(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 دی 1390- شماره 20110

حديث دشت عشق
گزارشي از بلوكه شدن پول هاي فوتبال و بي تفاوتي فدراسيون جهاني
سياسي كاري فيفا!
اخبار كوتاه از فوتبال
فينال ليگ كشتي دركدام شهر برگزار مي شود؟!
رده بندي دووميداني كاران جهان درسال 2011
حدادي درجايگاه بي نظير ششم
كشتي ايران در خطر تعليق!
31 كشتي گير در اردوي چهارم تيم ملي فرنگي
قاسمي خط خورد، سوريان به 55 كيلو بازگشت
زمان بازي هم تغيير كرد
شيراز ميزبان احتمالي فينال جام حذفي
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «سيدرضا ميراجاق»
سلاح شيميايي غربي ها مانع ديدار پدر و دختر
دهم ديماه 1347 دراصفهان كودكي از ثلاله حضرت زهرا (س) چشم به جهان گشود كه پدر و مادر نام او را سيد رضا گذاشتند. او دوران نوجواني خود را درمحله آسياب خيابان شهيد نيكبخت سپري كرد.
سپس به دبستان ركن الدين جهت فراگيري علم و دانش رفت. پس از دوران ابتدايي به كارخانه ريسندگي و بافندگي بافناز رفت و مدت سه سال در آنجا مشغول به كار شد.
تازه ازدواج كرده بود كه جهت گذراندن خدمت سربازي داوطلب و به زاهدان اعزام شد. مدتي رادر زاهدان سپري و پس از آن به شلمچه اعزام شد.
درحاليكه حدود يازده ماه ازحضورش درجبهه مي گذشت به مرخصي آمد و پس از اتمام مرخصي درحاليكه همسرش باردار بود او را دست خدا و سپس مادرش سپرد و به جبهه بازگشت.هنوز چند روزي از حضورش درجبهه نگذشته بود كه درمنطقه شلمچه به دليل استفاده دشمن از بمب شيميايي از ناحيه صورت آسيب زيادي ديد و به درجه رفيع شهادت نائل مي گردد.
سيدرضا ميراجاق درحالي شهد شهادت را نوشيد كه فقط چند روز از تولد فرزندش مي گذشت.و تنها دخترش هيچگاه موفق به ديدار پدرنشد.
سرباز شهيد «سيدرضا ميراجاق» سال 1347 در اصفهان متولد شد و در 5/7/1367 درشلمچه به شهادت رسيد.

 



گزارشي از بلوكه شدن پول هاي فوتبال و بي تفاوتي فدراسيون جهاني
سياسي كاري فيفا!

