(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 دی 1390- شماره 20115

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حذف دلار از مبادلات اقتصادي ايران و روسيه
حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
مردم حضور گسترده خود را در انتخابات به رخ جهان خواهند كشيد
ونكوور سان:ايران با رهبري آيت الله خامنه اي قابليتي ماهرانه در بي اثر كردن تحريم هاي بين المللي دارد
احتمال حضور رئيس جمهور در مجلس براي پاسخ به سؤالات نمايندگان
پيكر علمدار پير جبهه ها بر دوش مردم قدرشناس تهران
امام جمعه قم با اشاره به رزمايش ولايت 90: خليج فارس جاي حضور بيگانگان نيست
تلاش ايران براي واكنش جمعي جهان اسلام به جنايت تازه صهيونيست ها عليه قدس شريف
رهبر معظم انقلاب درگذشت حاجي بخشي را تسليت گفتند
راهبرد نبرد دريايي ايران با آمريكا ضربه زني در همه جا ، ضربه پذيري در هيچ جا
تكليف رئيس دانشگاه آزاد قطعاً در جلسه 21 دي مشخص مي شود
مانع تراشي آمريكا براي جلوگيري از محاكمه منافقين در عراق
گاف بي بي سي فارسي درباره اقدامات پليس سايبري ايران
معاون امنيتي وزارت كشور: امنيت همه جانبه انتخابات مجلس را تامين خواهيم كرد
تاسيس بيمارستان جامع زنان در تمام استان ها
معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه:مردم دنبال شجره نامه امامزاده ها نباشند
طرح پزشكي از راه دور در 3 شهر سيستان و بلوچستان شروع شد
آغاز ثبت نام آزمون دكتري از 25 دي ماه
حذف آزمون سمپاد از اول راهنمايي در سال 91
راه اندازي مركز پاسخگويي به شبهات در شجره طيبه صالحين
خداحافظي با ناوگان فرسوده هلال احمر تا پايان سال آينده
تسليمي: الگوهاي تغذيه سالم در مدارس تدريس مي شود
پرداخت وام يك ميليوني شهرداري به زوج هاي تهراني



حذف دلار از مبادلات اقتصادي ايران و روسيه

روساي جمهور ايران و روسيه در يك گفت وگوي تلفني، استفاده از ارز ملي و حذف دلار را براي مبادلات اقتصادي و تجارت مورد تاكيد قرار دادند.
دكتر احمدي نژاد و ديميتري مدودف با اشاره به ديدگاه مشترك دو كشور در خصوص تحولات منطقه و فشارهاي فرامنطقه اي و ايجاد بحران را موجب به خطر افتادن امنيت منطقه دانسته و هماهنگي نزديك تهران و روسيه را براي حل و فصل مسالمت آميز اين تحولات مورد تاكيد قرار دادند.
روساي جمهور ايران و روسيه همچنين بر گسترش حجم همكاري هاي اقتصادي و تجاري دو كشور و استفاده از ارز ملي و حذف دلار در اين مبادلات تاكيد كرده و آن را موجب افزايش حجم مبادلات دو كشور دانستند.
احمدي نژاد در اين مكالمه تلفني با اشاره به همكاري هاي رو به گسترش تهران - مسكو و جايگاه دو كشور در عرصه منطقه اي و بين المللي گفت: سرعت تحولات اقتضاء مي كند كه رايزني ها و هماهنگي هاي دو كشور با توجه به جايگاه تاثيرگذار و ظرفيت و امكانات فراواني كه در اختيار دارند هر چه بيشتر گسترش يابد و اين موضوع به نفع دو ملت و ملت هاي منطقه است.
رئيس جمهور نهايي شدن رژيم حقوقي درياي خزر را مورد تاكيد قرار داد و گفت: توافق حاصل شده مبني بر جلوگيري از حضور نيروهاي بيگانه و نظامي شدن درياي خزر توافق بسيار خوبي بود كه با استفاده از آن مي توان تمام مسائل مربوط به اين دريا را حل وفصل كرد.
احمدي نژاد با اشاره به توافق دو كشور مبني بر انجام مبادلات اقتصادي با ارزهاي ملي گفت: عملياتي شدن اين توافق حجم مبادلات اقتصادي و تجاري ايران و روسيه را چندين برابر افزايش خواهد داد.
ديميتري مدودف رئيس جمهور روسيه نيز در اين تماس تلفني با تاكيد بر اين كه ارزيابي ها و ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران و روسيه بسيار نزديك و منطبق بر هم است، اظهار كرد: روسيه همانند جمهوري اسلامي ايران از حل وفصل تحولات موجود در برخي كشورهاي منطقه از طريق صلح آميز و گفت وگوهاي سياسي حمايت مي كند و مخالف هرگونه دخالت خارجي و نظامي در اين كشورها است.
مدودف با تاكيد بر افزايش بيش از پيش حجم روابط دو كشور در زمينه هاي اقتصادي استفاده از ارز ملي و حذف دلار را در مبادلات تجاري دو كشور مورد تاكيد قرار داد و گفت: ظرفيت هاي ايران و روسيه بسيار فراتر از حجم كنوني است و روسيه بدنبال ارتقاي مناسبات دو كشور در تمامي زمينه ها و فعال كردن همه توافقات كميسيون مشترك اقتصادي است.
رئيس جمهور روسيه در ادامه با اشاره به اهميت درياي خزر گفت: بر اين باور هستيم كه درياي خزر به عنوان آب هاي داخلي و سرزميني محسوب مي شود و هيچ نيروي مسلح غيرمنطقه اي نبايد در آن حضور داشته باشند و كشورهاي حاشيه دريا بايد تصميم بگيرند كه چگونه از آن استفاده كنند. وي همچنين نيروگاه اتمي بوشهر را سمبل همكاري و دوستي بين تهران و مسكو دانست و بر ادامه اين همكاري ها تاكيد كرد.
احمدي نژاد و مدودف همچنين موضوع هسته اي ايران را مورد اشاره قرار داده و با تاكيد بر حق ايران در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي ادامه رايزني با 1+5 با محور طرح گام به گام روسيه را مفيد دانستند.

 



حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
مردم حضور گسترده خود را در انتخابات به رخ جهان خواهند كشيد

