(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 22 دی 1390- شماره 20120

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدف كور (يادداشت روز)
پرونده متهمان اصلي فساد بانكي هفته آينده به دادگاه مي رود
تعريف( گفت و شنود)
بگرد تا بگرديم ! (نكته )
كيهان و خوانندگان
تاييد صلاحيت 83 درصد از داوطلبان مجلس نهم
رويتر: حاميان تحريم مي ترسند حمايت مردم از جمهوري اسلامي بيشتر شود (خبر ويژه )
چراغ خاموشي كه بي موقع و از سر اجبار روشن شد! (خبر ويژه )
اسرائيل: ناچاريم ايران اتمي را بپذيريم ايراني ها مقابل فشارها مقاوم شده اند(خبر ويژه )
انقلاب 34 ساله شد امااپوزيسيون در قيد آب زرشك دربند است!(خبر ويژه )
BBC جا زد؛ صف هاي طويل انتخابات و حضور پررنگ مردم هم قبول نيست! (خبر ويژه )



هدف كور (يادداشت روز)

1- از مدت ها قبل از انتخابات سال 88 شواهد و قرائن غيرقابل خدشه نشان مي داد دشمن پروژه القاي شبهه در سلامت انتخابات را دنبال مي كند و به دروغ و با لطايف الحيل قصد دارد فرداي انتخابات بر شيپور تقلب براي كارشكني ها و توطئه هاي بعدي بدمد.
با نزديك شدن به انتخابات اين راهبرد هر روز بيش تر آشكار مي شد تا جايي كه چند هفته قبل از انتخابات رياست جمهوري دهم، سايت گذار ارگان «خانه آزادي» وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا -CIA- بطور صريح و به وضوح دستورالعملي را در قالب يك منشور و مانيفست براي شبهه افكني در سلامت انتخابات منتشر كرد.
البته اين دستورالعمل ها و طراحي ها از زواياي گوناگون و بصورت چندلايه و در گستره اي وسيع دنبال مي شد كه كدها و نمونه هاي آن غيرقابل انكار است.
به عنوان نمونه مركز سابان وابسته به انديشكده آمريكايي بروكينگز نيز براي پروژه القاي شبهه در سلامت انتخابات دستورالعمل صادر كرد.
همچنين و باز هم به عنوان نمونه مراكز و مؤسساتي مانند صندوق اعانه ملي براي دموكراسي (NED) و چهره هاي معلوم الحال همچون «كنت تيمرمن» تأمين مالي اين دستورالعمل ها براي مخدوش كردن سلامت انتخابات ايران را برعهده داشتند كه البته از تمامي اين تحركات و تقلاها طرفي نبستند. بنابراين طبيعي است دشمن كه از او جز دشمني انتظار نمي رود و بطور مشخص در حماسه عظيم مردمي در 9 دي 88 ضربه شست سنگين و جانانه اي را نوش جان كرده است اين بار و در ميدان انتخابات مجلس نهم با راهبرد و تاكتيك هاي جديد به صحنه بيايد اما با چه راهبردي؟ و در نهايت اينكه به هدف خود مي رسد يا خير؟
2- در حالي كه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در 12 اسفند ماه برگزار مي شود آنچه عيان است و بدون كمترين ترديدي مي توان نشانه هاي آن را آشكارا رؤيت و رصد كرد پروژه هاي پي درپي دشمن براي اين انتخابات است كه از 6 ماه مانده به زمان انتخابات در صحنه عمل كليد خورده است. مجموع اين پروژه ها در يك پكيج و بسته، راهبرد دشمن را شفاف تر نشان مي دهد.
به نظر مي رسد از سپتامبر گذشته به اين طرف تلاش ها و تحركات براي افزايش فشارها به ايران با هدف نشانه روي انتخابات 12 اسفند (2 مارس 2012) شروع شد و در ادامه در اكتبر و نوامبر و دسامبر و اكنون در ژانويه تداوم پيدا كرده است. طي 4 ماه گذشته در راستاي به سقف رساندن فشارها عليه جمهوري اسلامي 3 قطعنامه در 3 ضلع ادعايي و واهي «هسته اي»، «تروريستي» و «حقوق بشري» برضد ايران به تصويب رساندند. علاوه بر حوزه سياسي و ديپلماسي بارها در چند ماه اخير تهديدات نظامي و ادعاي گزاف حمله احتمالي به ايران را نيز پيش كشيدند. جالب اينجاست باراك اوباما چندين بار اين جمله را به زبان مي آورد كه؛ «همه گزينه ها روي ميز است» و ايران را مورد خطاب قرار مي دهد.
البته داخل پرانتز بايد اين نكته را يادآور شد كه در مثلث هسته اي، تروريسم و حقوق بشر ناكام ماندند و از گزينه حمله احتمالي نظامي به ايران كاملاً عقب نشيني كردند و از سوي ديگر؛ با واكنش هاي مقتدرانه ايران اسلامي در شكار پهپاد 170 RQو رزمايش ولايت 90 و تمرين موفقيت آميز بستن تنگه هرمز روبرو شدند.
از ديگر تلاش ها و طراحي هايي كه دشمن در ماه هاي گذشته و در همين اواخر عليه ايران اسلامي به صحنه آورد و با آب و تاب فراوان به آن پرداخت كه گويا آخرين تير در كمان او به حساب مي آمد موضوع تحريم نفتي ايران از يكطرف و تحريم بانك مركزي كشورمان از طرف ديگر بود.
رسانه هاي غربي از تحريم هاي ياد شده به عنوان «تحريم هاي گزنده» نام بردند با اين ادعا كه خاصيت فلج كنندگي دارد.
موضوع اين يادداشت واكاوي راهبرد دشمن در انتخابات و سنجش ميزان تحقق آن است و در اين مقال نمي گنجد كه موضوع تحريم نفتي و تحريم بانك مركزي بحث شود ولي به طور خلاصه بايد گفت؛ به پيش كشيدن تحريم ها هرچند كه اوباما اين ژست را بگيرد كه تحريم بانك مركزي ايران را امضا كرده است بيشتر بخاطر يك جنگ رواني و بوجود آوردن يك فضاي بحراني مصنوعي است چرا كه ناظران و كارشناسان اذعان مي كنند امضاي تحريم بانك مركزي ايران توسط اوباما تنها عنوان تحريم بانك مركزي را برجسته كرده و در متن آن مصوبه و مقرره به لحاظ اعمال شروطي اين تحريم بسيار كمرنگ و سست خواهد بود.
اكنون با كنار هم گذاشتن فشارها و تهديدات سياسي، ديپلماسي، نظامي و اقتصادي بر ضد ايران در فاصله زماني چند ماه مانده به انتخابات و خطي كه كماكان از سوي دشمن پيگيري مي شود و بعضا از سوي برخي رسانه هاي غربي به بيرون درز داده مي شود مي توان دريافت كه راهبرد اصلي دشمن براي انتخابات در پيش روي ملت ايران كاهش مشاركت مردم در ميدان مهم و حساس انتخابات است.
3- تحليل و برآورد دشمن اين است كه مجموعه فشارهاي سياسي، ديپلماسي و اقتصادي با پيوست تهديدات نظامي اين قابليت را داراست تا ايران را در به اصطلاح انزواي بين المللي قرار دهد طرفه آنكه مقامات رژيم صهيونيستي بخصوص نتانياهو و ايهود باراك و شيمون پرز طي چند ماه گذشته با حالتي ذوق زده اين كليدواژه «انزواي بين المللي» را در مورد ايران به كار برده اند و اين در حالي است كه در پي اوج گرفتن انقلاب هاي ملت هاي منطقه در بستر بيداري اسلامي و سقوط زنجيره اي متحدين استراتژيك رژيم صهيونيستي همچون دولت حسني مبارك و بن علي، فروپاشي و اضمحلال اين رژيم جعلي شتاب گرفته و انزواي تاريخي صهيونيست ها بيش از گذشته عيان و نمايان شده است.
4- پس از ادعاي انزواي بين المللي ايران در اثر فشارهاي سياسي و اقتصادي، برآورد دشمن اين است كه اقتصاد ايران به عنوان نقطه ثقل اقتدار و توان ايران به شدت نابسامان مي شود. و اين برهم ريختگي اقتصادي بر وضعيت معيشتي مردم اثر تعيين كننده دارد و در نهايت پس از اين به اصطلاح صغري و كبري چيدن ها نتيجه مي گيرند كه مردم مأيوس شده و در انتخابات حضور پررنگي نخواهند داشت و اين چنين است كه راهبرد كاهش مشاركت مردم به وقوع مي پيوندد و... اما زهي خيال باطل! چرا؟
5- مشكل اصلي دشمن در به نتيجه نرسيدن راهبرد كاهش مشاركت مردم در انتخابات ايران بر اين نكته كليدي استوار است كه از اساس صغري و كبري نتيجه مورد نظر بر پايه محاسبات غلط و توهم آميز بنا شده است.
ادعاي انزواي بين المللي ايران در شرايطي است كه امروز جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك الگوي مقتدر در تحولات منطقه اي مطرح است و حتي رسانه هاي غربي نيز بر آن اذعان و اعتراف مي كنند. از ميان حجم انبوه اين اعتراف ها مي توان به تحليل تازه واشنگتن پست اشاره كرد كه در همين هفته نوشت: «آمريكا بخواهد يا نه، الگوي انقلاب ايران تكثير شده است.»
همچنين ادعاي شرايط بحراني اقتصادي ايران كه در اثر فشارها توان مقاومت نخواهد داشت نه تنها بخاطر بوجود آوردن يك فضاي مصنوعي و ساختگي است بلكه ناظر بر انحراف افكار عمومي از وضعيت اقتصادي اروپا و آمريكاست كه در آمريكا كسري بودجه از مرز 15هزار ميليارد دلار گذشته و در اروپا هر روز موج اعتصابات كارگري در يونان، پرتغال، ايتاليا و... شدت يافته است.
از اينها مهمتر اشتباه استراتژيك دشمن در شناخت مردم انقلابي ايران است. هرچند به تعبير رهبر بصير انقلاب در ديدار اخيرشان با مردم قم در 19دي، دشمن «بيرون كردن مردم از صحنه» را هدف خود قرار داده است اما در نهايت همچنانكه «آقا» تاكيد كردند: «حضور مردم در اين انتخابات ]در 12اسفند[ يك حضور دشمن شكن خواهد بود.»
ترور روز گذشته دانشمند هسته اي كشورمان شهيد مصطفي احمدي روشن از سوي دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي خود دليل متقني است بر اينكه دشمن كماكان در محاسباتش دچار استيصال و سردرگمي است و اين اقدامات كور و بي نتيجه در عزم و اراده پولادين ملت ايران خدشه اي وارد نمي كند چرا كه حضور ملت در صحنه انتخابات را نمي شود ترور كرد.
حسام الدين برومند

