(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 دی 1390- شماره 20123

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دست نوشته اي از مرحوم احمد اللهياري پيش بيني هايي كه درست از آب درآمد
هراس از تحركات ايران رزمايش آمريكا و اسرائيل را به تعويق انداخت
ولايتي: نامه اوباما حرف تازه اي ندارد
هشدار رئيس كميسيون ويژه مجلس به دولت درباره افزايش قيمت حامل هاي انرژي
جزئيات جلسه فرماندهان سابق نيروي دريايي سپاه با علايي
نماينده مقام معظم رهبري در سازمان اوقاف و امور خيريه:امسال از 30 هزار هكتار موقوفات كشور احقاق حق شد
بودجه 91 هفته دوم بهمن در مجلس آيا فاز دوم هدفمندي اجرا مي شود؟
كوتاه از انتخابات
وزير علوم: هزاران دانشجو خواستار تغيير رشته به مهندسي هسته اي هستند



دست نوشته اي از مرحوم احمد اللهياري پيش بيني هايي كه درست از آب درآمد

اشاره:
مرحوم «احمد اللهياري» نويسنده برجسته معاصر 4 سال پيش در سي ام ديماه 1386 در سن 62 سالگي درگذشت. او نويسنده اي توانمند و شاعري صاحب ذوق بود كه نامش در زمره نخستين موسسان «كانون نويسندگان ايران» قرار دارد و در عصر پهلوي دوم براي بسياري از نشريات روشنفكري مانند «فردوسي»، «تماشا»، «صبح امروز» و... مي نوشت و با «تلويزيون ملي ايران» و روزنامه هاي اطلاعات و كيهان همكاري مستمر داشت.
يك بار مرحوم «جلال آل احمد» در توصيف جنس اشعار اللهياري نوشت كه «شعر او از معصوميتي اندوهگنانه برخوردار است.» اين تعبير آل احمد را مي توان در شخصيت سياسي مرحوم اللهياري نيز ديد؛ وقتي كه او پس از سال ها حضور در بطن جريان روشنفكري غربزده كشور به بازخواني انتقادي گذشته خود پرداخت تا نشان دهد چگونه «معصوميت» و «انسانيت» در مسلخ «سكولاريسم فرصت طلب» ذبح مي گردد و جز حسرت و اندوه ميراثي از آن برجاي نمي ماند.
آنان كه در طول 14 سال گذشته صفحه پاورقي «نيمه پنهان» روزنامه كيهان را دنبال كرده اند با امضاء مستعار «الف. خراساني»، «قاسم حق وردي» و... آشنا هستند؛ مرحوم اللهياري اغلب با نام مستعار مي نوشت، اما چندي پيش از فوت خود طي سال هاي گذشته چند نوبت و به ويژه از آبان 1386 پاورقي ارزشمند «بهائيان در عصر پهلوي» را با امضاء اصلي اش در صفحه «نيمه پنهان» منتشر كرد.
پس از چاپ نام مرحوم «احمد اللهياري» در روزنامه كيهان، برخي از روزنامه نگاران خارج از كشور و مفسران تلويزيون هاي فارسي زبان كه از ساليان پيش در ستايش زندگي و حرفه اللهياري مطلب مي نوشتند و مصاحبه مي كردند، ناگهان تهمت ها و اتهام هاي ناروايي را به او نسبت دادند؛ هر چند نمي دانستند كه اللهياري جزئيات روابط خود با آنان را در قالب نوشتارهايي مستند گردآوري كرده است.
همزمان با چهارمين سالگرد درگذشت مرحوم «احمد اللهياري» يكي از دست نوشته هاي او خطاب به مشاور فرهنگي و مدير دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان را براي علاقه مندان به آثار اين نويسنده برجسته منتشر مي كنيم.
در اين نامه مرحوم اللهياري به واكنش هاي همكاران و دوستان سابق خود پس از اعلام همكاري اش با «دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان» مي پردازد كه بسيار خواندني و عبرت آموز است.
دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان
مشاور محترم فرهنگي مؤسسه كيهان
با سلام و آرزوي توفيق، مدت هاست كه عليرضا نوري زاده و عباس پهلوان از طريق برنامه هايي كه در تلويزيون هاي ماهواره اي لس آنجلس دارند با بهره گيري از هر فرصت و بهانه اي به مطرح كردن نام من و ذكر خاطراتي كه در ايام جواني و دوران قبل از انقلاب اسلامي با من داشته اند مي پردازند و مي كوشند تا مرا به عنوان نويسنده و شاعر مبارزي كه به سبب مخالفت با جمهوري اسلامي دچار آسيب هاي شديد رواني و فقر سياه مالي شده ام معرفي نمايند و گهگاهي ضمن تماس تلفني يا ارسال دعوتنامه هايي كه نمونه هايي از آن را در اختيارتان گذاشته ام مرا تشويق به ترك ايران مي كنند و همواره اين نويد را به من مي دهند كه با خروج از كشور با استناد به عضويت من در «كانون نويسندگان ايران» برايم پناهندگي سياسي بگيرند و با گرفتن وكيل و جمع آوري مدارك و شواهد برايم حقوق و درآمد ماهيانه مكفي از دولت انگلستان درست كنند.
عليرضا نوري زاده افزون بر برنامه هر روزه اش در تلويزيون ماهواره اي كانال يك در سايت كامپيوتري خود نيز به بهانه هاي گوناگون مطالبي درباره من نقل مي كند. وي چندي پيش در برنامه هاي ويژه نوروزي خود، تصويري از من و همسرم را نشان داد و ضمن توضيح و تشريح درباره نشاط و تحرك و پويايي من در ايام قبل از انقلاب، تكيده و شكسته شدن من و همسرم را محصول ظلم جمهوري اسلامي معرفي كرد و من و همسرم را قرباني رفتار ظالمانه مسئولان نظام مقدس اسلامي ناميد. درحالي كه تكيده شدن من محصول گذر ايام و پيري است و شكسته شدن همسرم نيز محصول بيماري ديابت و عارضه سكته مغزي است كه از حدود يك سال پيش گرفتار آن شده است.
شما بهتر از هركسي مي دانيد كه من با علاقه و ميل خود در ايران مانده ام و بر اين نكته آگاه هستيد كه من تنها با هدف توبه از گذشته سياهم و به منظور آشنا كردن نسل جوان با كيد و فريب اين روشنفكرنمايان به صورت داوطلبانه با «دفتر پژوهش هاي كيهان» همكاري دارم و به افشاگري درباره آنان مي پردازم.
من اين نامه را به عنوان امانتي به دست شما مي سپارم تا پس از مرگ من آن را چاپ كنيد... من يقين دارم كه همين آقايان نوري زاده و پهلوان كه امروز دم از دوستي با من مي زنند و براي من و همسرم دل مي سوزانند و از من به عنوان نويسنده اي مبارز- كه در اسارت جمهوري اسلامي است- ياد مي كنند بلافاصله تغيير موضع خواهند داد و مي كوشند تا از من تصوير يك خائن بسازند. تصوير يك نويسنده خائن كه به خاطر به دست آوردن پول، عمداً و با برنامه ريزي و هدايت شما و جناب آقاي شريعتمداري، دست به خرابكاري ذهني در اطراف آنان زده ام.
افرادي چون نوري زاده و عباس پهلوان و ديگران امروز در برنامه هاي تلويزيوني شان و يا در وبلاگ هايشان مرا شخصيتي مبارز- كه سر آشتي با جمهوري اسلامي ندارد- معرفي مي كنند، اما در فرداي مرگ من وقتي اين نوشته چاپ شود، آنان چه خواهند كرد و با اين «پارادوكس» چگونه روبه رو خواهند شد و با چه طرح و برنامه اي به تخريب من اقدام خواهند كرد.
صادقانه به حضورتان عرض مي كنم كه من هيچگونه نگراني نسبت به چگونگي برخورد و قضاوت آنان درباره خود ندارم و امروز خداي را صميمانه سپاس مي گزارم كه شما را در سر راه من قرار داد تا من بتوانم درباره اين روشنفكرنمايان مزدور افشاگري كنم و طي يادداشت هايم سيماي واقعي اين فريبكاران را براي نسل جوان امروز- كه گذشته و ايام اقتدار خاندان پهلوي را تجربه نكرده اند- افشا كنم و نشان دهم كه چگونه دست اين آقايان شاعر و نويسنده خيلي خيلي مبارز!! تا مرفق به خون مردم اين آب و خاك آغشته است.
احمد اللهياري
29 دي 1386

