(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 دی 1390- شماره 20123

به دليل سرطان زا بودن استفاده از آزبست در خودروها ممنوع شد
قاضي دادسراي ويژه جرائم رايانه اي: هيچ كدام از سايت هاي همسريابي قانوني نيستند
مدت خدمت سربازي افزايش نمي يابد
قوشچي اروميه لرزيد
سردار رادان: مستندات ترور شهيد احمدي روشن به سازمان هاي مرتبط ارائه شد
محور هراز مسدود شد
جزئيات سهميه رزمندگان در كنكور دكتري 91
رانندگان از نقل و انتقال وكالتي خودرو خودداري كنند
حوادث كوتاه از كشور
مراسم توديع و معارفه رؤساي قبلي و فعلي ميراث فرهنگي
سرقت در پوشش كارگران خدماتي
كشف بيش از 2 ميليون داروي قاچاق
برخورد پليس با شركت هاي مسدود كننده خيابان
6كشته بر اثر واژگوني اتوبوس
كلاهبرداري ميلياردي با تشكيل اتحاديه بافندگان فرش
فروش لباس تن براي امرار معاش



به دليل سرطان زا بودن استفاده از آزبست در خودروها ممنوع شد

معاون رئيس جمهوري با اشاره به ممنوعيت استفاده و يا خريد خارجي ماده آزبست در شركت هاي خودروساز داخلي اعلام كرد: استفاده خودروسازان از ماده آزبست با برخورد قانوني دولت همراه خواهد بود.
محمدجواد محمدي زاده درباره طرح جديد دولت براي ممنوعيت از ماده سمي آزبست در سامانه ترمز خودروهاي داخلي و خارجي، گفت: در حال حاضر ورود اين ماده از خارج به داخل كشور ممنوع شده است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اعلام اينكه شركتهاي خودروساز در صورت استفاده از ماده آزبست تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: حتي ثبت سفارش خريد آزبست از خارج كشور هم ممنوع شده است.
به گزارش مهر، اين عضو كابينه دولت دهم با بيان اينكه به شركتهاي خودروساز هيچگونه مجوزي براي واردات و يا خريد خارجي ماده سمي آزبست داده نشده است، بيان كرد: استفاده از مصوبات و پيگردهاي قانوني براي استفاده از ماده آزبست در صنايع داخلي در دستور كار دولت قرار دارد.
به گفته وي، به تمامي صنعتگران داخلي ابلاغ شده است كه استفاده از ماده آزبست پيگردهاي قانوني را به همراه دارد.

 



قاضي دادسراي ويژه جرائم رايانه اي: هيچ كدام از سايت هاي همسريابي قانوني نيستند

هيچ نهادي متولي سايت هاي همسريابي نيست و هيچ يك از اين سايت ها مجوز فعاليت ندارند.
جاويدنيا قاضي دادسراي ويژه جرائم رايانه اي تأكيد كرد: كساني كه در راستاي توزيع و انتشار محتواي غيراخلاقي و عكس هاي نامناسب در اين سايت ها فعاليت كنند، طبق قانون از 9 روز تا 2 سال حبس براي آن ها تعيين شده است.
وي كه يكشنبه شب در برنامه گفت وگوي خبري سخن مي گفت افزود: سايت هاي همسريابي قانوني نيستند و هيچ نهادي در كشور متولي اين سايت ها نيست.
جاويدنيا با بيان اينكه ورود به اين سايت ها مانند اين است كه شخصي اطلاعات محرمانه و عكس هاي نامناسب خود را در معرض ديد عموم قرار دهد گفت: صرف عضويت در اين سايت ها تخلف محسوب نمي شود.
قاضي دادسراي ويژه جرائم رايانه اي در خصوص تخلف سايت هاي همسريابي عنوان كرد: اگر فردي عكس فرد نامناسب خود و يا اطلاعات دروغين را در اين سايت ها ارائه كند و موجب گمراهي ديگران و برقراري ارتباط ناسالم با آنها شود اين موضوع تخلف است.
جاويدنيا با اشاره به اينكه افرادي با استفاده از اين سايت ها اطلاعات محرمانه و فيلم و عكس هاي ديگران را گرفته و آنها را تهديد به پخش فيلم ها مي كنند، عنوان كرد: براي اين افراد صدور حكم تا سطح مفسدفي الارض مجاز است.
قاضي دادسراي ويژه جرائم رايانه اي در خصوص آسيب سايت هاي همسريابي گفت: برقراري چت هاي تصويري ناسالم به بهانه ازدواج، سوء استفاده از اطلاعات موجود در سايت ها، اعلام شماره برخي از افراد اين سايت ها به ديگران و معرفي او به عنوان يك فرد غيراخلاقي براي برقراري ارتباط و مزاحمت هاي تلفني مكرر و اخاذي در قبال عدم ارائه اطلاعات، از جمله آسيب هاي سايت هاي همسريابي است.