 



آيت الله آملي لاريجاني اعلام كرد
پرونده متهمان اصلي فساد بانكي هفته آينده به دادگاه مي رود

آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه از ارسال پرونده متهمان اصلي فساد مالي اخير در هفته آينده به دادگاه خبر داد و گفت: تلاش هاي قوه قضائيه به مرحله اي رسيده كه تحقيقات مقدماتي بخش عمده پرونده فساد مالي به اتمام رسيده و كيفرخواست تعدادي از متهمان هفته آينده به دادگاه خواهد رفت و دادگاه متهمان اصلي برگزار خواهد شد.
آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه در جلسه روز گذشته مسئولان عالي قضايي افزود: اميدواريم در اسرع وقت و با رعايت تمام موازين شرعي و قانوني احكام متهمان اين پرونده صادر شود.
رئيس قوه قضائيه از آمادگي دستگاه قضايي براي برخورد جدي و سريع با اخلالگران نظام اقتصادي كشور برحسب وظايف قانوني دستگاه قضايي نيز خبر داد و با اعلام اين كه «گرچه دولت تمام تلاش هاي خود را براي ايجاد ثبات در بازار اقتصادي انجام مي دهد» گفت: معيشت و رفاه مردم مسئله مهمي است كه نمي توان بسادگي از كنار آن عبور كرد و اجازه داد كه دلالاني به طمع سودهاي كلان به وضعيت نظام اقتصادي دامن بزنند و دولت محترم نيز بايد با تدبير در ايجاد ثبات بازار اقتصادي اقدام نمايد و با برخورد قاطع با افراد سودجو به اين وضعيت سر و سامان بدهد.
آيت الله آملي لاريجاني با تاكيد بر اين كه وضعيت نظام اقتصادي و بويژه بازار طلا و ارز بايد در دو محور تدبير و برخورد ساماندهي شود، از قوه مجريه خواست اخلالگران نظام اقتصادي و بازار ارز و سكه كشور را براي برخورد قانوني به دستگاه قضايي معرفي كند ولي در عين حال تاكيد كرد: گرچه ما از دستگاه هاي اجرايي و امنيتي نيز مي خواهيم كه در اسرع وقت سودجويان و دلالان مخل در نظام اقتصادي را به قوه قضائيه معرفي كنند اما دستگاه قضايي در صورت كشف موارد فساد و اخلال منتظر اعلام هيچ دستگاهي نيز نمي ماند و برحسب وظيفه قانوني خود بشدت با اين اخلالگران خارج از نوبت، برخورد قضايي خواهد كرد.
رئيس قوه قضائيه با طرح اين مسئله كه دست داشتن مخالفان نظام جمهوري اسلامي در ايجاد تلاطم در نظام اقتصادي احتمال معقولي است گفت: اخلال در نظام اقتصادي كشور جرمي است كه ضرورت برخورد قاطع تري را مي طلبد و ما اجازه نمي دهيم كه عده اي براي ايجاد نااميدي در مردم به ايجاد تلاطم و بي ثباتي در نظام اقتصادي كشور بپردازند تا زندگي و معيشت مردم را تحت الشعاع خود قرار دهند و در مسير سرمايه گذاري سالم و معقول و مشروع هم سنگ اندازي كنند.
آيت الله آملي لاريجاني در ادامه با اشاره به برگزاري سالم انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ابراز اطمينان نسبت به برگزاري انتخاباتي پرشور و باشكوه گفت: انتخابات نقطه قوت نظام اسلامي است؛ دشمنان نظام هم همواره به دنبال اين بوده و هستند كه اين نقطه قوت را زير سوال ببرند و كمرنگ كنند اما بحمدالله هر بار نيز با شكست مواجه شده اند و مردم بصير ايران اسلامي حتي گاهي بصيرتر از مسئولان اجازه قدرت نمايي دشمنان و ايجاد ياس و نااميدي در مسير برگزاري انتخابات را نمي دهند. رئيس قوه قضائيه با اشاره به اين كه ممكن است مردم اشكالات و انتقاداتي به قواي سه گانه كشور داشته باشند، تاكيد كرد: مردم ما با وجود اين كه شايد انتقاداتي به مديران و دستگاه هاي اجرايي و قضايي و ساير دستگاه ها دارند اما معني دوستي ها و دشمني ها را مي فهمند و دوست و دشمن را مي شناسند و وقتي كه مرزهاي دوستي و دشمني مشخص شد، آنگاه با قدرت وارد صحنه مي شوند.
آيت الله آملي لاريجاني اظهار داشت: اين بار هم علي رغم تلاش دشمنان و فتنه گران داخلي و ضدانقلاب انشاءالله انتخابات با آرامش و آزادي كامل برگزار خواهد شد و مردم، دلسوزان و دوستداران نظام را براي دفاع از حقوق خود به مجلس خواهند فرستاد.
رئيس قوه قضائيه با هشدار به عده معدودي كه قصد دارند آرامش انتخابات را به تلاطم بيندازند، گفت: قوه قضائيه با شدت با اخلالگران نظم و آرامش انتخابات برخورد خواهد كرد و مردم هم مطمئن باشند كه در برخورد با جرايم انتخاباتي و فتنه گري ها در مسير انتخابات ترديدي نخواهيم كرد و تمام دستگاه ها موظفند بر حسب وظايف قانوني خود از آراي مردم صيانت كنند.
آيت الله آملي لاريجاني خطاب به برخي كشورهاي غربي كه تحليل هاي نادرستي از موقعيت سياسي كشور دارند، گفت: به كشورهاي غربي توصيه مي كنيم براساس آدرس هاي غلط از داخل و خارج كشور، تحليل هاي نادرست ارائه ندهند و دنباله رو عقب افتاده هاي سياسي نباشند و با تدبير و تحليل درست، قدرت واقعي ايران را درك كنند.
رئيس دستگاه قضايي تاكيد كرد: غربي ها بايد درك كنند كه شعار و اهداف ايران اسلامي، شعارها و اهدافي برحق و برپايه دفاع از مظلومان است و از اين روست كه ايران هم اكنون در قلوب مردم جهان جاي دارد و الگوي ملت هاي مظلوم دنيا است و در حقيقت هيچ زماني نظام جمهوري اسلامي ايران تا اين حد به لحاظ سياسي، نظامي و ساير جهات داراي استقرار و ثبات نبوده است.
آيت الله آملي لاريجاني در ابتداي جلسه با تسليت فرا رسيدن اربعين حسيني گفت: اربعين حسيني بار ديگر شعله هاي قيام بزرگ عاشورا را زنده مي كند، شعله هايي كه تا قيامت زنده و نوراني خواهد ماند.
رئيس دستگاه قضايي با تاكيد بر اين كه عاشورا در قلوب مومنان همواره زنده است، گفت: هيچ قلم و زباني نمي تواند عمق ارادت و دلبستگي مومنان پير و جوان و خردسال به قيام عاشورا را به تصوير كشد و بيان كند هر چند عمق ارادت و علاقه به اهل بيت(ع) براي غربي ها قابل درك نيست چون با هيچ ملاك و معيار مادي در اين دنيا نمي توان اين مسئله را سنجيد.
آيت الله آملي لاريجاني تصريح كرد: آمريكايي ها سال ها در عراق حضور داشتند اما هيچ گاه نتوانستند عزت و عظمت عاشورايي مسلمانان و مومنان عراق را درك كنند و نمي توانند درك كنند كه چگونه ارادتمندان به عاشورا همواره با عزت زندگي خواهند كرد و عزتمندانه از دنيا خواهند رفت.
رئيس قوه قضائيه عشق به ائمه اطهار(ع) را ميزان و ملاك حركت و زندگي مومنان برشمرد و با اشاره به رواياتي در باب جايگاه والاي ائمه در ارض و سماوات تاكيد كرد: مطابق آنچه در روايات بر آن تاكيد شده نور امام(ع) در قلوب مومنان نوراني تر از خورشيد است و اميدواريم قلوب مومنان تا قيام قيامت از خورشيد تابان ائمه اطهار(ع) منور و مصفا شود.
شايان ذكر است در جلسه روز گذشته مسئولان عالي قضايي كه مسئولين سازمان پدافند غيرعامل كشور هم حضور داشتند، نحوه اجراي پدافند غيرعامل و تسريع كاربرد آن در قوه قضائيه و دستگاه ها و سازمان هاي تابعه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

