(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10بهمن 1390- شماره 20131

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راهبرد اصلاح طلبان يا آمريكا ؟! (يادداشت روز)
آغاز مذاكرات ايران و آژانس در تهران
كيهان و خوانندگان
هويج (گفت و شنود)
آخرين اخبار از تدوين فهرست جبهه متحد اصولگرايان در تهران
بسيج دانشجويي: تحريم فروش نفت به اتحاديه اروپا پاسخ دندان شكن به كشورهاي متخاصم است
پاسخ محجوب به يك خبر
دورويي خاتمي، فيوز بالاترين را هم پراند! (خبر ويژه)
نابودي ناوهاي آمريكايي در شبيه سازي جنگ با ايران ثابت شده است (خبر ويژه)
وقتي استخبارات سعودي از لندن قمپز در مي كند (خبر ويژه)
هاشمي در عرصه كنوني سياست فقط مي تواند كاتاليزور باشد (خبر ويژه)
پشتك واروي سبزها در سوئد براي چند دلار بيشتر (خبر ويژه)



راهبرد اصلاح طلبان يا آمريكا ؟! (يادداشت روز)

آيا اكنون چيزي به نام جريان اصلاح طلب در محيط سياست داخلي ايران وجود دارد؟ اين سؤال مهمي است و به رغم دشواري كه در ظاهر آن نهفته، پاسخي بديهي دارد: «مطلقا خير»!
راهبرد انتخاباتي كه جريان فتنه در انتخابات مجلس نهم برگزيد، اصلي ترين عاملي است كه باعث مي شود بتوان پاسخي چنين سرراست به اين سؤال داد. از سال 88 به اين سو، آنچه پس از 1376 در ايران اصلاح طلبي ناميده شده بود، به حقيقت خويش بازگشت و به درستي جريان فتنه نام گرفت. به رغم بسياري ادعاها و انكارها - چنان كه خواهيم گفت- بسياري از آنها كه عادت كرده بودند خود را اصلاح طلب و بلكه سران جريان اصلاحات بنامند، از سال 88 به اين سو، هيچ تلاشي براي سوا كردن خرج و تفكيك سرنوشت خود از جريان فتنه نكردند، سهل است، در مقطعي با اين طمع كه «كار تمام است» محافظه كاري را كنار گذاشته و آنقدر راديكاليته مواضع خود را بالا بردند كه نتيجه آن چيزي جز ملحق شدن سران اصلاحات به سران فتنه نبود و اين نتيجه اي است كه هنوز هم صادق است.
چگونه اصلاح طلبان در ايران كه با ادعاي خط امام كار خود را شروع كرده بودند، به تدريج به جرياني «تكفيري- تحريمي» تبديل شدند؟ چه كسي به اصلاح طلبان گفت انتخابات مجلس را تحريم كنند؟ پشت پرده اين سناريو چيست و بناست به چه هدفي منجر شود؟
اجازه بدهيد به حدود يك سال قبل بازگرديم يعني زماني كه پس از 25 بهمن 1389 و همراهي علني، عمدي و اعلام شده موسوي و كروبي با راهبرد صهيونيستي «خفه كردن انقلاب هاي اسلامي منطقه در تهران» اين نگاه در بين گروهي از اصلاح طلبان شكل گرفت كه بايد هر چه سريع تر از اين قطار بي ترمز كه بي امان به سمت پرتگاه روان است پياده شوند وگريزگاهي از اين مهلكه كه عاقبت آن چيزي جز تبديل شدن به يك مسعود رجوي دست دهم نيست، بيايند.
استدلال اصلي در ميان حاميان اين ديدگاه اين بود كه اگر بناست اصلاحات به عنوان يك جريان سياسي در محيط سياست داخلي ايران اجازه و امكان تداوم بيابد، تنها راه چاره آن است كه بدون فوت وقت مرزي قاطع و اعلام شده ميان خود و آنچه ضد انقلاب دوست داشت «جنبش سبز» بنامد، بكشد و شانه از زير بار تمامي هر آنچه به موسوي و كروبي و خاتمي منتسب است خالي كند. كساني اين ادبيات را در پيش گرفتند كه اصلاحات اگر خواهان زنده ماندن است چاره اي جز اعلام مرزبندي با تروريست ها و اسلحه به دست ها و آنها كه طرف خارجي از پشت نرم افزار اسكايپ برايشان بيانيه مي نويسد ندارد. تبديل شدن جريان اصلاحات به جريان ضد انقلاب كه هدف آن نه مبارزه سياسي مسالمت آميز و قانوني، بلكه مشاركت در پروژه دشمن براي جنايت عليه مردم است، بدل به كابوسي بزرگ شده بود. گوشه و كنار شنيده مي شد كه برخي از مدعيان رهبري جريان اصلاحات هشدار مي دهند نبايد مهر ضد انقلاب بر پيشاني اصلاح طلبان بخورد و تداوم رويه سال 88 علاوه بر سران و عوامل اصلي فتنه كه حذف شده اند، منجر به حذف هميشگي تمامي جريان اصلاحات از فضاي سياسي كشور خواهد شد.
فراتر از اين، بخشي از اصلاح طلبان در مقطعي به اين نتيجه رسيدند كه اگر ضرورت داشت مرزبندي علني با حوادث سال 88 و نفي ادعاي تقلب -كه خود بهتر از هر كسي مي دانستند چيزي غير از يك دروغ بزرگ نبوده- هم اقدامي است كه بايد به آن تن داد چرا كه اولا مردم به طور كامل پيوند خود را با ادعاهاي مضحكي از اين دست قطع كرده اند و مهم ترين علامت آن هم اين است كه كسي از آن خيل سينه چاكان كذايي احوال موسوي و كروبي را نمي پرسد و در واقع به رغم همه سر وصداي ضد انقلاب اساسا سرنوشت آنها براي كسي از مردم اهميت ندارد، و ثانيا اين موضوع براي جريان اصلاحات به خوبي روشن شده بود كه راه بازگشت به نظام فقط در يك صورت گشوده است و آن هم اين است كه به طور جدي براي جبران ظلمي كه در سال 88 به نظام كردند گام بردارند و در اولين قدم حقيقت را همانطور كه بود براي همه آنها كه در مقطعي در سال 88 فريفته شدند، بگويند.
بسيار جالب است كه اين گفتمان حامي بازگشت با وجود اينكه در مقطعي بسيار جان گرفت و فربه شد، خيلي زود هم فروكش كرد و مسيري برعكس آغاز شد كه محصول نهايي آن اين بود كه سردمداران راهبرد بازگشت تبديل به پيش قراولان استراتژي تحريم انتخابات شدند. بسيار مهم است كه ببينيم چگونه اين اتفاق افتاد؟ و چرا كساني كه مي گفتند بايد با جنبش سبز(!) مرزبندي كرد، سر از ائتلاف با صهيونيست ها در آوردند و راهبردي در پيش گرفتند كه اگرچه نامي تحريم در آن برده نمي شود اما همگان مي دانند كه معناي آن چيزي جز تحريم انتخابات نيست. فاصله مرزبندي با فتنه تا پيوستن به ضد انقلاب چگونه پر شد؟
ظاهرا چند عامل مهم در اين امر نقش داشته است:
نخست اينكه با تشديد فشار خارجي بر نظام ظرف حدود 3 ماه گذشته جريان اصلاح طلب -كه هرگز در ادعاي وفاداري خود به نظام صادق نبوده- مثل هميشه به يكباره احساس فرصت كرد و به اين تحليل رسيد كه چون نظام تحت فشار خارجي قرار دارد پس لاجرم امتياز گيري از آن در داخل آسان تر خواهد شد. مدعيان اصلاحات تصور مي كردند چون نظام در يك جبهه بزرگ سياسي-امنيتي با دشمن خارجي درگير است، مي توانند آن را وادار كنند كه از موضع خود درباره لزوم مرزبندي آنها با حوادث فتنه 88 كوتاه بيايد و براي حضور دوباره در صحنه رقابت هاي سياسي شرطي پيش پاي آنها نگذارد. در خاج از ايران هم البته كساني بويژه منابع اسرائيلي گفتند كه يكي از هدف هاي اصلي و البته اعلام نشده تشديد فشار خارجي بر نظام اين است كه فضاي مانور بيشتري براي جريان فتنه فراهم شود و نظام به دليل نياز به وحدت داخلي در مقابل دشمن خارجي چاره اي جز تمكين به زياده خواهي هاي آنها نبيند.
علت دوم به طمعي باز مي گردد كه برخي سران جريان فتنه و اصلاحات به منتقل شدن بحران به درون خانواده اصولگرايان و ازسر و شكل افتادن گفتمان اصولگرايي ظرف دوسال آينده (تا انتخابات رياست جمهوري) در اثر اوج گيري اختلاف هاي داخلي بسته اند. بويژه پس از آنكه حلقه انحرافي شروع به طرح ديدگاه هاي شاذ و نامعقول خود درباره موضوعات مختلف سياسي و اجتماعي كرد، اين ديد در بين برخي از برنامه ريزان جريان فتنه تقويت شد كه فرصتي در اختيار دارند تا خود را از اتهام خيانت در سال 88 تبرئه كرده و با استفاده از ظرفيت هاي حلقه انحرافي، به گفتمان اصولگرايي كه مهم ترين رقيب تاريخي آنها بوده ضرباتي كاري و بلكه تمام كننده وارد آوردند. كساني هم البته بودند كه به اصلاح طلبان توصيه كنند انتخابات 90 زمان خوبي براي ورود آنها به بازي سياست نيست و اين بار بايد خويشتن داري كرده و كنار بكشند تا شايد تشديد رقابت دروني اصولگرايان و مقابل ايستادن جريان انحرافي با جريانات حزب اللهي فضا را براي بازگشت مطمئن و پيروزمندانه آنها در صحنه اي ديگر (مثلا انتخابات رياست جمهوري 1392) فراهم آورد.
سومين علت بدون شك مربوط به تخميني است كه جريان اصلاح طلب از توان سازمان سياسي و وزن سرمايه اجتماعي خود دارد. مجموعه تحولات يك سال گذشته به اصلاح طلبان نشان داده است كه سرمايه اجتماعي آنها با شيبي بي سابقه و به سقوط است و مردم در حال فراموش كردن آنها هستند بي آنكه هزينه فوق العاده اي به كشور تحميل شده باشد. سازمان سياسي اين جريان هم كه در اثر مشاركت مستقيم در توطئه براندازي اكنون تقريبا به طور كامل متلاشي شده است. بنابراين اصلاح طلبان خوب مي دانستند كه حتي اگر همه ملاحظات را ناديده بگيرند و قدم در اين انتخابات بگذارند هيچ شانسي براي پيروزي نخواهند داشت، در نتيجه بنا را بر اين گذاشتند كه عدم شركت در مسابقه آبرومندانه تر است از شركت در مسابقه اي كه باخت مفتضحانه در آن قطعي است.
اما هيچ كدام از اين عوامل در واقع توصيف كننده تام و تمام پس پرده واقعي داستان تحريم انتخابات نيست. هنوز يك عامل ديگر باقي مانده است كه تا از آن سخن نگوييم اين بحث كامل نيست. مجموعه ارزيابي ها نشان مي دهد اصلي ترين عاملي كه جريان فتنه را به سمت تحريم انتخابات سوق داد اين بود كه اين جريان بيش از آنكه يك نيروي سياسي در فضاي داخلي كشور باشد، بازوي اجراي درخواست هاي غرب در فضاي داخلي ايران است و بنابراين پاسخ دهي به نيازهاي راهبردي غرب براي آن نسبت به تعقيب هر هدف ديگري اولويت دارد. نياز راهبردي امروز غرب در قبال ايران چيست؟ انبوهي از شواهد وجود دارد كه نشان مي دهد غربي ها بسيار نگرانند كه ايران پيچ تاريخي فعلي را با موفقيت طي كند و با بسط الگوي خود به سراسر منطقه وارد دوران بي پاياني از مصونيت و برتري راهبردي شود. بنابراين اولويت شماره يك غرب اكنون اين است كه ايران در همين پيچ متوقف شود و براي اين منظور هيچ چيز براي غربي ها مهم تر از آن نيست كه صحنه انتخابات مجلس در ايران آنقدر خلوت باشد كه ايران توان الگودهي به انقلابيون منطقه را نداشته باشد. جريان اصلاح طلب از آنجا كه بالكل مسلوب الاختيار است و بايد هر طور شده اوامر واصله از بيرون را مو به مو اجرا كند، انتخابات را تحريم كرد، از جمله به اين دليل كه آمريكا به كاهش مشاركت در انتخابات نياز جدي دارد و طبعا سران و عوامل فتنه نمي توانند نسبت به اين درخواست اربابان خود بي تفاوت باشند. در واقع خيانت تقلب در سال 88 با خيانتي بزرگتر به نام تحريم در پيوند كامل با راهبرد طرف خارجي تكميل شده است بنابراين تا همين جاي كار كافي است كه بتوان نتيجه گرفت اصلاح طلبي به معناي مصطلح كلمه به ضد انقلاب پيوسته و ديگر يك نيروي سياسي درون نظام نيست.
مهدي محمدي