 



مدت خدمت سربازي افزايش نمي يابد

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح شايعات درباره افزايش دوره خدمت نظام وظيفه را بي اساس خواند و تاكيد كرد: مدت خدمت سربازي تا پايان سال 1391 هيچ تغييري نكرده است.
به گزارش ايرنا سردار موسي كمالي افزود: در شرايط فعلي خدمت دوران سربازي 18 ماه است و اين مدت در سال 1391 هم به قوت خودش باقي مي ماند.
وي خاطرنشان كرد: اگر تصميمي درخصوص مدت خدمت دوران سربازي گرفته شود براي مدت 24 ماه از ابتداي سال 1392 خواهد بود.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه گفت: برابر قانون جديد هم پيش بيني ما اين است كه معافيت ها نه تنها كاهش نيافته بلكه افزايش هم پيدا كرده است.
سردار كمالي گفت: بعضا اين شايعه شنيده مي شود كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با كمبود سرباز روبرو است و يا احتمال جنگي وجود دارد و از اين رو شمار سربازان را زياد مي كنند؛ در حالي كه طبق قانون فعلي كه جديدا هم تصويب شده، دايره شمول معافيت ها گسترش مي يابد.

 



قوشچي اروميه لرزيد

زمين لرزه اي به بزرگي
1/4ريشتر شهر قوشچي واقع در شمال اروميه را لرزاند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه به نقل از دفتر مديريت بحران آذربايجان غربي، اين زمين لرزه كه در ساعت 13و37 دقيقه روز دوشنبه روي داد در چهاركيلومتري عمق زمين به ثبت رسيده و در شهرهاي اروميه، سلماس و مهاباد نيز محسوس بوده است.
وقوع اين زمين لرزه باعث وحشت اهالي شهرهاي اروميه، سلماس و مهاباد شد به طوري كه تعدادي از مردم به خيابان ها ريختند.
تاكنون گزارشي درباره خسارت اين زمين لرزه دريافت نشده است.
اكيپي متشكل از مسئولان مديريت بحران آذربايجان غربي و دهياران به بازديد ميداني از محل وقوع زلزله اعزام شدند.

 



سردار رادان: مستندات ترور شهيد احمدي روشن به سازمان هاي مرتبط ارائه شد

جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: مستندات و شواهد ترور شهيد احمدي روشن پس از جمع آوري در اختيار سازمان هاي مرتبط قرار گرفت.
به گزارش مهر، سردار احمدرضا رادان به ترور دانشمندان كشور در سال هاي اخير اشاره كرد و افزود: رشد علمي و پيشرفت ايران اسلامي در رده هاي مختلف همانند خاري در چشم دشمنان انقلاب و اسلام است و آنها به دنبال آسيب رساندن به اين رشد علمي هستند.
وي ادامه داد: طبيعي است كه در اين راه مهم و عظيم، افسران خط مقدم توليد علم در تهديد قرار گيرند.
سردار «رادان» به اقدامات نيروي انتظامي در خصوص اين حادثه اشاره كرد و گفت: تمامي شواهد موجود در صحنه، بررسي شد و پس از تجزيه و تحليل به همراه مدارك جمع آوري شده در اختيار سازمان هاي ديگر كه در اين امر مسئوليت دارند، گذاشته شده است.وي در پايان تاكيد كرد: پيشرفت نظام مقدس جمهوري اسلامي هدف اصلي بوده و آرزوي قلبي ماست كه عاقبت همه ما ختم به شهادت شود.

