(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10بهمن 1390- شماره 20131

فرمانده انتظامي فارس: دشمن درصدد كمرنگ كردن حضور مردم در انتخابات است
مجوز احداث پالايشگاه نفت مازندران در بهشهر صادر شد
امام جمعه كيش: برخي افراد از شعارهاي انقلاب سوءاستفاده مي كنند
ايران در كيهان
درخواست مردم برازجان براي احداث سد
كانون دانش و صنعت ماهيان زينتي در كاشان تاسيس مي شود
برخورد جدي با دلالان ارز در اروميه
در سالروز آزادسازي قشم پرچم جمهوري اسلامي ايران در قلعه پرتغالي هاي شهر قشم به اهتزاز درآمد
مجوز راه اندازي دانشگاه فرهنگ و هنر در البرز صادر شد
مدير مركز سامد استان همدان: پاسخگويي ادارات به مطالبات مردم ارزيابي مي شود
پايان نخستين كلاس آموزشي خلباني در زنجان
فرماندار جاسك: عمليات نجات 22 روستا از شن هاي روان شروع شد
فعاليت 10 هزار مجري در انتخابات مجلس در تبريز
براي اولين بار در كشور 75دوربين تله اي در حيات وحش استان يزد نصب شد
انتصابات جديد در شهرستان ها
جوابيه رئيس سازمان چاي كشور به كيهان



فرمانده انتظامي فارس: دشمن درصدد كمرنگ كردن حضور مردم در انتخابات است

شيراز-خبرنگاركيهان:
آنچه شهيدان، آزادگان، جانبازان و خانواده معظم شهدا از ما انتظار دارند پاسداري از خون شهدا، آرمان هاي امام خميني و رهبر معظم انقلاب است.
فرمانده انتظامي فارس با بيان اين مطلب در جمع مردم شهرستان بوانات گفت: خدمت به مردم رضايت خداوند و مردم را براي مسئولان در پي خواهد داشت و مردم نيز مي دانند به لطف خداوند در كشوري زندگي مي كنند كه در مقايسه با ساير كشورها از نظر امنيت در سطح مطلوبي قرار دارد.
سرتيپ سيروس سجاديان به انتخابات مجلس در اسفندماه سال جاري اشاره كرد و افزود: دشمن درصدد ايجاد تشكيك در اذهان مردم، ايجاد اختلاف بين مردم و مسئولان، اختلاف افكني بين مسئولان و كمرنگ كردن حضور مردم در انتخابات است تا از اين طريق بتواند به اهداف پليد خود دست پيدا كند.
وي نقشه هاي شوم دشمنان را نقش بر آب دانست و گفت: دشمن كور خوانده زيرا در هر مسئله اي كه حساس تر شده مردم بيشتر پاي كار آمده اند و خود آنان نيز نااميد شده اند.

 



مجوز احداث پالايشگاه نفت مازندران در بهشهر صادر شد

آمل - خبرنگاركيهان:
مديركل محيط زيست مازندران از صدور مجوز احداث پالايشگاه نفت مازندران درشهرستان بهشهر خبر داد.
مهندس هرمز محمودي درحاشيه افتتاح ايستگاه بازيافت زباله خشك درآمل درگفت وگوي اختصاصي با كيهان با اشاره به صدور مجوز احداث پالايشگاه نفت مازندران در بهشهر گفت: خوشبختانه با كار كارشناسي صورت گرفته اين پالايشگاه در فواصل 10كيلومتر تا شهر بهشهر، 10 كيلومتر تا تالاب ميانكاله، 4 كيلومتر تا رستمكلا و 2 كيلومتر با آببندان، مكان يابي شده و مجوز احداث آن صادره شده و از نظر زيست محيطي نيز مشكل خاصي ندارد.
مديركل محيط زيست مازندران با اشاره به اينكه 25 درصد عرصه هاي مازندران تحت حفاظت محيط زيست قراردارد، افزود: 280 نفر محيط بان در مازندران مشغول حفظ و حراست هستند كه به علت كمبود نيرو نتوانسته ايم كل عرصه هاي مازندران را تحت پوشش خود درآوريم.وي با بيان اينكه ما ناظر بر نظام زيستي كشور هستيم، گفت: شغل ما شغل حاكميتي است و بايد مسئولان با ديد وسيع تري به ما نگاه كنند، تا از نظر تجهيزات نسبت به ديگران سرباشيم، تا بتوانيم يك قدم جلوتر از ديگران حركت كنيم و نكند متخلفي با ماشين آخرين سيستم فرار مي كند، تازه ما به دنبال كوپن بنزين باشيم.محمودي راد خصوص احداث كارخانه مولد برق از سوخت زباله در مازندران افزود: احداث كارخانه مولد برق درشهرهاي آمل، نوشهر، بابل و ساري با شركت مالزيائي قرارداد آن بسته شد كه پس از تحويل زمين به زودي عمليات احداث آن شروع خواهد شد و كارخانه كمپوست در قائمشهر و بهشهر درحال اتمام است ولي متاسفانه از عملكرد كارخانه كمپوست در تنكابن و نور اصلا رضايت نداريم و در كار گروه به دنبال راه حلي هستيم تا از اين وضعيت بيرون بيايند.

