(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 دی 1390- شماره 20123

ذخيره سازي مركبات و مرغ براي عرضه در پايان سال جاري
افتتاح طرح 140 واحدي خيرين احسان مسكن ساز لارستان
ايران در كيهان
امام جمعه بناب: انديشه هاي امام خميني در جنبش هاي بيداري اسلامي مشاهده مي شود
نابودي 261 هكتار از مزارع كلزا در اثر سرما و هجوم پرندگان
مديركل سياسي وزارت كشور : مشكلات كارگري هرمزگان كمتر از استان هاي ديگر است
غرب به حضور جريان انحرافي در مجلس نهم اميد دارد
انتقاد فرماندار اليگودرز از برخورد نامناسب مديران با مردم
تخفيف برق مصرفي صنايع مازندران
كشف اشياي عتيقه 2000 ساله در رشت
برداشت توده 2كيلوگرمي از شكم بيماري در آمل
رئيس پليس راهور استان البرز: سامانه نظارت هوشمند دركرج راه اندازي شود
كم آبي رشتخوار جبران مي شود
احداث پل هاي برقي براي رفاه شهروندان مازندراني
ميزان توليدات زراعي در گنبدكاووس 57 درصد رشد دارد
نياز به 25ميليارد ريال اعتبار براي جمع آوري بازار ايستگاه هفت آبادان



استاندار يزد تاكيد كرد
ذخيره سازي مركبات و مرغ براي عرضه در پايان سال جاري

يزد- خبرنگار كيهان:
استاندار يزد در جلسه شوراي نظارت و كنترل بازار بر ذخيره سازي مركبات و مرغ براي عرضه در پايان سال جاري با هدف تثبيت قيمت ها، تاكيد كرد.
محمدرضا فلاح زاده همچنين خواستار جلوگيري از بروز شوك هاي احتمالي در بازار، مقابله با چند نرخي بودن كالاها و خدمات رسيدگي به شكايات مردمي و توجه به منافع توليدكنندگان و مصرف كنندگان شد.
معاون برنامه ريزي استاندار نيز با بيان اينكه استان يزد پنجمين استان كشور از نظر قيمت مناسب كالا در كشور است، افزود: بيش از 1000تن پرتقال و 300تن سيب قرمز و همچنين گوشت قرمز و مرغ به حد نياز در حال ذخيره سازي است و در اين خصوص هيچ گونه نگراني وجود ندارد.
محمدرضا بابايي همچنين بازنگري در قيمت شير و همكاري بانك ها در خصوص ارائه تسهيلات به توليدكنندگان را خواستار شد.
در اين نشست سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نيز گزارش اقدامات صورت گرفته در راستاي اجراي طرح خريد و ذخيره سازي ميوه ايام پاياني سال و مشكلات مرتبط را بيان كرد.
محمدمهدي زارع خواستار مساعدت و هماهنگي در جهت تامين تسهيلات مورد نياز و تسهيل روند پرداخت از سوي بانكها شد تا بتوان با تامين به موقع منابع مورد نياز، نسبت به خريد و ذخيره سازي سهميه پيشنهادي استان اقدام كرد.

 



افتتاح طرح 140 واحدي خيرين احسان مسكن ساز لارستان

لارستان و اوز- خبرنگاران كيهان:
طرح 140 واحدي خيرين احسان مسكن ساز شهر لارستان از توابع استان فارس با حضور مسئولان به بهره برداري رسيد.
فرماندار ويژه لارستان در مراسم بهره برداري از اين طرح گفت: خيرين اين منطقه بدون چشمداشت در راه آباداني زادگاه خويش هزينه مي كنند كه افتتاح طرح 140 واحدي از آن جمله است.
علي محمد اميري افزود: طي 6 سال اخير بيش از 6 هزار و 500 مسكن روستايي در منطقه نوسازي يا مقاوم سازي شده است. در ادامه اين مراسم مديرعامل انجمن خيرين مسكن ساز استان فارس با بيان اينكه اين انجمن اولين انجمن خيرين مسكن ساز كشور است، افزود: در استان فارس يكهزار و 300 واحد مسكوني خيرين مسكن ساز در حال ساخت است.
شمس ارجمندي اظهار داشت: سال آينده 800 طرح مسكن خيرين در استان به بهره برداري مي رسد. گفتني است، در مراسم بهره برداري از اين طرح علاوه بر مسئولان محلي و استاني، آيت الله رسولي محلاتي نماينده ولي فقيه در بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور و عليرضا تابش رئيس اين بنياد حضور داشتند.
بنابراين گزارش در ادامه اين مراسم كار ساخت پروژه 40 واحدي «رهبري» با حضور مسئولان در لارستان آغاز شد.

