(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 22 دی 1390- شماره 20120

معاون سازمان سنجش خبر داد حذف شرط معدل در برخي رشته ها
كنترل موتورسيكلت ها از طريق برچسب مخصوص و دوربين
سخنگوي شوراي شهر خواستار شد حضور پليس راهور در ميدان امام حسين(ع)
با تصويب هيئت دولت معاونت تربيت بدني در آموزش وپرورش تشكيل شد
زمين لرزه زرين دشت را لرزاند
دستگيري باند بزرگ سرقت و زورگيري در تهران
موج جديد باران و برف در راه است
انهدام شبكه سارقان عابر بانك هاي كشور توسط پليس فارس
مرگ 3 نفر بر اثر گازگرفتگي در دولت آباد اصفهان
حوادث كوتاه از كشور
بليت سارق اينترنتي سوخت
دستگيري 25 نفر از اراذل و اوباش معروف ورامين
انهدام شبكه اشرار مسلح در گلستان
مرگ صاحبخانه بر اثر انفجار كپسول گاز
آلودگي نفتي4 مركز پرورش ماهي در اردل
توضيحات قوه قضائيه درباره حمله به يك روحاني



معاون سازمان سنجش خبر داد حذف شرط معدل در برخي رشته ها

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به تاثير 20درصدي معدل دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد در آزمون دكتري، از حذف معدل در برخي از رشته ها خبر داد.
ابراهيم خدايي در گفت وگو با ايسنا گفت: ثبت نام دومين آزمون دكتري از روز يكشنبه 25 دي ماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org آغاز مي شود و تا دوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
وي با اشاره به حذف معدل 14 در رشته هاي كارشناسي ارشد پيوسته و دامپزشكي، گفت: دانشجويان سال آخر و يا فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي ارشد و دكتراي حرفه اي ديگر رشته ها كه معدل آنان كمتر از 14است، حق ثبت نام و شركت در اين آزمون را ندارند.
معاون سازمان سنجش با تاكيد بر تخصصي شدن دروس آزمون دكتري، گفت: ضرايب مواد امتحاني شامل زبان انگليسي به عنوان يك ماده آزموني ضريب2، استعداد تحصيلي به عنوان يك ماده آزموني ضريب يك و دروس تخصصي به عنوان يك ماده آزموني ضريب4 است.
وي با اشاره به برگزاري آزمون دكتري در 278 رشته در 25 فروردين ماه، اظهار كرد: معرفي اوليه داوطلب به صورت چند برابر، براساس 80درصد نمره كل آزمون و 20درصد معدل كارشناسي و كارشناسي ارشد و سهميه داوطلب انجام مي شود.

 