سرويس ورزشي
فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) كه اصرار بر عدم دخالت نهادهاي دولتي و سياسي در فوتبال دارد، با اجراي يك تصميم كاملا سياسي حساب هاي فدراسيون فوتبال كشورمان را بلوكه كرده است!
چند هفته قبل براي نخستين بار رئيس فدراسيون فوتبال مدعي شد كه يك ميليون دلار فدراسيون فوتبال توسط فيفا بلوكه شده است؛ كفاشيان در توضيح بيشتر اين مطلب يادآور شده اين مبلغ از پول هاي فدراسيون فوتبال ايران است كه قرار بود از طرف فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا به حساب اين فدراسيون واريز شود، اما بلوكه شده است. اين تصميم فيفا از آن جهت اتخاذ شد كه چند بانك دولتي كشورمان از سوي نهادهاي غربي مورد تحريم قرار گرفتند.
لابي آمريكايي ها دخيل بود
اما در اين ميان نايب رئيس فدراسيون فوتبال، لابي آمريكايي ها را مانع از ارسال پول فيفا به فدراسيون فوتبال ايران معرفي كرد و از اعتراض رسمي فدراسيون فوتبال ايران به فدراسيون جهاني (فيفا) خبر داد. مهدي تاج با اشاره به ارسال نامه مديران بانك آمريكايي به فيفا گفت: آنها بدون هيچ توجيه قانوني پول فدراسيون فوتبال ايران را بلوكه كرده اند و از اين پس نيز هر پولي به اين حساب واريز شود، مجددا از سوي مديريت آن بانك بلوكه خواهد شد.
آغاز فعاليت هاي حقوقي فدراسيون
با گذشت چند هفته از مصاحبه نايب رئيس فدراسيون فوتبال به نظر مي رسد كه اعتراض فدراسيون فوتبال كشورمان ره به جايي نبرده است. ترابيان رئيس امور بين الملل فدراسيون فوتبال در اين خصوص مي گويد: بخشي از پول بلوكه شده فدراسيون فوتبال ايران مربوط به طلبي از AFC بود كه به خاطر واريز آن در قالب سيستم گردشي بين المللي به حسابي در يكي از بانك هاي دولتي ايران و بحث هاي مربوط به تحريم كشور، بلوكه شد. همين طور بخشي از مطالبه اي كه FIFA بايد به حساب فدراسيون واريز مي كرد نيز تحت همين شرايط، بلوكه شد.
وي ادامه داد: فيفا بخشي از پول هاي متعلق به ما را در حساب فدراسيون ريخته اما بخش ديگري از آن به خاطر بلوكه شدن هاي معمول پول هاي دولتي ايران در دنيا، بلوكه شده است. البته فيفا در حال حاضر فدراسيون ها را به عنوان يك NGO مي شناسد و اين پول تحت هيچ شرايطي نبايد به خاطر تحريم هاي دولتي بلوكه شود و يك تخلف است.
رئيس كميته روابط بين الملل در پاسخ به اين سؤال كه آيا مكاتبات و مذاكراتي براي بازگرداندن اين پول به حساب فدراسيون شده، گفت: فدراسيون يك كار حقوقي گسترده اي را در اين زمينه آغاز كرده است. يكي از مهمترين دلايل محكمه پسند ما هم اين است كه همان طور كه فيفا از هرگونه دخالت هاي دولتي در سيستم مديريتي و اجرايي فدراسيون ها جلوگيري كرده و شعار فوتبال غيردولتي را سر مي دهد، الآن هم نمي شود به خاطر تحريم هاي دولتي، پول فدراسيون غيردولتي بلوكه شود.
تصميم سياسي فيفا
صحبت هاي رئيس امور بين الملل فدراسيون فوتبال نشان دهنده سياسي بودن تصميم فيفاست؛ فيفانشينان كه هر روز با شعار «عدم دخالت افراد سياسي و دولتي در فوتبال» گوش فلك را كر كرده اند حالا خود را وارد يك بازي سياسي نموده اند. بهتر است مسئولان فوتبال كشورمان كه متأسفانه در چند سال اخير در برابر خواسته هاي فيفا تنها «چشم» گفتن را ياد گرفته اند همين نكته مهم را به آنها يادآور شوند. البته از سوي ديگر اهالي فوتبال به خوبي ياد دارند كه 5 سال قبل پس از عزل رئيس وقت فدراسيون توسط سازمان تربيت بدني ،فيفا فوتبال ايران را به واسطه دخالت نهادهاي دولتي به حالت تعليق درآورد تا «كميته كذايي انتقالي» تشكيل شود. حال مشخص نيست چرا همين فيفا كه اينقدر به دخالت نهاد دولتي و سياسي حساس است در يك تصميم سياسي اجازه داده پول هاي فدراسيون فوتبال بلوكه شود؟!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازگشت مهدوي كيا به پيروزي پس از 13 سال
مهدي مهدوي كيا پس از 13 سال دوباره به پيروزي پيوست. مهدي مهدوي كيا با موافقت مصطفي دنيزلي سرمربي پيروزي و رضايت امير عابديني مديرعامل تيم داماش به جمع سرخپوشان پايتخت پيوست. با پيوستن مهدوي كيا به پيروزي، اين بازيكن بازوبند كاپيتاني اين تيم را بر بازو خواهد بست هر چند باشگاه پيروزي اعلام كرده كريمي كاپيتان اول اين تيم است.
