(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 دی 1390- شماره 20117

افزايش جريمه ورود به محدوده طرح ترافيك
جريمه 67 ميليارد توماني ايران خودرو ديزل براي «هوو»
بهره برداري از ايستگاه پيروزي در خط 4 مترو
شيوع بالاي آنفلوآنزا در تهران
تهران هفته اي 2 بار مي لرزد
مراقب كلاهبرداري اينترنتي با نام پليس سايبري باشيد
دستگيري 250 نفر از اراذل و اوباش تهران
دستگيري فروشنده 17 ساله داروهاي جنسي تقلبي در اينترنت
هلال احمر مسئول تامين و توزيع شير خشك كودكان پي.كي .يو شد
تنها دكه اختصاصي توزيع مطبوعات در اليگودرز پلمب شد
حمله به مسجدي در استراليا
برزيل زير آب
بلندترين پل معلق دنيا
دور دنيا با الاغ !
فرار 11 زنداني از شمال عراق
وزش باد نفتكش نيوزيلندي را نصف كرد



افزايش جريمه ورود به محدوده طرح ترافيك

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از افزايش نرخ جريمه ورود به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد و سرعت غيرمجاز در بزرگراه هاي تهران از روز سه شنبه 20 دي ماه سال جاري خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار حسين رحيمي با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته در اجراي مرحله دوم قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي، گفت: بر اين اساس از روز سه شنبه 20 دي ماه سال جاري جريمه ورود به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد به 200 هزار ريال افزايش مي يابد.
به گفته وي جريمه ورود به محدوده طرح ترافيك به ازاي هر ساعت يك بار اعمال مي شود.
رئيس پليس راهور تهران همچنين از افزايش نرخ جريمه سرعت غيرمجاز در پايتخت از روز سه شنبه 20 دي ماه سال جاري خبر داد و افزود: سرعت مجاز در بزرگراه هاي تهران 100 كيلومتر بر ساعت است و از روز سه شنبه خودروهايي كه بيش از 50 كيلومتر بر ساعت از سرعت مجاز برانند 100 هزار تومان، آنهايي كه بين 30 تا 50 كيلومتر بر ساعت بيش از سرعت مجاز تردد كنند 50 هزار تومان و خودروهايي كه تا 30 كيلومتر بر ساعت بيش از سرعت تعيين شده تردد كنند 40 هزار تومان جريمه خواهند شد.
رحيمي تصريح كرد: براساس قانون جديد تجاوز از سرعت مجاز (بيش از 50كيلومتر بر ساعت) براي وسايط نقليه شخصي 10 نمره و وسايط نقليه عمومي 15 نمره منفي و تجاوز از سرعت مجاز (بين 30 تا 50 كيلومتر بر ساعت) براي خودروهاي شخصي 5 نمره و براي خودروهاي عمومي 10 نمره منفي به همراه خواهد داشت.
ممنوعيت تردد
تاكسي هاي غيرپلاك تهران
در محدوده طرح ترافيك
وي با اشاره به ممنوعيت تردد تاكسي هاي غيرپلاك تهران در محدوده طرح ترافيك گفت: براساس هماهنگي هاي انجام شده با سازمان تاكسيراني تهران، تمامي پلاك تاكسي هاي پايتخت استخراج شده است و بدين ترتيب از هفته آينده تمام تاكسي هاي غيرپلاك تهران در صورت تردد در محدوده طرح ترافيك 200 هزار ريال جريمه مي شوند.

 



با حكم تعزيرات حكومتي صورت گرفت
جريمه 67 ميليارد توماني ايران خودرو ديزل براي «هوو»

