(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 دی 1390- شماره 20115

100ناپديد در رانش زمين
آب در برخي مناطق كرج جيره بندي شد
آتش سوزي در بوشهر 3 كشته و 16 زخمي برجاي گذاشت
احداث دارالقرآن در محلات تهران
آغاز به كار شعب دادگاه هاي رسيدگي به تخلفات انتخاباتي
افشاي سرقت هاي سريالي 3 دزد خشن در قم
تومور 89كيلويي!
چمران: نمايندگاني بايد وارد مجلس شوند كه با شوراها هماهنگ باشند
حوادث كوتاه از كشور
افزايش 55 درصدي گازگرفتگي در 6 ماهه نخست امسال
اعدام 3 نفر از سارقان بانك سپه كرمانشاه
در گردنه اسدآباد واژگوني اتوبوس 9 كشته و 13 مجروح به جا گذاشت
دستگيري 2 برادر زورگير در جنوب تهران
رئيس مركز اجرائيات پليس راهور: گواهينامه گم كرديد به كلانتري مراجعه كنيد
رويدادهاي خارجي
سردار رحيمي: تردد موتورهاي بالاي 10 سال در تهران ممنوع است



100ناپديد در رانش زمين

در پي رانش زمين در فيليپين 100 نفر ناپديد شدند و 25 نفر جان باختند.
به گزارش فارس، نيروهاي امداد و نجات فيليپين ديروز جمعه به خاكبرداري و آواربرداري براي يافتن 100 فرد ناپديد شده در رانش زمين در يكي از روستاهاي جنوب اين كشور پرداختند.
بنا به اين گزارش، دهها كارگر معدن، سرباز و داوطلب به طور گسترده و بي وقفه براي يافتن ناپديدشدگان تلاش مي كنند.
گفتني است رانش زمين بامداد روز پنجشنبه در روستاي «ناپناپان» از توابع شهر «پنتوكان» در منطقه «كومپوستلاي» فيليپين روي داد.
در اين حادثه 25 نفر نيز جان خود را از دست داده اند و نيروهاي امدادي موفق شدند كه 16 نفر را از زير خاك و آوار زنده بيرون بياورند.
روستاي «ناپناپان» در جنوب فيليپين در زمينه اكتشاف و استخراج طلا معروف است كه همين فعاليت ها تاكنون باعث رانش هاي مشابهي در اين منطقه شده است.
رانش زمين در سال 2009 و 2010 ميلادي در اين منطقه واقع در جزاير «ميندانائو» باعث كشته شدن دهها نفر شده بود.

 



آب در برخي مناطق كرج جيره بندي شد

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان البرز از جيره بندي آب آشاميدني در برخي مناطق كرج خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، حسين نوري شامگاه پنجشنبه در نشست فوري ستاد بحران كه در فرمانداري كرج برگزار شد، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: نبود سيماي استاني و بالا بودن هزينه اطلاع رساني از طريق پيام كوتاه در استان البرز سبب شده كه نتوانيم به موقع ساعات دقيق جيره بندي آب را به مردم اطلاع رساني كنيم.
وي افزود: آب آشاميدني بلوار مؤذن به سمت شمال، بلوار اشتراكي به سمت غرب و خيابان شهيد بهشتي كرج جيره بندي و نوبت بندي شده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان البرز گفت: علت جيره بندي آب شرب كرج، تعميرات تونل انتقال آب سد طالقان است كه سبب افت فشار و كم آبي برخي مناطق كرج شده است.
نوري اظهار داشت: آب آشاميدني اين مناطق در چند روز اخير در برخي از ساعات قطع بوده است كه بعد از ظهر شنبه (امروز) ساعات دقيق قطعي آب از طريق رسانه و تبليغات در سطح شهر اعلام خواهد شد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان البرز تصريح كرد: قطعاً جيره بندي و نوبت بندي آب در كرج خواهيم داشت و هم اكنون از ظرفيت چاه هاي كرج براي آب رساني به مردم استفاده مي كنيم.
نوري با اشاره به اينكه آب رساني از طريق تانكر جوابگو نيست و مردم استقبال نمي كنند، اضافه كرد: در حال حاضر 12 تانكر 5، 4 و 10 هزار ليتري به مردم كرج آبرساني مي كنند.

