(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 دی 1390- شماره 20115

گراز وحشي و بلاتكليفي كشاورزان شمال
دكل حفاري دريايي ايران در كيش مستقر شد
ايران در كيهان
نامگذاري يكي از معابر اصفهان به نام شهداي ارامنه
كانون هاي تخصصي در مساجد يزد افزايش يافت
با حضور وزير دادگستري ساختمان جديد الاحداث دادسراي عمومي و انقلاب دامغان به بهره برداري رسيد
برگزاري همايش بازخواني خاطرات شهيد صياد شيرازي
رئيس شوراي اسلامي شهر: طرح تفصيلي كرج را معامله نكنيم
ثبت 10 اثر تاريخي اردبيل در فهرست آثار ملي
كار ساخت بزرگ ترين مركز نمايشگاهي شمال كشور آغاز شد
يك صد واحد دامپروري شوشتر در نوبت دريافت تسهيلات هستند
فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) اردبيل: امنيت كامل در مرزهاي شمال غرب كشوربرقرار است
استقبال كشاورزان سيستان وبلوچستان از آبياري تحت فشار
مديرعامل اتحاديه فرش دستباف روستايي آذربايجان شرقي:چين براي واردات فرش از ايران آماده است
استاندار همدان سرپرستان مطبوعات را تهديد به بركناري كرد
خطر سرريز شدن شيرابه زباله در سراوان رشت



گراز وحشي و بلاتكليفي كشاورزان شمال

در كنار واسطه گران و سودجويان كه تنها به منفعت خود فكر مي كنند و از هر ترفندي براي چپاول دسترنج كشاورزان زحمت كش بهره مي گيرند اخيرا گرازهاي وحشي نيز به جمع مشتريان مفت و مجاني باغداران شمال پيوسته اند. وجود گله هاي دسته جمعي گرازهاي وحشي با استفاده از تاريكي شب و تخريب حصارهاي باغ ومزارع باعث شده باغداران و كشاورزان در اين زمينه دچار خسارت هاي فراواني شوند.
اين حيوانات در فصل پرمحصول، خوراك خودشان را تهيه مي كنند. به عنوان نمونه با يورش به مزارع برنجكاري اقدام به تخريب مزارع كاشت برنج مي كنند و تخريب بوستان هاي خربزه و هندوانه و خوردن مركبات نيز جاي خود دارد.
دراين ميان كشاورزان هستند كه سرگردان و بلاتكليف در برابراين خسارات و زيان ها قرار دارند زيرا از يك طرف دسترنج آنها به آساني به هدر مي رود و مزارع آنها تخريب مي شود و از ديگر سو كشتن اين حيوانات طبق قوانين محيط زيست جرم محسوب مي شود. لذا انتظار مي رود مديران جهاد كشاورزي با همكاري محيط زيست اين معضل را زودتر حل و فصل كنند.
تنكابن- خبرنگاركيهان

 



دكل حفاري دريايي ايران در كيش مستقر شد

كيش- خبرنگار كيهان:
دكل پيشرفته حفاري دريايي با مالكيت جمهوري اسلامي ايران در آب هاي خليج فارس در كنار جزيره كيش مستقر شد.
مديرعامل شركت ملي حفاري شمال ايران گفت: دكل دريايي سحر1 كه متعلق به شركت ملي حفاري شمال است كه توسط شركت هاي حفاري نفت و گاز با تجهيزات بسيار پيشرفته خريداري و ساخته شده است و در تاريخ دهم دي ماه وارد آب هاي ايران در جزيره كيش شد.
خادمي افزود: اين دكل داراي 3هزار اسب بخار قدرت، پنج دستگاه ژنراتور، سه دستگاه پمپ گل است و توانايي حفاري تا عمق 30هزار فوتي را دارد.
گفتني است اين نخستين بار است كه جمهوري اسلامي ايران موفق به ساخت و بهره برداري از دكل حفاري دريايي شده است؛ پيش از اين دكل حفاري دريايي با هزينه بسيار كلان به صورت استيجاري در اختيار كشورمان قرار مي گرفت.

