(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 دی 1390- شماره 20123

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تونس يك سال پس از پيروزي (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
خيالات (گفت و شنود)
احتمال حضور برخي مؤسسين جبهه پايداري در ليست جبهه متحد اصولگرايان
بررسي تاييد رياست جديد دانشگاه آزاد دستور جلسه امروز شوراي عالي انقلاب فرهنگي
برنامه صدا و سيما براي انتخابات مجلس نهم از زبان ضرغامي
داوود اوغلو: تركيه از اعمال تحريم عليه ايران حمايت نمي كند
نيويورك تايمز: غرب ناچار است برنامه هسته اي اسرائيل را به پرسش بگيرد (خبر ويژه)
مكيدن كاكتوس و چيدن سبيل گربه براي پر كردن وقت فتنه گران علاف (خبر ويژه)
جيغ بنفش خل و چل ها از حضور ايران در آمريكاي لاتين (خبر ويژه)
گفتني هاي شنيدني از فساد كلان بانكي (خبر ويژه)
واشنگتن پست: افزايش قيمت نفت نگراني اول غرب در 2012 است (خبر ويژه)
بالاترين: تلخ است اما اخبار فردا را بايد در كيهان خواند (خبر ويژه)



تونس يك سال پس از پيروزي (يادداشت روز)