شركت ايران خودرو ديزل در دو پرونده جداگانه و با بيش از شش هزار شاكي به 67 ميليارد تومان جريمه به خاطر گرانفروشي هوو محكوم شد.
نظرعلي حاجي پاشا معاون سازمان تعزيرات حكومتي در گفت وگو با مهر گفت: ايران خودرو ديزل در پرونده اول با هزار و 904 شاكي متهم به عرضه خودروهاي گرانقيمت «هوو» محكوم به پرداخت 28ميليارد تومان جريمه شده است و مقرر شد كه به شاكيان به طور ميانگين از 7 تا 20ميليون تومان پرداخت شود كه تمامي شاكياني كه مراجعه كردند توانستند اين مبلغ را دريافت كنند.
وي افزود: در دومين پرونده شكايت عليه ايران خودرو ديزل نيز چهار هزار و 700 شاكي به سازمان تعزيرات شكايت كردند كه با حكم قطعي تعزيرات حكومتي اين شركت محكوم به پرداخت 39ميليارد تومان ديگر شد.
رئيس سازمان تعزيرات استان تهران گفت: هرچند اين شركت به راي تعزيرات اعتراض كرده و پرونده در ديوان عدالت مطرح است ولي چون حكم قطعي است بايد ايران خودرو ديزل جريمه را پرداخت كند.
حاجي پاشا در پاسخ به اينكه براساس قانون اگر صنفي بعد از 10 روز جريمه صادره از سوي تعزيرات را پرداخت نكرد بايد پلمب شود در حالي كه هنوز اين شركت پلمب نشده است گفت: هر چند قانون چنين اجازه اي را داده است ولي نمي توانيم شركتي با پنج هزار و 500 كارمند را به همين راحتي پلمب كنيم براي همين تلاش مي كنيم با مذاكره، جريمه به مرور پرداخت شود.
اين مقام مسئول در سازمان تعزيرات گفت: كاميون هاي «هوو» فاقد ترمزهاي ABS و برخي امكانات ايمني هستند در حالي كه قيمت تمام شده براي مشتري به اندازه يك خودروي با كيفيت بوده است.
تعزيرات و بازرسان در ميان گوشي فروش هاي علاء الدين
گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات تهران نيز حاكي است، بنابر اين گزارش در اين بازرسي ها كه رئيس شعب 21 و 24 تعزيرات حكومتي در آن حضور داشت از 90 واحد صنفي در پاساژ علاء الدين بازديد و ضمن ارائه تذكرات لازم براي 18 واحد متخلف به دليل گرانفروشي و عدم درج قيمت، پرونده تخلفاتي تشكيل و متخلفين به پرداخت بيش از 436 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شدند.
با حكم شعبه تعزيرات حكومتي شهرستان مياندوآب استان آذربايجانغربي هم قاچاقچيان گوشي تلفن همراه علاوه بر ضبط كالاي مكشوفه به پرداخت بيش از 343 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم گرديدند.
بنابراين گزارش ماموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيروي انتظامي در بازرسي از يك خودرو مقاديري كالاي قاچاق شامل 309 دستگاه انواع گوشي تلفن همراه خارجي كه به نحو ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و پرونده اي در اين رابطه تشكيل كه با اعلام شكايت گمرك استان به دليل عدم ارائه مدارك مثبته گمركي، پرونده فوق پس از طي مراحل قانوني در شعبه ويژه رسيدگي به جرائم قاچاق كالا و ارز شهرستان مطرح و با توجه به محتويات موجود در پرونده، متخلفين را علاوه بر ضبط كالاي مكشوفه جمعاً به پرداخت 343ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.