 



امام جمعه كيش: برخي افراد از شعارهاي انقلاب سوءاستفاده مي كنند

كيش-خبرنگاركيهان: نماينده ولي فقيه و امام جمعه جزيره كيش گفت: هر صدا و گفتاري كه در جهت كمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات شنيده شود وصل به دشمن است.
حجت الاسلام والمسلمين حسن عليدادي در خطبه هاي نمازجمعه كيش با بيان اين مطلب افزود: برخي افراد و گروه ها براي رسيدن به قدرت و ثروت از شعارهاي انقلاب و نظام سوءاستفاده مي كنند آنان، نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي را محلي براي توسعه قدرت و ثروت خود مي دانند به همين دليل براي نمايندگي مجلس تلاش مي كنند امام جمعه كيش در بخشي ديگر از خطبه هاي نمازجمعه افزود: ولايت پذيري اقشار مردم به ويژه در اوايل بهمن ماه 1357 عامل تسريع كننده در جريان انقلاب اسلامي بود و ما امروز هرچه داريم از پيامبر مكرم اسلام و امامان معصوم است و سيره عملي اين بزرگواران بهترين الگو براي هر انسان حق طلب و با وجدان است.

 



ايران در كيهان

احداث شهرك تفريحي
گرگان- خبرنگار كيهان: رئيس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: فضاي كسب و كار در بخش خصوصي بسيار متحول شده و به زودي در ساحل شهرستان بندر گز شهرك تفريحي ايجاد مي شود.رمضانعلي بهرامي اظهار داشت: ساحل بندر گز يكي از جاذبه هاي بكر استان است كه تاكنون كسي آنجا را براي سرمايه گذاري كشف نكرده است.
رئيس خانه صنعت و معدن استان گلستان خاطرنشان كرد: اواسط اسفند قرار است عمليات ساخت وساز ساحل بندر گز شروع شود و هم اكنون كارگاه آن تجهيز و ماشين آلات آن نيز در سايت مستقر شده است.
راه اندازي اينترنت بي سيم
¤ سرويس اينترنت بي سيم روستايي در روستاي ليوان شرقي از توابع شهرستان بندر گز استان گلستان راه اندازي شد.مديرعامل شركت مخابرات ايران در مراسم بهره برداري از سامانه اينترنت بي سيم گفت: در صورت موفقيت اين طرح، اينترنت بي سيمي در ديگر روستاهاي كشور راه اندازي مي شود.صابر فيضي افزود: چون فاصله منازل مسكوني در روستاها نسبت به شهرها بسيار بيشتر است، بنابراين اينترنت بي سيم مقرون به صرف تر از اينترنت با سيم است.
كاهش ريالي كالاهاي قاچاق
مهران- خبرنگار كيهان: فرماندار مهران در كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان ايلام كه در شهرستان مهران برگزار شد گفت: امسال با كاهش 81 درصدي ارزش ريالي كالاهاي كشف شده مواجه بوديم. وي افزود: بيشتر كالاهاي مكشوفه شامل كولرگازي، رسيور ماهواره و پوشاك است.
برگزاري يادواره شهداي روحاني
درچه- خبرنگار كيهان: يادواره شهداي روحاني با سخنراني مسئول نمايندگي سپاه صاحب الزمان(عج) در مسجد جامع شهر درچه برگزار شد. طيبي فر با بيان اينكه بيش از 4 هزار شهيد روحاني در كشور وجود دارد گفت: بيشترين شهيد از قشر روحاني كشور در اصفهان است.
گراميداشت شهدا
خوانسار- خبرنگار كيهان: نخستين يادواره سردار شهيد سيداكبر صادقي فرمانده گردان يا زهرا(س) لشكر 14 امام حسين(ع) و 37 شهيد كربلاي 5 خوانسار در حسينيه ارسور اين شهرستان برگزار شد.اين يادواره با حضور جمع كثيري از مردم، همرزمان آن شهيد، خانواده شهداء و ايثارگران برگزار و ياران و همراهان شهيد در لشكر امام حسين(ع) خاطرات و ناگفته هاي روزهاي جنگ را در كنار سردار صادقي براي حاضرين روايت كردند.
پس از بيان خاطرات مداحان اهل بيت به مرثيه سرايي پرداخته، ياد و خاطره شهيدان كربلاي حسيني، انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشتند.
تأييد صلاحيت داوطلبان
اصفهان- خبرنگاركيهان: رئيس دفتر نظارت و بازرسي شوراي نگهبان استان اصفهان از تأييد صلاحيت 5/72درصد از داوطلبان شركت كننده در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اين استان خبر داد و گفت: در بررسي صلاحيت ها از سوي هيئت نظارت استان در مجموع 119نفر رد يا عدم احراز صلاحيت شدند كه 18نفر از اين تعداد علاوه بر افراد رد صلاحيت شده از سوي هيئت هاي اجرايي بوده است كه از سوي اين هيئت رد شدند.
