(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 دی 1390- شماره 20115

حديث دشت عشق
اخبار كوتاه از فوتبال
برگزاري مراسم بزرگداشت
چهل و چهارمين سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختي
سرمربي تيم ملي تيمش را بيرون كشيد!
صعود پر حرف و حديث شهرداري ملاير به نيمه نهايي ليگ برتر كشتي
مجمع بايد بررسي كند كه كسي بهتر از من هست يا خير
كفاشيان: خيلي كارها در فدراسيون برخلاف نظرم انجام شده است
نيم فصل دوم با برتري تيم هاي شمالي و جنوبي ليگ آغاز شد
شكست پيروزي، توقف استقلال
هفته شانزدهم ليگ برتر بسكتبال مهرام دوباره حريفش را صدتايي كرد



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «محمد علي احمدي پور»
پدر شهيدي كه به فرزندش ملحق شد

كفن پوشان شهر خون و قيام يادشان هست شهيد «محمدعلي احمدي پور» چه با صفا در 15 خرداد 42 با شعار انقلابي اش فضا را عطرآگين مي كرد او از قهرمانان منطقه و از مداحان بي ريا بود كه هيچ كس نتوانست براي مداحي اش پول به او بدهد. ايام كودكي و نوجواني را با توجه به درآمد آن زمان به سختي گذراند و كار و تلاش و كمك به پدر نگذاشت بيش از دوره ابتدايي تحصيلي را بگذراند ولي در همين مدت بعضا او را به عنوان امام جماعت قبول و به او اقتدا مي كردند. از اولين روزهاي سال 56 با توجه به دوران گذشته اش در 15 خرداد 42، از مبارزين و مجاهدين و حاضرين در مسائل سياسي و انقلابي بود. در مراسم خاكسپاري اولين فرزند شهيدش محمدرضا با لباس سفيد بر عليه منافقين، آمريكا و صدام سخنراني كرد و اظهار داشت نه تنها خوشحاليم كه فرزندمان به شهادت رسيده بلكه خودمان آماده ايم در راه امام حسين و در ركاب ولايت فقيه و امام خميني مبارزه كنيم تا لحظه شهادت.
عاقبت رزمنده شجاع و مداح مسجد و جبهه پس از چندين ماه حضور در جبهه ها در 21/4/1366 در منطقه عمليات ماووت با تركش خمپاره عاشقانه و عارفانه به شهادت رسيد و در جوار فرزند شهيدش در گلزار شهداي ورامين به خاك سپرده شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