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن سعي دارد مقدسان را به يك نحو و مشكل داران را طوري ديگر از حضور در انتخابات منصرف كند و با ايجاد اختلاف و چند دستگي مشاركت مردمي را پائين بياورد.مردم ايران نشان خواهد داد با همان بصيرتي كه در مقابل فتنه ايستادند، در ادامه ريشه هاي آن را نيز خشك خواهند كرد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام و المسلمين كاظم صديقي در خطبه دوم نمازجمعه تهران به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كه در اسفندماه امسال برگزار مي شود، اشاره كرد و اظهار داشت: اين انتخابات صحنه آزمايش و امتحان براي ملت ايران است. مردم ايران در طول بيش از سه دهه همواره در امتحانات الهي حضور داشتند و از آن نمره قبولي دريافت كرده اند. مردم ما نشان داده اند كه حتي از مردم صدر اسلام در امتحانات بهتر بوده اند و در پيمان هاي خود استوار و محكم هستند.
وي گفت: مردم در اين انتخابات حساس با حضور به موقع و گسترده به دنيا نشان خواهند داد كه جريان فتنه نه تنها به نفع دشمنان تمام نشد بلكه ملت ايران را هوشيارتر كرده است. مردم ايران نشان خواهد داد با همان بصيرتي كه در مقابل فتنه ايستادند، در ادامه ريشه هاي آن را نيز خشك خواهند كرد.
امام جمعه موقت تهران تعريف انتخابات را «تعيين آزادانه سرنوشت» عنوان كرد و گفت: ملت ايران همچون گذشته در صحنه حاضر و با اين حضور، دشمن شكن خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمين صديقي همگان را به توجه چند نكته در خصوص انتخابات دعوت كرد و يادآور شد: دشمن سعي دارد با تحريم، يأس پراكني و برجسته كردن نقاط ضعف ،مردم را خسته و نااميد كند، اما معتقدم ملت ايران هوشيارتر، مؤمن تر و بزرگتر از آن هستند كه دشمن بتواند آنها را در اين مرحله متوقف كند.
وي حضور كمرنگ و كاهش مشاركت مردم در انتخابات را از ديگر برنامه هاي دشمن دانست و متذكر شد: دشمن سعي دارد مقدسان را به يك نحو و مشكل داران را طوري ديگر از حضور در انتخابات منصرف كند و با ايجاد اختلاف و چند دستگي مشاركت مردمي را پائين بياورد.
امام جمعه موقت تهران همچنين تصريح كرد: دشمن علاوه بر اينها قصد دارد همانطور كه در فتنه 88 موضوع تقلب را مطرح كرد، مجدداً شائبه تقلب را القا كند و با قانون گريزي سناريوي خود را پيش ببرد كه در اين زمينه لازم است هم نهادهاي مسئول و هم خود مردم كاملا هوشيار باشند، چرا كه هوشياري خود مردم از همه كارسازتر است.
حجت الاسلام و المسلمين صديقي يادآور شد: مردم هوشيار ايران توانستند مراحل سخت انقلاب اسلامي را از جمله دوران دفاع مقدس و مراحل ديگر را با موفقيت پشت سر بگذارند لذا در اين مرحله نيز هوشياري مردم موجب خواهد شد كه انتخابات خوبي برگزار شود.
وي خاطرنشان كرد: انتخابات در ايران با همه جا فرق دارد، زيرا ايراني ها مسلمان و مقلد مرجع تقليد خود هستند و در زير پرچم ولايت قرار دارند و رعايت ضوابط اخلاقي براي مردم ايران بسيار مهم است.
وي با اشاره به خروج نيروهاي آمريكايي از عراق، اظهار داشت: اشغال عراق توسط آمريكا موجب نفرت مردم دنيا و ملت عراق از آمريكايي ها شد و همه مردم عراق اعم از شيعه، سني و كرد به طور يكصدا خروج آمريكايي ها را فرياد مي زدند و بعد از خروج آنها جشن گرفتند.
خطيب نمازجمعه تهران افزود: خروج آمريكا از عراق شكست بزرگي براي آنها و يك پيروزي بزرگ براي ملت عراق بود. آمريكايي ها براي اينكه از خوشحالي مردم عراق انتقام بگيرند، دست به انفجارهايي در عراق زده اند و مي خواهند طوري القا كنند كه عدم حضور آمريكايي ها موجب اين ناامني ها شده است.
حجت الاسلام و المسلمين صديقي گفت: مردم عراق بايد با حركت پشت مرجعيت هوشياري، وحدت و استقامت خود را حفظ و تقويت و دشمنان را از توطئه هاي خود مأيوس كنند.
وي در ادامه سخنان خود به رزمايش نيروي دريايي ارتش اشاره و آن را غرور آفرين و موفق توصيف كرد و افزود: اين رزمايش اقتدار جمهوري اسلامي ايران را در منطقه به نمايش گذاشت و نشان داد با اتكاي به خداوند به پيشرفت هاي محيرالعقولي از جنبه هاي مختلف دست يافته است.
امام جمعه موقت تهران پيام اين رزمايش را صلح و امنيت براي كشورهاي منطقه دانست و تاكيد كرد: كشورهاي منطقه به تنهايي قادر هستند امنيت منطقه و خليج فارس را حفظ كنند، لذا جمهوري اسلامي ايران نشان داده است از چنان قدرت و اقتداري برخوردار است كه در همه مراحل قادر است به رويارويي دشمنان برود و پيروز اين نبرد با اتكاي به خداوند، ما خواهيم بود.

 



ونكوور سان: ايران با رهبري آيت الله خامنه اي قابليتي ماهرانه در بي اثر كردن تحريم هاي بين المللي دارد

روزنامه كانادائي ونكوور سان در گزارشي نوشت: ايران به رهبري آيت الله خامنه اي سال ها نشان داده براي منحرف ساختن و به تاخير انداختن تقبيح ها و تحريم هاي بين المللي عليه برنامه اتمي تهران از قابليتي ماهرانه برخوردار است.
اين روزنامه به قلم »جاناتان منتورپ« نوشت: نظام ايران براحتي توانسته چهار دور تحريم هاي بين المللي را پشت سر بگذارد.
ونكوور سان ادامه داد: چين اكنون همچنان بزرگترين شريك تجاري ايران است و هند و كره جنوبي و ژاپن براي مشمول نشدن در تحريمها تلاش مي كنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه نوشت: آمريكا روز شنبه با امضاي لايحه تحريم بانك مركزي تهديد كرد هر موسسه مالي كه با اين بانك تجارت كند، مجازات خواهد شد. ولي واكنش ايران به اين اقدام هم بسيار خويشتندارانه بود چرا كه آنها هم به قابليت هاي خود اطمينان دارند.
در ادامه اين مقاله آمده است: اين در حالي بود كه چند روز پيش، ايران رزمايش دريايي 10 روزه اي هم در تنگه هرمز برگزار كرده بود. در عين حال، ايران همچنان به پيشرفتهاي هسته اي اش هم ادامه مي دهد و پيشتر از ميله هسته اي توليدي خود پرده برداري كرد. در پايان اين گزارش نويسنده تأكيد دارد: آمريكا و اتحاديه اروپا كه از تحريم ها و فشارهاي راه به جايي نبرده اند، اكنون تنها كورسوي اميدشان انتخابات پيش روي ايران و دخالت در آن است.

 



احتمال حضور رئيس جمهور در مجلس براي پاسخ به سؤالات نمايندگان

اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در جلسات هفته آتي خود ضمن مروري بر آخرين تحولات بين المللي ميزبان رئيس جمهور خواهند بود تا به سؤالات جمعي از نمايندگان پاسخ دهد.
زهره الهيان عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در رابطه با حضور رئيس جمهور در مجلس طي هفته آينده گفت: حضور رئيس جمهور در روز سه شنبه براي پاسخگويي به سؤالات نمايندگان است.
زهره الهيان عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در رابطه با حضور رئيس جمهور در روز سه شنبه هفته آينده در مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور رئيس جمهور در مجلس به دنبال سؤالات نمايندگان است و به نظر مي رسد اين مسئله با توجه به رسانه اي بودن سؤالات و مطالبه برخي نمايندگان مجلس براي پاسخگويي رئيس جمهور، جدي است. وي ادامه داد: حضور رئيس جمهور فرصتي است كه وي توضيحاتي درباره روند فعاليت هاي دولت و سؤالات نمايندگان ارائه دهد. الهيان در رابطه با اين كه پرسش از رئيس جمهور در صحن علني مجلس و يا كميسيون امنيت ملي برگزار خواهد شد خاطرنشان كرد: طبق آئين نامه داخلي مجلس پرسش از رئيس جمهور در صحن علني مجلس برگزار مي شود.
حضور روز سه شنبه محمود احمدي نژاد در مجلس در حالي اعلام شده كه رئيس جمهور 18 دي ماه(يكشنبه هفته آينده) تهران را به منظور سفر به 4 كشور آمريكاي لاتين ترك خواهد كرد.
خاطرنشان مي شود قرار است رئيس جمهور در سفري 5 روزه به 4 كشور آمريكاي لاتين سفر كرده و با مقامات اين كشورها درخصوص مسائل دوجانبه ديدار و گفت وگو كند.