كنترل موتورسيكلت ها از طريق برچسب مخصوص و دوربين

معاون عمراني استاندار تهران با اعلام آخرين تصميمات جلسه كارگروه كاهش آلودگي هواي تهران گفت: اجراي طرح «احياي بادهاي منجيل» و «كنترل موتورسيكلت ها از طريق برچسب هاي مخصوص و دوربين» از مهمترين مباحث و نتايج جلسه بود.
محمدرضا محمودي ضمن اشاره به نتايج جلسه كارگروه كاهش آلودگي هواي تهران كه (سه شنبه) در دفتر اين معاونت برگزار شد، افزود: با بررسي تمام آيتم هاي آلودگي هواي تهران و سوخت هاي فسيلي اعم از CO2 CO و MO2 مشخص شد، اين نوع آلودگي در پنج سال گذشته كاهش يافته، اين درحاليست كه تعداد خودروها طي اين مدت پنج برابر شده است كه آمارها حاكيست خودروها و سوخت هاي توليدي مشكل كمتري نسبت به گذشته دارند.
وي افزود: تنها موردي كه تشديدكننده آلودگي هواي تهران است، مربوط به ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون است كه مقرر شد، به زودي تركيب اين ذرات از طريق شركت كنترل كيفيت هواي تهران اعلام شود.
محمودي تصريح كرد: همچنين در اين جلسه «سايش لاستيك خودروها در تهران» از مهمترين مباحث طرح شده بود، چرا كه روزانه 25 ميليون لاستيك خودرو در سطح خيابان ها و معابر دچار سايش مي شوند، همچنين سايش آسفالت خيابان ها و معابر، لنت ترمز و صفحه كلاچ اتومبيل ها از مواردي است كه اين آلودگي را تشديد مي كند.
معاون عمراني استانداري تهران گفت: مقرر شد، سازمان حفاظت از محيط زيست استاندارد خروجي هاي كارخانجات توليد آسفالت را به دقت بررسي كند. همچنين كارخانه هاي توليد لاستيك كشور نيز بايد توليدات خود را با استانداردهاي سازمان محيط زيست همسو كنند.
وي يادآور شد: از ديگر موارد عنوان شده در اين جلسه، درخواست تخصيص حدود 20 ميليارد تومان اعتبار براي جنگل كاري در حاشيه «درياچه ماملو» بود تا بتوان كربن هوا را در اين منطقه رسوب داد.
معاون استاندار تهران، همچنين به «كنترل موتورسيكلت ها از طريق برچسب هاي مخصوص از راه دور» به منظور ساماندهي موتورسيكلت ها در سطح شهر تهران اشاره و عنوان كرد: پيشنهادي در اين جلسه مبني بر كنترل موتورسيكلت ها از طريق برچسب هاي مخصوص و از راه دور مطرح و مقرر شد، موتورسيكلت ها با دوربين هاي ويژه اي در محدوده هاي زوج و فرد و طرح ترافيك كنترل شوند، اما با توجه به اينكه هزينه بالايي براي اين طرح لازم است، مقرر شد، پس از طي مراحل قانوني و تخصيص اعتبارات اجراي آن آغاز شود كه قطعاً به سال آينده موكول مي شود.
محمودي با اشاره به نصب دستگاه هاي تهويه كه به عنوان يكي از راهكارهاي كوتاه مدت براي كاهش آلودگي هوا مطرح شده بود نيز اظهار كرد: در اين جلسه مقرر شد، طرح «احياي بادهاي منجيل» در دستور كار قرار بگيرد، چرا كه طي پنجاه سال گذشته به علت ساخت و سازهايي كه در مسير بادهاي منجيل صورت گرفته، مسئله ورود و خروج هواي تهران با مشكل مواجه شده كه با اجراي اين طرح و احياي بادهاي در مسير منجيل، بخشي از اين مشكل مرتفع خواهد شد.
معاون استاندار تهران خاطرنشان كرد: در طرح تفصيلي تهران نيز يكي از برنامه ها تبديل كردن حاشيه رود دره هاي فرحزاد، دركه، اوين و كن به فضاي باز است، ضمن آنكه مقرر شد تا از هرگونه ساخت و ساز در اين مناطق جلوگيري شود.
وي در ادامه اين گفت وگو با بيان اينكه با زمين خواران و افرادي كه فضاي سبز را تخريب كنند، برخورد مي شود، افزود: روز گذشته بيش از 50 هكتار زمين فضاي سبز كه توسط زمين خواري به نام هـ-چ تصرف شده و تمام درختان را قطع كرده بود، با همكاري قوه قضاييه پس گرفته شد.


 



سخنگوي شوراي شهر خواستار شد حضور پليس راهور در ميدان امام حسين(ع)

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به وضعيت نابسامان توقف اتوبوس ها و ترافيك موجود در ميدان امام حسين(ع) گفت: با وجود چنين وضعيتي درميدان امام حسين حضور پليس راهور از نان شب هم واجب تر است.
خسرو دانشجو درباره استفاده نامناسب از ظرفيت برخي ميادين و خيابان ها از جمله ميدان امام حسين(ع)، اظهار داشت: براي ميدان امام حسين طرحي در راستاي ساماندهي آن در نظر گرفته ايم كه جزء طرح هاي مصوب است و بايد براي آن بودجه تعيين شود.
وي با تاكيد بر اينكه اين ميدان به عقب نشيني نياز دارد، ادامه داد: در يكي از جلسات اخير شوراي شهر تهران از پليس راهنمايي و رانندگي دعوت به عمل آمد تا در برخي موارد براي رفع مشكلاتي كه با آن رو به رو هستيم كمك حال مديريت شهري باشند البته آنها نيز در راستاي انجام اين اقدامات نيازمند حمايت هايي هستند كه شوراي شهر نيز اعلام آمادگي كرد.به گزارش فارس سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه ميدان امام حسين با چند نيروي راهنمايي و رانندگي پاي كار از اين آشفتگي خارج مي شود تصريح كرد: البته پليس راهنمايي و رانندگي نيز در جلسه مذكور در راستاي همكاري و تعامل با شوراي شهر تهران اعلام آمادگي كرد ولي آنها نيازمند بودجه و حمايت هستند.