 



آتش سوزي در بوشهر 3 كشته و 16 زخمي برجاي گذاشت

بوشهر- خبرنگار كيهان:
آتش سوزي در يك مركز دخترانه نگهداري از معلولان در شهر بوشهر مرگ 3 معلول و مصدوميت 16 نفر ديگر را رقم زد.
بر اثر اين حادثه كه چهارشنبه شب گذشته در مركز نگهداري از معلولان در خيابان انتقال خون بوشهر رخ داد، سه دختر زير 14سال فوت كردند و 16 نفر ديگر با آمبولانس به مراكز درماني منتقل شدند.
وضعيت جسماني برخي از مجروحان وخيم گزارش شده و گفته مي شود حادثه بر اثر اتصال برق رخ داده است.
به گزارش ايسنا، رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر گفت: دو نفر از مصدومان به علت سوختگي به بيمارستان گناوه منتقل شدند و 4 نفر ديگر در بيمارستان الزهرا(س) بوشهر بستري هستند كه بيشتر آنان به دليل استنشاق دود ناشي از آتش سوزي بستري شده اند.
فوت دو همراه بيمار
رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر گفت: مقصر اصلي فوت دو همراه بيمار بخش اطفال بيمارستان الزهرا(س) خودشان هستند.
دكتر غلامرضا حيدري در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: شبي كه حادثه آتش سوزي مركز نگهداري معلولان در بوشهر اتفاق افتاد به همراه امام جمعه بوشهر از مصدومان آن حادثه عيادت كرديم و هنگام خروج از بيمارستان با دو همراه بيمار كه در بيرون از محوطه بيمارستان در چادر بودند برخورد كرديم.
وي افزود: پس از پرس وجو از مشكل آنان مشخص شد فرزند خردسالشان در بيمارستان بستري است و پدر اين كودك و مادر بزرگش در چادري بيرون بيمارستان بودند كه بنده و آيت الله صفايي عنوان كرديم كه اينجا محل مناسبي براي استراحت نيست اما آنان به ما جواب منفي دادند و در همان چادر ماندند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر تصريح كرد: صبح فردا باخبر شديم هر دوي آنان به دليل استنشاق دود ناشي از بخاري كه در چادر گذاشته بودند جان خود را از دست دادند.

 



احداث دارالقرآن در محلات تهران

مشاور شهردار تهران گفت: تا سال آينده 374 دارالقرآن به تعداد محلات شهر تهران احداث مي شود تا فعاليت هاي ديني و قرآني بيش از پيش توسعه و گسترش يابد.
به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام ناصحي مشاور شهردار تهران و رئيس مركز فعاليت هاي ديني شهرداري با اشاره به فضيلت و عظمت قرآن و نقش آن در هدايت مردم گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات براي زندگي بهتر در لواي معنويت و دين به نقشه راهنمايي نياز دارد كه همانا قرآن كريم است.
وي در ادامه به موفقيت مركز فعاليت هاي ديني شهرداري تهران با حمايت شهردار تهران اشاره كرد و افزود: در حال حاضر ما توانسته ايم به عنوان يكي از وظايف عمده مديريت شهري در خدمت قرآن باشيم و در مباحث آموزش روخواني، مفاهيم و تفسير ورود پيدا كنيم.
ناصحي تعداد دارالقرآن هاي شهر تهران را 120 دارالقرآن اعلام كرد و گفت: شهرداري تهران سعي دارد در كنار خدمات عمراني، اجتماعي و ورزشي تا سال آينده 374 دارالقرآن به تعداد محلات شهر تهران در هر محله احداث كند تا فعاليت هاي ديني و قرآني بيش از پيش توسعه و گسترش يابد.

