(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول بهمن 1390- شماره 20126

رئيسي عنوان كرد درخواست رديف اعتباري ويژه براي تجهيز مدارس
زلزله 5/5 ريشتري نيشابور 236 مجروح برجاي گذاشت
در آمل رخ داد مرگ 2 زن در تصادف رنو با كاميون
بارش 50 سانتي متر برف در پاوه
انفجار در مخازن گاز يك سوم شهر رشت را قطع كرد
پاداش 2 برابري به ماموران در صورت گزارش رشوهسردار رحيمي خبر داد
دستگيري فروشنده فيلم هاي غيراخلاقي در شاهرود
اتوبوس طولاني !
8600 درخت بلوط در لرستان به سرقت رفت
دستگيري پزشك قلابي و جاعل حرفه اي مدارك
هشدار پليس درخصوص خريد اينترنتي بليط جشنواره فجر
دستگيري زورگيران مناطق ري و اسلامشهر
كشف 200 كيلو حشيش در كيسه هاي نمك
گاو دو رگه در كلاله سه قلو زاييد
حوادث كوتاه از كشور
دستگيري خاخام فرانسوي به جرم تجاوز



رئيسي عنوان كرد درخواست رديف اعتباري ويژه براي تجهيز مدارس

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش خواستار رديف اعتباري ويژه اي براي تجهيز مدارس در بخش هاي آموزشي، كمك آموزشي و فناوري شد.
«مرتضي رئيسي» افزود: نياز آموزش و پرورش در بخش هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفته و اعتبار لازم و پيشنهادي اين وزارتخانه براي سال آينده به معاونت برنامه ريزي و راهبردي رياست جمهوري اعلام شده است.
به گزارش ايرنا وي با بيان اينكه آموزش و پرورش در بخش تجهيزات نيازمند تامين بودجه جداگانه اي است افزود: پيش بيني مي شود بودجه سال آينده اين وزارتخانه رشد قابل قبولي داشته باشد.
رئيسي تاكيد كرد: آموزش و پرورش به تجهيز مدارس به فناوري و همچنين سالن هاي ورزشي اهميت ويژه اي قايل است.
رئيس سازمان نوسازي، مقاوم سازي و تجهيز مدارس كشور گفت: 20درصد از بودجه تربيت بدني آموزش و پرورش در سال 90 به ساخت و توسعه سالن هاي ورزشي در مدارس اختصاص يافته است.
رئيسي اضافه كرد: توسعه فضاهاي ورزشي در مدارس دخترانه در اولويت است، به همين منظور از محل اعتبارات فرهنگي كشور نيز مبالغي براي توسعه مكان هاي ورزشي دانش آموزان اختصاص يافته است.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش گفت: امسال از مبلغ 900 ميليارد تومان اعتبارات تخريب و بازسازي مدارس اين وزارتخانه، 5درصد به تجهيزات آموزشي و كمك آموزشي مدارس كشور و الكترونيكي كردن كلاس هاي درس، اختصاص يافت.
رئيسي افزود: ميزان اعتبارات ملي و استاني كه به بخش عمراني آموزش و پرورش اختصاص يافته، يك هزار و 520 ميليارد تومان است كه اين رقم نسبت به سال 84 رشد 200درصدي داشته است.
هم اكنون 12 ميليون و 800 هزار دانش آموز دوره هاي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه در 114 هزار مدرسه كشور تحصيل مي كنند.

 