 



آغاز مذاكرات ايران و آژانس در تهران

تيم مقام هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي در حالي وارد ايران شده است كه درباره نيت، نوع رفتار، توانايي، اختيارات و اهداف اين تيم ترديدهاي فراواني وجود دارد.
صبح روز يكشنبه 9 بهمن 1390 (29 ژانويه 2012) تيمي از مقام هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي به سرپرستي هرمان ناكارتس، معاون مدير كل در امور پادمان و با همراهي رافائل گروسي دستيار مدير كل براي مذاكره با مقام هاي سازمان انرژي اتمي كشورمان وارد ايران شدند.
اين تيم در حالي وارد ايران شده است كه نوعي خشم عمومي از عملكرد غير حرفه اي آژانس در ايران اوج گرفته و بسياري از تحليلگران در ايران آژانس را مقصر اصلي ترور دانشمندان هسته اي ايران مي دانند. به همين دليل بازرسان هنگام ورود به ايران با خيل دانشجويان معترضي مواجه شدند كه تصاويري از شهيد مصطفي احمدي روشن در دست داشتند.
مهندس احمدي روشن معاون بازرگاني شركت كالاي الكتريك و تاسيسات نطنز صبح روز چهارشنبه 21 دي 1390 (11 ژانويه 2012) ترور شد و به شهادت رسيد.
كارشناسان در ايران مي گويند تنها آژانس به اطلاعات مربوط به برنامه هسته اي ايران دسترسي دقيق دارد و از آنجا كه ظرف سال هاي اخير مكررا مواردي وجود داشته كه اطلاعات محرمانه ايران به طرف هاي غير مسئول درز كرده، آژانس يكي از متهمان اصلي اقدامات تروريستي عليه برنامه هسته اي ايران است.
اما ورود تيم آژانس به ايران بلافاصله اين پرسش را بوجود آورده است كه دستور كار مذاكرات در تهران چيست؟
منابع غربي ظرف روزهاي گذشته به صراحت گفته اند كه دستور كار اين گفت وگوها از ديد آنها بحث درباره موضوع «ابعاد احتمالي نظامي» است.
يوكيا آمانو، مدير كل آژانس روز يكشنبه 9 بهمن، در حاشيه اجلاس جهاني اقتصاد در داووس سوئيس به خبرگزاري شينهوا گفته است كه مقام هاي آژانس در سفر به ايران روي موضوع ابعاد احتمالي نظامي متمركز هستند.
هرمان ناكارتس هم غروب روز شنبه در فرودگاه وين به خبرنگاران گفت: «ما تلاش داريم همه موضوعات باقي مانده با ايران را حل كنيم. ما بويژه اميدواريم ايران با ما در خصوص ابعاد نظامي احتمالي برنامه هسته اي خود تعامل كند. ما خواستار آغاز گفت وگوها هستيم كه تا امروز هم بسيار به تاخير افتاده است».
اين در حالي است كه به نظر مي رسد نتيجه گيري درباره اين بحث هنوز بسيار زود باشد. هنوز هيچ توافقي درباره اين دستور كار حاصل نشده و با توجه به تجربه مداليته اوت 2007 كه در آن آژانس نتوانست به تعهدات خود عمل كند، برخي كارشناسان در ايران عقيده دارند ابتدا آژانس بايد وارد دوراني از اعتماد سازي شود و ثابت كند كه به اندازه كافي مستقل و حرفه اي هست.
علاوه بر اين ، اين بحث به طور جدي وجود دارد كه آيا آژانس به لحاظ حقوقي صلاحيت ورود به اين بحث را دارد؟
احتمالا به همين دليل است كه برخي منابع غربي گفته اند فعلا بسيار زود است كه اعلام شود دو طرف در حال بحث درباره ابعاد احتمالي نظامي هستند.
منابع غربي مي گويند آنچه محتمل تر به نظر مي رسد اين است كه فعلا دو طرف درباره تدوين يك مداليته براي روشن شدن نحوه رسيدگي به اين موضوع بحث خواهند كرد.
بنابراين احتمالا مذاكرات تهران آغاز يك سلسله مذاكرات طولاني مدت خواهد بود.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ مي خواستم بدانم دشمنان پيشرفت علم و تكنولوژي در ايران اسلامي كه براي بازرسي از طرف آژانس ديروز به كشورمان آمدند قصد جان كدام دانشمند را دارند؟ خوب است از بازرسان سؤال شود كه صادقانه به اين سؤال پاسخ دهند.
7058---0991
¤ بي ترديد نوسانات قيمت سكه و ارز كه با كليد خوردن تحريم از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا همزمان شد، مزدوري ديگر سيلي خوردگان از مردم بود كه در آستانه انتخابات به هر نحو ممكن قصد انتقام گيري از ملت هميشه بيدار ايران اسلامي را دارند. اقدام اتحاديه اروپا براي تحريم نفتي ايران در شش ماه بعد از اين، فقط براي بررسي جوانب داخلي خودشان است، اما با مشكلات عديده اي كه آنها در داخل دارند نمي توانند مبادرت به تحريم نمايند و از هم اكنون طبل تحريم پاره شده است لذا لازم است مجلس مقتدرانه وارد عمل شده و با دستور قطع صدور نفت قبل از 6 ماه پاسخ دندان شكني به اين زياده خواهي ها دهد.
طالعي
¤ مجلس و دولت معادلات دشمن را به هم بريزد و زودتر از 6 ماه فروش نفت را به اروپا تحريم كند.
8836---9190
¤ از آنجايي كه سوء مديريت تعمدي يك عمل ضدانقلابي است و بعضا باعث ناكارآمد معرفي كردن نظام اسلامي مي گردد لازم است دستگاه قضايي با مسببين نابساماني اخير بازار سكه و ارز در هر پست و مقام برخورد شايسته نمايد تا شاهد تكرار اين گونه مسائل نباشيم. نظام نبايد فداي اهمال كاري برخي از عناصر اجرايي شود.
مراد بختياري
¤ از اينكه دولت حباب سكه را تركاند متشكريم اميدواريم حباب بيكاري جوانان را نيز بتركانند تا جوانان بيكار و تحصيل كرده مشكل بكارگيري و استخدامشان به زودي مرتفع گردد.
موسوي از تبريز
¤ از رئيس محترم دانشگاه آزاد اسلامي جناب آقاي دانشجو درخواست مي شود براي رفاه حال دانشجويان ميهمان نسبت به تمديد يا انتقال آنها اقدام نمايند.
2724---0151
¤ شش سال از مصوبه دولت در خصوص احداث جاده شفت، طارم، زنجان مي گذرد ولي از اجراي آن خبري نيست از مسئولين راه و شهرسازي درخواست مي شود با توجه به گذشت 6 سال اقدام شايسته را به عمل آورند.
جمعي از اهالي شهرستان طارم
¤ شهرستان پنجاه هزار نفري طارم در استان زنجان معروف به هندوستان ايران فاقد بانك سپه است. و مردم مجبورند براي انجام امور بانكي به شهرهاي رودبار و منجيل بروند از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به احداث شعبه اي در اين شهرستان اقدام نمايند.
جمعي از اهالي شهرستان طارم
¤ رئيس جمهور محترم در سفر استاني 5 سال پيش قول حل بحران شركت لوله سازي خوزستان را به كارگران در مصلي امام اهواز دادند ولي از عملي شدن آن هنوز خبري نيست. درخواست مي شود با توجه به قول مساعد 5 سال قبل عنايت بيشتري نمايند.
جمعي از كارگران شركت لوله سازي خوزستان
¤ مدتي است كه صدا و سيما تبليغ دستگاه هاي ديجيتال ارزان قيمت را مي كند ولي به هر فروشگاه كه مراجعه مي كنيم اظهار بي اطلاعي مي كنند. از مسئولين صدا و سيما درخواست مي شود اطلاع رساني نمايند.
مظاهري از تيران
¤بانك مركزي طي ابلاغيه اعلام داشته معاملات بانكي با سيستم اينترنت بايد بالاي 15 ميليون تومان باشد، با توجه به اين ابلاغ بانك ملي خيال همه را راحت و كلا سيستم «ساتنا» را مسدود نموده است. يك سايت «پايا» هم ايجاد كرده اند كه در آن، معامله حداكثر يك ميليون و در روز تا سقف 5 ميليون تومان است؟! با اين وضع بانك ملي كليه مشتريان خود را به سمت بانكهاي خصوصي سوق مي دهد .