 



آوايي خبر داد
آغاز به كار شعب دادگاه هاي رسيدگي به تخلفات انتخاباتي

رئيس كل دادگستري استان تهران از آغاز به كار شعب دادگاه هاي رسيدگي به پرونده هاي تخلفاتي انتخابات در اين هفته خبر داد.
سيدعليرضا آوايي درباره زمان آغاز به كار دادگاه هايي كه قرار است به پرونده هاي تخلفاتي انتخابات رسيدگي كند، گفت: ظرف هفته گذشته نيازسنجي در سطح شهرستان هاي استان تهران انجام شد.
وي افزود: پس از اين نيازسنجي مشخص شد كه هر شهرستان و خصوصاً تهران به چند شعبه رسيدگي كننده نياز دارد و به اين ترتيب قرار است اين هفته اين شعب آغاز به كار كنند.
آوايي در پاسخ به پرسش فارس كه آيا قرار است تمام اين شعب در تهران تجميع شوند يا اينكه در ساير شهرستان ها نيز اين شعب تشكيل خواهد شد، گفت: به طور قطع اينكه قرار باشد تمام شعب در تهران تجميع شود كار منطقي نخواهد بود و به اين ترتيب در مراكزي كه نياز به شعب رسيدگي كننده باشد اين شعب آغاز به كار خواهد كرد.

 



پليس تهران از مالباختگان براي شناسايي متهمان دعوت كرد
افشاي سرقت هاي سريالي 3 دزد خشن در قم

شك پليس به 3 سرنشين خودروي پرايد، راز سرقت هاي سريالي خشن را در پوشش مسافربر افشا كرد.
به گزارش مهر، ساعت 4 و 30 دقيقه بامداد 30 آبان امسال مأموران گشت كلانتري 25 پانزده خرداد شهر قم هنگام گشت در خيابان زاويه به يك دستگاه پرايد 132 با سه سرنشين جوان برخورد كردند كه سرنشينان پرايد با مشاهده مأموران اقدام به فرار كرده و تعقيب و گريز ميان مأموران و سرنشينان خودرو پرايد آغاز شد. سرانجام در ميدان پليس شهر قم در حالي كه سه سرنشين پرايد قصد داشتند تا ضمن درگيري با مأموران از محل متواري شوند، با افزوده شدن واحدهاي گشت كمكي، هر سه نفر آنها دستگير و در بازرسي از داخل پرايد يك قبضه شمشير و يك عدد اسپري اشك آور كشف شد.
با انتقال سه سرنشين خودرو پرايد به كلانتري 25 پانزده خرداد قم و انجام تحقيقات مقدماتي، سرنشينان پرايد به اسامي وحيد 20 ساله، علي 23 ساله و سامان 20 ساله در اظهارات اوليه خود مدعي شدند كه براي زيارت به شهر قم آمده اند؛ اما پليس آنها را دستگير كرده است. با وجود ادعاي اين سه جوان در خصوص علت و انگيزه حضورشان در شهر قم با هدف زيارت، مأموران با توجه به كشف شمشير و اسپري اشك آور در داخل خودرو و همچنين فرار متهمان تحقيقات در خصوص ارتكاب جرايم احتمالي را آغاز كردند.
در جريان بررسي ها مشخص شد دو ساعت قبل از دستگيري متهمان، سه سرنشين يك دستگاه پرايد 132 از پسر دانشجويي در جاده قم به كاشان زورگيري كرده اند.
در ادامه شاكي به كلانتري احضار شد كه با مشاهده متهمان آنها را شناسايي كرد. او درباره نحوه سرقت به مأموران گفت: ساعت دو بامداد از ميدان 72 تن قم به سمت يزد سوار پرايد شدم. سه پسر جوان ادعا كردند كه دانشجو هستند. پس از رسيدن به محل خلوتي راننده از جاده منحرف شد و زير يك زيرگذر توقف كرد. آنها به صورتم اسپري اشك آور پاشيدند. بعد هم با تهديد چاقو اموالم را سرقت كرده و از محل فرار كردند.
در شرايطي كه متهمان تا قبل از شناسايي از سوي جوان دانشجو خود را بي گناه و زائر شهر قم معرفي كرده بودند، به ناچار لب به اعتراف گشوده و در ادامه تحقيقات به سرقت هاي مشابه در جنوب و غرب تهران بويژه در مناطق رباط كريم، اسلامشهر، پرندك، خيابان آزادي، منطقه آلارد، شهريار و... اعتراف كردند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: از تمامي مالباختگاني كه در طول چند ماه گذشته و بدين شيوه و از سوي سرنشينان يك دستگاه پرايد 132، مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته اند دعوت مي شود تا براي شناسايي متهمان و طرح شكايات خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



تومور 89كيلويي!

