(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 22 دی 1390- شماره 20120

حديث دشت عشق
بازگشت با شكوه دنيزلي به آزادي برتري قاطع پيروزي ، شكست خانگي سپاهان
ليگ برتر بسكتبال در ايستگاه هفدهم ميزباني اهوازي ها از مهرام در روز غيبت آسيايي ها
هفته پاياني دور مقدماتي ليگ برتر كشتي آزاد نماينده همدان به نيمه نهايي صعود كرد
معرفي پرچمدار در خرداد 91
وزارت ورزش بايد پاداش ورزشكاران را پرداخت كند
رئيس كميته ملي المپيك: كسب 6 مدال در المپيك خوشبيانه است!
اخبار كوتاه از فوتبال
جواز المپيك در دستان 2 پينگ پنگ باز
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «سعيد درستكار»
شهيد رمضان
در پي آموختن الفباي دانايي، قدم به عرصه تحصيل گذاشت و تا مقطع سيكل درس خواند.
پس از آن وارد مدرسه بسيج عشق شد و با شور و علاقه فراوان دوره هاي آموزشي بسيج را گذراند. اوقات فراغتش همه در كتابخانه ها سپري مي شد حتي هنگامي كه به پابوس امام رضا(ع) مي رفت، گمشده اش را در كتابخانه ها مي جست. زماني كه دشمن ناپاك تيغ ظلم را برافراخت، در جهت افكندن و سركوب كردن آن، قدم به عرصه مبارزه نهاد. هشتاد روز در جبهه در گردان مهندسي رزمي تيپ «امام حسين(ع)» بود و به فعاليت مي پرداخت. پيش از حمله به خرمشهر همواره دست هايش به آسمان بلند بود و آرزو مي كرد تا در مسجد «جامع خرمشهر» نماز گذارد.
او در تاريخ 24/4/1361 در حمله «رمضان» در «شلمچه» فاتحانه شربت شهادت را نوشيد و به ديار جاودان شتافت.
بسيجي شهيد «سعيد درستكار»، سال 1343 در خوراسگان متولد شد و در 24/4/1361 در شلمچه به شهادت رسيد.

 