بيگ زاده
¤ در آب شرب مردم باقرشهر سنگريزه يافت مي شود. وقتي نمونه هاي آن در تاريخ 8/11/90 به سازمان آب منطقه برده و به مسئولين نشان داده شد متاسفانه برخورد بدي كردند! در ضمن 30 سال از تاريخ انشعاب اوليه ما مي گذرد به علت افت فشار و 10 سال پيش اقدام به تعويض كنتورها كردند و درخواست حق انشعاب مجدد داشتند اما اكثر قريب به اتفاق مردم از تحويل مجدد اين حق انشعاب امتناع نمودند.
جمعي از اهالي محل
¤داخل تونل مسير تبريز-زنجان فاقد روشنايي است. از مسئولين راه و شهرسازي تبريز درخواست مي شود اقدام نمايند.
محمد مهدي رحماني
پاسخ روابط عمومي سازمان بهشت زهرا(س)
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه روز شنبه مورخه 10/10/1390، تحت عنوان «ابطال شناسنامه» ضمن تشكر از دقت نظر تماس گيرنده محترم به آگاهي مي رساند:
سازمان بهشت زهرا(س) به منظور رفاه حال خانواده هاي داغدار سالهاست كه دفتري با هماهنگي همكاران تلاشگر اداره ثبت احوال در اين مكان داير كرده است؛ شايان ذكر است كه: ثبت فوت و ابطال شناسنامه در گذشته به صورت دستي و سنتي انجام مي شد و چند سالي است كه به صورت سيستمي انجام مي گردد و با توجه به مراحل ثبت فوت سيستمي امكان اينكه شناسنامه همان لحظه باطل گردد ميسر نيست و معمولا فرداي آن روز اين كار انجام شده و تحويل اداره پست مي گردد. پست نيز متعهد شده كه به صورت پيشتاز و حداكثر تا 72 ساعت مدارك مربوطه را به شهروندان عزيز برساند. شهروندان نيز اگر مورد پيگيري يا شكايت داشته باشند مي توانند با واحد پستي مرقد مطهر امام(ره) مكاتبه و پيگيري نمايند.
¤ با وجود تورم 20درصدي جامعه آيا عادلانه است كه حقوق كارمند زير 10درصد افزايش پيدا كند.
3649-0918
¤ از سازمان تعزيرات حكومتي مي خواهيم نگاهي هم به گران فروشي شركت هاي آب، برق، مخابرات و اداره گاز داشته باشد و در حمايت از مصرف كنندگان قدمي بردارد.
7510-0939
¤ معضل بي كاري را حل نماييد كه بي كاري جوانان ريشه هر نوع فساد در جامعه مي باشد.
4511-0919
¤ در تقاطع بزرگراه درحال احداث امام علي(ع) و بزرگراه آزادگان پل ماشين رو بزرگي درحال ساخت است كه پايه هاي بتني آن احداث شده ولي به فاصله بسيار كمي از اين پايه ها گودبرداري عميقي صورت گرفته كه به احتمال زياد در آينده مشكل ساز خواهد شد. وظيفه خودم دانستم در اين مورد خطر احتمالي اين كار را به مسئولين گوشزد بكنم. اميدوارم كه توجه بكنند.
ياورنيان
¤ (20 سال است خواننده كيهان هستم و اين اولين پيام من است.) سالگرد شهادت دكتر مفتح منادي وحدت حوزه و دانشگاه را گرامي مي داريم و از اين دو قشر و نهاد درخواست مي شود كه در مسير اين شهيد بزرگوار كه سعادت دنيا و آخرت در آن است گام بردارند.
همچنين شكار هواپيماي جاسوسي آمريكا به دست نيروهاي مسلح كشورمان را به بسيجيان و رهبر معظم انقلاب تبريك مي گويم.
محمدهادي اسماعيلي از اسدآباد
¤ پمپ بنزين بلوار هجرت پايين تر از ورزشگاه تختي در منطقه 14 امنيت جاني استفاده كنندگان از پل عابر پياده روبه روي شهرك اميرالمؤمنين(ع) را به مخاطره انداخته است لطفاً مسئولين شهرداري نسبت به رفع اين مشكل اقدام نمايند.
0431-0912
¤ تاكسي هاي بي سيم در شهركرد (1833) قبلاً كرايه خود را با تاكسيمتر يا براساس كيلومترشمار محاسبه مي كردند، اما اخيراً بسياري از آنها بدون ضابطه و به دلخواه از مسافران كرايه اخذ مي نمايند. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
9875-0913
¤ از شهرداري منطقه4 درخواست مي شود نسبت به وضع آلودگي جوي هاي بزرگراه رسالت تا چهارراه تيرانداز كه به محل جولان موش ها تبديل شده است رسيدگي كنند. گربه ها از دست موشها فرار مي كنند!
سوداگر
¤ از مسئولين محترم برق منطقه17 شهريور درخواست مي شود نسبت به نصب 2عدد پايه چراغ روشنايي در كوچه هاي زرفام و امين منصور منشعب از خيابان شهيد لاجوردي (سه راه باقرآباد پايين تر از خيابان كرمان) در منطقه 14 كه شبها در تاريكي مطلق به سر مي برند اقدام نمايند.
عباسي
¤ 6سال پيش مسئولين مربوطه قول حل مشكل معيشتي و درماني رزمندگان بسيجي را دادند ولي دريغ از كمترين اقدام براي حل مشكل. چرا؟ مشكل اين قشر زحمتكش در دفاع مقدس را حل كنيد.
چمني از كهنوج كرمان
¤ در منزل مسكوني ما به جاي انتخاب مكان مناسب براي دودكش ساختمان از درز انقطاع ساختمان (محيط خالي ما و همسايه كه چند سانتي فضاي خالي است) براي دودكش انتخاب شده است. باتوجه به خطرات بخاريهاي منازل پي گيري ما از سازنده و مهندس ناظر شهرداري راه به جايي نبرد از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
7114-0919
¤ اينجانب رزمنده بسيجي با 30ماه سابقه جبهه آيا به عنوان ايثارگر محسوب مي شوم يا خير؟ آيا تسهيلاتي كه براي ايثارگران درنظر مي گيرند مسكن و... شامل حال من مي شود يا خير؟ آيا فكري براي به كارگيري ما در سن 46سالگي مي شود يا خير؟ باتوجه به اينكه به علت بيكاري هنوز ازدواج هم نكرده ام؟!
محمدي
¤ چرا شهرداري تبريز نتيجه آزمون را اعلام نمي كند؟ از هر شركت كننده بيست هزار تومان گرفته و همه را چشم انتظار گذاشته است.
حيدري از تبريز
¤ چند سالي است با پيمانكار طرف قرارداد شهرداري دزفول كار مي كنم و متأسفانه بيمه هم نيستم. هيچ مزاياي كارگري نيز پرداخت نمي شود. فقط ماهي 260هزار تومان حقوق مي گيرم هركجا هم كه كارگران شكايت مي كنند اخراج مي شوند.
5436-0916
¤ تا به حال فكر كرده ايد اگر جمهوري اسلامي ايران در خاورميانه حضور نداشت آمريكا و اسرائيل غاصب چطور با دمشان گردو مي شكستند؟! و چه بهشتي براي آنها بود اينجا؟!
2099-0912
¤ اصول دين 5 مورد و ركن مهم آن ولايت است. در حالي كه فروع دين ده مورد و نماز و روزه با آن همه اهميت از فروع دين محسوب مي شوند. حال خود قضاوت كنيد و ببينيد اطاعت از ولايت چه جايگاهي در اسلام دارد.
8847:0919
¤ عربستان كه در حال حاضر به بن علي ديكتاتور ظالم تونس پناه داده است، به همه مردم اين كشور خيانت كرده است. پادشاه عربستان فكر مي كند با اين كارها مي تواند جاي پاي خود را محكم كند، اما بايد بپذيرد كه از واقعيت نمي تواند فرار كند. ملك عبدالله هم مثل ديگر ديكتاتورها توسط مردم به زمين خواهد خورد و ديگر هيچ كشوري نيست كه بتواند از او حمايت كند. بنابراين بهتر است تا فرصت دارند دست از سر مردم حجاز بردارند.
يك شهروند
¤ ملت رشيد ايران كه توانسته سه دهه سختي ها و تنگناهاي مختلف از جمله جنگ تحميلي و محاصره اقتصادي را پشت سر بگذراند و تمامي اين تهديدات را به فرصتي براي پيشبرد انقلاب تبديل كند با توكل بر خدا و اراده خويش تحريم هاي اخير دشمنان را مثل گذشته با عزت و اقتدار مديريت انقلابي نموده و از موانع عبور مي كند و بار ديگر روسياهي براي بيگانگان و عوامل مزدور آنان باقي مي ماند. ان شاءالله.
بختياري
