(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 دی 1390- شماره 20117

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازخواني انقلاب يمن در آستانه يك سالگي (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
رقابت (گفت و شنود)
آمريكاي لاتين ، حياط خلوت تهران يا واشنگتن
ليست استاني جبهه متحد اصولگرايان تا 10 بهمن نهايي مي شود
تا BBC و VOA و راديو فردا هستند جمهوري اسلامي هيچ غمي ندارد! (خبر ويژه)
يك كارچاق كن فرسوده به فروش مي رسد (خبر ويژه)
گاردين: كلنجار با غرور 75 ميليون ايراني حماقت محض است (خبر ويژه)
به ما چه ربطي داره كه خاتمي تحريم كرده! (خبر ويژه)



بازخواني انقلاب يمن در آستانه يك سالگي (يادداشت روز)

طي يك ماه اخير، تحولات يمن وارد مرحله تازه اي شده است سه هفته پيش در روز 29 آذر، مردم يمن راهپيمايي بزرگ خود را از شهر تعز به سمت پايتخت شروع كردند مردم نام راهپيمايي 250 كيلومتري خود را «راهپيمايي نجات انقلاب» گذاشته و بر عزم خود براي واژگون كردن نظام سياسي يمن تاكيد كردند. هفته گذشته شهرهاي ديگر غرب يمن اين ابتكار را پي گيري كردند راهپيمايي حدود 300 كيلومتري مردم از شهر حديده- در منتهي اليه غرب يمن و در سواحل درياي سرخ- به سمت صنعا كه از روز چهارشنبه هفته قبل آغاز شد، پس از طي مسافت و عبور از استان هاي حجّه و عمران ديروز به صنعا رسيد. شعار محوري مردم اين است كه نظام سياسي و نه فقط علي عبدالله صالح بايد ساقط شود. در مورد تحولات اين كشور گفتني هايي وجود دارد:
1- علي عبدالله صالح كه بعد از مجروح شدن به عربستان گريخته بود، پس از شروع محاكمه حسني مبارك در مصر به يمن بازگشت. هدف عمده او، عربستان و آمريكا اين بود كه وضعيت مبارك- سقوط و سپس محاكمه- را يك استثنا معرفي كرده و رژيم هاي ديكتاتور وابسته را از نگراني درآورند. بر اين اساس عربستان سعودي وارد صحنه شد و طرحي را تحت عنوان «طرح مبادله خليج» ارائه كرد. برمبناي اين طرح صالح به همراه 400 نفر ديگر از عناصر اصلي حكومت او از تعقيب قضايي مصون خواهند بود و كسي حق تعقيب آنان را به عنوان مجرم ندارد، اموال آنان مورد بازپرسي و توقيف قرار نمي گيرد و به خانواده هاي آنان آسيب وارد نمي شود. طرح مبادله خليج بعد از مدتي كش و قوس به امضاي صالح و اعضاي شوراي همكاري خليج فارس و گروهي از قبيله حاشد از جمله شيخ صادق رئيس آن و علي محسن الاحمر پسرعموي صالح كه به صورت صوري به مخالفين پيوسته بودند، رسيد. بعد از آن علي عبدالله صالح در ظاهر از حكومت كناره گيري و كارها را به «منصور عبدربه» سپرد و در عين حال موقعيت مهم رهبر حزب المؤتمر- حزب حاكم- كه تصميم گيري هاي اصلي حكومتي را در اختيار دارد، براي خود حفظ كرد. با اين وصف كاملا واضح بود كه اين يعني تغيير بسيار اندك در كادر سياسي يمن.
2- وقتي طرح مبادله خليج به امضاي طرفين رسيد، شيخ صادق الاحمر به عنوان رئيس قبيله، ژنرال علي محسن الاحمر فرمانده سابق ارتش و بعضي از احزاب وفادار به رژيم لائيك صالح كه به ظاهر به تجمع كنندگان ميدان تغيير صنعا پيوسته بودند به اسم اين كه انقلاب به پيروزي رسيده است نيروهاي خود را از ميدان خارج كرده و از آن پس مشروعيت حضور در ميدان را زير سؤال بردند. بعد از اين كابينه عبدربه با حضور 34 وزير و معاون نخست وزير كه ادعا مي شد 17 كرسي آن به مخالفين تعلق گرفته است، شروع به كار كرد.در حالي كه اين 17 كرسي همان كرسي هاي تحت اختيار شيخ صادق، علي محسن و احزاب عضو كابينه صالح هستند. اين ترفند براي مدت كوتاهي كارگر افتاد از آن پس شيخ صادق در جايگاه رئيس قبيله هرگونه حضور خياباني را غيرقانوني دانسته و از ارتش خواست براي پايان بخشيدن به ناآرامي ها وارد عمل شود و درگيري هاي زيادي ميان ارتش و معارضان رخ داد.
3- با دودستگي پيش آمده در صنعا، مبارزان مركز تجمع را از صنعا به تعز منتقل كردند و از آن پس تعز پايتخت انقلاب شد و ارتش هم متعاقب آن به حملات هوايي و زميني به تعز شدت بخشيد. تا اين كه مردم غرب يمن تصميم گرفتند به حيات بقاياي رژيم صالح خاتمه دهند از اين رو راهپيمايي بزرگ 29 آذر طراحي شد اين راهپيمايي 6 روز به درازا كشيد وقتي مردم به دروازه صنعا رسيدند با حمله شديد ارتش مواجه گرديدند. ارتش در روز يكشنبه 4 دي ماه حدود 13 نفر از مردم را به شهادت رساند و حدود 100 نفر از آنان را زخمي كرد. اقدام ارتش از يك سو مورد حمايت رئيس قبيله حاشد و حزب حاكم مؤتمر- كنگره ملي- قرار گرفت و از سوي ديگر آمريكا و عربستان صراحتا از آن حمايت كردند. در اين ميان سفير آمريكا در يمن با صراحت گفت: «حكومت بعد از توافق خليج حق داشته آشوب طلبان را قلع و قمع كند، چرا كه اينك با نيروهايي متجاوز مواجه است!» مقامات سعودي نيز صراحتا از اقدام ارتش عليه مردم حمايت كردند اما از سوي ديگر اين مسئله اعتراضات شديد مردمي عليه عربستان و آمريكا را در پي داشت. در عين حال عليرغم آن كه اقدام ارتش در روز يكشنبه 4 دي ماه سبب متفرق شدن مردم شد اما كشتار مردم توسط ارتش، هواداران جديدي را به ميدان آورد. حضور نيروهاي معترض جديد تا حدي سبب عقب نشيني حكومت گرديد و رئيس قبيله حاشد بار ديگر اعلام كرد كه از خواسته معترضان حمايت مي كند!
