(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول بهمن 1390- شماره 20126

حديث دشت عشق
استقلال صداي پاي تراكتورسازي را شنيد پيروزي به سختي از سد قعرنشين گذشت
اخبار كوتاه از فوتبال
پس از باقري نوبت به رياحي رسيد رضازاده: تا من هستم اختلافي در وزنه برداري به وجود نمي آيد
وعده افشارزاده پس از تغييرات نابجاي صورت گرفته در ورزش
كميته ملي المپيك محمدي را به تيم ملي كشتي باز مي گرداند
اختلاف نظر بر سر مبلغ قرارداد مربي اخراجي
خواندني از ورزش ايران
17 هندباليست در اردوي تيم ملي
ششمين سهميه المپيك لندن براي دووميداني كشورمان



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «عبدالله سهرابي درخشان»
رفتيد و تنها مانده ايم اينجا در غربت سرا
بسيجي شهيد «عبدالله سهرابي درخشان»، سال 1344 در روستاي رستم آباد از بخش كفن پوشان ورامين متولد شد.
دوران كودكي و نوجواني اش با درس و مشق و كمك به پدر سپري شد و در سن 14 سالگي مثل صدها نوجوان انقلابي در مجالس سياسي، عبادي حضور پيدا كرد و در اوايل سال 62 عازم جبهه ها شد. از همان اوايل انقلاب بسيج را مدرسه عشق مي دانست و او عاقبت بعد از 5/4 سال حضور در جبهه ها با وضوي خون در 23/3/1367 در منطقه عملياتي شلمچه به شهادت رسيد و در جوار ياران شهيدش در ورامين آرام گرفت.

 