جريمه 23ميليارد ريالي براي قاچاقچي
شيرآلات خارجي در آستارا
يك شركت تجاري هم كه پس از وارد كردن 95 تن كالاي قاچاق و سندسازي جعلي و ارائه اسناد خلاف واقع قصد پرداخت تعرفه گمركي كمتر را داشت در گمرك آستارا شناسايي و در شعبه تعزيرات حكومتي به پرداخت بيش از 23ميليارد ريال جزاي نقدي محكوم شد.
بنابراين گزارش، اين شركت با سندسازي جنس شيرآلات قاچاق را تغيير داده بود كه با شكايت گمرك پرونده اي در اين رابطه تشكيل و با عنايت به مستندات موجود در پرونده و اخذ دفاعيات، شعبه تعزيرات حكومتي شهرستان آستارا تخلف انتسابي را محرز تشخيص و مدير شركت تجاري متخلف را علاوه بر ضبط كالا به پرداخت 23ميليارد و 863 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.
91 ميليون تومان جريمه براي قاچاقچيان ماهواره
رئيس گشت هاي سيار سازمان تعزيرات حكومتي هم از نقره داغ شدن قاچاقچيان ماهواره خبر داد و افزود: با حكم تعزيرات قاچاقچيان به پرداخت 91 ميليون تومان محكوم شدند.
محمدحسن سرابيان در گفت وگو با مهر از شناسايي و كشف 489 دستگاه تجهيزات ماهواره در كرمانشاه خبر داد و افزود: اين تجهيزات قاچاق توسط مأمورين نيروي انتظامي شهرستان روانسر كشف و پس از تنظيم صورتجلسه موضوع در شعبه تعزيرات حكومتي شهرستان مطرح و مورد رسيدگي قرار گرفت.
مدير روابط عمومي سازمان تعزيرات كشور افزود: با حكم شعبه ياد شده با توجه به مستندات موجود در پرونده، تخلف انتسابي محرز تشخيص و متخلف علاوه بر ضبط كالا به پرداخت بيش از 90 ميليون تومان جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شد.
تعزير قاچاقچيان سيگار
در اردبيل
با حكم شعبه تعزيرات حكومتي اردبيل افرادي كه اقدام به قاچاق سيگار كرده بودند به پرداخت جريمه نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.
در اين راستا در پي گزارش پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان در خصوص شناسايي و كشف 90 هزار نخ انواع سيگارت و مواد آتش زا، پرونده اي در اين رابطه تشكيل و با صدور حكم از سوي تعزيرات حكومتي متخلفين به پرداخت 158ميليون ريال جريمه در حق صندوق دولت محكوم شدند.
قاچاق 27 هزار ليتر نفت گاز در گرگان
همچنين در پي اجراي گشت مشترك سيار سازمان تعزيرات حكومتي با نمايندگان شركت نفت، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نيروي انتظامي شهرستان گرگان، 27 هزار ليتر نفت گاز خارج از شبكه از يك شركت تعاوني در اين شهرستان كشف و ضبط شد.
در اين راستا پرونده اي در اين خصوص در شعبه تعزيرات حكومتي مطرح و مورد رسيدگي قرار گرفت كه با توجه به محتويات موجود در پرونده، شعبه ياد شده تخلف انتسابي داير بر اختفاء و امتناع از عرضه كالا را محرز تشخيص و متخلفين را علاوه بر ضبط كالا به پرداخت بيش از 77 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.

