(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 دی 1390- شماره 20117

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سفير ايران در مسكو: روسيه طرح گام به گام را اصلاح كرد و به ايران داد
برگزاري 3 رزمايش جديد از سوي ارتش و سپاه
داود اوغلو: ايران و 1+5 براي از سرگيري مذاكرات در تركيه آماده اند
پيكر مرحوم آيت الله شاه آبادي در تهران تشييع شد
پيام تسليت رهبر انقلاب در پي درگذشت آيت الله شاه آبادي
مهمان پرست: منتظر تاريخ و مكان پيشنهادي از سوي اشتون هستيم
وزير خارجه لبنان: پيشرفت هاي ايران تحريم ها را با شكست مواجه مي كند
حداد عادل : توانمندي ايران مي تواند موجب پيشرفت كشورهاي آفريقايي شود
ايالون: آسيب پذيري در فضاي مجازي اعلان جنگ است
عيادت رئيس قوه قضائيه از حضرات آيات يزدي و مظاهري
فشار جريان انحرافي براي بركناري مرتضوي و جايگزيني احمدزاده
عباسي: دشمن توانايي آسيب زدن به تأسيسات فردو را ندارد
الجزيره: تحريم نفتي ايران به اقتصاد اروپا ضربه مي زند
سركرده منافقين آمريكا را مسئول سلامت اعضايش درعراق دانست
معاون برنامه ريزي و توسعه سازمان همياري شهرداري ها و دهياري هاي كشور:
9 هزار ميليارد ريال بين شهرداري هاي كشور توزيع شد
با حضور معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هفتمين نمايشگاه كتاب گيلان آغاز به كار كرد
با 8 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري خط جديد توليد خودرو در تبريز راه اندازي مي شود
اظهارات يك فعال فرهنگي درباره خطرات و تهديدهاي فيس بوك
آيت الله نوري همداني: خروش مردم قم در 19 دي پايه هاي رژيم شاه را متزلزل كرد
توسط يك مرد مشكين شهري ركورد جهاني ماندن در آب سرد شكسته شد
با كشت ارقام چهار گانه گندم محصول گندم كشور 480 هزار تن افزايش مي يابد
اخبار ادبي و هنري



سفير ايران در مسكو: روسيه طرح گام به گام را اصلاح كرد و به ايران داد

سفير ايران در مسكو از اصلاح طرح گام به گام روسيه خبر داد و گفت كه اين طرح اصلاح شده از طريق سفارت روسيه به ايران داده شده و همچنين عنوان كرد كه روس ها براي بازديد از پهپاد درخواستي نكرده اند.
سيد رضا سجادي سفير جمهوري اسلامي ايران در مسكو درباره توافق روساي جمهور ايران و روسيه بر حذف دلار از مبادلات تجاري دو كشور و انجام اين مبادلات با ريال و روبل، با بيان اينكه اين پيشنهاد براي نخستين بار از سوي مدودف رئيس جمهور روسيه در آستانه پايتخت قزاقستان به رئيس جمهور كشورمان ارائه شد و مورد استقبال ايران قرار گرفت، گفت: ما از آن زمان اين موضوع را عملياتي كرديم و در حال حاضر بخشي از تعاملات ما با روبل انجام مي شود و بانك مركزي هر روزه نرخ روبل در مقابل ريال را اعلام مي كند و بسياري از تجار ما با روبل معامله مي كنند.
سجادي خاطرنشان كرد: در طرف روس نيز اين علاقه مندي وجود دارد و بانك مركزي روسيه نيز بايد مسير كارشناسي اين موضوع را طي كند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا طرح اين موضوع در گفت وگوي اخير تلفني روساي جمهور ايران و روسيه متأثر از امضاي قانون تحريم بانك مركزي توسط باراك اوباما است؟ اظهار داشت: روس ها از مدتي قبل اعلام كرده بودند كه تحريم هاي فراقطعنامه اي را قبول ندارند و آن را برنمي تابند. كاري كه اوباما انجام داد ايجاد انشقاق در بين اعضاي شوراي امنيت و تضعيف سازمان ملل بود.
سفير ايران در مسكو اين اقدام اوباما را غيرقانوني و يكجانبه خواند و با اشاره به شعارهاي آمريكا و كشورهاي غربي مبني بر همگرايي و اتخاذ تصميمات جمعي، تصريح كرد: اين اقدام مردود است و روس ها صريحاً اعلام كرده اند كه اين تحريم ها را نمي پذيرند و موضوع هسته اي ايران تنها با مذاكره قابل حل است.
وي با بيان اينكه روس ها به اين تحريم ها نخواهند پيوست، خاطرنشان كرد: روسيه پذيراي اقدامات يكجانبه آمريكا و غرب نيست و اين موضع صريح روسيه بوده است.
سجادي در خصوص طرح گام به گام روسيه و اينكه آيا اين طرح در دستور كار مذاكرات آتي ايران و 1+5 قرار دارد؟ اظهار داشت: پس از آنكه روس ها اين طرح را ارائه دادند به مدت 2 ماه آن را بررسي كرديم .در سفر آقاي علي باقري معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي به مسكو ، ايشان نظرات كشور را در اين زمينه اعلام كرد. روس ها بعد از حدود سه هفته، طرح اصلاح شده خود را از طريق سفارت روسيه در تهران به ايران دادند كه در حال حاضر مرجع ذيربط در حال بررسي اين طرح اصلاح شده مي باشد.
سفير ايران در اين گفت وگو همچنين از سفر وزير كشور به مسكو خبر داد و افزود: مصطفي محمد نجار قرار است به دعوت رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر روسيه در بهمن ماه سفري به مسكو انجام دهد. پس از حضور نيروهاي ائتلاف در افغانستان، توليد مواد مخدر در اين كشور 40 برابر شده و اين مسئله نگراني ايران و روسيه را به صورت جدي برانگيخته است.
سجادي همچنين گفت كه «باگدانوف» معاون وزير خارجه روسيه نيز اواخر ژانويه به تهران سفر مي كند كه اين سفر در راستاي تبادل نظر و رايزني هاي منطقه اي انجام مي شود.
وي درباره اينكه آيا سفر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي به مسكو براي گفت وگو با مقامات روس درباره پهپاد (هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين آمريكايي) انجام شد؟ پاسخ داد: خير؛ اين سفر در راستاي رايزني درباره تحولات منطقه صورت گرفت.
سفير ايران همچنين تصريح كرد: ما درخواستي از روس ها براي بازديد از پهپاد دريافت نكرده ايم.

