(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 دی 1390- شماره 20121

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران: بايد رذالت هاي آمريكا را به دنيا نشان دهيم
مراسم اربعين در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد
در گراميداشت اربعين حسيني ايران اسلامي سياهپوش شد
گزارشي از پي گيري هاي رسمي وزارتخارجه
ايران خطاب به آمريكا و انگليس: مسئوليت ترور دانشمندان ايراني مستقيما با شماست
درب حرم مطهر حضرت سيد الشهدا در اصفهان رونمايي شد
امام جمعه قم: دستگاه هاي اطلاعاتي عاملان ترور شهيد احمدي روشن را دستگير كنند
اتخاذ راهكارهاي جديد براي حفاظت از دانشمندان هسته اي
پيكر شهيد احمدي روشن در امامزاده علي اكبر(ع) چيذر به خاك سپرده شد
هيئت آژانس 28 ژانويه به ايران سفر مي كند
پيكر شهيد رضا قشقايي ميهمان حرم عبدالعظيم حسني(ع) شد
جامعه مدرسين حوزه علميه قم: دشمنان در نااميد كردن مردم از آينده اي روشن ناكام مانده اند
اختصاص 750 ميليارد ريال اعتبار به انسداد مرزها
پرواز كرمانشاه-نجف از 22 بهمن فعال مي شود
وزير نفت در گناوه: صنعت نفت ايران قابل تحريم نيست
تشييع پيكر پاك 6 شهيد در شهرهاي كشور
آغاز ثبت نام دومين آزمون نيمه متمركز دكتري
اخبار ادبي و هنري
جلسه سرنوشت ساز محمدي با خطيب



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران: بايد رذالت هاي آمريكا را به دنيا نشان دهيم

امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر لزوم حفاظت از دانشمندان كشورمان گفت: بايد رذالت هاي آمريكا را به دنيا نشان دهيم و مردم دنيا را بيدار كنيم.
به گزارش فارس، آيت الله محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران در ابتدا به خطبه 165 نهج البلاغه اشاره كرد و انسجام حركت اجتماعي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اگر كوتاهي نكنيم، دشمن نسبت به ما طمع نمي كند، زيرا هدف دشمن به هم ريختگي و ايجاد سستي در جامعه است.
وي با اشاره به دشمني دشمنان اسلام با جمهوري اسلامي ايران گفت: تكليف دشمن روشن است، آنها با انديشه اسلامي دشمن هستند، البته تا قبل از اين فقط با ايران دشمني مي كردند اما امروز به دليل گسترش تفكر اسلامي در كشورهاي مسلمان با همه جهان اسلام دشمن هستند كه سرآغاز اين تفكر جمهوري اسلامي ايران بوده است بنابراين با ما با انواع روش ها مقابله و دشمني مي كنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به شهادت شهيد احمدي روشن متفكر عرصه جهاد علمي گفت: بر اساس »تعرف الاشياء باضدادها« بايد دانست كه ددمنشي و ماهيت پليد دشمن به وسيله ترور دانشمندان ما شناخته شد، به همين دليل براي اينكه ملت ايران بداند در كجا قرار گرفته است، بايد ببيند دشمن چه مي كند.
آيت الله امامي كاشاني در ادامه با تسليت شهادت شهيد احمدي روشن به رهبر معظم انقلاب و ملت ايران و خانواده اين شهيد تأكيد كرد: نظام و دستگاه هاي مسئول بايد در حفظ و نگهداري جهادگران عرصه علمي و دانشمندان دقت، تلاش و برنامه ريزي بيشتري بكنند.
وي از دستگاه هاي مسئول خواست تا اين جنايت را از طريق مجامع بين المللي پيگيري كنند تا سخن جمهوري اسلامي ايران به گوش مردم دنيا برسد و به ملت ها بفهماند كه آمريكا با چه چيزهايي مخالف است و دست به چه جناياتي مي زند.
وي گفت:هر چند مي دانيم و مي ببينيم كه مجامع بين المللي در مقابل اين جنايت ها سكوت مي كنند اما بايد رذالت هاي آمريكا را به دنيا نشان دهيم و آنها را بيدار كنيم.
خطيب نماز جمعه تهران افزود: بعضي از جوانان و افراد غافل بايد اين حقايق را بفهمند كه آمريكايي ها و دشمنان ما با اساس جمهوري اسلامي ايران دشمن هستند بنابراين نبايد عليه نظام شعار داده و حركت كنند چراكه اين كار آنها هم راستا شدن با دشمن است.
آيت الله امامي كاشاني در ادامه با اشاره به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: دشمن براي انتخابات برنامه ريزي كرده است، به همين دليل همه بايد براي برگزاري انتخابات منسجم شويم و هيچ كس نبايد به فكر عدم مشاركت و رأي ندادن باشد چرا كه اين سستي به اصل انقلاب و اسلام صدمه مي زند.
وي با تأكيد بر اينكه همگان در برابر مسئله انتخابات و حفظ نظام اسلامي مسئول هستيم، گفت: همه ما روزي از سوي خداوند مورد سؤال قرار خواهيم گرفت.
امام جمعه موقت تهران گفت: حادثه هايي مانند شهادت دانشمندان ما گرچه براي ملت سخت و سنگين است وليكن براي جامعه اسلامي بيداركننده است.
وي اضافه كرد: همه ما بايد انتخابات را مورد اهتمام قرار دهيم و خيلي به عمل افراد توجه نكنيم بلكه مهم اصل نظام است كه در حال حاضر با رهبري صحيح و اسلامي رهبر معظم انقلاب در حال حركت است و اين تكليفي است كه به گردن همه ماست.
آيت الله امامي كاشاني در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسيدن اربعين حسيني، اظهار داشت: عاشورا در مقابل انحراف دين ايستاد و آن انحراف اطاعت از حاكم ظالم بود. برخي القا مي كردند كه حاكم اگر ظلم هم كرد، بايد اطاعت شود و اين تفكر را حاكم كردند.
وي افزود: سيد الشهدا در مقابل اين تفكر ايستاد. امروز كه دنياي اسلام حركت كرده است، اين حرف ها را باطل كرد. مردم مصر اين حرف ها را دور ريخت و با بيرون كردن ديكتاتور خود اين احاديث جعلي را به زمين زد. حتي ديديم كه در كشوري مثل يمن و ليبي كه اكثرا سني بودند اين روايات غلط را دور ريختند و اين روايات مجعول را زير پا گذاشتند و راه حسين بن علي(ع) را رفتند و اين نقش بزرگ كربلا است.