 



بهره برداري از ايستگاه پيروزي در خط 4 مترو

ايستگاه پيروزي كه در خيابان پيروزي و حدفاصل 2 ايستگاه متروي شيخ الرئيس و نبرد واقع شده است ديروز به صورت رسمي افتتاح شد.
به گزارش مهر مهندس هابيل درويش مديرعامل شركت مترو تهران و حومه در اين مراسم گفت: ايستگاه پيروزي چهاردهمين ايستگاه از خط 4 متروي تهران است كه به بهره برداري رسيده است. وي افزود: در مجموع تاكنون 17 كيلومتر از اين خط مورد بهره برداري قرار گرفته و در تلاش هستيم 4 كيلومتر باقي مانده از خط را نيز تا پايان سال افتتاح كرده و مورد بهره برداري قرار دهيم.
درويش گفت: خط 4 مترو ظرفيت جابه جايي روزانه يك ميليون مسافر را دارد كه در صورت تامين واگن هاي موردنياز مي توانيم به اين رقم دست يابيم.
درويش با بيان اين كه براي احداث اين ايستگاه حدود 25 ميليارد تومان هزينه شده است گفت: براي احداث ايستگاه پيروزي 64 هزار و 567 متر مكعب خاكبرداري، 1400 متر مكعب خاك ريزي و 29 هزار و 600 متر مكعب بتن ريزي صورت گرفته است.
وي ضمن تشكر از كارگران و دست اندركاران احداث اين ايستگاه از ساكنين و كسبه خيابان پيروزي براي تحمل مشكلات و سختي هاي ناشي از عمليات عمراني اين ايستگاه نيز تقدير و تشكر كرد.
افتتاح 3 ايستگاه از خط 3 مترو
تا پايان سال
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز در اين مراسم از افتتاح 3 ايستگاه از خط 3 مترو تا پايان سال جاري خبر داد.
به گزارش فارس سيدجعفر تشكري هاشمي با بيان اين كه خط 4 يكي از پرتقاضاترين خطوط مترو است افزود: امروز شاهد افتتاح چهاردهمين ايستگاه در اين خط هستيم و تا پايان سال نيز ايستگاه هاي ديگري از اين خط را افتتاح خواهيم كرد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران درباره ميزان افزايش تعداد مسافران با افتتاح اين ايستگاه گفت: ايستگاه ها با يكديگر متفاوتند و ظرفيت هر قطار نيز حدود 2500 نفر است، با توجه به اينكه روزانه تا 25 هزار نفر توسط هر قطار جابجا مي شود ايجاد اين ايستگاه ها كمك مي كند علاوه بر مسافراني كه مي خواهند در طول مسير تردد كنند امكان اتصالشان به ساير خطوط نيز فراهم شود.
تشكري خاطر نشان كرد: ايستگاه تجريش كه در روزهاي آينده آماده خواهد شد را به بهره برداري مي رسانيم ضمن اين كه از خط 4 مترو نيز 5 ايستگاه ديگر باقي مانده كه تا پايان سال به بهره برداري خواهند رسيد.
وي تصريح كرد 3 ايستگاه از خط 3 مترو نيز همزمان با بهره برداري از اين خط از چهارراه وليعصر تا خيابان شهيد مطهري تقاطع سهروردي تا پايان سال مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران درباره نصب پله برقي در برخي از ايستگاه هاي مترو نيز گفت: قرارداد تمام پله برقي ها بسته شده و پول آنها نيز پرداخت شده است اما مشكلاتي باعث ايجاد تاخير در نصب آنها مي شود، متاسفانه در داخل كشور سازنده پله برقي قابل اطميناني نداريم، يك مورد وجود داشت كه آن هم با مشكلاتي مواجه بوديم به هر حال تلاش مي كنيم پله برقي ها هر چه زودتر وارد شود.
برنامه هاي كوتاه مدت
جوابگوي آلودگي هوا نيست
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران نيز با بيان اينكه برنامه هاي كوتاه مدت براي حل مشكل ترافيك و آلودگي هوا جوابگو نيست گفت: راه حل مشكلات مذكور در تهران گسترش حمل و نقل عمومي به ويژه خطوط ريلي است.
مرتضي طلايي در مراسم افتتاح ايستگاه پيروزي در خط چهار مترو تهران، اظهار داشت: اگر امروز از مشكلي به نام آلودگي هوا و ترافيك حرف مي زنيم يا از عوارض آشكار و پنهان اين مشكلات رنج مي بريم از جهت علمي، اجرايي و منطقي بايد بدانيم كه راه برون رفت از اين مشكلات توسعه حمل و نقل عمومي است.
وي ادامه داد: ترافيك و آلودگي هوا مشكلي مربوط به ديروز و امروز نيست اما در جلسات كارشناسي كه برگزار شده بحث بر اين بوده كه به راهكارهاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت دست يابيم. اما راه هاي كوتاه مدت جوابگو نبوده و سرانجام برنامه هاي بلند مدت نيز مشخص است.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر اين كه بايد راهكارهاي كوتاه مدت را با نگاه به برنامه هاي بلند مدت و زير سايه آن انجام داد، تصريح كرد: با چنين رويكردي مي توان به نتيجه رسيد كه راه رسيدن به آن نيز گسترش حمل و نقل عمومي به ويژه حمل و نقل ريلي تهران است.

 