پزشكان آمريكايي توانستند در يك عمل جراحي موفقيت آميز توموري به وزن حدود 89 كيلوگرم را از بدن يك مرد ويتنامي بيرون آورند.
روزنامه ديلي ميل نوشت: پزشكان بيمارستان شهر «هوشي مين» ويتنام، با 8 تيم مجرب توانستند در يك عمل جراحي 12ساعته اين مرد 32ساله را از مرگ نجات دهند.پزشكان با مساعد خواندن حال اين بيمار اعلام كردند، اين تومور از زمان كودكي در بدن اين بيمار شروع به رشد كرده بود.
پزشكان با بيان اين كه اين تومور سرطاني نبوده، اعلام كردند وجود اين تومور باعث ضعيف شدن بيمار مي شده است.به گفته خانواده اين بيمار او در سال 1977 ميلادي نيز مورد عمل جراحي ناموفقي قرار گرفته بود كه پزشكان مجبور به قطع كردن يكي از پاهايش شده بودند.

 



چمران: نمايندگاني بايد وارد مجلس شوند كه با شوراها هماهنگ باشند

رئيس شوراي عالي استان ها بر ضرورت برگزاري هرچه باشكوه تر انتخابات مجلس تأكيد كرده و گفت: اميدواريم نمايندگاني وارد مجلس شوند كه همكار و هميار شوراها باشند.
به گزارش ايسنا مهدي چمران در پنجاه و دومين اجلاس عمومي شوراي عالي استان ها عنوان كرد: انتخابات پيشروي مجلس بسيار حائز اهميت است چرا كه پس از فتنه 88 اين نخستين انتخاباتي است كه صورت مي گيرد، بنابراين بايد هوشيار باشيم و انتخاباتي منسجم، سالم و با حضور حداكثري مردم برگزار كنيم.
وي خاطرنشان كرد: شورا از نمايندگاني حمايت مي كند كه پشتيبان اين نهاد باشند، چرا كه در اين صورت نمايندگان با قانون اساسي نيز هماهنگ هستند و در غير اين صورت شايستگي نمايندگي مجلس را ندارند و بايد در مورد آنها تجديدنظر شود.
رئيس شوراي عالي استان ها در ادامه به مانور 10 روزه نيروي دريايي ارتش اشاره كرد و افزود: دريادلان ارتش توانستند توان و قدرت نظامي خود و سلاح هاي جديدي كه در داخل به دست متخصصان ساخته شده است را به نمايش بگذارند و به دنيا نشان دهند كه جمهوري اسلامي علي رغم همه تحريم ها جايگاه خوبي دارد و نگاه نامناسب به ايران مي تواند براي آنها گران تمام شود.
وي در ادامه با اشاره به اينكه برخي نام جعلي بر خليج هميشه فارس مي دهند، يادآور شد: جامعه ايراني به آساني مي گويد: «درياي عمان و اقيانوس هند» و هيچ تعصبي هم ندارد، اما عده اي با هدف ا يجاد درگيري نام جعلي به «خليج فارس» مي دهند.
به گفته وي اين اقدام نشان دهنده كينه نسبت به تفكرات اسلامي و مكتبي ايرانيان است.
رئيس شوراي عالي استان ها در ادامه سالروز نهم دي ماه اشاره كرد و افزود: با برنامه هاي تدارك ديده شده خاطره 9 دي سال 88 براي همه تكرار شد.
وي با بيان اينكه دنياي عرب هر روز تحريم جديدي عليه كشور ما اعمال مي كند، گفت: اين تحريم ها نيروي محركه اي است كه دانشمندان و متخصصان را به تلاش بيشتر براي خودكفايي وامي دارد.
وي ضمن غيرانساني دانستن تحريم قطعات هواپيماي مسافربري يا موادي كه براي توليد يك داروي پزشكي لازم است، عنوان كرد: غربي ها مي خواهند از اين طريق بر مردم فشار وارد كنند.
چمران در ادامه با اشاره به سومين اجلاس انديشه هاي راهبردي كه در حضور رهبر انقلاب برگزار شد، اظهار كرد: در اين جلسه به موضوع «زن و خانواده» به عنوان يكي از موضوعات اساسي جامعه بشري در گذشته، حال و آينده پرداخته شد.
به گفته وي، در تعابير و توضيحات رهبر معظم انقلاب به فروپاشي اساس خانواده در غرب اشاره شد و ايشان تاكيد كردند كه اين مسئله مي تواند درس عبرتي براي ما و حفظ جايگاه و نظام خانواده باشد و بايد از تقليد كوركورانه كه به از هم پاشيدگي خانواده منجر مي شود، بترسيم.