 



در حضور رهبر انقلاب و با عزاداري هيئت هاي دانشجويي
مراسم اربعين در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد

در اربعين شهادت سيد و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) و اصحاب و ياران آن حضرت، روز شنبه حسينيه امام خميني(ره) ميزبان هيئت هاي دانشجويي از سراسر كشور بود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در اين مراسم معنوي دانشجويان و دانشگاهيان، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي به عزاداري و سينه زني پرداختند.
مراسم هيئت هاي دانشجويي با قرائت آيات نوراني قرآن آغاز و سپس درس هاي معرفتي و عزت بخش كربلا تبيين شد.
در ادامه، عزاداران اربعين حسيني، با نوحه خواني و مرثيه سرايي بر مصائب كاروان اسراي كربلا و حضرت زينب (سلام الله عليها) گريستند و عزاداري كردند.
همچنين خاطرنشان مي شود؛ هيئت هاي دانشجويي دانشگاه هاي تهران همزمان با اربعين حسيني و در تجديد ميثاق با مقام معظم رهبري و در محكوميت ترور شهيد مصطفي احمدي روشن از صبح روز شنبه از مقابل دانشگاه صنعتي اميركبير و تهران به سمت حسينيه امام خميني(ره) راهپيمايي كردند.
دانشجويان پيراهن مشكي بر تن داشتند و شعارهايي مانند «حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست» «مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آمريكا»، «خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست» و «اي رهبر آزاده، آماده ايم آماده» سر مي دادند.
دانشجويان راهپيمايي خود را در محكوميت اقدامات خصمانه دشمنان انقلاب اسلامي از مقابل درب دانشگاه صنعتي اميركبير آغاز كرده و براي عرض تسليت اربعين حسيني و محكوم كردن ترورهاي كور دشمنان نظام اسلامي به سمت بيت رهبر معظم انقلاب حركت كردند.
اين دانشجويان همچنين عكس هايي از شهيد مصطفي احمدي روشن و پلاكاردهايي در محكوميت ترور اين شهيد بزرگوار را در دست داشتند.
مصطفي احمدي روشن- معاون بازرگاني سايت هسته اي نطنز و دانش آموخته دانشگاه صنعتي شريف- چهارشنبه گذشته و در دومين سالگرد ترور شهيد علي محمدي، بر اثر انفجار بمبي در مقابل دانشكده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي به شهادت رسيد.

 



در گراميداشت اربعين حسيني ايران اسلامي سياهپوش شد

مراسم عزاداري اربعين حسيني(ع) با حضور اقشار مختلف مردم، علما و فضلاي حوزه علميه در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، استاد حوزه علميه قم در اين مراسم در سخناني ضمن تبيين اهداف قيام عاشورا و نهضت حسيني، بر ضرورت تعميق فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت در جامعه تاكيد كرد و گفت: امام حسين(ع) براي نجات جامعه بشري از ضلالت و گمراهي، خون پاك خود و يارانش را سخاوتمندانه در راه خداوند و امت اسلام فدا كرد.
حجت الاسلام «سيداحمد حسيني خراساني» افزود: امروز فرهنگ و مكتب امام حسين(ع) جهان بشريت را متاثر ساخته و زمينه ساز ظهور حضرت وليعصر(عج) است.
حسيني خراساني خاطرنشان كرد: همه بايد ادامه دهنده نهضت عاشورا و مبلغان جاودان و بزرگ قهرمان تاريخ حضرت زينب كبري(س) باشيم تا دشمنان اين دستاوردهاي عظيم را به بيراهه نبرند.
براساس همين گزارش، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) يكپارچه سياهپوش بود و خيل عظيم سوگواران براي عرض تسليت به بي بي دو عالم در اين مكان مقدس حضور يافتند.
مردم قم با راه اندازي دسته جات سوگواري در قالب هيئت هاي سينه زن و زنجيرزن در خيابان هاي اين شهر به سمت حرم كريمه اهل بيت(س) به حركت درآمدند.
همچنين دسته هاي عزاداري از شهرهاي ديگر نيز كه با آيين خاص خود به سوگواري سيد و سالار شهيدان مي پردازند، جلوه ديگري به اين آيين باشكوه دادند.
مراسم عزاداري اربعين امام حسين(ع) در ساير اماكن مذهبي قم به ويژه مسجد مقدس جمكران نيز برپا شد و سخنرانان به بيان رشادت هاي سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و نقش قيام عاشورا در حفظ اسلام پرداختند.
در شهر مقدس مشهد نيز گراميداشت اربعين حسيني، با برنامه هاي مرثيه سرايي و سينه زني در حرم مطهر رضوي برگزار شد.
صدها هزار زائر و مجاور گروه گروه براي عرض تسليت چهلمين روز شهادت سالار شهيدان به حرم رضوي مشرف شده و اين شهادت غم انگيز را به هشتمين امام برحق شيعيان جهان تسليت گفتند.
مشهدالرضا(ع) در دهه آخر ماه صفر، همه ساله و طبق يك سنت ديرينه پذيراي هزاران دسته عزاداري از سراسر كشور است كه خود را به اين شهر مقدس مي رسانند تا در سوگواري اربعين حسيني، رحلت رسول مكرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) شركت كنند.
در شهر شيراز نيز حرم مطهر احمدبن موسي(ع) از شب اربعين، پذيراي هزاران زائر عزادار از شهرستان هاي فارس، استان هاي همجوار و كشورهاي جنوبي خليج فارس بود.
دسته ها و هيئت هاي سينه زني براي عرض تسليت اربعين سالار شهيدان و شهداي كربلا به حرم احمدي مشرف شدند و در جوار حرم برادر امام هشتم به عزاداري پرداختند.
مردم عزادار فارس طبق سنت هاي ديرينه خود با پختن غذاهاي نذري و پهن كردن سفره هاي اربعيني در اطعام فقرا و مساكين شركت جستند.