¤ طالبان نيروي چريكي آمريكا در خاورميانه و آسياست، آمريكا معتقد است اين نيرو نبايد مشغول حكومت داري باشد تا هر جا كه منافع آمريكا به خطر افتد، در آنجا ترور، انفجار و انتحار به راه اندازد و مبارزين را به قتل برساند و تعادلي در آنجا به نفع خود برقرار سازد.
1332:0912
¤ وقت اعلام اسامي مفسدان اقتصادي كه رئيس جمهور قول آن را دادند كي فرا مي رسد؟
4926:0935
¤ از شما كه هميشه مطالب منطقي مي نويسيد مي خواهم از صدا و سيما بپرسيد كه چرا در اخبار خود عبارت شهيد را در خصوص انفجارات تروريستي عراق به كار نمي برد؟
2978:0912
¤ در گذشته برخي از افراد از اسب مي افتادند ولي از اصل نمي افتادند ولي امروزه متأسفانه بسياري از افراد از اصل خود مي افتند تا به اسب برسند و اين يعني آينده اي بي ريشه. اين يك نگراني جدي است كه مسئولين فرهنگي و اقتصادي كشور بايد به آن بپردازند.
يوسفيان- شهرضا
¤ باتوجه به ثبت نام گسترده كانديداها و عناصر مدعي اصلاح طلبي در انتخابات مسئولان و حزب الله بايد با دقت و هوشياري زياد مراقب ورود اين عناصر خودفروخته به مجلس باشند.
قاسمي از اصفهان
¤ مانور جريان اصلاحات بر روي عكس و نام آقاي هاشمي در روزنامه هاي آفتاب يزد و شرق طي ماههاي گذشته، حكايت از فتنه مشترك جريان اصلاحات، كارگزاران در روزهاي آينده دارد.
يك شهروند
¤ فتنه بعدي ممكن است در نقطه اي باشد كه در گذشته نقطه انسجام و قوت ما بوده است و چه بسا افرادي كه در فتنه هاي گذشته سالم عبور كرده اند در فتنه جديد مردود بشوند پس بايد هوشيار بوده و از شياطين پرهيز كرد.
0299:0912
¤ دستگاه قضايي كشور بعد از چند سال طول دادن رسيدگي به پرونده اغتشاشگري فائزه هاشمي رفسنجاني كسي كه روز عاشوراي88 عليه نظام دست به اغتشاش و حرمت شكني زده حكم خيلي سبك صادر كرد كه البته همين مقدار هم به اجراء گذاشته نمي شود. قوه قضائيه با اين وضع و اوضاع چگونه مي خواهد جواب مردم را بدهد و اعتماد و اطمينان ايجاد كند.
فخرالساعه جانباز شيميايي دفاع مقدس
¤ از حكم فائزه هاشمي بسيار متأثر شدم، از مسئولان قوه قضائيه مي خواهم در صدور حكمهاي خود متناسب با گناه و جرم افراد قضاوت كنند و در اجراي عدالت مثل هميشه درست عمل نمايند.
احمدزاده
¤ كشور ما مثل حاج بخشي ها زياد دارد اي كاش مسئولين با الگو گرفتن از رهبر معظم انقلاب به فكر رفع مشكلات دلاورمردان جبهه هاي جنگ باشند.
سعيد نعمتي- اردبيل
¤ ايرانيان بيشترين نقش را در پيشرفت اسلام داشته اند. بنابراين مادامي كه دست عنايت الهي بر سر ملت مسلمان و مؤمن ايران قرار دارد محال است دشمن با هر نوع توطئه اي بتواند بر اين مردم پيروز شود.
6263:0938
¤ از خانواده شهيد تهراني مقدم و مسئولين فرهنگي مي خواهم كه معرفي شخصيت هاي نخبه و ارزشي كشور را به افرادي چون بهروز افخمي نسپارند. سپرده شدن ساخت سريال زندگي آن شهيد والامقام توسط اين كارگردان واقعاً مايه نگراني و سپس پشيماني است.
1995:0912
¤ محتواي سريال «تا ثريا» نوعي بي حيايي و دريدگي بود. چرا اجازه مي دهند بعضي از كارگردانان در پوشش نشان دادن بيماري جامعه اباحه گرايي و بي حيايي را در جامعه رواج بدهند. به عنوان يك مادر از نتايج پخش اين سريال نگران هستم.
0951:0919
¤ در بعضي از شهرستان هاي بزرگ كشور پديده بدحجابي در حال تبديل شدن به معصيت بي حجابي است. چه بايد كرد؟
مسئولين امر چرا احساس مسئوليت در اين مورد نمي كنند.
2047:0917
¤ براي خريد يك دستگاه مبدل ديجيتال به بازار مراجعه كردم مدل هاي خارجي متفاوت با قيمت هاي گوناگون وجود داشت. پيشنهاد بنده اين است كه صداوسيما نوع خوب و مناسب اين دستگاه را معرفي كند تا مردم با خيال راحت اين خريد را انجام دهند.
2505:0912
¤ در روستاي گيگاسر، بخش مركزي فومن با جمعيت بيش از 4هزار نفر 15 سال قبل شخصي زميني را براي ساخت مخابرات اهدا كرد و اين ساختمان ساخته شد و فعال بود، اما يك سال قبل تبديل به آي سي تي شد و فقط 6ماه فعاليت كرد و سپس رئيس اداره مخابرات شهرستان فومن ساختمان فوق را براي فروش به مزايده گذاشت. ما مردم و شخص اهداكننده بسيار نگران اين موضوع هستيم.
دنشقي از روستاي گيگاسر فومن
¤ غير از بيمه درماني تنها چيزي كه نصيب جانبازان زير 15درصد مي شود نگاه و سخنان برخي از اطرافيان مردم مبني بر برخورداري از امكانات و رفاهيات ارائه شده از سوي مسئولين بنياد است كه واقعيت خارجي ندارد و ما را از درون مي سوزاند خلاصه حكايت ما حكايت آش نخورده و دهان سوخته شده است.
8200:0912
¤ از سازمان سنجش درخواست مي شود اعلام نمايد كه آيا فارغ التحصيلان با مدرك داخلي دانشگاه امام حسين(ع) مي توانند در مقطع كارشناسي ارشد فراگير پيام نور به تحصيل خود ادامه دهند؟!
1568:0914
¤ باتوجه به دستور رئيس جمهور، مبني بر حذف شركتهاي واسطه در ادارات دولتي متأسفانه شركت هواپيمايي هما در فرودگاه مهرآباد و ساير شعب در بخش خدمات فرودگاهي به بهانه هاي مختلف اين دستور را اعمال نمي كند و همكاران اين بخش بلاتكليفند و با بخش خصوصي سروكار دارند، از مسئولان درخواست رسيدگي داريم.
يكي از كاركنان
¤ يك جانباز هستم كه از مشكل اعصاب و روان رنج مي برم، در محل سكونتم روزانه 20 تا 30 وانت فروشنده با صداهاي گوش خراش در بلندگوهاي خود فرياد مي زنند و روي اعصابم راه مي روند. از شهرداري منطقه 16 مي خواهم سروساماني به اين وانت بارها بدهند و كمكي هم در تامين آسايش ما نمايند.
نام محفوظ
¤ پيشنهاد مي كنم بانكها وضعيت دلار را در دست بگيرند و دلار را مثل سكه بين مردم توزيع كنند تا دلالان نتوانند هر طور كه دلشان خواست نبض بازار را در دست گيرند. بانكها بايد دلار را پيش فروش كنند يا اينكه تنها خريد و فروش دلار توسط بانكها انجام شود نه دلالان.
خانم نوري از تهران
¤ از رئيس جمهور مي خواهيم نسبت به وضعيت كارگران شركتي توجه كنند و همه اين كارگران را قراردادي نمايند تا از حق و حقوق كاملي برخوردار شويم.
يك كارگر شركتي
¤ علي رغم شكايت اينجانب از سازمان تامين اجتماعي و ارجاع شكوائيه از دفتر رياست جمهور به سازمان مذكور در تاريخ 7/10/90 با شماره پيگيري 79904170102 متأسفانه اين سازمان از پرداخت مستمري با شماره 1523002989 به بهانه اختلاف حساب با پست بانك به خواهرم م.سياري كه داراي كليه شرايط قانوني مستمري بگيري است و كليه مدارك لازم تحويل شعبه 13 سازمان گرديده خودداري مي كند.
محمدحسين سياري خامنه
¤ به نظرم حكم قصاص بايد در جامعه اجرا شود، عاملان جنايتهاي اسيدپاشي اگر مورد بخشش قرار نگيرند و به قصاص برسند ديگر افراد خلافكار به خود اجازه اسيدپاشي به افراد بيگناه و بي دفاع را نمي دهند و به اميد بخشش، به اين كارها تشويق نمي گردند.
پيكر
¤ جواناني كه با هزاران اميد و آرزو با معدل بالا و در مقاطع ارشد و با هزينه هاي گزاف فارغ التحصيل مي شوند بيكارند و از وعده هاي مسئولين نيز هيچ طرفي نمي توان بست؟!