 



ايران در كيهان

انجام عمليات لوله گذاري
اراك- خبرنگاركيهان: عمليات لوله گذاري به روش پايپ جكينگ به طول 50 متر در ساوه اجرا شد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهرستان ساوه، هدف از اجراي اين طرح را توسعه شبكه آب شيرين در اين شهر اعلام كرد و گفت: با توجه به نبود امكان لوله گذاري با ترانشه باز و به دليل حجم تردد بالاي خودروها درضلع شرقي بلوار آزادي واقع در منطقه عبدل آباد ساوه، شركت آبفاي ساوه اقدام به لوله گذاري در عمق 5/4 متري به طول 50 متر توسط دستگاه پايپ جكينگ بدون مسدود بلوار انجام داده است.
بهره برداري از سالن كتابخانه
رامهرمز- خبرنگاركيهان: طي مراسمي از سوي اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان رامهرمز سالن جديد مطالعه كتابخانه بشارت اين شهر مورد بهره برداري قرارگرفت.
در اين مراسم رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان رامهرمز اظهارداشت: اين سالن320 مترمربع زيربنا دارد كه 200 صندلي را به فضاي كتابخانه ها اضافه مي كند و هزينه آن بالغ بر 120 ميليون تومان است كه از محل تعمير و تجهيز اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان تأمين شده است.
وي همچنين گفت: در حال حاضر با مجموع 3 كتابخانه در رامهرمز جمعا 1497 مترمربع فضاي مفيد مطالعه ايجاد شده است.
راه اندازي شعب رسيدگي به تخلفات انتخاباتي
قشم- خبرنگاركيهان: رئيس كل دادگستري استان هرمزگان با اشاره به انتخابات مجلس نهم، بر ايجاد شعب پيشگيري از جرايم انتخاباتي در استان هرمزگان از جمله شهرستان قشم خبر داد.
علي عليا گفت: شعب ويژه رسيدگي به تخلفات انتخاباتي در تمامي استان هرمزگان ايجاد مي شود.
وي افزود: ايجاد اين شعب در شهرستان هاي استان به عهده رئيسان دادگستري است كه عملكرد مسائل پيش و حين انتخابات را رصد و رسيدگي خواهندكرد.
رونق اقتصادي
آبادان- خبرنگاركيهان: سرلشكر پاسدار سيديحيي صفوي گفت: با پايان يافتن شناورسازي كليه مغروقه ها و لايروبي اروند و كارون به ياري خداوند تحول اقتصادي قابل توجهي در اين منطقه رخ خواهد داد.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با حضور در بندر خرمشهر با بيان اين مطلب افزود: پس از انهدام زيرساخت هاي بندر خرمشهر توسط رژيم بعث عراق، فعاليت بازسازي دراين بندر با توجه به اهميت آن در رشد اقتصادي منطقه آغازشد و هم اكنون عمليات بندري، بيش از 5/1 ميليون تن كالا در سال در اين بندر آزاد كشور صورت مي پذيرد كه رونق اقتصادي منطقه را به دنبال داشته است.
وي بازسازي زيرساخت هاي بندر خرمشهر را بدست متخصصان، مهندسان داخلي و كاركنان آن غرورآفرين خواند.
ايجاد اشتغال
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: فرماندار شهرستان گاليكش گفت: از ابتداي امسال تاكنون 2021 مورد فرصت شغلي در اين شهرستان ايجاد شده كه اين ميزان 90 درصد تعهد اشتغالزايي گاليكش است.