بازگشت با شكوه دنيزلي به آزادي برتري قاطع پيروزي ، شكست خانگي سپاهان

هفته نوزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر در شرايطي با ديدار تيم هاي پيروزي و شاهين به پايان رسيد كه سرخپوشان با مصطفي دنيزلي روز خوبي را پشت سرگذاشتند و پس از ماهها به يك پيروزي پرگل دست پيدا كردند.
پرونده بازيهاي هفته نوزدهم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشورعصر ديروز با انجام 4 ديدار به پايان رسيد.در مهمترين ديدار و از ساعت 40:16 دقيقه تيم هاي پيروزي و شاهين بوشهر در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه در پايان شاگردان دنيزلي به پيروزي 4 بر يك دست يافتند.
در اين ديدار كه به قضاوت يدالله جهانبازي برگزار شد تيم پيروزي پس از شكست هفته گذشته برابر ملوان با انجام چند تغيير به مصاف شاهين رفت كه حضور هاشميان از ابتدا در تركيب اصلي و نيمكت نشيني مازيار زارع، جواد كاظميان و اميرحسين فشنگچي از جمله اين تغييرات بود.
در همان شروع بازي پيروزي صاحب يك ضربه پنالتي شد كه علي كريمي در دقيقه 3 اين ضربه را به گل نخست تبديل كرد. در دقيقه 12 غلامرضا رضايي پس از فرار از تله آفسايد مدافعان شاهين گل دوم را به ثمر رساند و در دقيقه 19 محمد نوري از روي يك ضربه ايستگاهي گل سوم سرخپوشان را به ثمر رساند.
در ادامه بازي تيم شاهين توسط منصور تنهايي در دقيقه 35 يكي از گل ها را جبران كرد و بهتر از دقايق ابتدايي كار كرد اما در نهايت نيمه اول با برتري 3 بر يك پيروزي به پايان رسيد. در دقيقه 45 اين ديدار عليرضا نورمحمدي مدافع تيم فوتبال پيروزي با دريافت دومين كارت زرد از بازي اخراج شد.
در نيمه دوم پيروزي با وجود اينكه 10 نفره بازي را آغاز كرد و بيشتر به دفاع پرداخت اما در دقيقه 48 توسط مهرداد اولادي به گل چهارم دست پيدا كرد و در ادامه به حفظ نتيجه پرداخت.
در نيمه دوم مازيار زارع به جاي وحيد هاشميان به ميدان آمد و در خط دفاعي انجام وظيفه كرد. ضمن اينكه جواد كاظميان و اميرحسين فشنگچي نيز به ميدان آمدند اما به مهدي مهدوي كيا فرصت بازي نرسيد. در دقايق پاياني شاهين بوشهر بيشتر از پيروزي صاحب توپ بود و موقعيت هايي هم داشت كه نتوانست از اين موقعيت ها به خوبي استفاده كند و در نهايت بازي با نتيجه 4 بر يك به پايان رسيد.
در اصفهان تيم صبا دست به كار بزرگي زد و مقابل سپاهان اصفهان به برتري رسيد و جاي اين تيم را در مكان چهارم جدول رده بندي اين رقابت ها گرفت.
در اين ديدار كه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد، تيم صباي قم با نتيجه دو بر يك از سد ميزبان خود تيم سپاهان اصفهان گذشت.
شاگردان كرانچار در تيم سپاهان اصفهان در پايان نيمه نخست با گل دقيقه 26 محرم نويدكيا از ميهمان خود تيم صباي قم پيش افتادند. اما گل به خودي حسن اشجاري در دقيقه 47 و گلزني مرتضي هاشمي زاده در دقيقه 60 سبب شد تا شاگردان ويسي در تيم صباي قم اين بازي را به سود خود به پايان برسانند.
تيم فوتبال سايپاي البرز هم كه در اين فصل بسيار پر فراز و نشيب ظاهر شده در ورزشگاه انقلاب شهر كرج با نتيجه 2 بر يك مغلوب تيم شهرداري تبريز شد. براي تيم شهرداري تبريز سعيد دقيقي و وريا غفوري به ترتيب در دقايق 6 و 2+45 گلزني كردند. تنها گل تيم سايپاي البرز را نيز كريم انصاري فرد در دقيقه 38 براي اين تيم به ثمر رساند اما اين گل مانع از شكست تيم سايپا نشد.
بازيكنان تيم سايپاي البرز، برنامه مشخصي براي اين ديدار نداشته و روز خوبي را پشت سرنگذاشتند. آنان فقط به خلاقيت كريم انصاري فرد در نوك حمله چشم دوخته بودند و خط دفاعي اين تيم نيز بسيار پراشتباه بود.
در اهواز نيز تيم فولاد خوزستان مقابل تيم قعر نشين مس سرچشمه جشنواره گل به راه انداخت و با 4 گل ميهمان خود را در هم كوبيد. مهرداد جماعتي(40)،سروش رفيعي(43)،علي خانگي(48، گل به خودي) و طالب ريكاني(72) در اين ديدار گلزني كردند.

 



ليگ برتر بسكتبال در ايستگاه هفدهم ميزباني اهوازي ها از مهرام در روز غيبت آسيايي ها

