(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 دی 1390- شماره 20115

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حق پايمال شده زنان در غرب (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
اخراجي (گفت و شنود)
درخواست اشتون از تركيه براي آغاز مذاكرات ايران و 1+5
ماشاءالله، حزب الله (نكته)
سيداحمد خاتمي: فتنه گران سعي دارند در 12 اسفند انتقام حماسه 9 دي را از مردم بگيرند
آمريكا بخواهد يا نه الگوي انقلاب ايران تكثير شده است(خبر ويژه)
غرب براي مقابله با بحران اقتصادي نسل كشي مي كند (خبر ويژه)
تحريم نفت ايران يا تحريم اروپا و آمريكا؟!(خبر ويژه)
فقط توضيح بدهيد كه با عمر سعد چه فرقي داريد؟!(خبر ويژه)
آحارونوت: جرئت جنگ با ايران؟آمريكا با گريه از عراق رفت(خبر ويژه)
او دروغ مي گويد، راستش را از ما بشنويد (خبر ويژه)



حق پايمال شده زنان در غرب (يادداشت روز)

1- «نفوذ ايران در معادلات منطقه اي و فرامنطقه اي» و «قدرت نرم ايران» از جمله عبارات و كليد واژه هايي بوده است كه طي يكسال گذشته بارها و به كرات از سوي مقامات، كارشناسان و رسانه هاي غربي و صهيونيستي تكرار شده است. تكراري كه آنها در مقام «هشدار» - بخوانيد هراس و واهمه- به زبان آورده و از رسانه اي كردن آن ابايي نداشته اند تا از الگوي جمهوري اسلامي در تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا جلوگيري نمايند و حتي تلاش ها و مجموعه تحركات شان را به سمتي سوق دهند كه اين الگو را مخدوش كنند.
بنابراين هر چه تحولات منطقه رو به جلو حركت كرد مقامات رژيم صهيونيستي از شيمون پرز تا نتانياهو و ليبرمن عجزآلود به سخن آمدند كه موج انقلاب ها و ناآرامي ها متأثر از انقلاب اسلامي 1979 است و بايد جلوي آن را گرفت. جالب است كه حتي رسانه هاي صهيونيستي عمق اين اتفاقات و انقلابات ملت هاي مسلمان را در راستاي گسترش «نفوذ ايران» در برابر «هژموني آمريكا» ارزيابي كرده و جروزالم پست در تلويحي نزديك به تصريح اشاره مي كند كه ايالات متحده قادر نيست قدرت و نفوذ ايران براي هژموني منطقه اي را متوقف كند. بارها «فارين پاليسي» و «هافينگتون پست» مقوله «قدرت نرم ايران» را طي گزارش هايي به پيش مي كشند و حتي اگر مؤسسه اي مثل «بروكينگز» سعي مي كند در بحبوحه تحولات منطقه خاورميانه براي كاستن از تأثيرپذيري انقلاب اسلامي به مقايسه شرايط كشورهايي مثل تونس و يمن و... با ايران بپردازد در نهايت اذعان مي كند ساختار و موقعيت ايران متفاوت است و در اين كشور براندازي غيرممكن است.
تلاش «سي ان ان» نيز براي اينكه ايران را در صف كشورهايي قرار دهد كه انقلاب ها و قيام هاي منطقه اي به آن سرايت مي كند ناكام مي ماند و اين شبكه انگليسي زبان در گزارش خود به «قدرت نرم ايران» اشاره مي كند و خاطرنشان مي نمايد: «مردمي در ايران هستند كه جان شان را براي آيت الله خامنه اي كف دست گرفته اند...».
اشاره به نمونه هايي از اين دست مثنوي هفتاد من كاغذ خواهد بود ولي آنچه حائز اهميت است و حتي رسانه ها و ناظران غربي نيز نمي توانند آن را انكار نمايند الگوپذيري ملت هاي مسلمان از ايران اسلامي در فرآيند انقلاب ها و قيام هاي اخير در بستر بيداري اسلامي است.
اينجاست كه اگر در ميدان التحرير مصر شعار «لاشرقيه و لاغربيه، اسلاميه اسلاميه» سر مي دهند ناظران خارجي نيز اعتراف مي كنند اين شعار معطوف به شعار انقلاب اسلامي در 1979 است كه؛ «نه شرقي، نه غربي؛ جمهوري اسلامي» و يا اگر سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره به تسخير جوانان مصري درمي آيد باز همه تسخير سفارت آمريكا در تهران در 32 سال پيش را به خاطر مي آورند.
و در همين خط، اگر زنان مسلمان حضوري پررنگ و سرنوشت ساز در تداوم حركت هاي انقلابي و موج مواج بيداري اسلامي دارند كارشناسان و تحليلگران اذعان مي كنند اين حضور متأثر و برگرفته از نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي ايران است. جاي تأمل و درنگ است كه اين حقيقت و واقعيت غيرقابل انكار را حتي مدت ها پيش بنياد آمريكايي كارنگي (CARNEGIE ENDOWMENT) از مراكزي كه پروژه جنگ نرم و براندازي را پيگيري مي كند به ميان مي آورد و مي نويسد: «زنان اسلام گرا به عنوان علامت و نشانه اي از احترام جدي به نقش زنان در ايران، اين عبارت معروف آيت الله ]امام[ خميني را تكرار مي كنند كه زنان نماينده و تشكيل دهنده نيمي از جامعه و مسئول تعليم و تربيت نيم ديگر آن هستند.»
2- چهارشنبه هفته پيش با حضور صدها تن از انديشمندان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاهي و حوزوي سومين نشست انديشه هاي راهبردي جمهوري اسلامي با موضوع «زن و خانواده» در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.
«آقا» در اين نشست 4 ساعته و پس از آنكه 10 نفر از صاحبنظران نقطه نظرات خود را در قالب مقالات علمي ارائه كردند با تاكيد بر نقش ممتاز و بي بديل زنان در نظام اسلامي خاطرنشان كردند: «اولين كسي كه نقش و جايگاه ممتاز بانوان را درك كرد و زمينه ساز نقش آفريني برجسته زنان در عرصه هاي مختلف شد امام بزرگوار بود، همچنان كه آن امام اولين كسي بود كه جايگاه مردم و تأثير حضور آنان را درك كرد.»
از سوي ديگر؛ رهبر انقلاب، تمركز دشمنان بر مقوله «زن» به عنوان يكي از مباني هجوم سياسي- تبليغاتي به نظام اسلامي را مورد تصريح قرار داده و به نكته بسيار دقيق، هوشمندانه و ظريفي انگشت تأكيد گذاشتند: «فرار زيركانه غرب از ورود به مقوله خانواده» و در توضيح اين نكته افزودند: «غربي ها، بحث زن را با شدت مطرح مي كنند اما اسمي از خانواده نمي آورند چرا كه بحث خانواده از نقاط ضعف بارز آنهاست.» «آقا»؛ همچنين در بيانات حكيمانه شان تأكيد مي كنند: «بايد با روشنگري در افكار عمومي مردم جهان، اجازه ندهيم اهداف سياستگذاران و برنامه ريزان غربي در حمله به مباني اسلام در قبال زن محقق شود» و با اشاره به كارهاي فراوان بر زمين مانده در موضوع «زن و خانواده» خواستار «نظريه پردازي» و «گفتمان سازي» به عنوان يك نياز حقيقي در اين زمينه مي شوند كه درباره اين سخنان راهبردي نكاتي قابل اعتناست: اولاً؛ بيانات رهبر انقلاب يك «نقشه راه» در موضوع «زن و خانواده» براي فعالان فرهنگي و انديشمندان و اساتيد و مسئولان مرتبط در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي ترسيم كرد و از همين رهگذر هيچ بهانه و توجيهي در انفعال و كم كاري مسئولان و پژوهشگران پذيرفتني نيست.
ثانياً؛ وظيفه و مسئوليت بزرگ مسئولان و پژوهشگران و انديشمندان در خصوص «نظريه پردازي» و «گفتمان سازي» در حوزه مقوله «زن و خانواده» دو چندان شده است و آن بخاطر شرايط حساس و سرنوشت ساز پيچ تاريخي دنياست كه از يكسو در خاورميانه و شمال آفريقا «بيداري اسلامي» نضج گرفته و با شتاب و با قدرت در حال پيشروي است و از سوي ديگر؛ اين بيداري به نوعي ديگر در پهنه اروپا و آمريكا نيز نفوذ كرده و در قامت جنبش فراگير «تسخير وال استريت» رخ نموده است.
ثالثاً؛ مطلب ارزنده و گرانسنگي كه از بيانات رهبر معظم انقلاب به وضوح قابل برداشت است تفكيك ميان «افكار عمومي جهان» و «برنامه ريزان و طراحان معاند غربي» در حمله به مباني اسلام در موضوع زن و حقوق زنان است.
جمهوري اسلامي بايد نسبت به شبهات و ادعاهاي بي پايه و اساس دولت هايي كه خصمانه و مغرضانه در موضوع حقوق زنان- عمدتاً ذيل بحث حقوق بشر- به ايران حمله مي كنند و با شانتاژ و تحريف رسانه اي به آن دامن مي زنند در يك «مكانيسم طراحي شده» و «تدابير ويژه» پاسخگو باشد و صداي بحق خود را بصورت رسا و بدون پارازيت بدخواهان و دشمنان به گوش افكارعمومي دنيا برساند. قطعاً و بدون ترديد عملي شدن اين مهم نيازمند يك طرح بين المللي است كه بايد هر چه زودتر فراتر از تلاش هايي كه تاكنون صورت گرفته در دستور كار نهادهاي مرتبط قرار بگيرد.
همچنين اين نكته را همين جا بايد اضافه كرد كه امروزه بسياري از ملت هاي مسلمان همچون تونس، ليبي، مصر و... در پي تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي، خواهان تدوين قانون اساسي خود بر مبناي احكام و شريعت اسلامي هستند و اينجاست كه ايران اسلامي بايد الگوي مترقي اسلام در حوزه زن و خانواده را نيز به اين ملت هاي تشنه آموزه هاي اسلامي ارائه دهد.
رابعاً؛ نبايد به اقدامات پدافندي و پاسخ به هجمه ها و هجوم هاي سياسي و تبليغاتي دشمنان در موضوع حقوق زنان كه در جاي خود بسيار ارزشمند و ضروري است بسنده كرد و مي طلبد كه با توجه به شرايط كنوني دنيا و روشنگري براي افكار عمومي جهان، پاره اي اقدامات آفندي نيز عملياتي شود.
اين نكته دقيق و عميق رهبر انقلاب كه غربي ها علي رغم طرح موضوع «زن» از مقوله «خانواده» زيركانه فرار مي كنند بايد به عنوان پاشنه آشيل غرب برجسته شود.
