آغاز مي شود.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد گفت: نتايج نهايي كنكور سراسري دانشگاه آزاد در نيمه دوم شهريورماه اعلام مي شود و حدود 350 تا 400 هزار نفر در آزمون امسال پذيرفته مي شوند.

 



دارالشهداي تهران خواهر خوانده جبالياي غزه شد

پيمان خواهر خواندگي ميان شهرداري منطقه 17 و شهرداري منطقه جباليا امضا شد.
به گزارش فارس، اين آيين در حاشيه اجلاس سازمان شهرهاي متحد و حكومت هاي محلي منطقه غرب آسيا و خاورميانه، در سالن كنفرانس شهرداري منطقه 17 انجام شد.
«عصام محمدجوده» شهردار جباليا با ابراز خشنودي از اين اقدام گفت: بسيار خوشحاليم كه حضور ما در اين اجلاس و منطقه همزمان با بيداري اسلامي است و اين تفاهم نامه نيز نمادي از وحدت مسلمانان است.
شهردار جباليا افزود: اگرچه غزه و ايران فاصله جغرافيايي زيادي از هم دارند، اما اينگونه فعاليت ها نشان مي دهد برخلاف تصور مستكبران دوران صلح و آرامش، اتحاد مسلمانان و سرنگوني اسرائيل نزديك است. وي با اشاره به پيشنهاد امضاي اين تفاهم نامه در نخستين حضورش در ايران اظهار داشت: سرعت عمل و تمايل مسئولان اين منطقه براي امضاي اين تفاهم نامه، نشان دهنده حمايت واقعي آنها از مردم غزه و فلسطين است و من از شهردار تهران به دليل داشتن روابط بين الملل قوي تشكر مي كنم.
وي افزود: همان طور كه برادر قوي دست برادر ضعيف خود را مي گيرد، اميدوارم با چنين تعاملاتي مديريت شهري تهران و اين منطقه ما را در انجام بهتر كارها ياري و حمايت كنند. اگرچه غزه به دليل شرايطي كه امروز دارد از بسياري جهات محروم و ضعيف است اما عزت و كرامت ما بزرگترين سرمايه اي است كه داريم.
شهردار منطقه 17، عظيم بابايي نيز در اين برنامه با تاكيد بر عزيز بودن مسلمانان فلسطين براي هر يك از شهروندان و ملت ايران گفت: شهرداري منطقه، به عنوان دارالشهداي تهران، پشتيبان شما در خط مقدم جنگ با اسرائيل است. مطمئن هستيم با اين پيمان زمينه مبادله تجربيات بيشتري ميان مسئولان شهري و شهروندان هر 2 منطقه فراهم خواهد شد.
گفتني است، منطقه 17 بيش از 4 هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي ايران كرده است.

 



وزير علوم ،تحقيقات و فناوري: هيچ دانشگاهي حق استفاده از امكانات خود به نفع جناحي را ندارد

وزير علوم ،تحقيقات و فناوري گفت: اگر دانشگاهي در انتخابات در مسير گروه، جناح يا فرد خاصي حركت كند، مطابق با ضوابط و قوانين به صورت جدي با آن برخورد مي كنيم.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، كامران دانشجو در چهارمين سفر استاني هيئت دولت به ايلام در جمع روساي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي اين استان تصريح كرد: هيچ دانشگاهي اعم از دولتي، غيردولتي، آزاد، پيام نور، علمي كاربردي ... حق ندارد از امكانات دانشگاه براي تبليغات يك فرد، گروه يا جناح استفاده كند.
وزير علوم گفت: اگر بودجه آموزش عالي كشور به صورت متمركز در اختيار وزارت علوم قرار گيرد، اين وزارتخانه مي تواند به دانشگاه هاي نوپا و در حال توسعه، بودجه مناسب تري جهت ايجاد زيرساخت هاي لازم اختصاص دهد و دانشگاه ها در همه مراكز استان ها به ميزاني از رشد و توسعه برسند كه ديگر حسرت تحصيل و تدريس در دانشگاه هاي ديگر را نخورند.
دانشجو با بيان اين كه با روش فعلي تقسيم بودجه دانشگاه ها سهم عمده اي از اين بودجه به دانشگاه هاي برخوردار اختصاص مي يابد، از نمايندگان مناطق محروم در مجلس شوراي اسلامي خواست در اين خصوص اهتمام بيشتري داشته باشند.