24 دي ماه سالروز پيروزي انقلاب تونس و اولين انقلاب از سلسله انقلابهاي عربي به حساب مي آيد. مردم تونس اين نكته را پنهان نمي كنند كه سلسله جنبان انقلاب هاي اين منطقه بوده و مسئوليت خاصي در حفظ و تداوم اين انقلاب ها دارند و در واقع هم مي توان روند تحولات تونس را آئينه تمام نماي تحولات در كشورهاي عربي به حساب آورد.
تونس با فرار بن علي به يك خانه تكاني اساسي دست زد. آمريكا، عربستان، فرانسه و... تلاش مي كردند تا نظام سياسي تونس چرخش نكرده و تحولات در حد رفتن بن علي باقي بماند آنان بخصوص در مورد تحولاتي كه سبب پيروزي اسلام گراها شود، بسيار حساس بودند از اين رو بعد از بن علي اصرار داشتند كه كارها در دست بقاياي اين رژيم باقي بماند و ضمنا بر همگان معلوم باشد كه چيزي عوض نشده و از انقلاب خبري نيست آنان نماد اين موضوع را حفظ نخست وزير بن علي و ادامه كار به وسيله او- محمد الغنوشي- قرار داده بودند اما مردم اجازه ندادند انقلاب آنها در حد يك تغيير كوچك اداري باقي بماند و از اين رو خيابان «بورقيبه» كه حالا خيابان انقلاب خوانده مي شود شاهد ادامه حضور سنگين انقلابيون بود. محمد الغنوشي دو هفته پس از «رياست جمهوري موقت» ناچار به كناره گيري شد و نيروهاي انقلاب به آرامي قدرت را بدست گرفتند براي ناظران واقع بين مشخص بود كه تحولات تونس در دايره نظام هاي شناخته شده سنتي يا غربي قرار نخواهد گرفت و مردم بعد از 57 سال تجربه بار ديگر به نظام غربي-عربي تن نخواهند. داد تحليل گران مي دانستند كه مردم دنبال پاسخ جديد هستند و اين پاسخ جز در حوزه دين يافت نمي شود.
آمريكايي ها پس از مدتي انكار و تلاش براي تداوم سكولاريزم سياسي بطور ضمني به قدرت اسلام گراها اعتراف كردند ولي در عين حال وانمود كردند كه مي توانند اهداف خود را از طريق اسلام گراها هم محقق كنند و شروع كردند به خبرسازي كه بله ما با راشد الغنوشي به توافق رسيديم كه به روند صلح خاورميانه بپيوندد و روابط تونس با رژيم صهيونيستي را ادامه دهد و... اين در حالي است كه اساسا اسلام گراها اگر به قدرت مي رسند به دليل موج اسلام گرايي است كه در توده هاي مردم وجود دارد و احزاب اسلام گرا تا زماني نماينده مردم مسلمان هستند كه به آرمانها و اصول اسلامي پايبند باشند با اين وصف مردم مسلمان كجا و موافقت با روند سازش اسرائيلي-عربي! و مردم مسلمان كجا و رابطه با رژيم صهيونيستي! اما البته اين گونه دلخوش كردن به موضوعي كه بلاموضوع است از استيصال غرب در اين مواجهه خبر مي دهد.
تونس اولين آزمون اسلام گرايانه خود را در انتخابات آبان ماه گذشته داد در اين انتخابات احزاب گوناگوني اعم از چپ، راست، ليبرال، سوسياليست، ناسيوناليست و ... حضور داشتند و در ميانشان يك جريان اسلام گرا هم وجود داشت و از قضا از توانايي تبليغاتي و مالي زيادي هم برخوردار نبود. انتخابات با پيروزي حدود 43 درصد اسلام گراها، حدود 18 درصد حزب سوسياليست و حدود 15 درصد يك حزب ليبرال و حدود 25 درصد افراد مستقل برگزار شد. برجسته ترين رهبر شناخته شده تونس آقاي راشد الغنوشي روحاني برجسته و رهبر جريان النهضه بود. وقتي جريان او در انتخابات بيشترين آراء را بدست آورد، با صراحت اعلام كرد كه ما حكومتي شرعي و بر مبناي اجراي احكام و قوانين اسلامي تشكيل خواهيم داد. همزمان غنوشي به بحث ها پيرامون تعامل با غرب و رژيم وابسته به آن خاتمه داد. او در مصاحبه با بي بي سي گفت: يك مسلمان نمي تواند بقاء رژيم اسرائيل ر ا تحمل كند و آزادي فلسطين موضوعي نيست كه قابل مذاكره باشد.
بعد از برگزاري انتخابات مجلس از يك سو ساختارهاي جديد شكل گرفتند و از سوي ديگر زمان تدوين قانون اساسي جديد تونس بر مبناي تحولات آغاز شد: جنبش النهضه پست نخست وزيري كه مهمترين نهاد كشوري است را در دست گرفت رياست جمهوري را به حزب سوسياليست تونس داد و رياست مجلس را حزب ليبرال تونس در دست گرفت و اين همه در حالي است كه وقتي اكثريت مجلس با اسلام گراها باشد، مجلس و رئيس آن چاره اي جز حركت در چارچوب اهداف اسلام گراها ندارند. رياست جمهوري هم تا حد زيادي يك پست تشريفاتي و در عين حال سمبليك مي باشد و سخنگوي سيستم به حساب مي آيد جالب اين است كه رئيس جمهور سيوسياليست تونس بلافاصله پس از روي كار آمدن اعلام كرد كه حكومت تونس قطعا حكومتي اسلامي خواهد بود.
در مورد تدوين قانون اساسي، تونسي ها يك كليد واژه داشتند و آن «حكومت بر مبناي شريعت» بود بر اين اساس يك هيات 100 نفره مركب از نمايندگان مجلس به رياست راشد الغنوشي تشكيل شد و از اوايل دي ماه كار تدوين قانون اساسي جديد را آغاز كردند و اينك در ميانه راه مي باشند. تدوين قانون اساسي تونس كه اولين قانون اساسي انقلاب هاي اخير منطقه به حساب مي آيد نقش مهمي در شكل دهي و مفهوم بخشي به اين انقلاب ها ايفا خواهد كرد و از اين رو موضوعي منطقه اي و حتي بين المللي است و دقيقا به همين دليل غرب با حساسيت فراوان روند نوشتن قانون اساسي تونس را زير نظر گرفته است اما بايد بگوئيم هر چه زمان مي گذرد از اميد غرب براي اثرگذاري بر انقلاب هاي منطقه كاسته مي شود.
هيات تدوين قانون اساسي تونس از يك سو مبنا را «شريعت» قرار داده و از سوي ديگر بشدت نيازمند تجربه اي امروزي و در عين حال اسلام گراست. در اين بين بعضي با اشاره به سني بودن مردم تونس گمان كرده اند چشم تونسي ها به آنكارا دوخته شده و «مدل تركيه» تنها راه حل تونس و ديگران است. غرب بخصوص از اين موضوع زياد حرف مي زند تا از يك سو به خود دلداري بدهد و از سوي ديگر به اين اميد كه راه حلي پيدا شود. اما اگر ما واقع گرا باشيم درمي يابيم كه اساسا مدل حكومتي شريعت گرا بنام تركيه وجود خارجي ندارد. اقتصاد تركيه-خوب يا بد- يك شعبه از اقتصاد سرمايه داري است. سيستم سياسي تركيه خوب يا بد يك شعبه از ليبرال دموكراسي است، سيستم امنيتي آن هم بخشي از سيستم ناتو است در عرصه فرهنگي هم تركيه كار سيستم مندي انجام نمي دهد و بخصوص در حوزه شريعت هيچ كاري صورت نگرفته است بعنوان مثال عليرغم آنكه 9 سال از روي كار آمدن حزب عدالت و توسعه به رهبري اردوغان و گل مي گذرد هنوز حتي يك لايحه اسلامي به پارلمان ارائه نشده كما اينكه پارلمان هم مستقلا در اين خصوص كاري انجام نداده است. با اين وصف اساسا چيزي بنام مدل تركيه در عالم واقع وجود ندارد تا كسي به دروازه هاي آنكارا چشم بدوزد. اين نكته اي است كه غرب از آن خبر دارد و ضمنا مي داند كه اسلام گراها توجهي به دولت آنكارا ندارند. دولت آنكارا بخصوص در ماجراي سوريه نشان داد كه ماشين سياسي آن نه براي سست كردن جبهه ديكتاتورهاي وابسته و فاسد بلكه در مسير سست كردن جبهه ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي به كار افتاده است. از منظر ديگر مردم در كشورهاي عربي اصولا به تجربه امپراتوري عثماني و اقتدار آناتولي نگاه منفي دارند كمااينكه اين تجربه قيم مابي در جريان سفر سه ماه پيش اردوغان به قاهره بار ديگر بروز كرد و با پاسخ شديداً منفي اخوان المسلمين مواجه گرديد.
با اين وصف مردم تونس براي تدوين نظام سياسي خود و نوشتن قانون اساسي به كدام تجربه اسلامي و در عين حال منطبق با مقتضيات زمان مي توانند چشم بدوزند؟ درست در حين تدوين قانون اساسي، مقاله اي در سايت الجزيره قطر به قلم آقاي راشد الغنوشي به چاپ رسيد. اين مقاله بلند يك سره به حمايت از انقلاب اسلامي ايران و انديشه حضرت امام خميني(ره) و محكوم كردن فشارهاي غرب عليه ايران اختصاص داشت در يك فراز اين مقاله آمده بود: «بزرگترين هنر و افتخار امام خميني اين بود كه در ايران فقه اهل بيت عليهم السلام را پياده كرد» اين مقاله به خوبي نشان داد كه اسلام گراها به كدام نقطه بعنوان تجربه اي موفق و افتخار آميز نگاه مي كنند.