 



ايران در كيهان

تحصيلات افغاني ها در ايران
كاشان- خبرنگار كيهان: نماينده پارلمان افغانستان فراهم شدن تحصيلات دانشگاهي در مراكز علمي ايران براي مهاجران افغانستان را فرصتي طلايي براي آنها دانست.
غلامحسين ناصري در نخستين همايش دانشجويان، طلاب و فرهنگيان افغانستان، ساكن كاشان و شهرهاي مجاور در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشكي اين شهرستان اظهار داشت: مهاجران بايد از همكاري و تعامل مراكز علمي ايران كه بسترهاي لازم را براي ادامه تحصيلات بخش عظيمي از مهاجران افغانستان فراهم كرده اند ، نهايت استفاده را ببرند.
وي گفت: بسترهاي تحصيل و امنيت در جمهوري اسلامي فراهم است و اين فرصت خوبي است تا جوانان افغانستان از آن براي آباداني كشور خود استفاده كنند.
تجليل از پژوهشگران
¤ به مناسبت هفته پژوهش از 50 نفر از استادان و دانشجويان نمونه و برگزيده دانشگاه كاشان قدرداني شد. در اين مراسم از 26 استاد نمونه و برگزيده پژوهشي، 19 دانشجوي نمونه پژوهشي، 4 تيم دانشجويي برگزيده و 5 كتابدار نمونه دانشگاه كاشان تجليل شد.
مدير پژوهشي دانشگاه كاشان در اين مراسم، ارتباط هر چه بيشتر دانشگاه با صنعت و كاربردي كردن پژوهش را از اهداف اين دانشگاه برشمرد و گفت: بايد از طرح هاي كاربردي دانشجويان حمايت شود.
مجيد سبزپوشاني، ارتقاي مديريت، تشكيل شوراي پژوهشي فن آوري و علمي و ايجاد پژوهشكده دانشجويي را از اقدامات انجام شده در كاربردي كردن امور پژوهشي اين دانشگاه عنوان كرد.
ذخيره سازي كالا
زنجان- خبرنگار كيهان: تدابير لازم براي تنظيم بازار و تأمين اقلام مورد نياز مردم استان اتخاذ شده و هيچ مشكلي در امر تأمين و ذخيره سازي كالاهاي اساسي و مايحتاج مردم وجود ندارد.
معاون توسعه بازرگاني داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بيان اين مطلب افزود: هرگونه تغييرات كالايي و اقتصادي در استان از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت رصد مي شود و در صورت تغيير شرايط از طريق سياست هاي تشويقي، بازدارندگي و ايجاد رقابت تعادل در عرضه كالاهاي مختلف در بازار برقرار مي شود.
كرامت الله نيكخواه با بيان اينكه مشكلي در رابطه با تأمين مواد پروتئيني در سطح استان وجود ندارد و مازاد نيز به خارج از استان ارسال مي شود تصريح كرد: همه تلاش ها در راستاي رفاه حال شهروندان صورت مي گيرد به طوري كه يكي از اقدامات صورت گرفته در اين راستا خريداري ميوه شب عيد مورد نياز مردم است.
وي درخصوص ميوه پايان سال از عقد قرارداد 1500 تن پرتقال با استان هاي شمالي خبر داد و افزود: 700 تن سيب درختي نيز پس از عقد قرارداد و طبق زمان بندي به استان حمل و در ايام پايان سال توزيع خواهد شد.
توسعه مشاغل خانگي
ساري- خبرنگار كيهان: مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي مازندران گفت: در سال جاري يك هزار و 320 ميليارد ريال اعتبار جهت اجرا و توسعه طرح مشاغل خانگي به مازندران اختصاص يافت.
وي افزود: براي ايجاد اشتغال نيازمند يك برنامه و نقشه راهي هستيم كه پيگير اين نقشه راه در غالب سند توسعه اشتغال هستيم و در حال حاضر نيز كليات سند توسعه اشتغال آماده شده در سفر دور چهارم هيئت دولت به مازندران اين سند پس از تصويب به دستگاه هاي اجرايي استان ابلاغ مي شود.
اسماعيل نيلچيان با اشاره به مزيت مشاغل خانگي افزود: دولت تا سقف 5 ميليون تومان به اين گونه از مشاغل وام خواهد داد.
تهيه طرح جامعه منطقه نمونه
يزد- خبرنگار كيهان: مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد، با بيان اين كه سريزد از مهم ترين مناطق نمونه گردشگري استان به شمار مي آيد، گفت: مطالعات اوليه منطقه نمونه گردشگري 300 هكتاري سريزد از 4 سال گذشته در 2 حوزه تاريخي و طبيعي آغاز شده است.
بهرام رضايي با بيان اين كه مشاور و سرمايه گذار پروژه درحال تهيه طرح جامع منطقه نمونه گردشگري سريزد هستند، افزود: ايجاد تأسيسات اقامتي و پذيرايي اعم از هتل، رستوران و... در طرح جامع گردشگري اين منطقه پيش بيني شده است.
اين مقام مسئول يادآور شد: ميان عناصر شاخص تاريخي اين منطقه راه هاي دسترسي به صورت كالسكه رو با هزينه 700 ميليون ريال اعتبار با هدف جابه جايي گردشگران ورودي به منطقه ايجاد خواهد شد.
اهداي 500 تن سيمان
خواف- خبرنگار كيهان: مهندس جغتايي فرماندار شهرستان خواف در مراسم ارسال محموله پانصد تني سيمان به عتبات عاليات اظهار داشت: ستاد معين بازسازي عتبات عاليات شهرستان از سال 87 تاكنون مبالغ زيادي را اهدا كرده كه امسال همزمان با سالروز ميلاد امام موسي كاظم(ع) مقدار 500 تن سيمان براي تكميل صحن فاطمه الزهرا(س) حرم مطهر حضرت علي(ع) از شهرستان خواف به عتبات عاليات ارسال شد.
ايجاد مشاغل خانگي
¤ معاون فرماندار خواف در جمع اعضاي كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان خواف گفت: تعهد ايجاد 1800 شغل خانگي در اين شهرستان محقق شده است.
سيد منصور موسوي افزود: در شهرستان خواف بيش از ميزان تعهد ايجاد اشتغال، مشاغل خانگي ايجاد شده است كه بايد اين روند تا رفع معظل بيكاري ادامه يابد.
تفكيك زباله ها
شهرضا- خبرنگار كيهان: شهردار شهرضا با اعلام اجراي طرح تفكيك زباله از مبدأ در اين شهرستان گفت: با توجه به اينكه زباله هاي خشك نظير پلاستيك، كاغذ، كارتن، فلزات كه حجم زيادي دارند، با اجراي طرح تفكيك زباله تر و خشك از يكديگر از هدر رفتن سرمايه ملي جلوگيري مي شود.

