(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول بهمن 1390- شماره 20126

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مقاومت محدود ، مصونيت نامحدود (يادداشت روز)
كدخدايي خبر داد نتايج رسيدگي به شكايات داوطلبان امروز اعلام مي شود
پناهم ده (به جاي گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
ضرورت تجديدنظر ايران در روابط با آژانس ارتباط بازرسان آژانس با تروريست ها مسجل است
جزئيات تقسيم كار بيگانگان و گروه هاي فتنه گر براي عمليات مشترك در آستانه انتخابات مجلس
پيام اوباما مي گويد جنبش سبز يعني كشك (خبر ويژه)
حمله هكرهاي ناشناس به فضاي سايبري آمريكا و اسراييل (خبر ويژه)
تلاش موساد و ميت براي فراري دادن طارق الهاشمي (خبر ويژه)
استقبال ويژه جرس از سخنان هاشمي رفسنجاني (خبر ويژه)
تكميل حماقت 88 در سال 90 (خبر ويژه)



مقاومت محدود ، مصونيت نامحدود (يادداشت روز)

علائمي وجود دارد كه نشان مي دهد منازعه راهبردي ايران و آمريكا كه در ماه هاي اخير تشديد شده، در حال ورود به فاز جديدي است.
در 3 ماه گذشته منازعه راهبردي ميان آمريكا و ايران به طرز بي سابقه اي اوج گرفته است. درست است كه آمريكايي ها تلاش كردند تشديد يكباره فشار بر ايران را به برنامه هسته اي ربط بدهند ولي از همان ابتدا براي تحليلگران در ايران روشن بود كه بر مبناي ارزيابي هاي اطلاعاتي فعلي غرب از وضعيت برنامه هسته اي ايران، بالا بردن سطح منازعه تا اين حد منطقي نيست. آخرين ارزيابي اطلاعاتي آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران كه با ارزيابي هاي اسرائيلي و اروپايي هم منطبق است اين است كه اگرچه برنامه غني سازي ايران همچنان در حال پيشرفت است، اما در ايران تصميمي براي ساخت سلاح هسته اي گرفته نشده و اساسا معلوم هم نيست در آينده گرفته شود. بنابراين اگر هدف راهبردي غرب اين بوده كه ايران به وضعيت آستانه اي نرسد اكنون زمان براي محقق شدن اين هدف از دست رفته و اگر هدف اين است كه ايران سلاح هسته اي نسازد، هيچ ارزيابي نمي گويد كه ايران در پي ساخت سلاح هسته اي است.
بر مبناي اين ارزيابي، ورود به فاز تشديد بي سابقه فشار بر ايران به هيچ وجه منطقي نيست، آن هم به شكلي كه نتيجه آن تهي شدن سريع سبد گزينه هاي غرب در مقابل ايران باشد. ورود به فاز تحريم خريد نفت و تحريم معامله با بانك مركزي ايران در واقع به معناي گام نهادن در مرحله پاياني استراتژي فشار است. در حالي كه آن سوي تحريم ها هيچ گزينه ديگري براي تداوم راهبرد فشار وجود ندارد و گزينه حمله نظامي حتي از جانب اسرائيلي ها هم از روي ميز برداشته شده، آيا به لحاظ راهبردي عاقلانه است كه آخرين اپيزود سناريوي تحريم اينقدر زود روي پرده بيايد، آن هم در حالي كه آمريكايي ها خودبه خوبي مي دانند به دلايل متعدد كه بحران اقتصادي و شكننده بودن اوضاع در مناطق دلار و يورو اصلي ترين آنهاست، در واقع قادر به اجراي اين گزينه نخواهند بود؟
آمريكا به شش لول بندي مستاصل شبيه شده كه بي محابا در حال شليك آخرين گلوله هاي باقي مانده در خشاب اسلحه خود است. آيا غير منطقي است اگر فرض كنيم اين شش لول بند بيچاره از چيزي تا سر حد مرگ ترسيده و در حالي كه مي داند گلوله هايش در حال اتمام است، نمي تواند بر وسوسه شليك فله اي آنها غلبه كند؟!
دقيقا به همين دلايل، از همان ابتدا روشن بود كه هدف اين فشارها نمي تواند برنامه هسته اي ايران باشد و اين برنامه در واقع بهانه اي است كه آمريكايي ها در پوشش آن درصدد محقق كردن هدف هاي ديگر خود هستند.
از مجموعه اي از اطلاعات كه در اينجا مجالي براي بحث درباره آنها نيست مي توان نتيجه گرفت كه (علاوه بر مباحث قبلي) آمريكايي ها 3 هدف تاكتيكي مهم عليه ايران تعقيب مي كنند.
نخست، براي آمريكا بسيار مهم است كه در آستانه انتخابات مصر مدل جمهوري اسلامي ايران را بحراني و شكست خورده جلوه دهد. اين يك راهبرد دائمي نيست چرا كه آمريكايي ها مي دانند تا ابد نمي توانند به اين بازي ادامه بدهند اما براي آمريكايي ها بسيار مهم است كه در همان چند ماه اوضاع ايران به شدت بحراني جلوه كند. بنابراين يك دليل ترس بي سابقه آمريكا اين است كه تصور مي كند احتمال دارد مدل ايران به نحو غير قابل كنترلي تكثير شود.
دوم، آمريكايي ها به آغاز دور جديدي از ناآرامي سياسي و اجتماعي در داخل ايران عميقا دل بسته اند و تصور مي كنند انتخابات مجلس نهم فرصتي براي آنهاست تا مجددا مدلي از ناآرامي هاي سال 88 را با مشخصاتي جديد (كه در اينجا درباره آن بحث نمي كنيم) احيا كنند. بر همين مبنا بود كه به جريان فتنه دستور داده شد انتخابات مجلس نهم را تحريم كند.