 



تعريف( گفت و شنود)

گفت: سايت ضد انقلابي «سكولاريسم نو» خطاب به گروه هاي اپوزيسيون نوشته «لطفا يك نگاه به فعاليت هاي دو سال گذشته خود بيندازيد»!
گفتم: خب! منظورش چيه؟
گفت: اين سايت مي نويسد؛ «طي 2 سال گذشته همه گروه هاي اپوزيسيون آلت دست جمهوري اسلامي بوده اند و با سازي كه رژيم ايران كوك كرده بود، رقصيده اند.»
گفتم: اين حيوونكي ها مدتهاست كه «ق ر» توي كمرشان خشك شده و نزده هم مي رقصند.
گفت: اين سايت از گروه هاي اپوزيسيون خواسته كه هوش و عقل خودشان را به كار بيندازند تا از طرف جمهوري اسلامي سر كار گذاشته نشوند.
گفتم: ولي همين سايت «سكولاريسم نو» در جريان نفوذ مدحي، اطلاعات زيادي را لو داده بود.
گفت: ولي حالا خودش را باهوش تر از بقيه گروه هاي اپوزيسيون مي داند!
گفتم: چه عرض كنم؟! از يارو پرسيدند فايده گاو بيشتره يا گوسفند؟ گفت؛ اگر بگويم گاو ممكن است فكر كنيد كه دارم از خودم تعريف مي كنم!
 



بگرد تا بگرديم ! (نكته )