 



پيكر علمدار پير جبهه ها بر دوش مردم قدرشناس تهران

پيكر مرحوم حاجي بخشي روز گذشته در ميان خيل مشتاقان مكتب ايثار و شهادت تا آرامگاه ابدي اش بدرقه شد.
پيكر مرحوم حاج ذبيح الله بخشي جانباز و پدر دو شهيد دفاع مقدس كه رهبر و مرادش او را «پير دلاور جبهه هاي جهاد» ناميد، روز گذشته در ميان خيل مشتاقان مكتب ايثار و شهادت از دانشگاه تهران تا چهار راه ولي عصر(عج) و پس از انتقال به گلزار شهدا تا آرامگاه ابدي اش در قطعه 25 بدرقه شد.
پيكر پيشكسوت بسيجيان، يار ديرين امام راحل(ره) و فدايي رهبر، بعد از اقامه نماز جمعه و با حضور پرشور مردم هميشه قدردان تهران، رزمندگان دوران دفاع مقدس و دوستان و دوستداران دلاور مرد جبهه هاي جهاد و مقاومت «حاج بخشي» تشييع شد؛ در اين مراسم جمعي از مسئولان لشكري و كشوري و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند.
خودروي تويوتاي حاجي بخشي، يادگار روزهاي حماسه آفريني پدر مهربان رزمندگان كه با آن براي رزمندگان مهمات و آذوقه به نقاط مختلف جبهه مي رساند نيز پيشاپيش خيل مشايعت كنندگان پيكرش در حركت بود. پيكر مرد سال هاي حماسه و خون و مجاهد في سبيل الله در ميان نغمه هاي يا حسين و يا زهرا شيفتگان مكتب اهل بيت(ع) و شعار ماشاءالله حزب اللهي كه روزي حاجي بخشي آن را به سر زبان هاي ما انداخت، تا آرامگاه ابدي اش بدرقه شد. با رفتنش نيز ياد روزهاي خوب حماسه و دفاع را در اذهان همگان زنده كرد.
همرزمانش مي گويند حاجي بخشي را با ماشين لندرورش با بلندگوهاي بزرگي كه روي آن نصب كرده بود و تفنگ قناسه و قطار فشنگي كه روي دوشش انداخته بود، مي شناختند. قد بلند و ريش و چهره سفيدش و صداي ضبط ماشينش كه نوحه هاي حماسي پخش مي كرد، به جبهه ها حال و هواي خاصي مي داد.
پيكر پير دلاور جبهه هاي جهاد اكنون به بهشت زهرا منتقل شد تا در جوار همرزمان و دوستان و فرزندان شهيدش در گلزار شهدا آرام بگيرد و جرعه نوش باده ارادت به سيد و سالار شهيدان باشد.
مزار حاجي بخشي كه در جوار مزار ابوالشهدا افراسيابي در قطعه 25 گلزار شهدا قرار دارد، از اين پس ميعادگاه خيل ارادتمندان به خط پايدار جهاد و حماسه و شهادت خواهد بود.
گفتني است به منظور گراميداشت ياد و خاطره مرحوم حاج ذبيح الله علمدار لشگر 27 محمد رسول الله(ص)، رزمنده دلاور سال هاي دفاع مقدس و مطيع امر ولايت، مرحوم حاج ذبيح الله بخشي مراسمي روز شنبه 17 دي در مسجد شهدا واقع در بزرگراه شهيد محلاتي برگزار مي شود. در اين مراسم كه از ساعت 30:14 تا 30:16 برپا خواهد شد، امت حزب الله، خانواده معظم مرحوم بخشي، رزمندگان، پيشكسوتان و بسيجيان حضور خواهند داشت؛ اين مراسم به همت سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ برگزار مي شود.
همچنين مراسم بزرگداشت ديگري از سوي خانواده مرحوم حاجي بخشي، روز دوشنبه 19 دي ماه در مسجد امير واقع در اميرآباد شمالي از ساعت 14 تا 16 برپا خواهد شد.
رزمندگان هيچ گاه خاطرات او را فراموش نمي كنند
در اين رابطه رئيس جمهور هم در پيامي درگذشت حاج ذبيح الله بخشي، رزمنده سال هاي دفاع مقدس را تسليت گفت.
متن پيام محمود احمدي نژاد رئيس جمهور به شرح ذيل است:
انا لله و انا اليه راجعون
خبر درگذشت حاج ذبيح الله بخشي مايه تألم و تأثر فراوان گرديد؛ اين فقيد سعيد از جمله انسان هاي وارسته و مجاهد في سبيل الله بود كه عمر با بركت خود را صرف آرمان هاي انقلاب اسلامي كرد. به فضل الهي روح اين سفر كرده با ارواح مطهر و طيبه فرزندان و همرزمان شهيدش محشور و همجوار خواهد بود.
درگذشت اين رزمنده شجاع دوران دفاع مقدس را تسليت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال براي ايشان و همرزمان شهيدش علو درجات و براي بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در پيامي به مناسبت درگذشت حاج ذبيح الله بخشي تاكيد كرد: رزمندگان رشيد اسلام هيچگاه خاطرات اين پيرمجاهد را فراموش نخواهند كرد.
متن پيام هاشمي رفسنجاني به شرح زير است:
انا لله و انا اليه راجعون
درگذشت پير جبهه هاي دفاع مقدس حاج ذبيح الله بخشي پدر دو شهيد بزرگوار عرصه جهاد و شهادت را به همه همسنگران، دوستان و بويژه خانواده محترم ايشان تسليت مي گويم. رزمندگان رشيد اسلام هيچگاه خاطرات حضور روحيه بخش اين پير مجاهد را در جبهه هاي دفاع مقدس فراموش نخواهند كرد.
از درگاه احديت براي اين فقيد سعيد رحمت واسعه مسألت مي كنم.

 