و سوم، تصور تا حدود زيادي احمقانه آمريكا اين است كه مي تواند از طريق تشديد بي سابقه فشار بر ايران، ايران را ميان دو گزينه تداوم حيات نظام يا تجديد نظر در برنامه هاي راهبردي هسته اي، موشكي و منطقه اي اش مخير كند. آخرين ارزيابي هاي آمريكايي ها درباره الگوي رفتار ايران اين است كه ايران تنها زماني دست از مقاومت در محيط سياست خارجي خواهد كشيد كه احساس كند اين مقاومت ممكن است منجر به بروز بحراني در داخل براي آن شود. اكنون تصور آمريكايي ها اين است كه در حال گام برداشتن در مسيري هستند كه نهايتا باعث خواهد شد ايران ميان آينده نظام و تداوم برنامه راهبردي اش تضادي غير قابل حل ببيند و در نتيجه دومي را به نفع اولي رها كند.
نكته مهم اما اين است كه ايران در تشخيص راهبرد آمريكا وتدوين يك راهبرد متقابل به هيچ وجه دچار كندي يا سوء محاسبه نشد. ايران مي دانست كه اولا بخش بزرگي از اين بازي عمليات رواني است و غربي ها بيش از آنكه قصد اقدام داشته باشند قصد ارعاب دارند. ثانيا از ابتدا روشن بود دست غرب بسته تر از آن است كه ادعا مي كند. بحران اقتصادي عميق به اضافه بحران هاي داخلي حاد در آستانه انتخابات هاي پر چالش ويژگي عمومي همه كشورهايي است كه اكنون وارد هماوردي استراتژيك با ايران شده اند. تجميع اين بحران ها خود به خود بسياري از گزينه ها را از روي ميز حذف و برخي گزينه هاي ديگر تا حد بي معنا شدن تعديل مي كند. ثالثا و مهم تر از همه اينها براي ايران روشن بود كه در مقطعي كاملا تاريخي قرار گرفته كه اگر بتواند براي مدت زماني محدود در مقابل فشارهاي دشمن مقاومت كند، آنگاه دوراني فرا خواهد رسيد كه اساسا در اثر 3 عامل تحولات ژئوپلتيكي عميق در منطقه، تضعيف بنيادين توان راهبردي غرب در اثر بحران هاي اقتصادي و اجتماعي و تقويت توان ملي ايران از طريق تلفيق پيشرفت هاي فني و حضور مردمي در صحنه انتخابات، پايه هاي راهبرد فشار-مذاكره را براي هميشه فرو خواهد ريخت و زمينه براي يك تغيير بنيادين در موقعيت بين المللي ايران و توان چانه زني آن با غرب فراهم مي شود. به عبارت ديگر، اين امر اكنون به طور كاملا شفاف ديده مي شود كه يك دوره محدود مقاومت، ايران را وارد يك دوره نامحدود مصونيت و امنيت خواهد كرد و بنابراين مقاومت توجيهي كاملا معقول دارد.
بر اساس اين تحليل بود كه ايران در مقابل بسته فشارهاي غرب نه فقط رفتار خود را تعديل نكرد بلكه وارد فاز پاسخگويي شد. پهپاد سازمان سيا در ايران به زمين نشست، سلسله اي از مانورهاي نظامي بزرگ در منطقه خليج فارس تدارك ديده شد، موجي از عمليات حقوق بين المللي عليه مقام هاي غربي به راه افتاد، تجديد نظر راهبردي در عراق و افغانستان در دستور كار قرار گرفت، درون ايران با برگزاري چند همايش و انبوهي از اقدامات ديگر ترمينالي براي تردد انقلابيون منطقه ايجاد شد، در حوزه هاي اطلاعاتي برخي از كليدي ترين پروژه هاي ضد امنيتي طراحي شده آمريكا ضربه خورد و نهايتا در زمينه برنامه هسته اي گام هايي اساسي براي افتتاح يك تاسيسات جديد غني سازي و توسعه نسل هاي بعدي ماشين هاي سانتريفيوژ برداشته شد.
به نظر مي رسد مجموعه اين اقدامات در زماني كوتاه اثر كرده و باعث تغيير جهت -و نه لزوما نزول- منحني فشار غرب شده است. در هفته گذشته علائمي پديدار شد كه نشان مي داد آمريكا، اسراييل و اروپا براي تشديد منازعه با ايران سقف قائل هستند و نمي خواهند شرايطي بوجود بيايد كه مجبور به عبور از آن شوند چرا كه مي دانند اين تهديدها از نوع مشت بسته است كه باز شدن آن نشانه خالي بودن آن است. ابتدا باراك اوباما در پيامي به مقام هاي ايران تصريح كرد كشورش قصد درگيري با ايران را ندارد، پس از آن رزمايش مشترك نظامي آمريكا و اسرائيل كه از مدت ها قبل براي آن برنامه ريزي شده بود لغو شد و نهايتا اسرائيلي ها سعي كردند با مصاحبه وزير جنگ اين كشور ادبيات حمله نظامي به ايران را كه پيش از اين به طور بي رويه مصرف شده بود تعديل كنند.
مجموعه اين اتفاقات داراي اين پيام براي ايران است كه ورود به فاز مقابله به مثل و استفاده از استراتژي تهديد در مقابل تهديد خيلي زود محدوديت هاي دشمن را آشكار كرده و آن را واقع گرا مي كند. اكنون معلوم شده به رغم همه سر وصدا ها گزينه هايي در اختيار ايران هست كه آمريكايي ها از آن مي ترسند و ابزاري هم براي غلبه بر اين ترس ندارند. تلاش براي كاهش سطح تنش با ايران يا درست تر بگوييم كنترل سقف تنش و جلوگيري از ورود آن به عرصه هايي كه آشكار كننده محدوديت هاي راهبردي آمريكاست، موفقيت بزرگ راهبرد تهديد در مقابل تهديد در مدت زماني كوتاه است. ماه هاي آينده و به طور كلي سال 2012 حاوي پيروزي هاي بسيار بزرگتر از اين هم خواهد بود.
مهدي محمدي