بعدازظهر روز سه شنبه هفته جاري- 10 ژانويه 2012- خبرگزاري چيني «شين هوا» در گزارشي از بيت المقدس به فرازهايي از اظهارات ژنرال بني گانتز- BENNY GANTZ- رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي اشاره كرد. ژنرال گانتز ضمن ابراز نگراني از تحولات منطقه و نقش جمهوري اسلامي ايران در اين تحولات مي گويد؛ سال 2012، زماني براي مقابله با فعاليت هاي هسته اي ايران و تشديد فشارها براي ايجاد تغييرات در نظام اسلامي ايران است كه به گفته وي، تحولات منطقه را به نقطه انفجار كشانده است. ژنرال گانتز كه در جمع اعضاي كميسيون سياست خارجي و دفاع كنست سخن مي گفت؛ با اشاره به گزارش خبرنگار «شين هوا» كه نشانه هاي فراواني از تصريح داشت، اعلام كرد «اسرائيل با همكاري برخي كشورهاي عربي در پي آسيب زدن به برنامه هاي هسته اي ايران است» و...
ترور شهيد مصطفي احمدي روشن، دانشمند هسته اي كشورمان دقيقا فرداي همان روز كه ژنرال بني گانتز به صهيونيست هاي كنست نشين وعده داده بود، اتفاق افتاد. گفتني است كه رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل در اظهارات خود از واژه «حمله» استفاده نمي كند بلكه از «آسيب» زدن به برنامه هسته اي ايران سخن مي گويد.
پيش از اين در 4 آبان ماه سال جاري- 26 اكتبر 2011- «رائول مارك گرشت»، مشاور ارشد كنگره و دولت آمريكا و «جك كين» فرمانده اسبق نيروي زميني ارتش آمريكا در جلسه رسمي كميته امنيت سرزميني مجلس نمايندگان آمريكا با صراحت از ترور مقامات ايراني و فرماندهان نظامي ايران به عنوان «يك راه كار موثر» براي مقابله با جمهوري اسلامي ياد كرده بودند كه اظهارات آنان هرگز از سوي مقامات رسمي آمريكا نه فقط تكذيب نشد بلكه «جو بايدن» معاون اوباما پرسش يكي از خبرنگاران آمريكايي كه نظر وي را درباره اظهارات ياد شده جويا شده بود، بي پاسخ گذاشت!
علاوه بر 2 نمونه فوق، ده ها نمونه مستند ديگر از اظهارات مقامات رسمي آمريكايي و اسرائيلي قابل اشاره است كه در آن با صراحت از تصميم سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي خود براي ترور دانشمندان هسته اي كشورمان سخن گفته اند. اما، بدون استناد به موارد و نمونه هاي ياد شده و تنها با نگاهي گذرا به تابلوي چالش جدي جمهوري اسلامي ايران با قدرت هاي استكباري و مخصوصا آمريكا و اسرائيل و انگليس كه انقلاب هاي اسلامي منطقه بخشي از برآيند بن بست آفرين آن براي نظام سلطه جهاني بوده و هست، نيز مي توان نتيجه گرفت كه ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته اي كشورمان فقط به فقط از سوي سرويس هاي اطلاعاتي موساد و سيا و MI6 است. مگر عامل ترور شهيد مسعود عليمحمدي، از موساد دستور نگرفته بود؟! و...
و اما، اكنون جاي اين سؤال است كه چرا جمهوري اسلامي ايران از حق قانوني خود براي مقابله به مثل كه نه فقط در آموزه هاي اسلامي، بلكه در تمامي نظام هاي حقوقي بين المللي تحت فصل RETALIATE به رسميت شمرده شده استفاده نمي كند؟! براي سيستم اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي ايران كه طي 32 سال گذشته در جنگي تمام عيار با تمام سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي دشمن كارآزموده شده و تجربيات فراوان و پيچيده اي اندوخته است، ترور نظاميان و مقامات اسرائيلي به آساني امكان پذير است. اين جرثومه هاي فساد به راحتي قابل شناسايي و به آساني قابل دسترسي هستند. امروزه جمهوري اسلامي ايران، فداييان پاكباخته و سينه چاك فراواني در سراسر جهان دارد كه تنها با يك اشاره از ژرفاي دل و جان براي مجازات آنها مايه مي گذارند... به قول حاج بخشي، ماشاءالله، حزب الله و به قول شهيد همت سردار فاتح خيبر خطاب به فرمانده ارتش بعثي- از پشت بي سيم- بگرد تا بگرديم.
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤اين جمله را از شهيد احمد كاظمي از شهدا عرفه به ياد داشته باشيم، او مي گفت: معامله ما با خدا در جايي خواهد بود كه خود را فداي مسئوليت گرفته شده بكنيم.
8769---0919
¤اي كاش نخهاي چفيه حاجي بخشي را رشته رشته كنند و بدهند مسئولان و نمايندگان و كانديداها به انگشتشان ببندند تا فضيلتهاي انقلاب را فراموش نكنند.
8660---0914
¤به اعتقاد بنده در رابطه با ايران يك گزينه بيشتر روي ميز آمريكا باقي نمانده و آن گزينه التماس كردن به ايرانيان است كه دست از سر او بردارند.
4309---0915
¤وقتي در اساسنامه خانه سينما جايي براي رعايت شئونات اسلامي و همچنين اعتقاد و التزام به نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي كشور وجود نداشته باشد ديگر خانه سينماي جمهوري اسلامي ايران نيست بلكه خانه سينماي كشور بيگانه است و بايد خيلي جلوتر از اين منحل مي شد.
0883---0914
¤يكي از اشاره هاي مهم رهبرمعظم انقلاب در سومين نشست انديشه هاي راهبردي، تاكيد بر رعايت روابط محرم و نامحرم براي زنان شاغل بود. از مسئولان خواهشمنديم با توجه به رهنمودهاي رهبري بر اين موضوع تاكيد كنند.
سليمان بلغار
¤عدم مقابله جدي با پديده بدحجابي دهن كجي به خون مقدس شهداست از مسئولين رسانه ملي، مطبوعات و نخبگان درخواست مي شود به تبيين ضرورت حفظ حجاب اسلامي از حيث روحي، رواني، ديني، فلسفي و بپردازند. و مسئولين حكومتي مثل دولت و نيروي انتظامي به وظيفه قانوني خود در برخورد با بدحجابي سازمان يافته بپردازند.