 



حوادث كوتاه از كشور

نجات از مرگ حتمي
خرم آباد - خبرنگار كيهان: سه پسرخاله كه در يك اتاق خوابيده بودند دچارگازگرفتگي شدند اما يكي از آنان از مرگ حتمي نجات يافت. يكي از پسرخاله ها سپيده دم در حالي كه احساس مسموميت مي كرد از خواب بيدار شد و به تصور اينكه فقط خودش دچار مسموميت شده استحمام كرد و براي تهيه صبحانه از خانه خارج شد اما هنگامي كه بازگشت با جسد بي جان دو پسرخاله ديگر خود مواجه شد.
دستگيري آدم ربا
برازجان - خبرنگار كيهان: مرد جواني كه دختري را از شيراز ربوده و با دست و پاي بسته قصد داشت او را به خانه خود در برازجان ببرد توسط بسيجيان برازجان شناسايي و دستگير شد و دختر جوان نيز از چنگال اين آدم ربا نجات يافت.اين آدم ربا تحويل مقامات قضايي شد.
كلاهبرداري با قبوض خيريه
رشت - خبرنگار كيهان؛ فرمانده نيروي انتظامي شهرستان رشت گفت: براساس گزارش مردمي مبني بر رفتارهاي مشكوك بعضي از جمع آوري كنندگان قبوض خيريه، پليس تحقيقات خود را در اين زمينه شروع كرد.وي افزود: اين افراد با جعل قبوض خيريه از مردم كلاهبرداري مي كردند كه در يك عمليات ضربتي يك مرد و پنج زن در اين رابطه دستگير شدند.
پلمب 2 واحد صنفي
بناب - خبرنگار كيهان: - رئيس شبكه دامپزشكي بناب از تعطيلي و پملب دو باب مغازه قصابي و كشف 866 كيلوگرم گوشت و آلايش دامي غيربهداشتي در اين شهرستان خبر داد.دكتر مهدي حامي با اعلام اين خبر افزود: اين واحدهاي صنفي به كشتار غيرمجاز و عرضه گوشت فاسد اقدام كرده كه با حكم مقام قضايي تعطيل و پلمب شدند.
بازداشت قاضي قلابي
گرگان - خبرنگار كيهان: دادستان عمومي و انقلاب گرگان گفت: فردي با نصب آرم دادگستري روي خودرواش در بين مردم خود را به عنوان قاضي معرفي و از آنان كلاهبرداري مي كرد.
«عباس پورياني» گفت:اين فرد با هوشياري مردم و نيروهاي حفاظت دادگستري شناسايي و در آزادشهر دستگير شد.
شهر بنك لرزيد
كنگان - مهر: رئيس كميته بحران استانداري بوشهر با اشاره به وقوع زلزله در شهرستان كنگان اظهار داشت: ساعت 20و30 دقيقه پنجشنبه شب زلزله اي به بزرگي 3/4 در مقياس ريشتر شهر بنك در پنج كيلومتري شهر كنگان را لرزاند.
وي اضافه كرد: گزارشي مبني بر خسارات مالي يا جاني ارائه نشده است و خسارات وارد شده تنها در حد ترك خوردگي برخي از ديوارها بوده و گزارشي مبني بر فروريختن آوار نداشته ايم.
تعداد زيادي از اهالي شهر كنگان و شهر بنك و روستاهاي اطراف اين دو شهر با نگراني از وقوع زمين لرزه هاي ديگر از خانه هاي خود خارج شده اند و به خيابان ها و كوچه ها پناه برده اند تعدادي هم به شهرستان هاي همجوار پناه برده اند.