4- با اصرار حكومت، بر نخست وزيري منصور عبدربه و مشخص شدن نقش صالح در امور، مردم در شهرهاي مختلف به صحنه آمدند، نيروهاي حوثي در استان هاي صعده، حجه و عمران كه دخالت چنداني در تحولات صنعا نداشتند از خواسته معترضان حمايت علني كردند و بار ديگر راهپيمايي مردم از غرب به سمت مركز راه افتاد. مردم شهر ساحلي حديده راهپيمايي بزرگ ديگر خود را از روز چهارشنبه 14 دي از سواحل درياي سرخ آغاز كردند و در مسير خود به استان ها و شهرهاي مختلف رسيدند و در نهايت ديروز بيش از 100هزار نفر پس از طي مسافت حدود 300 كيلومتر به دروازه صنعا رسيدند اين در حالي بود كه مزدوران حكومت- عناصر ارتش و حزب موتمر و عشيره الاحمر- در ورودي شهرهاي عمران و حجه با معترضان درگير شده و تعداد زيادي از آنان را مجروح كرده بودند. حضور بيش از 100 هزار نفر، آمريكا، عربستان و رژيم صالح را به وحشت انداخته و اين در حالي است كه آنان به تجربه دريافته اند كه كشتار مردم راه حل به حساب نمي آيد. در عين حال اين دو راهپيمايي بزرگ نشان داد كه «طرح مبادله خليج» به پايان راه رسيده است. تزلزل در خاندان الاحمر و دو دسته شدن ظاهري آنان نشان مي دهد كه توطئه غربي عربي به بن بست رسيده و آنان را ناچار به پذيرش حقيقت خواهد كرد.
5- حكومت صالح در فاصله جمعه كرامت- سه ماه پيش- تا اعلام استراتژي «نجات انقلاب» از سوي نيروهاي انقلاب توانست از شكاف موجود استفاده و تا حدودي طرح عربستان را عملياتي كند اما اينك دوره اين طرح به پايان رسيده است. نيروهاي الحوثي در جريان حركت اخير مردم- از حديده به سمت صنعا- كمك زيادي به نيروهاي انقلاب كردند، اين يك تحول مهم در انقلاب مردم يمن به حساب مي آيد.
6- تشكيل جبهه نجات انقلاب روح تازه اي به مردم داد و نيروهاي جديدي وارد ميدان كرد و توانست تا حدودي خلع رهبري را در اين كشور پر كند. اين نيروها كه ابتدا مايل نبودند با حكومت به درگيري امنيتي-نظامي برسند و سعي مي كردند از شعارهايي كه آمريكا و عربستان را نگران كند، پرهيز نمايند اما اينك احساس مي كنند كه عامل خارجي نقش اصلي را در تداوم رژيم صالح ايفا مي كنند. اين مسئله سبب به ميدان آمدن مردم عليه عربستان و آمريكا شد و به نظر مي آيد از اين پس تا حد زيادي عربستان تحت فشار قرار خواهد گرفت. اين موضوع در عين حال روحيه نيروهاي انقلاب را كه پس از امضاي توافق اتفاقيه خليج به پژمردگي گرائيده بود، بازسازي و حجت را نيز بر آنان تمام كرد.
از اين رو امروزه بار ديگر ميدان تغيير صنعا مملو از نيروهاي مردمي شده است.
7- نيروهاي انقلاب طي حدود 11 ماه اخير در مظلوميت مطلق بوده اند چرا كه با سركوب شديد حكومت از يك سو و حمايت جدي كشورهاي غربي و عربي از صالح از سوي ديگر مواجه شده اند. در حال حاضر هم نيروهاي متشكل- شامل ارتش، حزب موتمر و عشيره آل احمر- در كنار صالح قرار دارند و احزاب شناخته شده- شامل شش حزب- هم بطور غيررسمي در خدمت صالح قرار دارند در حاليكه نيروهاي انقلاب از هيچكدام از اين ابزارها برخوردار نيستند و مقاومت نزديك به يك سال آنان عليرغم نداشتن رهبري منسجم بسيار عجيب و قابل تحسين است. اين نيروها به مرور به سمت يك رهبري جمعي حركت كرده و اينك نشانه هايي از آن به چشم مي خورد.
8- نشانه هايي وجود دارد كه عربستان سعودي درصدد است يك نيروي چالش گر داخلي را عليه نيروهاي انقلاب وارد عمل كنند كما اينكه سعودي ها همين سياست را در ليبي، عراق و مصر هم به اجرا گذاشته اند. سعودي ها درصدد هستند يك نيروي خنثي كننده انقلاب را كه تركيبي از نيروهاي وهابي، نيروهاي قبيله اي وفادار به صالح و بخش هايي از ارتش- تحت فرمان محسن الاحمر- هستند را وارد ميدان نمايند. نشانه هايي از اين مسئله را ما در جريان دو راهپيمايي بزرگ- 29 آذر و 14 دي- مردم مشاهده كرديم. نيروهايي كه در ورودي هاي حجه، عمران و صنعا با سنگ به مردم حمله كرده و صدها نفر را زخمي كردند نشانه اي از اين برنامه است. ضمن آنكه براي استفاده از ظرفيت مدرسه وهابي «دارالحديث» در روستاي زيدي «دماج» تلاش هايي وجود دارد. در اين مدرسه 6000 طلبه وهابي از كشورهاي مختلف با پول عربستان به تحصيل مشغول هستند. خبرهاي مختلف بيانگر آن است كه به آنان آموزش هايي براي درگير شدن با مخالفان صالح داده شده است.
9- روند تحولات درعراق، ليبي، مصر، بحرين، تونس و يمن به ضرر غرب و كشورهايي نظير عربستان پيش مي رود. اظهارات اخير مالكي عليه آمريكا و پيروزي نيروهاي شريعت گرا در تونس و مصر اين را به خوبي نشان مي دهد. به موازات آن آمريكا، عربستان و... تلاش مي كنند تا با ايجاد درگيري ها و بمب گذاري ها روند تحولات و يا حداقل تصوير تحولات را مخدوش جلوه دهند.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323