 



محور هراز مسدود شد

اداره كل راه و ترابري مازندران در اطلاعيه اي اعلام كرد: محور ترانزيتي هراز از ديروز دوشنبه به مدت 2 روز مسدود شد.
به گزارش مهر، به منظور انجام عمليات نصب جت فن هاي داخل تونل تكاور در محور هراز، اين محور در روز دوشنبه و سه شنبه 26 و 27 دي ماه جاري به مدت دو روز از ساعت 9 صبح الي 16 مسدود خواهد بود.
در ايام انسداد اين محور، رانندگان وسايل نقليه مي توانند با رعايت قوانين و مقررات و تمامي نكات ايمني از طريق ديگر محورهاي ارتباطي استان تردد كنند. گفتني است مازندران داراي سه محور ترانزيتي هراز، كندوان و سوادكوه است.

 



جزئيات سهميه رزمندگان در كنكور دكتري 91

سازمان سنجش و آموزش كشور 20درصد از ظرفيت پذيرش در كنكور دكتري را به ايثارگران انقلاب اسلامي به شرط كسب حد نصاب علمي اختصاص داد.
بنابراين گزارش، كليه قوانين و مصوبات مربوط به اعمال سهميه هاي مختلف كماكان همانند گذشته به قوت خود باقي است و گزينش داوطلبان واجدشرايط براساس مصوبات مربوطه صورت مي گيرد.
براساس مقررات و مصوبات مربوطه 20درصد از ظرفيت پذيرش به ايثارگران انقلاب اسلامي، به شرط كسب حدنصاب علمي اختصاص دارد و داوطلبان واجدشرايط بايد در آزمون شركت كرده و حداقل 80 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در سهميه آزاد را كسب كنند.
هريك از داوطلبان متقاضي سهميه رزمندگان مي توانند در صورت احراز شرايط لازم، متقاضي اين سهميه شوند.
نيروهاي فعال سياسي و بسيجيان عادي پايگاه هاي مقاومت بسيج مشمول استفاده از سهميه رزمندگان نمي شوند و همچنين آن دسته از فرزندان و همسران رزمندگاني كه منحصراً مدت حضور در جبهه را دارند، مشمول استفاده از اين سهميه نخواهند بود.
جانبازان 25درصد و بالاتر، فرزند و همسر جانبازان 50درصد و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنين فرزندان و همسران شهدا، مفقودين و اسرا براي استفاده از سهميه رزمندگان بايد براساس ضوابط مندرج اقدام كنند.
براساس تبصره 2 ماده 10 آئين نامه اجرايي قانون ايجاد تسهيلات براي ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسيجي به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي مصوب 18ارديبهشت 68 هيئت وزيران و قانون اصلاح قانون مذكور مصوب 11آذر 71 مجلس محترم شوراي اسلامي، داوطلباني كه از سال 68 به بعد با سهميه رزمندگان در آزمون هاي ورودي كارشناسي و كارشناسي ارشد پذيرفته شده اند، در صورتي كه داراي حداقل مدت 18 ماه حضور داوطلبانه در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل باشند، با توجه به تذكر مهم فوق مي توانند در اين آزمون با سهميه رزمندگان شركت كنند.
همچنين رزمندگاني كه براساس ماده 1 و تبصره هاي چهارگانه ماده مذكور در آيين نامه اجرايي قانون ايجاد تسهيلات براي ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسيجي به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي از تاريخ 31 شهريور 59 تا 31 شهريور 67 حداقل 6 ماه متوالي يا متناوب داوطلبانه در مناطق عملياتي جبهه هاي نبرد حق عليه باطل حضور داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذيربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يا وزارت جهادكشاورزي) نسبت به تكميل فرم مخصوص استفاده از سهميه رزمندگان اقدام كنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستاد مشترك سپاه پاسداران (سازمان بسيج مستضعفين) يا وزارت جهادكشاورزي مورد تائيد نهائي قرار گيرد.
آن دسته از داوطلباني كه با استفاده از سهميه رزمندگان يكبار در آزمون دكتري پذيرفته شده باشند، طبق ضوابط حق استفاده از سهميه رزمندگان در آزمون ورودي دكتري سال 91 را نخواهند داشت.