استقلال صداي پاي تراكتورسازي را شنيد پيروزي به سختي از سد قعرنشين گذشت

سرويس ورزشي-
شكست استقلال صدرنشين و برتري تيم هاي پيروزي و تراكتورسازي مهمترين اتفاقات هفته بيست و يكم رقابت هاي ليگ برتر بود.
هفته بيست و يكم رقابت هاي ليگ برتر از روز پنج شنبه با برگزاري 5 ديدار آغاز شد. در شيراز تيم استقلال صدرنشين رقابت هاي ليگ برتر براي دومين هفته متوالي طعم شكست را چشيد و اين بار با نتيجه دو بر يك برابر فجر سپاسي متوقف شد. آبي پوشان تهراني هفته گذشته برابر مس كرمان كه در رده هفدهم بود شكست خانگي را پذيرا شدند و اين بار هم برابر تيم رده هفدهم جدول باختند.مهدي رجب زاده در دقيقه 10 از روي نقطه پنالتي و در دقيقه 85 با يك شوت از راه دور براي فجرسپاسي گلزني كرد و مجتبي جباري در دقيقه 19 گل استقلال را از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند. در پايان اين بازي شماري از هواداران استقلال با شعارهاي خود اعتراض شان را به مظلومي سرمربي اين تيم نشان دادند.
در ديگر ديدارهاي روز پنج شنبه، ملوان در انزلي با نتيجه صفر بر صفر برابر شاهين بوشهر متوقف شد. مس كرمان كه هفته گذشته استقلال را از پيش رو برداشته بود، با نفت آبادان
2 - 2 كرد. در اين بازي آرارات آراكليان (85) و احمد حسن زاده (90) براي مس كرمان و لئون پاچاچيان (45) و فونيكه سي (86) براي نفت آبادان گلزني كردند.
درتبريز تراكتورسازي، داماش را درهم كوبيد تا شاگردان امير قلعه نويي به يك امتيازي صدر جدول برسند. در اين ديدار فرزاد حاتمي (34)، رودريگو توسي (45) و فلاويو لوپز (82) براي تراكتورسازي و محمد غلامي (30) براي داماش موفق به گلزني شدند.
در ديگر ديدار باقي مانده روز پنج شنبه، تيم ذوب آهن سرانجام به ناكامي هاي خود پايان داد و برابر فولاد به برتري رسيد. دراين بازي كه در اهواز برگزار شد ايگور كاسترو (83) براي تيم ابراهيم زاده موفق به گلزني شد.
چهار ديدار باقيمانده هفته بيست و يكم روز جمعه برگزار شد؛ سپاهان در اصفهان ميزبان شهرداري تبريز بود و در پايان با تك گل اميد ابراهيمي كه از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد به برتري دست يافت. شاگردان كرانچار به لطف سه امتياز اين ديدار خانگي به دليل تفاضل گل بهتر، بالاتر از نفت و صباي 37 امتيازي به رده سوم جدول رسيدند. در ساير ديدارها، راه آهن كه در دو هفته گذشته نتايج خوبي به دست نياورده بود، نفت تهران را با نتيجه 2 بر يك شكست داد. حامد نورمحمدي در نخستين دقيقه بازي ابتدا راه آهن را پيش انداخت، اما مجتبي زارعي در دقيقه 53 بازي را به تساوي كشاند. در آخرين دقيقه بازي شاگردان دايي توسط اميد عاليشاه( 92) گل ديگري را به ثمر رساندند و سه امتياز اين بازي را به دست آوردند. در قم هم سايپاي البرز و صباي قم ديگر ديدار اين هفته را برگزار كردند كه تلاش دو تيم گلي در برنداشت و امتيازها تقسيم شد.
اما در آخرين بازي هفته تيم فوتبال پيروزي موفق شد مس سرچشمه را در تهران شكست دهد تا يك پيروزي ديگر در كارنامه اين تيم به ثبت برسد. دراين بازي ابتدا مجيد باجلان در دقيقه 2 براي مس گلزني كرد اما در اواخر بازي محمد نوري در دقيقه 77 و علي كريمي در دقيقه 87 از روي نقطه پنالتي گل هاي پيروزي را به ثمر رساندند تا سرخپوشان در يك بازي دشوار سه امتياز را از آن خود كنند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دعوت از 32 بازيكن به اردوي تيم ملي
كارلوس كي روش 32 بازيكن را در فهرست جديد خود به تيم ملي دعوت كرده است.32 بازيكن پيش از بازي با تيم ملي اردن و تيم ملي قطر به اردوي بزرگسالان دعوت مي شوند.كي روش اين ليست را كه در جلسه اي با كفاشيان و تاج داشت به آنها ارايه كرد. در اين ليست كي روش از چند بازيكن جوان دعوت كرده است و قصد دارد حالا كه صعود تيمش به مرحله بعدي رقابت هاي جام جهاني قطعي شده جوان ها را هم محك بزند.