 



كدخدايي خبر داد نتايج رسيدگي به شكايات داوطلبان امروز اعلام مي شود

هيئت هاي استاني و مركزي نظارت بر انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي روز شنبه نتايج رسيدگي به شكايات داوطلبان اين دوره از انتخابات را به فرمانداري هاي حوزه هاي انتخابيه اعلام خواهند كرد.
عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان با اعلام اين خبر گفت: كساني كه صلاحيت آنها در مرحله بررسي هيئت هاي نظارت بر انتخابات تاييد نشده باشد، مي توانند براساس تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات، اعتراض خود را از 2 تا 21 بهمن به شوراي نگهبان اعلام كنند.
وي به باشگاه خبرنگاران گفت: پس از اين مرحله نيز داوطلبان معترض مي توانند در دو مرحله ديگر درخواست بررسي صلاحيت شان را مطرح كنند.
بررسي صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس نهم كه از 3 تا 9 دي ماه نسبت به نام نويسي اقدام كرده بودند از 10 تا 19 دي ماه در هيئت هاي اجرايي انجام شد و بر اساس ماده 51 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، مراتب رد يا تاييد صلاحيت آنان 20 دي ماه به اطلاع داوطلبان رسيد و فرصت چهار روزه اي براي داوطلبان براي اعلام شكايت در اختيار آنها بود.
در جدول زمانبندي انتخابات، فرصت تشكيل هيئت هاي اجرايي از 3 تا 10 دي و فرصت بررسي و پاسخگويي مراجع چهارگانه (سازمان ثبت احوال، وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي(تشخيص هويت و دادستاني كل كشور) از 4 تا 14 دي تعيين شده است.
اين مراجع براي پاسخ به هر استعلام، پنج روز فرصت داشتند.
براساس ماده 52 اين قانون، هيئت هاي نظارت بر انتخابات استان در مرحله دوم رسيدگي به صلاحيت ها با كسب نظر هيات مركزي نظارت، شكايت هاي داوطلبان رد صلاحيت شده در هيات هاي اجرايي و صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس نهم را از 25 دي ماه آغاز كردند و نتايج بررسي هاي خود را فردا به فرمانداري هاي حوزه هاي انتخابيه اعلام خواهند كرد.
همچنين خاطر نشان مي شود داوطلبان تاييد صلاحيت شده براي نمايندگي مجلس نهم از امروز مي توانند نسبت به تغيير حوزه انتخابيه خود اقدام كنند.
گفتني است؛ براساس جدول زمان بندي انتخابات كه در پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور منتشر شده است، آنان تا 15 روز قبل از روز اخذ راي (26 بهمن) فرصت دارند تا درخواست خود را ارائه كنند.
مرحله سوم رسيدگي به صلاحيت ها با بررسي شكايات و صلاحيت ها در شوراي نگهبان انجام خواهد شد.
اين فرآيند كه براساس تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي پيش بيني شده است، مدت 20 روز از دوم تا 21 بهمن ادامه خواهد داشت.
رد صلاحيت شدگان در اين مرحله از 22 بهمن به مدت سه روز (تا 24 بهمن) فرصت دارند كه شكايات خود را ارائه كنند.
مرحله چهارم رسيدگي به صلاحيت ها به بررسي شكايات اين گروه از رد صلاحيت شدگان (مشمولان تبصره 3 ماده 52) اختصاص دارد و از 25 بهمن تا اول اسفندماه سال جاري ادامه خواهد داشت.
براساس فرآيند مقرر در تبصره 3 ماده 135 آيين نامه اجرايي قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، اعلام قطعي اسامي نامزدهاي انتخابات مجلس نهم به مراكز حوزه هاي انتخابيه در روز دوم اسفند خواهد بود و آگهي اين اسامي روز بعد بر اساس ماده 36 اين آيين نامه، از سوي فرمانداري هاي مركز حوزه انتخابيه منتشر خواهد شد.
دوره زماني هفت روزه براي نامزدهاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي پيش بيني شده است كه اين مهلت از پنج شنبه 4 اسفندماه آغاز و تا چهارشنبه 10 اسفند ادامه خواهد داشت.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در 12 اسفند برگزار مي شود.

 



پناهم ده (به جاي گفت و شنود)

در آستانه سالروز رحلت پيامبر گرامي اسلام حضرت محمدبن عبدالله(ص) و شهادت امامان بزرگوارمان حضرت امام حسن مجتبي(ع) و حضرت امام رضا(ع) و در ايامي كه دل ها از فراق ، داغدار و چشم ها به ماتم اشكبار است، ستون گفت و شنود را به سروده اي در وصف رسول خدا(ص) اختصاص مي دهيم؛
مگر يتيم نبودي خدا پناهت داد
خدا كه در حرم امن خويش راهت داد
هجوم جهل و خرافه، هجوم تاريكي
خدا پناه در آن دوره سياهت داد
خدا، خدا و خدا، آن خداي بي مانند
همان كه عصمت پرهيز از گناهت داد
همان كه جان نجيب تو را مراقب بود
همان كه سينه خالي زاشتباهت داد
توان و توشه به پايان رسيده بود، ولي
خدا رسيد به فرياد و زاد راهت داد
بگو كه نعمت پروردگار پنهان نيست
خدا كه دست تو را خواند و دستگاهت داد
خدا كه چشم تو را با نماز روشن كرد
خداكه فرصت تشخيص راه و چاهت داد
چقدر واقعه آسماني و شفاف
خدا به يمن دعاهاي صبحگاهت داد
خدا كه عاقبتي خير و خوش عطايت كرد
خدا كه آينه را نور با نگاهت داد
قسم به روز، كه خورشيد شمع خانه توست
قسم به شب كه خدا برتري به ماهت داد
خدا كه اشك تو را جلوه گهر بخشيد
خدا كه شعله روشن به جاي آهت داد
خدا كه جان تو را از الهه ها پيراست
خدا كه غلغله قول لااله ات داد
يتيم آمده ام، مانده ام، پناهم ده
مگر يتيم نبودي خدا پناهت داد