 



گزارش تحليلي رسانه هاي صهيونيستي
هراس از تحركات ايران رزمايش آمريكا و اسرائيل را به تعويق انداخت

سرويس سياسي -
رسانه هاي رژيم صهيونيستي در گزارش هاي جداگانه اي از لغو برگزاري رزمايش مشترك نظامي آمريكا و اسرائيل و تعويق آن تا حداقل 6 ماه آينده با هدف جلوگيري از افزايش تنش ها در منطقه و هراس از تحركات ايران بويژه تهديد اخير تهران به بستن تنگه هرمز خبر دادند.
در همين رابطه و همزمان با سفر قريب الوقوع رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا به اسرائيل راديو ارتش رژيم صهيونيستي گزارش داد: رزمايش مشترك آمريكا و اسرائيل با عنوان «چالش سخت 12» به دليل فضاي «تنش آلود» منطقه به تعويق افتاده است.
دبكا فايل، وابسته به سازمان جاسوسي موساد نيز در اين باره نوشت: با لغو بزرگ ترين مانور جنگي آمريكا و اسرائيل توسط كاخ سفيد اختلافات بين واشنگتن و تل آويو بر سر ايران افزايش يافت.
بر اساس اين گزارش، اين اقدام كاخ سفيد اقدامي تلافي جويانه در مقابل اظهارات معاون نخست وزير اسرائيل موشه يالون بود كه گفته بود آمريكا به دليل افزايش قيمت نفت از تحريم بانك مركزي ايران و تحريم نفت اين كشور مي ترسد.
به نوشته دبكا، اختلاف بين اسرائيل و آمريكا هم اكنون آشكار شده است و هرچند اين مانور رسما به اواخر سال به دليل «ملاحظات بودجه اي» به تعويق افتاد اما در حقيقت اين مانور لغو شده است.
دبكا به نقل از منبع خود مي نويسد: اعلام تعويق اين مانور در ساعات اوليه صبح به وقت واشنگتن انجام شد كه بر روي عدم تمايل و رضايت دولت اوباما براي حمله به ايران تاكيد دارد. پيام اين اقدام آمريكا اين است كه اگر حمله اي صورت بگيرد اسرائيل تنها خواهد بود.
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست هم در اين باره نوشت: هرچند آمريكا همچنان حمايتي همه جانبه از تل آويو دارد ولي با هدف كاهش تنش ها در منطقه مانور هوايي مشترك با اسرائيل را لغو كرد.
هفته گذشته مقامات ارشد نيروي هوايي اسرائيل در تل آويو تشكيل جلسه دادند تا درباره برنامه هاي دفاع موشكي در سال آتي مذاكره كنند. در اين جلسه درباره برنامه مانور مشترك هوايي با آمريكا نيز بحث شد و در پايان جلسه موعد برگزاري اين مانور بدون تغيير آوريل 2012 اعلام شد.
صبح روز جمعه به مقامات ارشد نيروي هوايي اسرائيل اطلاع داده شد كه پس از چند دور مذاكره ميان ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل و مقامات ارشد پنتاگون، برگزاري اين مانور هوايي لغو شده است. مقامات اسرائيلي از شنيدن اين خبر متعجب شدند. براي برگزاري اين مانور مشترك از دو سال قبل برنامه ريزي شده بود. مي توان گفت اين مانور هوايي يكي از بزرگترين مانورهاي دفاع موشكي براي اسرائيل و آمريكا محسوب مي شد.
در ادامه اين گزارش آمده است: از آنجايي كه برگزاري اين تمرين نظامي به نوعي به مقامات اسرائيلي از همسويي آمريكا براي حمله احتمالي به ايران اطمينان مي بخشيد، لغو ناگهاني آن با هدف كاهش تنش ها در منطقه شوك بزرگي براي تل آويو محسوب مي شود.
براساس گزارش جروزالم پست به خاطر حساسيت موضوع، وزير دفاع و مقامات نظامي اسرائيل از ارائه دلايل اصلي لغو اين تمرين نظامي خودداري كردند، اما توجيه چند تن از مقامات اسرائيلي درباره دلايل لغو اين مانور كاملا مضحك بود. به گفته اين مقامات، اسرائيل براي كاهش هزينه هاي دفاعي و نظامي خود درخواست كرده است تا اين مانور مشترك لغو شود. در صورتي كه طبق برنامه ريزي هاي قبلي قرار بود آمريكا تقريبا همه هزينه هاي برگزاري اين مانور هوايي مشترك را پرداخت كند.
آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي اذعان كرد كه اين رژيم و آمريكا به علت تنش ها و بي ثباتي در منطقه، تصميم گرفتند رزمايش مشترك خود را به تعويق بياندازند. ليبرمن اعلام كرد: «كل جهان درك مي كند كه ما مجبور شديم به علت بلاتكليفي منطقه اي و سياسي و همچنين تنش ها و بي ثباتي حاكم بر منطقه، اين رزمايش را به تعويق بياندازيم.»