 



خدادوست خبر داد
افزايش 55 درصدي گازگرفتگي در 6 ماهه نخست امسال

رئيس مركز تحقيقات سازمان پزشكي قانوني از افزايش 55 درصدي فوت ناشي از گاز گرفتگي در 6 ماه اول سال جاري خبر داد.
محمود خدادوست در گفت وگو با فارس با بررسي و مقايسه بين آمار سال 89 و 90 افزود: تا پايان مهر ماه امسال 314 نفر شامل 223 مرد و 94 زن جان خود را بر اثر مسموميت با گاز مونوكسيد كربن از دست دادند و در مقايسه با سال 89 كه 203 مورد فوتي در برداشت ما شاهد افزايش 7/54 درصدي فوتي ها براثر مسموميت گاز منوكسيدكربن بوديم.
وي با اشاره به اينكه تنها در مهر سال 90 بالغ بر 27 نفر جان خود را براثر مسموميت با مونوكسيد كربن از دست دادند كه در مقايسه با سال هاي گذشته 73 درصد رشد داشته است، افزود: قاعدتاً كساني كه به بيماري هاي زمينه اي مبتلا هستند بيشتر در معرض خطرات انتشار منوكسيد كربن كه در نهايت به مرگ افراد منتهي مي شود مواجه مي شوند و خدادوست همچنين به آمار 8 ماهه امسال كه 411 نفر جان خود را براثر مسموميت با گاز مونواكسيدكربن از دست داده اند نيز اشاره كرد و گفت: برطبق اين آمار 286 نفر مرد و 125 نفر زن براثر استنشاق گاز مونوكسيد كربن جان باختند كه آمار تكان دهنده اي به حساب مي آيد.
رئيس مركز تحقيقات سازمان پزشكي قانوني تأكيد كرد: گاز مونواكسيد كربن يك گاز بدون بو و رنگ است و هيچ علامت خاصي ندارد و عمدتاً براثر سوخت ناقص نفت و گاز صورت مي پذيرد.

 



دادستان عمومي و انقلاب خبر داد
اعدام 3 نفر از سارقان بانك سپه كرمانشاه

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
سه نفر از سارقان اصلي بانك سپه كرمانشاه در ملأ عام به دارمجازات آويخته شدند.
دادستان عمومي و انقلاب كرمانشاه در حاشيه اعدام اين سه سارق طي سخناني با بيان اين مطلب كه در جهت حفظ امنيت و آسايش مردم از هيچ كوششي فروگذار نخواهيم بود اظهار داشت: سارقان مسلح كه تعداد آنان 16نفر بود، در روز 26 مردادماه سال جاري با دستبرد به خودروي حامل پول بانك سپه كرمانشاه، مبلغ 2 ميليارد و170 ميليون ريال را به سرقت برده و در حين ارتكاب سرقت سه تن از كاركنان بانك را به شهادت رساندند.
مجتبي ملكي در ادامه گفت: پس از اقدام سارقان، شوراي تامين به مدت 17شبانه روز جلسات مداومي برگزار كرد و نهايتا با شگردهاي امنيتي و پليسي محل اسكان سارقان شناسايي شد و در يك عمليات ضربتي سركرده باند سرقت به نام ص- ج در دم به هلاكت رسيد و 15 نفر از همدستان وي دستگير شدند.
دادستان كرمانشاه در ادامه گفت: پرونده سارقان بانك سپه كرمانشاه در شعبه ويژه دادگاه انقلاب اين شهر مورد رسيدگي قرار گرفت و سه سارق اصلي به نامهاي «عليرضا-الف» 48 ساله، «صادق-الف» 33ساله و «ساسان- ب» 36 ساله به اعدام محكوم و مابقي عوامل سرقت به حبس هاي طولاني، شلاق و تبعيد محكوم شده اند. وي در خاتمه تصريح كرد: سارقان بانك سپه كرمانشاه از افراد باسابقه بودند كه در چندين استان مرتكب سرقت و اعمال مجرمانه شده بودند و در نهايت در كرمانشاه با هوشياري و جديت دستگاه قضايي، نيروهاي امنيتي و انتظامي باند مذكور متلاشي و عوامل آن دستگير و به سزاي اعمال خود رسيدند.