شعار عليه تيم صدرنشين
استقلال اگرچه صدرنشين رقابت هاي ليگ است اما نمايش اين تيم به گونه اي است كه هر از چندگاهي صداي اعتراض هواداران آبي پوشان تهراني به گوش مي رسد. روز گذشته در خلال برگزاري بازي استقلال و سپاهان بازهم شعارهاي اعتراضي در ورزشگاه آزادي طنين انداز شد. جالب اينكه سرمربي استقلال در پايان بازي و در واكنش به شعارهاي هواداران عليه بازيكنان عنوان داشت : آنهايي كه شعار مي دادند هواداران استقلال نبودند!
اتفاقات عجيب در بازي صبا و تراكتور
در حاشيه ديدار تيم هاي فوتبال صباي قم و تراكتورسازي تبريز از سري رقابت هاي هفته هجدهم ليگ برتر چهار نفر از اعضاي كادر فني تيم تراكتورسازي تبريز توسط داور بازي با دريافت كارت قرمز از روي نيمكت اخراج شدند. در اين ديدار در دقيقه 45 ايمان عالمي كمك مربي تيم تراكتورسازي تبريز در اعتراض به داوري از روي نيمكت بازي اخراج شد. همچنين امير قلعه نويي سرمربي تيم در دقيقه 89، ميلاد فخرالديني و توزي رودريگو آنتونيو، بازيكنان تيم تراكتورسازي در دقايق 75 و 09 از روي نيمكت اخراج شدند. به گزارش ايسنا در حالي كه داور چهارم 6 دقيقه وقت اضافه اعلام كرده بود، داور وسط با گذشت 4 دقيقه از زمان اضافه سوت پايان بازي را به صدا درآورد كه اين موضوع باعث اعتراض كادر فني صبا شد و در پايان برخي از تماشاگران تراكتورسازي تبريز تعدادي از صندلي هاي ورزشگاه يادگار امام (ره) قم را شكستند كه بلافاصله افراد خاطي توسط يگان هاي ويژه حاضر در ورزشگاه بازداشت شدند.
حكم بازيكن متهم به دوپينگ قطعي نشده است
هاشميان رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال با بيان اينكه حكم بازيكن متخلف ليگ برتر هنوز قطعي نشده است، گفت: محكوميت اين بازيكن بين يك سال تا مادام العمر خواهد بود .
ديدار دوستانه ايران-اردن 4 اسفند در دبي
تيم هاي ملي فوتبال ايران و اردن روز پنجشنبه چهارم اسفندماه در دبي يك ديدار دوستانه و تداركاتي برگزار خواهند كرد. اين ديدار به درخواست كارلوس كي روش، سرمربي تيم ملي كشورمان و با پيگيري فدراسيون فوتبال ترتيب داده شده است.
دربي 74 پايتخت 14 بهمن برگزار مي شود
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ در مورد تاريخ بازي دو تيم استقلال و پيروزي در دور برگشت ليگ برتر گفت: دربي 74 در هفته بيست و چهارم ليگ برتر و در روز 14 بهمن ماه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود. وي در مورد علت به تعويق افتادن ديدار تراكتورسازي و استقلال قبل از دربي عنوان كرد: روز 9 بهمن استقلال بايد به مصاف تراكتورسازي مي رفت و شا هين بوشهر با مس سرچشمه بازي مي كرد كه اين بازي ها به دليل فينال جام حذفي به تعويق افتاد و استقلال و شاهين بوشهر فينال جام حذفي را در روز 9 بهمن برگزار مي كنند.
منصوري به ذوب آهن پيوست
محمد منصوري با عقد قراردادي به تيم فوتبال ذوب آهن پيوست. منصوري هافبك پيروزي كه قرار بود با مهرداد پولادي معاوضه شده و به مس كرمان برود، صبح ديروز با عقد قراردادي تا پايان فصل به عضويت ذوب آهن اصفهان درآمد.
فرصت 10 روزه براي نامزدهاي انتخابات فدراسيون فوتبال
شرايط ثبت نام داوطلبان نامزدي پست هاي انتخابي فدراسيون فوتبال در حال طي يك اطلاعيه اعلام شد كه داوطلب نامزدي از سيزدهم بهمن ماه به مدت 10 روز كاري فرصت دارند تا آمادگي خود را اعلام كنند. نام نويسي داوطلبان نامزدي پست هاي انتخابي فدراسيون فوتبال از تاريخ سيزدهم تا بيست و پنجم بهمن ماه در روزهاي اداري از ساعت 9 الي 16 (باستثناء پنجشنبه از ساعت 9 الي 14) است كه متقاضيان براي گرفتن فرم داوطلبي براي نامزدي بايد به دبيرخانه مجمع مراجعه كنند.
دايي به كميته فيفا دعوت شد
علي دايي با ايميلي كه از سوي فيفا دريافت كرده بايد سه شنبه 20 دي در زوريخ سوئيس حضور داشته باشد. وي براي شركت در نشست كميته فيفا به زوريخ دعوت شده است. اين دعوت باعث مي شود علي دايي نتواند در بازي روز سه شنبه راه آهن مقابل ملوان در هفته نوزدهم ليگ روي نيمكت حضور داشته باشد.
كرار مقابل استقلال
رئيس هيئت موسسين باشگاه شاهين بوشهر با اعلام اينكه باشگاه استقلال رضايتنامه جاسم كرار را صادر كرده است، گفت: با حضور افراشته در محل باشگاه استقلال و مذاكره وي با فتح الله زاده شرط بازي نكردن كرار در فينال جام حذفي منتفي شد.
دنيزلي: 5 هفته زمان مي خواهم
سرمربي تيم فوتبال پيروزي گفت: براي رسيدن به پيروزي ايده آل به 5 هفته زمان نياز دارم. مصطفي دنيزلي پس از شكست 2 بر صفر مقابل ملوان گفت: اين اول كارمان است. بازي اي كه ارائه كرديم براي پيروز شدن نبود. براي اينكه به جايي كه مي خواهيم برسيم و پيروزي ايده ال داشته باشيم به چهار پنج هفته زمان نياز داريم.