محمد اماني از زرين شهر
¤سوريه در خط مقدم با دشمن صهيونيستي با توطئه هاي همه جانبه عربستان، آمريكا و قطر و تركيه رو به روست. اين كشور در جنگ تحميلي خط لوله عراق را كه از كشورش مي گذشت به خاطر دوستي با ما قطع كرد، الان وقت آن است كه مسئولان كشور بيش از پيش به سوريه توجه كنند و بخصوص كمك مشاوره اي براي بالا بردن روحيه مردم اين كشور داشته باشند.
اخوت
¤با توجه به نقش جريان فتنه در انتخابات 88 و مراودات برخي نمايندگان فعلي با آنها و تشكيل جلسات سري با آنها شايسته است شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت آنان دقت بيشتري نمايد.
1808---0913
¤در طي 8 سال زمام داري اصلاح طلبان يك بار نشد به صراحت و صداقت سخن بگويند ولي به كرات دروغ گفتند و تهمت زدند اين بار نيز موشهاي كور در آفتاب انقلاب، انتخابات را تحريم مي كنند ولي حدود 1300 نفر را بر عرصه انتخابات وارد مي كنند. انتخابات را مشوش جلوه مي دهند تا مردم را مايوس از حضور كنند انواع چراغ و چشمك به دشمن مي زنند تا چند صباح از عمر مفلوك خود را به مزدوري اجانب پايان ببرند ولي بدانند كه ملت ايران فاتحان بدر و خيبرند و پشت سر امام و رهبر خود فريب نمي خورند.
طالعي
¤بنده هم مانند آقاي دكتر توكلي نماينده مجلس از آقاي مشايي سوال دارم براي چه اين همه سفر خارجي داشته است و براي چه اين سفرها صورت گرفته است.
يك هموطن
¤از رئيس محترم مركز آمار ايران درخواست مي شود همان طور كه در آموزه هاي ديني ما وارد شده قبل از خشك شدن عرق كارگر مزد او را پرداخت كنيد حداقل پس از گذشت قريب به سه ماه از پايان سرشماري نسبت به پرداخت حق الزحمه آمارگيران اقدام نمايند.
چند تماس از بوشهر، ميانه و
¤ از وزير محترم راه و شهرسازي و بانك مركزي درخواست مي شود نسبت به رفع مشكلات مهندسين جواني كه در پروژه هاي مسكن مهر سرمايه گذاري مي كنند در اسرع وقت رسيدگي نمايند. در تاريخ 72/5/09 طي قراردادي با راه و شهرسازي ، ساخت 030 واحد مسكن مهر در خرم آباد كليد خورد و مقرر شد پس از اتمام كار فونداسيون براي دريافت وام اقدام شود وقتي براي دريافت وام مراجعه شد اعلام داشتند طبق بخشنامه جديد بانك مركزي كه تاريخ 71/01/09 صادر شده شما بايد سرمايه شركت را از يك ميليون به يك ميليارد برسانيد؟! با توجه به هزينه صورت گرفته در 030 واحد تا به حال (هفتصد ميليون تومان) امكان افزايش سرمايه وجود ندارد در ثاني ابلاغيه در دي ماه صادر شده و قرارداد ما مربوط به مرداد مي باشد و ابلاغيه صادر شده عقلا و عرفا عطف به قراردادهاي سابق نمي شود.
جمعي از مهندسين جوان در بخش مسكن مهر خرم آباد
¤ در سفر دوره اول هيئت دولت به استان گلستان مصوب شد كه در شهر بهارستان نسبت به تاسيس بيمارستان اقدام شود ولي در عمل كاري صورت نگرفته است. چرا؟ مردم تا كي منتظر بمانند؟
5054---0091
¤ صاحب يك گاوداري در كردستان هستم، گلايه ام اين است كه دو وزارتخانه دولت هنوز نمي توانند قيمت خريد شير از گاوداري ها را تعيين كنند. در حال حاضر افراد دلال و واسطه شير را كيلويي 045 تومان از ما توليد كننده مي خرند و بعد 070 تا 075 تومان مي فروشند چرا دولت مستقيم از توليدكننده نمي خرد كه افراد دلال در اين وسط پول كلان به جيب نزنند.
دياآبادي
¤ در كتاب «حقوق اساسي يك» دانشگاه پيام نور از هولوكاست به عنوان تلخ ترين واقعه تبعيض آميز تاريخ ياد شده است. و وقتي اصل وقوع چنين حادثه اي مشكوك است چرا بايد در كتاب سطح دانشگاه از آن بعنوان يك واقعه تاريخي نام برده شود.
5435---7091
¤ دختري 42 ساله ام كه يارانه هاي سري اول ودوم و سوم خود را به دليل فوت پدرم دريافت نكردم و علت آن را فوت سرپرست خانواده اعلام مي كنند آيا كسي كه يتيم شد نبايد يارانه بگيرد؟ من كه راضي نيستم حقم به علت يتيم شدن پايمال شود. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
2600---8093
¤ لطفا از دولت بخواهيد دليل تاخير دو ساله در بررسي لايحه اصلاح قانون چك را اعلام كند؟ من قرباني قانون فعلي بدون ضمانت اجرايي چك شده ام و منزلم را برده اند و دادم به جايي نمي رسد.
وحيد از ايلام
¤ در حسينيه جماران قسمت موزه و نگارخانه كسي كه راهنمايي مردم را برعهده دارد، برخورد خوبي با بازديدكنندگان ندارد و همه را ناراحت مي كند؟ اين مكان مقدس است و افرادي با روحيه مردم دوستي امام(ره) بايد در آن فعاليت كنند.
يك شهروند
پاسخ روابط عمومي شركت بهره برداري راه آهن شهري
تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 5/01/09 با مضمون: «گلايه به حضور آقايان در واگن مخصوص بانوان»
«به اطلاع اين شهروند گرامي مي رساند در راستاي ارج نهادن به ارزش هاي اسلام و انقلاب، شركت بهره برداري متروي تهران اقدام به اختصاص واگن ويژه بانوان به مسافران خانم نموده و اخيرا با افزايش يك واگن ديگر، تعداد واگن هاي مخصوص بانوان را به 3 واگن در هر قطار رسانده كه انشاءالله با همكاري مسافران عزيز و فرهنگ سازي شركت بهره برداري، مشكلات مسافران خانم برطرف خواهد شد.»