«محمدرضا اكرمي» با بيان اينكه در تأييد و رد صلاحيت ها از همه جريان هاي سياسي وجود دارند، اضافه كرد: در زمان تعيين شده براي اعتراض به شوراي نگهبان، احتمال بررسي صلاحيت ردشدگان وجود دارد كه بر آمار 5/72درصد افزوده خواهد شد.
فضاهاي وقفي در 30محله
معاون هماهنگي امور مناطق و سازمان هاي شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه بيش از 273 اثر باستاني ثبت شده مهم و با ارزش در شهر اصفهان وجود دارد كه قسمت اعظم آن را موقوفات شهر تشكيل مي دهد، اعلام كرد: بيش از 30محله از 170 محله شهر اصفهان داراي عناصر و فضاهاي وقفي هستند. وي افزود: محله هايي كه به خاطر قدمت زياد، علاوه بر شكل بخشي به كالبد اوليه شهر، توسعه آن را به ويژه در بخش مركزي و سنتي باعث شده و شتاب بخشيده است.
سربازان گمنام جنگ نرم دشمن
كاشان- خبرنگاركيهان: رئيس اداره مخابرات كاشان بر لزوم ايجاد فيلترينگ در مدارس كشور تأكيد كرد و گفت: ماهواره و اينترنت سربازان گمنام جنگ نرم دشمن هستند كه با كمترين هزينه در تمام قلمرو جهاني نفوذ و رخنه كرده اند.
قاسمعلي سلوكي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از طريق انجمن اوليا و مربيان و نيز مديران در كميته فناوري اطلاعات آموزش وپرورش تدابيري اتخاذ شده تا دانش آموزان بتوانند اطلاعاتي را كه در مدارس به آن احتياج دارند در اختيار داشته باشند.
وي با تأكيد بر اينكه كميته سايبري كاشان با عضويت تعدادي از دستگاه ها و نهادهاي شهرستان فعاليت هاي فضاي سايبري در كاشان را رصد مي كند، گفت: كميته سايبري شهرستان بر عملكرد كافي نت ها، ارائه مجوز فعاليت هاي فرهنگي در فضاي اينترنت و اقدامات سايت هاي مجازي فعاليت دارد.
برپايي يادواره شهدا
برازجان- خبرنگاركيهان: همزمان با سالروز شهادت امام هشتم شيعيان جهان يادواره 7تن از شهداي روستاي بشيرآباد برازجان در مسجد اين روستا برگزار شد در اين مراسم كه اقشار مختلف مردم و مسئولان محلي حضور داشتند. فرمانده سپاه و بسيج ناحيه مقاومت دشتستان در رابطه با مقام شهدا سخنراني كرد.
صدور مجوز مشاغل خانگي
كرمانشاه- خبرنگاركيهان: تاكنون 1500 فقره پرونده متقاضيان مشاغل خانگي در كرمانشاه تشكيل شده كه از اين تعداد براي 1151 نفر مجوز مشاغل خانگي صادر شده است. رئيس جهاد كشاورزي شهرستان كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: در راستاي تحقق سند اشتغال و سهميه اختصاصي به شهرستان كرمانشاه كه 2600نفر است تاكنون اطلاعات تعداد 1155 نفر از شاغلين در سامانه رصد اشتغال كشور ثبت شده است. رضا زارعي گفت: يكي از مهمترين و مناسبت ترين روش هاي كمك به اقتصاد خانواده، مشاغل خانگي است كه با توجه به نيازسنجي هاي مناسب در سطح شهرستان مي توان با رشد توسعه اين مشاغل، خانواده ها به خودكفايي اقتصادي نزديكتر شوند.
اهداي زمين
شهركرد- خبرنگاركيهان: يكي از خيران شهر جونقان در استان چهارمحال وبختياري 875مترمربع زمين براي ساخت 4واحد مسكوني براي ايتام زير پوشش كميته امداد امام خميني(ره) اهداء كرد.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان فارسان گفت: اين فرد خير اين زمين را كه به ارزش 960ميليون ريال بوده به كميته امداد اهداء كرد تا 4واحد مسكوني براي نيازمندان ساخته شود.
تحصيل در مدارس نمونه
¤ 140نفر از نوجوانان و جوانان تحت پوشش كميته امداد امام خميني استان چهارمحال وبختياري در مدارس نمونه مشغول تحصيل هستند.
مديركل كميته امداد امام خميني استان با بيان اين مطلب افزود: در سال گذشته 116نفر دانش آموز زير پوشش در مدارس نمونه تحصيل مي كردند كه اين تعداد امسال به 140نفر افزايش يافته است.