وي افزود: امسال 891 پرونده در ارتباط با ايجاد مشاغل خانگي تشكيل شده كه 474 پرونده براي دريافت وام به بانك هاي عامل معرفي شده اند.
احياي درختان كهنسال
كرج- خبرنگاركيهان: طرح احياء و تقويت دو هزار درخت كهنسال دركلانشهر كرج اجرا شد.
مديرعامل سازمان پارك ها وفضاي سبز شهرداري كرج با بيان اين مطلب افزود: اين درختان از نوع چنار و اقاقيا هستند كه درسال هاي اخير به علل مختلف روند رشد آنها كم شده است.
عباس زارع گفت: احياي اين درختان با هدف رفع بيماري كلروز و تقويت آنها با به كارگيري يكي از روش هاي كارآمد و علمي يعني تزريق مواد غذايي و آنتي بيوتيك به تنه درختان اجرا شده است.
احداث مركز آموزشي
مانه و سملقان -خبرنگاركيهان: در راستاي توجه به فضاهاي مناسب آموزشي عمليات ساخت يك مركز آموزشي شبانه روزي درشهر پيش قلعه آغاز شد.
مديريت آموزش و پرورش مانه و سملقان با اشاره به اين مطلب افزود: اين مركز آموزشي درزميني به مساحت 10هزار متر مربع با پيش بيني اعتباري بالغ بر 10ميليارد ريال احداث مي شود.
برپايي كارگاه آموزشي
تبريز -خبرنگاركيهان: دومين كارگاه آموزشي كارگروه تدوين برنامه راهبردي دانشگاه تبريز، در دانشكده عمران اين دانشگاه به مدت 2 روز برپا شد.
به گزارش دانشگاه تبريز، رسيدن به استاندارد جهاني شاخص هاي آموزشي و پژوهشي، توسعه مرزهاي دانش، توسعه تحصيلات تكميلي، و ايجاد دوره هاي بين رشته اي متناسب با نيازهاي جامعه و منطقه، تبديل دانشگاه به يك دانشگاه بين المللي، تعميق ارزش هاي اسلامي در دانشگاه و افزايش در آمد هاي اختصاصي وبه حداقل رساندن وابستگي به منابع مالي دولت، از موارد مورد بحث اين نشست بود.
كمبود آب
گرگان- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: براي شهر گرگان با 300 ليتر در ثانيه كمبود آب مواجه هستيم كه اميد داريم با تامين آب و اقدامات شبكه اي بتوانيم خدمات خوبي در اين حوزه ارائه دهيم.
علي اكبر عليمرادي اظهار داشت: شهر نوده خاندوز و فاضل آباد از ديگر شهرهايي است كه به دليل قديمي بودن لوله هاي شبكه نگراني داريم كه اميد داريم با لوله گذاري و مديريت به موقع تلاش شود تا براي تابستان سال 1391 دغدغه ها و نگراني در بخش تامين آب رانداشته باشيم.
درخواست فرماندار
رشتخوار- خبرنگار كيهان:
فرماندار رشتخوار با اشاره به پراكندگي و گستردگي راه هاي مواصلاتي در رشتخوار خواستار استقرار نمايندگي اداره راه و ترابري در بخش جنگل شد.
هاشم جنگي در سفر بازديد مسئولين راه و ترابري استان از محورهاي اصلي و روستايي شهرستان رشتخوار با ذكر اينكه بيش از ميزان 400 كيلومتر راه هاي آسفالته در اين شهرستان وجود دارد ابراز اميدواري كرد با ايجاد نمايندگي اداره راه در بخش جنگل، زمينه تسريع در روند تكميل اين پروژه ها و بهره مندي مردم از جاده هاي آسفالت فراهم شود.
فرماندار رشتخوار خواستار تسريع در دو بانده شدن جاده رشتخوار خواف شد و اضافه كرد: با توجه به افزايش روزافزون تردد خودروها و مسير ترانزيتي گمرك دوغارون اين امر ضروري به نظر مي رسد.