 



با تصويب هيئت دولت معاونت تربيت بدني در آموزش وپرورش تشكيل شد

معاونت تربيت بدني به معاونت هاي وزارت آموزش وپرورش اضافه شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، ديروز با تصويب هيئت وزيران و به استناد تبصره (3) ماده (57) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه با اضافه شدن معاونت تربيت بدني معاونت هاي وزارت آموزش وپرورش به شش معاونت افزايش يافت.
دولت، با تصويب هيئت وزيران، با ايجاد معاونت تربيت بدني، تعداد معاونت هاي وزارت آموزش وپرورش از پنج معاونت به شش معاونت افزايش يافت.
وزارت آموزش وپرورش پنج معاونت توسعه مديريت و پشتيباني، حقوقي و امور مجلس، پرورشي و تربيت بدني، آموزش متوسطه، آموزش ابتدايي داشت كه براساس مصوبه دولت، تربيت بدني از معاونت پرورشي منفك و به عنوان معاونت تربيت بدني تشكيل مي شود.
براساس برنامه پنجم توسعه، در دستگاه هايي كه از ادغام دو يا چند دستگاه تشكيل مي شوند و نيز در موارد خاص با تصويب هيئت وزيران، رعايت سقف تعداد معاونت هاي دستگاه، مندرج در قانون مديريت خدمات كشوري ضروري نيست.

 



زمين لرزه زرين دشت را لرزاند

زمين لرزه اي به قدرت
1/4 ريشتر شهر پير از توابع زرين دشت استان فارس را لرزاند.
به گزارش مهر اين زمين لرزه در ساعت 9 و 36 دقيقه روز چهارشنبه رخ داده است.
تاكنون گزارشي از خسارات اين زلزله اعلام نشده است.

 



دستگيري باند بزرگ سرقت و زورگيري در تهران

رئيس پليس پايتخت از دستگيري باند بزرگ سرقت و زورگيري در تهران خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ عباسعلي محمديان با اشاره به اينكه پليس جرايم خشن را در پايتخت رصد مي كند و اگر جرمي سريالي باشد با استفاده از امكانات ويژه براي رسيدگي به پرونده وارد عمل مي شود گفت: اوايل دي ماه سال جاري چند فقره سرقت در مناطق شمال و شرق تهران با محوريت شمال شرق انجام شد كه در اين سرقت ها افراد با ايجاد تصادف ساختگي اقدام به سرقت خودرو مي كردند و اگر راننده خودرو، پلاك خودرو تصادف كرده را استعلام مي كرد يا پلاك دستكاري شده بود و يا آنكه پلاك خودرو سرقتي بود.
وي افزود: اعضاي اين باند با خودروهاي سرقتي اقدام به كيف قاپي و زورگيري مي كردند كه پس از اطلاع ماموران پليس آگاهي تهران از اين موضوع تيم ويژه اي مسئول رسيدگي به پرونده شد كه با پيگيري هاي انجام شده ظرف چهار روز اول، 4مجرم سابقه دار اين باند را شناسايي كردند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اينكه سارقان در طول مدت انجام اقدامات مجرمانه خود، محل سكونتشان را تغيير داده و خانه هاي امن جديدي را در طول اين مدت براي خود انتخاب مي كردند، گفت: در اين حين ماموران پليس آگاهي پايتخت موفق شدند ساير همدستان اين چهار متهم را شناسايي كنند كه طي اين عمليات ضربتي در روز سه شنبه در ده نقطه مختلف تهران و يكي از نقاط خارج از تهران كه پاتوق اين افراد بود، هشت متهم مرد اين پرونده و 4 متهم زن آن را دستگير كردند.
وي با اشاره به اينكه اكثر دستگيرشدگان سابقه سرقت و زورگيري داشتند تصريح كرد: چند تن از آنان به تازگي از زندان آزاد شده بودند و سابقه سرقت، كيف قاپي و زورگيري داشتند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ تصريح كرد: در بررسي هاي تكميلي اين پرونده مواردي از كيف قاپي، زورگيري و سرقت از منزل و حتي تجاوز به عنف وجود دارد كه بايد گفت اين متهمان كلكسيوني از جرايم را در پرونده خود دارند.
وي با اشاره به اينكه متهمان اين باند بزرگ بعضا از زنان براي پوشش ارتكاب جرايم خود استفاده مي كردند گفت: اين افراد با نشاندن زنان در خودروهاي خود در قالب مسافركش اقدام به زورگيري مي كردند و در يكي از موارد سرقت نيز اقدام به آزار و اذيت يكي از مسافران زن خود كرده بودند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ باتاكيد بر اينكه قطعا برخورد شديدي از سوي دستگاه قضايي در انتظار متهمان اين پرونده خواهد بود از تمامي مالباختگاني كه در مناطق شمال و خصوصا شمال شرق تهران طي يك ماه گذشته از طريق افراد بين 19 تا 25 سال از آنها با خودروهايي نظير پژو، سمند، پرايد و ... زورگيري انجام شده است خواست براي شناسايي اين متهمان به پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.
وي با اشاره به اينكه از اين افراد تعداد قابل توجهي قمه، چاقو و ... كشف شده است و اين افراد در مواردي اقدام به ضرب و شتم مالباختگان مي كردند افزود: مجرمان از محل پول هاي به دست آمده نسبت به خريد خودروهاي مدل بالا براي خود اقدام كرده بودند كه اين خودروها نيز شناسايي و توقيف شده است.

