(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 دی 1390- شماره 20117

حديث دشت عشق
مشخص شدن آخرين تيم مرحله نيمه نهايي ليگ كشتي در روز چهارشنبه
فينال از بابل به تهران آمد!
اخبار كوتاه از فوتبال
جام نامجو آخرين فرصت براي حضور در تيم ملي وزنه برداري
مربيان تيم ملي تا چهارشنبه مي آيند
احتمال برگزاري اردوي تيم ملي فوتبال ايران در امارات
صعود يك پله اي واليبال ايران در رنكينگ جهاني
تيم ملي جودو با تركيبي كامل در جام جهاني گرجستان آيا به المپيك نزديك مي شويم؟!
تجربه اندوزي تيم ملي هندبال در كرواسي
خواندني از ورزش ايران
بهترين بازيكن جهان امشب معرفي مي شود
شانس مسي بيش از ژاوي و رونالدو



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «عباس دهقاني»
حضوري شورانگيز و شهادتي غرورآفرين
سال 1344 تولد يافت. دردانه دو فرشته زميني بود كه پس از ده سال تمنا به درگاه معبود، خداوند با تولد او جامه اجابت را بر تمناي آنان پوشاند. از همان زمان ها بود كه به سبب لطف الهي، تاج بندگي را بر سرگذاشت و جامه عشق خداوندي را بر تن كرد. چنان سوز اشتياق، دل تبدار او را سوزانده بود كه هيچ چيز قرار بي قراري اش نمي شد جز جلوه حق.
آن زمان كه برآن شد تا از الف تا ياي كتاب دانايي را از بر كند، خود را با علم آموزان همراه ساخت و درپي كسب دانش تا مقطع ليسانس (رشته علوم تربيتي دانشگاه اصفهان) از همراهي با آنان سر باز نزد.از دستان پرسخاوت و نوازشگر پدر محروم ماند ولي با شنيدن نداي آزادي خواهي پدري دلسوز، چون فرزندي خلف خود را به او رساند و يك چند در محضر روحاني او به سر برد. پس از آن، زماني كه مشاهده نمود خاك ميهن در زير چكمه دژخيمان لگدكوب مي شود، با عزمي راسخ عازم ديار خودسازي شد. چرا كه حضور در ميدان مبارزه را بر خود واجب مي دانست.
چهارسال شجاعانه به دفاع پرداخت و در تمامي عمليات هاي «والفجر»، شركتي شورآفرين داشت. سرانجام سال 1366 در «فاو»، براثر برخورد تركش به ستون فقرات و قلبش به عروجي خونين نايل آمد.

 



مشخص شدن آخرين تيم مرحله نيمه نهايي ليگ كشتي در روز چهارشنبه
فينال از بابل به تهران آمد!

جدول رده بندي ليگ برتر كشتي آزاد تا يك هفته مانده به پايان دور مقدماتي اعلام شد.
تا پايان هفته چهارم از دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد تيم هاي خونه به خونه بابل و ثامن الحجج(ع) سبزوار با هشت پيروزي پياپي و كسب 16 امتياز به ترتيب صدرنشين هاي گروه Aو B شدند. اما در گروه A، پس از خونه به خونه، شهرداري ملاير با 10 امتياز از هفت مسابقه به عنوان تيم دوم به نيمه نهايي صعود كرد و نفت تهران با شش امتياز از هفت مسابقه در رده سوم قرار دارد. همچنين در گروه B تيم تله كابين گنجنامه همدان با هشت امتياز از هفت مسابقه جايگاه دوم را به خود اختصاص داده و سايپا شمال به همراه نيروي زميني ارتش شش امتيازي هستند. مسابقه هاي هفته پاياني، چهره آخرين تيم صعودكننده به نيمه نهايي را مشخص مي كند. تيم همدان براي صعود به برد مقابل نيروي زميني ارتش در تهران احتياج دارد. اين در حالي است كه نيروي زميني و سايپا شمال نيز روي كاغذ شانس دارند. سايپا در مسابقه آخر برابر مجاهدان صنعت برق گلوگاه قرار مي گيرد.
برنامه هفته پنجم از دور برگشت چهارشنبه 21/10/1390
¤ پيشگامان آسانسور مازندران- نفت تهران (ميزبان ساري)
¤ آبفاي زنجان- شهرداري ملاير (ميزبان زنجان)
¤ سايپا شمال- مجاهدان صنعت برق ايران (ميزبان تنكابن)
¤ نيروي زميني ارتش- تله كابين گنجنامه همدان (ميزبان تهران)
تهران ميزبان مرحله نهايي
اما خبر ديگر از كشتي اينكه پس از جلسه هماهنگي تيم هاي حاضر در مرحله فينال ليگ برتر كشتي آزاد، تهران به عنوان ميزبان فينال كشتي انتخاب شد. جلسه هماهنگي تيم هاي حاضر در مرحله نهايي ليگ برتر كشتي آزاد صبح ديروز در محل فدراسيون كشتي برگزار شد و در نهايت مقرر شد مرحله نيمه نهايي و نهايي اين رقابت ها به ميزباني تهران برگزار شود. پيش از اين فدراسيون كشتي تيم خونه به خونه و شهر بابل را به عنوان ميزبان اين رقابت ها انتخاب كرده بود كه پس از اعتراض ساير تيم ها و حتي تهديد به كناره گيري از ليگ نسبت به اين تصميم فدراسيون كشتي، قرار به برگزاري جلسه هماهنگي شد. لازم به يادآوري است كه مرحله نهايي رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد به دليل پخش مستقيم ليگ برتر فوتبال و با يك روز تاخير 27 دي ماه برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