 



امام جمعه بناب: انديشه هاي امام خميني در جنبش هاي بيداري اسلامي مشاهده مي شود

بناب- خبرنگار كيهان:
صدور فرمان تاريخي امام خميني به گورباچف يك حركت بي بديل و قدرت نمايي بي سابقه بود.
امام جمعه بناب در جمع مسئولين و قشرهاي مختلف مردم اين شهر افزود: امام راحل(ره) در آن پيام سراسري خود كار ابراهيمي انجام داد و از انقراض حزب كثيف و كذايي حاكم بر «شوروي» آن زمان خبر داد و امروز تمام وعده هاي آن مرد الهي تحقق يافته و يا در حال تحقق است.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ مصطفي باقري بنابي تاكيد كرد: تنها راه نجات و حل مشكل را بايد در راه مكتب اسلام و اهل بيت(ع) جست وجو كرد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي بناب با بيان اين كه نامه آن بزرگوار به رهبر شوروي سابق تمام «جامعيت ها» را داراست و درس فلسفه، درس كلام و خودشناسي و درس معادشناسي است، تاكيد كرد: نامه امام راحل(ره) بايد به تمام زبان ها ترجمه و در سطح دنيا منتشر شود. چون اين نامه يك متن كامل جهان بيني اسلامي و يك درس براي تمام جوامع بشري است.
وي گفت: اين پيام امام در واقع همان حركتي است كه امروز ملت ها را يكي پس از ديگري بيدار مي كند.

 



در كلاله صورت گرفت
نابودي 261 هكتار از مزارع كلزا در اثر سرما و هجوم پرندگان

گرگان- خبرنگاركيهان:
شدت سرما و هجوم پرندگان براي تغذيه باعث نابودي 261 هكتار از مزارع كلزا در شهرستان كلاله از توابع استان گلستان شد.
كارشناس مسئول حفظ نباتات شهرستان كلاله گفت: با توجه به بارش هاي برف و برودت هوا، در برخي از مناطق با هجوم پرندگان به مزارع و تغذيه از كلزا مواجه هستيم.
رزاق زاده افزود: 210 هكتار از اراضي كلزاي روستاي پل چشمه بر اثر سرما و يخبندان از بين رفته و همچنين 51 هكتار از كلزاها توسط تغذيه پرندگان دچار خسارت صددرصدي شده است.

 



مديركل سياسي وزارت كشور : مشكلات كارگري هرمزگان كمتر از استان هاي ديگر است

بندرعباس -خبرنگاركيهان:
مديركل سياسي وزارت كشور مشكلات كارگري استان هرمزگان را در مقايسه با ديگر استان ها اندك عنوان كرد.
محمد علي پور موسوي انباشت پرداخت مطالبات كارگري درپايان سال را به عنوان يك مشكل اساسي فراروي كارخانه ها و كارگاه هاي توليدي دانست و اظهار داشت: بايستي با برنامه ريزي مطالبات كارگري قبل از انباشت چند ماهه پرداخت تا كارگاه هاي توليدي، صنعتي و خدماتي با معضل پرداخت پايان سال روبه رو نشوند.
وي با تاكيد بر حل مشكلات كارگري گفت: دركشور كميسيون ها و كارگروه هايي در ارتباط با مسائل كارگري وجود دارد كه همه اينها ابزاري براي حل مشكلات است لكن اين موضوعات بايد از طريق دستگاه هاي مرتبط حل و فصل شود.
مديركل سياسي وزارت كشور تامين سرمايه در گردش و بدهكاري برخي واحدهاي صنعتي، بالا رفتن حامل هاي انرژي، مشكلات نقدينگي، افزايش قيمت هاي توليد را از جمله مشكلات فراروي مراكز توليدي و خدماتي عنوان كرد.

 



غرب به حضور جريان انحرافي در مجلس نهم اميد دارد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
جانشين معاونت سياسي سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: ستادهاي انتخاباتي با هدف حمايت از جريان انحرافي در خارج از كشور تشكيل شده است.
بهمن سپهوند افزود: علل و عوامل داخلي و خارجي در شكل گيري جريان انحرافي نقش دارند كه دست كشورهاي بلوك غرب را به وضوح مشاهده مي كنيم.
وي با اشاره به سرمايه گذاري غرب بر روي جريان انحرافي اضافه كرد: آنها در حمايت از جريان انحرافي در انتخابات مجلس ستادهايي در خارج از كشور تشكيل داده اند و در تلاش هستند آرزوها و آمال سران آن كشورها را جامه عمل بپوشانند.
سپهوند با بيان اين مطلب كه جريان انحرافي از بدنه اصولگرايي جدا شده است، افزود: دشمنان براي فريب افكار عمومي روي همين موضوع سرمايه گذاري هنگفت كرده اند.
وي گفت: اينها تلاش مي كنند در تمام استان ها و شهرستان ها ماهيت كانديداهاي خود را مشخص نكنند تا بعد از نظر نهايي شوراي نگهبان تبليغات خود را شكل دهند.
جانشين معاونت سياسي سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با برشمردن ويژگي هاي جريان انحرافي در زمينه هاي فرهنگي، مكتبي، ديني و اقتصادي افزود: جريان انحرافي وجوه مشترك فراواني با فراماسونها دارد.
سپهوند با بيان اين مطلب كه جنگ نرم رسانه اي شروع شده است، افزود: طرح شعارهاي تفرقه انگيز مكتب ايراني در مقابل مكتب اسلامي همانند جريان پان ايرانيسم و پان عربيسم در زمان گذشته و راه اندازي شبكه هاي ماهواره به ويژه دو شبكه مخصوص افراطيون غاليه و وهابي با نيت تفرقه در وحدت جهان اسلام گواه اين مطلب است.
وي اضافه كرد: جريان هاي فتنه و انحرافي به انتخابات پيش رو اميد بسته اند و به همين دليل در داخل و خارج به تكاپو افتاده اند.