در همين رابطه، خبرگزاري آسوشيتدپرس از سفر قريب الوقوع ژنرال مارتين دمپسي، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا به تل آويو خبر داد.
آسوشيتدپرس گزارش مي دهد، ژنرال مارتين دمپسي، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا قرار است اين هفته به اسرائيل سفر كند كه به نوشته اين خبرگزاري احتمال مي رود ايران محور گفت وگوي او با مقام هاي اسرائيلي باشد.
اين گزارش مي افزايد وزارت دفاع اسرائيل تاييد كرده است كه رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا قرار است به اين كشور سفر كند.
براساس اين گزارش اين سفر در بحبوحه تنش ايران و كشورهاي غربي و انتشار خبرهايي درباره «نگراني» واشنگتن از اقدام يكجانبه اسرائيل عليه تاسيسات هسته اي ايران است.
در عين حال پس از ترور معاون تاسيسات غني سازي نطنز كه برخي رسانه هاي غربي احتمال داده اند، از سوي اسرائيل صورت گرفته باشد، بر ميزان تنش ها در منطقه افزوده است.
براساس اين گزارش، پس از اين ترور ايران به طور رسمي، مسئوليت آن را به عهده آمريكا و بريتانيا دانست و آيت الله خامنه اي ]رهبر معظم انقلاب[ و حيدر مصلحي، وزير اطلاعات، انگشت اتهام را به سوي اسرائيل نشانه رفتند.
آسوشيتدپرس مي نويسد اين ترور يك روز پس از اظهارات ژنرال بني گانتز، رئيس ستاد مشترك اسرائيل، در پارلمان اين كشور درباره ايران رخ داد.
رئيس ستاد مشترك اسرائيل در پارلمان اسرائيل گفته بود كه 2012، «سالي خطير» براي ايران خواهد بود چرا كه «رويدادهاي غيرطبيعي» براي ايران رخ خواهد داد.
خبرگزاري فرانسه هم در اين باره گزارش داد: به نظر مي رسد اين رزمايش مي توانست سطح تنش در منطقه را با ايران به نحو خطرناكي بالا ببرد و از اين رو به تعويق افتاده است.
اين خبرگزاري همچنين با اشاره به دو مقاله منتشر شده در «فارين پاليسي» و «وال استريت جورنال» مي نويسد آنطور كه اين مقالات نشان مي دهند، واشنگتن در برخورد با ايران، داراي اختلاف نظر با اسرائيل است.
دويچه وله آلمان هم در اين باره گزارش داد: هرچند تاكنون سخنگوي ارتش اسرائيل و وزارت دفاع اين كشور از اظهارنظر در مورد انتشار خبر تعويق مانور «چالش سخت12» خودداري كرده اند، اما به گزارش يكي از فرستنده هاي راديويي اسرائيل، «دلايل مالي» موجب موكول شدن اين مانور به ماههاي پاياني سال 2012 بوده است.
مقام هاي هر دو كشور هدف از اين مانور را «تمرين سيستم هاي تدافعي ضد موشكي در صورت حمله موشكي به اسرائيل» اعلام كرده بودند و قرار بود چندين هزار سرباز آمريكايي و اسرائيلي در اين مانور مشترك شركت كنند.
اعلام خبر برگزاري اين مانور به دليل تنش هاي موجود در منطقه، به ويژه تهديدهاي اخير ايران مبني بر بستن تنگه هرمز، توجه زيادي را به خود معطوف كرد؛ هرچند اسرائيل و آمريكا در واكنش به اين موضوع اعلام كردند كه اين مانور بخشي از «روال معمول تمرين هاي نظامي» به شمار مي رود و برنامه ريزي ها براي انجام آن از مدت ها پيش صورت گرفته است.
تحليلگران نظامي در تهران معتقدند كه رزمايش مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي به دو دليل ذيل لغو شده است:
نخست اينكه واقعا مشكلات بودجه اي و اقتصادي هم در آمريكا و هم در اسرائيل جدي است؛ بنابراين مي توان پذيرفت كه بخشي از دلايل اين تعويق حقيقتا اقتصادي بوده است.
دوم، تعويق اين رزمايش احتمالا بيش از هر چيز به تفاوت راهبرد آمريكا و اسرائيل درباره ايران مربوط مي شود. آمريكا انتظار دارد با برگزاري اين رزمايش اسرائيل از قرار داشتن ذيل چتر بازدارندگي واشنگتن مطمئن شود و در عوض از فشار خود به اوباما براي اقدامات تحريمي كه مي تواند در آستانه انتخابات براي اوباما دردسر درست كند، بكاهد، ولي اسرائيلي ها همچنان فشار لابي يهودي را در واشنگتن روي اوباما حفظ كرده اند.
و سوم تهديد اخير جمهوري اسلامي ايران به بستن تنگه هرمز و ترس آمريكا از پيامدهاي ناگوار آن باعث گرديد مقامات كاخ سفيد براي جلوگيري از افزايش تنش در منطقه اقدام به لغو اين مانور نمايند.