جالب اين است كه اگر كمي خاكستر آتش غرب كه بصورت فتنه ها و تبليغات مسموم عليه كشورهاي اسلامي پراكنده شده است را كنار بزنيم مي بينيم كه اين انقلاب اسلامي است كه در حال تكرار در شمال آفريقا و غرب آسياست.
اسلام گرايي مدل ايران در همين 10 سال اخير يك كشور اشغال شده را آزاد كرد و به شكل گيري دولتي مقتدر و در عين حال مردمي مدد جدي رساند. اسلام گرايي مدل ايران غرب را وادار كرد كه در اجلاس 2010 ليسبون بيرون بردن نيروهاي نظامي ناتو از افغانستان را امضا كند. اسلام گرايي مدل ايران جنگ 33 روزه سنگين غاصبان اسرائيلي را به نفع ملت لبنان پايان داد و اين اتفاقي بديع بود چرا كه كشوري كوچك بدون داشتن امكانات حداقلي دفاع هوايي بر قدرت بزرگ هوايي زميني و دريايي اسرائيل پيروز شده بود. اسلام گرايي مدل ايران در جنگ عجيب 22 روزه يك ملت مظلوم و در محاصره و فاقد توانايي هاي پيچيده نظامي را بر رژيمي مقتدر پيروز كرد. مدل اسلام گرايي ايران، كشوري را به دنيا نشان مي دهد كه 33 سال در مقابل انواع فشارها مقاومت كرده است.
با اين وصف اگر قانون اساسي تونس بر مبناي شريعت در حال نگارش است، نزديكترين قانون اساسي به آن قانون اساسي جمهوري اسلامي است و بياد آوريم همين 4 دهه پيش را كه قوانين اساسي و مدني كشورهاي اسلامي اكثرا از روي نسخه فرانسه به زبانهاي محلي تدوين شد و باز بياد بياوريم كه در ابتداي انقلاب اسلامي عده اي با نسخه اي از قانون اساسي فرانسه وارد تهران شدند تا كماكان حقوق و سيستم غرب بر ايران سيطره پيدا كند و خدا را شكر كه علماي مجاهد و بصير راه رفته و به بن بست رسيده را نرفتند و امروز مي توانيم به كشورها بگوئيم كه چرا مدل فرانسه نه و چرا مدل اسلام آري.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤درباره برخورد مقابله به مثل در قضيه ترور دانشمندان هسته اي كشورمان با ديدگاه و نظر مدير مسئول محترم روزنامه كيهان كاملا موافق هستم. اگر ما مقابله به مثل نكنيم دشمن به ترور ادامه خواهد داد.
4761---0912 و 3123---0911
¤درباره ترور دانشمندان هسته اي كشور مان اگر به اميد سر عقل آمدن آمريكا و رژيم غاصب اسرائيل نشسته ايم چنين چيزي اتفاق نخواهد افتاد. بايد مقابله به مثل كرد و دشمن را از كرده خويش پشيمان ساخت.
8200---0912
¤سازمان ملل و بعد هم سازمان بين المللي انرژي اتمي كه در جهان درست شده فقط براي ما اسباب دردسر بوده است اي كاش هيچ وقت عضو اين سازمان ها كه ساخته ابرقدرت ها هستند نمي شديم تا بازرسان آنها دانشمندان ما را براي ترور شناسايي نمي كردند. از مسئولين خود مي خواهيم تا دانشمند هسته اي ديگري ازكشورمان شناسايي و ترور نشده از اين سازمان خارج بشوند.
5459---0232 و 4205---0918
و شجاع از آذربايجان غربي
¤مسئولين كشور بايد به هر قيمتي كه شده از دانشمندان ايران مواظبت بكنند و اجازه ندهند از سوي بيگانگان و عوامل مزدورشان آسيبي به اين سرمايه هاي علمي كشور وارد شود. مثلا اين امكان وجود دارد كه با نصب حسگرهاي حساس نسبت به هر نوع مواد مغناطيسي در خودروهاي حامل دانشمندان جلو ترور شدن آنان را گرفت.
4275---0937 و 6263---0938
¤اگرچه ممكن است با ريخته شدن خون در فضاي علمي كشور در موارد اندكي خلأ به وجود بيايد ولي شك نداريم كه عرصه هاي جديدي از جهاد علمي دانشمندان كشورمان به روي ملت باز خواهد شد. به تجربه نيز بر ما ثابت گرديده هر كجا كه خون شهيدي جاري شده لطف الهي شامل حال اين ملت و كشور گرديده است وقتي ابوعلي سينا از دانشمندان گذشته كشور با خواندن دو ركعت نماز و كسب معنويت بر پيچيدگي مسئله علمي فائق مي آمد به طور قطع و يقين عروج خونين دانشمندان، اساتيد و شاگردان آنان ما را از بن بست هاي عرصه علم و دانش عبور خواهد داد. در ضمن نظام نيز حق هرگونه انتقام گيري از خون هاي به ناحق ريخته شده در عرصه علم و دانش را براي خود محفوظ مي داند و به موقع اقدام مناسب خواهد كرد.
محمودي
¤تنگه استراتژيك و سوق الجيشي هرمز در نزديكي سواحل سرزمين كشورمان ايران قرار گرفته ، آمريكا با چه رويي ادعا كرده اين تنگه خط قرمز آنان محسوب مي شود. حال كه حاضر نيستند دست از زورگويي بردارند آماده فروپاشي كامل خودشان باشند. گويا خداوند اراده كرده است نابودي آمريكا اين شيطان بزرگ در زمان رياست جمهوري اوباما رقم بخورد و ما ملت ايران در عصر حاضر شاهد اين واقعه خوشحال كننده باشيم ان شاءالله.
عليمرداني
¤ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر گزارش بدهد از سال 72 كه اين ستاد تشكيل شده در ارتباط با ماموريت خويش چه ميزان كار كرده است. آيا اين دستگاه نبايد اثري در فرهنگ عمومي جامعه داشته باشد. وجود مزاحمت هاي متعدد در جامعه براي بانوان نشانه چيست؟
يك شهروند
¤نزديك به 6 سال است كه شهرداري منطقه 14 در حال احداث يك مجموعه ورزشي به نام ايثارگران در بلوار ايثارگران-كوچه جعفري جنب مجتمع فدك مي باشد. با اينكه حدود 90درصد كار تمام شده ولي معلوم نيست چرا اين پروژه را تمام نمي كنند و به بهره برداري نمي رسانند.
6956---0912
¤سال گذشته كه به اتفاق خانواده در راهپيمايي روز 22 بهمن تهران شركت كرده بوديم در طول مسير با ايستگاهي مواجه شديم كه از سوي آموزش و پرورش تعدادي نوازنده جازهاي غربي موسيقي هاي آن طرف آب را اجرا مي كردند. اميدواريم امسال از سوي سازمان تبليغات جلوي اين سوءاستفاده ها گرفته شود.
حسيني
¤ براي اينكه بنده بتوانم حقوق بازنشستگي خودم را دريافت بكنم بانك رفاه كارگران شهرستان اهواز-شعبه شهيد صفري با دريافت مبلغ 14 هزار تومان اقدام به صدور دفترچه حقوق و كارت عابر بانك كرده است. اما جالب است كه با هيچ كدام نمي توانم حقوق خود را دريافت بكنم. مسئولين بانك هم با گفتن يك كلمه كه مشكل بايد از تهران حل بشود از زير بار مسئوليت شانه خالي مي كنند. شما بگوييد بنده بدون دريافت حقوق چه كار بايد بكنم. چرا نبايد راه حلي وجود داشته باشد.
مسعودنيا
پاسخ شهرداري منطقه 20 تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در آن جريده باعنوان «اطراف كارخانه سيمان شهرري به طرز وحشتناكي آلوده است» به اطلاع مي رساند آلودگي مذكور ناشي از فعاليت كارخانه سيمان مي باشد و منازل مسكوني مورد اشاره در ساليان گذشته توسط مالكين احداث شده در حريم آن واقع گرديده است. البته با وجود قرار داشتن اين منطقه در حريم شهر تهران، كليه امور خدماتي مربوط به شهرداري از سوي عوامل اجرايي مربوطه به صورت مستمر و روزانه در محور مورد نظر انجام مي گيرد، هرچند فعاليت مستمر اين كارخانه باعث آلودگي مجدد محدوده مي شود.
پاسخ سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران
در پاسخ به درج پيام يك شهروند در تاريخ 19/10/1390 ضمن اظهار تشكر از پيام شهروند گرامي مبني بر سرعت و شتاب نيروهاي آتش نشاني در سطح شهر به هنگام ماموريت هاي محوله به آگاهي مي رساند: خودروهاي عملياتي سازمان آتش نشاني داراي ويژگي هاي خاصي است، مضاف بر اينكه راننده و هدايت كنندگان آن ها داراي تخصص و مهارت هاي ويژه مي باشند. اين امر به منزله آن است كه به محض اعلام بروز حادثه اي در شهر، نزديك ترين نيروي عملياتي در كمترين زمان ممكنه به محل اعزام مي شود به طور كلي تمام سعي و تلاش آتش نشانان تحت الشعاع 2 مولفه است:
1-كاهش زمان رسيدن به محل حادثه به منظور جلوگيري از خسارات وارده به جان و مال شهروندان
2-كاهش زمان پيمايش مسير به منظور حضور به موقع و موثر در صحنه حريق و حوادث و سرعت عمل در كار
ضمن آنكه سازمان هاي بحران مداري مانند: آتش نشاني، اورژانس، پليس، هلال احمر سعي و تلاش وافري در ارائه خدمات به موقع و بهينه به تمامي شهروندان حادثه ديده داشته و دغدغه اي مهمتر از خدمت به موقع و خداپسندانه به مردم حادثه ديده را ندارند.