 



موج جديد باران و برف در راه است

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي از ورود يك سامانه بارشي به كشور خبر داد و گفت: اين سامانه در مناطق مختلف كشور فعال خواهد بود.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: اين سامانه در استان هاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، زنجان، كردستان، كرمانشاه، ايلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه وبويراحمد، فارس، بوشهر، قزوين، البرز، تهران و سمنان فعال خواهد بود و در استان هاي گيلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالي بارش پراكنده باران و برف خواهيم داشت.
مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي براي روز جمعه نيز در استان هاي واقع در نوار شمالي و نيمه جنوبي بارش متناوب و در استان هاي واقع در نوار شرقي بارش پراكنده برف و باران را پيش بيني كرد. وي خاطرنشان كرد: در روز شنبه گستره بارش به شمال هرمزگان، جنوب شرق و شرق كشور محدود مي شود و در بقيه نقاط كشور بارش قابل توجهي پيش بيني نمي شود. همچنين طي روزهاي پنج شنبه، جمعه و شنبه دماي هوا ابتدا در نيمه غربي و سپس در نيمه شرقي كاهش مي يابد.

 



انهدام شبكه سارقان عابر بانك هاي كشور توسط پليس فارس

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: شبكه سارقان عابر بانك هاي استان هاي فارس؛ اصفهان، مازندران و البرز توسط پليس اين استان متلاشي شد.
به گزارش ايرنا از شيراز سرتيپ دوم سيروس سجاديان افزود: در پي وقوع چند فقره سرقت عابر بانك در استان فارس و چند استان كشور طي سال هاي 98 و 09، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران پليس آگاهي فارس قرار گرفت.
وي بيان داشت: با انجام يك سري اقدامات فني و اطلاعاتي، ماموران موفق شدند سر كرده اين باند و مكان سكونت، اختفا و تردد وي را در استان فارس شناسايي كنند.
فرمانده انتظامي فارس ادامه داد: در اقدامات به عمل آمده مشخص شد متهم از سارقان حرفه اي و با سابقه است كه به اتفاق همسرش در منزل يكي از بستگانش تردد دارد.
وي گفت: ماموران با زيرنظر داشتن سر كرده باند، او را در شيراز دستگير كردند و وي در تحقيقات اوليه به 9 فقره سرقت از عابر بانك هاي استان هاي فارس، اصفهان، مازندران و البرز و همچنين سرقت شش دستگاه خودرو در شهرهاي شيراز، ياسوج و كرج با همكاري شش نفر ديگر كه آنها نيز از سارقان حرفه اي و سابقه دار هستند اقرار كرد.
سجاديان افزود: پليس يكي از همدستان سارق را در مخفيگاهش واقع در نورآباد ممسني شناسايي و دستگير كرد.
سجاديان بيان داشت: اين سارقان ابتدا يك خودرو مدل بالا را سرقت كردند و پس از تغيير در ارقام پلاك آن، بانك هاي مورد هدف را شناسايي و سرقت مي كردند.
سجاديان گفت: اين سارقان يك ميليارد و 367 ميليون و 091 هزار ريال از عابر بانك هاي استان هاي ياد شده به سرقت بردند.