 



درخواست مردم برازجان براي احداث سد

برازجان-خبرنگار كيهان:
نماينده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري به همراه جمعي از مسئولان محلي از شهرها و روستاهاي تابعه برازجان بازديد كرد.
آيت الله حسيني بوشهري در اين بازديد از نزديك با مسائل و مشكلات مردم شهرهاي كلمه، تنگ ارم و روستاهاي رودفارياب، طلحه، دهرود سفلي و بوشكان آشنا شد. نماينده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با مردم اين مناطق درباره انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي و مشكلات آنها گفت وگو كرد. در اين بازديد كه جمعي از مديران كل استان بوشهر و تعدادي از ائمه جمعه شهرهاي مختلف اين استان و فرماندار برازجان آيت الله حسيني بوشهري همراهي مي كردند مردم خواستار احداث سدهاي سنگي و ملاتي، راه هاي روستايي و عشايري، مراكز درماني، سالن ورزش، خانه عالم، كتابخانه، تسريع در اجراي طرح هاي هادي، انتصاب ائمه جمعه، تامين سوخت كشاورزان، تقويت شبكه هاي تلويزيوني، افزايش پزشك و تامين آمبولانس شدند.

 



كانون دانش و صنعت ماهيان زينتي در كاشان تاسيس مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
معاون فناوري و نوآوري معاونت علمي رياست جمهوري از تاسيس كانون دانش و صنعت ماهيان زينتي در شهرستان كاشان خبر داد.
محمودرضا آقاميري در حاشيه بازديد از استخرهاي صنعتي توليد ماهيان زينتي منطقه راوند كاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ايجاد كانون دانش و صنعت ماهيان زينتي در دست بررسي است كه در صورت فراهم شدن فضا و امكانات در اين شهرستان ايجاد مي شود.
وي كانون هاي دانش و صنعت را لازمه شكوفايي اقتصاد كشور دانست و خاطرنشان كرد: با ارتباط هرچه بيشتر بين دانشگاه و صنعت و بهره گيري از فناوري و تكنولوژي هاي نوين، مي توان زمينه رشد و شكوفايي توليدات علمي را فراهم كرد.
آقاميري يادآور شد: كانون دانش و صنعت ماهيان زينتي با بهره گيري از تكنولوژي هاي جديد علمي و بررسي هاي ژنتيكي تاثير زيادي در گسترش، تكثير، توليد و صادرات اين محصول دارد.شهرستان كاشان با توليد بيش از 70درصد از توليد ماهيان زينتي كشور رتبه اول را در اين زمينه به خود اختصاص داده است.

 



برخورد جدي با دلالان ارز در اروميه

اروميه - خبرنگار كيهان:
فروشندگان غيرقانوني ارز در اروميه شناسايي و تحت تعقيب قرار مي گيرند.
معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي با اشاره به چندين مورد دلالي ارز در استان گفت: بسياري از افرادي كه به صورت قاچاق و غيرقانوني در خريد وفروش ارز فعاليت دارند توسط مقامات انتظامي و قضايي شناسايي شده و هم اكنون تعدادي از اين پرونده ها در حال تكميل و بررسي است.عيسي قنبري با عنوان اينكه تعدادي از دلالان ارز در آذربايجان غربي گرفتار دلالان استان هاي داخلي كشور شده و سرمايه هاي خود را از دست داده اند، اظهار كرد: خريد و فروش ارز تنها در صرافي هاي داراي پروانه كسب مجاز است و هرگونه خريد و فروش در خارج از شبكه هاي رسمي و قانوني، قاچاق محسوب مي شود.
وي نيروهاي انتظامي و ضابطان دستگاه قضايي را ملزم به برخورد با دلالان غيرقانوني ارز و بخصوص دلار كرد و افزود: نظر به خسارات جبران ناپذيري كه از طريق قاچاق ارز به اقتصاد كشور وارد مي شود، دستگاه قضايي براي جلوگيري از عواقب اين پديده مخرب اقتصادي اقدامات جدي و پيشگيرانه اي اتخاذ كرده است.
قنبري با عنوان اينكه بانك مركزي تدابير لازم را براي خاتمه دادن به اين وضعيت انديشيده است گفت: استانداري آذربايجان غربي نيز پيگير برنامه هاي بانك مركزي است.

 



در سالروز آزادسازي قشم پرچم جمهوري اسلامي ايران در قلعه پرتغالي هاي شهر قشم به اهتزاز درآمد

قشم- خبرنگاركيهان:
همزمان با سالروز حماسه جاويد آزادسازي قشم از چنگ استعمارگران پرتغالي- 29دي ماه- پرچم جمهوري اسلامي ايران در قلعه پرتغالي هاي شهر قشم به اهتزاز درآمد.
در اين مراسم معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 390سال پيش در چنين روزي، قشم به همراه چندين جزيره ديگر در جنوب كشور به همت امام قلي خان سردار نامي دوران صفوي از چنگ استعمارگران پرتغالي آزاد شد.
فرزين حقدل افزود: سردار امام قلي خان به همراه سپاه خود موفق شد طي جنگي سه روزه با نيروهاي استعمارگر پرتغال، به اشغال 117 ساله آنان بر اين جزيره مهم و استراتژيك پايان دهد.
معاون فرهنگي، اجتماعي و گرشگري سازمان منطقه آزاد قشم از پروژه پاكسازي محوطه قلعه پرتغالي ها، مرمت نقاط آسيب ديده، نورپردازي و توسعه فضاي سبز و كاشت نخل در اين قلعه با اختصاص بيش از 35ميليارد ريال اعتبار از سوي سازمان منطقه آزاد به عنوان بخشي از برنامه هاي پيش بيني شده اين سازمان جهت صيانت از اين اثر تاريخي نام برد.وي از مردم قشم به ويژه ساكنان همجوار قلعه پرتغالي ها كه در برنامه هاي ساماندهي با اداره ميراث سازمان منطقه آزاد همراهي و مشاركت داشتند، تقدير كرد.

