(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 دی 1390- شماره 20117

توزيع ناعادلانه نشريات سراسري در نهاوند
آمادگي تركيه براي گسترش همكاري علمي با ايران
ايران در كيهان
گراميداشت حماسه 15دي 1357 در بخش صيدون باغ ملك
اجراي 98درصد از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به يزد
فرماندار يزد: اقليت هاي مذهبي آزادانه در انتخابات شركت مي كنند
شهرداري براي به حركت درآوردن مترو اصفهان اوراق مشاركت مي فروشد
رونمايي از گنجينه اسناد مشاهير و سرداران شهيد نوشهر
ارتقاي تركيبات دارويي و محرك هاي ايمني با استفاده از جلبك
شهردار اصفهان: گسترش شهرك صنعتي محمود آباد مغاير با اصول زيست محيطي است
سومين يادواره سرداران و 1000شهيد قائم شهر
مهلت سه ماهه براي تحويل سلاح هاي غيرمجاز در گلستان
عرضه كالاي خارجي در آذربايجان شرقي ممنوع مي شود
پاي صحبت مردم
طراحي و ساخت دستگاه جوجه كشي غاز در ملكان
بهبود شرايط استخدام در ادارات استان اردبيل



توزيع ناعادلانه نشريات سراسري در نهاوند

بالغ بر 30 سال از توزيع انحصاري نشريات سراسري و موروثي بودن آن براي بعضي از اشخاص در استان همدان به خصوص در شهر نهاوند مي گذرد و در اين باره متأسفانه بارها اعلام اعتراض كتبي و حضوري هم كار به جايي نبرده است.
علي رغم وجود جوانان بيكار و جويندگان كار در نهاوند بعضي از شاغلين چند كاره چنگال خود را بر اين موضوع افكنده و اجازه فعاليت به سايرين به خصوص جوانان را نمي دهند و درخصوص توزيع ناعادلانه نشريات در نهاوند، به موارد زير به عنوان معضلات اساسي ناشي از اين كار، اشاره مي كنيم:
- نشريات به جاي فروش در دكه هاي مطبوعاتي سر از سوپرماركت ها و بقالي ها درآورده و حتي در همان سوپرماركت ها به سبب سيستم حاكم بر توزيع از برگشتي نشريات و توزيع صحيح خبري نيست و نشريات ماه هاي گذشته نيز به سبب (عدم برگشتي) روي پيشخوان سوپرماركت ها مانده و چهره خدشه داري به نشريات بخشيده است.
- در بابي ديگر، موزعين ابتدا با توزيع نشريات به روز در دكه هايي كه مالك آن هستند فروش مطلوب را در يكي دو روز اول از مجلات و ماهنامه ها و يا هفته نامه ها داشته و سپس براي توزيع به ساير دكه ها اقدام مي كنند، كه اين موجب ماندن نشريات بر روي دست ساير فروشندگان مي شود.
- اختصاص درصد پايين (10 درصد) براي فروشندگان از عوامل ديگر است كه سود حاصله حتي پول يك نشريه مانده را هم كفاف نمي دهد چه رسد به حمل و نقل و ساير موارد.
- موزعين به جهت وابستگي به باندها و احزاب! به سادگي با ادارات هماهنگ شده و آگهي هاي ادارات را از آن خود مي كنند.
- سوءاستفاده از بچه هاي بي سرپناه و كم بضاعت از ديگر مواردي است كه موزعين چندين سال است با توزيع و فروش بدون تخفيف و با قيمت روي جلد توسط آنان، فروشنده را وادار به فروش بالاي قيمت متعارف مي كند.
با توضيحات فوق انتظار مي رود متولي امر در دولت محترم نگاهي بر اين موضوع داشته باشد تا جلوي تضييع حقوق 20 ساله بعضي از دكه ها و فروشندگان گرفته شود.
نهاوند- خبرنگار كيهان

 



در ديدار سركنسول تركيه با رئيس دانشگاه تبريز اعلام شد
آمادگي تركيه براي گسترش همكاري علمي با ايران