فيفا حق الزحمه داوران ايراني را نمي دهد
نايب رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال از ممانعت فيفا در پرداخت حق الزحمه داوران ايراني به بهانه تحريم خبر داد. حسين عسگري درباره رفتار متناقض فيفا در دخالت دادن سياست در فوتبال و ممانعت از پرداخت حق الزحمه داوران ايراني به بهانه تحريم اظهار كرد: اين مسايل آنقدر جدي نيست كه بخواهد مطرح شود. بر اساس تحريم هايي كه عليه كشور ما صورت گرفته است، فيفا نمي تواند دستمزد داوران ما را از طريق سيستم بانكي به حساب آن ها واريز كند. بنابراين ما رايزني كرديم و قرار بر اين شد كه فيفا مطالبات داوران ايراني را به حساب AFC واريز كند و داوران ما دستمزد خود را از آن ها دريافت كنند.
هافبك سپاهان در ملوان
محمد حسن رجب زاده به صورت قرضي براي نيم فصل از سپاهان اصفهان به تيم فوتبال ملوان بندرانزلي پيوست. اين بازيكن در پست هافبك بازي مي كند و باشگاه سپاهان او را به صورت قرضي به تيم ملوان داده تا او در نيم فصل اين تيم را همراهي كند.
ثبت قرارداد دنيزلي
قرارداد مصطفي دنيزلي سرمربي جديد تيم فوتبال پيروزي در هيات فوتبال رسما به ثبت رسيد. اين مربي ترك تبار به موجب اين قرارداد هدايت تيم فوتبال پيروزي را به مدت يك سال و نيم بر عهده خواهد داشت.
مدافع سابق استقلال با پيروزي به توافق رسيد
مدافع سابق استقلال مدعي شد كار پيوستنش به تيم پيروزي نهايي شده است. هادي شكوري كه هم اكنون در شاهين توپ مي زند گفت: صبح ديروز جلسه اي با مسئولان پيروزي برگزار كرديم و به توافقات لازم رسيديم. قرار است رويانيان جلسه اي با افراشته رئيس هيئت مديره شاهين برگزار كند و كارهاي نهايي انجام شود.
خانه نشيني چهار هفته اي تيموريان
پزشك تيم فوتبال استقلال از شكستگي انگشت پاي تيموريان خبر داد.رضايي در خصوص مصدوميت آندرانيك تيموريان اظهار داشت: اين بازيكن در جريان بازي با شهرداري ياسوج با مصدوميت از ناحيه انگشت پاي راست روبرو شد. بعد از بازي بلافاصله از پاي او عكس گرفتيم و متوجه شديم انگشت پايش شكسته است. بدين ترتيب آندو 4 هفته دور از ميادين خواهد بود.
اتفاقات عجيب در شاهين بوشهر
طي 24 ساعت گذشته اتفاقات عجيبي در باشگاه شاهين رخ داد. پس از آنكه هيات مديره اين باشگاه اعلام كرد بهمن دهقان به عنوان مديرعامل اين باشگاه معرفي شده وي در گفت و گويي با خبرگزاري فارس اظهار داشت كه مديرعاملي شاهين را قبول نكرده و حاضر به حضور در بوشهر نيست. لازم به يادآوري است كه تيم مردمي و محبوب شاهين بوشهر چند صباحي است مديرعامل ندارد و مدتهاست با مشكلات ريز و درشت دست و پنجه نرم مي كند!
ادامه سريال استعفا در استيل آذين
پس از استعفاي سعيد آذري از مديرعاملي باشگاه استيل آذين تهران از اين باشگاه خبر مي رسد، احمد فقيهي سرپرست و قائم مقام اين باشگاه و نيز افاضلي سرمربي تيم استيل آذين نيز استعفا داده و از اين تيم جدا شدند.
وقتي پدربزرگ بلاژ از خريد تازه مس بهتر مي شود!
پس از سه روز تمرين الجوسا وهجوويچ با تيم مس، بلاژويچ اين بازيكن را در بازي با شاهين از ابتدا در تركيب مس قرار داد كه اين مسئله باعث اعتراض بازيكناني شد كه مدت طولاني است با مس تمرين مي كنند. اما اعتراض به نحوه بازي اين بازيكن كروات به بلاژويچ هم كشيده شد و پس از يك نيمه سرمربي مس او را از زمين بيرون كشيد و در رختكن از خجالت آلجوسا در آمد. چيرو پس از نمايش يك نيمه اي اين بازيكن لب به انتقاد گشود و در مقابل همه بازيكنان گفت : پدربزرگم را مي آوردم از تو بهتر بود. با اين اظهار نظر بلاژ حالا بايد از مسئولان مس پرسيد كه چه كسي اين بازيكن خارجي را به كرمان آورده و چقد هزينه انتقال او شده است؟!
تارتار جانشين قاسمپور در داماش
مديرعامل باشگاه داماش از حضور مهدي تارتار در اين تيم خبر داد. پس از استعفاي قاسمپور، عابديني مذاكراتي را با تارتار آغاز كرد و در نهايت موفق شد رضايت وي را براي حضور در رشت جلب كند.