هفته هفدهم ليگ برتر بسكتبال در غياب آسيايي ها برگزار خواهد شد.
هفته هفدهم ليگ برتر بسكتبال در حالي امروز (پنجشنبه) برگزار خواهد شد كه 2 ديدار به دليل حضور تيم هاي ذوب آهن و پتروشيمي در غرب آسيا لغو شده است. فولاد ماهان هم از تعويق بازي اش با ذوب آهن استفاده كامل را برده و در جام شيخ راشد امارات شركت خواهد كرد. صنايع پتروشيمي هم كه بايد به مصاف همشهري اش پتروشيمي بندر امام مي رفت فرصت استراحت پيدا كرده تا با تمرينات بيشتر خود را براي هفته هاي آينده آماده كند.
در مهمترين بازي امروز ملي حفاري اهواز در خانه ميزبان مهرام، صدرنشين است. ملي حفاري كه براي رسيدن به پلي آف تلاش مي كند در اين بازي كار سختي را مقابل شاگردان مصطفي هاشمي خواهد داشت. البته اهوازي ها خودشان هم مي دانند كه شانس كمي براي پيروزي در اين بازي دارند و به گفته كامروا، مربي اين تيم جنگ آنها تا نيمه اول خواهد بود و در صورتي كه نتوانند ادامه دهند ياران جوان شان را به ميدان خواهند فرستاد.دانشگاه آزاد كه هفته گذشته در اواخر بازي و به دليل مصدوميت موسي نبي پور، نتيجه را به فولاد ماهان واگذار كرد،امروز در زنجان حاضر مي شود تا در صورت برتري دوازدهمين برد خود را تجربه كند.
برنامه ديدارهاي هفته هفدهم ليگ برتر بسكتبال به اين شرح است:
¤ شهرداري زنجان - دانشگاه آزاد تهران
¤ پويا تهران - شهرداري گرگان
¤ ملي حفاري - مهرام تهران
¤ لوله آ. اس شيراز - جهش ترابري.

 



هفته پاياني دور مقدماتي ليگ برتر كشتي آزاد نماينده همدان به نيمه نهايي صعود كرد

تيم كشتي آزاد تله كابين گنجنامه همدان با پيروزي يك طرفه مقابل نيروي زميني ارتش به مرحله نيمه نهايي ليگ برتر كشتي آزاد صعود كرد .
در هفته پاياني از دور مقدماتي ليگ برتر كشتي آزاد در تهران تيم نيروي زميني ارتش ميزبان تله كابين گنجنامه همدان بود كه همداني ها با پيروزي 6 بر يك جواز صعود به مرحله نيمه نهايي ليگ برتر را گرفتند .
صادق گودرزي، ميثم مصطفي جوكار و عباس دباغي از جمله كشتي گيران شاخص تيم همدان بودند كه حريفان خود را شكست دادند و تنها برد نيروي زميني توسط جعفر دليري مقابل حميد كمرود به دست آمد .
با اين حساب در مرحله نيمه نهايي ليگ برتر كشتي آزاد، سه شنبه 27 دي ماه تيم خونه به خونه بابل به مصاف تله كابين گنجنامه همدان مي رود و موسسه ثامن الحجج (ع) سبزوار برابر شهرداري ملاير صف آرايي خواهد كرد. اين مسابقه ها در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار مي شود.

 



معرفي پرچمدار در خرداد 91

بهرام افشارزاده از معرفي پرچمدار كاروان ايران در بازي هاي المپيك لندن در خرداد سال آينده خبر داد.
دبيركل كميته ملي المپيك در پاسخ به اين پرسش كه تكليف پرچمدار ايران در المپيك لندن چه خواهد شد؟ اظهار كرد: با توجه به اين كه وضعيت تيم ها و نفرات اعزامي به المپيك كاملا روشن نشده تا خرداد سال آينده صبر مي كنيم، چرا كه احتمال دارد زمان برگزاري برخي رشته ها تغيير كند. منتظريم تا كميته تشكيلاتي بازي ها آخرين برنامه را به ما اعلام كند و پس از آن براي انتخاب پرچمدار اقدام مي كنيم.
افشارزاده در پايان در پاسخ به اين پرسش كه شنيده مي شود به دليل نبودن چهره شاخص در گروه اول اعزامي به بازي هاي المپيك لندن احتمال انتخاب چهره شاخص از بين ورزشكاران دوره هاي گذشته به عنوان پرچمدار وجود دارد؟ خاطرنشان كرد: پرچمدار بايد حتما از ورزشكاران اعزامي انتخاب شود.