تبريز- خبرنگاركيهان:
سركنسول تركيه در تبريز، بر آمادگي كشورش براي گسترش مبادلات علمي و پژوهشي با ايران، تأكيد كرد.
«يونس بلت» روز دوشنبه در ديدار با محمدتقي علوي رئيس دانشگاه تبريز گفت: تركيه از داشتن مناسبات حسنه با ايران خوشحال است و باتوجه به اشتراكات فراوان ميان دو كشور، مي توان سطح روابط را توسعه بخشيد.بلت بر لزوم تبادل استاد و دانشجو، برپايي نمايشگاه، اجراي دوره هاي مشترك آموزشي و پژوهشي بين آنكارا و تهران تأكيد كرد و افزود: دانشگاه هاي ارض روم و وان تركيه، داراي پتانسيل هاي بالايي بوده و مي توانند در تعميق همكاري ها بين دانشگاه هاي ايران و تركيه مؤثر واقع شوند.علوي نيز گفت: در اردي بهشت 91 يك دوره مسابقات ورزشي بين دانشگاه هاي منطقه با حضور تركيه، ايران، آذربايجان و گرجستان ترتيب مي يابد و 15 دانشجوي زبان فارسي دانشگاه آتاترك ارض روم، بهمن امسال وارد دانشگاه تبريز مي شوند.

 