كيهان و خوانندگان

¤ حاج بخشي در حالي از ميان خاك اوج گرفت كه مدال پرافتخار بسيجي بودنش چون گوهري بر سينه لايق او مي درخشيد. خوشا به حالش كه مولا و مقتدايش او را پير دلاور جبهه ها لقب داد. اگر تاريخ زندگي پرافتخار او در طي انقلاب و پس از آن خاصه در جبهه ها و پشت جبهه ها را ورق بزنيم جز صداقت و راستي و صلابت و درستي چيزي پيدا نمي شود.همين نجابت و خداترسي او بود كه او را عزت داد. عطر گلاب او همچنان در همه جاي ميهن اسلامي خاصه در جبهه هاي نبرد به مشام مي رسد. خدايش بيامرزد.
محمودي
¤ ملت ايران بار ديگر با حضور حماسي خود در تشييع پيكر سرباز ديرينه انقلاب حاج بخشي ثابت كردند كه براي پاسداري از ارزشهاي انقلاب اسلامي استوارند و با حضور خود توطئه هاي دشمنان را يكي پس از ديگري خنثي خواهند كرد و در دفاع از حريم ولايت از همه هستي خود خواهند گذشت.
بوربور از ورامين
¤ پيشنهاد مي كنم جديدترين موشك ساخت ايران را «بت شكن» نامگذاري كنند.
جواد از قم
¤ حكام فاسد عربستان و قطر چون آلت دست صهيونيست ها شده و عمليات هاي تروريستي در عراق و سوريه را طراحي و سازماندهي مي كنند دشمن اسلام هستند. بنابراين داشتن رابطه گرم سياسي و ديپلماتيك با اين چند كشور خودفروخته با مصالح كشورمان سازگاري ندارد و بايد موردتجديد نظر قرار بگيرد.
4552---0912
¤ جاي تقدير دارد كه مقامات بلندپايه عراق بر سر موضوع دستگيري معاون اول دولت اين كشور متفق القول هستند و دستگاه قضا را مستقل مي دانند. اي كاش در كشور ما هم آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري نيز با حضور برخي از مسئولان نزديك به خود در دادگاه موافقت مي كرد و خط قرمز ناموجه براي قوه قضائيه ايجاد نمي كرد.
8911---0915
¤ از نمايندگان محترم مجلس مي خواهم به مصوبه دولت نسبت به افزايش تعداد نمايندگان شهرها راي دهند و به دور بعد واگذار نكنند.
2773---0913
¤ از آخرين سفر عمره سال گذشته حدود 5 ماه مي گذرد اما سازمان حج و زيارت هنوز مبلغ تفاوت قيمت بليط كساني را كه به جاي فرودگاه مدينه به جده اعزام شدند نپرداخته است. تكليف طلبكاري مردم چه مي شود؟
8991---0919
¤ از رياست محترم قوه قضائيه عاجزانه درخواست مي شود نسبت به حل و فصل پرونده شركت ... خودرو كه 35ميليارد تومان از 2 هزار شاكي را بالا كشيده و 5 سال است مردم را چشم انتظار گذاشته خاتمه دهند.
تعدادي از مالباختگان
¤ از شركت واحد اتوبوسراني درخواست مي شود نسبت به تعمير دستگاه هاي كارت خوان خيابان آزادي ايستگاه بهبودي روبروي وزارت كار- كه اكثرشان خراب است- اقدام نمايد. متأسفانه به علت ازدحام جمعيت متصديان اتوبوس هاي تندرو از مردم پول مي گيرند و اغلب نيز بيشتر از قيمت تعيين شده دريافت مي كنند.
سرلك
¤ چرا مدتي است دستگاه هاي گيرنده ديجيتالي كمياب شده است؟ چه دست هايي در كار است. از مسئولين امر درخواست پيگيري و رسيدگي دارم.
6956---0912
¤با توجه به مصوبه مجلس شوراي اسلامي در تاريخ 30/8/89 و با توجه به ابلاغ آن از سوي مجلس و دولت به دستگاهها مبني بر پرداخت كليه هزينه هاي درماني ايثارگران توسط سازمان و اداره مربوط ، متاسفانه با گذشت بيش از 13 ماه هنوز بسياري از ادارات شهرستانها در جريان امر نيستند و جانبازان بايد مثل توپ بين بنياد شهيد و ايثارگران و اداره خود در تردد باشند مضاف بر اينكه مشكل عمده اين قانون نيز پرداخت هزينه پزشك توسط خود جانباز است تا بعد براي گرفتن آن به اداره مراجعه كند در صورتي كه قبلا هزينه توسط بنياد پرداخت مي شد و جانبازان در عسر و حرج قرار نمي گرفتند.
قاسم زاده بازنشسته فرهنگي از رشت
¤يكي از علل مهاجرت به تهران بيكاري و كمبود مراكز صنعتي و توليدي در شهرستانهاست از دولت خدمتگزار درخواست مي شود به جاي صرف بودجه هاي كلان به ورزشگاه هاي شهرستانها، آنها را به اشتغالزايي اختصاص دهند.
0046---0912
¤براي دريافت وام مسكن مهر به بانك معرفي شده ام ولي به بهانه اينكه در گذشته يك عدد چك برگشتي داشته ام همكاري نمي كنند ولي از آن طرف آن قدر سر كيسه را شل مي كنند كه اختلاس 3 هزار ميليارد توماني صورت مي گيرد و هزينه سنگين بر نظام و انقلاب تحميل مي كنند چرا.
يك پيام
¤شهرداري قم سال گذشته خيابان امام خميني اين شهر را آسفالت كرد يك سال نگذشته جدول هاي هر دو طرف همين خيابان را كنده اند و جدول گذاري مي كنند. آيا اين امكان وجود نداشت كه سال گذشته قبل از هزينه براي آسفالت اين كارها را مي كردند.
قدمي
¤درست است كه به هنگام وقوع حوادث شهري وسايل نقليه آتش نشاني بايد هرچه سريع تر به محل ماموريت يعني محل وقوع حادثه برسند و ماموريت خودشان را انجام بدهند. ولي دليل نمي شود كه مقررات را زير پا بگذارند و در بعضي مواقع باعث تصادف نيز بشوند.
رحيمي
¤چند ماه پيش محله باروت كوبي شهرري را براي فاضلاب كندند و لوله گذاري كردند. درخصوص آسفالت نيز اقدام شد ولي نيمه كاره رها شد در حال حاضر چند كوچه بدون آسفالت باقي مانده هرچه پيگيري مي كنيم متاسفانه ترتيب اثر نمي دهند. درخواست داريم از اين طريق به گوش مسئولين برسانيد بلكه رسيدگي شود.
سليماني
¤از مسئولين تيم اقتصادي دولت درخواست مي شود به وضعيت گرانيهاي بي رويه رسيدگي كنند. واقعا زندگي براي برخي از مردم بسيار دشوار شده است.
1046---0912
پاسخ سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 23/9/90 روزنامه با عنوان «رشوه به خاطر قطع درخت»، با تاكيد بر اينكه كليه واحدهاي ذيربط شهرداري تهران بويژه حراست و بازرسي پيگير رفع مشكل شهروندان گرامي مي باشند از شهروند محترم پيام دهنده درخواست مي شود جهت رسيدگي به موضوع به اين سازمان يا منطقه مربوطه مراجعه نمايند.

