(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 دی 1390- شماره 20123

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سر خم مي سلامت شكند اگر سبويي مصطفي سرباز صراط مستقيم ولايت بود
احمدي نژاد : دولت آمريكا به دنبال دموكراسي با تفنگ است
اعلام آمادگي هزاران دانشجو براي همكاري با سازمان انرژي اتمي
سرلشكر رحيم صفوي با اشاره به نامه اوباما: تضمين امنيت تنگه هرمز برعهده ايران است
برگزاري 18هزار برنامه در دهه فجر
تحليل نويسنده روس: ايران هسته اي آبروي آمريكا را برده است
همكاري موساد در پوشش ماموران سيا با گروهك تروريستي ريگي
نصب ترانس سوم پست 132كيلوولت خرمشهر
سطح هوشياري احمد عزيزي رو به رشد است
معاون وزير آموزش و پرورش: فرهنگنامه قرآني تدوين و چاپ مي شود
معاون وزير صنعت و تجارت: تحريم ها هيچ تاثيري در صنعت كشور نداشته است
معاون وزير امور خارجه: اراده ايران در تحولات منطقه واقع بينانه است
تسهيلات نوسازي اماكن روستايي افزايش يافت
فرمانده نيروي انتظامي: ضريب امنيتي در زمان برگزاري انتخابات افزايش مي يابد
تردد 40 هزار نفر زائر از مرز مهران
آيت الله خاتمي: بشريت بايد به دنبال تشكيل سازمان ملل جديد باشد
اخبار ادبي و هنري



نامه خانواده شهيد احمدي روشن به محضر رهبر معظم انقلاب
سر خم مي سلامت شكند اگر سبويي مصطفي سرباز صراط مستقيم ولايت بود

خانواده دانشمند هسته اي كشورمان شهيد مصطفي احمدي روشن در نامه اي خطاب به رهبرمعظم انقلاب اسلامي با قدرداني از پيام معظم له براي اين شهيد تاكيد كردند كه دشمنان زبون و يزيديان زمان بدانند كه با به شهادت رساندن مصطفي، از حنجره اين خانواده ندايي جز «ما رأيت الا جميلا» و از حلقوم ملت شريف ايران جز فرياد «يا لثارات الحسين» نخواهند شنيد.
متن اين نامه بدين شرح است:
من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلو تبديلا
محضر مبارك حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مدظله العالي)
سرخم مي سلامت، شكند اگر سبويي
پيام سراسر شور، محبت و بصيرت افزاي حضرت عالي در رابطه با شهادت سرباز صراط مستقيم ولايت، دانشمند جوان ايران اسلامي، مصطفاي شما موجب تسلي خاطر و آرامش قلبي خانواده و بستگان گرديد. اعتقاد راسخ داريم شجره طيبه انقلاب اسلامي، اين يادگار حضرت امام(ره)، بار ديگر با تأسي به مكتب سيدالشهدا عليه السلام، يكي از ثمرات جاودان خود را تقديم اسلام عزيز كرد.
مصطفاي شهيدمان كه تنها افتخار خويش را حركت در سايه سار ولايت بدون وابستگي به هيچ جريان و گرايشي و عمل به تكليف خود در جبهه هاي نبرد علمي مي دانست، بدست ايادي استكبار جهاني به سردمداري آمريكا وصهيونيسم بين الملل به آرزوي ديرينه خود، فوز عظيم شهادت نائل گرديد؛ لكن اين دشمنان زبون و يزيديان زمان بدانند كه با به شهادت رساندن مصطفي، از حنجر اين خانواده ندايي جز «ما رأيت الا جميلا» و از حلقوم ملت شريف ايران اسلامي جز فرياد «يا لثارات الحسين» نخواهند شنيد.
دشمنان عنود داخلي و خارجي ملت سرافراز ايران اسلامي بدانند كه هر قطره خون مصطفاي عزيز، هزاران جوان غيور و شهادت طلب در اقصي نقاط سرزمين هاي اسلامي مي پروراند كه آرامش را از اردوگاه استكبار و نظام سلطه خواهد ربود.
رهبرا ما پاي بيعت نامه خويش را با خون فرزندمان امضا كرده ايم و از شما مسئلت داريم در پيشگاه خداوند متعال و حضرت وليعصر (ارواحنا له الفداء) شهادت دهيد كه ما ذره اي از پيمودن راه اعتلاي مكتب اسلام عزيز كوتاه نخواهيم آمد و در پايان عرضه مي داريم «ربنا تقبل منا هذا القليل»
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
خانواده شهيد مصطفي احمدي روشن

 