 



گزارشي از پي گيري هاي رسمي وزارتخارجه
ايران خطاب به آمريكا و انگليس: مسئوليت ترور دانشمندان ايراني مستقيما با شماست

سرويس سياسي-
در پي ترور دانشمند جوان كشورمان شهيد مصطفي احمدي روشن، جمهوري اسلامي ايران مراتب اعتراضات شديداللحن خودش را به مجامع بين المللي اعلام و بر دخالت سيا، موساد و ام آي 6 در اين حادثه تروريستي تاكيد كرد.
محمد خزاعي، سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در نامه اي كه همزمان براي دبير كل، رئيس مجمع عمومي و رئيس شوراي امنيت سازمان ملل متحد ارسال شد، خواستار محكوم كردن ترور شهيد احمدي روشن توسط اركان مختلف اين سازمان و برداشتن گام هاي موثر براي حذف تروريسم در همه اشكال آن شد.
سفير و نماينده كشورمان در اين نامه با اشاره به اقدام تروريستي 21 دي ماه سال جاري در تهران كه منجر به شهادت مصطفي احمدي روشن از فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف و معاون تاسيسات هسته اي نطنز و همراه وي شد، تصريح كرد: اين اولين بار نيست كه دانشمندان ايراني مورد حملات تروريستي مغرضانه قرار مي گيرند.
خزاعي، با يادآوري نامه قبلي خود در مورد تلاش براي ترور دو فيزيكدان برجسته ايراني، مجيد شهرياري و فريدون عباسي دواني (فريدون عباسي در حال حاضر رئيس سازمان انرژي اتمي جمهوري اسلامي ايران است) در سال 1389 كه منجر به شهادت مجيد شهرياري و زخمي شدن فريدون عباسي دواني و همسر وي شد، اضافه كرد: در چارچوب همين حملات تروريستي، مسعود علي محمدي ديگر دانشمند ايراني نيز در مقابل منزل خود در سال 1388 به شهادت رسيد.
سفير و نماينده كشورمان در سازمان ملل افزود: بر پايه مدارك موجود كه توسط نهادهاي ذي ربط امنيتي جمهوري اسلامي ايران جمع آوري شده است، مرتكبين از شيوه هاي تروريستي مشابهي براي ترور دانشمندان هسته اي ايران استفاده كرده اند. هم چنين مدارك متقني وجود دارد كه طرف هاي خارجي مشخص از جمله رژيم صهيونيستي در پشت اين ترورها قرار دارند.
وي تصريح كرد: همان گونه كه طرف هاي خارجي دست اندركار اذعان كرده اند، اين اقدامات تروريستي بخشي از تلاش ها براي مختل كردن برنامه صلح آميز هسته اي كشورمان بوده است.
خزاعي ادامه داد: اين دست اندركاران خارجي از هيچ تلاشي براي محروم كردن جمهوري اسلامي ايران از حقوق مسلم خود در مورد انرژي صلح آميز هسته اي دريغ نكرده و خواستار اجراي عمليات مخفيانه شامل ترور دانشمندان هسته اي، خرابكاري در برنامه هسته اي ايران و يا اقدام به حمله نظامي عليه ايران شده اند.
سفير و نماينده كشورمان در سازمان ملل اضافه كرد: اكنون اين سوال مطرح مي شود كه آيا توسل به انواع اقدامات غيرقانوني و زورگويانه حتي اقدام تروريستي براي جلوگيري از حق كشورهاي در حال توسعه براي پيشرفت از جمله استفاده از انرژي صلح آميز جايز است؟
وي افزود: خسارات هاي جاني و مالي زيادي به واسطه اقدامات تروريستي در دهه هاي گذشته بر ايران تحميل شده است. انتظار مي رود دبير كل سازمان ملل متحد، رئيس شوراي امنيت و ديگر ارگان ها و اركان سازمان ملل متحد اين گونه اقدامات تروريستي غيرانساني را با قوي ترين واژه ها محكوم كرده و گام هاي موثري را براي حذف تروريسم در همه اشكال آن بردارند.
خزاعي در پايان خواستار ثبت اين نامه به عنوان سند شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل متحد شد.
2 يادداشت اعتراضي ايران
به آمريكا و انگليس
همچنين وزارت امور خارجه كشورمان با ارسال 2 يادداشت اعتراض شديداللحن به دولت هاي آمريكا و انگليس بر نقش آشكار آنها در وقوع اين جنايت تاكيد كرده و اين كشورها را در قبال جنايات انجام شده عليه دانشمندان هسته اي ايران مسئول دانست.
در يادداشت اعتراضي ايران خطاب به دولت انگليس كه براي وزارت خارجه اين كشور ارسال شده است، با اشاره به سخنان جان ساورز رئيس سرويس اطلاعات خارجي اين كشور در پاييز سال گذشته تاكيد شده است كه ترور دانشمندان هسته اي ايران بلافاصله پس از سخنراني ساورز درباره آغاز عمليات اطلاعاتي عليه ايران انجام شده است.
در اين يادداشت آمده است: وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با مدنظر قرار دادن اين واقعيت كه روند عمليات ترور دانشمندان ايراني دقيقا پس از اعلام اين رويكرد دولت انگليس از سوي جان ساورز رئيس سرويس اطلاعاتي انگليس آغاز شده است، لذا مراتب اعتراض مجدد خود نسبت به پيامدهاي رويكرد ياد شده دولت انگليس را ابراز داشته و بر مسئوليت آن كشور در قبال اين قبيل اقدامات تروريستي تاكيد مي ورزد.
ايران يادداشت اعتراض ديگري نيز خطاب به دولت آمريكا را به سفير سوئيس در تهران كه مسئوليت دفتر حافظ منافع آمريكا را برعهده دارد ارائه كرد.
ايران در اين يادداشت بر اين نكته تاكيد كرده است كه يادداشت هاي ديپلماتيك مكرر ايران در مورد وجود اسنادي مبني بر حمايت آمريكا از گروه هاي تروريستي عليه ايران بدون پاسخ مانده و حتي با سكوت تاييدآميز اين كشور مواجه شده است.
اين يادداشت اضافه مي كند: براساس اسناد معتبر و اطلاعات موثق اين عمليات ترور با هدايت، پشتيباني و برنامه ريزي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا(سيا) و با دخالت مستقيم عوامل وابسته به آن سازمان به انجام رسيده است كه مسئوليت مستقيم آن برعهده آن دولت مي باشد كه بايد براساس موازين و حقوق بين الملل و تعهدات دوجانبه پاسخگو باشد.
اين يادداشت تاكيد مي كند: جمهوري اسلامي ايران ضمن محكوم كردن اين ترور ناجوانمردانه و درخواست توضيح فوري دولت آمريكا، نسبت به عواقب آن به طور جدي هشدار مي دهد و از آن دولت قويا مي خواهد به حمايت هاي خود از هر نوع عمليات تروريستي ضد بشري نسبت به جان شهروندان ايران كه ناقض حقوق بين المللي و تعهدات ذيربط آن دولت بوده و صلح و امنيت بين المللي را در معرض جدي قرار مي دهد، فورا پايان دهد. ضمن آن كه حق پيگيري مقتضي موضوع نيز براي دولت جمهوري اسلامي ايران محفوظ مي باشد.
از سوي ديگر؛ آمريكا و انگليس مدعي شدند كه در ترور دانشمند هسته اي ايران مصطفي احمدي روشن دخالتي نداشته اند.
وزير امور خارجه آمريكا و يك مقام عالي رتبه وزارت امور خارجه انگليس دخالت در ترور دانشمند هسته اي ايران را تكذيب و اين حادثه تروريستي را محكوم كردند!
خاطرنشان مي شود؛ چندي پيش سه تن از اعضاي كنگره آمريكا به صراحت عمليات هاي پنهان عليه اشخاص و تاسيسات ايراني را خواستار شدند.
پيتر تي.كينگ- نماينده رئيس كميته امنيت كشور- مايكل مك كال- رئيس كميته فرعي نظارت، تحقيقات و مديريت- و پاتريك ميهان- رئيس كميته فرعي ضدتروريسم و اطلاعات جاسوسي- در نامه اي به باراك اوباما، رئيس جمهور اين كشور ضمن اذعان به شكست تحريم هاي اعمال شده عليه كشورمان از سال 1979 تاكنون و با ابراز نگراني از افزايش نفوذ ايران در آمريكاي لاتين كه زماني حياط خلوت آمريكا محسوب مي شد، «اقدام پنهان آمريكا عليه ايران از جمله عليه تاسيسات و اشخاص» ايراني را خواستار شدند.
براي ترور دانشمندان ايراني گزارشگر ويژه تعيين كنيد
دبير ستاد حقوق بشر كشورمان هم در نامه اي به ناوي پيلاي كميسرعالي حقوق بشر سازمان ملل از انفعال و سكوت مجامع جهاني در قبال ترور دانشمندان ايراني انتقاد كرد و خواستار تعيين گزارشگر ويژه براي بررسي ترورها شد.