 



رقابت (گفت و شنود)

گفت: سخنگوي حزب اعتماد ملي از قول كروبي اعلام كرده كه اين حزب نه در انتخابات شركت مي كند و نه ليست مي دهد!
گفتم: خيلي بد شد! بايد از كروبي خواهش و تمنا كنند كه در انتخابات شركت كند!
گفت: مرد حسابي! كروبي و حزبش بايد به جرم وطن فروشي و آدم كشي و ده ها جنايت ديگر محاكمه و مجازات شوند.
گفتم: با وجود اين، شركت كروبي در انتخابات ضروري است چون اگر شركت نكند، رقابتي صورت نمي پذيرد! كروبي هميشه يك پاي ثابت رقابت در انتخابات بوده و هست.
گفت: رقابت با كي؟!
گفتم: با آراء باطله!

 



كيهان همزمان با سفر رئيس جمهور بررسي مي كند
آمريكاي لاتين ، حياط خلوت تهران يا واشنگتن

سرويس سياسي-
سفر رئيس جمهور كشورمان به منطقه آمريكاي لاتين بازتاب هاي مختلفي را در پي داشته است. بازتاب هايي كه حتي قبل از انجام اين سفر در فضاي رسانه و منابع خبري غربي خود را نشان داد.
توسعه روابط با آمريكاي لاتين از استراتژيهاي رهبري نسبت به ارتباط با ساير ملل مستقل و مقتدر جهان نشأت گرفته است، معظم له در ديدارهايي كه سران كشورهاي آمريكاي لاتين با ايشان داشته اند نسبت به اهميت ارتباط با اين كشورها به خاطر وجود چند مشخصه ويژه تذكرات لازم را ارائه فرموده اند؛ اين ويژگي ها عبارتند از: ايستادگي كشورهاي آمريكاي لاتين در مقابل جبهه استكبار، نفرت ملت هاي اين منطقه از آمريكا، رهبران شجاع و مردمي، روابط قلبي و فكري آنان با جمهوري اسلامي ايران و همراهي با ايران در قضيه فلسطين.
از چند روز پيش كه خبر سفر رئيس جمهور ايران به 4 كشور آمريكاي لاتين رسانه اي شد؛ بلافاصله آمريكايي ها به اين موضوع واكنش نشان دادند و كاخ سفيد بطور صريح نگراني و خشم خود را ابراز كرد.
ويكتوريا نولاند سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا جمعه گذشته و 2 روز مانده به سفر احمدي نژاد به منطقه آمريكاي لاتين تصريح كرد كه ما به كشورها اعلام كرده ايم كه اكنون زمان تعميق روابط با ايران نيست.
اما علي رغم ابراز نگراني كاخ سفيد و آنچه كه آنها هشدار به كشورها براي عدم هرگونه روابط با ايران مطرح كرده بودند، احمدي نژاد و هيئت ايراني روز گذشته ايران را به سمت كاراكاس ترك كردند. در اين سفر علاوه بر ونزوئلا، رئيس جمهور كشورمان به نيكاراگوئه، كوبا و اكوادور نيز سفرخواهد كرد.
رسانه هاي غربي در تحليل اين سفر ايران به منطقه آمريكاي لاتين و تقويت روابط تهران با 4 كشور اين منطقه اذعان مي كنند رهبر ايران، آمريكاي لاتين را به حياط خلوت جمهوري اسلامي تبديل كرده است و واشنگتن با همه فشارها و تهديدها قادر به جلوگيري از نفوذ ايران در قاره آمريكا نيست.
تحليل هريتيج
از سفر احمدي نژاد
در همين ارتباط؛ پايگاه اينترنتي بنياد هريتيج با اشاره به سفر رئيس جمهور ايران به آمريكاي لاتين خاطرنشان كرد كه اين سفر نشان دهنده كاهش نفوذ واشنگتن است. اين پايگاه اينترنتي در تحليلي به قلم ري والسر و جيمز فيليپس نوشت: سفر احمدي نژاد به آمريكاي لاتين براي دولت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا نشان دهنده تداوم كاهش نفوذ واشنگتن در منطقه و نيز نياز فوري به اتخاذ سياستي فعال است تا امنيت و منافع آمريكا در همسايگي اش حفظ شود و پيش برود.
اين مقاله با اشاره به اينكه ايران حضور ديپلماتيك خود را در آمريكاي لاتين گسترش داده است درباره اهدافي كه جمهوري اسلامي در آمريكاي لاتين دنبال مي كند اضافه كرد: ايران به دنبال پوششي ديپلماتيك و حمايت بين المللي در برابر آمريكا و اروپاي غربي است كه به طور فزاينده اي تحريم هاي شديدتري را اعمال مي كنند. ايران به دنبال مكان هايي اقتصادي و تجاري براي دامنه محدود صادرات و منابع ايمن عرضه براي بازار داخلي خود است.
بنياد هريتيج همچنين در اين مقاله ادعاهايي را نسبت به علت گسترش روابط ايران با آمريكاي لاتين مطرح كرد.
البته در اين مقاله با تشريح روابط ايران با هر يك از كشورهاي آمريكاي لاتين مانند ونزوئلا، نيكاراگوئه، گواتمالا و اكوادور تصريح شده است كه دولت اوباما درباره ايران عملكرد ضعيفي داشته است.