احمدي نژاد : دولت آمريكا به دنبال دموكراسي با تفنگ است

رئيس جمهور كشورمان گفت دولت آمريكا قصد دارد دوره استعمار را با زور تفنگ و با شعارهاي دموكراسي و آزادي احيا كند.
محمود احمدي نژاد در مصاحبه با روزنامه تلگرافو و شبكه تلويزيوني اكوادور، در پاسخ به سؤالي درباره علت مخالفت برخي دولت هاي غربي با موضوع انرژي هسته اي ايران تصريح كرد: تكنولوژي اتمي 16نوع مصرف بسيار مهم و كاربردهاي فراواني در صنعت، كشاورزي، بهداشت و درمان و توليد برق دارد و يك انرژي پاك محسوب مي شود كه همه ملت ها بايد از آن برخوردار باشند.
وي با اشاره به فوايد استفاده از سوخت اتمي به جاي سوخت فسيلي گفت: انرژي اتمي در مقايسه با سوخت فسيلي بسيار ارزان تر است، آلودگي ندارد و با بهره برداري از انرژي هسته اي مي توان سوخت فسيلي را به محصولات گران قيمت مانند صنايع پتروشيمي تبديل كرد.
رئيس جمهور با اشاره به مخالفت دولت آمريكا با برنامه صلح آميز هسته اي ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران بيشترين همكاري را با آژانس بين المللي اتمي داشته است و طبق توافق نامه به همه سؤالات اساسي آژانس پاسخ داده است اما هنوز عده اي بهانه مي گيرند و چنين ادعا مي كنند كه ايران تلاش دارد يك بمب بسازد و در حالي كه يك بمب در مقابل ده ها هزار بمب اتم آن ها چه كاربردي مي تواند داشته باشد؟ ضمن اينكه ايران به لحاظ اعتقادي بمب اتم را قبول ندارد.
احمدي نژاد افزود: در منطقه خاورميانه برخي كشورها و رژيم صهيونيستي بمب اتم دارند اما آمريكا با همه آنها روابط نزديك و خوبي دارد و سؤال اين است كه اگر داشتن بمب اقدامي زشت و غيرقابل قبول است بايد براي آمريكا و صهيونيست ها هم چنين باشد.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: سلطه گران با ملت ايران دشمني ديرينه دارند و جمهوري اسلامي ايران را مانع تسلط خود بر خاورميانه مي دانند وگرنه در گذشته از حكومت ديكتاتوري در ايران حمايت مي كردند كه اعتقادي به انتخابات و آزادي نداشت و اتفاقاً همان موقع تصميم گرفتند انرژي اتمي در اختيار ايران قرار دهند و شش قرارداد از سوي آمريكا و متحدين اروپايي آن با ايران در اين زمينه بسته شد اما به محض اينكه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و مردم از انتخابات و آزادي برخوردار شدند آنها نيز اين قراردادها را كنار گذاشته و با ملت ايران دشمن شدند.
احمدي نژاد گفت: در منطقه ما كشورهايي هستند كه در عمر سياسي خود حتي يك انتخابات برگزار نكردند و زنان اجازه رانندگي هم ندارند ولي دولت آمريكا با آنها از روابط صميمي و نزديكي برخوردار است و در خصوص آنها هيچ ادعايي در مورد دموكراسي و حقوق بشر و آزادي مطرح نمي كند.
رئيس جمهور گفت: اقدامات دوگانه دولت آمريكا نشان مي دهد كه هر دولتي زير بار سلطه اش نرود هر چقدر هم كه آزاد باشد متهم است و هر رئيس جمهوري كه بخواهد از حقوق ملت خود دفاع كند از نگاه ضد حقوق بشر محسوب مي شود اينكه روزنامه آمريكايي در مقاله اي رئيس جمهور اكوادور را مورد اتهام قرار مي دهد به خاطر اين است كه آقاي كره آ قصد دارد از حقوق ملت خود دفاع كرده و نمي خواهد منابع ملت خود را در اختيار آمريكا قرار دهد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: دولت آمريكا قصد دارد دوره استعمار را با زور تفنگ و با شعار دموكراسي و آزادي احياء كند و امروز دولت آمريكا به دنبال دموكراسي با تفنگ است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: امروز منافع ملت ها اقتضاء مي كند كه از سياست قدرت هاي زورگو و سلطه گر تبعيت نشود چرا كه آنها به دنبال پر كردن جيب خودشان هستند.
احمدي نژاد گفت: امروز دولت و ملت اكوادور سياست كاملاً مستقلي را در پيش گرفته و در راستاي منافع خود حركت مي كند و در عرصه بين المللي نيز خواهان عدالت و صلح براي همه است و چنانچه همه دولت ها چنين سياستي را در پيش بگيرند بدون ترديد همه ملت ها به پيشرفت و عزت خواهند رسيد.
احمدي نژاد گفت: جمهوري اسلامي ايران تحولات آمريكاي لاتين و آمريكاي جنوبي را مثبت ارزيابي مي كند و معتقد است اگر همه ملت هاي اين منطقه با هم متحد شوند ديگر سلطه گران نمي توانند اراده خود را تحميل كرده و منابع اين منطقه را غارت كنند.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: تحولات منطقه آمريكاي لاتين الگويي براي ملت هاي جهان است و نشان مي دهد كه دوران ارباب- رعيتي در عرصه جهاني به پايان رسيده و سلطه گران بايد به كشورهاي خود بازگردند.
رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي در خصوص پيام ملت ايران براي ملت هاي آمريكاي جنوبي گفت: مردم اكوادور در مراسم استقبال هم حرف ملت هاي آمريكاي لاتين را زدند و هم حرف ملت ايران را و اينكه آينده از آن ملت هاست و ظلم و تجاوز جايگاهي در آينده جهان نخواهد داشت و موج بيداري در دنيا آغاز شده است و به فضل الهي ظلم و استعمار ريشه كن خواهد شد.

 



در نامه اي به دكتر عباسي مطرح شد
اعلام آمادگي هزاران دانشجو براي همكاري با سازمان انرژي اتمي

در اقدامي خودجوش موج گسترده اي از دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور همكاري داوطلبانه خود را با سازمان انرژي اتمي اعلام كردند.
اين اقدام دانشجويان با راه اندازي يك كمپين خودجوش اينترنتي در قالب ارسال نامه اي به دكتر فريدون عباسي آغاز شده است.
اين كمپين كه در واكنش به ترور نخبگان و متفكران فعال در عرصه فناوري هسته اي كشور صورت گرفته در كمتر از 4 روز با استقبال بيش از هزاران نفر از دانشجويان دانشگاه هاي كشور مواجه شده و روند ثبت نام دانشجويان براي عضويت در اين كمپين همچنان ادامه دارد.
در اين نامه خطاب به رئيس سازمان انرژي اتمي آمده است: امروزه كه با همت و پشتيباني مردم عزيز و هدايت و درايت رهبري عزيز، جمهوري اسلامي ايران توانسته از فشارهاي سنگين كشورهاي مدعي آزادي، در قضيه هسته اي سرفراز بيرون بيايد مشاهده مي كنيم كه اولياي طاغوت و فريب خوردگان آن ها در اوج خفت و ذلت و سرافكنده از پيروزي ها و پيشرفت هاي ايران سربلند، دست به اقداماتي مي زنند كه در دنياي امروز تنها از آن ها بر مي آيد.
آن ها در خيال خام و ساده لوحانه شان به اين مي انديشند كه با گرفتن علي محمدي دانشمند، شهرياري مومن، رضايي نژاد پرتلاش و حالا اين شهيد عزيزمان، شهيد مصطفي احمدي روشن مي توانند روند شتابان رشد علم و فناوري را با خللي مواجه كنند.
در ادامه اين نامه تاكيد شده است: حال آنكه خداوند منان را شكر و سپاس مي گوييم كه دشمنان دين و نظاممان را از جاهل ترين و كم خردترين و بي منطق ترين انسان ها قرار داد كه نمي دانند دانشجويان و اساتيد كشور شهادت را نقطه كمال انسان و اوج سعادت مي دانند و آن را در دعاهاي يوميه خودشان از خدا مي خواهند كه «اللهم ارزقنا توفيق الشهاده في سبيلك» و آرزو دارند كه مولايشان را با چهره خونين ملاقات كنند كه ما فرزند عاشوراييم.
در پايان نامه دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور تصريح شده است:
اينك كه خدمت در آن سازمان و كمك به پيشرفت علمي در زمينه هسته اي كشور را بابي يافتيم به سوي اين آرزويمان مشتاقانه و با تمام وجود اعلام مي داريم كه آماده ايم با صلاحديد حضرت عالي علاوه بر خدمت و تلاش در سنگر دانشگاه، براي سرافرازي پرچم اسلام هر كاري كه از دستمان بر مي آيد، انجام دهيم. از جاروكشي و حفاظت از ساختمان ها و سايت هاي هسته اي گرفته تا كارهاي علمي و پژوهشي.
باشد كه ما همچون مصطفي لياقت داشته باشيم و ناممان را در زمره شهدا قرار دهند. كور شود هر آنكه عزت ايران اسلامي را برنمي تابد.
همچنين خاطرنشان مي شود بيش از 300 نفر از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف طي روزهاي اخير در يك حركت نمادين درخواست تغيير رشته به مهندسي انرژي شاخه هسته اي دادند.