امام جمعه قم با اشاره به رزمايش ولايت 90: خليج فارس جاي حضور بيگانگان نيست

امام جمعه قم گفت: مهم ترين پيام رزمايش ولايت 90، پيام صلح و امنيت بوده و ما به همه دنيا مي گوييم كه خليج فارس جاي حضور بيگانگان نيست.
به گزارش فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري ديروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم با اشاره به 17 دي ماه روز كشف حجاب توسط رضاشاه تاكيد كرد: امروز در پرتو پيروزي انقلاب فضاي جامعه تغيير كرده است، ولي خواهران مسلمان توجه داشته باشند آن روز اگر رضاشاه به عنوان عامل انگليس دست به كار شد تا حجاب را بي اعتبار كند، امروز هم وضعيت از همان فرهنگ غرب نشأت گرفته و حتي نسبت به شهرهاي مذهبي ما طراحي و برنامه ريزي مي كنند.
امام جمعه قم، با اشاره به برگزاري نشست انديشه هاي راهبردي زن و خانواده گفت: رهبري مي خواهند گوشزد كنند كه زن و خانواده در يك جامعه اسلامي نقش آفرين هستند و كار اساسي زنان تربيت فرزندان لايق و همسرداري است.
وي اضافه كرد: فضاي جامعه ديني نبايد به فضاي مورد پسند غرب تبديل شود، بايد سنت ها و ضرورت هاي خود را پاس بداريم چرا كه غربي ها به زن نگاه ابزاري دارند و حيثيت زنان را از بين برده اند.
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به فرا رسيدن سالروز قيام خونين مردم قم در 19 دي سال 56 گفت: قم مطلع قصيده بلند نهضت اسلامي، سرآغاز پيروزي انقلاب، رمز مقاومت و استقامت در طول چند دهه انقلاب اسلامي است و اين شهر از چنين جايگاه والايي برخوردار است.
وي با بيان اينكه 19 دي با 9 دي گره خورده و تا قيام صاحب الامر(عج) مردم قم همواره حافظ اسلام و انقلاب هستند، تاكيد كرد: اگر آن كارنامه درخشان به نام روحانيت و مردم قم ثبت نمي شد ممكن بود روزي هويت انقلاب ما را انكار كنند.
امام جمعه قم با تقدير از ارتش قهرمان و نيروي دريايي به دليل برگزاري رزمايش ولايت 90 گفت: مهم ترين پيام اين رزمايش پيام صلح و امنيت بوده و ما به همه دنيا مي گوييم كه خليج فارس جاي حضور بيگانگان نيست.
وي با اشاره به تهديدهاي دشمن مبني بر تشديد تحريم ها تاكيد كرد: اگر دشمنان بخواهند ما را به سمت تحريم نفت سوق دهند اجازه نخواهيم داد كه حتي يك قطره نفت از تنگه هرمز عبور كند.
امام جمعه قم با اشاره به وضعيت كشور بحرين گفت: مردم مظلوم بحرين فداكارانه در مقابل دستگاه حاكم هر روز عزم خود را جزم مي كنند و اميدواريم كه پيروزي نصيب آنها شود.
حسيني بوشهري اوضاع كشور عراق را مورد توجه قرار داد و يادآور شد؛ مردم عراق از شر بيگانگان نجات پيدا كرده اند و اميدواريم انسجام، اقتدار و وحدت بيشتر بين دولت و ملت آنها ايجاد شود.
وي در پايان با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: اميدواريم كه با حضور گسترده مردم در صحنه، انتخابات اين كشور به يك همايش بزرگ همانند همايش 9 دي تبديل شود.

 



تلاش ايران براي واكنش جمعي جهان اسلام به جنايت تازه صهيونيست ها عليه قدس شريف

وزير خارجه كشورمان در پيامي به دبير كل سازمان همكاري هاي اسلامي خواستار برگزاري اجلاس فوق العاده كميته قدس براي بررسي مصوبه كنيست رژيم صهيونيستي در اعلام قدس به عنوان پايتخت اين رژيم شد.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان طي پيامي خطاب به اكمل الدين احسان اوغلو دبير كل سازمان همكاري هاي اسلامي ضمن حمايت از بيانيه اين سازمان در محكوميت مصوبه كنيست رژيم صهيونيستي مبني بر اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، از اين اقدام دبير كل تقدير و تشكر كرد. وي در ادامه اين اقدام رژيم صهيونيستي را تجاوز جدي به حقوق تفكيك ناپذير ملت فلسطين و نقض آشكار حقوق بين الملل دانست.
صالحي سكوت جامعه جهاني و عدم تمايل قدرت هاي بزرگ در واكنش مناسب به اين توطئه رژيم صهيونيستي را غير قابل پذيرش برشمرد و موضع مناسب سازمان همكاري هاي اسلامي در اعلام حمايت از حقوق مردم فلسطين و حفاظت از نمادهاي اسلامي و تاريخي شهر قدس و اعلام محكوميت اين اقدام صهيونيست ها را برآورنده انتظار حقيقي همه اعضاي سازمان كنفرانس اسلامي دانست و بر پيگيري جدي اين موضوع تأكيد كرد.
وزير امور خارجه كشورمان همچنين در اين ارتباط خواستار برپايي اجلاس فوق العاده كميته قدس سازمان همكاري هاي اسلامي به منظور بررسي اين موضوع شد.
صالحي در پايان بر حمايت جمهوري اسلامي ايران از هرگونه ابتكار عمل اين سازمان در راستاي واكنش شديدتر به اين اقدام رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.
گفتني است در هفته گذشته علي لاريجاني رئيس مجلس با نگارش نامه اي خطاب به رؤساي مجالس جهان از آنها خواست نسبت به اين اقدام غير حقوقي واكنش نشان بدهند. وزارت خارجه هم در بيانيه اي اين موضوع را محكوم كرده بود.

 



رهبر معظم انقلاب درگذشت حاجي بخشي را تسليت گفتند

حضرت آيت الله خامنه اي در پيامي درگذشت حاج ذبيح الله بخشي را تسليت گفتند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در پي درگذشت حاج ذبيح الله بخشي حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در پيامي درگذشت اين پير دلاور جبهه هاي جهاد را تسليت گفتند و پاداش صبر و ثبات را براي ايشان از خداوند متعال مسئلت كردند.
متن پيام به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
درگذشت پير دلاور جبهه هاي جهاد، پدر دو شهيد و همرزم و همراه هزاران شهيد، مرحوم حاج ذبيح الله بخشي را به همه مجاهدان راه حق و به خانواده محترم آن مرحوم تسليت مي گويم و علو درجات و پاداش صبر و ثبات را براي ايشان از خداوند متعال مسئلت مي نمايم.
سيد علي خامنه اي
15 دي ماه 1390

 



دريادار فدوي تشريح كرد
راهبرد نبرد دريايي ايران با آمريكا ضربه زني در همه جا ، ضربه پذيري در هيچ جا

فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت ما همه جا هستيم براي اينكه آمريكايي ها را بزنيم و در هيچ جا نيستيم كه آمريكايي ها بخواهند ما را بزنند.
دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه كه پنجشنبه شب در برنامه «ديروز، امروز، فردا» سخن مي گفت، در رابطه با جايگاه استراتژيك خليج فارس اظهار داشت: انژري خليج فارس شريان هاي اقتصادي كشورهاي جهان را تامين مي كند و اين انرژي ضامن رشد اقتصادي، رفاه و آسايش همه مردم دنيا است و اين وابستگي به منابع خليج فارس از دهه 70 به اين طرف به طور مرتب در حال افزايش است. اگر قبلاً در روز كمتر از 10ميليون بشكه نفت از اين منطقه براي دنيا تامين مي شد، امروز بيش از 19ميليون بشكه تامين مي شود و پيش بيني مي كنند كه در سال 2020 بيش از 35ميليون بشكه در روز خواهد شد و اين در حالي است كه منابع ساير نقاط دنيا هر روز كمتر مي شود امروز از 1300ميليارد بشكه نفت در دنيا، 800ميليارد بشكه نفت در خليج فارس است.
وي در ادامه سخنان خود گفت: اهميت خليج فارس به دليل نياز كشورهاي دنيا به آن است. آمريكا مي خواهد از اين عامل به نفع خود و به ضرر همه كشورها استفاده كند در حاليكه جمهوري اسلامي ايران با روال عدالت محور و براساس منافع مشترك مي خواهد خليج فارس تامين كننده انرژي مردم دنيا باشد.
فرمانده نيروي دريايي سپاه افزود: تصور اينكه دنيا بدون انرژي خليج فارس باشد در هيچ جاي دنيا امكان پذير نيست.
امنيت خليج فارس يا براي همه
يا هيچ كس
منوچهر متكي وزير سابق امور خارجه نيز در برنامه «ديروز، امروز، فردا» سخن مي گفت، در ابتدا با تقدير از رزمندگان ارتش جمهوري اسلامي ايران به دليل رزمايش اخير در خليج فارس اظهار داشت: امروز دوست و دشمن به قدرت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران در منطقه اذعان دارند و ايران هميشه سعي كرده با همكاري منطقه اي و با صميميت، توازن لازم را در منطقه ايجاد كند كه رهبر معظم انقلاب نيز در مباحث خود «امنيت دسته جمعي منطقه» را مطرح كردند.
وي ادامه داد: امنيت خليج فارس و درياي عمان يك كل غيرقابل تفكيك است. يعني اين امنيت مقوله اي است كه همه كشورهاي منطقه بهره مند مي شوند، بنابراين اينگونه نيست كه بخشي از كشورها امنيت داشته باشند و بخشي ديگر امنيت نداشته باشند، چرا كه اساسا چنين چيزي مقدور نيست كه بخشي بتواند كشتيراني آزاد و صادرات نفت داشته باشد و بخشي ديگر نتواند.
وزير سابق امور خارجه تصريح كرد: همانطور كه در بحث انرژي هسته اي مي گفتيم كه يا انرژي هسته اي براي همه و يا براي هيچ كس، در اينجا هم مي گوييم امنيت خليج فارس يا براي همه و يا همه از ناامني در اين منطقه متضرر مي شوند.
اين كارشناس مسائل بين الملل در بخش ديگر سخنان خود در خصوص موضوع نفت گفت: آمريكايي ها در مقابل تحريم نفت ايران بايد پاسخ هاي روشني دريافت كنند، زيرا تحريم نفت براي آمريكا مسئله ساده اي نيست و حتي ناممكن است، بنابراين اگر قرار باشد ايران نتواند نفتش را صادر كند، طبيعتا صادركنندگان ديگر هم دچار مشكل خواهند شد.