 



خيالات (گفت و شنود)

گفت: سايت ضد انقلابي «چراغ آزادي» خطاب به سران فتنه نوشته است وقتي اصلاح طلبان براي پروژه تحريم شما تره هم خرد نمي كنند و در انتخابات ثبت نام مي كنند، انتظار داريد اپوزيسيون هنوز هم شما را رهبران جنبش سبز(!) بداند؟!
گفتم: حيوون زبون بسته عجب حرف حسابي زده؟!
گفت: همين سايت نوشته «ثبت نام شما در انتخابات يعني جنبش سبز و تقلب در انتخابات كشك بوده»!
گفتم: باز هم حرف حساب زده! خب، ديگه چي گفته؟!
گفت: نوشته «نكند يك وقت معلوم شود كه خاتمي و كروبي و موسوي هم خيالاتي شده و مخفيانه در انتخابات شركت كرده باشند»؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! شخصي كه در قرعه كشي بانك شركت كرده بود در پياده رو حركت مي كرد و دو تا پسرش دنبال او راه مي رفتند. يكي از بچه ها گفت اگر بابا برنده ماشين بشه، من روي صندلي جلو مي نشينم و ديگري گفت؛ نه خير! من مي نشينم و سر همين با هم دعوايشان شد. پدرشان رو به آنها كرد و گفت؛ كاري نكنيد كه ترمز كنم و هر دوتاتون رو از ماشين بندازم بيرون!
 



آيت الله كعبي خبر داد
احتمال حضور برخي مؤسسين جبهه پايداري در ليست جبهه متحد اصولگرايان