 



سرلشكر رحيم صفوي با اشاره به نامه اوباما: تضمين امنيت تنگه هرمز برعهده ايران است

سرويس سياسي-
دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا در واكنش به پيام اخير رئيس جمهور آمريكا به رهبر معظم انقلاب اسلامي تصريح كرد كه از تمام ابزارها براي مقابله با تهديدات استفاده خواهيم كرد.
سرلشكر سيديحيي رحيم صفوي در نشست خبري كه به منظور برگزاري يادواره ملي شهيد حجت الاسلام عبدالله ميثمي برگزار شد، در پاسخ به سؤالي مبني بر موضع ايران در قبال ارسال نامه از سوي اوباما به مقام معظم رهبري در خصوص تنگه هرمز گفت: تنگه هرمز يك گذرگاه استراتژيك هم براي تجارت جهاني و هم براي انرژي جهان است.
وي افزود: از اين تنگه 15 تا 17 ميليون بشكه نفت خارج مي شود و ايران از آنجايي كه مقتدرترين كشور منطقه است و چون سواحلش از دهانه فاو تا گواتر درياي عمان كشيده شده، به همين دليل تضمين كننده امنيت انرژي جهان بوده و اين امنيت را يك امنيت دسته جمعي مي داند.
صفوي تاكيد كرد: اگر خطراتي متوجه ايران شود، از ابزارهاي مختلف سياسي و غيره براي دفاع از منافع خود استفاده خواهيم كرد.
گفتني است؛ منابع غربي جمعه گذشته گزارش دادند كه باراك اوباما در يك نامه خصوصي به رهبر ايران از آمادگي ايران براي مسدود كردن تنگه هرمز ابراز نگراني كرده است.
اوباما در اين پيام كه به گفته رامين مهمانپرست سخنگوي وزارتخانه از 3 كانال جلال طالباني، نمايندگي آمريكا در سازمان ملل و سفارت سوييس در تهران به ايران واصل شده اولا تنگه هرمز را خط قرمز خود خوانده و ثانيا خواستار كاهش تنش در منطقه شده است. پاسخ سرلشكر صفوي به پيام اوباما يادآور جمله هميشگي غربي ها خطاب به ايران است كه همواره تاكيد مي كنند: «همه گزينه ها روي ميز است». ايران با انجام رزمايش ولايت 90 در دو هفته گذشته عملا نشان داد توانايي بستن تنگه هرمز را دارد.
همچنين هفته گذشته چند شناور نظامي ايران ضمن دادن هشدار به دو ناو آمريكايي با آنها رويارو شدند.
سردار شريف: دشمن عمليات رسانه اي بسيار شديدي عليه روحانيت آغاز كرده است
معاون روابط عمومي و تبليغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در نظرسنجي ها و تحقيقات صورت گرفته به اين نتيجه رسيده ايم كه دشمن عمليات رسانه اي بسيار شديدي عليه روحانيت پيش گرفته است.
روز گذشته سردار پاسدار رمضان شريف كه در نشست خبري يادواره شهيد عبدالله ميثمي نماينده امام(ره) در قرارگاه خاتم الانبياء (ص)، سخن مي گفت با اشاره به نقش مهم و تاثيرگذار روحانيت در دوران انقلاب و دفاع مقدس، افزود: بخشي از اين عمليات رواني دشمن مربوط به روحانيت و در راس آن، جايگاه ولايت فقيه است بنابراين در يادواره شهيد ميثمي قصد داريم يكي از مهمترين قدرت هاي نرم كه در انتظام بخشي و حركت رو به جلو ملت ايران نقش دارند را تبيين كنيم كه همان شبكه عظيم روحانيت است كه با رابطه اي كه با مكتب حيات بخش اسلام دارد مهمترين منبع پيام در گفتمان سازي و برنامه سازي ما به شمار مي رود چرا كه روحانيت با رابطه اي كه با اسلام، دين و فطرت انساني دارد ضامن حركت رو به جلو و پيشرفت نظام اسلامي است بنابراين اين يادواره سعي دارد نقشي كه يك روحاني در دوران دفاع مقدس و در خط مقدم جبهه داشته است را به عنوان الگو به جوانان معرفي كند.
وي همچنين از مستندسازي زندگي شهيد ميثمي از تولد تا شهادت، انتشار مجموعه سخنراني هاي اين شهيد با نام «كتاب روزگار وصل»، انتشار كتابي در خصوص زواياي مختلف زندگي شهيد ميثمي، كتابي با تاليف سردار شمشيري به نام «يادنامه شهيد ميثمي»، مجموعه شعرهايي از پنج شاعر با عنوان «تجلي عشق» و «عبدالله» و كتابي با تاليف سيدعلي بني لوحي خبر داد.
سردار شريف همچنين گفت: در رابطه با مستندسازي نيز فيلم زندگي شهيد ميثمي در سه قسمت 24 دقيقه اي توسط گروه تلويزيوني سپاه آماده شده است.
نگراني از پيامدهاي
بسته شدن تنگه هرمز
به روايت فايننشال تايمز
روزنامه فايننشال تايمز طي مقاله اي خاطرنشان كرد كه انگليس به شدت درباره پيامدهاي بسته شدن تنگه هرمز به دست ايران از جمله متوقف شدن واردات گاز مايع از قطر نگران است.
اين روزنامه در مقاله خود به قلم كارولا هويوز نوشت: مقامات ارتش انگليس نگرانند اگر ايران تهديد خود را مبني بر بستن تنگه هرمز عملي كند، واردات بيش از 80 درصد از گاز طبيعي مايع اين كشور متوقف خواهد شد.
به گزارش پايگاه اينترنتي اين روزنامه انگليسي، به گفته منابع وزارت دفاع و وزارت انرژي و تغييرات آب و هوايي انگليس، وزرا و مقامات ارشد نظامي هشدار داده اند تقريباً نيمي از گاز و 84 درصد از گاز مايع طبيعي اين كشور با عبور از تنگه هرمز به اين كشور صادر مي شوند. از ماه دسامبر، ايران بارها تهديد كرده است اگر صادرات نفت اين كشور مسدود شود، مسير كشتيراني مهم تنگه هرمز در دهانه خليج فارس را خواهد بست. يك پنجم از نفت جهان و يك سوم از گاز طبيعي مايع آن از اين تنگه عبور مي كند. لر دوست، رئيس سابق نيروي دريايي سلطنتي و مشاور امنيتي گودرون براون در زمان نخست وزيري، به روزنامه فايننشال تايمز گفت: در صورتي كه تنگه هرمز بسته شود، كاهش شديد منابع گاز انگليس مشكل حياتي اين كشور خواهد بود. وي با تأكيد بر اينكه بدون شك اين بزرگترين مشكل انگليس خواهد بود، افزود: اگر كشتيراني از طريق اين تنگه مختل شود، افزايش قيمت نفت و گاز هم به اقتصاد اين كشور آسيب خواهد رساند. نويسنده اين مطلب مي افزايد همزمان با توقف احتمالي خريد نفت ايران از سوي برخي پالايشگاه ها در آستانه تصميم براي اعمال تحريم هاي جديد بر ضد اين كشور؛ خطرها افزايش يافته است.
در ادامه مقاله آمده است، ]بستن تنگه هرمز[ به معني اختلال در روند تأمين گاز انگليس از قطر است و نكته مهم اين است كه هيچ جايگزين قابل اعتمادي هم براي آن وجود ندارد. از سال 2010 واردات گاز انگليس از قطر 67 درصد افزايش يافته در حالي كه واردات گاز اين كشور از نروژ 17 درصد كاهش يافته است و از منابع درياي شمال هم رفته رفته كاسته مي شود.
از سوي ديگر؛ خاطرنشان مي شود عبدالله سهرابي سفير كشورمان در قطر در ديدار با وليعهد اين كشور ضمن تسليم پيام شفاهي معاون اول رئيس جمهور، حضور نيروهاي خارجي به ويژه ناوگان هاي آمريكا و انگليس را عامل اصلي ناامني ناميد و برآمادگي كامل ايران براي حمايت و حفاظت از تنگه حساس و استراتژيك خليج فارس تأكيد كرد.