 



درب حرم مطهر حضرت سيد الشهدا در اصفهان رونمايي شد

ستاد بازسازي عتبات عاليات اصفهان همزمان با فرا رسيدن اربعين اباعبدالله الحسين(ع)، درب(ورودي باب الشهدا) حرم اين امام همام را در معرض ديد عموم علاقه مندان به سرور و سالار شهيدان قرار داد و آن را رونمايي كرد.
به گزارش روز شنبه خبرنگار ايرنا، اين ستاد بخشي از كارگاه ساخت اين در نقره اي را از اوايل هفته گذشته در ميدان امام حسين(ع) اصفهان برپا كرد.
همزمان با فعاليت استادكاران نقره كار بر روي بخشهايي از اين در، مداحان نيز به نوحه سرايي پرداخته و دلهاي عاشق را روانه كربلا كردند.
همچنين پرچم بارگاه ملكوتي اباعبدالله الحسين(ع) نيز در اين مكان نصب شده بود كه بسياري از مردم ولايتمدار اصفهان هم با سينه زني و ذكر حسين حسين و چشماني اشكبار خود را متبرك به اين پرچم كردند.
مردم بسياري كه در اين محل حضور يافته بودند، براي لحظاتي خود را در صحن و سراي اباعبدالله الحسين(ع) در كربلا احساس مي كردند و دلهاي خود را با عزاداران آن حضرتش در نينوا يكي كردند.

 



امام جمعه قم: دستگاه هاي اطلاعاتي عاملان ترور شهيد احمدي روشن را دستگير كنند

امام جمعه قم گفت: ملت ايران از دستگاه هاي اطلاعاتي و قضايي مي خواهند به سرعت عاملان ترور شهيد احمدي روشن را شناسايي كرده و به سزاي اعمال ننگين خود برسانند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي نمازجمعه قم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بيان اين مطلب افزود: دشمنان اقدام به ترور دانشمندان هسته اي ايران مي كنند غافل از اينكه اگر پرچمي از دست علمداري بيافتد جهادگر با ايمان ديگري آن علم را بر دوش مي كشد، ايران پر از علمدار و دانشمندان هسته اي است لذا با ترور فيزيكي افراد نمي توانند از رشد شتابان علمي ايران جلوگيري كنند.
وي اظهار داشت: دشمنان از طريق ترور و تهديد سعي دارند مسئولان و مردم را ترسانده و در راه عزت و اقتداري كه در پيش گرفته اند خلل ايجاد كنند غافل از اينكه ملت راه خود را پيدا كرده و حتي براي ادامه اين راه از تقديم فرزندان خود دريغ نمي كنند.
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي گفت: ملت با حضور خود در انتخابات آتي و انتخاب نمايندگان در شان نظام ولايي، انتقام خونهاي به ناحق ريخته شده شهدايي را كه هر از گاهي توسط دشمنان ترور مي شوند بگيرند.

 



معاون امنيتي وزير كشور خبر داد
اتخاذ راهكارهاي جديد براي حفاظت از دانشمندان هسته اي

معاون امنيتي - انتظامي وزير كشور از اتخاذ راهكارهاي جديد براي حفاظت از نخبگان و دانشمندان هسته اي كشورمان خبر داد.
علي عبداللهي، در پاسخ به اين پرسش كه «پس از اتفاق چهارشنبه گذشته و ترور شهيد مصطفي احمدي روشن آيا دستگاه هاي امنيتي روش و راهكار جديدي براي حفاظت از دانشمندان و نخبگان علمي كشورمان در نظر گرفته اند؟» گفت: بلافاصله بعد از اتفاق اخير همه مسئولان ذي ربط و دستگاه هاي امنيتي را دعوت كرديم و در جلسه اي، روش هاي مقابله و تشديد حفاظت از نخبگان علمي و دانشمندان هسته اي مان را مورد توجه قرار داديم كه انشاءالله به مرحله اجرا درمي آيد.
وي در گفت وگو با ايسنا، همچنين در پاسخ به اين پرسش كه «پيش از اين نيز درباره اتخاذ راهكارهاي جديد در بحث حفاظت از دانشمندان ما بحث شده بود اما حادثه تروريستي جديدي رخ داد؛ بنابراين راهكارهاي شما چگونه خواهد بود؟» پاسخ داد: طرح اين روش ها امكان پذير نيست. قبلاً هم كارهايي انجام شده بود، اما بحث جديدي در حال حاضر مورد توجه است و من بعد از مدتي خواهم گفت كه چه اتفاقي افتاده و چه اقداماتي صورت گرفته است. گفتني است تاكنون 5 دانشمند هسته اي ايران هدف ترور تيم هاي سيا و موساد قرارگرفته اند.