 



نامگذاري يكي از معابر اصفهان به نام شهداي ارامنه

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شهردار منطقه 5 اصفهان گفت: يكي از معابر اين منطقه به نام شهداي ارامنه نامگذاري مي شود.
حميد عصارزادگان افزود: هر ساله از سوي شهرداري منطقه 5 اصفهان كه تمركز جمعيتي مسيحيان در آن بيشتر است، براي دسترسي هموطنان مسيحي به برپايي مراسم ويژه كريسمس، چندين هزار درخت كريسمس طبيعي در اختيار آنها قرار مي گيرد.
وي گفت: همزمان باكريسمس و آغاز سال جديد ميلادي ديدار با خانواده هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران ارامنه و ارج نهادن به مقام والاي شهداي اقليت، تقدير و تشكر از اقليت هاي مسيحي نشست صميمي با حضور اسقف اعظم خليفه گري ارامنه اصفهان و جنوب ايران به منظور تجليل از زحمات و خدمات شهروندان ارامنه به مديريت شهري و كمك به مسئولان كليساها در اجراي برنامه هاي سال نو ميلادي از جمله برنامه ها و فعاليت هاي منطقه 5 شهرداري است.
شهردار منطقه 5 اصفهان به وجود 4 كليسا در منطقه 5 اشاره كرد و گفت: تمام مسيرهاي منتهي به كليساهاي منطقه سنگ فرش و ساماندهي شده است.