 



مرگ 3 نفر بر اثر گازگرفتگي در دولت آباد اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
نشت گاز منوكسيدكربن در منزلي در دولت آباد اصفهان جان 3 نفر را گرفت.
به گزارش مركز فوريت هاي پزشكي (115) طي تماسي با اتاق فرمان اين مركز اعلام شد كه 4 نفر درمنزل مسكوني واقع در دولت آباد اصفهان بر اثر نشت گاز سمي منوكسيد كربن دچار مسموميت شده اند.
بدنبال اين گزارش، يك واحد امداد اورژانس پيش بيمارستاني در صحنه حادثه حاضر و پس از كنترل وضعيت افراد مشخص شد كه 2 دختر 13 و 20 ساله نيمه هاي شب دچار مسموميت شده بلافاصله جان باخته اند و همچنين زني 32 ساله نيز با وجود انجام اقدامات تكنسين هاي فوريت هاي پزشكي بر اثر شدت مسموميت جانش را از دست داد.
بنابراين گزارش، يكي از بستگان فوت شدگان كه 65 سال دارد به سرعت توسط آمبولانس به بيمارستان غرضي اصفهان منتقل شد و هم اكنون از وضعيت مطلوبي برخوردار است.
گزارش حاكيست، اين خانواده پس از شستشو و نظافت اتاق ها، قبل از خواب دودكش بخاري را داخل تشت آب گذاشته و به استراحت پرداختند تا روز بعد اسباب و وسايل زندگي خود را در منزل جديد چيده و در خانه نو مسكن گزينند، اما متاسفانه بي احتياطي در استفاده از وسيله گرمايشي به جاي خانه نو، خانه ابدي را نصيب آنان كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارقان مسافرنما
رشت- خبرنگاركيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان لاهيجان گفت: در پي تماس فردي با فوريت هاي پليس 110 مبني بر سرقت خودرواش توسط دو مسافر، پليس اين دو سارق را در يكي از خيابان هاي شهر شناسايي و دستگير كرد. احمد اصغرپور افزود: اين سارقان با تشكيل پرونده، جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
محكوميت شكارچيان متخلف
رشتخوار- خبرنگاركيهان: رئيس محيط زيست رشتخوار گفت: دو شكارچي متخلف كه اقدام به شكار شبانه باقرقره شكم سياه در منطقه شكار ممنوع اين شهرستان كرده بودند با حكم دادستاني دستگير شدند.
مهدي جمعه پور افزود: از اين شكارچيان غيرمجاز 6 قطعه باقرقره شكم سياه كشف و آنها به پرداخت دو ميليون و400 هزار ريال در حق محيط زيست محكوم شدند.
كشف يك كيلو و300 گرم شيشه
اراك- خبرنگاركيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان شازند گفت ماموران ايست بازرسي توره با همكاري يگان امداد آن شهرستان در دو عمليات جداگانه در بازرسي از يك دستگاه پيكان مقدار 300گرم و در بازرسي از وسايل همراه يكي از مسافران يك دستگاه اتوبوس در مسير اهواز به تهران مقدار يك كيلوگرم شيشه كشف كردند.
سرگرد چگني افزود: در اين رابطه سه نفر متهم دستگير شدند.
توقيف محموله قاچاق
¤ فرمانده انتظامي شهرستان دليجان از توقف يك دستگاه كاميون يخچال دار حامل كالاي قاچاق در محور اصفهان- تهران خبر داد.
سرهنگ امين نژاد گفت: اين محموله شامل 21هزار ثوپ انواع پوشاك زنانه به ارزش تقريبي يك ميليارد و500 ميليون ريال بود.