بنياد هريتيج در اين مطلب به مقامات آمريكايي توصيه كرده است تا جلوي نفوذ ايران در قاره آمريكا گرفته شود اما تأكيد كرده راه حل مشخصي در اين مورد وجود ندارد. در همين حال، خبرگزاري رويترز در گزارشي با اشاره به سفر احمدي نژاد به منطقه آمريكاي لاتين، هدف از اين سفر را جلب حمايت كشورهاي اين منطقه با توجه به تشديد تحريم هاي غرب بر ضد اقتصاد و صادرات نفتي ايران اعلام كرد و به تشريح جزئيات مناسبات تهران و كاراكاس پرداخت.
رويترز در گزارش خود نوشت: جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا هر دو ضد آمريكايي هستند و طي ساليان اخير در ابعاد سياسي و تجاري و اقتصادي همكاري هاي نزديكي با يكديگر برقرار ساخته اند كه خشم واشنگتن را برانگيخته است. اين گزارش افزود: آنها به دنبال تضعيف «امپرياليسم» آمريكا هستند و از ايجاد جهاني چند قطبي حمايت مي كنند كه در آن چندين مركز قدرت وجود داشته باشد.
رويترز همچنين به ميزان همكاري اقتصادي ايران و ونزوئلا طي سال هاي اخير پرداخت و گزارش داد: دو كشور دهها توافق نامه به امضا رسانده اند كه ارزش آنها بر روي كاغذ بالغ بر صدها ميليون دلار برآورد مي شود. ايران در ونزوئلا برنامه هاي مختلف را در زمينه توسعه و احداث مسكن، كارخانه هاي فرآورده هاي لبني و خودروسازي به اجرا درآورده است.
از سوي ديگر؛ سايت خبري «ميامي هرالد» هم در گزارشي خاطرنشان كرد كه سفر احمدي نژاد به آمريكاي لاتين موجب نگراني واشنگتن شده است.
ميامي هرالد به نقل از استفان جانسون تحليلگر مركز تحقيقات بين المللي و استراتژيك آمريكا با اشاره به اين سفر نوشت: ايران به شدت تلاش مي كند به خاري در گلوي آمريكا تبديل شود.
همچنين انديشكده مطالعات راهبردي و بين الملل آمريكا با اشاره به سفر احمدي نژاد به آمريكاي لاتين، اين سفر را ششمين سفر او به كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين دانست و تأكيد كرد نگراني هاي آمريكا از اتحاد كشورهاي آمريكاي لاتين با ايران شدت گرفته و واشنگتن از تبديل شدن ايران به صداي جهان اسلام در اين منطقه واهمه دارد. در اين گزارش همچنين به اين موضوع تصريح شده است كه تهران، كشورهاي آمريكاي لاتين را از غرب دور كرده است.
ملت هاي آمريكاي لاتين
بيدار شده اند
رئيس جمهور كشورمان روز گذشته پيش از آغاز سفر دوره اي خود به چهار كشور آمريكاي لاتين، مطالبات تاريخي مردم اين منطقه را به مطالبات تاريخي ملت ايران نزديك دانست.
محمود احمدي نژاد، روز يكشنبه پيش از ترك تهران به مقصد كاراكاس در تشريح اهداف سفر يك هفته اي خود به كشورهاي آمريكاي لاتين با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش ايران با كشورهاي آمريكاي لاتين، اظهار داشت: مطالبات تاريخي مردم اين منطقه با مطالبات تاريخي ملت ما نزديك است و ما شاهد نهضت هاي ضد استعماري مردم اين منطقه در برابر زياده خواهان نظام سلطه بوده ايم و آنها در برابر اين زياده خواهي ها مقاومت مي كنند.
رئيس جمهور گفت: اين منطقه، منطقه اي است كه نظام سلطه تصور مي كرد حياط خلوتش است، ولي ملت هاي اين منطقه بيدار شدند، در برابر زياده خواهي ها ايستادند و به صورت مستقل انتخابات خود را انجام مي دهند.
احمدي نژاد از ونزوئلا به عنوان اولين ايستگاه سفر خود به آمريكاي لاتين نام برد و اظهار داشت: امروز ]روز يكشنبه[ آقاي چاوز قهرمان مبارزه با استكبار و خدمت گزاري به مردم و قطع وابستگي هاي سياسي و اقتصادي در اين منطقه است. حركت مردم ونزوئلا براي بسياري از كشورهاي اين منطقه الهام بخش بوده است.
احمدي نژاد با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا روابط اقتصادي، سياسي و فرهنگي گسترده اي دارند، گفت: در جريان اين سفر مروري بر پروژه ها، طرح ها و كارهايي كه بايد انجام شود، خواهيم داشت و ان شاءالله توافقات جديدي بين دو كشور ايجاد خواهد شد.
بقيه در صفحه 14
 