 



كانون هاي تخصصي در مساجد يزد افزايش يافت

يزد- خبرنگاركيهان:
مسئول كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان يزد از افزايش كانون هاي تخصصي درمساجد يزد خبر داد.
علي حكيميان با اشاره به افزايش تعداد كانون هاي تخصصي استان به 17 كانون گفت: كانون هاي تخصصي سلامت، عقايد اسلامي، عترت، سرود و آهنگ هاي انقلابي در يزد راه اندازي شد.
وي با اشاره به نقش كانون هاي مساجد در جذب جوانان اظهارداشت: پيش از اين در استان يزد 13 كانون تخصصي فعاليت مي كردند كه با راه اندازي و تشكيل 4 كانون تخصصي ديگر تعداد آنان به 17 كانون افزايش يافته است.
حكيميان با بيان اينكه كانون هاي تخصصي در تقويت برنامه هاي فرهنگي مساجد نقش موثري ايفا مي كنند، افزود: كانون هاي تخصصي بايد فضاي مناسب براي اجراي برنامه ها را فراهم سازند تا ساير كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد بتوانند از اين شرايط براي ارائه برنامه هاي غني بهره برداري كنند.
وي همچنين از برنامه ريزي براي افزايش تعداد كانون هاي تخصصي در استان خبر داد و بيان داشت: در كانون هاي فرهنگي مساجد كشور بايد ظرفيت ها و زيرساخت ها افزايش يابد تا به حوزه تخصصي برسيم.
حكيميان با اشاره به مأموريت هاي كانون هاي تخصصي خاطرنشان كرد: افزايش كيفيت و ارتقاي مباحث تخصصي در كانون ها و ارائه خدمات رساني به ساير كانون هايي كه امكانات كمتري دارند از مهم ترين اهداف ايجاد كانون هاي تخصصي مساجد است.

 



با حضور وزير دادگستري ساختمان جديد الاحداث دادسراي عمومي و انقلاب دامغان به بهره برداري رسيد

دامغان - خبرنگار كيهان:
ساختمان جديدالاحداث دادسراي عمومي و انقلاب دامغان با حضور وزير دادگستري مورد بهره برداري قرار گرفت.
مرتضي بختياري در مراسم بهره برداري از اين ساختمان از بيمه نيروهاي افتخاري شاغل در شوراي حل اختلاف خبر داد و گفت: اين طرح در كميسيون اجتماعي مجلس در دست بررسي است و اميد است به زودي به تصويب برسد.
وزير دادگستري، اطاله دادرسي را يكي از مشكلات دستگاه قضا اعلام كرد و گفت: با الكترونيكي شدن كار رسيدگي به پرونده ها زمان دادرسي در تمام بخش ها كاهش خواهد يافت.
ساختمان دادسراي عمومي و انقلاب دامغان در زميني به مساحت 4700 متر مربع و زيربناي 2350 متر مربع ظرف مدت دو سال با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 430 ميليون تومان احداث و به بهره برداري رسيد.

 



برگزاري همايش بازخواني خاطرات شهيد صياد شيرازي

مشهد- خبرنگاركيهان:
جانشين گروه مشاوران نظامي رهبر معظم انقلاب در همايش بازخواني خاطرات شهيد صياد شيرازي گفت: شهيد صياد شيرازي زماني كه هنوز از فتنه و مسائل بعد از انتخابات خبري نبود عنوان مي كرد هركس از ولايت فقيه دور شود منافق و آشوبگر است.
سرتيپ «ناصر آراسته» هوشمندي، ولايتمداري و آينده نگري را از خصوصيات بارز شهيد صياد شيرازي عنوان كرد و اظهار داشت: شهيد صياد شيرازي، تبعيت از منويات رهبري را بر خود حجت مي دانست.
وي افزود: اين شهيد بزرگوار، آن زماني كه هنوز از فتنه و مسائل پس از انتخابات خبري نبود، افرادي را كه از ولايت فقيه فاصله مي گرفتند منافق، آشوبگر و خوارج برمي شمرد.
آراسته با اشاره به اينكه اميرصياد شيرازي همواره نسبت به نظام و انقلاب احساس دين مي كرد، اضافه كرد: مجاهده با نفس، عمل به آموخته ها، اطاعت از رهبر معظم انقلاب و پيروي از ولايت، از جمله خصوصيات مشترك شخصيتي تمامي سرداران و اميران سپاه و ارتش و به خصوص شهيد صياد شيرازي بود.