 



برگزاري مراسم بزرگداشت
چهل و چهارمين سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختي

17دي ماه مصادف با چهل و چهارمين سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختي است، مردي كه مردمداري، مردانگي و جوانمردي اش، باعث جاودانه شدنش شد.
امروز مصادف است با چهل و چهارمين سالگرد جهان پهلوان تختي. به همين مناسبت مراسم بزرگداشت چهل و چهارمين سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختي از ساعت 9 صبح امروز بر سر مزار وي در ابن بابويه شهر ري برگزار مي شود . در همين خصوص فدراسيون كشتي اعلام كرد: با هماهنگي مسئولان سياسي و ورزشي شهرستان ري تمامي تمهيدات لازم براي برگزاري مناسب اين مراسم انديشيده شده و مسلما مردم كشتي دوست ايران نيز با حضور بر سر مزار وي در ابن بابويه شهر ري بار ديگر علاقه خود را به منش پهلواني و آن مرد بزرگ نشان مي دهند.

 



سرمربي تيم ملي تيمش را بيرون كشيد!
صعود پر حرف و حديث شهرداري ملاير به نيمه نهايي ليگ برتر كشتي

هفته چهارم از دور برگشت مسابقات كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي با پيروزي مدعيان به پايان رسيد كه بار ديگر اعتراض به داوري يك مسابقه را نيمه تمام گذاشت.
در گروه A رقابت هاي كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور كه با نام جام ولايت برگزار مي شود عصر پنجشنبه هفته گذشته در زنجان تيم آبفاي اين شهر در يك مسابقه تشريفاتي با نتيجه 6 بر يك ميهمان خود پيشگامان آسانسور مازندران را شكست داد.
در ديگر ديدار اين گروه تيم شهرداري ملاير كه از ميزباني محروم شده بود در بروجرد ميزبان تيم خونه به خونه بابل بود. اين مسابقه در حالي كه با نتيجه 3 بر يك به سود ملايري ها دنبال مي شد با اعتراض مربيان تيم خونه به خونه به داوري به خصوص در مبارزه وزن 74 كيلوگرم بين داداش پور از ملاير و رضايي از خونه به خونه نيمه تمام ماند و اين تيم در سه مسابقه ديگر به مبارزه ادامه نداد تا با نتيجه 6 بر يك در جدال با ملايري ها تن به شكست دهد.
به اين ترتيب صعود نمايندگان بابل و ملاير يك هفته مانده به پايان مرحله مقدماتي رقابت هاي كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور به مرحله نيمه نهايي مسابقات قطعي شد. اين هفته تيم نفت تهران استراحت داشت.
در گروه B رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد تيم موسسه مالي اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار با نتيجه 4 بر 3 ميزبان خود تيم تله كابين گنجنامه همدان را مغلوب كرد تا صعود همداني ها به هفته آخر كشيده شود. در ديگر ديدار اين گروه تيم نيروي زميني ارتش در خانه صنعت برق گلوگاه با نتيجه 6 بر يك به پيروزي رسيد. اين هفته تيم سايپاي شمال استراحت داشت.
هفته پنجم و پاياني از دور برگشت اين مسابقات روز چهارشنبه 21 دي ماه برگزار مي شود. مرحله نيمه نهايي و نهايي مسابقات كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور روز دوشنبه 26 دي ماه انجام خواهد شد.
حضور نماينده كميته انضباطي در بروجرد
سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي در مورد حوادث پيش آمده در ديدار تيم هاي شهرداري ملاير و خونه به خونه بابل گفت: نماينده كميته انضباطي در بروجرد حضور داشته و اين كميته در مورد اتفاقاتي كه در اين بازي رخ داد تصميم گيري خواهد كرد.عباس نمازيان، سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي با بيان اين مطلب افزود: با توجه به صحبت تلفني كه با نماينده كميته ليگ و سرپرست ديدار تيم هاي شهرداري ملاير و خونه به خونه بابل داشتم وي اعلام كرد كه اين مسابقه بدون هيچ مشكلي برگزار شده است.