عضو هيئت داوري جبهه متحد اصولگرايان با بيان اين كه شبكه هاي سوءاستفاده گر از قدرت جايي در دايره اصولگرايي ندارند، از احتمال حضور برخي موسسين جبهه پايداري در ليست جبهه متحد اصولگرايان خبر داد.
آيت الله «عباس كعبي» در گفت وگويي كه در سايت جبهه متحد اصولگرايان منتشر شده، درباره فلسفه تشكيل تشكل متبوعش گفت: جبهه متحد اصولگرايان به منظور پيشبرد تفكر اصولگرايي شكل گرفته و بايدها و نبايدهايي دارد. اصلي ترين شاخصه اين گفتمان، وحدت حول محور ولايت و بر مبناي اسلام، نظام، ولايت فقيه و قانون اساسي است. بر اين اساس، 12 اصل وجود دارد كه افراد بايد حائز آن شرايط باشند كه در منشور اصولگرايي به آن اشاره شده است.
وي افزود: «فتنه گران» كساني كه از اصول «انحراف» پيدا كردند و شبكه هايي كه مي خواهند از قدرت سوءاستفاده بكنند، جايي در دايره اصولگرايي ندارند و از همين روست كه جبهه متحد اصولگرايان در مقابل همه جريان هاي غيرهمسو با نظام و رهبري شكل گرفته است.
كعبي تصريح كرد: جريان فتنه، پيچيده و چند لايه است و عقبه آن به روشنفكري بيمار برمي گردد، انحراف و فساد هم مولود فتنه هستند و فتنه را نبايد دست كم گرفت. فتنه به دنبال فروپاشي هويتي ملت يا ايجاد شكاف هويتي و در نهايت نفوذ درحاكميت است. همچنين به جريان انحراف نيز با زاويه اي كه از اصول گرفته به دليل آنكه از لحاظ دسترسي به قدرت و ثروت شرايط ويژه اي دارد بايد پرداخته شود و درباره هر دوي اينها روشنگري و تبيين صورت بگيرد.
وي گفت: فتنه، انحراف و فساد طرفداران مدل توسعه غربي هستند و در كنار هم، پروژه سكولاريزه كردن كشور و فاصله گرفتن از آرمان ها و ارزش ها را دنبال مي كنند. بنابراين اصولگرايان واقعي با هرچه در توان دارند، بايد در مقابل طرفداران مدل توسعه غربي كه شامل فتنه گران، منحرفين، مفسدين و عقبه ايدئولوژيكي آنهاست با هم، همدل و هم صحبت بشوند و در برخورد با يكديگر نيز خويشتندار و با سعه صدر باشند.
عضو هيئت داوري جبهه متحد اصولگرايان درباره تركيب ليست اين جبهه نيز گفت: چيزي كه واضح مي نمايد اين است كه، بارها در جلسات جبهه متحد اصولگرايي بحث كرده ايم و وحدت نظر تمامي اعضا اين است كه اشخاص داراي انديشه سكولار و سست عنصر و كساني كه مروج افكار غيراسلامي و غيرانقلابي هستند؛ افرادي كه محافظه كاري مي كنند و ايستا هستند و قدرت ابتكار عمل و طرح در مسائل كلان كشور ندارند، در تراز مجلس كارآمد نيستند.
آيت الله كعبي همچنين پيرامون تعامل جبهه متحد اصولگرايان با جبهه پايداري گفت: جبهه متحد اضلاعي دارد كه يكي از آنها پايداري است كه ما بارها اعلام كرده ايم كه منتظر هستيم آنها بيايند و به اين فرآيند بپيوندند. در حال حاضر گفت وگوهايي صورت گرفته تا در مورد بعضي كانديداها به ديدگاه مشترك برسيم و حتي بعضي از موسسين پايداري ممكن است در ليست جبهه متحد اصولگرايان حضور داشته باشند.
جبهه پايداري نيز از برخي اعضاي جبهه متحد اصولگرايان دعوت كرده و در كل فضاي بين جبهه متحد و ديگر اعضا، فضاي تفاهم و وحدت است.
پاسخ تهديدات دشمن
با انسجام نيروهاي انقلاب
در همين رابطه سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان نيز گفت كه پاسخ به تهديدات دشمن اين است كه نيروهاي انقلاب با هم باشند، انسجام خود را حفظ كرده و افرادي متعهد، معتقد، كارآمد و صاحب راي را معرفي كنند.
«علي اكبر ولايتي» ديروز طي سخناني گفت: افراد متعهد به مباني جمهوري اسلامي، كارآمد و صاحب راي، كانديداهاي جبهه متحد اصولگرايان خواهند بود.
وي افزود: پاسخ تهديدات دشمن، انسجام نيروهاي انقلاب و معرفي نامزدهايي معتقد به مباني، كارآمد و صاحب راي است.

 



بررسي تاييد رياست جديد دانشگاه آزاد دستور جلسه امروز شوراي عالي انقلاب فرهنگي

جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي طبق روال برگزاري در هر دو هفته يكبار سه شنبه (امروز) براي بررسي وضعيت تاييد فرهاد دانشجو رئيس پيشنهادي دانشگاه آزاد اسلامي برگزار مي شود.
شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان مرجع نهايي تعيين صلاحيت رياست دانشگاههاي كشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامي در جلسه اين هفته خود دستور تاييد رئيس پيشنهادي دانشگاه آزاد اسلامي را در دستور كار خود قرار داده است.
«فرهاد دانشجو» رئيس پيشنهادي دانشگاه آزاد اسلامي با كسب 5 راي از 9 راي، هيئت امناي دانشگاه آزاد در جلسه 21 دي ماه اين هيئت به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي شده است.
حجت الاسلام محمديان، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها و عضو حقوقي هيئت امناي دانشگاه آزاد، تاكيد كرده است كه اين راي قطعي است و وضعيت تاييد رياست «دانشجو» در دانشگاه آزاد در اولين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در هفته جاري بررسي مي شود.
براساس اساسنامه اصلاح شده دانشگاه آزاد اسلامي كه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابلاغ شد، اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي مقرر كردند كه وزير علوم، تحقيقات و فناوري با تشكيل جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد رئيس پيشنهادي دانشگاه را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي كند.
اين امر در روز چهارشنبه 21 دي ماه رخ داد و جلسه باحضور آيت الله هاشمي رفسنجاني، حجت الاسلام محمديان، حجت الاسلام سيدحسن خميني، كامران دانشجو، خانم مرضيه وحيد دستجردي، عبدالله جاسبي، بهمن يزدي صمدي، حميد ميرزاده، فريدون عزيزي و فرهاد دانشجو تشكيل شد.
پس از جلسه فرهاد دانشجو رئيس پيشنهادي دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران يادآور شد: احساس مسئوليت كردم و خودم را در معرض راي قرار دادم و در نهايت راي 5 از 9 را بدست آوردم. راي ها به صورت مكتوب بوده و مشخص نيست.
پس از دانشجو، فريدون عزيزي عضو حقيقي هيئت امناي دانشگاه آزاد نيز به خبرنگاران گفت: اميدواريم انتخاب فرهاد دانشجو را شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم صحه بگذارد و رياست دانشگاه آزاد اسلامي انتخاب شود.
اما نكته جالب توجه در اين جلسه اين بود كه عبدالله جاسبي پس از پايان جلسه مدعي شد كه جلسه بدون مصوبه قانوني به پايان رسيده است.
با اين وجود شوراي عالي انقلاب فرهنگي مرجع نهايي تصميم گيري درباره تاييد رياست دانشگاه آزاد اسلامي است كه قرار است در جلسه سه شنبه 27 دي (امروز) صلاحيت فرهاد دانشجو براي رياست دانشگاه آزاد را مورد بررسي قرار دهد.
در همين رابطه، انجمن اسلامي 47 دانشگاه كشور طي بيانيه اي در واكنش به تغيير مديريت دانشگاه آزاد تاكيد كردند كه عدم تمكين برخي اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد به راي اكثريت مصداق فتنه گري است.
همچنين محمدصادق مهدوي، معاون هماهنگ كننده دانشگاه آزاد در پاسخ به اين سوال كه اگر فرهاد دانشجو در جلسه شوراي عالي فرهنگي تاييد شود، آيا از نظر شما رئيس قانوني دانشگاه آزاد است؟ گفت: اگر مسئولان نظام آقاي فرهاد دانشجو را به عنوان رئيس جديد دانشگاه آزاد تاييد كنند، وي رئيس اين دانشگاه خواهد بود و نيازي به تاييد بنده ندارند، چون كاره اي نيستم كه بخواهم اين امر را قبول داشته باشم.
وي خبري مبني بر استعفاي دسته جمعي مديران و مسئولان دانشگاه آزاد را تكذيب كرد و گفت: خطاب به مديران و مسئولان دانشگاه آزاد اعلام كرديم كه همه با قدرت و صميميت مانند سابق به كار خود ادامه دهند و هيچ مديري حق استعفا ندارد.
مهدوي اظهار داشت: هر مدير و مسئولي كه با بنده تماس گرفته به وي اعلام داشتم كه حق استعفا ندارد.