 



برگزاري 3 رزمايش جديد از سوي ارتش و سپاه

سرويس سياسي -
در حالي كه برگزاري رزمايش مقتدرانه ولايت 90 پيام اقتدارآميز ايران را به هرگونه تهديد مرزهاي ايران به دشمنان كشورمان منتقل كرد، ارتش و سپاه پاسداران به زودي 3 رزمايش ديگر با تجهيزات و تاكتيك هاي نوين برگزار خواهند كرد.
رزمايش «شهداي وحدت»
نيروي زميني سپاه پاسداران روز گذشته با اعلام آغاز رزمايش وحدت اعلام كرد در رزمايش شهداي وحدت از تجهيزات و تاكتيك هاي مدرن جنگ ناهمطراز بهره مي گيرد.
سردار حميد سرخيلي سخنگوي اين رزمايش گفت: در مراحل مقدماتي اين رزمايش يگانهاي زرهي، مكانيزه نيروي زميني سپاه با اجراي تاكتيك هاي جديد جنگ همطراز و با تكيه بر تحرك قدرت آتش، زره پولادين و ارتباطات مطمئن و نفوذناپذير، عمق عمليات را گسترش داده و اهداف دشمن فرضي را منهدم كردند.
وي با بيان اينكه در اين رزمايش اصول پدافند غيرعامل در شرايط متنوع تمرين مي شود اظهار داشت: انضباط منطقه عملياتي در اين رزمايش مشهود بوده و پوشش و اختفاء و استتار برگرفته از تجهيزات استتار نوين مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
سخنگوي رزمايش شهداي وحدت نيروي زميني سپاه در پايان اعلام كرد: در اين رزمايش بخشي از تجهيزات جديد و تاكتيك هاي مدرن جنگ ناهمطراز به منظور ارزيابي كارشناسان نظامي به نمايش درمي آيد.
رزمايش بزرگ نيروي زميني ارتش
همچنين امير احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني روز گذشته با بيان اينكه رزمايش بزرگ نيروي زميني در آينده نزديك برگزار مي شود، گفت: در اين رزمايش بخشي از توان و اقتدار نظامي نيروي زميني ارتش به نمايش گذاشته مي شود.
وي افزود: اين رزمايش كه با محوريت نيروي انساني و تجهيزات پيشرفته نيروي زميني ارتش انجام مي شود، اقتدار نيروهاي مسلح را بيش از پيش به دنيا اثبات مي كند.
پوردستان در خصوص پيامدهاي رزمايش بزرگ ولايت 90 نيروي دريايي ارتش تصريح كرد: در اين رزمايش اقتدار و صلابت نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران براي دنيا به اثبات رسيد.
فرمانده نيروي زميني ارتش خاطرنشان كرد: رزمايش دريايي ولايت 90 همچنين به دنيا ثابت كرد كه جمهوري اسلامي ايران در عرصه آبهاي داخلي و بين المللي مي تواند مقتدرانه حضور داشته باشد و از اقتدار و منافع خود به شايستگي دفاع كند.
رزمايش نيروي دريايي سپاه
فرمانده نيروي دريايي سپاه نيز از برگزاري رزمايش بزرگ اين نيرو در بهمن ماه در منطقه خليج فارس و تنگه هرمز خبر داد.
سردار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اعلام اين خبر گفت: در اين رزمايش كه به عنوان هفتمين رزمايش از سلسله مانورهاي پيامبر اعظم(ص) در محدوده خليج فارس و تنگه هرمز برگزار خواهد شد، تفاوت هاي محسوس اين رزمايش با رزمايش هاي گذشته سپاه به اجرا درمي آيد.
سردار فدوي با اشاره به اهميت استراتژيك تنگه هرمز بر اقتصاد جهان و اظهارات برخي مقامات غربي خاطرنشان كرد: امروز جمهوري اسلامي ايران تسلط كاملي بر اين منطقه داشته و تمامي تحركات در آن را كنترل مي كند.
وي با اشاره به سال هاي 66 و 67 دفاع مقدس و غرق شدن ناو يك ميليارد دلاري و بالگردهاي آمريكايي در خليج فارس خاطرنشان كرد: اگر مقامات امروز آمريكايي در آن زمان بر سر كلاس دانشگاه بوده اند اما مقامات آن روزهاي آمريكا به خوبي آن ايام را به ياد دارند كه ريگان (رئيس جمهور اسبق آمريكا) از آن سالها به تلخي ياد مي كرد.
فرمانده نيروي دريايي سپاه با بيان اينكه در رزمايش اخير دريايي ارتش مركز ثقل اين رزمايش در درياي عمان قرار داشت، گفت: مانور بزرگ دريايي سپاه پاسداران در محدوده خليج فارس و تنگه هرمز برگزار مي شود و بنابر آنچه به ما ابلاغ شده اين رزمايش در بهمن ماه به اجرا درخواهد آمد.
دستاوردهاي رزمايش ولايت 90
هفته گذشته رزمايش 10روزه ولايت 90 ارتش به پايان رسيد.
اميردريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در برنامه تلويزيوني نگاه يك با اشاره به دستاوردهاي اين نيرو در رزمايش بزرگ ولايت 90 و نمايش اقتدار جمهوري اسلامي ايران در پهنه آبهاي آزاد و بين المللي، تصريح كرد: در اين رزمايش، ناوهاي جنگي ما به دو كشتي جنگي و سه بالگرد و هواپيماهاي بيگانه كه قصد نزديكي به منطقه رزمايش را داشتند، اخطار داده اند.
سياري خاطرنشان كرد: اين نيروها مي توانند بنابر قوانين بين المللي در آبهاي آزاد حضور داشته باشند اما اجازه نزديكي و نفوذ در منطقه رزمايشي ما را نداشتند و به محض نزديكي به اين منطقه، بلافاصله توسط نزديك ترين ناو جنگي ما به آنها اخطار داده شد و آنها نيز وقتي جديت ما را ديدند، مجبور به ترك منطقه شدند.
وي در خصوص اينكه آنها تا چه ميزان مي بايست از منطقه رزمايش دور شوند، افزود: ما به يگانهاي فرامنطقه اي اجازه نمي دهيم در جايي باشند تا ما را با رادارهاي خود زيرنظر بگيرند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش همچنين تصريح كرد: ما در اين رزمايش كه در منطقه وسيعي از درياي عمان و آبهاي آزاد تا شمال اقيانوس هند برگزار شد، نشان داديم كه قادر هستيم تا به تنهايي امنيت منطقه را حفظ كنيم.