 



پيكر شهيد احمدي روشن در امامزاده علي اكبر(ع) چيذر به خاك سپرده شد

پيكر شهيد احمدي روشن روز جمعه پس از يك تشييع باشكوه در امامزاده علي اكبر(ع) چيذر به خاك سپرده شد.
خيل عظيم جمعيت حاضر در اين مراسم با سينه زني، نوحه خواني و ياد سالار شهيدان به مقام اين دانشمند شهيد اداي احترام كردند.
همچنين خانواده شهيد مصطفي احمدي روشن صبح پنجشنبه به منظور ابراز همدردي با خانواده شهيد قشقايي كه وي نيز روز گذشته و ساعاتي پس از انفجار به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسيده بود، در ابن بابويه شهر ري حضور يافتند.
رحيم احمدي روشن و صديقه سالاريان پدر و مادر و همچنين فاطمه كاشاني همسر مصطفي احمدي روشن روز پنجشنبه با حضور در منزل شهيد رضا قشقايي در شهرري شهادت فرزند اين خانواده را تبريك و تسليت گفتند.

 



هيئت آژانس 28 ژانويه به ايران سفر مي كند

ديپلمات ها از وين خبر دادند كه هياتي از مقامات ارشد آژانس هشتم بهمن ماه به ايران سفر مي كنند.
خبرگزاري فرانسه به نقل از ديپلمات ها از وين گزارش داد كه هياتي از آژانس بين المللي انرژي اتمي روز 28 ژانويه (8 بهمن ماه) براي حل نگراني ها درباره برنامه هسته اي ايران به تهران سفر خواهد كرد.
يك ديپلمات غربي به اين خبرگزاري گفت كه هرمان ناكارتس ـ بازرس ارشد آژانس ـ رياست اين هيات را به عهده خواهد داشت و رافائل گروسي ـ مرد شماره 2 آژانس ـ نيز در اين سفر كه 28 ژانويه آغاز مي شود و تا هفته اول فوريه به طول مي انجامد همراه هيات خواهد بود.
يك نماينده ديگر نيز گفت كه اين سفر كه دو ماه پس از انتشار آخرين گزارش آژانس انجام مي شود، احتمالا 28 ژانويه انجام مي شود اگرچه هنوز اين تاريخ دقيقا مشخص نشده است.
در عين حال ابهاماتي درباره اين كه آيا اين هيات فقط با مقامات ايراني مذاكره مي كند يا مي تواند از سايت هايي كه در گزارش نوامبر آژانس به آن ها اشاره شده است بازديد كند وجود دارد.
وي كه خواست نامش فاش نشود به خبرگزاري فرانسه گفت: ممكن است كه ايراني ها فقط به دنبال مذاكراتي كوتاه باشند كه اين چيزي نخواهد بود كه آژانس به دنبال آن است.
سخنگوي آژانس درباره اين خبر اظهار نظر نكرد.
برخي از نمايندگاني كه با خبرگزاري فرانسه گفت و گو مي كردند گفتند كه به غير از ناكارتس بلژيكي و گروسي آرژانتيني، پري لين جانسون ـ رييس دفتر يوكيا آمانو (مديركل آژانس) ـ كه مقام ارشد حقوقي آژانس محسوب مي شود و يك شهروند آمريكايي است، نيز در هيات حضور خواهد داشت.
ديپلماتي كه پيش تر به او اشاره شد گفت كه هدف از اين سفر تلاش براي دريافت پاسخي براي هميشه به پرسش هاي مطرح شده در گزارش نوامبر آژانس است. هم چنين خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از يك منبع ديپلماتيك گزارش داد كه مقامات ايران پذيرفته اند كه درباره اتهام وارده مبني بر ابعاد نظامي در برنامه هسته اي مذاكره كنند و اين بحث در مذاكراتي انجام خواهد شد كه قرار است روز 28 ژانويه صورت گيرد.

 



پيكر شهيد رضا قشقايي ميهمان حرم عبدالعظيم حسني(ع) شد

در آستانه اربعين حسيني پيكر شهيد «رضا قشقايي» با همراهي مردم شهرري در حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) به خاك سپرده شد.
مراسم تشييع و خاك سپاري پيكر شهيد «رضا قشقايي» كه در حادثه تروريستي روز چهارشنبه به همراه شهيد مصطفي احمدي روشن به دست دشمنان انقلاب اسلامي ايران به فيض شهادت نائل آمد با حضور خانواده شهدا، مسئولان محلي و جمع كثيري از اقشار مختلف مردم در شهرري برگزار شد.
در اين مراسم پيكر مطهر شهيد قشقايي در فضايي آكنده از غم و اندوه بر دوش خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران، جانبازان و عاشقان راه ايثار و شهادت از ميدان حرم عبدالعظيم حسني(ع) تشييع و پس از طواف در حرم اين امامزاده واجب التعظيم، در صحن باغ طوطي حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني(ع) به خاك سپرده شد.
شهيد رضا قشقايي متولد 1357 و پرورش يافته شهرستان ري است و يك پسر 10 ساله به نام محمدحسين از اين شهيد به يادگار مانده است.