داستان حذف 2 بازيكن ايراني از جمع محبوب ترين ها
فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال جهان روز جمعه اسامي محبوب ترين بازيكنان حال حاضر فوتبال را اعلام كرد كه در ميان بازيكنان قاره آسيا ياسر القحطاني از عربستان با 17هزار و 460 راي عنوان محبو ب ترين بازيكن قاره كهن را به خود اختصاص داده است. اما اين انتخاب در حالي صورت گرفت كه دو ستاره محبوب ايراني آراي بسيار بيشتري را در مراحل قبلي به دست آورده بودند. پس از اين بازيكن عربستاني نام فرهاد مجيدي و علي كريمي در حالي در رده هاي دوم و سوم قرار گرفته كه تعداد آراي اين دو بازيكن درج نشده است. مجيدي و كريمي پيش از اين در آخرين مرحله نظرسنجي كه در ماه دسامبر اعلام شد، به ترتيب با بيش از 266 هزار و 243 هزار راي نه تنها در قاره آسيا، بلكه در ميان تمام بازيكنان فوتبال جهان در رده هاي اول و دوم قرار داشتند. فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال جهان نام مجيدي و كريمي را در رده هاي دوم و سوم قرار داده و ياسر القحطاني را با 17 هزار راي محبوب ترين بازيكن آسيا دانسته و اين نشان مي دهد كه آراي قبلي مجيدي و كريمي در نظر گرفته نشده است، چراكه در غير اين صورت قحطاني رده نخست را به دست نمي آورد.
فتح الله زاده: مظلومي اول جام را بدهد بعد از استقلال برود
فتح الله زاده مديرعامل باشگاه استقلال پس از كسب نتايج ضعيف توسط اين تيم اظهار داشت: پرويز مظلومي و ساير اعضاي كادر فني از حمايت كامل مديريت باشگاه استقلال برخوردار هستند. مظلومي هم از نتايج به دست آمده در دو بازي اخير ناراحت است، اما او تا براي استقلال جام نگيرد، از تيم ما نمي رود. او اول جام را به ما بدهد بعد برود. خبر ديگر از استقلال اينكه مديرعامل اين باشگاه جواد زرينچه را به عنوان مشاور فني خود منصوب كرد.
بازگشت عقيلي به ميادين
مدافع ايراني تيم فوتبال العربي به تمرينات بازگشت.هادي عقيلي، مدافع ملي پوش ايراني و كاپيتان العربي در دقايق پاياني نيمه اول ديدار مقابل الاهلي از ناحيه قفسه سينه مصدوم و راهي بيمارستان شد.پس از معاينات دقيق پزشكي مشخص شد وي مشكل خاصي ندارد و مي تواند پس از دو هفته استراحت و بازيابي شرايط مطلوب جسماني دوباره در تركيب العربي به ميدان برود.
برتري بارسلونا در نخستين ال كلاسيكوي 2012
40 روز بعد از رويارويي در لاليگا با تيمهاي بارسلوناو رئال مادريد در دور رفت مرحله يك چهارم نهايي كوپا دل ري به مصاف هم رفتند كه اين ديدار با پيروزي 2-1 بارسلونا خاتمه يافت. گل هاي بارسا را در اين بازي پويول و آبدال زدند و تك گل رئال هم توسط رونالدو به ثمر رسيد. بدين ترتيب اولين ال كلاسيكوي سال 2012 به سود كاتالان ها به پايان رسيد. دوتيم منتظر بازي برگشت كه بامداد چهارشنبه در نيوكمپ برگزار خواهد شد مي مانند تا تكليف تيم صعود كننده به مرحله نيمه نهايي كوپا دل ري مشخص شود.
عيادت كارلوس از مارادونا
روبرتو كارلوس فوتباليست سابق تيم ملي برزيل يك روز پس از شروع به كار دوباره مارادونا ، خودش را به او رساند تا جوياي حالش شود. ديه گو مارادونا سرمربي شهير آرژانتيني الوصل امارات كه ابتداي هفته گذشته به دليل سنگ كليه در دبي تحت عمل جراحي قرار گرفت از ديروز كارش را با تيم اماراتي از سر گرفت.
بازيكنان سپاهان بعد از پيروزي دويدند!
كرانچار بعد از پيروزي يك بر صفر سپاهان مقابل شهرداري تبريز درحالي كه بازيكنان وارد رختكن شدند بلافاصله آنها را به زمين بازگرداند و از آنها خواست دور زمين بدوند.تاكنون سابقه نداشته كرانچار چنين تصميمي بگيرد اما از بين مربيان ايراني فيروز كريمي سرمربي كنوني شاهين بوشهر در زمان حضورش در استقلال چنين تصميمي گرفته بود.
دايي: در روزي كه نبايد مي برديم، برديم
علي دايي سرمربي راه آهن پس از پيروزي تيمش برابر نفت تهران گفت: در روزي كه نبايد مي برديم توانستيم برابر نفت تهران به پيروزي دست يابيم.