 



داود اوغلو: ايران و 1+5 براي از سرگيري مذاكرات در تركيه آماده اند

احمد داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه از توافق ايران و گروه 1+5 براي از سرگيري مذاكرات در آن كشور خبر داد.
به گزارش دولتي تركيه (تي .آر.تي)، وزير امور خارجه تركيه روز يكشنبه تاكيد كرد كه آنكارا ملزم به اجراي تحريم هاي غرب عليه ايران نمي باشد.
«تي .ار. تي» افزود: احمد داود اوغلو در گفت و گويي با شماره روز يكشنبه روزنامه ژاپني «نيهون كيزاي شيمبون» گفت: ايران و گروه 1+5 مذاكره درباره برنامه هسته اي ايران را در تركيه از سر خواهند گرفت.
وي با اشاره به ديدار اخير خود از ايران و گفت و گو با «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، افزود: طرفين براي برگزاري نشست در تركيه توافق كردند و اميدوارم كه مذاكرات هر چه زودتر آغاز شود.
وزير امور خارجه تركيه اضافه كرد : آنكارا ملزم به اجراي تحريم هاي اعمال شده عليه ايران از سوي اروپا و آمريكا، نمي باشد.

 



پيكر مرحوم آيت الله شاه آبادي در تهران تشييع شد

پيكر مرحوم آيت الله شيخ محمد شاه آبادي پيش از ظهر ديروز در تهران تشييع و براي خاكسپاري به شهر مقدس قم منتقل شد.
به گزارش فارس، پيكر مرحوم آيت الله شيخ محمد شاه آبادي، فرزند ارشد آيت الله العظمي شاه آبادي (استاد عرفان امام خميني) صبح ديروز در تهران تشييع شد.
اين مراسم در مسجد لاريجاني واقع در محله پامنار تهران، با حضور روحانيون و خيل عظيم دوستداران و علاقه مندان به علما برگزار شد. در اين مراسم كه »حميد شاه آبادي« معاون هنري وزير ارشاد و برادرزاده مرحوم شاه آبادي نيز حضور داشت، نماز ميت به امامت حجت الاسلام والمسلمين »محسن حبيبي« توليت مدرسه علميه آيت الله مجتهدي اقامه شد.
پس از اقامه نماز ميت، پيكر مرحوم آيت الله شاه آبادي تا چهارراه سيروس تشييع و سپس به قم منتقل شد تا در داخل حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاك سپرده شود.
آيت الله محمد شاه آبادي از استادان درس خارج حوزه علميه قم و فرزند آيت الله العظمي محمدعلي شاه آبادي استاد عرفان و سير و سلوك امام خميني(ره) بود كه روزشنبه 17 دي ماه به علت عارضه قلبي و ريوي در بيمارستان مسيح مهاجري تهران دعوت حق را لبيك گفت.
آن مرحوم در سال 1305چشم به جهان گشود و پس از عزيمت به شهر مقدس قم و تكميل دروس مقدماتي و سطح، درس خارج فقه و اصول را در محضر آيات عظام بروجردي، اراكي، گلپايگاني، محقق داماد و حضرت امام خميني (ره) فرا گرفت.
تشييع در قم
پيكر آيت الله شاه آبادي در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاك سپرده شد . پيكر اين عالم رباني عصر ديروز با حضور مدير حوزه هاي علميه ، اعضاي جامعه مدرسين ، فضلا و قشرهاي مختلف مردم از مسجد امام حسن عسگري (ع) در قم تا حرم مطهر تشييع و پس از اقامه نماز توسط آيت الله وحيد خراساني در مسجد مطهري حرم مطهر به خاك سپرده شد. مراسم بزرگداشت آيت الله شاه آبادي امشب پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مرحوم آيت الله حاج شيخ محمد شاه آبادي، فرزند ارشد آيت الله العظمي شيخ محمدعلي شاه آبادي ( قدّس ره)، استاد عرفان حضرت امام (ره ) ديروز به علت عارضه قلبي و ريوي ، در بيمارستان مسيح دانشوري تهران دار فاني را وداع گفت.
موقعيت علمي مرحوم شا ه آبادي مغفول مانده است
برادرزاده مرحوم شاه آبادي با اشاره به اينكه موقعيت علمي مرحوم شاه آبادي مغفول مانده و از آن بدرستي استفاده نشده است، گفت: ايشان بالغ بر 100 جلد تأليف دارند كه هنوز بخش اعظم آن چاپ نشده است.
حجت الاسلام محمد حسن شاه آبادي برادرزاده مرحوم محمد شاه آبادي در گفتگو با مهر درباره شأن و جايگاه علمي آن مرحوم گفت: زماني ايشان فرمودند بالغ بر 100 جلد تأليف دارند كه هنوز بخش اعظم آن چاپ نشده است. خودشان هم فرمودند كه از وجوهات شرعيه بابت چاپ كتابها استفاده نمي كنم از اين جهت بسياري از دستنوشته هاي ايشان در علوم مختلفه از قبيل فقه، اصول، عرفان و فلسفه حتي در بعضي از علوم پايه مثل طب و رياضيات و در بخشي از علوم غيررائج به چاپ نرسيده است .
وي افزود: ايشان شاگردي مرحوم آيت الله بروجردي، آقا سيد ابوالحسن رفيعي قزويني، اراكي و والدشان مرحوم شاه آبادي بزرگ را كرده بودند و بسياري از مراجع و بزرگان علمي فعلي حوزه علميه قم از شاگردان ايشان هستند .
محمد حسن شاه آبادي گفت: ايشان به همراه حضرت امام از شاگردان مكتب والدشان آيت الله شيخ محمد علي شاه آبادي محسوب مي شدند ولي از نظر سني فاصله سني با حضرت امام داشتند و هردو در يكزمان از محضر ايشان استفاده نكرده اند .
برادرزاده اين مرحوم ادامه داد: نكته اساسي كه درباره ايشان مغفول مانده اين است كه از موقعيت و صلاحيت علمي ايشان آنطور كه توقع مي رفت استفاده نشد. ايشان نمي خواستند در افكار و انظار عمومي مطرح شوند و از معروفيت و شهرت پرهيز مي كردند البته بسياري از مراجع عزيز كنوني از شاگردان ايشان بوده اند . وي افزود: از جمله مواردي كه از محضر ايشان استفاده نشد علوم غير رايج حوزه بود كه از مرحوم والدشان آيت الله شاه آبادي به ايشان رسيد ولي هيچگاه مطرح نكرد و اميدواريم كه آثار ايشان چاپ و منتشر شوند .