 



رانندگان از نقل و انتقال وكالتي خودرو خودداري كنند

رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور از مالكان وسايل نقليه خواست از واگذاري و نقل و انتقال خودرو به صورت وكالتي خودداري كنند.
به گزارش مهر، سرهنگ احمد رستمي با اشاره به مشكلات موجود در نقل و انتقال وكالتي خودرو، اظهار داشت: متاسفانه مشاهده شده برخي از وكلا به موقع نسبت به مراجعه براي انجام نقل و انتقال خودرو اقدام نمي كنند اين در حالي است كه پلاك وسايط نقليه فرد محور است و دارنده پلاك مسئوليت دارد.
وي با اشاره به ماده 29 قانون جديد اخذ رسيدگي به جرايم رانندگي از مالكان وسايل نقليه خواست از واگذاري و نقل و انتقال خودرو به صورت وكالتي خودداري و با مراجعه به مراكز تعويض پلاك سراسر كشور نسبت به تعويض پلاك و نقل و انتقال خودرو اقدام كنند.
رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور تصريح كرد: تا زماني كه دارنده پلاك در بحث نقل و انتقال خودرو به مراكز مجاز تعويض پلاك مراجعه نكند در صورت وقوع هرگونه تخلفي، تخلف به نام دارنده پلاك ثبت مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري زورگيران
سرويس شهرستان ها:رئيس پليس آگاهي استان خراسان رضوي گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت به عنف و زورگيري گوشي همراه و طلاجات از شهروندان، كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي مشهد موفق شدند فردي را دستگير كنند كه در بارزسي بدني از وي چند دستگاه تلفن همراه مسروقه كشف شد. البته متهم ادعا مي كرد اين گوشي ها را از شخص ديگري خريده است.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ بيدمشكي افزود: با راهنمايي اين مالخر و شناسايي محل اختفاي سارقان، مأموران به محل اعزام و در يك عمليات ضربتي 2 سارق سابقه دار را دستگير و در بازرسي از منزل آنها تعدادي اموال مسروقه كشف كردند. متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل دادسراي مشهد شدند.
كلاهبردار در چنگال پليس
رئيس پليس آگاهي استان زنجان گفت: در پي گزارش رسيده به پليس آگاهي مبني بر اينكه شخصي با استفاده از ترفندهاي خاص، خود را تاجر معرفي و با ارائه چك هاي بلامحل مبالغ زيادي از مردم اخاذي كرده است، شناسايي و دستگيري اين شياد در دستور كار پليس قرار گرفت.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ طلوعي افزود: كارآگاهان با استفاده از اظهارات مالباختگان فرد شياد را شناسايي و در يك عمليات ضربتي او را دستگير كردند.
انهدام باند كف زنان
رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي گفت: در پي شكايت هاي متعدد از وقوع چندين فقره كف زني در خيابان هاي شهر تبريز، بلافاصله اكيپي از كارآگاهان مبارزه با سرقت پليس آگاهي فعاليت خود را آغاز كردند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ مداحي افزود: كارآگاهان با توجه به اظهارات مالباختگان به يكي از جيب برهاي سابقه دار كه به تازگي از زندان آزاد شده بود مشكوك و با دستگيري وي، متهم به 40 فقره كف زني با همدستي دو نفر از دوستانش اعتراف كرد. وي تصريح كرد: سارقان با تكميل پرونده و با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.

 