ايران در كيهان

پرداخت حق آلودگي
بوشهر- خبرنگار كيهان: امام جمعه خارك در ديدار با مديركل محيط زيست استان هرمزگان گفت: آلودگي هاي موجود ضررهاي زيادي به مردم اين جزيره وارد كرده است. حجت الاسلام والمسلمين موسي كمالي افزود: با شرجي شدن هوا، دود ناشي از فعاليت هاي گازي در منطقه ساكن مي ماند. وي خواستار پرداخت حق آلودگي به مردم خارك شد.
نامگذاري معابر
كاشان- خبرنگار كيهان: رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي كاشان از نامگذاري 40 معبر اصلي و فرعي به نام شهدا در اين شهرستان طي سال جاري خبر داد.
حسين واعظي، نامگذاري معابر و خيابان ها به نام شهدا را از اولويت هاي كميته نامگذاري كاشان دانست و گفت: كميته نامگذاري معابر و اماكن عمومي شهر كاشان از ابتداي سال جاري تاكنون 120 مصوبه داشته كه 33 درصد آن به نام شهدا اختصاص يافته است.
وي توسعه ارزش هاي اخلاقي انساني شهدا، ارزش نهادن به مقام شامخ آنها و حفظ ارزش ها و آرمان هاي نظام و انقلاب اسلامي را از اهداف نامگذاري معابر عمومي شهري به نام شهدا ذكر كرد.
برپايي نمايشگاه كتاب
جاسك- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي جاسك گفت: نمايشگاه كتاب بصيرت براي بالابردن سطح مطالعه در اين شهرستان برپا شد. قاسم كاظم زاده افزود: در اين نمايشگاه چهارهزار جلد كتاب در 800 عنوان در معرض ديد عموم قرار گرفت.
جمع آوري زكات
اسدآباد- خبرنگار كيهان: فرماندار اسدآباد از اعزام 40 روحاني براي ترويج احكام زكات و نهادينه كردن فرهنگ اين فريضه مهم در بين مردم روستاهاي اسدآباد خبر داد.
مصطفي آزادبخت در همايش زكات با اعلام خبر فوق اظهار داشت: پيش بيني مي شود امسال بيش از پنج ميليارد ريال زكات از روستاها جمع آوري شود.فرماندار اسدآباد از پرداخت 33 درصد معادل تشويقي دولت براي هزينه در توسعه و عمران و آباداني روستاها خبر داد و گفت: دولت معادل ميزان زكات جمع آوري شده اعتبار براي تشويق مردم و سرعت بخشيدن به طرح هاي عمراني تخصيص داده است.
بهسازي مسكن روستايي
يزد- خبرنگار كيهان: معاون بازسازي و مسكن روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان يزد با اشاره به بهسازي و مقاوم سازي افزون بر 14 هزار مسكن روستايي در استان، گفت: هنوز نيمي از واحدهاي مسكن روستايي در استان فرسوده و در معرض خطر نابودي هستند. عليرضا نادريان زاده اظهار داشت: بنياد مسكن انقلاب اسلامي از سال 1384 بهسازي و مقاوم سازي دوميليون مسكن روستايي را براي اجرا در مدت 10 سال در دستور كار قرار داد. بر همين اساس سهميه استان يزد تا سال جاري تعداد 22 هزار و 427 واحد بوده كه از اين تعداد تاكنون 20 هزار و 766 واحد به بانك معرفي شده و با 17 هزار و 745 واحد عقد قرارداد شده است و 14 هزار و 480 واحد از آنها به مرحله پايان كار رسيده است.
افزايش ازدواج
شاهرود- خبرنگار كيهان: رئيس اداره ثبت احوال شهرستان شاهرود گفت: در 9 ماهه گذشته دو هزار و 207 واقعه ازدواج در اين شهرستان به ثبت رسيده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 1/4 درصد رشد داشته است.
صادقي در ارتباط با ثبت واقعه طلاق گفت: در سال جاري 354 واقعه طلاق در شاهرود به ثبت رسيده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 43/36 درصد افزايش داشته است.
صادرات
به 18 كشور جهان
تبريز- خبرنگار كيهان: امسال از گمركات آذربايجان شرقي 482 هزار تن كالا به ارزش بيش از 464 ميليون دلار به 18 كشور جهان، صادر شده است.
در همين حال طي 9 ماه اخير 385 هزار تن كالا به ارزش افزون بر 858 ميليون دلار وارد شده كه شامل مواد اوليه كارخانه ها، ماشين آلات صنعتي، سيگار، آهن آلات و اشياي چوبي بوده به گزارش روابط عمومي گمرك آذربايجان شرقي كالاهاي صادراتي شامل محصولات پتروشيمي، موادغذايي و محصولات پلاستيكي و كشاورزي و نيز كالاهاي صنعتي است.
افزايش داوطلبان نمايندگي
بناب- خبرنگار كيهان: فرماندار بناب با اشاره به پايان ثبت نام داوطلبان نمايندگي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: 14 نفر در حوزه انتخابيه اين شهرستان ثبت نام كرده اند. سعيد برقي افزود: 3 نفر از داوطلبان مدرك دكترا 9 نفر مدرك كارشناسي ارشد و دو نفر مدرك معادل كارشناسي ارشد و يك نفر نيز روحاني است. البته تعداد داوطلبان اين دوره نسبت به دوره هشتم انتخابات 6 نفر افزايش پيدا كرده است.
24 نفر داوطلب نمايندگي
كاشان- خبرنگار كيهان: معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان از ثبت نام 24 داوطلب نمايندگي مجلس نهم در دو شهرستان كاشان و آران و بيدگل در مهلت مقرر خبر داد.
عليرضا جوادي گفت: از اين تعداد 21 نفر مرد و 3 نفر زن هستند كه 4 نفر از آنها در وزارت كشور و 20 نفر در محل فرمانداري كاشان ثبت نام كرده اند.
وي افزود: از بين نامزدهاي ثبت نام شده 5 نفر با مدرك دكترا، 15 نفر با مدرك كارشناسي ارشد و 4 نفر با مدرك كارشناسي جانباز كه معادل كارشناسي ارشد است هستند.به گفته وي، جوان ترين ثبت نام كننده 31 سال و مسن ترين نامزد 59 سال سن دارند و يك نفر از آنها روحاني است.
احداث مجتمع آبرساني
¤ معاون امور برنامه ريزي و عمراني فرماندار كاشان از اختصاص 23ميليارد ريال اعتبار براي احداث 4 مجتمع آبرساني در روستاهاي اين شهرستان خبر داد.
حميدرضا تأملي اظهار داشت: از اعتبار پيش بيني شده براي مجتمع هاي آبرساني روستايي اين شهرستان 7ميليارد و 500 ميليون ريال براي احداث مجتمع هاي آبرساني 8 روستاي بخش نياسر، 6ميليارد و 500 ميليون ريال براي روستاهاي جوشقان و استرك، 5ميليارد ريال براي آبرساني به روستاهاي خنب، دره و جزه و 4ميليارد ريال براي روستاهاي تجره، پنداس و وركان تخصيص يافته است.به گفته وي 7ليتر بر ثانيه آب زاينده رود براي اين روستاها در راستاي اجراي طرح انتقال آب زاينده رود به كاشان پيش بيني شده است.
پرداخت خسارت
¤ كارشناس امور بيمه محصولات كشاورزي بانك كشاورزي كاشان از پرداخت 5ميليارد تومان خسارت محصولات كشاورزي به كشاورزان اين شهرستان خبر داد.غلامرضا يزدي، با اعلام اينكه بيشترين ميزان خسارت پرداخت شده در بخش طيور گوشتي و تخم گذار واحدهاي مرغداري در اين شهرستان بوده، اظهار داشت: خسارت 50 تا 60 درصدي ناشي از خشكسالي به دو محصول زراعي جو و گندم در كاشان طي سال 90 باعث شده بيشترين خسارت پرداخت شده بيمه در بخش محصولات زراعي به اين دو محصول اختصاص يابد.
وي، همچنين خسارت به محصول گردوي شهرستان را 80 تا 90 درصد اعلام و يادآور شد: 518 ميليون تومان بابت خسارت گردو و بادام طي سال جاري به كشاورزان شهرستان پرداخت شده است.
برگزاري مسابقه علمي
كيش- خبرنگار كيهان: مسابقه علمي دانشجويي چالش جاذبه در پرديس بين المللي دانشگاه صنعتي شريف كيش برگزار شد. هدف از برگزاري اين مسابقه، ساخت سازه ها و اجسامي عنوان شده است كه انسان را در پرتاب گردشگرها به فضا ياري كند. در پايان اين مسابقه به تيم هاي اول تا سوم جوايزي اهداء شد.
احداث مدرسه
گرگان- خبرنگار كيهان: ساخت مدرسه حجت آباد شهرستان كردكوي با كمك خيرين مدرسه ساز آغاز شد. اين مدرسه در دو طبقه با 6 كلاس ساخته مي شود و اعتبار مورد نياز آن حدود چهار ميليارد و 800 ميليون ريال برآورد شده كه از اين مبلغ يك ميليارد ريال سهم خيرين مدرسه ساز استان گلستان است.