 



پيام تسليت رهبر انقلاب در پي درگذشت آيت الله شاه آبادي

در پي درگذشت آيت الله حاج شيخ محمد شاه آبادي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي ارتحال اين عالم رباني را تسليت گفتند.
متن پيام حضرت آيت الله خامنه اي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ارتحال عالم رباني، استادزاده امام بزرگوار، مرحوم آيت الله آقاي حاج شيخ محمد شاه آبادي را به خاندان معزّز و مكرّم شاه آبادي و به همه ارادتمندان و شاگردان ايشان تسليت مي گويم و علو درجات آن روحاني عاليقدر را از خداوند متعال مسئلت مي كنم.
سيد علي خامنه اي
18دي 1390
پيام تسليت جامعه مدرسين حوزه علميه قم
جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در پيامي درگذشت آيت الله حاج شيخ محمد شاه آبادي را تسليت گفت.
در بخشي از اين پيام آمده است:
«اين عالم مجاهد از ياران باوفاي امام راحل بود كه در طول نهضت به همراه ساير اساتيد و اعلام حوزه هاي علميه نسبت به امضا و صدور اطلاعيه هاي مهم عليه رژيم شاه و تثبيت انقلاب اسلامي ايران اهتمام مي ورزيد».

 



مهمان پرست: منتظر تاريخ و مكان پيشنهادي از سوي اشتون هستيم

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان درباره مذاكرات 1+5 گفت: منتظر تاريخ و مكان پيشنهادي از سوي رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا هستيم.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت خارجه شنبه شب در برنامه گفت وگوي ويژه خبري شبكه جام جم درباره مذاكرات ايران و گروه 1+5 اظهار داشت: اشتباهي كه كشورهاي غربي صورت مي دهند اين است كه تصوري نادرست از روحيات ملت ما دارند. آنها فكر مي كنند اگر مي خواهند در مذاكره دست برتر داشته باشند، حتما بايد آميخته با يك سري فشارها و تهديدات باشد. شايد اين فرمول ها در غرب جواب مي داده كه آنها به اين نتيجه رسيده اند.
مهمان پرست ادامه داد: آنها بايد متوجه باشند كه ملت بزرگ ايران، ملتي با فرهنگ و تمدن تاريخي است و بهترين راه صحبت كردن با مردم ما از موضع منطق و برخورد استدلالي است نه از موضع تهديد و فشار.
وي خاطرنشان كرد: ما همواره اعلام كرده بوديم كه آمادگي مذاكره را داريم و در تمامي مذاكرات از حقوق ملت مان دفاع مي كنيم به ويژه از حقوق هسته اي ملت ايران، ما در قبال امضاي معاهده NPT از حقوقي برخورداريم كه بهره مند شدن از دانش هسته اي براي پيشرفت كشور است.
مهمان پرست گفت: ما همواره آمادگي خود را براي مذاكره اعلام كرديم. بحثي كه همواره بر آن تاكيد داشتيم اين بود كه اگر مذاكرات مي خواهد به نتيجه برسد بهتر است كه طرفين با روحيه همكاري وارد مذاكره شوند و از قبل برخورد تقابلي نداشته باشند. در مكاتباتي كه بين آقاي جليلي و خانم اشتون صورت گرفته بود، در نهايت به خانم اشتون گفته شد كه ما در صورتي كه تاريخ و مكان پيشنهادي را براي نشست دريافت كنيم، آن را بررسي مي كنيم و با تماس هايي كه خواهيم داشت سعي مي كنيم در مورد زمان و مكان به توافق برسيم.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اين كه در حال حاضر منتظر تاريخ پيشنهادي آنها هستيم، يادآور شد: تاريخ پيشنهادي بايد به توافق طرفين برسد. ما آمادگي داريم درباره همه موضوعاتي كه در سطح بين الملل بحراني را براي بشريت ايجاد كرده و براي حل آن نياز به عقل جمعي دارد، مذاكره كنيم، در كنار آن مسائلي كه راجع به فعاليت صلح آميز هسته اي كشورمان باشد، مطرح خواهد شد.

 



وزير خارجه لبنان: پيشرفت هاي ايران تحريم ها را با شكست مواجه مي كند

وزير خارجه لبنان با بيان اينكه تحريم عليه ايران در سه دهه گذشته هيچ دستاوردي براي غرب نداشته، گفت: پيشرفت هاي ايران در زمينه هاي مختلف تحريم ها را با شكست مواجه مي كند.
غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان شنبه با عدنان منصور وزير خارجه لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت وگو كرد.
ركن آبادي در اين ملاقات با اشاره به موفقيت هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف علمي و تكنولوژيكي اظهار داشت: غرب تمامي تلاش خود را براي اعمال فشار به جمهوري اسلامي ايران به كار بسته و همواره با شكست مواجه شده است.
عدنان منصور وزير امور خارجه لبنان نيز تحريم هاي اقتصادي را نعمتي براي جمهوري اسلامي ايران ارزيابي كرد كه در طول سه دهه گذشته نه تنها هيچ دستاوردي براي غرب نداشته بلكه در مقابل باعث شده است جمهوري اسلامي ايران با اتكا به نيرو، اراده و دانش ملت خود پيشرفت هاي بسيار مهمي در عرصه هاي مختلف علمي، اقتصادي و تكنولوژيكي كسب كند و همين پيشرفت ها به نوبه خود باعث شكست تمامي توطئه ها شده است.
وي افزود: پيشرفت ايران در زمينه هاي مختلف اقتصادي، علمي و فني تمامي تحريم ها را با شكست مواجه خواهد كرد.

 



حداد عادل : توانمندي ايران مي تواند موجب پيشرفت كشورهاي آفريقايي شود

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت:پيشرفت ها و توانمندي هاي وسيع ايران در عرصه هاي مختلف علوم و فناوري مي تواند در توسعه اقتصادي و صنعتي ملت هاي آفريقايي موثر باشد و ايران آماده انتقال تجارب و دستاوردهاي خود در اين زمينه به كشورهاي آفريقايي است.
غلامعلي حدادعادل روز يكشنبه در ديدار با وزير اطلاع رساني ؛فرهنگ و ورزش تانزانيا افزود : آفريقا قاره اي بزرگ و مهم و در عين حال مظلوم است و مردم ايران با ملت هاي آفريقا همدردي تاريخي دارند.
رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در ادامه با ابراز خرسندي از روند گسترش همكاري هاي ايران و تانزانيا تاكيد كرد كه دو كشور در زمينه هاي مختلف فرهنگي؛ ورزشي ؛آموزشي و هنري از امكانات خوبي براي همكاري و مراوده برخوردارند كه بايد از آن ها بهره كافي گرفت.
«امانوئل جان نچيم بي» وزير اطلاع رساني ؛فرهنگ و ورزش تانزانيا نيز در اين ديدار با اشاره به روابط دو كشور در زمينه هاي مختلف آن را مثبت و رو به رشد خواند و گفت: دو كشور تانزانيا و جمهوري اسلامي ايران بايد از تمام ظرفيت هاي موجود براي توسعه هرچه بيشتر روابط بهره برداري كنند.