 



رئيس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي اعلام كرد
برگزاري 18هزار برنامه در دهه فجر

رئيس ستاد مركزي دهه فجر با بيان اينكه در دهه فجر امسال 18هزار برنامه برگزار خواهد شد، گفت كه راهپيمايي 22 بهمن امسال نيز مانند سالهاي گذشته در 5 هزار نقطه كشور برگزار مي شود.
به گزارش فارس، محمد حسين زارع رئيس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي صبح ديروز در يك نشست خبري به تشريح برنامه هاي اين ستاد براي دهه فجر امسال پرداخت.
وي در ابتدا گفت: حوادث بزرگي همچون انقلاب اسلامي به دليل الهي بودن، زمان، مكان و محدوديت مخاطب ندارند چرا كه مخاطبان آنها انسان ها هستند و جغرافياي زماني و مكاني اين رخدادها هم تمامي زمان ها و مكان هايي هستند كه انسان ها در آن حضور دارند.
زارع خاطرنشان كرد: دهه فجر فرصتي براي توسعه ظرفيت هاي فرهنگي جامعه و بازتاب شايسته آرمان هاي انقلاب اسلامي است لذا همواره براي اجراي هرچه بهتر و باشكوه تر برنامه هاي آن، اصحاب فرهنگ و هنر، صاحبان انديشه و دانش در برابر عظمت آفريني ملت ايران حضوري پرشور در مراسم اين دهه دارند.
رئيس ستاد مركزي دهه فجر گفت: بخشي از برنامه هاي امسال همان برنامه هاي سنتي ساليان گذشته است كه به روش هاي سنتي هم برگزار مي شود ولي از حيث روش هاي اجرايي، اين برنامه ها تغييراتي نيز دارند؛ از جمله اين برنامه ها لحظه ورود تاريخي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به ميهن اسلامي و برنامه هاي گلبانك انقلاب در مدارس، مراكز آموزشي كشور و همچنين بانگ تكبير در شامگاه 21 بهمن ماه است.
زارع با بيان اينكه برنامه هاي امسال بازتاب دهنده اهداف و شرايط حاضر از جمله موج بيداري اسلامي منطقه خواهد بود، به برگزاري120 برنامه كلان در سطوح بين المللي، ملي، منطقه اي و استاني و همچنين برگزاري بيش از18 هزار برنامه عمومي ويژه اقشار مختلف در دهه فجر امسال خبر داد.
وي در ادامه اين نشست خبري اظهار داشت: درخواست هاي گروه هاي مختلف مردمي خارج از كشور براي حضور در مراسم پيروزي انقلاب اسلامي در سال جاري، بي سابقه است به نحوي كه علاوه بر شركت كنندگان در مسابقات ورزشي بين المللي دهه فجر و شركت آثار بيش از 1000 كشور در جشنواره هاي مختلف فرهنگي و هنري اين دهه، بيش از 200 تن از انديشمندان و متفكران جهان اسلام نيز در برنامه هاي دهه فجر حضور خواهند داشت.
وي گفت: ستاد دهه فجر تمهيدات لازم براي برگزاري مراسم يوم الله 22 بهمن انديشيده است، به نحوي كه راهپيمايي امسال در 5 هزار نقطه در سراسر كشور برگزار شده و 600 هزار نوجوان و جوان دانش آموزان بسيجي با اجراي برنامه هم سرايي، شور و حال ديگري به اين مراسم خواهند داد.
رئيس ستاد مركزي دهه فجر اظهار داشت: با توجه به اينكه روز 22 بهمن امسال مصادف شده با اولين سالگرد سقوط ديكتاتور مصر، جمعي از جوانان اين كشور نيز برنامه هايي در اين روز در مصر برگزار خواهند كرد.
زارع با بيان اينكه ميهمانان خارجي دهه فجر امسال قريب به 200 نفر است، تأكيد كرد: ستادهاي دهه فجر در خارج از كشور هم با حضور ايرانيان و دانشجويان شكل گرفته و اين ستادها برنامه هايي را براي دهه امسال پيش بيني كرده اند.
وي در پايان با بيان اينكه در دهه فجر امسال بيش از 18 هزار برنامه عمومي ويژه اقشار مختلف برگزار مي شود، گفت: در هر استان 600 برنامه ويژه اقشار مختلف در قالب برنامه هاي ورزشي، فرهنگي، هنري، و ادبي در دهه فجر اجرا مي شود.

 



تحليل نويسنده روس: ايران هسته اي آبروي آمريكا را برده است

خبرگزاري ريانووستي نوشت: ايران داراي فناوري هسته اي ضربه بسيار سنگيني به آبروي ايالات متحد آمريكا وارد كرده است زيرا اين كشور سال ها بود تلاش مي كرد نگذارد جمهوري اسلامي ايران به كشوري هسته اي تبديل شود.
خبرگزاري ريانووستي طي مقاله اي با عنوان «جنگ رواني در اطراف ايران» به تهديدات آمريكا پيرامون عكس العمل هاي اين كشور در قبال بسته شدن تنگه هرمز اشاره كرد و تمام آنها را جنگ رواني دانست.
اين گزارش پس از انتشار خبري محرمانه توسط رسانه هاي روسيه مبني بر اينكه آمريكا از 10 سال قبل مي دانست كه در جنگ دريايي از ايران شكست مي خورد منتشر شد.
فيودر لوكيناف، نويسنده اين مقاله همچنين با اشاره به پيشرفت هاي مهم ايران در عرصه هاي مختلف نوشت: هم اكنون سقوط حكومت صدام در عراق موجب تقويت جمهوري اسلامي ايران شده است.
وي همچنين در بخش ديگري از نوشته خود مي افزايد: ايران داراي فناوري هسته اي نيز ضربه بسيار بزرگي به آبروي ايالات متحده آمريكا وارد كرده است زيرا اين كشور سال ها بود كه تلاش مي كرد تا نگذارد جمهوري اسلامي ايران به كشوري هسته اي تبديل شود.