زلزله 5/5 ريشتري نيشابور 236 مجروح برجاي گذاشت

زلزله بعدازظهر پنج شنبه نيشابور كه با قدرت 5/5 ريشتر به وقوع پيوست تا ساعت 14 روز جمعه 85 پس لرزه داشت و 36 2 نفر را مجروح كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اين زمين لرزه با مقياس 5/5 درجه در مقياس امواج دروني زمين ريشتر در ساعت 16 و پنج دقيقه در ده كيلومتري شهر نيشابور به وقوع پيوست. اين زلزله كه در عرض جغرافيايي 29/36 و طول جغرافيايي 84/58 رخ داد شهرهاي مشهد، نيشابور، چناران، سبزوار و مناطقي نظير داورزن سبزوار را نيز لرزاند.
به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي از زمان وقوع زلزله، با تشكيل اتاق بحران در منطقه زلزله زده و اعزام گروه هاي امداد و نجات به منطقه اوضاع تحت كنترل قرار گرفته است.
به گزارش فارس تا ساعت 14 ديروز جمعه 85 پس لرزه، شهر نيشابور و حوالي آن را لرزانده است و تعداد آسيب ديدگان و مجروحان اين زلزله تا اين ساعت به 236 نفر رسيده است كه از اين تعداد 38 نفر بستري شده اند.
مدير كل دفتر مديريت بحران استانداري خراسان رضوي گفت: جراحت آسيب ديدگان بيشتر از ناحيه شكستگي دست و پا و جراحت سطحي عنوان شده و حال هيچ كدام از حادثه ديدگان وخيم نيست. علي شايانفر از آماده باش تيم هاي امداد و نجات در استان خراسان رضوي و بويژه شهرستان نيشابور خبر داد.
در اين رابطه سرپرست فرمانداري قوچان هم گفت: هيچ تلفات جاني و خسارت مالي جدي ناشي از زمين لرزه در قوچان گزارش نشده است. تاكنون دو پس لرزه به شدت 5/2 و 3 ريشتر در شهرستان قوچان رخ داد.
گفتني است مدت زمين لرزه نيشابور پنج تا هفت ثانيه بوده، اما پيش بيني مي شود يكي از قوي ترين زمين لرزه ها در طول 10 سال اخير در اين شهر باشد.

 



در آمل رخ داد مرگ 2 زن در تصادف رنو با كاميون

آمل- خبرنگار كيهان:
در اثر برخورد خودرو پي كي با كاميون در جاده آمل-اسكس دو سرنشين زن خودرو پي كي در دم جان باختند.
سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري آمل اعلام كرد: اين تصادف در جاده آمل و اسكس، حدفاصل روستاي «طوله كلا» اتفاق افتاد.
امدادگران سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري آمل با استفاده از تجهيزات امداد و نجات (قيچي هيدروليك) به برش ستون هاي قسمت جلويي خودروي پي كي اقدام كرده و اجساد را بيرون كشيدند.
در اين حادثه به دليل قرار گرفتن بيشتر از نيمي از خودرو پي كي زير كاميون داف لازم بود كاميون داف با استفاده از جرثقيل برداشته شود.
اين گزارش مي افزايد: تاخير جرثقيل و ايجاد وقفه در امدادرساني موجب شد تا كاميون سنگين ديگري كاميون داف را به عقب بكشد و خودرو رنو (پي كي) آزاد شود.
براساس شاهدان عيني خودرو رنو (پي كي) در اثر انحراف به چپ با كاميون داف از روبرو برخورد كرده و توسط كاميون به داخل زمين كشاورزي كشيده شد.

 