 



رئيس شوراي اسلامي شهر: طرح تفصيلي كرج را معامله نكنيم

كرج- خبرنگاركيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر كرج گفت: طرح تفصيلي شهر را معامله نكنيم.
محمود دادگو با اشاره به هزينه هاي پرداخت شده براي تهيه و تدوين طرح تفصيلي كرج گفت: ميلياردها تومان براي تهيه و تدوين طرح تفصيلي هزينه مي شود تا روند ساخت و سازها به شكلي منطقي، اصولي و مبتني بر قانون پيش رود.
وي افزود: اين درحالي است كه در بسياري موارد قوانين و ضوابط اصولي منطبق با قوانين لحاظ شده در طرح، با ساخت و سازهاي صورت گرفته همخواني ندارند و اين پيش آمد در واقع ناديده گرفتن قانون است و تخلف محسوب مي شود.
دادگو با تأكيد بر اين مهم كه مالكان اراضي و املاك واقع در محدوده شهر يا حريم آن بايد قبل از هر اقدام عمراني يا تفكيك اراضي از شهرداري پروانه اخذ كنند گفت: طبق قانون شهرداري مي تواند از عمليات احداث ساختمان هاي بدون پروانه يا مخالف مفاد پروانه جلوگيري كند.
وي با بيان اينكه تأمين سرانه هاي خدماتي در زمينه هاي مختلف از اولويت هاي مجموعه مديريت شهري است گفت: لحاظ كردن سرانه هاي خدماتي، آموزشي، فرهنگي و ورزشي از نكات مهمي است كه سازندگان ملزم به رعايت آن هستند.
دادگو با اشاره به مشخص شدن اين سرانه ها در طرح تفصيلي كرج تأكيدكرد: عدم توجه به اين سرانه ها در ساخت و سازها تخلف محسوب مي شود.

 



ثبت 10 اثر تاريخي اردبيل در فهرست آثار ملي

اردبيل- خبرنگاركيهان:
10 اثر تاريخي، فرهنگي استان اردبيل در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيد.
مديركل اداره ميراث فرهنگي- صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل گفت: ده اثر تاريخي استان در چهارمين همايش شوراي عالي سياستگذاري ثبت ملي ميراث فرهنگي، معنوي و طبيعي كشور كه در قشم برگزار شد، به ثبت رسيد.
بهروز ندايي افزود: پل تاريخي «گيلاندره» و خانه تاريخي رئيسي در شهرستان اردبيل و «قلعه قازان دورماز»، نقوش صخره اي مشيران و نقوش صخره اي «قوناخ قيران» در شهرستان مشكين شهر، حمام سنگي و محوطه باستاني كل تپه در شهرستان كوثر، محوطه و غارهاي باستاني روستاي كنزق در شهرستان سرعين و محوطه باستاني سنگر در شهرستان خلخال آثار تاريخي ثبت شده هستند.
وي در پايان گفت: تاكنون 1060 اثر استان اردبيل در سه دسته ميراث تاريخي، فرهنگي و طبيعي در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

 