 



وزيركشور اعلام كرد
تاييد صلاحيت 83 درصد از داوطلبان مجلس نهم

وزير كشور در واكنش به برخي ادعاها پيرامون رد صلاحيت گسترده نامزدهاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: هيات هاي اجرايي فقط 17درصد از داوطلبان را واجد شرايط قانوني تشخيص نداده اند.
«مصطفي محمدنجار» درخصوص عملكرد هيئت هاي اجرايي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كه مورد انتقاد نمايندگان فعلي مجلس و رسانه ها قرار گرفته است، تصريح كرد: ميزان رد صلاحيت داوطلبان در اين دوره 17درصد است و با توجه به اينكه دوره قبلي 40درصد صلاحيت داشتيم، رد صلاحيت ها كاهش 23درصدي را نشان مي دهد.
وزير كشور آمار ثبت نام كنندگان انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي را 5405 نفر اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 85 نفر تا امروز انصراف داده اند اما از مجموع كل ثبت نام كنندگان نهايي غير از افراد منصرف، 17درصد رد صلاحيت شدند در حاليكه در دوره انتخابات پيشين، رد صلاحيت ها 40درصد بود.
نجار اضافه كرد: نتايج داوطلبان رد صلاحيت شده نيز به صورت محرمانه به خود داوطلبان اعلام خواهد شد و داوطلبان رد صلاحيت شده تا چهار روز فرصت دارند شكايت خود را براي بررسي دوباره صلاحيت ها به هيئت هاي نظارت اعلام كنند.
وي تاكيد كرد: بررسي صلاحيت داوطلبان به دور از هرگونه شائبه سياسي انجام شده است.
مرتضي تمدن، استاندار تهران نيز با بيان اينكه تعيين صلاحيت داوطلبان انتخابات مجلس شوراي اسلامي در راستاي منافع نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است گفت: بيش از 70درصد ثبت نام كنندگان حوزه انتخابيه تهران تاييد صلاحيت شده اند.
راي اولي هاي تهراني
148 هزار و 369 نفر در استان تهران راي اولي براي انتخابات مجلس نهم هستند.
براساس استعلام صورت گرفته از ثبت احوال استان تهران 148 هزار و 369 راي اولي براي انتخابات مجلس نهم واجد شرايط راي دادن هستند.
از 1066 نفر داوطلب كانديداتوري انتخابات مجلس نهم از استان تهران 757 نفر در مرحله اول توسط هيئت ا جرايي تاييد صلاحيت شده اند و مرحله دوم بررسي صلاحيت كانديداها توسط هيئت هاي نظارت از اول بهمن آغاز مي شود.

 



رويتر: حاميان تحريم مي ترسند حمايت مردم از جمهوري اسلامي بيشتر شود (خبر ويژه )

برخي گروه هاي اپوزيسيون از تحريم ها عليه ايران حمايت مي كنند اما اين خطر وجود دارد كه تحريم ها، ايراني ها را بيشتر زير پرچم جمهوري اسلامي جمع كند.
خبرگزاري رويتر با انتشار اين تحليل گزارش داد: متخصصين مسائل ايران مي گويند تعدادي از گروه هاي اپوزيسيون از فكر تشديد تحريم هاي غرب عليه جمهوري اسلامي استقبال كرده ولي گفته اند فعاليت دوباره آنها در اين شرايط آسان نخواهد بود. مخالفان در داخل ايران در وضعيت خفته بر سر مي برند. مخالفان ايران در خارج اعم از سلطنت طلب و كمونيست و ليبرال توافق اندكي دارند. يك اصلاح طلب كه نخواست نامش فاش شود مي گويد: «اگر مقامات ايران هيچ چاره اي نبينند به هر كاري دست خواهند زد مانند جلوگيري از عبور نفت از تنگه هرمز. از نظر تاريخي هم مردم ايران هيچ گاه از مهاجم خارجي حمايت نكرده اند.»
رويتر با اشاره به ذوق زدگي رضا پهلوي و مريم رجوي از تشديد تحريم ها عليه ايران نوشت: برخي از ديپلمات ها معتقدند فعالين سياسي مخالف فعلاً بيشتر در نقش ناظر نمايش عمل مي كنند چون تأثير اندكي بر نتايج آن خواهند داشت. آنها اميدوارند شكاف ها عميق تر شود و به عميق تر شدن شكاف ميان مردم و حاكميت دامن بزنند، تا فرصت تحركات خياباني فراهم شود. ولي اين خطر وجود دارد كه تحريم هاي بيشتر، تمام ايرانيان را زير پرچم جمهوري اسلامي جمع كند.
علي اصغر رمضان پور، معاون سابق وزارت ارشاد ايران كه مقيم لندن است مي گويد: «تحريم ها اثرگذار هستند ولي من فكر نمي كنم مستقيماً منشأ تغييراتي در دولت ايران باشند. حكومت ايران هم خوب ياد گرفته است چگونه قدرت خود را حفظ كند.» اكبر گنجي هم مي گويد: براي اينكه تحريم ها اثر داشته باشد آمريكا بايد به ايراني ها بگويد آنها را درك مي كند و شرايط دشوار زندگي آنها را مي شناسد.]![