 



مجوز راه اندازي دانشگاه فرهنگ و هنر در البرز صادر شد

كرج- خبرنگاركيهان:
مجوز راه اندازي دانشگاه فرهنگ و هنر در استان البرز صادر شد.
مشاور عالي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز با بيان اين مطلب افزود: داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگ و هنر البرز مي توانند از طريق دفترچه هاي ثبت نام كه توزيع خواهد شد براي تحصيل در اين دانشگاه اقدام كنند.
مهدي عسگري درباره آخرين وضعيت دانشگاه فرهنگ و هنر افزود: با پيگيري ها و رايزني هاي گسترده و پس از گذراندن مراحل گوناگون، مجوز راه اندازي اين دانشگاه در مدت كمتر از 3 ماه تاييد و صادر شد.
وي اظهار داشت: با توجه به تاسيس استان البرز مقرر شد كه در زمينه تربيت نيروي انساني و تقويت و توانمندسازي منابع انساني در حوزه فرهنگ و هنر تلاش جدي صورت بگيرد، بر اين اساس طرح تاسيس آموزشگاه علمي- كاربردي تهران و وزارت علوم تصويب شد.

 



مدير مركز سامد استان همدان: پاسخگويي ادارات به مطالبات مردم ارزيابي مي شود

همدان-خبرنگاركيهان:
مدير مركز سامد استان همدان گفت: ميزان پاسخگويي ادارات به مطالبات و نيازهاي مردم در مركز سامد، ارزيابي مي شود.
آرمان رشيدي، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: سامد يا همان سامانه ارتباط الكترونيك مردم با دولت، سيستمي است كه اطلاعات مربوط به درخواست ها و نيازها و شكايات مردم را جمع آوري و دسته بندي كرده و پس از ثبت جهت رسيدگي به ادارات و دستگاه هاي مربوطه ارجاع مي دهد.
وي ادامه داد: مردم استان مي توانند از طريق تماس تلفني با اين سامانه، مسائل و نيازها و درخواست هاي خود را اعلام كنند.
رشيدي اضافه كرد: با استفاده از تماس هاي مردم توانسته ايم گردش كار جديدي در استان ايجاد كنيم و اطلاعاتي از وضعيت مطالبات و مشكلات مردم در شهرستان هاي مختلف و نيز نظرات و پيشنهادات آنها به دست آوريم كه در برنامه ريزي ها موثر خواهدبود.
مدير مركز سامد استان با اشاره به سيستم هوشمند و رصد مستقيم و آن لاين تمام ادارات توسط اين مركز، گفت: نامه ها و مطالبات و شكايات مردم پس از ثبت به كارتابل مختص هر مدير در سيستم ادارات ارجاع مستقيم مي شود و سپس گردش ارجاعات و ميزان رسيدگي و پاسخگويي و نيز رضايت مندي مردم مورد ارزيابي قرار مي گيرد و به عنوان يك شاخص مهم در ارزيابي عملكرد كل مديران كل و روساي دستگاه ها، محسوب مي شود.

 