متكي خبر داد
ليست استاني جبهه متحد اصولگرايان تا 10 بهمن نهايي مي شود

دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايان ابراز اميدواري كرد كه فهرست استاني اين جبهه تا دهم بهمن نهايي شود.
منوچهر متكي با اعلام اين مطلب، در ميزگرد همايش هيئت هاي داوري و اجرايي جبهه متحد اصولگرايان در استان ها كه در حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد، با بيان اينكه اخيرا جلسه اي را با برخي گروه ها و احزاب براي رسيدن به يك ليست واحد داشتيم، گفت: روحانيون و دبيران استان نيز بايد رايزني خود را با ساير طيف هاي اصولگرا براي رسيدن به ليست واحد شروع كنند. چرا كه ليست واحد تاكتيك ما نيست بلكه يك استراتژي است.
وي همچنين با اشاره به اينكه طيف هاي مختلف اصولگرا شايد در استانها براي خود تشكيلاتي داشته باشند گفت: اين طيف ها مي توانند در استانها با تابلوهاي خود فعاليت انتخاباتي داشته باشند اما مهم اين است كه در نهايت براي ارائه ليست بايد به يك فهرست واحد برسند.
دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايان با اشاره به اينكه هيچ فردي در هيچ جاي كشور در ليست اين جبهه قرار ندارد، گفت: جبهه متحد اصولگرايان تا به حال روند بررسي كانديداها را شروع نكرده و اگر كسي بخواهد در ليست قرار بگيرد بايد صلاحيت هاي فردي را داشته و از مقبوليت نيز برخوردار باشد.
وي افزود: درباره حوزه انتخابيه تهران زمان زيادي مي طلبد تا بتوان فهرست نهايي را تدوين و اعلام كرد اما در حوزه هاي استاني اميدواريم در زمان تعيين شده فهرست انتخاباتي اصولگرايان نهايي شود.
در همين حال، عليرضا زاكاني رئيس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان نيز در ميزگرد همايش هيئت هاي داوري و اجرايي جبهه متحد اصولگرايان در استانها در پاسخ به اين سوال كه آمادگي استانها براي انتخابات مجلس نهم، را چگونه ارزيابي مي كنيد، گفت: بنا داريم مرحله اول همايش هاي استاني را ظرف 14 روز آينده برگزار كنيم و مرحله دوم آن نزديك به ايام انتخابات برگزار مي شود تا بتوانيم فضاي گفتماني لازم براي معرفي نامزدهاي اصولگرا در افكار عمومي فراهم آيد.
اين نماينده مجلس در پاسخ به پرسش يكي از شركت كنندگان در همايش هيئت هاي داوري و اجرايي جبهه متحد اصولگرايان در استانها درباره تعيين نامزدهاي جبهه متحد اصولگرايان افزود: فعلا به نامزدي خاص نرسيده ايم ضمن آنكه وابستگي خاصي به هيچ نامزدي نداريم و درصدديم در تعيين نامزدها براساس منشور اصولگرايي و هويت جبهه متحد اصولگرايان عمل كنيم و هرگاه به ليست واحد رسيديم ظرفيت بالاي جبهه متحد اصولگرايان را براي معرفي نامزدهاي ولايت مدار، كارآمد، ضدفتنه، ضدانحراف و ضدفساد به كار خواهيم گرفت.
همچنين حسين فدايي عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان در اين ميزگرد شايعه سازي ها درباره ليست جبهه متحد اصولگرايان را تكذيب كرد و گفت: ساز وكار رسيدن به نامزد در 3 مؤلفه كلي كه عبارت است از مؤلفه صلاحيت هاي فردي، مؤلفه كارآمدي و مؤلفه مقبوليت خلاصه مي شود.
محمدرضا باهنر ديگر عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان نيز در ميزگرد همايش هيئت هاي داوري و اجرايي اين جبهه در استان ها به سوال شركت كنندگان پاسخ گفت.
وي با اشاره به حجم وسيع تخريب هاي انجام شده توسط برخي عليه جبهه متحد گفت: نقد زياد آب را به آسياب فتنه مي ريزد، بار ديگر مي گويم از بابت تخريب ها و شايد نقدهاي بيش از حد برخي نسبت به جبهه متحد اصولگرايان انتقاد داريم. متاسفانه لبه تيز هجمه بيشتر از آنكه متوجه فتنه و انحراف باشد، متوجه جبهه متحد اصولگرايان است.

 



تا BBC و VOA و راديو فردا هستند جمهوري اسلامي هيچ غمي ندارد! (خبر ويژه)

تا رسانه هايي مثل بي بي سي و صداي آمريكا و رسانه هاي لوس آنجلسي عليه جمهوري اسلامي فعاليت مي كنند، حكومت ايران هيچ آسيبي نخواهد ديد.
داريوش سجادي از همكاران نشريات زنجيره اي دوره اصلاحات كه اكنون در خارج از كشور اقامت دارد، با تاكيد بر مطلب فوق نوشت: بالغ بر 10 سال پيش كه تلويزيون ماهواره اي NITV تازه راه اندازي شده بود و خيلي هم شهرت پيدا كرده بود فرصتي دست داد تا در لوس آنجلس با «ضيا آتاباي» مسئول اين تلويزيون گپي بزنم! در آن گفتگو به ايشان تعهدي لفظي دادم مبني بر آنكه؛ من از خداوند براي شما عمر طولاني و با سلامت مسئلت مي كنم اما هم زمان حاضرم به شما نوشته امضادار بدهم كه تا زماني كه شما و تلويزيون تان باقي است هرگز به چشم خود سقوط جمهوري اسلامي را نمي بينيد! دليل آن هم عملكرد و توليدات بصري رسواي شما در اين تلويزيون است.
سجادي اضافه كرد: اكنون نيز به عنوان يك روزنامه نگار و تحليلگر و ديده بان سياسي كه عموم رسانه هاي فارسي زبان اعم از تلويزيون بي بي سي و صداي آمريكا و تلويزيون هاي لوس آنجلسي تا شبكه «من و تو» و راديو فردا و زمانه و سايت ها و مواضع افراد منسوب به اپوزيسيون در خارج از كشور را دنبال مي كنم با قاطعيت خطاب به جمهوري اسلامي معروض مي دارم؛ آسوده باش كه از اين آتش هيچ آبي عليه شما گرم نمي شود!
وي در وبلاگ سخن نوشت: اساسا معتقدم و اين اعتقاد خود را حاضرم در معرض چالش بگذارم كه آمريكا و انگلستان و اسرائيل به عنوان طلايه داران براندازان جمهوري اسلامي بزرگ ترين مشكل شان در ناكامي جميع طرح هاي براندازانه عليه ايران، سرمايه گذاري بر روي تخيلاتي است كه محصول فقر دانش واقعي از ايران و پمپ و انتقال هذيان هاي اپوزيسيون به بدنه تصميم ساز در تينك تنك هاي آمريكايي و اسرائيلي و انگليسي است. بدشانسي ملت ايران آن است كه به وفور برخوردار از هم وطناني خائن اند اما هم زمان از اين شانس هم برخوردارند كه از هم وطناني خائن اما خواب نما و پرت از واقعيت برخوردارند.
سجادي در پايان تحليل خود پرسيده است: چطور آيت الله خميني با ارسال چند كاست صوتي از خارج از كشور توانست يك حكومت تا بن دندان مستظهر به قدرت و حمايت قاطبه دولت هاي قدرتمند خارجي را به زير بكشد اما 32 سال است كه همه آن قدرت هاي خارجي به استعداد پياده نظام شان در داخل و خارج از كشور و صدها تلويزيون و راديوي ماهواره اي و ده ها و صدها سايت و ميليون ها دلار تزريق دلار به بدنه اپوزيسيون هنوز نتوانسته حريف جمهوري اسلامي شوند!!؟