بارش 50 سانتي متر برف در پاوه

سرويس شهرستان ها-
برف و سرما از ديروز چند استان كشور بخصوص استان هاي اردبيل و آذربايجان شرقي را تحت تاثير قرار داد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل، با ورود يك جبهه هواي سرد و بارش برف سنگين زمستاني چهره اردبيل كاملا سفيدپوش شد.
به گزارش خبرنگار ما با بارش برف كه از بامداد روز جمعه در اردبيل آغاز شده بود سطح گذرگاه ها و معابر شهر اردبيل سفيدپوش شده و عبور و مرور وسائط نقليه و عابرين پياده را با مشكل مواجه نموده است.
با توجه به وزش باد كه گاهي سرعت آن به بيش از 40 كيلومتر در ساعت مي رسد بارش برف همراه با كولاك بوده است.
ارتفاع برف در سطح شهر اردبيل به بيش از 25 سانتي متر مي رسد.
گزارش هاي رسيده از سرعين، نير و نمين از بارش برف با سرماي شديد و كولاك در اين مناطق خبر داده است.
براساس اعلام اداره كل راه و ترابري استان اردبيل در كليه راه هاي ارتباطي استان بارش برف همراه با كولاك در جريان است.
كارشناسان هواشناسي استان پيش بيني كرده اند وقوع كولاك برف در سطح گذرگاه هاي داخل شهر و راه هاي ارتباطي اردبيل و برخي از شهرهاي استان تا چند روز آينده حتمي خواهد بود.
گزارش رسيده از شهرهاي پارس آباد، بيله سوار، گرمي و خلخال نيز حاكي از بارش برف در اين مناطق است. در شهرستان كوثر بارش برف با شدت بيشتري ادامه دارد و ارتفاع برف در برخي مناطق اين شهرستان به بيش از 30 سانتي متر مي رسد. علي رغم بارش شديد برف در شهرستان كوثر همه راه هاي ارتباطي و بخصوص راه فيروزآباد، ميانه و اردبيل، سرچم، ميانه باز هست ولي به همراه داشتن زنجير چرخ براي خودروهاي عبوري از اين محور لازم و ضروري است.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، بارش برف كه بعدازظهر جمعه در تبريز آغاز شد در مدت كوتاهي خيابان ها و معابر اين شهر را سفيدپوش كرد و موجب بروز مشكلاتي در تردد مردم شد.
ماموران شهرداري تبريز نيز نمك پاشي خيابان ها و معابر تبريز را آغاز كرده اند.ارتفاع برف در تبريز تا لحظه گزارش بيش از هفت سانتي متر گزارش شده است.
براساس اعلام هواشناسي آذربايجان شرقي در حال حاضر دماي هواي تبريز چهار درجه زير صفر، ديد افقي 200 متر و بيشينه رطوبت در 24 ساعت گذشته 91 درصد است.
اداره كل راه و ترابري آذربايجان شرقي نيز اعلام كرد: همه راه هاي ارتباطي استان باز است و تردد وسايل نقليه در آنها جريان دارد.
گزارش ديگر فارس از پاوه حاكي است ارتفاع برف در گردنه تته در مسير پاوه-مريوان به بيش از 50 سانتي متر رسيد.
ابراهيم شهرياري رئيس اداره راه و ترابري اين شهرستان توضيح داد: بارش برف كه از پنج شنبه شب در پاوه آغاز شده با شدت ادامه دارد و به همين منظور چهار اكيپ برف روبي و راهداري زمستاني مستقر در پاوه، سرياس، سه راهي شهداي نودشه و مرخيل اقدام به بازگشايي مسيرهاي ارتباطي شهرستان كرده اند.

 



انفجار در مخازن گاز يك سوم شهر رشت را قطع كرد

معاون عمران استاندار گيلان گفت: به دليل انفجار ايستگاه گاز رشت، گاز مصرفي يك سوم شهر رشت در مناطق استادسرا، حميديان ، گلسار، يخ سازي و رودباري به صورت منطقه اي قطع مي شود.
محمد اكبرزاده لحظاتي در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به انفجار ايستگاه گاز اين شهر در ساعت 11 صبح پنجشنبه اظهار داشت؛ اين ايستگاه يكي از مراكز انتقال گاز به رشت بود كه دچار انفجار شد و خسارت آن در دست بررسي است.
وي، با بيان اينكه ميزان مصرف گاز شهر رشت 5/3 ميليون متر مكعب است، افزود: در حال حاضر يك ميليون متر مكعب گاز در لوله وجود دارد.
اين مسئول، خاطرنشان كرد: گاز مصرفي يك سوم از شهر رشت در مناطق استادسرا، حميديان، گلسار، يخ سازي و رودباري به صورت منطقه اي قطع مي شود.
وي با اشاره به تلاش نيروها براي تعمير ايستگاه مذكور ابراز داشت: تلاش مي شود تا به سرعت گاز اين مناطق وصل شود.
اكبرزاده همچنين از مردم رشت، خمام، انزلي، شفت، صومعه سرا و فومن خواست تا نهايت صرفه جويي را در مصرف گاز داشته باشند و در حد يك بخاري و پخت و پز از گاز استفاده كنند.
اين حادثه در پي انفجار در قسمت مخازن گاز محله لاكان شهر رشت صورت گرفته كه بر اثر آن چندين خانه در آن حوالي نيز آتش گرفت.
گفته مي شود اين حادثه به دليل رعايت نكردن مسائل ايمني در هنگام جوشكاري مخازن صورت گرفته است.