 



معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد
نوسازي 150 هزار واحد مسكوني در بافت هاي فرسوده شهري

همدان- خبرنگاركيهان:
معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران، گفت: تا پايان سال جاري، 150هزار واحد مسكوني در بافت هاي فرسوده شهري، نوسازي مي شود.
مهندس مجيد كيان پور در نشست شوراي توانمندسازي مناطق حاشيه شهر همدان، افزود: تاكنون 49 هزار واحد فرسوده براي دريافت تسهيلات نوسازي به بانك هاي عامل در سراسر كشور معرفي شده اند.
وي ادامه داد: 72 هزار هكتار بافت فرسوده را در 457 شهر كشور شناسايي كرده ايم و طرح بهسازي و نوسازي 33 هكتار آن تدوين شده و بقيه نيز در دست تهيه است.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: نرخ تسهيلات احداث مسكن در بافت هاي فرسوده 11درصد، براي خود مالكين مسكن مهر شهرهاي زير 250هزار نفر جمعيت 4درصد و شهرهاي بالاي 250 هزار نفر نيز 7درصد درنظر گرفته شده است.
كيان پور همچنين از پرداخت 4 تا 12ميليون تومان وديعه مسكن در بافت هاي فرسوده خبر داد و گفت: به افراد خودمالكي كه در محدوده بافت هاي فرسوده اقدام به ساخت مسكن كنند، به شرط تجميع دو پلاك با 120متر زيربنا، بين 4 تا 12ميليون تومان با نرخ سود 4درصد تسهيلات پرداخت مي شود.

 



وزير راه و شهرسازي: كسري بودجه راه آهن قزوين- رشت با فروش اوراق بهادار تامين مي شود

وزير راه و شهرسازي گفت: كسري بودجه طرح راه آهن قزوين-رشت با فروش اوراق بهادار تامين خواهد شد.
«علي نيكزاد» در بازديد از مسكن مهر شهرك مهرگان قزوين افزود: امسال 650 ميليارد ريال در اين طرح هزينه شده است كه بخشي از كسري بودجه اين طرح از محل فروش 40 هزار ميليارد ريال اوراق كه 17 دي ماه فروش آن آغاز مي شود، تامين خواهد شد.
به گفته وي، دولت در بودجه سال آينده نيز اعتبارات خوبي براي ادامه عمليات اين طرح در نظر گرفته است.
نيكزاد به محور در دست احداث قزوين، الموت، تنكابن نيز اشاره و خاطرنشان كرد: اين محور كار بزرگي است كه از 170 كيلومتر طول آن 110 كيلومتر در استان قزوين واقع شده است.
وي با اشاره به 62 كيلومتر فاز نخست در دست اجراي اين طرح در استان قزوين افزود: بزودي اعتبارات خوبي در شوراي حمل و نقل استان براي اين طرح اختصاص خواهد يافت، اما درصدد هستيم تخصيص هاي اعتبارات امسال اين طرح به صورت 100درصد محقق شود.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه امسال سعي داريم 250 ميليارد ريال از منابع سازمان راهداري و بودجه ملي به اين طرح اختصاص يابد، خاطرنشان كرد: چون سال گذشته از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به اين طرح كمك هايي شده است، امسال نيز با رايزني بودجه اي براي اين طرح خواهيم گرفت.
نيكزاد ادامه داد: مانده مطالبات 200 ميليارد ريالي اين طرح در سال 92 پرداخت مي شود، و فاز نخست اين طرح تا پايان سال آينده تكميل و تا پايان دولت دهم نيز 110 كيلومتر باقي مانده به بهره برداري مي رسد.
وزير راه و شهرسازي گفت: عمليات اجرايي انتقال خط مترو كرج به هشتگرد هم اكنون آغاز شده و در مرحله روسازي است.
به گزارش مهر، علي نيكزاد در بازديد از پروژه مسكن مهر شهرستان آبيك در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي اظهار داشت: براي انتقال مترو از هشتگرد به محمديه نيز اقدامات لازم جهت مطالعات آن صورت گرفته و از طريق ماده 215 مجوز آن نيز صادر خواهد شد.
گفتني است نيكزاد در ادامه سفر يك روزه به استان قزوين از جاده در دست ساخت قزوين، الموت، تنكابن نيز بازديد كرد.