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ به اوباما و اسرائيل بگوييد شهادت براي ما خانواده شهدا و ملت ايران افتخار است.
خانواده شهيد پاك طينت
¤ پيشنهاد مي شود تاسيسات هسته اي فردو در حومه قم به نام شهيد احمدي روشن از شهداي اخير عرصه علم و دانش نامگذاري شود. اين كار دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام را بسيار عصباني مي كند.
8375---0915
¤ نامه نگاري اوباما به رهبرمعظم انقلاب بيش از هر چيز نشان مي دهد، رزمايش باشكوه 90، اثر خود را به دل دشمنان و غربي ها گذاشته و آنها براي كمرنگ كردن اثر بازدارندگي اين رزمايش، رفتار ايذايي و پاتك مذبوحانه اي انجام مي دهند.اوباما با اين نامه نگاري ضعف خود را نشان داد. اما نبايد اعتنايي به اين اقدامات كرد و قوي تر از گذشته رزمايش هاي متعددي انجام دهيم.
يك هموطن
¤ با توجه به ترور دانشمند شهيدمان خوب است به منظور تنبيه غرب و آژانس مذاكرات اتمي مدتي به تعويق بيفتد.
4862---0912
¤ به عنوان يك عمل انقلابي پيشنهاد مي كنم قبل از تصميم اروپا مبني بر تحريم نفتي كشورمان ايران صدور نفت به اروپا كه فقط 14 درصد صادرات نفت ما را تشكيل مي دهد را تحريم كند.
9773---0919
¤ واقعا از پيام معاونت سينمايي وزارت ارشاد به فرهادي كه در فيلم خود به فرهنگ ايراني و اعتقادات ملت توهين كرده متاسفم. اين نوع پيام ها بي توجهي به اخلاق و معنويت و عدالت است.
سيدحسين حسيني ازنا
¤ انحلال خانه سينما و حمايت شخصيت هاي فرهيخته و با فرهنگ هنري و سينمايي از اين انحلال نشان داد كه خدا را شكر هنوز هم سينماگران و هنرآفرينان ملي كشور ما را مسلمانان انقلابي و پا به ركاب تشكيل مي دهند.
9005---0913
¤ به مسئولان تركيه بگويد عمو يادگار خوابي يا بيدار، اسرائيل در قبرس دارد وارد مي شود، آنگاه شما مزدور براي سوريه مي فرستيد، چرا درباره خيانت به دولتهاي يمن و بحرين هيچ حرفي نمي زنيد كه اين همه انسان مسلمان را شهيد كرده اند؟
حيدرعلي ظريف
¤ اميدواريم از اولين مصوبات مجلس انقلابي مصر لغو پيمان صهيونيستي كمپ ديويد باشد.
9054---0911
¤ هيچ بعيد نيست در اين آشفته بازار سكه و ارز سهمي را هم نفوذي ها در دولت و نظام داشته باشند كه قصد دارند مسئولين نظام را از اين طريق وادار به قبول مذاكره به آمريكا بكنند. بايد از اين قضيه رمزگشايي بشود. اگرچه نقش دولتهاي صهيونيستي و غربي را به عنوان دشمن اصلي نبايد فراموش كرد.
5817---0919
¤ ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز بايد در قضيه سكه و ارز ورود پيدا كند و با مبارزه جدي و هميشگي با دلال هاي آشكار و پنهان اين بازار، آرامش را به جامعه برگرداند.همچنين رئيس محترم قوه قضائيه تكليف افرادي را كه چند سال پيش ملزم به پرداخت سكه مهريه به تعداد هر ماه يك عدد شده اند، روشن كند. در گذشته قيمت هر سكه 200 هزار تومان بود ولي امروز نزديك چهار برابر شده است.
بوربور از ورامين
¤ لطفا به مسئولين گوشزد كنيد گراني و تورم براي اقشار كم درآمد كمرشكن شده است.
4622---0911
¤ آيا عادلانه است كه تعدادي از جوانان كشور كه به خاطر نبود شغل در مناطق دور از خانواده مشغول پروژه هاي عمراني هستند در اين مدت از تسهيلات و مزايا مثل بيمه بيكاري نيز محروم باشند ولي از آن طرف افرادي به خاطر چند سال كار در يك اداره دولتي به راحتي استخدام بشوند.
9887---0917
¤ كارمند آموزش و پرورش زنجانم و جانباز 55 درصد. هزينه درمان ما را نه بنياد مي پردازد و نه آموزش و پرورش. الان پاي مصنوعي ام شكسته و خانه نشين شده ام. بالاخره مشكل ما را كدام يك از اين دو نهاد حل مي كند.
نصيري از زنجان
¤ مهريه هاي بالا در حال حاضر معضلي براي خانواده ها شده است. قبلا از مهريه ماليات مي گرفتند، اگر الان اين ماليات لحاظ شود، بخشي از دامادهاي جوان زنداني مهريه آزاد مي شوند.
پيكر
¤ با توجه به كمبود كود و عدم توزيع آن توسط دولت در بين كشاورزان، قيمت كود اوره چندين برابر شده است، يعني بالاي 500 تومان، و اين در حالي است كه توليد كود بالا رفته است.
كشاورزان منطقه اهواز
¤ مسئولين سازمان محيط زيست پاسخ بدهند چرا براي تعويض ميني بوس هاي قديمي و از رده خارج شده كه هر كدام به تنهايي قادر به آلوده كردن هواي پاك يك محله از شهر هستند اقدامي نمي كنند؟
2560---0912
¤ فرزندم در اسفند سال 88 ازدواج كرده است. آموزش و پرورش هديه اي براي او در نظر گرفته بود. اما پس از پيگيري هاي زياد و امروز به فردا انداختن ها، الان هديه جزو ديون قرار گرفته است. طوري كه با پول آن موقع يك ربع سكه هم نمي توانيم بگيريم.
مسعود صوري- تهران
¤ حياط مدرسه ابتدايي 17شهريور را صبح ها و مدرسه راهنمايي شهيد شاملو را بعدازظهرها به عنوان پاركينگ اجاره مي دهند. سؤال من از مقامات آموزش وپرورش اين است كه آيا اين كار مجاز است.
يك آموزش و پرورشي
¤ در مورد مسكن مهر جاده قم- حسن آباد مطلبي دارم. 4 سال قبل 9 ميليون تومان به حساب مسكن مهر ريختيم اما هنوز اين خانه ها را به ما تحويل نداده اند. در شهر ري زندگي مي كنيم و مستاجر هستيم توان پرداخت كرايه خانه را نداريم و زير دست صاحبخانه ها له شده ايم.
خانم عمراني
¤ چرا نيروي انتظامي با خودروهايي كه داراي شيشه هاي دودي هستند برخورد نمي كند. چون خيلي از تخلفات با اين خودروها انجام مي شود. نيروي انتظامي بايد با اين موارد برخورد كند.
صادقي از تهران
¤ از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود به وضعيت جاده اراك- فرمهين كه باعث صدمات زياد جاني و مالي مي شود و پس از افتتاح ميزان پيشرفت آن به 50درصد نمي رسد رسيدگي نمايند.
اوغلو- اراك
¤ صبح تا شب شاهد خريد و فروش مواد مخدر در روستاي عسگريه (كوچه خاكي) از توابع يزد هستيم. بارها و به دفعات مكرر با پليس 110 تماس گرفته و موضوع را گوشزد كرده ايم، ولي معلوم نيست چرا اقدامي انجام نمي دهند.
5398---0913
جوابيه روابط عمومي سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 17/10/90 در روزنامه به آگاهي مي رساند، با توجه به ترافيك سنگين مسير اعلامي و خارج بودن از محدوده طرح ترافيك طبعا محدوده فعاليت اكثريت عظيمي از مسافربرهاي شخصي مي باشد كه با دريافت كرايه هاي گزاف اقدام به جابجايي شهروندان محترم مي نمايند. برابر قوانين راهنمايي و رانندگي حمل مسافر با وسيله نقليه شخصي تخلف محسوب و برخورد با آن در محدوده اختيارات پليس محترم راهور مي باشد.
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 17/10/1390، با عنوان «درخواست راه اندازي خط از پايانه خاوران به پايانه جنوب» به آگاهي مي رساند:«برابر بررسي هاي مقدماتي و مطالعات انجام شده، مقر گرديده در آينده نسبت به راه اندازي خط تندرو در مسير پايانه خاوران به ميدان بهمن كه پايانه جنوب را نيز تحت پوشش قرار خواهد داد اقدام گردد.»
 