فتح الله زاده:اگر مظلومي يك قهرماني بگيرد، مي ماند
علي فتح الله زاده مدير عامل باشگاه استقلال در پاسخ به اين سوال كه رويانيان در جايي گفته است كه پيروزي هم اندازه استقلال پول گرفته است ولي مديرانش بلد نيستند مانند استقلالي ها از بي پولي ناله كنند. گفت: من اهل ناله و گريه نيستم ولي حرف هايم را مي زنم. با اين حال مي گويم حاضرم گريه كنم اما تيمم گريه نكند! همچنين ضمن احترامي كه براي آقاي رويانيان قائلم، مي گويم كه او درست مي گويد. از آن جايي كه من براي استقلال پول گرفته ام، پيروزي هم همان اندازه پول گرفته است اما از آن جاهايي كه آقاي رويانيان براي پيروزي پول گرفته است، به ما پولي داده نشده است! آن جاها هم دست خود آقاي رويانيان بود كه توانست اين كار را انجام دهد.وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود در خصوص عملكرد كادر فني تيمش افزود:قرارداد آقاي مظلومي با باشگاه استقلال دو ساله است و اين يعني مظلومي قراردادي براي سال آينده با ما ندارد اما اگر او در تيم موفق باشد و حداقل يك جام كسب كند، چرا از دستش بدهيم؟ تا زماني كه كادر مربيگري در تيم موفق باشد، دست به تركيبش نمي زنم مگر اينكه خود آقاي مظلومي نخواهد با ما ادامه دهد.
دايي رسما از مايلي كهن شكايت كرد
علي دايي از محمد مايلي كهن رسما شكايت كرده است و بر اين اساس عضو سابق هيات مديره باشگاه پيروزي بايد ظرف سه روز آينده خود را به بازپرسي دادسراي فرهنگ و رسانه معرفي كند. عسگري پيش بين، وكيل علي دايي دراين باره اظهاركرد: شكايت از محمد مايلي كهن انجام شده است و اين شكايت در دادسراي فرهنگ و رسانه به ثبت رسيده و بر اساس احضاريه صادره مايلي كهن بايد ظرف 72 ساعت آينده خود را به شعبه 12 بازپرسي اين دادسرا معرفي كند. وي ادامه داد: احضاريه دادسرا نيز صبح روز يك شنبه (ديروز) به مايلي كهن ابلاغ شده است. محمد مايلي كهن و علي دايي مدتي است كه عليه يكديگر موضع گرفته اند و اين موضوع باعث شده كار به شكايت كشيده شود. مايلي كهن ديروز هم در بيانيه اي دوباره به دايي حمله كرد.اين در حالي است كه هفته گذشته هم باشگاه پيرورزي از مايلي كهن شكايت كرده بود.
جدايي متوسل زاده از فولاد
امين متوسل زاده مهاجم تيم فولاد خوزستان امروز با موافقت مجيد جلالي از اين تيم جدا شد. متوسل زاده كه در نيم فصل اول فرصت كمي براي حضور در ميدان پيدا كرد از باشگاه درخواست كرد تا با جدايي او موافقت شود.مقصد بعدي امين متوسل زاده پاس همدان است.
شاهين بوشهر يك جلسه از حضور تماشاگر محروم شد
كميته انضباطي باشگاه شاهين بوشهر را به يك جلسه بازي بدون تماشاگر محكوم كرد. ديدار دو تيم شاهين بوشهر و مس كرمان از سري رقابت هاي نيمه نهايي جام حذفي كشور در تاريخ نهم بهمن در بوشهر برگزار شد كه از سوي تماشاگران تيم شاهين بوشهر تخلفاتي صورت گرفت.بر همين اساس باشگاه شاهين بوشهر به پرداخت 50 ميليون ريال جريمه نقدي و برگزاري يك ديدار بدون تماشاگر به عنوان ميزبان محكوم شد.
بازداشت دروازه بان پيشين مكزيك به جرم آدم ربايي
«عمر اورتيز»، دروازه بان پيشين تيم ملي فوتبال مكزيك به جرم همكاري با يك شبكه آدم ربايي بازداشت شد. اورتيز 35 ساله اعتراف كرده كه دو قرباني ثروتمند را به آدم ربايان معرفي كرده است. اين دسته تبهكاري كه در كار توليد مواد مخدر فعاليت مي كنند از هر گروگان يك ميليون پزو (73 هزار دلار) درخواست كرده اند كه سهم اورتيز 100 هزار پزو مي شود.
شجاعي دو ماه ديگر تمريناتش را شروع مي كند
بازيكن مصدوم تيم اوساسونا مي گويد پزشكان به او گفته اند تا دو ماه ديگر مي تواند تمرين هايش را آغاز كند. مسعود شجاعي اظهار كرد: در آلمان عمل جراحي بسيار خوبي انجام دادم و پزشكان از عملي كه بر روي پايم انجام گرفته بود ابراز رضايت كردند. الان هم دوران نقاهتم را پشت سر مي گذارم. شجاعي درباره زمان بازگشتش به ميادين گفت: من 5 عمل را روي انگشت پايم انجام دادم و بازگشتم به ميادين كمي طول كشيد. آن طور كه پزشكان به من گفته اند از دو ماه ديگر مي توانم تمرين هايم را شروع كنم و فكر مي كنم به بازي هاي آخر فصل اوساسونا برسم.
مظلومي: دست كي روش را خيلي باز گذاشته ايم
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: براي بازي با قطر 12 روز اردو نياز نداريم اما ما خيلي دست كي روش را باز گذاشته ايم. پرويز مظلومي درباره فشردگي مسابقات گفت: فشردگي بازي ها براي همه تيم ها است و ما بايد بسازيم و بسوزيم. به هر حال بايد براي بازي تشريفاتي با قطر جا باز شود. نمي دانم بازي با قطر 12 روز اردو مي خواهد؟ ما بايد در عرض 10 روز 4 بازي سنگين انجام دهيم. اكنون روزهاي خوب مان است و بهمن ماه سختي كارمان شروع مي شود. سرمربي استقلال ادامه داد: واقعا براي بازي با قطر 12 روز اردو نياز نداريم. دست سازمان ليگ هم بسته است. ديگر خيلي دست كي روش را باز گذاشته ايم. تيم ملي صعود كرده و نمي دانم اول و دومي در گروه چه تاثيري در مرحله بعدي دارد. با اين فشردگي مسابقات آسيب ديدگي ها بيشتر از هميشه مي شود.