 



پاداش 2 برابري به ماموران در صورت گزارش رشوهسردار رحيمي خبر داد

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از اعزام رشوه دهندگان به ماموران پليس راهور به مراجع قضايي خبر داد و گفت: در صورتي كه هر يك از ماموران موضوع رشوه را گزارش كند 2 برابر مبلغ پيشنهاد شده به آنها پاداش پرداخت خواهد شد.
به گزارش فارس سردار حسين رحيمي با اشاره به قانون جديد راهنمايي و رانندگي و بيان اين كه اين قانون در تمام ابعاد حافظ امنيت است و مانع از تخطي از قانون خواهد شد، گفت: با توجه به اينكه پيش بيني مي شد با اجراي اين قانون ميزان گرايش متخلفان به دادن رشوه و تطميع ماموران افزايش يابد پليس راهور اقدام به اجراي سياست تشويقي كرده است. وي گفت: ما به ماموران خود ابلاغ كرده ايم كه اگر هر مامور پيشنهاد رشوه داده شده به خود را به ما گزارش دهد و فرد رشوه دهنده را معرفي كند ما به او دو برابر مبلغ رشوه پاداش خواهيم داد. حال رقم رشوه مي خواهد هزار تومان باشد يا 200 هزار تومان.
رحيمي اظهار كرد: ما علاوه بر اين كه براي ماموران خود پاداش 2 برابري تشويق را در نظر گرفته ايم، افراد رشوه دهنده را با تشكيل پرونده به جرم پرداخت رشوه به مامور قانون به مراجع قضايي اعزام خواهيم كرد.

 



دستگيري فروشنده فيلم هاي غيراخلاقي در شاهرود

شاهرود-خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان شاهرود از دستگيري عامل فروش فيلمهاي غيرمجاز و غيراخلاقي در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ پاسدار رحمت الله طاهري گفت: مأموران پليس از طريق پست موفق به شناسايي يك پايگاه اينترنتي در جذب مشتري و ارسال فيلم هاي غيراخلاقي و مستهجن در شاهرود شدند.
وي افزود: عامل اصلي اين پايگاه اينترنتي فردي 23ساله با هويت «و-ل» اهل و ساكن شاهرود و دانشجوي يكي از دانشگاههاي سطح استان با هماهنگي دستگاه قضايي دستگير شد و در بازجويي از منزل اين جوان تعداد 4هزار و 483حلقه سي دي فيلم هاي غيراخلاقي، 14قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره، 5بسته پستي آماده ارسال و تعدادي دستگاه توزيع و تكثير فيلم كشف و ضبط شد.

 



اتوبوس طولاني !

پرجمعيت ترين كشور جهان اميدوار است با به خدمت گرفتن بلندترين اتوبوس جهان به طول 25 متر معضل ترافيك در شهرهاي پرجمعيت خود را حل كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اين اتوبوس كه «Youngman JNp6250G» نام دارد، بيش از 25 متر طول دارد كه حدود 13 متر بيشتر از يك اتوبوس معمولي است، اين اتوبوس ظرفيت حمل 300 مسافر را دارد پيش بيني مي شود به زودي در دو شهر پكن و هانگژو، به كار گرفته شود.
حداكثر سرعت اين اتوبوس 50 مايل در ساعت است و قرار است خط هاي ويژه اي براي حركت اين اتوبوس ها در بزرگراه ها ايجاد شود.

 



8600 درخت بلوط در لرستان به سرقت رفت

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
8600اصله درخت كه با مجوز اداره كل منابع طبيعي استان لرستان قطع شده بود با ارزش نيم ميليارد تومان به سرقت رفت.
اين مجموعه درخت كه در مسير راه دسترسي به سد بختياري با مجوز اداره كل منابع طبيعي لرستان قطع شده بود در محلي جمع آوري شده بود و مي بايست به نفع صندوق دولت به فروش برسند.
بر پايه اين گزارش درخت هاي ياد شده كه وزن آنها به دهها تن مي رسيد مدتها در مكاني در منطقه انبار شده بودند و قبل از آنكه مسئولان منابع طبيعي براي فروش آنها به نفع صندوق دولت اقدام كنند سارقان دست به كار شدند و آنها را بارگيري و به منطقه نامعلومي انتقال دادند.
سارقان با استفاده از دهها دستگاه تريلر انبوه درختان قطع شده را به نقطه نامعلومي انتقال و مخفي كرده اند.
برپايه اين گزارش كارشناسان قيمت درخت هاي ياد شده را حداقل حدود نيم ميليارد تومان برآورد كرده اند.