 



وزارت ورزش بايد پاداش ورزشكاران را پرداخت كند
رئيس كميته ملي المپيك: كسب 6 مدال در المپيك خوشبيانه است!

در فاصله چند ماه تا برگزاري رقابت هاي المپيك 2012 لندن رئيس كميته ملي المپيك مدعي شد در خوشبينانه ترين حالت 5 يا 6 مدال كسب خواهيم كرد.
محمد علي آبادي در نشست هم انديشي با روساي سابق كميته ملي المپيك گفت: هدف از اين نشست اين بود كه از تجربه اين افراد استفاده كنيم. اعضاي سابق كميته ملي جزو مجموعه هستند. جمع شدن اين افراد كار بي سابقه اي نيست. كساني كه در اين جلسه حضور داشتند افرادي هستند كه سال ها در اين مجموعه زحمت كشيده اند و هر كدام باني خلق آثار و افكار جديدي در زمان خودشان بودند. اين همدلي ها و هم زباني ها مي تواند براي ما مفيد باشد.
رئيس كميته ملي المپيك با بيان اينكه در اين جلسه از تجربيات افراد با سابقه استفاده كرديم اظهار داشت: استفاده از تجربه ديگران ارزشمند است، با روسا درباره المپيك بحث شد و نقطه نظرات آنها را جمع آوري كرديم.
درخواست ما از آنها اين است كه پس از اين هم اگر نظري داشتند، درب كميته ملي المپيك به روي آنها باز است و از آنها استقبال مي كنيم. علي آبادي در پاسخ به اين سوال كه دادكان در مصاحبه تلويزيوني به اين نكته اشاره كرده بود كه علي آبادي وي را نخواسته است گفت: من تصميم گرفتم در مورد دادكان به هيچ سوالي پاسخ ندهم. رئيس كميته ملي المپيك در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر پيش بيني مدال در المپيك گفت: پيش بيني نياز به شاخص دارد، اينكه آقايان اعلام كرده اند ممكن است 5 يا 6 مدال بگيريم حالت خوش بينانه است.
وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه تعدادي از ورزشكاران مدال آور در گوانگجو هنوز پاداش خود را دريافت نكرده اند گفت: پرداخت جوايز برعهده سازمان است، ما اگر قولي داده ايم به آن عمل كرده ايم. براي المپيك برنامه ريزي خاصي شده است. بازديد از اردوها، جلسات مختلف و تست آمادگي جسمي در آكادمي در برنامه هاي ما است. حواسمان به اين بود كه حقوق و دستمزد مربيان و ورزشكاران به موقع پرداخت شود تا آنها دغدغه مالي در آستانه المپيك نداشته باشند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ليگ برتر فوتبال ايران؛ چهلم جهان، چهارم آسيا
ليگ فوتبال ايران به عنوان چهلمين ليگ برتر جهان در سال 2011 و چهارمين ليگ قاره آسيا انتخاب شد. در شرايطي كه تنها چند روز از سال نو ميلادي سپري شده، انتخاب بهترين هاي سال گذشته همچنان ادامه دارد. بر اين اساس فدراسيون بين المللي آمار و تاريخ اعلام كرد ليگ برتر فوتبال ايران با كسب /5 378 امتياز در اين جايگاه چهلم جهان و چهارم آسيا ايستاده است. در اين رده بندي از قاره آسيا ليگ كره جنوبي موسوم به »كي ليگ« با 589 امتياز هجدهم شد. جي ليگ ژاپن با 521 امتياز بيست و پنجم شد و ليگ حرفه اي عربستان با 396 امتياز در جايگاه سي و هشتم قرار گرفت. در اين رده بندي لاليگاي اسپانيا با كسب 1194 امتياز به عنوان بهترين ليگ باشگاهي جهان برگزيده شد. پس از آن ليگ برتر انگليس با 1103 امتياز دوم شد. ليگ برزيل نيز با 889 امتياز سوم شد.
قضاوت تركي و مظفري زاده در آسيا