 



مجمع بايد بررسي كند كه كسي بهتر از من هست يا خير
كفاشيان: خيلي كارها در فدراسيون برخلاف نظرم انجام شده است

رئيس فدراسيون فوتبال مي گويد كه اگر براي دوره بعدي انتخاب نشود، باز هم تمام تلاشش را براي كمك به فوتبال انجام مي دهد.
علي كفاشيان روز گذشته در يك برنامه تلويزيوني حاضر شد و در مورد مسائل مختلف فوتبال از جمله تغييرات اساسنامه و انتخابات فدراسيون صحبت كرد. گزيده اي از صحبت هاي وي درادامه مي آيد:
¤ من هنوز به اين نتيجه نرسيده ام كه كارم تمام شده است اما مجمع بايد بررسي كند و ببيند كه كسي بهتر از من وجود دارد يا خير.
¤ اختلاف نظر اعضاي فدراسيون طبيعي است. گاهي مي گويند كه اختلاف نظر باعث رشد كار مي شود و بايد اين مسئله را ياد بگيريم كه البته فدراسيون با اساسنامه، اين آموزش را مي دهد كه بايد با هم كار كنيم. هيات رييسه براي اين است كه نظرات مختلف را با هم جمع كنيم. خيلي اوقات كاري انجام شده است كه مخالف نظر من بوده اما به نفع فوتبال بوده است.
¤ سعيدلو مطرح كرده بود كه از طرف شوراي المپيك آسيا، به عنوان نايب رئيس به AFC بروم و من هم عضوي از هيات رئيسه شوم. صحبت هاي زيادي در اين باره شد و آن زمان بن همام به ايران آمده بود و گفت كه چندان راغب نيست مسئولان در اين پست ها حضور پيدا كنند و خواست من به جاي سعيدلو بيايم. صحبت هاي زيادي در اين باره انجام شد و با مسئولان قطري در اين مورد صحبت كرديم. همه پست ها را من كفاشيان نبايد بگيرم. هر كسي كه بتواند در AFC و فيفا حضور پيدا كند و نفوذ داشته باشد، بايد از او حمايت بشود، چون ايراني است. سعيدلو گفته بود كه اگر من باشم، او راي نمي آورد و به همين دليل كنار كشيدم. در حالي كه از اين موضوع رضايت نداشتم.
¤ نگراني اي كه براي اين مسئله وجود دارد كه رئيس فدراسيون نوابش را انتخاب كند، چيزي نيست كه براي فوتبال بد باشد. رييس جمهور نيز حقش است كه وزيرانش را انتخاب كند اما مجلس بايد آن ها را بررسي كند. همين اتفاق در مجمع فدراسيون نيز مي افتد. به هر حال راي مجمع مهم است و بايد به آن احترام بگذاريم زيرا اعضاي مجمع به هر كسي راي نمي دهند.