امروز مراكز تحقيقاتي و مطالعاتي در غرب اعتراف مي كنند جوامع غربي و بخصوص جامعه آمريكا دچار يك فروپاشي اخلاقي هستند كه پيامدهاي آشكار آن مصرف موادمخدر، سقط جنين، همجنس بازي، ابتلا به انواع بيماري هاي مقاربتي، افزايش روز افزون تجاوزات جنسي، افزايش استفاده از داروهاي ضدافسردگي، روي آوردن به تجارت تصاوير مستهجن و قاچاق كودكان و... است.
با اين وضعيت، عجيب نيست آنهايي كه «زن» را به ابزاري براي شهوت راني «مرد» تبديل كرده اند و نگاه شان به «زن» در حد يك كالا و يا مانكن است جمهوري اسلامي ايران را به نقض حقوق زنان متهم مي كنند و بر ضد او پرونده به اصطلاح حقوق بشر مي گشايند؟!
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ امام راحل(ره) به دفعات مكرر و در مناسبت هاي مختلف بر حفظ انقلاب و دستاوردهاي آن كه حاصل خون هزاران شهيد اين مرز و بوم است تاكيد داشته اند و در آخرين پيام هاي آن عزيز سفر كرده آمده است كه نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. از اين رو، بر همگان، مردم و مسئولين واجب است كه نگذاريم در انتخابات مجلس كه به فرموده امام راحل در راس امور است افراد انحرافي نفوذ پيدا كنند و مشكل ايجاد نمايند.
بختياري
¤ چند كشور غربي با نقض حقوق بين الملل اقدام به تحريم ايران مي كنند. آن گاه از ايران مي خواهند كه به حقوق بين الملل احترام بگذارد. بي شرمي تا كجا؟
2809---0917
¤ ايران نبايد روي كشورهاي اروپايي كه به نام اتحاديه اروپا هستند ولي به شكل يك فرمانداري تحت الحمايه آمريكا در آمده اند حساب باز كند.
1925---0916
¤ تركيه با سياست هاي دوگانه خود مخالفت خود را با نظام قانوني سوريه و همراهي خود را با استكبار جهاني به سركردگي آمريكا و اسرائيل غاصب و انگليس خبيث اعلام نموده است. از مسئولين سياسي كشور درخواست مي شود با تيزهوشي و دقت بيشتر به ارتباط با اين كشور مبادرت ورزند.
8095---0914
¤ خالي كردن خزانه و صندوق ذخيره ارزي و گران شدن بيش از حد طلا و ارز و كسب سود افراد سودجو نقشه اي است از سوي بانيان فتنه و ايادي غرب براي كسب قدرت و ثروت بيشتر و زمين زدن نظام. از غفلت و سرگرمي به مسائل بي ارزش و پوچ بپرهيزيم.
2748---0912
¤ مسئولين امر بايد نسبت به رهنمود رهبر معظم انقلاب در خصوص سال جهاد اقتصادي اهتمام بيشتري مي ورزيدند و به انجام راهكارهاي مناسب در اين خصوص مي انديشيدند تا در مقابل ترفند دشمن مبني بر تحريم بانك مركزي به يكباره دچار اين نوسانات حبابي نمي شديم و روان مردم نيز به بازي گرفته نمي شد. انتظار آن مي رود كه در آستانه انتخابات پيش رو سياستمداران و دولتمردان يك گام جلوتر از دشمن حركت كنند و اجازه ندهند مردم دچار خسران و ابهام گردند. تدابير صريح و بهنگام مي تواند از آسيب هاي اقتصادي و روحي مردم و كشور جلوگيري نمايد.
طالعي
¤ چه دستهاي خائني در كار است در حالي كه به واسطه جنبش وال استريت و اعتصابات سراسري در آمريكا و اروپا ارزش دلار و يورو در همه كشورها سقوط كرده ولي متاسفانه در كشور ايران كه پرچمدار مبارزه با استكبار است و فرصتي طلايي براي ضربه زدن به اقتصاد بيمار و شكننده اين مدعيان دروغين حقوق بشر فراهم آمده است، شاهد بالا رفتن كاذب و يا باور نكردني ارزش دلار و يورو هستيم.
9873---0911
¤ اصولگرايان واقعي بايد علاوه بر داشتن قوه جاذبه از قوه دافعه بموقع و بجا و بدون ترس هم برخوردار باشند، و الا اصولگرايي شان ناقص است.
9005---0913
¤ در شرايطي كه خاطرات دفاع مقدس در منطقه شمال غرب كشور به دليل برخي بي توجهي ها در حال فراموشي است، فرمانده محترم سپاه مريوان با تدبيري قابل تقدير اقدام به برگزاري يادواره هاي شهدا در روستاهاي مرزي نمود كه باعث خرسندي خانواده هاي معظم شهدا و زنده ماندن ياد و خاطره دليرمردان شهيد مريوان گرديد. از ايشان و كاركنان زحمتكش سپاه مريوان صميمانه قدرداني مي گردد.
6657---0935
¤ دادستان محترم كشور در مصاحبه اخير خود اظهار داشت: از تير 88 تا مرداد امسال حدود 1700 هكتار زمين به گروه آريا اختصاص يافته است؛ كاش مي گفتند اين حاتم بخشي ها از بيت المال توسط چه كساني و با چه هدف و انگيزه اي صورت گرفته است؟
1752---0911
¤ املاك ما در طرح ادامه بزرگراه امام علي(ع) قرار گرفته است و شهرداري طي كارشناسي غيرمنصفانه خودش مي خواهد آنها را زير قيمت معمول خريداري كند. اعتراض كرده ايم مي گويند اگر همكاري نكنيد از قوه قهريه استفاده مي كنيم. عرض اين است وقتي با پولي كه شهرداري مي دهد بنده نمي توانم منزلي حتي با متراژ كمتر از خانه خودم و يا ملك تجاري پايين تر از مشابه قبل بخرم، چگونه پاي موافقت و امضاي زوري بروم؟
مطهري و 8473---0912
¤ دستور داده اند خدمات دهي به جانبازان هر اداره و سازمان و نيرويي در همان سازمان صورت بگيرد ولي از آنجا كه آيين نامه اين كار تهيه و ابلاغ نشده در سازمان ها به جانبازان خدمات داده نمي شود و اين عزيزان سرگردان مانده اند. به عنوان مثال بنده جانباز شيميايي ارتش هستم. در حال حاضر در امر درمانم مشكل دارم. نه ارتش و نه بنياد جانبازان هيچ كدام مسئوليت قبول نمي كنند.
كمالي
¤ از مسئولين امور مساجد درخواست مي شود در جهت رعايت بهداشت و سلامت نمازگزاران، جاكفشي هاي مناسبي در ورودي هاي كليه مساجد نصب كنند.
6263---0938
¤ اين روزها از نصب دوربين هاي مداربسته در ورودي هاي طرح ترافيك سخن گفته مي شود و بسياري از مردم به خاطر جريمه نشدن از تردد در اين محدوده ها خودداري مي كنند ولي همه بايد بدانيم دوربين هاي مداربسته الهي بطور شبانه روزي كليه اعمال و افعال ما را ثبت مي كنند پس مراقب اعمالمان باشيم!
رحماني
¤ چند روز به پايان مهلت بخشودگي جريمه هاي دوبرابر ناجا به پليس+10 مراجعه و اعتراض خود را اعلام نمودم قرار شد فردا مشكل حل گردد. وقتي فردا مجددا از جريمه ها پرينت گرفته شد همان جريمه هاي قبلي بدون كاهش دوبرابري بود. مجددا روز بعد و چند روز به همين منوال تكرار شد ولي هيچ كاهشي ملاحظه نشد تا اينكه مهلت مقرر به اتمام رسيد و جريمه 861 هزارتوماني ما كه قرار بود به 500/431 تومان كاهش يابد به يك ميليون و هفتصد و بيست و دو هزار تومان افزايش يافت؟! حال چه كسي بايد يك ميليون و دويست و نود هزار وپانصد تومان را آن هم به علت سهل انگاري بپردازد و به عملكرد اين نيرو اعتراض نداشته باشد.
سميعي
¤ چرا دفتر رئيس جمهوري و ديگر دفاتر وزارتي و سازمان ها از اعلام يك شماره سامانه پيامكي امتناع مي كنند. چرا نبايد مردم تريبوني براي اظهارنظر و بيان مشكلاتشان داشته باشند؟
2470---0919
¤ سال گذشته بيمه طلايي فرهنگيان در شهرستان يزد كارايي داشت و از خدمات درماني خوبي بهره مند مي شديم. ولي امسال بيشتر پزشكان و مراكز آزمايشگاهي مثل سونوگرافي با بيمه طلايي قرارداد ندارند و خدمات نمي دهند، لطفا رسيدگي شود.
7380---0913
¤ بخش دياليز بيمارستان فاطمه الزهراء(س) بوشهر چون گنجايش و ظرفيت لازم را ندارد بيماران دياليزي به جاي هفته اي سه روز فقط يك روز مي توانند بستري شده و دياليز بشوند. متاسفانه بايد بگويم اين وضعيت باعث بوجود آمدن عوارض شديد جسمي براي بيماران دياليزي اين شهر داشته است و تعدادي از آنان فوت كرده اند. به نظر مي رسد تجهيز و فعال ساختن اين بخش بيمارستان بر تاسيس بيمارستان جديد در بوشهر اولويت داشته باشد.
4061---0917
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 1/10/1390، با عنوان «درخواست براي درنظر گرفتن ايستگاه اسلامشهر در پايانه آزادي» به آگاهي مي رساند: با عنايت به اينكه انجام اين مهم در حيطه اختيارات شهرداري اسلامشهر و در راستاي مكاتبه با سازمان پايانه ها ميسر مي باشد بنابراين متقضي است مراتب از طريق شهرداري شهرستان ياد شده پيگيري گردد.»
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 3/10/1390 با عنوان «اتوبوسهاي خط ميدان اختياريه - مترو حقاني» به اطلاع مي رساند: سرويس رساني به شهروندان محترم در خط اختياريه - مترو حقاني با استفاده از اتوبوسهاي جمعي شركت سفر سبز مهدي صورت مي پذيرفت، لكن در راستاي انتقاد شهروندان از نحوه سرويس رساني، از مورخ 16/9/90 ضمن بكارگيري از ده دستگاه اتوبوس ملكي نسبت به اين مهم اقدام و كماكان نيز عهده دار جابجائي شهروندان مي باشد و از چرخه فعاليت حذف نگرديده است.»
¤ در جرايد اعلام شده كه آمريكا 50-60 فروند اف15 به عربستان فروخته است، اين هواپيما طراحي 40 سال پيش و رقيب اف14 است كه آن را با قيمت گزافي به حكام عربستان فروخته اند. كشوري با درآمد ارزي بالا و جمعيت كم شرم آور است كه بخش قابل توجهي از جمعيت آن زير خط فقر باشند و از آمريكا سلاح با هزينه هاي هنگفت بخرد. به حكام عربستان بگوييد آن شاه بدبخت اف14 به چه دردش خورد، به خداوند بازگرديد و مردم داري كنيد. اگر نام چند شاهزاده سعودي در ليست ثروتمندان باشد به چه درد مردم مي خورد؟ به مردم اختيار و حق رأي بدهيد و فهم آنها را بالا ببريد. از تاريخ بايد عبرت گرفت وگرنه سرنوشتي جز افسوس خوردن در انتظارتان نيست.