 



پس از باقري نوبت به رياحي رسيد رضازاده: تا من هستم اختلافي در وزنه برداري به وجود نمي آيد

رئيس فدراسيون وزنه برداري گفت: محكم تر از گذشته به كار خود ادامه مي دهيم تا موفقيت هاي وزنه برداري را بيشتر كنيم.
حسين رضازاده در مورد آخرين شرايط ملي پوشان وزنه برداري در اردوي تهران گفت: اردوي تهران از هر لحاظ خوب بود. ملي پوشان نيز در روزهاي پاياني اين اردو ركوردگيري كردند تا نتيجه آن در رقابت هاي هفته چهارم ليگ برتر اعمال شود كه در اين بين ركوردهاي خوبي هم به ثبت رسيد. از شرايط رضايت دارم و اميدوارم نتايج خوبي در رقابت هاي پيش رو به خصوص مسابقات المپيك 2012 لندن كسب كنيم.
وي در مورد خبرهاي منتشر شده مبني بر استعفاي داراب رياحي، دبير فدراسيون يادآور شد: رياحي در كنار ما به كار خود محكم ادامه مي دهد و در فدراسيون هم به بنده كمك مي كند. اين حرف و حديث ها هميشه وجود داشته و دارد. واقعا دليل اين كارها را نمي دانم. برخي دوستان حسود به اين مسائل دامن مي زنند. دو هفته پيش شايعاتي را براي باقري مطرح كردند حالا امروز نوبت به رياحي است. بايد بگويم تا بنده در فدراسيون وزنه برداري هستم هيچ اختلافي به وجود نمي آيد و تمام سعي و تلاش من اين است كه مردم ايران را به خاطر موفقيت هاي وزنه برداري شاد كنم و اين رشته را به جايگاه اصلي برسانم.
وي درخصوص اينكه پس از كناره گيري غلامرضا محمدي از تيم ملي كشتي آزاد، ورزش دوستان نگران كوروش باقري هستند، گفت: باقري از زماني كه آمده عملكرد موفقي داشته و مطمئنا به كار خود محكم تر از گذشته ادامه مي دهد.

 



وعده افشارزاده پس از تغييرات نابجاي صورت گرفته در ورزش
كميته ملي المپيك محمدي را به تيم ملي كشتي باز مي گرداند