وزارت بهداشت خبر داد
شيوع بالاي آنفلوآنزا در تهران

رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، از شيوع بالاي آنفلوآنزاي فصلي در تهران و چندين شهر كشور خبر داد و گفت: متأسفانه شدت شيوع اين بيماري در پايتخت و شهرهاي بزرگ بالاست.
دكتر محمدمهدي گويا در گفت وگو با مهر اظهار داشت: افرادي كه مبتلا به آنفلوآنزاي فصلي مي شوند، علائمي شبيه سرماخوردگي دارند منتهي اين علائم شديدتر است.
وي با اعلام اينكه كوفتگي و بدن درد يكي از علائم آنفلوآنزاي فصلي است، افزود: بيماران قلبي و ريوي، كبدي، مزمن كليوي، سرطاني و كساني كه سيستم ايمني بدن آنها دچار مشكل است و همچنين زنان باردار، ممكن است به فرمهاي شديد آنفلوآنزاي فصلي مبتلا شوند.
گويا ضمن توصيه به اين قبيل از افراد جامعه براي زدن واكسن آنفلوآنزاي فصلي، گفت: هنوز براي واكسن زدن فرصت است و دير نشده است. اين افراد مي توانند تا پايان زمستان هم واكسن بزنند چون احتمال دارد دچار اين بيماري شوند.
رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت با تأكيد بر رعايت موارد بهداشتي از سوي افراد مبتلا به آنفلوآنزاي فصلي، تصريح كرد: اين افراد بايد دستمال خود را در كيسه هاي پلاستيكي بگذارند و دور بياندازند. دست هاي خود را مرتب بشويند و از مصرف خودسرانه آنتي بيوتيك ها خودداري كنند.
وي در ارتباط با اينكه چند درصد از جمعيت تهران مبتلا به آنفلوآنزاي فصلي شده اند، افزود: بررسي آزمايش هايي كه در سطح كشور انجام شده است نشان مي د هد كه حدود 30درصد موارد ابتلا به آنفلوآنزا تشخيص داده شده است.

 



تهران هفته اي 2 بار مي لرزد

رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گفت: هفته اي يك تا دو زلزله خفيف در تهران رخ مي دهد.
عزيزالله رجب زاده با بيان اين كه گزارشي را به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه كرديم، اظهار كرد: اين گزارش در خصوص اقدامات سازمان در زمينه پيشگيري، آمادگي، اطلاع رساني و آموزش و بالابردن آگاهي مردم در هنگام وقوع حوادث است. وي ادامه داد: هفته اي يك يا دو زلزله خفيف در تهران رخ مي دهد و در برخي از زمان ها در ماه سه تا چهار زلزله خفيف رخ مي دهد.
رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران به بافت هاي فرسوده شهر تهران اشاره كرد و گفت: بافت هاي فرسوده بايد نوسازي و شريان هاي حياتي بايد ايمن سازي شوند.
وي ادامه داد: بافت هاي تهران فرسوده است و در صورت وقوع زلزله خسارت قابل ملاحظه است، اما نمي توانيم بگوييم چقدر تلفات مي دهيم.
رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران تاكيد كرد كه آسيب پذيري تهران در برابر زلزله بسيار بالاست.
رجب زاده با بيان اين كه سامانه اي ايجاد كرده ايم كه در 5 دقيقه اول وقوع زلزله، خسارات و تلفات ناشي از آن را اعلام مي كند به فارس گفت: با توجه به اين سامانه مي توانيم بگوييم در هر نقطه از شهر چند دقيقه بعد از وقوع زلزله چقدر تلفات داشته ايم.

 



مراقب كلاهبرداري اينترنتي با نام پليس سايبري باشيد

پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا هشدار داد: مراقب كساني كه با جعل نام پليس سايبري در اينترنت قصد كلاهبرداري از شما را دارند باشيد.
به گزارش واحد مركزي خبر افرادي با جعل عنوان پليس سايبري و ايجاد نام هاي كاربري جعلي خود را به عنوان افسر پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات معرفي مي كنند.
اين افراد با سوءاستفاده از اعتماد كاربران به پليس، براي اخاذي، كلاهبرداري و ايجاد مزاحمت براي آنان اقدام مي كنند.
پليس فتاي نيروي انتظامي اعلام كرد: در آينده، هرگونه ارتباط با كاربران فضاي مجازي به صورت رسمي و با عناوين و هويت رسمي و طبق اطلاعيه هاي قبلي پليس صورت خواهد گرفت.
پليس در حال حاضر، به هيچ عنوان در فضاي سرويس هاي اينترنت با هيچ يك از كاربران تماسي برقرار نخواهد كرد.
پايگاه اطلاع رساني پليس فتاي ناجا از عموم كاربران فضاي مجازي تقاضا مي كند، در صورت مشاهده هرگونه جعل پليس و يا هرگونه درخواست با ايجاد مزاحمت با نام و نشان پليس فتا يا پليس سايبري، مراتب را از طريق بخش «تماس با ما» در وب سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir در ميان بگذارند.