عضو كميسيون امنيت ملي خواستار شد
ضرورت تجديدنظر ايران در روابط با آژانس ارتباط بازرسان آژانس با تروريست ها مسجل است

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه ارتباط بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي با تروريست ها مسجل است خواستار تجديدنظر در روابط با آژانس شد.
زهره الهيان پنج شنبه گذشته در جمع اعضاي شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت با اشاره به ترور دانشمندان ايراني و ترور اخير كه منجر به شهادت دانشمند هسته اي كشورمان مصطفي احمدي روشن گفت: اعترافات و اسناد بدست آمده از عاملان ترورهاي قبلي نشان از دخالت مستقيم موساد در اين ترورها داشته و حتي عامل ترور در خاك رژيم صهيونيستي آموزش ديده بود.
وي افزود: مثلث سيا، موساد و MI6 در اين ترورها مسئول بوده و حتي ترورهاي مرزهاي شرقي كشور نيز با همكاري همين ها بوده است و كشورهاي حامي اين گروهك هاي تروريستي سردمداران تروريسم دولتي هستند.
الهيان خاطر نشان كرد: در پائيز سال گذشته و نزديك به يك ماه و نيم پيش از ترور شهيد شهرياري، جان ساورز رئيس سازمان MI6 انگلستان رسما اعلام داشت كه بايد عمليات مخفي اطلاعاتي را عليه ايران آغاز كنيم و چندي بعد با كمك ليستي كه در قطعنامه تحريم ايران از سوي شوراي امنيت منتشر شده بود 2 دانشمند ما يعني دكتر عباسي و شهيد شهرياري را ترور كردند.
وي افزود: در جلسه اي در كميسيون امنيت ملي و با حضور مسئولين به بررسي حضور بازرسان آژانس در ايران پرداختيم و براي ما مسجل است كه اطلاعات مخفيانه ايران از طريق بازرسان آژانس انرژي اتمي به اسرائيل و آمريكا انتقال مي يابد كه قرار گرفتن نام شهيد علي محمدي در قطعنامه شوراي امنيت نيز نتيجه همين جابه جايي اطلاعات است. اين مسئله نشان مي دهد بايد در نوع تعامل با آژانس و بازرسان تجديدنظر داشته باشيم و روند موجود به هيچ وجه قابل قبول نيست.
الهيان تصريح كرد: در كميسيون نامه اي خطاب به بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد تنظيم شده است كه در آن ضمن اشاره به هدف تشكيل سازمان ملل متحد در جهت برقراري صلح جهاني از آن مرجع قانوني خواستار حساسيت بيشتر نسبت به اين موضوع شده ايم و خواسته ايم مبارزه با تروريسم در حد يك شعار نباشد. همچنين كميسيون حقوق بشر مجلس نيز در جلسه اي به بررسي اين ترورها خواهد پرداخت.
وي در ادامه اظهار داشت: اين ترورها را از طريق مجامع قانوني و بين المللي پيگيري مي كنيم و به كارگيري ظرفيت حقوقي و قضايي مجامع بين المللي باعث محكوم كردن و منزوي كردن آمريكا و رژيم صهيونيستي مي شود.