 



بليت سارق اينترنتي سوخت

شخصي كه با برداشت پول از حساب اينترنتي فردي اقدام به خريد بليت اتوبوس از طريق اينترنت كرده و بعد با عودت بليت پول را دريافت مي كرد با اطلاع رساني سريع مالباخته شناسايي و دستگير شد.
به گزارش فارس پيرو شكايت فردي مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب وي به مبلغ 6 ميليون ريال به صورت اينترنتي، مامورين اقدامات خود را آغاز كردند كه در بدو امر مشخص شد اين برداشت صرف خريدهاي اينترنتي شده است.
طي تحقيقات فني و تخصصي كارشناسان مشخص شد فردي با جعل كردن شناسنامه شاكي و اطلاع از شماره حساب وي با حضور در بانك مبادرت به فعال كردن رمز دوم كارت عابر بانك شاكي كرده است.اين فرد طي دو مرحله اقدام به خريد اينترنتي بليت اتوبوس كرد و به بهانه انصراف به صورت حضوري بليت ها را عودت و مبلغ را دريافت كرد.با توجه به اطلاعات به دست آمده و انجام فعاليت هاي كارشناسي اين فرد طي عملياتي دستگير و به جرم خود اعتراف كرد.

 



دستگيري 25 نفر از اراذل و اوباش معروف ورامين

فرمانده انتظامي شرق استان تهران گفت : تعداد25 نفر از اراذل و اوباش معروف و سابقه دار به اتهام شرارت و برهم زدن نظم عمومي دستگير شدند.
به گزارش ايسنا سرهنگ سيروس فتحي با اعلام اين خبر گفت : در راستاي ارتقاي امنيت محلات در سطح شهرستان ورامين تعداد 25 نفر از اراذل و اوباش معروف و سابقه دار به اتهام شرارت و برهم زدن نظم عمومي دستگير شدند و با تكميل پرونده براي رسيدگي در اختيار مقام قضايي قرار خواهد گرفت.
فرمانده انتظامي شرق استان تهران با بيان اينكه كارآگاهان پليس آگاهي با بيان اينكه اين افراد به اتهام شرارت و برهم زدن نظم عمومي تحت تعقيب پليس بودند، افزود : عمده اين افراد داراي سوابق متعدد كيفري بوده و بررسي براي كشف ديگر سوابق اين افراد ادامه دارد.
وي همچنين با بيان اينكه در راستاي طرح امنيت محلات فرماندهي شرق استان تهران از 60قهوه خانه بازديد به عمل آمد، گفت: «تعداد 17 قهوه خانه به علت عدم رعايت شئونات اسلامي و همچنين ايجاد مزاحمت و نداشتن مجوزهاي لازم به دستور مقام قضايي پلمب و به 20 قهوه خانه نيز اخطار داده شد».
وي افزود: «همچنين در بازديد از قهوه خانه هاي سطح فرماندهي شرق، تعداد پنج دستگاه موتورسيكلت سرقتي و يك دستگاه موتورسيكلت چهارصد سي سي غيرمجاز كشف و توقيف شد».
فتحي با بيان اينكه ماموران در اجراي طرح هاي متعدد در سطح شهرستان ورامين، پيشوا و پاكدشت تعداد10 قبضه سلاح گرم از جمله 9 قبضه سلاح شكاري و يك كلت كمري كشف و ضبط كردند، گفت: «همچنين ماموران در راستاي طرح برخورد با توليد و توزيع كنندگان مواد مخدر، مقدار10 كيلوگرم شيشه و يك كيلوگرم حشيش كشف و ضبط كردند». به گفته وي همچنين از قاچاقچيان مواد مخدر15 كيلوگرم مواد اوليه توليد شيشه كشف و ضبط شد. فرمانده انتظامي شرق استان تهران با اعلام كشف هزارو500 بطري انواع مشروبات الكلي، گفت: در راستاي افزايش امنيت محلات تعداد 20 قبضه سلاح سرد نيز از اوباشگران كشف و ضبط شد.