 



دستگيري 250 نفر از اراذل و اوباش تهران

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 250 نفر از اراذل و اوباش پايتخت، تهيه و توزيع كنندگان مواد مخدر و حاملان سلاح سرد در عمليات صبح ديروز خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ محسن خانچرلي روز يكشنبه با حضور در كلانتري 116 مولوي گفت: با توجه به مطالبات مردم تهران و وعده فرماندهي انتظامي پايتخت مبني بر اجراي طرح امنيت محله محور از نخستين ساعات بامداد ديروز يكي ديگر از طرح هاي برخورد با اراذل و اوباش آغاز شد.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت با بيان اينكه در بررسي ها 250 نقطه اسكان اراذل و اوباش و تهيه و توزيع كنندگان مواد مخدر شناسايي شد، گفت: مأموران در همين راستا 250 نفر از جمله چند زن كه در امر تهيه و توزيع مواد مخدر، حمل سلاح سرد و غيره فعاليت مي كردند را دستگير كردند.
به گفته خانچرلي برخي از افراد دستگير شده از سلاح هاي سرد به منظور كيف قاپي، زورگيري و موارد ديگر استفاده مي كردند.
وي همچنين درباره سابقه دار بودن افراد دستگير شده خاطرنشان كرد: براساس بررسي هاي اوليه در حدود 10 تا 15 درصد اين افراد داراي سابقه هستند اما براي به دست آمدن آمار واقعي بايد مشخصات اين افراد از طريق سيستم ها استعلام شود.
خانچرلي همچنين با اشاره به عملكرد قوه قضائيه خاطرنشان كرد: اين قوه همكاري خوبي با نيروي انتظامي داشته و كار به نحو مطلوبي انجام گرفته است اما به هر حال پليس مأموريت خود را به طور مستمر انجام مي دهد.

 



دستگيري فروشنده 17 ساله داروهاي جنسي تقلبي در اينترنت

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان البرز گفت: ماموران پليس فتا در رصد اينترنتي به سايت فروش داروهاي جنسي برخوردند كه با بررسي هاي بعدي دو انبار بزرگ نگهداري اين داروها را كشف كردند.
سرهنگ محمدمهدي كاكوان افزود: ماموران در هنگام پلمب اين انبارها نتوانستند متهم اصلي را كه متواري بود، دستگير كنند.
وي اضافه كرد: كارآگاهان در بررسي حساب بانكي اين فرد دريافتند كه اين فرد با استفاده از خطوط متعدد ايرانسل اقدام به جذب مشتري كرده و پس از آن شماره حساب هاي متعلق به غير را در اختيار خريداران قرار مي داد.
به گفته كاكوان اين متهم متواري با دادن مبالغي پول به افراد غير از آنان مي خواست كه اقدام به باز كردن شماره حساب عابربانك كنند و پس از آن كارت و حساب را در اختيار متهم قرار مي دادند.
رئيس پليس فتاي استان البرز با بيان اينكه تلاش كارآگاهان براي يافتن سرنخي از متهم متواري ادامه داشت، گفت: كارآگاهان در رصد اينترنتي دريافتند كه اين فرد با راه اندازي يك سايت فروش محصولات و داروهاي جنسي مجددا به فعاليت هاي مجرمانه خود ادامه مي دهد.
وي با بيان اين كه كارآگاهان در دو مرتبه از فروشگاه اين مرد خريد كرده و اعتماد او را جلب كردند، گفت: ماموران در مرحله سوم با درخواست و سفارش يك محموله سنگين از وي خواستند كه به صورت حضوري ضمن دريافت محصولات و داروي موردنظر پول را نقدا به وي تحويل دهند كه اين فرد برخلاف هماهنگي هاي انجام شده بر سر قرار صوري حاضر نشد اما كارآگاهان محدوده محل فعاليت و منزل اين فرد را شناسايي كردند.
كاكوان با بيان اين كه كارآگاهان 25 ساعت عمليات تعقيب و مراقبت متهم را انجام دادند، گفت: سرانجام اين متهم 17 ساله به نام سامان دستگير شد.
رئيس پليس فتاي استان البرز با بيان اين كه در بررسي هاي مشخص شده از سوي ماموران معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مبلغ 60 ميليون جريمه براي اين فرد در نظر گرفتند، گفت: در بررسي ها مشخص شد كه اين داروها مجوز وزارت بهداشت نداشتند.