4652-0912
¤ از دولت درخواست مي شود فكري به حال بيكاران نمايد. زوج جواني هستيم 27 ساله با يك فرزند و مدرك كارشناسي به هر دري زديم از كار خبري نيست؟! چگونه به زندگي خود تداوم بخشيم.
نعمتي
¤ از مسئولين بيمه خدمات درماني منطقه يك تجريش درخواست مي شود نسبت به پوشش خانم هاي شاغل در اين مركز احساس مسئوليت نمايند تا حدود شرعي را رعايت كنند.
8449-0919
¤ با توجه به وجود تحصيل كرده هاي بيكار متأسفانه در رزن همدان باز شاهد دوشغله هايي هستيم كه با رانت پست ها را اشتغال كرده اند.
7872-0919
¤ از برق منطقه مولوي و شهرداري منطقه 12 درخواست مي شود ضمن حل مشكل في مابين نسبت به تعويض لامپهاي سوخته پايه چراغ روشنايي داخل فضاي سبز تقاطع خيابان ري و اميركبير و شست و شوي حبابهاي آن كه مدت مديدي است خاموش است اقدام نمايند.
همداني
¤ چندي است كه تخلفات عديده اي از شهرداريهاي منطقه 13 و 14 درخصوص تعريض خيابان پيروزي و يا مشاركت در برخي پروژه هاي ساختماني و همچنين اجراي بزرگراه امام علي(ع) در اين خصوص مشهود است ولي هيچ پاسخي از سوي مسئولين امر اعلام نگرديده، مگر نه اينكه چندي پيش رهبر معظم انقلاب بر رعايت حال مردم در شهرداري ها تاكيد كردند. ولي برخي اقدامات دور از انصاف در خصوص خريد مغازه ها و منازل مردم براي اجراي پروژه هاي ياد شده منجر به اضمحلال و نابودي اقتصاد خانوادگي برخي مردم گرديده است. اجبار مردم به واگذاري به قيمت پايين خلاف شرع و موازين ديني است. آيا شوراي شهر و يا ديگر مراكز مربوط نبايد به داد مردم برسند؟ اميد است تكرار تلخ پروژه هاي شهيد نواب در اين نقاط اتفاق نيفتد كه خشت و گلي كه بر بي عدالتي نهاده شود روح و جان و شادابي نخواهد داشت.
نراقي
¤ از شهرداري درخواست مي شود نسبت به نصب پل عابر پياده و با سرعت گير مقابل ورودي شهرك شهيد فكوري حد فاصل ترمينال اتوبوسهاي تندرو و مترو ميدان آزادي اقدام نمايد.
8028-0919
¤ مديرعامل يكي از شركت هاي دولتي بيمه چندي قبل از سفر عتبات برگشتند به تمامي مديران ستادي و... اطلاع رساني شد شنبه كه روزكاري است براي ديدار وي به محل كار مديرعامل بروند؟! آيا چنين بازديدهايي در ساعت اداري شرعي و قانوني است؟ شايسته است مسئولين امر نسبت به چنين رويه غلط برخورد كنند و در صورت لزوم پس از ساعت كاري نسبت به اين قبيل ديدارها بپردازند.
رضويان
¤ از سازمان آب منطقه سليمانيه درخواست مي شود نسبت به تفكيك كنتور خانگي از كنتور مغازه ها اقدام نمايد. در بلوار ابوذر- زمزم غربي مغازه توليدي قنادي از كنتور خانگي كه ما 6 واحد در آن زندگي مي كنيم استفاده مي كند كه اين هم به ضرر ماست و هم به ضرر دولت.
يك هموطن
¤ از سيماي جمهوري اسلامي و كليه دست اندركاران سريال زيباي شوق پرواز تقدير و تشكر مي شود.
جمعي از بسيجيان اسلامشهر
¤ بعد از 16 سال كار كردن در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي هنوز نيروي شركتي محسوب مي شوم و از تسهيلات و مزايا محروم هستم. ولي افرادي را مي شناسم كه بعد از چند ماه اشتغال به كار در اين سازمان قراردادي و بعد پيماني مي شوند. چرا اين تبعيض ها از بين نمي رود؟
4986-0912
¤ از متخصصين صنعت بازيافت درخواست مي شود در مورد امكان بازيافت و بهره برداري از پوست محصولاتي مانند فندق، پسته، بادام و خلاصه خشكبار تحقيق و بررسي نموده و نتيجه كار را به اطلاع عموم برسانند.
0054-0912
¤ كلمه بولوتوث غير از اينكه واژه اي غربي است نام پادشاهان دانمارك نيز مي باشد. از فرهنگستان زبان فارسي درخواست داريم براي اين واژه غربي معادل فارسي معرفي نمايد.
6350-0935
¤ حذف ده ميليون نفر شهروند ايراني از دريافت يارانه خلاف قانون طرح هدفمندي يارانه ها مي باشد. پيشنهاد بنده اين است كه به افراد ضعيف جامعه مبلغ بيشتري به عنوان يارانه پرداخت بشود. اين روش به عدالت نزديك تر است و خلاف قانون هم كاري صورت نمي گيرد.
گودرزي از اصفهان
¤ در گزارش خبري كه با موضوع برگه هاي جريمه رانندگي از سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد يكي از شهروندان گلايه داشت با اينكه اصلا به مشهد مقدس سفري نداشته ولي اتومبيل او در اين شهر جريمه شده است. خارج از موضوع گزارش عرض مي كنم واقعا كم لطفي است كه اين شهروند و هم وطن علي رغم داشتن وسيله نقليه تاكنون براي زيارت امام رضا(ع) ثامن الحجج امام رئوف و مهربان به مشهد سفر نكرده است !؟
8858-0919
¤ از اينكه براي سران فتنه و ساكنين فتنه تيم حفاظتي قوي گذاشته شده ولي براي حفاظت از مغزهاي متفكر يعني دانشمندان هسته اي كشورمان بي توجهي مي شود غصه ام مي گيرد و سخت ناراحت مي شوم. چرا محافظت غيرمحسوس براي نخبه هاي علمي كشور برقرار نمي كنند؟
بوربور از ورامين
¤ موضع گيري روزنامه كم تيراژ... در رابطه با موضوع تنگه هرمز ما را به ياد مواضع منفعلانه و ذليلانه گروهك نهضت آزادي در دوران جنگ تحميلي مي اندازد كه دشمنان را شاد مي كرد و به نيروهاي صدام در سنگرها روحيه مي بخشيد.
9359-0937
¤ تقاضاي ما از مسئولين اين است كه انتقام خون شهداي علمي كشور را با بستن تنگه هرمز روي نفتكش ها از آمريكا و اسرائيل بگيرند. اگرچه در مقابل خون هاي ريخته شده شهدا بايد بيش از اين اقدام متقابل انجام بدهيم.
1908-0916
¤ چقدر يك انسان بايد پست و فرومايه باشد كه به خاطر دريافت چند هزار دلار از آمريكا و اسرائيل دست به ترور دانشمندان هسته اي كشور خودش بزند و چنين چراغ هاي علم و دانش را خاموش سازد. مزدوراني كه دستشان به خون اين عزيزان آلوده مي شود از حيوان هم كمتر هستند. واقعا ننگ ابدي بر چنين افرادي كه هيچ بويي از انسانيت نبرده اند.
گل محمد نورايي
از مهدي شهر سمنان
¤ سال 69 اقدام به خريد يك قطعه زمين در فرديس كرج كردم براي اينكه مقدمات و هزينه عروسي پسر 30ساله ام را فراهم بكنم نياز به فروش اين زمين دارم. ولي بنياد مستضعفان دست روي اين زمين ها گذاشته و مانع شده است. با اينكه دادگاه به نفع ما مالكان زمين ها حكم داده ولي مسئولين بنياد زير بار حكم صادره نمي روند. شما را به خدا مسئولين تكليف را روشن كنند و ما را از اين گرفتاري نجات بدهند.
داوودي
¤ چند تن از نامزدها كه براي انتخابات مجلس دوره نهم از شهرضا كانديدا شده اند از چند ماه پيش اقدام به تبليغات غيرمستقيم كرده اند چنين رفتارهايي كه بيانگر دور زدن قانون مي باشد با اهداف نمايندگي مجلس شوراي اسلامي تناسب ندارد.
4526-0913
¤ دو هفته پيش مسافرتي به شهر مقدس قم داشتم. بنا به ضرورت براي انجام كاري به پليس+10 خيابان امام خميني اين شهر مراجعه كردم خانم مسئولي كه كار بنده را انجام مي داد با اينكه به تهران برگشتم با اين حال چندين مرتبه تماس گرفت و كارم را به سرانجام رساند. خواستم از طريق اين ستون نسبت به وجود چنين تعهد و وجدان كاري تشكر كرده باشم.
5133-0912
 