 



نيم فصل دوم با برتري تيم هاي شمالي و جنوبي ليگ آغاز شد
شكست پيروزي، توقف استقلال

سرويس ورزشي-
نيم فصل دوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال كشورمان با شكست پيروزي، توقف استقلال و برتري باارزش تيم هاي شمال و جنوب آغاز شد.
پس از تعطيلي چند روزه رقابت هاي ليگ برتر نيم فصل دوم اين مسابقات سرانجام آغاز شد.
در اولين ديدار از هفته هجدهم ليگ برتر تيم پيروزي روز پنجشنبه در ورزشگاه تختي انزلي به مصاف تيم ملوان رفت كه اين بازي با برتري2 بر صفر ملوان خاتمه يافت. تيم پيروزي كه طي 12روز گذشته با هدايت مصطفي دنيزلي مهياي حضور در مسابقات شده بود، در اين بازي كه در حضور كمتر از 10هزار تماشاگر ورزشگاه تختي بندرانزلي برگزار شد، با گل هاي محسن مسلمان در دقيقه 1+45 و عليرضا رمضاني در دقيقه 79 از روي نقطه پنالتي برابر ملوان تن به شكست داد.
شاگردان دنيزلي خوش شانس بودند كه در دقيقه پنج توسط جلال رافخايي دروازه شان باز نشد و ديرك دروازه به جاي تور به لرزه درآمد. بعد از اين موقعيت مسلم گلزني كه ملوان از دست داد، بازي از تب و تاب افتاد و هر كدام از دو تيم صاحب موقعيت هايي شدند كه از آنها بهره لازم را نبردند تا اينكه در دقيقه 1+45 روي شوت سركش محسن مسلمان از فاصله دور دروازه پيروزي باز شد.
سرخپوشان كه نيمه اول را با شكست يك بر صفر پشت سر گذاشته بودند در نيمه دوم با هدف تغيير نتيجه وارد زمين شدند اما از طرح و برنامه و البته توان لازم براي زدن گل تساوي برخوردار نبودند. پيروزي با اين وجود در دقيقه 68 به يك ضربه پنالتي رسيد، پنالتي كه روي اشتباه بابك پورغلامي و خطاي هند عجيب او رقم خورد.
پشت ضربه پنالتي مهدي مهدوي كيا ايستاد كه دقايقي قبل وارد زمين شده بود اما كاپيتان پرسپوليس با بي دقتي توپ را به جايي زد كه مهار آن براي علي حسين صفت آسان ترين كار ممكن بود.
كمتر از 9 دقيقه پس از آنكه مهدي مهدوي كيا پنالتي را از دست داد، تيم ملوان به يك پنالتي رسيد. اين بار محمد نزهتي در محوطه جريمه صاحب توپ شد و با يك حركت تكنيكي مجتبي شيري را ناچار به انجام خطاي پنالتي كرد. ضربه پنالتي را هم علي رمضاني به تور دروازه پيروزي چسباند و ملوان را با دو گل پيش انداخت. سرانجام پرسپوليس با نتيجه 2 بر صفر شكست خورد تا مشخص شود دنيزلي كار دشواري براي ساختن اين تيم دارد.
در ساير ديدارهايي كه روز پنجشنبه برگزار شد در اصفهان ذوب آهن ميزبان راه آهن بود اما در پايان با دو گل مقابل مهمان خود تن به شكست داد. اميد عاليشاه (42) و عليرضا عباسفرد (90) گل هاي راه آهن را در اين بازي به ثمر رساندند. اين اولين پيروزي تيم دايي پس از حدود 130روز بود.
در ديگر بازي نفت تهران، ميزبان فجرسپاسي بود و توانست با يك گل حريف خود را شكست دهد تا همچنان به روند خوب خود در ليگ ادامه داده باشد. محمدحسين مهرآزما (10) تك گل شاگردان حسين فركي را به ثمر رساند. مس كرمان هم توانست در خانه شهرداري تبريز با يك گل اين تيم را شكست دهد. قاسم دهنوي (44) براي شاگردان بلاژويچ گلزني كرد.
توقف استقلال برابر سپاهان
اما در ادامه رقابت هاي ليگ برتر روز گذشته نيز پنج ديدار برگزار شد كه در آن نتايج جالب توجهي رقم خورد. در آبادان تيم نفت موفق شد داماش را با مربيگري مهدي تارتار شكست دهد. نفت ابتدا در دقيقه 65 توسط فونيكه سي به گل رسيد. در دقيقه 87 نيز علي ممبيني گل دوم را براي نفت به ثمر رساند تا داماش در اولين حضور مهدي تارتار روي نيمكت، شكست را تجربه كند. در قم ديدار پربرخورد تيم هاي صبا و تراكتورسازي با تساوي دو - دو به پايان رسيد. گل هاي اين بازي را محسن حسيني در دقيقه 50، قاسم حدادي فر در دقيقه 89 براي تراكتورسازي و رضا عنايتي در دقايق 83(پنالتي) و 85 براي صبا به ثمر رساندند. اين بازي پربرخورد چند اخراجي از تيم ميهمان هم داشت. قلعه نويي از تساوي تيمش برابر صبا به اندازه اي ناراحت بود كه در نشست مطبوعاتي پس از بازي حاضر نشد.
در بوشهر تيم شاهين برابر فولاد شكست را متحمل شد مهدي نوري در دقيقه 53 براي شاهين گل زد اما آرش افشين (31 و 71) دو گل براي فولاد زد تا تيم جلالي شاگردان فيروز كريمي را در خانه اش شكست دهد. در كرمان هم جدال تيم هاي مس سرچشمه و سايپا با تساوي صفر - صفر به پايان رسيد تا دو تيم امتيازات را تقسيم كنند.
اما در آخرين و حساس ترين بازي هفته هم تيم هاي استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادي به مصاف يكديگر رفتند كه دو تيم به تساوي يك - يك رضايت دادند. در اين ديدار ابتدا استقلال در دقيقه 32 توسط جواد شيرزاد به گل رسيد تا نيمه نخست را با برتري به رختكن برود. در نيمه دوم سپاهان بازي را هجومي آغاز كرد و در دقيقه 53 سيد صالحي گل تساوي را براي اين تيم به ثمر رساند.در ادامه مسابقه كه با بازي هجومي دو تيم همراه بود، هاشم بيك زاده روي شريفات خطاي پنالتي انجام داد اما رحمان احمدي ضربه جباري را مهار كرد تا شماره 8 استقلال همانند مهدوي كيا كه براي پيروزي از روي نقطه پنالتي گل نزده بود، پنالتي را براي استقلال از دست بدهد.