 



هلال احمر مسئول تامين و توزيع شير خشك كودكان پي.كي .يو شد

شير خشك كودكان پي.كي .يو توسط هلال احمر تامين و توزيع شد.
شركت بازرگاني سها كيش تحت پوشش سازمان تداركات پزشكي هلال احمر از تامين شير خشك موردنياز كودكان مبتلا به بيماري فنيل كتونوري (پي. كي .يو) تا پايان سال جاري خبر داد. به گزارش روابط عمومي سازمان تداركات پزشكي، دكتر مهدي عبدوس مديرعامل شركت بازرگاني سها كيش در اين رابطه اظهار داشت: اين نوع شيرخشك كه يارانه آن توسط وزارت بهداشت پرداخت مي گردد، از طريق داروخانه هاي هلال احمر توزيع مي شود.

 



تنها دكه اختصاصي توزيع مطبوعات در اليگودرز پلمب شد

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
تنها دكه اختصاصي توزيع مطبوعات توسط شهرداري اليگودرز در اين شهرستان پلمب شد.
بنا بر گزارش خبرنگار ما اين دكه كه تنها به توزيع مطبوعات اختصاص داشت، سرانجام پس از چند بار جابه جايي در نقاط مختلف شهر و به بهانه هاي مختلف، سرانجام توسط ماموران شهرداري پلمب شد.
اين در حالي است كه در سطح شهرستان اليگودرز دكه هاي مختلف و متفاوتي از قبيل فروش پوشاك يا دست فروش ها وجود دارد كه علي رغم سد معبر و بر هم زدن نظم عمومي متاسفانه از نظر برخي مديران شهري وجودشان بلامانع است.
بنابراين گزارش اين نوع نگاه مديران حكايت از آن دارد كه ارزش دكه هاي مطبوعاتي و فعاليت هاي فرهنگي بسيار كمتر از فروش تنقلات و... است.
گفتني است، در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان كه هفته گذشته با حضور مسئولان اليگودرز و نماينده شهردار و عضو شوراي اسلامي شهر برگزار شد، حجت الاسلام حقيان امام جمعه اليگودرز به رفع مشكل اين دكه مطبوعاتي تاكيد كرد كه متاسفانه در اقدامي غيرمنتظره اين دكه مطبوعاتي پلمب شد.

 



حمله به مسجدي در استراليا

حمله عده اي متعصب به مسجدي در نيوكاسل در نيوساوت ولز استراليا موجي از محكوميت ها را از سوي دولت اين ايالت به همراه داشته است.
به گزارش مهر به نقل از منابع اينترنتي، ويكتور دومينلو وزير شهروندي و جوامع نيوساوت ولز گفت: حمله به اماكن عبادي كه مسلمانان، مسيحيان، بودائيان، هندوها و يهوديان در آن عبادت مي كنند در جامعه اي كه داراي ارزشهاي آزادي ديني و تسأهل اجتماعي بوده غيرقابل قبول است.
اين حملات دوشنبه گذشته از سوي دو مرد ناشناس صورت گرفته كه تصاوير آنها در دوربين هاي مدار بسته ضبط شده است آنها پس از آنكه يك گروه از كودكان كلاس قرآن خود را به اتمام رسانده اند، اين مسجد را مورد حمله قرار دادند.در حالي كه هفت نمازگزار داخل مسجد بودند مردي كه يك خالكوبي بزرگ صليب روي گردنش داشت تلاش كرد وارد مسجد شود، اما در اين ميان پليس اظهار مي دارد كه اين حمله از پيش هماهنگ شده نبود.اين حمله از سوي بسياري از گروه هاي ديني نيز مورد محكوميت قرار گرفته است.

 



برزيل زير آب

پس از بارندگي هاي شديد و شكستن يك سد در برزيل، يك شهر در ايالت ريودوژانيرو بطور كامل به زير آب رفته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الجزيره، هزاران نفر از ساكنان اين شهر از اين سيل به سوي پناهگاههاي موقت گريخته اند.
اين شهر 4 هزار سكنه داشت.دولت برزيل كمك هاي اضطراري براي سيل زدگان ارسال كرده است و «ديلما روسف»، رئيس جمهور برزيل نيز سرگرم بررسي استفاده از نيروهاي ارتش براي كمك رساني به سيل زدگان است. در اين سيل دست كم 8 نفر نيز جان خود را از دست داده اند.