 



انتقاد فرماندار اليگودرز از برخورد نامناسب مديران با مردم

اليگودرز- خبرنگاركيهان:
فرماندار اليگودرز گفت: متأسفانه برخي از مديران دستگاه ها و ادارات با مردم برخورد مناسبي ندارند.
وفايي مقدم افزود: هنگامي كه خواسته هاي مراجعان در دستگاه ها موانع قانوني دارد، مديران و كاركنان مسئول مي بايست با برخورد مناسب و شايسته نسبت به توجيه ارباب رجوع اقدام كنند.
فرماندار اليگودرز با اشاره به اينكه مقام و منصب همه مديران به بركت وجود مردم است، گفت: خدمت بدون منت به مراجعان بايد سرلوحه كار مديران قرار گرفته و تلاش كنند در خدمت رساني ناتوان ترين و ضعيف ترين افراد مدنظر قرار گيرد.
وي با تأكيد بر اينكه نبايد در رفع نيازها و پاسخ به مراجعان تبعيض شود، افزود: بعضاً مشاهده شده كاري در يك اداره به بهانه هاي مختلف انجام نشده است، اما درمورد مشابه به واسطه روابط و يا موقعيت اجتماعي افراد و يا وابستگي به صاحبان قدرت و ثروت همان كار بدون موانع قانوني به سرعت انجام شده است.

 



مديرعامل شركت توزيع برق استان خبر داد
تخفيف برق مصرفي صنايع مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران گفت: در اجراي سياست هاي تشويقي وزارت نيرو به صنايع 4هزار و 800 ميليون ريال تخفيف بهاي برق مصرفي به صنايع استان تعلق گرفت.
منوچهر جعفري عصر در بازديد از صنايع همكار در طرح مديريت مصرف برق اظهار داشت: باتوجه به مصوبه هيئت وزيران و تفاهم نامه منعقد شده بين وزارت صنايع و نيرو در زمينه همكاري واحدهاي صنعتي با ديماند 200 كيلووات و بيشتر در كاهش مصرف و پيك فصل تابستان امسال دستورالعمل مكانيزم هاي تشويقي و تخفيف بهاي برق مصرفي در صنايع مازندران به خوبي به مرحله اجرا درآمد.
وي افزود: مشتركان صنعتي از 15 خردادماه الي 15 شهريورماه امسال همكاري خوبي با شركت توزيع برق مازندران به عمل آوردند و 39 مگاوات مصرف برق در زمان پيك را كاهش و در مجموع 4هزار و 800 ميليون ريال تخفيف بهاي برق مصرفي به آنان تعلق گرفته است.

 



با بازرسي منزل يك قاچاقچي به دست آمد
كشف اشياي عتيقه 2000 ساله در رشت

رشت-خبرنگار كيهان:
اشياء عتيقه با قدمتي 2هزار ساله در رحمت آباد رودبار كشف شد.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان رودبار با بيان اين مطلب افزود: در پي گزارش مردمي مبني بر قاچاق اشياء عتيقه توسط فردي در رحمت آباد، پليس براي بررسي صحت اين گزارش وارد عمل شد، كه پس از اطمينان از صحت اين موضوع، مجوز دستگيري و بازرسي منزل متهم از مقام قضايي اخذ شد.
سيدرسول صمدي اظهار داشت: با بازرسي منزل متهم، پليس 3 عدد كاسه مفرغ، 5 حلقه فلزي، 5 انگشتري، 2 جا نامه اي مفرغ، 2 دستبند مفرغ، يك مجسمه سربي، يك سرمه دان شيشه اي، يك قوري كوچك، يك سنج مفرغ، يك كوزه سفالي، يك قندان مفرغ، همگي با قدمت 2 هزار ساله را كشف و ضبط كردند.