 



يك كارچاق كن فرسوده به فروش مي رسد (خبر ويژه)

خبرنگار شبه اصلاح طلبي كه اخيرا با رضا ربع پهلوي مصاحبه كرد، در حلقه نشريات زنجيره اي نيز به كاسبكاري شهره بوده است.
«م-ع» پس از چند سال همكاري با خبرگزاري ايلنا و نشرياتي چون همبستگي و اعتماد ملي ترجيح داد به اروپا برود و در آنجا پناهندگي بگيرد. وي پس از مدتي و به سياق هم قطاران خود اقدام به كشف حجاب كرد تا شايد از اين طريق جلب توجه كند غافل از اينكه اين شگرد هم كهنه شده است. آخرين شيرين كاري نامبرده، مصاحبه با شاهزاده ناكام پهلوي بود.
به دنبال انتشار اين مصاحبه، وب نوشتي به قلم «ايمان ابراهيم باي سلامي» در فضاي مجازي منتشر شده كه مربوط به چندي پيش است و نشان مي دهد «م-ع» اساساً رفتاري كاسبكارانه و فرصت طلبانه داشت. باي سلامي كه خود از همكاران نشرياتي چون همبستگي بوده، مي نويسد: چرا اين همه اصرار داري كه هميشه بنويسي پدر و مادر بدبختي داشته اي؟ مي خواهي ثابت كني كه همه چيز را خودت به دست آورده اي؟ اين اصرار الكي لو مي دهدت.
وي اضافه مي كند: نمي دانم چرا نتوانستي احمدي نژاد را راضي كني كه مانند خاتمي درباره يكي از مطلب هايت چيزي بگويد. راستي ابطحي كه به تو مي گفت دختر تازه كار كم تجربه، چطور ناگهان نظرش عوض شد؟ در لندن فقط به درس و مشقت مي رسي. راستي به كدام درس و مشق؟ داشتي مي رفتي ديپلم داشتي، حال شايد دكتر شده باشي. البته شايد آنان كه راهي ات كرده اند ليسانسي هم در كفت گذاشته اند. راستي خيلي از روزنامه نگاران از ترس هزينه نمي توانند تا شيراز بروند و مي پرسند تو با كدام پول، كشورهاي اروپايي را دور مي زني، لابد با حقوق 110هزار توماني همبستگي يا حقوق 200 هزار توماني ايلنا!
در ادامه اين يادآوري خطاب به «م-ع» آمده است: ما نفهميديم بالاخره در انتخابات رياست جمهوري 84 طرفدار چه كسي بودي بيچاره مهرعليزاده كه چرب زباني و توهم بيش از حد، 50 ميليون خودش را به تو داد و آخر كار كروبي كه اين همه لطف در حقت كرده بود را زمين گذاشتي و رفتي تا از معين حمايت كني. البته تنها بدشانسي ات اين بود كه حسين كروبي تو را ديد... تو عادت داري از شانه ها بالا بروي و سپس طرف را لگد كني...

 



گاردين: كلنجار با غرور 75 ميليون ايراني حماقت محض است (خبر ويژه)

روزنامه گاردين دنباله روي انگليس از سياست هاي آمريكا عليه ايران را «حقيرانه ترين حماقت» توصيف كرد و از زمامداران لندن خواست مرتكب چنين حماقت هايي نشوند.
گاردين در تحليلي به قلم سيمون جنكينز با اشتباه ارزيابي كردن مواضع غرب عليه ايران نوشت: اگر سياستمداران انگليس فكر مي كنند با اعمال تحريم هاي بيشتر مي توانند برنامه هسته اي ايران را مهار كنند، سخت در اشتباهند. ايران از 33 سال پيش در معرض تحريم ها بوده چرا كه غرب هيچ گزينه ديگري نداشته است؛ با اين حال همين تحريم ها هيچ اثري جز تحكيم قدرت حكومت خودكامه و مذهبي ايران نداشته است.
جنكينز با اشاره به بازي تبليغاتي تحريم نفت ايران نوشت: اين اقدامات باعث شد ايران موشك هاي ميان برد خود را به نمايش گذاشته و تهديد كند كه تنگه هرمز، يعني محل عبور بخش مهمي از نفت مورد نياز اقتصاد جهان، را مسدود خواهد كرد. چنين رفتارهاي تنش آفريني از سوي غرب، در شرايطي كه اقتصاد جهان در حال ركود است فراتر از حماقت است.
تحليلگر گاردين تصريح مي كند: مسئله اصلي نه اقدامات تنش آفرين براي مقابله با ايران، بلكه پيشگيري از تشديد بحران و احتمال وقوع جنگ است. سياست غرب در قبال ايران طي سه دهه گذشته مقابله با اقدامات آن رژيم براي توسعه نفوذ خود در سطح منطقه بوده است. اما عمليات نظامي غرب در عراق و افغانستان عملا به توسعه نفوذ حكومت ايران در سطح منطقه انجاميد. هم اكنون ايران علاوه بر عراق در بخش غربي افغانستان و در برخي از كشورهاي حاشيه خليج فارس در قالب گروه هاي مخالف حكومت هاي محلي نفوذ فراواني دارد.
گاردين با بيان اين مطلب كه «سر دادن شعارهاي جنگ طلبانه به تبعيت از آمريكا حماقت محض است»، مي نويسد: «دولت انگليس نيروهاي خود را از عراق خارج كرده و بي صبرانه در انتظار خارج كردن نظاميان خود از افغانستان است. بنابراين چرا بايد خود را با ايران، با ملتي مغرور با 75 ميليون نفر جمعيت درگير كند. اين به معناي ناديده گرفتن منطق و شعور ماست.»
به نوشته اين روزنامه انگليسي «غرب با اقدامات خرابكارانه به خصوص ترور دانشمندان هسته اي ايران، جامعه علمي اين كشور را عليه خود تحريك كرده است. فشارهاي غرب باعث تنگ تر شدن عرصه بر اپوزيسيون حكومت مي شود.»
سايمون جنكينز تاكيد مي كند: تجربه دهه هاي اخير نشان داده كه دخالت انگليس در امور كشورهاي ديگر هيچ گاه نتيجه مثبتي نداشته است. در پاسخ به سؤال افرادي كه مي گويند در قبال حكومت هايي كه مورد قبول ما نيستند چه بايد كرد، بايد گفت «خيلي ساده است، هيچ كاري نبايد بكنيم.» مسائل داخل كشورهاي ديگر به ما هيچ ارتباطي ندارد. دولت هاي بريتانيا طي 25 سال گذشته با پرداخت هزينه هاي فراوان سعي كرده اند همچون يك كشور پرقدرت در برقراري يا تغيير نظم در نقاط ديگر جهان دخالت كنند كه در نهايت هيچ دستاوردي هم نداشته اند و در نهايت بايد گفت كه سر دادن شعارهاي تند و تيز و جنگ طلبانه عليه ايران يا هر كشور ديگري تنها به خاطر تبعيت از واشنگتن حقيرترين نوع حماقت است.