 



فينال ليگ كشتي دركدام شهر برگزار مي شود؟!

سه شهر براي ميزباني مسابقات مرحله نيمه نهايي و فينال ليگ برتر كشتي آزاد كانديدا شدند.
سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي دراين درباره گفت: تاكنون شهرهاي بابل، سبزوار،همدان و يكي دوشهر بي طرف براي ميزباني اين رقابت ها كانديدا شده اند و مسلما با بررسي شرايط،بهترين را براي ميزباني فينال ليگ برتر انتخاب مي كنيم، تاكنون صعود تيم هاي خونه به خونه بابل و موسسه ثامن الحجج (ع) سبزوار به مرحله نيمه نهايي ليگ قطعي شده است.

 



رده بندي دووميداني كاران جهان درسال 2011
حدادي درجايگاه بي نظير ششم

آخرين رده بندي دووميداني كاران جهان درسال 2011اعلام شد.
موسسه آمار و ارزيابي زير نظر اتحاديه بين المللي فدراسيون هاي دووميداني(IAAF) با بررسي دقيق وضعيت همه دووميداني كاران دنيا به صورت مرتب آخرين وضعيت آن ها را براساس معيارهاي مشخص مورد ارزيابي قرار مي دهند. در اين ارزيابي ها 5ميليون نتيجه مسابقه 250هزار ورزشكار بررسي مي شود. درآمارهاي استخراج شده، از ميان همه دووميداني كاران ايراني تنها 13مرد و يك زن ايراني درجمع200 نفر نخست هر ماده دردنيا قرار دارند. نكته جالب توجه اين آمار آنجاست كه احسان حدادي درجايگاه ششم پرتاب ديسك دنيا قرار گرفته و در ميان دووميداني كاران ايراني پايين ترين رده نيز دراختيار رضا قاسمي در ماده 100 متر است كه او در مكان 202 دنيا قرار دارد.

 



كشتي ايران در خطر تعليق!