 



چراغ خاموشي كه بي موقع و از سر اجبار روشن شد! (خبر ويژه )

روزنامه ايران كه تا چند روز پيش ادعا مي كرد حلقه متبوع اين روزنامه هيچ نامزدي در انتخابات ندارد، سرانجام چراغ هاي خاموش اين جريان را روشن كرد و در تيتر يك خود مدعي رد صلاحيت حاميان دولت شد.
اين روزنامه اخيرا هم از قول جوانفكر مديرعامل ايرنا و هم از سوي يك مقام سياسي نزديك به حلقه انحرافي مدعي شده بود طيف متبوع آنها هيچ نامزدي در انتخابات ندارد و ادعاها توهم است.
با اين وجود روزنامه ياد شده ديروز طبق معمول پشت نام رئيس جمهور پنهان شد و در تيتر يك خود ادعا كرد «حاميان گفتمان احمدي نژاد» رد صلاحيت شده اند. اين روزنامه در عين حال به طور مصداقي و مستند، مطلقا اشاره به نام هيچ شخصي نكرد.
ايران ادعا مي كند «طيف گسترده اي از افرادي كه به عنوان حامي گفتمان انقلاب اسلامي شناخته مي شوند در اين مرحله رد صلاحيت شده اند.» حال آن كه حاميان گفتمان انقلاب اسلامي و شعارهاي خدمتگزاري و عدالتخواهي و مبارزه با استكبار، نوعا تاييد صلاحيت شده اند اما طبق معمول همه جريان هاي انحرافي، حلقه اخير نيز مي كوشد پشت تابلوهاي انقلاب اسلامي و دولت پنهان شود و پاسخگوي رفتارهاي غيرقانوني و بعضا آميخته با خيانت و تخلف خود نباشد.
يادآور مي شود اعلام اسامي نامزدهاي تاييد و رد صلاحيت شده از سوي هيئت اجرايي بوده و در مرحله بعدي، صلاحيت نامزدها از سوي هيئت هاي نظارت و شوراي نگهبان بررسي خواهد شد.
طبق گزارش ها در مرحله اول، صلاحيت عباس اميري فر از دستياران مشايي تاييد شده اما صلاحيت دو نفر با نام هاي بهمن شريف زاده و حنيف حسين ستاريان رد شده است. شريف زاده چند وقتي است با روزنامه ايران همكاري مي كند و ستاريان نيز از گردانندگان برخي سايت هاي توقيف شده نظير همت آن لاين و... است.
ذكر اين نكته نيز ضرورت دارد كه اصولگرايان طبق منطق اصولگرايي از كليت دولت جمهوري اسلامي حمايت مي كنند و اگر هم اعتراض و انتقاداتي دارند به برخي عملكردهاي حلقه انحرافي است بنابراين استفاده حلقه انحرافي از تابلوي «دولت» و «حاميان گفتمان انقلاب» حركتي كاملاً متقلبانه است.

 



اسرائيل: ناچاريم ايران اتمي را بپذيريم ايراني ها مقابل فشارها مقاوم شده اند(خبر ويژه )

يك مقام ارشد رژيم صهيونيستي گفت ايراني ها در برابر فشارها مقاوم شده اند.
ژنرال بني گانتس رئيس ستاد كل ارتش اسرائيل در نشست كميسيون امور دفاعي و سياست خارجي كنست (پارلمان) گفت: سران جمهوري اسلامي گوش شنوايي براي تهديدها ندارند و در برابر فشارهاي خارجي كه عليه آنان براي توقف برنامه اتمي اعمال مي شود، مقاوم شده اند.
به گزارش راديو اسرائيل، داني ايالون معاون وزير خارجه اين رژيم هم در ملاقات وزير مشاور انگليس در امور خاورميانه گفته است: روند تلاش هاي هسته اي ايران وارد مرحله خطرناكي شده و آغاز غني سازي اورانيوم در تأسيسات جديد فردو شاهد اين ادعاست.
از سوي ديگر روزنامه انگليسي تايمز در گزارشي كه به مطالعات و ارزيابي «انستيتو مطالعات امنيت ملي اسرائيل» مستند شده، نوشت: اسرائيل خود را براي كنار آمدن با ايران اتمي آماده مي كند.
روزنامه تايمز لندن نوشت اسرائيل خود را براي تبديل ايران به يك قدرت هسته اي آماده كرده است و قبول دارد كه اين امر احتمالاً ظرف يك سال آينده اتفاق خواهد افتاد. در بخشي از سند امنيتي اسرائيل آمده است «مؤسسه مطالعات امنيت ملي» بنا به درخواست سفرا، فرماندهان نظامي و رؤساي سابق سازمان جاسوسي اسرائيل سناريوهايي را براي روز پس از آزمايش تسليحات هسته اي ايران آماده كرد.
بنابر تحليل تايمز «اين اقدامات نشان مي دهد كه اسرائيل از موضع هميشگي خود يعني به كار گرفتن هر اقدامي و از جمله حمله نظامي براي پيشگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته اي عقب نشيني كرده است. اين مدارك كه توسط ديپلمات ها، مقامات امنيتي و فرماندهان سابق ارتش اسرائيل مورد بررسي قرار گرفته است همزمان با خبر آغاز غني سازي در تاسيسات زيرزميني فردو در حومه شهر قم كه روز دوشنبه توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام شد در اختيار روزنامه تايمز قرار گرفته اند».
«تايمز» يادآوري مي كند: اعضاي هيئت پژوهشي كه اين تحقيقات و نتيجه گيري ها را انجام داده اند عبارتند از رئيس سابق شوراي امنيت ملي، دو تن از اعضاي سابق دفتر نخست وزيري اسرائيل، يك سفير سابق و كارشناسان مرتبط با بخش ضد اطلاعات نيروهاي مسلح اسرائيل.
روزنامه مذكور مي افزايد: با وجود آن كه دولت اسرائيل همواره تأكيد كرده كه حاضر نيست ايران داراي قدرت هسته اي را تحمل كند، از سال پيش به اين سو برخي از مقامات ارشد اين كشور مطرح كرده اند كه شايد اسرائيل ناگزير شود كه دستيابي ايران به سلاح هسته اي را بپذيرد. در ماه ژوئن گذشته مئير داگان، رئيس سابق موساد، در اظهار نظر علني خود گفت كه حمله اسرائيل به ايران تمام منطقه را به جنگ خواهد كشاند. وي ماه گذشته نيز گفت كه ايران هسته اي ضرورتاً تهديدي براي اسرائيل نخواهد بود.
تايمز در پايان گزارش خود مي نويسد: طبق پژوهش اخير مركز «مطالعات امنيت ملي» اسرائيل، پذيرش ايران داراي سلاح هسته اي براي اين كشور ممكن است به يك واقعيت بدل شود.
مركز پژوهشي «مطالعات امنيتي اسرائيل» يكي از مهم ترين مراكز پژوهش هاي استراتژيك رژيم صهيونيستي است و به خاطر حضور و عضويت مقامات امنيتي و سياسي سابق ارزيابي هاي آن از اهميت ويژه اي برخوردار است. مدير اين مركز پژوهشي رئيس سابق ضد اطلاعات ارتش اسرائيل و بسياري از اعضاي آن از مقامات كشوري و لشكري سابق اسرائيل هستند.
در همين حال بنيامين بن اليعاذر عضو كميسيون خارجي و امنيتي كنست رژيم صهيونيستي هشدار داد اين رژيم در خطرناكترين وضعيت خود از نظر امنيتي قرار گرفته است.
به گزارش العالم وي در جلسه كنست گفت: «اسرائيل در هيچ مرحله اي در چنين وضعيت خطرناكي نبوده است».
اين وزير سابق صهيونيستي با اشاره به خروج نيروهاي آمريكايي از عراق، خواستار پرهيز از هرگونه اقدام خطرناك و خودداري از كاهش بودجه ارتش و دستگاه هاي امنيتي شد.