 



برنامه صدا و سيما براي انتخابات مجلس نهم از زبان ضرغامي

رئيس سازمان صدا و سيما اعلام كرد كه اين سازمان به دنبال راه حلي براي نشان دادن رقابت هاي سالم و واقعي ميان كانديداهاي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است.
«عزت الله ضرغامي» يكشنبه شب در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه «سازمان متبوعش چه برنامه اي براي فراهم كردن برگزاري انتخابات رقابتي و چه برنامه اي براي معرفي كانديداها انديشيده است؟» اظهار كرد «انتخابات مجلس مثل انتخابات رياست جمهوري نيست كه مشخصا براي هر نامزدي برنامه اي مستقل ديده شود. چرا كه تعداد نامزدها زياد است و امكان اين كه به هر كدام فضا در راديو و تلويزيون داده شود تا نظرات خود را مطرح كنند و رقابت به اين معنا شكل بگيرد هم امكان عملي نيست و در قانون نيز ديده نشده است.
ضرغامي تصريح كرد: ما تلاش داريم با نوآوري هايي كه صورت مي دهيم و طرح هاي متعددي كه دوستانمان دارند بتوانيم حالت رقابت و ايجاد انگيزه بيشتر براي مردم جهت حضور در انتخابات را فراهم كنيم تا مردم بتوانند نامزدهاي مورد علاقه خود را كه در قالب هاي فكري كه مورد توجه اقشار مختلف است به صورت مصداقي پيدا كنند و با آگاهي بيشتر براي شركت در يك انتخابات رقابتي به صحنه بيايند.

 



داوود اوغلو: تركيه از اعمال تحريم عليه ايران حمايت نمي كند

احمد داوود اوغلو وزير امور خارجه تركيه تاكيد كرد از اعمال تحريم ها عليه ايران حمايت نمي كند.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه، وي گفت: تركيه به قطعنامه هاي سازمان ملل در صورت اعمال آنها، پاي بند خواهد بود. احمد داود اوغلو افزود به طور انفرادي ما تحريم ها عليه ايران را رد مي كنيم و اين اصل تركيه است. اوغلو افزود: ما تحريم ها را راه درست براي حل مشكل پرونده هسته اي ايران نمي دانيم اگرچه قطعنامه هاي شوراي امنيت وجود دارد كه براي همه الزام آور است اما به طور انفرادي ضرورتي براي اعمال تحريم ها عليه تهران نمي بينيم.

 



نيويورك تايمز: غرب ناچار است برنامه هسته اي اسرائيل را به پرسش بگيرد (خبر ويژه)

«غرب اگر مي خواهد بازي هسته اي با ايران را تغيير دهد، بايد برنامه هسته اي اسرائيل را مورد پرسش قرار دهد».
روزنامه نيويورك تايمز، خلع سلاح هسته اي را چاره اصلي بحران هسته اي در خاورميانه دانست و افزود: گزينه اصلي، خلع سلاح هسته اي در خاورميانه است وگرنه، حمله به تاسيسات اتمي حتي اگر براي چند سال هم موفق باشد، ايران را تشويق خواهد كرد تا به سمت توليد سلاح هسته اي برود.»
اين روزنامه نوشت: اگر غرب مي خواهد بازي هسته اي با ايران را تغيير دهد بايد برنامه هسته اي اسرائيل را مورد پرسش قرار دهد، چرا كه ايران همواره خواستار خلع سلاح هسته اي است و از استانداردهاي دوگانه غرب در قبال برنامه هسته اي اين كشور و سلاح هاي هسته اي اسرائيل انتقاد كرده است.
نيويورك تايمز تاكيد كرده است: خلع سلاح هسته اي در خاورميانه گزينه اي سخت اما امكان پذير است، همچنان كه يكي از راهبردهاي مهم ايران نيز مي باشد.

 



مكيدن كاكتوس و چيدن سبيل گربه براي پر كردن وقت فتنه گران علاف (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون پيشنهاد كرد اكنون كه فتنه گران در وضعيت بلاتكليفي نسبت به انتخابات به سر مي برند، اوقات خود را به واسطه برخي ابتكارات پر كنند.
«چراغ آزادي» نوشت: پس از آن كه آخرين اصلاح طلب دو آتشه، آقاي مصلح اصلاحيان نيز انتخابات مجلس را تحريم كردند، يكهو شنيديم كه چند تا از چهره هاي اصلاح طلب مجدداً اعلام كرده اند كه «ما هم بازي». از فعالان سياسي عزيز خواهش مي كنم پيش داوري نكنند.
شايد كه اين دوستان از سر بيكاري و علافي مجبور به اين عمل شده اند و گزينه ديگري براي وقت گذراني به ذهن شان نرسيده. كار دولتي كه ندارند، رانتي هم كه ديگر در كار نيست، پس چه كنند؟
سايت ياد شده سپس پيشنهادهاي زير را براي پر كردن اوقات فتنه گران مطرح كرده است: 1- تماشاي خشك شدن رنگ بر روي ديوار. 2- تف كردن به سمت پنكه روشن 3- تماشاي سريال جومونگ به زبان كره اي بدون زيرنويس. 4- پيدا كردن مسعود رجوي. 5- نوشتن نقد ادبي بر كتاب هاي فهيمه رحيمي. 6- چيدن سبيل هاي گربه 7- شستن سوسك سرگين غلطان روزي 2 بار. 8- مكيدن كاكتوس براي رفع عطش. 9- برداشتن حبه انگور از زمين با دهان و بدون استفاده از دست10- مصاحبه سياسي با گلشيفته فراهاني 11- نوشتن دردنامه به خاتمي. حالا اگر دوستاني وقت اضافه دارند، يك سمباده دستشان بگيرند و به جان كوه دماوند بيفتند شايد كه بعد از 8 يا 16 سال مسطح شد.