 



در گردنه اسدآباد واژگوني اتوبوس 9 كشته و 13 مجروح به جا گذاشت

همدان- خبرنگار كيهان:
واژگوني اتوبوس در گردنه اسدآباد 22 كشته و مجروح به جا گذاشت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، يك دستگاه اتوبوس كه از تنكابن عازم كرمانشاه بود در گردنه اسدآباد واژگون شد كه بر اثر اين حادثه 9 نفر از مسافران جان باختند و 13 تن مجروح شدند.به گفته مهدي شاكري جانشين فرمانده پليس راه استان همدان، علت اين حادثه تخطي راننده از سرعت مطمئنه بوده كه باعث واژگوني و سقوط اتوبوس به دره شده است.مجروحان اين حادثه به بيمارستان هاي قائم(عج) و اميرالمومنين(ع) اسدآباد و بعثت همدان منتقل شدند.گفتني است گردنه اسدآباد از نقاط حادثه خيز استان همدان است كه وقوع حوادث رانندگي و به ويژه واژگوني خودروها در اين محور، همواره جان تعدادي از هموطنان را مي گيرد.

 



دستگيري 2 برادر زورگير در جنوب تهران

فرمانده يگان امداد تهران بزرگ از دستگيري 2 برادر زورگير در خيابان فدائيان اسلام خبر داد.
به گزارش مهر سرهنگ اردشير مطهري افزود: چندي پيش مأموران گشت انتظامي قرارگاه كيانشهر به هنگام گشت زني در خيابان فدائيان اسلام درجريان درگيري و نزاع سه نفر قرار گرفتند.
فرمانده يگان امداد پليس تهران ادامه داد: مأموران به منظور بررسي موضوع وارد عمل شدند كه در همين حين دو نفر از نزاع كنندگان ضمن انداختن قمه همراه خود فرار را بر قرار ترجيح داده و به سرعت از صحنه گريختند.
سرهنگ مطهري با اشاره به سرعت عمل مأموران خاطرنشان كرد: به دنبال فرار متهمان مأموران آنان را پس از چند دقيقه دستگير و به صحنه ارتكاب جرم آوردند.
اين مقام مسئول در پليس پايتخت اضافه كرد: هنگامي كه متهمان به محل نزاع آورده شدند فردي به نام «امير» با مراجعه به مأموران اظهار داشت: متهمان يك ماه پيش با تهديد مبلغ يكصد و بيست هزار تومان و يك دستگاه گوشي تلفن مرا زورگيري كرده بودند و امشب نيز با قمه و چاقو قصد داشتند بار ديگر زورگيري كنند.
فرمانده يگان امداد پليس تهران در پايان تصريح كرد: متهمان كه خود را «ناصر» و «منصور» معرفي كردند به همراه شاكي پرونده ضمن تنظيم صورتجلسه براي بررسي بيشتر تحويل كلانتري 160 خزانه شدند.

 