 



دستگيري پزشك قلابي و جاعل حرفه اي مدارك

ماموران انتظامي تهران بزرگ موفق به دستگيري پزشك قلابي و جاعل تعداد زيادي از مدارك و اسناد دولتي و غيردولتي شدند.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، هفته گذشته در پي گزارشات مردي واصله به سازمان نظام پزشكي مشخص شد كه فردي به نام عليرضا -ر با جعل عنوان پزشك و انتخاب نام و نام خانوادگي يكي از پزشكان سرشناس در تهران اقدام به جعل مدارك و مهر نظام پزشكي و استفاده غيرقانوني از آنها كرده است.
با اقدام سريع مسئولان سازمان نظام پزشكي و هماهنگي با پليس آگاهي، فرد مورد نظر پس از بررسي هاي كارشناسي شناسايي، دستگير و از محل كار وي تعداد زيادي از مدارك، اسناد و مهرهاي موسسات دولتي و غيردولتي كشف و ضبط شد.
متهم نامبرده در حال حاضر براي پيگيري قضايي پرونده در اختيار مراجع انتظامي قرار دارد.
گفتني است پيش از اين نيز در چند ماه گذشته، پزشك جاعل ديگري توسط مسئولان سازمان نظام پزشكي شناسايي و دستگير شده بود.

 



هشدار پليس درخصوص خريد اينترنتي بليط جشنواره فجر

پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي (فتا) درخصوص خريد اينترنتي بليط هاي جشنواره فيلم فجر به علاقمندان سينما هشدار داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس فتا، با توجه به شروع فروش بليط هاي جشنواره فيلم فجر و زمان محدود و همچنين استقبال دانشجويان و جوانان از خريد اينترنتي اين بليط ها از طريق فضاي مجازي، پليس فتا به اين عزيزان يادآور شد كه در هنگام ورود به صفحات تكميل مشخصات و پرداخت بانكي به موارد امنيتي توجه كافي داشته باشند.
براساس اين گزارش، با توجه به اينكه كاربران در هنگام ثبت نام بايد اطلاعات شخصي خود و همچنين در هنگام پرداخت الكترونيكي مشخصات حساب اعم از شماره حساب و رمز حساب را بايد وارد كنند، اين امر سبب مي شود عده اي سودجو با طراحي صفحاتي مشابه سايت اصلي كه در اصطلاح به آن «فيشينگ» و در روش جديدتر آن «دسكتاپ فيشينگ» گفته مي شود، اقدام به سرقت اطلاعات كنند.
در اين روش سرقت اينترنتي، اطلاعات كاربر به جاي ثبت در سرور اصلي به رايانه شخص سوءاستفاده گر منتقل مي شود.
پليس فتا ناجا به كاربران تاكيد كرد كه در هنگام ورود به صفحات پرداخت الكترونيكي حتما به دو پارامتر «https» و نشان قفل امنيتي توجه داشته باشند. وجود اين دو نشان دهنده صحت و درستي صفحه پرداخت است.

 