هويج (گفت و شنود)

گفت: يك سايت ضدانقلاب درباره «گاف» بزرگ اردشير اميرارجمند، مشاور فراري موسوي افشاگري كرده است.
گفتم: مگر پااندازي براي اسرائيل و دهها جنايت ديگر «گاف»هاي كوچكي بوده اند كه گافي بزرگتر از آن هم وجود داشته باشد؟!
گفت: اين سايت سلطنت طلب نوشته است اخيراً اردشير اميرارجمند كه رابط سران فتنه با خارجي هاست ملاقاتي با دفتر جرج سوروس داشته و براي نشان دادن خطر ايران گفته است؛ تصميم ايران درباره مهندسي معكوس هواپيماي بدون سرنشين آمريكا را دست كم نگيريد.
گفتم: خب؛ مگر از پادوي اسرائيل غير از كاسه ليسي صهيونيست ها انتظار ديگري داشتي؟
گفت: به نوشته اين سايت، مشاور جرج سوروس از وي پرسيده است منظور مقامات ايراني از مهندسي معكوس هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي چيست؟ و مشاور موسوي گفته است يعني ضد آن را مي سازند!
گفتم: عجب خل و چلي است؟! بايد براي سران فتنه اسفند دود كرد كه مبادا رابط آنها به خاطر اينهمه اطلاعات علمي!! چشم بخورد!
گفت: مردك مسئله به اين سادگي را نمي دانسته كه منظور از مهندسي معكوس پهپاد 170RQ، كشف فرمول ساخت آن و توليد پهپاد مشابه است.
گفتم: يارو براي نوكرش كه خيلي خنگ بود و در امتحان ديكته اكابر تجديد شده بود يك كيسه هويج آورد و بهش گفت؛ حالا كه عقلت كار نمي كنه، اين يك كيسه هويج رو كوفت كن كه حداقل چشمات براي تقلب كار كنه!

 



آخرين اخبار از تدوين فهرست جبهه متحد اصولگرايان در تهران

سرويس سياسي-
رئيس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان با اشاره به مشخص شدن بخشي از افراد ليست تهران گفت: در معرفي نامزدهاي جبهه متحد، وابستگي به گروه و طيف خاصي از اصولگرايان مد نظر نيست و سهم خواهي نيز در تنظيم فهرست نامزدهاي اين جبهه جايگاهي ندارد.
عليرضا زاكاني با بيان اينكه «نامزدهاي جبهه متحد بايد تمام تلاش خود را خدمتگزاري، شايسته گزيني، عقلانيت، خدمت صادقانه، ساده زيستي، كار و تلاش و مجاهدت قرار دهند و با فتنه، فساد و انحراف مرزبندي داشته باشند»، افزود: رقيب اصلي اصولگرايان، نظام سلطه است كه جريان فتنه و جريان انحرافي به عنوان پياده نظام آن مي خواهند با جبهه انقلاب رقابت كنند. در عين حال جريان فساد نيز در درون اين دو جريان خواهان ماندن در قدرت و ضربه به كارآمدي نظام است و در نتيجه در انتخاب نامزدها، مرزبندي با اين جريانات وابسته به نظام سلطه را به طور جدي مد نظر داريم.
اين عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان اعلام كرد: تاكنون بخشي از افراد ليست تهران انتخاب شده اند كه اساسا در روند انتخاب آنها هيچ سهم خواهي صورت نگرفته است و نامزدها مبتني بر شاخصه ها و معيارهاي اصولگرايي، منشور اصولگرايي و مقبوليت انتخاب شده اند.
محمدرضا باهنر دبيركل جامعه اسلامي مهندسين هم با اشاره به تركيب ليست تهران با بيان اينكه در جبهه متحد بحث در مورد ليست تهران آغاز شده ولي هنوز به نتيجه نهايي نرسيده ايم اظهار داشت: تاكنون به اين نتيجه رسيده ايم كه فهرست تهران شامل 6 زن، 6 روحاني و 18غيرمعمم مرد باشد. محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين افزود: هم اكنون تشكل انساني اين جبهه در همه استان ها جز يك استان تشكيل شده است و در خصوص انتخاب نامزدان مورد نظر، دستورالعمل هايي به استانها ارسال كرده ايم.
باهنر در مورد امكان ائتلاف جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان هم گفت: برخي اعضاي شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان معتقدند اگر قرار شد دو فهرست بدهيم اشتراكات دو فهرست بسيار كم باشد تا مردم دچار سرگرداني در انتخاب افراد نشوند اما برخي ديگر معتقدند اگر دو فهرست اشتراكات بالايي داشته باشند بهتر است.

 



بسيج دانشجويي: تحريم فروش نفت به اتحاديه اروپا پاسخ دندان شكن به كشورهاي متخاصم است

بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران با صدور بيانيه اي در خصوص تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران تاكيد كرد كه تحريم فروش نفت به اتحاديه اروپا پاسخ دندان شكن ايران به كشورهاي متخاصم است.
در اين بيانيه آمده است: مهلت تقريبا شش ماهه براي شروع تحريم ها و اظهارات كاترين اشتون پس از تصويب تحريم ها نشان مي دهند اين طرح به منظور افزايش فشار بر ايران براي توقف غني سازي و آغاز مذاكرات با گروه 1+5 است لذا پاسخ هوشمندانه و قاطع جمهوري اسلامي ايران تمامي برنامه هاي طراحي شده در اين راستا را بي اثر خواهد كرد.
بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران افزوده است: همانطور كه رهبر معظم انقلاب تبيين فرمودند، راهبرد ايران در مقابل تهديدات دشمنان، تهديد متقابل و شرايط ما همچون شرايط بدر و خيبر است. لذا در مقابل اقدام خصمانه اتحاديه اروپا لازم است كه اقدامي متقابل انجام شود و از آنجا كه اقدام اتحاديه اروپا در حوزه اقتصادي است، پاسخ جمهوري اسلامي ايران نيز بايد از همين جنس باشد.
اين بيانيه مي افزايد: در اين مقطع كه نمايندگان مردم ايران در مجلس شوراي اسلامي تصميم شجاعانه براي به تصويب رساندن طرحي دو فوريتي در جهت تحريم فروش نفت به اتحاديه اروپا گرفته اند، جنبش دانشجويي حمايت كامل خود را از اين اقدام عزت مدارانه اعلام مي نمايد و از آنها مي خواهد با جديت تمام اين طرح را پيگيري نموده و به وعده الهي «ان تنصر الله ينصركم و يثبت اقدامكم» ايمان داشته باشند.