 



ولايتي: نامه اوباما حرف تازه اي ندارد

دكتر علي اكبر ولايتي گفت: نامه اوباما به ايران حرف تازه اي ندارد.
مشاور ويژه رهبر انقلاب در حاشيه همايش زنان اصولگراي جبهه متحد اصولگرايان در خصوص تحريم نفتي ايران، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران مي تواند به راحتي نفت خود را بفروشد و همواره درخواست از ايران براي خريد نفت بيش از حد انتظار است.
ولايتي همچنين در پاسخ سؤال ديگري در خصوص نامه اوباما و پاسخ نامه وي گفت: اين نامه حرف تازه اي ندارد و پاسخ اين نامه را مسئولان بايد بدهند.
اسماعيل كوثري نائب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس نيز گفت: فرستادن اين نامه امري طبيعي بود، چرا كه وقتي كسي احساس خطر مي كند، عكس العمل هم نشان مي دهد.
وي در اين زمينه افزود: اما در مورد اينكه آيا اين نامه از توان و قدرت ايران كم مي كند يا نه؟ بايد گفت كه اين نامه نشان داد كه قدرت ايران اثرگذار است لذا ما قدرت خودمان را در جهت قدرتمندتر شدن تقويت خواهيم كرد.
نائب رئيس كميسيون امنيت ملي تصريح كرد: نه تنها نامه رئيس جمهور آمريكا چيزي از قدرت نيروهاي مسلح ايران كم نمي كند بلكه جمهوري اسلامي توانايي خود را از اين پس افزايش بيشتري هم خواهد داد.
كوثري ادامه داد: ايران توانايي خود را افزايش مي دهد تا اگر تهديدها عملي شد، قدرت كشورمان را در عمل همگان ببينند؛ همه در آن زمان خواهند ديد كه هيچ كاري از نيروهاي مسلح آمريكايي برنمي آيد و ايران در نهايت آنچه كه بيان كرده است را در صورت اجرا شدن تهديدها، با قدرت نشان خواهد داد.
وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي به دنبال اين نيست كه غرب كشورمان را تحريم كند اما در صورتي كه تحريم ها عملي شود و از ايران نفت صادر نشود، قطعاً و يقيناً ايران هم نمي گذارد از كشورهاي ديگر خليج فارس از طريق تنگه هرمز نفتي عبور كند.
نائب رئيس كميسيون امنيت ملي اين بيان خود را نشان دهنده قدرت دفاعي جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد كه براساس گفته خود، در آينده نيز افزايش قطعي خواهد داشت.