منابع خبري صبح ديروز از ارسال نامه فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) به فدراسيون كشتي ايران خبر دادند و در اين خصوص اعلام كردند فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) خواستار توضيح كشورمان در خصوص چگونگي تغيير و تحولات صورت گرفته در اين فدراسيون شد و اعلام كرده است؛ در صورتي كه مشخص شود دولت در اين تغييرات دخالت داشته است، امكان تعليق كشتي ايران وجود دارد.
فيلا دو هفته قبل به فدراسيون و كميته ملي المپيك نامه داده و خواستار توضيح ايران در اين خصوص شده است.
به گزارش رجانيوز، نامه فدراسيون جهاني درخصوص بركناري ناگهاني محمدرضا يزداني خرم به فدراسيون كشتي ايران ارسال شد،محمدرضا يزداني خرم دراين باره گفت: «من رونوشت اين نامه را دريافت كردم اما هيچ تمايلي ندارم چنين اتفاقي روي دهد، چون جامعه كشتي ما در آستانه بازي هاي المپيك نياز به آرامش دارد و هرگونه اقدامي منجر به حذف عنصر آرامش از مجموعه كشتي كشور خواهد شد.»
اگر بگويم اتفاقات كشور ما رصد نمي شود يك دروغ بزرگ به مردم تحويل داده ام، شما نگاه كنيد وقتي فيلا اتفاقات مديريتي در فرانسه را دنبال مي كند و بلافاصله پس از بركناري رئيس فدراسيون فرانسه و انتخاب سرپرست موقت پس از ضرب الاجلي كوتاه فعاليت هاي اين كشور را به حالت تعليق درمي آورد نبايد انتظار داشت فيلا درخصوص ايران منفعل عمل كنند، آنها به دنبال فرصت هستند تا به كشتي ايران ضربه بزنند، به ويژه امروز كه در آستانه المپيك، ايران تهديدي بزرگ براي قدرت هاي كشتي جهان است، از اين رو آنها زياد هم مخالف تعليق نيستند، اصلا بعيد نيست در آستانه المپيك آنها با سوء استفاده از اين ماجرا فعاليت هاي كشتي را به حالت تعليق در بياورند.
وقتي آقايان نگاه اصولي به مقوله مديريت ندارند وقوع چنين اتفاقاتي زياد غيرمنتظره نيست، اگر همه چيز براساس اصول رعايت مي شد هيچ گاه قدرت بيروني نمي توانست كشتي ايران را تهديد كند اما وقتي سليقه اي و با فشار كاري انجام مي شود نتيجه همين مي شود! دوستان ما به دشمن بهانه مي دهند تا عرض اندام كنند با اين حال اميدوارم اتفاقي براي كشتي ايران در آستانه بازي هاي المپيك روي ندهد.
او در پايان ضمن تاكيد اظهارات اخير خود، اضافه كرد: موضوع بركناري من به عباسي و سجادي برنمي گردد، وزير كه دائما عرض ارادت ويژه مي كند، سجادي هم پيغام مي فرستد كه من مخلصم! با اين رفتار مشخص مي شود آن آقاي ديگر مرا حذف كرد!
همان آقايي كه از قدرت نيروهاي بسيجي و ارزشي و ولايتمدار در ورزش واهمه دارد، اين كاملا درست است كه من چهره اي سياسي هستم اما در اين مدت هرگز خط و خط بازي نكردم اما جريان انحرافي از زمان تولدش تاكنون بارها سياسي عمل كرده و حالا با رسوخ به دستگاه مديريتي ورزش به دنبال سوء استفاده از اين حوزه است. من مديري نبودم كه از ورزش براي مقاصد سياسي بهره برداري كنم، اين اجازه را هم به كسي نمي دهم از حوزه مربوطه ما به سود جريان ضد ولايت استفاده كند، همين مساله باعث شد آقايان ناراضي شوند از بيرون مجموعه دستور بركناري مرا بدهند.
در آينده اي بسيار نزديك در اين خصوص مسائلي را بازگو خواهم كرد كه همه متوجه شوند آقاي جريان انحرافي در ورزش به دنبال چه مي گردد.

 



31 كشتي گير در اردوي چهارم تيم ملي فرنگي
قاسمي خط خورد، سوريان به 55 كيلو بازگشت

تيم ملي كشتي فرنگي چهارمين اردوي خود را با حضور 31 كشتي گير برگزار مي كند.
چهارمين مرحله از اردوي تيم ملي كشتي فرنگي براي حضور در مسابقات كسب سهميه المپيك و قهرماني آسيا با دعوت از 31 كشتي گير طي روزهاي 16 تا 30 دي ماه در خانه كشتي برگزار مي شود. دعوت نشدن محسن قاسمي كه در وزن 74 كيلوگرم مسابقات آزمايشي لندن شركت داشت، از جمله موضوعات قابل توجه دراين فهرست اعلام شده است.
تيم ملي كشتي فرنگي ايران در چهار وزن 55، 74 ، 84 و 96 كيلوگرم هنوز سهميه المپيك نگرفته كه فرصت حضور در سه تورنمنت براي گرفتن اين سهميه ها وجود دارد. مسابقات گزينشي قزاقستان در اوايل سال 91 اولين ميدان پيش روي فرنگي كاران براي كسب اين چهار سهميه است.اسامي نفرات دعوت شده به اردو به شرح زير است:
55 كيلوگرم: حميد سوريان، شيرزاد بهشتي طلا (تهران)- محسن حاجي پور (مازندران) سامان عبدولي (خوزستان)
60 كيلوگرم: اميد نوروزي- حميد زارع (فارس) عبدالمحمد پاپي (خوزستان) ابوذر نورزاده (البرز) محمد نوربخش (تهران)
66 كيلوگرم: سعيد عبدولي- مهدي زيدوند (خوزستان) علي محمدي (تهران) افشين بيابانگرد (اردبيل)
74 كيلوگرم: فرشاد عليزاده (تهران) كمال محمدعليزاده (فارس) هادي عليزاده پورنيا (قم) محسن مهدي زاده (تهران) فواد كريمي (كردستان)
84 كيلوگرم: حبيب اله اخلاقي (خوزستان) طالب نعمت پور (لرستان) داود اخباري (تهران) علي قيطاسي (فارس) داود عابدين زاده (هرمزگان)
96 كيلوگرم: قاسم رضايي- داود گيل نيرنگ- محمدرضا اكبري (مازندران)
120 كيلوگرم: بشير باباجان زاده- بهروز يوسفي (مازندران) محمد قرباني (كرمانشاه) بهنام مهدي زاده (تهران) امير قاسمي منجزي (خوزستان)