 



جزئيات تقسيم كار بيگانگان و گروه هاي فتنه گر براي عمليات مشترك در آستانه انتخابات مجلس

جزئيات بيشتري از پروژه جديد و مشترك سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه، ائتلاف جريان هاي فتنه و ضدانقلاب براي فشار بر ايران در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي فاش شد.
«Gift60» (هديه 60) عنوان پروژه اي بود كه دو هفته قبل يكي از ديپلمات هاي فعال كشورمان در لبنان ابعادي از آن را كه درباره تقسيم كار جديد ميان دشمنان داخلي و خارجي در آستانه انتخابات مجلس بود، فاش كرد.
وي گفت: بر مبناي اين تقسيم كار، دولت آمريكا با همكاري دولت هاي فرانسه، انگلستان، رژيم اشغالگر قدس و يكي از كشورهاي مرتجع حاشيه جنوبي خليج فارس و با مأموريت محوله به ائتلاف فتنه و ضدانقلاب قصد دارد به زعم خود سناريوي تحريم «انتخاباتي- اقتصادي» ايران در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را محور فعاليت هاي ضدايراني خود قرار دهد. در اين سناريو تقسيم كاري بين بيگانگان و ائتلاف فتنه و ضدانقلاب صورت گرفته تا از سويي خط تحريم اقتصادي ايران با حداكثر عمليات رواني ظرف 60 روز آينده و در قالب چند فاز طراحي شده، دنبال گردد و از سوي ديگر ائتلاف فتنه و ضدانقلاب با هماهنگي عناصر داخل و خارج از كشور، اجزاي ديگر سناريو را دنبال نمايند.
باشگاه خبرنگاران ديروز جزئيات ديگري از اين پروژه را به نقل از اين ديپلمات آگاه فاش كرد.
وي گفت: «توسعه مقاومت اجتماعي سبز» عنوان اصلي طرح تماس است كه پيشتر با عنوان اختصاري (ت) مورد اشاره قرار گرفته بود. طرح تماس محصول پيگيري هاي شوراي هماهنگي جنبش سبز و تعامل نزديك اتاق فكر فتنه با بيگانگان در بازنگري عملكرد فتنه گران و بررسي ناكامي هاي جنبش هاي خياباني است كه پس از بررسي كارشناسي و مدد گرفتن از نظرات طيف هاي مختلف مخالفان جمهوري اسلامي نهايي گرديد.
وي اضافه كرد: در نتيجه اين بررسي ها فقدان پايگاه اجتماعي جريان فتنه در داخل جامعه به عنوان يكي از خلأهاي جدي شناخته شده و در قالب طرح مذكور تلاش مي شود براي رفع آن متوسل به استفاده از هسته هاي تشكيلاتي گروهك هاي ضدانقلابي چون منافقين، كومله، دمكرات و ساير گروهك هاي تروريستي و محارب شوند.
اين ديپلمات با بيان اينكه اين طرح مبتني بر سه پايه اصلي «شبكه»، «محتوا» و «كنش» طراحي شده است تأكيد كرد: طراحان طي يك جدول زمان بندي يك سال و نيمه در پي آن بودند تا پس از اجراي مراحل مختلف و استفاده از هسته هاي سازمان يافته با فراخوان عمومي و پس از هماهنگي و گرفتن تأييد نهايي از سرويس هاي اطلاعاتي غربي به عنوان گام نهايي، پايه گذار تغييرات خيال پردازانه با سوءاستفاده از فضاي شكل گرفته در آستانه انتخابات در حاكميت جمهوري اسلامي باشند.
وي مي افزايد: چارچوبه شبكه طراحي شده در اين طرح را شوراي هماهنگي جنبش سبز، ستاد استراتژيك فكري، هسته هاي به ظاهر خودجوش سازمان يافته و اعضاي عمومي شكل مي دهند بر همين اساس شكل گيري شبكه با سامان بخشي به عناصر صاحب فكر آغاز مي شود و پس از شكل گيري هسته هاي به اصطلاح خودجوش، زمينه هاي ارتباط و هماهنگي بين هسته ها فراهم و تا دستيابي به هدف نهايي براي تداوم حيات هسته ها تلاش خواهد شد.
اين منبع آگاه با اشاره به اينكه موارد تبادل در اين شبكه همانند ساير شبكه ها، اخبار و اطلاعات مي باشد تصريح كرد: تفاوت كار اينجاست كه سمت و سوي محتويات در اين شبكه تأمين كننده هدف غايي (تغيير در حاكميت جمهوري اسلامي) خواهد بود در همين راستا دستورالعمل و راهكارهاي ويژه اي براي امنيت و پنهان سازي ارتباطات شبكه در نظر گرفته شده و به هسته ها ابلاغ مي شود، مراقبت نسبت به ارتباط مستقيم هسته ها با يكديگر و ممانعت از آگاهي نسبت به وجوه مشترك فعاليت آنها، يكي از راهكارهاي حفاظت و امنيت هسته هاست كه البته موارد حفاظتي فوق تحت نظر كارشناسان سرويس هاي اطلاعاتي غرب به اعضاء آموزش داده مي شود.