 



ايالون: آسيب پذيري در فضاي مجازي اعلان جنگ است

معاون وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي در واكنش به حملات هكرها به پايگاه هاي اينترنتي اين رژيم تاكيد كرد كه هر گونه آسيب رساني به اسرائيل در فضاي مجازي به معناي اعلان جنگ است.
به گزارش راديو رژيم صهيونيستي، »داني ايالون« در اظهاراتي در همايشي كه امروز در بئرالسبع برگزار شد گفت كه هر گونه آسيب رساني به حاكميت اسرائيل در فضاي مجازي به منزله اعلان جنگ است و هر كس اين كار را انجام مي دهد خود را در برابر پاسخ اسرائيل قرار مي دهد.
وي به حملات هكرها به پايگاه هاي اينترنتي رژيم صهيونيستي و دستيابي به اطلاعات كارت هاي اعتباري اسرائيلي ها اشاره و تصريح كرد: اسرائيل بايد از آمريكا پيروي كند كه به طور واضح اعلام كرد هر گونه هدف قرار گرفتن فضاي مجازي آن به منزله اعلام جنگ است و اگر لازم باشد حتي با شليك موشك به آن پاسخ خواهيم داد.
پس از نفوذ هكرها به سيستم هاي الكترونيكي در رژيم صهيونيستي و افشاي اطلاعات 25 هزار كارت اعتباري و اطلاعات 400 هزار اسرائيلي موج جديدي از هراس و نگراني در اين رژيم ايجاد شده است.
مسئولان رژيم صهيونيستي روز جمعه اعلام كردند كه بشدت درباره حملات الكترونيكي كه به اين رژيم مي شود، نگرانند.
اين نگراني پس از آن ايجاد شد كه موجي از سرقت شماره كارت هاي اعتباري به صورت الكترونيكي انجام و اعلام شد كه يك فرد سعودي اين نفوذ را انجام داده است.
مسئولان شركت كارت هاي اعتباري ]در رژيم صهيونيستي[ اعلام كردند كه شماره 14 هزار كارت روز سه شنبه گذشته در اينترنت منتشر شد و پس از آن نيز 11 هزار شماره ديگر در روز پنجشنبه منتشر شد.

 



عيادت رئيس قوه قضائيه از حضرات آيات يزدي و مظاهري

رييس قوه قضاييه عصر يكشنبه با حضور در منزل آيت الله يزدي از وي عيادت كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در اين ملاقات، سلامتي كامل آيت الله محمد يزدي را از خداوند متعال مسالت كرد. وي همچنين پيش از ظهر يكشنبه با حضور در بيمارستان محل بستري آيت الله مظاهري و عيادت از وي، از نزديك در جريان روند درماني آيت الله مظاهري قرار گرفت و براي او آرزوي صحت و سلامتي كرد.

 



فشار جريان انحرافي براي بركناري مرتضوي و جايگزيني احمدزاده

جريان انحرافي فشار خود را براي بركناري مرتضوي رئيس ستاد انتخابات كشور و جايگزين كردن احمد زاده تشديد كرد.
با نزديك شدن به انتخابات مجلس نهم، فعاليت جريان هاي مختلف سياسي براي تصاحب كرسي هاي بيشتري از مجلس رنگ جدي تري به خود گرفته است كه در اين ميان از چندي پيش حلقه انحرافي در دولت نيز تمام توان خود را براي ورود به مجلس آغاز كرده است.كارشناسان سياسي معتقدند حلقه انحرافي از مهره هاي سفيد براي تصاحب كرسي هاي مجلس نهم استفاده خواهد كرد.
شنيده شده حلقه انحرافي از چندي پيش به دنبال بركناري سيد صولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشور و رئيس ستاد انتخابات و انتصاب روح الله احمدزاده كرماني به اين سمت است. روح الله احمدزاده كرماني رياست مركز مطالعات و پايش راهبردي آموزش وزارت كشور و استانداري فارس را در كارنامه خود دارد.وي اخيرا از رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استعفا داده است.برخي صاحبنظران مي گويند كه اين استعفا يك اقدام از پيش طراحي شده براي اجراي سناريوي حلقه انحرافي در تصاحب ستاد انتخابات وزارت كشور است.

 



عباسي: دشمن توانايي آسيب زدن به تأسيسات فردو را ندارد

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: تأسيسات «فردو» همانند نطنز در زير زمين طراحي شده و دشمن توانايي تخريب و آسيب زدن به آن را ندارد.
فريدون عباسي دواني شنبه شب كه در سالن فرهنگ دانشگاه هرمزگان در جمع دانشجويان اين دانشگاه سخن مي گفت، با اشاره به دستاوردهاي دانشمندان هسته اي ايران، بيان داشت: تأسيسات «فردو» قم به گونه اي طراحي شده كه غني سازي را تا سقف 20 درصد انجام خواهد داد و در صورت نياز مي توانيم اورانيوم غني شده 5/3 و چهار درصد را توليد كنيم.
عباسي با بيان اينكه دشمن در سالهاي اخير به دنبال آسيب زدن و تخريب به تأسيسات هسته اي ايران بوده است، اظهار داشت: با استفاده از مبحث پدافند غيرعامل تأسيسات «فردو» را مانند نطنز در زير زمين طراحي كرده ايم و تخريب و آسيب زدن به اين نيروگاه را براي دشمن پرهزينه كرده است.
وي عنوان كرد: دشمن در عرض چند سال اخير با استفاده از انواع و اقسام روشها و حيله ها سعي در تخريب و آسيب زدن به تأسيسات هسته اي ايران را داشته از خرابكاريهاي صنعتي گرفته تا ارسال ويروس و سيگنالهاي خاص سعي در اختلال تأسيسات داشته است كه توسط متخصصين كشف و خنثي شده است.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران افزود: ايران با توجه به تجربيات سالهاي اخير توانايي دادن مشاوره هاي تخصصي در زمينه هاي خرابكاريهاي صنعتي و ارسال ويروس به ساير كشورها را دارد.
وي گفت: دشمنان نظام تاكنون موفق به اخلال در تأسيسات هسته اي و غني سازي ايران نشده اند و از اين پس هم نخواهند توانست در مقابل جوانان پرتلاش و متخصص ايراني موفق شوند.
عباسي عنوان كرد: بحث «گداخت» از جمله مباحثي است كه براي 40 سال آينده برنامه داريم و سعي كرده ايم از طريق جذب 100 فارغ التحصيل دوره هاي فوق ليسانس و دكتري تحقيقات متمركزي را داشته باشيم از اين رو معاونت فناوري پيشرفته در سازمان انرژي اتمي راه اندازي شده تا به صورت سيستماتيك از اين تحقيقات حمايت شود.