پايان نخستين كلاس آموزشي خلباني در زنجان

زنجان - خبرنگار كيهان:
يكي از اهداف برگزاري نخستين كلاس آموزشي خلباني با هواپيماهاي ULراه اندازي نخستين مدرسه پرواز در زنجان است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان اولين دوره آموزشي خلباني هواپيماهاي UL فوق سبك (بال ثابت، بال متحرك، كايت موتوردار) براي نخستين بار در زنجان برگزار شد.
در اين دوره كه به همت هيئت انجمن هاي ورزشي استان زنجان در طي سه ماه برگزار شد، 12 نفر كه در بخش خلباني 9 نفر و در بخش فني 3 نفر شركت كرده بودند، زير نظر كاپيتان «مهدي حدادي پور» از نيروي هوايي بسيج مورد آموزش قرار گرفتند.
اين دوره در دو بخش تئوري و عملي است كه مبحث تئوري آن به مدت 40 سال در سالن اجتماعات اداره كل استاندارد زنجان برگزار شد كه روز پنج شنبه 29 دي به پايان رسيد.
در خلال آخرين روز اين بخش تئوري اين كلاس دبير فدراسيون انجمن هاي ورزشي كشور بازديد كرد.
هدف از برگزاري اين كلاس آموزشي، آموزش خلبانان و مربيان به منظور راه اندازي نخستين مدرسه پروازي است، كه در كنار تحقق اين چشم انداز استان زنجان در بخش هاي پروازهاي گشت زني هوايي، پرواز ترويستي و پرواز امداد و نجات از نظر كيفي و كمي ارتقاء خواهد يافت.
بخش عملي اين كلاس به مدت 100 ساعت در فرودگاه زنجان در روزهاي آينده برگزار مي شود.

 



فرماندار جاسك: عمليات نجات 22 روستا از شن هاي روان شروع شد

جاسك- خبرنگار كيهان:
فرماندار جاسك گفت: عمليات رهاسازي 22 روستاي محاصره شده در شن هاي روان شروع شد.
مهدي نخعي افزود: در اين رابطه كميته ويژه اي در استان هرمزگان و شهرستان جاسك تشكيل شده است و به منظور برطرف كردن مشكلات روستاهاي مذكور نشستي با حضور اعضاي اين كميته برگزار شد. وي مالچ پاشي و درخت كاري را از تصميمات و تعهدات دستگاه هاي مرتبط با موضوع بيان كرد و گفت: همچنين تعدادي خودروهاي سنگين براي جمع آوري شن هاي روان به شهرستان جاسك اعزام شده اند.
فرماندار جاسك گفت: روستاها اولويت بندي شدند و اقدامات لازم در مناطق حادتر زودتر شروع شده است.
جاسك با 50 هزار نفر جمعيت در شرقي ترين نقطه هرمزگان و 300 كيلومتري بندرعباس واقع شده است.

 



فعاليت 10 هزار مجري در انتخابات مجلس در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
انتخابات آتي مجلس در حوزه تبريز، با حضور 10 هزار مجري انتخاباتي، فعال تر خواهد شد.
حوزه انتخابيه تبريز شامل تبريز، اسكو و آذرشهر است و 720 شعبه اخذ رأي در حوزه تبريز و آذرشهر فعاليت خواهند داشت.
در حال حاضر گزينش و بررسي افراد براي حضور در شعب اخذ راي به عنوان اعضاي شعب، كاربران يارانه و نمايندگان فرماندار در دست اقدام است تا با ديدن دوره هاي آموزشي موردنظر براي اجراي هرچه بهتر و قانونمند انتخابات، به كار گرفته شوند.

 