كاشاني
¤ افرادي كه با زير پا گذاشتن قانون به تبليغات زودهنگام براي راهيابي به مجلس شوراي اسلامي دست زده اند چگونه مي توانند ادعا بكنند كه قانونمند خواهند بود و در برابر قوانين تسليم هستند.
2198-0915
¤ نمي دانم مسئولان عربستان مي دانند كه خداوند به علت اينكه خانه خودش و حرم رسولش حضرت محمد(ص) در اين كشور قرار دارد، اين همه نعمت نفت را به آنها ارزاني داشته است، اما آيا اين درآمد نفت بايد در راه كشتار مردم مسلمان بحرين و يمن و عمليات تروريستي عليه سوريه به كار رود، امتحان الهي سخت است، بايد منتظر جزاي خود باشند.
يك هموطن
¤ دولت هاي آمريكا، تركيه و عربستان بدانند اگر كشور سوريه مورد تجاوز قرار بگيرد با قيام مردم منطقه منافع همه اين كشورها به خطر خواهد افتاد. جنگ زرگري دولت تركيه با رژيم صهيونيستي نيز براي همه رو شده و تأثيري نخواهد داشت.
4134-0911
¤ به يقين حضرت امام خميني(ره) بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران روزهاي حماسي همچون 23 تير 78 و 9 دي 88 را مي ديدند كه در وصيت نامه سياسي الهي خويش خطاب به ملت ايران فرمودند «با دلي آرام و قلبي مطمئن و ضميري اميدوار به فضل خدا به سوي جايگاه ابدي سفر مي كنم.»
0642-0936
¤ امام راحل فرمودند اين مسئوليت ها امانتي براي خدمت هستند اما بعضي ها آن را وسيله اي براي چنگ زدن به قدرت قرار داده اند.
8858-0919
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به طرحهايي كه برخي از همكاران و مشاوران ارايه مي دهند از قبيل تغيير نظام آموزشي به 6+6 و يا مجتمع هاي آموزشي و... با حساسيت و دقت و بررسي بيشتري تصميم گيري كنند كه پس از چند صباح مجبور به بازگشت از روش تصويب شده جديد به روال گذشته نشويم.
جمعي از فرهنگيان
¤ در فتنه 88 شكست مزدوران مطرح نبود چرا كه آنها در اين اندازه و قواره نبوده اند بلكه شكست توطئه استكبار به همراه تمامي دولتهاي نابخردي بود كه كينه سي ساله از اسلامي بودن جمهوري اسلامي داشتند و خداوند به بركت حضور حماسي مردم كه به حمايت از امام حسين(ع) و خط ولايت اتفاق افتاد بيداري اسلامي را هديه مسلمانان نمود و در امتداد اين بيداري جنبش وال استريت را بدان پيوند زد كه اگر عنايت خاص خداوند باشد كه وعده اش را داده ديري نمي پايد كه مستضعفين جهان وارثين زمين گردند مشروط به هوشياري و بصيريت و رصد كردن توطئه هاي دشمن كه حضور در انتخابات پيش رو محك ديگري در راه رسيدن به اين مهم است.
طالعي
¤ نبايد به عقرب هاي زير گليم فرصت داد تا به مار غاشيه تبديل شوند و خسارتهاي جبران ناپذير به كشور بزنند. بخصوص در اين ايام انتخابات همه بايد با چشماني تيزبين به فكر نجات كشور باشند تا كسي نتواند به اين نظام لطمه بزند و خسارت وارد كند.
بسيجي از شهر ميمه
¤ گران شدن مجدد لبنيات بهانه اي شده براي عده اي مخالف دولت و نظام كه بي تقوايي بكنند و ناسزا بگويند. ما دلسوزان نظام و انقلاب هم بايد اين حرف هاي ناسزا را بشنويم و سكوت اختيار كنيم و از درون بسوزيم.
3088-0917
¤ ما ساكنان منطقه فرديس فلكه دوم كرج خيابان 14 هستيم از اقدام غيرقانوني و غيرمنطقي شركت ارتباطات تامين شمس نوين در خصوص نصب دكل در منطقه به ستوه آمديم، با توجه به آثار زيانبار امواج از مسئولين مي خواهيم نسبت به جمع آوري دكل اقدام نمايند.
جمعي از اهالي منطقه فرديس
¤ به رضا ربع پهلوي كه هر از گاهي مثل موشي از سوراخ بيرون مي خزد و عرض اندام مي كند مي خواهم اين پيغام را بدهم كه ملت ايران هرگز جنايتهاي خانواده دزد و جنايتكار تو را از ياد نخواهد برد؛ شما در پشت ثروت به يغما برده از ملت ايران پنهان شده ايد، اما ملت ايران هرگز جنايتهاي شما را فراموش نمي كند.
علي صادقي گل
¤ با اينكه منطقه سيدخندان جزو محدوده زوج و فرد است اما ممنوعيت تردد رعايت نمي شود از مسئولان راهنمايي و رانندگي مي خواهيم به اين مناطق توجه ويژه اي داشته باشند.
يكي از اهالي محل
¤ از صداوسيما به خاطر عدم پخش برنامه ويژه به مناسبت تولد حضرت مسيح(ع) كه از پيامبران بزرگ محسوب مي شود گلايه داريم. به ويژه اينكه گروهي از هم وطنان ما مسيحي هستند.
4992-0914
¤ دولت فرانسه به جنايت احتمالي دوره عثماني خيلي دامن مي زند. تركيه فعلي نسبت به دولت عثماني كشوري كوچك است و وارث جنايتهاي احتمالي آن دوره نيست. فرانسه به جاي اين كارها چشمان خود را به روي كشتار مسلمين توسط صهيونيستها نبندد و اگر خيلي مرد هستند به جنايتهايي كه جلوي چشم مردم اتفاق مي افتد و سالهاست هر روز چند مسلمان فلسطيني كشته مي شوند عكس العمل نشان دهند.
يك شهروند
¤ قبل از عيد سال گذشته قصد تعويض وسايل منزل را داشتم. براي تهيه وسايل برقي ترجيح دادم براي حمايت از دستگاه هاي ساخت داخل وسايل ايراني بخرم، اما متأسفانه ماشين لباسشويي ام خيلي خوب آبكشي را انجام نمي دهد و در پاك بودن لباسها كه با آنها نماز مي خوانيم شك دارم. اين همه تاكيد بر لزوم كيفيت كالاي داخلي چرا بي جواب مي ماند؟
خاتمي
¤ با حقوق بازنشستگي هيچ وقت نمي توانم ميوه نوبرانه بخورم با داشتن دو فرزند دانشجو اگر يارانه هايمان قطع شود چگونه از پس خرج و مخارج برآييم.
عوض علي عباسي
¤ شهرداري چرا در اين شرايط از يك طرف خيابانها را درست مي كند و از سوي ديگر خراب مي كند، براي اشتغال بهتر است اقدام به درختكاري كنند تا هم فضاي سبز بيشتري داشته باشيم و هم از شهري تميز برخوردار شويم.
يك شهروند
¤ مردم بايد با حزب الله باشند نه با حزب الشيطان. مسئولان هم بايد به فكر رفاه مردم باشند.
يك شهروند
¤ با توجه به افزايش قيمت سكه، زناني كه به طمع مي افتند و مهريه خود را به اجرا گذاشته و مردان را روانه زندان مي كنند، دست از اين كارها بردارند و قوه قضائيه هم فكري به حال اين وضعيت بنمايد.
يك شهروند
¤ حضور آقاي شريعتمداري در برنامه تلويزيوني شبكه دو و اعلام مواضع قاطع ايشان در مورد فتنه 88 گوياي پيامهاي مفيدي بود و ائمه جماعات سراسر كشور به طرق مختلف بر آن تاكيد داشتند در كشور با وجود چنين اشخاصي كسي نمي تواند صدمه اي به كشور بزند و حريم ولايت با چنين جان بر كفاني حفظ مي شود و از بلايا محفوظ مي ماند.
يك شهروند
¤ در 5/8/90 براي خريد به بازار ميوه رفتم خيار را كيلويي 1190 تومان و گوجه فرنگي را 1170 تومان اعلام كردند، يعني 500 تومان از چند روز قبل گران تر شده بود، اگر با همين روش پيش رود، ديگر نمي دانم ما بازنشسته ها بايد از كجا بياوريم كه خوراكي تهيه كنيم و چگونه زندگي كنيم.
يك بازنشسته
¤ از مسئولان صدا و سيما تقاضا داريم حداقل در ايام شهادت آهنگ هاي شاد پخش نكنند، اگر حرمت محرم و صفر را نگه نمي دارند، حداقل ايام سوگواري را رعايت كنند.
طبسي از سبزوار
¤ از شهرداري منطقه 12 و برق منطقه مولوي درخواست مي شود ضمن حل مشكل اختلاف في مابين خود نسبت به ترميم روشنايي زيرپل بزرگراه شهيد محلاتي، دور برگردان ضلع غربي تقاطع 17 شهريور اقدام نمايند. با پيگيري هاي متعدد شهرداري آن را به گردن برق مولوي مي اندازد و برق مولوي به شهرداري.
اسدي
¤ آن عهد كه در روز ازل مي بستيم
با لطف خدا زدامن شيطان رستيم
روز نه دي دوباره ثابت كرديم
در صحنه هميشه با ولايت هستيم
ان شاءالله
3674-0919
¤ پيشنهاد مي كنم وكلاي مجلس يك ماه از حقوق خود را به بازنشستگان فولاد بدهند؟!
8083-0919
¤ از شوراي محترم نگهبان درخواست مي شود با دقت و تيزبيني بيشتر به بررسي صلاحيت ها بپردازند تا خداي ناكرده افراد حامي فتنه و آلوده نتوانند وارد مجلس شوراي اسلامي شوند و به دشمنان اين نظام اميد دهند.
ميرشمسي
¤ ضمن اعتراف به صداقت و تلاش دكتر احمدي نژاد، اينجانب يك خانواده 4نفره قبل از هدفمندي يارانه ها غير از برنج و روغن روزي سه هزار تومان به همسرم براي مخارج مايحتاج منزل مي دادم ولي بعد از هدفمندي يارانه دوبرابر پرداخت مي كنم (به جز لباس، پوشاك، لوازم التحرير، سرويس و كرايه شركت واحد بچه هايم و...) و به نظرم تورم يكساله اخير بيش از ميزان يارانه ها بود انتظار مي رود دولت محترم فكري به حال تورم فعلي جامعه بكند.
يك هموطن
¤ چرا بخش خبر 30/22 چهارشنبه 7/10/90 شبكه دوم سيما هيچ اشاره اي به قرائت كميسيون اصل 90 مجلس در مورد فتنه 88 نكرد؟
6654-0914
¤ شهريه بالاي يك ميليون و 700هزار توماني دانشگاه آزاد در مقطع كارشناسي ارشد در هر ترم تحصيلي برخي دانشجويان را در آستانه انصراف از تحصيل در داخل كشور قرار داده و قصد دارند براي ادامه تحصيل به يكي از كشورهاي همسايه بروند. از دولت و مجلس مي خواهيم در اين امر مهم كه براي دانشجويان سرنوشت ساز است ورود داشته باشند.
3789-0911