 



الجزيره: تحريم نفتي ايران به اقتصاد اروپا ضربه مي زند

الجزيره انگليسي طي گزارشي گزينه تحريم نفتي ايران را به ضرر اقتصاد اروپا دانست.
اين شبكه تلويزيوني با اشاره به خبرهايي كه درباره تحريم نفتي ايران منتشر مي شود تصريح كرد: تحريم نفتي ايران 2 بعد دارد؛ از يك بعد، به نظر اروپايي ها، اين اقدام سبب از بين رفتن منبع مالي براي تامين برنامه هسته اي ايران مي شود. اما از بعد ديگر بايد به وضع كشورهاي اروپايي توجه داشت كه به نفت ايران نياز دارند. جكي رولند، خبرنگار شبكه در اين خصوص گفت: شايد مقامات اروپايي به سمت تحريم نفتي ايران حركت مي كنند اما براي مقامات تركيه كه هفته گذشته به تهران سفر كردند، روابط آنكارا و تهران همانند گذشته است.
الجزيره در گزارش خود اضافه كرد: اگر اتحاديه اروپا تحريم نفتي ايران را اعمال كند، چندين كشور اروپايي بايد به دنبال پيدا كردن منبع جديدي براي تامين نفت خود باشند. يكي از اين گزينه هاي جايگزين مي تواند ليبي باشد كه هفته گذشته اولين محموله نفتي خودش را از ماه مارس سال گذشته تاكنون به كشورهاي اروپايي ارسال كرد. اما صادرات نفتي ليبي در مقايسه با صادرات نفتي ايران اندك است.
اين گزارش همچنين تاكيد كرد: تحريم واردات نفتي ايران به اتحاديه اروپا مي تواند به صورت مستقيم به اقتصاد ايتاليا و يونان ضربه بزند.
در همين ارتباط، خبرنگار بي بي سي فارسي در بخش انگليسي در گزارشي گفت: ايران تاكنون نشان داده است آمادگي مقابله با تحريم ها را دارد. بي بي سي فارسي با اشاره به انواع و اقسام تحريم ها بر ايران طي سال هاي گذشته از سوي شوراي امنيت سازمان و تحريم هاي يكجانبه آمريكا و اتحاديه اروپا تصريح كرد:«بخش عظيمي از نفت و تجارت ايران به سمت تركيه، چين و هند تغيير جهت يافته است. تا وقتي اين كشورها نفت ايران را خريداري و به اين كشور كالا بفروشند، ايران مي تواند به حيات خود ادامه دهد. و به علت همكاري هاي راهبردي ايران با روسيه و چين كه هر دو عضو دائمي شوراي امنيت هستند، بعيد است مسكو و پكن با تصويب يك قطعنامه ديگر عليه تهران موافقت كنند.»

 



سركرده منافقين آمريكا را مسئول سلامت اعضايش درعراق دانست

گروهك تروريستي منافقين آمريكا را مسوول سلامت اعضاي خود در عراق معرفي كرد.
به گزارش روزنامه الحيات ـ چاپ لندن ـ، سركرده گروهك تروريستي منافقين گفت: آمريكا مسئول هرگونه زيان وارده به اعضاي 3400 نفري خواهد بود كه مجبور شدند به خارج از پادگان اشرف منتقل شوند.
او در ادامه از پيشنهاد انتقال اين گروهك از پادگان اشرف به كمپ ليبرتي در بغداد با توجه به تاكيد مسئولان آمريكايي و سازمان ملل مبني بر تضمين سلامت و امنيت اعضاي گروهك استقبال كرد.

 



معاون برنامه ريزي و توسعه سازمان همياري شهرداري ها و دهياري هاي كشور:
9 هزار ميليارد ريال بين شهرداري هاي كشور توزيع شد

معاون برنامه ريزي و توسعه سازمان همياري شهرداري هاو دهياري هاي كشور گفت: در سال جاري، دولت 9 هزار ميليارد ريال اعتبار بين شهرداري ها توزيع كرده است.
به گزارش ايرنا، «محسن كوشش تبار»، عصر شنبه در گردهمايي شهرداران استان هرمزگان افزود: 750 ميليارد ريال از اعتبار ياد شده هفته گذشته به شهرداري شهرهاي با بيش از 100 هزار نفر جمعيت اختصاص داده شده و 360 ميليارد ريال نيز بين 750 شهر زير 20 هزار نفر توزيع شده است.
وي يادآور شد: در سه سال گذشته بودجه شهرداري ها سير صعودي داشته و در برنامه پنجم توسعه نيز 17 ابزار مالي نوين در مديريت شهري پيش بيني شده كه اوراق مشاركت يكي از آنهاست.
كوشش تبار با اشاره به آزمون استخدامي شهرداري ها تصريح كرد: مديريت شهري نياز به نيروي متخصص دارد و شهروند جمهوري اسلامي در هزاره سوم حق و حقوق خود را مي داند و آنها را مطالبه مي كند.

 



با حضور معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هفتمين نمايشگاه كتاب گيلان آغاز به كار كرد

رشت - خبرنگار كيهان:
در هفتمين نمايشگاه كتاب گيلان 400 ناشر از سراسر كشور در 200 غرفه حضور دارند.
در مراسم افتتاح اين نمايشگاه كه استاندار گيلان و معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حضور داشتند، مهدي سعادتي استاندار گيلان طي سخناني به جايگاه ويژه كتاب نزد اهالي اين استان اشاره نمود و اظهار داشت: مردم گيلان با سرانه مطالعه 84 دقيقه در روز داراي جايگاه برتر فرهنگ مطالعه در كشور هستند.
به گزارش خبرنگار ما، در هفتمين نمايشگاه كتاب گيلان كه در محل دائمي نمايشگاههاي اين استان در حال برگزاري است، 400 ناشر از سراسر كشور در 200 غرفه حضور دارند.گفتني اين نمايشگاه به مدت يك هفته فعاليت خواهد داشت كه از شنبه 17 دي آغاز شده است.

 



با 8 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري خط جديد توليد خودرو در تبريز راه اندازي مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
با همكاري خودروسازي بهمن و تراكتورسازي تبريز، سالانه 100 هزار دستگاه خودروي تجاري كشنده توليد مي شود.
به گزارش خبرنگار ما از تبريز، طبق تفاهم نامه امضا شده، 65 درصد اين سرمايه گذاري 8 هزار ميليارد ريالي از طريق منابع خارجي و تسهيلات بانكي تأمين خواهد شد. براساس اين گزارش در فاز اول، كشنده هاي دو محور 425 اسب بخار و در مراحل بعد، متناسب با نيازهاي بازار، كشنده تك محور، كمپرسي و كاميون باري، به توليد مي رسند. خودروسازي «فاو» چين نيز در امر فناوري توليد اين خودروها، همكاري خواهد داشت.
در مراسم امضاي تفاهم نامه گفته شد: تقاضاي بازار براي خودروي فوق مناسب بوده و سرمايه اوليه، از طريق فروش توليدات در چند سال اول، جبران مي شود.