 



هشدار رئيس كميسيون ويژه مجلس به دولت درباره افزايش قيمت حامل هاي انرژي

رئيس كميسيون ويژه مجلس با تاكيد بر اينكه ايجاد تعهد براي خزانه در اجراي هدفمندي، بدون تامين منبع آن خلاف قانون است به دولت هشدار داد كه چنين اقدامي قابل تعقيب قضايي خواهد بود.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم روز گذشته در پاسخ به اين سوال كه رئيس جمهور ابراز اميدواري كرده تا پايان سال فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها را اجرا كند، آيا استفساريه مجلس درباره عدم افزايش قيمت حامل هاي انرژي خارج از قانون بودجه 90 به دولت ابلاغ شده است، اظهار داشت؛ استفساريه مجلس پيام روشني براي دولت داشت.
وي گفت: البته معناي اين استفساريه اين نبود كه دولت نمي تواند به طور كلي اصلاح قيمت حامل هاي انرژي را تا پايان سال انجام دهد، بلكه ما با اين استفساريه بر اجراي بودجه 90 تاكيد كرديم. تلاش كرديم قانون مربوط به اجراي هدفمندي يارانه ها شفاف شود تا مبادا آنچه دولت در طول سال اجرا نكرد و قيمت حامل هاي انرژي را افزايش نداد، تجميع كند و در پايان سال اقدام به اين كار كند.
رئيس كميسيون ويژه مجلس تصريح كرد: با معاون پارلماني رئيس جمهور صحبت كردم و خواستم تا مصوبه مجلس را به رئيس جمهور گوشزد كند. آقاي ميرتاج الديني گفتند كه اين مصوبه هنوز به تاييد شوراي نگهبان نرسيده كه گفتم در هر صورت وقتي به تائيد شوراي نگهبان برسد ديگر مسئله تمام است.
مصباحي مقدم ادامه داد: معاون پارلماني رئيس جمهور يادآوري كرد دولت قصد دارد حتما قيمت يكي از حامل هاي انرژي را تغيير دهد و آنچه نسبت به 20 درصد كل حامل هاي انرژي امكان افزايش دارد در يك مورد از حامل هاي انرژي اجرايي شود.
وي گفت: بنده هم تاكيد كردم اين كار دقيقا خلاف مصوبه مجلس است. مصوبه مجلس اين است كه تغيير قيمت ها نسبت به حامل هاي انرژي در «هر مورد» بايد نسبت به سال گذشته حداكثر 20 درصد افزايش يابد. اگر اين 20 درصد رعايت شود از نظر ما مسئله اي نيست، موضوع اين است كه حتي دولت اگر طبق نظر خود عمل كند و آنچه اجرا نكرده تجميع كند، باز هم مبلغي به دست نمي آيد كه دولت بخواهد در پرداخت يارانه به مردم آنها را خوشحال كند.
نماينده مردم تهران به مهر گفت: اين اتفاق زماني مي افتد كه تغيير اساسي در قيمت ها رخ دهد. خداي نكرده اگر دولت بخواهد تعهدي بدون تامين منبع مالي ايجاد كند اين خلاف قانون و عقل است و از نظر قضايي قابل تعقيب است. من به دولت هشدار مي دهم كه موضوع قابل تعقيب است.
مصباحي مقدم تصريح كرد: ايجاد تعهد از خزانه و منابع فقط بايد در بودجه باشد، اما در بودجه ما چنين موردي را پيش بيني نكرده ايم كه دولت بدون تامين منبع مالي، تعهد ايجاد كند.
وي در اين گفتگو از ارائه گزارش كميسيون ويژه از تخلفات دولت در اجراي هدفمندي يارانه ها به هيئت رئيسه مجلس براي قرائت در صحن پارلمان و راي گيري براي آن خبر داد.
مصباحي مقدم گفت: اين گزارش دو هفته ديگر در صحن مجلس قرائت مي شود.
اين گزارش طبق ماده 233 آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي در صحن مجلس بررسي مي شود و در صورت راي مجلس به آن اين تخلفات براي بررسي به قوه قضائيه ارسال مي شود.
استفساريه مجلس
به تاييد شوراي نگهبان رسيد
در اين رابطه شوراي نگهبان نيز اعلام كرد طرح دو فوريتي استفساريه مفاد جزء (ب) بند (46) قانون بودجه سال 1390 كل كشور مصوب جلسه مورخ بيست ويكم دي ماه يكهزار و سيصد و نود مجلس شوراي اسلامي در جلسه مورخ 21/10/1390 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
شوراي نگهبان همچنين اضافه كرد: طرح دو فوريتي ادغام صندوق بازنشستگي كاركنان وزارت جهاد كشاورزي در صندوق بازنشستگي كشوري مصوب جلسه مورخ بيست ويكم دي ماه يكهزار و سيصد و نود مجلس شوراي اسلامي نيز در جلسه مورخ 21/10/1390 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.

 