¤ تعدادي از نيروهاي شركتي مشغول در حراست برق منطقه اي مازندران هستيم. عرض مي كنيم كه چرا بعد از چندين سال ما را تغيير عضويت نمي دهند و از نيروي شركتي بودن بيرون نمي آورند.
0139-0936
¤ مسافران زيادي در شهر طوس به خاطر نزديك بودن به مشهد مقدس و قرار داشتن مقبره فردوسي شاعر حماسه سراي كشورمان تردد دارند. شايسته نيست كه دستگاه سي تي اسكن بيمارستان اين شهر پرتردد از چندماه قبل به اين طرف خراب باشد و براي درست شدن آن اقدامي صورت نگيرد.
2773-0913
¤ در انتهاي خيابان شهيد آذري منشعب ازبزرگراه اشرفي اصفهاني فضاي سبزي وجود دارد كه اخيرا عده اي با مجوز شهرداري در حال احداث ساختمان در آن هستند. راهنمايي بفرماييد كه براي جلوگيري از اين تخلف آشكار چه كاري از دست ما ساخته است.
تقي خاني
¤ وقتي حضرت امام خميني(ره) فرموده اند انگليس از آمريكا بدتر است چرا بايد قطع رابطه با كشور بدتر از آمريكا سالهاي سال به تاخير بيفتد.
4818-0919
¤ حماسه عظيم 9دي تا ابديت بر پيشاني انقلاب اسلامي خواهد درخشيد. خوشا به حال مردمي كه با اخلاص و ايثار خويش اين سرافرازي را در حمايت از ولايت در دنيا و آخرت براي خودشان خريدند.
8005-0911
¤ از يك طرف فيلم «اسب حيوان نجيبي است» در روزنامه شما كاملا مورد نقد و انتقاد قرار مي گيرد و از طرف ديگر همين فيلم در سيماي جمهوري اسلامي تبليغ مي شود. اين دوگانگي براي چيست و چرا اتفاق مي افتد؟
5013-0914
¤ در رابطه با برخوردي كه بين نماينده دولت و يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در صحن علني مجلس پيش آمد از آنجا كه منشاء اين اختلاف و سپس درگيري آنان بر سر آمار بوده راه حل پايان دادن به اين قضيه و اختلاف، بررسي صحت و سقم ادعاي هر كدام از طرفين است.
5847-0914
¤ از مسئولان شركت واحد مي خواهيم يك خط ويژه از ترمينال جنوب به ترمينال خاوران راه اندازي شود.
حسني از تهران
¤ مدتي است ماشين هاي شخصي با شگردهاي مختلف مسافركشي مي كنند، آنها يك آرم آژانس دارند كه هر وقت از نزديك پليس رد مي شوند، مجوز مسافركشي شان شده است و ما رانندگان تاكسي سبز ها فقط پول شارژ مي دهيم. بازرسان اين مسئله را در مسير چهارراه جهان كودك تا ميدان آفريقا به وفور مي توانند ببينند.
جمعي از رانندگان تاكسي در تهران
¤ در فرديس كرج هر روز كه برف ببارد به قيمت كپسول گاز مايع 500 تومان اضافه مي شود. چند روز قبل كه برف باريد قيمت گاز 5500 تومان شده بود. خدا به داد ما در روزهاي برفي آينده برسد.
6331---0912
¤10سال قبل ازدواج كردم، يك فرزند دارم، خانه ندارم، مستاجرم، فقط 15ميليون تومان پول داشته باشم مي توانم صاحب خانه شوم و آقايان مديران فاسد بازداشت شده رقمهاي ميلياردي براي همسران خود جواهر مي خريدند!
يك جوان از مازندران
¤ ما مددجوي بهزيستي و بي سرپرست هستيم، مدرسه راهنمايي پسرم در منطقه 17 از ما كمك مردمي خواستند، ما كمك كرديم چون اگر اين كار را نمي كرديم اهانت مي كردند. وقتي ما از مدير مدرسه پرسيديم اين كمكها به مدرسه اجباري است، مدير مدرسه گفت بله. اما يك مدير مدرسه چرا در برابر اين سؤال و حرف كه ما به آموزش و پرورش شكايت مي كنيم، بايد فرزندان مرا تهديد كند؟
مهين حافظي
¤ بيان مسائل و احكام شرعي بين دونماز جماعت در اماكن خدمت به مردم نه تنها مشكل شرعي ندارد بلكه مستحب است، لذا از متوليان مساجد و اعضاي هيئت امنا مي خواهيم ائمه جماعات را به اين امور ترغيب نمايند.
سليمان بلغار
¤ ايران از در دوستي به تركيه گوشزد كند به خاطر آمريكا تن به ذلت ندهيد و به مخالفان سوريه كمك نكنيد.
8575---0937
¤ گرچه ما به سياست هاي دولت تركيه اعتراض داريم و اردوغان مروج اسلام لائيك و سكولار غربي است. اما در همه اين انتقادات نسبت به كشور همسايه نبايد از انصاف دور شد. همين كه كنيست رژيم صهيونيستي وارد ادعاي نسل كشي ارامنه در زمان عثماني شده و از اين ادعا حمايت و كاسه داغ تر از آش شده اين نشان دهنده اين است كه صهيونيستها و رژيم جعلي كه با دروغ هولوكاست، آمده فلسطين را اشغال كرده و مردم را با مظلوم نمايي به خاك و خون كشيده حال مي خواهد با تضعيف تركيه از اين ادعاي بي اساس سوء استفاده كند.
يك شهروند
¤ تيرهاي چراغ برق خ شهيد معتمدي واقع در خيابان شهيد كلاهدوز (خ دولت سابق) در وسط حريم عبور خودروها واقع شده است. از مسئولان مي خواهيم برق منطقه پاسداران را درست كنند.
جواد خيربخش
¤ دولت نبايد بگذارد مردم در مضيقه و تنگنا قرار گيرند. بار گراني و مشكلات كمر مردم را خم كرده است. دولت بايد باري از دوش مردم بردارد تا اقشار مستضعف بتوانند حداقل كمي از غم و غصه شان كاسته شود.
يك شهروند
¤ به دولت مي گوييم در روابط ديپلماسي خود با كشورهايي كه با ما سرجنگ دارند اين ديپلماسي را در دستور كار خود قرار دهند كه مردم ما همان مردم 8 سال دفاع مقدس هستند و هميشه حامي ولايت و جان فداي رهبر، انقلاب و اسلام هستند. ما تا آخرين قطره خون ايستاده ايم. با دولت عربستان و آمريكا ضعيف برخورد نكنيد. شك نكنيد مردم هميشه حامي دولت و انقلاب هستند.
نظريان از اصفهان
¤ در برنامه پارك ملت شبكه يك اظهارات يك خانم خارجي بي حجاب پخش شد كه فارسي را به خوبي صحبت مي كرد، نبايد پخش اين مسائل از صدا و سيما عادي بشود.
ايزدي از همدان
¤ چرا برخي از ادارات دولتي دختران و پسران مجرد و مردان متأهل را براي برگزاري سمينار همه را با هم به سفر مي برند.
خانم اكبري
¤ از رئيس جمهور مي خواهيم هر چه زودتر يارانه افراد ثروتمند را قطع كنند، ما مستضعفان همه خواستار اين مسئله هستيم.
خانم كريمي
¤ ما ساكنان محله فرديس فلكه دوم خيابان 14 توحيد- شهيد قربانلو 24 دستگاه از اقدام غيرقانوني و غيرمنطقي شركت ارتباطات شمس نوين در نصب دكل مخابراتي در محل زندگي خود به زحمت افتاده ايم. با توجه به آثار زيانبار اين اقدام نسبت به سلامت ساكنين از طريق نصب اين دكل خواستار جابه جايي آن هستيم.
جمعي از ساكنين محله فرديس
¤ چهار ماه است كه از دانشگاه آزاد واحد مركز تهران در مقطع كارشناسي ارشد فارغ التحصيل شده ام ولي از صدور مدرك خبري نيست. اي كاش مسئولين اين دانشگاه درخصوص دريافت شهريه نيز اين صبر و حوصله را داشتند و مديريت آنان يكسويه نبود.
9102---0919
¤ جنگ نرم و عمليات رواني كه استكبار جهاني عليه ما راه انداخته كاملا به روز است و براي مقابله با آن بايد از ابزارها و تكنيك هاي روز استفاده شود تا بتوانيم از به انحراف كشيده شدن جوانان مانع شويم.
3363---0918
¤ در سال 84 يك دستگاه اتومبيل پيكان از طريق ليزينگ ايران خودرو خريدم كه در كل مبلغ 9 ميليون تومان براي بنده تمام شد. حال كه براي گرفتن سند مراجعه كرده ام مبلغ دو ميليون و دويست هزار تومان بابت ديركرد در پرداخت اقساط مطالبه كرده اند- بنويسيد انصاف هم خوب چيزي است. چقدر بايد به اقشار ضعيف جامعه فشار بيايد.
1106---0919
¤ چند سال پيش در اثر غفلتي كه صورت گرفت ناگهان متوجه شديم نماد انقلاب را از ميدان انقلاب در مركز تهران جمع كردند بعد هم يك نماد مهملي كه هيچ معنا و مفهومي ندارد جاي آن برپا شد .معلوم نيست آنچه كه اتفاق افتاد نتيجه كدام كوتاهي ما بود.
0556---0912
¤ 6 سال قبل مبلغ دو ميليون تومان وام خريد لوازم از بانك رفاه دريافت كردم با اقساطي كه پرداخت كرده ام در مجموع مبلغ سه ميليون و 985 هزار تومان به بانك برگردانده ام. كجاي اين كار بانكداري اسلامي است.
2037---0919
¤ در خيابان پيروزي جنب ايستگاه مترو نبرد قطعه زمين بزرگي وجود دارد. با توجه به اينكه در طول اين خيابان هيچ گونه فضاي سبزي احداث نشده از شهرداري منطقه درخواست داريم براي رعايت حال شهروندان و كمك به محيط زيست اين قطعه زمين را به بوستان تبديل بكند.
اميني
¤ در ايستگاه هاي مترو يك عده از مسافران مرد به واگن هاي مخصوص خانم ها هجوم مي آورند و مزاحمت ايجاد مي كنند. بنده نمي دانم غيرت بعضي از مردان ما كجا رفته كه اين مسائل بديهي را زير پا مي گذارند. البته مسئولين مترو هم بايد به اين وضع نابسامان سامان بدهند تا خانم ها در استفاده از اين وسيله ريلي درون شهري امنيت داشته باشند.
امين
¤ بهتر است به جاي حذف يارانه بخشي از افراد جامعه نظام مالياتي كشور تقويت شود.
ايراني
¤ مأمورين سازمان ثبت احوال كشور در دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي اقدام به دريافت شناسنامه تمام اعضاي خانواده كارمندان اين مركز كرده اند تا در طول چند ماه آينده براي آنان شناسنامه جديد صادر شود. تكليف ما براي راي دادن در انتخابات مجلس كه اسفندماه برگزار مي گردد چيست؟
قاسمي
¤ اگر ليست داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي كه مورد تأييد بزرگان و دلسوزان نظام قرار مي گيرند به تفكيك شهرها در روزنامه چاپ شود مردم متدين براي شناخت اصلح به دردسر و اشتباه نمي افتند.
2505---0912