سرويس ورزشي -
دبيركل كميته ملي المپيك مدعي شد كه اين كميته غلام محمدي را به تيم ملي كشتي آزاد باز خواهد گرداند.
بهرام افشارزاده در واكنش به انتقادات روزنامه كيهان مبني بر حمايت كميته ملي المپيك از تغييرات نابجا در برخي رشته هاي ورزشي از جمله تكواندو و كشتي اظهار داشت: اين كميته نگران تغييرات در دستگاه ورزش بوده و هيچ گاه نيز از آن حمايت نكرده است. پس از جدايي محمدي از اين تيم تمام تلاش خود را به كار بسته تا زمينه بازگشت اين مربي را به تيم ملي فراهم كند. غلام محمدي از سرمايه هاي كشتي است و مطمئن باشيد تا دو، سه روز آينده وي با حضور در تمرينات تيم ملي كشتي مجددا هدايت كشتي گيران را عهده دار خواهد شد.
وي افزود: طي روزهاي گذشته مذاكرات متعددي را با آقايان سجادي و خادم انجام داده ام و خوشبختانه به نتايج قابل قبولي هم دست يافته ام تا راه بازگشت محمدي به تيم ملي هموار شود. افشارزاده در حالي از توافق با سجادي به عنوان معاون ورزشي وزارت ورزش و رسول خادم مدير تيم هاي ملي براي بازگشت محمدي به تيم ملي كشتي آزاد خبر مي دهد كه مسئوليت فدراسيون كشتي با حجت الله خطيب است!
آيا كميته ملي المپيك مخالف تغييرات صورت گرفته در ورزش است و اگر بوده چرا تا به امروز مخالفت خود را صراحتا عنوان نكرده؟!
افشارزاده در پاسخ به اين پرسش مي گويد: راه نشان دادن مخالفت مان داد و بيداد و اظهار نظرات مستمر در رسانه ها نيست، لزومي ندارد تمام مسائل را در رسانه ها مطرح كنيم. در كميته ملي المپيك هزار كار نيمه تمام مانده و ديگر مجالي نيست كه به خاطر يك جابجايي مخالفت خود را به رسانه ها بكشانيم. كميته ملي المپيك پس از تغييرات صورت گرفته رايزني هايش را انجام داده تا ورزش به حالت عادي بازگردد. خوشبختانه در مذاكرات خود به نتايج خوبي هم رسيده ايم و طي روزهاي آينده خبرهاي خوشي براي اهالي كشتي خواهيم داشت.
دبير كميته ملي المپيك در ادامه صحبت هاي خود با خبرنگار كيهان انتقادي را نيز متوجه شرايط فعلي ورزش مي كند و مي گويد: تمام كشورهاي دنيا روي برنامه هاي خود براي حضوري قدرتمند در المپيك متمركز هستند اما ما در ايران تازه دنبال تغييرات و جابجايي هاي ورزش هستيم!
افشارزاده در بخش پاياني صحبت هاي خود اشاره اي نيز به موضوع بركناري مهماندوست از تيم ملي تكواندو مي كند: «خدا شاهد است كميته ملي المپيك موافق جدايي ايشان از تيم ملي تكواندو نبود. بنده به محض آنكه از موضوع استعفاي وي مطلع شدم جلسات متعددي را با آقايان پولادگر و ساعي انجام دادم و توانستم موافقت اين دو عزيز را براي بازگشت مهماندوست جلب كنم اما خود مهماندوست با مصاحبه اي ديگر تمام توافقات را زير پا گذاشت و شانس همراهي تيم ملي را از دست داد.»
وي در پايان تصريح كرد: كميته ملي المپيك روي تمام رشته هاي ورزشي نظارت دارد تا حضوري موفق در بازي هاي المپيك داشته باشيم. از رسانه ها نيز تقاضا داريم ما را در اين راه همراهي كنند تا مشكلي در آينده پيش نيايد.

 