 



اظهارات يك فعال فرهنگي درباره خطرات و تهديدهاي فيس بوك

اراك-خبرنگار كيهان:
مهمترين خبر اطلاعاتي و امنيتي كه جهان و خانواده ها را در سراسر جهان مورد تهديد قرار مي دهد، شبكه هاي مجازي اجتماعي چون «فيس بوك» است.
مسئول نشريات دانشجويان دفتر نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هاي كشور، در دومين همايش فعالان سايبري استان مركزي با بيان مطلب بالا، افزود: شبكه هاي اجتماعي همانگونه كه مي خواهند رفتار كاربران خود را تغيير دهند، قصد دارند آن را در مسير مورد علاقه خود قرار دهند. حسين بابازاده مقدم گفت: از خطرناكترين اين شبكه هاي اجتماعي مي توان «فيس بوك» را نام برد كه در فرآيندي گام به گام و آهسته، رفتارهاي افراد را شكل داده و حريم خصوصي افراد را از بين مي برد. وي اظهار داشت: مفهوم مرز در «فيس بوك» هم اينك شكسته شده و خصوصي ترين اطلاعات هر فرد بدون هيچ قيد و بندي در اختيار افراد يا سازمان هاي مورد حمايت فيس بوك قرار مي گيرد.
بابازاده مقدم با اشاره به محاسن اين گونه شبكه هاي اجتماعي از جمله كم كردن فاصله ها، امكان ملاقات با ا فراد فرهيخته و به اشتراك گذاشتن علوم و فنون مختلف در پهنه گيتي، اضافه كرد: شبكه هاي اجتماعي به رغم داشتن محاسن بسيار، به دليل نبود آشنايي از نحوه استفاده و امكان سوءاستفاده هاي فراوان، از همين راه زمينه مشكلات و نابساماني هاي فرهنگي را در جامعه فراهم مي كنند.
وي يادآور شد: هر فرد در زندگي روزمره با برخورد با هر پديده و مشكلي نمي تواند يك هزارم واكنش هاي شبكه هاي اجتماعي را تجربه كند و اين خود دليلي است بر اين كه برخي به سمت اينگونه شبكه ها گام برمي دارند.
بابازاده مقدم گفت: دادن هويت سكولار به افراد، ازدواج هاي منتهي به طلاق و اعتياد به اينترنت را از مضرات اينگونه شبكه هاي اجتماعي دانست و بر ضرورت آگاهي افراد جامعه از خطرات آن به منظور حفظ اطلاعات شخصي افراد تاكيد كرد.

 



آيت الله نوري همداني: خروش مردم قم در 19 دي پايه هاي رژيم شاه را متزلزل كرد

يكي از مراجع تقليد گفت: خروش مردم به پيشگامي روحانيت و علما موجب برچيده شدن بساط رژيم شاهنشاهي شد.
به گزارش خبرگزاري رسا، آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد، در ديدار مسئولان ستاد بزرگداشت 19 دي، اين روز را يك روز ماندگار و تاريخي توصيف كرد.
وي ضمن تبيين ابعاد مختلف اين واقعه، افزود: نگارش مقاله اي توهين آميز در روزنامه اطلاعات، خشم حوزه هاي علميه، مراجع، علما و اقشار مختلف مردم را برانگيخت.
حضرت آيت الله نوري همداني با بيان اينكه 19 دي سرآغاز انقلاب اسلامي ايران بود، ابراز داشت: خروش مردم قم به پيشگامي علما و روحانيت بساط رژيم شاه را برچيد و پايه هاي اين رژيم را بيش از هر زماني متزلزل كرد.
اين مرجع تقليد با تأكيد بر ضرورت تبيين ابعاد مختلف قيام 19 دي، ادامه داد: بنده نيز به عنوان يك طلبه در آن زمان احساس وظيفه كردم و به ميدان آمدم و اشعاري نيز درباره امام راحل و محكوميت اقدام ننگين رژيم در اهانت به امام بيان كردم.
وي از جهاد و شهادت به عنوان الفباي انقلاب اسلامي ياد كرد و افزود: كشتار مردم قم از سوي دژخيمان رژيم شاهنشاهي موج عجيبي در سراسر كشور ايجاد كرد و فراگير شدن چهلم هاي شهدا زمينه پيروزي انقلاب اسلامي را فراهم كرد.
گفتني است، در ابتداي اين ديدار نيز نصرت الله لطفي مسئول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم گزارشي از ستاد برگزاري گرامي داشت يوم الله 19 دي ارائه كرد و از اعزام كاروان هاي متعدد از قم جهت ديدار با رهبر فرزانه انقلاب در سالروز قيام تاريخي 19 دي خبر داد.
وي افزود: در سالروز قيام خونين مردم قم در 19 دي بيش از پنج هزار نفر از مردم اين شهر با رهبر معظم انقلاب ديدار و بار ديگر با ولي فقيه و آرمان هاي امام و انقلاب تجديد پيمان مي كنند.

 



توسط يك مرد مشكين شهري ركورد جهاني ماندن در آب سرد شكسته شد

مرد مشكين شهري ركورد جهاني ماندن در آب سرد و مملو از يخ را شكست.
به گزارش ايرنا «رسول ايماني» معروف به «مرد يخي» در حضور ناظراني از اداره ورزش و جوانان، هيئت شنا و پزشك معتمد توانست 132 دقيقه در آب سرد و يخ زده رودخانه «خياو چاي» شنا كند.
«ايماني» 50 سال دارد و كارمند اداره تأمين اجتماعي شهرستان مشكين شهر است.
گفتني است ركورد پيشين ماندن در آب سرد متعلق به «ريم موف» از كشور هلند با زمان 118 دقيقه، و «جين سونگ» از كشور چين با زمان 120 دقيقه بود.