كار ساخت بزرگ ترين مركز نمايشگاهي شمال كشور آغاز شد

رشت- خبرنگار كيهان:
بزرگ ترين مركز نمايشگاهي و همايشهاي بين المللي شمال كشور در منطقه آزاد انزلي احداث مي شود.
رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي با بيان اين مطلب اظهار داشت: اجراي اين پروژه از مهرماه امسال از سوي بخش خصوصي به صورت BOT و با پيش بيني صرف هزينه اي حدود 65 ميليارد ريال در زميني به مساحت 6 هكتار و با زيربناي بالغ بر 11هزار مترمربع در سه طبقه با هدف گسترش زيرساختها و ايجاد امكانات و فضاي نمايشگاهي- تجاري آغاز شده است.
بهمني افزود: طبقه اول اين طرح به مركز نمايشگاهي، طبقه دوم به سالنهاي آمفي تئاتر و مركز همايش و طبقه سوم به بخش اداري اختصاص مي يابد.
وي خاطرنشان كرد: اين پروژه در سال 91 به اتمام خواهد رسيد كه با بهره برداري از آن زمينه اشتغال حدود 200 نفر به صورت مستقيم و 800 نفر به صورت غيرمستقيم فراهم مي شود.

 



يك صد واحد دامپروري شوشتر در نوبت دريافت تسهيلات هستند

شوشتر- خبرنگاركيهان:
85 واحد 65 رأسي و 15 واحد 200 رأسي دامپروري در شوشتر درنوبت دريافت تسهيلات هستند.
رئيس جهاد كشاورزي شوشتر با اعلام اين خبر گفت: اعطاي تسهيلات بانكي به 100 واحد دامپروري آغاز شده است و بقيه واحدهاي دامپروري ميزان تسهيلات مورد نياز آنها تصويب شده و براي اعطاي وام به اين واحدها مشكلي وجود ندارد.
نادر پورركني در ادامه گفت: مجتمع دامداران شهرستان شوشتر در شرايط كنوني آماده بهره برداري است و مشكلي براي استقرار اين مجتمع وجود ندارد.
پورركني با اشاره به اينكه شرايط براي توسعه دامداري در شوشتر فراهم شده است گفت: شرايط براي توسعه دامداري در شوشتر فراهم شده است و دولت نيز از اين فعاليت ها حمايت مي كند.
وي تصريح كرد: اين مجتمع بيش از 10 هزار رأس دام را در خود جاي مي دهد و مي تواند فرصت مناسبي براي اشتغال زايي باشد.
وي تأكيد كرد: در اين مجتمع بيش از 65 واحد 100 رأسي و 150 تا 200 رأسي هستند و شرايط براي اشتغال فارغ التحصيلان اين رشته فراهم شده است.

 



فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) اردبيل: امنيت كامل در مرزهاي شمال غرب كشوربرقرار است

اردبيل- خبرنگار كيهان:
رزمندگان اسلام با انجام عمليات موفقيت آميز عليه گروهك پژاك امنيت در مرزهاي شمال غرب كشور را برقرار كردند.
فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) اردبيل با بيان اين نكته افزود: با برقراري امنيت در منطقه شمال غرب كشور، بخشي از خواسته رهبر معظم انقلاب مبني بر ايجاد امنيت پايدار در منطقه را برآورده كرديم.
سرتيپ محمدتقي اصانلو كه در جلسه شوراي اداري استان اردبيل سخن مي گفت ادامه داد: كشور اسلامي ما در منطقه شمال غرب مرزهاي طولاني با عراق و تركيه دارد كه بايد امنيت اين مرزها تامين شود.
وي انهدام كامل گروهك تروريستي پژاك توسط رزمندگان اسلام را مورد تاكيد قرار داد و گفت: از 27 شهريور سال جاري شاهد هيچ گونه درگيري در اين منطقه نبوده ايم

 



استقبال كشاورزان سيستان وبلوچستان از آبياري تحت فشار

زاهدان- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: كشاورزان اين استان فقط 15 درصد هزينه اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار را مي پردازند.
مهندس كيخا در جريان بازديد ازطرح هاي كشاورزي شهرستان خاش با بيان اين مطلب افزود: 85 درصد هزينه اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار باراني و قطره اي توسط اين سازمان پرداخت مي شود و همين مسئله سبب افزايش متقاضيان اجراي اين طرح شده است.
وي در ارتباط با توليد محصولات گلخانه اي سيستان و بلوچستان گفت: سالانه بيش از 45 هزار تن محصولات گلخانه اي از قبيل خيار، گوجه، فلفل دراين استان توليد و به بازار مصرف عرضه مي شود.