 



دانشجو تاكيد كرد
تكليف رئيس دانشگاه آزاد قطعاً در جلسه 21 دي مشخص مي شود

وزير علوم گفت: رئيس دانشگاه آزاد روز 21دي ماه انتخاب مي شود و كار تعيين تكليف رياست دانشگاه آزاد تا آخر دي ماه به سرانجام مي رسد.
دكتر «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تعيين ضرب الاجل يك ماهه، مأموريت تشكيل جلسه هيأت امناء و انتخاب رئيس پيشنهادي را به «كامران دانشجو» وزير علوم واگذار كرد. جلسه نخست هيأت امناي دانشگاه آزاد كه با حضور علي اكبر هاشمي رفسنجاني، سيدحسن خميني و حميد ميرزاده، كامران دانشجو، مرضيه وحيد دستجردي و محمد محمديان، فرهاد دانشجو، يزدي صمدي، فريدون عزيزي و عبدالله جاسبي در تاريخ 30 آذر ماه به مدت چهار ساعت به طول انجاميد، به جز انتخاب هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس هيات امناء و تعيين تاريخ و تعيين دستور كار جلسه دوم، برون داد ديگري نداشت.
از سوي ديگر مأموريت يك ماهه دانشجو براي تعيين رئيس دانشگاه آزاد روزهاي پاياني خود را مي گذراند و بر اين اساس وزير علوم در پاسخ به پرسش ايسنا تاكيد مي كند: «هر ميزان ساعتي كه اين جلسه طول بكشد، رئيس دانشگاه آزاد در روز بيست ويكم دي انتخاب مي شود و كار تعيين تكليف رياست دانشگاه آزاد تا آخر دي ماه به سرانجام مي رسد.»
وزير علوم در عين حال با رد تمامي شايعات و گمانه زني هاي سياسي در اين ماجرا، خاطرنشان مي كند: «هيچ پيش دستي سياسي مطرح نبوده است.» در حالي كه كمتر از يك هفته تا برگزاري جلسه اي كه به جلسه «سرنوشت» دانشگاه آزاد معروف شده، باقي مانده است، اسامي آشنايي به عنوان گزينه هاي پيشنهادي مطرح مي شوند؛ اسامي گوناگوني همچون «سليماني وزير سابق ارتباطات، علي اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري و وزير اسبق امورخارجه، سرورالدين رئيس سازمان سنجش و غلامعلي افروز رئيس سازمان روانشناسي، فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران و فرهاد دانشجو رئيس سابق دانشگاه تربيت مدرس».

 



مدير مركز تحقيقات رسانه اي عراق در واشنگتن اعلام كرد
مانع تراشي آمريكا براي جلوگيري از محاكمه منافقين در عراق

مدير مركز تحقيقات رسانه اي عراق در واشنگتن با بيان اين كه خانواده قربانيان جنايات گروهك منافقين از اين گروهك در دادگاه هاي عراق شكايت كرده اند، گفت: آمريكا و برخي كشورهاي منطقه براي عدم محاكمه عناصر اين گروهك به عراق فشار وارد مي كند.
«نزار حيدر» در گفت وگو با فارس با اشاره به جنايت هايي كه گروهك منافقين عليه ملت عراق مرتكب شده در ارتباط با عدم محاكمه عناصر اين گروهك در عراق گفت: فشارهايي از سوي آمريكا و برخي كشورهاي منطقه بر عراق وارد مي شود تا عناصر گروهك منافقين توسط سيستم قضايي عراق محاكمه نشوند. اين در حالي است كه پرونده جنايت اعضاي اين گروهك موجود است ولي آمريكا درخصوص محاكمه آنان مانع تراشي مي كند.
مدير مركز تحقيقات رسانه اي عراق در واشنگتن در ارتباط با طرح شكايت خانواده قربانيان جنايت هاي گروهك منافقين در سيستم قضايي عراق گفت: محاكمه عناصر منافقين توسط سيستم قضايي عراق يك خواسته مردمي است. اكنون بيشتر خانواده قربانيان جنايات اين گروهك شكايت خود را به دادگاه هاي عراق ارائه كرده اند و ما اميدواريم دادگاه هاي عراقي به اين شكايات رسيدگي كنند و كساني كه عليه ملت عراق مرتكب جنايت شده اند به سزاي اعمال خود برسند. اين كارشناس مسائل سياسي با تاكيد بر فشارهايي كه به روي دولت عراق است، گفت: اين دولت نمي تواند از طريق مجامع بين المللي پيگير محاكمه عناصر منافقين شود اما خانواده هاي قربانيان مي توانند در مجامع حقوقي بين المللي از اين سازمان شكايت كنند. چرا كه آنها به طور مستقيم متحمل ضرر و زيان ناشي از جنايات عناصر اين سازمان تروريستي شده اند. اكنون خانواده هاي قربانيان به طرح شكايت در دادگاه هاي عراق اكتفا كرده اند. البته ممكن است پيگيري پرونده شان در خارج عراق برايشان دشوار باشد.

 