 



يك تحليلگر آمريكايي فاش كرد
همكاري موساد در پوشش ماموران سيا با گروهك تروريستي ريگي

مارك پري، تحليلگر سياست خارجي آمريكا از همكاري موساد در قالب ماموران سيا با گروهك تروريستي ريگي پرده برداشت.
اين كارشناس آمريكايي در گفت وگو با «بي بي سي» اعلام كرد كه تحقيقات 18ماهه وي نشان مي دهد كه ماموران موساد (سازمان اطلاعات جاسوسي رژيم صهيونيستي) با معرفي كردن خود به عنوان مامور اطلاعاتي آمريكا(سيا) با اعضاي گروهك تروريستي ريگي ارتباط برقرار و تلاش كرده اند كه آنها را استخدام كنند.
پري كه نتايج تحقيقاتش را در مجله فارن پاليسي منتشر كرده است گفت كه اين اطلاعات را در ميان يادداشت هاي سازمان اطلاعاتي آمريكا يافته كه در سال پاياني دوره رياست جمهوري جرج دبليوبوش، رئيس جمهوري پيشين آمريكا نوشته شده اند.
از سوي ديگر؛ روزنامه هاآرتص، روز شنبه به نقل از مقامات رژيم صهيونيستي ادعا كرد كه گزارش پري غيرواقعي است.
«پري» اين عمليات موساد را تحت عنوان عمليات «فالس فلگ» (پرچم دروغين) عنوان كرده و گفت كه ماموران رژيم صهيونيستي با پنهان كردن هويت سازمان خود از عنوان مامور آمريكايي سيا استفاده كرده اند.
اين تحليلگر امور سياست خارجي آمريكا و محقق تاريخي در خصوص ميزان صحت و درستي اطلاعاتي كه جمع آوري كرده است، تاكيد كرد: وجهه و اعتبار من به منابعي كه از آنها اطلاعات كسب كردم بستگي دارد. اگر آنها به من اطلاعات غلط بدهند، صحت كار من به عنوان يك خبرنگار زير سؤال مي رود و حرفه من به عنوان يك نويسنده، خبرنگار و تحليلگر پايان خواهد يافت.
پري افزود كه «اطمينان كامل» دارد منابع مورد استفاده وي حقيقت را بيان كرده و «اين عمليات انجام گرفته است.»
وي با ذكر اين كه شايعات زيادي درباره گزارش وي و زمان انتشارش وجود دارد، مانند اين كه «كاخ سفيد مارك پري را دعوت كرده و اين اطلاعات را در اختيارش گذاشته و يا اينكه چرا حالا اين گزارش منتشر شده است؟» افزود: اما واقعيت اين است كه زمان انتشار اين گزارش خيلي اتفاقي بود. من اصلا قصد نداشتم اين گزارش را پيش از تاييد نهايي آن منتشر كنم و اتفاقا تاييد آن را با كمال تعجب عصر روز جمعه دريافت كردم. اما باز هم گزارش را منتشر نكردم و صبر كردم. فرصتي به كشورم دادم كه درباره اش اگر جوابي دارد رسما اعلام كند. آنها جوابي ندادند اما مخالفتي هم نكردند.
پري درباره خبر هاآرتص گفت: من خيلي تعجب مي كردم اگر مي گفتند كه گزارش مارك پري صد درصد درست است يا مثلا اعلام كنند كه ما هميشه خودمان را به عنوان اعضاي سيا جا مي زنيم و اصلا نگران روابط استراتژيك مان با آمريكا نيستيم.
وي افزود كه گزارش هاآرتص «اصلا تعجب آور نبود» و «واضح است كه آنها ادعا كنند حقيقت نداشته است» اما «اين جالب است كه اين موضوع را قويا تكذيب نكردند.»
اين محقق آمريكايي ادامه داد: من دوستان زيادي در روزنامه هاي اسرائيلي دارم و با لحن آنها آشنا هستم و با كساني كه در موساد كار مي كردند صحبت كردم. آنچه كه از اين گزارش به نظر مي رسد اين است كه آنها كمي شرمنده هستند. آنها براي دفاع از خود هركاري مي كنند، اما اين عمليات نتيجه منفي دربر خواهد داشت.
پري در مورد عمليات «پرچم دروغين» و سابقه استفاده از اين روش گفت كه اين عمليات «هميشه مورد استفاده بوده و اسرائيلي ها هم پيش تر از اين نوع عمليات استفاده كرده اند. آنها خودشان را به عنوان آمريكايي جا زده اند. حتي در آمريكا، ما پيشتر در اين باره به آنها شكايت و خواهش كرديم اين كار را انجام ندهند.»
وي ادامه داد: اين كار بيشتر در زمان جنگ سرد متداول بود كه مي توانستند خودشان را به جاي عامل خارجي جا بزنند كه ببينند واكنش دشمن چيست، اما امروز من مطمئن نيستم كه چقدر از اين روش استفاده مي شود. من مامور اطلاعات نيستم، اما در حين تهيه اين گزارش وقتي به منافع خودم موضوع را توضيح مي دادم براي آنها خيلي عجيب نبود.
وي در خصوص ميزان تاثير فاش شدن اين اطلاعات بر همكاري هاي آمريكا و تل آويو دست كم در سطح اطلاعاتي گفت: من تحقيقاتي را درباره جنگ جهاني دوم انجام داده ام و آنچه كه در اين تحقيقات متوجه شدم اين بود كه در جلسات بين متحدين گاهي درگيري هاي خيلي جدي هم رخ مي داده، اما در نهايت هر دو طرف با هم همكاري مي كردند. در اين مورد هم فرقي نمي كند.
پري گفت: آمريكا و اسرائيل دوستان استراتژيك يكديگر هستند و اين واقعيت تغييري نخواهد كرد.

 



نصب ترانس سوم پست 132كيلوولت خرمشهر

معاون طرح هاي توسعه شركت برق منطقه اي خوزستان گفت: ترانس سوم پست 33/132كيلوولت پيروز خرمشهر با موفقيت نصب و برقدار شد.
سعيد برادران افزود: هدف از اجراي اين پروژه افزايش ضريب اطمينان و پايداري شبكه توزيع و ايجاد ظرفيت جديد در شبكه براي تامين برق مشتركين، تصفيه خانه و پمپاژ آب آشاميدني خرمشهر است.وي ادامه داد: در اين توسعه يك دستگاه ترانس با قدرت ولتاژ 33/132كيلوولت و با ظرفيت 30 مگاولت آمپر و چهار فيدر خروجي 33كيلوولت نصب شده است.
برادران اظهار داشت: هزينه اجراي اين پروژه 27ميليارد و500 ميليون ريال بوده كه از محل اعتبارات شركت برق منطقه اي خوزستان تامين شده است. وي افزود: كليه مراحل طراحي، ساخت و نصب تجهيزات توسط شركت ها و متخصصان داخلي انجام گرفته است.