محسن تركي و سعيد مظفري زاده در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا و اي اف سي كاپ قضاوت مي كنند.كنفدراسيون فوتبال آسيا از قضاوت داوران ايراني در رقابت ليگ قهرمانان آسيا بين دو تيم الشباب امارات و نفتچي ازبكستان خبر داد. محسن تركي، رضا سخندان و سيدعلي نژاديان داوران اين مسابقه در تاريخ 29 بهمن هستند. همچنين در رقابت دو تيم يمن و مالديو در مسابقات اي اف سي كاپ 2012 ، سعيد مظفري زاده، عليرضا كهوري، محمدرضا منصوري و اكبر بخشي زاده تيم داوري ايراني هستند كه 29 بهمن اين ديدار را قضاوت مي كنند.
فروش اعضاي بدن براي پرداخت بدهي ها!
فهد عبدالله الشمري داور بازنشسته عربستاني به خاطر پرداخت بدهي هايش اعضاي بدنش را به فروش گذاشته است. روزنامه شرق عربستان نوشت كه فهد عبدالله محمد الشمري داور پيشين اين كشور براي پرداخت بدهي هاي خود كه به 200 هزار ريال سعودي (88 ميليون تومان) مي رسد اعضاي بدن خود را در معرض فروش قرارداده است. به نوشته اين روزنامه عربستاني خانه الشمري به خاطر زياد شدن بدهي هايش و عدم توانايي در پرداخت آن به زندان اجباري او تبديل شده است، چنان كه نمي تواند از خانه بيرون برود، چرا كه پليس عربستان و طلبكارانش او را زير نظر دارند.
واگذاري30 درصد از سهام باشگاه تراكتورسازي
30 درصد از سهام باشگاه تراكتورسازي تبريز به موسسه مالي جوانان خير واگذار شد. موسسه مالي جوانان خير كه سابقه كمك به تيم تراكتورسازي را در كارنامه خود داشت اين بار نيز با توجه به بحران مالي باشگاه وارد صحنه شد و بعد از پيگيري هاي مديرعامل باشگاه و جلسات كارشناسي با مديرعامل موسسه مالي جوانان خير 30 درصد از سهام باشگاه تراكتورسازي به موسسه فوق واگذار شد.
حذف الوصل با خلعتبري
تيم الوصل امارات كه براي نحستين بار محمدرضا خلعتبري را در تركيب داشت، در جام حذفي با نتيجه سه بر دو مقابل الوحده شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت.
در چارچوب مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي جام حذفي امارات سه شنبه شب دو ديدار برگزار شد كه در مهم ترين آن ها تيم الوصل با هدايت ديگو مارادونا كه اخيرا خلعتبري را به خدمت گرفت با نتيجه سه بر دو مقابل الوحده شكست خورد و از دو رقابت ها حذف شد. مارادونا در اين ديدار براي نخستين بار زوج خلعتبري و خوان پابلو مارسير دو بازيكن جديد خود را به ميدان فرستاد، اما هيچكدام از آن ها موفق به گلزني نشدند. هر دو گل الوصل را در اين ديدار مانوئل اوليويرا مهاجم اروگوئه اي اين تيم به ثمر رساند.
كفاشيان رئيس كميته فوتبال ساحلي را بركنار كرد
طي حكمي از سوي رئيس فدراسيون فوتبال، مهدي خراطي به عنوان سرپرست كميته فوتبال ساحلي اين فدراسيون انتخاب شد. مهدي خراطي با حفظ سمت دبيري كميته تيم هاي ملي به عنوان سرپرست كميته فوتبال ساحلي منصوب شد. پيش از اين مسئوليت كميته فوتبال ساحلي فدراسيون فوتبال برعهده علي رضا علي بود.
تمايل رائول براي حضور در ليگ قطر
مهاجم اسپانيايي شالكه از پيوستنش به ليگ قطر در دو سال آينده خبر داد. رائول گونزالس مهاجم اسپانيايي شالكه پس از حضوردر بازي دوستانه اي كه تيمش مقابل السد به مناسبت خداحافظي محمد غلام در قطر برگزار شد گفت: دو سال ديگر به ليگ قطر خواهم آمد و دوران بازنشستگي خود را در يكي از تيم هاي ليگ سپري خواهم كرد. ديدار دوستانه دو تيم با پيروزي دو بر يك به سود السد، قهرمان آسيا به پايان رسيد.