 



اخراجي (گفت و شنود)

گفت: چند تن از مدعيان اصلاحات كه به آمريكا و انگليس پناهنده شده اند در مصاحبه با بي بي سي و صداي آمريكا گفته اند منظور جبهه اصلاحات از عدم شركت در انتخابات همان تحريم است.
گفتم: حالا مگر كسي از آنها براي شركت در انتخابات دعوت كرده بود كه ادا و اصول درمي آورند؟!
گفت: آنها در پاسخ مجري كه پرسيده است اگر اصلاح طلبان انتخابات را تحريم كنند چه اتفاقي مي افتد؟ گفته اند، عرصه سياسي تك قطبي مي شود!
گفتم: مگر بعد از حذف منافقين و ليبرال ها و ساير گروه هاي ضد انقلاب، فضاي سياسي كشور يك قطبي شد كه با حذف وطن فروشان فتنه گر تك قطبي بشود؟!
گفت: چه عرض كنم؟! قمپز در كرده اند كه يعني مردم آنها را هم به حساب مي آورند!
گفتم: يارو به جرم دزدي از اداره اخراج شده بود، براي اين كه فاميل هاش متوجه نشوند، پيش آنها زنگ مي زنه به رئيس اداره و ميگه؛ من الان كار دارم، بعداً تماس مي گيرم!
 