 



پيام اوباما مي گويد جنبش سبز يعني كشك (خبر ويژه)

«وقتي اين خبر را ديدم كه آقاي اوباما براي ]آيت الله[ خامنه اي پيام فرستاده است، احساس كسي را داشتم كه در يك روز سرد زمستاني، لخت و عريان وسط يكي از خيابان هاي لندن ايستاده است و در حالي كه از سوز و سرما به خود مي پيچد يك سطل آب يخ روي سرش ريخته اند»
سايت ضدانقلابي بالاترين كه از سوي «منوشه امير» مديريت مي شود با تشبيه فوق درباره چگونگي تاثير پيام اوباما به رهبر معظم انقلاب نوشت؛ وقتي آقاي رئيس جمهور آمريكا براي حل مشكلات ايالات متحده از رهبر ايران درخواست مذاكره مي كند، ديگر به جنبش سبز(!) و فعاليت اپوزيسيون چه اميدي مي توان داشت؟ البته واشنگتن پست و نيويورك تايمز نوشته اند اوباما به ]آيت الله[ خامنه اي نامه نوشته و تهديد كرده است كه چنانچه تنگه هرمز بسته شود آمريكا ساكت نمي نشيند و اين تنگه را براي عبور و مرور نفتكش ها و كشتي هاي تجاري باز خواهد كرد. اما مقامات رژيم مي گويند نامه نبوده بلكه يك پيام بوده كه از سه كانال ارسال شده و محور اصلي آن درخواست مذاكره است.
بالاترين در ادامه مي نويسد «از لحن سردمداران رژيم مي شود فهميد كه آنها گوششان به اين تهديدها بدهكار نيست و به قول روزنامه فاشيستي كيهان براي تهديد اوباما تره هم خرد نمي كنند.
سايت وابسته به منوشه امير مي نويسد؛ «اگر اوباما قصد مقابله جدي با رژيم را داشت، براي رهبر رژيم ايران پيام نمي فرستاد و به جاي درخواست مذاكره، اعلام مي كرد براي حمله نظامي به ايران آماده است.» بالاترين در پايان خطاب به اپوزيسيون مي نويسد؛ پيام اوباما را بايد پيام به اپوزيسيون و جنبش سبز هم دانست. آقاي اوباما مي خواهد بگويد كه از دست آمريكا براي براندازي رژيم اسلامي ايران كاري ساخته نيست. ترجمه پيام اوباما براي ما اين است كه «اپوزيسيون و جنبش سبز يعني كشك».
گفتني است روزنامه آمريكايي واشنگتن پست نيز طي مقاله اي در شماره پنجشنبه خود -19ژانويه- پيام اوباما به رهبر معظم انقلاب را نشانه نااميدي آمريكا از توان برخورد نظامي با جمهوري اسلامي ايران ارزيابي كرده و نوشته بود، اگرچه نتانياهو و ايهود باراك اصرار دارند كه گزينه نظامي عليه ايران نبايد از روي ميز برداشته شود ولي به نظر مي رسد اسرائيل هم از پي آمدهاي شكننده حمله نظامي به ايران باخبر است و نامه اوباما- پيام شفاهي- احتمالا بدون مشورت با مقامات اسرائيلي ارسال نشده است.


 



حمله هكرهاي ناشناس به فضاي سايبري آمريكا و اسراييل (خبر ويژه)

اسراييل و آمريكا اخيرا با موجي از حملات سايبري مواجه شده اند كه نه قادر به متوقف كردن آن هستند و نه مي توانند منشا آن را پيدا كنند.
شبكه تلويزيوني فرانس 24 ديروز در گزارشي با اشاره به مطلب فوق اعلام كرد، پايگاه هاي اينترنتي بورس تل آويو، شركت هواپيمايي اسراييل «ال عال» و همچنين دو پايگاه اينترنتي دولتي جمهوري آذربايجان، كه اخيرا اتحاد نزديكي با اسراييل برقرار كرده اند، روز دوشنبه هدف حملات سايبري قرار گرفتند و دسترسي به آنها به صورت موقت غيرممكن شد.
فرانس 24 ادامه داد: با اين كه حملات اخير هنوز تاثيرات محدودي داشته است اما احتمال دارد حملات در هفته ها و ماه هاي آينده گسترش يابد.
ساير ديفنس ساميت، سازمان منطقه اي كه در زمينه امنيت سايبري در خاورميانه فعاليت دارد هشدار داده است كه اقدامات اخير هكرهاي كشورهاي اسلامي عليه اسراييل حاكي از در پيش بودن جنگ سايبري واقعي عليه اسراييل است و اين كه اين حملات جبهه جديدي را در مناقشه اي باز مي كند كه اسراييل را در برابر مردم خاورميانه قرار داده است.
در همين حال در آمريكا هم گروه هكرهاي «ناشناس» حملات گسترده اي را به سايت هاي رسمي آمريكايي آغاز كرده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز، گروه هكرهاي ناشناس- انونيموس- روز پنج شنبه اعلام كرد سايت وزارت دادگستري آمريكا و شركت يونيورسال موزيك را غيرفعال كرده است. حملات سايبري روز جمعه نيز ادامه دارد. هكرهاي انونيموس همچنين به سايت رسمي اف بي اي، انجمن صنايع حرفه اي موسيقي حمله كرده اند.
تحليلگران آمريكايي عقيده دارند اين حملات نشان دهنده گسترش موج بيداري اسلامي و نفرت از آمريكا و اسراييل در خاورميانه است كه علاوه بر عرصه واقعي به فضاي سايبري نيز كشيده شده است.