 



پاسخ محجوب به يك خبر

در پي انتشار خبري در روز چهارشنبه هفته گذشته تحت عنوان «گزارش خبري كيهان از تازه ترين نتايج بررسي صلاحيت ها»، عليرضا محجوب با ارسال تكذيبيه اي اعلام كرد ابلاغي مبني بر رد صلاحيت دريافت نكرده و صلاحيت وي براي نامزدي انتخابات پيش رو تاييد شده است.

 



دورويي خاتمي، فيوز بالاترين را هم پراند! (خبر ويژه)

شبكه ضد انقلابي بالاترين، خاتمي را فردي دورو توصيف كرد.
خاتمي اخيراً در مصاحبه اي طولاني درباره جمهوريت و اسلاميت سخن گفته بود كه از سر لاعلاجي و بي سوژگي، در صفحه اول بالاترين و در موضوعات داغ آن قرار گرفت. اما دست اندركاران اين شبكه اينترنتي، پس از استفاده لازم، خود وي را نيز مورد تخطئه قرار دادند.
بالاترين خطاب به خاتمي نوشت: اگر خيلي راست مي گوييد كه با موسوي و كروبي هم پيمان هستيد، حداقل الان بايد در حصر خانگي باشيد. نبود شما در حصر و حرف هاي دوپهلو زدنتان، متحيركننده است. در ضمن امثال ما هيچ وقت ماجراي سال 78 را فراموش نمي كنيم كه شما فقط سكوت كرديد. اينك نيز يكي به تخته و يكي به ميخ مي زنيد و به ادامه فعاليت مي پردازيد. آزادي بيان حق شما و هر انسان ديگري است ولي دو رويي نه. شما و امثال شما هيچ وقت حق دوپهلو حرف زدن را نداريد و بايد پاسخگو باشيد. نمي شود هم از جمهوري اسلامي دفاع كرد و هم از مخالفان آن.
گفتني است نفاق فزاينده خاتمي و دوستانش در مجمع روحانيون كه اعلام كرده بودند در انتخابات شركت نمي كنند و فهرست هم نمي دهند اما تحريم نيز نمي كنند، آن قدر مشمئزكننده بود كه حتي طيفي از فعالان اصلاحات ضمن بي اعتنايي نسبت به وي، اقدام به ثبت نام در انتخابات كردند و تصريح نمودند حضور يا تحريم انتخابات مرز ميان اصلاح طلبان و جريان هاي برانداز است.


 



نابودي ناوهاي آمريكايي در شبيه سازي جنگ با ايران ثابت شده است (خبر ويژه)

يك روزنامه آمريكايي نوشت: تهديدهاي ايران مبني بر بستن تنگه هرمز و به غنيمت گرفتن ناوهاي جنگي پنتاگون، صرفاً رجزخواني و در حد حرف نيست.
كريستين ساينس مانيتور با مرور رزمايش چندي پيش ايران در تنگه هرمز نوشت: شايد حجم قدرت نظامي آمريكا و ايران قابل مقايسه نباشد اما ايران ميراث دار ابداعات و ابتكارات دريايي است و راهبرد جنگ نامتقارني براي ضربه زدن به توان نظامي آمريكا دارد.
اين روزنامه نوشت: در رزمايش نظامي آمريكا در سال 2002 و شبيه سازي چنين نبردي با ايران، نابودي رزمناوهاي آمريكايي به اثبات رسيد. در حقيقت ايران مي تواند آسيب بي اندازه اي وارد كند بدون اينكه هرگز به طور مستقيم در مقابل تجهيزات متعارف آمريكا قرار گيرد. حتي معدود حوادثي چون كار گذاشتن مين در خليج فارس يا تاكتيك هاي تهاجمي قايق هاي كوچك ايران عليه تانكرهاي نفت يا يك كشتي نيروي دريايي آمريكا مي تواند نگراني مربوط به ناامني را تا حد غيرقابل قبولي زياد افزايش دهد. اين امر همچنين تبعات اقتصادي دامنه داري از جمله افزايش بهاي نفت را به دنبال دارد زيرا تقريباً يك سوم از كل محموله هاي نفتي حمل شده به وسيله كشتي از طريق تنگه هرمز مي گذرد.
كريستين ساينس مانيتور درباره ابعاد رواني قدرت نمايي ايران، از قول يك ديپلمات ارشد اروپايي كه 6 سال در تهران اقامت داشته، مي نويسد: «هدف نهايي ايران الزاماً بستن تنگه هرمز براي مدت طولاني نيست اما صرف افزايش حق بيمه كشتيراني و هزينه هاي ديگر كه به ارقام نجومي مي رسد، به لحاظ وارد كردن ضرر اقتصادي به غرب، به اندازه بستن واقعي تنگه هرمز سودمند است. اولاً در غرب مطمئن نيستيد كه ضربه مي خوريد يا به جاي ضربه خوردن از طرف يك نيروي متعارف به وسيله قايق هاي مهارنشدني يا مين ها هدف قرار مي گيريد اين مساله ناامني خيلي بيشتري را در مقايسه با ناامني حاصل از خط نبرد در موقعيت بسته شدن تنگه هرمز ايجاد خواهد كرد. تاكتيك هاي ايذايي ايران نقطه آغاز است. مراحل ديگر شامل استقرار توپخانه و موشك در تنگه هرمز، زيردريايي كلاس «كيلو» و زيردريايي هاي ديگري است كه بتوان غواص ها را از داخل آن براي ضربه زدن به كشتي ها اعزام كرد.
اين روزنامه آمريكايي با اشاره به ساختار نبردهاي موزائيكي سپاه و نقش آفريني ويژه نيروهاي بسيج نوشت: طبق راهبرد موزائيكي، يگان هاي نظامي منفردي فعال هستند كه از استقلال زيادي براي تصميم گيري در ارتباط با اقدامات خود برخوردارند بدون آنكه به مركز (فرماندهي) مراجعه كنند. قايق هاي سريع السير با تريلرهايي به مكان هاي ساحلي حمل مي شوند و دستور از نوع مأموريت مي گيرند كه موظف نخواهند بود با فرماندهي خود در تماس بمانند. اما عمليات تلافي جويانه ايران احتمالاً به تنگه هرمز محدود نخواهد شد. ديپلمات اروپايي مذكور با اشاره به گروه هاي مبارز فعال در مرزهاي اسرائيل گفت، اين تنها يك بعد از راهبرد بازدارنده آنها است تهديد در عراق و افغانستان و گروه هاي حزب الله و حماس كه مي توانند فعال باشند».

 



وقتي استخبارات سعودي از لندن قمپز در مي كند (خبر ويژه)

كاريكاتوريست خارج نشين نشريات زنجيره اي براي بار دوم موضوع «قمپزيسيون به نام اپوزيسيون» را پيش كشيد و تصريح كرد گروه هاي موسوم به اپوزيسيون پايگاهي در ميان ملت ايران ندارند.
نيك آهنگ كوثر با اشاره به دوره گردي ها و معركه گيري هاي گاه و بي گاه اين گروهها در لندن و پاريس و استكهلم نوشت: گمان نمي كردم مجبور شوم يادداشت پيشين «اپوزيسيون يا قمپزيسيون» را ادامه دهم اما شنيدن اينكه بخشي از اپوزيسيون مي خواهد خود را نماينده اكثريت مردم ايران معرفي كند، نگذاشت بيكار بنشينم.
وي ادامه مي دهد: اينهايي كه در استكهلم و جاهاي ديگر براي خود تاج گذاري مي كنند تا خيال قدرت هاي اروپايي را راحت كنند، اشتباه كرده اند. چه كسي تعيين كرده اينها نماينده گروههاي اجتماعي اند؟ فكر مي كنم آخرين راي گيري اينترنتي كه رويش تبليغ فراوان كردند و نتيجه اش چندان درخشان نبود، مربوط به كمپين «رفراندوم» بود كه اگر خاطرتان باشد، تعداد آرا به چند هزار نفر رسيد و بس و همان60 ميليون نفر بي اعتنايي كردند. اينكه مثلا من بنشينم در فلان برنامه و مجري هم بنده را به هيچ وجه در شرايط چالشي قرار ندهد و من بدون لكنت حرف هايي كه دوست دارم بزنم و تكرار كنم و هر وقت شايعه اي باشد كه قرار است تريبون را از من بگيرند، از هزار و يك لابي و بازي براي بازگشت يا محكم كردن ميخ در استوديو استفاده كنم، نمي تواند نشان مشروعيت سياسي من باشد. تعارف را كنار بگذاريم، واقعيت با چيزي كه تبليغ مي شود، يكي نيست. اينكه تعدادي را دور هم جمع كنيم كه مي دانيم احتمالا در اكثريت قرار مي گيريم تا حرف مان به كرسي بنشيند هم جاي بحث دارد. تشكيل جلساتي كه دعوت شدگان خودشان سر درنمي آورند كه ماجرا دقيقا چيست هم خود سؤال برانگيز است.
وي درباره نشست هاي محفلي در لندن و پاريس نوشت: آنچه در گيرودار تعدادي از جلسات در لندن و پاريس و چند محفل ديگر به گوشم خورده، اين است كه يكي از كشورهاي عربي با دقت به مسائل مطرح شده توجه دارد.
پيش از اين فريبا داودي مهاجر فاش كرده بود استخبارات سعودي هزينه يكي از جلسات ترتيب داده شده توسط نوري زاده در لندن را تامين كرده است.