جزئيات جلسه فرماندهان سابق نيروي دريايي سپاه با علايي

در پي انتشار مقاله 19دي ماه حسين علايي و انتقادات گسترده پس از آن، جمعي از فرماندهان و مسئولان سابق نيروي دريايي سپاه و قرارگاه نوح(ع) طي جلسه اي با وي به انتقاد از مواضع اخيرش پرداختند.
سردار سيدمجيد ميراحمدي معاون وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و از همكاران سابق حسين علايي در نيروي دريايي سپاه پيرامون موضوعات مطرح شده در اين جلسه گفت: جمعي از فرماندهان و مسئولان سابق نيروي دريايي و قرارگاه نوح(ع) كه انتقاداتي در خصوص مقاله آقاي علايي در روزنامه اطلاعات داشتند يكشنبه شب با ايشان ديدار و گفتگو كردند.
ميراحمدي افزود: نگراني دوستان و همكاران سابق آقاي علايي بيشتر متوجه خوراكي بود كه اين مقاله براي ضدانقلاب داخلي و خارجي فراهم كرده بود و آنها هم طبيعتا مبتني بر برداشت ها و تفسيرهاي ضدانقلابي خود ياوه گويي ها را نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي سر داده بودند.
وي با بيان اينكه آقاي علايي نسبت به برداشت هاي غلط از اين مقاله اظهار تاسف كردند عنوان كرد: آقاي علايي گفت اگر برداشتي از مقاله من شده است كه علاقمندان به نظام را ناراحت كرده من عذرخواهي مي كنم، من هيچ نيت سوئي نداشتم و هدفم صرفا عبرت آموزي ديكتاتورهاي عربي از سرنوشت رژيم شاهنشاهي ايران بود و فكر نمي كردم كساني بخواهند نظام مردمي جمهوري اسلامي را با نظام ديكتاتوري رژيم گذشته مقايسه كنند.
معاون وزير دفاع افزود: آقاي علايي همچنين گفت من متاسفم كه فرزند شاه خائن امروز دم از لزوم دموكراسي در ايران بزند. جمهوري اسلامي عليه نظام ديكتاتوري بوده است. من از جواني كه در مبارزه با رژيم شاهنشاهي بودم، آرزويم تشكيل حكومت اسلامي با محوريت امام خميني(ره) و مبتني بر نظريه ولايت فقيه بود. آشنايي و وفاداري من به ولايت فقيه به قبل از انقلاب برمي گردد.
ميراحمدي اضافه كرد: آقاي علايي اظهار داشت پدرم كه روحاني بود من را از همان سن كودكي پاي درس امام خميني(ره) در مسجد سلماسي قم مي برد. من معتقد به نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه بوده و هستم.
وي در ادامه اظهار داشت: آقاي علايي در اين نشست گفت كه در مورد شخص مقام معظم رهبري نيز از قبل از انقلاب با ايشان آشنا شده و در بين فرماندهان سپاه يكي از كساني بوده است كه بيشترين مراوده را با ايشان داشته و از زماني كه حضرت آقا در سال 1356 در مشهد مقدس ممنوع المنبر بودند در معيت آقاي مقدم به مسجد كرامت مشهد رفت و آمد داشته و با ايشان ارتباط داشته است.
معاون سابق نيروي دريايي سپاه تصريح كرد: آقاي علايي در مورد ارادت و اطاعت خود نسبت به رهبر انقلاب نيز گفت «من هم در ارادت و هم در اطاعت همان ارادت و اطاعت قبلي را كه داشته ام دارم و هيچ تغييري در من حاصل نشده است.»
وي افزود: آقاي علايي سپس خطاب به همرزمان سابق خود در قرارگاه نوح(ع) تصريح كرد «شما همين الان به خانه ما بياييد و ببينيد كه عكسهاي آقا در منزل ما از همه عكسها بيشتر است. خانواده ما همگي علاقمند به ايشان هستيم.»
ميراحمدي ادامه داد: آقاي علايي به همرزمان سابق خود گفتند كه بعد از آنكه متوجه سوء برداشت ها و تفسيرهاي غلط آن هم از سوي ضدانقلاب شده اند، توضيحاتي را نوشته اند كه بعضي از سايت ها و روزنامه ها آن را منتشر كردند و در آن تصريح كرده اند كه همانطور كه امام خميني(ره) فرمودند بايد پشتيبان ولايت فقيه بود تا كشور آسيب نبيند.
همكار سابق علايي در نيروي دريايي سپاه گفت: دوستان ما به آقاي علايي گفتند شما بايد در همان ايام فتنه سال 1388 مواضع شفاف و روشني را نسبت به جريان فتنه و سران آن اتخاذ مي كرديد كه وي در پاسخ گفت بنده هيچگاه و در هيچ مقاله حمايتي از فتنه گران داخلي نداشته و ندارم.
ميراحمدي افزود: آقاي علايي در پاسخ به لزوم اعلام علني اين مواضع و گفتگوي فرماندهان و مسئولين سابق نيروي دريايي سپاه و قرارگاه نوح(ع) با ايشان به بنده گفتند كه مواضع و مطالب ايشان را منتقل كنم. بنده هم به رسم امانتداري اين مطالب را عينا برايشان تكرار كردم و گفتم هر كلمه يا جمله اي مورد نظرتان نيست يا من يا دوستان اشتباه برداشت كرده ايم بگوييد تا اصلاح كنيم كه نهايتا تمامي موارد فوق را تاييد مجدد كردند.

 



نماينده مقام معظم رهبري در سازمان اوقاف و امور خيريه:امسال از 30 هزار هكتار موقوفات كشور احقاق حق شد

حجت الاسلام علي محمدي سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در يك نشست خبري دستاوردهاي اين سازمان را تشريح كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان حجت الاسلام محمدي ضمن اعلام خبر احقاق حق از موقوفات كشور برنامه هاي سازمان اوقاف و امور خيريه در سال گذشته را بيان كرد و اظهار داشت:
سومين همايش وقف و رسانه امروز در هتل ارم برگزار مي شود. وي درباره اقدامات سازمان اوقاف گفت: امسال سامانه اطلاعات و مديريت وقف را در سطح كشور فعال كرده ايم بطوري كه همه مديران اوقاف مي توانند كليه اسناد اجاره را مشاهده كنند. سندهاي اجاره اي سازمان اوقاف نيز مكانيزه شده است. وي در خصوص استيفاي حقوق موقوفات افزود:
در عرصه احقاق حق موقوفات كشور نيز رشد 40 درصدي داشته ايم بطوري كه امسال از 30 هزار هكتار موقوفات كشور احقاق حق شده است.
همچنين سازمان اوقاف و امور خيريه در سال گذشته 52 هزار مفاصاحساب براي موقوفات كشور صادر كرده است.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در ادامه اظهار داشت: يك ميليون و دويست هزار نفر به صورت مسكوني، زراعي، اداري و تجاري مستاجر سازمان اوقاف هستند.
وي درباره تنوع نيات خيرين گفت: براساس آمار حاضر، 770 نوع نيت براي وقف وجود دارد كه فراواني اين خيرين به يك ميليون و هشتصد و سي هزار نفر مي رسد.
حجت الاسلام محمدي افزود: امسال 895 وقف جديد در سطح كشور داشته ايم كه ارزش ريالي آنها حدود دويست و چهل و دو ميليون و پانصد ميليارد تومان است.
قديمي ترين سند وقف نيز متعلق به خانمي از قزوين مي باشد كه نهصد و هشتاد سال قدمت دارد.
وي درباره ساير اقدامات سازمان اوقاف گفت: اقدامات عمراني در دو هزار و هفتصد امامزاده، آموزش خدام و مديران بقاع متبركه، بيمه 27 هزار خدام امامزاده ها و تهيه طرح جامع شناسنامه مساجد كشور از اقدامات مهم سازمان اوقاف و امور خيريه است.