 



سطح هوشياري احمد عزيزي رو به رشد است

سطح هوشياري احمد عزيزي شاعر انقلاب و اهل بيت(ع) به طور محسوسي رشد يافته و در حال حاضر روي عدد 12 است و فاصله كمي تا سطح هوشياري افراد عادي (15) دارد.
به گزارش مهر، زينب عزيزي، خواهر اين شاعر درباره آخرين وضعيت او گفت: از مدتي پيش كه دستگاه «ان جي» را از بدن احمد جدا كرده اند، به طور طبيعي غذا مي خورد و حتي از چند روز پيش ناهارهايش را به طور كامل به او مي دهيم.
وي افزود: حركات بدني احمد هم بهبود محسوسي يافته و به خوبي مي تواند دست و پاهايش را تكان دهد. البته در اداي كلمات هنوز مشكل دارد و به جز كلماتي مثل «آب» و «بگير» كه ممكن است هفته اي يك بار هم اتفاق بيفتد، مشكل تكلم او پابرجاست.
خواهر احمد عزيزي همچنين با اشاره به مشكل تراشه گلوي اين شاعر اضافه كرد: پزشكان همچنان معتقدند اين تراشه بايد در گلوي احمد باقي بماند، ولي از طرف ديگر اين مسئله به تنگ شدن دريچه گلوي او و آوردن گوشت اضافه منجر مي شود و تنفس احمد را گاهي دچار مشكلات جدي مي كند.
وي گفت: دكتر مسجدي معتقد است تا زماني كه هوشياري احمد به 15 نرسيده باشد، امكان عمل مجدد او وجود ندارد.
زينب عزيزي همچنين از ارائه پرونده اي مربوط به كتاب هاي شعر احمد عزيزي به دفتر رهبر معظم انقلاب و وعده برخي مسئولان براي تجديد چاپ آنها خبر داد.
كتاب «كفش هاي مكاشه» اين شاعر در مدتي كه او بستري بوده، تجديد چاپ شده است.
احمد عزيزي بيش از سه سال است كه به دليل عارضه ريوي در وضعيت خاص پزشكي به سر مي برد و هم اكنون در بخش ICU بيمارستان امام رضا (ع) شهرستان كرمانشاه بستري است.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: فرهنگنامه قرآني تدوين و چاپ مي شود

معاون وزير آموزش و پرورش گفت: تدوين فرهنگنامه قرآني در دستور كار سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي قرار دارد و سه جلد آن تاكنون چاپ شده و هفت جلد ديگر نيز تا پايان امسال چاپ خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين محي الدين بهرام محمديان در مراسم رونمايي از موسوعه تاريخ امام حسين(ع) كه در مدرسه اميرالمومنين(ع) قم برگزار شده بود تدوين فرهنگنامه و دانشنامه نهج البلاغه دانش آموزي و گزيده مختصري از صحيفه سجاديه با عنوان نيايش و ستايش را از ديگر اقدامات سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش برشمرد.
وي با اشاره به تدوين موسوعه تاريخ امام حسين(ع) در 24 جلد تصريح كرد از اين موسوعه بعد از 26 سال رونمايي شد.
معاون وزير آموزش و پرورش از توليد نرم افزار اين مجموعه نيز خبر داد و اظهار داشت: اين موسوعه به عنوان منبعي براي توليد متون درسي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه مطالب موسوعه به صورت دسته بندي شده در حوزه هاي ادب، تاريخ و رجال و... آمده است بيان داشت: بررسي تاريخ عاشورا، انگيزه ها و پيامدهاي آن، حيات امام از ولايت تا شهادت، سيره و احوال امام(ع) و آيات و روايات مربوط به امام حسين(ع) از جمله بخش هاي اين موسوعه است.
در پايان مراسم رونمايي از 5 نفر از محققان اين موسوعه قدرداني شد.

 



معاون وزير صنعت و تجارت: تحريم ها هيچ تاثيري در صنعت كشور نداشته است

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تحريم هاي اقتصادي برخلاف آنچه دشمنان در رسانه هاي غربي مطرح مي كنند، تاكنون هيچ تأثيري در صنعت كشور نداشته است.
به گزارش ايرنا «فخرالله مولايي» روز يكشنبه در بازديد از شهرك هاي صنعتي گناباد، بجستان و نواحي صنعتي كوثر و كاخك در استان خراسان رضوي افزود: تحريم هاي اقتصادي در صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي نيز هيچ تأثيري نداشته است.
معاون وزير صنعت و تجارت اظهار داشت: هم اكنون 476 هزار واحد توليدي با بيش از يك و نيم ميليون جمعيت در حال ادغام با سازمان صنايع كوچك هستند.
او گفت: براساس آمارها 894 شهرك و ناحيه صنعتي در كشور وجود دارد كه 664 شهرك صنعتي به بهره برداري رسيده و فعال است.
مولايي با اشاره به بودجه سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي در سال آينده گفت: بودجه اين سازمان براي 31 استان كشور كافي نيست و با اقدامات انجام شده بودجه سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي از 430 ميليارد تومان به دو هزار ميليارد تومان افزايش يافته است.

 



معاون وزير امور خارجه: اراده ايران در تحولات منطقه واقع بينانه است

معاون مجلس، كنسولي و امور ايرانيان وزارت امور خارجه گفت: اراده جمهوري اسلامي ايران در تحولات منطقه واقع بينانه است.
به گزارش خبرگزاري فارس از محمودآباد، حسن قشقاوي يكشنبه شب در يادواره شهداي روستاي ملاكلاي اين شهرستان گفت: هر نكته اي كه امروز غربي ها و دشمنان نظام در رسانه ها بيان مي كنند در دل آنها يك نوع درخواست براي كوتاه آمدن ايران است اما اراده جمهوري اسلامي ايران در تحولات منطقه واقع بينانه است و خوب است كشورهاي دنيا نيز واقع بين باشند.
وي با بيان اينكه برخلاف تبليغات مغرضانه دشمن كه مي گويند سياست خارجي ايران براساس منافع ملي نيست بلكه دشمن محور است و به فكر مردم نيستند بلكه ايدئولوژيك فكر مي كنند، تصريح كرد: اين ادعاها در حالي است كه امروز مي بينيم خودشان در قبال ملت خود اين سياست را به كار بسته اند.
قشقاوي با اشاره به ترور دانشمند هسته اي ايران بيان داشت: قهرمانان ملي را در ليست تحريم و ترور مي آورند و فكر مي كنند با ضرب و زور رسانه اي مي توانند افكار عمومي داخل كشور را عوض كنند.
وي گفت: با شهادت تاثيرگذاران عرصه ديپلماسي و علوم هسته اي به خيال خود مي خواهند جلوي پيشرفت اين مملكت را بگيرند، ولي نمي دانند كه اين مسير ادامه خواهد يافت چون در كنار هر دانشمندي صدها دانشمند به وجود آمده است.
وي متذكر شد: در بحث هسته اي در موضع عزت قرار داريم و هيچ نقطه منفي و شكست و ضعفي به بركت خون شهدا وجود ندارد.