 



برداشت توده 2كيلوگرمي از شكم بيماري در آمل

آمل- خبرنگاركيهان:
در بيمارستان امام رضا(ع) آمل توده 2كيلوگرمي از شكم زن بيمار 48ساله خارج شد.
سرپرست تيم جراحي در اين رابطه به خبرنگاركيهان گفت: بيمار زن 48ساله با 4بار عمل سزارين قبلي به علت خونريزي شديد به اين مركز مراجعه و در معاينه و سونوگرافي انجام شده توده سفت تومورال از بالاي پوبيس تا ناحيه ناف ادامه داشته و بعد از انجام آزمايش هاي لازم و سي تي اسكن و تومور ماركرها با تشخيص فيبرم رحم در اتاق عمل بيمارستان امام رضا(ع) آمل تحت عمل جراحي قرارگرفت.
دكتر منوچهر مجد افزود: به علت 4 عمل جراحي قبلي چسبندگي وسيع از ناحيه روده بزرگ به رحم و مثانه به بالاي رحم داشته است كه بعد از برطرف نمودن چسبندگي رحم و تخمدان دوطرف از پايين ترين قسمت در حد امكان توده به وزن 2 كيلوگرم از شكم بيمار نامبرده برداشته شد و جهت آسيب شناسي به آزمايشگاه فرستاده شد. گفتني است حال عمومي بيمار پس از عمل خوب اعلام شده است.

 



رئيس پليس راهور استان البرز: سامانه نظارت هوشمند دركرج راه اندازي شود

كرج-خبرنگاركيهان:
رئيس پليس راهور استان البرز خواستار استقرار سامانه نظارت هوشمند الكترونيكي براي كنترل ترافيك دركلانشهر كرج شد.
سرهنگ حبيب كمالوند اظهار داشت: اكنون اين سامانه هوشمند درتمام كلانشهرهاي كشور فعال شده و فقط كرج به اين سامانه مجهز نيست.
وي تصريح كرد: استقرار سامانه نظارت هوشمند پليس راهنمايي و رانندگي مصوبه شوراي ترافيك استان البرز بوده اما تاكنون اين مهم محقق نشده است.
سرهنگ كمالوند گفت: اكنون هدايت خودروها و پيشگيري از ايجاد ترافيك دركرج به طور كلي از طريق نيروي انساني انجام مي شود كه كار بسيار دشواري است.
رئيس پليس راهور استان البرز گفت: با فعاليت اين سامانه تمام معابر شهري شهرستان كرج توسط دوربين هاي تعبيه شده كنترل مي شود و نيازي به حضور مستمر پليس درمعابر نيست.

 



كم آبي رشتخوار جبران مي شود

رشتخوار- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي شهرستان رشتخوار گفت: اين شهرستان حدود 40 هزار هكتار سطح زير كشت دارد كه تاكنون دو هزار هكتار آن به روش آبياري تحت فشار (باراني- قطره اي) تجهيز شده اند.
مهندس محمد رستمي در جمع مسئولين رشتخوار ادامه داد: با گسترش و فرهنگ سازي جهت استفاده از اين روش آبياري، مي توان جلوي مصرف بي رويه آب را گرفت و آن را بهينه كرد.
وي عنوان كرد: اقدامات مثبتي در اين زمينه انجام شده است به طوري كه در سال جاري بيش از دو هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي شهرستان تحت پوشش آبياري تحت فشار قرار مي گيرد.
وي بيان داشت: با توجه به خشكسالي و كم آبي شهرستان رشتخوار اگر كشاورزان از اين روش استفاده نكنند به كشت مناسبي دست پيدا نخواهند كرد.