دستگيري زورگيران مناطق ري و اسلامشهر

سرويس اجتماعي-
پليس از مردم خواست تا اطلاعات خود را در زمينه زورگيران ري و اسلامشهر كه دستگير شده و تصاويرشان با اجازه مقام قضايي منتشر مي شود در اختيار كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي قرار دهند.
22 مهر ماه سال جاري ماموران كلانتري كهريزك از طريق 110 در جريان يك فقره زورگيري در منطقه كهريزك، جنب آسايشگاه كهريزك قرار گرفتند.
با حضور ماموران در محل و انجام تحقيقات مقدماتي از مالباختگان مشخص شد كه سه نفر مرد به همراه يك خانم، اقدام به ضرب و شتم و زورگيري وجوهات نقد چندين كارگر كرده و پس از سرقت با يك دستگاه پيكان سفيد رنگ از محل متواري شدند.
مالباختگان كه توانسته بودند شماره پلاك خودروي پيكان را يادداشت كنند آن را در اختيار كارآگاهان قرار داده و ماموران نيز توانستند مالك خودرو به نام حسين-ب را شناسايي كنند.
متهم كه پيش از اين نيز به اتهام حمل و نگهداري مواد مخدر و سرقت دستگير و روانه زندان شده بود توسط مالباختگان به عنوان راننده خودرو و نيز يكي از سارقان مورد شناسايي قرار گرفت.
با شناسايي محل سكونت متهم وي به همراه جوان ديگري به نام محمد-چ 20 ساله دستگير و به پايگاه نهم منتقل شد و مالباختگان نيز هر دو متهم را شناسايي كردند.
متهمان دستگير شده نيز در تحقيقات صورت گرفته ضمن اعتراف به نقش و مشاركت خود در اين سرقت ساير اعضاي گروه را نيز معرفي كردند.
با اعترافات متهمان افسانه، زني كه در زورگيري ها حضور داشت نيز شناسايي و در مخفيگاهش دستگير شد.
افسانه كه پيش از اين كارمند يكي از سازمان هاي نيمه دولتي بود 2 سال پيش به خاطر اعتياد شديد به مصرف مواد مخدر شيشه از محل كار خود اخراج و پس از گذشت مدت زماني با ديگر اعضاي گروه آشنا شده بود.
با دستگيري افسانه كارآگاهان ديگر عضو اين باند را نيز در اسلامشهر شناسايي و در مورخه 7 دي دستگير كردند.
كارآگاهان پايگاه نهم در ادامه رسيدگي به اين پرونده، با تجميع پرونده هاي سرقت و زورگيري به شيوه هاي مشابه كه در آنها يك زن حدودا 30 الي 35 ساله حضور داشته و همچنين با بهره گيري از اسناد و مدارك شناسايي كشف شده در مخفيگاه «افسانه.م» ، موفق به شناسايي تعدادي از مالباختگان از جمله مالكان دو دستگاه خودرو پژو 405 نقره اي و پرايد سفيد رنگ شدند كه متهمان، تحت عنوان مسافر اقدام به سرقت خودروي آنها كرده بودند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به تحت تعقيب قرار داشتن متهمان از سوي پليس آگاهي شهرستان اسلامشهر گفت: با جمع بندي پرونده هاي مشابه درخصوص زورگيري و سرقت هاي به عنف در شهرستان اسلامشهر، دهها فقره از سرقت هاي متهمان در اين شهرستان نيز مورد شناسايي قرار گرفته است كه هماهنگي هاي لازم با پليس آگاهي اين شهرستان نيز، درخصوص پيگيري اين پرونده انجام شده است.
وي ادامه داد: با توجه به ارتكاب سرقت هاي متعدد بويژه در شهرستان هاي اسلامشهر و شهرري و شناسايي متهمان از سوي تعدادي از مالباختگان و با توجه به احتمال افزايش تعداد شكات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش چهره هر چهار متهم پرونده از سوي مقام قضايي صادر شده است.
از كليه مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهمان شده اند دعوت مي شود تا جهت طرح شكايات خود به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در شهرري، پشت حرم حضرت عبدالعظيم، خيابان آستانه مراجعه نمايند.
همچنين از كليه شهرونداني كه از ديگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 73948278 در اختيار كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي قرار دهند.

 



توسط نيروي انتظامي لرستان صورت گرفت
كشف 200 كيلو حشيش در كيسه هاي نمك

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
محموله مواد مخدر كه داخل كيسه هايي با آرم نمك استاندارد بسته بندي و داخل خودرو جاسازي شده بود با تلاش پليس مبارزه با مواد مخدر لرستان كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي استان لرستان با اعلام خبر فوق افزود: تعداد چهار نفر از اعضاي يك باند بين المللي كه اين مواد را از خارج از كشور تهيه و از طريق استان كرمان وارد لرستان كرده بودند دستگير و خودرو متعلق به آنان نيز توقيف شده است.
سرتيپ كاظم عليزاده با بيان اين مطلب كه عمليات تعقيب و مراقبت از اين باند طي حدود سه ماه طول كشيده است، گفت: اعضاي باند پس از 72 ساعت كنترل محورهاي مواصلاتي استان در تور پليس قرار گرفتند و هنگامي كه همراه با 200 كيلوگرم حشيش در خرم آباد لنگر انداخته بودند دستگير شدند. سرهنگ عليزاده گفت: امسال در مبادي ورودي استان لرستان 70 باند قاچاق مواد مخدر متلاشي شده و 228 كيلوگرم مواد مخدر كشف شده است.