 



بافت بزرگترين تابلو فرش جهان با عنوان بيداري اسلامي

مشاور عالي مركز ملي فرش ايران از بافت بزرگترين تابلو فرش جهان با عنوان بيداري اسلامي در تبريز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز «عشرت شايق» در ديدار اعضاي ستاد بافت تابلو فرش بيداري اسلامي با نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز با بيان اين كه اين تابلو فرش به همت كميسيون حقوق بشر اسلامي و با مشاركت هنرمنداني از تبريز و سردرود در تبريز بافته مي شود، اظهار داشت: براي بافت اين تابلو فرش رايزني هاي اوليه با دكتر ولايتي و دبيرخانه دائمي مجمع جهاني بيداري اسلامي انجام پذيرفته است و قرار شده پس از تهيه نقشه اين فرش توسط هنرمندان بزرگ تبريزي و تاييد آن توسط دبيرخانه دائمي مجمع جهاني بيداري اسلامي، با برگزاري مراسمي در تبريز رونمايي شود.
مشاور عالي مركز ملي فرش ايران با بيان اين كه تابلو فرش «بيداري اسلامي» با همكاري ده ها تن از اساتيد بافندگي و شهروندان تبريزي و سردرودي صورت مي گيرد، اظهار كرد: تابلو فرش و قالي در ايران به عنوان هنر و صنعت شناخته شده است و اين كالاي نفيس تجاري و هنري در واقع سفير فرهنگي كشورمان در جهان محسوب مي شود.
دبير ستاد بافت تابلو فرش بيداري اسلامي با بيان اين كه در اين تابلو فرش لوگوي سازمان ها و مراكز مشاركت كننده همچون مجمع جهاني بيداري اسلامي، كميسيون حقوق بشر اسلامي، مركز ملي فرش ايران، شهرداري و شوراي اسلامي شهر سردرود، دانشگاه هاي استان، سازمان بازرگاني استان، اتحاديه توليدكنندگان و بافندگان قالي و... در نقش آن به كار گرفته مي شود، تلاش شده ضمن اين كه آياتي در متن تابلو فرش گنجانده شود مفاهيم و بيانات رهبر معظم انقلاب در مورد بيداري اسلامي نيز در قالب تابلو فرش عرضه شود.

 



رئيس سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش: تعطيلي پنج شنبه ها در نظام جديد آموزشي تغيير نمي كند

آغاز و پايان سال تحصيلي و همچنين تعطيلي روزهاي پنجشنبه در نظام جديد آموزشي كه از سال آينده اجرايي مي شود تغيير پيدا نمي كند.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش در حاشيه سفر به اردبيل در گفت وگو با فارس اظهار داشت: سال تحصيلي آينده از اول مهر ماه آغاز و تا آخر خردادماه ادامه پيدا مي كند و در نظام آموزش ابتدايي ساعات آموزشي 25 ساعت در هفته است.
محي الدين بهرام محمديان با اشاره به ايجاد پايه ششم ابتدايي و ساماندهي 850 ساعت كلاس درس به صورت رسمي، ابراز داشت: 100 ساعت آموزش رسمي غيركلاسي را نيز براي دانش آموزان اين پايه در نظر گرفته ايم.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: 50 ساعت از اين آموزش ها به صورت متمركز و با اولويت برنامه هاي پرورشي پيش بيني شده و 50 ساعت ديگر نيز ساعات رسمي غيركلاسي خواهد بود كه مراكز استان ها، شهرستان ها و مدارس براي آن برنامه ريزي مي كنند.
وي شايعه حذف شدن تعطيلات تابستاني و نوروزي را كذب محض توصيف كرد و افزود: براساس مصوبه شوراي آموزش و پرورش در مقطع ابتدايي پنجشنبه ها تعطيل است و مديران مدارس موظف هستند 25 ساعت آموزش رسمي را در پنج روز ساماندهي كنند.
اين مسئول روال آموزش در مقطع متوسطه را نيز همچون شرايط فعلي اعلام كرد و گفت: در اين زمينه كوچك ترين تغيير و تحولي شاهد نيستيم.
معاون پژوهش و برنامه ريزي وزير آموزش و پرورش از تدوين كتاب هاي جديد براي مقاطع مختلف تحصيلي در سال تحصيلي 91 خبر داد و گفت: تمام كتاب هاي درسي دوره راهنمايي در سال تحصيلي 92-91 تغيير مي كند.
محمديان افزود: كتاب هاي دوره ششم ابتدايي، جديدالتاليف و براساس دانش پنجم توسعه و تقويت اهداف مصوب فعلي است و كتابهاي «فكر و زندگي» و «كار و فناوري» در سال ششم ابتدايي تدريس مي شود.
وي همچنين به رايزني هاي انجام شده با شبكه آموزش صدا و سيما براي آموزش معلمان خبر داد و تصريح كرد: در كنار اين اقدامات، بسته هاي آموزشي توليد و همراه با كتاب راهنماي معلم در اختيار دبيران سال ششم ابتدايي قرار مي گيرد.