درخواست اشتون از تركيه براي آغاز مذاكرات ايران و 1+5

وزير خارجه تركيه گفت اظهارات اشتون مبني بر اينكه منتظر پيام ايران براي انجام مذاكرات است را به مقامات ايران اعلام كرده است.
احمد داووداوغلو كه براي سفر رسمي دوروزه چهارشنبه شب وارد ايران شد پس از ديدار با معاون اول رئيس جمهور و وزير خارجه كشورمان در يك كنفرانس خبري مشترك با صالحي گفت: اظهارات اشتون درباره اين كه منتظر پيام از ايران براي انجام مذاكرات است را به مقامات ايران اعلام كرديم، ايران اعلام كرد در اين باره نظر مثبت دارد كه مذاكرات از سر گرفته شود و گام مثبت از ديدگاه ما اين است كه هرچه سريع تر مذاكرات دوباره از سرگرفته شود و تركيه نيز همه كمك خود را در اين مسير انجام خواهد داد.
او با اشاره به آخرين نشست ايران و 1+5 كه در ماه ژانويه سال گذشته در استانبول برگزار شد گفت: در ماه دسامبر سال گذشته با اشتون در بروكسل ديداري داشتم كه در اين ديدار مسئله هسته اي ايران نيز مطرح شد، در ماه ژانويه سال گذشته آخرين ديدارها بين ايران و 1+5 در استانبول برگزار شده بود اما به هيچ توافقي نرسيدند و دو طرف تاكيد كردند كه در كوتاه مدت نشست ديگري برگزار كنند.
اوغلو افزود: اشتون نظرات خود را به دفعات به صورت كتبي به ايران اعلام كرده است، من هم پيامش را به صالحي اعلام كردم و صالحي نيز صريحاً براي انجام اين مذاكرات اظهار آمادگي كرد.
دفاع اوغلو از سپر موشكي ناتو
داوود اوغلو هم چنين درباره استقرار رادار سپر دفاعي موشكي ناتو در خاك تركيه نيز گفت: اين يك سيستم دفاعي است كه سيستم راداري زودهنگام براي امنيت ناتو محسوب مي شود، به هيچ عنوان اين فعاليت موضوع جديدي نيست و تاكيد مي كنيم به هيچ عنوان، هيچ كشوري را تهديد نكرديم و دشمني نداريم. ما هيچ كشوري را به عنوان تهديد تلقي نمي كنيم و دوست نداريم كه آن ها نيز متقابلا ما را به عنوان تهديد تلقي كنند، اخبار دروغيني كه در ارتباط با استقرار اين سامانه دفاعي در تركيه منتشر مي شود را مثبت ارزيابي نمي كنيم.
وي خاطرنشان كرد: ما به ايران اعتماد داريم و دوست داريم ايران هم به ما اطمينان داشته باشد، برخي مي خواهند اين موضوع را به صورت غيرواقعي جلوه دهند در حالي كه ما بارها تاكيد كرده ايم سياست هاي تركيه مبتني بر دوستي با همسايگان خود است، ما هيچ گاه ايران را به عنوان تهديد تلقي نكرده ايم و به هيچ عنوان فعاليت هايي كه كشور همسايه را ناراحت كند، در دستور نداريم، اين اقدام را انجام نداديم و نخواهيم داد.
وزير خارجه تركيه اضافه كرد: در نشست ليسبون هم تلاش كرديم ناتو اعلام كند كه اين رادار مربوط به كشور خاصي نيست، تركيه هرگز اجازه نمي دهد كه از خاكش براي تجاوز به كشورهاي همسايه استفاده شود.
درخواست هاي مكرر اشتون
دكتر صالحي وزير خارجه كشورمان در اين نشست گفت: اشتون تماسي با داوود اوغلو داشته است و از وي پرسيدند آيا از طرف تركيه آمادگي براي ميزباني نشست بعدي ايران و 1+5 در زمان مقرر وجود دارد كه تركيه اين آمادگي را اعلام كرده است؛ پس از اين گفت وگو، وزير خارجه تركيه با من تماس تلفني داشت و من نيز به جليلي اين مطلب را اعلام كردم و جليلي بر آمادگي خود تاكيد كرد.
وي ادامه داد: در حال حاضر ما براي مذاكرات آمادگي داريم و اميدواريم اين مذاكرات در مكاني كه مورد توافق دو طرف است انجام گيرد، البته نظر شخصي من اين است كه تركيه مناسب ترين محل است اما تعيين مكان به طرف ها بستگي دارد.
وزير امور خارجه كشورمان هم چنين در پاسخ به پرسشي در مورد تلاش غرب براي تحريم نفت و بانك مركزي ايران تاكيد كرد: اين تحريم ها نتايجي نخواهد داشت، جمهوري اسلامي ايران با تجارب متراكم شده فراوان در 32 سال گذشته همواره آماده مقابله با اين تحريم هاي خصومت آميز است و از اين تحريم ها نگراني نداريم. او افزود: پيش بيني هاي لازم انديشيده شده است، همان طور كه در 32 سال گذشته از گردنه هاي فراواني عبور كرديم، از گردنه هاي موجود نيز به سلامت عبور خواهيم كرد.
جليلي: بيداري اسلامي ظرفيت هاي ملت هاي مسلمان منطقه را برضد آمريكا جهت داد
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان گفت: بيداري اسلامي ظرفيت هاي ملت هاي مسلمان منطقه را برضد آمريكا و رژيم صيهونيستي جهت داد. به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي پنجشنبه در ديدار با احمد داود اوغلو وزير امورخارجه تركيه بر اهميت هم افزايي ظرفيت هاي ايران و تركيه در راستاي منافع جهان اسلامي تاكيد كرد و گفت: آمريكا تمام تلاش خود را براي جبران خسارت راهبردي رژيم صهيونيستي در پي تحولات منطقه به كار گرفته و تلاش مي كند موازنه را به نفع اين رژيم تغيير دهد. وي ادامه داد: كشورهاي اسلامي بايد نسبت به دسيسه هاي دشمن هوشيار باشند و از ظرفيت فعال شده در كشورهاي اسلامي عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي بهره برداري كنند. در اين ديدار احمد داود اوغلو وزيرامورخارجه تركيه با تاكيد بر نقش محوري جمهوري اسلامي ايران در مسائل منطقه اي و بين المللي خواستار افزايش تعاملات تهران و آنكارا و همچنين تقويت مناسبات دو كشور شد.

 



ماشاءالله، حزب الله (نكته)

ديروز نمازگزاران جمعه بعد از نماز عصر و به امامت حجت الاسلام والمسلمين صديقي، امام جمعه سوخته دل و عارف تهران، بر پيكر پاك و مطهر حاج بخشي، پير دلاور جبهه هاي نبرد نماز خواندند، اشك در چشم ها و غم بر دل ها نشسته بود. گاه صداي هق هق گريه در فضاي هميشه ملكوتي نماز جمعه مي پيچيد و با صداي امام جمعه درهم مي آميخت... «انا لانعلم منه الا خيراً... خدايا! ما از او غير خوبي ها نمي دانيم» و جماعت به ژرفاي دل گواهي مي داد كه از حاج بخشي جز خوبي نديده و نمي شناسد. امام جمعه به «ان كان مسيئاً... اگر گناهكار بوده است» كه رسيد، صفحه ذهن ها و پهنه دل ها، خالي بود. هيچكس از پير بسيج و پدر دو شهيد، گناهي سراغ نداشت... جمعيت كه به تشييع راه افتاد، يكي با صداي بلند فرياد زد «ماشاءالله» گويي صداي حاج بخشي بود كه از ملكوت به گوش ناسوتيان مي رسيد. جماعت، صدا- بخوانيد ندا- را آشنا يافتند و يكپارچه و با همان صلابت؛ به پاسخ برخاستند «حزب الله»... و باز هم، ماشاءالله... حزب الله...امام ما...؟ حزب الله... رهبر ما...؟ حزب الله... بسيجي ها...؟ حزب الله... رزمندگان؟... حزب الله... كي خسته است؟... دشمن...
حالا ديگر، حاج بخشي هم به جمع تشييع كنندگان پيكر خود پيوسته بود. لندكروز نقره اي رنگ حاجي پيش رو بود و انگار حاج بخشي بود كه از پشت بلندگوي نصب شده روي سقف لندكروز، به صلابت فرياد مي زد؛ «ماشاءالله» و از ژرفاي دل جمعيت پاسخ مي شنيد؛ «حزب الله»... اما، با اين همه، جاي حاجي خالي بود... پدر دو شهيد، جانباز جنگ تحميلي، يار هميشگي حزب الله و به قول حضرت آقا؛ «پير دلاور جبهه ها».
حاج بخشي بعد از پايان جنگ تحميلي هم، نبرد را ترك نكرد. او با بصيرتي كه از جبهه ها يافته بود مي دانست دشمن سيلي خورده در جنگ هشت ساله، نبرد را از جبهه ها به خيابان ها مي آورد و چنين بود كه بعد از خاموشي جنگ از لباس بسيجي بيرون نيامد و با همان لباس خاكي از خاكريزهاي جنوب و غرب كشور به خيابان ها آمد و همه ديدند كه حق با حاج بخشي بود... راستي اگر حاج بخشي و حزب الله كف خيابان ها را خالي مي گذاشتند، پياده نظام دشمن چه به روز مردم نمي آورد؟! روزي با اشاره به لندكروز نقره اي رنگ و فرسوده حاج بخشي به وي گفتم؛ «حاجي! قصد نداري ماشينت را عوض كني؟ پرسيد؛ با چي عوض كنم؟ گفتم منظورم اين است كه آن را تبديل به احسن كني! گفت؛ مگه اين ماشين چه عيبي داره؟ يادگار جبهه است. به مزاح گفتم؛ آخه زهوارش در رفته و همه جاش صدا ميده غير بوقش! با خنده گفت؛ به بوقش چيكار داري؟ در عوض «بلندگوش» گوش ضد انقلاب رو كر مي كنه! حاجي راست مي گفت و البته بايد اضافه مي كرد كه گوش حزب الله و مردم مؤمن و پاكباخته را هم نوازش مي كنه.
نزديك به 2 سال پيش بود كه حاج بخشي در بستر بيماري افتاده بود. آقاي گلپايگاني رئيس دفتر آقا به نمايندگي از حضرت ايشان به عيادت و دلجويي او رفته بود و حاج بخشي به قدرداني نامه اي از سويداي دل براي آقا نوشته بود؛
«اي رهبر حزب الله در سراسر دنيا، سلام و عرض ارادت اين پير غلام جبهه ها و خاك پاي بسيجيان را كه اكنون در بستر بيماري افتاده است بپذيريد از اين كه آقاي گلپايگاني را براي عيادتم به بيمارستان فرستاديد و اين جانباز پير و پدر دو شهيد را به لطف خود نواختيد بي اندازه ممنون و سپاسگزارم. من همه جا فرياد زده ام كه خط خامنه اي خط محمد رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است، آن بزرگواران هم پدر و مادر شهدا و جانبازان را بعد از پايان جنگ ها فراموش نمي كردند و به دلجويي آنها مي رفتند.
زبان الكن اين پيرغلام چگونه مي تواند پاس لطف و محبت رهبر و مقتدايم را بجاي آورد. خداي سبحان سايه شما را بر سر همه ملت هاي مسلمان و مستضعفان جهان و تمامي بسيجيان مستدام بدارد.
فداي شما- حاج بخشي»
اين نامه، رونوشتي صادقانه از شناسنامه حاج بخشي است. رونوشتي مطابق اصل. بدون هيچ كم و كاست و خط خوردگي.
خداي مهربان با اولياءالله و فرزندان شهيدش محشور فرمايد.
حسين شريعتمداري

 



سيداحمد خاتمي: فتنه گران سعي دارند در 12 اسفند انتقام حماسه 9 دي را از مردم بگيرند