 



گاو دو رگه در كلاله سه قلو زاييد

گنبدكاووس-خبرنگاركيهان:
در يك اتفاق نادر در يكي از روستاهاي شهرستان «كلاله» يك گاو دو رگه سه قلو زاييد.
رئيس اداره توليدات دامي جهاد كشاورزي كلاله ضمن اعلام اين خبر افزود: در روستاي «مالاي شيخ گينگ ليك» از توابع بخش مركزي شهرستان كلاله، در پديده اي نادر يك رأس گاو دو رگه از نژاد «هلشتاين» سه قلو زاييد.
«عزيزالله صالحي فرد» با بيان اين كه اين گاو به روش تلقيح مصنوعي باردار شده گفت: دو گوساله ماده و يك گوساله از اين گاو در زمان و شيوه طبيعي به دنيا آمده اند.
وي به غيرعادي بودن دو قلوزايي گاوها اشاره كرده و ضمن اينكه سه قلو زايي اين گاو را پديده اي نادر دانست، افزود: رعايت نكات فني و بهداشتي، تغذيه مطلوب، همچنين كم و كيف محل پرورش و شيوه نگهداري گاوها در بروز اينگونه پديده ها بي تأثير نيست.

 



حوادث كوتاه از كشور

9 تن عسل تقلبي
اراك- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان خمين از كشف 9 تن عسل تقلبي خبر داد و گفت: اين مقدار عسل از يك كاميون در محور اراك- خمين كشف شده است. سرهنگ صحرايي افزود: ارزش تقريبي اين مقدار عسل تقلبي 445 ميليون ريال برآورد شده است.
كشف هزاران ترقه
اصفهان- خبرنگار كيهان: ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان سميرم استان اصفهان در بازرسي از يك دستگاه كاميون تعداد 23 هزار و 760 عدد ترقه خطرناك را كشف و ضبط كردند.
«سرهنگ رجبعلي مختاري» فرمانده انتظامي شهرستان سميرم با بيان اين مطلب اظهار داشت: ارزش اقتصادي اين ترقه ها 120 ميليون ريال است كه به طرز ماهرانه اي در كاميون مزبور جاسازي شده بود.
قاچاقچي نقره داغ شد
سنندج- ايرنا: اداره كل تعزيرات حكومتي كردستان اعلام كرد يك قاچاقچي حرفه اي كه در پوشش تجارت رسمي به قاچاق كالا اقدام مي كرد به پرداخت 17 ميليارد ريال جريمه محكوم شد. براساس اين گزارش از قاچاقچي مزبور 100 تن كالا كشف و ضبط شد.

 



دستگيري خاخام فرانسوي به جرم تجاوز

مقامات قضايي فرانسه خاخام ارشد اين كشور را به اتهام تجاوز به 15 دختر بازداشت كردند.
به گزارش ايسنا به نقل از سايت شبكه المنار، مقامات قضايي فرانسه «دانيل فرحي» 70 ساله، خاخام ارشد فرانسه و موسس جنبش ليبرال يهودي را به جرم تجاوز به 15 دختر كم سن و سال بازداشت كردند.
در اين رابطه خاخام «ميشل تسرفاتي» از فعالان يهوديان مقيم فرانسه اين اتهامات را فاجعه بار خواند و گفت: خاخام فرحي يك شخصيت مشهور و معتبر در محافل فرانسوي است.دبيركل شوراي سازمان هاي يهودي فرانسه نيز با ابراز انزجار از اين موضوع آن را مايه سرافكندگي عنوان كرد.جنبش ليبرال يهودي فرانسه كه موسس آن فرحي است در عرصه فرهنگ و دين يهود فعاليت مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14