 



به ما چه ربطي داره كه خاتمي تحريم كرده! (خبر ويژه)

خواهرزاده خاتمي با تكذيب تحريم انتخابات از سوي اصلاح طلبان تصريح كرد كه با مشورت خاتمي نامزد انتخابات شده است.
خاتمي پيش از اين مدعي شده بود اصلاح طلبان در انتخابات شركت نمي كنند و فهرست هم نمي دهند اما ثبت نام 700 تن از اصلاح طلبان از جمله محمدرضا تابش رئيس فراكسيون اقليت (خواهرزاده خاتمي)، اظهارات رئيس دولت اصلاحات را بي اعتبار كرد.
تابش اخيرا ضمن مصاحبه اي با نشريه آسمان سعي كرده اين بي محلي اصلاح طلبان به خاتمي را توجيه و اصطلاحا رفع و رجوع كند. وي مي گويد خاتمي دغدغه هاي (شروط) خود! را به عنوان كنشگر اجتماعي و سياسي مطرح كرد تا جراحات التيام يابد اما حاكميت توجه نكرد و شرايط به گونه اي پيش نرفت كه دغدغه هاي اصلاح طلبان پاس داشته شود.
خبرنگار مي پرسد «درباره حركت انفرادي شما براي ثبت نام در انتخابات؛ با وجود آنكه شروط آقاي خاتمي محقق نشد و هم جبهه اصلاحات از عدم حضور در انتخابات خبر داد، نظرتان چيست؟» تابش در پاسخ گفت: ببينيد نه آقاي خاتمي و نه ساير بزرگان اصلاحات، هيچ وقت اين موضع را نداشتند و در واقع هرگاه خبرنگاران در مواجهه با ايشان و يا در مواجهه با آقاي موسوي خوئيني ها و ساير عزيزان موضوع تحريم را مطرح مي كردند، به شدت آقايان موضع مي گرفتند.
خبرنگار مي گويد«من صحبتي از تحريم نكردم.» و تابش كه غافلگير شده جواب مي دهد: شما كه اينطور سوال را مطرح مي كنيد كه اينها گفتند شركت نكنيد، خب اين شايد در بطنش همين تحريم نهفته باشد. ولي من تا موضوع تحريم را مطرح مي كنم شما موضع مي گيريد كه نه مقصودم اين نبود. شما مقصودتان را شفاف مطرح كنيد تا من توضيح بدهم.
خبرنگار مجددا مي گويد: «جبهه اصلاحات اعلام كرد شركت نمي كنيم و شما حضور يافتيد.» و تابش مي گويد: هر وقت مساله تحريم مطرح شد آقايان موضع گرفتند چون خودشان از موثرين انقلاب و از دوستداران نظام و انقلاب هستند و گفتند چون شرايط براي ما مهيا نيست، ما «به عنوان جبهه اصلاحات» ليست نمي دهيم. دقت كنيد گفتند «ليست نمي دهيم» اما اگر در شهرها و عمدتا شهرستانهاي كوچك نمايندگان خصوصا در ملاقات هايي كه بود، اين مساله مطرح شد «نمايندگان اصلاح طلب كه شانسي براي حضور دارند نه به عنوان نماينده اصلاح طلب و يا ليست اصلاح طلبان؛ به طور مستقل حضور يابند.» تكميل كننده صحبتهاي ايشان صحبتهاي آقاي موسوي خوئيني ها بود كه افراد در عرصه شركت كنند اگر توانستند از فيلتر شوراي نگهبان عبور كنند؛ شركت كنيد مانعي ندارد. بنابراين شما! جبهه بندي جديدي در اصلاحات ايجاد نكنيد. هيچكس صحبت از تحريم نكرده است.
وي در ادامه اين اظهارات متناقض مي گويد: اصلا بنا بود اصلاح طلبان فهرست انتخاباتي نداشته باشند و به عنوان ليست اصلاح طلبان شركت نكنند. بنده و ديگر دوستان همه مستقل شركت كرديم، ولي اين مستقل شركت كردن به معني اين نيست كه مشي و افكار اصلاح طلبانه خود را كنار بگذاريم. افكار اصلاح طلبي حتما دارند، اما با تابلوي آن نيامدند.
تابش درباره استفاده از نظر مشورتي خاتمي نيز گفت: همراه با دوستان نماينده با ايشان ملاقات داشتم. در مواردي هم كه ديدگاه ايشان در رسانه ها منعكس شد؛ نظرشان مغاير با تصميمي كه دوستان نماينده ما- كه نماينده مردم در مجلس هم بودند- گرفتند، نيست. شايد افرادي كه نماينده نبودند و يا در سطوح بالاتر بودند برداشت ديگري از حرفهاي آقاي خاتمي داشته باشند. اما نامزدي ما در انتخابات؛ مغايرتي با نظر آقايان و دوستان اصلاح طلب ندارد.
به نظر مي رسد هزينه سنگين بي اعتنايي دست كم 700 اصلاح طلب به اظهارات صريح خاتمي، باعث موضع اخير خواهرزاده وي شده است وگرنه معنا ندارد كه 700 نفر - به روايتي 862 نفر- اصلاح طلب (حدود 3 برابر كرسي هاي مجلس) براي نامزدي انتخابات ثبت نام كنند و بعد هم اعلام شود اين افراد هر كدام به صورت مستقل و منفرد شركت كرده اند. در همين حال گروهك هاي ورشكسته ضد انقلاب از اظهارات خاتمي براي شركت نكردن در انتخابات هيجان زده شده بودند كه حالا با اظهارات تابش بايد، چاره ديگري براي خود بيانديشند.



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14