سيداحمد خاتمي گفت: فتنه گران مي خواهند با كمرنگ جلوه دادن انتخابات مجلس، انتقام حماسه 9 دي را در 12 اسفند بگيرند.
آيت الله سيداحمد خاتمي در ديدار با اعضاي كميته مساجد ستاد دهه فجر در سخناني اظهار كرد: فتنه گران مي خواهند حضور مردم را در انتخابات مجلس كمرنگ جلوه دهند و در اين راستا سعي دارند تا در 12 اسفند انتقام حماسه نهم دي ماه را از مردم ايران بگيرند.
خاتمي خاطرنشان كرد: بعضي از عنصرهاي بيگانه، مردم را به تحريم انتخابات مجلس دعوت مي كنند، ولي خود نمي دانند كه اين كار باعث مي شود تا تنور انتخابات از دوره هاي قبل داغ تر شود.
وي افزود: از صفر تا 100 انتخابات مجلس نهم بايد با مجالس گذشته تفاوت داشته باشد، نام نويسي ها بايد با انگيزه خدايي باشد و تبليغات انتخاباتي نيز بايد در چارچوب دين باشد.
خاتمي ادامه داد: دروغ و ايجاد تفرقه و تخريب جزء منطقه ممنوعه در تبليغات انتخاباتي و ساير فعاليت هاست.
وي گفت: كانديداها بعد از انتخابات چه رأي آورند و چه رأي نياورند بايد با جاهاي ديگر تفاوت كنند؛ اگر رأي آوردند بايد خود را خادم مردم بدانند و در مجلس به آنچه وظيفه قانوني آن هاست عمل كنند و اگر رأي هم نياوردند پايان رقابت ها را بايد آغاز رفاقت ها ببينند.
اين عضو جامعه مدرسين حوزه تصريح كرد: آن چه انتظار مي رود اين است كه ما انتخاباتي را شكل دهيم كه در شأن نظام جمهوري اسلامي و در حقيقت مناسب با سيماي جمهوري اسلامي باشد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا جامعه مدرسين در قم ليستي براي انتخابات مجلس ارائه خواهد كرد يا خير، گفت: من در مورد اين موضوع اظهار نظر نمي كنم.

 



آمريكا بخواهد يا نه الگوي انقلاب ايران تكثير شده است(خبر ويژه)

روزنامه واشنگتن پست در مقاله اي به تفصيل استدلال كرد كه ايران بدون شك مهم ترين برنده تحولات خاورميانه بوده است.
واشنگتن پست نوشت: «برخي از تحليلگران غربي اين نظريه را تأييد مي كنند كه انقلاب هاي منطقه تحت تأثير الگوي انقلاب اسلامي ايران بوده اند. جيم كوري يكي از كارشناسان امور امنيتي و از تحليلگران نيروهاي پليسي طي مقاله اي مي نويسد، هر چند آقاي اوباما و خانم هيلاري كلينتون و برخي ديگر تلاش مي كنند كه بگويند خيزش هاي مردمي در كشورهاي عربي يك حركت دمكراسي است اما بايد بپذيريم كه اين قيام ها بيشتر تحت نفوذ انقلاب اسلامي ايران در زمان جيمي كارتر قرار گرفته اند».
بنا بر اين نوشته، قيام هاي مردمي و گرايش هاي اسلامي طي سال گذشته در كشورهاي عربي فرصت خوبي را براي گسترش روابط ايران با كشورهاي منطقه بوجود آورده است. هرگونه حركت بيداري اسلامي و قيامي كه در آن از اسلام خواهي سخن گفته مي شود از نظر ايران نشان دهنده گسترش فلسفه انقلاب اسلامي در دنياي اسلام است.
واشنگتن پست ادامه داد: «مايك اسنوپز يكي از افسران سابق اطلاعاتي پليس نيويورك مي گويد، اين مسئله كه اكثريت ايرانيان شيعه هستند بدين معنا نيست كه آنها از اقدامات گروه هاي سني حمايت نمي كنند. وي مي گويد، در مصر و ليبي صحبت از پياده كردن قوانين شريعت است. آنها شعارهاي حاكي از نفرت عليه اسرائيل سرداده اند و لذا براي ايران فرصت خوبي بدست آمده تا در اين گروهها اعمال نفوذ كند».
اين روزنامه آمريكايي با لحني توام با نگراني ادامه مي دهد: «ايراني ها از خروج آمريكا از عراق استقبال كردند و اكنون قصد همكاري نظامي با بغداد را دارند. مركز اطلاعاتي ميرآميت با انتشار يك گزارش تحليلي مي نويسد، جمهوري اسلامي در داخل و خارج از مرزهاي خود تلاش مي كند تا سيستم حكومتي خود را به عنوان يك الگوي نظام جديد در منطقه معرفي نمايد. و لذا چنانچه آنها در نظريه گسترش انقلاب خود موفق شوند قطعاً وضعيت منطقه و كشورهاي عربي تغيير خواهد كرد».
واشنگتن پست در پايان تاكيد مي كند: «در همين راستا ايران در سپتامبر سال قبل كنفرانسي تحت عنوان بيداري اسلامي در تهران برگزار نمود. در اين كنفرانس آيت الله خامنه اي از كشورهاي منطقه خواست تا جهت تحكيم وحدت اسلامي تلاش نمايند و از اين طريق توطئه هاي دشمنان غربي را خنثي كنند».

 



غرب براي مقابله با بحران اقتصادي نسل كشي مي كند (خبر ويژه)

يك كارشناس آمريكايي تصريح كرد غرب به منظور مقابله با بحران اقتصادي، به اقدامات غيرانساني متوسل شده است.
ديويد كريستي در شبكه تلويزيوني اينترنتي LPAC آمريكا گفت: «بحران مالي و اقتصادي اروپا بسيار جدي است. كشورهاي اروپايي از قبيل يونان براي رهايي از اين بحران به اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي روي آورده اند. اما اجراي اين سياستها براي مردم يونان پيامدهاي بسيار بدي به همراه داشته است. دولت يونان براي كاهش هزينه هاي خود به اجراي سياست هايي از قبيل كاهش خدمات درماني و بيمه اي روي آورده است. در اين راستا، حتي حمايت دولتي از واكسن آبله كودكان نيز برداشته شده است».
وي ادامه داد: «دولت يونان ديگر از بيماران مبتلا به بيماري ايدز نيز حمايت نمي كند. والدين يوناني براي تامين انسولين موردنياز فرزندانشان با وضع بسيار دشواري مواجه هستند. جامعه در چنين كشورهايي در حال نابودي است. در واقع، نسل كشي در اين كشورها در جريان است».
اين كارشناس تاكيد كرد: «همين رويه در آمريكا نيز در پيش گرفته مي شود زيرا بودجه بخش خدمات درماني و بيمه اي كاهش مي يابد. با اين اقدامات، دسترسي مردم آمريكا به خدمات بيمه اي و دارويي مورد حمايت شبكه بيمه كاهش مي يابد. چنين اقداماتي به مثابه كشتن انسان ها است. با اين اقدامات، سطح زندگي مردم به شدت كاهش مي يابد. اين سياست ها به ضرر انسانيت است. سياستمداران آمريكايي مي كوشند راه حلي كوتاه مدت براي مشكلات كشور پيدا كنند اما اين اقدامات، پيامدهاي طولاني مدتي به همراه دارد».

 



تحريم نفت ايران يا تحريم اروپا و آمريكا؟!(خبر ويژه)

كارشناسان زيان تحريم نفتي ايران را براي اقتصاد جهاني، بيش از اقتصاد ايران مي دانند.
اين نتيجه اي است كه شبكه تلويزيوني روسيا اليوم پس از گفت وگو با تعداد زيادي از كارشناسان به دست آورده است.
اين شبكه ديروز در برنامه اي گفت: كارشناسان هشدار مي دهند تشديد تحريم ها برضد ايران، اقتصاد نيمه جان جهان را با مشكلات بيشتري مواجه خواهد كرد.
به گفته اين شبكه تلويزيوني كارشناسان معتقدند برنامه هسته اي ايران بهانه اي است تا غرب فشارهاي سياسي بر ايران را افزايش دهد والا غربي ها خوب مي دانند ايران قصد ساخت سلاح هسته اي را ندارد.
ايران دومين كشور توليد كننده نفت در اوپك است كه حدود 100 ميليارد دلار در سال، نفت صادر مي كند.
به گفته اين شبكه عرب زبان، ايران مي تواند به آساني براي فروش نفت خود، از ميان كشورهاي آسيايي و آفريقايي، براي كشورهاي اروپايي جايگزين بيابد.
اين گزارش ادامه مي دهد: هرگونه اقدام عليه صادرات نفت ايران بر ميانگين قيمت نفت در جهان نيز تاثير خواهد گذاشت و آن را تا 200 دلار در هر بشكه بالا خواهد برد.
اين شبكه در پايان گزارش خود گفت: ايران در همين حال تهديد كرده است درصورت تحريم نفتي اين كشور، تنگه هرمز را خواهد بست، مسئله اي كه مي تواند براي بازارهاي جهاني فاجعه بار باشد.
طي روزهاي گذشته گروه هاي ديگري از كارشناسان هم هشدار داده اند كه تحريم نفتي گزينه اي براي اجرا نشدن است چرا كه اقتصاد جهاني كشش تحمل چنين شوكي را ندارد.