 



تلاش موساد و ميت براي فراري دادن طارق الهاشمي (خبر ويژه)

يك روزنامه عراقي از همكاري موساد و سرويس اطلاعاتي تركيه براي خارج كردن طارق الهاشمي از كردستان پرده برداشت.
پايگاه اينترنتي روزنامه البينه روز جمعه نوشت: يك منبع اطلاعاتي گفت كه طارق الهاشمي در اين هفته براي چند ساعت از محل اقامتش در شهر سليمانيه ناپديد شد.
اين روزنامه در ادامه به نقل از همين منبع افزود: طارق الهاشمي در محلي در كردستان عراق با هيئت تركيه به رياست معاون بخش اطلاعاتي تركيه در امور عراق به همراه 5 فرد ديگر كه در ميان آنها دو عنصر از موساد حضور داشتند به مدت 45 دقيقه ديدار و گفت وگو كردند.
روزنامه البينه در ادامه گزارش خود آورده است: گروه محافظ كرد كه مسئوليت حفاظت از طارق الهاشمي را بر عهده داشت بشدت از ناپديد شدن وي نگران شدند و پس از انتشار اين خبر دولت اقليم كردستان عراق با اجراي تدابير شديد امنيتي در مناطق وسيعي از اين اقليم برقرار و بازرسي گسترده اي را انجام دادند.
گفتني است طارق الهاشمي به عنوان معاون رئيس جمهور عراق به اتهام دست داشتن در اقدامات تروريستي از سوي دولت عراق تحت پيگرد قرار دارد.
وي همواره اتهامات تندي عليه دولت عراق و نزديكي آن به جمهوري اسلامي مطرح كرده است.

 



استقبال ويژه جرس از سخنان هاشمي رفسنجاني (خبر ويژه)

تازه ترين اظهارات هاشمي رفسنجاني با استقبال محافل ضدانقلاب مواجه شد.
وي در ديدار با جمعي از افراد كه استادان و محققان حوزه علميه قم و اساتيد دانشگاه هاي قم خوانده شده اند، بي آنكه مصداق روشني براي سخن خود ذكر كند گفت: « در مباني ديني لزوم نظارت و كنترل قدرت روشن است و شك و شبهه اي درباره آن وجود ندارد اما عده اي انحصارطلبانه نظارت و كنترل قانوني بر خود را برنمي تابند».
وي همچنين خواستار پاسخگويي به «شبهات جدي» شد كه در اين زمينه وجود دارد!
اين اظهارات هاشمي با استقبال جدي محافل ضدانقلاب بويژه سايت جرس ارگان رسانه اي حلقه لندن مواجه شد. اين سايت خبر اظهارات هاشمي را به مدت 2 روز در بخش اخبار برگزيده خود قرار داد.
جالب است كه ظاهرا حلقه لندن كه عملا بازوي عملياتي MI6 محسوب مي شود اخيرا حساب ويژه اي براي اظهارات آقاي هاشمي باز كرده و في المثل دو روز پيش از قول «منابع نزديك به هاشمي» گزارش داده است كه وي به عنوان رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد از امضاي حكم فرهاد دانشجو رئيس قانوني دانشگاه آزاد اسلامي خودداري خواهد كرد.

 



تكميل حماقت 88 در سال 90 (خبر ويژه)

شنيده ها حاكي از آن است كه موج انتقادات داخلي درون جريان فتنه از محمد خاتمي به دليل در پيش گرفتن راهبرد عدم مشاركت در انتخابات در حال افزايش است.
محمد خاتمي كه در اثر ارتباطات خارجي گسترده و همراه با نياز طرف خارجي به خلوت شدن صحنه انتخابات در ايران تلاش فراواني براي سوق دادن گروه هاي اصلاح طلب به سمت تحريم انتخابات انجام داد، اكنون از جانب برخي گروه هاي ديگر داخل جريان اصلاحات متهم به سوزاندن سرمايه اجتماعي اصلاح طلبان شده است.
براساس برخي گزارش هاي دريافتي كيهان، اخيرا تعدادي از اصلاح طلبان در ديدارهاي جداگانه خطاب به خاتمي تاكيد كرده اند ضربه اي كه قرار است او در سال 90 به اصلاحات وارد كند به اندازه همان ضربه اي است كه همراه موسوي و كروبي در سال 88 به جبهه اصلاحات وارد شده است.
اين افراد به خاتمي گفته اند اگر اقدامات احمقانه سال 88 منجر به از دست رفتن اعتبار و سرمايه اجتماعي اصلاح طلبان شد، راهبرد تحريمي خاتمي در سال 90 باقيمانده سرمايه اصلاحات را هم از بين برده و در واقع حماقت سال 88 را تكميل مي كند.
بنابراين گزارش، منتقدان خاتمي عمدتا به ثبت نام تعداد قابل توجهي از اساتيد دانشگاهها كه بسياري از آنها گرايش اصلاح طلبي دارند اشاره كرده و تاكيد مي كنند اگر خاتمي و اصلاحات نزد نخبگان اعتباري داشت اين عده نبايد در انتخابات ثبت نام مي كردند.
لازم به ذكر است محمد خاتمي راهبرد عدم مشاركت مشروط، در انتخابات را تعقيب مي كند كه به عقيده بسياري همان راهبرد تحريم منتها بدون استفاده از اين واژه است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14