 



مديرعامل اتحاديه فرش دستباف روستايي آذربايجان شرقي:چين براي واردات فرش از ايران آماده است

مهربان-خبرنگار كيهان:
استاندار آذربايجان شرقي صبح ديروز از اتحاديه شركت هاي تعاوني توليدكنندگان فرش دستباف روستايي اين استان بازديد كرد.
دكتر «بيگي» در جريان اين بازديد، فعاليت و عملكرد اتحاديه شركت هاي تعاوني توليدكنندگان فرش دستباف روستايي و بزرگ ترين نمايشگاه و فروشگاه فرش دستباف روستايي شمال غرب كشور را مورد بررسي قرار داد.
مديرعامل اتحاديه شركت هاي تعاوني توليدكنندگان فرش دستباف روستايي استان ضمن تقدير از حضور استاندار در نمايشگاه فرش دستباف تبريز- حضور گسترده در نمايشگاه هاي بين المللي صنايع دستي و فرش در خارج از كشور را در معرفي فرش دستباف ايران بسيار ضروري دانست.
صفر اماني با اشاره به تمايل شركت هاي چيني براي واردات فرش دستباف ايراني، ابراز اميدواري كرد كه با حمايت مجموعه استانداري و شخص استاندار، بازار مطمئني براي فرش دستباف ايران در چين فراهم شود.

 



استاندار همدان سرپرستان مطبوعات را تهديد به بركناري كرد

همدان- خبرنگار كيهان:
استاندار همدان در نشستي با اعضاي شوراي مركزي خانه مطبوعات استان رسانه هاي مستقل را تهديد كرد.
در اين نشست كرم رضا پيريايي خطاب به مديران مسئول و سرپرستان روزنامه ها و نشريات و ديگر رسانه هاي استان همدان گفت: شما بايد تأييد صلاحيت شويد.
وي خطاب به رئيس شوراي مركزي خانه مطبوعات استان همدان گفت: متوجه باشيد در كجا نشسته ايد و با كي داريد صحبت مي كنيد!!
پيريايي باتوجه به استعفاي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان، در تهديدي آشكار، به حاضران گفت: مديركلي را مي آورم تا اين ساختار را اصلاح كنم.
استاندار همدان مدعي دوستي با مديرمسئول روزنامه هاي سراسري شده و در اظهاراتي سرپرستان اين روزنامه ها در استان را نيز تهديد به بركناري كرده است.
¤ يادآوري مي شود، بي مهري هاي شخص استاندار و زيرمجموعه وي نسبت به مطبوعات و رسانه هاي مستقل استان همدان از ابتداي مسئوليت پيريايي در اين سمت بارها تكرار شده است.
از سوي ديگر جمعي از حاضران در نمازجمعه 9دي در مخالفت با سخنراني استاندار به عنوان سخنران پيش از خطبه ها و سر دادن شعار عليه وي و جريان انحرافي اجازه اتمام سخنراني به پيريايي را ندادند. اين موضوع انعكاس گسترده اي در ميان مردم و جريان هاي ارزشي استان داشت.

 



خطر سرريز شدن شيرابه زباله در سراوان رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
آلودگي ناشي از شيرابه زباله هاي سراوان رشت خطري جدي براي محيط زيست اين منطقه است.
نايب رئيس بهداشت و محيط زيست شوراي اسلامي شهر رشت با بيان اين مطلب افزود: اگر هم اكنون جلوي سرريز شدن اين شيرابه ها را بگيريم تا 20 سال آينده نيز نفوذ اين شيرابه ها در لايه هاي زيرين زمين ادامه خواهد داشت.
عاقل منش با ضروري خواندن احداث تصفيه خانه شيرابه زباله اظهار داشت: احداث تصفيه خانه اي براي كنترل اين شيرابه ها در سراوان با هزينه اي بالغ بر 10 ميليارد تومان ضروري است و هم اكنون بايد در رديف بودجه سال آينده قرار گيرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14