 



جام نامجو آخرين فرصت براي حضور در تيم ملي وزنه برداري

مسابقات قهرماني كشور جام نامجو آخرين فرصت براي وزنه برداراني است كه حضور در اردوي تيم ملي را حق خود مي دانند.
جام نامجو طي روزهاي 4 تا8 بهمن در شهرستان رشت برگزار مي شود و به درخواست كادر فني، ملي پوشان وزنه برداري موظفند دراين مسابقات شركت كنند.كوروش باقري، سرمربي تيم ملي وزنه برداري با اعلام اين خبر گفت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته دور دوم تمرينات از روز 10 بهمن ماه آغاز مي شود و ملي پوشان براي يك ماه در آبادان تمرين خواهندكرد.
باقري با اشاره به اينكه فاصله يك هفته اي ميان اردوي اول و دوم ملي پوشان به دليل برگزاري مسابقات قهرماني كشور است، خاطرنشان كرد: مسابقات وزنه برداري قهرماني كشور «جام نامجو» به شدت مورد توجه كادر فني قرار دارد و از نگاه من آخرين فرصت براي كساني است كه حضور در اردوي تيم ملي را حق خود مي دانند و مي خواهند شانس پوشيدن دوبنده ملي را از دست ندهند.
باقري در پايان گفت: خود من با حضور در رشت اين مسابقات را از نزديك تماشا خواهم كرد تا اگر وزنه برداري شايستگي حضور در اردوي تيم ملي را داشت، نام او را به جمع اردونشينان آبادان اضافه كنم.