 



انهدام شبكه اشرار مسلح در گلستان

فرمانده انتظامي استان گلستان از انهدام بزرگ ترين شبكه اشرار مسلح در استان، طي چند عمليات پليسي خبر داد.
سرهنگ «سيد محمود ميرفيضي» روز چهارشنبه گفت: با كشته شدن سركرده باند اشرار مسلح و دستگيري 23 نفر از همدستانش، پرونده بزرگترين باند اشرار مسلح در استان گلستان بسته شد.
وي بدون اشاره به زمان اين درگيري افزود: سركرده اين باند كه به اتفاق تعدادي از همدستانش در منزلي در گرگان مخفي شده بود، در درگيري مسلحانه با مأموران به هلاكت رسيد.وي اضافه كرد: اشرار مسلح كه به محض اطلاع مأموران در صحنه، اقدام به تيراندازي به سوي مأموران كرده بودند، غافلگير شدند و در اين عمليات سركرده باند به هلاكت رسيد.
سرهنگ ميرفيضي هم چنين گفت: اعضاي اين باند داراي چند فقره سابقه شرارت، درگيري و تيراندازي به سمت مأموران، درگيري و تيراندازي به سمت شهروندان، سرقت، ضرب و شتم شهروندان، خريد و فروش سلاح و محكوميت قضايي را در پرونده سوابق خود به همراه دارند.
وي افزود: در ادامه عمليات تعداد 23 نفر از همدستان اين شرور در شهرهاي آزادشهر، كردكوي و بندرگز دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.

 



مرگ صاحبخانه بر اثر انفجار كپسول گاز

برازجان- خبرنگار كيهان:
انفجار كپسول گاز در برازجان باعث ويراني منزل مسكوني و مرگ صاحبخانه شد.
در اثر بي اطلاعي صاحبخانه برازجاني از نشت گاز و زدن كليد برق كپسول گاز منفجر و باعث مرگ وي شد.
در اين حادثه كه روز دوشنبه رخ داد قسمت هايي از منزل مسكوني تخريب شد و صاحبخانه به نام الله كرم-ش نيز جان خود را از دست داد.

 



آلودگي نفتي4 مركز پرورش ماهي در اردل

مديركل شيلات چهارمحال و بختياري گفت: سرايت نفت به سرچشمه منبع آب منطقه سرخون شهرستان اردل تاكنون چهار مركز پرورش ماهي با ظرفيت توليد 85 تا 90 تن را آلوده كرده است.
«اسماعيل پيرعلي» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: برآورد ميزان خسارات وارده به اين استخرهاي پرورش ماهي منوط به اعلام صورتجلسه اداره كل دامپزشكي استان است.
وي در زمينه اقدامات انجام گرفته براي كاهش خسارات ناشي از نشت نفت به منبع آب اين منطقه اظهار داشت: شركت نفت بايد هر چه سريعتر وارد عمل شود و از نشت بيشتر نفت جلوگيري كند.
در حال حاضر حدود 12 واحد پرورش ماهي در منطقه سرخون شهرستان اردل وجود دارد.
بررسي ها نشان مي دهد كه در اواسط دهه 60 خط لوله انتقال نفت خام «مارون- اصفهان» بر اثر رانش زمين در منطقه سرخون شهرستان اردل شكسته شده و موجب آلودگي نفتي و سرايت نفت به سرچشمه و استخرهاي پرورش ماهي اين منطقه شده است.

 



توضيحات قوه قضائيه درباره حمله به يك روحاني

رئيس دادگاه بدوي پرونده حمله به يك روحاني ناهي منكر، توضيحاتي را درباره جزئيات اين پرونده ارائه داد.
رئيس دادگاه بدوي كه خود ملبس به لباس روحانيت است با ارسال دادنامه اي اعلام نمود، شاكي اين پرونده در زمان درگيري ملبس نبوده و در مسير ورود ممنوع در حال تردد بوده كه با متهمان درگير شده و از قضا با قفل و زنجير چرخ اتومبيل صدمات فراواني را به متهمان وارد مي كند.
دادگاه بدوي متهمان را به پرداخت دويست هزار ريال جزاي نقدي به خاطر فحاشي و هر يك از متهمان را به دليل تخريب خودرو و عينك به پرداخت سه ميليون ريال جزاي نقدي بدل از حبس و يكي از متهمان را به پرداخت سه دينار بابت كبودي زير چشم عباس روزمه محكوم نموده است.
البته تا تكميل طول دوره درمان و نظريه قطعي پزشكي قانوني راي دادگاه صادر نخواهد شد.
بنا بر اعلام دادگاه بدوي كاهش ديد و دوبيني شديد شاكي، و همچنين حمله متهم به همراه 32 تن از دوستانش صحت ندارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14