با حضور رئيس جمهور برگزار شد
مراسم توديع و معارفه رؤساي قبلي و فعلي ميراث فرهنگي

رئيس جمهور در مراسم توديع و معارفه رؤساي قبلي و فعلي سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي گفت: خدمتي كه ملت ايران به فرهنگ بشريت كرده بي نظير است و اگر سهم ايران را از فرهنگ و تمدن جهان برداريم تقريباً چيزي ته آن باقي نمي ماند.
به گزارش خبرگزاري ها دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در اين مراسم كه بدون حضور روح الله احمدزاده كرماني، رئيس سابق سازمان ميراث فرهنگي در محل سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري برگزار شد، طي سخناني با بيان اينكه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از سازمان هاي بسيار مهم و با مأموريت هاي متنوع و اثرگذار است، درباره ماموريت هاي اين سازمان گفت: صيانت از ميراث فرهنگي يكي از مأموريت هايي است كه برعهده سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قرار دارد. انسان منهاي فرهنگ معني ندارد چرا كه فرهنگ همه چيز انسان است.
وي افزود: چهره ايران در طول تاريخ چهره فرهنگي است و آن افرادي كه تاريخ ايران را مطالعه كرده اند تصويري كه از ايران در ذهنشان است، يك تصوير فرهنگي است.
احمدي نژاد با اشاره به اهميت توجه به ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: هستند آدم هاي كوته فكري كه قبلاً بيشتر بودند و الان كمتر شده اند، زماني كه ما از ميراث فرهنگي صحبت مي كرديم، مي گفتند اين چه كاري است كه شما يك تكه كاشي را در موزه نگه مي داريد و يا يك زماني فردي پشت تريبون دستور تخريب چند حمام تاريخي را داد و از آنجايي كه زمين گران شد با فكر اقتصادي چند حمام تاريخي را تخريب كردند اما مگر يك ملتي با پول مي ماند؟ ملت با فرهنگ مي ماند. رئيس جمهور با بيان اينكه گذشته يك ملت مبناي تهديد درست يك ملت از وقايع و پيچ و خم هاي تاريخي است، تصريح كرد: نمي شود گذشته يك ملت را پاك كرد.
وي ميراث فرهنگي چه در بخش مادي و چه در بخش معنوي را بزرگترين سرمايه يك ملت برشمرد و تأكيد كرد: يك تكه كاشي و يك ساختمان را بايد حفظ كرد چرا كه نشاندهنده افق نگاه، زيبايي شناسي يك ملت و سير تاريخي يك ملت است. بنابراين اينها بايد باشد تا يك ملت و آينده را شناخت.
احمدي نژاد گفت: ميراث فرهنگي بالاترين ميراث يك ملت است كه بايد حفظ شده و به نسل هاي بعدي رساند كه صنايع دستي هم همين طور است.
رئيس جمهور درباره علت استعفاي احمدزاده از رياست سازمان ميراث خاطرنشان كرد: احمدزاده به دلايلي كه گفته بعداً مي گويد خواست در جايي ديگر در دولت مشغول باشد و امروز آقاي موسوي كه نگاهش همين است، در اين سازمان مشغول كار مي شود.
احمدي نژاد تصريح كرد: زماني كه به همه دستگاه هاي فرهنگي نگاه مي كنم، در اين 6-7 سال گذشته سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از همه دستگاه هاي فرهنگي بيشتر كار فرهنگي كرده است و دائم يك حرف داشته و يك تلنگر به موجوديت ملت زده است كه بايد ادامه پيدا كند.
وي كار سازمان ميراث فرهنگي را ماندگار دانست كه هر چه صيقل مي خورد درخشنده تر مي شود.

 



سرقت در پوشش كارگران خدماتي

رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي كشور گفت: سرقت در پوشش كارگران خدماتي شگرد جديد سارقان براي دستبرد به خانه ها است.
به گزارش مهر سرهنگ عبدالله قاسمي افزود: برخي سارقان در پوشش كارگران خدماتي وارد خانه ها شده و از محل نگهداري اشياي قيمتي مطلع شده و در يك فرصت مناسب اقدام به سرقت مي كنند.
وي افزود: هموطنان بايد هنگام حضور كارگران از در اختيار گذاشتن كليدهاي خانه به آنها خودداري كنند. همچنين اشياي قيمتي را در محل هايي قرار دهند كه كارگران هنگام نظافت متوجه آن نشوند. در طول زمان حضور كارگران در خانه صاحبخانه بايد در محل حضور داشته و بر كار آنها نظارت كند.
رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي كشور تاكيد كرد: براي نظافت خانه بايد از شركت هاي معتبر و داراي مجوز كارگر استخدام شود و نبايد تنها به چاپ آگهي در روزنامه اكتفا كرد.
وي در پايان تاكيد كرد: هموطنان از بيان نكات و مسايل خصوصي زندگي در نزد كارگران خودداري كنند زيرا افشاي اين مسايل باعث مي شود كارگران از آن به عنوان حربه اي در نزد ديگران استفاده كنند.