 



گزارش خبري
بودجه 91 هفته دوم بهمن در مجلس آيا فاز دوم هدفمندي اجرا مي شود؟

سرويس سياسي-
معاون پارلماني رئيس جمهور از ارسال بودجه 91 به مجلس در هفته دوم بهمن ماه خبر داد.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني پس از پايان جلسه هيات دولت با اعلام اين خبر افزود: اميدواريم با برنامه ريزي كه هيات رئيسه مجلس و خود نمايندگان انجام مي دهند تا پايان سال بررسي بودجه به اتمام برسد.
وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به در پيش بودن انتخابات، در اين فرصت زماني مجلس مي تواند به بررسي لايحه بودجه برسد و آن را تا قبل از پايان سال به دولت برگرداند؟ گفت: مجلس ثابت كرده كه وقتي كارها را به صورت فوق العاده و با برنامه مشخص پيش مي برد و بررسي مي كند مي تواند به نتايج مشخص و خوبي برسد. ميرتاج الديني افزود: ان شاءالله مجلس تا قبل از پايان سال مي تواند بررسي بودجه را به اتمام برساند و آن را به دولت بازگرداند.
گفتني است اين مقدار تاخير در ارائه بودجه از سوي دولت به مجلس بي سابقه بوده است.
دولت اعلام كرده قصد دارد فاز دوم هدفمندي يارانه ها را تا پايان سال اجرا نمايد اما از آنجا كه افزايش قيمت حامل هاي انرژي طبق مصوبه مجلس ممنوع شده براي اين كار با كمبود منابع مواجه خواهد بود.
ضمنا دولت بايد منابع فاز دوم هدفمندي را در لايحه بودجه سال آينده بگنجاند.

 