گاف بي بي سي فارسي درباره اقدامات پليس سايبري ايران

بي بي سي فارسي كه به دلايل عملكرد به دور از تعهدش در فضاي رسانه اي ، كارشناسان كشورمان حاضر به مصاحبه با آنان نيستند ، به استفاده از كارشناسان كم اطلاع ايراني خارج از كشورش روي آورده است كه بي سوادي آنان در خصوص مسائل فني اينترنت داخل كشورمان موجب خنده و رسوايي شان شد.
روز گذشته بي بي سي فارسي به بهانه بررسي مصوبه جديد پليس فتا در خصوص جلوگيري از تهديدات امنيتي كاربران در كافي نت ها، علي رغم آنكه وزير مخابرات كشورمان، توضيحات كاملي در خصوص وضعيت فعلي اينترنت داده بود، با سياه نمايي هاي هميشگي اش، سعي در القاي اهداف و نظريات خود را داشت، كه به دليل عدم همكاري كارشناسان فني داخلي كشورمان و كمبود اطلاعات صحيح در خصوص ساختار اينترنت كشورمان ، منجر به گاف بزرگي برايش شد.
اين بنگاه شايعه پراكن كه به دلايل عملكرد به دور از تعهدش در فضاي رسانه اي ، كارشناسان كشورمان حاضر به مصاحبه با آنان نيستند ، به استفاده از كارشناسان كم اطلاع ايراني خارج از كشورش روي آورده است كه بي سوادي آنان در خصوص مسائل فني اينترنت داخل كشورمان موجب خنده و رسوايي شان شده است.
در ابتداي گزارش، «نگين شيرآقايي» گزارشگر بي بي سي با سياه نمايي و بدون اشاره به توضيحات مسئولين كشور ، سعي كرد اينطور وانمود كند كه با اينترنت ملي، كاربران از اطلاعات جهاني محروم خواهند شد . در ادامه بهرنگ تاج الدين كارمند بي بي سي كه با سوال «فرناز قاضي زاده» مجري بهايي شبكه بي بي سي در خصوص چگونگي مديريت اينترنت در ايران، مواجه شده بود با ترديد و دستپاچگي كه نشان از كمبود اطلاعات و بي سواديش بود اظهار داشت : مسئولان ايراني ممكن است در آينده بتوانند با مديريت سامانه محلي آي اس پي ها ، سيستم فيلترينگ مركزي را ايجاد كنند و به اين روش اينترنت كشور را از زير ساخت ها مديريت كنند ! مهدي خراساني كارشناس به اصطلاح مخابرات هم كه يكي از ديگر كارشناسان برنامه بي بي سي بود ، با كم اطلاعي مضاعفي حرف كارشناس اول را با جديت تاييد كرد و بر آن صحه نهاد و » فرناز قاضي زاده » نيز به دليل بي سوادي در مورد بحث مطرح شده، نتوانست نظرات غلط كارشناسان را تصحيح كند.
بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران، اين در حالي است كه مديريت و نظارت مركزي از طريق زير ساختها مدتهاست كه در سيستم اينترنت كشورمان رخ داده است و بي بي سي فارسي به دليل فقر كارشناس مطلع از آن بي اطلاع بوده است !
كاملا مشهود است كه اين دست و پا زدن بي ثمر بي بي سي كه با سياست سرويس هاي اطلاعاتي انگليس در جهت تخريب توانمندي هاي كشورمان در فن آوري هاي ديجيتالي مطرح شده است، به علت نبود دانش كافي كارمندانش، تنها به رسوايي بيشتر نيات و اهدافشان انجاميده است.
گفتني است چندي پيش «اريك اشميت»، مديرعامل شركت اينترنتي گوگل در مصاحبه با شبكه فاكس نيوز اذعان كرد كه ايرانيان صاحب استعدادي »غيرمعمول« در حوزه فن آوريهاي ديجيتالي و عمليات سايبري هستند و ما هم بايد همواره نگران آن باشيم.

 



معاون امنيتي وزارت كشور: امنيت همه جانبه انتخابات مجلس را تامين خواهيم كرد

معاون امنيتي انتظامي وزارت كشور با بيان اين كه امنيت همه جانبه انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي را تامين خواهد كرد گفت: براي تامين امنيت انتخابات تدابير لازم انديشيده شده است.
علي عبداللهي در جلسه شوراي تامين استان زنجان، اظهار كرد: وجود ساختار مناسب انتخابات از ويژگي هاي كشور است.
وي با اشاره به اين كه «دشمنان قسم خورده نظام همواره در حال توطئه چيني عليه نظام جمهوري اسلامي ايران هستند» تصريح كرد: مردم و دستگاه هايي كه در راستاي تامين امنيت كشور فعاليت مي كنند بايد هوشيار بوده و اجازه هيچگونه دخالت و تصرفي را به دشمنان ندهند.» وي با تاكيد بر اين كه «اجازه هيچگونه فعاليت ضدامنيتي در زمان انتخابات را نخواهيم داد» عنوان كرد: در راستاي تامين امنيت انتخابات همه استانداري ها و فرمانداري ها نسبت به اين قضيه توجيه شده اند و دستورالعمل هاي لازم نيز ابلاغ شده است. وي با بيان اين كه «در موضوع امنيت كشور و مردم با كسي شوخي و تعارف نداريم» افزود: كساني كه قصد مخدوش كردن انتخابات را دارند، بايد بدانند مقوله امنيت شوخي بردار نيست. معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور، ابراز اميدواري كرد: در سايه امنيت موجود در كشور انتخابات آتي در امنيت كامل برگزار خواهد شد.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خبر داد
تاسيس بيمارستان جامع زنان در تمام استان ها

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: درصدد هستيم تا خدمات بيمه آنچنان تقويت شود كه هزينه درمان و سلامتي مردم كمتر از 30درصد درآمدشان شود.
به گزارش ايرنا، دكتر «مرضيه وحيد دستجردي» در نخستين همايش «نقش زنان در فعاليت هاي خيرخواهانه» كه به ميزباني انجمن خيريه حضرت ابوالفضل(ع) ويژه بيماران كليوي و قلبي در اصفهان برگزار شده بود، با بيان اينكه اين وزارتخانه تمام تلاش خود را به كار مي گيرد تا كيفيت خدمات سلامتي و بيمارستان ها در كشور افزايش يابد، گفت: درصدد هستيم تا خدمات بيمه آنچنان تقويت شود كه مردم كمتر از 30 درصد درآمد شخصي خود را براي درمان و سلامت هزينه كنند.
وي در ادامه افزود: وزارت بهداشت و معاونت دارو در دو سال گذشته 12 دارو را تحت پوشش و حمايت خود قرار داده و در چند روز آينده نيز از شش دارو ويژه بيماري هاي پوستي، ريوي، سرطاني، پوكي استخوان، هموفيلي رونمايي مي شود.
وحيد دستجردي با بيان اينكه اين وزارتخانه ساخت شش داروي ديگر را در دست دارد افزود: پيش بيني مي شود كارآزمايي باليني دو داروي ديگر نيز تا پايان سال جاري به اتمام برسد.
وي با اشاره به اينكه 4 درصد داروهاي مورد استفاده از خارج وارد مي شوند، گفت: ورود دارو به كشور در شرايطي صورت مي گيرد كه آن دارو توليد داخلي نداشته باشد و يا توليد داخل كشور براي نياز بيماران كفايت نكند.
وزير بهداشت با رد كيفيت پايين داروهاي ساخت داخل كشور در مقايسه با نمونه هاي خارجي گفت: برخي از داروهاي توليد كشور بعد از چهار الي پنج سال مطالعه باليني به بازار عرضه مي شود.
تاسيس بيمارستان جامع زنان در تمامي استان هاي كشور
به گزارش مهر، مرضيه وحيد دستجردي در مراسم كلنگ زني نخستين و بزرگ ترين پلي كلينيك تخصصي و فوق تخصصي ويژه زنان كه در مركز آموزشي درماني شهيد آيت الله دكتر بهشتي برگزار شد، اظهار داشت: تصور من اين بود كه اصفهان رتبه دوم را در ايجاد و تاسيس بيمارستان جامع زنان دارد، اما با بازديد از بيمارستان زنان شهيد بهشتي و با استماع سخنان رئيس بيمارستان به اين نتيجه رسيدم كه اصفهان رتبه نخست كشور را در اين زمينه داراست.
وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اينكه يك بيمارستان جامع زنان نيز در مشهد مقدس داير شده است، افزود: هم اكنون 11 دانشگاه كشور نيز در حال راه اندازي بيمارستان جامع زنان هستند و در آينده نزديك در هر استان كشور حداقل يك بيمارستان جامع زنان تاسيس مي شود.