 



با كشت ارقام چهار گانه گندم محصول گندم كشور 480 هزار تن افزايش مي يابد

تبريز- خبرنگار كيهان:
چهار رقم جديد گندم از سوي موسسه تحقيقات كشاورزي ديم كشور معرفي شد.
رئيس مؤسسه تحقيقات كشاورزي ديم كشور گفت: ارقام خرم، فرامان، نان كريم و ريژاو، با كشت در اراضي ديم موجب افزايش 480 هزارتني گندم در سال خواهد شد.
عبدالعلي غفاري، اراضي قابل كشت گندم در كشور را بالغ بر 1 ميليون و 200 هزار هكتار اعلام كرد.
به گفته وي «نان كريم» براي مناطق گرمسير و نيمه گرمسير مناسب بوده و متوسط عملكرد آن 3594 كيلوگرم در هكتار است كه نسبت به رقم شاهد كوهدشت 14 درصد رشد دارد و در برابر گرما و خشكي و نيز آفت زنگ زرد و قهوه اي، مقاوم بوده، و از كيفيت خوبي براي پخت نان برخوردار است.
وي، «ريژاو» را، مختص مناطق معتدل و سرد كشور خواند و متوسط عملكرد آن را 2855 كيلوگرم در هكتار اعلام كرد. غفاري افزود: با توجه به سطح زير كشت 730 هزار هكتاري گندم ديم در منطقه معتدل و سرد و با فرض جايگزيني اين رقم در 400 هزار هكتار از اراضي فوق، هر سال بطور ميانگين تا 220 هزار تن افزايش محصول صورت مي گيرد.

 



اخبار ادبي و هنري

رئيسيان: اهالي سينما
خواهان رسيدگي به تخلفات خانه سينما هستند
عليرضا رئيسيان، كارگردان گفت: اين همه سروصدا از سوي برخي ها براي جلوگيري از رسيدگي قانوني به موضوع خانه سينما، هر آدم عاقلي را به شك مي اندازد كه كجاي دنيا براي حمايت از كساني كه جرمي مرتكب شده اند، اين همه بيانيه صادر مي كنند؟
اين نويسنده و كارگردان در گفت وگو با نسيم همچنين گفت: بسياري از اهالي سينما خواهان رسيدگي به تخلفات خانه سينما هستند. من هم قطعا موافقم كه به عملكرد خانه سينما رسيدگي شود. هيئت مديره خانه سينما هم بايد پاسخگو باشند. اگر تخلفي صورت گرفته بايد معلوم شود و اگر خلاف قانون عمل كرده اند، آيا بايد از مجرم اينگونه دفاع كرد؟
وي تاكيد كرد: بيانيه هايي كه عده اي در حمايت از خانه سينما صادر مي كنند، ماهيت خود آنها را روشن مي كند.
سيدضياء الدين دري: بيانيه سينماگران در حمايت از خانه سينما صنفي نيست
كارگردان «كيف انگليسي» معتقد است بيانيه 9 نفر از سينماگران كشور در حمايت از خانه سينما صنفي نيست و به صورت احساسي نوشته شده است.
«سيدضياءالدين دري» درباره ارايه بيانيه تعدادي از سينماگران و اقدامات خانه سينما در طول دو دهه فعاليت گفت: آنچه كه در متن اين بيانيه آقايان ارايه دادند يك متن ادبياتي است كه چند غلط دارد كه بايد اغلاط را برطرف مي كردند. اين بيانيه احساساتي است و شروع اين بيانيه اصلا در شان فيلمساز نيست و اصلا در شأن قشر فرهيخته جامعه نيست و به عقيده من انشا بسيار بهتر و زيباتري مي توانست داشته باشد. شروع بيانيه، من را به ياد بيانيه اي انداخت كه گويا چند دبيرستاني منتشر مي كنند.
رئيس بسيج هنرمندان: خانه سينما
موجب بي اعتمادي جامعه به سينما شد
رئيس بسيج هنرمندان تاكيد كرد خانه سينما موجب بي اعتمادي جامعه به سينما شد.
دكتر حسين قناديان درباره وضعيت فعلي سينماي ايران و تنش هاي موجود در اين عرصه بيان داشت: متاسفانه در شرايطي كه سينماي كشور نيازمند به همكاري و همراهي همه هنرمندان متعهد، دلسوز و علاقمند به فرهنگ ايران اسلامي براي تعالي و پرداختن به آثار سينمايي در خور و شايسته ايران اسلامي بود، عملكرد سياسي و خارج از قانون عده اي تحت عنوان خانه سينما در اين مدت نه تنها گام مثبتي براي اعتلاي صنعت سينما و دغدغه هاي صنوف سينمايي نبود، بلكه به عكس با عملكرد بي ضابطه و خارج از عرف هنري و قانوني، چهره سينماگران و تلاش گران اين عرصه را مخدوش نمود. وي افزود: اقدامات خانه سينما بي اعتمادي جامعه را نسبت به سينما رقم زد و متاسفانه هنوز هم عده اي اين قانون گريزي و غوغاسالاري را ادامه مي دهند و حياتشان را در اين هياهو جستجو مي كنند. دكتر قناديان ضمن ابراز اميدواري به آينده هنر سينما گفت: به نظر بنده صنعت سينما و سينماگران نياز به يك تشكل صنفي، پويا، فعال، متعهد و مسئوليت پذير دارند كه بايد با درايت مسئولين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بويژه معاونت سينمايي آن و با حضور نمايندگان از تمامي صنوف ذي نفع سينما، زمينه ايجاد اين تشكل فراهم شود. اگر به هنرمندان انقلابي و متعهد به ملت و مملكت و نظام اسلامي اعتماد شود و برابر مجاري و ضوابط قانوني اين فرصت در اختيار آنان قرار داده شود، يقينا هم مي تواند انسجام و همدلي بين سينماگران را موجب شود و هم زمينه اي خوب براي پي گيري مسائل و دغدغه هاي صنفي آنان بدون لغزش و افتادن در ورطه هاي سياسي را فراهم آورد كه از رهگذر آن هم مي تواند صنعت سينما رونق يابد و مي تواند گذشته هاي نه چندان موفق اين عرصه را جبران نمايد.
خنياگران انقلاب براي شهيدان نغمه پردازي مي كنند
دومين جشنواره خنياگران انقلاب اسلامي با موضوع نغمه پردازي براي شهدا برگزار خواهد شد.
هوشنگ جاويد دبير دومين جشنواره خنياگران انقلاب اسلامي گفت: اصل برگزاري جشنواره دوم بر اين مبناست كه گروه هاي شركت كننده حتما بايد به معرفي يك يا دو شهيد بزرگوار مناطق خودشان بپردازند و آن را در قالب موسيقي و مضامين انقلابي به مخاطبان ارائه كنند.
البته هر گروه اجازه ارائه چهار اثر را دارد كه اين به تنهايي مي تواند معرف خوبي از شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و دفاع مقدس براي عموم مردم باشد. دومين جشنواره خنياگران انقلاب اسلامي از 19 تا 21 بهمن در استان لرستان برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14