 



جواز المپيك در دستان 2 پينگ پنگ باز

نوشاد عالميان قهرمان پينگ پنگ ايران با پيروزي مقابل اخلاق پسند در مرحله نهايي رقابت هايكسب سهميه المپيك جواز حضور در المپيك لندن را كسب كرد.
نوشاد عالميان قهرمان پينگ پنگ ايران كه در مرحله مقدماتي برابر تمام حريفان خود به پيروزي رسيده بود، با برتري چهار بر دو مقابل برادر خود نيما عاليمان و همچنين پيروزي در مرحله نهايي مقابل محمدرضا اخلاق پسند با نتيجه چهار بر يك موفق به كسب سهميه المپيك شد تا بليت لندن براي او از همين حالا رزرو شود.
همچنين ندا شهسواري با پيروزي برابر «شاگارووا» از قزاقستان، نخستين بانوي پينگ پنگ باز ايراني لقب گرفت كه جواز حضور در المپيك را به دست آورده است. روز دوم از مرحله نهايي رقابت هاي تنيس روي ميز انتخابي المپيك 2012 لندن در منطقه آسياي ميانه كه در تهران برگزار مي شود، ديروز با كسب جواز المپيك توسط ندا شهسواري به پايان رسيد.
شهسواري ديروز با پيروزي 4 بر يك برابر «شاگارووا» از قزاقستان با 6 پيروزي و يك باخت به عنوان نماينده برتر بانوان در آسياي ميانه جواز حضور در المپيك 2012 لندن را بدست آورد. در رده بندي جهاني فدراسيون جهاني تنيس روي ميز شاگارووا در رده 431 قرار دارد و ندا شهسواري جايگاه 609 را به خود اختصاص داده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ دومين مرحله اردوي تيم ملي آب هاي آرام در فصل زمستان از 25 دي ماه در درياچه آزادي آغاز خواهد شد. تيم ملي آب هاي آرام در دو بخش زنان و مردان در دومين مرحله اردوي آمادگي در فصل زمستان تمرينات خود را در درياچه آزادي تهران از 25 دي ماه از سر مي گيرند.
¤ تيم ملي جودو جهت اردويي 7 روزه شنبه آينده عازم مشهد مقدس مي شود. در اين اردو كه قبل از اعزام تيم ملي به مسابقات ورلدكاپ گرجستان برگزار مي شود ملي پوشان كشورمان به طور مشترك با جودوكاران خراساني به تمرين خواهند پرداخت.
¤ محسن قاسمي با موافقت كادر فني و محمد بنا به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي اضافه شد. خيرآبادي، مربي تيم ملي فرنگي، در اين باره گفت: كادر فني تيم ملي به خصوص محمد بنا از عملكرد قاسمي در اردوهاي گذشته رضايت نداشت و به همين دليل وي را به اردوي چهارم دعوت نكرد تا به خودش بيايد، اما پس از گذشت يك هفته احساس كرديم كه متنبه شده است و بار ديگر وي را دعوت كرديم.
¤ محمود رشيدي نايب رئيس فدراسيون جودو گفت: اميدوار رضايي پس از چند روز كه عضو هيئت رئيسه فدراسيون جودو شده بود به دليل مشغله كاري استعفاي خود را به ما اعلام كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14