كوتاه از انتخابات

احمد خاتمي: اين انتخابات به حماسه 9 دي ديگري تبديل مي شود
آيت الله سيداحمد خاتمي گفت: علي رغم خواسته دشمنان انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي به حماسه 9 دي ديگري تبديل مي شود.
آيت ا... سيداحمد خاتمي، نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري در جمع مسئولين بسيج جامعه پزشكي سراسر كشور درباره ضرورت توجه دادن بسيجيان به نقشه هاي دشمنان براي انتخابات گفت: يكي از طرح هاي دشمن در بحث انتخابات مقايسه كردن انتخابات مجلس شوراي اسلامي با رياست جمهوري است، بدين معني كه مي خواهند با مقايسه اين دو انتخابات اگر درصد راي دهندگان در انتخابات مجلس از ميزان راي دهندگان رياست جمهوري كمتر باشد بگويند مردم از انقلاب و نظام دلسرد شده اند، در حالي كه مقايسه اين دو با هم صحيح نيست.
وي ادامه داد ميزان راي دهندگان در مجلس دوره قبلي 51 درصد، البته دشمن با دو قطبي كردن انتخابات يعني قطب انقلاب و ضدانقلاب باعث مي شود تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي تبديل به حماسه 9 دي ديگري شود.
وي در ادامه اظهار داشت: شوراي نگهبان هم اگر به اين نتيجه رسيد كه كانديدايي برخلاف مصالح نظام و خلاف امنيت ملي كشور حركت مي كند، حتي اگر يك شب مانده به زمان انتخابات باشد، بايد آن كانديدا را رد صلاحيت كند. موردي كه در انتخابات مجلس خبرگان رهبري شاهد بوديم در آن انتخابات هم دو روز مانده به زمان انتخابات شوراي نگهبان كانديدايي را به دليل طرح مطالب غيرواقعي در تبليغات انتخاباتي اش رد صلاحيت كرد.
وي ادامه داد: بنابراين مي توان گفت كه دشمن در بحث انتخابات به دنبال سرد كردن فضاي انتخابات است كه آتش بيار آن در داخل جريان فتنه است.
معيارهاي ليست جبهه متحد اعلام شد
بيستمين جلسه شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان برگزار شد.
علي اكبر ولايتي سخنگوي شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان پس از اين جلسه گفت: در اين جلسه معيارهاي انتخاب اصلح در انتخابات مجلس نهم بررسي و تاكيد شد كه كماكان نظر شورا بر معرفي افراد متعهد به مباني جمهوري اسلامي و كارآمد و صاحب رأي به عنوان كانديداهاي جبهه متحد اصولگرايان است.
ولايتي افزود: بدون ترديد اين روش موجب ترغيب بيشتر مردم شريف ايران براي مشاركت فعال تر در انتخابات خواهد شد.
حسينيان: آيت الله مصباح امر نكرده به 8+7 بپيونديم
يك عضو جبهه پايداري گفت: آيت الله مصباح يزدي هيچ تاكيدي مبني به اين كه اين جبهه بايد به كميته 8+7 بپيوندد نداشته است.
روح الله حسينيان گفت: اين خبر كذب محض است كه آيت الله مصباح يزدي به عنوان پدر معنوي جبهه پايداري تاكيد كرده است كه جبهه پايداري بايد به 8+7 بپيوندد.
وي افزود: آيت الله مصباح شخصيتي نيست كه بخواهد امر به كاري كند، بلكه ايشان بسيار اهل مشورت و بحث و گفت وگو هستند.
70درصد مجلس از آن اصولگرايان است
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران گفت در صورت ارائه ليست واحد، 70 درصد كرسي هاي مجلس آينده از آن اصولگرايان است.
احمد نجابت با اشاره به اينكه طرفدار ليست واحد است گفت: وجود ليست واحد، تكليف را براي همه مشخص خواهد كرد و موجب هم افزايي در انتخابات آتي مجلس مي شود.
نجابت با اشاره به اينكه وحدت و ارائه ليست مشترك به تشكيلات جبهه متحد معنا مي بخشد، تصريح كرد: جبهه متحد از ابتداي تشكيل خود سه عامل وحدت، آرامش و مشاركت گسترده را مدنظر داشته، لذا اگر اين سه عامل مهم تضعيف شود به ضرر تشكيلات جبهه متحد است.
عضو كميته استان هاي جبهه متحد اصولگرايان با بيان اين مطلب كه 70 درصد كرسي هاي مجلس آينده متشكل از اصولگرايان است، اذعان داشت: اصولگرايان دو شاخص هم دلي و تفاهم را مدنظر قرار داده است؛ لذا اميد است با توجه به عملكرد موفق آنان در راستاي آرمان هاي امام راحل و انقلاب بيشتر كرسي هاي مجلس از آن اصولگرايان باشد.
انتخابات مجلس جريان انحرافي و فتنه را
به زباله دان تاريخ مي فرستد
عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين گفت: با برگزاري انتخابات مجلس نهم گروه انحرافي و فتنه براي هميشه به زباله دان تاريخ خواهند رفت.
سيدمصطفي ميريان با تاكيد بر اينكه « در سالم برگزار شدن انتخابات شكي نداريم و نبايد داشته باشيم» افزود: تنها مشكلي كه وجود دارد در مورد برخي هزينه ها است كه شوراي نگهبان و دستگاه قضايي پيگيري لازم را انجام خواهند داد.
ميريان با بيان اين كه «انتخابات ايران در شرايط موجود مهمترين انتخابات در جهان است» گفت: با برگزاري انتخابات مجلس نهم گروه انحرافي و فتنه براي هميشه به زباله دان تاريخ خواهند رفت.

 



وزير علوم: هزاران دانشجو خواستار تغيير رشته به مهندسي هسته اي هستند

وزير علوم تحقيقات و فناوري گفت: علي رغم تلاش صهيونيستها براي ايجاد رعب و وحشت در فضاي علمي كشور، هزاران دانشجو خواهان تغيير رشته به مهندسي هسته اي هستند.
كامران دانشجو در نشست خبري روز گذشته با اشاره به شهادت نخبگان علمي كشور از سوي دشمنان، اظهار كرد: علم به شهادت نمي رسد، خون عالم به علماي ديگر انگيزه مي دهد و جامعه علمي ايران با اين ترفندها و جنايات از صحنه بيرون نمي رود.
وي با اشاره به جايگاه اول ايران براساس پايگاه اطلاعات علمي اسكوپوس گفت: همچنين براساس پايگاه علمي ISI، رتبه ايران دو مرتبه افزايش يافته است.
وزير علوم با اشاره به نزول توليدات علمي در كشورهايي مانند آمريكا، عنوان كرد: اين در حاليست كه رشد توليدات علمي ما در دنيا با 15 درصد اول مي باشد.
وي ادامه داد: همچنين تجهيزات دانشگاه هاي ما در عرصه هاي دفاع، صنعت، نانو، كامپوزيت، هوافضا و غيره را كسي نمي تواند كتمان كند و اين، محصول پيوند خوردن دانشگاه با حوزه كاربرد است.
دانشجو با اشاره به تلاش شبانه روزي مسئولان كشور به خصوص سربازان گمنام در تامين امنيت و مسائل امنيتي، اظهار كرد: اگر زحمات مسئولان وزارت اطلاعات را در نظر نگيريم، بي انصافي است چرا كه صدها نمونه از اين ترورها خنثي مي شوند.
دانشجو درخصوص تقاضاي 300نفر از دانشجويان شريف مبني بر تغيير رشته به رشته مهندسي هسته اي در پي ترورهاي اخير، اظهار كرد: اين مسئله درست عكس چيزي است كه صهيونيسم مي خواهد اما جوانان پرشور دانشگاه هاي كشور ما دچار رعب و وحشت نشدند و حتي شنيده ام كه هزاران نفر از دانشجويان تراز اول دانشگاه هاي ديگر نيز اين درخواست را داشته اند.
وي ادامه داد: اين نشان مي دهد كه دشمن واقعا مستاصل است و نتيجه اي را كه مي خواهد حاصل نكرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14