 



فقط توضيح بدهيد كه با عمر سعد چه فرقي داريد؟!(خبر ويژه)

«ماه محرم همواره عاملي براي صبوري، مقاومت و استقامت ملت ما در برابر ناكامي ها بوده است كه از آن درس هاي اخلاقي و راههاي مبارزه با ناراستي ها و تجربه مقاومت در برابر موانع و مشكلات را فرا گرفته است.»
محمد خاتمي رئيس بنياد باران در مجمع عمومي سالانه اين تشكل با بيان مطلب فوق درباره محرم گفت: «اگر اين سرمايه نبود، مقاومت مردم در طول تاريخ در برابر مشكلات و ستم ها وجود نداشت و از صحنه تاريخ بيرون مي رفتيم كه اتفاقاً شور و شوق مردم به اين مناسبت در طول تاريخ همواره بيشتر شده كه نشاندهنده عظمت كار اباعبدالله الحسين(ع) است.»
محمد خاتمي توضيح نداد كه اگر به قيام اباعبدالله الحسين عليه السلام و اهميت محرم و نهضت حسين(ع) اعتقاد دارد اهانت اراذل و اوباش حامي سران فتنه به ساحت مقدس امام حسين(ع) در عاشوراي 88 را چگونه توجيه مي كند؟! و آيا آن گونه كه موسوي به صراحت گفت و خاتمي و كروبي با وقاحت آن را تائيد كردند؛ اهانت كنندگان به ساحت حضرت اباعبدالله(ع) «مردمان خداجوي»! بوده اند؟! و توضيح نداد كه اين حركت مشمئزكننده موسوي و خاتمي و كروبي عليه عاشوراي حسيني(ع) با شعار معروف عمرسعد كه در روز عاشوراي 61 هجري، با فرياد يا خيل الله اركبي سپاهيان خود را سپاه خدا- مردمان خداجوي!- ناميده بود چه تفاوتي دارد؟ محمد خاتمي اين نكته را نيز ناگفته گذاشت كه آيا آمريكا و انگليس و اسرائيل را حاميان امام حسين(ع) و نهضت عاشورا مي داند؟! و اگر چنين نيست، چرا در جريان فتنه 88 آشكارا از فرمول ديكته شده آنها عليه مردم مسلمان ايران اسلامي پيروي كرده و دست به وطن فروشي زده است؟! و توضيح نداد كه آيا از نظر او، منافقين و بهايي ها و ماركسيست ها و عبدالمالك ريگي و رضا پهلوي و... نيز پيرو نهضت حسين(ع) بوده اند؟! كه خاتمي و كروبي و موسوي با اين جرثومه هاي فساد و تباهي عليه ايران اسلامي ائتلاف كرده بودند؟! و آيا آقاي خاتمي درباره چگونگي بهره گيري از نهضت حسين(ع) دست كم دو بار با جرج سوروس، صهيونيست معروف آمريكايي ملاقات كرده بود؟! آتش زدن مسجد، آدمكشي، شعار به نفع اسرائيل در روز قدس و حمايت از آمريكا در روز جهاني مبارزه با استكبار و دهها خيانت شرم آور ديگر سران و عوامل اصلي فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 كه جاي خود دارد!

 



آحارونوت: جرئت جنگ با ايران؟آمريكا با گريه از عراق رفت(خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي فاش كرد اظهارات تهديدآميز مقامات دولت اوباما عليه ايران براي گرفتن بهانه از رقباي جمهوري خواه در انتخابات رياست جمهوري است وگرنه آمريكا به شدت از عواقب درگيري نظامي با ايران مي هراسد.
روزنامه يديعوت آحارونوت نوشت: سخنان لئون پانه تا وزير دفاع آمريكا مبني بر اينكه دستيابي ايران به بمب هسته اي خط قرمز ما محسوب مي شود و اگر لازم باشد به ايران حمله مي كنيم و اظهارات مارتين دمپسي، رئيس ستاد ارتش آمريكا كه گفت در ارزيابي ما اشتباه نكنيد، به طور رسمي و غيررسمي با استقبال اسرائيلي ها مواجه شد و خوشنودي آنها را به دنبال داشت. اكنون عده اي گوش هاي خود را تيز كرده اند تا از هر جايي كه شده خبر حمله هوايي اسرائيل به ايران را بشنوند. اما دوستان! آرام باشيد. احتمال حمله آمريكا به تاسيسات هسته اي ايران اگر حقيقتا صفر نباشد نزديك به صفر است. آن چه بيش از همه منطقي به نظر مي رسد اين است كه لئون پانه تا كه خود يك سياستمدار تمام عيار است با اين اظهارات تلاش كرده حملات نامزدهاي جمهوري خواه رياست جمهوري را از اوباما دور كند. آنها به ناحق باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا را متهم مي كنند كه سياست خارجي اش را مطابق با سياست دشمنان آمريكا هماهنگ مي كند. شايد هم نيت پانه تا اين بوده كه با ايراد اين اظهارات راي يهودي ها را به دست آورد. دمپسي هم مي خواهد ايران را بترساند و الا خود از مخالفان حمله نظامي به ايران است.
به گزارش ديپلماسي ايراني، اين روزنامه با يادآوري شكست هاي سهمگين آمريكا و اسرائيل در منطقه نوشت: آمريكا نيز مانند اسرائيل كه در سال 1982 وارد لبنان شد و موفق شد قبل از آن كه متحمل فاجعه سنگيني شود سال 2000 از آن خارج شود، همچنان بازخوردهاي تاسف آور جنگش در عراق را تحمل مي كند؛ جنگي كه مجبور شد تا آخرين سرباز خود را با گريه و شيون از آن خارج كند. حال مساله ايران سخت تر از آن چيزي است كه بتوان آن را با عراق مقايسه كرد.
يديعوت آحارونوت مي افزايد: وقت آن رسيده است كه بپرسيم آيا مواضع اسرائيل با مواضع آمريكا بر سر برنامه هسته اي اش تطبيق دارد؟ پاسخ محق به اين سؤال منفي است. حقيقت اين است كه ايالات متحده آمريكا برخورداري ايران از سلاح هسته اي را هيچ تهديد حياتي براي خود و مصالح حياتي اش در منطقه نمي بيند. از همه اينها مهم تر براي آمريكا اين است كه نظام هاي حاكم بر عربستان و امارات همچنان بتوانند نفت مورد نيازش را تامين كنند. با اين ديدگاه آمريكا برعكس، حمله نظامي اسرائيل به ايران را تهديدي حياتي براي خود مي بيند.
در پايان اين يادداشت آمده است: بايد اين حقيقت را بدانيم كه هسته اي شدن ايران هر چقدر براي اسرائيل سنگين باشد تهديد حياتي براي آن نيست. از اين رو حمله نظامي به ايران شايد برخي خواسته هاي ما را تامين كند ولي قطعا زخم هايي كه در پي آن خواهد خورد چنان عميق خواهد بود كه به اين راحتي ها امكان درمان آن نيست.

 



او دروغ مي گويد، راستش را از ما بشنويد (خبر ويژه)

يك ضد انقلاب مرتبط با سران داخلي فتنه كه البته مدتي است به دليل گاف هاي متعدد عزل شده، در تازه ترين شيرين كاري خود راهبرد واقعي جريان فتنه داخلي در مورد انتخابات مجلس را لو داد.
مجتبي واحدي كه اخيرا با سلطنت طلب ها هم مرتبط شده به بي بي سي فارسي گفت اصلاح طلبان در اصل در پي تحريم انتخابات هستند ولي نمي خواهند اين كلمه را به كار ببرند چون از تبعات آن مي ترسند.
واحدي گفت: «من معتقدم كه اصلاح طلب ها به صورت عام اگر چه خيلي صريح نگفتند، ولي معناي حرف شان تحريم انتخابات است. كروبي هم كه به صورت صريح اين را گفته. در واقع برآيند اظهار نظري كه اصلاح طلب ها كردند از اظهار نظر آقاي تاج زاده گرفته تا صحبت هاي ديگران، برآيندش تحريم انتخابات بوده است».
رضا عليجاني عضو گروهك غير قانوني نهضت آزادي هم كه اكنون به خارج از ايران گريخته، در مصاحبه اي ديگر با بي بي سي اظهارات واحدي را تاييد كرده است. وي مي گويد: «حقيقتاً اگر بخواهيم ذات پندارانه برخورد نكنيم اين كلمات در ادبيات سياسي و به ويژه امنيتي در ايران در داخل كشور يك مقدار به صورت قراردادي يكسري تعريف هايي را پذيرفته است. عدم شركت، ليست ندادن، نامزد نشدن و اين كه من اختيار خودم را دارم و شركت نمي كنم. تحريم ظاهراً به اين معنا است كه من ديگران را هم تبليغ به عدم شركت مي كنم. اين ها يك سنگرهاي دفاعي است و البته سنگرهاي كوچكتر است كه در بازجويي ها و در برخوردهاي امنيتي، دوستان در داخل كشور از آن استفاده مي كنند، ولي همان طور كه در گزارش شما بود، اگر از ظاهر كلمات بگذريم در محتوا، هم بيانيه شوراي هماهنگي، هم بيانيه شجاعانه اي كه زندانيان دادند، بيانيه 143 نفر قبلي به هر حال خروجي همه شان مشترك بود و آن نه تنها عدم شركت بود، بلكه مغاير منافع ملي و مغاير آزادي و مغاير دموكراسي دانستن شركت بود و اين ظاهراً در محتوا تفاوتي با تحريم ندارد، هر چند بايد شرايط دوستان در داخل را درك كرد و از اين كه يك سنگرهاي كوچك دفاعي را براي برخوردهاي امنيتي شان حفظ بكنند، خيلي نبايد ناراحت بود».
واحدي و عليجاني در حالي اين سخنان را علنا بر زبان آورده اند كه افرادي مانند محمد خاتمي در داخل به شدت نگران آن هستند كه مارك «تحريمي» بر پيشاني آنها بچسبد.







 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14