اختلاف نظر بر سر مبلغ قرارداد مربي اخراجي

در حالي كه دبير كميته ملي المپيك مدعي شده مبلغ قرارداد مربي اخراجي جودو 12 هزار يورو است، رئيس فدراسيون جودو گفت:حقوق جيرو پنج هزار يورو بود نه 12 هزار يورو.
عليرضا اميني با بيان اين مطلب اظهار داشت: جيرو حدود هفت ماه پيش به استخدام تيم ملي ايران درآمد اما مشكلي كه ما با او داشتيم اين بود كه برنامه اي به فدراسيون ارائه نمي كرد. ما سرمربي تيم ملي را تحت فشار گذاشتيم كه برنامه هايش را تا المپيك به فدراسيون بدهد اما او از اين كار امتناع مي كرد، جيرو تا آخرين لحظه حضورش در ايران به ما برنامه نداد و اين مسئله منجر به اين شد كه خودش اعلام كند مشكل خانوادگي دارد و ديگر قادر به همكاري با تيم ملي نيست. اميني با رد صحبت هاي بهرام افشارزاده درباره حقوق 12 هزار يورويي جيرو با فدراسيون جودو خاطرنشان كرد: اگر كسي چنين حرفي را زده است نمي دانم. حقوق جيرو پنج هزار يورو بوده است و مبلغ ديگري به جز اين صحت ندارد.لازم به يادآوري است كه روز گذشته دبير كميته ملي المپيك مدعي شد مبلغ قرارداد سرمربي اخراجي جودو 12 هزار يورو بوده و كميته المپيك به واسطه اعتقادي كه رئيس فدراسيون جودو به جيرو داشته حاضر به امضاي قرارداد با اين مربي ايتاليايي شده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ رسولي نژاد معاون حقوقي، امور مجلس و هماهنگي امور استان هاي وزارت ورزش و جوانان با حضور در مجموعه ورزشي شهيد شيرودي و ديدار با سيدحسن طباطبايي مديريت مجموعه از روند بازسازي و توسعه قديمي ترين مجموعه ورزشي تهران بازديد به عمل آورد.
¤ فدراسيون شناي كويت با ارسال دعوتنامه اي از تيم ملي واترپلوي بزرگسالان كشورمان براي شركت در دومين دوره مسابقات كاپ آسيا دعوت كرد.
¤ احسان حدادي ركورددار پرتاب ديسك آسيا با بيان اين كه قول گرفتن مدال در المپيك را نمي دهد، از مسئولان وزارت ورزش و فدراسيون دووميداني خواست به وعده هايي كه به ورزشكاران مي دهند عمل كنند.
¤ دونده سرعتي ايران در مسابقات انتخابي تيم ملي داخل سالن ركورد دوي 60 متري كشور را جابجا كرد. قاسمي با طي كردن 60 متري در مدت زمان 6 ثانيه و 62 صدم ثانيه موفق شد ضمن شكستن ركورد قبلي خود كه ركورد ايران در مسابقات داخل سالن نيز محسوب مي شد، به مسابقات قهرماني جهان كه اسفندماه سال جاري در استانبول تركيه برگزار خواهد شد، راه يابد.
¤ اولين تمرين تيم ملي كشتي آزاد زيرنظر آقاي رسول خادم مدير تيم هاي ملي و امور فني عصر پنج شنبه در خانه كشتي برگزار شد.
¤ تيم بسكتبال فولاد ماهان با قبول شكست برابر تيم ششم ليگ لبنان از رسيدن به جمع چهار تيم جام شيخ راشد بازماند.

 



17 هندباليست در اردوي تيم ملي

آخرين اردوي تداركاتي تيم ملي هندبال با حضور 17 بازيكن آغاز شد.
17 بازيكن دعوت شده از سوي ريمانيچ، سرمربي تيم ملي هندبال جهت حضور در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا از ديروز در محل تالار فدراسيون هندبال، آخرين اردوي تداركاتي خود را برگزار كرد. تيم ملي هندبال ايران در آخرين بازي هاي تداركاتي خود كه در كشور كرواسي برگزار شد با تيم هاي مطرح سوئد، كرواسي و اسلواكي ديدار دوستانه انجام دادند. اسامي بازيكنان دعوت شده به اين اردو بدين شرح است: سعيد برخورداري، محسن باباصفري، محمد سياوشي، سجاد استكي، ايمان جمالي، سيد عليرضا موسوي، مهدي موسوي، محمدرضا رجبي، جواد زنگنه، عزيزالله نوربهبهاني، ايمان احسان نژاد، جلال كياني، مهرداد صمصامي، سعيد پورقاسم، سلامان بربط، رحيم مؤمني زاده و سجاد ندري.
ايران در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا با ژاپن، كره جنوبي، اردن و كويت هم گروه است و براي حضور در اين پيكارها 5 بهمن ماه تهران را به مقصد جده ترك خواهد كرد.

 



ششمين سهميه المپيك لندن براي دووميداني كشورمان

بانوي پرتاب وزنه ايران توانست ششمين سهميه المپيك دووميداني ايران را كسب كند.
ليلا رجبي دووميداني كار ماده پرتاب وزنه ايران در مسابقات انتخابي داخل سالن تهران موفق به كسب سهميه ورودي المپيك 2012 لندن شد. بانوي بلاروسي الاصل ايران با پرتاب وزنه به مسافت 17 متر و 60 سانتي متر ضمن كسب حد نصاب تيم ملي و ورودي مسابقات جهاني تركيه، موفق به كسب سهميه المپيك 2012 لندن شد. ليلا رجبي تنها بانوي دو وميداني كار ايران است كه موفق به كسب سهميه المپيك شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14