 



گراميداشت حماسه 15دي 1357 در بخش صيدون باغ ملك

اهواز- خبرنگار كيهان:
آيين گراميداشت ياد و خاطره شهيد «احمد داورپناه» و شهيد «اسكندر جاويدان» حماسه آفرينان 15دي 1357 در صيدون باغ ملك برگزار شد.
اين آيين روحاني همزمان با سي و سومين سالروز شهادت پرافتخار شهيد، احمد داورپناه و شهيد اسكندر جاويدان حماسه آفرينان 15دي 1357در روز پنج شنبه 15 دي ماه 1390ساعت 14 بعدازظهر در دهستان رود زير از توابع بخش صيدون شهرستان باغ ملك درشمال استان خوزستان برگزار شد.
ستاد بزرگداشت حماسه 15دي بخش صيدون شهرستان باغ ملك اعلام كرد: دراين آيين سرتيپ احمد دانش پژوه فرمانده قرارگاه كربلاي جنوب در گراميداشت اين روز حماسه ساز سخنراني كرد.
گفتني است كه مردم دهستان رود زير از توابع بخش صيدون شهرستان باغ ملك در شمال استان خوزستان در حمايت از رهنمودهاي حضرت امام خميني درخصوص به پا خاستن عليه حكومت شاهنشاهي در 15 دي 1357 دست به راهپيمايي زدند كه ماموران رژيم مردم بي دفاع را با ضرب گلوله مستقيم هدف قرار دادند كه دو تن از جوانان برومند و شجاع آن دهستان به نام هاي شهيد احمد داورپناه و شهيد اسكندر جاويدان براثر اصابت گلوله به شهادت رسيدند و چند نفر هم مجروح شدند. البته مردم انقلابي روستا هم پاسخ اين اقدام وحشيانه ماموران رژيم را دادند و فرمانده پاسگاه ژاندارمري و سه نفر از نيروهاي پاسگاه را به سزاي اعمال خود رساندند و آنها را راهي جهنم كردند.

 



اجراي 98درصد از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
فرماندار يزد از اجراي 98درصدي مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در اين شهرستان خبر داد.
عزيزالله سيفي با اعلام اين خبر و گراميداشت سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان دارلعباده و دارالعلم يزد، گفت: در 12 دي سال 86 شاهد آن بوديم كه تمامي اقشار مردم با يكرنگي به استقبال از مقتدا و رهبر خود آمدند و به جهانيان نشان دادند كه حتي يك لحظه هم از ولايت فقيه اين يادگار ارزشمند امام خميني كوتاه نمي آيند كه به مناسبت گراميداشت اين حماسه بزرگ، 12 دي ماه به نام روز يزد نامگذاري شده است.وي با اشاره به اينكه سفر رهبر معظم انقلاب به يزد داراي بركات بي شماري بوده است، اظهار داشت: پروژه هاي سفر معظم له در زمينه هاي آموزشي، درماني، فرهنگي، كشاورزي، زيربنايي، شهرسازي، رفاهي و تجهيزاتي بوده است كه با همت و تلاش مسئولين و تخصيص يافته به موقع اعتبارات شاهد پيشرفت 98درصدي هستيم كه انشاءالله اين پروژه ها به زودي افتتاح خواهد شد.سيفي گفت؛ در زمينه آموزشي احداث دو مدرسه 12 كلاسه در مناطق امام شهر و شهرك رزمندگان، در بخش فرهنگي ساخت و تجهيز نمازخانه مدارس و تكميل نمازخانه دانشگاه يزد، در بخش تجهيزاتي تجهيز بيمارستانهاي شهر به امكانات مدرن، در زمينه درماني نيز احداث پايگاه هاي بهداشتي و در زمينه شهرسازي تملك زمين جهت احداث پايگاه بهداشتي، اصلاح محور ورودي شمال شهر يزد و... از اعتبارات سفر حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) تأمين شده است.