 



جامعه مدرسين حوزه علميه قم: دشمنان در نااميد كردن مردم از آينده اي روشن ناكام مانده اند

جامعه مدرسين حوزه علميه قم طي بيانيه اي به مناسبت ترور دانشمند هسته اي كشورمان تاكيد كرد كه دشمنان در نااميد كردن مردم ايران از آينده اي روشن ناكام مانده اند.
در اين بيانيه آمده است: شهادت مظلومانه دانشمندان هسته اي كشورمان، به دست عوامل پيدا و پنهان سرويس هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي، حقايق فراواني را برملا كرد. استكبار جهاني به سركردگي آمريكا و نيز رژيم جعلي اسرائيل، به خوبي مي دانند كه تلاش دانشمندان ايراني در عرصه دست يابي به علوم نوين از جمله انرژي صلح آميز هسته اي و گسترش آن، نويدبخش طلوع صبحي روشن در خودكفايي و شكوفايي علمي و ظهور استعدادهاي درخشان در عرصه فناوري است. دشمنان ما به خوبي مي دانند كه نسل تلاشگر امروز با الطاف الهي و در سايه اقتدار نظام جمهوري اسلامي با شتاب و قدرت فراوان در گستره هاي علمي حركت كرده است، و از اين رو مي كوشند با ترور و ايجاد ارعاب، مردم ما را از آينده روشن خود نااميد سازند كه صد البته در اين مسئله ناكام مانده اند؛ دانشمندان مومن و انقلابي در عرصه انرژي هسته اي نشان داده اند كه راه اين شهيدان والامقام را تداوم مي بخشند و اين حوادث، آنان را در پيمودن اين راه مصمم تر خواهد كرد. آنچه در اين ميان اهميت فراوان دارد، توجه آحاد ملت ايران- به ويژه دانشگاهيان محترم- به كينه دشمنان اسلام و انقلاب به ويژه صهيونيست ها، نسبت به رشد علمي و معنوي جوانان انقلاب بوده و اين خود نشان ديگر از حقانيت راه ملت ما مي باشد. اين بيانيه افزوده است: جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ضمن ارج نهادن به مقام والاي دانشمندان شهيد هسته اي كشورمان و تسليت شهادت دانشمند عزيز آقاي مصطفي احمدي روشن علو مقام را براي ايشان، و صبر جميل و اجر جزيل را براي خانواده ايشان از خداوند مسئلت داشته و با محكوم كردن اين اعمال كور تروريستي از دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي مي خواهد ضمن حفظ هوشياري بيشتر، هرچه سريعتر عوامل اين حوادث را شناسايي و دستگير نمايد.

 



اختصاص 750 ميليارد ريال اعتبار به انسداد مرزها

امسال 750 ميليارد ريال به انسداد مرزها اختصاص يافت كه تاكنون 43درصد آن محقق شده است.
به گزارش ايرنا، جانشين فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران در امر انسداد مرز پيشتاز است، امروز قاچاق مواد مخدر به سمت مرز دريايي كشيده شده كه اين امر نشانگر موفقيت كشور در امر انسداد مرزها است.
«احمد گراوند» افزود: ايران هشت هزارو755 كيلومتر مرز مشترك با كشورهاي همسايه دارد و نيروهاي مرزباني جمهوري اسلامي به تنهايي كار حفاظت از اين مرزها را برعهده دارند.

 



معاون رئيس جمهور خبر داد
پرواز كرمانشاه-نجف از 22 بهمن فعال مي شود

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور از برقراري پرواز كرمانشاه-نجف از 22 بهمن سال جاري خبر داد.
به گزارش فارس از كرمانشاه، ابراهيم عزيزي در تجمع عظيم عزاداران اربعين حسيني در مقابل مسجد جامع كرمانشاه اظهار داشت: مردم خطه كرمانشاه همواره در طول تاريخ پذيراي زائران عتبات عاليات بوده اند و انصاف اين بود كه نماد اربعين در اين استان قرار گيرد و اين آيين هر سال با شكوه تر از سال قبل برگزار شود.
عزيزي در پايان از برقراري پرواز هوايي كرمانشاه-نجف از 22 بهمن ماه امسال خبر داد.
گزارش فارس حاكي است، قرار شده نماد اربعين در شهر كرمانشاه قرار بگيرد به گونه اي كه هر ساله تجمع عظيم عزاداران حسيني در روز اربعين در كرمانشاه برگزار شود.حضور دانش آموزان كفن پوش در قالب هيئت هاي عزاداري نيز از حاشيه هاي اين مراسم باشكوه بود.

 



وزير نفت در گناوه: صنعت نفت ايران قابل تحريم نيست

وزير نفت ايران گفت: صنعت نفت ايران امروز مشكلي در برابر تحريم ها ندارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر رستم قاسمي در يادواره شهداي كربلاي 4 و 5 شهرستان گناوه اظهار داشت: بيگانگان مي دانند كه نمي توانند شانس خود را با جنگ رو دررو آزمايش كنند اما آنها به دنبال نابودي ما هستند و صحنه را روز به روز تنگ تر مي كنند و فشارها و تحريم هاي اقتصادي به مردم ايران مي آورند.
قاسمي تصريح كرد: اين فشارها و تحريم ها كار افراد آمريكايي است كه مي خواهند كشورهاي اروپايي را متقاعد كنند كه تحريم ها را نسبت به ايران بيشتر و عرصه اقتصادي بين الملل را از آن خود كنند اما غافل از اينكه مردم ايران از تحريم هاي اقتصادي درس هاي بزرگي گرفته اند.
وزير نفت خطاب به بيگانگان گفت: شما ما را تحريم كنيد و قطعه نفروشيد اما ما قطعه لازم براي صنايع را مي سازيم كماكان كه امروز ساخته ايم و استفاده كرده ايم.
وي افزود: صنعت نفت و بقيه صنايع ايران امروز هيچ نيازي به ادوات و ابزارآلات خارجي ها ندارد و هيچ سختي در مقابل تحريم ها نداريم.
وزير نفت اضافه كرد: امروز دانشگاهها و مراكز علمي كشور هر روز براي دستاوردهاي جديد گام برمي دارند و عدم وابستگي تمام صنايع به بيگانگان نشانه تلاش آنهاست.
وي گفت: شهادت دانشمندان هسته اي موجب تحكيم بيشتر مردم و دانشمندان به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مي شود.
وزير نفت در حاشيه اين مراسم گفت: عمليات اجرايي منابع استراتژيك ذخيره سازي نفت در حوزه شهرستان گناوه آغاز شده كه با اجراي اين پروژه ظرفيت ذخيره سازي 8 ميليون بشكه نفت را داريم كه براي كشور از قابليت مهم استراتژيكي برخوردار است.