 



هاشمي در عرصه كنوني سياست فقط مي تواند كاتاليزور باشد (خبر ويژه)

معاون مركز تحقيقات استراتژيك رياست جمهور در دوره رياست هاشمي رفسنجاني معتقد است دوره ايفاي نقش هاشمي در دو عرصه «سياست عمومي» و «ساختار قدرت و نخبگان» به پايان رسيده و او صرفاً مي تواند به عنوان يك كاتاليزور عمل كند. عباس عبدي تصريح مي كند: «كاتاليزور در معادلات شيميايي فقط نقش واسطه را در شكل گيري فرمول شيميايي دارد و پس از انجام واكنش و ايجاد ماده جديد، كاركرد كاتاليزور به پايان مي رسد.»
عبدي اين مطلب را در روزنامه زنجيره اي روزگار منتشر كرد، روزنامه اي كه توسط تيمي از همكاران روزنامه شرق منتشر مي شود. شرق در سال 84، پرچمدار حمايت سرسخت از هاشمي در انتخابات رياست جمهوري بود اما پس از آن اعتراف كرد كه اشتباه بزرگي مرتكب شده و هاشمي بايد نه به عنوان بازيگر بلكه به عنوان مربي مانند علي دايي روي نيمكت مي نشست.
عضو مستعفي حزب مشاركت در نوشته خود كه تحت عنوان «طرح عبدي درباره هاشمي » منتشر شده، نقد هاشمي را نوعي خدمت به او مي داند و تصريح مي كند كه دشمن ترين افراد نسبت به هاشمي را كساني مي داند كه از موضع دوستي و طرفداري، اقدام به روتوش كارهاي سياستمداران مي كنند. وي ادامه مي دهد: درست يك روز پيش از انتخابات مجلس ششم يادداشتي نوشتم كه روز بعد از انتخابات در روزنامه صبح امروز منتشر شد. در آنجا احتمالات گوناگون آراي جناب آقاي هاشمي را مطرح و تحليل كردم، بدترين گزينه راي 25درصد بود كه معتقد بودم بر اثر اين راي دوران سياسي ايشان در عرصه عمومي به پايان رسيده تلقي خواهد شد و در همان جا پيش بيني كردم كه متأسفانه احتمال رخ دادن اين گزينه بيش از ساير موارد است. چندي بعد در مصاحبه اي كه با فهمي هويدي روزنامه نگار برجسته عرب انجام دادم مجدداً بر پايان دوران سياسي ايشان در عرصه عمومي تصريح كردم، ولي ظاهراً اين سخنان من بيش از آنكه از جنبه عيني و واقعي شنيده شود از جنبه سياسي و حتي دشمني برداشت و در جهت عكس آن عمل شد و در نتيجه با حضور ايشان در انتخابات سال 84 و رفتن به دور دوم مواجه شديم كه در آنجا هم تحليل مفصلي كردم كه چرا ايشان در دور دوم راي نخواهد آورد، كه آن نيز شنيده نشد.
عبدي با بيان اينكه«اصرار هاشمي به حضور در عرصه عمومي و بازي در ورزشگاه 70 ميليوني، باعث از دست دادن جايگاه وي در عرصه نخبگان هم شده و ممكن است اين نقش در آينده كمرنگ تر هم بشود»، نوشت: اگر تصور شود ايشان مي تواند در عرصه سياست عمومي، ايفاي نقش كند و احتمال موفقيتي داشته باشد، به دلايل گوناگون خيال خام و باطلي است. اگر تصور شود كه در ساختار فعلي قدرت و نخبگان مي تواند بازسازي شود و ايفاي نقش كند، بازهم تصور درستي نيست، و احتمال وقوع آن كم است. تنها نقشي كه براي آقاي هاشمي قابل تصور است و از نظر تاريخي نقش بسيار مهمي هم خواهد بود، كوشش براي ايفاي نقش كاتاليزور سياسي جهت پيوند دادن ميان دو سطح پاليتي و (نخبگان) قدرت در موقع مناسبي كه دير يا زود فرا مي رسيد، خواهد بود. لازم به ذكر است كه كاتاليزور در معادلات شيميايي، فقط نقش واسطه را در شكل گيري فرمول شيميايي دارد، و پس از انجام واكنش شيميايي و ايجاد ماده جديد، كاركرد كاتاليزور به پايان مي رسد. ولي فراموش نكنيم كه بسياري از واكنش هاي شيميايي بدون حضور و وجود كاتاليزور انجام نمي شود.
عبدي همچنين به روزگار گفته است: مشكل آقاي هاشمي اين است كه برخي افراد اعم از دوستان يا نزديكان هستند كه مي خواهند در كنار ايشان ارتقاي جايگاه پيدا كنند و اين افراد براي ايفاي نقش بازيگري بر آقاي هاشمي فشار خواهند آورد. بايد اين افراد را كنار زد تا روي پاي خودشان بايستند. البته سن و سال و تجربه ايشان به گونه اي است كه به احتمال فراوان ديگر اجازه چنين اشتباهي را نمي دهند. من معتقدم اگر ايشان در سال 76 از حوزه رسمي قدرت كنار مي رفت و از ايفاي نقش بازيگري سياسي پرهيز مي كرد، قطعاً در اين مدت 14 سال و در مقاطعي مهم مي توانست برخي گره هاي بازنشدني سياست در ايران را باز كند در حالي كه در اين سال ها هيچ گرهي را باز نكردند اگر كورترش نكردند، زيرا خودشان به دليل نقش مستقيمي كه در عرصه سياست براي خود تعريف كردند به جزوي از اين گره ها تبديل شده بودند.
خاطرنشان مي شود هاشمي رفسنجاني روز شنبه در ديدار با «جمعي از فعالان سياسي، دانشجويي و مطبوعاتي» در پاسخ به سؤالي در مورد انتخابات آتي مجلس گفته بود: همان گونه كه قبلاً گفته ام در انتخابات آينده حزب، داوطلب و كسي را تعيين نكرده ام و در ملاقات با اقشار گوناگون هم به ديدگاه هاي آنان در مورد انتخابات احترام گذاشته ام.
بنا به گزارش دفتر هاشمي، وي «بازگشت از خطا، رجوع به مردم و ايجاد تقويت اتحاد و همدلي ميان مردم و مسئولان و نيز مردم و گروه هاي سياسي را راهكار عبور از گردنه هاي سخت مقطع كنوني نظام و انقلاب خواند.»

 



پشتك واروي سبزها در سوئد براي چند دلار بيشتر (خبر ويژه)

پيوند گروهك هاي سلطنت طلب با عناصر اصلاح طلب فراري (فعال در فتنه سبز) عميق تر مي شود.
در حالي كه پيش از اين اعلام شده بود شماري از عناصر ورشكسته قصد دارند در سوئد نشستي ترتيب دهند، اخبار بعدي حاكي از آن است كه اين نشست توسط سه تن از افراد معروف به فرصت طلبي به نام هاي محسن سازگارا، عليرضا نوري زاده و محسن مخملباف طراحي شده و ميزبان هم شهريار آهي است. اين عده پيش از اين هم نشست هاي مخفيانه اي را در پاريس و لندن برگزار كرده اند كه با رسوايي هايي همراه بوده است. براي مثال در بحبوحه يكي از همين نشست ها در لندن كه از سوي نوري زاده راه اندازي شده بود، داودي مهاجر لو داد كه استخبارات رژيم سعودي حامي مالي نشست است هم در آن نشست ها و هم در نشست سوئد، از دو طيف سلطنت طلب و گروه هاي تروريستي نظير كومله نيز دعوت شده است.
در ميان دعوت شدگان به نشست مخفي سوئد، نام برخي عناصر دم دستي و ورشكسته ديده مي شود از جمله؛ عبداله مهتدي (سركرده كومله)، مصطفي حجري، مهرانگيز كار، رامين پرهام، جمشيد و هوشنگ اسدي، حسن شريعتمداري (حزب منحله خلق مسلمان)، مجتبي واحدي، نوشابه اميري، اكبر عطري، رضا عليجاني، كاظم علمداري، مسعود بهنود، فاطمه حقيقت جو، محمدعلي توفيقي (سازمان مجاهدين)، مرتضي كاظميان، احمد باطبي، علي افشاري، مريم ميردامادي، آرش بهمني و چند نام در پيت مشابه!
اغلب اين افراد به بندبازي و شنيدن بوي دلار از دور معروفند و به همين دليل هم معمولا رونق بخش نشست هاي بي رونق اپوزيسيون هستند.
در همين حال در راستاي نزديكي طيف هاي التقاطي چپ به يكديگر كه هم اكنون زير پرچم آمريكا و اروپا جمع شده اند، روز شنبه رجب مزروعي (حزب مشاركت) و فرخ نگهدار (سركرده گروهك فدائيان خلق) در برلين و در جمع شماري از عناصر ضدانقلاب، نشست مشتركي برگزار كردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14