 



بلندترين پل معلق دنيا

بلندترين پل معلق دنيا در ميان كوهستان «سيه را مادره» واقع در شمال مكزيك ساخته شد.
به گزارش مهر، اين پل كه «بالوآرته بيسنتناريو» نام دارد 402 متر ارتفاع و هزار و 124متر طول دارد.ارتفاع اين پل معلق در زير طاق مركزي آن به راحتي از ارتفاع برج ايفل (به ارتفاع 300 متر) بلندتر است. اين پل بخشي از يك بزرگراه جديد است كه ايالت هاي «سنالوآ» و «دورانگو» را به هم متصل مي كند.
براساس گزارشCBS، پروژه ساخت اين پل در فوريه سال 2008 و با هزينه 110ميليون پوند آغاز شد.اين پل در بزرگداشت دويستمين سالگرد استقلال مكزيك از اسپانيا افتتاح شد و در مراسم آن رئيس جمهور مكزيك و نمايندگان كتاب برترين هاي جهان (گينس) نيز براي ارزيابي اين اثر حضور داشتند.با وجود اين، سايت گينس نوشت كه پل مكزيك نمي تواند ادعاي ركورد مرتفع ترين پل دنيا را داشته باشد. به طوري كه ركورد بلندترين پل معلق دنيا همچنان در اختيار پل رودخانه «سي دو» در استان «هوبي» چين است.

 



دور دنيا با الاغ !

«جني» كه سال گذشته با دو الاغ سفر يك ساله اش را از كاليفرنيا به دور دنيا آغاز كرده بالاخره در سواحل «جكيل» در گرجستان سفر عجيب و غريبش را با موفقيت به پايان برد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «جني گلاسكو» مرد 77 ساله آمريكايي تنها با دو الاغ توانست بخشي از دنيا را بگردد! «جني» كه سال گذشته با دو الاغ سفر يك ساله اش از كاليفرنيا به دور دنيا را آغاز كرد، بالاخره در سواحل «جكيل» در گرجستان سفر عجيب و غريبش را با موفقيت به پايان برد و توانست ركورد طولاني ترين گردشگري با الاغ را به ثبت برساند.

 



فرار 11 زنداني از شمال عراق

11 زنداني در زندان منطقه دهوك در 410 كيلومتري شمال بغداد كه اغلب آنان محكومان به اعدام بودند، بامداد شنبه با حفر تونلي 80 متري در زير ساختمان زندان، از آن گريختند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، «جميل» مدير اين زندان در گفتگو با خبرگزاري فرانسه گفت: زنداني ها تونلي 80 متري در زير ساختمان حفر كردند و گريختند كه البته تحقيقاتي در اين مورد آغاز شده است و زندانيان تحت تعقيب هستند.اين افراد حين حفر تونل، هيچ رد و نشانه اي از خود به جاي نگذاشتند و اين بسيار مايه شگفتي است.گفته مي شود چهار تن از زندانيان متواري به اعدام و سه تن ديگر از اين افراد به حبس ابد محكوم شده بودند و براي ديگران نيز مجازات هاي حبس 5 تا 15 سال تعيين شده بود.

 



وزش باد نفتكش نيوزيلندي را نصف كرد

مقامات نيوزيلندي روز يكشنبه از دو نيم شدن نفتكش به گل نشسته خبر دادند.
خبرگزاري رويترز به نقل از مقامات نيروي دريايي نيوزيلند نوشت: اين كشتي از سه ماه پيش بر روي صخره اي در 22 كيلومتري شهر «تائورانگا» در جزيره شمالي نيوزيلند گير افتاده و دچار سانحه شده است.به گزارش مسئولان نيوزيلندي، اين كشتي بر اثر وزش باد شديد به دو نيم تبديل شد و هر كدام از بدنه هاي اين نفتكش حدود 30 متر از يكديگر فاصله گرفتند.مقامات اين كشور اعلام كردند كه نيروهاي امداد توانسته اند يك هزار كانتينر را از اين نفتكش بيرون بياورند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14