 



تشييع پيكر پاك 6 شهيد در شهرهاي كشور

همزمان با چهلم امام حسين(ع) پيكرهاي مطهر 4 شهيد گمنام دفاع مقدس در مشهد و مازندران و شهيدان علي عبدالهي و محمدحسين بهجت نژادي در تبريز تشييع شد.
به گزارش ايرنا، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان تبريز گفت: شهيدان علي عبدالهي و محمدحسين بهجت نژادي در عمليات مطلع الفجر و والفجر چهار به شهادت رسيده اند.
«مجيد حلاج» درباره حكمت رجعت پيكرهاي پاك و مطهر اين دو شهيد اظهار كرد: اين شهيدان در روستاي كوران گيلانغرب شهر سرپل ذهاب در جنگ تحميلي پيكرشان مدفون شده بود كه در يكي از شب هاي ماه جاري يكي از شهدا در روياي يكي از دختران پاك و معصوم روستا ظاهر و بيان مي كند در فلان محل مدفون شده و از اهالي تبريز هستم و به دليل غربت تقاضاي انتقال به محل زادگاهم را دارم.
وي افزود: اين دختر بلافاصله خانواده و معتمدان محلي را در جريان امر گذاشته ولي با بي توجهي و بي مهري روبه رو مي شود.
حلاج گفت: اين دختر در ادامه تصميم به تفحص گرفته و با كمك دو تن از دوستان خود اقدام به كاوش كرده و شاهد قطعه اي از آثار شهدا مي شود و بلافاصله جريان را به اهالي اطلاع مي دهند كه بعد از آن با هماهنگي سپاه عاشورا اقدامات اوليه براي شناسايي شهدا صورت مي گيرد.
گفتني است مردم شهيدپرور مشهد نيز ميزبان دو شهيد گمنام در اين شهر بودند. به گزارش ايرنا، مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خراسان رضوي گفت: مراسم وداع با اين شهداي گمنام جمعه شب با حضور آحاد مختلف مردم شهيد پرور بردسكن در مسجد جامع اين شهر برگزار شد.
سرهنگ محمد احراري گفت: اين دو شهيد گمنام كه 20 و 39 ساله هستند در سال 62 در عمليات والفجر چهار در منطقه عملياتي پنجوين به شهادت رسيده بودند.
وي اظهار داشت: با احتساب شهداي گمنامي كه روز شنبه در شهرستان بردسكن تشييع و به خاك سپرده شدند، تاكنون در 18 نقطه استان خراسان رضوي شهداي گمنام تدفين شده اند.
همچنين به گزارش مهر، مراسم وداع با دو شهيد گمنام گلگون كفن حماسه هشت سال دفاع مقدس شامگاه جمعه در مسجد جامع نكا با حضور مسئولان و جمع كثيري از مردم شهيدپرور برگزار شد.
اين دو شهيد گمنام از شهداي عمليات والفجر هشت بوده كه پيكرهاي پاك و مطهر آنان در تفحص اخير سربازان گمنام امام زمان(عج) در منطقه عملياتي فاو شناسايي شد.
پيكر پاك اين دو شهيد والامقام صبح شنبه همزمان با اربعين سيد و سالار شهيدان، از مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي حوزه نكا به سمت محل يادمان شهداي گمنام و در روز باراني با حضور انبوه عزاداران حسيني در جنب نكارود تشييع شد.
اين شهدا در سن 19 و 22 سالگي به شهادت رسيدند و مراسم شب وداع شهداي گمنام شب جمعه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهرستان نكا برگزار شد.

 



خدايي خبر داد
آغاز ثبت نام دومين آزمون نيمه متمركز دكتري

معاون سازمان سنجش از آغاز ثبت نام دومين آزمون نيمه متمركز دكتري از امروز يكشنبه خبر داد.
ابراهيم خدايي در گفت وگو با ايسنا گفت: ثبت نام دومين آزمون دكتري طي روزهاي 25 دي (امروز) تا دوم بهمن ماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org انجام مي شود.
وي افزود: اطلاعات داوطلبان از 10 تا 12 بهمن بر روي سايت سازمان سنجش به منظور ويرايش و اصلاح اطلاعات قرار مي گيرد.
وي با اشاره به برگزاري آزمون دكتري در 25 فروردين ماه 91، تاكيد كرد: كارت ورود به جلسه داوطلبان در طي روزهاي 22 تا 24 فروردين ماه به صورت اينترنتي توزيع مي شود.
خدايي از اعلام نتايج اوليه آزمون به صورت كارنامه در سوم خردادماه خبر داد و افزود: انتخاب رشته داوطلبان از سوم تا هفتم خردادماه به صورت اينترنتي انجام مي شود.
وي با اشاره به اعلام اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت كد رشته محل هاي مربوطه به دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي از 30 خردادماه، گفت: مصاحبه معرفي شدگان در محدوده زماني خرداد و تير توسط دانشگاه هاي پذيرنده انجام مي شود.
معاون سازمان سنجش با بيان اين كه نتايج مصاحبه تا هفتم مردادماه از سوي دانشگاه هاي پذيرنده به سازمان سنجش ارسال مي شود، از اعلام نتايج نهايي آزمون در 20 شهريور خبر داد.
خدايي با اشاره به حذف معدل 14 در رشته هاي كارشناسي ارشد پيوسته و دامپزشكي گفت: دانشجويان سال آخر و يا فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي ارشد و دكتراي حرفه اي ديگر رشته ها كه معدل آنان كمتر از 14 است، حق ثبت نام و شركت در اين آزمون را ندارند.
معاون سازمان سنجش در خاتمه با تاكيد بر تخصصي شدن دروس آزمون دكتري، گفت: ضرايب مواد امتحاني شامل زبان انگليسي به عنوان يك ماده آزموني ضريب 2، استعداد تحصيلي به عنوان يك ماده آزموني ضريب يك و دروس تخصصي به عنوان يك ماده آزموني ضريب 4 است.