 



مربيان تيم ملي تا چهارشنبه مي آيند
احتمال برگزاري اردوي تيم ملي فوتبال ايران در امارات

كارلوس كي روش و همه اعضاي كادرفني تيم ملي فوتبال كشورمان تا 21 ديماه در ايران حضور پيدا خواهند كرد.
طبق برنامه ريزي صورت گرفته و به احتمال زياد كارلوس كي روش امروز(دوشنبه) وارد تهران مي شود. ضمن اينكه اميد نمازي و گاسپار هم تا روز چهارشنبه به ايران بازمي گردند.
به گفته مديررسانه اي تيم ملي كارلوس كي روش پس از بازگشت به ايران در نشست با دستيارانش و مسئولان فدراسيون فوتبال براي آماده سازي تيم ملي برنامه ريزي خواهد كرد، البته تنها مشكلي كه كي روش هم به آن اشاره كرده بود، زمان اندك بين بازي هاي ليگ قهرمانان آسيا و نخستين ديدار ايران در مرحله چهارم مقدماتي جام جهاني است كه فيفا و AFC با تغيير زمان آن مسابقات موافقت نكردند.
سرمربي تيم ملي قصد دارد در آغاز اردوهاي تيم ملي، تمام نفرات را در اختيار داشته باشد اما با توجه به برگزاري ديدارهاي مهم تيم هاي سپاهان اصفهان، پيروزي و احتمالا ذوب آهن يا استقلال در ليگ قهرمانان آسيا عملا اين اتفاق رخ نخواهد داد.
والي زاده با اشاره به آغاز تمرينات تيم ملي از 28 بهمن ماه خاطرنشان كرد: طبق برنامه ريزي صورت گرفته، تيم ملي پيش از ديدار با قطر در روز 10 اسفندماه، روز 4 اسفندماه برابر اردن در دبي به ميدان مي رود. در اين رابطه كادرفني تيم ملي خواستار برگزاري اردوي تيم ايران در دبي از روز 28 بهمن شده كه در صورت توافق مسئولان فدراسيون اين اردو پيش از ديدار با اردن و قطر برگزار مي شود.

 



صعود يك پله اي واليبال ايران در رنكينگ جهاني

تيم ملي واليبال ايران در اولين رده بندي منتشر شده از سوي فدراسيون بين المللي در سال 2012 در جايگاه دوازدهم ايستاد.
فدراسيون جهاني واليبال آخرين رده بندي تيم هاي ملي واليبال دنيا را اعلام كرد كه تيم ملي ايران كه پيش از اين در رده سيزدهم جهان قرار داشت، با يك پله صعود در رده دوازدهم ايستاد. مردان واليبال ايران با 50.25 امتياز بالاتر از تيم هايي چون آلمان و ژاپن، پرافتخارترين تيم آسيا و با 4.75 امتياز كمتر پايين تر از مصر قهرمان، قاره آفريقا قرار گرفتند. لازم به يادآوري است كه سه تيم برزيل، ايتاليا و روسيه رده هاي اول تا سوم اين رده بندي را به خود اختصاص داده اند.

 



تيم ملي جودو با تركيبي كامل در جام جهاني گرجستان آيا به المپيك نزديك مي شويم؟!

با تصميم كادر فني تيم ملي جودوي كشورمان، اين تيم با تركيبي كامل در جام جهاني گرجستان به روي تاتامي خواهد رفت.
پيش از اين قرار بود تنها چهار عضو تيم ملي كه به دنبال كسب مجوز حضور در المپيك 2012 لندن هستند در اين مسابقات حضور پيدا كنند كه در پي تصميم جديد پنج جودوكار ديگر نيز به جمع مسافران تفليس اضافه شدند. كادر فني براي شناخت نفرات اعزامي به گرجستان عصر چهارشنبه در اوزان 60-، 66- و 100+ كيلوگرم ديدارهاي انتخابي برگزار كرد ولي تاكنون حضور هيچ جودوكاري در تيم اعزامي به گرجستان قطعي نشده است. محمدرضا رودكي، علي معلومات، امير قاسمي نژاد و جواد محجوب جودوكاراني هستند كه در رنكينگ فدراسيون جهاني قرار داشته، براي كسب سهميه المپيك تلاش مي كنند و در جام جهاني گرجستان نيز حضور خواهند داشت.
جام جهاني گرجستان هفتم و هشتم بهمن ماه در تفليس برگزار خواهد شد. به دليل آنكه همزمان با گرجستان، در صوفيه بلغارستان نيز مسابقات مشابهي برگزار مي شود احتمال حضور كم تعداد چهره هاي سرشناس و بالا رفتن شانس ملي پوشان كشورمان براي رسيدن به مدال و افزايش امتيازات خود در رده بندي فدراسيون جهاني وجود دارد.