 



اخبار ادبي و هنري

سانسور به نفع رژيم پهلوي!
يك شبكه بهايي كه به بهانه بزرگداشت يك بازيگر فيلم -فارسي، برخي از فيلم هاي پيش از انقلاب را نمايش مي دهد، دست به سانسور اين فيلم ها به نفع رژيم پهلوي مي زند.
شبكه من و تو، اقدام به سانسور صحنه هايي مي كند كه در آن وضعيت رقبت بار مردم در جامعه پيش از انقلاب ناخودآگاه ترسيم شده است!
اين شبكه همچنين در يك سريال پليسي، ديالوگ هايي را به نفع رژيم صهيونيستي مي گنجاند و تلاش مي كند اشغال سرزمين فلسطين را كاملا منطقي و طبيعي جلوه دهد!
كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما تشكيل شد
جلسه كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما صبح ديروز در دفتر معاونت امور سينمايي تشكيل شد. در اين جلسه كه اكثريت اعضا در آن حضور داشتند بحث و گفت وگو در خصوص مسائل سينمايي بيش از سه ساعت به طول انجاميد.
در اين جلسه در خصوص مسائل و مشكلات صنفي خانواده سينما بحث و بررسي شد و همچنين لايحه نظام صنفي سينما كه از سوي دبيرخانه شوراي عالي سينما تهيه شده بود، به بحث گذاشته شد. در ادامه جلسه مباحثي در خصوص مصوبه اخير شوراي فرهنگ عمومي در خصوص غيرقانوني بودن خانه سينما مطرح شد.
در جلسه ديروز كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما، پيشنهادهاي مهمي را به تصويب رساند كه پس از موافقت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي متعاقبا اعلام خواهد شد.
هري پاتر در دام اعتياد به الكل
بازيگر مجموعه فيلم هاي «هري پاتر» كه همواره نسبت به اسطوره شدن در سينماي هاليوود اظهار اميدواري كرده، اكنون با اعتياد به مشروبات الكلي دست و پنجه نرم مي كند.
به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس، «دنيل رادكليف» كه از 11سالگي با بازي در اولين قسمت از مجموعه فيلم هاي «هري پاتر»، در عالم سينما به شهرت رسيد و كارش را همچنان با بازي در قسمت هاي بعدي اين فيلم ادامه داد، همچون بسياري ديگر از جواناني كه وارد صنعت پرزرق و برق هاليوود مي شوند، همواره از آرزويش براي اسطوره شدن در سينما مي گفت، هم اكنون به شدت درگير اعتياد به مشروبات الكلي شده است. «رادكليف» كه در مصاحبه قبلي خود نيز از توانايي هاي خود در بازيگري گفته بود و تاكيد كرده بود مي تواند «گري اولدمن» ديگري شود، اكنون در تلاش است تا شايد بتواند براي بار چندم اعتياد خود را ترك كند. اين بازيگر جوان هاليوود گفت: من ساليان سال از عمرم را با اين خيال كه اوقات خوشي داشته باشم با مستي سپري كردم ولي اكنون يك معتاد الكلي هستم.
30 كشور جهان متقاضي حضور در جشنواره تجسمي فجر
رئيس خانه كاريكاتور ايران از حضور هنرمندان 30 كشور در بخش كاريكاتور جشنواره هنرهاي تجسمي فجر خبر داد.
مسعود شجاعي طباطبايي افزود: كشورهاي بلژيك، برزيل، بلغارستان، كوبا، صربستان، چين، ايتاليا، لهستان، روسيه، تركيه و اوكراين از متقاضيان حضور در جشنواره امسال هستند؛ پيش بيني مي شود تا پايان مهلت ارسال آثار تعداد ياد شده به دو برابر افزايش يابد.
چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در رشته هاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، عكاسي، تصويرسازي، كاريكاتور، پوستر، سفال و سراميك، مجسمه سازي، فيلم هاي تجسمي و همايش از 10 بهمن تا 14اسفند امسال برگزار مي شود.
تقدير انجمن روزنامه نگاران مسلمان از مجموعه وضعيت سفيد
انجمن روزنامه نگاران مسلمان از مجموعه وضعيت سفيد تقدير مي كند.
كميته فرهنگي انجمن، به دليل برخورداري اثر ياد شده از استانداردهاي بالاي فني و محتوايي، ارائه نگاهي متفاوت از موضوع دفاع مقدس و توجه به بركات و تاثيرات وحدت بخش و مهرآفرين هشت سال دفاع مقدس از اين اثر و سازنده آن- حميد نعمت الله- تقدير خواهد كرد.
مراسم تقدير، سه شنبه 13دي ساعت 16 در تالار سيدالشهدا و با حضور اعضاي انجمن روزنامه نگاران مسلمان برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14