 



معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه:مردم دنبال شجره نامه امامزاده ها نباشند

معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: مردم دنبال شجره نامه امامزاده ها نباشند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد غلامي بعدازظهر پنجشنبه در حاشيه كارگاه آموزشي متبركان بقعه هاي استان اردبيل در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برخي براي به دست آوردن شجره نامه امامزاده ها تلاش زيادي انجام مي دهند در حالي كه چنين شجره نامه اي به دليل عدم وجود ابزارآلات لازم در زمان آنها در كتب تاريخي ثبت نشده است.
وي برخورداري شهرت در ميان مردم منطقه را براي آباداني امامزاده ها كافي دانست و اضافه كرد: در آن زمان مردم به اندازه كافي سواد براي ثبت وقايع تاريخي نداشتند و به همين دليل برخي امامزاده ها در كتب تاريخي ثبت نشده اند.
معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با بيان اينكه شجره نامه امامزاده هاي كشور به وسيله سازمان اوقاف گردآوري و تدوين مي شود، افزود: سازمان اوقاف كشور قصد دارد شجره نامه امامزاده ها را تدوين و آن را به بقاع متبركه ارسال كند.
غلامي كثرت امامزاده ها را در ايران نشان از علاقه وافر ايرانيان به خاندان پيامبراكرم(ص) دانست و گفت: هشت هزار و500 امامزاده در سطح كشور شناسايي و ساماندهي شده است.

 



طرح پزشكي از راه دور در 3 شهر سيستان و بلوچستان شروع شد

با هدف كاهش مرگ و مير مادران باردار، اجراي طرح پزشكي از راه دور در سه شهر استان سيستان و بلوچستان آغاز شد.
به گزارش ايسنا معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان با بيان اين مطلب، گفت: وجود مناطق صعب العبور، فاصله زياد روستاهاي استان از شهرها و عدم وجود بيمارستان در برخي از شهرستان هاي تحت پوشش موجب افزايش مدت زمان اعزام و ارجاع فوري بيماران اورژانسي شده است.
سيدمحمدمهدي طباطبايي افزود: در برنامه پزشكي از راه دور(تله مديسين) كه در سه شهرستان خاش، ايرانشهر و نيكشهر اجرا مي شود، پزشكان حاضر در بيمارستان مركز شهرستان، هر لحظه از طريق تلفن ثابت يا تلفن همراه آماده ارائه مشاوره به كادر درماني حاضر بر بالين بيماران بدحال هستند.
وي گفت: با استفاده از اين روش زمان طلايي براي درمان حفظ مي شود. همچنين مقرر شده است اين طرح پس از شناسايي نقاط قوت و ضعف در ساير نقاط استان سيستان و بلوچستان نيز اجرا شود.

 



طباطبايي خبر داد
آغاز ثبت نام آزمون دكتري از 25 دي ماه

معاون اجرايي سازمان سنجش و آموزش كشور از آغاز ثبت نام آزمون نيمه متمركز دكتري تخصصي سال 91 در 25 دي ماه خبر داد.
سيدجلال طباطبايي با اشاره به مهلت اين ثبت نام تا دوم بهمن ماه تأكيد كرد: آزمون در 25 فروردين ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار خواهد شد.
وي افزود: اين آزمون متفاوت با آزمون سال 90 خواهد بود.
طباطبايي گفت: تعداد رشته ها از 108 رشته به 280رشته افزايش يافته است و تعداد مواد امتحاني از 188 ماده امتحاني در سال 90 به 1505مواد آزموني رسيده است.
معاون سازمان سنجش افزود: مواد آزموني از سه بخش عمده آزمون زبان انگليسي، استعداد تحصيلي و دروس تخصصي تشكيل شده و دروس تخصصي شامل دروس دو مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد مي شود.
وي با اشاره به ضرايب دروس بخش تخصصي يادآور شد: ضرايب دروس در آزمون دكتري نيمه متمركز سال 91 شامل ضريب زبان يك، ضريب استعداد تحصيلي يك، ضريب دروس مقطع كارشناسي دو و ضريب دروس مقطع كارشناسي ارشد سه است. همچنين استعداد تحصيلي براي گروه هاي عمده متفاوت خواهد بود.
معاون سازمان سنجش گفت: ثبت نام و خريد كارت اعتباري ثبت نام صرفاً به صورت اينترنتي بوده و پس از مهلت ثبت نام از 25 دي ماه تا 2 بهمن، استقرار اطلاعات ثبت نامي و مهلت ويرايش اطلاعت در دوره زماني 10 تا 12 بهمن ماه 90 انجام مي گيرد.
وي تأكيد كرد: دريافت كارت شركت در آزمون دكتري از 21 فروردين ماه 91 آغاز مي شود و تا 24 فروردين ماه 91 ادامه دارد. همچنين پس از برگزاري آزمون نتايج اوليه در سوم خرداد ماه 91 اعلام مي شود و داوطلبان در محدوده زماني سوم تا هفتم خرداد ماه همين سال نيز پس از مشاهده كارنامه بايد انتخاب رشته خود را انجام دهند.
طباطبايي افزود: داوطلبان حائز شرايط در اواخر خرداد ماه 91 به دانشگاه ها براي انجام مصاحبه معرفي مي شوند و در نهايت تا 20 شهريور ماه 91 نتايج نهايي اعلام خواهد شد.
آغاز توزيع كارت آزمون فراگير پيام نور
معاون سازمان سنجش آموزش كشور همچنين از آغاز توزيع اينترنتي كارت ورود به جلسه آزمون كليه دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور از روز سه شنبه 20 دي ماه و برگزاري آزمون در روز جمعه 23 دي ماه خبر داد.
سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با ايسنا افزود: كارت ورود به آزمون از روز سه شنبه و از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني WWW.sanjesh.org توزيع خواهد شد.
وي با اشاره به برگزاري آزمون دوره كارشناسي فراگير با رقابت 103هزار و 128داوطلب در 52 كد رشته در صبح روز جمعه 23 دي ماه، گفت: ظرفيت پذيرش در اين آزمون حدود 241 هزار و 590 داوطلب است كه البته داوطلبان بايد براي قبولي حد نصاب نمره را كسب كنند.
طباطبايي با اشاره به پذيرش 11هزار و 260داوطلب در آزمون فراگير كارشناسي ارشد، گفت: آزمون اين دوره با شركت حدود 86 هزار و 392 داوطلب در 90 كد رشته محل در نوبت عصر برگزار مي شود.
وي با تأكيد بر اينكه آزمون اين دوره نسبت به سال گذشته تغييري ندارد، از عدم افزايش ظرفيت پذيرش اين دوره از آزمون خبر داد.

 



سويزي خبر داد
حذف آزمون سمپاد از اول راهنمايي در سال 91

رئيس مركز استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان اول راهنمايي مراكز سمپاد سال آينده از آزمون ورودي معاف هستند.
مهري سويزي در گفت وگو با ايسنا گفت: با توجه به استقرار نظام 3-3-6 از سال 91 و ورود ششم ابتدايي به نظام جديد، سال آينده مقطع اول راهنمايي حذف مي شود و لذا مركز استعدادهاي درخشان سال آينده آزموني را براي ورودي هاي اول راهنمايي نخواهد داشت.
وي افزود: بر اين اساس آزمون سمپاد سال آينده تنها براي ورود به اول دبيرستاني ها و تكميل ظرفيت دوم راهنمايي ها خواهد بود.
سويزي تصريح كرد: براساس مصوبه هيات امناي مركز استعدادهاي درخشان دانش آموزان سوم راهنمايي كه در مراكز سمپاد مشغول به تحصيل هستند بدون آزمون وارد دبيرستان هاي سمپاد مي شوند كه اين مصوبه سال گذشته اجرا شده و امسال نيز به قوت خود باقي است.
به گفته سويزي دانش آموزان سوم راهنمايي مراكز سمپاد همچنان مي توانند از نتيجه اين مصوبه بهره مند شده و بدون آزمون وارد مقطع دبيرستان شوند.
وي تاكيد كرد: خانواده ها نگران آزمون سمپاد دانش آموزان پايه پنجم نباشند چرا كه سال آينده آنها وارد دوره ششم ابتدايي مي شوند و براي يك سال، اول راهنمايي حذف و از سال 92 با نظام جديد مستقر خواهند شد.