 



هفته شانزدهم ليگ برتر بسكتبال مهرام دوباره حريفش را صدتايي كرد

هفته شانزدهم ليگ برتر بسكتبال ايران با ادامه صدرنشيني مهرام و انتقام پتروشيمي از ذوب آهن به پايان رسيد.
شاگردان مصطفي هاشمي كه در هفته شانزدهم بدون صمد نيكخواه بهرامي برابر پويا ديگر تيم تهراني صف آرايي كرده بودند با نتيجه 121 بر 59 به پيروزي رسيدند و با 32 امتياز صدرنشين ليگ باقي ماندند.
در حساس ترين ديدار اين هفته پتروشيمي بندر امام ميزبان ذوب آهن اصفهان بود و توانست با نتيجه 76 بر 70 به پيروزي برسد و انتقام شكست دور رفت را بگيرد.
در ديگر ديدارهاي هفته شانزدهم دانشگاه آزاد تهران ميزبان فولاد ماهان اصفهان بود كه با نتيجه 80 بر 76 تن به شكست داد و تا رده جدول سقوط كرد. در نبرد تيم هاي ميانه جدول حفاري اهواز در خانه برابر لولهs.aشيراز به ميدان رفت و با نتيجه 63 بر 60 به پيروزي رسيد. در قم تيم جهش ترابر برابر صنايع پتروشيمي ماهشهر صف آرايي كرد و توانست 82 بر 70 به برتري برسد و در گرگان نيز شهرداري اين شهر ميزبان همياري زنجان بود كه با نتيجه 90 بر 71 به پيروزي رسيد. نتايج كامل هفته شانزدهم ليگ برتر به شرح زير است:
جدول رده بندي ليگ برتر در پايان هفته شانزدهم: 1. مهرام 32 امتياز، 2. فولاد ماهان 29 امتياز، 3. پتروشيمي 27 امتياز، 4. ذوب آهن 27 امتياز، 5. دانشگاه آزاد 27 امتياز و...

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14