 



فرماندار يزد: اقليت هاي مذهبي آزادانه در انتخابات شركت مي كنند

يزد- خبرنگار كيهان:
برخلاف تبليغاتي كه دشمنان در مورد جايگاه اقليت هاي مذهبي در نظام سياسي مي كنند اقليت هاي مذهبي در ايران اسلامي آزادانه در انتخابات شركت خواهند كرد.
فرماندار يزد در جمع معتمدان اقليت هاي مذهبي زرتشتي و كليمي يزد، با بيان اين مطلب گفت: استكبار جهاني با تبليغات سوء، قصد دارد آزادي اقليت هاي مذهبي در ايران را زير سؤال ببرد.
عزيزالله سيفي اظهار داشت: همه بايد براي اعتلاي جمهوري اسلامي ايران تلاش كنيم و اقليت هاي مذهبي نيز بايد در اين زمينه مشاركت فعال داشته باشند.
وي با بيان اينكه تاكنون غرب و به ويژه آمريكا خواهان تفرقه اندازي در كشور بوده است، افزود: استكبار جهاني هر روز با تبليغات سوء و استفاده از ابزار رسانه درصدد است كه به جهانيان نشان دهد كه اقليت مذهبي از جايگاه و اهميت خاصي در نظام جمهوري اسلامي ايران برخوردار نيستند كه اين ادعا با حضور حداكثري اقليت ها در تمام صحنه هاي حساس دوران انقلاب باطل شده است.
فرماندار يزد با تأكيد بر اينكه اقليت هاي مذهبي در امور سياسي مشاركت دارند، ادامه داد: اقليت هاي مذهبي آزادانه و بدون هيچ محدوديتي در تمام انتخابات با حضور حداكثري خود در پاي صندوق هاي رأي نظرات سياسي و يا نمايندگان خود را معرفي كرده اند.

 



شهرداري براي به حركت درآوردن مترو اصفهان اوراق مشاركت مي فروشد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
شهرداري اصفهان در نظر دارد با انتشار و فروش 150ميليارد تومان اوراق مشاركت بخشي از هزينه هاي مترو اصفهان را تأمين كند كه اميد است تا سه ماه آينده اين مهم پس از موافقت بانك مركزي اجرايي شود.
معاون اداري و مالي شهرداري اصفهان با اعلام اين خبر از راه اندازي خط يك مترو اصفهان تا پايان سال91 خبرداد و گفت: تاكنون از يك هزار و 200ميليارد تومان اعتبار برآورد شده براي راه اندازي خط يك مترو اصفهان 600ميليارد تومان يعني 50درصد از اين ميزان هزينه شده است.
مرتضي حسام نژاد با اشاره به اين كه خط يك مترو اصفهان به 600ميليارد تومان اعتبار ديگر نياز دارد افزود: تأمين اعتبارات خط يك مترو اصفهان از طريق صندوق ارزي، فاينانس، اوراق مشاركت و تخصيص بودجه هاي دولتي و BOT پيش بيني شده است.
معاون اداري مالي شهرداري اصفهان با بيان اينكه در سال جاري 78 ميليارد تومان اعتبار دولتي به متروي اصفهان اختصاص داده شده است، افزود: تاكنون 35 درصد از اين اعتبار پرداخت شده و 65درصد اين مبلغ هنوز پرداخت نشده كه اميد است هر چه سريع تر دولت به تعهداتش در اين زمينه عمل كند.
وي گفت: اصفهاني ها تا پايان سال آينده از 10كيلومتر خطوط مترو در قسمت شمالي شهر به طور آزمايشي استفاده خواهند كرد و در اين زمينه توافقات ريالي براي خريد واگن ها نهايي شده است.