 



كشف بيش از 2 ميليون داروي قاچاق

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي گفت: ماموران مرزباني موفق شدند بيش از 2 ميليون داروي قاچاق را كشف و ضبط كنند.
به گزارش مهر سردار حسين ذوالفقاري اظهار داشت: ماموران گروهان بيوران در پي كسب خبري مبني بر ورود دارو قاچاق در يكي از محورهاي مرزي سردشت بلافاصله با اكيپي ويژه به محل تردد قاچاقچيان اعزام و پس از ساعت ها كمين موفق شدند سه خودروي 3.اف را شناسايي كنند.
وي ادامه داد: قاچاقچيان با ديدن ماموران اقدام به فرار كردند كه با اقدام به موقع ماموران اين خودروها متوقف و در بازرسي از آنها يك ميليون و 834 هزار و 848 انواع قرص و داروهاي خاص كشف و ضبط شد.
فرمانده مرزباني با اشاره به درگيري ديگري ميان ماموران و قاچاقچيان تاكيد كرد: با توجه به احتمال ورود داروي غيرمجاز، ماموران هنگ مرزي سردشت در شرايط سخت آب و هوايي موفق شدند پس از كمين 12 ساعته قاچاقچيان را كه با چند راس «دوآب» وارد خاك كشورمان شده بودند شناسايي كنند. همزمان با دستور ايست ماموران قاچاقچيان با رم دادن حيوانات اقدام به فرار به سمت كشور عراق كردند اما ماموران قبل از خروج آنها موفق شدند اين افراد را شناسايي و دستگير كنند.
ذوالفقاري افزود: در بازرسي از حيوانات و شناسايي جاسازها 759 هزار و 200 عدد انواع قرص دارويي، بيش از 400 قلم لوازم برقي و صدها جفت كفش قاچاق كشف و ضبط شد.
وي با اشاره به اين كه پليس با قاچاقچيان دارو قاطعانه برخورد مي كند، گفت: پليس اجازه نمي دهد عده اي سودجو با اقدامات خود جان و زندگي هموطنان را به خطر اندازند.

 



برخورد پليس با شركت هاي مسدود كننده خيابان

جانشين رئيس پليس راهور تهران گفت: شركت هاي متخلفي كه حاشيه خيابان را براي پارك شخصي خودروهايشان مسدود كنند به پليس امنيت معرفي مي شوند.
به گزارش مهر سرهنگ جمال بذرافشان افزود: متاسفانه بسياري از صاحبان صنايع و مغازه دارها با انواع وسيله ها مانند جعبه شير، كله قندي و تجهيزات مكانيكي مانند جك خيابان ها را مسدود كرده و آن را جاي پارك اختصاصي خود مي دانند به همين دليل ماموران پليس موظفند برابر قانون براي جمع آوري اين موانع به اين افراد تذكر دهند.
وي گفت: در صورتي كه افراد به اخطار ماموران توجه نكنند ماموران مي توانند موانع را جمع آوري كنند. طبق قانون خيابان جاي پارك اختصاصي هيچ فردي نيست.
بذرافشان با اشاره به برخورد با برخي شركت هاي بزرگ كه حاشيه خيابان را جاي پارك اختصاصي خود مي دانند و آن را مسدود مي كنند گفت: پليس راهنمايي و رانندگي با ادارات دولتي و شركت هاي بزرگ در اين رابطه مكاتبه كرده است. شركت هايي كه مرتكب تخلف شوند و به اخطارهاي پليس توجه نمي كنند به پليس امنيت معرفي شده و اداره نظارت بر اماكن عمومي با آنها برخورد مي كند.

 



6كشته بر اثر واژگوني اتوبوس

زنجان-خبرنگار كيهان:
بر اثر واژگوني يك دستگاه اتوبوس مسافربري در محور «قيدار-تهران» 6 نفر كشته و 33 نفر مجروح شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان رئيس پليس راه استان زنجان محل وقوع اين حادثه را محور «قيدار-زنجان» نرسيده به سد «كينه ورس» در شهرستان «ابهر» اعلام كرد و افزود: مسافران اين اتوبوس از شهرستان خدابنده به سمت تهران در حركت بودند.
سرهنگ عبدالعلي رشتياني افزود: راننده اين خودرو به علت سرعت زياد كنترل اتوبوس را در سراشيبي از دست داده و خودرو پس از برخورد با كوه واژگون و حدود 50 متر در جاده به زمين كشيده شده بود.
وي تصريح كرد: متاسفانه 6 نفر از مسافران اين اتوبوس به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