براي اولين بار در كشور 75دوربين تله اي در حيات وحش استان يزد نصب شد

يزد- خبرنگار كيهان:
مديركل محيط زيست استان يزد در نشستي با اعلام اين خبر گفت: براي شناسايي حيات وحش در سطح 800 هزار هكتار از اراضي اين استان 75 دوربين تله اي براي اولين بار در كشور نصب شده است.
حميد جلالوندي اظهار داشت: 10هزار قطعه عكس از حيات موجود جانوري در استان يزد گرفته خواهد شد، تا به روش علمي تعداد موجوداتي از نظير يوزپلنگ، پلنگ، شاه روباه و... شناسايي و تحت مطالعه قرار گيرد.مديركل محيط زيست استان يزد همچنين با بيان اينكه كوره هاي صنعتي آجرپزي يزد طي يك برنامه 18ماهه به فيلتر مجهز مي شوند، گفت: در يك برنامه 18 ماهه، 71 واحد صنعتي آجرپزي بايد بر روي سيستم خود فيلتر نصب كنند تا گازرساني براي آنها انجام شود.
جلالوندي اظهار داشت: در چند ماه گذشته يك واحد آجرپزي صنعتي اين فيلتر را نصب كرد و ميزان آلايندگي هواي آن به شدت كاهش يافت.
وي هزينه نصب هر فيلتر را 40ميليون تومان اعلام كرد و افزود: صاحبان كوره هاي صنعتي تا به اين سيستم مجهز نشوند، گازرساني به آنها انجام نخواهد شد.
جلالوندي همچنين از آغاز فعاليت سه ايستگاه سنجش آلودگي هوا در يزد خبر داد و يادآور شد: تابلوي نمايشگر ميزان آلودگي هوا در ميادين ابوذر، صنعت و مهديه در هفته هواي پاك نصب شده اند كه دو مورد از اين دستگاه ها هم اكنون فعال و اميدواريم نصب يك دستگاه ديگر نيز در ايام دهه فجر اجرايي شود.
وي با بيان اينكه استان يزد به دليل افزايش روزافزون آلودگي هوا نيازمند استقرار چنين ايستگاه هايي است تا بتواند از اين طريق اقدام به ثبت ميزان آلاينده ها كند و از رديف اعتباري در اين زمينه استفاده كند، اظهار داشت: سال گذشته در مردادماه سه روز، در شهريورماه چهار روز، در مهرماه هفت روز و در آبان ماه يك روز در وضعيت هشدار در زمينه آلودگي هوا قرار داشتيم.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

ورامين- خبرنگاركيهان: طي مراسمي «جعفر كاظمي» به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ورامين معرفي شد.
رودسر- خبرنگاركيهان: طي مراسمي سرهنگ رحمان عصامي به عنوان فرمانده جديد سپاه ناحيه رودسر معرفي و مشغول به كار شد.
زنجان- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان زنجان با صدور حكمي مهندس رضا كابلي را به عنوان معاون بهره برداري اين شركت منصوب كرد.

 



جوابيه رئيس سازمان چاي كشور به كيهان

در پي انتشار مطلبي تحت عنوان «سرگرداني چايكاران شمال و بي خيالي مسئولان» مندرج در صفحه 11 روزنامه كيهان به شماره 20114 مورخه 14/10/90، از سوي «علي محرر» رئيس سازمان چاي كشور جوابيه زير به روزنامه رسيده است:
«به استحضار مي رساند؛ دولت كريمه در راستاي كمك به بخش چاي تلاش هاي مضاعفي را به انجام رسانيده است، به طوري كه به منظور حمايت از اين بخش خصوصاً چايكاران عزيز سال88 سازمان چاي را به عنوان متولي چاي كشور تعيين و شرح وظايف خريد تضميني برگ سبز، كنترل كيفي و ساماندهي واردات و صادرات را به اين سازمان محول كرده است. مسئولان سازمان چاي نيز به كمك دولت مردان و مسئولان رده هاي مختلف ملي و استاني تمام سعي و تلاش شان انجام وظايف محوله در جهت ارتقاء كمي و كيفي اين محصول و رضايت مندي بخش هاي مختلف مرتبط با چاي مي باشد در اين راستا در جهت پرداخت بهاء برگ سبز سال جاري (سال90) تاكنون تمامي قدر سهم دولت و بخشي از قدر سهم مربوط به كارخانجات چاي سازي به چايكاران پرداخت شده و باقي مانده مطالبات چايكاران نيز پس از وصول تتمه بدهي كارخانجات پرداخت مي شود. ضمناً عليرغم اينكه در سال 89-88 مبلغ 150 ميليارد ريال اعتبار براي عمليات بهزراعي با تلاش سازمان تخصيص يافته بود، متأسفانه به علت مشكلات ناشي از آيين نامه ها و دستورالعمل هاي بانك مركزي در خصوص نحوه پرداخت تسهيلات مذكور، چايكاران عزيز موفق به دريافت اين تسهيلات نشده اند. لذا مسئولان مربوطه با جديت پيگير فراهم آوردن بستري مناسب براي جذب اعتبار بهزراعي و سهل الوصول كردن آن براي چايكاران هستند و از چايكاران زحمتكش انتظار دارند با حضور در باغات نسبت به انجام عمليات بهزراعي باغات خود همت گمارند.»

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14