 



رونمايي از گنجينه اسناد مشاهير و سرداران شهيد نوشهر

نوشهر- خبرنگاركيهان:
از گنجينه اسناد مشاهير و سرداران شهيد نوشهر در محل ثبت احوال اين شهرستان رونمايي شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري نوشهر، همزمان با هفته ثبت احوال از گنجينه اسناد مشاهير و سرداران شهيد نوشهر رونمايي شد.
فرماندار نوشهر در آيين رونمايي گنجينه اسناد مشاهير و سرداران شهيد نوشهر گفت: اين گنجينه شامل افراد برجسته اي از مشاهير، بزرگان، مراجع، علما و سرداران شهيد منطقه است و از افتخارات و هويت ملي ايران اسلامي به شمار مي رود.محمدعلي قمي افزود: اين اسناد و آثار بايد به بهترين شيوه ممكن به نسل هاي آتي انتقال و معرفي شود و اين گنجينه در حقيقت مي تواند حلقه اتصال ميان نسل هاي گذشته، حال و فردا باشد.
حميد حسني مقدم رئيس اداره ثبت احوال نوشهر نيز در اين آيين با اشاره به نقش ثبت احوال در برنامه ريزي و سياست گذاري كشور از صدور سه هزار و 500جلد شناسنامه الكترونيكي از ابتداي سال جاري تاكنون در اين شهرستان خبرداد و گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته تمامي شناسنامه هاي افراد در جامعه مكانيزه خواهد شد.

 



رئيس پژوهشكده اكولوژي درياي خزر خبرداد
ارتقاي تركيبات دارويي و محرك هاي ايمني با استفاده از جلبك

ساري-خبرنگاركيهان:
رئيس پژوهشكده اكولوژي درياي خزر گفت: بحث هايي ازقبيل دارو، تركيبات دارويي، صنايع و محرك هاي ايمني را مي توان با استفاده از جلبك و فن آوري نانو ارتقا داد.
رضا پورغلام دراولين هم انديشي طرح تدوين دانش فني توليد بيولوژيكي هيدروژن كه توسط جهاد دانشگاهي مازندران برگزارشد؛ اظهارداشت: با توجه به امكانات و توانمندي هاي موجود سخت افزاري و نرم افزاري درپژوهشكده اكولوژي درياي خزر و كمبود اعتبارات تحقيقاتي تصميم بر اين شده تحت عنوان پروژه هاي خاص كار شود.
وي با اشاره به وجود 25 آزمايشگاه تخصصي درپژوهشكده اكولوژي درياي خزر گفت: 4 آزمايشگاه مربوط به كارتحقيقاتي درزمينه جلبك است.
رئيس پژوهشكده اكولوژي درياي خزر با بيان اينكه 195 گونه فيتوپلانكتون در درياي خزر شناسايي شده است، افزود: دو گونه جديد نيز اخيراً شناسايي شده و 5گونه خالص وجود دارد.
پور غلام خاطرنشان كرد: درمجموع 300 پروژه تحقيقاتي در پژوهشكده اكولوژي درياي خزر انجام شده كه 72 پروژه مربوط به فيتوپلانكتون است.
وي با اشاره به اينكه موضوع اغلب تحقيقات در بحث پراكنش، شناسايي و جداسازي است؛ گفت در صورتي كه اعتبارات مجموع سازمان ها هماهنگ و تامين شود، مي توانيم فرآورده هاي بسيار مناسبي را از جلبك داشته باشيم.
رئيس پژوهشكده اكولوژي درياي خزر خاطرنشان كرد: در دور سوم هيئت دولت به مازندران پروژه هاي تحقيقاتي با 2ميليارد تومان اعتبار تحت عنوان قرارگاه بيولوژيك محور گونه هاي آبزيان جلبك تصويب شده است.
پورغلام يادآور شد: بارها از مسئولان درخواست شده كه اعتبارات پروژه هاي تحقيقاتي را تامين كنند تا روي پروژه هاي كاربردي كار شود.