 



كلاهبرداري ميلياردي با تشكيل اتحاديه بافندگان فرش

فرمانده انتظامي استان لرستان از دستگيري اعضاي يك باند با بيش از 33ميليارد ريال كلاهبرداري در خرم آباد خبر داد.
به گزارش ايرنا، سرتيپ كاظم عليزاده روز يكشنبه در تشريح اقدامات اين باند كلاهبردار افزود: اعضاي اين باند كه همگي از كاركنان يك دستگاه در استان لرستان هستند، تعداد 250نفر شاكي دارند.
وي اظهار داشت: اين افراد با تشكيل يك اتحاديه بازرگاني در زمينه شركت هاي بافنده فرش، اقدام به اخذ وجه از مردم براي واگذاري سهام كرده اند.
وي افزود: سه نفر از اعضاي اصلي اين باند و اتحاديه مذكور شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي لرستان اظهار داشت: سركرده اين باند كلاهبرداري در شهرستان كرج و يكي ديگر از متهمان در شهرستان انديمشك شناسايي و دستگير شد.وي افزود: اين افراد بالغ بر 30ميليارد ريال وجه نقد را از 250نفر دريافت كرده و متواري شده بودند.
عليزاده افزود: اين باند كلاهبردار همچنين به نام اتحاديه بازرگاني شركت هاي تعاوني فرش دستباف لرستان در شهرهاي كاشان، اصفهان و تبريز نيز از طريق خريد كالا حدود سه ميليارد ريال ديگر كلاهبرداري كرده اند.

 



فروش لباس تن براي امرار معاش

يك شهروند سعودي به دليل فقر و بيماري مجبور شد براي تامين غذاي فرزندانش لباس هاي خود را بفروشد.
روزنامه قطري الشرق در گزارشي از وضعيت اسفبار فقر در جامعه سعودي به سراغ خانواده اي رفت كه پدر اين خانواده مجبور شد، به خاطر شرايط خاصي كه در آن گرفتار آمده، لباس هاي خود را بفروشد تا غذايي براي سير كردن شكم فرزندانش تهيه كند.الشرق مي نويسد: ««عياف عثيمين العياف» يكي از ساكنان منطقه فقيرنشين عنيزه در شمال عربستان سعودي است كه در وضعيت مشقت بار و بحراني سختي قرار دارد؛ از يك سو بيماري و از يك سو فقر در خانه او را زده است.العياف كه تا پيش از بيماري به عنوان باربر در يكي از بازارهاي شهر به صورت روزمزد مشغول بكار بود، پس از ابتلاي به بيماري قند نتوانست به كار خود ادامه دهد.وي كه داراي هفت سر عائله است، مجبور است علاوه بر تامين نيازهاي خانواده خود نيازهاي دارويي خود را نيز برآورده سازد، در حالي كه از هيچ پوشش حمايتي يا بيمه اي برخوردار نيست.در خانه وي كه در بزرگترين كشور صادركننده نفت جهان قرار دارد، نه از كمد لباس خبري هست و نه از دستگاه هاي گرمايشي مانند اجاق گاز و نه سرمايشي مانند يخچال.
افزون بر پدر خانواده كه از بيماري قندخون شديد رنج مي برد و موجب شده تا پاهايش مبتلا به زخم هاي ناشي از اين بيماري شود، مادر خانواده نيز بيمار و يكي از فرزندانش مبتلا به «فتق» و در انتظار درمان است.فقر در حالي در عربستان موج مي زند و براساس آمارهاي ارائه شده توسط مجلس شوراي سعودي 22درصد از مردم اين كشور 20ميليوني را درگير خود ساخته كه بودجه سال آينده اين كشور 690ميليارد ريال سعودي بسته شده است.
از ديگر نكات قابل توجه اينكه در حالي 22درصد از جمعيت عربستان سعودي يعني حدود 5/4ميليون شهروند سعودي زير خط فقر قرار دارند كه اين كشور با وجود تمام بريز و بپاش هاي خاندان سعود با مازاد بودجه 1/1 ميليارد ريالي مواجه بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14