رئيس مركز اجرائيات پليس راهور: گواهينامه گم كرديد به كلانتري مراجعه كنيد

رئيس مركز اجرائيات پليس راهور گفت: كساني كه مدارك رانندگيشان مفقود يا سرقت شده با مراجعه به كلانتري و اعلام مفقودي، شكايت كنند.
سرهنگ مرتضي دهقاني در گفت وگو با فارس بيان داشت: برخي افراد مداركشان مفقود شده يا مورد سرقت قرار گرفته اما در پرونده رانندگي خود جرايمي دارند كه به آن معترض هستند.
وي ادامه داد: اين دسته از افراد براي اينكه بتوانند پيگير اعتراض خود باشند بايد براي تكميل پرونده به كلانتري مراجعه و با برگ اعلام مفقودي براي رسيدگي به شكايت جريمه، به دفاتر پليس +10 مراجعه كنند.
رئيس مركز اجرائيات پليس راهور گفت: دفاتر خدمات الكترونيك اگر نتوانند پاسخگوي افراد باشند و فرد همچنان شكايتش پا برجا باشد پرونده براي ادامه پيگيري به واحدهاي رسيدگي ارجاع داده خواهد شد كه در آن يك قاضي و يك كارشناس راهنمايي و رانندگي به صدور حكم اقدام خواهند كرد.
وي اظهار داشت: صدور هرگونه حكم از سوي اين واحد به معني نظر قطعي است و مالك خودرو بايد به اجراي قانون و پرداخت جرايم به صورت كامل اقدام كند.

 



رويدادهاي خارجي

حمله تمساح به بازيكن گلف
مردي كه با دوستش در كنار ساحل يك درياچه مشغول بازي گلف بود مورد حمله يك تمساح قرار گرفت.
حادثه زماني اتفاق افتاد كه توپ گلف اين مرد داخل آب درياچه افتاد و او براي درآوردن توپ گلف وارد درياچه شد. در اين هنگام تمساحي گرسنه به وي حمله كرد و دست اين مرد را پس از قطع كردن از بازو بلعيد.
وقتي آتش نشانان به داد اين مرد رسيدند او زخمي بود و يك دست نداشت. آتش نشانان با شكار تمساح موفق شدند دست قطع شده اين مرد را از شكم تمساح خارج كرده و براي پيوند به پيكر نيمه جان مرد گلف باز به بيمارستان بفرستند.
تمساح نيز براي درمان بريدگي شكمش به دامپزشكي مركزي باغ وحش فرستاده شد تا دوره بهبودي را طي كند و دوباره به محيط زيست بازگردد.

 



سردار رحيمي: تردد موتورهاي بالاي 10 سال در تهران ممنوع است

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از ممنوعيت هرگونه تردد موتورسيكلت هاي بالاي 10 سال در سطح شهر تهران خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به شماره گذاري 1700 موتورسيكلت در مركز جديد شماره گذاري موتور در مركز خليج گفت: از زمان راه اندازي اين مركز حدود 880 موتورسيكلت بالاي 10 سال در سطح شهر تهران جمع آوري و به مراكز اسقاط تحويل داده شده اند.
وي با بيان اينكه هرگونه تردد موتورهاي بالاي 10 سال در سطح شهر تهران ممنوع است بيان داشت: در اين رابطه به هيچ وجه كوتاه نخواهيم آمد و تنها به ضابطه تكيه خواهيم كرد.
به گزارش فارس رحيمي ادامه داد: براي رفاه حال كساني كه موتورهايشان جمع آوري شده در ستاد ترخيص جايگاهي را به شركت هاي توليدكننده موتورسيكلت اختصاص داده ايم تا اين افراد بتوانند با ارائه برگه اسقاط موتور خود به دريافت موتورهايي اقدام كنند كه داراي وام بانكي بوده و استانداردهاي لازم را نيز دارا هستند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه براساس قانون كليه رانندگاني كه نسبت به حمل كود، زباله، نخاله، مصالح ساختماني و امثال آن اقدام مي كنند بايد حتما از حفاظ و پوشش لازم استفاده كنند گفت: متاسفانه بعضا شاهديم كه رانندگان حمل بار اين امر را رعايت نمي كنند و در حين حركت، ناگهان قسمتي از بار آنها به عقب پرت مي شود كه اين امر بارها ضمن وارد كردن صدمه به خودروهاي پشت سر موجب بروز تصادفات رانندگي متعدد و حتي زنجيره اي در بزرگراههاي تهران شده است.سردار رحيمي با تاكيد بر اين كه حمل اين گونه بارها بدون حفاظ ممنوع است تصريح كرد: به كليه ماموران پليس راهور تهران خصوصا گشت پليس بزرگراه ابلاغ شده است كه از روز شنبه در صورت مواجهه با اين دسته از خودروها به شدت با آنها برخورد كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14