 



احداث پل هاي برقي براي رفاه شهروندان مازندراني

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استانداري مازندران گفت: احداث پل هاي برقي عابر پياده در دستور كار جدي استان است.
سيدعيسي هاشمي حيدري با اشاره به اين كه 23درصد آمار كلي تلفات رانندگي در استان متعلق به عابر پياده است، خواستار اهتمام مجدانه دستگاه هاي اجرايي ذي ربط در احداث پل هاي عابر پياده شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري، وي با بيان اين نكته كه به دليل بالا رفتن سن جمعيت هدف، استفاده از اين پله ها كم شده است، بيان داشت: احداث پل هاي برقي عابر پياده در دستور كار جدي استان قرار دارد و هم اينك عمليات ساخت 3دستگاه از اين پل ها در شهرهاي ساري، قائم شهر و بابل به پايان رسيده است.
معاون امور عمراني استانداري مازندران با اعلام اين كه در بحث تلفات جاده اي در كشور شاهد 45 درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ايم، عنوان كرد: در استان نيز كارهاي خوبي در اين راستا صورت پذيرفته كه از آن جمله مي توان به رسيدگي به موقع به مجروحان و انتقال سريع آنان به مراكز درماني اشاره كرد.
وي احداث تقاطع هاي غير هم سطح را از ديگر اقدامات مطلوب در اين حوزه برشمرد.

 



ميزان توليدات زراعي در گنبدكاووس 57 درصد رشد دارد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس گفت: پيش بيني مي شود توليدات زراعي شهرستان در سال جاري نسبت به سال گذشته 57 درصد رشد داشته باشد.
احمد قاضي از توليد 550 هزار تن محصولات زراعي در سال جاري خبر داد و گفت: با وجود فعاليت حدود 25 هزار نفر بهره بردار در بخش كشاورزي در سطح 165 هزار هكتار اراضي زراعي و باغي، امكان توليد 600 هزار تن انواع محصولات زراعي و باغي در شهرستان وجود دارد.
وي اظهار داشت: درحال حاضر شهرستان گنبدكاووس از لحاظ سطح زير كشت، ميزان توليد و تنوع محصولات زراعي و باغي به عنوان قطب كشاورزي استان گلستان مطرح است.
قاضي گفت: 790 هزار واحد دامي در اين شهرستان وجود دارد كه از اين تعداد واحد دامي امكان توليد 150 هزار تن محصولات دامي در گنبدكاووس وجود دارد.
مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس افزود: توليدات كشاورزي اين شهرستان در سال زراعي گذشته از سطح 160 هزار هكتار اراضي زير كشت شهرستان حدود 400 هزار تن انواع محصولات زراعي توليد شده است. قاضي بيان داشت: به دليل بروز خشكسالي در زمان كاشت و داشت، محصول با كاهش 27 درصدي مواجه شده است.
وي در پايان افزود: توليد گندم در اين شهرستان در سال گذشته 130 هزار تن، توليد جو 130 هزار تن، كلزا 750 تن، سويا 1400 تن، وش پنبه 4500 تن و محصولات جاليزي 135 تن بوده است.

 



نياز به 25ميليارد ريال اعتبار براي جمع آوري بازار ايستگاه هفت آبادان

آبادان- خبرنگاركيهان:
به رغم گذشت 15سال از شروع كار احداث كشتارگاه صنعتي خرمشهر هنوز هيچ كار خاصي انجام نشده است و اگر هم مبلغي پرداخت شده در جاهاي ديگر هزينه شده است.
شهرداري آبادان گفت: براي جمع آوري كامل بازارچه ايستگاه هفت نياز به 25ميليارد ريال اعتبار است.
محمودرضا شيرازي در سيزدهمين جلسه شوراي سلامت شهرستان آبادان د رمحل سرسراي اجتماعات فرمانداري اين شهر با اشاره به وجود 50واحد خالي در بازارچه بهمنشير، افزود: قرار است تا به صورت توافقي كار جابه جايي و انتقال كسبه بازارچه ايستگاه هفت به بازارچه بهمنشير انجام شود.
شيرازي با اشاره به اعلام رضايت 27 كسبه اين بازارچه حاضر براي جابه جايي اظهار داشت: موضوع مقاومت ساير كسبه در بحث جابه جايي مسئله اي ست كه ممكن است منجر به اقدامات اجباري و قهريه شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14