 



تجربه اندوزي تيم ملي هندبال در كرواسي

رئيس فدراسيون هندبال با اظهار رضايت از برگزاري اردوي تيم ملي در كشور كرواسي گفت: بازي با تيم هاي مطرح هندبال جهان براي ملي پوشان بسيار مفيد است و اميدواريم تا شاهد موفقيت هندبال ايران در رقابتهاي انتخابي جام جهاني باشيم.
جلال كوزه گري اظهار كرد: خوشبختانه اردوي تيم ملي هندبال در كشوركرواسي در شرايط خيلي خوبي برگزار مي شود و وضعيت بازيكنان بسيار رضايت بخش است. تيم ملي دو بازي خوب مقابل تيم هاي بسيار قدرتمند اروپا انجام داد و در هر دو مسابقه با وجود واگذاري نتيجه، بازي خوبي را به نمايش گذاشت.
وي افزود: تيم ملي ايران در بازي با سوئد نسبت به مسابقه با كرواسي خيلي بهتر كار كرد و ما اميدواريم روند رو به رشد تيم هر روز ادامه داشته باشد تا شاهد موفقيت ملي پوشان در رقابتهاي انتخابي جام جهاني باشيم. تيم ملي يك بازي تداركاتي ديگر با اسلواكي خواهدداشت و پس از آن نيز سه بازي با تيم هاي مطرح باشگاهي هندبال اروپا برگزار مي كند تا به آمادگي كامل براي رقابتهاي انتخابي جام جهاني برسد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ اولين كاروان تيراندازي ايران براي حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا با 3 تيرانداز اهداف پروازي صبح ديروز عازم دوحه قطر شد. طبق برنامه ريزي هاي انجام شده ايران در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازي با تركيب كامل خود در اين رقابتها حضور خواهد يافت كه كل كاروان اعزامي 73 نفره متشكل از 60 ورزشكار، كادر فني و مربيان خواهدبود. اين مسابقات از 22 تا 30 دي ماه برگزار مي شود و آخرين مرحله كسب سهميه المپيك لندن براي تيراندازان آسيايي خواهدبود.
¤ مسابقات تنيس روي ميز انتخابي المپيك منطقه آسياي ميانه از امروز در دو بخش مردان و زنان در تهران آغاز مي شود. اين رقابتها تا 21 دي ماه ادامه خواهدداشت و درنهايت از اين منطقه يك مرد و يك زن به بازي هاي المپيك 2012 لندن راه خواهند يافت.

 



بهترين بازيكن جهان امشب معرفي مي شود
شانس مسي بيش از ژاوي و رونالدو

بهترين هاي جهان براي ايستادن بر بام فوتبال جهان با هم رقابت خواهند كرد. ارزشمندترين افتخار فردي فوتبال به چه كسي خواهد رسيد؟ مسي از آرژانتين، كريستيانو رونالدو از پرتغال يا ژاوي هرناندس از اسپانيا؟
مراسم گالا نوزدهم دي ماه برگزار خواهد شد تا بهترين هاي فوتبال جهان مشخص شوند. مهم ترين قسمت، البته انتخاب بهترين بازيكن فوتبال جهان است. مطابق انتظار ليونل مسي و كريستيانو رونالدو دو پديده حال حاضر فوتبال جهان در فهرست نهايي قرار گرفته و ژاوي، مغز متفكر بارسلونا و اسپانيا هم آنها را همراهي مي كند.
روي هم رفته، مسي در ميان رقباي خود شانس به مراتب بالاتري دارد. اگر قرار بود جايزه به اين بازيكن نرسد، اين اتفاق بايد سال گذشته رخ مي داد كه جام جهاني برگزار و اسپانيا قهرمان شد، اما ژاوي و اينيستا باز هم زير سايه مسي قرار گرفتند. در سالي كه بارسلونا حتي قهرمان اروپا هم نشده بود؛ شرايطي كه امسال نسبت به گذشته بهتر هم شده و مسي در عرصه باشگاهي به هر چه مي خواسته دست پيدا كرده است. رونالدو در مراسم گالاي امسال شركت نمي كند. شايد خود او هم مي داند كه شانسي براي گرفتن اين عنوان ندارد و نمي خواهد از نزديك تنها نظاره گر موفقيت رقيب باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14