 



يك مسئول بنياد مسكن انقلاب اسلامي خبر داد
تسهيلات نوسازي اماكن روستايي افزايش يافت

تسهيلات نوسازي اماكن روستايي به 125ميليون ريال افزايش يافته كه از هفته آينده به بانك ها ابلاغ مي شود.
معاون امور بازسازي و مسكن روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي ديروز با اعلام اين مطلب، به ايرنا گفت: اين تسهيلات در حال حاضر 100ميليون ريال است كه براي بهسازي و مقاوم سازي اماكن مسكوني روستايي با كارمزد چهار درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت مي شود كه با اجراي ابلاغيه جديد 25درصد افزايش يافته است.
«عزيز اله مهديان» اضافه كرد: افرادي كه امسال تسهيلات دريافت كرده اند مي توانند از 25ميليون ريال اضافي بهره مند شوند.
وي گفت: در اجراي طرح مقاوم سازي و بهسازي اماكن روستايي كه از ابتداي برنامه چهارم توسعه آغاز شده، هر سال 200 هزار واحد در كشور نوسازي مي شوند و تاكنون مقاوم سازي و بهسازي افزون بر يك ميليون و 100 هزار واحد به اتمام رسيده است.
مهديان در پايان گفت: پارسال تعداد واحدهاي مسكوني نوسازي شده در روستاها با دستور رئيس جمهور به 400 هزار واحد افزايش يافت.

 



فرمانده نيروي انتظامي: ضريب امنيتي در زمان برگزاري انتخابات افزايش مي يابد

فرمانده نيروي انتظامي كشور با اشاره به نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي ايران گفت: وظيفه داريم ضريب امنيتي را در اين برهه زماني افزايش دهيم.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با بيان اين مطلب افزود: تمام دستگاه هاي امنيتي كشور براي برگزاري يك انتخابات باشكوه در آمادگي كامل قرار دارند. وي تصريح كرد: با توجه به وضعيت امنيتي كشور انتظار مي رود انتخابات خوبي با حضور حداكثري مردم در پيش رو داشته باشيم. فرمانده ناجا درباره وضعيت مواد مخدر صنعتي در كشور گفت: از وضعيت توليد اين مواد در كشور آماري در دست نيست. زيرا توليد اين مواد ثباتي نداشته و مانند مواد مخدر سنتي نيست كه زميني را زير كشت داشته باشد. وي افزود: امسال نيروي انتظامي 3 تن كشفيات مواد مخدر صنعتي از نوع شيشه داشته و موفق شده كارگاه هاي متعددي را در اين زمينه كشف و منهدم سازد. احمدي مقدم با اشاره به استفاده از يگان تكاوري و هواپيماهاي سبك در امر مبارزه با سوداگران مرگ گفت: با وجود گشت هاي هوايي و اقدامات امنيتي انجام شده ديگر كوير منطقه امني براي اشرار و كاروان هاي مواد مخدر نيست و انتظار مي رود در آينده نه چندان دور، كوير جزو معابر قاچاقچيان نباشد. به گزارش همين منبع خبري، فرمانده نيروي انتظامي در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح سيستان و بلوچستان گفت: براساس آمار، بروز جرائم در اين استان در مقايسه با دو سال قبل به نصف كاهش يافته و كشفيات نيز در تمام زمينه ها به دو برابر افزايش پيدا كرده است. وي تصريح كرد: سيستان و بلوچستان در بسياري از شاخصه ها رشد داشته و نمي توان گفت كه استان ناامني است. احمدي مقدم گفت: بسياري از طرح هايي كه براي افزايش ضريب امنيت مرزهاي اين استان در حال اجرا بوده اكنون به بار نشسته و عرصه بر قاچاقچيان تنگ شده است. وي افزود: تا پايان امسال، كنترل مرزها در سيستان و بلوچستان به گونه اي خواهد بود كه هرگونه تردد خودرويي غيرممكن شود. به گزارش ايرنا، فرمانده نيروي انتظامي كشور در جمع خبرنگاران در زاهدان گفت: ورود اشتباهي نيروهاي مرزباني به خاك همسايه طبيعي است و مرزها عوارض كاملا مشخصي براي برخي رخدادها ندارد. احمدي مقدم تصريح كرد: مسئولان پاكستاني در آزاد كردن 3 مرزبان ايراني درست عمل نكردند لذا از اين كشور گلايه مند هستيم.
گفتني است 3 مرزبان ايراني در عمليات تعقيب و گريز شبانه اشرار و قاچاقچيان بدون اطلاع وارد خاك پاكستان شدند. آنان توسط مرزبانان پاكستاني دستگير و اخيرا در نقطه صفر مرزي تحويل مقامات ايراني شدند.

 



در ايام اربعين حسيني صورت گرفت
تردد 40 هزار نفر زائر از مرز مهران

مدير پايانه مرزي بين المللي مهران گفت: بيش از 40 هزار زائر هفته گذشته و در روز اربعين حسيني از اين پايانه مسافري تردد كردند.
به گزارش ايسنا محمود ساريان افزود: نزديك به 90 درصد اين زائران ايراني و 10 درصد ديگر از اتباع كشورهاي مسلمان بودند.
وي با بيان اينكه 60 درصد از اين زوار از مهران خارج و 40 درصد نيز وارد شده اند، افزود: با توجه به نزديك شدن به زمان برگشت كاروان هاي عتبات عاليات از عراق، تمهيدات لازم براي سهولت در رفت و آمد زائران در پايانه مرزي مهران انديشيده شده است.
ساريان اضافه كرد: اين تمهيدات در بخش هاي گذرنامه، خدمات رفاهي و حمل ونقل به زوار ارائه مي شود.
وي با اشاره به اينكه تردد زوار از مرز بين المللي مهران تنها به صورت كارواني بوده و رفت و آمد انفرادي به هيچ عنوان در اين مرز انجام نمي شود، گفت: مرز بين المللي مهران از امن ترين خروجي هاي جمهوري اسلامي ايران به كشور عراق محسوب مي شود.