 



انقلاب 34 ساله شد امااپوزيسيون در قيد آب زرشك دربند است!(خبر ويژه )

«تا يك ماه ديگر وارد سي و چهارمين سالگرد انقلاب 57 مي شويم. در اين مدت بارها از اپوزيسيون شنيده ايم كه اينها رفتني اند و كارشان تمام است. اما هرگز اين حرف ها عملي نشد».
پايگاه اينترنتي بالاترين با انتشار مطلب فوق و ابراز عصبانيت از اقتدار انقلاب اسلامي در دهه چهارم عمر خود نوشت: هرچه مي كنيم از همين دوستان به اصطلاح روشنفكر است كه در خارج از كشور جلوي دوربين تلويزيون با لباس آراسته نشسته اند و درباره گندكاري كه خودشان مسببش بودند نظريه صادر مي كنند. غم نان آنها در حد گرفتن مواجب از صداي آمريكا و تلويزيون بي بي سي است و نهايتا اندكي حس وطن پرستي و نوستالژيا براي كوچه پس كوچه هاي دربند و آب زرشك و كباب كوبيده و ساير اطعمه و اشربه!
اين شبكه صهيونيستي افزود: اما چرا انقلاب شد و اصلا چگونه و از چه طريقي رژيم تغيير داده شد. آيا غير از اين است كه هر نوع شورش در مفهوم قليل و هرنوع انقلاب در مفهوم وسيع نياز به رهبر و استراتژي دارد. نصيحت ما به اين عزيزان روشنفكر اين است كه يا سكوت كنيد و حرف نزنيد و نظريه نپردازيد و با احساسات ما بازي نكنيد يا به واقع به فكر چاره باشيد. بد نيست كمي با خود خلوت كنيد و بينديشيد كه در اين چند سال چه كار مثبتي انجام داده ايد جز اين كه مشتي اطلاعات سوخته را حواله ماهواره ها و شبكه ها كرده ايد؟ از آن طرف هم كه اوباما در آمريكا جز مشتي وعده و دروغ تحويل ما نداد.

 



BBC جا زد؛ صف هاي طويل انتخابات و حضور پررنگ مردم هم قبول نيست! (خبر ويژه )

شبكه دولتي انگليس از سياست قبلي خود مبني بر القاي تحريم انتخابات و استقبال سرد از آن جا زد!
سايت بي بي سي فارسي در نوشته اي به قلم مرتضي كاظميان از اعضاي جديداً متواري گروهك ملي مذهبي (پناهنده پاريس) نوشت: اين انتخابات بي نتيجه است. انتخابات مجلس نهم با هر كميت شركت كنندگان، بحران مشروعيت نظام را دوا نمي كند... بعيد است ناظران منصف در داخل و خارج ايران، انتخابات مجلس را به مثابه پشتوانه اي دموكراتيك براي نظام سياسي مورد داوري قرار دهند. نه صف هاي طويل سازمان دهي شده با تبليغات رسانه ملي و انواع و اقسام شورانگيزي ها و تهييج شهروندان جبران و نيز پول نفت هزينه شده، و نه نتايج رسمي كه وزارت كشور و شوراي نگهبان اعلام و تاييد كنند، هيچ كدام مقبوليت و مشروعيت به همراه نخواهد داشت.
بي بي سي پيش از اين طي مقالات و مصاحبه هاي مختلف از جمله از سوي همين عضو گروهك ملي مذهبي- با پيش كشيدن بحث تحريم سعي كرده بود بر ميزان مشاركت تاثير بگذارد اما حالا كه قرائن، خلاف توقعات سرويس ام آي 6 را نشان مي دهد، بي بي سي با وقاحت مي نويسد: حتي اگر شهروندان به هر دليل حضوري پررنگ در اين انتخابات داشته باشند(!) به دليل ماهيت غيردموكراتيك حاكميت كمتر كسي ميزان مشاركت در اين انتخابات را پشتوانه اي مشروعيت بخش خواهد دانست.
گروهك هاي ضدانقلاب و رسانه هاي بيگانه پيش از اين مدعي شده بودند تحريم انتخابات مشروعيت جمهوري اسلامي ايران را زير سؤال خواهد برد.


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14