 



جيغ بنفش خل و چل ها از حضور ايران در آمريكاي لاتين (خبر ويژه)

سپاه قدس ايران با 42 هزار نيرو در آمريكاي لاتين نفوذ كرده است. حسن رحيم پور ازغدي هم يكي از آنهاست!
پايگاه اينترنتي خودنويس ضمن انتشار ادعاي فوق نوشت: ايران حدود 42 هزار نيرو در بوليوي، ونزوئلا، برزيل، گواتمالا، نيكاراگوئه و اكوادور دارد؛ همچنين سپاه قدس چند مركز فرماندهي را در اين كشورها راه اندازي كرده است. رژيم حدود 42هزار نيروي امنيتي، اطلاعاتي و تبليغاتي در آمريكاي جنوبي سازمان داده است. اكثر اينها بازجوها و شكنجه گران و زندانبان ها و ماموران لباس شخصي شناخته شده هستند. حسن رحيم پور ازغدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تدريس در «كلاس هاي ايدئولوژيك» به اين كشورها سفر مي كند.
گردانندگان خودنويس كه چند ماه پيش از سوي برخي محافل اپوزيسيون متهم به همكاري با وزارت اطلاعات ايران شدند، ظاهرا آن قدر پرت از ماجرا هستند كه نمي دانند تيم هاي اطلاعاتي معمولا چند نفرند و نه چندين لشكر! آن هم نه از ميان «بازجوها و زندانبانان و شكنجه گران»!!
نكته جالب ديگر درج نام آقاي رحيم پور ازغدي به عنوان فعال اطلاعاتي است حال آن كه وي در جلسات علني سخنراني و پرسش و پاسخ شركت مي كند.
از طرف ديگر جاي تعجب است كه چرا برخي گروه هاي اپوزيسيون به قدر رژيم آمريكا- و بلكه حادتر از آن- نسبت به نفوذ جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي آمريكاي لاتين ابراز وحشت مي كنند، حال آن كه از نگاه سرويس اطلاعاتي ايران خود بخش مفيدي از فعالان اپوزيسيون محسوب مي شوند.
سمباده دستشان بگيرند و به جان كوه دماوند بيفتند شايد كه بعد از 8 يا 16 سال مسطح شد.

 



گفتني هاي شنيدني از فساد كلان بانكي (خبر ويژه)

در پي انتشار اين خبر كه متهم اصلي فساد بانكي 3 هزار ميليارد توماني رشوه هاي كلاني به برخي از مديران وزارتخانه ها و دست اندركاران امور بانكي پرداخت كرده است، گزارش موثق كيهان حاكي از آن است كه يك قلم از اين رشوه ها مبلغ 2 ميليون دلار بوده است كه به حساب بانكي خاوري در كانادا واريز شده بود و متهم بعد از كشف اسناد مربوطه به آن اعتراف كرده است. خاوري مبالغ كلان ديگري نيز از مه آفريد اميرخسروي، مديرعامل «شركت توسعه سرمايه گذاري آريا» دريافت كرده است. خاوري فرداي آن روزي كه به عنوان مطلع و بدون انتساب اتهام به دادگاهي در اهواز احضار شده بود، در پوشش مأموريت به انگلستان رفت و از آنجا به كانادا گريخت. وي كه مي دانست چه جرم بزرگي مرتكب شده است علي رغم اعلام حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي كه بازگشت به نفع او خواهد بود، و تأكيد بر اين كه هنوز اتهامي متوجه وي نيست، حاضر به بازگشت نشد.
گزارش موثق كيهان از پرداخت نزديك به 6 ميليارد تومان رشوه به تعدادي از مديران وزارت راه نيز حكايت دارد. برخي از اين مديران كه اسناد به دست آمده راهي براي انكار آنان باقي نگذاشته است به دريافت رشوه اعتراف كرده اند و فقط درباره ميزان رشوه اي كه گرفته اند چك و چانه مي زنند. مثلاً اسناد به دست آمده نشان دهنده پرداخت رشوه 900 ميليون توماني به يكي از آنهاست ولي متهم اعلام مي كند كه فقط 600 ميليون تومان دريافت كرده است!
امير خسروي، مديرعامل شركت آريا در بسياري از موارد، براي آن كه سرنخ مكتوبي از پرداخت رشوه هاي كلان باقي نماند، مبالغ هنگفت رشوه را به صورت چك پول و درون كيف هاي دستي به دريافت كنندگان تحويل مي داده است.
گفتني است كه هر چند فساد بانكي كلان 3 هزار ميليارد توماني، افكار عمومي را به شدت جريحه دار كرده بود ولي پيگيري قاطعانه دستگاه قضايي و مخصوصاً انتصاب حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي به عنوان مسئول اين پرونده كه كشف لايه هاي تو در تو و پيچيده اين فساد كلان را در پي داشت، آسيب هاي وارده به افكار عمومي را در مقياس گسترده اي التيام بخشيده است.