 



شهردار اصفهان: گسترش شهرك صنعتي محمود آباد مغاير با اصول زيست محيطي است

شهردار اصفهان گفت: توسعه صنايع در محدوده شهرك صنعتي محمود آباد و افزايش اين محدوده مغاير با مباحث فني و اصلي زيست محيطي است.
سيد مرتضي سقاييان نژاد افزود: يكي از منابع مهم آلاينده هوا در اصفهان صنايع است و تغيير شعاع محدوده ممنوعيت استقرار صنايع از 50 كيلومتري مركز شهر اصفهان به 100كيلومتري ضروري است.
وي گفت: گسترش 270 هكتار محدوده شهرك صنعتي محمود آباد آلودگي بيشتري براي شهروندان به دنبال خواهد داشت.
سقاييان نژاد به استفاده از سوخت هاي فسيلي توسط صنايع اصفهان و تشديد آلودگي هوا اشاره و اعلام كرد: بر طبق آمارهاي به دست آمده نيروگاههاي شهيد منتظري و اسلام آباد از ابتداي سال جاري تا 18 آذرماه امسال بيش از يك ميليارد ليتر مازوت مصرف كرده اند كه منجر به افزايش صدها تن آلاينده درمحيط زيست شهر شده است.
شهردار اصفهان گفت: درحال حاضر سرانه فضاي سبز هر شهروند 24مترمربع است كه مقرر شده برطبق برنامه «اصفهان 95» هرسال يك متر مربع به اين ميزان افزايش يابد.
وي از ساخت نيروگاه خورشيدي اصفهان با ظرفيت توليد 100كيلووات برق خبر داد و افزود: بر مبناي اجراي برنامه اصفهان 95، نيروگاه خورشيدي اصفهان احداث مي شود.
سقاييان نژاد درادامه به آغاز عمليات اجرايي تونل بزرگراه شهيد همت اشاره كرد و گفت: اين تونل از سمت زيرين باند فرودگاه قديم گذر خواهد كرد و مسير باند پرواز از روي اين تونل مي گذرد تا باند پرواز با مشكلي روبه رو نشود.
وي گفت: اين تونل قرار است دريك فاصله زماني شش ماهه به اتمام برسد.

 



همزمان با دهه مبارك فجر برگزار مي شود
سومين يادواره سرداران و 1000شهيد قائم شهر

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
سومين يادواره سرداران، اميران و 1000 شهيد شهرستان قائم شهر همزمان با دهه مبارك فجر برگزار مي شود.
رئيس ستاد اجرايي اين يادواره در نشست خبري با رسانه ها گفت: تجليل شايسته و بازخواني آرمان هاي والاي شهيدان و انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به متن جامعه از اهداف راهبردي اين يادواره به شمار مي رود.سرهنگ علي رمضاني گفت: در سومين يادواره شهيدان قائم شهر برنامه هاي فرهنگي، قرآني، ادبي، هنري، ورزشي و برپايي نمايشگاه هاي عكس و خوشنويسي ويژه شهيدان اين شهرستان برگزار خواهد شد.فرمانده سپاه ناحيه قائم شهر با بيان اينكه در اين يادواره از سخنرانان برجسته اي با محوريت شهيد و شهادت استفاده خواهد شد، اظهار داشت: در حاشيه اين يادواره مراسم شبي با قرآن، برنامه خاطره گويي، همايش پياده روي خانوادگي و مسابقات فرهنگي برگزار خواهد شد.

 



مهلت سه ماهه براي تحويل سلاح هاي غيرمجاز در گلستان

گرگان- خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان گلستان گفت: به دارندگان سلاح هاي غيرمجاز تا پايان سال فرصت داده شده تا اين سلاح ها را به مراجع قضايي، انتظامي يا امنيتي تحويل دهند.
«احمد فاضليان» افزود: در صورت تردد افراد با اسلحه شكاري فاقد مجوز، حمل كننده به پرداخت جزاي نقدي 20 ميليون ريالي محكوم خواهد شد.
رئيس كل دادگستري گلستان افزود: قانونگذار براي كساني كه اقدام به قاچاق قطعات مؤثر يا سلاح گرم اعم از شكاري و جنگي مي كنند تا 15 سال حبس در نظر گرفته است و در صورتي كه تعداد اين اسلحه ها بيش از يك قبضه باشد، مجازات حبس يك درجه تشديد مي شود.
اين مقام قضايي گلستان گفت: براساس قانون مصوب شهريور ماه امسال مجلس شوراي اسلامي، به دارندگان سلاح هاي غيرمجاز تا پايان سال فرصت داده شده تا اين سلاح ها را به مراجع قضايي، انتظامي يا امنيتي تحويل دهند.
وي همچنين از برخورد با قاچاق كنندگان و مونتاژكنندگان گازهاي بي حس كننده، بي هوش كننده و اشك آور خبر داد و گفت: اين افراد از نظر قانونگذار دور نمانده اند و براي اين افراد مجازات حبس بين دو تا پنج سال تعيين شده است.