 



زمان بازي هم تغيير كرد
شيراز ميزبان احتمالي فينال جام حذفي

رئيس سازمان ليگ برتر ضمن اعلام تغيير زمان ديدار نهايي جام حذفي گفت: به احتمال فراوان فينال جام حذفي در يكي از دو شهر اصفهان يا شيراز برگزار مي شود اما شانس شيراز براي ميزباني بيشتر است.
عزيزالله محمدي در خصوص تاريخ و محل برگزاري فينال جام حذفي اظهار داشت: همانطور كه قبلا اعلام شده بود بازي فينال برخلاف سال هاي گذشته به صورت تك بازي برگزار مي شود. اگر استقلال فيناليست نمي شد ديدار فينال جام حذفي را در ورزشگاه آزادي برگزار مي كرديم اما با توجه به اينكه يكي از دو تيم فيناليست تهراني است اين بازي را در يك شهر بيطرف برگزار خواهيم كرد.
وي در همين خصوص افزود: تيم استقلال در همه شهرهاي ايران هوادار دارد و ما در نظر داريم براي آنكه هواداران بوشهري نيز بتوانند در بازي فينال راحت تر حضور پيدا كنند با توجه بعد مسافت، اين بازي را در شهري نزديك به استان بوشهر برگزار كنيم. از اين رو يكي از دو شهر اصفهان يا شيراز كانديداي برگزاري بازي فينال جام حذفي خواهند بود كه شانس شيراز براي ميزباني بازي فينال بيشتر است.رئيس سازمان ليگ برتر با اعلام اينكه تا وسط هفته جاري تاريخ و محل دقيق بازي فينال جام حذفي مشخص و اعلام مي شود، اظهار داشت: تاريخ فينال جام حذفي نيز 14 بهمن نيست و در يك بازه زماني يك ماهه بين اواخر دي ماه تا اواخر بهمن ماه تعيين و اعلام خواهد شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مشحون مدير تيم هاي ملي بسكتبال گفت: تعصبي نداريم كه مربي آينده تيم ملي از يك كشور خاص باشد و هر كسي كه سوابق درخشاني داشته باشد را انتخاب خواهيم كرد.
¤ تيم ملي تيراندازي با كمان داخل سالن اواخر دي ماه سال جاري عازم فرانسه مي شود.
¤ مسابقات وزنه برداري قهرماني بزرگسالان كشور (جام نامجو) طي روزهاي 4 تا 8 بهمن ماه در سالن وزنه برداري مرحوم محمود نامجو شهرستان رشت برگزار مي شود.
¤ مديرعامل باشگاه شهرداري ملاير گفت: با تصميم مسئولان تيم كشتي باشگاه و به دليل برخي ناهماهنگي ها با امير توكليان قطع همكاري كرديم و محمد اصلاني به عنوان سرمربي جديد اين تيم معرفي شد. نكته جالب توجه اين جابجايي آنجاست كه توكليان به هيچ عنوان در جريان بركناري اش از تيم شهرداري ملاير نبود!

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14