 



اخبار ادبي و هنري

آغاز موج فرهنگي هنري به ياد شهيد احمدي روشن
در پي شهادت «مصطفي احمدي روشن» دانشمند هسته اي كشورمان در چهارشنبه گذشته، سايت ايام در بخش شهداي هسته اي خود محصولات فرهنگي از جمله نمايشگاه، پوستر، كليپ، موسيقي، جزوه و... را منتشر كرد.
بنابر اين گزارش، پايگاه «ايام» متعلق به دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب براي توزيع هرچه بهتر محصولات فرهنگي و هنري در هشت شاخه «طرح و ايده»، «متن»، «گرافيك»، «نمايشگاه»، «فيلم»، «صدا»، «تلفن همراه»، «نشريه و جزوه» در آستانه 13آبان آغاز به كار كرد. دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي اهداف اين پايگاه را «ارائه محتواي آماده جهت فعاليت و عمليات فرهنگي در مناسبت هاي مختلف در سطح كشوري و بين المللي»، «پوشش و اطلاع رساني فعاليت هاي انجام شده جبهه فرهنگي در مناسبت ها در سطح كشوري و بين المللي»، «تقويت شبكه جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي و ايجاد سايت مرجع در زمينه مناسبت ها جهت اشتراك گذاري توليدات براي استفاده عمومي و سراسري» و «اطلاع رساني، الگودهي و ايجاد رقابت» عنوان كرده است.
استفاده عجيب غرب از يك بازيگر براي تبليغ عليه ايران
گروه «متحدان عليه ايران هسته اي» از هنرپيشه و خواننده آمريكايي خواسته تا با استفاده از موقعيت خود شركت فيات را مجاب كند تا داد و ستد خود با ايران را متوقف كند!به گزارش جهان، «متحدان عليه ايران هسته اي» كه يك گروه فشار آمريكايي است، تبليغات خود عليه شركت ايتاليايي فيات را به دليل همكاري تجاري با ايران شدت بخشيده و از جنيفر لوپز، هنرپيشه و خواننده آمريكايي خواسته تا از بازي در فيلم هاي تبليغاتي اين شركت خودداري كند.اين گروه كه عليه ايران و برنامه هسته اي آن فعاليت مي كند، مي گويد شركت ايوكو، يكي از شركت هاي زيرمجموعه فيات، كاميون هايي را به ايران مي فروشد.روز چهارشنبه گروه «متحدان عليه ايران هسته اي» در نامه اي خطاب به جنيفر لوپز به وضعيت برنامه هسته اي ايران انتقاد كرده است. در اين نامه از لوپز خواسته شده تا با حمايت از فعاليت هاي اين گروه عليه ايران، با استفاده از موقعيت خود، شركت فيات را مجاب كند تا «سياست هاي غيرمسئولانه» خود را تغيير دهد. گروه «متحدان عليه ايران هسته اي» از لوپز خواسته در صورت ادامه داد و ستد فيات با ايران، به «روابط سودآور مالي» خود با اين شركت پايان دهد.
30 نمايش با موضوع انقلاب و دفاع مقدس
در جشنواره تئاتر فجر
آثار ايراني بخش هاي مختلف جشنواره سي ام مشخص شدند و 130 نمايش در اين جشنواره به اجراي عمومي درخواهند آمد، كه از اين ميان 30 نمايش با موضوع انقلاب اسلامي ايران و دفاع مقدس هستند.براساس اين گزارش، در بخش تجربه هاي نو، نمايش هاي «اي قاصد سلطان غريبان مطلب آب» و «سونامي نوردان خطه»؛ در بخش نگاه ويژه «به مراسم مرگ داداش خوش آمديد»، «خانه پدري» و «نورگير»؛ در بخش ميهمان، «بازگشت افتخارآميز مردان جنگ»، «خون رقصه»، «سكوتي با سه نقطه»، «تن»، «ماه مهر از سال شصت»، «روشان» و «مراقب گربه باش»؛ در بخش مرور، نمايش هاي «خاموشي دريا»، «روياي تفتيده» و «اين روبان سياه كه به سقف آسمان است»؛ در بخش خياباني نمايش هاي «داستانك»، «دست بند»، «تولد»، «مجلس شبيه خواني جوليس سزار»، «زندگي در چندنگاه»، «ميعادگاه»، «يك تن بال پروانه»، «سراي من»، «شاخ تو شاخ» و «هيس»؛ در بخش راديو تئاتر، نمايش هاي «چرخ دنده»، «ملاقات در پائيز»، «بن بست هنرمند پلاك 8» و «در ركاب يحيي» 30 نمايشي هستند كه با موضوع انقلاب اسلامي ايران و دفاع مقدس در سي امين جشنواره تئاتر فجر به اجراي عمومي درخواهند آمد.سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر از تاريخ 5 تا 22 بهمن سال جاري برگزار مي شود.
بازيگر آمريكايي: عدم امنيت در آمريكا مرا وادار به خريد اسلحه كرد
يك بازيگر آمريكايي مي گويد به خاطر عدم امنيت در آمريكا مجبور به تهيه يك اسلحه شده است.به گزارش فارس «وودي هارلسون» بازيگر هاليوودي در مصاحبه با نشريه سينمايي هاليوود ريپورتر گفت: براي ساليان سال هيچ اسلحه اي نداشتم، ولي يك روز كه از خانه بيرون رفته بودم، ناگهان يك نفر از پشت سر اسلحه اي را بر سرم گذاشت و مرا تهديد كرد تا همه پولم را در اختيارش بگذارم، وقتي ديدم در اين كشور چقدر راحت مي توانند تو را در ازاي همه دارايي ات به قتل تهديد كنند، فرداي همان روز به بازار رفتم و سه اسلحه با هم خريدم.گفتني است، «هارلسون» يك فعال صلح است و مواضع خود را عليه اشغال عراق توسط نيروهاي آمريكايي در سال 2003 بارها اعلام كرده است.
ورود6 فيلم ديگر به بخش مسابقه جشنواره فجر
شش فيلم سينمايي ديگر به بخش مسابقه سوداي سيمرغ پيوستند با افزوده شدن اين آثار در مجموع 32عنوان فيلم در بخش سوداي سيمرغ مسابقه سينماي ايران رقابت مي كنند.روابط عمومي سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر ضمن اعلام اين خبر عناوين شش فيلم را به اين ترتيب اعلام كرد: «يك سطر واقعيت» به كارگرداني علي وزيريان، «من و زيبا» به كارگرداني فريدون حسن پور، «گيرنده» به كارگرداني مهرداد غفارزاده، «سلام بر فرشتگان» به كارگرداني فرزاد اژدري، «بي خداحافظي» به كارگرداني احمد اميني و «بي خود و بي جهت» به كارگرداني عبدالرضا كاهاني.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14