 



راه اندازي مركز پاسخگويي به شبهات در شجره طيبه صالحين

ساري-خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور از راه اندازي مركز پاسخگويي به شبهات در شجره طيبه صالحين خبر داد.
سرتيپ محمدرضا نقدي در همايش فرهنگيان بسيجي استان مازندران با اشاره به اينكه در آستانه سالروز 19 دي هستيم؛ اظهار داشت: انقلاب اسلامي به همت و بركت خون هاي پاك شهيدان جرقه خورد و حركت اول خود را آغاز كرد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور با اشاره به اينكه امسال سي و چهارمين سالروز انقلاب اسلامي است گفت: خوشبختانه ملت ايران از شعارهاي شهداي انقلاب اسلامي به خصوص شهداي 19 دي عقب نشيني نكردند.
نقدي با بيان اينكه مهمترين عامل پيروزي انقلاب اسلامي ولايت فقيه است، گفت: رهبر در نظام انقلاب اسلامي تهي از هواهاي نفساني است و تمام منافع را در جهت عزت مندي كشور به كارگيري مي كند.
وي ادامه داد: مردم نيز از عوامل اصلي انقلاب اسلامي به شمار مي روند، مردم آگاه، با بصيرت، باايمان و اعتقاد به خداي متعال و ولايت در صحنه هستند كه در صورت عدم وجود مردم در صحنه نمي توان جامعه را از دشمني هاي كفار و منافقين حفظ كرد.
نقدي خاطرنشان كرد: حضور مردم در كنار ولايت فقيه در عرصه هاي مختلف بيانگر اسلامي و خدامحور بودن انقلاب اسلامي ايران است.
وي با اشاره به تثبيت جايگاه ملت ايران به واسطه اعتقاد به خدا و اعتماد به ولايت فقيه در جهان افزود: اين جايگاه توسط ساير ملت ها در حال الگوبرداري است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: دشمن جهت دست يابي به اهداف شوم خود از هيچ كوششي دريغ نكرد و با اعمال تحريم ها و محروم كردن از پيشرفت هاي علمي نيز نتيجه مناسبي حاصل نشد.
نقدي با اشاره به اينكه در حال حاضر دشمنان انقلاب اسلامي ايمان ما را هدف گذاري كرده اند گفت: در اين راستا دشمنان برنامه هاي بسياري را براي منحرف كردن جوانان به عنوان نسل هاي آينده طرح ريزي كرده اند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به راه اندازي مركز پاسخگويي به شبهات در شجره طيبه صالحين گفت: مدرسه مجازي براي حلقه هاي صالحين راه اندازي شد.
نقدي ادامه داد: در برنامه پنج ساله كشور ايجاد مجموعه ورزشي براي 3 هزار و 500 پايگاه بسيج در دستور كار قرار دارد. گفتني است، حلقه صالحين در راستاي افزايش مباني اعتقادي و معرفتي بسيجيان در پايگاه هاي مقاومت بسيج كشور تشكيل شده است.

 



دبيركل جمعيت هلال احمر كشور خبر داد
خداحافظي با ناوگان فرسوده هلال احمر تا پايان سال آينده

دبيركل جمعيت هلال احمر كشور گفت: تا پايان سال 91، همه امكانات امداد و نجات اين جمعيت به روز خواهد شد كه تاكنون 80 درصد اين امر تحقق يافته است.
به گزارش ايسنا از زنجان طاهر رستمي اظهار داشت: با توجه به اين كه اهداف جمعيت هلال احمر در راستاي اهداف بشردوستانه و صليب سرخ و يك فعاليت بين المللي است، مطالعات لازم جهت راه اندازي 8 مركز تخصصي بين المللي جهت استفاده از تجربيات و آموزش هاي تخصصي و فني بين المللي انجام شده است كه در حال حاضر اولين مركز در اصفهان راه اندازي شده است.
گفتني است، در حاشيه اين نشست فاز اول درمانگاه عمومي و تخصصي هلال احمر زنجان با صرف هزينه 165 ميليون تومان و در زميني به مساحت يك هزار و 350 متر مربع افتتاح شد.

 



تسليمي: الگوهاي تغذيه سالم در مدارس تدريس مي شود

مربيان بهداشت و كارشناسان تغذيه دانش آموزان مدارس را با الگوهاي تغذيه سالم آشنا مي كنند.
مهناز تسليمي رئيس گروه سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اين مطلب كه الگوهاي تغذيه تغيير كرده است گفت: اين مسئله امروز يكي از دغدغه هاي سلامت به شمار مي رود.
وي با اشاره به اين كه الگوهاي غذايي سالم بايد از كودكي به افراد آموزش داده شود، افزود: نوع تغذيه بر قدرت يادگيري تاثير بسزايي دارد؛ به همين دليل الگوهاي تغذيه سالم توسط مربيان بهداشت و كارشناسان تغذيه به دانش آموزان آموزش داده مي شود.
تسليمي با بيان اين كه سعي داريم در تمام برنامه ريزي هايي كه براي سلامت دانش آموزان در نظر گرفته مي شود، از همكاري دانش آموزان استفاده شود، ادامه داد: دانش آموزان و اولياء آنها پتانسيل هاي خوبي دارند و بايد از اين پتانسيل در پيشبرد و ارتقاء برنامه هاي سلامت در مدارس استفاده كرد.
وي خاطرنشان كرد: گروه سلامت مركز تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش درمان در حال طراحي برنامه هايي در راستاي ارتقاء سلامت دانش آموزان هستند كه پس از به تصويب رسيدن به تمام ادارات سلامت و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي آموزش و پرورش استان ها ابلاغ و سپس در مدارس به اجرا درخواهد آمد.

 



پرداخت وام يك ميليوني شهرداري به زوج هاي تهراني

مسئول وام ازدواج شهرداري تهران از پرداخت 3 هزار و 300 مورد وام ازدواج يك ميليون توماني به زوجهاي تهراني در سال 90 خبر داد و افزود: اين زوجها از طريق معاونتهاي اجتماعي مناطق توسط امور مددكاري براي دريافت وام معرفي مي شوند.
به گزارش مهر ميترا رشادتي با بيان اينكه طرح ارائه وام به زوجهاي جوان تهراني از سال 86 به تصويب رسيده است گفت: كل اعتبار وامهاي شهرداري تهران پنج ميليارد تومان است كه به هر يك از زوجين 500 هزار تومان تعلق مي گيرد. وي افزود: به دليل پايين بودن اعتبارات اين وام در اين سالها تبليغات زيادي انجام نشده است تا وام ازدواج از طريق معرفي معاونتهاي اجتماعي مناطق شهرداري تهران به زوجهاي نيازمند اختصاص يابد.
مسئول وام ازدواج معاونت رفاه سازمان رفاه و خدمات و مشاركتهاي اجتماعي شهر تهران اظهار داشت: يكي از مهمترين اهداف شهرداري تهران به بهانه وام ازدواج برگزاري كلاسها و كارگاه هاي ويژه زوجين جوان اعم از كارگاه مهارتي زندگي، بهداشت و تنظيم خانواده، آيين همسرداري و پرسش و پاسخ است كه در سال جاري حدود 800 زوج جوان تهراني با حضور در برج ميلاد برخي از كارگاه هاي ويژه و مهم را گذرانده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14