 



آيت الله خاتمي: بشريت بايد به دنبال تشكيل سازمان ملل جديد باشد

آيت الله سيداحمد خاتمي با تاكيد بر اينكه سازمان هاي بين المللي خاصيت خودشان را از دست داده اند، گفت: بشريت مستقل از قدرت ها بايد به دنبال تشكيل سازمان ملل جديد باشد.
آيت الله سيداحمد خاتمي در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم در مورد سكوت معنادار مدعيان دروغين حقوق بشر در مقابل ترور دانشمندان ايران اظهار داشت: اين سكوت به معناي رضايت و سرور آنها از اينگونه ترورهاست.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري پيش از اين نيز ترور دانشمند ايراني را در راستاي تمام تحركاتي عنوان كرد كه توسط ضد انقلاب عليه ملت ايران به كار گرفته مي شود و به طور قطع دست داشتن سرويس هاي جاسوسي صهيونيستي و آمريكايي در اين ترور مانند آفتاب روشن است.
وي با اشاره به اعمال تروريستي و شهادت دانشمندان ايراني در سال گذشته و دست داشتن صهيونيست ها در اين امر گفت: در ترور اخير نيز دست آنها آشكار بوده و خود به طور تلويحي به اين مسئله اعتراف كرده اند.
آيت الله خاتمي همچنين با تاكيد بر اينكه ترور دانشمندان ايراني جان تازه اي به انقلاب اسلامي مي دهد، خاطرنشان كرد: دشمن در اين ترور هم اشتباه كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

46 منتقد آمريكايي و اروپايي هاليوود به جشنواره فجر مي آيند
دبير همايش بين المللي بيداري اسلامي گفت كه از 11 نفر منتقد آمريكايي و 35 نفر منتقد اروپايي كه از بزرگان نقد در هاليوود و بزرگترين منتقدان به نفوذ لابي صهيونيست در هاليوود هستند براي حضور در اين همايش بين المللي دعوت به عمل آمده است.
غلامرضا منتظمي ديروز در جمع خبرنگاران بيان كرد: ماهيت سينماي هاليوود حركت آشتي انسان با شيطان است كه در جهت تطهير شيطان محسوب مي شود. در حالي كه سينماي ايران سينماي بيداري است.
منتظمي در ادامه بيان داشت: تئوري پردازي هاي 30 ساله ما براي رسيدن به سينمايي مطلوب بايد ادامه يابد و حيات و ادامه اين تئوري پردازي ها منوط به توجه به سيستم عملكردي هاليوودي و جريان تئوري پردازي هاي اين سينما است.
منتظمي درباره محور نشست ها و زمان برگزاري آنها گفت: نشست ها در سه روز از 13 تا 15 بهمن سال جاري برگزار خواهد شد. اولين نشست پنجشنبه صبح 13بهمن ماه با حضور مقامات عالي رتبه، مهمانان داخلي و سينماگران داخلي و مهمانان خارجي انجام خواهد شد.
وي گفت: بعد از مراسم افتتاحيه نشست خبري سينما و بيداري جهاني و نشست خبري هاليوود و جنبش وال استريت برگزار خواهد شد. جمعه 14 بهمن ماه نشستي با پنل هاي هاليووديسم و صهيونيسم و اثر هاليووديسم و تخريب ارزش هاي اسلامي انجام مي شود و صبح شنبه 15 بهمن بحث بيداري اسلامي و بعد از ظهر همان روز كنفرانس هاليوود و انحطاط بشر انجام مي شود.
منتظمي ادامه داد: در اين نشست ها از شخصيت هايي كه در مبارزه با غرب دچار سختي ها و آسيب هاي شديد شده اند، تقدير مي شود.
جليلي اعلام كرد: تكميل حلقه هاي موج نو سينماي انقلاب
در جشنواره عمار
رئيس شوراي سياست گذاري جشنواره مردمي عمار گفت: دبيرخانه جشنواره به دنبال تكميل حلقه هاي موج نوي سينماي انقلاب اسلامي است.
به گزارش فارس، وحيد جليلي در نشست خبري ارائه كارنامه و برنامه هاي آينده اين جشنواره، گفت: روند طبيعي جريان فيلمسازي انقلابي كه شكل گرفته و رشد كرده است اقتضا داشت كه محافل پيراموني خود را داشته باشد كه در اين زمينه جشنواره عمار شكل گرفت.
وي در بخش ديگري از اين نشست به انتقاد از صدا و سيما درباره پوشش نامناسب جشنواره عمار، گفت: انتقاد ما به صدا و سيما نشان از عدم وجود عناصر خدوم در اين سازمان نبود بلكه برخي خبرنگاران صدا و سيما جدا از مسئولان منفعل آن اين جشنواره را پوشش دادند. وي درباره استمرار اكران هاي مردمي گفت: تلاش مي كنيم منتخب فيلم هاي جشنواره مردمي عمار در همه نقاط كشور و در هر جايي كه تقاضا داشته باشند ادامه يابد.
رئيس شوراي سياست گذاري جشنواره مردمي فيلم عمار، تثبيت محفل ماهانه اي براي جشنواره فيلم عمار را هدفي ديگر خواند و گفت: تلاش مي كنيم هر ماه و يا هر دو ماه يك بار جديدترين آثار موج نو انقلاب اسلامي در سينما فلسطين و يا مكاني ديگر به نمايش درآيد.
وي ايجاد «بانك فيلمنامه انقلاب اسلامي» را هدف دبيرخانه دائمي جشنواره دانست و گفت: موضوعات بسياري در تاريخ انقلاب بوده كه علاوه بر بار محتوايي، بار هنري و دراماتيك بسياري داشته است اما جريان شبه روشنفكري سينماي ايران سيم خارداري به دور اين موضوعها كشيده است؛ لذا همين جا فراخوان مي دهيم كه فعالان اين عرصه ايده ها و طرح هاي خود را به بانك فيلمنامه انقلاب ارسال كنند.
بازيگر معاند در سريال نوروزي سيما!
يكي از زنان بازيگر كه بكارگيري وي در آثار هنري از سوي يك مرجع در سازمان هاي مسئول ممنوع اعلام شده است، قرار است در يكي از سريال هاي نوروزي سيما بازي كند.به گزارش خبرنگار كيهان، «ف-ج» در دوران فتنه در سفارت فرانسه اقدام به كشف حجاب كرد و صراحتاً خواستار دخالت خارجي براي براندازي نظام ديني شده بود.گفتني است يكي از زنان ديگر بازيگر كه مدتي است ممنوع از كار شناخته شده، با مصاحبه و واسطه تراشي تلاش زيادي مي كند كه مجدداً در آثار تلويزيوني ظاهر شود.
اين بازيگر «س- ق» در مصاحبه هاي خود از بيان دليل اصلي ممنوعيت خود خودداري مي كند و تأكيد مي نمايد كه بي دليل ممنوع از كار شده است.
برگزاري همايش «مديريت و تربيت اسلامي در تعليم و تربيت قرآني»
پنجمين همايش «مديريت و تربيت اسلامي در تعليم و تربيت قرآني» ششم بهمن در تالار شيخ انصاري دانشكده حقوق دانشگاه تهران برگزار مي شود.
مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت صابره (س) در پي فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت تحول در نظام تعليم و تربيت و اسلامي كردن دانشگاه ها، اقدام به برگزاري دوره تربيت استاد در زمينه مديريت و تربيت اسلامي در تعليم و تربيت قرآني مي كند كه در پايان هر ترم و براي ارائه نتايج فعاليت و آثار علمي دوره، همايشي برگزار مي نمايد. در همايش ششم بهمن، حجت الاسلام والمسلمين دكتر ميرباقري رئيس فرهنگستان علوم اسلامي سخنراني مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14