 



عرضه كالاي خارجي در آذربايجان شرقي ممنوع مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي گفت: از سال آينده عرضه كالاي ساخت خارج در آذربايجان شرقي ممنوع خواهد شد.
صادق نجفي كه در اجتماع هيئت رئيسه مجمع امور صنفي و اتحاديه هاي شهرستان تبريز سخن مي گفت افزود: در سال گذشته معادل 157ميليون دلار طلا و جواهر از آذربايجان شرقي صادر شده است.
وي همچنين اظهار داشت: سالانه 250ميليون دلار فرش از استان آذربايجان شرقي به خارج از كشور صادر مي شود.

 



پاي صحبت مردم

تخريب خانه هاي مخروبه در شوشتر
خانه هاي مخروبه و خطرساز فراواني در شهرستان شوشتر وجود دارد كه محل امني براي اراذل و اوباش و افراد معتاد با هدف انجام اعمال منافي عفت و مصرف مواد مخدر فراهم كرده است.
در اين ميان مديران شهري نه تنها اقدام قابل توجهي در اين باره انجام نداده اند بلكه بي تفاوتي آنها نسبت به وجود اماكني از اين دست در سطح شهرستان امنيت رواني شهروندان و همسايگان اين منازل را تهديد مي كند.
لذا انتظار مي رود مديران شهري ضمن اخطار جدي به صاحبان اين اماكن، اقدام به تخريب اين منازل بكنند.
شوشتر- خبرنگار كيهان
روشنايي پل دوم شوشتر در هاله اي از ابهام
علي رغم نصب دكل هاي روشنايي برق پل دوم شوشتر، متأسفانه به علت نامعلومي هنوز وضعيت روشنايي اين پل پرتردد در هاله اي از ابهام به سر مي برد؛ چنان كه وجود تاريكي در شب هنگام مسافران و رانندگان عبوري را رنج مي دهد.
نكته ديگر غيراستاندارد بودن دوربرگردان واقع در جاده كمربندي شوشتر است. طوري كه وسايل نقليه عبوري كه از سمت ميدان «باطني» با سرعت به سمت جاده نزديك اين پل مي آيند گاه دچار تصادف مي شوند.
لذا مسئولان راه و ترابري و مديران شهري شوشتر مي طلبد كه در راستاي حل اين مشكل بسيار ساده اما موثر گام هاي اساسي بردارند.
شوشتر- خبرنگار كيهان

 



طراحي و ساخت دستگاه جوجه كشي غاز در ملكان

تبريز- خبرنگاركيهان:
دستگاه جوجه كشي مصنوعي غاز با درصد بالا، در مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي، طراحي و ساخته شد.
اين امر با هدف بومي سازي روش توليد غاز در ايران صورت گرفته است. توليد جوجه غاز به اين طريق، در ايستگاه تحقيقاتي غاز ملكان انجام شده و ميزان جوجه دهي تخم غاز با اين دستگاه، بيش از 80درصد است.به گزارش جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي، تنظيم ميزان رطوبت دستگاه تا حد اشباع فراوان، دستيابي به فن استقرار تخم ها در دستگاه به صورت افقي و چرخش 180 درجه اي آنها در داخل دستگاه از ديگر ويژگي هاي اين سيستم است.

 



بهبود شرايط استخدام در ادارات استان اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
نيروهاي طرحي شاغل در دستگاه هاي اجرايي استان اردبيل تغيير وضعيت مي يابند.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار اردبيل در جلسه كار گروه پژوهش، فناوري و تحول اداري استان گفت: با توجه به مصوبه هيئت دولت در سفر چهارم به استان، كارشناساني كه در مراكز استان ها با قرارداد معين به كار گرفته شده اند به شرط انتقال به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته مي توانند تغيير وضعيت يافته و از قراردادي به پيماني تبديل شوند.
يعقوب نژاد محمد اصلاح فرآيندها در ادارات و سازمان هاي دولتي را در اين زمينه موثر دانست و افزود: كليه دستگاه هاي اجرايي استان با توجه به شاخص هاي مشخص شده نسبت به فعال سازي شوراي تحول اداري اقدام كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14