 



واشنگتن پست: افزايش قيمت نفت نگراني اول غرب در 2012 است (خبر ويژه)

يك روزنامه آمريكايي فاش كرد سياستمداران اروپايي ضمن نگراني از افزايش قيمت نفت، آن را مهم ترين چالش سال جديد ميلادي مي دانند.
واشنگتن پست گزارش داد: با احتمال تحريم نفتي ايران و همچنين با بالا گرفتن تنش ها در خليج فارس، اقتصاددانان و سياستمداران غربي نگران افزايش قيمت نفت اند و آن را مهمترين چالش سال 2012 خوانده اند. ادوارد ياردني، يكي از برنامه ريزان استراتژيك گفت من اين موضوع را يكي از چهار معضل سال 2012 به حساب مي آورم.
اين روزنامه نوشت: «قيمت نفت در اوج خود است. سال گذشته يكي از سال هاي ركورد براي قيمت نفت به شمار مي آمد كه متوسط آن را به 107 دلار براي هر بشكه رساند؛ رقمي كه 14 درصد بيش از ركورد قبلي در سال 2008 بود. قيمت هاي فزاينده نفت مي تواند ضربه ديگري بر اقتصادهاي بحران زده غربي بخصوص كشورهاي اروپايي باشد. تحليلگران باركليز كاپيتال گفتند در منطقه يورو، قيمت نفت معادل اوج قيمت هاي در سال 2008 بوده است، كه در زماني اتفاق مي افتد كه اين كشورها با بحران شديد بدهي هاي دولتي روبرو هستند. سه كشور بحران زده اروپا يعني يونان، اسپانيا و ايتاليا در عين حال بزرگترين وارد كنندگان و مصرف كنندگان نفت ايران هستند و بيشترين اثر را از تحريم ها متحمل خواهند شد.»
رئيس بانك انرژي آلمان مي گويد «رشد اقتصاد جهاني به 5/2 درصد مي رسد و اين خوب نيست. با قيمت 150 دلار اين رشد به 1 درصد مي رسد كه فاجعه است.»
در همين حال روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي نوشت: تحريم هاي اعمال شده تاكنون هيچ تأثيري بر توقف برنامه هسته اي ايران نگذاشته اند. اسرائيلي ها مي گويند، ايران از خط قرمز هسته اي عبور كرده و غرب نتوانسته براي جلوگيري از پيشرفت ايران كاري از پيش ببرد. با آغاز غني سازي اورانيوم در تاسيسات فردو كه در زير كوه راه اندازي شده و امكان حمله نظامي به آن نيز وجود ندارد.

 



بالاترين: تلخ است اما اخبار فردا را بايد در كيهان خواند (خبر ويژه)

براي اخبار فردا بايد روزنامه كيهان و براي اخبار گذشته بايد روزنامه شرق را خواند.
اين مطلب را شبكه اينترنتي بالاترين در مطلبي به قلم يكي از عناصر فراري مقيم لندن منتشر كرد. نويسنده بالاترين با حمله به طيف هاي ضد انقلاب كه سوژه كيهان مي شوند نوشت: براي تشخيص دوغ از دوشاب، شريعتمداري دقيق ترين شاقول است، چون قلمي كه او در دست دارد دقيقا ]![ حرف ها و ديكته هاي ]آيت الله[ خامنه اي را مي نويسد؛ چه زماني كه مي نويسد تنگه هرمز را مي بنديم و فردايش سياست رسمي مي شود، چه زماني كه مي نويسد در خارج از كشور ]سران رژيم صهيونيستي[ را ترور كنيم و بلافاصله سياست رسمي مي شود و به تأييد سپاه و وزارت اطلاعات مي رسد.
بالاترين بلافاصله افزود: لذا هر شخص و شخصيتي كه از صفحه دوم كيهان سر درآورد- غير از مطالب در پيتي بالاترين- اگر از داخل نظام باشد (مانند علايي) بايد مقدمش را گرامي بداريم و اگر از اپوزيسيون باشد، بايد نسبت به او ترديد كنيم. بنابراين اگر علايي را وارد پروسه خود مي كنيم، اكبر گنجي را مي بريم زير راديكال تا در علت اينكه از سوي برادر حسين، اكبر پونز و اكبر گاف تبديل به اكبر گنجي شده، تأمل كند. طولاني مي شود ولي حيفم مي آيد كه اين طنز تلخ تقي رحماني را نياورم. از او پرسيدند كدام روزنامه ها را مي خوانيد، پاسخ داد براي اخبار فردا كيهان را و براي اخبار گذشته شرق را.
بالاترين در مطلب ديگري از انتقال جريان فتنه به فضاي مجازي ابراز ناخرسندي كرده و به قلم يكي از همكاران خود نوشت: يك سال است كه دارم از پشت كامپيوتر فرياد مي زنم. ديروز رفتم روي تختم نشستم و سررسيد امسال و پارسال را كه گهگاه خاطراتم را خيلي نامفهوم در صفحاتش مي نوشتم، برداشتم و شروع كردم به يك حساب سرانگشتي، نيازي هم به چرتكه نبود. روزها را شمردم و دستم آمد كه اگر اشتباه نكنم، يكسال است كه دارم از پشت كامپيوتر فرياد مي زنم، دلم براي آن فرياد هاي مردانه و جيغ هاي دخترانه تنگ شده، گفتم كه اگر اشتباه نكنم سيصد و اندي روز مي گذرد. از آن پس هر بار آمديم همه نبوديم. هر بار جمعي از ما بدقولي كرديم و جمعي ديگر را آنچنان كاشتيم كه هنوز كه هنوز است در اوين و هزاردخمه ديگر دارد زير پايشان علف سبز مي شود، علف كه چه عرض كنم حتما تا به حال درختي تنومند قد كشيده است. كم نبوده است يك سال.
در اين يك سال يك نوزاد مي تواند حرف بزند، بگويد دده، بابا، جيزه، مي تواند چهار دست و پا شود.
دلم مي خواهد باز فرياد بزنم، نه از پشت كامپيوتر و كيبورد و يك كليك چپ، تا برود به عرصه مجازي. چه بي معرفتيم.
همكار سوم بالاترين در نوشته از سر افسردگي به شوراي هماهنگي سبز تاخته و نوشته است: بالاخره شوراي هماهنگي كي و چگونه تشكيل مي شود. هر سال مي گوييم امسال سال پايان رژيم است اما افسوس كه هيچ وقت اين سال نمي آيد. جنبش همبستگي براي...
كنگره همبستگي براي آزادي... اتحاد ملي و... نشست همبستگي... سازمان اتحاد براي... به قدري جنبش و سازمان در خارج كشور تشكيل شده، كه هر كدام از ما در سه، چهار تا از آن ها عضو هستيم واقعا تا كي مي خواهيم از اين جور جنبش ها و سازمان ها تشكيل بدهيم؟



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14